abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_191236034
Forum voor Democratie is de politieke partij met het hoogste aantal leden, blijkt uit cijfers van het Documentatiecentrum Nederlandse Politieke Partijen (DNPP) dat de aantallen jaarlijks publiceert. Het is voor het eerst dat FvD de meeste leden van alle partijen heeft. In totaal zijn het er 42.794, dat is ruim 3000 meer dan het CDA.



Gerrit Voerman van DNPP noemt het een unieke ontwikkeling, omdat de partij van Thierry Baudet nog maar drie jaar bestaat. Vorig jaar kwamen er 12.000 leden bij voor Forum. De partij won in maart de verkiezingen voor de Provinciale Staten, maar er was ook een interne strijd die leidde tot een afsplitsing in de Eerste Kamer onder leiding van mede-oprichter Henk Otten. Baudet claimde al in december de grootste ledenpartij van Nederland te zijn.

Forum heeft de afgelopen jaren stevig ingezet op het werven van meer leden. Zo lanceerde de partij aan eind vorig jaar de 'FVD Overstapweken', waarbij vooral VVD-leden werden opgeroepen om over te stappen naar de partij van Baudet. "Het aantal leden is voor Forum belangrijk vanwege de uitstraling van de partij, ze kunnen nu zeggen dat ze de grootste ledenpartij zijn", zegt politiek commentator Xander van der Wulp. "Het is echt een prestatie dat ze in zo'n korte tijd het meeste aantal leden hebben verzameld, terwijl dit aantal bij andere partijen terugloopt."

Meer leden zorgen ook voor een hogere overheidssubsidie. Die subsidie bestaat uit een algemeen deel, dat voor alle partijen gelijk is en uit een bijzonder deel. Het grootste gedeelte van dat bijzondere deel (80 procent) is gebaseerd op het aantal Kamerzetels, de overige 20 procent op het aantal leden.

FvD lanceerde de FVD-overstapweken om meer leden te werven

De tweede partij is de PvdA met ruim 41.000 leden, daarna het CDA met 39.000. Die twee partijen verloren het afgelopen jaar juist leden, waardoor ze voorbijgestreefd zijn door Forum. Het ledenaantal van het CDA ging ruim 9 procent achteruit en de PvdA 3 procent. De meeste opzeggingen waren er bij de SP, die partij raakte 12 procent van zijn leden kwijt. De VVD, de grootste partij in de Tweede Kamer, staat op plek 9.

Andere partijen die groeien zijn de Partij voor de Dieren en GroenLinks. De ChristenUnie en Denk bleven stabiel. In totaal zijn ruim 300.000 mensen lid van een politieke partij die in de Tweede Kamer vertegenwoordigd is.

https://amp.nos.nl/artike(...)et-meeste-leden.html

Nou, hier verder dan.

Laatste post:
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 17:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik zie daar toch weinig van terug en gezien de neergang van links in Europa ben ik niet de enige. Geen oplossingen voor de huidige problemen, slechts deugen, wegkijken, luchtfietserij of symboolpolitiek.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_191236116
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 17:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik zie daar toch weinig van terug en gezien de neergang van links in Europa ben ik niet de enige. Geen oplossingen voor de huidige problemen, slechts deugen, wegkijken, luchtfietserij of symboolpolitiek.
Het oog voor de klimaat- en milieuproblemen wegzetten als gebrek aan visie is wat eh... bijzonder. Dat je vindt dat ze niet genoeg doen aan problemen die voor jou belangrijk zijn is een ander verhaal, maar als het om visie gaat is dat juist niet iets wat aan die kant ontbreekt.

'Deugen'. :')
  dinsdag 28 januari 2020 @ 17:48:12 #3
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_191236118
Belachelijk dat deze partij zoveel leden heeft

[ Bericht 5% gewijzigd door wollah op 28-01-2020 18:06:24 ]
#KICKOUTZP
pi_191236144
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 17:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Forum heeft de afgelopen jaren stevig ingezet op het werven van meer leden. Zo lanceerde de partij aan eind vorig jaar de 'FVD Overstapweken', waarbij vooral VVD-leden werden opgeroepen om over te stappen naar de partij van Baudet. "Het aantal leden is voor Forum belangrijk vanwege de uitstraling van de partij, ze kunnen nu zeggen dat ze de grootste ledenpartij zijn", zegt politiek commentator Xander van der Wulp.
Er is nog een extra reden waarom Baudet graag veel leden heeft (naast prestige en subsidie).

En dat is dat Baudet op deze manier nog meer macht naar zich toe kan trekken.

Als er partijbestuurders voorgedragen worden. Kan dit alleen tegengehouden worden als tweederde meerderheid van de leden hier tegen is, en belangrijk, ook tweederde van de leden aanwezig is op het congres.

Dat is moeilijker te bereiken met een grote groep, losse leden, dan een kleine groep gemotiveerden.
pi_191236331
Nederland moet gefaseerd uit de EU of in ieder geval gedeeltelijk. Er moet een schaduwmunt komen, beetje hetzelfde als in cuba. Toeristen betalen met de euro Nederlanders met de florijn.
Het is echt beter. Soms moet je durven erkennen dat het systeem gefaald heeft. Ik geloof wel in de kracht van een goede samenwerking.
Ik wil de bureaucratie niet. Ik vertrouw Nederland meer dan de EU
pi_191236376
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 17:48 schreef wollah het volgende:
Belachelijk dat deze partij zoveel leden heeft
Gauw aanpassen omdat het anders compleet was verwijderd. :')
pi_191236377
Je kan zeggen wat je wilt, maar in zo'n korte tijd elke partij die al tientallen jaren bestaat zo af te troeven qua leden, dan heb je gewoon een zeer knappe prestatie geleverd.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_191236386
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 17:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er is nog een extra reden waarom Baudet graag veel leden heeft (naast prestige en subsidie).

En dat is dat Baudet op deze manier nog meer macht naar zich toe kan trekken.

Als er partijbestuurders voorgedragen worden. Kan dit alleen tegengehouden worden als tweederde meerderheid van de leden hier tegen is, en belangrijk, ook tweederde van de leden aanwezig is op het congres.

Dat is moeilijker te bereiken met een grote groep, losse leden, dan een kleine groep gemotiveerden.
Klinkt wel een beetje als een boevenactie. :P
ROBODEMONS..................|:(
pi_191236444
Ik ben lid van de FvD en heb daar (nog) geen spijt van. Op het moment dat ik het idee krijg dat ze extreem rechts zijn, dan schrijf ik me direct weer uit. Tot nu toe vind ik het prima gaan.
pi_191236469
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:13 schreef -Chakotay- het volgende:
Ik ben lid van de FvD en heb daar (nog) geen spijt van. Op het moment dat ik het idee krijg dat ze extreem rechts zijn, dan schrijf ik me direct weer uit. Tot nu toe vind ik het prima gaan.
Same. Ik ben al lid sinds 2 weken voor de 2e kamer verkiezing. Ja, wel een paar onhandige uitspraken en wat dommigheid, maar qua stemmingen en ingebrachte moties stellen ze mij tevree.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_191236483
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:05 schreef -Chakotay- het volgende:
Nederland moet gefaseerd uit de EU of in ieder geval gedeeltelijk. Er moet een schaduwmunt komen, beetje hetzelfde als in cuba. Toeristen betalen met de euro Nederlanders met de florijn.
Het is echt beter. Soms moet je durven erkennen dat het systeem gefaald heeft. Ik geloof wel in de kracht van een goede samenwerking.
Ik wil de bureaucratie niet. Ik vertrouw Nederland meer dan de EU
Ja, laten we Nederland meer maken als Cuba.

Met een schaduwmunt, zodat de Nederlandse florijn geen drol waard meer is en iedereen die harde euro's wil.

Daar hebben we echt wat aan (tenzij jij je geld in het buitenland verdient).
  dinsdag 28 januari 2020 @ 18:19:17 #12
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_191236543
Dat er mensen zijn die op papier willen hebben staan dat ze gelieerd zijn aan zo'n partij. Ik blijf me erover verbazen. Baudet is een eng mannetje en z'n fanclub zo mogelijk nog enger (niet allemaal btw).
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_191236582
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:14 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Same. Ik ben al lid sinds 2 weken voor de 2e kamer verkiezing. Ja, wel een paar onhandige uitspraken en wat dommigheid, maar qua stemmingen en ingebrachte moties stellen ze mij tevree.
Geweldige stemmingen inderdaad. Zoals dat er doorgegaan moet worden met boren naar Gronings gas. Er geen zwarte lijst moet komen voor huisjesmelkers. En dat bezorgers van Deliveroo gewoon ZZP'er moeten blijven (zonder die lastige rechten die bij een arbeidscontract horen).
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 28 januari 2020 @ 18:25:17 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191236609
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:19 schreef VeX- het volgende:
Dat er mensen zijn die op papier willen hebben staan dat ze gelieerd zijn aan zo'n partij. Ik blijf me erover verbazen. Baudet is een eng mannetje en z'n fanclub zo mogelijk nog enger (niet allemaal btw).
Juist omdat ze zo verfrissend zijn ben ik lid geworden om mijn steun te laten blijken. Ik draag graag jaarlijks, al is t een klein bedrag, mijn steentje bij.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191236706
Net als mensen die bang zijn dat Baudet alles zal stuk zal maken wat we met zn allen opgebouwd hebben.
De tering, deze lafaards zijn zelfs bereid om de soevereiniteit van ons land aan de wilgen te hangen.
Het zijn juist hen die alles kapot maken wat ooit is opgebouwd.
pi_191236730
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 17:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het oog voor de klimaat- en milieuproblemen wegzetten als gebrek aan visie is wat eh... bijzonder. Dat je vindt dat ze niet genoeg doen aan problemen die voor jou belangrijk zijn is een ander verhaal, maar als het om visie gaat is dat juist niet iets wat aan die kant ontbreekt.

'Deugen'. :')
In de VS is een oranje gek aan de macht en democraten zijn deze week bezig elkaar aan te vallen, omdat een van de kandidaten een steunbetuiging heeft gekregen van een zeer populaire radiohost. Dat is stom omdat hij zich jaren geleden uitsprak tegen een transgender die mee had gedaan aan vechtsporten zonder dat te vertellen. De transgender beukte haar vrouwelijke tegenstanders zo hard in elkaar dat er een een schedelbreuk had. Omg Bernie krijgt steun van transgenderhaters. Als dat niet het toppunt van "deugen" is dan weet ik het ook niet meer. Ook in Europa zijn er duizenden voorbeelden van wegkijken, verdachtmaken en slachtoffers nog eens wat verder in de put gooien om maar niet aan bepaalde progressieve gedachten te hoeven twijfelen.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 18:34:49 #17
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191236734
Cuba. Lekker politieke tegenstanders in de bak gooien.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_191236743
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

In de VS is een oranje gek aan de macht en democraten zijn deze week bezig elkaar aan te vallen, omdat een van de kandidaten een steunbetuiging heeft gekregen van een zeer populaire radiohost. Dat is stom omdat hij zich jaren geleden uitsprak tegen een transgender die mee had gedaan aan vechtsporten zonder dat te vertellen. De transgender beukte haar vrouwelijke tegenstanders zo hard in elkaar dat er een een schedelbreuk had. Omg Bernie krijgt steun van transgenderhaters. Als dat niet het toppunt van "deugen" is dan weet ik het ook niet meer. Ook in Europa zijn er duizenden voorbeelden van wegkijken, verdachtmaken en slachtoffers nog eens wat verder in de put gooien om maar niet aan bepaalde progressieve gedachten te hoeven twijfelen.
Verkeerde topic? Of gooi je gewoon wat willekeurige rants op een hoop?
pi_191236748
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:05 schreef -Chakotay- het volgende:
Nederland moet gefaseerd uit de EU of in ieder geval gedeeltelijk. Er moet een schaduwmunt komen, beetje hetzelfde als in cuba. Toeristen betalen met de euro Nederlanders met de florijn.
Het is echt beter. Soms moet je durven erkennen dat het systeem gefaald heeft. Ik geloof wel in de kracht van een goede samenwerking.
Ik wil de bureaucratie niet. Ik vertrouw Nederland meer dan de EU
Wat een onzin kraam je weer uit.
pi_191236767
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:19 schreef VeX- het volgende:
Dat er mensen zijn die op papier willen hebben staan dat ze gelieerd zijn aan zo'n partij. Ik blijf me erover verbazen. Baudet is een eng mannetje en z'n fanclub zo mogelijk nog enger (niet allemaal btw).
Ik zie niet in hoe het forum erger is dan een VVD. De partij van liegen, bestelen en democratische besluiten negeren.
pi_191236838
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe het forum erger is dan een VVD. De partij van liegen, bestelen en democratische besluiten negeren.
Zoals je al aangeeft: een VVD maar dan ook nog in een conservatief SGP-jasje.
pi_191236875
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Geweldige stemmingen inderdaad. Zoals dat er doorgegaan moet worden met boren naar Gronings gas. Er geen zwarte lijst moet komen voor huisjesmelkers. En dat bezorgers van Deliveroo gewoon ZZP'er moeten blijven (zonder die lastige rechten die bij een arbeidscontract horen).
Verre van ideaal, daar sta ik ook niet achter. Ik ben geen aanhanger die 100% alles aanjaagt en een stijve krijgt bij elke stemming.
Van alle politieke partijen kan ik mij het best in visie en moties van FvD vinden. Ik kan mij ook niemand voorstellen die 100% achter "hun partij" staan. Elke partij heeft punten waar je het mee oneens kan zijn, maar als je een rood vakje moet kleuren, dan doe je het bij de partij die jouw belangen het meest dient.

In mijn geval is dat FvD.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_191236988
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:47 schreef Treinhoer het volgende:
Van alle politieke partijen kan ik mij het best in visie en moties van FvD vinden.
Welke visie en dito moties wegen dan zoal wat jou betreft op tegen het VVD-beleid?
pi_191237074
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welke visie en dito moties wegen dan zoal wat jou betreft op tegen het VVD-beleid?
De aversie tegen de EU zoals het nu is.
Hoe verder je leiders van je af staan, hoe minder groot de kans is dat ze met hooivorken voor het kantoor staan. Wanneer je buurman de burgemeester van het dorp is, kan je tegen hem zeggen dat hij de boel in het honderd schiet. Wanneer het een technocraat is, ver van huis, is dat anders.

De immigratie. VVD roept al jaren dat het kut is, maar ze hebben andere belangen gekozen. Dat is hun keuze geweest en sommige keuzes die voort kwamen waren niet eens allemaal heel slecht, maar ze hebben daarmee hun "rechtse ziel" verloren. Nu het verkiezingsgebeuren langzaam begint, komen ze weer met tweets en standpunten, dat ze elke keer doen. Nooit spelen ze het klaar.
Gaat FvD het klaarspelen als grootste? Geen idee, ik denk zelfs eerder niet dan wel. Maar de VVd heeft al meer dan 10 jaar de kans gehad, en in mijn optiek is het tijd aan een andere groep om er met nieuwe ideen in te gaan.

Ik wil overigens niet zeggen dat de VVD alles fout doet. Ik geef ook niet Rutte de schuld van alles dat fout is.
Qua verkiezingsprogramma heeft FvD mij overtuigt. En VVd heeft heel veel kansen gehad maar ze maken het niet waar.
Dan gaan we kijken wat FvD gaat bewerkstelligen.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_191237147
Qua ingediende moties heb ik op dit moment niet de ingediende lijst, maar die wil ik nog even d'r bij halen. Moet morgen weer vroeg m'n nest uit, dus die hou komt d'r morgen/overmorgen aan voor je Xa1pt :)
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_191237195
Zo, goede zin weer Treinhoer. Nondeju. Ik hoop dat je snapt wat ik probeer te zeggen, het kwam d'r even matig uit. Kannonen _O-
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_191237475
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zoals je al aangeeft: een VVD maar dan ook nog in een conservatief SGP-jasje.
Een Democraten66 die referenda afschaft dan?
pi_191238569
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Geweldige stemmingen inderdaad. Zoals dat er doorgegaan moet worden met boren naar Gronings gas. Er geen zwarte lijst moet komen voor huisjesmelkers. En dat bezorgers van Deliveroo gewoon ZZP'er moeten blijven (zonder die lastige rechten die bij een arbeidscontract horen).
Lijken mij prima standpunten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Beste debater 2022 dinsdag 28 januari 2020 @ 20:38:26 #30
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191238597
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 20:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Lijken mij prima standpunten.
Wat is er precies negatief aan arbeidscontracten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 28 januari 2020 @ 20:51:34 #31
455560 Logic91
Always stay rational
pi_191238879
quote:
4s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:53 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Snel even gescand.

Met bijna alles wat ik heb gelezen ben ik het eens. _O_
Hoe bedoel je dat je het met bijna alles eens bent? Er zitten toch een aantal idiote uitspraken tussen vind ik. 😐
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_191238908
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat is er precies negatief aan arbeidscontracten?
helemaal niets. Ik juich ze zelfs toe.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_191239197
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 20:51 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat je het met bijna alles eens bent? Er zitten toch een aantal idiote uitspraken tussen vind ik. 😐
Daarom zeg ik dus ook "bijna".
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_191243316
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 16:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Partijen die niet bereid zijn tot een compromis komen nooit in een coalitie. Dat heeft niets met pestgedrag te maken, maar met de realiteit van politieke onderhandelingen. Dat is geven en nemen, en de partijen die jij noemt willen alleen maar nemen.
Er is wel meer aan de hand dan alleen dit. Uiteindelijk komt het er op neer wie we geloven. De coalitiebesprekingen na de verkiezingen worden nooit opgenomen wat ik overigens een grote fout vind. Ik bedoel dan niet dat je een live verslag moet maken, want dat kan inderdaad de overeenkomst in gevaar brengen. Maar wat je wel kan doen is het opnemen bewaren en mocht er een conflict later komen, de registraties gebruiken wat er daadwerkelijk is gezegd in tegenstelling tot het feit dat we nu politici op hun bruin/groene/blauwe ogen moeten gaan geloven.

Ik weet niet hoe jij er in staat maar blindelings politici geloven wat er daar besproken is, dat doe ik allang niet meer. Het is dan alleen maar politiek gewin en er zo goed mogelijk uitkomen.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 29 januari 2020 @ 04:17:16 #35
408813 crew  trein2000
pi_191243323
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 04:14 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Er is wel meer aan de hand dan alleen dit. Uiteindelijk komt het er op neer wie we geloven. De coalitiebesprekingen na de verkiezingen worden nooit opgenomen wat ik overigens een grote fout vind. Ik bedoel dan niet dat je een live verslag moet maken, want dat kan inderdaad de overeenkomst in gevaar brengen. Maar wat je wel kan doen is het opnemen bewaren en mocht er een conflict later komen, de registraties gebruiken wat er daadwerkelijk is gezegd in tegenstelling tot het feit dat we nu politici op hun bruin/groene/blauwe ogen moeten gaan geloven.

Ik weet niet hoe jij er in staat maar blindelings politici geloven wat er daar besproken is, dat doe ik allang niet meer. Het is dan alleen maar politiek gewin en er zo goed mogelijk uitkomen.
Kan niet. “Nothing is agreed till everything is agreed”. Het enige akkoord is de Tekst, en die is openbaar. Dat is wat het is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_191244468
Ik snap het onderbuikgevoel wel. Jammer alleen dat FvD, met Baudet voorop, zulke pseudowetenschappelijke nonsens verkondigt en wetenschap verdraait. Dat maakt het voor mij onmogelijk om ze politiek serieus te nemen.

FvD is overigens niet de enige partij waarbij het wetenschappelijke niveau niet zo best is, maar dat terzijde.
-
pi_191244564
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Geweldige stemmingen inderdaad. Zoals dat er doorgegaan moet worden met boren naar Gronings gas. Er geen zwarte lijst moet komen voor huisjesmelkers. En dat bezorgers van Deliveroo gewoon ZZP'er moeten blijven (zonder die lastige rechten die bij een arbeidscontract horen).
Dus het grootste probleem met het FvD is dat ze VVD/D66-beleid willen voortzetten?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_191245817
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 04:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kan niet. “Nothing is agreed till everything is agreed”. Het enige akkoord is de Tekst, en die is openbaar. Dat is wat het is.
Alleen ik geloof dus niet wat er allemaal is besproken tijdens de coalitiebesprekingen, na de verkiezing als iedereen zo geheimzinnig doet en er een mediastilte is. Ik kan me dan heel goed voorstellen dat Rutte achter de deuren anders is dan hij zich voordoet voor de camera. Volgens mij is het een echte dictator die altijd zijn zin krijgt. Zo een die een populistische partij helemaal uitkleed tot er geen verkiezingsbelofte meer overblijft. Met andere woorden. VVD/CDA maakt het voor overige partijen onmogelijk samen te werken mits je net zo rechts wordt als hun. Zie de fouten die GroenLinks en PVDA hebben gemaakt destijds met hun zetelverlies.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 29 januari 2020 @ 15:29:24 #39
408813 crew  trein2000
pi_191249881
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 10:32 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Alleen ik geloof dus niet wat er allemaal is besproken tijdens de coalitiebesprekingen, na de verkiezing als iedereen zo geheimzinnig doet en er een mediastilte is. Ik kan me dan heel goed voorstellen dat Rutte achter de deuren anders is dan hij zich voordoet voor de camera. Volgens mij is het een echte dictator die altijd zijn zin krijgt. Zo een die een populistische partij helemaal uitkleed tot er geen verkiezingsbelofte meer overblijft. Met andere woorden. VVD/CDA maakt het voor overige partijen onmogelijk samen te werken mits je net zo rechts wordt als hun. Zie de fouten die GroenLinks en PVDA hebben gemaakt destijds met hun zetelverlies.
Wat is er volgend jou besproken tijdens de besprekingen waar wel een beroep op wordt gedaan maar wat niet in het regeerakkoord staat?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 29 januari 2020 @ 16:33:03 #40
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191250634
Ik heb net een mailtje gehad van Thierry :)

Onderwerp van het mailtje: Eerst de grootste ledenpartij, straks de grootste in de Kamer!

Wat een baas is het toch ook *O* *O* *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191251516
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 08:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus het grootste probleem met het FvD is dat ze VVD/D66-beleid willen voortzetten?
Ja, eigenlijk wel ja. }:|
ROBODEMONS..................|:(
pi_191253664
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 15:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat is er volgend jou besproken tijdens de besprekingen waar wel een beroep op wordt gedaan maar wat niet in het regeerakkoord staat?
Dividendbelasting
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_191253675
Al had Mark daar geen herinnering aan.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_191253818
quote:
6s.gif Op woensdag 29 januari 2020 16:33 schreef Nikonlover het volgende:
Ik heb net een mailtje gehad van Thierry :)

Onderwerp van het mailtje: Eerst de grootste ledenpartij, straks de grootste in de Kamer!

Wat een baas is het toch ook *O* *O* *O*
Die slogan had mijn neefje van vier nog kunnen bedenken :'( Erg creabea zijn ze daar dus niet.. Wel erg engnekkerig. Vooral Baudet. "kan de microfoon aan"...
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 29 januari 2020 @ 20:20:39 #45
408813 crew  trein2000
pi_191253835
quote:
3s.gif Op woensdag 29 januari 2020 20:08 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Dividendbelasting
https://www.kabinetsforma(...)kkoord+2017-2021.pdf
Pagina 36
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_191253845
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 20:19 schreef Fries1956 het volgende:

[..]

Die slogan had mijn neefje van vier nog kunnen bedenken :'( Erg creabea zijn ze daar dus niet.. Wel erg engnekkerig. Vooral Baudet. "kan de microfoon aan"...
Zuur.
Land of the free. Home of the brave.
  donderdag 30 januari 2020 @ 04:03:02 #47
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191258544
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:24 schreef Oostwoud het volgende:

Ik heb net iets meer vertrouwen in daadwerkelijke deskundigheid dan in iemand die in de wachtkamer van de tandarts de Libelle openslaat.
Ik heb een aantal deskundigen (psychologen) in mijn vrienden/kenissenkring en die zijn het roerend met me eens. Dus blijf jij maar lekker bij de Libelle. Dat lijkt meer jouw niveau te zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191263474
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 08:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus het grootste probleem met het FvD is dat ze VVD/D66-beleid willen voortzetten?
Ja. En wat mij ook stoort is het overdreven gedoe van Thierry Baudet in het klimaatdebat en omtrent de EU.

Wat betreft het klimaat stijgt door broeikasgassen de wereldwijde temperatuur, dat is een wetenschappelijk feit. Ik snap niet waarom Baudet daar allemaal punten tegenin wil brengen en ook nog doet alsof de rest (en de wetenschap) achterlijk is.

Ook zoiets als uit de EU stappen. Dat is gewoon enorm duur. Je ziet het nu in Groot-Brittaniė, terwijl dat ook nog eens eiland is waar ze met ponden betalen. Nederland is veel meer vervlochten met onze buurlanden.

Bovendien is Thierry erg zelfingenomen, dus is het moeilijk om sympathie voor hem te voelen.

Terwijl ik in principe wel te porren zou zijn voor nieuwe (en op het gebied van immigratie rechtsere) politiek.
pi_191266846
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 04:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik heb een aantal deskundigen (psychologen) in mijn vrienden/kenissenkring en die zijn het roerend met me eens. Dus blijf jij maar lekker bij de Libelle. Dat lijkt meer jouw niveau te zijn.
Anekdotisch bewijs, je uitleg wordt er niet beter op. Is de Taptoe iets voor je?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_191269064
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:05 schreef -Chakotay- het volgende:
Nederland moet gefaseerd uit de EU of in ieder geval gedeeltelijk. Er moet een schaduwmunt komen, beetje hetzelfde als in cuba. Toeristen betalen met de euro Nederlanders met de florijn.
Het is echt beter. Soms moet je durven erkennen dat het systeem gefaald heeft. Ik geloof wel in de kracht van een goede samenwerking.
Ik wil de bureaucratie niet. Ik vertrouw Nederland meer dan de EU
Niet de Brexit gevolgd ? Gefaseerd de EU uitgaan kun je vergeten.

Edit: Overigens heb ik eens, ironisch genoeg, Brits onderzoek gelezen wat het de Nederlandse staat zou kosten, wanneer besloten wordt terug te gaan op de Gulden. Dat zag er niet rooskleurig uit.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')