Ik vond you echt zo'n serie die je blijft kijken ondanks dat het niet mega goed is. Je wil toch weten hoe het verder gaat.quote:Op zondag 19 januari 2020 10:18 schreef Aure het volgende:
Ik vond 1 en 2 van Dracula wel heel tof. 3 inderdaad minder goed uitgewerkt.
Nu weer verder met You
Oh ja, ik ben ook ergens opgehouden met blacklist.quote:Op zondag 19 januari 2020 10:38 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik vond you echt zo'n serie die je blijft kijken ondanks dat het niet mega goed is. Je wil toch weten hoe het verder gaat.
Ik kijk nu seizoen zes van the blacklist maar ik weet niet waarom want het is bijzonder slecht.
Ja precies, daarom kijk ik tussendoor andere dingen. Maar moet toch weten hoe het seizoen eindigtquote:Op zondag 19 januari 2020 10:38 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik vond you echt zo'n serie die je blijft kijken ondanks dat het niet mega goed is. Je wil toch weten hoe het verder gaat.
Ik kijk nu seizoen zes van the blacklist maar ik weet niet waarom want het is bijzonder slecht.
Herkenbaarquote:Op zondag 19 januari 2020 11:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge! Nog geen moer uitgevoerd behalve kranten lezen, ontbijten en koffie drinken.
Wel gezien dat ik even iets aan de keuken moet doen. Zon schijnt naar binnen en het is brrrr
Mosterdsoep.quote:Op zondag 19 januari 2020 11:31 schreef Lonaa het volgende:
Morgen is soepdag. F. heeft restje van de pastinaaksoep. Maar welke soep maak/eet ik? Ik overweeg uiensoep.
Bij twijfel niet doen. En eigenlijk niet twijfelen, gewoon niet doenquote:Op zondag 19 januari 2020 11:28 schreef Barreltje het volgende:
Ingepakt..![]()
Huis enigszins aan de kant (Ik heb geen zin om te gaan stofzuigen)
Ik twijfel nog over de kattenbak
Kwam jouw man vandaag of morgen terug of hoe zat het? Want anders is een week weg met vieze bak wel zielig voor de cats en/of sitsquote:Op zondag 19 januari 2020 11:28 schreef Barreltje het volgende:
Ingepakt..![]()
Huis enigszins aan de kant (Ik heb geen zin om te gaan stofzuigen)
Ik twijfel nog over de kattenbak
Oh dank voor de tip! Heerlijk zijn diequote:Op zondag 19 januari 2020 08:52 schreef minilot het volgende:
Yo! Zo bijlezen. Eerst persen.
[ afbeelding ]
Op afstand het beste aan januari, bloedsinaasappels
Hier past de winter (eigenlijk de herfstkant maar we leggen de dunne er nooit op in de winter, tenzij -20) ook maar nét. Wel goed laden anders wordt er idd ook geschreeuwdquote:Op zondag 19 januari 2020 12:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dekbed past niet in de wasmachine
Of ja, past nét maar toen begon de machine te klagen
Ik heb gepropt, gestouwd, geaaid, lieflijk toegesproken, gemopperd maarquote:Op zondag 19 januari 2020 12:12 schreef Blues het volgende:
[..]
Hier past de winter (eigenlijk de herfstkant maar we leggen de dunne er nooit op in de winter, tenzij -20) ook maar nét. Wel goed laden anders wordt er idd ook geschreeuwd
Wat kijkt ze graag?quote:Op zondag 19 januari 2020 11:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Herkenbaar![]()
Ik had ontbijt, ruimde wat op en liep met Dora. Straks ergens grote ronde doen en weekmenu in elkaar draaien. Nog steeds koud.
Dora kijkt TV.
Das niet best...quote:Op zondag 19 januari 2020 12:07 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Tjek het Netflix-topic. Op een enkeling na is niemand enthousiast
J ook. En heeft ruzie met de stopcontacten. Niet te genieten johquote:Op zondag 19 januari 2020 12:52 schreef fietsie het volgende:
Goede "morgen". Vet spierpijn. Top.
Nu nog meer koffie.
Zo’n hangmat is zo leuk, iedere ochtend wanneer ik naar kantoor fiets zie ik onderweg een kat in zo’n ding liggen. Maar ik denk dat de diva’s te zwaar zijnquote:Op zondag 19 januari 2020 12:58 schreef Tally het volgende:
Ik heb hier alles van zn plek getrokken en de vloer gedaan. Als de kitten bijv onder de bank ging kwam ze er grijs uit
Ramen van binnen gezeemd want er kwam zo hangmatje binnen voor het raam (goed excuus ook). Dus alles is beneden weer mooi schoon. Voor ze straks door het huis mag hollen wil ik dat boven ook allemaal doen
Zon en kittens, altijd goede graadmeters voor schoonmaakfaalsquote:Op zondag 19 januari 2020 12:58 schreef Tally het volgende:
Ik heb hier alles van zn plek getrokken en de vloer gedaan. Als de kitten bijv onder de bank ging kwam ze er grijs uit
Ramen van binnen gezeemd want er kwam zo hangmatje binnen voor het raam (goed excuus ook). Dus alles is beneden weer mooi schoon. Voor ze straks door het huis mag hollen wil ik dat boven ook allemaal doen
Als je een stevige versie koopt en het echt goed vacuüm kunt trekken dan zouden ook diva’s erin moeten kunnen rusten.quote:Op zondag 19 januari 2020 13:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zo’n hangmat is zo leuk, iedere ochtend wanneer ik naar kantoor fiets zie ik onderweg een kat in zo’n ding liggen. Maar ik denk dat de diva’s te zwaar zijn
Ze hebben hier ieder 3 ligplekken (plus de onbedoelde waar ze meer gebruik van maken). Ik vind het goed zo voor ze, want 90% kans dat ze het negerenquote:Op zondag 19 januari 2020 13:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als je een stevige versie koopt en het echt goed vacuüm kunt trekken dan zouden ook diva’s erin moeten kunnen rusten.
Ik had er ook eentje. Tot dat een pisplek werd
Stopcontactenruzie? Da's nooit leuk.quote:Op zondag 19 januari 2020 12:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
J ook. En heeft ruzie met de stopcontacten. Niet te genieten johIk heb geen spierpijn maar ik heb als vliegende keep ook niet het werk verzet dat jullie deden.
Ja ik dacht kan ze lekker naar de vogeltjes buiten kijkenquote:Op zondag 19 januari 2020 13:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zo’n hangmat is zo leuk, iedere ochtend wanneer ik naar kantoor fiets zie ik onderweg een kat in zo’n ding liggen. Maar ik denk dat de diva’s te zwaar zijn
Ja ik vond het niet eens ergquote:Op zondag 19 januari 2020 13:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zon en kittens, altijd goede graadmeters voor schoonmaakfaals
Tussen van die lijntjes in eenquote:Op zondag 19 januari 2020 12:32 schreef Clubsoda het volgende:
Ik kookte lunch en diner voor morgen en maakte samen met kind huiswerk. Ik heb keurig geschreven in schrijfletters![]()
Fijnquote:Op zondag 19 januari 2020 12:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn neef belde net. We hebben 45 minuten bijgekletst en gaan binnenkort live afspreken. Het is 13 jaar geleden dat we voor het laatst contact hadden.
Wat leuk. Heeft hij ook nog contact met andere neven en nichten? Ik sta er iedere keer weer van te kijken hoeveel herkenning er is als ik ze zie. Wij hebben meestal 1 per 2 jaar een neven en nichten reünie, daar komen soms mensen die je 20-30 jaar niet gezien hebt, en het is altijd enorm gezellig, die jaren vallen meteen weg.quote:Op zondag 19 januari 2020 12:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn neef belde net. We hebben 45 minuten bijgekletst en gaan binnenkort live afspreken. Het is 13 jaar geleden dat we voor het laatst contact hadden.
Postnatale nesteldrangquote:
Natuurdocu'squote:
We hebben al een nestkasje aan de grote boom in de tuin hangen voor koolmezen (staat er ook op en ze kunnen lezenquote:Beste mijnheer / mevrouw,
U krijgt van de gemeente een nestkastje.
U kunt het kastje vanaf maandag 20 januari ophalen bij Gemeentewerf Overveen (8:30 en 12:30 uur maandag t/m vrijdag) op vertoon van deze email.
In de bijlage vindt u een instructie voor het ophangen en het onderhoud van de nestkast.
We raden u aan om het nestkastje zo snel mogelijk op te hangen. Door de zachte winter zijn de mezen nu al bezig met nestvoorbereiding en verdelen van territoria.
Wat tof! Dat herinnert me er aan dat we de nestkastjes voor de roodborstjes op moeten hangen voor ze weer besluiten om nesten te bouwen in broeken en naast haspels.quote:Op zondag 19 januari 2020 14:33 schreef Blues het volgende:
Zo leuk, na een reactie op de fbpagina van de gemeente krijg ik dit terug:
[..]
We hebben al een nestkasje hangen voor koolmezen (staat er ook op en ze kunnen lezen![]()
) daar is het al druk met aanvliegen.
Dit nieuwe kastje moeten we dus 30m daar vandaan hangen.
Ach robine en gezinquote:Op zondag 19 januari 2020 14:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat tof! Dat herinnert me er aan dat we de nestkastjes voor de roodborstjes op moeten hangen voor ze weer besluiten om nesten te bouwen in broeken en naast haspels.
Wat gezellig hè, die vogeltjesquote:Op zondag 19 januari 2020 14:33 schreef Blues het volgende:
Zo leuk, na een reactie op de fbpagina van de gemeente krijg ik dit terug:
[..]
We hebben al een nestkasje hangen voor koolmezen (staat er ook op en ze kunnen lezen![]()
) daar is het al druk met aanvliegen.
Dit nieuwe kastje moeten we dus 30m daar vandaan hangen.
Ja, leuk.quote:Op zondag 19 januari 2020 14:39 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wat gezellig hè, die vogeltjes
Hier is het tegenover mijn keukenraam ook alweer druk. Heb al roodborstjes gezien, het nijlganzenpaartje komt ook weer buurten, de kippen beneden lopen ook alweer vrolijk te kakelen (geen idee bij wie ze horen maar die lopen hier dus los), kievitjes al gespot en dan hebben we natuurlijk het reigerpaartje
Afwassen doe ik het liefste ‘s ochtends ook. Heb ik wat om naar te kijken.
Ik dan van de week:quote:Op zondag 19 januari 2020 14:42 schreef Blues het volgende:
Leuk.
Ik zag paar weken geleden alweer jonge nijlganspulletjes bij de vijver bij mijn werk.. vond het wel raar midden in de winter
Er waren er 4 of 5 en ik zag afgelopen week nog maar 1 jonkie (flink gegroeid dat wel).
Joe @ uiensoep. Hier vanavond ook uiensoep, maar dan uit de vriezer en gemaakt door de slagerquote:Op zondag 19 januari 2020 11:31 schreef Lonaa het volgende:
Morgen is soepdag. F. heeft restje van de pastinaaksoep. Maar welke soep maak/eet ik? Ik overweeg uiensoep.
Wow! Ik ga gauw verder lezen om te zien of er nog verdere uitleg komtquote:Op zondag 19 januari 2020 12:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat wil je weten?quote:Op zondag 19 januari 2020 14:57 schreef minilot het volgende:
[..]
Wow! Ik ga gauw verder lezen om te zien of er nog verdere uitleg komt
Dankquote:Op zondag 19 januari 2020 14:41 schreef mascara-klodder het volgende:
@:Aure op de laatste pagina’s staat wat users van Ares vonden
F&S / [Netflix NL #151] Netflix genot
The obvious! Waarom zo lang geen contact gehad en wat was nu de aanleiding voor wél contact?quote:
Zo lang geen contact is omdat onze moeders ruzie hadden. We hebben nooit echt een band opgebouwd omdat onze moeders regelmatig ruzie hadden. Ik bedacht vorig jaar dat ik het niet zo tof vond dat ik vanwege al mijn moeders conflicten alleen maar 1 tante heb die ik als familie beschouw. Ik heb beide neven een kaartje gestuurd met kerst met mijn telefoonnummer en de vraag of ze eens af wilden spreken.quote:Op zondag 19 januari 2020 15:30 schreef minilot het volgende:
[..]
The obvious! Waarom zo lang geen contact gehad en wat was nu de aanleiding voor wél contact?
We gaan naar 1917 en ja, wij eten meestal op vaste tijden.quote:Op zondag 19 januari 2020 15:36 schreef minilot het volgende:
Wat ga je zien, @:Golfer?En hebben jullie zo'n vaste etenstijd dan?
Wat stoer dat je dat gedaan hebt. En wat leuk dat er positief op gereageerd isquote:Op zondag 19 januari 2020 15:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zo lang geen contact is omdat onze moeders ruzie hadden. We hebben nooit echt een band opgebouwd omdat onze moeders regelmatig ruzie hadden. Ik bedacht vorig jaar dat ik het niet zo tof vond dat ik vanwege al mijn moeders conflicten alleen maar 1 tante heb die ik als familie beschouw. Ik heb beide neven een kaartje gestuurd met kerst met mijn telefoonnummer en de vraag of ze eens af wilden spreken.
Hij zit op een school waar ze zelf hun tijd mogen indelen. Hij vindt eigenlijk al het werk leuker dan schrijven, dat vindt hij saai, dus schuift hij voor zich uit. En hij heeft een beperkte aandachtsspanne dus tijdens saaie taken snel afgeleid, dus hij loopt er vaak mee achter. Ze mogen aan het eind van de zelf beslissen of ze werk mee naar huis nemen. Naast snel afgeleid is hij ook plichtsgetrouw, dus het schrijfwerk komt vaak mee. Dan schrijven we twee keer een half uurtje. Kan geen kwaad voor hem, een beetje leren zich in te zetten en ik vind het wel knus, samen aan tafel. Ik schrijf voor de vorm in een eigen schrift meequote:Op zondag 19 januari 2020 12:41 schreef AnneX het volgende:
@:Clubsoda ( is dat eigenlijk je favo drankje?)...je kind is nog jong en (jij) hij heeft 2 dagen huiswerk in het weekend?
Een van de heel weinige zondagen dat ik naar de jumbo was: feestje: P leeg, winkel vrijwel leeg en ontbijt boodschappen gehaald.
In de winkel het recept gegoocheld voor de eerder genoemde paprika mousse van Ottolenghi: ook meegenomen.
https://ottolenghi.co.uk/recipes/muhammara
In een interview zei ottolenghi ooit eens dat hij ook wel een pot gerookte paprika gebruikte. Ik denk dan, gemak dient de mensquote:Op zondag 19 januari 2020 15:47 schreef AnneX het volgende:
Ja, inderdaad eten op vaste tijd ‘s avonds.
D.w.z. Om 6 uur gaan koken en aansluitend rond 18:45/19:00 uur eten.
Overdag heb ik geen vaste tijden voor de havermout en de lunch.
‘s Avonds móet ik echt wel rond die tijd aan tafel anders beroerd van de honger, zegt de buik.
Affijn: ottolenghi paprika dip staat in de koelkast.
Molasse kon vervangen door balsamico volgens recept 2.
N.B. de velletjes van de gerookte paprika verwijderen is bijna als een plastic velletje eraf trekken😳
En doen jullie dat? paprika buiten de koelkast bewaren? stond op de verpakking.
Dat doe ik alleen met tomaten en eieren.
# voortaan
Ja, daar hoorde ik vandaag over, ben ik benieuwd naar!quote:Op zondag 19 januari 2020 15:46 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Boekje aangeschaft. Nu al fan.
Ja, dat las ik in recept #2.quote:Op zondag 19 januari 2020 15:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
In een interview zei ottolenghi ooit eens dat hij ook wel een pot gerookte paprika gebruikte. Ik denk dan, gemak dient de mens
Vooral de scootmobielroutequote:Op zondag 19 januari 2020 15:46 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vond het ook echt spannend. Nog niets gehoord nee. Ik heb ook helemaal niet naar hem gevraagd net. Onze ouders, zijn kinderen, onze bedrijven zijn uitgebreid besproken maar zijn broer zijn we vergeten.quote:Op zondag 19 januari 2020 16:09 schreef minilot het volgende:
Tof dat je die kaartjes gestuurd hebt, Lucky! Van andere neef ook nog iets gehoord?
Yup kruistocht spijkerbroeken geluktquote:Op zondag 19 januari 2020 15:49 schreef AnneX het volgende:
@:Clubsoda..creatief opgelost![]()
@:Blues...leuk van de gemeente! En is de spijkerbroeksessie gelukt?
# Kruistocht.
@:Fiets: ook al leuk en fijn dat je kon helpen bij het hek![]()
En @ L-S:tof dat de neef positief reageerde en contact opnam.
En
Nou, dat was het wel. Verder met de krant.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 19 januari 2020 16:29 schreef AnneX het volgende:
@:Blues: hóe ver men kan gaan met “hoofdelijk omslaan” ...vooruitlopend op
de Italiaanse meet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Erg dit. Ik zie die mensen (de wijndrinkers) al voor me, met zure gezichten “hoop dat hij zich verslikt”. Gezellige etentjes zullen dat zijn
We have far more in common than that which devides us..
Nou, als iemand bij een etentje consequent flink duurdere drankjes (zeg: anderhalf tot twee keer duurder, of twee keer zoveel consumpties dan de rest) bestelt dan zou ik het netjes vinden als hij/zij daar rekening mee houdt bij de afrekening.quote:Op zondag 19 januari 2020 16:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]Erg dit. Ik zie die mensen (de wijndrinkers) al voor me, met zure gezichten “hoop dat hij zich verslikt”. Gezellige etentjes zullen dat zijn
quote:Op zondag 19 januari 2020 16:29 schreef AnneX het volgende:
@:Blues: hóe ver men kan gaan met “hoofdelijk omslaan” ...vooruitlopend op
de Italiaanse meet.
Ach ik betaal standaard teveel aan drank bij een gedeelde rekening. 1 a 2 glazen fris en misschien een kop koffie. Alcohol is duurder en wordt vaak meer van gedronken. Ik maak dat dan wel weer goed in de hoeveelheid eten die ik naar binnen werk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Ach ja...dan compenseer je dat weer.quote:Op zondag 19 januari 2020 17:11 schreef z80 het volgende:
[..]
Ach ik betaal standaard teveel aan drank bij een gedeelde rekening. 1 a 2 glazen fris en misschien een kop koffie. Alcohol is duurder en wordt vaak meer van gedronken. Ik maak dat dan wel weer goed in de hoeveelheid eten die ik naar binnen werk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@ Myraela: mooie matte kleur groen/grijs op de muur.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Ik niet! Want hoe ik ook mijn best deed, ik kreeg altijd een slecht cijfer. En ik deed echt heel erg mijn best. Achteraf bleek ik mijn pen totaal verkeerd vast te houden, maar dat heeft geen juf of meester ooit opgemerkt. Nu krijg ik dat er niet meer uit en heb ik binnen no time kramp in mijn hand bij schrijven (had ik als kind ook al bij lange stukken schrijven).quote:Op zondag 19 januari 2020 13:15 schreef Blues het volgende:
Tussen van die lijntjes in eenschrift
? Ik hield heel erg van mooi schrijven op school.
Ik doe geen enkele groente of fruit in koelkastquote:Op zondag 19 januari 2020 15:47 schreef AnneX het volgende:
Een pand in Hoogeveen staat er ook zéér terecht inquote:Op zondag 19 januari 2020 15:46 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Ooooh!quote:Op zondag 19 januari 2020 18:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een pand in Hoogeveen staat er ook zéér terecht inIk verwonder me al jaren over de ultieme lelijkheid.
[ afbeelding ]
Staat al een tijdje leeg dus, midden in winkelcentrum.
Ik vind het een soort DDR constructiequote:
Ik bllijf er ook naar kijken.quote:Op zondag 19 januari 2020 18:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind het een soort DDR constructie
Met uit het boek IJmuiden, Zandvoort, Haarlem-Schalkwijk, Beverwijk, Amsterdam West, Noord en ZuidOost hier genoeg pareltjes in de buurt.quote:Op zondag 19 januari 2020 18:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een pand in Hoogeveen staat er ook zéér terecht inIk verwonder me al jaren over de ultieme lelijkheid.
[ afbeelding ]
Staat al een tijdje leeg dus, midden in winkelcentrum.
Jaaaaaquote:Op zondag 19 januari 2020 18:22 schreef borisz het volgende:
Mark van Wonderen heeft hiervoor een boek uitgebracht met alle Chin Ind Spec Rest. in Nederland als verdwijnend fenomeen vastgelegd. Ook een heerlijk boek.
We hebben er nog eentje om de hoek:quote:Op zondag 19 januari 2020 18:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
JaaaaaAl die over the top kitsch restaurantjes met draken, lantaarntjes en waaiers en zo. Vroeger kende je niet anders en nu zijn ze aan het uitsterven
Tof!quote:Op zondag 19 januari 2020 12:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Misschien allemaal weg in de toekomstquote:Op zondag 19 januari 2020 18:27 schreef Lonaa het volgende:
We hebben er nog eentje om de hoek:
[ afbeelding ]
Deze draait wel heel goed, dus beter blijft ie zo.quote:Op zondag 19 januari 2020 18:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien allemaal weg in de toekomst
En waarom was dat dan?quote:Op zondag 19 januari 2020 18:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik moest voor het doorgeven van mijn waterstand uitleggen waarom we zo weinig water hadden verbruikt
Da’s geen misselijk bedragquote:Op zondag 19 januari 2020 19:13 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En waarom was dat dan?
Ik heb vorig jaar geloof ik iets van ¤800 teruggekregen voor GWL
Heb nagenoeg altijd een (dikke) deken op de bank.quote:
Het eten is er ook wel prima. Het is geen hu's garden, maar heb er vaak lekker gegeten.quote:Op zondag 19 januari 2020 18:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Deze draait wel heel goed, dus beter blijft ie zo.
Toch een stukje soort van nostalgiequote:Op zondag 19 januari 2020 18:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geen Samson dan. Haha.quote:Op zondag 19 januari 2020 19:21 schreef mascara-klodder het volgende:
Pfffft zit een programma te kijken waar regelmatig de deurbel gaat en de hont blijft maar steeds blaffen dus
Ik at best lekker. Maar ditquote:Op zondag 19 januari 2020 19:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Geen Samson dan. Haha.
Het begint hier lekker te ruiken. We hebben een kip in de oven op mijn favoriete manier: in een grote schaal op aardappels, pompoen, mais en erwt met provencaalse kruiden
In Millingen zit er ook nog eentje. Nog een wonder dat deze bestaat gezien het eten.quote:Op zondag 19 januari 2020 18:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zwager woonde lang in a tiny house - sort of - en had een “kelderkast” gegraven onder het aanrecht.quote:Op zondag 19 januari 2020 18:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik doe geen enkele groente of fruit in koelkast.Tegenwoordig héb ik wel een koelkast. Ik heb daarnaast een redelijk koele voorraadkast, daar bewaar ik groente & fruit.
Die aardappels zijn dan straks het lekkerste.quote:Op zondag 19 januari 2020 19:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Geen Samson dan. Haha.
Het begint hier lekker te ruiken. We hebben een kip in de oven op mijn favoriete manier: in een grote schaal op aardappels, pompoen, mais en erwt met provencaalse kruiden
Ik bewaar alles wat in de winkel buiten de koeling ligt, thuis ook niet in de koelkast. Behalve dan juist eieren, die bewaar ik wel in de koelkast.quote:Op zondag 19 januari 2020 15:47 schreef AnneX het volgende:
# voortaan
quote:Op zondag 19 januari 2020 19:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Geen Samson dan. Haha.
Zo doe ik het ook min of meer (eieren niet dan). De meeste groente knapt niet op van de koelkast. Sla en andere bladgroente, voorgesneden groente en kruiden wel, verder kan ik even niets bedenken.quote:Op zondag 19 januari 2020 19:32 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik bewaar alles wat in de winkel buiten de koeling ligt, thuis ook niet in de koelkast. Behalve dan juist eieren, die bewaar ik wel in de koelkast.
Hier in de herfst/winter ook niet. Maar ik heb geen verwarming aan de ene kant vh huis en zonlicht ookal niet.quote:Op zondag 19 januari 2020 19:32 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik bewaar alles wat in de winkel buiten de koeling ligt, thuis ook niet in de koelkast. Behalve dan juist eieren, die bewaar ik wel in de koelkast.
krop ijsbergsla blijft ellendig lang goed in de koelkast.quote:Op zondag 19 januari 2020 19:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zo doe ik het ook min of meer (eieren niet dan). De meeste groente knapt niet op van de koelkast. Sla en andere bladgroente, voorgesneden groente en kruiden wel, verder kan ik even niets bedenken.
Ja, goede leidraad.quote:Op zondag 19 januari 2020 19:32 schreef Myraela het volgende:
[..]
Vooral in de bazenkoelkast die wij hebbenquote:Op zondag 19 januari 2020 19:42 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
krop ijsbergsla blijft ellendig lang goed in de koelkast.
Paprika ook. Komkommer absoluut niet.
Die koelkast blijftquote:Op zondag 19 januari 2020 19:45 schreef
Lucky_Strike het volgende:
[..]
Vooral in de bazenkoelkast die wij hebbenSpinazie ook trouwens, echt bizar.
Die sticker is handig wel. Maar het ligt er ook maar net aan hoe je woont enzo.quote:Op zondag 19 januari 2020 20:05 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb zo'n kekke sticker van de AH, die hangt op de koelkast en daar houd ik me braaf aan. [ afbeelding ]
Wij hebben een prima klassieke Chinees hier vlakbij. We bestellen zelden eten, maar Chinees net zo weinig als de rest. Mijn 8-jarige weet wel wat je eet bij het Chin Ind Spec Rest en houdt van nasi en kroepoek
Dat laatste heb ik ook hier. Lijkt me ook niet de bedoelingquote:Op zondag 19 januari 2020 20:25 schreef AnneX het volgende:
@:MK...het was slechts 1 x 1 x 1 meter bij zwager.
Handige sticker zie ik voorbijkomen.
Dus ook courgette, komkommer, aubergine buiten de kast.😳
Ja, dan ligt het in mijn huis op kamertemp. 19o
Dat houdt mij bij zulke verhalen ook altijd tegen. Dus ik gooi zowat alles (op uien, aardappelen en knoflook na) gewoon in de koelkast.quote:Op zondag 19 januari 2020 20:25 schreef AnneX het volgende:
quote:Op zondag 19 januari 2020 17:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ach ja...dan compenseer je dat weer.
En wat Cat zegt..volgende x beter regelen.
De veronderstelde gezelligheid laten beïnvloeden door zuunigheid.![]()
Gister op “tapijten”excursie ook even door de Ikea.
En een lampenkap gescoord om een vergeelde te vervangen.
En metalen maatlepeltjes , die kunnen staan! ( Anthrax ooit voor mij gegoocheld).GitaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@ Myraela: mooie matte kleur groen/grijs op de muur.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.![]()
Volgens mijn indruk is men vooral lovend over de (techniek van de) cameravoering.quote:Op zondag 19 januari 2020 20:29 schreef golfer het volgende:
De film 1917 viel ons, na alle juichende recensies, wel wat tegen. Niet meer dan een mager 7tje wat mij betreft.
Dat was knap en mooi gedaan idd. Verhaal was ok (gaat over iets wat de opa van de regisseur moest doenn) maar vaak te zoetsappig en voorspelbaar vond ik.quote:Op zondag 19 januari 2020 20:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
Volgens mijn indruk is men vooral lovend over de (techniek van de) cameravoering.
De verhalen en ellende van oorlog 1 en 2 ken ik nou wel en hoef ik niet weer gevoerd.
Misschien is het meer voor een volgende generatie, die minder hebben meegekregen.
Mijn tomatenkenners op kantoor zeggen dat je tomaten echt nooit in de koelkast moet gooienquote:Op zondag 19 januari 2020 20:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat houdt mij bij zulke verhalen ook altijd tegen. Dus ik gooi zowat alles (op uien, aardappelen en knoflook na) gewoon in de koelkast.
Ik heb een hele lekkere mandarijn
Soms bewaar ik ze buiten de ko.elkast, heb nooit verschil in houdbaarheid gemerktquote:Op zondag 19 januari 2020 20:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mijn tomatenkenners op kantoor zeggen dat je tomaten echt nooit in de koelkast moet gooien
Komkommer kan écht niet in de koelkast. Wordt instant smerig (doorzichtig en vies slijmerig).quote:Op zondag 19 januari 2020 20:25 schreef AnneX het volgende:
Eenschquote:Op zondag 19 januari 2020 20:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mijn tomatenkenners op kantoor zeggen dat je tomaten echt nooit in de koelkast moet gooien
quote:Op zondag 19 januari 2020 20:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Soms bewaar ik ze buiten de ko.elkast, heb nooit verschil in houdbaarheid gemerkt
Ga ik nu eerder deaudt
O, daarvan heb ik gelezen dat de incubatietijd 90 jaar is voor het tot uiting komt. Ik neem het risicoquote:
Oh wow.quote:Op zondag 19 januari 2020 20:29 schreef golfer het volgende:
De film 1917 viel ons, na alle juichende recensies, wel wat tegen. Niet meer dan een mager 7tje wat mij betreft.
Omdat Jross altijd 2x per dag onder de douche stond. Voor en na de sportschoolquote:Op zondag 19 januari 2020 19:13 schreef mascara-klodder het volgende:
En waarom was dat dan?
Ik heb vorig jaar geloof ik iets van ¤800 teruggekregen voor GWL
Mensen hier in de flat, beiden fulltime werkend hebben altijd de verwarming op 22 staan, ook als ze met vakantie zijn, vanwege de katten. Toen hier de badkamer verbouwd werd douchte ik daar soms, badkamer verwarming stond hoog. Die heb ik hier zelfs nog nooit aangehad.quote:Op zondag 19 januari 2020 21:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik krijg al jaren niks terug, veel te stabiel.
Eerste jaar dat ik hier woonde wel veeeeel gasgeld terug, geen idee hoe hoog de vorige bewoners stookten... Twee werkende volwassenen, veel vaker dan ik zullen ze echt niet thuis zijn geweest.
Ze hadden naaktkatten of zo?quote:Op zondag 19 januari 2020 21:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mensen hier in de flat, beiden fulltime werkend hebben altijd de verwarming op 22 staan, ook als ze met vakantie zijn, vanwege de katten. Toen hier de badkamer verbouwd werd douchte ik daar soms, badkamer verwarming stond hoog. Die heb ik hier zelfs nog nooit aangehad.
Mooie zaak inderdaad ja. Maar het blijft de Aldi, niet mijn winkel. Ze zijn een stuk groter maar ipv een groter assortiment hebben ze nu gewoon meer van elk product.quote:Op zondag 19 januari 2020 19:56 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Die koelkast blijft
Samen met mijn fornuis natuurlijk
(ben je btw al bij de Aldi geweest?)
2 htk’s en en Van. Het is echt bloedheet daar in huisquote:Op zondag 19 januari 2020 21:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ze hadden naaktkatten of zo?
Hier moeten ze het in de winter met 15 graden doen als ik er niet ben. En vloerverwarming in de tuin ga ik sowieso niet aanleggenDieren hebben niet voor niks een vacht.
Als ik weg ben op een vrije dag ga ik het programma niet omzetten, dus dan kunnen ze met een beetje geluk roosteren bij 19 graden.
22 graden is sowieso echt niet fijn nee. Voor mens en dier.quote:Op zondag 19 januari 2020 21:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
2 htk’s en en Van. Het is echt bloedheet daar in huis
Het komt hier zelden beneden de 16 graden, maar de verwarming staat op 15 overdag als ik niet thuis ben en 19 in het weekend. Katten hebben een vacht dus die houden zichzewel warm
Oh dat vind ik nou juist een ruimte waar het wel lekker warm mag zijn.quote:Op zondag 19 januari 2020 21:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Die heb ik hier zelfs nog nooit aangehad.
quote:Op zondag 19 januari 2020 21:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
O, daarvan heb ik gelezen dat de incubatietijd 90 jaar is voor het tot uiting komt. Ik neem het risico
Er stond hopelijk een plaatje bij?quote:Op zondag 19 januari 2020 23:56 schreef derLudolf het volgende:
Wat kom je soms toch wonderlijke spellingen tegen op Facebook verkoopgroepen.
Heeft iemand van jullie nog belang bij "chandwitch"panelen?
Sowieso moet je alleen met tomaten gooien als je het echt hardgronding meent.quote:Op zondag 19 januari 2020 20:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
quote:Op maandag 20 januari 2020 08:03 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Sowieso moet je alleen met tomaten gooien als je het echt hardgronding meent.
Geeft namelijk best rommel.
quote:Op maandag 20 januari 2020 08:03 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Sowieso moet je alleen met tomaten gooien als je het echt hardgronding meent.
Geeft namelijk best rommel.
Lief dat je aan ons dacht. Helaas waren we om 5 uur alle 4 wakker. Ik word ondertussen redelijk wanhopig, want het gaat alleen maar slechter. Nou ja, ooit wordt het vast beter.quote:Op maandag 20 januari 2020 08:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Hier begint het nu ook behoorlijk te misten terwijl het kraakhelder was toen ik een half uur geleden aankwam op kantoor.
Moest vanochtend aan je denken @:Jagärtrut, was gisteren vroeg naar bed gegaan en werd om 5 uur wakker, moest aan jou denken en duimde dat jullie nog allemaal lekker sliepen.
Ze weten hier ook niet wat ze met de verwarming aanmoeten. Normaal is het bloedheet op kantoor, 23 graden en meer en is de verwarming kokend heet. Nu is het wat frisser, zijn de platen lauw en is het 20 graden. Nu vind ik het niet erg, maar zometeen komen de klachten bij mij (ze moesten eens weten wat er zou gebeuren als ik de knoppen zou bedienen)
Te lang geslapenquote:Op maandag 20 januari 2020 08:24 schreef minilot het volgende:
Tomaten in de koelkast kan best, ze smaken dan alleen nergens meer naar als je ze opeet.
En- goedemorgen! Geslapen van 21:00 tot 07:15 en niettemin knetterduf.
Waarom?! Enfin, tijd voor lente, vind ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
De pijp waarvan?quote:Op maandag 20 januari 2020 07:02 schreef borisz het volgende:
Ik doe alleen de verwarming aan als het echt nodig is. Dat was deze winter in totaal twee uurtjes. Zal in augustus wel weer +-550e terugkrijgen. Betaal 75pm vooraf via de VVE voor de blokverwarming. 25 zijn vaste kosten en 50 variabel.
Meestal is de pijp in de woonkamer warm genoeg
In oudere flatgebouwen lopen de verwarmingsbuizen over de muur. En die geven flink wat warmte af.quote:Op maandag 20 januari 2020 09:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De pijp waarvan?
Maar goed, als je stokende buren hebt in een flat, ja dan scheelt dat behoorlijk. Hier staat de verwarming eigenlijk wel elke dag aan. Na een werkdag is het 17°C, dat is niet aangenaam als je stil zit.
Aha.quote:Op maandag 20 januari 2020 09:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
In oudere flatgebouwen lopen de verwarmingsbuizen over de muur. En die geven flink wat warmte af.
Ik ben niet jaloers aangelegd ofzo, maar zou toch willen ruilen. Het ijs was ook goed toch?quote:Op maandag 20 januari 2020 09:28 schreef uniekhoorn het volgende:
Zit op balkon met -7 in het zonnetje. Heerlijk.
Zo een sneeuw wandeling maken over het meer
Heerlijkquote:Op maandag 20 januari 2020 09:28 schreef uniekhoorn het volgende:
Zit op balkon met -7 in het zonnetje. Heerlijk.
Zo een sneeuw wandeling maken over het meer
Of een gezamenlijke buis door de vloer. Vriendin had zo altijd gratis vloerverwarming en had ook nauwelijks de eigen verwarming aan.quote:Op maandag 20 januari 2020 09:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
In oudere flatgebouwen lopen de verwarmingsbuizen over de muur. En die geven flink wat warmte af.
Dat heb ik niet, maar ik voel de warmte van de buizen in mijn eigen huis ook. En als ik ze niet zou voelen zou ik wel weten waar ze lopen, favoriete ligplek van de katten (al staat momenteen de bank boven een van die buizen, vinden ze minder)quote:Op maandag 20 januari 2020 09:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Of een gezamenlijke buis door de vloer. Vriendin had zo altijd gratis vloerverwarming en had ook nauwelijks de eigen verwarming aan.
quote:Op maandag 20 januari 2020 09:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Te lang geslapen
Nee joh, we hebben nog geen winter gehad. Een periode vorst en wat sneeuw is nog steeds welkom.Laatste jaren js het vaak in februari nog eventjes goed koud... dus ik ben nog niet overtuigd van de verdreven winter.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idd de verwarmingsbuis bedoel ik. Het is nog wel de vraag hoelang nog we dit systeem hebben.... Het bedieningspaneel in 'de centrale' kan niet meer worden gefixt, waardoor de kachels 24/7 branden. Het is nu aan of uit. De twee ketels kunnen ook nog maar 50% aanquote:Op maandag 20 januari 2020 09:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh bah!quote:Op maandag 20 januari 2020 09:46 schreef Lonaa het volgende:
Dat je vraagt 'gaat dat goed, jouw honden met die van mij?'
'Ja hoor'
Nee dus.Beide met lippen opgetrokken blaffend en grommend op Dora afstormen.
Ik stond er wel op tijd tussen, maar ugh.
Klopt, twee jaar terug hadden we -20°C in februari. Vorig jaar hebben we in februari gebbqt overigensquote:Op maandag 20 januari 2020 09:54 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Laatste jaren js het vaak in februari nog eventjes goed koud... dus ik ben nog niet overtuigd van de verdreven winter.
Grmbl. Krokussen en paaseieren en lammetjes - ik wil het!quote:Op maandag 20 januari 2020 09:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, twee jaar terug hadden we -20°C in februari. Vorig jaar hebben we in februari gebbqt overigens
Maar februari is gemiddeld gezien wel de koudste maand volgens mij, meeste Elfstedentochten vonden plaats in die maand.
Februari 2019. Met een gemiddelde temperatuur in De Bilt van 6,1 °C eindigde februari op de negende plaats in de rij van zachtste februarimaanden sinds 1901. De normale temperatuur is 3,3 °C.quote:Op maandag 20 januari 2020 09:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, twee jaar terug hadden we -20°C in februari. Vorig jaar hebben we in februari gebbqt overigens
Maar februari is gemiddeld gezien wel de koudste maand volgens mij, meeste Elfstedentochten vonden plaats in die maand.
Paaseieren en andere chocolade, het ligt al volop bij de Sligro. Niet normaal.quote:Op maandag 20 januari 2020 10:01 schreef minilot het volgende:
[..]
Grmbl. Krokussen en paaseieren en lammetjes - ik wil het!
Klopt en niet alleen in Nederland. Eind februari was ik in Slovenië, in Idrija. Dat ligt in een keteldal (bergen aan alle kanten) dus ik liep de hele tijd in t-shirt buiten.quote:Op maandag 20 januari 2020 10:01 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Februari 2019. Met een gemiddelde temperatuur in De Bilt van 6,1 °C eindigde februari op de negende plaats in de rij van zachtste februarimaanden sinds 1901. De normale temperatuur is 3,3 °C.
Aldus het alwetende internet dan.
Oops foutje.. lijkt me heerlijk tochquote:Op maandag 20 januari 2020 10:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt en niet alleen in Nederland. Eind februari was ik in Slovenië, in Idrija. Dat ligt in een keteldal (bergen aan alle kanten) dus ik liep de hele tijd in t-shirt buiten.
Toen we dagje Ljubljana deden nam ik geen jas mee, dat was iets te dapper, zeker aan het eind van de middag
Verse lammetjes worden 8 april verwachtquote:Op maandag 20 januari 2020 10:01 schreef minilot het volgende:
[..]
Grmbl. Krokussen en paaseieren en lammetjes - ik wil het!
In de wei of in de diepvries?quote:Op maandag 20 januari 2020 10:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Verse lammetjes worden 8 april verwacht
Echt echt koud-koud vond ik het niet. En ach, maar gaan dineren in iets luxer restaurant met houtkachel. Daar net zo lang blijven hangen totdat de bus zou vertrekkenquote:Op maandag 20 januari 2020 10:42 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Oops foutje.. lijkt me heerlijk toch
dat doen we al, maar dat maakt ook dat ik er zo klaar mee ben. We liggen al anderhalf jaar niet later dan 10 uur in bed, gister zijn we om 9 uur al naar boven gegaan (22.20 licht uit). Ik zou zo graag eens wat meer avond willen hebben...Maar goed, that's life, geloof ik!quote:Op maandag 20 januari 2020 09:57 schreef minilot het volgende:
Jagar, zelf dan maar een poos ook vroeg erin 's avonds? In elk geval genoeg uren slaap krijgen lijkt me wel helpen bij hoe je je er overdag over voelt, toch? Sterkte ermee!
@:DerLudolf Nah, februari nadert al - het hoeft voor mij nu niet zo nodig meer alsnog heel koud te worden. Onmeunig veel zin in het voorjaar eigenlijk!
Heb je zelf ook nog ergens een bosperceel of moet je hout kopen:+quote:Op maandag 20 januari 2020 10:47 schreef sigme het volgende:
Qua verwarming; wij hebben hier enkel 1 houtkachel voor het hele huis. Ik denk dat we dit jaar de 4 kuub niet halen.
De diepvrieslammeren zijn eerder (1febr).quote:Op maandag 20 januari 2020 11:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
In de wei of in de diepvries?
We kopen het meeste, maar we gaan nu wel extra wilgen planten in wat de varkens hebben overgelaten van de weide. Onze kachel brandt bij voorkeur op zacht hout, en wilg is wel fijn zagen.quote:Op maandag 20 januari 2020 11:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb je zelf ook nog ergens een bosperceel of moet je hout kopen:+
Ook al zou je hout kopen, dan valt ¤300 per jaar ook nog wel mee.
Alles wat bladeren heeft is hardhout, zachthout komt van naaldbomen.quote:Op maandag 20 januari 2020 11:13 schreef sigme het volgende:
[..]
We kopen het meeste, maar we gaan nu wel extra wilgen planten in wat de varkens hebben overgelaten van de weide. Onze kachel brandt bij voorkeur op zacht hout, en wilg is wel fijn zagen.
MOEHHHquote:Op maandag 20 januari 2020 11:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Welk geluid maakte het vlees vroeger?
Geven minder rommel.. maar komt wel beter aan.quote:Op maandag 20 januari 2020 11:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zeg @:Uhmmpie, wat voor tomaten geldt, geldt dat ook voor paaseieren
Hè bah, seks!quote:Op maandag 20 januari 2020 11:11 schreef sigme het volgende:
[..]
De diepvrieslammeren zijn eerder (1febr).
De warme lammeren zijn een voorspelling; gebaseerd op het schokkend onzedelijk gedrag van de ram en de ooien die op 13 november 2019 elkaar weer vonden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Rommel maakt me niet uit, meen het gooien nog steeds oprechtquote:Op maandag 20 januari 2020 11:31 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Geven minder rommel.. maar komt wel beter aan.
quote:Op maandag 20 januari 2020 11:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hè bah, seks!Was dat niet Zet met zijn verhaal met krijtstrepen op schapenkoppen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
Goed puntquote:Op maandag 20 januari 2020 11:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Rommel maakt me niet uit, meen het gooien nog steeds oprecht
Als je een met praline vulling neemt en die opwarmt tot 25°C gaat het ook wel goed
Zo verward was ‘mijn’ ram nietquote:Op maandag 20 januari 2020 11:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Was dat niet Zet met zijn verhaal met krijtstrepen op schapenkoppen?
Berk, wilg, populier: allemaal goed.quote:Op maandag 20 januari 2020 11:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Alles wat bladeren heeft is hardhout, zachthout komt van naaldbomen.
Maar ik snap wat je bedoeld. Maar wilgen... Dan krijg je het warmer van maar de kachel lopen dan van het verbranding zelf. Hoe doet de kachel het op berkenhout?
Maar daar kwam geen ram aan te pas.quote:Op maandag 20 januari 2020 11:40 schreef derLudolf het volgende:
Niets kan overigens tippen aan het schapenverhaal van die andere Duitser.
Weet niet of het trots is? Maar ik wil het wel warm hebbenquote:Op maandag 20 januari 2020 12:24 schreef fietsie het volgende:
Ik vind trouwens de trots die uit sommige posts spat over een oncomfortabel koud huis wel bijzonder; je leeft om te leven, niet om het koud te hebben toch?
verschil met stilzitten of niet, vind ik. Op kantoor zit je veel stil, thuis zit ik lig minder stil. Ik ben natuurlijk veel thuis, en waar ik overdag 19.5 - 20 graden perfect vind, vind ik dat toch wat koud als ik 's avonds stil op de bank zit.quote:Op maandag 20 januari 2020 12:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ga echt niet kou lijden in huis. Hooguit dat, wanneer ik laat thuis kom ik de verwarming niet meer aanzet als ik een half uur later toch naar bed ga. Maar het is wel apart, hier op kantoor is het nu 21 graden en ik vind het koud, als ik thuis 21 heb vind ik het lekker tot warm.
Qft. We hebben een extra gashaard in de woonkamer. Geregeld is het 23°C 's avondsquote:Op maandag 20 januari 2020 12:24 schreef fietsie het volgende:
Ik vind trouwens de trots die uit sommige posts spat over een oncomfortabel koud huis wel bijzonder; je leeft om te leven, niet om het koud te hebben toch?
pfff..dan zou ik de balkon deur open zetten. Die temperatuur is (normaal) hier op kantoor. THuis wel eens gehad, maar dan was ik ziek.quote:Op maandag 20 januari 2020 13:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Qft. We hebben een extra gashaard in de woonkamer. Geregeld is het 23°C 's avonds
Interessant principe! En wilgen- en populierenhout is altijd wel voor een geschikte prijs aan te komen denk ik.quote:Op maandag 20 januari 2020 12:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Berk, wilg, populier: allemaal goed.
Ik heb een finoven; een hoogrendement accumulatiekachel. Daarbij wil je eigenlijk een zo snel en hard mogelijk brandend vuur. Zodra het is uitgebrand gaat de schoorsteen hermetisch dicht en blijft alle warmte binnenboord.
Kun je beter de kachel uit zettenquote:Op maandag 20 januari 2020 13:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
pfff..dan zou ik de balkon deur open zetten. Die temperatuur is (normaal) hier op kantoor. THuis wel eens gehad, maar dan was ik ziek.
quote:Op maandag 20 januari 2020 12:24 schreef fietsie het volgende:
Wie zegt dat ik het koud hebquote:Op maandag 20 januari 2020 12:24 schreef fietsie het volgende:
Niet fijnquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Those were the days 🎄
Digitaal of analoog.quote:Op maandag 20 januari 2020 15:12 schreef minilot het volgende:
Heh, als ik op de aanstormende meetingdag tijdig aan tafel wil kunnen schuiven, dan zit ik al iets vóór één uur 's middags in de bus.
OV:Eindelijk een stel boeken uit kunnen lezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben dol op kookboekenquote:Op maandag 20 januari 2020 15:26 schreef AnneX het volgende:
Deels ook wel, hij wandelt toch met broer aan de telefoon door het huis.
Wat meet betreft: kom 9 food tijdschriften tegen, en 7 kookboeken, die ik niet meer ga gebruiken.
Zal ik die meenemen, kunnen jullie uitzoeken.
Ja, zeg je nou dat je ervan wil hebben?quote:Op maandag 20 januari 2020 15:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben dol op kookboekenOok oude!
Fijn hè?quote:Op maandag 20 januari 2020 15:26 schreef Isabeau het volgende:
In de trein graag papier. Ik kijk ook wel eens uit naar lange treinreizen met dat als reden, mini
Ik weet niet of ik ze allemaal wil, misschien is er nog iemand die kookboeken leuk vindt. Welke zijn het?quote:Op maandag 20 januari 2020 15:29 schreef AnneX het volgende:
Ja, zeg je nou dat je ervan wil hebben?
Tis zwaar, neem je een boodschappenkar mee? Of extra rugzak?
quote:Op maandag 20 januari 2020 15:34 schreef minilot het volgende:
(Als in: als -ie wakker is en ik 'm bewust bij tablets en televisie vandaan hou, vind ik dat ik mijnerzijds onderwijl niet naar mijn telefoon moet gaan zitten staren)
Zie spoiler bij # 247quote:Op maandag 20 januari 2020 15:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik ze allemaal wil, misschien is er nog iemand die kookboeken leuk vindt. Welke zijn het?
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 20 januari 2020 15:38 schreef AnneX het volgende:
Zie spoiler bij # 247
Bijvoorbeeld:Wat schattigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Oeh, jullie winnen! Althans, ik denk dat 2/3 van de plaids uiteindelijk ingepikt is door de konijnen. Dus de plaids zonder een enorme lading pluis en gaten gaat meer richting de 4 of 5.quote:Op maandag 20 januari 2020 15:42 schreef minilot het volgende:
Ons huis telt momenteel elf plaids en andere bankdekentjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
Was een goede sappige Jazzappel. Waar ze ook 2 stukjes van gehad heeft.quote:Op maandag 20 januari 2020 15:44 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oeh, jullie winnen! Althans, ik denk dat 2/3 van de plaids uiteindelijk ingepikt is door de konijnen. Dus de plaids zonder een enorme lading pluis en gaten gaat meer richting de 4 of 5.![]()
Appel is ook lekker Loon, geef Dora eens ongelijk
quote:Op maandag 20 januari 2020 15:45 schreef minilot het volgende:
Lief! Mogen honden appels, @:Lonaa?
Overigens, semi-CUL, afgelopen weekend de kinderstoel maar eens tabee gezegd! Nu tijdelijk een fugly tokkie-tussenoplossing van twee cheapass tuinstoelkussentjes erop.Ik vind van wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze krijgt meestal wel een stukje fruit mee. Citrusvruchten vindt ze vies
En omg, wat is ie al groot. Echt mens ditdat.Sterkheidsbaas van alles.
quote:Op maandag 20 januari 2020 15:45 schreef minilot het volgende:
Lief! Mogen honden appels, @:Lonaa?
Overigens, semi-CUL, afgelopen weekend de kinderstoel maar eens tabee gezegd! Nu tijdelijk een fugly tokkie-tussenoplossing van twee cheapass tuinstoelkussentjes erop.Uhm....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Die stoel zit anders zo hard, en te laag voor de tafelZiet er niet uit alleen natuurlijk)
quote:Op maandag 20 januari 2020 15:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Uhm....![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Die stoel zit anders zo hard, en te laag voor de tafelZiet er niet uit alleen natuurlijk)
![]()
Sterkheidsbaas van alles.
Nog 10cm en hij is groter dan miniquote:Op maandag 20 januari 2020 15:46 schreef Lonaa het volgende:
En omg, wat is ie al groot. Echt mens ditdat.
Me dunkt! Twee weken geleden was -ie nog officieel 1 en dat vond ik de weken ervoor zo'n bizar idee, met een boomlange koter die 'Jongens, luister even!' declameert voordat -ie iets gaat zeggen.quote:Op maandag 20 januari 2020 15:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En omg, wat is ie al groot. Echt mens ditdat.
quote:Op maandag 20 januari 2020 15:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Uhm....![]()
Maar: jouwes zijn wel iets minder cheapass dan mijn polyester Hemadingen van vier euro
Let me see you stripped down to the bone
De 2 koters van mijn Vriendin zijn ook groot voor hun leeftijd. Terwijl haar schoonzus er 1 heeft van anderhalf en dat is echt nog een baby ofzo.quote:Op maandag 20 januari 2020 15:51 schreef minilot het volgende:
[..]
Me dunkt! Twee weken geleden was -ie nog officieel 1 en dat vond ik de weken ervoor zo'n bizar idee, met een boomlange koter die 'Jongens, luister even!' declameert voordat -ie iets gaat zeggen.
Ja, dat is ook wel een gek ideequote:Op maandag 20 januari 2020 15:51 schreef minilot het volgende:
Me dunkt! Twee weken geleden was -ie nog officieel 1 en dat vond ik de weken ervoor zo'n bizar idee, met een boomlange koter die 'Jongens, luister even!' declameert voordat -ie iets gaat zeggen.
Wat een reus zoals het nu gaat.quote:Op maandag 20 januari 2020 15:51 schreef minilot het volgende:
[..]
Kan echt ongelofelijk verschillen als het nog van die guppies zijn, ja. Zowel in formaat als in wat ze kunnen. Ouders die gaan lopen vergelijken maken het zichzelf onnodig moeilijk, denk ikquote:Op maandag 20 januari 2020 15:52 schreef Lonaa het volgende:
[..]
De 2 koters van mijn Vriendin zijn ook groot voor hun leeftijd. Terwijl haar schoonzus er 1 heeft van anderhalf en dat is echt nog een baby ofzo.
quote:Op maandag 20 januari 2020 15:52 schreef AnneX het volgende:
@ golfer: heb je interesse in de boeken met onderwerp Vis?
Overzicht:Wow, wat een stapelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die van Ainsley Harriot heb ik ook
Ik heb wel belangstelling voor vegetarische boeken, die heb ik vrijwel niet en ik wil wel wat vaker vegetarisch koken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Heh.quote:Op maandag 20 januari 2020 15:54 schreef AnneX het volgende:
[..]
.
Kan je mooi vergelijken straks of het echt zo is, in februari.
Zonde, zulk mooi weer gister! Naja, niettemin goedquote:Op maandag 20 januari 2020 15:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ga hardlopen. Geen zin. Maar gisteren niet gegaan, dus ik moet nu.
Nou, voor ¤31 mag je vanaf Arnhem Centraal de hele dag in treinen zitten in NRWquote:Op maandag 20 januari 2020 15:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat vond ik afgelopen zaterdag ook zo heerlijk. Rustig lezen in de trein. Thuis denk ik, ik kan nog wel even dit of dat doen. Maar in de trein en lezen
Dit vergt actiefoto!quote:Op maandag 20 januari 2020 15:56 schreef Lonaa het volgende:
Ik ga Dora uitlaten. Het miept. Tevens is het bijna 4 uur en dan komen alle vriendjes naar het uitlaatveld. En dat is vet gaaf en dikke pret. Allemaal blij honden.
Ik lag op bed tussen mijn nachtdiensten in en was zo moe toen ik wakker wasquote:Op maandag 20 januari 2020 15:56 schreef minilot het volgende:
Zonde, zulk mooi weer gister! Naja, niettemin goedWat voor afstanden loop je momenteel zo'n beetje?
Overzicht:Een aantal daarvan heb ik al staan en ik merk dat ik steeds minder uit kookboeken kook. Dus, nee, bedankt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Overzicht:OhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Interesse in aspergeboek, vegabijbel, Ainsley, Donna Hay.Spoilers!
quote:Op maandag 20 januari 2020 16:02 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb trouwens zaterdag nog een alpaca geknuffeldIk lijk er feeling voor te hebben, want bij de rest was 'ie mooi weggelopen
. Bij mij bleef ie meerdere keren staan voor een lekkere 'halsrub'.
Ik word later gewoon alpaca/lama-arts denk ik. Vet blije beesten.
Hm, niet officieel. Maar je kiest uiteindelijk wel een richting; gezelschapsdieren (en daarbinnen kun je je nog verder ontwikkelen in de exoten; vogels, reptielen, maar ook konijnen), veehouderij (en dan vaak kiest men wel ene beetje specifiek voor óf varkens of runderen of schapen) of paarden (aparte wereld, gaat erg veel geld in om). Maar op zich 'mag' je alles doen, ongeacht de richting die je kiest.quote:Op maandag 20 januari 2020 16:11 schreef minilot het volgende:
[..]![]()
Bestaat dat ja, dierspecifieke dierenartsen?
Ik ging vroegah... naar een dierenarts gespecialiseerd in reptielen en dergelijke.quote:Op maandag 20 januari 2020 16:11 schreef minilot het volgende:
[..]![]()
Bestaat dat ja, dierspecifieke dierenartsen?
Alpaca's zijn wel enorm hip. Ze duiken overal op. Het zou me niets verbazen als je met een praktijk in hobbyvee met specialisatie alpaca's best je brood kunt verdienen. Dan heb je gelijk ook met de meest diervriendelijke klanten te maken denk ik.quote:Op maandag 20 januari 2020 16:17 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hm, niet officieel. Maar je kiest uiteindelijk wel een richting; gezelschapsdieren (en daarbinnen kun je je nog verder ontwikkelen in de exoten; vogels, reptielen, maar ook konijnen), veehouderij (en dan vaak kiest men wel ene beetje specifiek voor óf varkens of runderen of schapen) of paarden (aparte wereld, gaat erg veel geld in om). Maar op zich 'mag' je alles doen, ongeacht de richting die je kiest.
Ik vrees dat er enkel met lama's en alpaca's behandelen niet echt veel brood te verdienen valt, maar het zijn wel grappige dieren. Ach ooit.. op mijn sanctuary....
Hm, ja is wel waar ja. Ik zag ze laatst ook al op het weitje van het verzorgingshuis hier, waar ze ooit hertjes hadden.quote:Op maandag 20 januari 2020 16:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Alpaca's zijn wel enorm hip. Ze duiken overal op. Het zou me niets verbazen als je met een praktijk in hobbyvee met specialisatie alpaca's best je brood kunt verdienen. Dan heb je gelijk ook met de meest diervriendelijke klanten te maken denk ik.
De vraag is voor hoelangquote:Op maandag 20 januari 2020 16:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Alpaca's zijn wel enorm hip. Ze duiken overal op. Het zou me niets verbazen als je met een praktijk in hobbyvee met specialisatie alpaca's best je brood kunt verdienen. Dan heb je gelijk ook met de meest diervriendelijke klanten te maken denk ik.
Dezequote:
quote:Op maandag 20 januari 2020 16:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Weet iemand hoe het met kwakz0r is? Heb haar al een tijd niet meer gezien en ik vond haar posts altijd wel fijn om te lezen
Ik zal t proberen! Had t gewoon even gehad met Fok en teveel dingen in t echte leven te doen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |