abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 februari 2020 @ 00:28:49 #181
489622 JeffersonFinisDavis
The South Will Rise Again
pi_191435154
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 23:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Gelukkig is het woord allochtoon uit de CBS definities geschrapt. Het gaat nu om Nederlanders met een buitenlandse (westerse of niet westerse) achtergrond, vind ik al een stuk nettere omschrijving.

En ik vind het in Nederland niet zo van belang om te peilen hoe Nederlands men zich voelt. In bijvoorbeeld België is een peiling of men zich Belg of Vlaming/Waal/Europeaan voelt spannender, maar hier zijn we toch niet van plan om regio's autonomie te geven oid. Ik zou het een onnodig polariserend onderzoek vinden. Is het fout als men zich Brabander, Amsterdammer of Europeaan voelt? Of als men zich misschien voor een heel deel verbonden voelt met het land waar de familie vandaan komt? Lijkt mij niet.
Het blijven toch echt allochtonen..
Je kan een neger wel roomblank noemen maar het blijft toch echt een neger.
Die enorme angst om iets te noemen wat het is...
#jesuismila #jesuischarlie #jesuisrushdie #jesuistheo #jesuisfortuyn #jesuiswilders #jesuisbaudet
Echte NSB'ers stemmen D66 of GroenLinks!
https://www.youtube.com/watch?v=g5EHpok66SU
  maandag 10 februari 2020 @ 00:52:13 #182
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191435294
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 00:28 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:

[..]

Stel je eens voor dat je het beestje bij zijn naam noemt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_191435451
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 00:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Stel je eens voor dat je het beestje bij zijn naam noemt.
Ja, daar ben ik best nieuwsgierig naar: hoeveel Nederlanders zijn er nog die hier bij wijze van spreken (zoals iemand het eerder noemde), de plek in Nederland kunnen aanwijzen waar hun eigen overgrootvader heeft gewoond.
pi_191435459
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 21:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Daar zjn geen onderzoeken naar. En dat moet men wel doen.
Die indelingen van westers, nietwesters allochtoon versus autochtoon zijn gammel.
Het nodigt uit tot generalisatie. En tot een schijnduidelijkheid over de diversheid van de Nederlandse bevolking
Iemand met 1 ouder in het buitenland geboren wordt niet als autochtoon beschouwd bij het CBS
Het CBS zegt niet dat autochtoon een synoniem is voor Nederlander, maar in de volksmond denkt men wel zo , her en der.

Heb je het over de groep 0-40 jaar... dan is een meerderheid daarvan in Nederland opgegroeid en dus kun je verwachten dat die meerderheid Nederland als het eigen land zien, ook voor de toekomst, en zich best wel Nederlands voelen.
Maar tegelijk met deze gevoelens kan men zich primair niet omschrijven als Nederlands of Nederlander.
Als men dit gaat onderzoeken, moet men ook peilen hoe Nederlands men zich voelt en of men secundair zich kan omschrijven als Nederlander.
That is where you are wrong mate.
pi_191435526
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 19:47 schreef Vis1980 het volgende:
Ik vind het precies hetzelfde als vragen: 'Vind jij die meneer een man'?

Je bent Nederlander of je bent het niet. Het is geen kwestie van een mening of iets ervan vinden. Daarnaast opent dat voor bepaalde mensen de deuren om voorwaarden te gaan stellen aan iemands Nederlanderschap, terwijl men zelf ook nooit voorwaarden heeft gekregen en er verder geen kut aan heeft gedaan om hier geboren te worden.

Denken dat iemand geen Nederlander is als hij over Nederland zeurt, terwijl je dagelijks zeurt over linkse of rechtse Nederlanders of kankert op de regering is natuurlijk behoorlijk hypocriet. Iemand met een Nederlands paspoort is een Nederlander, zelfs als hij of zij dat niet wil. En waarom je met (voor)ouders van een andere komaf geen kritiek mag hebben op het land waar je geboren bent is mij een volledig raadsel. Het lijkt erop alsof sommige hun eigen Nederlanderschap gebruikt als iets dat men heeft verdiend, terwijl dat natuurlijk kolder is.

Het grappige is dat het precies dezelfde groep horken is dan ook weer vindt dat bijvoorbeeld de slavernij niet meespeelt, omdat ze daar zelf nooit hebben meegewerkt, terwijl dat je voorouders hier geboren zijn je dat dan weer wel gebruikt.

Het gaat zulke mensen echt niet om feiten, maar er spelen hierbij tribale dingen mee. Overigens is dit niet alleen verbonden aan 'het blanke ras', het is helaas mens eigen om tribale neigingen te hebben. Ik zie dit ook in andere culturen en landen. Dat wil niet zeggen dat je het maar los moet laten.
Er zit mijn inziens wel degelijk een verschil tussen Nederlander zijn -op papier- en Nederlander zijn.
pi_191435596
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 01:23 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:

[..]

Er zit mijn inziens wel degelijk een verschil tussen Nederlander zijn -op papier- en Nederlander zijn.
Inderdaad. je kunt iedereen wel Nederlander noemen en dan zeggen dat alle Nederlanders tot hun 68e jaar dóór moeten werken, maar dat betekent niet dat je vervolgens kunt rekenen met de cijfers van de Nederlanders qua arbeidsdeelname.

En aangezien de verhoudingen in de samenstelling van de bevolking nu heel snel wijzigen (met name ook van de oudere werknemers én van de bejaarde allochtonen), kan dat in de nabije toekomst nog wel eens een 'dingetje' worden.
  maandag 10 februari 2020 @ 02:41:31 #187
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191435793
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 01:41 schreef Niz het volgende:

[..]

Inderdaad. je kunt iedereen wel Nederlander noemen en dan zeggen dat alle Nederlanders tot hun 68e jaar dóór moeten werken, maar dat betekent niet dat je vervolgens kunt rekenen met de cijfers van de Nederlanders qua arbeidsdeelname.

En aangezien de verhoudingen in de samenstelling van de bevolking nu heel snel wijzigen (met name ook van de oudere werknemers én van de bejaarde allochtonen), kan dat in de nabije toekomst nog wel eens een 'dingetje' worden.
Je bent alleen een Nederlander als je tot je 68e doorwerkt?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 10 februari 2020 @ 08:02:01 #188
pi_191437034
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 01:12 schreef Niz het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik best nieuwsgierig naar: hoeveel Nederlanders zijn er nog die hier bij wijze van spreken (zoals iemand het eerder noemde), de plek in Nederland kunnen aanwijzen waar hun eigen overgrootvader heeft gewoond.
Niet veel denk ik, maar ik ben er een van! w/
#jesuismila #jesuischarlie #jesuisrushdie #jesuistheo #jesuisfortuyn #jesuiswilders #jesuisbaudet
  maandag 10 februari 2020 @ 08:21:34 #189
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_191437150
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 08:02 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:

[..]

Niet veel denk ik, maar ik ben er een van! w/
Schubbekutteveen was het toch?
  maandag 10 februari 2020 @ 08:27:45 #190
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191437193
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 00:28 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:

[..]

Het gaat niet om de huidskleur maar om de cultuur. Negers kunnen Nederlanders zonder migratieachtergrond zijn.
  maandag 10 februari 2020 @ 09:19:24 #191
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_191437603
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:05 schreef polderturk het volgende:
Ik zie mezelf als Nederlander en Nederlanders zien mij ook als Nederlander.
Als jij je gewoon normaal gedraagt, meedoet in de maatschappij, niet bij elke gelegelenheid met Turkse vlaggen gaat zwaaien, of extreem hangt aan je Turkse roots dan zullen veel Nederlanders dat ook gewoon vinden ja. Helaas ben je dan een beetje de uitzondering binnen bepaalde groepen.
  maandag 10 februari 2020 @ 09:22:17 #192
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_191437637
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 17:15 schreef quarterpounder het volgende:
Migranten zijn in mijn ogen pas Nederlander als ze:

- Nederlands spreken/schrijven/verstaan op B2 niveau of hoger.
- Geslaagd voor inburgeringsexamen.
- Volledig genaturaliseerd zijn en afstand hebben gedaan hun oorspronkelijke nationaliteit. Uiteraard geen dubbel paspoort e.d.
- De Nederlandse normen, waarden en cultuur respecteren en uitdragen.
- Loyaliteit primair richting Nederland en Nederlanders hebben.
- Eventuele kinderen Nederlandstalig opvoeden.

Volgens mij vrij simpel. Jammer dat dit bij zo velen niet gelukt is of daar geen moeite voor doen.
Dit vind ik inderdaad wel een vrij goede omschrijving ja.
  maandag 10 februari 2020 @ 09:29:34 #193
pi_191437724
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 08:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het gaat niet om de huidskleur maar om de cultuur. Negers kunnen Nederlanders zonder migratieachtergrond zijn.
Misschien moet je je eigen zinnetje nog een keer lezen _O- _O- _O-
  maandag 10 februari 2020 @ 09:31:17 #194
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_191437741
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte niet. Zo'n proces vereist inspanning van beide kanten. Verwachten dat de nieuwkomers zich volledig aanpassen werkt niet. Het is net zo zinnig als verwachten dat we hier volgend jaar net zoveel zonuren hebben als in Griekenland. Gaat nooit gebeuren, maar als jij er vrolijk van wordt daarop te wachten moet je dat vooral doen. Je zult alleen nogal wat teleurstellingen moeten verwerken.
Je vergelijkt nu een natuurkundig meteorologisch fysiek verschijnsel waar een mens totaal geen invloed op heeft met een cultureel antropologisch verschijnsel wat wel degelijk beïnvloed kan worden met elkaar? :')
  maandag 10 februari 2020 @ 09:37:34 #195
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191437822
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 09:29 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:

[..]

Misschien moet je je eigen zinnetje nog een keer lezen _O- _O- _O-
Begrijpend lezen is moeilijk.

Voorbeeld: Nederlands, blank echtpaar kan niet zwanger worden, hebben zwarte spermadonor. Kind groeit 100% op als Nederlander bij Nederlandse ouders en is niet gemigreerd en zijn biologische zwarte familie (die hem onbekend is) ook niet. Heeft geen buitenlands accent, doet niks aan de (onbekende) cultuur van de biologische vader.

Ik ken zo'n Nederlander, ongeveer, was een Aziaat die op jonge leeftijd was geadopteerd. Gewoon 100% Nederlander ondanks ander uiterlijk.

Er schijnen ook blanke Nederlanders te zijn met wat zwart dna. Die kunnen een zwart kind krijgen als hun partner ook verborgen zwarte genen heeft.
pi_191439482
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 02:41 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Je bent alleen een Nederlander als je tot je 68e doorwerkt?
Nederlanders werken vaker door tot hun 68e jaar dan allochtonen.
Zie arbeidsparticipatie naar migratieachtergrond vanaf 50 jaar.

Over 20 jaar zijn er in de groep potentiële werknemers tussen 55-75 jaar beduidend minder Nederlanders (0.87 t.o.v. nu), maar ruim twee keer zoveel allochtonen (2.14 t.o.v. nu).
pi_191439758
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 12:07 schreef Niz het volgende:

[..]

Nederlanders werken vaker door tot hun 68e jaar dan allochtonen.

Je denkt zwartwit.
Veel Nederlanders zijn cbs-allochtonen en andersom zijn veel allochtonen evenzo Nederlander.
pi_191440158
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 12:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je denkt zwartwit.
Veel Nederlanders zijn cbs-allochtonen en andersom zijn veel allochtonen evenzo Nederlander.
Wat de neuk staat hier
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_191440308
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 13:09 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Wat de neuk staat hier
Veel Nederlanders zijn allochtonen en andersom zijn veel allochtonen evenzo Nederlander.
  maandag 10 februari 2020 @ 13:47:46 #200
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191440574
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 19:47 schreef Vis1980 het volgende:
Ik vind het precies hetzelfde als vragen: 'Vind jij die meneer een man'?

Je bent Nederlander of je bent het niet. Het is geen kwestie van een mening of iets ervan vinden.
Dus dat een man een man is is een feit, geen mening? Je bevindt je in gevaarlijk water nu, visje. Is dat niet een ietsepietsie transfoob?

Volgens mij gaat deze discussie niet zozeer over Nederlanderschap op papier ''je hebt een paspoort of niet'' maar meer of je andere mensen als Nederlander ziet, of ze zichzelf zo zien, en wat het begrip ''Nederlander'' eigenlijk inhoudt.

Beetje kort door de bocht om dan alles af te willen kappen met zo'n essentialistische dooddoener.
  Moderator maandag 10 februari 2020 @ 14:27:47 #201
236264 crew  capricia
pi_191441048
Wat houdt het begrip Nederlander dan in?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 10 februari 2020 @ 16:07:29 #202
pi_191442182
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 09:37 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is moeilijk.

Voorbeeld: Nederlands, blank echtpaar kan niet zwanger worden, hebben zwarte spermadonor. Kind groeit 100% op als Nederlander bij Nederlandse ouders en is niet gemigreerd en zijn biologische zwarte familie (die hem onbekend is) ook niet. Heeft geen buitenlands accent, doet niks aan de (onbekende) cultuur van de biologische vader.

Ik ken zo'n Nederlander, ongeveer, was een Aziaat die op jonge leeftijd was geadopteerd. Gewoon 100% Nederlander ondanks ander uiterlijk.

Er schijnen ook blanke Nederlanders te zijn met wat zwart dna. Die kunnen een zwart kind krijgen als hun partner ook verborgen zwarte genen heeft.
In nog meer bochten wringen ging niet? :O
  maandag 10 februari 2020 @ 16:13:09 #203
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191442258
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 14:27 schreef capricia het volgende:
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik kom drie betekenissen tegen hier:
1. Nederlands staatsburger
2. Iemand die eruit ziet als een kaaskop
3. Etnische Nederlander (voelt zich nauw verbonden met de Nederlandse cultuur, beschouwt zichzelf als etnische Nederlander en wordt door anderen zo gezien).
  maandag 10 februari 2020 @ 16:13:40 #204
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191442264
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:07 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:

[..]

Waarom zou je zo iemand niet als Nederlander beschouwen?
pi_191442591
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:07 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:

[..]

Er zijn veel minder bochten voor nodig:

Adoptie
Kind van donkere ouders die ook in Nederland geboren zijn
Kind van donkere ouders, zelf in Nederland geboren

Zijn toch allemaal gewoon Nederlanders?

Neem Memphis Depay, zijn vader is geboren in Ghana, maar hij is toch gewoon Nederlander?

Als jij denkt van niet moet je je daarvoor in allerlei gekke bochten wringen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 10 februari 2020 @ 16:36:47 #206
pi_191442610
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:13 schreef Lunatiek het volgende: Waarom zou je zo iemand niet als Nederlander beschouwen?
Het maakt mij niet uit hoe jij een ander wilt zien, het ging om deze reactie:
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 08:27 schreef Lunatiek het volgende:
Dat is natuurlijk onzin, Nederland ligt immers niet in Afrika, negers hier hebben per definitie een migratie achtergrond.
pi_191442679
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:36 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk onzin, Nederland ligt immers niet in Afrika, negers hier hebben per definitie een migratie achtergrond.
Iemand die af stamt van iemand die als slaaf is binnengehaald in 1600 en daarna nooit is vertrokken heeft geen migratieachtergrond. Die familie zou wel eens langer in Nederland kunnen wonen dan die van de gemiddelde Nederlander.

Verder, om welk percentage bloed hebben we het dan? En zo iemand is echt nog wel donker...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 10 februari 2020 @ 16:52:42 #208
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191442831
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:36 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
Ik weet niet wat "hier" is, maar "hier" in het Groene Hart hebben alle kaaskoppen een migratieachtergrond omdat er 1200 jaar terug niemand woonde.

Definieer migratie-achtergrond.

In mijn voorbeeld zijn de persoon in kwestie noch zijn zwarte biologische ouders gemigreerd.
  maandag 10 februari 2020 @ 16:56:17 #209
pi_191442867
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Iemand die af stamt van iemand die als slaaf is binnengehaald in 1600 en daarna nooit is vertrokken heeft geen migratieachtergrond. Die familie zou wel eens langer in Nederland kunnen wonen dan die van de gemiddelde Nederlander.

Verder, om welk percentage bloed hebben we het dan? En zo iemand is echt nog wel donker...
Het blijft gewoon een allochtoon, een niet oorspronkelijke bewoner, door deugders ook wel aangeduid met migratie achtergrond, ander woord, zelfde beestje.
Je hebt toch ook internet? Je kan de definities van "allochtoon" en van "migratie achtergrond" toch zelf ook wel opzoeken??
  maandag 10 februari 2020 @ 16:59:12 #210
pi_191442905
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:52 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik weet niet wat "hier" is, maar "hier" in het Groene Hart hebben alle kaaskoppen een migratieachtergrond omdat er 1200 jaar terug niemand woonde.

Definieer migratie-achtergrond.

In mijn voorbeeld zijn de persoon in kwestie noch zijn zwarte biologische ouders gemigreerd.
Jouw voorbeeld is puur hypothetisch, veel gebruikt door lui die koste wat het koste hun gelijk denken te moeten halen in een discussie..
pi_191442928
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:56 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:

[..]

Het blijft gewoon een allochtoon, een niet oorspronkelijke bewoner, door deugders ook wel aangeduid met migratie achtergrond, ander woord, zelfde beestje.
Je hebt toch ook internet? Je kan de definities van "allochtoon" en van "migratie achtergrond" toch zelf ook wel opzoeken??
Ja: Iemand die in Nederland is geboren en van wie beide ouders ook in Nederland zijn geboren, maar van wie ten minste één van de grootouders in het buitenland is geboren, telt het CBS als een persoon met een Nederlandse achtergrond.

Zo iemand is dus geen allochtoon. Klaar.
pi_191442960
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:56 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:

[..]

Volgens jouw definitie heb je een bijna 100% kans dat jij een allochtoon bent: de kans dat 1 van je voorouders in 1600 of daarna in het buitenland geboren is, is enorm. Gaat voor bijna alle inwoners van Nederland op. Volgens jouw definitie hebben we geen autochtonen.

Maar dan gaat het plots om de huidskleur, zeker.
  maandag 10 februari 2020 @ 17:03:18 #213
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191442962
quote:

[..]

Ja, dat zou jij ook kunnen doen, dan zie je dat je uit je nek lult.
Iemand die hier is geboren in een gezin dat eeuwen Nederlandse voorouders heeft is géén migrant, en het maakt niet uit welke kleur die heeft.

Strikt theoretisch bewijst dat jouw racistische gelul.
pi_191442978
Iedereen die geboren wordt en opgroeid met tijdsgenoten in dezelfde streek ziet die tijdsgenoten als landgenoten.

Genot.
  maandag 10 februari 2020 @ 17:07:04 #215
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191443006
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:04 schreef Beathoven het volgende:
Iedereen die geboren wordt en opgroeid met tijdsgenoten in dezelfde streek ziet die tijdsgenoten als landgenoten.

Genot.
Nee.
pi_191443026
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:07 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee.
geen genot.
  maandag 10 februari 2020 @ 17:12:20 #217
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191443061
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:08 schreef Beathoven het volgende:

[..]

geen genot.
Inderdaad. Ze wonen er in dezelfde tijd en je gaat ermee naar school, maar ze laten je omnde haverklap merken dat je minderwaardig bent, want Nederlander, en zij zijn meerderwaardig want ze komen uit "een rijkere cultuur".
pi_191443125
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:12 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Inderdaad. Ze wonen er in dezelfde tijd en je gaat ermee naar school, maar ze laten je omnde haverklap merken dat je minderwaardig bent, want Nederlander, en zij zijn meerderwaardig want ze komen uit "een rijkere cultuur".
Klasseverschillen en subculturen zullen er altijd wel blijven zonder verplichting tot uniform. Daarmee sta je nog niet buiten het land.

In extremere context had je Drentse keuterboeren die door inspecterende Hollanders in de 19e eeuw gelijk aan beesten werden gezien.
  maandag 10 februari 2020 @ 17:22:39 #219
pi_191443186
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:03 schreef Hanca het volgende:
Maar dan gaat het plots om de huidskleur, zeker.
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:03 schreef Lunatiek het volgende:
Strikt theoretisch bewijst dat jouw racistische gelul.
Ach kijk, daar toont het beestje zijn ware aard, jullie zouden een mooi koppeltje vormen _O-
  maandag 10 februari 2020 @ 17:35:32 #220
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191443343
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Klasseverschillen en subculturen zullen er altijd wel blijven zonder verplichting tot uniform. Daarmee sta je nog niet buiten het land.

In extremere context had je Drentse keuterboeren die door inspecterende Hollanders in de 19e eeuw gelijk aan beesten werden gezien.
Wat wil je daarmee zeggen? Dat die Hollanders zich ook als Drent zagen, maar dan rijk?
  maandag 10 februari 2020 @ 17:50:29 #221
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_191443550
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:10 schreef JohnBMiller het volgende:
Dag dames en heren,

recent kwam tijdens een conversatie dat ik voerde met een gezelschap bestaande uit onder meer vrienden met een migratieachtergrond de vraag ter sprake of die desbetreffende vrienden zichzelf zagen als Nederlander.

Een opmerking die me is bijgebleven en de aanleiding vormde voor het openen van dit topic is die van een Marokkaans-Nederlandse vriend met drie masterdiploma's die het als vanzelfsprekend beschouwde dat dat niet zo is. De reden die hij daarvoor aanvoerde is dat hij het als een gegeven zag dat hij ongeacht de omstandigheden niet als Nederlander gezien gaat worden.

Ik kijk hier zelf anders tegenaan maar het zou zo kunnen zijn dat dat het gevolg is van de bubbel waarin ik me begeef.

Mijn vraag aan jullie is in essentie dus simpel: Zien jullie migranten per definitie als niet-Nederlands?

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden maar nog meer naar jullie motivering.
Elke migrant die hier al jaren woont maar met hoofd en hart nog in zijn moederland verkeert, is voor mij een buitenlandse vreemdeling. Hij/zij mag van mij direct vertrekken.
Elke migrant die zich Nederlander voelt en onze normen en waarden volledig accepteert is voor mij een landgenoot. Hij/zij mag van mij blijven.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_191443564
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:22 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:

[..]

[..]

Ach kijk, daar toont het beestje zijn ware aard, jullie zouden een mooi koppeltje vormen _O-
Geef eens antwoord, waarom vind jij dan dat iemand die misschien 1/256e of nog veel minder van Afrikaanse afkomst is geen Nederlander?

En vind jij Baudet, die minstens 1/16e Frans is, wel Nederlander?
pi_191443593
quote:

Een allochtoon is iemand waarvan minstens 1 van de ouders niet in Nederland is geboren.
Ik weet niet hoe oud jij denkt dat allochtonen worden; maar de kans dat iemand die 600 jaar geleden als slaaf hierheen werd gehaald nog een levende zoon of dochter heeft is nogal klein.
  maandag 10 februari 2020 @ 18:13:36 #224
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_191443823
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:04 schreef Beathoven het volgende:

Genot.
OpgroeiT
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 10 februari 2020 @ 18:22:02 #225
pi_191443946
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:54 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Een allochtoon is iemand waarvan minstens 1 van de ouders niet in Nederland is geboren.
Ik weet niet hoe oud jij denkt dat allochtonen worden; maar de kans dat iemand die 600 jaar geleden als slaaf hierheen werd gehaald nog een levende zoon of dochter heeft is nogal klein.
Ik heb niets te maken met linkse clubjes die definities proberen aan te passen en woorden willen schappen, precies wat je doet door het woord (voor) weg te laten bij het woordje "ouders".
Het creëren van je eigen werkelijkheid lukt alleen bij jezelf, niet bij anderen.
pi_191443994
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:22 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:

[..]

Ik heb niets te maken met linkse clubjes die definities proberen aan te passen en woorden willen schappen, precies wat je doet door het woord (voor) weg te laten bij het woordje "ouders".
Het creëren van je eigen werkelijkheid lukt alleen bij jezelf, niet bij anderen.
Pot,ketel. De definitie die die ik net gaf is de originele - dat jij hem wil aanpassen is jouw probleem.
pi_191444096
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:22 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:

[..]

Met het woordje 'voor' toevoegen pas jij de definitie aan naar een definitie waar bijna alle Nederlanders onder vallen.

De definitie is met ouders, niet met voorouders.
  maandag 10 februari 2020 @ 18:36:40 #228
pi_191444170
pi_191444247
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Geef eens antwoord, waarom vind jij dan dat iemand die misschien 1/256e of nog veel minder van Afrikaanse afkomst is geen Nederlander?

En vind jij Baudet, die minstens 1/16e Frans is, wel Nederlander?
Baudet is ook 1/16 Chinees...dwz hij heeft 6 % chinese voorouders
Wilders heeft 6% indonesische voorouders
pi_191444413
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:35 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wat wil je daarmee zeggen? Dat die Hollanders zich ook als Drent zagen, maar dan rijk?
Dat de polarisering lang niet zo sterk is als dat het wel geweest is en we aan de rest moeten blijven werken.
pi_191445042
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 14:27 schreef capricia het volgende:
Nou, in Nederland geboren zijn uit ouders die hier geboren zijn en een baan hebben bij de NS als conducteur? Oh, wacht, nee, dan ben je een Marokkaan aldus de FvD.
  maandag 10 februari 2020 @ 20:10:58 #232
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191445748
quote:

[..]

Als iemand dat weet is het wel Jeff Davis, met z'n mislukte Confederatie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 10 februari 2020 @ 20:12:37 #233
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191445766
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 01:12 schreef Niz het volgende:

[..]

Present... ik weet zo ongeveer alles van mijn voorouders, omdat ik cultuur en traditie echt belangrijk vind en het wat verder gaat dan Sinterklaas en vuurwerk.

Of zeiken op allochtonen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator maandag 10 februari 2020 @ 20:17:12 #234
236264 crew  capricia
pi_191445839
quote:

[..]

Iedere Nederlander heeft uiteindelijk een migratie achtergrond, ongeacht huidskleur.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 10 februari 2020 @ 20:21:45 #235
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191445928
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 20:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Iedere Nederlander heeft uiteindelijk een migratie achtergrond, ongeacht huidskleur.
Zie gewoon z'n username en z'n ondertitel...

Dertien in 1 dozijn rechtse edgelord.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_191446892
quote:

[..]

De racist en slavendrijver Jefferson Finis Davis was geboren in Amerika.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jefferson_Davis
Maar zijn vader was geboren in Wales
https://gw.geneanet.org/tdowling?lang=en&p=evan&n=davis
  Moderator maandag 10 februari 2020 @ 21:06:56 #237
236264 crew  capricia
pi_191446912
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De racist en slavendrijver Jefferson Finis Davis was geboren in Amerika.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jefferson_Davis
Maar zijn vader was geboren in Wales
https://gw.geneanet.org/tdowling?lang=en&p=evan&n=davis
Mjah, in de VS zijn er helemaal weinig mensen meer over zonder migratie achtergrond.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 10 februari 2020 @ 21:51:06 #238
pi_191447638
quote:

[..]

Iedereen waar dan ook ter wereld heeft een migratie achtergrond als je ver genoeg terug gaat, zo hebben we dat ook weer gehad.
  Moderator maandag 10 februari 2020 @ 21:54:18 #239
236264 crew  capricia
pi_191447692
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:51 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:

[..]

Iedereen waar dan ook ter wereld heeft een migratie achtergrond als je ver genoeg terug gaat, zo hebben we dat ook weer gehad.
Dus de vraag aan jou is, waar trek jij die arbitraire grens?
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 10 februari 2020 @ 21:57:54 #240
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191447743
Ik zou voor de grap wel eens willen zien wat er gebeurt als 100 willekeurige autochtone Nederlanders die inburgerings- en taaltesten moeten maken. Volgens mij zakt dan de helft.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')