abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191006213
Welkom in het Peutertopic!!

... en weer verder!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_191006214
quote:
3s.gif Op donderdag 9 januari 2020 20:49 schreef PKM het volgende:
@:rena ik heb zelf geen idee hoe ik het makkelijker zou kunnen maken. De juffen en hij moeten dat ook maar zelf een beetje uitzoeken.
Dat probeer ik me nu ook maar te bedenken, dat zo’n leidster daar ook hopelijk creatief genoeg in zou moeten zijn. Het was hier weer groot drama met wegbrengen, ik hoop maar dat ze niet weer zo hoeft te huilen. Ik blijf maar thuis mochten ze bellen dat ik haar moet komen halen, voel me niet gerust helaas. Ik hoop je gauw beter nieuws te kunnen melden minilot :+

Gunther O+ Klinkt alsof hij een leuke verjaardag gehad heeft! En wat knap al van dat tellen, hier noemt ze nog allerlei cijfers door elkaar :')

Nazil, wat knap dat hij ineens zindelijk is!

Quoi, wat grappig dat Max al zo bezig is met zijn verjaardag! Lastig dat ze soms nog geen besef van tijd hebben wat dat betreft ;) Hier geen piemelpraat, behalve dat ze haar vader laatst in zijn blootje zag en heel hard “BAH” riep en als ze mijn borsten ziet moet ze lachen :+

LeSage, wat leuk zo’n winkeltripje met je peuter, klinkt echt heel gezellig inderdaad O+

FF, wat leuk een weekendje weg, waar waren jullie heen? :) En ik vind het ook zo lekker dat we steeds minder mee hoeven te nemen :Y

PKM, wat lief die foto met de koe! En stoer! O+
And you know I might
pi_191011253
Ik ben wel een topic killer :') :P Het was vanmorgen beter gegaan op de psz gelukkig :)

C heeft op dit moment een soort bultjes op en tussen haar billetjes, ik dacht eerst gewoon luieruitslag, maar het viel me nu ook op dat ze op een soort blaasjes lijken :? Kent iemand dit?
And you know I might
pi_191011344
Rena geen schimmeltje? Als bilkencreme niet helpt kan je miconazolnitraat proberen, is gewoon veilig om te proberen ook al is het dat niet. Zou dan in een paar dagen beter moeten zijn.
  maandag 13 januari 2020 @ 17:57:03 #5
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_191012266
Crosspost uit TV / Kwaliteits TV voor kinderen

quote:
5s.gif Op maandag 13 januari 2020 17:54 schreef XDo het volgende:
Met het overlijden van Aart Staartjes dacht ik gisteren weer terug aan wat ik en ontelbare andere kinderen hebben opgestoken van (oa.) Sesamstraat. Van Sesamstraat worden geen nieuwe uitzendingen meer gemaakt en misschien dat het nu wel helemaal van de buis verdwijnt.
Ik heb een zoontje van 2 jaar die een half uur tot een uur per dag televisie kijkt en ik vraag me af of er nog iets van kwaliteits-programmas gemaakt worden?
Hebben Teletubbies en consorten die rol overgenomen? Ik kan het zelf lastig inschatten of dat een kind evenveel nuttige bagage meegeeft als dat Sesamstraat mij 30 jaar geleden gaf. Als ik bijv. iets van Studio 100 kijk springen de tranen me in de ogen, wat een onzin allemaal.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_191012411
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2020 17:57 schreef XDo het volgende:
[..]

Wij zijn hier groot fan van Hoi Duggee. Origineel een Britse animatieserie maar de Nederlandse versie is ook goed te pruimen.
pi_191012556
Bing vind ik ook goed, komen ook gevoelens en dergelijke aan bod. Juf Roos misschien? Mijn zoon kijkt veel Babybus waar ook veel 'opvoeding' in naar voor komt, maar dat is in het Engels. Boeit hem niks en hij houdt er wat Engelse woordjes aan over. Thema's als, wat wel en niet doen in een lift, wat te doen bij aardbeving, bosbrand etc. Als je goed zoekt zijn er echt wel prima programma's op televisie, maar het is allemaal een stuk snellere tv dan vroeger.

L heeft straks z'n cadeau voor het zindelijk zijn uitgekozen. Nóg een brandweerauto :X ik kan ze niet meer op twee handen tellen denk ik. Maar hij is er zo gek van. Hij mocht kiezen wat hij wilde (godzijdank waren we in de Kik en niet in de top1toys). We kwamen voor broeken met elastiek maar hij zag zo veel mooie auto's dat ik besloot dat hij vandaag al een uit mocht zoeken ipv het afgesproken morgen. Hij heeft zich echt bewezen. Nog maar 1 ongelukje gehad zaterdagavond toen hij moe was, voor de rest alles op het potje. Ook gepoept. Al was ik daar wel net op tijd bij :+
  maandag 13 januari 2020 @ 19:51:35 #8
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_191013864
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2020 17:57 schreef XDo het volgende:
[..]

Ik denk dat het ook goed is ons te realiseren dat TV veel meer on demand is geworden (YouTube). Gevolg is dat alles wat meer hapsnap is. Niet persé een nadeel, want gisteren kon ik dus zomaar even een filmpje over het alfabet opzoeken, letterlijk "on demand" van peuter. Ik vind dat er echt hele leuke filmpjes te vinden zijn met lesjes. Ik vind StoryZoo erg leuk bijvoorbeeld, maar Juf Roos doet het ook idd. NPO Zappelin (met tegenwoordig Fenna) vind ik ook OK.

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 16:42 schreef rena het volgende:
Ik ben wel een topic killer :') :P Het was vanmorgen beter gegaan op de psz gelukkig :)

C heeft op dit moment een soort bultjes op en tussen haar billetjes, ik dacht eerst gewoon luieruitslag, maar het viel me nu ook op dat ze op een soort blaasjes lijken :? Kent iemand dit?
*O* Mooi dat het nu goed ging!!

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 18:19 schreef Nazil het volgende:
Bing vind ik ook goed, komen ook gevoelens en dergelijke aan bod. Juf Roos misschien? Mijn zoon kijkt veel Babybus waar ook veel 'opvoeding' in naar voor komt, maar dat is in het Engels. Boeit hem niks en hij houdt er wat Engelse woordjes aan over. Thema's als, wat wel en niet doen in een lift, wat te doen bij aardbeving, bosbrand etc. Als je goed zoekt zijn er echt wel prima programma's op televisie, maar het is allemaal een stuk snellere tv dan vroeger.

L heeft straks z'n cadeau voor het zindelijk zijn uitgekozen. Nóg een brandweerauto :X ik kan ze niet meer op twee handen tellen denk ik. Maar hij is er zo gek van. Hij mocht kiezen wat hij wilde (godzijdank waren we in de Kik en niet in de top1toys). We kwamen voor broeken met elastiek maar hij zag zo veel mooie auto's dat ik besloot dat hij vandaag al een uit mocht zoeken ipv het afgesproken morgen. Hij heeft zich echt bewezen. Nog maar 1 ongelukje gehad zaterdagavond toen hij moe was, voor de rest alles op het potje. Ook gepoept. Al was ik daar wel net op tijd bij :+
Ze gaan gelijk op, onze UD-genootjes :+ Brandweer is hier ook het centrale thema. Vandaag mocht hij het op kdv proberen (er waren meer kindjes bezig met zindelijk worden) en op 1 ongelukje na (tijdens buitenspelen, dus ik reken het goed) helemaal goed gegaan! En thuis de eerste drol door de WC w/ Trots op mijn ventje!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals je ziet moet hij hier nog even door tot de 50 :') voor de graafmachine.

En stop de tijd. Zo'n peutertje wil je toch voor altijd zo houden O+
pi_191014267
Quoi wat goed! Wij zijn er hier wel volledig doorheen gok ik, hij zegt zelf ook dat hij geen luier meer nodig heeft alleen voor slapen. Zo totaal anders dan vorige week, waar hij nog niet op het potje wilde. Heb de stickerkalender weg gehaald, vergaten we toch altijd. Wel heel grappig dat ze zo gelijk op gaan.

Vanmiddag hielp hij mij met groentesoep maken. Hij heeft de balletjes gerold. Pakte elke keer precies genoeg gehakt, maakte een prachtig bolletje en was zo trots. Dus hij heeft z'n groente wel weer binnen O+ zo'n lief kereltje is het de laatste dagen.
  maandag 13 januari 2020 @ 20:21:50 #10
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191014306
Ik denk dat peuters een scherm niet nodig hebben om iets te leren. Wij hebben het soms nodig, om te koken of zo :P. En ik vind het tegenwoordig (met 2.5) ook wel gezellig om soms samen iets te kijken en erover te praten, maar dat is meestal Robocar Poli en dan hebben we zat te bespreken. Maar kinderen leren van observeren (gewoon het dagelijks leven) en experimenteren (dus zelf doen ipv passief zitten).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_191016557
Over observeren gesproken. Emmy zei vandaag ineens: Matthias van mijn schooltje kiest altijd een appel. Ik vroeg haar wat zei dan voor fruit kiest, maar zij kiest altijd weer wat anders.

Groot zijn ze dan ineens he Q en Nazil. Ik heb nog wel eens momenten gehad dat ik een luier voor haar pakte en dacht oh nee dat hoeft niet meer :')
  Manager PR/Moderator dinsdag 14 januari 2020 @ 02:28:08 #12
269689 crew  Viv
pi_191019088
Zeg @Miezziej , ik kwam er net pas achter dat je twee streepjes had! Dat heeft niet in het Update-topic gestaan en je hebt dus ook bijna geen jompels gehad, dus hierbij alsnog!
*O* *O*
Hoe voel je je?

Dat observeren ja, ik vind het zo frappant wat ZZ ongemerkt allemaal al oppikt. O+
pi_191024398
@rena wat fijn dst het al beter ging gisteren! Hopelijk is haar huid ook snel weer in orde.

Ik zet ook graag Bing op. Of Nijntje. Hij kan zich ook vermaken met Willem Wever. Sesamstraat zet ik eigenlijk zelden aan.
Van Bing leert hij ook wat zinnetjes en past die dan weer toe met spelen, dat vind ik wel een pluspunt.

Banaan was vanmorgen om half zes al wakker en moest toch gewoon naar de peuterspeelzaal. Terwijl ik hem die kant op zeulde legde hij zijn hoofdje al tegen me aan om te gaan slapen. :{

Toen ik wegging was hij heel verdrietig. Ik had er ook echt de pest in en ben lekker een half uur in de regen gaan lopen. Maar tot mijn grote verbazing kwam er geen telefoontje dat ik Banaan moest ophalen.

Ze zijn vandaag eerder naar de gymzaal gegaan, daar leefde hij helemaal op. Hij klauterde nog lekker rond en hielp met alles opruimen. En hij was bij de juf ook bijna in slaap gevallen. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_191028756
PKM en rena, fijn dat het al beter ging op de psz!

Simon roept al meer dan een week dat hij naar het Nijntje Konijntje Museum wil O+
We proberen om a.s. donderdag erheen te gaan.

Iemand die dit herkent van zijn peuter (Simon is nu 2,5 jaar):
- opeens niet meer zelf willen eten, maar gevoerd worden (vooral warm eten)

- slaan, vooral mij (in het gezicht) :{
pi_191028943
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 18:55 schreef TolstoiFan het volgende:

Simon roept al meer dan een week dat hij naar het Nijntje Konijntje Museum wil O+

:W op beide

Wanneer kaptein iets nieuws leert, en na een tijdje goed kan, vind hij het niet meer boeiend om zelf te doen 8)7 ineens niet meer willen traplopen, met bestek eten ect. Ik moedig hem dan meestal een of twee keer aan, en als hij het dan nog vertikt laat ik m soms gewoon in zn sopje gaarkoken :+ waarna hij het na even mokken wel weer zelf gaat doen.

Bij slaan pak ik zn handjes vast, leg ik uit wat hij doet en dat dat niet mag en waarom. Soms werkt het, soms gaat ie haast demonisch lachen en harder verder slaan :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Manager PR/Moderator dinsdag 14 januari 2020 @ 19:08:32 #16
269689 crew  Viv
pi_191028984
@TolstoiFan ZZ wil gevoerd worden als ze hangerig is (moe, koorts, etc), anders niet.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 19:12:58 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191029081
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 18:55 schreef TolstoiFan het volgende:

Ja hoor, steekt zo nu en dan de kop op. Inclusief aan komen rennen en beweren dat haar benen het niet meer doen en dat ze getild móet worden enzo.

Gaaf vast ooit weleens over
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_191030772
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 19:06 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

:W op beide

Wanneer kaptein iets nieuws leert, en na een tijdje goed kan, vind hij het niet meer boeiend om zelf te doen 8)7 ineens niet meer willen traplopen, met bestek eten ect. Ik moedig hem dan meestal een of twee keer aan, en als hij het dan nog vertikt laat ik m soms gewoon in zn sopje gaarkoken :+ waarna hij het na even mokken wel weer zelf gaat doen.

Bij slaan pak ik zn handjes vast, leg ik uit wat hij doet en dat dat niet mag en waarom. Soms werkt het, soms gaat ie haast demonisch lachen en harder verder slaan :')
:D Oja, dat traplopen, Simon wil dat ook vaker niet dan wel. Eerst was het drama dat ie zelf wilde traplopen, nu is het drama dat ie getild wil worden :')

Ik pak bij slaan ook zijn handjes vast en leg ook uit, maar ik zie dan soms ook al aan zijn gezicht dat ie meteen weer gaat meppen als ik loslaat.

Leuk he, die peuters :P
pi_191030959
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 19:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja hoor, steekt zo nu en dan de kop op. Inclusief aan komen rennen en beweren dat haar benen het niet meer doen en dat ze getild móet worden enzo.

Gaaf vast ooit weleens over
Oh, hier ook. Laatst stond ie in de keuken te gillen dat ik hem moest komen halen, want hij kon niet lopen. En ik had er even echt geen zin in. Na tien minuten ben ik er naast gaan zitten en heb ik hem zo ver gekregen dat we samen gingen lopen, hand in hand. Toen was het weer goed.

Trap aflopen doet ie structureel niet meer trouwens, terwijl hij het wel kan.
pi_191031281
Tot een half jaar geleden wilde hij ook echt niet traplopen en veel gedragen worden. Toen ging ik door mijn rug en kon hij niet anders, anders kwamen we niet beneden. Nu doet hij het zonder morren, al wordt hij wel het liefst naar beneden gedragen. Man draagt hem nog wel. En qua lopen gaat het ook steeds beter, mijn rug kan het echt niet aan hem veel te dragen dus handje vast is het compromis en hij wil nu overal en nergens handje vast O+ O+
pi_191032069
Banaan wil gelukkig nog wel zelf eten. Maar dat tempo. :Z

Trap op/af kan hij prima zelf maar hij wil steeds vaker gedragen worden. Als hij zelf loopt dan houdt hij mijn handen in de gaten. Als ik de leuning vasthoud dan vraagt hij "mama wil je een handje af?" ;(
  woensdag 15 januari 2020 @ 11:13:54 #22
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_191039020
Sja, manipuleren kunnen ze. Bij papa kan hij nooit lopen, bij mij wel :')

Ik liet vanmorgen een grote Max zonder luier achter bij de psz. Zonder knuffels, zonder verdriet en werd nog eventjes gebeld door de juf dat hij ook netjes op de wc had geplast (staand wel :o :D :D ).

Toen hij vanmorgen het plastic Peppa tafelkleed van zijn verjaardag zag liggen, was hij euforisch: Is vandaaaaaag dan mijn verjaardag?? :D

In werkelijkheid hebben we de tafel moeten afdekken voor een plassend (ziek) poesje vannacht. Niks tijd voor mezelf vanmorgen, ik had moeten werken, maar ben intussen van dierenarts naar echoscopist gevlogen met poes.
pi_191040083
Ja, hier een peuter die mij slaat :{
Ik blijf zeggen dat ik dat niet wil, dat het mij pijn doet en dat hij kusjes moet geven, aaien en knuffels.
pi_191042029
Tolstoi, volgens mij slaan vrijwel alle jonge kinderen bij vlagen. Hoort er gewoon bij, hoe vervelend ook. Onze taak om het ze af te leren, hè? *O*

Bij slaan pak ik zachtjes Günthers handjes en zeg dat we elkaar niet slaan omdat slaan pijn doet. Als -ie doorgaat zet ik 'm een stukje bij me vandaan en zeg vriendelijk dat ik dat doe zodat -ie me geen pijn meer kan doen. Als er een blijvende mepbehoefte lijkt te zijn geef ik 'm een kussen aan of wijs ik naar de bank of het bed, etc. en zeg 'ga dat maar slaan'. Dan gaat -ie even los en dan is het klaar. :)

Dit is overigens de meest ideale zen-situatie, wat zo'n 90% van de keren dat Günther me pijn doet prima lukt. Heel soms bij veel plotselinge pijn (vanuit het niets ineens krachtig met een speelgoedtreintje op je wenkbrauw gehengst worden of zoiets :')) reageer ik wat primairder maar daar zeg ik dan ook altijd even sorry voor en leg uit dat het kwam omdat ik schrok.
Let me see you stripped down to the bone
pi_191042157
Hebben jullie peuters ook een volumeknopje nodig?

Doukje wel hehe.
Werewolf
pi_191042314
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 02:28 schreef ViviRAWRS het volgende:
Zeg @:Miezziej , ik kwam er net pas achter dat je twee streepjes had! Dat heeft niet in het Update-topic gestaan en je hebt dus ook bijna geen jompels gehad, dus hierbij alsnog!
*O* *O*
Hoe voel je je?

Dat observeren ja, ik vind het zo frappant wat ZZ ongemerkt allemaal al oppikt. O+
Dank je O+ Ik ben ook niet echt meer de meest actieve user dus ja :+
Ik voel me prima. En dat maakt me weer nerveus :')

Vandaag waren we bij het audiologisch centrum voor M. Zoals verwacht scoort ze ondergemiddeld. We wisten het wel, maar toch voelt het niet fijn ofzo. Het advies is om nu verder onderzoek te doen om te kijken of de reguliere basisschool haalbaar is of dat ze eerst naar een groep moet speciaal voor kinderen met een vermoedelijke TOS (taalontwikkelingsstoornis). Ik vind het maar lastig -O- . Ze begint wel steeds meer te praten dus dat is dan wel weer positief.
  woensdag 15 januari 2020 @ 23:08:15 #27
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_191050644
Hey @Miezziej! Gefeliciteerd nog! Wanneer gaat het gebeuren en voel je je een beetje ok?

En balen van M. en het praten. Hopelijk haalt ze het gewoon in. Anders is het wat het is natuurlijk, maar snap dat dat lastig is.
pi_191053298
Miezziej, gefeliciteerd!
Spannende tijden wel zo. Een vriendin van me werkt al logopedist op een TOS-school. Ik vind de verhalen vaak zo mooi en ontroerend. En tof als ze ooit verteld wat voor groei kinderen dan kunnen maken. Ik hoop dat jullie de juiste begeleiding vinden en de achterstand weg kan worden gewerkt.

Vandaag eerste oefenmiddagdag voor S. op school :o hij heeft er zoveel zin in, vraagt al dagen naar de twee jongens die bij hem in de klas zitten. Ik hoorde van die ouders dat er andersom ook naar S. gevraagd werd, dus dat zit wel goed.
Meteen ook zijn eerste gymles en het idee van S. in zijn ondergoed met zijn nieuwe gympies laat mijn hart smelten O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_191053639
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 23:08 schreef Quoi het volgende:
Hey @:Miezziej! Gefeliciteerd nog! Wanneer gaat het gebeuren en voel je je een beetje ok?

En balen van M. en het praten. Hopelijk haalt ze het gewoon in. Anders is het wat het is natuurlijk, maar snap dat dat lastig is.
Volgens eigen telling vandaag 6 weken, dus duurt nog wel even :+ Toch weer vreemd, die eerste weken.

De logopediste die wij wekelijks zien is in ieder geval positief. Ze merkt vooruitgang en M. haar mondbeweging bij het praten is ook goed. Bij veel woorden sprak ze de laatste letter niet goed uit of helemaal niet, dus daar zijn we veel mee aan het oefenen en dat gaat steeds beter. Dagelijks komen er nieuwe woorden bij, wat fijn is.
Haar nichtje is een jaar ouder en gaat ook naar een TOS-school. Ze is daar echt vooruit gegaan, dus wij hebben goede hoop dat het met de juiste begeleiding een stuk beter zal gaan.

@LeSage
Wat leuk de eerste oefenmiddag! En meteen al vriendjes O+
pi_191053857
Is PeuterFotoDinsdag hier eigenlijk een ding? *O*

@Miezziej Allereerst hartstikke gefeliciteerd natuurlijk! O+ En verder voor je ukkie succes met het aankomende traject - goeie begeleiding kan zo'n prachtig effect hebben! :Y

@PKM Koe! O+ Alpacas, schapen, geiten en cavia's te over hier bij de kinderboerderijen, maar nul koeien -O- Toffe foto! *O*

quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 09:41 schreef LeSage het volgende:
Vandaag eerste oefenmiddagdag voor S. op school :o hij heeft er zoveel zin in, vraagt al dagen naar de twee jongens die bij hem in de klas zitten. Ik hoorde van die ouders dat er andersom ook naar S. gevraagd werd, dus dat zit wel goed.
Meteen ook zijn eerste gymles en het idee van S. in zijn ondergoed met zijn nieuwe gympies laat mijn hart smelten O+
Och! Ik smelt zowat mee!

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 16-01-2020 10:44:07 ]
pi_191054290
Intakeformulier van de peuterspeelgroep aan het invullen.. Wat een hoop zaken waar je wel of geen toestemming voor kunt geven zeg! Uitjes, reizen met het OV, wandelen, spelen op een andere groep met oudere kinderen.. Netjes en professioneel dat ze het zo uitgebreid voorleggen, maar ik vraag me wel af wat er voor omstandigheden zouden kunnen zijn waardoor je géén toestemming voor dit soort zaken zou willen geven. Nou ben ik wellicht atypisch relaxed, maar toch wel nieuwsgierig welke bezwaren ik wellicht over het hoofd zie. Verlicht mij! :)
  donderdag 16 januari 2020 @ 10:47:48 #32
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191054362
In de praktijk geven alleen de héle rare ouders geen toestemming denk ik.
Ok, en een keer een situatie meegemaakt van kindje wat uit huis en uit voogdij enzo geplaatst was wat om die reden (onveilig als ouders erachter zouden komen) niet mee kon. Heel sneu.
Doorgaans wil iedereen gewoon de toffe dingen voor zijn kind toch, dus gewoon lekker doen.

Mijn kind gaat vandaag naar het ziekenhuis met de groep (ligt naast de crèche).
Ze mochten kiezen uit een middag Plaswijckpark, Blijdorp of het ziekenhuis en ze kozen massaal het ziekenhuis _O-
Dus ze gaan allemaal verkleed in operatiekleding daarheen, zag net al hilarische foto's. Mooi man _O_
pi_191054390
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:47 schreef Molo het volgende:
Mijn kind gaat vandaag naar het ziekenhuis met de groep (ligt naast de crèche).
Ze mochten kiezen uit een middag Plaswijckpark, Blijdorp of het ziekenhuis en ze kozen massaal het ziekenhuis _O-
Dus ze gaan allemaal verkleed in OK-kleding daarheen, zag net al hilarische foto's. Mooi man _O_
Wat gaaf! :D
  donderdag 16 januari 2020 @ 10:51:03 #34
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191054408
Miezziej, gefeliciteerd! Leuk dat je weer zwanger bent :)

En de TOS, ingewikkeld maar wat de rest hierboven zegt, als het zo is dan is het zo en dan hopelijk fijne begeleiding erbij die past :)

Het smelten snap ik trouwens ook heel goed. Ik zit vaak zat ongelooflijk verliefd te loeren naar de billetjes van mijn dochter. Bloot of in zo'n klein boxertje, heerlijk toch _O_
pi_191054415
Die keuze! :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 16 januari 2020 @ 11:41:23 #36
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_191055250
Ziekenhuis zou hier ook worden gekozen! Blijft interessant.

quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:20 schreef minilot het volgende:
Is PeuterFotoDinsdag hier eigenlijk een ding? *O*

@:Miezziej Allereerst hartstikke gefeliciteerd natuurlijk! O+ En verder voor je ukkie succes met het aankomende traject - goeie begeleiding kan zo'n prachtig effect hebben! :Y

@:PKM Koe! O+ Alpacas, schapen, geiten en cavia's te over hier bij de kinderboerderijen, maar nul koeien -O- Toffe foto! *O*
[..]

Och! Ik smelt zowat mee!
Wat mij betreft wel! PeuterFotoDonderdag dan maar? Even Brandweerman Max voor de leuk:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ja, al die invulvelden op die formulieren. Kreeg er gister weer eentje voor mijn neus. Met mijn verwachtingen voor welke activiteiten ik wel/niet belangrijk vind. Dan heb je aan mij geen goede, ga maar lekker wat leuks doen met ze, ik hoor het wel.

De eerste dag gister dook hij meteen in het thema vormen en kleuren. Zelf is hij ook aan het tellen en het alfabet aan het zeggen. Achterin de auto merk ik dan ook dat alle opgeslurpte info er (soms in gemixte vorm :D ) uitkomt.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:05 schreef Miezziej het volgende:
Volgens eigen telling vandaag 6 weken, dus duurt nog wel even Toch weer vreemd, die eerste weken.

Oeh pril nog. Spannend en leuk, weer een beeeeebie O+
pi_191055425
Wat fantastisch, dat uitje O+

Mini, ik vermoed dat het ook indekken is, die toestemming. Stél, er zou iets fout gaan onderweg. Dan kunnen ouders de PSZ verantwoordelijk houden voor het meenemen van de kinderen zonder toestemming. Nu hebben ze die toestemming wel en zijn ze daar niet op aan te spreken.
pi_191056076
Gefeliciteerd miezz! En succes met het traject voor je dochter. Klinkt alvast goed dat de logopedist veel vooruitgang ziet.

Haha Molo, die billen he ik vind ze ook zo lief.

Emmy zou ook voor het ziekenhuis hebben gekozen. Ze wil later ook verpleegster worden of dierenarts. Ik moet vaak het slachtoffer spelen in ons spel en zij verzorgt me dan (ik ben bv een poesje dat op de bankleuning ligt en zij duwt me er dan vanaf en dan ben ik vreselijk gewond).
pi_191056463
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 16:50 schreef Nazil het volgende:
Rena geen schimmeltje? Als bilkencreme niet helpt kan je miconazolnitraat proberen, is gewoon veilig om te proberen ook al is het dat niet. Zou dan in een paar dagen beter moeten zijn.
Nog bedankt voor de tip, maar ineens leek het zelf te verdwijnen en ziet het er nu weer gewoon normaal uit :? Maar wel een goede tip voor de toekomst eventueel :Y

Qua tv kijkt C hier van alles, ze vindt Bumba wel leuk maar dat probeer ik wel te beperken omdat ik er zelf knettergek van wordt. Met Nijntje kun je haar ook altijd blij maken en dat is ook nog enigzins leerzaam.

Nazil, knap dat hij zo goed als zindelijk is!

Quoi, ook knap van jouw peuter zeg *O*

Tolstoi, hier word ik ook af en toe geslagen, maar ze is nog aardig makkelijk te corrigeren gelukkig. Lastig hè :{ Ik moet het hier juist niet wagen haar te willen voeren, heel af en toe mag het, maar ze wordt woest als ik het ook maar opper om te helpen :+

Miezziejj, wat heftig dat ze niet goed praat nog, hopelijk kan het met de juiste begeleiding helemaal goed komen voor je meisje. Het gesprek bij de logopedist klinkt al positief. Proficiat met de zwangerschap!

LeSage, jouw oudste al naar school joh :o Wat fijn dat hij straks al vriendjes heeft!

Molo, wat tof dat ze het ziekenhuis kozen _O_

C deed het vandaag weer heel goed op de PSZ, het brengen en halen blijft huilen, maar er na knapt ze goed op zegt de juf. Ik kreeg een leuke update van ze;
SPOILER
And you know I might
pi_191056480
Qua toestemming, het enige wat ik best een ding zou vinden is vervoer in een busje of bakfiets oid :@. Dan moet je maar hopen dat iedereen net zo goed oplet als jijzelf... Het OV vind ik geen probleem :D ben ik nu een hysterische zeikmoeder :+ ?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_191056549
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:12 schreef littledrummergirl het volgende:
Qua toestemming, het enige wat ik best een ding zou vinden is vervoer in een busje of bakfiets oid :@. Dan moet je maar hopen dat iedereen net zo goed oplet als jijzelf... Het OV vind ik geen probleem :D ben ik nu een hysterische zeikmoeder :+ ?
Heb ik ook wel een beetje, sinds dat ongeluk met die stint helemaal :@ Nu zal daar nu wel goed op gescreend worden maar toch vind ik dat wel spannend.
And you know I might
pi_191056996
Dat is een fijn bericht, Rena!

Hier was het wegbrengen heel leuk, tot het moment dat we de klas instapten. Heel hard huilen, hij wilde mee naar huis. Ik heb daar ‘gelukkig’ inmiddels genoeg ervaring mee om het los te kunnen laten. Bij de juf op schoot gezet, als het echt niet gaat dan belt ze wel. Maar nu nog geen telefoontje gehad, dus ik vermoed dat het wel goed komt.
pi_191058851
niet goed gelezen. Sorry!
pi_191059493
foutje...
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_191059520
Dit topic was uit mijn AT verdwenen...

Wat een fijn bericht Rena! En volgende week gaat het vast nóg beter! Hoe gaat het bij jullie PKM?

Hoe ging het met S LeSage?

Klinkt als een leuk uitje Molo!

Gefeliciteerd Miezziej! Hopelijk heb je een relaxte zwangerschap! Heeft M alleen een achterstand qua spraak of is er ook iets mis met haar gehoor?

Het weer moeten voeren van avondeten is hier ook herkenbaar. Al wisselt dat wel enorm per dag. En vaak moet er ook 1 bepaald persoon voeren anders wordt alles weer uitgespuugd }:| Slaan doen ze vooral richting elkaar, wij als ouders krijgen vooral de boze blik (die vooral heel grappig is).

Wij waren een lang weekend naar Landal Coldenhove. Erg leuk park met grote indoor speeltuin die onder begeleiding ook goed te doen is voor peuters. En natuurlijk een zwembad. Maandag zijn we op de terugweg naar Dierenpark Amersfoort geweest. Dit blijft toch onze favoriete dierentuin met veel klimmen, net een grote outdoor speeltuin. Voor het eerst ook de buggy in de auto gelaten (die is het hele weekend mee geweest maar nooit gebruikt :') ). En we gaan de gewone kinderwagen ook te koop zetten, die is het afgelopen half jaar 1 keer gebruikt en staat vooral in de weg. Ik vind het zo fijn dat ik steeds meer van die baby-rommel kan lozen nu.

En qua TV, ik denk dat de tv van tegenwoordig juist veel educatiever is dan vroeger. Vroeger had je alleen Sesamstraat en tiktak, tegenwoordig heb je dat nog steeds en nog tig andere programma's erbij. Vooral voor kleuters is het veel educatiever geworden. Bing bijvoorbeeld, Charlie en de getallen, Mickey Mouse clubhuis, Story Zoo (hier ook heel populair), Word Party en ook gewone tekenfilms hebben een veel educatiever karakter gekregen. En zelfs studio 100 heeft puur educatieve dingen. Zo hebben ze voorgelezen boeken en de Bumba leert-serie. Kortom, qua TV-aanbod is het alleen maar beter geworden imo, zolang je maar even kijkt wat je op zet.
  donderdag 16 januari 2020 @ 16:49:33 #46
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191059649
Miepje noemt die dude van Story Zoo steevast Bats de beer, waar ik dan als ware een dertienjarige om moet grinniken. Iedere keer :+

Maar leuke serie dat ja ^O^
pi_191060026
Simon heeft vandaag van 10 - 15 uur heerlijk in het Nijntje Museum gespeeld. Middagslaapje overgeslagen, dus nu is hij heel erg huilerig om alles. Hij zegt ook moe te zijn als ik ernaar vraag, maar naar bed wil hij niet....

Vanavond lees ik even bij. Ik moet nu even blokjestaart eten :)
pi_191062999
Ik vind het jammer dat het Nijntje museum zo ver weg is, maar wil er wel een keer naartoe. Denk dat het N het heel leuk vindt. Eens kijken waar we het dan mee kunnen combineren.

Miezziej gefeliciteerd, kunnen we samen zwangeren met onze peuters. ;) Hoe oud is je peuter eigenlijk?
Fijn dat ze nu iig goed gevolgd wordt zodat dadelijk de juiste keuze gemaakt kan worden.

N was eerst helemaal fan van tip de muis, heel soms Nijntje of kikker (vreselijk vind ik die), maar sinds neefje hier eens peppa big wilde kijken, wil N echt noooit iets anders meer. Dat is nu al 3 maanden zo. :X

Dat observeren van die peuters is bijzonder hè. We waren op een verjaardag en een dag later (meer dan 24 uur) zegt ze opeens uit het niets: ‘Toos doet zo hè’ en ze deed haar duimen in de mouwen van haar shirt. Mij is dat niet echt opgevallen, maar het kan best kloppen. :D

FF klinkt fijn zo’n weekend. En zeker fijn als je dan opeens niet meer zoveel mee hoeft te slepen.

En een nieuwe mijlpaal bereikt. Ze kan net bij de deurklinken (op haar tenen) en is daar het liefst de hele tijd mee bezig. Ze is toch echt groot aan het worden nu!

[ Bericht 6% gewijzigd door Nolita op 16-01-2020 21:54:13 ]
pi_191065288
Oh Nolita, ik hoor ook de hele dag ‘pippa!’ Of ‘kekke! (trekker). :')

Gefeliciteerd Miezziej!

Fijn dat het beter gaat Rena! Casper is net begonnen op de peutergroep op een nieuwe locatie ivm onze verhuizing. Zelfde organisatie dus voor hem bekende leidsters (die vielen in op zijn oude griep wegens ziekte maar werken zelf vast op zijn nieuwe groep) *O* Achterlaten gaat hier ook slecht maar gaat snel weer goed met m zeggen ze :)

En hij plast inmiddels per dag zo’n 3x op het potje en gisteren voor t eerst gepoept *)

Leuk het Nijntje museum TolStoi, staat hier ook op mijn lijst!
pi_191068409
Het Nijntjemuseum staat hier ook op de planning voor over twee weken - leuk dat het de jouwe zo bevalt, Tolstoi! *O*
We moeten toch 's morgens naar Utrecht voor kraamvisite, dus we kunnen daarvandaan meteen door :)

Deurklinken krijgt mijn reus open sinds -ie krap anderhalf is, dus daar zijn we al wel een poosje aan gewend. :')

Hier nog steeds schermvrij dus ik kan nog niet meepraten over de geneugten van het huidige aanbod. :7 Ik zie mijn genegenheid voor oude kindertelevisie wel voor wat het is: nostalgie :) Ik denk dat Günther subiet in slaap valt als ik 'm voor mijn favoriete 70s- klassieker Ti Ta Tovenaar ( O+ !) zet..
pi_191068457
W00t gepoept @LaBelleFleur27, tof! *O* Kan jouwes even aan mijnes uitleggen hoe? ;)
pi_191068505
Wat een leuke foto Quoi! O+

Fijn dat het goed ging op de PSZ Rena :Y

Jammer dat het wegbrengen niet goed ging LeSage. Hoe vond hij het achteraf?

Fijn dat het zo goed gaat met het potje LaBelleFleur! *O*

@FlyingFish
M. haar gehoor lijkt voldoende. Ze wilde niet met elke test even goed meewerken, maar de tests die zijn gelukt gaven allemaal een voldoende resultaat. Ook kan ze beter horen dan ik heb ik het idee dus ik twijfelde er eigenlijk niet aan :P

@Nolita
M. is van augustus 2016, dus bijna 3,5 alweer. We stonden 4 maanden op de wachtlijst voor het audiologisch centrum, en nu heeft iedereen opeens paniek omdat ze bijna naar school moet }:| We zijn op eigen beweging een paar keer extra langs het CB geweest en toen namen ze ons voor mijn gevoel niet echt serieus en nu zijn we "laat", maar goed.
pi_191071116
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 09:20 schreef minilot het volgende:
W00t gepoept @:LaBelleFleur27, tof! *O* Kan jouwes even aan mijnes uitleggen hoe? ;)
Ik denk op het goede moment op het potje zitten :P Maar snappen doet ie ‘t wel, valt me alles mee! Plassen doet Günther ook al op het potje?
pi_191071816
Banaan slaat soms voor de lol. Meestal gebeurt het als ik hem til, dan zet ik hem dus gewoon weer neer.

Rottig @Miezziej . Wel fijn dat er een plek is waar ze een achterstand kan inhalen. En die ergernis dat mensen eerst geen haast hebben en het nu "laat" is begrijp ik helemaal.

Bedankt voor het vragen @FlyingFish . Het gaat nog niet zo lekker.

Vanaf dat ik hem gisteren uit zijn eetstoel haalde was hij een en al tranen en verzet. En alles wat ik zei om hem voor te bereiden of troosten hielp natuurlijk niets. Dus ik nam mijn spartelaar onder de arm mee terwijl hij probeerde dingen te bedenken die we samen konden doen. Hij bleef daar ook hysterisch en trok voor het eerst zelf zijn jas aan (verkeerdom). Ik ben wat langer gebleven tot hij wat kalmeerde. Dat was eigenlijk zodra hij hoorde dat ik iets langer zou blijven. Toen ik wegging was het verdriet in ieder geval minder groot en hij heeft het verder goed naar zijn zin gehad.

De juf en pedagoog verbazen zich steeds over hoe goed hij al praat en hoeveel hij al weet. Nou denken ze dat hij het daarom ook zo moeilijk heeft, omdat hij al heel bewust is van wat er gebeurd.

Ik heb het er ook maar moeilijk mee. Hij wil steeds vaker aan de hand blijven (en mij verplaatsen). Hij wil ook even niet alleen met mijn man zijn. Hij zegt dan steeds "samen met mama" en als hij lekker bij me mag zitten is het een gelukzalige "samen met mammma".
Nou ja het is een fase en we moeten er maar doorheen. :{
pi_191072481
Slik, PKM! Knuffel voor Banaantje!

Toevallig net hier samen met Günther de intake gehad voor de peuterspeelgroep. Zitten in de vleugel voor ukkies van de openbare school hier, tegenover groep 1. Het zag er allemaal ontzettend cute uit O+

Geinig toeval, Günthers mentor daar wordt de moeder van een beste vriendin van mij van vroeger: ik heb daar tussen mijn dertiende en zestiende zo'n beetje wekelijks gelogeerd! :D Ze was helemaal in haar nopjes Günther nu onder haar vleugels te krijgen, leuk! :) Heel benieuwd hoe het gaat straks, over iets meer dan twee weken..
pi_191076807
Leuk al die peuters naar de speelzaal! Nog 2 weken en dan mag Mijm ook O+

S. was na een paar minuten stil en had het verder fantastisch! Lachend in mijn armen rennen om 15.15u.
Het gymmen ging al goed, terwijl het normaal best een voorzichtig jongetje is. Ik was echt mega trots.

Uitspraak van de week: S. zat bij opa en oma in de auto op weg naar ons. ‘Eens even kijken wat ze thuis nog op de planning hebben staan vandaag.’ _O-
pi_191076889
Wat fijn dat de gehoortest iig wel goed was Miezziej! Hebben ze enig idee waar de achterstand dan door kan komen? Wel toevallig (en ook wel handig qua ervaringen) dat een nichtje hetzelfde heeft.

Wat jammer PKM. Maar toch klinkt het alsof er wel wat verbetering is, zeker als hij het daarna (zonder jou) naar zijn zin heeft gehad. Dat is stap 1. Hopelijk volgende keer weer iets beter.

Wat leuk mini, zo’n bekende mentor! Is ook een geruster gevoel denk ik, en waarschijnlijk zal hij net iets meer aandacht krijgen daardoor. Ik ben ook altijd blij als onze ‘oudste’ leidster er is, die is echt dol op de meiden en andersom, maar ze kennen haar dan ook al vanaf dat ze 9 weken zijn. Heel anders dan andere leidsters die ze prima vinden maar toch wat minder uitbundig naar zijn.
  Manager PR/Moderator vrijdag 17 januari 2020 @ 23:16:37 #58
269689 crew  Viv
pi_191080912
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 20:00 schreef FlyingFish het volgende:
Ik ben ook altijd blij als onze ‘oudste’ leidster er is, die is echt dol op de meiden en andersom, maar ze kennen haar dan ook al vanaf dat ze 9 weken zijn. Heel anders dan andere leidsters die ze prima vinden maar toch wat minder uitbundig naar zijn.
Zo hadden wij 3 leidsters van het eerste uur. O+ Zij draaiden deze KDV-locatie met z'n drieën toen ZZ daar begon (wennen bij 11 weken, gestart bij 12 weken). Later werd de groep groter en kwamen er leidsters bij (inmiddels 7 in totaal), maar dat was nooit zo vertrouwd als die eerste 3. Voor ons, maar ook voor ZZ bij het wegbrengen bijvoorbeeld, die bleef heel duidelijk een voorkeur houden om door één van de eerste 3 overgenomen te worden op de arm (ook toen sommige van die "nieuwe" leidsters alweer ruim een jaar in dienst waren hier). Helaas zijn ze inmiddels alle 3 weg :'( (niet vrijwillig overigens), voordeel is wel dat de overgang naar de basisschool (met inpandig BSO van een andere organisatie dan nu) een stuk minder zwaar zal vallen voor ons allemaal. :@
pi_191083212
@minilot klinkt goed! Klinkt ook wel als heel fijne plekken Vivi en FF .

@LeSage wat fijn dat het leuk was inclusief gymmen. :D

Dat het in zekere zin beter ging zo had ik het nog niet bekeken @FlyingFish, thanks. :*
Ondertussen heeft hij ook wel weer zin om naar de peuterspeelzaal te gaan. Ook voor zes uur. ;(

Hij zingt nou ineens liedjes van begin tot eind. En hij is gelijk begonnen met zijn eigen draai eraan geven. Zo zingt hij "de wielen van de bus gaan draai draai draai", "de mensen in de bus gaan aan en uit". Als hij de zinnen verandert dan zingt hij ze ook harder dan zinnen die wel kloppen. :D
pi_191086968
Haha, dat vind ik zo’n leuke ontwikkeling, PKM. Dat ze dan zelf grapjes gaan maken O+
  zondag 19 januari 2020 @ 19:52:16 #61
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_191105934
Wij deden vandaag de lakmoesproef op gebied van zindelijkheid. Met het OV een middagje naar A'dam zonder luier. D.w.z. heen had ik hem een luier aangedaan, daar uit en alles netjes op de wc, terug wilde hij gewoon pertinent geen luier om. Goed zo, voed je moeder maar op. Maar dichtbij de wc's gaan zitten in de trein. Op het moment dat hij moest zaten we net op de fiets naar huis en vroeg ik of hij het eventjes kon ophouden. En dat kon hij ^O^ Alles dus goed gegaan *O*

Ultieme uitje samen trouwens. Met de trein naar A'dam CS en dan het pontje, dit keer naar NDSM werf voor een high tea met vriendinnen met hun peuters O+

En zo zei ik voor de 5e keer vandaag hoe trots ik wel niet op 'm was. En zei hij: mama, dat MOET je niet telkens zeggen! }:| :D
  zondag 19 januari 2020 @ 20:04:22 #62
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191106148
Oh dat is zó herkenbaar :D

Ik kreeg vanmiddag te horen dat ik naar de vangenis (gevangenis) moet omdat ik het te vaak zeg vragen haar :')

Lekker zeg zo'n dag, met zindelijk kind ook nog ^O^

Dat uitje met pontje en alles moet ik ook nog eens doen.
Lijkt me geweldig!
pi_191107373
Super zo’n uitje, Quoi. En dan ook nog zonder luier!

Wij hadden vanmorgen echt een drama ochtend met 2 verschrikkelijke peuters. Vanmiddag stond een personeelsborrel van mijn werk op het programma (klein team, bij mijn werkgevers thuis, met kindjes ook), dus ik voelde de bui al hangen.
Maar... super lief allebei. S. een hele tijd met de grote kinderen alleen op zolder gespeeld (hallo loslaten), Mijm vooral in de tuin gerend en op de trampoline gespeeld.
Net voor we naar huis gingen viel Mijm nog even een giga bult op zijn hoofd...
En toen we thuis kwamen ging ik Mijm in bed leggen, S. mocht nog even kletsen met papa. Die vond ik net diep snurkend tegen papa aan op de bank O+
Heerlijk als een verschrikkelijke dag zo’n fijne wending krijgt O+ O+
pi_191107570
Quoi wat goed! Wij gingen ook met de trein (zonder wc en zonder luier) maar dat ging ook goed, was maar een kort ritje.

We hadden eerst een potje in de kamer staan maar dit weekend weggehaald en naar de grote wc laten gaan maar dat bracht wat ongelukjes met zich mee, dus we hebben het potje teruggezet. Ach ja, ook prima. Verder wel overdag van de luiers af.

Lesage dat klinkt als een heerlijke dag!
  zondag 19 januari 2020 @ 21:30:06 #65
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_191107660
Ja en dan ben ik toch wel weer blij met dat staand plassen. Die NS wc's :r
Goed bezig ook die L.! @Nazil

@LeSage gelukkig dat ze bijtrokken. Borrelt toch een stuk meer ontspannen.

Max was ook halverwege het voorlezen al vertrokken. Wie noemde trouwens pas het boek "Slaap maar fijn, bouwterrein"? Wat een hit.
pi_191107697
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 21:30 schreef Quoi het volgende:
Goed bezig ook die L.! @:Nazil

@:LeSage gelukkig dat ze bijtrokken. Borrelt toch een stuk meer ontspannen.

Max was ook halverwege het voorlezen al vertrokken. Wie noemde trouwens pas het boek "Slaap maar fijn, bouwterrein"? Wat een hit.
Ik hoor hier pas weer over dik 4 maand, maar idd leuk boek hè! Ik ken hem vrijwel uit m'n hoofd..
  zondag 19 januari 2020 @ 21:35:39 #67
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191107746
Wij hebben even een voorleespauze :D . Ik geniet er lekker van, doei principes, kind komt niks te kort en ligt lekker snel in zijn bed 's avonds ^O^ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 19 januari 2020 @ 21:40:14 #68
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_191107820
O hey, wat maakt het uit ;) Hier ligt hij dus juist mét voorlezen snel in bed en is zeer snel onder zeil. Ik geloof dat ik het niet meer uit het slaapritueel krijg.
pi_191108161
Wat fijn van toch nog zo’n einde LeSage!

Je kan ook op een ander moment van de dag voorlezen hè Lemijn ;)

Over voorlezen gesproken, over twee weken zijn de voorleesdagen, veel bibliotheken en kinderboekenwinkels organiseren dan activiteiten gericht op peuters/kleuters.

Wij hadden een dagje Efteling. Mega druk, maar niet bij de draaimolens en laten dat nou net de topattracties zijn volgens Em en Lala... ze hebben het heel goed volgehouden tot 17:30 en vonden het geweldig! Net als hun eerste slokjes chocomel :’)
  Manager PR/Moderator maandag 20 januari 2020 @ 00:20:02 #70
269689 crew  Viv
pi_191109752
@FlyingFish haha mooi is dat, investeert de Efteling miljoenen in nieuwe attracties en dan is de simpelste draaimolen nog het leukst. :D Ik werd laatst trouwens kotsmisselijk in die zweefmolen van ze, terwijl ik al hun achtbanen (inclusief de Baron) prima kan hebben. :?

ZZ verkondigde vandaag dat ze geen broertje wil, en ook geen zusje of een baby*, maar wél een baby-pop, met een mutsje en sokjes. Even later was ik wat babyspullen aan het opruimen, een deel bewaarde ik "voor als hier toch nog een baby komt". Vroeg ze: "gaat die dan ook weer naar [zijn/haar eigen] huis?" _O- @Quoi @Molo @Nazil Zijn jullie peuters daar ook mee bezig?

*Dat lijkt dubbel op, maar dat komt vanwege dit liedje. :')
  maandag 20 januari 2020 @ 04:06:39 #71
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191110232
Dat liedje heb ik heeeeeeel snel weggeklikt voor het weer in mijn hoofd zit :+

Zo nu en dan plopt hier de vraag op of ze een zusje of broertje krijgt. Maar ze is dan tegenwoordig vooral zélf zwanger met een Elsa-pop onder haar jurk/trui, die geboren wordt en heel veel melk en pap gevoerd krijgt door haar en platgezoend wordt.
Laatste tijd ook heel veel vragen over hoe zij zelf dan kon eten toen ze in mijn buik zat, 'want dan kon ze toch niet bij mijn borst voor melk' en dat soort levensvragen O+

Het antwoord dat er geen broertje of zusje meer komt is iig ok, en dan gaat ze vooral opnoemen wie allemaal haar vriendjes zijn en of ze daarmee mag spelen. Delen van speelgoed is op een enkel buurjongetje na (die haar nogal negatief triggert door zijn manier van reageren/zijn) geen probleem.

Ze heeft alleen een voorliefde voor fluiten, en die ben ik stiekem één voor één aan het amputeren uit mijn huishouden omdat dat de gezinsgezondheid zeer ten goede komt :+

Verder wil ze elke dag wel met papa en mama trouwen, roept ze tegen al haar vriendjes dat ze van hun houdt en was ze Max van Quoi ook al zo aan het platzoenen vorige week toen ze elkaar zagen. Hoppa, live life to the fullest :+
Zou niet weten van wie ze dat heeft :+
pi_191110809
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 21:30 schreef Quoi het volgende:
Goed bezig ook die L.! @:Nazil

@:LeSage gelukkig dat ze bijtrokken. Borrelt toch een stuk meer ontspannen.

Dat was ik denk k. Is James zn lieflings! Stad en land afgezocht toen.

Zijn jullie peuters ook peuter puberdraken? Manman sinds hij naar school gaat is het allemaal nog veel erger... grote mond, vechten met iedereen, niet luisteren... heel gezellig dus af en toe :')
Maar diezelfde draak kan zo heerlijk opgekruld bij me in slaap vallen♡
S. 2014
J. 2016
  Manager PR/Moderator maandag 20 januari 2020 @ 07:37:47 #73
269689 crew  Viv
pi_191110945
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2020 04:06 schreef Molo het volgende:
Laatste tijd ook heel veel vragen over hoe zij zelf dan kon eten toen ze in mijn buik zat, 'want dan kon ze toch niet bij mijn borst voor melk' en dat soort levensvragen O+
O+ Hier vroeg ze laatst of ik haar dan had opgegeten, waardoor ze in mijn buik terechtgekomen was. En als wij het hebben over vroeger vraagt ze altijd of zij toen al in de buik zat, en als wij dan nee zeggen, is het: "Was ik toen nog kapot?" (Als in: nog niet gemaakt. :D )
  maandag 20 januari 2020 @ 07:54:23 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191111045
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 07:37 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

O+ Hier vroeg ze laatst of ik haar dan had opgegeten, waardoor ze in mijn buik terechtgekomen was. En als wij het hebben over vroeger vraagt ze altijd of zij toen al in de buik zat, en als wij dan nee zeggen, is het: "Was ik toen nog kapot?" (Als in: nog niet gemaakt. :D )
_O-

Hier als we zoiets bespreken, dit hoofd en dan roepen "TOEN WAS IK EEN BEEEBIEEEE!!!"

En ik zo van "nope, helaasch, toen was je er nog niet"

En dan zij weer "OH MAAR TOEN ZAT IK IN JOUW BUIK MAMA!!! *O* "

En ik dan weer "nope, helaas, ook nog niet in mijn buik, was heel lang geleden meisje'

Dan volgt deze blik meestal

Waarna ik zeg dat ik het veel gezelliger vind nu zij er wel is :D

En dan eindigen we met dit beeld *O*

waarna ze vaak vraagt 'mag ik dan nu op de tv kijken??' :')

Ze dacht ook afgelopen week dat als zij naar de crèche is en wij gaan werken, we stiekem Shrek gingen kijken op tv _O- _O- _O-
Heerlijk specifiek Shrek ook :D
En was er erg jaloers op _O- O+
Mijn heerlijke mafketel
  maandag 20 januari 2020 @ 07:58:27 #75
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191111069
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2020 07:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dat was ik denk k. Is James zn lieflings! Stad en land afgezocht toen.

Zijn jullie peuters ook peuter puberdraken? Manman sinds hij naar school gaat is het allemaal nog veel erger... grote mond, vechten met iedereen, niet luisteren... heel gezellig dus af en toe :')
Maar diezelfde draak kan zo heerlijk opgekruld bij me in slaap vallen♡
Ik geloof dat het ergste hier juist over is sinds ze meer verbaal duidelijk kan maken wat ze wil en voelt. En dat wij ook iets consequenter afdwingen dat ze dat zegt ipv gaat krijsen en bijten :')

Maar is ook echt een meisje wat het liefste knuffelt en zoent en aait en als ze boos is knijpt en bijt dus dat is wellicht anders dan James :+

Met school bedoel je peuterspeelzaal oid toch? Hij is toch jonger dan de mijne? (eind juni 2016)
pi_191111472
Wat klinken jullie oudere peuters awesome zeg! Voorpret O+

Hier (nog) geen gedraak, maar wellicht om wat @Molo zegt: Günther kan prima verbaal kraakhelder maken wat hij wil (momenteel vaak voorafgegaan door een plechtig Jongens, luister even! - met dank aan het al weken favoriete 'Kietel Nooit een Krokodil' :')) dus dat scheelt vast wel.
En in plaats van 'Nee!' horen we hier tegenwoordig vooral 'Nee bedankt' en hoewel de boodschap hetzelfde is, klinkt het toch aangenamer :+

Kinderstoel is per afgelopen weekend overigens definitief naar zolder. Nu een fugly maar goedkope tussenoplossing van twee tuinstoelkussentjes erop. Vaarwel Ikea Antilop, het was 'n mooie anderhalf jaar! O+ :W

SPOILER
Dude begint trouwens nog voor het einde van de winter uit z'n truien te groeien en hij mocht helpen met een paar nieuwe dingen kiezen voor als z'n 'schooltje' (zo noemde de peuterjuf het bij de intake en Günther nu dus ook de hele dag :')) straks begint. Beslissing van de koter: papegaaiduikers! O+

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 20-01-2020 09:09:51 ]
pi_191111501
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 20:00 schreef FlyingFish het volgende:
Wat fijn dat de gehoortest iig wel goed was Miezziej! Hebben ze enig idee waar de achterstand dan door kan komen? Wel toevallig (en ook wel handig qua ervaringen) dat een nichtje hetzelfde heeft.
Ze vermoeden een TOS, maar ze staat nu op de wachtlijst voor psychologisch onderzoek om andere dingen uit te sluiten (bijvoorbeeld autisme e.d.). TOS is een aangeboren afwijking (dit klinkt weer heel heftig :')) waarbij de taalverwerking in de hersenen niet goed werkt.

Goede oplossing zo Minilot! :D M. past echt nog lange na niet aan tafel :')

Leuke gesprekken Molo :D Zie het helemaal voor me!
pi_191112486
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2020 07:58 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik geloof dat het ergste hier juist over is sinds ze meer verbaal duidelijk kan maken wat ze wil en voelt. En dat wij ook iets consequenter afdwingen dat ze dat zegt ipv gaat krijsen en bijten :')

Maar is ook echt een meisje wat het liefste knuffelt en zoent en aait en als ze boos is knijpt en bijt dus dat is wellicht anders dan James :+

Met school bedoel je peuterspeelzaal oid toch? Hij is toch jonger dan de mijne? (eind juni 2016)
Ja psz idd... verbaal kan hij zich prima uitdrukken en zeggen wat hij niet wil, helaas gaat dat vaak met een hulkachtige uitbarsting richting zus... James bijt overigens ook en slaat of knijpt... alle trucjes kent hij wel... maar ook dingen als " zal ik jou even doodmaken"... en als ik dan vervolgens uitleg wat dood betekent dan gaat ie huilen want mama mag niet weg... Ik herken dit helemaal niet van zijn zus...
S. 2014
J. 2016
pi_191113220
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:12 schreef littledrummergirl het volgende:
Nee, uiteraard niet. Mijn dochter is destijds vaak met een stint vervoerd. Ja, daar geef je dan in het volste vertrouwen toestemming voor. En dat ging door het drukke centrum van DH. Je moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren.

Het lijkt me best logisch om een beetje kritisch na te denken over deze dingen.

Verder ligt het aan je kind, en hoe je kind is. Mijn jongste heeft wat opvang betreft best veel veranderingen gehad, en dat vind ik niet fijn voor hem. Bij zijn huidige kdv heb ik dan ook aangegeven dat ik in ieder geval de eerste maanden niet wilde dat hij op een andere groep zou worden gezet als dat met bezetting zo uit zou komen. Dat moeten ze dan maar even met een ander kindje doen, de mijnes had echt behoefte aan veiligheid en vertrouwdheid. Dat heb ik netjes uitgelegd en dat begrepen ze.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_191113365
Heftig GM, ik herken het gedrag ook niet, maar geloof dat ik überhaupt een relaxte peuter heb. Als zal ik daar niet te vroeg om juichen. Ze is eigenlijk altijd vrolijk en als ze het ergens niet mee eens is biedt ze wel verbaal weerstand of gooit zich huilend op de grond, maar als ze merkt dat we daar niet in meegaan is dat na 30 seconden weer voorbij. :D

Over broertje/zusje, ze heeft er eerder nooit naar gevraagd maar weet nu dus dat er een baby in mijn buik zit. Zo tof om te zien hoe ze daarmee omgaat. Ze zegt zelf ‘mama, baby zegt dat ie een kusje wil’ en dan kust ze mijn buik; ‘baby wil ook nog een knuffel’. Als baby huilt haalt ze m uit mijn buik, wiegt m even en stopt m dan terug in de box in mijn buik. O+ Ze is nu al een hele lieve zus. Benoemt ook dat baby nog klein is (steekt pink omhoog) en nog groot moet groeien en dat ze van m houdt. O+

Goede smaak heeft gunther! En hij is echt groot hè!? N blijft voorlopig in de triptrap, ik denk er wel over om binnenkort de babyset er eens uit te halen. De uitspraak luister even klinkt heel bekend. ‘Mama/papa, luister eens naar mij!’ :+
pi_191113824
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 09:00 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ze vermoeden een TOS, maar ze staat nu op de wachtlijst voor psychologisch onderzoek om andere dingen uit te sluiten (bijvoorbeeld autisme e.d.). TOS is een aangeboren afwijking (dit klinkt weer heel heftig :')) waarbij de taalverwerking in de hersenen niet goed werkt.
F heeft waarschijnlijk ook TOS en moet 9 maart voor psychologisch onderzoek naar Groningen. Hoe lang is de wachtlijst bij jullie? Gaat ze al naar school?
pi_191113839
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2020 10:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ja psz idd... verbaal kan hij zich prima uitdrukken en zeggen wat hij niet wil, helaas gaat dat vaak met een hulkachtige uitbarsting richting zus... James bijt overigens ook en slaat of knijpt... alle trucjes kent hij wel... maar ook dingen als " zal ik jou even doodmaken"... en als ik dan vervolgens uitleg wat dood betekent dan gaat ie huilen want mama mag niet weg... Ik herken dit helemaal niet van zijn zus...
Ik denk dat kinderen met een al ouder zusje of broertje soms wat agressiever de aandacht opeisen of voor zichzelf opkomen. Ik zie dat Ysje ook doen richting zijn zusje. En ja, verder is het denk ik ook wel temperament, dat heeft bij ons de oudste duidelijk wat meer, en zichzelf in de weg zitten: dingen zeggen en doen en daar vervolgens weer heel veel spijt van hebben en om die reden over de rooie gaan want niet weten hoe dat terug te draaien.

Het vraagt veel begeleiding en rustig blijven (dat is niet altijd gemakkelijk natuurlijk) en blijven uitleggen wat wel en niet kan en waarom en tegelijk ook empathie overbrengen voor waar hij mee zit of wat hij probeert duidelijk te maken. Het is niet makkelijk, maar als je ziet dat ze groeien en daarin soms zichzelf overwinnen en ontwikkelen ook weer mooi.

Bij Ysje werkt het momenteel vrij goed om op het moment dat hij schreeuwend/schreeuwerig iets duidelijk maakt of een beetje hulpeloos doet alsof hij niet kan praten hem daarop te wijzen. "Ysje, kun je ook gewoon zeggen wat je wil? Tegen ons praten?" Dan gaat hij eerst zo heel klassiek met kin naar beneden bozig kijken, en vervolgens doet hij toch z'n best om rustig te zeggen wat hij wil of niet wil. Hij is daarin een stuk redelijker dan I in die periode. :D . :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_191114688
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2020 07:54 schreef Molo het volgende:

[..]

_O-

Hier als we zoiets bespreken, dit hoofd en dan roepen "TOEN WAS IK EEN BEEEBIEEEE!!!"

[ afbeelding ]

En ik zo van "nope, helaasch, toen was je er nog niet"

En dan zij weer "OH MAAR TOEN ZAT IK IN JOUW BUIK MAMA!!! *O* "

[ afbeelding ]

En ik dan weer "nope, helaas, ook nog niet in mijn buik, was heel lang geleden meisje'

Dan volgt deze blik meestal

[ afbeelding ]

Waarna ik zeg dat ik het veel gezelliger vind nu zij er wel is :D

En dan eindigen we met dit beeld *O*

[ afbeelding ]

waarna ze vaak vraagt 'mag ik dan nu op de tv kijken??' :')

Ze dacht ook afgelopen week dat als zij naar de crèche is en wij gaan werken, we stiekem Shrek gingen kijken op tv _O- _O- _O-
Heerlijk specifiek Shrek ook :D
En was er erg jaloers op _O- O+
Mijn heerlijke mafketel

:D Wat een heerlijke omschrijving!

Mini; als je Gunther zo ziet zitten lijkt hij bijna meer een peuter dan een kleuter joh! Knappe vent heb je O+

Nolita, wat klinkt dat onwijs lief hoe ze over haar toekomstige broer/zus praat *;

Hier ging de PSZ weer best aardig, het wegbrengen zal nog wel een tijd een gevoelig punt blijven maar ze was snel getroost en ze had het goed naar haar zin gehad, de juf was trots op haar O+ Ik merk dat ze zich goed begint te hechten aan de juf en dat neemt al een hoop van mijn zorgen weg. Heb van alles kunnen doen vanochtend en dat is toch ook wel lekker zonder peuter om je heen soms ;)

Je zus als bank gebruiken is heel normaal :7 Zuslief vond het wel best ;)
SPOILER
And you know I might
pi_191115168
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 09:00 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ik breek even snel in, ik lees niet altijd mee, zie het nu toevallig ;)

Mijn zoontje (2jr 8mnd) praat praktisch niet, enkele woorden. 'Mama, papa, mooi, bah, nee, die'.
Hij gaat binnenkort naar een observatie-opvang, hoewel ik inmiddels best al weet dat hij autisme heeft, door ander gedrag (niet wijzen, niet zwaaien, alles op rijtjes zetten bijvoorbeeld, en dan de hele dag door ;) )

Wij hebben blijkbaar supersnel aan de bel getrokken, want hij is de jongste die ze ooit gezien hebben ;) Gemiddeld is de eerste aanraking met "echte" hulpverlening tussen 3 en 4 jaar.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_191115170
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2020 08:56 schreef minilot het volgende:
Wat klinken jullie oudere peuters awesome zeg! Voorpret O+

Hier (nog) geen gedraak, maar wellicht om wat @:Molo zegt: Günther kan prima verbaal kraakhelder maken wat hij wil (momenteel vaak voorafgegaan door een plechtig Jongens, luister even! - met dank aan het al weken favoriete 'Kietel Nooit een Krokodil' :')) dus dat scheelt vast wel.
En in plaats van 'Nee!' horen we hier tegenwoordig vooral 'Nee bedankt' en hoewel de boodschap hetzelfde is, klinkt het toch aangenamer :+

Kinderstoel is per afgelopen weekend overigens definitief naar zolder. Nu een fugly maar goedkope tussenoplossing van twee tuinstoelkussentjes erop. Vaarwel Ikea Antilop, het was 'n mooie anderhalf jaar! O+ :W

SPOILER
Dude begint trouwens nog voor het einde van de winter uit z'n truien te groeien en hij mocht helpen met een paar nieuwe dingen kiezen voor als z'n 'schooltje' (zo noemde de peuterjuf het bij de intake en Günther nu dus ook de hele dag :')) straks begint. Beslissing van de koter: papegaaiduikers! O+

[ afbeelding ]
Oeh boekentip voor Günther (op basis van trui :+) :

https://www.bookspot.nl/b(...)me-mee-9789044835595
pi_191115658
@ViviRAWRS niet over broertjes en zusjes, maar hij wilde van de week een nieuw bed omdat die te klein werd :+ hij heeft een 90x180 for the record. Ik zei gekscherend hier kan je mee doen totdat je uit huis gaat. En toen vroeg hij hoe en wat uit huis. Ik zeg als je een vriendin (of vriend, boeiend) krijgt, ga je daarmee in een huis wonen en krijg je misschien zelf ook wel een kindje. Toen wilde hij een meisje, ohnee jongetje! En ging het daar de hele avond over.
pi_191115911
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 12:30 schreef Xanteh het volgende:

[..]

F heeft waarschijnlijk ook TOS en moet 9 maart voor psychologisch onderzoek naar Groningen. Hoe lang is de wachtlijst bij jullie? Gaat ze al naar school?
Ik heb je een PM gestuurd :Y

quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 14:12 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik breek even snel in, ik lees niet altijd mee, zie het nu toevallig ;)

Mijn zoontje (2jr 8mnd) praat praktisch niet, enkele woorden. 'Mama, papa, mooi, bah, nee, die'.
Hij gaat binnenkort naar een observatie-opvang, hoewel ik inmiddels best al weet dat hij autisme heeft, door ander gedrag (niet wijzen, niet zwaaien, alles op rijtjes zetten bijvoorbeeld, en dan de hele dag door ;) )

Wij hebben blijkbaar supersnel aan de bel getrokken, want hij is de jongste die ze ooit gezien hebben ;) Gemiddeld is de eerste aanraking met "echte" hulpverlening tussen 3 en 4 jaar.
Ah, dus zo laat zijn we dan ook weer niet :+ M. kon op zich "op tijd" wel zinnetjes maken van 3 en 4 woorden, dus dat vonden ze altijd wel goed bij het CB. Ze heeft een hele tijd een beperkt aantal woorden gehad die ze zei, nu komen er eindelijk weer wat nieuwe bij.

Fijn dat bij jullie de bal al gaat rollen! Hopelijk gaat het goed met de observatie en krijgt hij de hulp die hij nodig heeft :Y
  maandag 20 januari 2020 @ 22:10:02 #88
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_191123269
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 00:20 schreef ViviRAWRS het volgende:
ZZ verkondigde vandaag dat ze geen broertje wil, en ook geen zusje of een baby*, maar wél een baby-pop, met een mutsje en sokjes. Even later was ik wat babyspullen aan het opruimen, een deel bewaarde ik "voor als hier toch nog een baby komt". Vroeg ze: "gaat die dan ook weer naar [zijn/haar eigen] huis?" @Quoi @Molo @Nazil Zijn jullie peuters daar ook mee bezig?
Jaja, pas kreeg ik de vraag thuis: waarom heb ik geen broertje? op de een of andere manier is een zusje geen issue of importance Voor hem is het verder geen big deal, ik word daar dan wel even week van. Even maar ;)

KDV had vanmiddag de niet-slapers meegenomen naar Monkey Town. Max was compleet doorgedraaid, lag voor het eten in coma en werd net compleet gedesorienteerd wakker met honger en doorweekt. Even snel sliep hij weer (na een broodje en schoon bed). Zal me een feestje zijn geweest daar :')
  maandag 20 januari 2020 @ 22:13:35 #89
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_191123339
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2020 14:36 schreef Nazil het volgende:
@:vivirawrs niet over broertjes en zusjes, maar hij wilde van de week een nieuw bed omdat die te klein werd :+ hij heeft een 90x180 for the record. Ik zei gekscherend hier kan je mee doen totdat je uit huis gaat. En toen vroeg hij hoe en wat uit huis. Ik zeg als je een vriendin (of vriend, boeiend) krijgt, ga je daarmee in een huis wonen en krijg je misschien zelf ook wel een kindje. Toen wilde hij een meisje, ohnee jongetje! En ging het daar de hele avond over.
Hihi, dat gesprekje hadden wij ook vandeweek. Verder nog, want het was n.a.v. zijn bewering dat er eten in zijn balletjes zat (eerste vraag was wat die 2 dingen zijn). Ik vertelde het maar gewoon zoals het is en hij moest dus op zoek naar een meisje en dat moest dan Larf van @Molo worden :')
  maandag 20 januari 2020 @ 22:18:46 #90
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191123440
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 22:13 schreef Quoi het volgende:

[..]

Hihi, dat gesprekje hadden wij ook vandeweek. Verder nog, want het was n.a.v. zijn bewering dat er eten in zijn balletjes zat (eerste vraag was wat die 2 dingen zijn). Ik vertelde het maar gewoon zoals het is en hij moest dus op zoek naar een meisje en dat moest dan Larf van @:Molo worden :')
_O- _O- _O-

Kan ik mee leven hoor :D
Wij samen bieren ofzo terwijl zij op pad zijn, deal
pi_191123484
@Quoi wat een leuk idee van het kdv naar monkeytown!

ik heb het idee dat hij niet zo doorheeft dat er kinderen zijn met een broertje of zusje en wat dat inhoudt. Alleen brother finger en sister finger, dat kent hij wel maar dat zijn de ringvinger en middelvinger :+

Vanochtend bij de action zag hij een verfsetje met een plastic giraf,wat verf en kwasten. Hij stond erbij en vond het helemaal geweldig, hij wilde het zo graag hebben... Dus voor 1,49 heb ik een kind intens gelukkig gemaakt :+ vanmiddag heeft hij zich vermaakt met het verven daarvan en het mengen van kleuren. Alles werd met zwart gemengd dus je kan je voorstellen hoe de giraf er nu uit ziet. Helemaal trots en vanavond moest de giraf op z'n nachtkastje staan. Sjinaf, we zijn de sjinaf vergeten mama! Mocht mama weer naar beneden om die giraf te pakken. :+
  maandag 20 januari 2020 @ 22:22:35 #92
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191123534
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 22:20 schreef Nazil het volgende:
@:quoi wat een leuk idee van het kdv naar monkeytown!

ik heb het idee dat hij niet zo doorheeft dat er kinderen zijn met een broertje of zusje en wat dat inhoudt. Alleen brother finger en sister finger, dat kent hij wel maar dat zijn de ringvinger en middelvinger :+

Vanochtend bij de action zag hij een verfsetje met een plastic giraf,wat verf en kwasten. Hij stond erbij en vond het helemaal geweldig, hij wilde het zo graag hebben... Dus voor 1,49 heb ik een kind intens gelukkig gemaakt :+ vanmiddag heeft hij zich vermaakt met het verven daarvan en het mengen van kleuren. Alles werd met zwart gemengd dus je kan je voorstellen hoe de giraf er nu uit ziet. Helemaal trots en vanavond moest de giraf op z'n nachtkastje staan. Sjinaf, we zijn de sjinaf vergeten mama! Mocht mama weer naar beneden om die giraf te pakken. :+
Zo leuk dat, die trots O+
pi_191124151
Nazil, hoe schattig is dat O+ O+

S. zat net te vertellen dat hij op het KDV de kippen en konijnen verzorgd had. ‘Toen gingen we de poep opruimen. Nou ja, de juf dan. En die kreeg geen vieze handen, want ze gebruikte een schep.’ Fijn dat ze daar aan hygiëne doen _O-
  dinsdag 21 januari 2020 @ 08:29:38 #94
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_191126629
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2020 22:18 schreef Molo het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Kan ik mee leven hoor :D
Wij samen bieren ofzo terwijl zij op pad zijn, deal
Deal 8-)

Nou, de poepjes en plasjes poster is vol. Goddank heeft hij de graafmachine ingeruild voor een ambulance. Die heeft hij meer dan verdiend want hij doet nu echt alles zelf.
pi_191131242
Max *O*

S. was vanmorgen niet blij om me te zien op het schoolplein. Gelukkig wel met een goede reden. Het was zooooo leuk op school dat hij gewoon wilde blijven. Al helemaal dikke vriendjes met de andere 2 jongens uit de klas O+

En wat een rust zo, met 1 peuter in huis.
pi_191131351
Wat fijn Lesage dat hij zo snel gesetteld is!

Emmy is erg bezig met familie-relaties zoals dat mijn vader haar opa is en dat tante D. mijn zus is. Ze wil ook een broertje of zusje. Gezegd dat dat niet gaat gebeuren. Waarom niet? Papa en mama hebben het wel geprobeerd, maar het is niet gelukt en we zijn gewoon al en sowieso heel blij met jou!
Ze begrijpt (geloof ik) dat grote mensen vroeger ook baby zijn geweest en vindt dat heel grappig. Als ze foto’s ziet van mij en/of mijn man van vroeger dan snapt ze niet waar zij dan is. Ik leg dan uit dat zij er toen nog niet was, maar dan zit ze me toch een beetje glazig aan te kijken.
pi_191153113
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 22:20 schreef Nazil het volgende:
@:quoi wat een leuk idee van het kdv naar monkeytown!

Dat is echt Wolfs favoriete ding om te doen. Bij hem wordt het een soort galaxybeest. Hij speelt er daarna ook hele rollenspellen mee.

Praten gaat nog steeds niet heel denderend maar er komen mondjesmaat wat woorden bij. Volgende week vrijdag starten we met logopedie en aanstaande maandag heeft hij een onderzoek bij het audiologisch centrum.

Op woensdagmiddag mag hij een beetje grote broer spelen voor het kindje dat dan hier is. Hij vindt het vooral heel belangrijk dat 'ie goed drinkt en z'n fruit eet. _O-
pi_191156524
Lastig @Cygne dat het praten nog niet zo goed gaat, maar wel fijn dat er steeds meer woorden wel bijkomen. Hebben jullie een fijne logopedist?

Banaan heeft volgens mij geen benul van wat een broertje of zusje is. Ik vertel hem soms wel dat hij in mijn buik groeide of dat de buurvrouw zwanger is en ze dan een baby krijgen.

Fijn dat hij al goed op zijn plek is @LeSage !

@Nazil dat klinkt leuk, wij moeten binnenkort maar weer eens naar de Action. Nu wil Banaan zo'n beetje de hele dag door "behang maken", wat betekent dat hij de hele bak knutselpapier op tafel legt terwijl hij vertelt welke kleur het is.

@rena fijn dat je meisje lekker aan get wennen is bij de peuterspeelzaal en wat een heerlijke foto. O+

Banaan vindt het ook steeds leuker bij de peuterspeelzaal. Laatst zei hij weer " mama gaat weg, jij huilen" en ben ik er tegenin gegaan door te zeggen dat dat kan gebeuren maar dat hij er ook blij kan zijn en kan lachen. Daar reageerde hij met een stralende lach op en dinsdag zei hij "naar peuterspeelzaal, lachen" toen we vertrokken.

Vandaag wou hij er ook weer zelf naartoe lopen in plaats van getild worden. Hij liep best door en ging af en toe vrolijk springen en huppelen. Wat een verschil met vorige week. :)
Hij was wel verdrietig toen ik ging maar toen ik even naar hem keek door het raam was hij al door het ergste heen en hij ging aan de foto's te zien al snel weer zelfstsndig spelen. O+

Gisteren moest hij voor het eerst naar de tandarts. Vooraf hebben we de tanden van panda gepoetst en mocht hij een keer zelf zijn tanden poetsen zonder pasta.
Bij de tandarts wou hij met papa in de stoel en toen de tandarts vroeg "wat gaan we doen" probeerde hij het gauw af te wenden met "papa's mond".
Hij trok wel even een huilmondje maar zette zichtbaar de knop om en deed toch zijn mond open. Geen gaatjes. *O*

Ze vond dat zijn mondje zo mooi schoon was. Ik zei dat hij het zelf had gepoetst. Ze checkte toch maar even of we normaal gesproken wel zelf zijn tanden poetsen. :D >:)
pi_191157336
@PKM, ze klonk heel lief aan de telefoon. Wat goed van Banaan bij de tandarts!
pi_191158082
Is er ook een "wat" fase bij peuters?
Als wij iets tegen Simon zeggen, dan zegt hij vaak "wat???"
Het is onduidelijk of hij het dan niet hoort, of dat het een soort fase of spelletje is.
Hij doet het al een paar weken en het begint steeds meer op te vallen hoe vaak hij "wat" zegt.
Als ik vraag of hij mama niet goed hoort, dan zegt ie "jawel", maar ik weet niet in hoeverre ik zijn antwoorden kan vertrouwen :)

Manlief en ik vragen af of we er iets mee moeten (naar huisarts)?????

Verder vind ik zijn redenatie vermogen echt mooi om te volgen.

Vanochtend hebben we een lange wandeling gemaakt, oud brood mee voor de eendjes. We werden ingehaald door een man. Simon vroeg aan mij wat die meneer ging doen. Ik zei dat ik dat niet wist. Toen vroeg hij "gaat die meneer ook eendjes voeren" Ik zei dat ie dat misschien ook wel ging doen. Toen kwam Simon tot de volgende conclusie "nee, dat kan niet. Hij heeft geen brood bij zich" O+

Bij thuiskomst wilde Simon een heel scherp mes van het aanrecht pakken. Ik legde het snel buiten zijn bereik en legde uit dat het een heel scherp mes was. Toen we gingen lunchen, kwam ie nog even terug op het mes: "als ik groot ben, mag ik dan wel het mes?"

PKM en rena, wat fijn om te lezen dat Banaan en C'tje al meer gewend zijn bij de psz!
En wat goed van Banaan bij de tandarts. Wij mogen morgen weer naar de tandarts, voor de 2e keer met Simon. Ik ben benieuwd :)

Quoi, wat knap van Max!

Cygne, zorgzame Wolfje :) Hopelijk helpt de logopedie met het praten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')