abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 januari 2020 @ 08:35:28 #1
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191140505
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:



Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

https://upload.wikimedia.(...)tates_Senate.svg.png

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:
Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen:
Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie.

Wat je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.

-Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
-We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken.
-ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

-We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 22 januari 2020 @ 08:53:56 #2
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191140660
https://www.nbcnews.com/p(...)hment-trial-n1119901

Dat was ook mijn constatering. Verder was het een slaapwekkende vertoning.

Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 22 januari 2020 @ 09:02:36 #3
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191140728
Van wat ik begrijp mag een advocaat niet willens en wetens liegen van de bar.

Echter zei Cippolone: "Not even Schiff’s Republican colleagues were allowed into the SCIF" over de verhoren die daar plaats vonden, wat een leugen is.

Sekulow zei: "The President was denied the right to cross-examine witnesses... denied the right to access evidence... and denied the right to have counsel present at hearings." Wat zelfs een hele reeks aan leugens zijn.

Kunnen zij hiervoor niet in de problemen komen bij de bar?!

[ Bericht 8% gewijzigd door ExtraWaskracht op 22-01-2020 09:12:21 ]
pi_191140991
Heeft Team Trump al geprobeerd de acties van de president te verdedigen, of gaat het weer alleen over de procesgang, die volgens de Reps aan alle kanten zou rammelen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191141039
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 20:17 schreef Beathoven het volgende:
De democraten en de journalisten kunnen hun borst maar nat maken want het zou een naar staartje kunnen krijgen.
Als Trump herkozen gaat worden, dan stuurt hij Barr op jacht en gaan onderzoeken gestart worden voor elk wissewasje wat een tegenstander ooit gepleegd zou kunnen hebben. Ginsburg zal dan uiteindelijk ook weg zijn en er wordt een nieuwe reeks ultra-rechtse rechters aangesteld. Nu worden al die onderzoeken tegen tegenstanders onklaar gemaakt door de huidige objectieve rechters. Straks zal dat niet meer gebeuren.

Dan is alleen het leger nog om in te grijpen (net als in Turkije :D). Volgens mij zijn de hoge piefen daar niet zo gediend van Trump, dus we zullen het meemaken.

En dit is gewoon wat de GOP gaat doen. Ze kunnen immers niet anders. Hun base wordt kleiner en ze willen niet terug naar het midden opschuiven, de rest van het VS volk achterna. Als je dan toch je macht wil behouden, moet je van de democratie een farce maken.
Klinkt aluhoedje, maar het is hun enige keuze. Hoe kunnen ze anders blijven winnen? Zodra de democraten ooit overal weer een meerderheid halen zullen de regels namelijk direct worden bijgesteld. Makkelijker kunnen stemmen voor het volk, meer transparantie, strengere regels m.b.t. belangenverstrengeling enzo. Allemaal zaken die nadelig zijn voor de GOP en het nog moeilijker maken voor ze om te winnen.

Dan zal het niet meer mogelijk zijn om een louche advocaat in dienst te nemen om een buitenlandse mogendheid te blackmailen om dirt over een tegenstander te fabriceren.

[ Bericht 13% gewijzigd door Knipoogje op 22-01-2020 09:49:39 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_191141042
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:26 schreef KoosVogels het volgende:
Heeft Team Trump al geprobeerd de acties van de president te verdedigen, of gaat het weer alleen over de procesgang, die volgens de Reps aan alle kanten zou rammelen?
Het laatste natuurlijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 22 januari 2020 @ 09:31:47 #7
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191141051
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:26 schreef KoosVogels het volgende:
Heeft Team Trump al geprobeerd de acties van de president te verdedigen, of gaat het weer alleen over de procesgang, die volgens de Reps aan alle kanten zou rammelen?
Ik heb nog geen enkele poging gezien om de acties van de president te verdedigen, zonder Hunter Biden er bij te slepen. Ik kan me geen onafhankelijke rechter voorstellen die het oproepen van Bidens' zoon als argument of bewijs zou accepteren.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191141127
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:26 schreef KoosVogels het volgende:
Heeft Team Trump al geprobeerd de acties van de president te verdedigen, of gaat het weer alleen over de procesgang, die volgens de Reps aan alle kanten zou rammelen?
Je hoeft niks te verdedigen als je gewoon geen bewijs laat inbrengen over wat er precies mis was.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 22 januari 2020 @ 09:47:55 #9
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191141201
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je hoeft niks te verdedigen als je gewoon geen bewijs laat inbrengen over wat er precies mis was.
Een commentator op de amerikaanse tv vergeleek de gebeurtenissen van afgelopen nacht dit als zodanig: Het leek wel alsof je een zoon en een dochter hebt, de dochter draaide de kraan open in de kelder, en veroorzaakte een overstroming, maar de zoon stak het huis in brand, maar de discussie ging niet over het brandende huis, maar over de wateroverlast. Ik vraag me dan met verbazing af wat urgenter is..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191141206
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je hoeft niks te verdedigen als je gewoon geen bewijs laat inbrengen over wat er precies mis was.
Hoho, de verdediging viel ook het proces aan. Dat ze daarbij keihard leugens verkondigden moet je maar even negeren.
  woensdag 22 januari 2020 @ 09:50:37 #11
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191141230
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:48 schreef kipknots het volgende:

[..]

Hoho, de verdediging viel ook het proces aan. Dat ze daarbij keihard leugens verkondigden moet je maar even negeren.
dat staat ze vrij. Maar dan moeten ze wel met bewijzen komen. Of getuigen.

ow wacht. :')
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 22 januari 2020 @ 09:51:47 #12
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191141239
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:26 schreef KoosVogels het volgende:
Heeft Team Trump al geprobeerd de acties van de president te verdedigen, of gaat het weer alleen over de procesgang, die volgens de Reps aan alle kanten zou rammelen?
die procesgang gaat toch precies zo als bij Bill Clinton? wat emmeren ze dan?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191141379
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:51 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

die procesgang gaat toch precies zo als bij Bill Clinton? wat emmeren ze dan?
Ik bedoelde het proces in het huis van afgevaardigden. De verdediging van Trump beweerde dat daar geen republikeinen bij aanwezig mochten zijn.
pi_191141567
De voorspellingen waren toch dat er 1 a 2 Republikeinen voor impeachment stemde toch ?
  woensdag 22 januari 2020 @ 10:36:27 #15
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191141656
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:27 schreef Geytenbeekje het volgende:
De voorspellingen waren toch dat er 1 a 2 Republikeinen voor impeachment stemde toch ?
het stemmen is nog niet geweest, het ging dit keer om een poging van McConnell om de regels voor de senaat in het voordeel van de republikeinen om te buigen. Dus géén getuigen. Want stel je voor..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 22 januari 2020 @ 10:37:57 #16
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191141673
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:03 schreef kipknots het volgende:

[..]

Ik bedoelde het proces in het huis van afgevaardigden. De verdediging van Trump beweerde dat daar geen republikeinen bij aanwezig mochten zijn.
waar baseren ze dit op?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191141688
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:37 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

waar baseren ze dit op?
Nergens op, was een harde leugen.
  woensdag 22 januari 2020 @ 10:41:10 #18
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191141698
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:39 schreef kipknots het volgende:

[..]

Nergens op, was een harde leugen.
:D :P oja.. ik ging er even in mijn onschuld er van uit dat ze écht wat hadden...
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191141768
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:36 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

het stemmen is nog niet geweest, het ging dit keer om een poging van McConnell om de regels voor de senaat in het voordeel van de republikeinen om te buigen. Dus géén getuigen. Want stel je voor..
O, ik las dat in trouw, ik dacht toch wel dat het om impeachment ging, heb jij trouw ?
pi_191141781
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:47 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

O, ik las dat in trouw, ik dacht toch wel dat het om impeachment ging, heb jij trouw ?
laat maar las verkeerd
  woensdag 22 januari 2020 @ 10:50:11 #21
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191141792
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:49 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

laat maar las verkeerd
:) kan gebeuren.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191142199
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:30 schreef Knipoogje het volgende:

Zodra de democraten ooit overal weer een meerderheid halen zullen de regels namelijk direct worden bijgesteld. Makkelijker kunnen stemmen voor het volk, meer transparantie, strengere regels m.b.t. belangenverstrengeling enzo. Allemaal zaken die nadelig zijn voor de GOP en het nog moeilijker maken voor ze om te winnen.

Dit lijkt me wel erg optimistisch, ik heb niks met gop maar de democraten waren toch een tijdje aan de macht en toen hebben ze dit niet gedaan. Ik denk niet dat mochten ze nu winnen dat opeens wel gaat gebeuren. Ik bedoel zo'n Bloomberg die zegt 1 miljard te investeren in de democratische campagne willen ze natuurlijk niet graag van zich vervreemden door bijvoorbeeld moeilijk te doen over belangenverstrengeling. Misschien dat de linksere democraten dat willen of zeggen te willen maar of ze dat dan ook doen?
pi_191142235
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:30 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Als Trump herkozen gaat worden, dan stuurt hij Barr op jacht en gaan onderzoeken gestart worden voor elk wissewasje wat een tegenstander ooit gepleegd zou kunnen hebben. Ginsburg zal dan uiteindelijk ook weg zijn en er wordt een nieuwe reeks ultra-rechtse rechters aangesteld. Nu worden al die onderzoeken tegen tegenstanders onklaar gemaakt door de huidige objectieve rechters. Straks zal dat niet meer gebeuren.

Dan is alleen het leger nog om in te grijpen (net als in Turkije :D). Volgens mij zijn de hoge piefen daar niet zo gediend van Trump, dus we zullen het meemaken.

En dit is gewoon wat de GOP gaat doen. Ze kunnen immers niet anders. Hun base wordt kleiner en ze willen niet terug naar het midden opschuiven, de rest van het VS volk achterna. Als je dan toch je macht wil behouden, moet je van de democratie een farce maken.
Klinkt aluhoedje, maar het is hun enige keuze. Hoe kunnen ze anders blijven winnen? Zodra de democraten ooit overal weer een meerderheid halen zullen de regels namelijk direct worden bijgesteld. Makkelijker kunnen stemmen voor het volk, meer transparantie, strengere regels m.b.t. belangenverstrengeling enzo. Allemaal zaken die nadelig zijn voor de GOP en het nog moeilijker maken voor ze om te winnen.

Dan zal het niet meer mogelijk zijn om een louche advocaat in dienst te nemen om een buitenlandse mogendheid te blackmailen om dirt over een tegenstander te fabriceren.
Klopt. Als men zoiets onder de huidige condities op Nederland projecteert is het aluhoedje, want daar gaan flink wat 'wat als' situaties aan vooraf. Maar in dit stadium is het één van de reeële opties die in het verschiet ligt zoals er bij Brexit ook gewoon een flowchart is van slecht naar minder slecht.

Sterker nog, het is op TV zichtbaar. Republikeinen 'bestrijden' momenteel in de senaat in woorden openlijk op de TV alle wet en regelgeving en proberen van mensen die een neutrale rol spelen in het bewaken van de constitutie tot een karikatuur van de oppositie te maken. Zij 'vinden' dat een president mag doen waar hij zin in heeft en zo'n insteek is in de hele historie nog nooit zo breed gedragen. Media geven aan dat dit een partijenstrijd is en dat is aan de oppervlakte waar, maar het is in de kern iets veel groters.

De headlines hierin zullen tot de verkiezingen ook wel verschijnen. Na deze zaak die zoals het lijkt door Trump onterecht wordt gewonnen is er een gat naar de verkiezingen toe en dan komt de focus ook op de nieuwe staat van het land.
  woensdag 22 januari 2020 @ 11:30:20 #24
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191142236
Democratie is op de terugtocht, bericht van vandaag

TheEconomist twitterde op woensdag 22-01-2020 om 10:12:04 The latest Democracy Index from @TheEIU has fallen to the lowest average since it began https://t.co/ggzp8rYHCX reageer retweet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191142488
quote:
The resolve by Republicans to exclude those witnesses and documents shows that they understand their legal significance as most Democrats do. Both groups are convinced that the witnesses and documents would confirm that Trump is guilty. Both their positions exemplify the invariable conflict that is the hallmark of every trial. One side seeks to introduce evidence because it helps, while the other side strives to exclude because it hurts. The opposition by Republicans to new witnesses and documents fits that classic pattern and corroborates the conclusion that Republicans themselves understand the damning nature of that evidence to Trump.

Bron
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 22 januari 2020 @ 11:59:52 #26
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191142628
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2020 11:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Met andere woorden; de republikeinen proberen Trump onderuit te halen zonder zelf beschadigd te worden in zijn neergang. Ze zouden moeten weten dat hoe dan ook, Trump de partij de verdommenis in zal trekken. De republikeinen weten ook wanneer ze in het congres als collectief bakzeil gaan halen dit hun definitieve ondergang is. Het is het wachten op het moment dat een Democraat roept: we willen graag Donald Trump als getuige oproepen. En dat de republikeinen hier grif mee akkoord gaan.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191142736
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 11:59 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Met andere woorden; de republikeinen proberen Trump onderuit te halen zonder zelf beschadigd te worden in zijn neergang.
Ik heb eigenlijk allesbehalve die indruk. Het lijkt er eerder op dat ze een figuur als Trump zien als iemand die ze kunnen gebruiken om eeeindelijk hun agenda er door te kunnen drukken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 22 januari 2020 @ 12:18:19 #28
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191142817
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk allesbehalve die indruk. Het lijkt er eerder op dat ze een figuur als Trump zien als iemand die ze kunnen gebruiken om eeeindelijk hun agenda er door te kunnen drukken.
Dat gaf ik van de week al aan, ze hebben al hun “kroonjuwelen” er door gedrukt, en bijna helemaal op partiele basis, dus op het moment valt er voor de GOP eigenlijk niet meer te halen dan schande in de vorm van Trump. Zelfs nu ze Trump als presidentskandidaat voor een tweede termijn hebben, zie je toch dat Trump weinig dingen uit de hoge hoed kan toveren om de republikeinen te plezieren en swingstakes in vervoering te brengen. Er is weinig meer over, misschien nog iets met de wapenwet, maar voor de rest? Ik zie het niet meer gebeuren.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 22 januari 2020 @ 12:24:52 #29
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_191142885
Is er ook maar een kleine kans dat de democraten IETS gaan behalen in de senaat? Of hoef ik de komende dagen eigenlijk niet te kijken?
  woensdag 22 januari 2020 @ 12:26:52 #30
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191142902
quote:
5s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:24 schreef NaturalScience het volgende:
Is er ook maar een kleine kans dat de democraten IETS gaan behalen in de senaat? Of hoef ik de komende dagen eigenlijk niet te kijken?
in de senaat; dat betwijfel ik. McConnell heeft ze op het moment aardig in de dwangbuis.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191142933
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:26 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

in de senaat; dat betwijfel ik. McConnell heeft ze op het moment aardig in de dwangbuis.
Vervang McConnell door Trump, en ik ben het 100% met je eens.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_191143090
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 11:30 schreef Klopkoek het volgende:
Democratie is op de terugtocht, bericht van vandaag

TheEconomist twitterde op woensdag 22-01-2020 om 10:12:04 The latest Democracy Index from @:TheEIU has fallen to the lowest average since it began https://t.co/ggzp8rYHCX reageer retweet
De VS op 25; behoorlijk gezonken en na deze uitspraak gaat het richting de flawed democracies.
  woensdag 22 januari 2020 @ 12:41:51 #33
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191143095
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:30 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Vervang McConnell door Trump, en ik ben het 100% met je eens.
Trump is voor het congres van ondergeschikt belang geworden. Hij heeft minder invloed dan je denkt. Hij heeft wel veel wetten er door gedrukt, maar dit grotendeels per executive order, dus van tijdelijke aard. McConnell had liever een president gehad die deze wetten met de democraten een solide basis kon geven, maar hij moet werken met wat hij ter beschikking heeft.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191143327
quote:
5s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:24 schreef NaturalScience het volgende:
Is er ook maar een kleine kans dat de democraten IETS gaan behalen in de senaat? Of hoef ik de komende dagen eigenlijk niet te kijken?
Als ze geen Republikeinen mee krijgen niet. Dan mogen ze hun argumenten naar voren brengen, wordt er gestemd en is het klaar.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_191143448
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:41 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Trump is voor het congres van ondergeschikt belang geworden. Hij heeft minder invloed dan je denkt. Hij heeft wel veel wetten er door gedrukt, maar dit grotendeels per executive order, dus van tijdelijke aard. McConnell had liever een president gehad die deze wetten met de democraten een solide basis kon geven, maar hij moet werken met wat hij ter beschikking heeft.
Ik heb het over de impeachment, waar jij het volgens mij ook over had in je reactie op NaturaScience's vraag. In dat impeachment-verhaal zit de senaat in Trumps dwangbuis, hetgeen Pelosi zich tot voor een aantal maanden ook realiseerde.
Wat McConnell ook zou willen, hij heeft zich laten verleiden (of is/voelt zich gedwongen) om die dwangbuis aan te trekken. Nu, na de laatste verkiezingen, de echte critici bij de GOP zijn opgekrast of overleden, zitten alle Republikeinse senatoren in Trumps dwangbuis. Omdat die gasten daar de meerderheid hebben en besloten hebben om 1 front te vormen, zit de hele senaat daardoor in Trumps dwangbuis.
De boel is 100% geëscaleerd en de verwijdering tussen beide partijen is groter dan ooit. Als McConnell dat echt anders had willen zien, had-ie gewoon ballen moeten tonen. Dus òf hij heeft geen ballen, òf hij vindt inmiddels oprecht dat Trump geen of nauwelijks blaam treft. Gezien zijn gedrag de laatste 2 jaar, zou dat laatste wel eens waar kunnen zijn. Hij maakt zichzelf eeuwig belachelijk als hij later zou zeggen dat hij heel andere wensen had dan Trump, maar dat hij moest roeien met de riemen die hij had. Hij is gvd volksvertegenwoordiger, geen lid van Trumps Promotieteam. Maar helaas is dat inmiddels theorie. Hij heeft Trumps dwangbuis aan, de GOP heeft Trumps dwangbuis aan, en de senaat heeft helaas ook Trumps dwangbuis aan.

Overigens, in meer algemenere zin: ook het gegeven (mocht het waar zijn) dat McConnell alle wetten een meer solide basis had willen geven door meer samenwerking met de Dems, maar daar blijkbaar niet in kan/wil slagen, geeft aan dat Trump dus veel meer invloed op de Senaat heeft dan jij vermoedelijk denkt. Blijkbaar schijt McConnell zozeer in zijn broek dat hij ook daarin extreem terughoudend is (geworden).

Ik heb al eerder de vergelijking gemaakt met het Romeinse Rijk, waar nog wel een volksvertegenwoordiging was (Senaat), maar dat de senatoren voornamelijk sidderden en beefden voor de toorn van de almachtige Caesar en diens gevolg. Zoals veel andere politici met dictatoriale neigingen, is Trump gewoon een moderne Tiberius. Die wilde net zo geliefd zijn als zijn neef Germanicus, maar het zat er niet in. Het maakte hem tot een gevreesd chagrijn en een absoluut gefrustreerd en hatend figuur, die niettemin ontzettend veel kontlikkers had.

"Laat ze me maar haten, zolang ze me maar vrezen."
"Laat ze me maar vrezen, zolang ze me maar gehoorzamen."

Het enige dat Trump uit het Witte Huis kan verjagen is een goeie campagne van zijn opponent(e) bij de presidentsverkiezingen. Maar ik houd mijn hart vast voor een tweede termijn.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_191143519
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:18 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dat gaf ik van de week al aan, ze hebben al hun “kroonjuwelen” er door gedrukt, en bijna helemaal op partiele basis, dus op het moment valt er voor de GOP eigenlijk niet meer te halen dan schande in de vorm van Trump. Zelfs nu ze Trump als presidentskandidaat voor een tweede termijn hebben, zie je toch dat Trump weinig dingen uit de hoge hoed kan toveren om de republikeinen te plezieren en swingstakes in vervoering te brengen. Er is weinig meer over, misschien nog iets met de wapenwet, maar voor de rest? Ik zie het niet meer gebeuren.
Ze moeten Trump aan nogmaals 4 jaar helpen om de SCOTUS definitief hun kant uit te laten wijzen. Ginsburg gaat niet nog eens 4 jaar volmaken immers. En een andere kandidaat dan Trump wordt weggevaagd door de democratische kandidaat.
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 22 januari 2020 @ 13:26:54 #37
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191143619
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De VS op 25; behoorlijk gezonken en na deze uitspraak gaat het richting de flawed democracies.
Daar staat het nu al tussen :) Het is nu al een flawed democracy of illiberal democracy.

Nederland staat trouwens daar behoorlijk laag bij 'political culture', wat onder andere meet in hoeverre burgers bereid zijn een technocratisch bestuur te aanvaarden (pagina 38-40 hier staan de criteria opgesomd - dit is dan wel van 10 jaar terug maar de vragen zijn nog steeds dezelfde).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191143963
quote:
5s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:24 schreef NaturalScience het volgende:
Is er ook maar een kleine kans dat de democraten IETS gaan behalen in de senaat? Of hoef ik de komende dagen eigenlijk niet te kijken?
Ze hebben geen zaak, dus nee.
Hadden ze maar beter hun best moeten doen in het Huis ipv politiek bedrijven en getuigen horen op basis van "i feel like...".

Ze hebben nu eenmaal geen stevig bewijs. Nu nog nieuwe getuigen willen horen is een zwaktebod van de dems, zoals gezegd, hadden ze dat maar eerder moeten doen. Daarnaast ligt de bewijslast bij de Dems, zij moeten maar aantonen dat Trump iets verkeerd heeft gedaan. Onschuldig tot tegendeel bewezen is Trump hoeft niet zijn onschuld aan te tonen, hoe graag de alt-links kliek het hier ook andersom had gezien.
pi_191143983
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:03 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ze hebben geen zaak, dus nee.
Hadden ze maar beter hun best moeten doen in het Huis ipv politiek bedrijven en getuigen horen op basis van "i feel like...".

Ze hebben nu eenmaal geen stevig bewijs. Nu nog nieuwe getuigen willen horen is een zwaktebod van de dems, zoals gezegd, hadden ze dat maar eerder moeten doen. Daarnaast ligt de bewijslast bij de Dems, zij moeten maar aantonen dat Trump iets verkeerd heeft gedaan. Onschuldig tot tegendeel bewezen is Trump hoeft niet zijn onschuld aan te tonen, hoe graag de alt-links kliek het hier ook andersom had gezien.
Heerlijk hoe je in je eigen bubbel blijft
  woensdag 22 januari 2020 @ 14:06:54 #40
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191143997
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:11 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Overigens, in meer algemenere zin: ook het gegeven (mocht het waar zijn) dat McConnell alle wetten een meer solide basis had willen geven door meer samenwerking met de Dems, maar daar blijkbaar niet in kan/wil slagen, geeft aan dat Trump dus veel meer invloed op de Senaat heeft dan jij vermoedelijk denkt. Blijkbaar schijt McConnell zozeer in zijn broek dat hij ook daarin extreem terughoudend is (geworden).

McConnell heeft zichzelf een beetje in de nesten gewerkt, met zijn door Russische olicharchen betaalde aluminium fabriek in Kentucky. De rest van het Congres volgt hem alleen maar omdat hij vooralsnog nog de leider van de republikeinse partij is. Maar hoe lang zal Moskou Mitch nog invloed houden? Het was een paar keer kantje boord voor the old turtle. Hij kan zich maar weinig dissidenten veroorloven.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191144002
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:05 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Heerlijk hoe je in je eigen bubbel blijft
Projectie
  Moderator woensdag 22 januari 2020 @ 14:07:48 #42
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_191144011
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:03 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ze hebben geen zaak, dus nee.

Daar denken deze 878 professoren en academici anders over, maar Refragmental van FOK! zal het vast beter weten: https://medium.com/@legal(...)cholars-6c18b5b6d116
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_191144022
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:07 schreef Mike het volgende:

[..]

Daar denken deze 878 professoren en academici anders over, maar Refragmental van FOK! zal het vast beter weten: https://medium.com/@:lega(...)cholars-6c18b5b6d116
Wat zij denken is irrelevant.
  woensdag 22 januari 2020 @ 14:08:33 #44
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191144023
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:05 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Heerlijk hoe je in je eigen bubbel blijft
Bij een persoonlijke bubbel moet je er voor waken dat die niet volstroomt met darmgassen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 22 januari 2020 @ 14:10:04 #45
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191144041
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:08 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Wat zij denken is irrelevant.
Stupiditeit is de waarheid?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator woensdag 22 januari 2020 @ 14:10:10 #46
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_191144043
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:08 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Wat zij denken is irrelevant.
Het zijn in ieder geval mensen met verstand van rechten, dat kunnen de meeste hier niet zeggen.

Het is voor de hele wereld duidelijk wat er gebeurd is, maar alleen FOX, Breitbart en de republikeinen in het congres doen net of hun neus bloedt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_191144112
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:08 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Bij een persoonlijke bubbel moet je er voor waken dat die niet volstroomt met darmgassen.
Ik vind het beetje treurig. Mij maakt het niet uit of je voor of tegen Trump bent maar als je de waarheid niet onder ogen wil zien of er continu niet op in wil gaan dan vraag ik me af waarom niet... Is het zo erg om toe te geven dat Trump inderdaad de Dems hun getuigen heeft ontzegd? Is het zo erg om toe te geven dat Trump inderdaad meer dan gemiddeld liegt?

Los van de consequenties daarvan en los van wat hij dan wel heeft bereikt.
pi_191144114
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:03 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ze hebben geen zaak, dus nee.
Hadden ze maar beter hun best moeten doen in het Huis ipv politiek bedrijven en getuigen horen op basis van "i feel like...".

Ze hebben nu eenmaal geen stevig bewijs. Nu nog nieuwe getuigen willen horen is een zwaktebod van de dems, zoals gezegd, hadden ze dat maar eerder moeten doen. Daarnaast ligt de bewijslast bij de Dems, zij moeten maar aantonen dat Trump iets verkeerd heeft gedaan. Onschuldig tot tegendeel bewezen is Trump hoeft niet zijn onschuld aan te tonen, hoe graag de alt-links kliek het hier ook andersom had gezien.
Ah, de bekende lokwoorden moeten ook weer van stal gehaald worden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 22 januari 2020 @ 14:20:06 #49
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191144191
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:10 schreef Mike het volgende:

[..]

Het zijn in ieder geval mensen met verstand van rechten, dat kunnen de meeste hier niet zeggen.

Het is voor de hele wereld duidelijk wat er gebeurd is, maar alleen FOX, Breitbart en de republikeinen in het congres doen net of hun neus bloedt.
Je zou dit gedrag kunnen vergelijken met de reactie over wat er vlak na de tweede wereldoorlog naar buiten kwam over de concentratiekampen, eerst straal negeren en ongeloof, later kwamen ze er schoorvoetend voor uit dat dit was gebeurd. Het hele gebeuren is simpelweg te groot om te geloven. Daarom staan ze collectief met hun hakken in de grond.

[ Bericht 0% gewijzigd door klappernootopreis op 22-01-2020 14:27:02 ]
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 22 januari 2020 @ 14:26:39 #50
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191144295
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ik vind het beetje treurig. Mij maakt het niet uit of je voor of tegen Trump bent maar als je de waarheid niet onder ogen wil zien of er continu niet op in wil gaan dan vraag ik me af waarom niet... Is het zo erg om toe te geven dat Trump inderdaad de Dems hun getuigen heeft ontzegd? Is het zo erg om toe te geven dat Trump inderdaad meer dan gemiddeld liegt?

Los van de consequenties daarvan en los van wat hij dan wel heeft bereikt.
Ik vind het dan ook uiterst verdacht dat de republikeinen er alles aan doen om transparantie te vertroebelen. Mudding the swamp.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')