Misschien willen ze helemaal niet zo belerend overkomen, en je helemaal druk maken over de toon doet me vooral denken aan een soort tokkie die helemaal op flipactie gaat als je verkeerd kijkt.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 21:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Lees lekker mijn voorgaande posts vooral over "belerendheid" etc... lees dan nog eens de toon van sommige delen van het Artikel.. doe dat voor de verandering eens vanuit een perspectief dat niet per se het jouwe is... en kom dan weer eens terug met gezeik.. maar liever.. liever niet, eigenlijk.
Ja dat idee heb ik ook.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 21:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hee.. ik reikte je net de hand... ik gaf je gelijk met dat je moe was en liever niet reageerde
Doe dat dan ook gewoon niet.![]()
![]()
![]()
Als je toch blijft deelnemen in dit topiic..... kom dan met een quote van dat artikel waarmee iemand je racisme wordt verwijt
Mij lijkt het dat je aan het fantaseren ben.
Uit het artikelquote:Op dinsdag 4 februari 2020 21:05 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Misschien willen ze helemaal niet zo belerend overkomen, en je helemaal druk maken over de toon doet me vooral denken aan een soort tokkie die helemaal op flipactie gaat als je verkeerd kijkt.
Dit is wat ik er in lees:quote:Men denkt in Nederland soms dat zwarte en witte mensen geen link hebben met elkaar, maar die hebben we dus wel. Er zijn zwarte militairen geweest die Nederland hebben geholpen te bevrijden en die hier nakomelingen hebben."
Elstak vindt het belangrijk Nederlanders te wijzen op die link. "Als je meer weet van elkaars verleden, wordt het makkelijker in de toekomst met elkaar samen te leven. Je hebt meer begrip voor elkaar."
Het zal waarschijnlijk tegen alles indruisen, maar stop eens met denken dat Nederlanders alleen maar wit zijn? En daarop ingaand, waar ben je precies bang voor? Je auto is Duits, je taal is een mengelmoes van Latijn en Germaans, de cijfers die jij elke dag gebruikt zijn Arabisch, zowat alles wat gemaakt moest worden voor het in je handen kwam was Japans, Chinees of Koreaans. Leuk feitje is dat de Nederlanders daar aankwamen en mochten handelen, wel na de Portugezen .quote:Op dinsdag 4 februari 2020 21:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Uit het artikel
[..]
Dit is wat ik er in lees:
- er is nu blijkbaar dus geen begrip voor elkaar?
- dat besef dat er 3 donkere soldaten en 1 indier rondliepen in Limburg is van essentieel belang voor het leren samenleven?
- Nu is alles kut.. maar misschien in de toekomst.. als jullie witte Nederlanders eens meewerken.. verdomme!
Lees ik er te veel in? Misschien. Maar dat komt echt niet uit een vacuüm zetten. Bepaalde progressieve figuren hebben deze discussies dermate verkankert dat ik er gewoon bijna letterlijk allergisch voor ben geworden.
Ja... je leest je eigen vooroordelen .quote:Op dinsdag 4 februari 2020 21:08 schreef SpecialK het volgende:
Dit is wat ik er in lees:
- er is nu blijkbaar dus geen begrip voor elkaar?
- dat besef dat er 3 donkere soldaten en 1 indier rondliepen in Limburg is van essentieel belang voor het leren samenleven?
- Nu is alles kut.. maar misschien in de toekomst.. als jullie witte Nederlanders eens meewerken.. verdomme!
Lees ik er te veel in?
Niet kunnen relativeren, opgefokt, denigrerend, bagatelliserend reageren is toch echt jouw verantwoordelijkheid. Steek de hand in eigen boezem.quote:Bepaalde progressieve figuren hebben deze discussies dermate verkankert dat ik er gewoon bijna letterlijk allergisch voor ben geworden.
Tien jaar geleden was hij een charmante jongen ja.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 21:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja... je leest je eigen vooroordelen .
- Niemand zegt dat er geen begrip is tussen blanke en donkere mensen
Elstak zegt dat niet, het is ook geen bewering van de nos-journalist
Dat van die 3 donkere soldaten en 1 indier zegt veel over jou.
Denigrerend, bagatelliserend
[..]
Niet kunnen relativeren, opgefokt, denigrerend, bagatelliserend reageren is toch echt jouw verantwoordelijkheid. Steek de hand in eigen boezem.
Het artikel begint over ras en "witte nederlanders" niet ik.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 21:13 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Het zal waarschijnlijk tegen alles indruisen, maar stop eens met denken dat Nederlanders alleen maar wit zijn?
Vriendje toch. Ik woon in Slotermeer tussen de Turken en ik woon de andere helft van het jaar in Bangkok..quote:En daarop ingaand, waar ben je precies bang voor? Je auto is Duits, je taal is een mengelmoes van Latijn en Germaans, de cijfers die jij elke dag gebruikt zijn Arabisch, zowat alles wat gemaakt moest worden voor het in je handen kwam was Japans, Chinees of Koreaans. Leuk feitje is dat de Nederlanders daar aankwamen en mochten handelen, wel na de Portugezen .
Waar ik bang voor ben is niet dat er mensen met verschillende kleuren in Nederland rondlopen, maar dat er mensen zijn die daar een gigantisch punt van willen maken.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 21:13 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Het zal waarschijnlijk tegen alles indruisen, maar stop eens met denken dat Nederlanders alleen maar wit zijn? En daarop ingaand, waar ben je precies bang voor? Je auto is Duits, je taal is een mengelmoes van Latijn en Germaans, de cijfers die jij elke dag gebruikt zijn Arabisch, zowat alles wat gemaakt moest worden voor het in je handen kwam was Japans, Chinees of Koreaans. Leuk feitje is dat de Nederlanders daar aankwamen en mochten handelen, wel na de Portugezen .
quote:Op dinsdag 4 februari 2020 21:16 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het artikel begint over ras en "witte nederlanders" niet ik.
[..]
Vriendje toch. Ik woon in Slotermeer tussen de Turken en ik woon de andere helft van het jaar in Bangkok..
Mijn vriendin is niet eens blank.
Ga JIJ.
MIJ?
Uitleggen?
hoe de wereld werkt?
Dude.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 21:17 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Waar ik bang voor ben is niet dat er mensen met verschillende kleuren in Nederland rondlopen, maar dat er mensen zijn die daar een gigantisch punt van willen maken.
Net als dus in dat artikel, als ik aan "bevrijders" denk, dan denk ik niet in ras, het is een vrij abstract begrip. Kan het mij boeien wat voor kleur ze hebben, totaal niet interessant.
https://www.veteraneninst(...)chten-in-de-pacific/quote:In 1944 meldden honderden Surinaamse vrijwilligers zich voor de strijd tegen Japan. Zij werden ingedeeld bij het KNIL, opgeleid in Australië en ingezet in voormalig-Nederlands Indië
Joh.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 21:20 schreef Bluesdude het volgende:
Ook een stukje geschiedenis die niet zo bekend is...
[..]
https://www.veteraneninst(...)chten-in-de-pacific/
De wereld werkt zo... racisme kan alleen maar sterven als mensen eens hun gore bek er over houden over huidskleur en het zo onbelangrijk maken als oogkleur of haarkleur... ipv het voor elk wissewasje het verleden er weer bij te slepen.. met dat smerige wijsvingertje op je borstkas drukken erbij...quote:Op dinsdag 4 februari 2020 21:17 schreef Id_do_her het volgende:
[..]![]()
Ja, het werkt niet zoals jij denkt dat het werkt.
Ik vraag me serieus af welk persoon je onrecht heeft aangedaan dat je zo denkt. En ik ben dan iemand die dat eigenlijk grotendeels negeert en er niet boos van kan worden.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 21:25 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De wereld werkt zo... racisme kan alleen maar sterven als mensen eens hun gore bek er over houden over huidskleur en het zo onbelangrijk maken als oogkleur of haarkleur... ipv het voor elk wissenwasje er het verleder er weer bij te slepen.. met dat smerige wijsvingertje op je borstkas drukken erbij...
Dus geen blank voetvolk bij het KNIL?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 21:22 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Joh.
De KNIL, alleen de hogere officieren waren Nederlands, de rest (Molukkers, Surinamers, Javanen, etc. etc. etc.") konden de tering krijgen.
En Desi Bouterse was sgt bij 47 Painfbat Menno van Coehoorn...quote:Op dinsdag 4 februari 2020 21:20 schreef Bluesdude het volgende:
Ook een stukje geschiedenis die niet zo bekend is...
[..]
https://www.veteraneninst(...)chten-in-de-pacific/
quote:Op dinsdag 4 februari 2020 21:24 schreef sp3c het volgende:
die matige spin die die kunstenaar er omheen denkt te moeten draaien krijg ik ook de kriebels van hoor domme witte mensen wetetn dit niet dus ik kom het ze vertellen ... pfffff
maar op zich is dit gewoon een prima verhaal verder en of dat dan over zwarte, witte, nieuw zeelandse of Letse militairen gaat boeit me niet echt verder
Weinig ja, het was ook niet voor niks het Koninklijk Nederlands Indisch Leger.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 21:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus geen blank voetvolk bij het KNIL?
Sure... en zonder dat zou mijn reactie totaal niet zijn geweest als het nu was... en dat vind ik ook jammer van mezelf dat ik zo ben geworden dat dit soort shit me ziek maakt.. vroeger kon ik dit soort dingen beter van me afzetten.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 21:24 schreef sp3c het volgende:
die matige spin die die kunstenaar er omheen denkt te moeten draaien krijg ik ook de kriebels van hoor domme witte mensen wetetn dit niet dus ik kom het ze vertellen ... pfffff
maar op zich is dit gewoon een prima verhaal verder en of dat dan over zwarte, witte, nieuw zeelandse of Letse militairen gaat boeit me niet echt verder
Verziekt door die figuren hier.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 21:32 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Sure... en zonder dat zou mijn reactie totaal niet zijn geweest als het nu was... en dat vind ik ook jammer van mezelf dat ik zo ben geworden dat dit soort shit me ziek maakt.. vroeger kon ik dit soort dingen beter van me afzetten.
Misschien gewoon tijd voor pauze van topics die een aspect hebben die onder mijn huid kruipen.
Het hangt wel een beetje van de periode af.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 21:29 schreef Id_do_her het volgende:
Weinig ja, het was ook niet voor niks het Koninklijk Nederlands Indisch Leger.
De periode dat het Japanse Keizerrijk aanviel is in dit geval het belangrijkste.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 21:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het hangt wel een beetje van de periode af.
nah... ik snap waar je heen wilt maar ik ga daar niet op in... de hele maatschappelijke discussie is verkloot. Of je nou op Twitter, YouTube of de Nederlandse TV zit of op facebook of de lunchtafel op het werk... of waar dan ook. Iedereen is zwaar op de politieke toer en alles moet en zal gaan over ras, seksuele geaardheid, transdingen, ... en als je een bepaalde mening hebt dan ben je een piece of shit en verdien je het om gebanned of ontslagen te worden.. wat voor mening het ook is eigenlijk.quote:
Jaren geleden was dat anders. Maar ja, eigenlijk ben ik het niet met je eens maar erger ik me aan dezelfde dingen, dat geschreeuw, dat gezeik en weet ik veel wat nog meer.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 21:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
nah... ik snap waar je heen wilt maar ik ga daar niet op in... de hele maatschappelijke discussie is verkloot. Of je nou op Twitter, YouTube of de Nederlandse TV zit of op facebook of de lunchtafel op het werk... of waar dan ook. Iedereen is zwaar op de politieke toer en alles moet en zal gaan over ras, seksuele geaardheid, transdingen, ... en als je een bepaalde mening hebt dan ben je een piece of shit en verdien je het om gebanned of ontslagen te worden.. wat voor mening het ook is eigenlijk.
We hebben het in onze geschiedenis nog nooit collectief zo goed gehad.. en tegelijkertijd zo hard tegen elkaar geschreeuwd over ons slachtofferschap.
En dat is eigenlijk waar mijn bijdrage aan dit topic gaat stoppen.
ik lees er eerlijk gezegd omheen tegenwoordig, het zal welquote:Op dinsdag 4 februari 2020 21:32 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Sure... en zonder dat zou mijn reactie totaal niet zijn geweest als het nu was... en dat vind ik ook jammer van mezelf dat ik zo ben geworden dat dit soort shit me ziek maakt.. vroeger kon ik dit soort dingen beter van me afzetten.
Misschien gewoon tijd voor pauze van topics die een aspect hebben die onder mijn huid kruipen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |