Pot,ketel. De definitie die die ik net gaf is de originele - dat jij hem wil aanpassen is jouw probleem.quote:Op maandag 10 februari 2020 18:22 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
[..]
Ik heb niets te maken met linkse clubjes die definities proberen aan te passen en woorden willen schappen, precies wat je doet door het woord (voor) weg te laten bij het woordje "ouders".
Het creëren van je eigen werkelijkheid lukt alleen bij jezelf, niet bij anderen.
Met het woordje 'voor' toevoegen pas jij de definitie aan naar een definitie waar bijna alle Nederlanders onder vallen.quote:Op maandag 10 februari 2020 18:22 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
[..]
Ik heb niets te maken met linkse clubjes die definities proberen aan te passen en woorden willen schappen, precies wat je doet door het woord (voor) weg te laten bij het woordje "ouders".
Het creëren van je eigen werkelijkheid lukt alleen bij jezelf, niet bij anderen.
Baudet is ook 1/16 Chinees...dwz hij heeft 6 % chinese vooroudersquote:Op maandag 10 februari 2020 17:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geef eens antwoord, waarom vind jij dan dat iemand die misschien 1/256e of nog veel minder van Afrikaanse afkomst is geen Nederlander?
En vind jij Baudet, die minstens 1/16e Frans is, wel Nederlander?
Dat de polarisering lang niet zo sterk is als dat het wel geweest is en we aan de rest moeten blijven werken.quote:Op maandag 10 februari 2020 17:35 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee zeggen? Dat die Hollanders zich ook als Drent zagen, maar dan rijk?
Nou, in Nederland geboren zijn uit ouders die hier geboren zijn en een baan hebben bij de NS als conducteur? Oh, wacht, nee, dan ben je een Marokkaan aldus de FvD.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:27 schreef capricia het volgende:
Wat houdt het begrip Nederlander dan in?
Als iemand dat weet is het wel Jeff Davis, met z'n mislukte Confederatie.quote:Op maandag 10 februari 2020 18:22 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
[..]
Present... ik weet zo ongeveer alles van mijn voorouders, omdat ik cultuur en traditie echt belangrijk vind en het wat verder gaat dan Sinterklaas en vuurwerk.quote:Op maandag 10 februari 2020 01:12 schreef Niz het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik best nieuwsgierig naar: hoeveel Nederlanders zijn er nog die hier bij wijze van spreken (zoals iemand het eerder noemde), de plek in Nederland kunnen aanwijzen waar hun eigen overgrootvader heeft gewoond.
Iedere Nederlander heeft uiteindelijk een migratie achtergrond, ongeacht huidskleur.quote:Op maandag 10 februari 2020 16:36 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, Nederland ligt immers niet in Afrika, negers hier hebben per definitie een migratie achtergrond.
Zie gewoon z'n username en z'n ondertitel...quote:Op maandag 10 februari 2020 20:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Iedere Nederlander heeft uiteindelijk een migratie achtergrond, ongeacht huidskleur.
De racist en slavendrijver Jefferson Finis Davis was geboren in Amerika.quote:Op maandag 10 februari 2020 20:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Iedere Nederlander heeft uiteindelijk een migratie achtergrond, ongeacht huidskleur.
Mjah, in de VS zijn er helemaal weinig mensen meer over zonder migratie achtergrond.quote:Op maandag 10 februari 2020 21:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De racist en slavendrijver Jefferson Finis Davis was geboren in Amerika.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jefferson_Davis
Maar zijn vader was geboren in Wales
https://gw.geneanet.org/tdowling?lang=en&p=evan&n=davis
Iedereen waar dan ook ter wereld heeft een migratie achtergrond als je ver genoeg terug gaat, zo hebben we dat ook weer gehad.quote:Op maandag 10 februari 2020 20:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus de vraag aan jou is, waar trek jij die arbitraire grens?quote:Op maandag 10 februari 2020 21:51 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
[..]
Iedereen waar dan ook ter wereld heeft een migratie achtergrond als je ver genoeg terug gaat, zo hebben we dat ook weer gehad.
Ja, hier. Nog wat generaties daarvoor ook. Gewoon hier in de stad. Kom er regelmatig langs.quote:Op maandag 10 februari 2020 01:12 schreef Niz het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik best nieuwsgierig naar: hoeveel Nederlanders zijn er nog die hier bij wijze van spreken (zoals iemand het eerder noemde), de plek in Nederland kunnen aanwijzen waar hun eigen overgrootvader heeft gewoond.
Ik kan de plek wel aanwijzen, maar het is niet in Nederlandquote:Op maandag 10 februari 2020 01:12 schreef Niz het volgende:
[..]
Uiteraard, Nederlanders gebruiken het woord "beurtbalkje" niet. Tevens wordt er foutieve informatie gegeven en getoetst, soms ook verouderd ("op welke datum valt Koninginnedag?"). De toets klopt voor geen meter, maar de buitenboorlingen zijn op de fouten getraind dus die doen het wel goed.quote:Op maandag 10 februari 2020 21:57 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zou voor de grap wel eens willen zien wat er gebeurt als 100 willekeurige autochtone Nederlanders die inburgerings- en taaltesten moeten maken. Volgens mij zakt dan de helft.
De wát?quote:Op maandag 10 februari 2020 22:04 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
de buitenboorlingen zijn op de fouten getraind dus die doen het wel goed.
De gernaanse cultuur bestaat al 1500 jaar niet meer.. En Nederland is medegevormd door ook niet-germaanse culturen. Bijv het christendom , komend uit het midden-oosten via Italiequote:Op maandag 10 februari 2020 22:00 schreef Harvest89 het volgende:
Nederlandse cultuur is germaans.
Laten we dat in ere houden.
Hartstikke fout.quote:Op maandag 10 februari 2020 22:05 schreef Bluesdude het volgende:
De gernaanse cultuur bestaat al 1500 jaar niet meer
Ik probeer een minder controvers woord te vinden voor het tegenovergestelde van inboorlingquote:
Als al je overgrootvaders buitenlands zijn is de kans groot ja.quote:Op maandag 10 februari 2020 22:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kan de plek wel aanwijzen, maar het is niet in NederlandBen ik nu allochtoons?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |