Denk dat we wel een hitterecord krijgen dit jaar.quote:Op zondag 2 februari 2020 20:13 schreef Apotheose het volgende:
[..]
even genoeg de aarde vochtig maken voor de droge, hete zomer
Ja dan is het weer bijna maart dus dan zit ik er ook niet meer op te wachten. Zal dan wel weer net nietsweer zijn met een graad of 5.quote:Op zondag 2 februari 2020 23:16 schreef InverHouse het volgende:
Richting het einde van februari lijkt er meer hogedruk te ontstaan boven Scandinavie. Veel te laat weer natuurlijk.
Tijd om ELF af te stoffen lijkt me.quote:Op zondag 2 februari 2020 23:16 schreef InverHouse het volgende:
Richting het einde van februari lijkt er meer hogedruk te ontstaan boven Scandinavie. Veel te laat weer natuurlijk.
Toch in ieder geval een dagrecord ja.quote:Op zondag 2 februari 2020 21:08 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Denk dat we wel een hitterecord krijgen dit jaar.
Verder gaat het allemaal wel goed hoor in de wereld.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:33 schreef Elan het volgende:
In delen van Zuid Frankrijk alweer bijna 25 graden waar 13 normaal, dat gedoe begint vroeg dit jaar.
Helemaal maf inderdaad.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Verder gaat het allemaal wel goed hoor in de wereld.
en het lijkt wel alsof hij deze keer wel heel krachtig terugkomt. Er wordt wel heel consequent steeds heel veel wind berekend door de modellen.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:55 schreef cherrycoke het volgende:
vanaf 9 februari draait de wind weer naar het westen en begint te herfst gewoon voor de 40ste keer opnieuw![]()
![]()
Had jij vannacht geen zon?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:36 schreef StateOfMind het volgende:
De zon schijnt hier al sinds gistermiddag (nou ja, gisteravond en vannacht even niet dan).
En sinds afgelopen vrijdag heb ik zonnepanelen
Had ik uitgezet, anders doe ik geen oog dichtquote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:39 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Had jij vannacht geen zon?
Oh ja, verstandig.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Had ik uitgezet, anders doe ik geen oog dicht
Zeiden ze over afgelopen week ook.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:48 schreef Frutsel het volgende:
Staat er nou voor komende week weer een dikke storm in de kaarten?
Opbokken
Ja dat klopt... maar de kaarten zijn nu nog 'heftiger'...quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:41 schreef Pery het volgende:
[..]
Zeiden ze over afgelopen week ook.
Afwachten maar weer wat er van die 'spectaculaire' kaarten terecht komt.
Over welke dag gaat dat?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 14:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja dat klopt... maar de kaarten zijn nu nog 'heftiger'...
Volgens de oosterburen sterker dan storm Kyril uit 2007 en d ie uit 1999
Duurt nog 8 dagen, waarschijnlijk tegen het weekend de berichten al afgezwakt naar een matige storm en vervolgens wordt het windkracht 5/6 op woensdag.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 14:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik geloof er allemaal geen reet meer van. Eerst zien dan geloven!
die krijgen we op zondag, windkracht 6 enzooooquote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Duurt nog 8 dagen, waarschijnlijk tegen het weekend de berichten al afgezwakt naar een matige storm en vervolgens wordt het windkracht 5/6 op woensdag.
Waar stond dat? Beetje voorbarig...quote:Op dinsdag 4 februari 2020 14:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja dat klopt... maar de kaarten zijn nu nog 'heftiger'...
Volgens de oosterburen sterker dan storm Kyril uit 2007 en d ie uit 1999
De NOS meldde vrijdag nog doodleuk een neerslagtekort in januari vergeleken met normaal. Echt, wtf, ik keek alsof ik water zag branden.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:58 schreef Djeez het volgende:
Een ding weet ik al wel. 2020 zal de boeken ingaan als het natste jaar aller tijden. Ik heb rampjaar 1998 bewust meegemaakt, maar dat zal een lachertje zijn vergeleken met 2020
In Limburg, een provincie waar het nimmer regentquote:Op dinsdag 4 februari 2020 20:06 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Waar in Nederland is het afgelopen maand zo droog geweest dat het de rest beneden het gemiddelde trekt?
deze gastquote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waar stond dat? Beetje voorbarig...
tevens meer op zijn accounttwitter:sturmwetter1703 twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 12:44:26@SryanBruen @StormChaseUK Kyrill January 2007 was significantly weaker than the expected GFS 18z storm.The overall weather situation from Sunday is stronger than in January 2007, even in December 1999! https://t.co/seqcEre8RY reageer retweet
Zondag/maandag wordt ook stormweer verwacht.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 20:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
deze gasttevens meer op zijn accounttwitter:sturmwetter1703 twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 12:44:26@:SryanBruen @:StormChaseUK Kyrill January 2007 was significantly weaker than the expected GFS 18z storm.The overall weather situation from Sunday is stronger than in January 2007, even in December 1999! https://t.co/seqcEre8RY reageer retweet
Winderige en natte zondagquote:Op dinsdag 4 februari 2020 21:42 schreef InverHouse het volgende:
Dit is een indrukwekkend diepe depressie die mogelijk (zware) storm in Nederland gaat brengen.
[ afbeelding ]
ja, dat is me wel even een kreng als hij echt zo uitdiept. Dat is een recept voor legio venijnige randdepressies die onze kant op worden getrapt.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 21:42 schreef InverHouse het volgende:
Dit is een indrukwekkend diepe depressie die mogelijk (zware) storm in Nederland gaat brengen.
[ afbeelding ]
Haha herkenbaar. Zoals dat altijd gaat, het heftige weer natuurlijk weer buiten de landsgrenzen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 15:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Duurt nog 8 dagen, waarschijnlijk tegen het weekend de berichten al afgezwakt naar een matige storm en vervolgens wordt het windkracht 5/6 op woensdag.
Dat mag alleen als de hele westflank van NL dan onder water komt te staan en Amersfoort aan zee komt te liggenquote:
quote:
vanmorgen moest ik ruiten krabben.quote:Op woensdag 5 februari 2020 13:20 schreef Mani89 het volgende:
Weer die zon.Zo wordt het nooit koud.
WKN / Nederland maakt zich op voor Storm Ciaraquote:Op woensdag 5 februari 2020 14:51 schreef Zipportal het volgende:
De storm komt, en heeft voor het eerst een naam
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-een-naam~aadf4299/
@:haags_kwartiertje
Stilte voor de storm.quote:Op woensdag 5 februari 2020 10:04 schreef INViCTuS het volgende:
Bijna windstil, zonnig en wolkenloos. Rare gewaarwording. Helaas maar weer zeer tijdelijk.
Die storm zal wel windkracht 8/9 max worden. Niks speciaals
Lekker hoor.quote:
Zal wel weer een half weekje laffe vorst ergens in maart worden en dan is de winter voorbij.quote:Op woensdag 5 februari 2020 13:20 schreef Mani89 het volgende:
Weer die zon.Zo wordt het nooit koud.
Met wat geluk een vliesje op de tuinvijver.quote:Op woensdag 5 februari 2020 18:19 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Zal wel weer een half weekje laffe vorst ergens in maart worden en dan is de winter voorbij.
dat is wel tief-us laag ja die drukquote:Op woensdag 5 februari 2020 20:33 schreef INViCTuS het volgende:
Das #Orkantief soll am Sonntag nach dem aktuellen
@:ECMWF
12z Hauptlauf einen #Luftdruck von 938 hpa bei Schottland erreichen und zieht weiter zur #Nordsee. So einen tiefen Luftdruck gab es seit Jahrzehnten nicht in der Region.
Deze winter is zo waardeloos dat ik er nog blij mee zou zijn ook. Beter iets dan niets. Ik zou het heerlijk vinden als maart en april gewoon lekker koud worden, maar dat lijkt me niet realistisch. Dus dan zou ik hier ook blij mee zijn.quote:Op woensdag 5 februari 2020 18:19 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Zal wel weer een half weekje laffe vorst ergens in maart worden en dan is de winter voorbij.
Meer meer meer!!!quote:Op woensdag 5 februari 2020 20:17 schreef INViCTuS het volgende:
Winderige zondag:
Das neue ECMWF ist da und sieht ab Sonntagabend teilweise Orkanböen über 120 km/h in Deutschland - hier die neuen Karten vorgehen.
Es gilt aber weiterhin noch 1-2 Tage die Lage zu beobachten, ob es wirklich so wild kommen wird.
[ afbeelding ]
Storm des doods.quote:Op donderdag 6 februari 2020 07:40 schreef InverHouse het volgende:
Oepsdaar gaan weer dakpannen en bomen sneuvelen, als dit uitkomt. En dit is een van de betrouwbare modellen.
[ afbeelding ]
Prachtig weer om naar het strand te gaan met je hontquote:Op donderdag 6 februari 2020 07:40 schreef InverHouse het volgende:
Oepsdaar gaan weer dakpannen en bomen sneuvelen, als dit uitkomt. En dit is een van de betrouwbare modellen.
[ afbeelding ]
Zoals het nu staat begint het zondagnacht/ochtend.quote:Op donderdag 6 februari 2020 08:39 schreef FlyingEagle het volgende:
Is er van de storm al een soort tijdsframe bekend?
Windstoten tot 130/140 km, zal die hond leuk vindenquote:Op donderdag 6 februari 2020 09:04 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Prachtig weer om naar het strand te gaan met je hontAlleen geen skihelmen voor jezelf en hem/haar vergeten.
Toch al binnen goed betrouwbare termijn, ben benieuwd hoe het in het weekend evolueert. Onstuimig weekje lijkt inmiddels wel zeker.
Flinke Deense dogquote:Op donderdag 6 februari 2020 09:06 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Windstoten tot 130/140 km, zal die hond leuk vinden![]()
Je waait zelf al weg dan
Ja oke. Vergeet de bril idd niet.quote:
Zozo dat werd tijd.quote:Op donderdag 6 februari 2020 09:03 schreef Pumpalov het volgende:
Eerste serieuze winterweer alhier. Schat dat er een centimeter of 25 gevallen is. In de tuin lastig meten omdat het nogal makkelijk ophoopt. Op 't dak in ieder geval een serieuze laag van een centimeter of 40. GFS nog steeds steenkoud van vrijdag op zaterdag. Oper houdt het bescheiden met een kleine -10 maar alle andere members flirten met zeer strenge vorst.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelfde eens voorgehad bij de maasvlakte. Sindsdien altijd skibril meequote:Op donderdag 6 februari 2020 09:15 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Ja oke. Vergeet de bril idd niet.
Ik heb ooit met zware storm op het strand bij Vlieland gestaanEcht gezandstraald toen
Leuk dat je zelf even je schreeuwberichtje hebt kunnen delen maar wat je zegt trekt natuurlijk op niets.quote:Op donderdag 6 februari 2020 10:17 schreef Nikonlover het volgende:
Wel bijzonder dat de media zo groots uitpakkenBREAKING!!!!! EERSTE STORM OOIT MET EEN NAAM!!! DIT IS DUS EEN SUPER ZWARE STORM!!!!!
KNMI geeft pas sinds september vorig jaar namen dus is allemaal maar bangmakerij
quote:
Is de storm van volgende week woensdag nu ineens 3 dagen eerder, of gaan we binnen een week 2 stormen krijgen?quote:Op woensdag 5 februari 2020 20:17 schreef INViCTuS het volgende:
Winderige zondag:
Das neue ECMWF ist da und sieht ab Sonntagabend teilweise Orkanböen über 120 km/h in Deutschland - hier die neuen Karten vorgehen.
Es gilt aber weiterhin noch 1-2 Tage die Lage zu beobachten, ob es wirklich so wild kommen wird.
[ afbeelding ]
Onze dakpannen gaan dit serieus niet overleven. Zijn bij eerdere stormen ook al pannen verlorenquote:Op donderdag 6 februari 2020 07:40 schreef InverHouse het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 6 februari 2020 17:27 schreef dick_laurent het volgende:
Thuiskomen om half 6 en dat het nog licht is buiten
Ellende idd.quote:Op donderdag 6 februari 2020 16:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Onze dakpannen gaan dit serieus niet overleven. Zijn bij eerdere stormen ook al pannen verloren
RIP België en Limburgquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |