abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 februari 2020 @ 20:05:09 #1
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191315087
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_191315132
Ha die Lein :W Wij moeten nog eens naar de dierentuin :P
  zondag 2 februari 2020 @ 20:11:43 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_191315182
volgend weekend gaat niet door, afspraak met arts ivm met overlijden van mem om 16:50
daarna nog 2 uur rijden...
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_191315333
En een meisjesrobot *O*
Dank voor die link @Lonaa
  zondag 2 februari 2020 @ 20:21:05 #5
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191315337
boerenkool met worst!
:Y)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_191315346
Verse pasta met champignons en gorgonzola :9
We have far more in common than that which devides us..
pi_191315383
Wij hadden bijna pizza besteld.. had er wel in zin :D
Maar het zijn burgertjes geworden. Wel lekker, maar té duur natuurlijk :')
pi_191315406
Ik had een quiche met prei en guyere. Was prima.
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 2 februari 2020 @ 20:27:02 #9
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_191315416
quote:
2s.gif Op zondag 2 februari 2020 20:26 schreef Lonaa het volgende:
Ik had een quiche met prei en guyere. Was prima.
Thanks voor de tip, quiche allang niet meer gehad/gemaakt. Smaakt ook nog lekker koud.
Gelieve verwijderen
pi_191315418
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 20:08 schreef Aure het volgende:
Ha die Lein :W Wij moeten nog eens naar de dierentuin :P
Zo weinig vrije woensdagen :'( tot eind april 2, waarvan 1 de 1e verjaardag van A. is...

Oh en ook: wel aan willen haken, maar dan bedenken dat je nooit iets liefs gezegd hebt tegen uniekhoorn toen mem overleed, of de relatie uit ging, en als mosterd na de maaltijd voelen.
pi_191315433
Gestoofd wild zwijn met rooiekool en kruimige aardappels
pi_191315481
Ovenschotel van kip, piepers, peen en ui (in grote stukken). Met knof en gember. Een soort roast, maar dan langzaam gegaard.

Er zijn kippenbouten over, morgen weer kip. Dan met bloemkool denk ik, en wat rijst? Of cous?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_191315496
Waren we bijna thuis, zie ik bijtijds een giga file ontstaan en met een briljante move hebben wij een fikse omleiding de verkeerde kant op en 1 uur oponthoud vermeden.

Toen beloonden wij onszelve met een pannenkoek gember (veel), appel en spek en thee
En voor mn.X een saté van de haas.
Morgen een vrije dag. w/ nou ja, redelijk vrij.

Dag Lein, nieuwsgierig aagje :W

@sigme...ben benieuwd naar jullie Borg.
Het wordt voor ons 🤪 dan wel een b&b in de buurt.
  Moderator zondag 2 februari 2020 @ 20:31:22 #14
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191315497
Ik had een 'oerhammetje' met wat aardappelgarnituur en boontjes in spek uit de oven.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_191315599
Ik had veel sushi, groene asperges, coquilles, kip uit de wok, ringelfrietjes, komkommer, stukjes wrap, vers sinaasappelsap, brownie, crème brulee, stukje limoengebak en ijs met warme kersen en chocolade en slagroom.
O, en nog een hapje suikerspin!

We waren bij een AYCE. Vreerschuur, maar met een groot gezelschap met diverse voorkeuren de beste optie. En ik kan me lekker door alle keukens heen eten :Y)

*burp*

Nu wachten tot broerlief thuis is, dan kunnen we via een referral systeem en wat kortingen vanavond zo goedkoop mogelijk een stuk of 23 overnachtingen boeken voor de familievakantie.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_191316387
Ik deed de SC doodvermoorden ;(
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_191316427
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 21:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nee hoor, maar ik had niets te melden
pi_191316513
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 21:29 schreef Kaatje1 het volgende:

Nee hoor, maar ik had niets te melden
Ik lag op bed.

Nu :O en koffie. Zo maar naar het werk. Kan geen nagellakremover vinden, dus met rode nagels naar het werk :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_191316591
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 21:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik keek blacklist.. seizoen 6.
Was spannend

Nouja IS spannend
Maar ik heb mezelf in bed geparkeerd met warme chocomel want ik had het onwijs koud.
pi_191316622
En hoeveel ik er ook van hou om na een meet gewoon lekker naar huis te gaan, of bij Lein te crashen (hey O+ Lein O+ ), bij sigme lijkt het me juist super leuk om te blijven slapen met een tentje. Maar ik heb geen tentje. Al heb ik wel ooit mee betaald voor een tentje. Maar daar heb ik niets aan. En toen bedacht ik me ineens dat mijn vader 2 jaar geleden een pelgrimstocht naar Santiago de Compostella heeft gemaakt en daarvoor een tent had meegenomen _O_ Dus die heeft een tent! O+ (tent na een week via de post terug gestuurd, want overnachting in een herberg etc bleek toch vele malen praktischer :+ )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_191316643
Oh ik hou van kamperen O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_191316652
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 21:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh ik hou van kamperen O+
Ik ook :@ O+
pi_191316653
Het klinkt alsof jullie een fijne meet hadden! Leuk om de verhalen en beschrijvingen te lezen!
pi_191316656
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 21:41 schreef Jagärtrut het volgende:
Het klinkt alsof jullie een fijne meet hadden! Leuk om de verhalen en beschrijvingen te lezen!
Het was echt super gezellig :Y
pi_191316671
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 21:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ook :@ O+
Een kampeer cul meet. Koken op houtvuur enzo O+
pi_191316702
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 21:41 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoe was jouw weekend? Jij had toch ook een gezellig “even weg” weekend?
pi_191316821
Lekker zingen rond het kampvuur bij sigme met een biggetje aan het spit op schoot O+
pi_191316961
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 18:34 schreef Blues het volgende:
@:Tele6 mijn DM staat open voor het paarsche koppie van A *O* ;)
/zoonlief had ook alle kleuren van de regenboog, heb heel wat afge-experimenteerd bij hem, zo leuk!
Leuk ja O+
Ik zal morgen eens kijken of hij het oké vindt als ik een foto deel. Hij moet er dan ook nog even een maken, want tegen de tijd dat we klaar waren met het hele verfgedoe was er ook geen fatsoenlijk licht meer voor foto's :')
pi_191317000
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 18:55 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik ben nu ook wel benieuwd naar het paars

Ik maakte ooit stiekem mijn broertje zn haar telefooncelgroen voor dat hij naar school ging.
Voordat mijn moeder uit bed was was hij weg.

Toen werd ze smiddags door de rector gebeld dat dit echt belachelijk was en dat ie niet meer zo naar school hoefde te komen.

Mijn moeder had echt no clue... En ziet overigens vandaag de dag nog steeds niet waarom je dat niet zou kunnen doen als je een jaar of 14 bent _O-

Gelukkig was het uitwasbaar :)
Wauw haha _O-
Was hij blond? Want anders zag je er toch amper wat van? We hebben bij A wel geprobeerd om donkerpaars over donkerblond heen te doen, maar daar zag je dus al amper wat van.
pi_191317056
Kamperen O+
Ik doe ook graag mee dus. Heb eventueel zelfs tentjes te leen, want mijn ouders hebben nog een stuk of 3-4 tentjes in variërende staat van desintegratie liggen *)
Van die 2-tot-3-persoons koepeltentjes.
pi_191317059
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 22:05 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Wauw haha _O-
Was hij blond? Want anders zag je er toch amper wat van? We hebben bij A wel geprobeerd om donkerpaars over donkerblond heen te doen, maar daar zag je dus al amper wat van.
Hij was groener dan groen.
Echt de kleur van de oude telefooncel.

Maar uit een spuitbus dus dat zie je misschien net even beter dan echte haarverf.
(Geeft ook meer af... maar goed dat was achteraf niet zo erg dus)
pi_191317075
Wij aten een groente-bonen-tomatenprutje met een rijstrestjesmengsel en "Javaanse schijven" (sojaspullie met oranje paneer).
Zeer culinair.
Daarna de rest van de vegan brownie die A deze week had gebakken. Na anderhalf jaar proberen heeft hij nu een goed recept _O-
pi_191317126
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 22:09 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hij was groener dan groen.
Echt de kleur van de oude telefooncel.

Maar uit een spuitbus dus dat zie je misschien net even beter dan echte haarverf.
(Geeft ook meer af... maar goed dat was achteraf niet zo erg dus)
Oh ja, van die spuitbusverf zit meer op je haar dan erin, dus dan maakt je haarkleur niet zo uit. Maar dat is wel plakkerig en geeft af idd.

A wil dat de kleur in z'n haar blijft, dus dan moet je met ander spul aan de slag en ook beter uitkijken dat je geen andere dingen raakt met de verf, want die gaat er niet zomaar af.
Alsnog moeten we over een paar weken wel bijkleuren, want de verf is semipermanent. Nu is het paars, maar het wast langzaam uit naar blauw en dan groen :')
Gelukkig word ik er steeds handiger in *O*
pi_191317381
Ik ga van het voorjaar mijn haar laten verven. Tintje lichter en wat highlights. Ik ben van mezelf heel donker... En die grijze haren beginnen op te vallen :')

Vroeger echt allerlei kleuren gehad.. Mijn favo zuurstof roze..

Haar wel helemaal voor moeten dood bleken toen der tijd :')
pi_191317944
Zeg eens...haar is toch dood spul!?
pi_191318171
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 22:14 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Oh ja, van die spuitbusverf zit meer op je haar dan erin, dus dan maakt je haarkleur niet zo uit. Maar dat is wel plakkerig en geeft af idd.

A wil dat de kleur in z'n haar blijft, dus dan moet je met ander spul aan de slag en ook beter uitkijken dat je geen andere dingen raakt met de verf, want die gaat er niet zomaar af.
Alsnog moeten we over een paar weken wel bijkleuren, want de verf is semipermanent. Nu is het paars, maar het wast langzaam uit naar blauw en dan groen :')
Stoer dat hij zijn haar zo wil kleuren :D
Maar inderdaad zonde dat het na een poosje vervaagt. Soms zie ik mensen met aparte haarkleur die er echt vaal uitzien. Zonde.
pi_191318340
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 22:58 schreef AnneX het volgende:
Zeg eens...haar is toch dood spul!?
Nou ja je hebt dood en dood. Het was van het bleken echt dof, en stro zeg maar.
pi_191318568
Vandaag 3x nat geregend. @sigme wat is het merk van jouw regenbroek? En nog een aanrader waar aan te schaffen?
pi_191318654
Wat fijn om te lezen over jullie hele gezellige avond gisteren O+

Welterusten vanuit Keulen. Morgen km's maken op de grootste snoepbeurs ter wereld.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_191318730
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 23:38 schreef Isabeau het volgende:
Vandaag 3x nat geregend. @:sigme wat is het merk van jouw regenbroek? En nog een aanrader waar aan te schaffen?
Ik werkte vroegen bij postnl en daar hadden we echt super fijne regenpakken. Misschien valt daar het merk van te achterhalen.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 00:36:17 #41
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191319134
quote:
Vandaag 3x nat geregend. @:sigme wat is het merk van jouw regenbroek? En nog een aanrader waar aan te schaffen?
Ik haalde meestal zo een op toen ik op het land werkte. Hele dikke broeken, ook als je 8km door natte bieten liep of door natte lelies kroop bleef je behoorlijk droog.

Mansier zit in Hoogeveen toch, denk dat die ze ook wel hebben.
pi_191319400
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 23:46 schreef FutureFairytale het volgende:
Wat fijn om te lezen over jullie hele gezellige avond gisteren O+

Welterusten vanuit Keulen. Morgen km's maken op de grootste snoepbeurs ter wereld.
Dit lijkt me zo fantastisch O+ Veel plezier!
pi_191321541
Mogguh :O
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_191321613
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 22:14 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Mja voor een eerste keer leek dit me handig.
Achreraf maar goed ook dus.

Wel benieuwd naar het resultaat eigenlijk
pi_191321635
Goedemorgen

Back to het normale leven hier.
pi_191322016
Hier ook.. ff zin maken :O
pi_191322129
Zo eerst naar de tandarts. Klein gaatje vullen, dus het valt wel mee. Maar om nou te zeggen dat ik er echt huppelend naartoe wil, is weer het andere uiterste. :O
pi_191322230
quote:
https://www.bever.nl/p/be(...)001.html?colour=4169

Ikzelf heb een kindermodelletje, die kon ik ergens online spotgoedkoop kopen (en kwam er natuurlijk bij ontvangst pas achter dat het een kindermaat was :') Maar èh, ik pas erin *))

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 03-02-2020 08:41:57 ]
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_191322340
Wakker :O
pi_191322606
Mogge. Op het werk aangekomen, alleen wat later dan gedacht door fikse tegenwind. Had dat pas door toen ik om de flat fietste en met moeite overeind kon blijven :o
En ik zou me niet wakker willen noemen. Niet slapend is een betere uitdrukking.
pi_191322899
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 21:46 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hoe was jouw weekend? Jij had toch ook een gezellig “even weg” weekend?
ja, was ook leuk. Alsof ik weer twintig was, met vrienden uit m'n studententijd. En heerlijk geslapen!
pi_191322953
Het recept voor de tuinbonenpuree van @Tele6 en @Candaasje gevonden (de parmezaanse kaas zal er niet ingegaan zijn. https://www.parliamoitaliano.nl/recept-puglia-fave-e-cicoria/
pi_191323207
Heel veel succes aan @Barreltje vandaag! *;
Let me see you stripped down to the bone
pi_191323208
Hoofdpijn, boven mijn linkeroog, en matig misselijk :'(
pi_191323215
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:44 schreef minilot het volgende:
Heel veel succes aan @:Barreltje vandaag! *;
Oh shit. En dat.
pi_191323239
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:44 schreef minilot het volgende:
Heel veel succes aan @:Barreltje vandaag! *;
Nou! Succes!
pi_191323253
Zo, na de Italiaan op zaterdag en bezorgSpareribExpress op zondag vandaag maar 'gewoon' (tamelijk bewerkelijk nog) de bosuitjessoep van Ottolenghi, niet met kaasj, wel met kashk. Mits ik het zo vinden kan bij de exotische buurtsupers :)
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 09:48:36 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191323262
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 08:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge. Op het werk aangekomen, alleen wat later dan gedacht door fikse tegenwind. Had dat pas door toen ik om de flat fietste en met moeite overeind kon blijven :o
En ik zou me niet wakker willen noemen. Niet slapend is een betere uitdrukking.
Heb je de elektrische fiets altijd in de hoogste stand dan? Anders kun je met tegenwind heb nog wat hoger zetten toch?
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 09:49:27 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191323281
Oh is het vandaag echo-dag?
pi_191323296
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Heb je de elektrische fiets altijd in de hoogste stand dan? Anders kun je met tegenwind heb nog wat hoger zetten toch?
Nee, op vlak terrein op normaal en na ca 3 km beginnen de bulten (met tegenwind zijn het bergen) en dan op de hoogste stand (hier zitten 3 standen op, eco, normaal en extra)
pi_191323297
Succes lieve @Barreltje :*
pi_191323307
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:44 schreef Lonaa het volgende:
Hoofdpijn, boven mijn linkeroog, en matig misselijk :'(
Kusje boven je linkeroog. -plop- :*
  maandag 3 februari 2020 @ 09:51:12 #63
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191323309
Sirene orkest hier.. alle soorten hulpdiensten proberen tegelijk door het stroperige verkeer te komen....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 3 februari 2020 @ 09:53:18 #64
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191323328
Zou Myr Leeuwarden overleefd hebben?
pi_191323418
Ik duim ook voor Barrel.
pi_191323479
En @ vrije woensdagen van Lein, als we iets vantevoren afspreken kan ik ook op een andere dag dan woensdag :P

En de eerste verjaardag van A. komt dus gewoon al in zicht :o
  maandag 3 februari 2020 @ 10:11:02 #67
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_191323529
De eerste verjaardag van Marijn ook.

En ik hoop voor Barrel dat er ook een eerste verjaardag voor haar in de nabije toekomst ligt :)
  maandag 3 februari 2020 @ 10:21:27 #68
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191323654
Morguh!

Vanmiddag pas echo.. dus uit de stress jullie! ;)

quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:11 schreef Anthraxx het volgende:
De eerste verjaardag van Marijn ook.

En ik hoop voor Barrel dat er ook een eerste verjaardag voor haar in de nabije toekomst ligt :)
Ik hoop dat dat nog even 7 a 8 maanden mag duren..

Nu de super bowl maar eens verder kijken.. hoe Amerikanen 4 en een half uur kunnen doen over een spel van 4 keer 15 minuten.. Ik snap het nog niet echt.. :o 8)7
  maandag 3 februari 2020 @ 10:27:33 #69
13783 Anthraxx
pi_191323727
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:21 schreef Barreltje het volgende:
Morguh!

[..]

Nu de super bowl maar eens verder kijken.. hoe Amerikanen 4 en een half uur kunnen doen over een spel van 4 keer 15 minuten.. Ik snap het nog niet echt.. :o 8)7
Nou ja, zoiets bedoelde ik ook. :*

Je mag het Spel toch steeds stilleggen?
pi_191323758
Hm hier gister braaf soep ontdooid uit eigen vriezer.
Lekker makkelijk na de verjaardag smiddags en meteen weer ruimte gemaakt.
Probeer nog steeds de vriezer enigzins te legen zodat ie kan ontdooien... moet ik er geen nieuwe soep in gooien :)

Vanavond komt picnic tussen 17.30 en 18.30.
Dus als ik vanmiddag kan zien hoe laat ie ECHT komt... gaat de keuze vallen tussen afbaklasagne of echt koken :)
  maandag 3 februari 2020 @ 10:34:06 #71
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191323793
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:27 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Nou ja, zoiets bedoelde ik ook. :*

Je mag het Spel toch steeds stilleggen?
Uhuh.. Ik weet de regels nog niet echt hoor..
Maar goed.. ik dacht altijd dat Amerikanen van "fast and furious" hielden.. maar het is meer "slow and analytical" die wedstrijd wordt echt helemaal kapot geanalyseerd...

Als je rugby O+ gewend bent is het echt super saai.. gelukkig is het opgenomen en kunnen we (continue) doorspoelen :+
pi_191323795
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Het recept voor de tuinbonenpuree van @:Tele6 en @:Candaasje gevonden (de parmezaanse kaas zal er niet ingegaan zijn. https://www.parliamoitaliano.nl/recept-puglia-fave-e-cicoria/
Oh top, dat was echt heel lekker!

Bagger van de hoofdpijn en misselijkheid Loon. Hopelijk is het snel over :*

Succes vanmiddag Barrel, ik ga duimen:*

Zo, onderweg naar Boxtel. We gaan Vion eens van buiten bekijken. (Legaal, afgesproken met Vion zelf hoor ;) )
pi_191323798
hoi allen! Leuk om de meetpraat bij de lezen :D

vraagje: ik zoek voor vanavond een restaurant nabij Tivoli in Utrecht. Om iets te eten met een vriend voorafgaand aan een concert. Hebben jullie aanraders?
freedom is just another word for nothing left to lose
  maandag 3 februari 2020 @ 10:36:49 #74
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191323825
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:34 schreef Lot_1 het volgende:

vraagje: ik zoek voor vanavond een restaurant nabij Tivoli in Utrecht. Om iets te eten met een vriend voorafgaand aan een concert. Hebben jullie aanraders?
Wat voor type restaurant zoek je ?

Kijk anders gewoon in de 3-haringstraat.. daar zitten een stuk of 6 prima restaurantjes ^O^

Of naar Belgisch biercafe Olivier..

Waar gaan je heen in tivoli?
  Official ESF Kreviewer maandag 3 februari 2020 @ 10:42:41 #75
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191323884
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:34 schreef Lot_1 het volgende:

Ik weet niet waar Tivoli ligt, maar Miyagi & Jones ligt naast het station en is goed.
pi_191323940
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:42 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik weet niet waar Tivoli ligt, maar Miyagi & Jones ligt naast het station en is goed.
Je kunt beneden op die gracht echt leuk en prima eten.
Keuze genoeg.
pi_191324036
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:21 schreef Barreltje het volgende:
Morguh!

[..]

ik hoop zelfs een jaar en 8 maand! :*
  maandag 3 februari 2020 @ 11:06:25 #78
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191324180
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:54 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik hoop zelfs een jaar en 8 maand! :*
_O-

Joh ik snap het weken stelsel nu al niet.. :+ dat mag de arts me vandaag uit gaan leggen..
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 11:10:52 #79
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191324214
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:06 schreef Barreltje het volgende:

[..]

_O-

Joh ik snap het weken stelsel nu al niet.. :+ dat mag de arts me vandaag uit gaan leggen..
Of doe maar niet en communiceer gewoon in maanden ^O^

BVD
pi_191324243
quote:
3s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]

BVD
:Y
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 11:19:01 #81
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191324315
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

:Y
Ik wist dat ik medestanders had, alleen niet meer wie. Dacht zelf Myra
pi_191324363
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik wist dat ik medestanders had, alleen niet meer wie. Dacht zelf Myra
Kan, maar ik zit ook altijd om te rekenen. Snap wel dat het handiger is om het in weken uit te drukken voor het verloop. Maar voor mij (en jou dus) lastiger
pi_191324405
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:23 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Kan, maar ik zit ook altijd om te rekenen. Snap wel dat het handiger is om het in weken uit te drukken voor het verloop. Maar voor mij (en jou dus) lastiger
Inderdaad :Y
En hoorde van de week dat je tijdens de zwangerschap ook nog weken cadeau krijgt, nu snap ik er echt niets meer van l.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 11:27:04 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191324417
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:23 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Tjah, zo lang je een systeem in stand houdt blijft het handiger lijken.
Mijlen, voeten, stenen, duimen en wat al niet meer ze gebruiken in het VK en VS. Het is echt niet handig hoor.
  maandag 3 februari 2020 @ 11:27:28 #85
13783 Anthraxx
pi_191324422
quote:

[..]

BVD
In een zwangerschap zijn weken wel degelijk van belang omdat er zoveel shit verandert per week, dat het meer duidelijkheid geeft. In ieder geval aan je arts. En als jezelf meer van de ontwikkeling weet is het ook handig.

En daarnaast is maanden gewoon onnauwkeurig. Maanden verschillen in lengte en een zwangerschap duurt niet exact 9 maanden.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 11:28:05 #86
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191324430
Mijn nicht was vrijdag uitgerekend, maar nog niks gehoord. Kind heeft nog geen haast blijkbaar.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 11:30:17 #87
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191324453
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:27 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

In een zwangerschap zijn weken wel degelijk van belang omdat er zoveel shit verandert per week, dat het meer duidelijkheid geeft. In ieder geval aan je arts. En als jezelf meer van de ontwikkeling weet is het ook handig.
Ik weet wel wat van ontwikkeling af, met dat is een proces van soms 6 en maximaal 25 minuten :+
pi_191324500
Een gemiddelde zwangerschap duurt 40 weken. Maar, je eisprong gebeurt meestal in week 2, en bevruchting tussen week 2 en 3, en je kunt een positieve test hebben tussen week 3 en 4. De eerste 2 weken ben je dus nog helemaal niet bevrucht, en theoretisch niet zwanger. Je begint te tellen na de laatste dag van je menstruatie....
  maandag 3 februari 2020 @ 11:34:27 #89
13783 Anthraxx
pi_191324519
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Een gemiddelde zwangerschap duurt 40 weken. Maar, je eisprong gebeurt meestal in week 2, en bevruchting tussen week 2 en 3, en je kunt een positieve test hebben tussen week 3 en 4. De eerste 2 weken ben je dus nog helemaal niet bevrucht, en theoretisch niet zwanger. Je begint te tellen na de laatste dag van je menstruatie....
Voor Ludolf telt alleen de eerste 2 minuten. Eerst de Fok-overdrijf factor van gemiddeld Pi verrekenen.
  maandag 3 februari 2020 @ 11:39:35 #90
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191324611
quote:
12s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:34 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Voor Ludolf telt alleen de eerste 2 minuten. Eerst de Fok-overdrijf factor van gemiddeld Pi verrekenen.
38 seconden dus? ((2*60)/pi)
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 11:39:47 #91
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191324619
quote:
12s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:34 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Voor de ontwikkeling die ik bedoelde gebruik je vloeistoffen met een lagere viscositeit :+
pi_191324648
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:33 schreef Jagärtrut het volgende:
De eerste 2 weken ben je dus nog helemaal niet bevrucht, en theoretisch niet zwanger.
Dus dan kan je eigenlijk niet positief testen?
  maandag 3 februari 2020 @ 11:43:19 #93
13783 Anthraxx
pi_191324675
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:41 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Er zijn gevoeligere testen om eerder te testen, maar ook daar zit weer een percentage aan dat het lukt om positief te testen.
pi_191324740
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:41 schreef Sarabi het volgende:

[..]

als er nog geen eisprong is geweest kan er geen bevruchting zijn en maak je geen zwangerschapshormonen aan. Een paar dagen na bevruchting zou je positief kunnen testen. Bij sommige zwangerschapstesten staan er weken op, 1-2 bijvoorbeeld. Daar moet je 2 weken bijstellen om tot de echte telling te komen...Dus als je een test krijgt waar 1-2 weken op staat ben je al 3-4 weken zwanger volgens de officiële telling.
pi_191324783
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 11:48 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

als er nog geen eisprong is geweest kan er geen bevruchting zijn en maak je geen zwangerschapshormonen aan. Een paar dagen na bevruchting zou je positief kunnen testen. Bij sommige zwangerschapstesten staan er weken op, 1-2 bijvoorbeeld. Daar moet je 2 weken bijstellen om tot de echte telling te komen...Dus als je een test krijgt waar 1-2 weken op staat ben je al 3-4 weken zwanger volgens de officiële telling.
Ja zo legde een vriendin het ook al uit.
Dan begreep ik het toch goed :) thanks.

En nee ik ben niet zwanger :+
pi_191324997
quote:

[..]

BVD
Anders pas jij je gewoon even aan in plaats van het hele (zorg)systeem rondom de zwangere en de persoon in kwestie zelf 8)7 als je écht geïnteresseerd bent vraag je gewoon 'leuk, wat is de uitgerekende datum?' En dan hoeft niemand moeilijk te doen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_191325005
Dora maakte een kleine inschattingsfout bij het spelen. Ze rende achter een andere hond aan die de sloot over/door sprong. Sloot was alleen iets dieper dan Dora's korte pootjes. :') De eerste kopje onder is een feit. :P
  maandag 3 februari 2020 @ 12:13:43 #98
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191325043
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:09 schreef Lonaa het volgende:
Dora maakte een kleine inschattingsfout bij het spelen. Ze rende achter een andere hond aan die de sloot over/door sprong. Sloot was alleen iets dieper dan Dora's korte pootjes. :') De eerste kopje onder is een feit. :P
En daarna een douche-Dora?
pi_191325129
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:13 schreef fietsie het volgende:

[..]

En daarna een douche-Dora?
Was schone sloot. Ze was er wel een beetje verbaasd over en kwam toch ook maar gelijk even bij me :')
pi_191325152
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Was schone sloot. Ze was er wel een beetje verbaasd over en kwam toch ook maar gelijk even bij me :')
Even troost zoeken
pi_191325156
Ik vind overigens dat je na je zwangerschap wel af mag stappen van weken en over mag gaan op maanden of halve jaren :P In ieder geval tegenover niet-ouders :D

Jip is nu ook gewoon om en nabij anderhalf jaar. Wat specifieker zou ie euhh 20 maanden zijn, maar daar moest ik zelf ook even over nadenken :+
pi_191325158
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Even troost zoeken
Snap ik ook wel. Is best schrikken :P
Was ook vlot voor over hoor. :Y
pi_191325161
Straks ga ik over op bijna twee jaar :P
pi_191325186
Dora :D O+ Ik vind het echt leuk om over haar te lezen. En op de foto van laatst leek ze al zooo groot O+
  maandag 3 februari 2020 @ 12:24:28 #105
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_191325196
net zoals een nieuwe liefde.. eerst vier je bijna de eerste week, dan een maand, jaar, 10 jaar maar dan houdt het op ..

Barrel O+
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 3 februari 2020 @ 12:24:30 #106
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191325197
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:21 schreef Aure het volgende:
Ik vind overigens dat je na je zwangerschap wel af mag stappen van weken en over mag gaan op maanden of halve jaren :P In ieder geval tegenover niet-ouders :D

Jip is nu ook gewoon om en nabij anderhalf jaar. Wat specifieker zou ie euhh 20 maanden zijn, maar daar moest ik zelf ook even over nadenken :+
Kinderen schakelen uit zichzelf over op "Net jarig geweest" en "Bijna jarig"
pi_191325219
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:24 schreef fietsie het volgende:

[..]

Nog handiger _O-
  maandag 3 februari 2020 @ 12:27:32 #108
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_191325238
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:23 schreef Aure het volgende:
Dora :D O+ Ik vind het echt leuk om over haar te lezen. En op de foto van laatst leek ze al zooo groot O+
Vind ik ook! Haar schrijtaal is zo verbeeldend!

Moet je iets mee doen Lonaaa, kinderboeken ofzo, dat lijkt mij fantastisch
pi_191325247
quote:

Tot na je verlof. Want dat telt wel lekker af :+ en daarna wat fiets zegt inderdaad :D
  maandag 3 februari 2020 @ 12:29:03 #110
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191325254
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:24 schreef uniekhoorn het volgende:
net zoals een nieuwe liefde.. eerst vier je bijna de eerste week, dan een maand, jaar, 10 jaar maar dan houdt het op ..

Vrienden van mij hebben afgelopen november wel gewoon hun 50-jarig huwelijksjubileum gevierd. ^)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_191325258
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:27 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Vind ik ook! Haar schrijtaal is zo verbeeldend!

Moet je iets mee doen Lonaaa, kinderboeken ofzo, dat lijkt mij fantastisch
:D Ik wil wel weer (en meer) gaan schrijven. Vind het leuk en ik kan het.

En jullie zijn lief, het is aangenaam dat jullie mijn Dora-verhalen nog niet zat zijn. O+
  maandag 3 februari 2020 @ 12:30:09 #112
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191325277
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:29 schreef Lonaa het volgende:

En jullie zijn lief, het is aangenaam dat jullie mijn Dora-verhalen nog niet zat zijn. O+
Nee hoor. Blaf en kwispel nog maar even door. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_191325284
Het verveelt helemaal niet! Maar ik vind het sowieso leuk om over andermans kinderen te lezen en ik zie Dora gewoon als jouw kindje :+
pi_191325292
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:29 schreef golfer het volgende:

[..]

Vrienden van mij hebben afgelopen november wel gewoon hun 50-jarig huwelijksjubileum gevierd. ^)
Holy moly, das lang!
  maandag 3 februari 2020 @ 12:31:19 #115
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_191325295
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:29 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja die ken ik ook.
En als mijn ouders niet zo jong waren te overlijden dan hadden ze dat ook gehad
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 12:31:28 #116
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191325298
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:24 schreef fietsie het volgende:

[..]

Moest hieraan denken
pi_191325326
Mijn ouders zijn dit jaar ook 50 jaar getrouwd.
Spoilers!
pi_191325327
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:30 schreef Aure het volgende:
Het verveelt helemaal niet! Maar ik vind het sowieso leuk om over andermans kinderen te lezen en ik zie Dora gewoon als jouw kindje :+
Ik ook een beetje. :@
pi_191325328
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:31 schreef Aure het volgende:

[..]

Holy moly, das lang!
Mijn "tweede ouders" dit jaar 63 jaar. Beiden nog redelijk kwiek, maar de kwaaltjes beginnen nu wel te komen.
pi_191325364
De ibu en para hebben mijn hoofdpijn soort van doen verdwijnen, maar mijn maag doet nog stom. Zo maar even slapen want dit is niks. :{
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 12:36:21 #121
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191325398
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:33 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Mijn "tweede ouders" dit jaar 63 jaar. Beiden nog redelijk kwiek, maar de kwaaltjes beginnen nu wel te komen.
Ach ja, die zullen ook wel zachtjes aan richting de 90 kruimelen. Dan 'mag' dat toch? ;)
pi_191325408
Tjeez, mijn ouders zijn ook al 38 jaar getrouwd in mei :o
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 12:37:15 #123
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191325411
Mijn ouders ergens rond de 19e vind mijn 37 jaar. Of 38.
pi_191325425
quote:

Maar hoe ouder het kind wordt, hoe meer dat ook verandert. In het begin zijn maanden nog wel relevant, want dan zie je per maand zo'n verschil in ontwikkeling. Na een jaar verandert dat weer. Bij m'n oudste zou ik het echt niet meer weten hoeveel maanden hij is. Die is al een aantal maand 4,5. Straks bijna 5, dan 5, etc. De jongste is inderdaad al een tijd 1,5, maar daar weet ik wel dat hij 21 maand is.
pi_191325452
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ach ja, die zullen ook wel zachtjes aan richting de 90 kruimelen. Dan 'mag' dat toch? ;)
Tuurlijk. Volgens mij worden ze dit jaar 84 en 85. Leken ook echt niet oud te worden tot vorig jaar.
pi_191325469
Mijn ouders zijn in dec 42 jaar getrouwd. Ook best een tijdje.
pi_191325490
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:39 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Volgens mij worden ze dit jaar 84 en 85. Leken ook echt niet oud te worden tot vorig jaar.
Ja, dat kan dan zo 'ineens', dat ze oud zijn. Het kan ook andersom. Toen mijn opa stierf na lang afgetakeld te zijn door Alzheimer werd mijn oma ineens jonger. De zorg en zorgen (en ook zijn nare buien ;( ) hadden echt een stempel op d'r gedrukt. Ze liep ineens ook weer rechtop ipv in elkaar gezakt. In mei wordt ze 93 geloof ik. Of 92.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 12:49:50 #128
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191325604
Mijn opa kreeg ook redelijk spontaan Alzheimer en heeft het (gelukkig) ook niet jaren gehad. Ook niet dat ie boos was of zichzelf versmeerde bijvoorbeeld.

M'n oma heeft behalve dat ze 93 is niet zoveel, maar ze wil ook niet zoveel. Opa was ondernemender, maar deed bleef altijd bij m'n oma. Als het andersom was geweest (dat hij alleen achter was gebleven) weet ik zeker dat ie aan het biljarten ofzo was in het verzorgingshuis of aan andere activiteiten mee deed.
pi_191325617
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:41 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, dat kan dan zo 'ineens', dat ze oud zijn. Het kan ook andersom. Toen mijn opa stierf na lang afgetakeld te zijn door Alzheimer werd mijn oma ineens jonger. De zorg en zorgen (en ook zijn nare buien ;( ) hadden echt een stempel op d'r gedrukt. Ze liep ineens ook weer rechtop ipv in elkaar gezakt. In mei wordt ze 93 geloof ik. Of 92.
Mantelzorgen kan echt een zware wissel trekken.
En soms kwijnt de overblijver weg, soms kunnen ze hun leven weer oppakken. Fijn dat je oma dat laatste kon doen.

Mijn ouders zijn dit jaar 48 jaar getrouwd :o
pi_191325626
Hoe laat moeten we (nog meer) goede innestelingsvibes naar Barrel gaan sturen?
pi_191325668
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:49 schreef derLudolf het volgende:
Mijn opa kreeg ook redelijk spontaan Alzheimer en heeft het (gelukkig) ook niet jaren gehad. Ook niet dat ie boos was of zichzelf versmeerde bijvoorbeeld.

M'n oma heeft behalve dat ze 93 is niet zoveel, maar ze wil ook niet zoveel. Opa was ondernemender, maar deed bleef altijd bij m'n oma. Als het andersom was geweest (dat hij alleen achter was gebleven) weet ik zeker dat ie aan het biljarten ofzo was in het verzorgingshuis of aan andere activiteiten mee deed.

Mijn opa werd echt gemeen tegen mijn oma. ;( En omdat hij niet alleen kon zijn kwam ze nergens meer. Nu heeft ze geloof ik een drukker sociaal leven dan ik :o
pi_191325679
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:50 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Mantelzorgen kan echt een zware wissel trekken.
En soms kwijnt de overblijver weg, soms kunnen ze hun leven weer oppakken. Fijn dat je oma dat laatste kon doen.

Mijn ouders zijn dit jaar 48 jaar getrouwd :o
We waren er wel bang voor hoor, dat ze er vrij vlot achteraan zou. Ze zijn ruim 70 jaar samen geweest :o
pi_191325846
Mijn vader is mantelzorger voor mijn moeder. Maar mijn moeder wikde altijd de hort op en mijn vader niet. Dus nu gaan ze niet zo veel meer ergens naartoe. Dat zit mijn moeder ergens wel dwars.. Anderzijds als we haar wel ergens mee naartoe nemen weet ze dat vrij snel al niet meer.
  Official ESF Kreviewer maandag 3 februari 2020 @ 13:21:34 #134
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191326083
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:48 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Je kunt beneden op die gracht echt leuk en prima eten.
Keuze genoeg.
Wat een merkwaardige quote.
pi_191326219
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 12:54 schreef Lonaa het volgende:

[..]

We waren er wel bang voor hoor, dat ze er vrij vlot achteraan zou. Ze zijn ruim 70 jaar samen geweest :o
Wellicht heeft ze zichzelf ook verrast daarin.

Ruim 70 jaar samen :D Klinkt altijd zo mooi, maar jouw verhaal indachtig is de realiteit helaas soms een stuk minder rooskleurig.
pi_191326229
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 13:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn vader is mantelzorger voor mijn moeder. Maar mijn moeder wikde altijd de hort op en mijn vader niet. Dus nu gaan ze niet zo veel meer ergens naartoe. Dat zit mijn moeder ergens wel dwars.. Anderzijds als we haar wel ergens mee naartoe nemen weet ze dat vrij snel al niet meer.
En jouw ouders zijn nog best jong en je vader werkt nog he? Best wat ballen om hoog te houden.
pi_191326232
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 13:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Herkenbaar.
Het gaat - denk ik - niet meer om het maken van concrete herinneringen, wél om het delen van een prettig gevoel en dat zal beklijven.
In het Zorgcentrum waar moeders woonde de laatste jaren, zat een volwassen zoon urenlang zwijgzaam aan de thee naast zijn stille demente vader.

Mooi verhaal van Lonaa’s oma, die rechter ging lopen. *)
pi_191326257
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2020 13:33 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Wellicht heeft ze zichzelf ook verrast daarin.

Ruim 70 jaar samen :D Klinkt altijd zo mooi, maar jouw verhaal indachtig is de realiteit helaas soms een stuk minder rooskleurig.
Mijn oma werd na het overlijden van opa opeens een stuk liever, of eigenlijk benaderbaarder. Opa was nogal "aanwezig". Oma was vrij jong toen ze trouwden en hij was 11 jaar ouder. Maar van een oma die je een hand gaf werd het een knuffelende oma. Die ook nog eens allemaal gezellige verhalen vertelde, dingen ging breien. Mijn neven en nichten kenden die oma wel, maar omdat ons gezin nogal buiten de boot viel (hervormd ipv streng katholiek) hield vooral opa (bleek) afstand
pi_191326269
Ik houd mijn hart vast als één van mijn ouders ziek wordt.

Vooral mijn vader wordt volgens mij een zieke from hell. Heeft jaren geleden kanker gehad en toen draaide de controlefreak in hem overuren. Want normaal had hij alle touwtjes in handen en nu liet zijn lijf hem in de steek en moest hij vertrouwen op anderen.

Hij was ook patiënt op een afdeling waar ik stage had gelopen. Ik heb bij mijn collega’s maar excuses aangeboden voor de man die bozig reageerde als een verpleegkundige bij het wisselen van een infuuszak de toegevoegde inhoud niet in het midden, maar iets naar links op de zak noteerde en zulks...
Gelukkig snapten ze het wel.

En als mijn moeder ziek wordt dan wordt hij volgens mij de mantelzorger from hell :')
Uit liefde en met de beste intenties, maar iets minder met gestrekt been erin gaan mag dan wel :X
pi_191326279
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 13:34 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En jouw ouders zijn nog best jong en je vader werkt nog he? Best wat ballen om hoog te houden.
Klopt mijn ouders zijn 61 en 60. Het gaat ook niet heel goed met hem hoor. Krijgt therapie enzo. We gaan ook kijken of hij niet wat minder kan gaan werken enzo.

quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 13:34 schreef AnneX het volgende:

[..]

Herkenbaar.
Het gaat - denk ik - niet meer om het maken van concrete herinneringen, wél om het delen van een prettig gevoel en dat zal beklijven.

Mooi verhaal van Lonaa’s oma, die rechter ging lopen. *)
Klopt ook. Ze doen nog wel dingen hoor. Maar mijn moeder vind feesten leuk.. Ja dat is heel fijn maar ze mag geen alcohol hebben en dan moet mijn vader de hele dag als een opzichter in de buurt blijven. Ze gaan wel weer een weekje op vakantie van de zomer. Samen met de motor. Ons pap wilde zijn zijspan verkopen nadat de hond was overleden. Maar nu wel fijn dat hij hem nog heeft wat hij durft ons mam niet achterop de hebben op de solo's.
pi_191326342
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 13:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik houd mijn hart vast als één van mijn ouders ziek wordt.

Vooral mijn vader wordt volgens mij een zieke from hell. Heeft jaren geleden kanker gehad en toen draaide de controlefreak in hem overuren. Want normaal had hij alle touwtjes in handen en nu liet zijn lijf hem in de steek en moest hij vertrouwen op anderen.

Hij was ook patiënt op een afdeling waar ik stage had gelopen. Ik heb bij mijn collega’s maar excuses aangeboden voor de man die bozig reageerde als een verpleegkundige bij het wisselen van een infuuszak de toegevoegde inhoud niet in het midden, maar iets naar links op de zak noteerde en zulks...
Gelukkig snapten ze het wel.

En als mijn moeder ziek wordt dan wordt hij volgens mij de mantelzorger from hell :')
Uit liefde en met de beste intenties, maar iets minder met gestrekt been erin gaan mag dan wel :X
Dat klinkt alsof dat vrij verschrikkelijk gaat worden ja. Nog afgezien van dat ernstige ziektes sowieso verschrikkelijk zijn enzo.

Ik ben zeer benieuwd wat er gaat gebeuren als een van mijn ouders ziek wordt. Gelukkig hebben ze geld en kan er zorg gekocht worden. Ze zullen ook geen van beiden de ander tegen beter weten in thuis houden denk ik.
Spoilers!
pi_191326371
Artsen raadde het mijn ouders ook af om mijn moeder thuis te houden. Ze functioneert thuis beter dsn in het verzorgingshuis.
pi_191326415
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 13:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Artsen raadde het mijn ouders ook af om mijn moeder thuis te houden. Ze functioneert thuis beter dsn in het verzorgingshuis.
En je vader? Zou die beter functioneren als je moeder opgenomen was?
Het is altijd een heel persoonlijke keuze en ik ken jullie situatie natuurlijk lang niet goed genoeg ome aar een oordeel over te mogen hebben.

Maar ik ben regelmatig overbelaste mantelzorgers tegengekomen die koste wat kost de partner thuis wilden houden. Ook al gingen ze er zelf bijna aan onderdoor of was het thuis onrustig door het komen en gaan van zorgverleners.

Thuis laten blijven of niet, het is van zoveel factoren afhankelijk en het lastige is dat je achteraf pas weet wat de beste keuze is.
pi_191326432
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 13:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het klinkt alsof ze dan beter thuis kan zijn ja :)

Ik vind het vaak lastig in dit soort situaties dat er dan vaak 1 partner zichzelf helemaal weg moet cijferen. Mijn schoonmoeder werd dagelijks uitgescholden, mijn schoonvader poepte en plaste dagelijks in zijn broek omdat hij de wc niet kon bereiken en incontinentiemateriaal of een postoel weigerde. Er zijn levensgevaarlijke capriolen uitgehaald om bij de levensgevaarlijke douche en levensgevaarlijke wc te komen. Ik zou in zo'n situatie toch ook voor mezelf kiezen hoor, niet alleen voor de wens van mijn man.
Spoilers!
pi_191326454
De vrouw van J's demente vriend heeft ook wel opmerkingen gekregen van mensen die het niet vonden kunnen dat hij niet meer thuis woont maar in een verpleeghuis. Blijkbaar moet iemand haar hele leven en werk stoppen en stoppen met slapen of de deur uit gaan om bij haar man te blijven.
Spoilers!
pi_191326464
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 13:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat klinkt alsof dat vrij verschrikkelijk gaat worden ja. Nog afgezien van dat ernstige ziektes sowieso verschrikkelijk zijn enzo.

Ik ben zeer benieuwd wat er gaat gebeuren als een van mijn ouders ziek wordt. Gelukkig hebben ze geld en kan er zorg gekocht worden. Ze zullen ook geen van beiden de ander tegen beter weten in thuis houden denk ik.
Wat het hier ook niet makkelijk maakte waren de verschillende coping strategieën.
Mijn vader ging er vanuit dat hij ging genezen (ook nadat uitzaaiingen waren gevonden), wat an sich niet verkeerd is. Maar hij stak de kop in het zand over die andere optie en over de mogelijkheid van overlijden mocht dus ook niet worden gesproken.
Terwijl mijn moeder daar juist heel er mee bezig was en die zorg dus niet met hem kon delen.

Gelukkig kreeg mijn vader gelijk O+

Ik ben opgegroeid met een inwonende oma. En weet vrij zeker dat mijn ouders (zoals ze nu in het leven staan en vanuit die ervaring) daarin ook voor minst belastende optie voor de mantelzorger kiezen. Maar ja, als eentje dement wordt is het natuurlijk niet te voorspellen hoe die persoon er dan over denkt.

Gelukkig ook hier middelen zat om goede zorg in te kopen.
En ze zijn pas verhuisd van een vrijstaand huis met grote tuin naar een appartement wat ze helemaal hebben verbouwd met het oog op een minder mobiel later.
  maandag 3 februari 2020 @ 13:55:50 #147
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191326494
*crosspost*

De duimen voor ons kunnen weer in de wacht stand.. Ik schuif helaas een topic door.. hopelijk niet een buiten baarmoederlijke zwangerschap.. morgen uitslag daarover..

En bedankt voor alle steun en lieve woorden..
O+ :*
pi_191326514
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 13:51 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik vind het vaak lastig in dit soort situaties dat er dan vaak 1 partner zichzelf helemaal weg moet cijferen. Mijn schoonmoeder werd dagelijks uitgescholden, mijn schoonvader poepte en plaste dagelijks in zijn broek omdat hij de wc niet kon bereiken en incontinentiemateriaal of een postoel weigerde. Er zijn levensgevaarlijke capriolen uitgehaald om bij de levensgevaarlijke douche en levensgevaarlijke wc te komen. Ik zou in zo'n situatie toch ook voor mezelf kiezen hoor, niet alleen voor de wens van mijn man.
Exact. Waarbij het ‘vreemde ogen dwingen’ principe ook wel werkt. Weerstand tegen verandering komt vaak voort uit angst. Als je dan een beetje druk kunt zetten en mensen laat ervaren hoe handig hulpmiddelen kunnen zijn, dan kan weerstand snel verdwijnen.

Vaak genoeg mensen dolblij gezien als ze van stinkende maandverbandjes of plastic zakjes :X naar goed incomateriaal gingen. Of makkelijker konden douchen door ruimte te maken in de badkamer en wat handgrepen te monteren. Maar ja, oud en verandering gaat vaak niet goed samen.
pi_191326521
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 13:55 schreef Barreltje het volgende:
*crosspost*

De duimen voor ons kunnen weer in de wacht stand.. Ik schuif helaas een topic door.. hopelijk niet een buiten baarmoederlijke zwangerschap.. morgen uitslag daarover..

Nee -O-

Hoe ben je eronder?
  maandag 3 februari 2020 @ 13:58:12 #150
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191326533
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 13:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Nee -O-

Hoe ben je eronder?
Weet ik nog niet.. nu in de auto naar huis.. daar een potje janken denk ik.. :'(
pi_191326547
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 13:58 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Weet ik nog niet.. nu in de auto naar huis.. daar een potje janken denk ik.. :'(
Logisch. Zo van hoop naar lege handen ;(

En borreltje drinken en filet americain eten en zo :*
pi_191326559
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 13:58 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Och Barrel. :*
pi_191326641
Barreltje :* ;( :*
pi_191326645
quote:
*crosspost*

Ik vind dit zo oneerlijk he :{ Heel veel sterkte.
pi_191326654
quote:
*crosspost*

Och Barrel toch. Wat ontzettend moeilijk -O- :*
pi_191326662
:'( Barrel... ik weet niet wat ik moet zeggen. :{ :*
pi_191326683
@Barrel : wat een gedoe tussen hoop en vrees.
Sterkte ermee.

@Lot: aan de overkant van Tivoli https://deutrechter.nl/ de Stadsbrasserie.
Verder de werfkelders aan de Oude Graaach en in de steeg die Barrel al noemde ( en ik de naam vergeten ben |:( ).
Note: in het eerste pand zat Vinke, dames kleding, waar ik (ook) nog heb gewerkt.
Daarna Staffhorst, muziek en audio.
  maandag 3 februari 2020 @ 14:15:35 #158
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191326761
Sterkte Barrel, wat een rotsituatie
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 3 februari 2020 @ 14:18:36 #159
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191326791
Sterkte Barrel
pi_191326799
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 13:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En je vader? Zou die beter functioneren als je moeder opgenomen was?
Het is altijd een heel persoonlijke keuze en ik ken jullie situatie natuurlijk lang niet goed genoeg ome aar een oordeel over te mogen hebben.

Maar ik ben regelmatig overbelaste mantelzorgers tegengekomen die koste wat kost de partner thuis wilden houden. Ook al gingen ze er zelf bijna aan onderdoor of was het thuis onrustig door het komen en gaan van zorgverleners.

Thuis laten blijven of niet, het is van zoveel factoren afhankelijk en het lastige is dat je achteraf pas weet wat de beste keuze is.
Mijn vader vind het van de ene kant fijner want hij ging iedere avond naar mijn moeder. Dat drukt natuurlijk ook enorm. Nu is ze gewoon thuis.. En als hij daar niet was was hij alleen.. Dat vond hij ook maar niks.

Er komt wel thuiszorg thuis maar mijn mijn vader ziet die niet want mijn vader is dan naar zijn werk.

Nu is mijn moeder gelukkig ook niet incontinent ofzo.

Hij moet hast in de avond wel haar medicijnen geven.. En als ze de wasmachine heeft aangezet helpen herinneren dat ze het spul dan ook in de droger moet doen.

Wel hebben we heel de keuken vervangen. Inductie ipv gas, koel vries combi met een open staan alarm dat soort dingetjes.

Maar mijn moeder heeft natuurlijk een hersenbeschadiging en geen dementie.. Alhoewel het veel op elkaar lijkt zijn qua dingen als het geheugen lijkt het ook weer totaal niet op elkaar. Ze gaat bijvoorbeeld niet dwalen ofzo.

Het enige echt grote probleem is roken.. Mijn moeder vergeet steeds dat ze al gerookt heeft en steekt rustig iedere 10 minuten weer een sigaret op. Niet gezond en ook niet handig als je al copd hebt.

quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 13:51 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het is natuurlijk echt compleet per situatie verschillend. Maar je bracht het nogal stellig vandaar mijn reactie. In jouw verhaal over je schoonvader denk ik dat het ook beter zou zijn geweest als je schoonvader naar een verzorgingshuis was gegaan :)
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 14:21:36 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191326822
Barrel :{
pi_191327209
quote:
*crosspost*

-O-

Het is je zo gegund he.
  maandag 3 februari 2020 @ 14:48:30 #163
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_191327309
Ach nee! Barrel ! :'( :*
pi_191327462
Barrel :*
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 3 februari 2020 @ 15:03:00 #165
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191327538
quote:
*crosspost*

He, wat vervelend Barrel. Ik had het jullie zo gegund. :*
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 3 februari 2020 @ 15:04:49 #166
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191327555
Tnx allemaal! :*
pi_191327653
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:04 schreef Barreltje het volgende:
Tnx allemaal! :*
:*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_191327678
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2020 10:42 schreef Kreator het volgende:

[..]

^O^
pi_191327683
fuck barrel, wat ontzettend jammer :'(
pi_191327785
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:13 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

^O^
Anne, ook dank voor de tips! Wat inspiratie is handig.
pi_191328053
Barrel :* ontzettend klote dit.
  Official ESF Kreviewer maandag 3 februari 2020 @ 15:50:44 #172
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
  Official ESF Kreviewer maandag 3 februari 2020 @ 15:51:50 #173
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191328276
Zo. Bezwaar ingediend bij de officier van justitiititie. Wegens een overtreding die ik niet heb gemaakt (straat inrijden waar het niet mocht). Heb foto bewijs. Hopelijk krijg ik mijn geld terug.
pi_191328315
Barrel, wat klote zeg. Sterkte.
Spoilers!
pi_191328477
quote:
9s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:51 schreef Kreator het volgende:
Zo. Bezwaar ingediend bij de officier van justitiititie. Wegens een overtreding die ik niet heb gemaakt (straat inrijden waar het niet mocht). Heb foto bewijs. Hopelijk krijg ik mijn geld terug.
Hoe lang heb je? Ik heb er anderhalf jaar over gedaan een boete kwijt te laten schelden.
Moest wel de 8 euro administratiekosten betalen :')
pi_191328737
Ik heb vrijdag een klacht gestuurd nav vlees dat ik ontvangen had. Kost bijna 5 euro de kg, zou 80/20 zijn wb vetverhouding maar was gewoon echt lelijk. Vliezen, zenen, narigheid.

Nu heb ik eerder contact met ze gehad voor een vraag en hun antwoord is altijd...kleinerend ofzo? Ik kan er iig heel slecht tegen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uh. Wat. Wil je anders even ophouden met aanname maken over 'dat ik niet weet hoe vlees eruit ziet voor het gemalen wordt?
Ik mag het terug geven. Of ander duurder vlees kopen. Ja, daaag.
-1 klant.
pi_191328891
Oh ja.. Daar zou ik ook heel snel klaar mee zijn.
pi_191328909
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:21 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb vrijdag een klacht gestuurd nav vlees dat ik ontvangen had. Kost bijna 5 euro de kg, zou 80/20 zijn wb vetverhouding maar was gewoon echt lelijk. Vliezen, zenen, narigheid.

Nu heb ik eerder contact met ze gehad voor een vraag en hun antwoord is altijd...kleinerend ofzo? Ik kan er iig heel slecht tegen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uh. Wat. Wil je anders even ophouden met aanname maken over 'dat ik niet weet hoe vlees eruit ziet voor het gemalen wordt?
-1 klant.
Ergerlijk ja. Zo heb ik ook weleens een reactie gehad. Het kán niet aan hun liggen dus we laten je merken dat het aan jou ligt :')

Ben ik trouwens de enige die in de TT steeds het woord hasj leest?
pi_191328918
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh ja.. Daar zou ik ook heel snel klaar mee zijn.
Wij wel he ;)
pi_191328935
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:21 schreef Lonaa het volgende:

SPOILER
-1 klant.
Daar had ik ook voor het laatst de bestelling gedaan. Klaar mee.
pi_191328936
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:34 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Wij wel he ;)
Hahaha :Y :+
pi_191329014
@Lonaa...een mailtje terug met hoe kleinerend het overkomt - recht voor zijn raap- en dat jij klant afbent.
Vraag je collega hondenmensen waar zij inkopen.
Kreeg zoiets eens terug: nooit meer Versteegen kruiden.( n.a.v. verdroogde en gebroken vanillestokjes).
Van een ander bedrijf: excuses en een doos vol ontvangen met al hun producten.
Zó kan het ook w/
pi_191329016
Barrel -O- :*
pi_191329108
Het stomme is dat ik dus meestal best tevreden ben over hun kwaliteit. Heb ooit eerder een maildiscusie gehad nav een vraag waarom iets alleen 'voor de hond' was volgens hun, want katten kunnen dat ook prima eten zag ik aan de verhoudingen. Ik kreeg iets terug waardoor, door toon en woordgebruik, IK de slechte katteneigenaar was ofzo. Met o.a. deze prachtzin: "Dat het bij u toch goed is gegaan is fijn, maar het is nog maar de vraag of er toch iets mis wat alleen een de DA kan vaststellen."
:o
Om me dan vervolgens hun eigen product aan te raden waar ALLEEN maar spiervlees in zit. Ja joh. :')
Oh ja, en er zat ook veel taurine in, want taurine is noodzakelijk. Ja, doe dan gewoon hart in je mix. Of mosselen. Sukkels. :')
pi_191329134
Door de enorme groei aan aandacht voor vers voeren is de kwaliteit bij een aantal webshops enorm achteruit gegaan. Soms is het dan een gok, of je betaald je echt scheel. Ik heb ook niet zo heel veel vriezercapiciteit, eerder wel. Toen ging ik zelf langs bij slachthuizen en ook leveranciers waar de webshops het kopen enzo. Maar in bulk van 10 kg inkopen kan gewoon niet meer. ;(
pi_191329155
Oh en ze krijgen echt nog wel een gepeperde mail terug hoor. :Y
pi_191329214
quote:
*crosspost*

Fuckerdefuck ;( :* :*
pi_191329216
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:45 schreef Lonaa het volgende:
Het stomme is dat ik dus meestal best tevreden ben over hun kwaliteit. Heb ooit eerder een maildiscusie gehad nav een vraag waarom iets alleen 'voor de hond' was volgens hun, want katten kunnen dat ook prima eten zag ik aan de verhoudingen. Ik kreeg iets terug waardoor, door toon en woordgebruik, IK de slechte katteneigenaar was ofzo. Met o.a. deze prachtzin: "Dat het bij u toch goed is gegaan is fijn, maar het is nog maar de vraag of er toch iets mis wat alleen een de DA kan vaststellen."
:o
Om me dan vervolgens hun eigen product aan te raden waar ALLEEN maar spiervlees in zit. Ja joh. :')
Oh ja, en er zat ook veel taurine in, want taurine is noodzakelijk. Ja, doe dan gewoon hart in je mix. Of mosselen. Sukkels. :')

Hmm ik voer de katten hier regelmatig “hondenvoer”. Gesneden lams/runderhart is kennelijk alleen voor honden.
Maar ze vinden het superlekker en volgens mij is het prima op zn tijd.
Met z’n drieen is die verpakking zo leeg.. dus het is niet alsof ze dan 3 dagen hetzelfde eten.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 16:52:54 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191329224
Een extra vriezer voor hondenvoer geen optie?

Hoorde laatst bij vrienden een prijs van behaald soort voer/vlees. Volgens mij wordt daar goed aan verdiend, want was bijna net zo duur als ossenhaas :+
pi_191329252
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:52 schreef derLudolf het volgende:
Een extra vriezer voor hondenvoer geen optie?

Hoorde laatst bij vrienden een prijs van behaald soort voer/vlees. Volgens mij wordt daar goed aan verdiend, want was bijna net zo duur als ossenhaas :+
Ik heb al een 7 laden vriezer voor hun voer. Ze eten met zn 3en 'maar' 650 gram-ish per dag.

Ze krijgen hier geen dingen die bijna net zo duur zijn als ossenhaas :P
  Official ESF Kreviewer maandag 3 februari 2020 @ 16:55:07 #191
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191329256
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hoe lang heb je? Ik heb er anderhalf jaar over gedaan een boete kwijt te laten schelden.
Moest wel de 8 euro administratiekosten betalen :')
Alle tijd vd wereld. Heb al betaald.
En moest dubbel administratiekosten betalen. Ook die vd lease maatschappij. :(

@Lucky: al twee vrienden die de stadsboerderij willen boeken.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 16:55:08 #192
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191329257
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:52 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hmm ik voer de katten hier regelmatig “hondenvoer”. Gesneden lams/runderhart is kennelijk alleen voor honden.
Met z’n drieen is die verpakking zo leeg.. dus het is niet alsof ze dan 3 dagen hetzelfde eten.
Ik zou zeggen dat alleen de porties iets anders zijn ;)

Hoeveel soorten vlees "moeten" ze eten? Is een mix van paard, varken en geit bijvoorbeeld genoeg of niet? En mag kip (rauw)
  Official ESF Kreviewer maandag 3 februari 2020 @ 16:56:54 #193
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191329276
Ik kocht mijn hondenvoer altijd bij Pronk's dog shop. Duur. Maar wel goed.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 16:57:32 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191329289
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:54 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik heb al een 7 laden vriezer voor hun voer. Ze eten met zn 3en 'maar' 650 gram-ish per dag.

Ze krijgen hier geen dingen die bijna net zo duur zijn als ossenhaas :P
Nou, ja, ze was aan het puzzelen, dingen uitzoeken. Floepte me d'r zo uit, maar volgens mij is het ook niet besteld.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 17:00:53 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191329326
Onze kat at enkel Beluga kaviaar.
pi_191329335
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat alleen de porties iets anders zijn ;)

Hoeveel soorten vlees "moeten" ze eten? Is een mix van paard, varken en geit bijvoorbeeld genoeg of niet? En mag kip (rauw)
Soberso rauw. Botten die gekookt of andersinds verwarmd zijn splinteren anders en gevaarlijk.
Varken wordt afgeraden omdat de ziekte van Auriescki? Auryeski? Naja, die dus.

En 'ze' zeggen 5 diersoorten in een tijdsbestek van 2 weken.

Om dit moment hier in de vriezer: Sardines, kipkarkassen/kipnekken, kwartelkarkas, parelhoenkarkas, rundvlees, paardenvlees, kalkoenprut (seperatorvleesch) en een orgaanmix van evenredig konijnennier, lams en eendenlever, en hartjes van een diersoort die ik niet meer weet zo even.
Oh en lamspens voor de hond. :Y

En wat gemalen konijnenKVV omdat poes en poes dat zo lekker vinden. O+

De verhoudingen die je voert zijn (grofweg) 50% vleesbot, 20/25% spiervlees, 20% orgaan (incl pens) en de rest aan vis/ei/groente.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonaa op 03-02-2020 17:06:59 ]
pi_191329347
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:55 schreef Kreator het volgende:

[..]

@:lucky: al twee vrienden die de stadsboerderij willen boeken.
Wat grappig :D
Spoilers!
pi_191329372
Hier betekend dat dat Dora vandaag te eten had: 200 gram kwartelkarkas, 125 gram rundvlees en 80 gram orgaanmix. :Y
pi_191329377
pi_191329403
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:01 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Soberso rauw. Botten die gekookt of andersinds verwarmd zijn splinteren anders en gevaarlijk.
Varken wordt afgeraden omdat de ziekte van Auriescki? Auryeski? Naja, die dus.

En 'ze' zeggen 5 diersoorten in een tijdsbestek van 2 weken.

Om dit moment hier in de vriezer: Sardines, kipkarkassen/kipnekken, kwartelkarkas, parelhoenkarkas, rundvlees, paardenvlees, kalkoenprut (seperatorvleesch) en een orgaanmix van evenredig konijnennier, lams en eendenlever, en hartjes van een diersoort die ik niet meer weet zo even.
Oh en lamspens voor de hond. :Y

En wat gemalen konijnenKVV omdat poes en poes dat zo lekker vinden. O+

De verhoudingen die je voert zijn (grofweg) 50% vleesbot (vleesbotten hebben ongeveer een verhouding van 60%bot en 40% vlees) 20/25% spiervlees, 20% orgaan (incl pens) en de rest aan vis/ei/groente.
Ik durf nauwelijks rauwe kip aan te raken dus ik vind dit echt enorm dapper voor je.

Ik kan wel bevestigen dat Dora dus echt niet stinkt. Ik heb een neus voor hondenlucht en doe altijd een welgemeende :') als mensen beweren dat hún hond echt niet stinkt. Maar dat bestaat dus echt.
Spoilers!
pi_191329425
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:06 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik durf nauwelijks rauwe kip aan te raken dus ik vind dit echt enorm dapper voor je.

Ik kan wel bevestigen dat Dora dus echt niet stinkt. Ik heb een neus voor hondenlucht en doe altijd een welgemeende :') als mensen beweren dat hún hond echt niet stinkt. Maar dat bestaat dus echt.
Mensen geloven het ook nooit als ik zeg dat mijn hond niet stinkt. :D Zelfs als ze nat is meurt ze niet naar 'natte hond'.

Ik raak alles aan en stond zaterdag nog tot in mijn ellebogen in de zelfgemaakte orgaanmix. :7
pi_191329455
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 16:52 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik zie het als een soort junkfood. Katten op een dieet alleen voor honden lijkt me niet gezond maar af en toe een uitstapje gaan echt ze niet dood van.
Zolang je maar weg blijft van rauw varken, maar dat geldt voor kat en hond.
pi_191329466
Loebes ruik ik wel als hij nat is. Toch doet de lab van een vriendin van mij dat ook en die krijgt wel kvv.

De honden van mijn schoonouders meuren en ruften.. En gek dat ze dat vinden :')
pi_191329517
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik zie het als een soort junkfood. Katten op een dieet alleen voor honden lijkt me niet gezond maar af en toe een uitstapje gaan echt ze niet dood van.
De katten hier krijgen Sheba als zijnde junkfood.

En af en toe wat los orgaan of kip voeren is prima, zowel voor hond als kat. Dingen met botten aan brokken-etende-huisdieren is niet zo handig, omdat ze dat echt moeten leren verteren (De PHwaarde van binnen moet 'zuurder' worden) Je moet, bij overzetten, ook beginnen met bijv. kippennekken, dat is bijna alleen kraakbeen. :Y

Honden en katten hebben een iets verschillende behoefte in voedingsstoffen, maar zoveel scheelt het niet. Katten hebben een iets grotere (en belangrijke) taurinebehoefte en moeten wat meer spiervlees. Poes en poes krijgen hier hetzelfde als hond (in iets andere verhoudingen dus), met uitzondering van pens want vies en groente want niet nodig.
pi_191329548
Ons Loebes krijgt weleens hart enzo. Dat kan toch geen kwaad voor een hond die normaal gesproken op brok staat?
pi_191329562
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ons Loebes krijgt weleens hart enzo. Dat kan toch geen kwaad voor een hond die normaal gesproken op brok staat?
Nee, zie de post die ik net plaatste :P

Keer een paar kippennekken kan ook wel, trouwens. Dat is echt 'beginnersbot' en verteerd bij brokken-etende-honden over het algemeen ook prima. Soms vindt je dan nog 1 zo'n kraakbeenschijfje terug in de poep, maar daar krijgen ze verder niks van.
pi_191329563
Pens :r Gelukkig vinden de katten het net zo smerig smaken als ik het vind ruiken :r

Komt er hier ook niet in.
pi_191329621
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:15 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee, zie de post die ik net plaatste :P

Keer een paar kippennekken kan ook wel, trouwens. Dat is echt 'beginnersbot' en verteerd bij brokken-etende-honden over het algemeen ook prima. Soms vindt je dan nog 1 zo'n kraakbeenschijfje terug in de poep, maar daar krijgen ze verder niks van.
Hmm misschien kan ik dat eens per week geven of om dat kan vast geen kwaad. Gewoon voor de lekker voor hem. Moet ik die kip niet koken dan ofzo. Hij krijgt nu vaak ook afsnijdsel van kipfilet. Maar ik kook het allemaal :@
pi_191329648
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hmm misschien kan ik dat eens per week geven of om dat kan vast geen kwaad. Gewoon voor de lekker voor hem. Moet ik die kip niet koken dan ofzo. Hij krijgt nu vaak ook afsnijdsel van kipfilet. Maar ik kook het allemaal :@
gekookt afsnijdsel van kipfilet kan geen kwaad maar het hoeft niet gekookt. Zolang je maar geen kippenbotten geeft die gekookt of gebakken zijn geweest, dat is echt gevaarlijk.
pi_191329663
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]

gekookt afsnijdsel van kipfilet kan geen kwaad maar het hoeft niet gekookt. Zolang je maar geen kippenbotten geeft die gekookt of gebakken zijn geweest, dat is echt gevaarlijk.
Hoe vaak ik dat zie, mensen die na het eten een afgekloven botje aan de hond of kat geven.p :X
En ook al leg ik het uit... geen respons en beetje mag blijven doorknagen want rauw is veel enger dan splinterbot. Gelukkig is het tot dusver goed gegaan.
pi_191329675
Hoi! Heeft iemand hier wel eens yoghurt gemaakt in zo’n multicooker? Zo ja, receptje? En was het lekker? En kan ik normale yoghurt als basis gebruiken?
pi_191329676
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee dat weet ik van bot. Krijgt hij ook nooit :)
pi_191329685
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hoe vaak ik dat zie, mensen die na het eten een afgekloven botje aan de hond of kat geven.p :X
En ook al leg ik het uit... geen respons en beetje mag blijven doorknagen want rauw is veel enger dan splinterbot. Gelukkig is het tot dusver goed gegaan.
Oh man, soms vond Sally (en het is Dora ook al eens gelukt) zo'n afgekloven KFCbotje op straat en dna zijn ze ZO snel en ik ben AL-TIJD bang.
pi_191329705
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nee dat weet ik van bot. Krijgt hij ook nooit :)
Goed *O* De kipfilet hoef je voor Loebes dus niet te koken, maar het kan op zich ook geen kwaad als het dat wel is. Er zullen vast wat voedingsstoffen verloren gaan bij het koken maar aangezien hij al 'compleet' eten krijgt is dat verder niet echt boeiend. :)
pi_191329711
Hier wordt door poes ook een moord gedaan voor rauw ei.
Ik kan geen eitje kloppen zonder een gillende kat rond om me te hebben strijken _O-

Dus krijgen ze af en toe een beetje ei met water van me.
Poes zit er bovenop.

Kater vindt het ook heerlijk maar legt de link nooit zo.
En als je dan luie kater en hebberige poes hebt, moet het maar zo...
SPOILER
(Spoiler ivm erg groot plaatje)
pi_191329752
In het bos een rondje lopen is natuurlijk vet vermoeiend als je een opa bent O+

pi_191329757
Noh O+

Dora is niet vermoeid. :')
pi_191329764
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Mja in principe eten ze graanvrij blik of kvv in diverse variaties.

Maar af en toe ook dus gewoon een keertje lams- of runderhart. Dat is zeker geen junkfood. Ook niet als er geen kat op het doosje staat :)
Omdat ze dat gewoon echt heel lekker vinden.

En @derLudolf katten zijn niet gevoelig voor salmonella dus kip kan gewoon rauw.
Maar omdat ze hier doorgaans blik of kvv (gemalen maar wel vers. Doorgaans uit de vriezer) krijgen... eten ze weinig rauwe kip.
Hooguit restjes van als ik heb gekookt.
Maar ze eten bijv ook wel rauw ei.
Net als het hart... niet vaak maar gewoon omdat ze het erg lekker vinden.
(En omdat ik zelfs moeite heb met een doosje van 6 eieren leeg eten... krijgen ze doorgaans de laatste eieren over hun voer heen tegen de tijd ik ze echt niet meer ga eten. Weggooien is zonde tenslotte. Vooral als het niet nodig is. )
pi_191329767
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:23 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Goed *O* De kipfilet hoef je voor Loebes dus niet te koken, maar het kan op zich ook geen kwaad als het dat wel is. Er zullen vast wat voedingsstoffen verloren gaan bij het koken maar aangezien hij al 'compleet' eten krijgt is dat verder niet echt boeiend. :)
Oh ja het is ook meer voor de lekker idd haha.

quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hier wordt door poes ook een moord gedaan voor rauw ei.
Ik kan geen eitje kloppen zonder een gillende kat rond om me te hebben strijken _O-

Dus krijgen ze af en toe een beetje ei met water van me.
Poes zit er bovenop.

Kater vindt het ook heerlijk maar legt de link nooit zo.
En als je dan luie kater en hebberige poes hebt, moet het maar zo...
SPOILER
(Spoiler ivm erg groot plaatje)
Ogh kijk nou hij verdwijnt in dat bakje.
pi_191329838
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Pens :r Gelukkig vinden de katten het net zo smerig smaken als ik het vind ruiken :r

Komt er hier ook niet in.
Word hier ook keihard geweigerd.
Vind het prima.. gore meuk.
pi_191329843
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
In het bos een rondje lopen is natuurlijk vet vermoeiend als je een opa bent O+

[ afbeelding ]
O+
pi_191329979
Ik kom Barreltje even een virtuele knuffel brengen. Wat had ik dat jullie gegund. Wat had ik een kindje jullie gegund. :*
  maandag 3 februari 2020 @ 17:52:42 #223
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191330133
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:41 schreef Isabeau het volgende:
Ik kom Barreltje even een virtuele knuffel brengen. Wat had ik dat jullie gegund. Wat had ik een kindje jullie gegund. :*
Tnx!

Een kindje komt er wel hoor.. of ie van ons zelf is of van iemand anders en die van ons wordt.. die liefde voor een kindje is te groot.. O+
pi_191330239
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:22 schreef PdeHoog het volgende:
Hoi! Heeft iemand hier wel eens yoghurt gemaakt in zo’n multicooker? Zo ja, receptje? En was het lekker? En kan ik normale yoghurt als basis gebruiken?
Dit is tijdelijk de katten-en-honden-cul -chat 🤪
Geen ervaring, P.

Hoe ging het vandaag in mini’s huishouden?
G. een dagdeel naar school? toch.
pi_191330432
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:52 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Tnx!

Een kindje komt er wel hoor.. of ie van ons zelf is of van iemand anders en die van ons wordt.. die liefde voor een kindje is te groot.. O+
O+

Ik help duimen dat jullie liefde vlot een kindje vindt.
pi_191330437
omg. Dikke burger gemaakt en gegeten. Vol.
pi_191330509
Oude honden gaan meer naar hond ruiken, zeker als de hond nat is. Dat is een huidlucht.
Brokkenhonden hebben stinkende vertering, die in zachte ploefjes de hond ontvlied.
Onze honden krijgen godvergeten dure brokken (al zijn ze er nóg veel duurder), en dat scheelt heel erg tov graangevulde brokken. Rauw vlees was daarvoor nog beter, maar een van de honden kan daar niet tegen (chronisch dunne kak).

Aujeszky (pseudorabiës voor de hond/kat) komt in NL niet voor en ik vind de panische angst overdreven. Bij ons zouden honden, katten en schapen sowieso doodgaan als de varkens het hadden, want werkelijk álles aan een besmet varken is dan besmettelijk. Levend, dood, rauw of gaar maakt weinig uit. De ziekte (bij honden/katten) is trouwens tegenwoordig minder afschuwelijk dan vroeger - zij het even dodelijk. Varkens en mensen hebben sowieso geen last van de ziekte.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 03-02-2020 18:27:08 ]
pi_191330547
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:22 schreef PdeHoog het volgende:
Kijk even op de fb pagina van de Slowcookery (niet de slowcookers). Daar doen ze dat regelmatig,
pi_191330572
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:22 schreef sigme het volgende:
Oude honden gaan meer naar hond ruiken, zeker als de hond nat is. Dat is een huidlucht.
Brokkenhonden hebben stinkende vertering, die in zachte ploefjes de hond ontvlied.
Onze honden krijgen godvergeten duren brokken (al zijn ze er nóg veel duurder), en dat scheelt heel erg tov graangevulde brokken. Rauw vlees was daarvoor nog beter, maar een van de honden kan daar niet tegen (chronisch dunne kak).

Aujeszky (pseudorabiës voor de hond/kat) komt in NL niet voor en ik vind de panische angst overdreven. Bij ons zouden honden, katten en schapen sowieso doodgaan als de varkens het hadden, want werkelijk álles aan een besmet varken is dan besmettelijk. Levend, dood, rauw of gaar maakt weinig uit. De ziekte (bij honden/katten) is trouwens tegenwoordig minder afschuwelijk dan vroeger - zij het even dodelijk. Varkens en mensen hebben sowieso geen last van de ziekte.
Ja dat verschil is echt groot hoor. Wij geven ook een duurdere brok. Die andere twee krijgen brokken waarbij de eerste 5 ingrediënten weinig te maken hebben met vlees of wat dan ook.

Wb oude honden heb je wel gelijk trouwens het is pas iets van het laatste jaar.. Eigenlijk van sinds hij zo ziek is geweest.
pi_191330584
Mijn man kwam dit tegen en wil dit eten.. https://chickslovefood.com/recept/tikka-masala/

Dus dat ga ik nu maar maken.
pi_191330622
Onze twee honden kosten op jaarbasis een slordige ¤1200,-
Twee katten kosten ¤150 :')
pi_191330672
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:28 schreef sigme het volgende:
Onze twee honden kosten op jaarbasis een slordige ¤1200,-
Twee katten kosten ¤150 :')
Welke brok geven jullie? Ik vind dat altijd interessant :)
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 februari 2020 @ 18:34:24 #233
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_191330714

Dagje puntjes oplossen die uit de interimcontrole kwamen van de accountant. En dan komen ze weer snel voor het eggie. :s)

Op het menu Lamsworstjes, krieltjes en wortels :9.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 3 februari 2020 @ 18:35:19 #234
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191330731
Woeff! Miauw!
Poef.....gone! ©golfer
pi_191330736
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Welke brok geven jullie? Ik vind dat altijd interessant :)
Ik geloof dat het het huismerk is van zooplus: wolf of wilderness :')
pi_191330760
quote:
12s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:35 schreef golfer het volgende:
Woeff! Miauw!
Oh ok, terug naar mensenvoer. Alhier stond op het menu (of dan toch op tafel):
Kippepoot, langzaam gegaard (gister) vandaag even opgewarmd, met een blik ratatouille en een portie couscous. Daarbij gemengde salade met wat gerookte zalm.
Toe: verkruimelde koekjes, warme custardpap, klont mascarpone en een scheut gembersiroop.
Duvel vooraf en espresso achteraf.
pi_191330792
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh die ken ik wel :Y wij hebben daar regelmatig snacks van voor prutser.
pi_191330812
Hier zometeen krokante gnocci met spek/champignon/erwtjes/roomsaus :9
  maandag 3 februari 2020 @ 18:41:31 #239
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191330830
Wij aten ratatouille. :9
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 3 februari 2020 @ 18:42:21 #240
13783 Anthraxx
pi_191330850
Barrel ;( :*
pi_191330856
Partij groenten wok/bakken, passata erdoor om smaak brengen met kruiden en stukjes gerookte kipfilet
  maandag 3 februari 2020 @ 18:42:39 #242
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191330857
Hier eten de katten vegan voedsel.. dat doen ze al hun hele leven dus dat passen we maar niet meer aan..

Verder is fluffy net onder mn benen en dekentje gekropen op de bank O+

Hier eten we in knoflook,koriander en limoensap gemarineerde kippeppotjes met frietjes en champignon/prei.. K. Gaat er vast iets lekkers van maken ^O^ :Y)
  maandag 3 februari 2020 @ 18:44:54 #243
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191330913
Oh. En we kijken lost in space.. de film.. met Joey.. Matt Leblanc }:|
pi_191331057
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, dat heb ik ook wel eens gehad ja. Als 'koekjes' voor Sally.

Op jaarbasis kosten de katten + hond aan voer (als ik het doorreken) 900 euro per jaar-ish.
pi_191331066
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:42 schreef Barreltje het volgende:
Hier eten de katten vegan voedsel.. dat doen ze al hun hele leven dus dat passen we maar niet meer aan..

Verder is fluffy net onder mn benen en dekentje gekropen op de bank O+

Hier eten we in knoflook,koriander en limoensap gemarineerde kippeppotjes met frietjes en champignon/prei.. K. Gaat er vast iets lekkers van maken ^O^ :Y)
Maar...maar.. katten zijn carnivoren ;(
pi_191331194
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:40 schreef Leintjeuh het volgende:
Hier zometeen krokante gnocci met spek/champignon/erwtjes/roomsaus :9
:9

Ik had zoete aardappelpuree met een stoofpotje van kipdijfilet, bonen, wortel en zoete puntpaprika en ui volgens mij. Kortom....alles wat er in huis was, is in de slowcooker gegooid door G :Y) Het was echt superlekker :9

En als toetje wilde de kleine een Mona Karamelpudding :')
pi_191331272
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:56 schreef PdeHoog het volgende:

:9

Ik had zoete aardappelpuree met een stoofpotje van kipdijfilet, bonen, wortel en zoete puntpaprika en ui volgens mij. Kortom....alles wat er in huis was, is in de slowcooker gegooid door G :Y) Het was echt superlekker :9

En als toetje wilde de kleine een Mona Karamelpudding :')
Ik snap de kleine wel :9 En dat eten klinkt ook zalig O+ Maar ja, bonen, kip, wortel, ui: ik ben verkocht.
pi_191331526
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:42 schreef Barreltje het volgende:
Serieus?
Spoilers!
  maandag 3 februari 2020 @ 19:19:42 #249
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191331689
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Serieus?
Jup

Bij navraag gaf de vorige eigenaar aan dat er bij 1 kat een wondje niet meer dicht ging.. totdat er ander eten kwam.. toen ging het wondje wel weer dicht..

Iets met een eiwit allergie ofzo .. wel gediagnosticeerd door een dierenarts..

Dus. Ze eten vegan _O-
  maandag 3 februari 2020 @ 19:21:35 #250
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191331722
Hier lasagna uit de oven. Dus nog 40 minuutjes wachten.
pi_191331723
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:19 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Jup

Bij navraag gaf de vorige eigenaar aan dat er bij 1 kat een wondje niet meer dicht ging.. totdat er ander eten kwam.. toen ging het wondje wel weer dicht..

Iets met een eiwit allergie ofzo .. wel gediagnosticeerd door een dierenarts..

Dus. Ze eten vegan _O-
Ok, bijzonder.
Spoilers!
  maandag 3 februari 2020 @ 19:25:10 #252
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191331794
quote:
Hierdoor kunnen we dus veganistische versies van stoffen als taurine maken. Deze veganistische taurine wordt bijvoorbeeld ook toegevoegd aan bijna alle soorten vleesvoer, omdat die vaak weinig vlees en dus te weinig taurine bevatten.

Veganistische voedingsstoffen voor de kat
Doordat we dus alle voedingsstoffen die een kat nodig heeft tegenwoordig veganistisch kunnen maken, is het ook mogelijk om voer te maken wat helemaal veganistisch is. Dit voer bevat precies dezelfde voedingsstoffen als normaal voer in precies dezelfde verhoudingen, alleen de herkomst is anders.
Bron: https://veganchallenge.nl/blogkunnen-huisdieren-ook-vegan/
pi_191331882

Tikka masala.
pi_191331937
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[ afbeelding ]

Tikka masala.
Wat is dat witte ernaast? :@
pi_191331970
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:34 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wat is dat witte ernaast? :@
Griekse yoghurt. Ik blus af en toe graag af bij pittig eten :+
pi_191332017
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[ afbeelding ]

Tikka masala.
Wat een fantastisch bord O+
pi_191332033
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Griekse yoghurt. Ik blus af en toe graag af bij pittig eten :+
Ziet er lekker uit zo. :9
pi_191332067
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat een fantastisch bord O+
Ja leuk hè O+ dit zijn de diepe borden onze platte hebben allemaal schaapjes op de rand staan :+

quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:42 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ziet er lekker uit zo. :9
Ja miste alleen wat groenten. Ik hou van groenten. Verder smaak enzo was prima ^O^
pi_191332145
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja leuk hè O+ dit zijn de diepe borden onze platte hebben allemaal schaapjes op de rand staan :+
Oeh! Ik hoop dat je daar dan ook eens een foto van maakt!
  Official ESF Kreviewer maandag 3 februari 2020 @ 19:51:53 #260
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191332172
Indiase curry is onmogelijk lekker op de foto te zetten.
pi_191332180
Heel veel sterkte Barrel :* Shit zeg.

Wat betreft vegan kattenvoer: ik weet dat er best wat katten op zitten die het er goed op (lijken te?) doen, maar het is denk ik wel verstandig om af en toe eens het bloed te laten testen op bijvoorbeeld vitamine A tekorten (naast taurine). Daar ontstaan nog wel eens tekorten in, en dat hoeft niet direct aanleiding te geven tot een slecht uitziende kat, maar gezond is het niet. :)

Wat betreft mijn voedsel: cauliflower buffalo wings (tikkie pittig wel door het sausje :D ) met bulgur+humu, avocado, tomaatjes, sla en alpro Go.
We hadden de bloemkool-wings nog over van gisteren, toen hadden we er wraps mee gemaakt :9
pi_191332257
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:50 schreef sigme het volgende:

[..]

Oeh! Ik hoop dat je daar dan ook eens een foto van maakt!
SPOILER
Heb van die laatste gekleurde meer kleuren met diertjes maar die staan in de vaatwasser.. En schaaltjes en kopjes en mokken van beide sets. Van die gekleurde set baal ik enorm nog steeds. Ik spaarde die bij de Douwe Egberts. Ik moest nog een bakje en nog een mok.. Kwam ik daar was hij uit het assortiment gehaald :'( :'(

Die met de schaapjes komen van Texel.
pi_191332272
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:51 schreef Kreator het volgende:
Klopt _O-
pi_191332282
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:51 schreef Kreator het volgende:
Net een bord braaksel zeker? Daar lijkt het bij mij altijd op althans :')
pi_191332326
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]

De meeste currys lijken daar op geloof ik. :')
  maandag 3 februari 2020 @ 20:01:39 #266
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191332353
pi_191332374
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

SPOILER
Heb van die laatste gekleurde meer kleuren met diertjes maar die staan in de vaatwasser.. En schaaltjes en kopjes en mokken van beide sets. Van die gekleurde set baal ik enorm nog steeds. Ik spaarde die bij de Douwe Egberts. Ik moest nog een bakje en nog een mok.. Kwam ik daar was hij uit het assortiment gehaald :'( :'(

Die met de schaapjes komen van Texel.
Ondanks mijn schaapsliefde vind ik die kleurrijke schaaploze bordjes leuker. Dank voor de foto's :Y Erg leuk!
pi_191332405
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:02 schreef sigme het volgende:

[..]

Ondanks mijn schaapsliefde vind ik die kleurrijke schaaploze bordjes leuker. Dank voor de foto's :Y Erg leuk!
Ja de schaapsbordjes zijn helaas niet gekleurd.. Maar toch schaapjes.. Dus moest ze hebben :')
pi_191332458
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:00 schreef Lonaa het volgende:

[..]

De meeste currys lijken daar op geloof ik. :')
True, true.

Vanmiddag had ik trouwens warme choco en een warme appelflap-ietsigs. :9 Een vriend had zijn huis ter beschikking gesteld en allerlei lekkers voor ons gehaald. Heeul vervelend.
pi_191332470
Ik vind de schaapsbordjes juist leuk :D
(Hoewel ik de kleurtjes wel vrolijker vind, ben ik niet zo weg van Blond qua tekenstijl)
pi_191332527
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:07 schreef Candaasje het volgende:
Ik vind de schaapsbordjes juist leuk :D
(Hoewel ik de kleurtjes wel vrolijker vind, ben ik niet zo weg van Blond qua tekenstijl)
De vrolijke zijn van Babette Harms :)
  Official ESF Kreviewer maandag 3 februari 2020 @ 20:19:22 #272
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191332729
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja. Zie foto hierboven ergens. Da's net het resultaat van een colonoscopy, terwijl het ongetwijfeld heerlijk is.
  Official ESF Kreviewer maandag 3 februari 2020 @ 20:20:25 #273
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191332753
Oh en als we dan toch als een stel stinkende hippies in een tent bij sigme zijn, dan neem ik wel een heksenketel mee voor de al jaren beloofde goulashsoep.
pi_191332766
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:19 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja. Zie foto hierboven ergens. Da's net het resultaat van een colonoscopy, terwijl het ongetwijfeld heerlijk is.
Was mjum mjum.. Maar het ziet er niet uit idd _O-
  Official ESF Kreviewer maandag 3 februari 2020 @ 20:21:26 #275
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191332775
quote:
3s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:20 schreef Kreator het volgende:
Oh en als we dan toch als een stel stinkende hippies in een tent bij sigme zijn, dan neem ik wel een heksenketel mee voor de al jaren beloofde goulashsoep.
Waarna ik in mijn Aston Martin naar mijn penthouse rij om lekker te kunnen slapen.
pi_191332795
quote:
4s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:21 schreef Kreator het volgende:

[..]

Waarna ik in mijn Aston Martin naar mijn penthouse rij om lekker te kunnen slapen.
Shotgun.
pi_191332859
Normaal altijd kamperen met scouting met Pasen. Nu voor het tweede jaar niet meer. Ik mis dat best wel.
pi_191332895
quote:
Ok, we doen 't.
pi_191332925
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:27 schreef sigme het volgende:

[..]

Ok, we doen 't.
beestjes knuffelen O+
pi_191333086
Ik kijk tv (My 600lb life, want guilty pleasure. Terwijl ik snack) en die mensen hebben een buitendeur die piept. En die doen ze de hele tijd open en dicht. En Dora kan het niet handelen. Iedere keer rechtop in de mand, oren omhoog, boos naar de tv kijken. :')
pi_191333112
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:35 schreef Lonaa het volgende:
Ik kijk tv (My 600lb life, want guilty pleasure. Terwijl ik snack) en die mensen hebben een buitendeur die piept. En die doen ze de hele tijd open en dicht. En Dora kan het niet handelen. Iedere keer rechtop in de mand, oren omhoog, boos naar de tv kijken. :')
Ik overbrug daarmee ook de tijd tot 21 uur
pi_191333135
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik overbrug daarmee ook de tijd tot 21 uur
De deur piept, voor het geval je het nog niet gemerkt had.
pi_191333171
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:37 schreef Lonaa het volgende:

[..]

De deur piept, voor het geval je het nog niet gemerkt had.
Niet opgevallen nog
pi_191333178
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Niet opgevallen nog
Dora wel. Al 10x.
pi_191333292
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:19 schreef Kreator het volgende:

[..]

Gewoon ogen dicht en happen dus :D

quote:
Niks mis met stinkende hippies :{w
(Moet ik de smudge meenemen? )
pi_191333305
quote:
4s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:21 schreef Kreator het volgende:

[..]

@Anthraxx : Zie, hij loopt al naast zijn schoenen. Ik vreesde er al voor :P
  Official ESF Kreviewer maandag 3 februari 2020 @ 20:47:34 #287
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191333417
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:27 schreef sigme het volgende:

[..]

Ok, we doen 't.
Dat moet ik eerst even met mijn vriendin overleggen. Volgens mij wil ze :r monogamie :r
pi_191333422
pi_191333453
Nou, het avondprogramma is weer afgerond. Maandag is nauwelijks meer dan je klaarmaken om te werken, werken en vervolgens alles klaarmaken zodat je morgen weer kan werken. Eigenlijk vind ik dat irritant }:|
  Official ESF Kreviewer maandag 3 februari 2020 @ 20:49:00 #290
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191333462
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:43 schreef Candaasje het volgende:

:{w
(Moet ik de smudge meenemen? )
Retorische vragen zijn retorisch.
  maandag 3 februari 2020 @ 20:52:37 #291
13783 Anthraxx
pi_191333537
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:43 schreef Candaasje het volgende:

[..]

@:Anthraxx : Zie, hij loopt al naast zijn schoenen. Ik vreesde er al voor :P
Hij mag dat
pi_191333855
Gaan we dan ook als hippies verkleed ja >:O |:)
pi_191333892
Moet nog ergens van dat flower power spul hebben liggen van carnaval :')
pi_191333902
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:48 schreef Clubsoda het volgende:
Nou, het avondprogramma is weer afgerond. Maandag is nauwelijks meer dan je klaarmaken om te werken, werken en vervolgens alles klaarmaken zodat je morgen weer kan werken. Eigenlijk vind ik dat irritant }:|
Ja }:| Werk je 5dgn?
pi_191333969
Die tikka massala klinkt wel lekkerrr trouwens :Y)
pi_191333985
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:06 schreef Blues het volgende:

[..]

Ja }:| Werk je 5dgn?
Vier. Met veel reistijd helaas. Maandag is de stomste dag, want de enige dag in de week waarop we allebei twee dagen achter elkaar werken en dus het godganse programma in een paar uurtjes gepropt moeten. Maar goed, dat hebben we dus weer achter de rug.
pi_191334033
Ik had een paar collega's die het leuk leken om hier in de culsc eens een kijkje te komen nemen omdat ze het verhaal van de Enschede meet zo leuk vonden.
JA DOEI 8)7 :7 :{w :D
pi_191334152
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:11 schreef Blues het volgende:
Ik had een paar collega's die het leuk leken om hier in de culsc eens een kijkje te komen nemen omdat ze het verhaal van de Enschede meet zo leuk vonden.
nope nope nope.

nope.

nope
pi_191334154
quote:
_O-
Spoilers!
pi_191334175
quote:
Oh hemel.. Dat moet je niet willen nee.
Je hebt toch niet de site genoemd he? :+
pi_191334284
nope
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')