SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Niet nodig maar wel heel lekkerquote:Op zondag 26 januari 2020 18:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zo! Een half jaar wachten op een tafel!
Mijn weekend lijst
Za
O boterham pindakaas
L Thaise soep met witte rijst
D erwtensoep (heel veel)
B 8200 stappen
Zo
O 2 gekookt ei, 2 afbakcroissants
B body balance
L Italiaanse bol met 33 g spinata romana
T 200 g cherrytomaatjes
D pompoenbloemkoolcurry met naan
75,5quote:Op woensdag 22 januari 2020 19:48 schreef Mikeytt het volgende:
Hi hi,
Met begeleiding van een diëtist nu bezig om een soepeler dieet te volgen.
Mocht iemand ook begeleiding nodig hebben of wil je graag bij een deskundige terecht, zoek dan wel specifiek een diëtist op en géén persoon die zichzelf slechts een voedingsdeskundige noemt. De term diëtist is wettelijk beschermd voor mensen die 1 van 4 erkende opleidingen hebben gevolgd!
Maarja, ik ben bezig rustig op te bouwen naar 85 kilo, nu 75 (maand geleden 73, hiertussen steeds veel op en neer, ook de 80 gehaald), dus gaat de goede kant op.
Ik probeer geen kcal te tellen, maar zit nu op de 4200kcal en wel moeilijk vol te houdenVooral in combinatie met sporten heb je geen zin omdat je veel op hebt.
Iemand hier die een specifiek dieet volgt en ook meer dan 30 minuten per dag aan sport doet?
Heb je hiertussen geen tussendoortjes?quote:Op zondag 26 januari 2020 18:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
Za
O boterham pindakaas
L Thaise soep met witte rijst
D erwtensoep (heel veel)
B 8200 stappen
Nee ik had ook keiharde honger toen ik thuis kwam. Ik wilde eigenlijk iets maken , maar zoveel trek dat ik de soep opgewarmd had.quote:Op zondag 26 januari 2020 19:03 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Heb je hiertussen geen tussendoortjes?
Goed zeg!quote:Op zondag 26 januari 2020 21:02 schreef IJsdraakje het volgende:
Winegumdag vandaag, maar ook 25ish km gewandeld, dus het kon wel.
Is het volkoren speltbrood dat je hebt voor de lunch?quote:Op zondag 26 januari 2020 20:19 schreef Luke83 het volgende:
Lijstje:
O: yoghurt, muesli, banaan
T: cracker rookvlees
L: 4 speltboterhammen, 2 rookvlees 2 abrikozenjam
T: handje walnoten
D: broodje hamburger met broccoli
S: lesje hardlopen
T: kwark met extra pure chocolade
Morgen in ieder geval lijnzaad door de yoghurt, zit helemaal vast van binnen
Dat wordt niet makkelijker inschatten helaas. Accepteren dat 100% strak binnen de lijnen blijven qua eten/drinken niet gaat en dat dat ook gewoon kan met mate, wordt daarentegen wél steeds makkelijker.quote:Op maandag 27 januari 2020 10:05 schreef Tuindier het volgende:
Afgelopen weekend was prima, behalve zaterdagavond bij vrienden waar kaas en stokbrood op tafel kwamen en mijn lichaam ‘eat all the cheese’ zei.
Ik vond het lastig omdat het niet te plannen en wegen is, dus geen idee wat dan een normale portie is/ waar ik nog ruimte voor had.
Met nog een paar kilo te gaan (je doel was 70kg toch?) is het serieus heel normaal dat je afvaltempo lager ligt/vaak even stilstaat. Geef je lichaam ook een beetje de tijd om te stabiliseren, heb je op lange termijn alleen maar meer profijt van.quote:Op maandag 27 januari 2020 10:57 schreef Dance99Vv het volgende:
Heb me dit weekend weer moeten her-motiveren, was meer van een paar kg erbij nu er weer vanaf,
tot... plateau van 76,6kg. Eigenlijk mag ik niet klagen,beweeg iets meer, weer terug op plateau gewicht, heb nu een workout voor thuis app , een carb manager app, dus dat moet goed komen.
I know, dus ik wil graag leren om met laas en stokbrood niet een ‘alles of niks’ houding te hebben, maar te genieten met mate.quote:Op maandag 27 januari 2020 10:32 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat wordt niet makkelijker inschatten helaas. Accepteren dat 100% strak binnen de lijnen blijven qua eten/drinken niet gaat en dat dat ook gewoon kan met mate, wordt daarentegen wél steeds makkelijker.
Weegschaal niet geprobeerd vandaag, aan m'n pootjes te voelen is dat toch een hoop vocht.
Misschien een idee om met jezelf af te spreken hoeveel je pakt als je het op tafel ziet verschijnen? Hangt ook vooral af van hoe vaak je dat soort avondjes hebt, bij wekelijks vind ik het een ander verhaal dan bij eens in de twee maanden, zeg maar.quote:Op maandag 27 januari 2020 11:07 schreef Tuindier het volgende:
[..]
I know, dus ik wil graag leren om met laas en stokbrood niet een ‘alles of niks’ houding te hebben, maar te genieten met mate.
Hebben we het toch weer mooi een maand volgehouden.quote:Op maandag 27 januari 2020 09:37 schreef Sarabi het volgende:
De drukte in het topic lijkt al weer wat minder geworden?
Het is wel écht een maand ja.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hebben we het toch weer mooi een maand volgehouden.
Vroeger gebruikte ze melkeiwit dat was lekkerder (komt ie nu meequote:Op maandag 27 januari 2020 12:51 schreef Holyme het volgende:
Beterschap TP!
Bert, ik heb zulke shakes ook eens besteld. Heb liever vast voedsel, maar toch eens kijken wat het doet met al die micro's en macro's erin, en lijkt me handig voor onderweg. En "je bestelling is verzonden" is altijd leuk
Goede voornemens zijn weer klaar he.quote:Op maandag 27 januari 2020 09:37 schreef Sarabi het volgende:
Weer een halve kilo minder tegenover afgelopen maandag.
De drukte in het topic lijkt al weer wat minder geworden?
Hoe mini ben jij als je bij 60 kg overgewicht hebt ?quote:Op maandag 27 januari 2020 14:03 schreef minilot het volgende:
Nou, dan meld ik me toch maar. Om de drukte weer wat op te krikken.
Sinds oktober tien kilo afgevallen, van 70 toen naar 60 nu, althans op mijn eigen weegschaal. De weegschaal bij de huisarts laatst sloeg drie kilo hoger uit; officieel dan nu nog één kilo overgewicht. Ik ben namelijk een ware kabouter - mijn gezonde gewicht ligt volgens BMI tussen de 62 en, jawel, 46 kilo
Nu de afgelopen maanden zo aardig zijn verlopen wil ik eens kijken of ik mijn gewicht verder terug kan brengen naar 55 - het is anderhalf decennium geleden dat ik dat voor het laatst woog
Ik IF doordeweeks ook al een poosje. In het weekend hecht ik zeer aan uitgebreid ontbijt met lief en dat heeft prioriteit
Lijstje vandaag:
O: Water en zwarte koffie
L: Paar stukjes volvette kaas, twee gedroogde abrikozen, een sinaasappel
D: Maistortillas met gepaneerde stukjes kippendij, pico de gallo, fijngesneden raapsteeltjes, zure room, kaas, avocado en chipotlesaus. Banaan toe, mogelijk nog wat volle kwark.
B: Anderhalf uur buiten wandelen
Nee, bij 63 dusquote:Op maandag 27 januari 2020 14:05 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Hoe mini ben jij als je bij 60 kg overgewicht hebt ?
Weegschaal van huisarts hoeft net zo goed als die van jou niet het juiste aan te geven.quote:Op maandag 27 januari 2020 14:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Nee, bij 63 dusMijn ouwe analoge weegschaal blijkt drie kilo minder aan te geven dan de fancy weegschaal van de huisarts
Toch meer dan niets.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hebben we het toch weer mooi een maand volgehouden.
Ik gok rond de 1.58, gezien het behoorlijk overeen komt met mijn BMI-range en ik ben 1.58quote:Op maandag 27 januari 2020 14:05 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Hoe mini ben jij als je bij 60 kg overgewicht hebt ?
Ik liep een paar jaar geleden ineens een zeer fanatieke patisserie- en confectiemaakhobby op en toen woog ik met inderdaad 1.58 op een gegeven moment ruim negentig kilo en heb dat ik een jaar weer teruggebracht naar zestig (mede met dank aan een bakkerij die mijn creaties begon te verkopen in plaats van het allemaal zelf op te moeten etenquote:Op maandag 27 januari 2020 15:22 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik gok rond de 1.58, gezien het behoorlijk overeen komt met mijn BMI-range en ik ben 1.58![]()
Knap @:minilot 10kg eraf sinds oktober! Ik ben echt jarenlang tussen 49-52 kilo geweest (tot 7 jaar geleden of zo), toen een jaar of 2 rond de 55 en daarna gestaag omhoog-iets eraf-omhoog enz tot op het zwaarste punt 65 kilo. Ik ben inmiddels 62.7 en wil in elk geval naar onder de 60 en idealiter weer naar richting de 55. Maar ik vind het echt verdomd moeilijk! Wat is jouw aanpak (geweest)?
Semi-kabouter dan. Ik kijk altijd best een beetje naar jou op. Letterlijk en figuurlijkquote:Op maandag 27 januari 2020 15:54 schreef Lonaa het volgende:
kabouter meldt. Ik ben ook maar 1,64 ofzo.
Semi, prima. Overigens verwacht ik nooit in een gezond BMI te komen voor mijn lengte. Zo, dat is eruit.quote:Op maandag 27 januari 2020 15:55 schreef minilot het volgende:
[..]
Semi-kabouter dan. Ik kijk altijd best een beetje naar jou op. Letterlijk en figuurlijk
Het klinkt als superweinig idd.quote:Op maandag 27 januari 2020 15:59 schreef minilot het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd ook wel wat bizar dat ik met 47 kilo nog een blakend gezond gewicht zou hebben hoor!Volgens mij woog ik dat voor het laatst op de HAVO, een miljard jaar geleden.
quote:Op maandag 27 januari 2020 15:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Semi, prima. Overigens verwacht ik nooit in een gezond BMI te komen voor mijn lengte. Zo, dat is eruit.
Ik las "als ik 2 jaar oud ben" en ik dacht oei, dat ging vroeg mis danquote:Op maandag 27 januari 2020 16:01 schreef Lonaa het volgende:
Zomg. Ik mag 50 kg wegen voor de 'onderkant' van een gezond BMI.
HAAAAAAAAAAAHAHAHAHA. Ja. Als ik 2 jaar dood ben. Tering.
75 kg is wel een soort ultiem doel. Als ik foto's terugzie van toen ik dat woog had ik een prachtig figuur. Maar ik zou geloof ik met 85 kg ook al heel content zijn.quote:Op maandag 27 januari 2020 16:01 schreef minilot het volgende:
[..]Wie weet. Je bent nog een jonkie.
Maar wat zie je zelf als wél reëel, eigenlijk? Ongeveer?
Blijkbaar heb ik rond m'n tweede een periode gehad dat ik weigerde te eten.quote:Op maandag 27 januari 2020 16:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik las "als ik 2 jaar oud ben" en ik dacht oei, dat ging vroeg mis dan
Awwquote:Op maandag 27 januari 2020 16:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Blijkbaar heb ik rond m'n tweede een periode gehad dat ik weigerde te eten.Ik was een heeeeeeele dunne peuter. Met zichtbare ribbetjes enzo.
Dat heb ik ingehaald.
Ik ben exact even groot. Welk gewicht streef je naar ? Ik denk zelf aan iets van 67 ofzo. In ieder geval tussen de 65 en 70.quote:Op maandag 27 januari 2020 15:47 schreef Holyme het volgende:
Wat een mini's1.73 hier, dus mag wel iets meer wegen
Zit binnen gezond gewicht, maar liefst nog een paar kg eraf om meer richting midden gezond gewicht te gaan, ipv hoog. Maar niet teveel, baby got back en dat vind ik wel prima
65 als max, wellicht haalbaar, maar ik moet er niet aan denken.quote:Op maandag 27 januari 2020 18:20 schreef Isabeau het volgende:
De hartstichting had vroeger een bijzondere regel hoeveel je mocht wegen. Dat was je lengte - 110. Dus bij 1m67 mocht je max 57 kg wegen.![]()
![]()
![]()
As if.
Bij mij rond de 70-71. Minder is leuk, maar zeer lastig zo te houden, rond 70 is meer mijn normale gewicht lijkt het. Ter illustratie, dit was rond de 72.5, zit nu richting 74. En bij zeg 70 voel ik me curvy, bij 74 bacon, if that makes sensequote:Op maandag 27 januari 2020 16:20 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik ben exact even groot. Welk gewicht streef je naar ? Ik denk zelf aan iets van 67 ofzo. In ieder geval tussen de 65 en 70.
Oh ja, diequote:Op maandag 27 januari 2020 18:20 schreef Isabeau het volgende:
De hartstichting had vroeger een bijzondere regel hoeveel je mocht wegen. Dat was je lengte - 110. Dus bij 1m67 mocht je max 57 kg wegen.![]()
![]()
![]()
As if.
Wauw. Je hebt echt een prachtig figuur. Dit noem ik niet curvy maar gewoon vrouwelijk.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:40 schreef Holyme het volgende:
[..]
Bij mij rond de 70-71. Minder is leuk, maar zeer lastig zo te houden, rond 70 is meer mijn normale gewicht lijkt het. Ter illustratie, dit was rond de 72.5, zit nu richting 74. En bij zeg 70 voel ik me curvy, bij 74 bacon, if that makes sense![]()
^ dit!quote:
Nooit gehad, kan me er weinig bij voorstellen (ik kan altijd wel etenquote:Op maandag 27 januari 2020 20:08 schreef V1z0R het volgende:
"Te hard" getraind en kan nu m'n D niet op krijgen want ik begin steeds misselijk te worden...
[..]
^ dit!
3 kg is zeker niet ‘niet veel’ hoor. Liever wat langzamer een duurzaam dan snel en dat het er in no time weer aan zit.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 07:26 schreef DevFreak het volgende:
Toch mooi drie kilo afgevallen sinds begin januari!![]()
Het is niet veel, maar ik heb dan ook niet extreem mijn best gedaan. Vandaag weer vasten tot 12:00.
Dit. Er ontstaat hier misschien een beetje een vertekend beeld door hoe sommige mensen bezig zijn.quote:
quote:Op dinsdag 28 januari 2020 07:42 schreef Tuindier het volgende:
[..]
3 kg is zeker niet ‘niet veel’ hoor. Liever wat langzamer een duurzaam dan snel en dat het er in no time weer aan zit.
(Dat blijf ik ook maar herhalen tegen mezelf)
Ik ben inderdaad natuurlijk een stuk extremer bezig dan iemand die 'gewoon' aan het lijnen isquote:Op dinsdag 28 januari 2020 07:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dit. Er ontstaat hier misschien een beetje een vertekend beeld door hoe sommige mensen bezig zijn.
Ik gok dat ze eerder mikte op de "soepje en een courgette" crashlijstjesquote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:18 schreef DevFreak het volgende:
[..]
[..]
Ik ben inderdaad natuurlijk een stuk extremer bezig dan iemand die 'gewoon' aan het lijnen is
Ah ja, dat heb ik ook 'ns gedaan, gaf wel inspiratiequote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:25 schreef Nanuke het volgende:
@:Holyme, Dat vind ik ook! Ik had weer een box Marley Spoon aangezet voor beter ritme. Lekker, gemakkelijk en weer eens wat anders.
Ja, is altijd even een stukje afzien maar daarna voelt het wel lekker.quote:Op maandag 27 januari 2020 20:41 schreef minilot het volgende:
@:V1z0R Dat klinkt verrekte onaangenaam zeg!Poeh!
Hier drie propvolle maïstortillas gegeten in plaats van de voorgenomen twee, maar wel vooral gevuld met raapsteel en guacamole en in zeer mindere mate met kaas en krokante kip, dus ach. En nog wat druiven extra toe.
Hier zou ik het voor doen hoor!quote:Op dinsdag 28 januari 2020 07:26 schreef DevFreak het volgende:
Het is niet veel, maar ik heb dan ook niet extreem mijn best gedaan. Vandaag weer vasten tot 12:00.
quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:19 schreef Holyme het volgende:
3 kg in een maand zie ik als bovengemiddeld
Hartstikke netjes man, je moet ook niet meer willen. Per maand ongeveer dan.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 07:26 schreef DevFreak het volgende:
Een crashdieet wil wel ja. Eventjes.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:18 schreef DevFreak het volgende:
[..]
[..]
Ik ben inderdaad natuurlijk een stuk extremer bezig dan iemand die 'gewoon' aan het lijnen is
quote:Op dinsdag 28 januari 2020 09:25 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Een crashdieet wil wel ja. Eventjes.
En ik zag gisteren nog een goeie foto van @:HolyMeMooi streven inderdaad.
Ga voor de set met lage gewichten, tenzij in de 5/10kg set óók 1.25/2.5 schijfjes zitten.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 09:49 schreef Tuindier het volgende:
Zijn er hier mensen met ervaring met body pump? Ik wil het thuis weer oppakken met les mils om demand maar heb geen idee meer welke gewichten ik gebruikte. gewichten zie sets met 1,25/2,5/5 kg, of een set van 5/10 kg. Iemand een suggestie?
Ik heb het een tijd geleden in de sportschool gedaan ja, maar kon me niet herinneren welke gewichten ik daar gebruikte. Nu je het zo zegt klinkt het wel weer logisch dus ik ga de lichte set bestellen! Thanksquote:Op dinsdag 28 januari 2020 09:58 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ga voor de set met lage gewichten, tenzij in de 5/10kg set óók 1.25/2.5 schijfjes zitten.
Body Pump moet je eigenlijk zien als cardio met extra weerstand, het zijn Heel Veel herhalingen, dan heb je meer aan kleinere schijven (want met kleinere stapjes omhoog).
En ja, het voelt wat lullig in het begin, maar alles wordt zwaar als je het vaak genoeg herhaalt, dan kan je beter lichter beginnen en de beweging netjes uitvoeren. Afhankelijk van je eigen kracht/fitheid kan het zelfs prettiger zijn om te beginnen met lichaamsgewicht/een lege stang, maar da's even uitproberen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |