abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 januari 2020 @ 13:11:01 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191143445
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:27 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan waar trek je dan de grens ooit komt er dan een keer dat je iemand niet door betaalt en krijg je scheve gezichten. Niet gewerkt is niet betaalt blijft de meest eerlijke oplossing dan. Kun je zeggen het is maar tientjes werk maar aan de andere kant hoe vaak heb je als werknemer zoiets.
Daar kun je prima verschil tussen maken. Er is zoiets als redelijkheid en billijkheid.

Maar als je dit soort kleinzielige maatregelen neemt kweek je geen personeel dat ook maar enig hart voor je zaak heeft.
pi_191143604
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 11:02 schreef YoshiBignose het volgende:

Dus jij zegt dat ik hem verplicht door moet betalen?

Aangezien het een lease auto die door de zaak ter beschikking gesteld is verwacht ik eigenlijk van wel. Tenzij jij kan aantonen dat de medewerker "bewust roekeloos" gehandeld heeft in juridische zin en daardoor de auto pech is ontstaan, maar dat is best een zware opgave.

Wanneer het een privé voertuig van de medewerker geweest zou zijn was het wel zijn eigen risico geweest tijdens woon / werk verkeer.
pi_191143801
Als ik in ts zijn schoenen stond zou ik kijken hoe de werknemer is. Werkt hij regelmatig wat langer door om het werk af te maken dan zou ik absoluut niet moeilijk doen.
Gaat werknemer altijd stipt om 5 uur naar huis en zit hij minimaal 1 uur per dag op de wc dan zou ik wellicht wel de uren inhouden
No bitch to me
pi_191143877
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:25 schreef Dennism het volgende:

[..]

Aangezien het een lease auto die door de zaak ter beschikking gesteld is verwacht ik eigenlijk van wel. Tenzij jij kan aantonen dat de medewerker "bewust roekeloos" gehandeld heeft in juridische zin en daardoor de auto pech is ontstaan, maar dat is best een zware opgave.

Wanneer het een privé voertuig van de medewerker geweest zou zijn was het wel zijn eigen risico geweest tijdens woon / werk verkeer.
Maar tijdig naar garage brengen en onderhoud is wel de schuld aan de werknemer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2020 13:56:19 ]
pi_191143973
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 08:57 schreef Tja..1986 het volgende:
Uhm.. Is dit een persoon die regelmatig te laat komt en is dit de druppel ofzo? Of ben je gewoon een enorme lul de behanger?
Hier zou ik rekening mee houden als ik jou was :P
Ik was hier...
pi_191144528
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 11:32 schreef zarGon het volgende:
Straffen (dat is wat je effectief doet) is kortetermijndenken.

Die werknemer kan je keihard terugpakken voor die 2 uur. Hij hoeft maar voor de rest van het jaar 5 minuten te doen alsof-ie werkt (naar het scherm staren of zo), en je bent daardoor al elke 24 dagen 2 uurtjes kwijt. Vergeet ook maar meteen alle extraatjes, gewoon omdat hij het werk/bedrijf niet meer leuk vindt. Om maar iets te noemen.

Het is motivatieverneukend en sfeerverpestend gedrag, dat gaat je echt veel meer kosten op de lange(re) termijn, veel meer dan die 2 uur die je nu 'bespaart'.
Precies dat, op ons werk hadden we ooit een prikklok die automatisch een kwartier verloftijd afboekte op het moment dat je om 10 seconden over 8 de deur in liep. Of je moest het goed maken door een kwartier extra 'na te blijven'.

En dan het gek vinden dat werknemers er een bepaalde werkhouding op na houden dat iedereen om stipt half 5 in een rijtje voor de klok staan, want stel je voor dat je een minuut later buiten bent.

Geven en nemen. Als ie door dit voorval 2 uur te laat komt, dan is dat natuurlijk prima goed te maken door ergens anders wat langer door te werken. Als je met iets bezig bent, dan blijf je heel vlug een kwartiertje langer om het af te maken, of je skipt een keer de koffiepauze.

En als het echt moet, misschien dat ie niet te beroerd is om een uurtje verlof op te nemen als je gewoon je mond open doet, maar als je hem op deze manier benadert dan zou ik ook zeggen dat je de pot op mag.

Over 'pot' gesproken, dit valt onder dezelfde categorie als de schuine WC-potten want je wil natuurlijk niet dat een werknemer meer dan 3,5 minuut doet over zijn potje vol kakken. :'(
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_191144704
Ik vind je nu al een lul dat je het hier komt vragen, die 2 uur ga je never nooit meer goedmaken wanneer je deze inhoudt. Lekker stuivers graaien maar weet dat werknemer jou lekker terugpakt door geen minuut langer meer te blijven.
  woensdag 22 januari 2020 @ 15:11:14 #83
416020 K44S
The bearded man
pi_191144828
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:14 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee je bent een snowflake als je overal over loopt te huilen. Volgens mij staat WGR over iets met "recht" en dat is wat ik wil weten. Mag ik volgens de wet hem niet doorbetalen?
Good-cop bad-cop :

Good-cop:
Zeg Bert (werknemer), vervelend dat je vanochtend stilstond, toch is hierdoor werk blijven liggen wat belangrijk is/was.
Als jij nou twee uur doorwerkt, doen we sam-sam met de kosten van je auto (afhankelijk van het bedrag...)?

Hij blij, jij blij (zijn auto kost niet zoveel en jij hebt het werk gedaan).

Bad-cop.
Zeg Bert, vervelend dat je vanochtend stilstond. Jammer genoeg is hierdoor werk blijven liggen wat belangrijk is/was. Volgens artikel -x- mag ik je loon hiervoor inhouden.

Afhankelijk hoe de werknemer zijn werk verricht/hoe zijn werkrelatie met jou is, zou ik altijd voor A kiezen.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_191144907
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 15:11 schreef K44S het volgende:

[..]

Good-cop bad-cop :

Good-cop:
Zeg Bert (werknemer), vervelend dat je vanochtend stilstond, toch is hierdoor werk blijven liggen wat belangrijk is/was.
Als jij nou twee uur doorwerkt, doen we sam-sam met de kosten van je auto (afhankelijk van het bedrag...)?
Werknemer reed toch in een leaseauto van de zaak? Dan zijn de reparatiekosten hoe dan ook voor de werkgever.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 22 januari 2020 @ 15:18:08 #85
416020 K44S
The bearded man
pi_191144915
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 15:17 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Werknemer reed toch in een leaseauto van de zaak? Dan zijn de reparatiekosten hoe dan ook voor de werkgever.
Ik heb verder niet gelezen dan de eerste pagina.
Afhankelijk wat er in het leasecontract is wel natuurlijk.
pi_191144926
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 15:11 schreef K44S het volgende:

[..]

Good-cop bad-cop :

Good-cop:

Hij blij, jij blij (zijn auto kost niet zoveel en jij hebt het werk gedaan).

Bad-cop.
Zeg Bert, vervelend dat je vanochtend stilstond. Jammer genoeg is hierdoor werk blijven liggen wat belangrijk is/was. Volgens artikel -x- mag ik je loon hiervoor inhouden.

Afhankelijk hoe de werknemer zijn werk verricht/hoe zijn werkrelatie met jou is, zou ik altijd voor A kiezen.
Mooi verhaal Henk! ^O^ :')
Maar ik kan 't mis hebben...
  Official ESF Kreviewer woensdag 22 januari 2020 @ 15:20:50 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_191144938
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Mentaliteit hier is "ik kan er niks aan doen dus het is niet mijn probleem".
Jij bent toch de werkgever. Dan bepaal je zelf de sfeer. Kennelijk ben je een slechte werkgever.
  woensdag 22 januari 2020 @ 15:20:54 #88
416020 K44S
The bearded man
pi_191144939
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 15:19 schreef Patroon het volgende:

[..]

Mooi verhaal Henk! ^O^ :')
Je doet je onderschrift eer aan.
pi_191144970
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 08:52 schreef YoshiBignose het volgende:

M'n werknemer had autopech in de ochtend, dus eerst wegenwacht en daarna repareren, zeg 2 uur later op het werk. Moet ik hem doorbetalen?
Is hij, contractueel/wettelijk gezien, al aan het werk (de klok loopt zeg maar) op het moment dat hij de leaseauto in stapt en naar het daadwerkelijke kantoor rijdt of niet?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_191145077
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:07 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wees gerust, ik zou jou nooit aannemen.
[..]

Blijft altijd grappig dat als een huilende werknemer een topic opent of hij in z'n recht staat dat iedereen ieder lettertje van de wet uitpluist om z'n rechten uit te leggen, maar als het andersom is ben ik een gierige werkgever en moet ik niet janken etc. Het verbaast me ook niet hoor, maar het is toch wel een beetje lachwekkend.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 11:10 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je praat poep, ga wat nuttigs doen als je toch niks te melden hebt.
[..]

Goed werkgeverschap = je werknemer gewoon doorbetalen?
Goed werknemerschap = langere blijven doorwerken om de uren te compenseren?
Kom op TS. Toon je een goede werkgever alsook een volwassen persoon.

Stop met hier reageren en steek die tijd en energie in het stimuleren, motiveren en begeleiden van je werknemers en het ontwikkelen van je bedrijf.

Als je puur een vraag over arbeidsrecht hebt of enkel een ja/nee antwoord verwacht op een juridische vraag had je gewoon je personeelsadviseur kunnen raadplegen of de bond of branchevereniging kunnen bellen en had je binnen 2 minuten uitsluitsel gehad.
pi_191145186
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:44 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Precies dat, op ons werk hadden we ooit een prikklok die automatisch een kwartier verloftijd afboekte op het moment dat je om 10 seconden over 8 de deur in liep. Of je moest het goed maken door een kwartier extra 'na te blijven'.

En dan het gek vinden dat werknemers er een bepaalde werkhouding op na houden dat iedereen om stipt half 5 in een rijtje voor de klok staan, want stel je voor dat je een minuut later buiten bent.
Nou, dit dus. Bij een vorige werkgever van mij was het ook vrij gangbaar om gewoon "netjes" met je werktijden om te gaan. De ene keer werkte je een uurtje door om wat af te maken en de andere keer kwam je een uurtje later omdat er blaadjes op de rails lagen of ging je 2 uurtjes overdag weg om even naar de tandarts te gaan.

Tot 1 werknemer gezeik kreeg omdat hij een keertje een uur eerder naar huis ging na een week aan latertjes. Gevolg, niemand werkte daarna meer door tot iets af was maar ging stipt na 8 uur aanwezigheid naar huis. Weg productiviteit. *En een half jaartje later was het personeelsbestand gehalveerd. Zulke geintjes in de IT uithalen, goodluckwithdat :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_191145270
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2020 15:20 schreef Kreator het volgende:

[..]

Jij bent toch de werkgever. Dan bepaal je zelf de sfeer. Kennelijk ben je een slechte werkgever.
Ik bedoel de mentaliteit hier op Fok... maar knap dat jij zo al weet dat ik een slechte werkgever ben.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 15:23 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Is hij, contractueel/wettelijk gezien, al aan het werk (de klok loopt zeg maar) op het moment dat hij de leaseauto in stapt en naar het daadwerkelijke kantoor rijdt of niet?
Nee, is gewoon woon/werk verkeer en kantoorbaan dus zijn uren tellen als hij hier aanwezig is.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 22 januari 2020 @ 15:53:19 #93
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_191145312
Het is in principe simpel.
Je hebt een arbeidsovereenkomst voor x-uur in de week.
Komt hij 2 uur later binnen, dan haalt hij dat elders in.
Bij de meeste bedrijven is dat gewoon ergens in het jaar.
  woensdag 22 januari 2020 @ 15:56:47 #94
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191145363
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 15:50 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik bedoel de mentaliteit hier op Fok... maar knap dat jij zo al weet dat ik een slechte werkgever ben.

Nouja, dit soort maatregelen helpen doorgaans niet als je medewerkers wilt kweken die meer dan een 5 tot 9 mentaliteit hebben.

Belangrijke vraag is hierbij ook nog of je geld verdient met het aantal uren aanwezigheid of dat het meer afhankelijk is van of hij gewoon zijn werk op tijd af heeft.
pi_191145406
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 15:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja, dit soort maatregelen helpen doorgaans niet als je medewerkers wilt kweken die meer dan een 5 tot 9 mentaliteit hebben.

Belangrijke vraag is hierbij ook nog of je geld verdient met het aantal uren aanwezigheid of dat het meer afhankelijk is van of hij gewoon zijn werk op tijd af heeft.
Dat ook nog een keer: Als ik afgerekend word op 'uren aanwezigheid' dan kun je er donder op zeggen dat er meer uren op Reddit, FOK! en Facebook worden doorgebracht dan wanneer ik gewoon op mijn inhoudelijke prestaties word beoordeeld.

Als je uurtjes gaat tellen dan ga ik wel zorgen dat ik genoeg uurtjes maak. Moet je alleen niet verwachten dat er dan meer werk uit mijn handen gaat komen.
  woensdag 22 januari 2020 @ 16:10:22 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191145545
quote:
Probleem met je topic is ook een beetje dat we de context niet kennen.

-We weten niet wat voor werk hij moet doen en in hoeverre jouw omzet wordt beinvloed door een incidentele afwezigheid van twee uur. En of het zinvol is dingen buiten kantooruren te doen

-We weten niet hoe deze werknemer verder is. Loopt hij normaal al de kantjes er vanaf of is het gewoon een keurige werknemer die een keer pech heeft.

-We weten niet wat de werknemer zelf denkt te gaan doen om eventuele achterstand te kunnen inhalen.
pi_191145558
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 08:57 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Aan gevoel heb ik niets. Maar ik heb hem geen wrak gegeven als je dat soms dacht :P
[..]

Hoe bewijs ik dat :') En is door glas of over spijker rijden echt eigen schuld. Kan iedereen overkomen toch.
Doorbetalen. Ongeluk, overmacht. Straf hem daar niet voor. Kost je op de lange duur veel meer dan dit je nu oplevert.
Whatever...
  woensdag 22 januari 2020 @ 16:23:11 #98
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_191145692
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 11:10 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je praat poep, ga wat nuttigs doen als je toch niks te melden hebt.
[..]

Goed werkgeverschap = je werknemer gewoon doorbetalen?
Goed werknemerschap = langere blijven doorwerken om de uren te compenseren?
Wel grappig dat een werkgever hier rondhangt om zulke vragen beantwoord te krijgen. En vervolgens tegen andere zeggen om wat nuttigs te gaan doen. Ik zie mijn werkgever al op FOK! rondstruinen met vragen over pno :') :')

Dat je hier een topic voor opent en het jezelf afvraagt of je wel in je recht staat als je loon inhoud, dat zegt al genoeg over jou als persoon. Ga je ook loon inhouden als je werknemer in de file staat en daardoor een uurtje te laat op werk verschijnt?? _O-
pi_191145696
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 08:57 schreef Tja..1986 het volgende:
Uhm.. Is dit een persoon die regelmatig te laat komt en is dit de druppel ofzo? Of ben je gewoon een enorme lul de behanger?
Hij is een enorme lul de behanger weet ik van vroeger :D :Y
  woensdag 22 januari 2020 @ 16:23:58 #100
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_191145706
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:23 schreef FortunaHome het volgende:

[..]

Hij is een enorme lul de behanger weet ik van vroeger :D :Y
ex-werknemer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties