abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 januari 2020 @ 22:34:48 #226
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191225704
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:32 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Misschien door niet al onze belastingcenten te spenderen aan klimaatregelen die een minimaal effect hebben.
Dus dat gaan we gewoon gokken, dat dat werkt, ook al hebben we gezien dat de flexibilisering van de arbeidsmarkt tot nu toe vooral negatieve effecten heeft gehad?

En dan heb jij het over bewijslast...

Kom eens met bewijs dat een verdere flexibilisering van de arbeidsmarkt TEN GUNSTE is van Jan Modaal c.q. de werknemer?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 27 januari 2020 @ 22:35:04 #227
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191225711
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:33 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Zeker, ze willen het Deense model importeren toch? Die regelingen zijn daar immers onderdeel van.
Waar lees ik dat? Waar kan ik zien hoe ze dit gaan financieren?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_191225782
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 20:40 schreef Aquarii het volgende:

[..]

FvD gaat helemaal niet verder, ze zetten er tenminste veel tegenover wat goed is voor Jan Modaal.
Hij bedoelt dat Denemarken geen banen kent op basis van de Nederlandse sub cultuur, dwz Denemarken biedt geen banen aan op basis van -vaste- contracten. De werkgever kan zelf ontslaan als dat nodig is. Dat vind EttovanBelgie kennelijk levensgevaarlijk en asociaal. DK kent derhalve ook niet de gevolgen van het NL contracten systeem, namelijk de 1.000.000 ZZP-ers.

DK heeft sinds tientallen jaren dit systeem dat juist door de sociaal democraten is ontworpen. Hier zie je de DK werkloosheid 2019 november situatie. Zoals je ziet is de werkloosheid laag, tenminste hetzelfde als in NL of lager. Ter zijde, vakantiegeld is 12%, de lonen zijn aanzienlijk hoger dan in NL.
Even met je muis zoeken: https://www.dst.dk/da/Sta(...)loeshed/bruttoledige
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  maandag 27 januari 2020 @ 22:39:48 #229
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191225808
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:38 schreef cempexo het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat Denemarken geen banen kent op basis van de Nederlandse sub cultuur, dwz Denemarken biedt geen banen aan op basis van -vaste- contracten. De werkgever kan zelf ontslaan als dat nodig is. Dat vind EttovanBelgie kennelijk levensgevaarlijk en asociaal. DK kent derhalve ook niet de gevolgen van het NL contracten systeem, namelijk de 1.000.000 ZZP-ers.

DK heeft sinds tientallen jaren dit systeem dat juist door de sociaal democraten is ontworpen. Hier zie je de DK werkloosheid 2019 november situatie. Zoals je ziet is de werkloosheid laag, tenminste hetzelfde als in NL of lager. Ter zijde, vakantiegeld is 12%, de lonen zijn aanzienlijk hoger dan in NL.
Even met je muis zoeken: https://www.dst.dk/da/Sta(...)loeshed/bruttoledige
... en je vergeet er weer bij te vertellen dat de sociale zekerheid in Denemarken goed is geregeld in geval van ontslag. Wat was het ook weer? Recht op 2 jaar werkloosheidsuitkering tegen 91% van het laatstverdiende salaris?

Waar lees ik dat allemaal terug in het FvD-programma?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_191225829
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

... en je vergeet er weer bij te vertellen dat de sociale zekerheid in Denemarken goed is geregeld in geval van ontslag. Wat was het ook weer? Recht op 2 jaar werkloosheidsuitkering tegen 91% van het laatstverdiende salaris?

Ik heb geen verstand van uitkeringen, de Deen ook niet, die gaat voor het werk en niet voor het handje ophouden.
pi_191225831
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:38 schreef cempexo het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat Denemarken geen banen kent op basis van de Nederlandse sub cultuur, dwz Denemarken biedt geen banen aan op basis van -vaste- contracten. De werkgever kan zelf ontslaan als dat nodig is.
Hier in Nederland moeten werkgevers na twee jaar een vast contract geven. Veel werkgevers durven of kunnen dat niet vanwege economische onzekerheid dus dan maar ontslaan hè.
  maandag 27 januari 2020 @ 22:41:35 #232
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191225839
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:40 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik heb geen verstand van uitkeringen, de Deen ook niet, die gaat voor het werk en niet voor het handje ophouden.
Dat zeg ik, je prijst een systeem aan terwijl je het systeem niet eens geheel kent.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_191225860
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:41 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Hier in Nederland moeten werkgevers na twee jaar een vast contract geven. Veel werkgevers durven of kunnen dat niet vanwege economische onzekerheid dus dan maar ontslaan hè.
Ik ben zelf in NL werkgever geweest, 25 M/V personeel. Het is niet meer te doen. NL heeft ondertussen 64.000 wetten met regels. Onwerkbaar maar ook onleefbaar,beide op macro niveau

[ Bericht 3% gewijzigd door cempexo op 27-01-2020 23:00:21 ]
  maandag 27 januari 2020 @ 22:42:38 #234
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191225867
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

We hoeven het wiel niet zelf opnieuw uit te vinden. Denemarken heeft een systeem met soepele ontslagregels en goede uitkeringen. Het resultaat is een grote arbeidsmobiliteit en hoge werkgelegenheid.

https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/mkb
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 27 januari 2020 @ 22:42:59 #235
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191225873
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:41 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Is al geregeld; ontslag op basis van economische bedrijfsomstandigheden kan gewoon.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 27 januari 2020 @ 22:43:33 #236
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191225882
quote:
6s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:42 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

We hoeven het wiel niet zelf opnieuw uit te vinden. Denemarken heeft een systeem met soepele ontslagregels en goede uitkeringen. Het resultaat is een grote arbeidsmobiliteit en hoge werkgelegenheid.

Ja, die heb ik zelf geciteerd.

Hoe gaan die uitkeringen betaald worden als de overheid ook kleiner moet en de belastingen lager?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_191225901
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Is al geregeld; ontslag op basis van economische bedrijfsomstandigheden kan gewoon.
Het moet ècht moeilijk hè ?
  maandag 27 januari 2020 @ 22:44:52 #238
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191225906
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, die heb ik zelf geciteerd.

Hoe gaan die uitkeringen betaald worden als de overheid ook kleiner moet en de belastingen lager?
Met een lage werkloosheid heb je minder geld nodig voor uitkeringen.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 27 januari 2020 @ 22:46:56 #239
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191225945
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:40 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dit is je er lekker makkelijk van af maken door het halve verhaal te vertellen. Denemarken kent een relatief zeer hoge belastingdruk. Dat vind ik prima, maar ik ben dan ook een sociaal-democraat. Wil je een soort Deens model, stem dan PvdA. Wil je klein USA, stem dan FvD.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_191225953
quote:
6s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:42 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Denemarken is niet zozeer verrechtst. het Deense links is, na aarzeling en verzet, met de burger meegegaan.

De ervaringen met immigranten uit de islamitische wereld leidde bij de Denen tot een herbezinning en heropleving van hun eigen cultuur.

In tegenstelling tot Nederland is het cultuursysteem in Denemarken niet gebroken. En het wordt ook niet gebroken gehouden, zoals in Nederland.
Concreet betekent dat de Denen meer samenhorig zijn, meer staan voor elkaar en dat ook zo willen houden.
Dus: zodra zij bemerkten dat het door de politieke geformuleerde en uit het buitenland overgewaaide multiculturalisme door migranten werd misbruikt, om louter te nemen en niets te geven, kwam de tegenbeweging op gang. En de tegenbeweging is succesvol geweest.

Dat kun je rechts noemen.
Maar dan omschrijf je rechtse politiek als politiek die grenzen stelt aan mensen en aan overheidsbeambten. En die de nationale identiteit begrensd acht door de landsgrenzen, die eveneens in acht worden genomen.

Linkse, multiculturele politiek omschrijf je dan als politiek die geen grenzen stelt aan mensen, aan overheidsbeambten en die landsgrenzen een hindernis acht die de rijke bourgeois in de weg wordt gelegd aan de armen. Zodat de armen hun gelijke deel niet kunnen claimen en halen.
Deze laatste visie is inderdaad populair bij Nederlandse politieke partijen, -ook de linker vleugel van CDA en VVD -, bij hoogleraren (voorbeeld bij uitstek Leo Lukassen) , bij de pers en uiteraard bij de organisaties voor immigratie en integratie.

In Denemarken is de ontwikkeling van de politiek en samenleving sinds 20 jaar een andere kant op gegaan. Met een stabieler land dan Nederland als resultaat. Denemarken kijkt derhalve naar zichzelf en haar bevolking, niet naar 'anderen'. Hier wordt de emigrant niet zoals Nederland politiek benaderd en gekleurd, maar wordt er gekeken of deze emigrant een aanwinst is voor het land en het volk.

Niet dat de Denen geen problemen kennen.
De belastingen zijn hoog. Al zijn de kosten voor gezondheidszorg inbegrepen.
Bij hoge lastendruk nemen mensen minder kinderen, wat vergrijzing in de hand werkt.
De private schulden, met name hypotheekschulden, zijn evenals in Nederland hoog.
De banken zijn niet sterk. Na 2008 is een aantal bankjes ten onder gegaan.
Wat de Deense regering overigens wel bewust heeft laten gebeuren.

Wat wel weer gunstig is aan Denemarken:
1. Denen kunnen gemakkelijker worden ontslagen, maar bijscholing en opnieuw een baan vinden lukt ook gemakkelijker dan in Nederland.
2. Corruptie wordt bestraft. Ook van overheidsfunctionarissen en bestuurders.
Een burgemeester die illegaal geld doorsluist naar een voetbalclub kan een jaar gevangenisstraf verwachten.
In Nederland is het bestraft krijgen van corrupte overheidsfunctionarissen of partij-coryfeeën slechts mogelijk, indien de zaak omvangrijk is en uit de doofpot scheurt. Vaak is het hebben van een stevige smet op je blazoen juist een voorwaarde om tot hogere functies geroepen te worden.Degenen die jou benoemen weten dan zeker dat je binnen de door hen gewenste paden blijft. Anders zijn ze zo weer van je af.

NB Sinds 2017 zijn de belastingen omlaag gegaan met plm 6%
  maandag 27 januari 2020 @ 22:47:34 #241
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191225956
quote:
6s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:44 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Met een lage werkloosheid heb je minder geld nodig voor uitkeringen.
Trusten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 27 januari 2020 @ 22:50:18 #242
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191226003
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Trusten.
Wat? Ik geef toch gewoon antwoord op je vraag.
pi_191226022
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:47 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dus geen zorgverzekering? Ook geen eigen risico?
pi_191226064
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:51 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Nee geen premie ziektekostenverzekering, geen eigen risico. Medicijnen worden geleverd tegen inkoopprijzen.
  maandag 27 januari 2020 @ 22:53:46 #245
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191226069
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:47 schreef cempexo het volgende:

[..]

Denemarken is niet zozeer verrechtst. het Deense links is, na aarzeling en verzet, met de burger meegegaan.

De ervaringen met immigranten uit de islamitische wereld leidde bij de Denen tot een herbezinning en heropleving van hun eigen cultuur.

In tegenstelling tot Nederland is het cultuursysteem in Denemarken niet gebroken. En het wordt ook niet gebroken gehouden, zoals in Nederland.
Concreet betekent dat de Denen meer samenhorig zijn, meer staan voor elkaar en dat ook zo willen houden.
Dus: zodra zij bemerkten dat het door de politieke geformuleerde en uit het buitenland overgewaaide multiculturalisme door migranten werd misbruikt, om louter te nemen en niets te geven, kwam de tegenbeweging op gang. En de tegenbeweging is succesvol geweest.

Dat kun je rechts noemen.
Maar dan omschrijf je rechtse politiek als politiek die grenzen stelt aan mensen en aan overheidsbeambten. En die de nationale identiteit begrensd acht door de landsgrenzen, die eveneens in acht worden genomen.

Linkse, multiculturele politiek omschrijf je dan als politiek die geen grenzen stelt aan mensen, aan overheidsbeambten en die landsgrenzen een hindernis acht die de rijke bourgeois in de weg wordt gelegd aan de armen. Zodat de armen hun gelijke deel niet kunnen claimen en halen.
Deze laatste visie is inderdaad populair bij Nederlandse politieke partijen, -ook de linker vleugel van CDA en VVD -, bij hoogleraren (voorbeeld bij uitstek Leo Lukassen) , bij de pers en uiteraard bij de organisaties voor immigratie en integratie.

In Denemarken is de ontwikkeling van de politiek en samenleving sinds 20 jaar een andere kant op gegaan. Met een stabieler land dan Nederland als resultaat. Denemarken kijkt derhalve naar zichzelf en haar bevolking, niet naar 'anderen'. Hier wordt de emigrant niet zoals Nederland politiek benaderd en gekleurd, maar wordt er gekeken of deze emigrant een aanwinst is voor het land en het volk.

Niet dat de Denen geen problemen kennen.
Bij hoge lastendruk nemen mensen minder kinderen, wat vergrijzing in de hand werkt.
De private schulden, met name hypotheekschulden, zijn evenals in Nederland hoog.
De banken zijn niet sterk. Na 2008 is een aantal bankjes ten onder gegaan.
Wat de Deense regering overigens wel bewust heeft laten gebeuren.

Wat wel weer gunstig is aan Denemarken:
1. Denen kunnen gemakkelijker worden ontslagen, maar bijscholing en opnieuw een baan vinden lukt ook gemakkelijker dan in Nederland.
2. Corruptie wordt bestraft. Ook van overheidsfunctionarissen en bestuurders.
Een burgemeester die illegaal geld doorsluist naar een voetbalclub kan een jaar gevangenisstraf verwachten.
In Nederland is het bestraft krijgen van corrupte overheidsfunctionarissen of partij-coryfeeën slechts mogelijk, indien de zaak omvangrijk is en uit de doofpot scheurt. Vaak is het hebben van een stevige smet op je blazoen juist een voorwaarde om tot hogere functies geroepen te worden.Degenen die jou benoemen weten dan zeker dat je binnen de door hen gewenste paden blijft. Anders zijn ze zo weer van je af.

NB Sinds 2017 zijn de belastingen omlaag gegaan met plm 6%
Akkoord, op zich een prima verhaal.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 27 januari 2020 @ 22:54:43 #246
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191226079
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:51 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Klopt. Al moet je bijvoorbeeld wel de helft van de kosten van de tandarts betalen en zijn niet alle medicijnen gratis.
pi_191226123
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:06 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ik vraag me af welke mensen met gezond verstand nog steeds voor de VVD gaan. Al tien jaar lang alles bij elkaar liegen, corruptie, graaien enz. Dan moet je ook wel een enorme sadomasochist zijn om daar nog steeds op te stemmen.
Alleen een masochist.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 27 januari 2020 @ 23:10:05 #248
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191226333
Als Baudet niet wint in 2021, dan ga ik verhuizen naar Denemarken. Weet iemand of er een Fok.dk is?
pi_191226385
quote:
6s.gif Op maandag 27 januari 2020 23:10 schreef Nikonlover het volgende:
Als Baudet niet wint in 2021, dan ga ik verhuizen naar Denemarken. Weet iemand of er een Fok.dk is?
Zal wel even wennen zijn dan, op sociaal democraten stemmen :P
pi_191226402
quote:
6s.gif Op maandag 27 januari 2020 23:10 schreef Nikonlover het volgende:
Ja ik weet dat er dit soort sites zijn, ik heb ze verder niet bezocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')