abonnement Unibet Coolblue
pi_191111472
Wat klinken jullie oudere peuters awesome zeg! Voorpret O+

Hier (nog) geen gedraak, maar wellicht om wat @Molo zegt: Günther kan prima verbaal kraakhelder maken wat hij wil (momenteel vaak voorafgegaan door een plechtig Jongens, luister even! - met dank aan het al weken favoriete 'Kietel Nooit een Krokodil' :')) dus dat scheelt vast wel.
En in plaats van 'Nee!' horen we hier tegenwoordig vooral 'Nee bedankt' en hoewel de boodschap hetzelfde is, klinkt het toch aangenamer :+

Kinderstoel is per afgelopen weekend overigens definitief naar zolder. Nu een fugly maar goedkope tussenoplossing van twee tuinstoelkussentjes erop. Vaarwel Ikea Antilop, het was 'n mooie anderhalf jaar! O+ :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dude begint trouwens nog voor het einde van de winter uit z'n truien te groeien en hij mocht helpen met een paar nieuwe dingen kiezen voor als z'n 'schooltje' (zo noemde de peuterjuf het bij de intake en Günther nu dus ook de hele dag :')) straks begint. Beslissing van de koter: papegaaiduikers! O+



[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 20-01-2020 09:09:51 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_191111501
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 20:00 schreef FlyingFish het volgende:
Wat fijn dat de gehoortest iig wel goed was Miezziej! Hebben ze enig idee waar de achterstand dan door kan komen? Wel toevallig (en ook wel handig qua ervaringen) dat een nichtje hetzelfde heeft.
Ze vermoeden een TOS, maar ze staat nu op de wachtlijst voor psychologisch onderzoek om andere dingen uit te sluiten (bijvoorbeeld autisme e.d.). TOS is een aangeboren afwijking (dit klinkt weer heel heftig :')) waarbij de taalverwerking in de hersenen niet goed werkt.

Goede oplossing zo Minilot! :D M. past echt nog lange na niet aan tafel :')

Leuke gesprekken Molo :D Zie het helemaal voor me!
pi_191112486
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2020 07:58 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik geloof dat het ergste hier juist over is sinds ze meer verbaal duidelijk kan maken wat ze wil en voelt. En dat wij ook iets consequenter afdwingen dat ze dat zegt ipv gaat krijsen en bijten :')

Maar is ook echt een meisje wat het liefste knuffelt en zoent en aait en als ze boos is knijpt en bijt dus dat is wellicht anders dan James :+

Met school bedoel je peuterspeelzaal oid toch? Hij is toch jonger dan de mijne? (eind juni 2016)
Ja psz idd... verbaal kan hij zich prima uitdrukken en zeggen wat hij niet wil, helaas gaat dat vaak met een hulkachtige uitbarsting richting zus... James bijt overigens ook en slaat of knijpt... alle trucjes kent hij wel... maar ook dingen als " zal ik jou even doodmaken"... en als ik dan vervolgens uitleg wat dood betekent dan gaat ie huilen want mama mag niet weg... Ik herken dit helemaal niet van zijn zus...
S. 2014
J. 2016
pi_191113220
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:12 schreef littledrummergirl het volgende:
Qua toestemming, het enige wat ik best een ding zou vinden is vervoer in een busje of bakfiets oid :@. Dan moet je maar hopen dat iedereen net zo goed oplet als jijzelf... Het OV vind ik geen probleem :D ben ik nu een hysterische zeikmoeder :+ ?
Nee, uiteraard niet. Mijn dochter is destijds vaak met een stint vervoerd. Ja, daar geef je dan in het volste vertrouwen toestemming voor. En dat ging door het drukke centrum van DH. Je moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren.

Het lijkt me best logisch om een beetje kritisch na te denken over deze dingen.

Verder ligt het aan je kind, en hoe je kind is. Mijn jongste heeft wat opvang betreft best veel veranderingen gehad, en dat vind ik niet fijn voor hem. Bij zijn huidige kdv heb ik dan ook aangegeven dat ik in ieder geval de eerste maanden niet wilde dat hij op een andere groep zou worden gezet als dat met bezetting zo uit zou komen. Dat moeten ze dan maar even met een ander kindje doen, de mijnes had echt behoefte aan veiligheid en vertrouwdheid. Dat heb ik netjes uitgelegd en dat begrepen ze.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_191113365
Heftig GM, ik herken het gedrag ook niet, maar geloof dat ik überhaupt een relaxte peuter heb. Als zal ik daar niet te vroeg om juichen. Ze is eigenlijk altijd vrolijk en als ze het ergens niet mee eens is biedt ze wel verbaal weerstand of gooit zich huilend op de grond, maar als ze merkt dat we daar niet in meegaan is dat na 30 seconden weer voorbij. :D

Over broertje/zusje, ze heeft er eerder nooit naar gevraagd maar weet nu dus dat er een baby in mijn buik zit. Zo tof om te zien hoe ze daarmee omgaat. Ze zegt zelf ‘mama, baby zegt dat ie een kusje wil’ en dan kust ze mijn buik; ‘baby wil ook nog een knuffel’. Als baby huilt haalt ze m uit mijn buik, wiegt m even en stopt m dan terug in de box in mijn buik. O+ Ze is nu al een hele lieve zus. Benoemt ook dat baby nog klein is (steekt pink omhoog) en nog groot moet groeien en dat ze van m houdt. O+

Goede smaak heeft gunther! En hij is echt groot hè!? N blijft voorlopig in de triptrap, ik denk er wel over om binnenkort de babyset er eens uit te halen. De uitspraak luister even klinkt heel bekend. ‘Mama/papa, luister eens naar mij!’ :+
pi_191113824
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 09:00 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ze vermoeden een TOS, maar ze staat nu op de wachtlijst voor psychologisch onderzoek om andere dingen uit te sluiten (bijvoorbeeld autisme e.d.). TOS is een aangeboren afwijking (dit klinkt weer heel heftig :')) waarbij de taalverwerking in de hersenen niet goed werkt.
F heeft waarschijnlijk ook TOS en moet 9 maart voor psychologisch onderzoek naar Groningen. Hoe lang is de wachtlijst bij jullie? Gaat ze al naar school?
pi_191113839
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2020 10:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ja psz idd... verbaal kan hij zich prima uitdrukken en zeggen wat hij niet wil, helaas gaat dat vaak met een hulkachtige uitbarsting richting zus... James bijt overigens ook en slaat of knijpt... alle trucjes kent hij wel... maar ook dingen als " zal ik jou even doodmaken"... en als ik dan vervolgens uitleg wat dood betekent dan gaat ie huilen want mama mag niet weg... Ik herken dit helemaal niet van zijn zus...
Ik denk dat kinderen met een al ouder zusje of broertje soms wat agressiever de aandacht opeisen of voor zichzelf opkomen. Ik zie dat Ysje ook doen richting zijn zusje. En ja, verder is het denk ik ook wel temperament, dat heeft bij ons de oudste duidelijk wat meer, en zichzelf in de weg zitten: dingen zeggen en doen en daar vervolgens weer heel veel spijt van hebben en om die reden over de rooie gaan want niet weten hoe dat terug te draaien.

Het vraagt veel begeleiding en rustig blijven (dat is niet altijd gemakkelijk natuurlijk) en blijven uitleggen wat wel en niet kan en waarom en tegelijk ook empathie overbrengen voor waar hij mee zit of wat hij probeert duidelijk te maken. Het is niet makkelijk, maar als je ziet dat ze groeien en daarin soms zichzelf overwinnen en ontwikkelen ook weer mooi.

Bij Ysje werkt het momenteel vrij goed om op het moment dat hij schreeuwend/schreeuwerig iets duidelijk maakt of een beetje hulpeloos doet alsof hij niet kan praten hem daarop te wijzen. "Ysje, kun je ook gewoon zeggen wat je wil? Tegen ons praten?" Dan gaat hij eerst zo heel klassiek met kin naar beneden bozig kijken, en vervolgens doet hij toch z'n best om rustig te zeggen wat hij wil of niet wil. Hij is daarin een stuk redelijker dan I in die periode. :D . :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_191114688
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2020 07:54 schreef Molo het volgende:

[..]

_O-

Hier als we zoiets bespreken, dit hoofd en dan roepen "TOEN WAS IK EEN BEEEBIEEEE!!!"

[ afbeelding ]

En ik zo van "nope, helaasch, toen was je er nog niet"

En dan zij weer "OH MAAR TOEN ZAT IK IN JOUW BUIK MAMA!!! *O* "

[ afbeelding ]

En ik dan weer "nope, helaas, ook nog niet in mijn buik, was heel lang geleden meisje'

Dan volgt deze blik meestal

[ afbeelding ]

Waarna ik zeg dat ik het veel gezelliger vind nu zij er wel is :D

En dan eindigen we met dit beeld *O*

[ afbeelding ]

waarna ze vaak vraagt 'mag ik dan nu op de tv kijken??' :')

Ze dacht ook afgelopen week dat als zij naar de crèche is en wij gaan werken, we stiekem Shrek gingen kijken op tv _O- _O- _O-
Heerlijk specifiek Shrek ook :D
En was er erg jaloers op _O- O+
Mijn heerlijke mafketel

:D Wat een heerlijke omschrijving!

Mini; als je Gunther zo ziet zitten lijkt hij bijna meer een peuter dan een kleuter joh! Knappe vent heb je O+

Nolita, wat klinkt dat onwijs lief hoe ze over haar toekomstige broer/zus praat *;

Hier ging de PSZ weer best aardig, het wegbrengen zal nog wel een tijd een gevoelig punt blijven maar ze was snel getroost en ze had het goed naar haar zin gehad, de juf was trots op haar O+ Ik merk dat ze zich goed begint te hechten aan de juf en dat neemt al een hoop van mijn zorgen weg. Heb van alles kunnen doen vanochtend en dat is toch ook wel lekker zonder peuter om je heen soms ;)

Je zus als bank gebruiken is heel normaal :7 Zuslief vond het wel best ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_191115168
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 09:00 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ze vermoeden een TOS, maar ze staat nu op de wachtlijst voor psychologisch onderzoek om andere dingen uit te sluiten (bijvoorbeeld autisme e.d.). TOS is een aangeboren afwijking (dit klinkt weer heel heftig :')) waarbij de taalverwerking in de hersenen niet goed werkt.

Ik breek even snel in, ik lees niet altijd mee, zie het nu toevallig ;)

Mijn zoontje (2jr 8mnd) praat praktisch niet, enkele woorden. 'Mama, papa, mooi, bah, nee, die'.
Hij gaat binnenkort naar een observatie-opvang, hoewel ik inmiddels best al weet dat hij autisme heeft, door ander gedrag (niet wijzen, niet zwaaien, alles op rijtjes zetten bijvoorbeeld, en dan de hele dag door ;) )

Wij hebben blijkbaar supersnel aan de bel getrokken, want hij is de jongste die ze ooit gezien hebben ;) Gemiddeld is de eerste aanraking met "echte" hulpverlening tussen 3 en 4 jaar.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_191115170
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2020 08:56 schreef minilot het volgende:
Wat klinken jullie oudere peuters awesome zeg! Voorpret O+

Hier (nog) geen gedraak, maar wellicht om wat @:Molo zegt: Günther kan prima verbaal kraakhelder maken wat hij wil (momenteel vaak voorafgegaan door een plechtig Jongens, luister even! - met dank aan het al weken favoriete 'Kietel Nooit een Krokodil' :')) dus dat scheelt vast wel.
En in plaats van 'Nee!' horen we hier tegenwoordig vooral 'Nee bedankt' en hoewel de boodschap hetzelfde is, klinkt het toch aangenamer :+

Kinderstoel is per afgelopen weekend overigens definitief naar zolder. Nu een fugly maar goedkope tussenoplossing van twee tuinstoelkussentjes erop. Vaarwel Ikea Antilop, het was 'n mooie anderhalf jaar! O+ :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dude begint trouwens nog voor het einde van de winter uit z'n truien te groeien en hij mocht helpen met een paar nieuwe dingen kiezen voor als z'n 'schooltje' (zo noemde de peuterjuf het bij de intake en Günther nu dus ook de hele dag :')) straks begint. Beslissing van de koter: papegaaiduikers! O+

[ afbeelding ]
Oeh boekentip voor Günther (op basis van trui :+) :

https://www.bookspot.nl/b(...)me-mee-9789044835595
pi_191115658
@ViviRAWRS niet over broertjes en zusjes, maar hij wilde van de week een nieuw bed omdat die te klein werd :+ hij heeft een 90x180 for the record. Ik zei gekscherend hier kan je mee doen totdat je uit huis gaat. En toen vroeg hij hoe en wat uit huis. Ik zeg als je een vriendin (of vriend, boeiend) krijgt, ga je daarmee in een huis wonen en krijg je misschien zelf ook wel een kindje. Toen wilde hij een meisje, ohnee jongetje! En ging het daar de hele avond over.
pi_191115911
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 12:30 schreef Xanteh het volgende:

[..]

F heeft waarschijnlijk ook TOS en moet 9 maart voor psychologisch onderzoek naar Groningen. Hoe lang is de wachtlijst bij jullie? Gaat ze al naar school?
Ik heb je een PM gestuurd :Y

quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 14:12 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik breek even snel in, ik lees niet altijd mee, zie het nu toevallig ;)

Mijn zoontje (2jr 8mnd) praat praktisch niet, enkele woorden. 'Mama, papa, mooi, bah, nee, die'.
Hij gaat binnenkort naar een observatie-opvang, hoewel ik inmiddels best al weet dat hij autisme heeft, door ander gedrag (niet wijzen, niet zwaaien, alles op rijtjes zetten bijvoorbeeld, en dan de hele dag door ;) )

Wij hebben blijkbaar supersnel aan de bel getrokken, want hij is de jongste die ze ooit gezien hebben ;) Gemiddeld is de eerste aanraking met "echte" hulpverlening tussen 3 en 4 jaar.
Ah, dus zo laat zijn we dan ook weer niet :+ M. kon op zich "op tijd" wel zinnetjes maken van 3 en 4 woorden, dus dat vonden ze altijd wel goed bij het CB. Ze heeft een hele tijd een beperkt aantal woorden gehad die ze zei, nu komen er eindelijk weer wat nieuwe bij.

Fijn dat bij jullie de bal al gaat rollen! Hopelijk gaat het goed met de observatie en krijgt hij de hulp die hij nodig heeft :Y
  maandag 20 januari 2020 @ 22:10:02 #88
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_191123269
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 00:20 schreef ViviRAWRS het volgende:
ZZ verkondigde vandaag dat ze geen broertje wil, en ook geen zusje of een baby*, maar wél een baby-pop, met een mutsje en sokjes. Even later was ik wat babyspullen aan het opruimen, een deel bewaarde ik "voor als hier toch nog een baby komt". Vroeg ze: "gaat die dan ook weer naar [zijn/haar eigen] huis?" @Quoi @Molo @Nazil Zijn jullie peuters daar ook mee bezig?
Jaja, pas kreeg ik de vraag thuis: waarom heb ik geen broertje? op de een of andere manier is een zusje geen issue of importance Voor hem is het verder geen big deal, ik word daar dan wel even week van. Even maar ;)

KDV had vanmiddag de niet-slapers meegenomen naar Monkey Town. Max was compleet doorgedraaid, lag voor het eten in coma en werd net compleet gedesorienteerd wakker met honger en doorweekt. Even snel sliep hij weer (na een broodje en schoon bed). Zal me een feestje zijn geweest daar :')
  maandag 20 januari 2020 @ 22:13:35 #89
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_191123339
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2020 14:36 schreef Nazil het volgende:
@:vivirawrs niet over broertjes en zusjes, maar hij wilde van de week een nieuw bed omdat die te klein werd :+ hij heeft een 90x180 for the record. Ik zei gekscherend hier kan je mee doen totdat je uit huis gaat. En toen vroeg hij hoe en wat uit huis. Ik zeg als je een vriendin (of vriend, boeiend) krijgt, ga je daarmee in een huis wonen en krijg je misschien zelf ook wel een kindje. Toen wilde hij een meisje, ohnee jongetje! En ging het daar de hele avond over.
Hihi, dat gesprekje hadden wij ook vandeweek. Verder nog, want het was n.a.v. zijn bewering dat er eten in zijn balletjes zat (eerste vraag was wat die 2 dingen zijn). Ik vertelde het maar gewoon zoals het is en hij moest dus op zoek naar een meisje en dat moest dan Larf van @Molo worden :')
  maandag 20 januari 2020 @ 22:18:46 #90
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191123440
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 22:13 schreef Quoi het volgende:

[..]

Hihi, dat gesprekje hadden wij ook vandeweek. Verder nog, want het was n.a.v. zijn bewering dat er eten in zijn balletjes zat (eerste vraag was wat die 2 dingen zijn). Ik vertelde het maar gewoon zoals het is en hij moest dus op zoek naar een meisje en dat moest dan Larf van @:Molo worden :')
_O- _O- _O-

Kan ik mee leven hoor :D
Wij samen bieren ofzo terwijl zij op pad zijn, deal
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_191123484
@Quoi wat een leuk idee van het kdv naar monkeytown!

ik heb het idee dat hij niet zo doorheeft dat er kinderen zijn met een broertje of zusje en wat dat inhoudt. Alleen brother finger en sister finger, dat kent hij wel maar dat zijn de ringvinger en middelvinger :+

Vanochtend bij de action zag hij een verfsetje met een plastic giraf,wat verf en kwasten. Hij stond erbij en vond het helemaal geweldig, hij wilde het zo graag hebben... Dus voor 1,49 heb ik een kind intens gelukkig gemaakt :+ vanmiddag heeft hij zich vermaakt met het verven daarvan en het mengen van kleuren. Alles werd met zwart gemengd dus je kan je voorstellen hoe de giraf er nu uit ziet. Helemaal trots en vanavond moest de giraf op z'n nachtkastje staan. Sjinaf, we zijn de sjinaf vergeten mama! Mocht mama weer naar beneden om die giraf te pakken. :+
  maandag 20 januari 2020 @ 22:22:35 #92
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191123534
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 22:20 schreef Nazil het volgende:
@:quoi wat een leuk idee van het kdv naar monkeytown!

ik heb het idee dat hij niet zo doorheeft dat er kinderen zijn met een broertje of zusje en wat dat inhoudt. Alleen brother finger en sister finger, dat kent hij wel maar dat zijn de ringvinger en middelvinger :+

Vanochtend bij de action zag hij een verfsetje met een plastic giraf,wat verf en kwasten. Hij stond erbij en vond het helemaal geweldig, hij wilde het zo graag hebben... Dus voor 1,49 heb ik een kind intens gelukkig gemaakt :+ vanmiddag heeft hij zich vermaakt met het verven daarvan en het mengen van kleuren. Alles werd met zwart gemengd dus je kan je voorstellen hoe de giraf er nu uit ziet. Helemaal trots en vanavond moest de giraf op z'n nachtkastje staan. Sjinaf, we zijn de sjinaf vergeten mama! Mocht mama weer naar beneden om die giraf te pakken. :+
Zo leuk dat, die trots O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_191124151
Nazil, hoe schattig is dat O+ O+

S. zat net te vertellen dat hij op het KDV de kippen en konijnen verzorgd had. ‘Toen gingen we de poep opruimen. Nou ja, de juf dan. En die kreeg geen vieze handen, want ze gebruikte een schep.’ Fijn dat ze daar aan hygiëne doen _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 21 januari 2020 @ 08:29:38 #94
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_191126629
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2020 22:18 schreef Molo het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Kan ik mee leven hoor :D
Wij samen bieren ofzo terwijl zij op pad zijn, deal
Deal 8-)

Nou, de poepjes en plasjes poster is vol. Goddank heeft hij de graafmachine ingeruild voor een ambulance. Die heeft hij meer dan verdiend want hij doet nu echt alles zelf.
pi_191131242
Max *O*

S. was vanmorgen niet blij om me te zien op het schoolplein. Gelukkig wel met een goede reden. Het was zooooo leuk op school dat hij gewoon wilde blijven. Al helemaal dikke vriendjes met de andere 2 jongens uit de klas O+

En wat een rust zo, met 1 peuter in huis.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_191131351
Wat fijn Lesage dat hij zo snel gesetteld is!

Emmy is erg bezig met familie-relaties zoals dat mijn vader haar opa is en dat tante D. mijn zus is. Ze wil ook een broertje of zusje. Gezegd dat dat niet gaat gebeuren. Waarom niet? Papa en mama hebben het wel geprobeerd, maar het is niet gelukt en we zijn gewoon al en sowieso heel blij met jou!
Ze begrijpt (geloof ik) dat grote mensen vroeger ook baby zijn geweest en vindt dat heel grappig. Als ze foto’s ziet van mij en/of mijn man van vroeger dan snapt ze niet waar zij dan is. Ik leg dan uit dat zij er toen nog niet was, maar dan zit ze me toch een beetje glazig aan te kijken.
pi_191153113
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 22:20 schreef Nazil het volgende:
@:quoi wat een leuk idee van het kdv naar monkeytown!

ik heb het idee dat hij niet zo doorheeft dat er kinderen zijn met een broertje of zusje en wat dat inhoudt. Alleen brother finger en sister finger, dat kent hij wel maar dat zijn de ringvinger en middelvinger :+

Vanochtend bij de action zag hij een verfsetje met een plastic giraf,wat verf en kwasten. Hij stond erbij en vond het helemaal geweldig, hij wilde het zo graag hebben... Dus voor 1,49 heb ik een kind intens gelukkig gemaakt :+ vanmiddag heeft hij zich vermaakt met het verven daarvan en het mengen van kleuren. Alles werd met zwart gemengd dus je kan je voorstellen hoe de giraf er nu uit ziet. Helemaal trots en vanavond moest de giraf op z'n nachtkastje staan. Sjinaf, we zijn de sjinaf vergeten mama! Mocht mama weer naar beneden om die giraf te pakken. :+
Dat is echt Wolfs favoriete ding om te doen. Bij hem wordt het een soort galaxybeest. Hij speelt er daarna ook hele rollenspellen mee.

Praten gaat nog steeds niet heel denderend maar er komen mondjesmaat wat woorden bij. Volgende week vrijdag starten we met logopedie en aanstaande maandag heeft hij een onderzoek bij het audiologisch centrum.

Op woensdagmiddag mag hij een beetje grote broer spelen voor het kindje dat dan hier is. Hij vindt het vooral heel belangrijk dat 'ie goed drinkt en z'n fruit eet. _O-
pi_191156524
Lastig @Cygne dat het praten nog niet zo goed gaat, maar wel fijn dat er steeds meer woorden wel bijkomen. Hebben jullie een fijne logopedist?

Banaan heeft volgens mij geen benul van wat een broertje of zusje is. Ik vertel hem soms wel dat hij in mijn buik groeide of dat de buurvrouw zwanger is en ze dan een baby krijgen.

Fijn dat hij al goed op zijn plek is @LeSage !

@Nazil dat klinkt leuk, wij moeten binnenkort maar weer eens naar de Action. Nu wil Banaan zo'n beetje de hele dag door "behang maken", wat betekent dat hij de hele bak knutselpapier op tafel legt terwijl hij vertelt welke kleur het is.

@rena fijn dat je meisje lekker aan get wennen is bij de peuterspeelzaal en wat een heerlijke foto. O+

Banaan vindt het ook steeds leuker bij de peuterspeelzaal. Laatst zei hij weer " mama gaat weg, jij huilen" en ben ik er tegenin gegaan door te zeggen dat dat kan gebeuren maar dat hij er ook blij kan zijn en kan lachen. Daar reageerde hij met een stralende lach op en dinsdag zei hij "naar peuterspeelzaal, lachen" toen we vertrokken.

Vandaag wou hij er ook weer zelf naartoe lopen in plaats van getild worden. Hij liep best door en ging af en toe vrolijk springen en huppelen. Wat een verschil met vorige week. :)
Hij was wel verdrietig toen ik ging maar toen ik even naar hem keek door het raam was hij al door het ergste heen en hij ging aan de foto's te zien al snel weer zelfstsndig spelen. O+

Gisteren moest hij voor het eerst naar de tandarts. Vooraf hebben we de tanden van panda gepoetst en mocht hij een keer zelf zijn tanden poetsen zonder pasta.
Bij de tandarts wou hij met papa in de stoel en toen de tandarts vroeg "wat gaan we doen" probeerde hij het gauw af te wenden met "papa's mond".
Hij trok wel even een huilmondje maar zette zichtbaar de knop om en deed toch zijn mond open. Geen gaatjes. *O*

Ze vond dat zijn mondje zo mooi schoon was. Ik zei dat hij het zelf had gepoetst. Ze checkte toch maar even of we normaal gesproken wel zelf zijn tanden poetsen. :D >:)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_191157336
@PKM, ze klonk heel lief aan de telefoon. Wat goed van Banaan bij de tandarts!
pi_191158082
Is er ook een "wat" fase bij peuters?
Als wij iets tegen Simon zeggen, dan zegt hij vaak "wat???"
Het is onduidelijk of hij het dan niet hoort, of dat het een soort fase of spelletje is.
Hij doet het al een paar weken en het begint steeds meer op te vallen hoe vaak hij "wat" zegt.
Als ik vraag of hij mama niet goed hoort, dan zegt ie "jawel", maar ik weet niet in hoeverre ik zijn antwoorden kan vertrouwen :)

Manlief en ik vragen af of we er iets mee moeten (naar huisarts)?????

Verder vind ik zijn redenatie vermogen echt mooi om te volgen.

Vanochtend hebben we een lange wandeling gemaakt, oud brood mee voor de eendjes. We werden ingehaald door een man. Simon vroeg aan mij wat die meneer ging doen. Ik zei dat ik dat niet wist. Toen vroeg hij "gaat die meneer ook eendjes voeren" Ik zei dat ie dat misschien ook wel ging doen. Toen kwam Simon tot de volgende conclusie "nee, dat kan niet. Hij heeft geen brood bij zich" O+

Bij thuiskomst wilde Simon een heel scherp mes van het aanrecht pakken. Ik legde het snel buiten zijn bereik en legde uit dat het een heel scherp mes was. Toen we gingen lunchen, kwam ie nog even terug op het mes: "als ik groot ben, mag ik dan wel het mes?"

PKM en rena, wat fijn om te lezen dat Banaan en C'tje al meer gewend zijn bij de psz!
En wat goed van Banaan bij de tandarts. Wij mogen morgen weer naar de tandarts, voor de 2e keer met Simon. Ik ben benieuwd :)

Quoi, wat knap van Max!

Cygne, zorgzame Wolfje :) Hopelijk helpt de logopedie met het praten!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')