Hoiquote:BMW ALPINA B5 BITURBO Touring Allrad
Motor
Zylinder V8 90°
Hubraum (ccm) 4395
Bohrung (mm) 89,0
Hub (mm) 88,3
Verdichtungsverhältnis (:1) 10,0
Leistung / bei Drehzahl (kW (PS) / 1/min) 447 (608) / 5750 - 6250
Drehmoment / bei Drehzahl (Nm / 1/min) 800 / 3000 - 5000![]()
Tja hangt er vanaf wat voor kabel er naar dat stopcontact loopt en de hoofdaansluiting. Als het normaal een stopcontactje is voor de heggenschaar ofzo dan is het inderdaad maar 1x16A. Dat werkt sowieso al niet lekker ook al laadt er één auto. Bij m'n ouders weleens geladen en toen sprong het stroom er ook af. Normale wandcontactdoos is niet echt voor 3500 watt constant gemaakt... dus gewoon een laadpaal plaatsen lijkt me het slimste.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 20:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
op 't werk is er de strijd wie er het eerst op kantoor is, om het stopcontact te gebruiken voor de elektrische auto. er is een 220 volt stopcontact buiten bij het parkeerterrein. nu willen ze daar een tweepits contactdoos op zetten zodat beide auto's tegelijk kunnen laden. iets zegt mij dat je dan boven de 16 Ampère uitkomt zodat de stop springt. of de boel gaat smelten.
Vanaf 54k vind ik eigenlijk best meevallen als de 320i al 48.5k is.. anderzijds betaal je dat puur voor de motor toch? Eigenlijk ben je ongeveer net zoveel kwijt als ik m'n Model 3 denk ik (rond de 60k)... maar netto ben ik goedkoper uitquote:Op zaterdag 11 januari 2020 17:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat is de bedoeling inderdaad, in de praktijk zal het puur elektrisch rijden relatief beperkt zijn. Ik was vooral erg gecharmeerd van de nieuwe 3. Nog getwijfeld over een 330i, maar ze gaven zoveel extra opties op die 330e dat ik dat maar heb gedaan (lees: zo was de vriendin ook blij en zie hierboven voor het parkeerargument).
1 stopcontact is gemaakt voor 10A.quote:Op zondag 12 januari 2020 00:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tja hangt er vanaf wat voor kabel er naar dat stopcontact loopt en de hoofdaansluiting. Als het normaal een stopcontactje is voor de heggenschaar ofzo dan is het inderdaad maar 1x16A. Dat werkt sowieso al niet lekker ook al laadt er één auto. Bij m'n ouders weleens geladen en toen sprong het stroom er ook af. Normale wandcontactdoos is niet echt voor 3500 watt constant gemaakt... dus gewoon een laadpaal plaatsen lijkt me het slimste.
quote:Op zaterdag 11 januari 2020 20:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
op 't werk is er de strijd wie er het eerst op kantoor is, om het stopcontact te gebruiken voor de elektrische auto. er is een 220 volt stopcontact buiten bij het parkeerterrein. nu willen ze daar een tweepits contactdoos op zetten zodat beide auto's tegelijk kunnen laden. iets zegt mij dat je dan boven de 16 Ampère uitkomt zodat de stop springt. of de boel gaat smelten.
Ja die 54k is een mooie vanafprijs, het gaat wel snel met de opties. De 60k is ruimschoots aangetikt.quote:Op zondag 12 januari 2020 00:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Vanaf 54k vind ik eigenlijk best meevallen als de 320i al 48.5k is.. anderzijds betaal je dat puur voor de motor toch? Eigenlijk ben je ongeveer net zoveel kwijt als ik m'n Model 3 denk ik (rond de 60k)... maar netto ben ik goedkoper uit
Ik denk dat de BMW wel netter afgewerkt is, maar ik ben nog steeds sneller![]()
De afwerking van de Model 3 is wel stukken beter dan de Model S vroeger hoor. Dit voelt allemaal veel degelijker aan en het ziet er ook strak en netjes uit. Wel minimalistisch uiteraard, daar moet je van houden. Het rijgedrag is trouwens ook heel goed. Waar de Model S nog wel een beetje log aan voelde in de bochten (niet raar met 2100 kg) is dat bij de 3 al stukken minder, alhoewel ie volgens mij alsnog 1850 kg ofzo is.... maar jouw 330e gaat volgens mij ook al richting de 1700. Er zijn genoeg test waarbij ook op het circuit de Model 3 niet onder doet voor een BMW: https://topgear.nl/autotests/tesla-model-3-vs-bmw-m3-2019-test/quote:Op zondag 12 januari 2020 09:34 schreef Maharbal het volgende:
[..]. Zie het al helemaal voor me.
[..]
Ja die 54k is een mooie vanafprijs, het gaat wel snel met de opties. De 60k is ruimschoots aangetikt.
Die Tesla is zeker sneller, maar - no offence - voor mij is het nog steeds een Chinese magnetron op wielen, met bijbehorende afwerking en rijgedrag (en ik kan die Model 3 niet aanzien, vind het een spuuglelijk apparaat). Maar dit alles ligt waarschijnlijk ook meer aan mij, want ik ben er zelf nog niet aan toe (ook niet om van BMW af te stappen).
Ben zelf benieuwd met wat voor (fatsoenlijke) EV's BMW de komende jaren nog op de proppen komt, maar het kan zomaar gebeuren dat ik over een jaar of 2/3 zo'n G20 M340i neem als de afschrijving z'n werk wat heeft gedaan. Dat is bij BMW voor mij nu wel de perfecte balans tussen M-regionen vermogen en praktische daily, met een ouderwetse 6 in lijn
Er staat altijd op dat ze maximaal 16A kunnen dus dan noem ik dat. Dat dit de piek spanning is geloof ik wel, daarom vloog de stroom er ook af na een tijdjequote:
Helemaal waar hoor, die Model 3 is wat dat betreft een vooruitgang ten opzichte van de Model S. Mij kon die Model 3 vooralsnog niet bekoren, maar daar zit ook gewoon nog een beetje fanboyism in. Voor vele mensen is zo'n Model 3 top, voor mij minder. Maar ik ga op de fiets naar mijn werk, dus de afweging zo goedkoop mogelijk mobiel zijn geldt voor mij niet in die matequote:Op zondag 12 januari 2020 09:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
De afwerking van de Model 3 is wel stukken beter dan de Model S vroeger hoor. Dit voelt allemaal veel degelijker aan en het ziet er ook strak en netjes uit. Wel minimalistisch uiteraard, daar moet je van houden. Het rijgedrag is trouwens ook heel goed. Waar de Model S nog wel een beetje log aan voelde in de bochten (niet raar met 2100 kg) is dat bij de 3 al stukken minder, alhoewel ie volgens mij alsnog 1850 kg ofzo is.... maar jouw 330e gaat volgens mij ook al richting de 1700. Er zijn genoeg test waarbij ook op het circuit de Model 3 niet onder doet voor een BMW: https://topgear.nl/autotests/tesla-model-3-vs-bmw-m3-2019-test/
Ja die vorige generatie 1 series beginnen ten opzichte van de nieuwe 1 en 3 wel outdated te lijken. Auto's waren natuurlijk ook al 6/7 jaar oud. Daarentegen zit de 1serie natuurlijk niet in hetzelfde segment als de Model 3.quote:Ja ik reed hiervoor een M135i en dat is wel leuk speelgoed. Misschien dat het bij de 3-serie wat beter is, maar afwerking van de 1-serie ook matig hoor. Heb meerdere kraakjes moeten verhelpen en het dashboard en interieur zien er mijns inziens ook niet echt premium uit. Nu is dat wel een auto uit 2013 natuurlijk maar toch. Ik mis hem eigenlijk geen moment. Alleen het geluid van de 6 cilinder af en toe, maar nu kan ik tenminste direct m'n woonwijk uit rijden en vol gas invoegen op de snelweg. Met de M135i wil je toch eerst wel even 15 min. je motor warm rijden en dan was ik alweer op kantoor
Nee nou ja, het voelde voor mij ook meer als een stap achteruit hoor van de M135i de Model 3. Er rijden er zoveel rond en de auto is ook niet echt heel mooi. Eerst wilde ik voor het standaard model gaan maar die kwam niet meer op tijd en dus moest ik de long range nemen. 10k duurder maar wel meer range, vermogen en wat opties. Maar het valt me alles mee en qua bijtelling en belastingvoordelen ben ik bijna even duur uit als de M135i (1 op 9 en 98 tanken of E5 of hoe het ook heet tegenwoordig).quote:Op zondag 12 januari 2020 09:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Helemaal waar hoor, die Model 3 is wat dat betreft een vooruitgang ten opzichte van de Model S. Mij kon die Model 3 vooralsnog niet bekoren, maar daar zit ook gewoon nog een beetje fanboyism in. Voor vele mensen is zo'n Model 3 top, voor mij minder. Maar ik ga op de fiets naar mijn werk, dus de afweging zo goedkoop mogelijk mobiel zijn geldt voor mij niet in die mate![]()
Die 330e is inderdaad ook zwaar, maar op een M-sport onderstel hebben ze bij BMW redelijk wonderen verricht om dat gewicht te verhullen. Desalniettemin, zware lompe bakken indeed.
[..]
Ja die vorige generatie 1 series beginnen ten opzichte van de nieuwe 1 en 3 wel outdated te lijken. Auto's waren natuurlijk ook al 6/7 jaar oud. Daarentegen zit de 1serie natuurlijk niet in hetzelfde segment als de Model 3.
Nee er staat gewoonlijk 10A op.quote:Er staat altijd op dat ze maximaal 16A kunnen dus dan noem ik dat.
Waarom moet het bedrijf kosten maken voor de hobby van anderen?quote:Ze kunnen beter van die CEE stopcontacten plaatsen, kost ook weer niet zoveel meer. Maar als bedrijf vind ik het sowieso vrij gierig dat je niet ff een normale laadpaal plaatst.
Hoho, dat was ik nietquote:Op zondag 12 januari 2020 10:23 schreef daNpy het volgende:
Nu zal ik nog 1x vragen of we het weer over echte auto's kunnen hebben en niet over, zoals L@1D zo mooi zei "Chinese magnetrons op wielen", anders schakel ik een mod in. Dit lijkt wel een tweede Tesla topic
Dit is wel bmw gerelateerdquote:Op zondag 12 januari 2020 09:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Er zijn genoeg test waarbij ook op het circuit de Model 3 niet onder doet voor een BMW: https://topgear.nl/autotests/tesla-model-3-vs-bmw-m3-2019-test/
Oh nee het was Maharbal zie ik nuquote:
Dat is de manier van onderzoeken tegenwoordig.quote:Op zondag 12 januari 2020 11:35 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dit is wel bmw gerelateerd![]()
Wat een waardeloze test... Met name met nummer 2 zakt mijn broek af. Ze wilde een test doen maar die ging de bmw zeker winnen dus doen we hem anders zodat de tesla toch wint...
Zo kan ik het ook wel.
Gewoon gevaarlijk dus, maar ook dit praten we snel goed:quote:Het was dan ook niet helemaal zijn eigen fout: deze Track-modus - die exclusief op de Model 3 Performance zit - schuift niet alleen het koppel van voor naar achter om je te laten driften, maar vergroot ook de regeneratie tot 0,3 g aan remkracht, wat het hilarische effect heeft van overstuur bij gas los, alsof je in een Franse hot hatch uit de jaren tachtig zit.
Natuurlijkquote:Maar het is evenzogoed een scheutje karakter dat de rijeigenschappen van de Model 3 verheft, want hij is zo goed in het accelereren en remmen en het door de bochten gaan met sublieme controle, dat het anders bijna saai zou zijn.
Gierige werkgever. Hier komt een waterstofstation voor medewerkersquote:Op zondag 12 januari 2020 10:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee er staat gewoonlijk 10A op.
16 A is een groep, waarop vele stopcontacten kunnen zitten.
[..]
Waarom moet het bedrijf kosten maken voor de hobby van anderen?
Er zijn toch genoeg laadstations langs de snelweg en anders gewoon thuis laden?
Er zijn bij ons op het werk 100en benzine auto's en een paar hybrides maar de zaak gaat toch ook geen tankstation beginnen voor het personeel
Dat is ook het grootste probleem van de EV rijders, ze vinden zichzelf vooral beter dan de rest en eisen derhalve overal voorrang en voorzieningen - die anderen moeten verzorgen én betalen natuurlijk
Nu zal ik nog 1x vragen of we het weer over echte auto's kunnen hebben en niet over, zoals L@1D zo mooi zei "Chinese magnetrons op wielen", anders schakel ik een mod in. Dit lijkt wel een tweede Tesla topic
eens al vind ik wel dat het iets teveel gepusht wordtquote:Op zondag 12 januari 2020 14:40 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind het heel bijzonder en kortzichtig als je als werkgever op verzoek van werknemers die elektrisch willen gaan commuten, niet één of merdere laadpalen op je terrein wilt plaatsen..
Ik zou het dak van het pand plaveien met zonnepanelen en een paar laadplekken maken; volgens mij kun je die in een contructie plakken waarbij je die dingen gewoon verhuurt als een bedrijfje.. het stofzuiger-tijdperk komt er toch aan, je kunt tegenspartelen wat je wilt, maar eens zijn we gewoon de lul.. Nu kun je nog uit subsidiepotjes graaien ook, waarom niet gewoon meeveranderen nu de kansen daar zijn?![]()
Ik begrijp best de aversie van petrolheads, ik vind het ook niks en ik wil ook mijn 6 pits dieselfornuis blijven rijden, maar ooit komt de dag dat ook ik thuis via de meterkast moet tanken
Wat wordt er gepusht?quote:Op zondag 12 januari 2020 15:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
eens al vind ik wel dat het iets teveel gepusht wordt
Kunnen we het in dit topic gewoon over BMW hebben?quote:Op zondag 12 januari 2020 14:40 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind het heel bijzonder en kortzichtig als je als werkgever op verzoek van werknemers die elektrisch willen gaan commuten, niet één of merdere laadpalen op je terrein wilt plaatsen..
Ik zou het dak van het pand plaveien met zonnepanelen en een paar laadplekken maken; volgens mij kun je die in een contructie plakken waarbij je die dingen gewoon verhuurt als een bedrijfje.. het stofzuiger-tijdperk komt er toch aan, je kunt tegenspartelen wat je wilt, maar eens zijn we gewoon de lul.. Nu kun je nog uit subsidiepotjes graaien ook, waarom niet gewoon meeveranderen nu de kansen daar zijn?![]()
Ik begrijp best de aversie van petrolheads, ik vind het ook niks en ik wil ook mijn 6 pits dieselfornuis blijven rijden, maar ooit komt de dag dat ook ik thuis via de meterkast moet tanken
BMW heeft ook stofzuigers tegenwoordig toch? Ik zie niet helemaal waarom daar met geen woord over gerept mag worden.quote:Op zondag 12 januari 2020 15:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kunnen we het in dit topic gewoon over BMW hebben?
Er zijn al genoeg elektra topics waar dit soort posts terecht kunnen.
Laten we dit nou een specifiek BMW-topic houden.quote:Op zondag 12 januari 2020 15:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
BMW heeft ook stofzuigers tegenwoordig toch? Ik zie niet helemaal waarom daar met geen woord over gerept mag worden.
Mjah, eensch, het moet niet over Tesla's e.d. gaan hier... maar als een BMW i-owner mee wil posten en over een gebrek aan laadpalen op zijn werk wil praten, moet dat wel gewoon kunnen.quote:Op zondag 12 januari 2020 15:27 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Laten we dit nou een specifiek BMW-topic houden.
Als er een i3 eigenaar langskomt is dat natuurlijk OK.
Electro geneuzel over laadpalen en subsidies kan elders prima.
[ afbeelding ]
Bijna een echte BMW; deels mooi, deels lelijk.quote:Op zondag 12 januari 2020 20:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja maar het Tesla topic zit vol met kneuzen..... BMW rijders zijn vrij vaak masters, behalve daNpy.
Maar goed, ik zag deze laatst langskomen: https://www.autoweek.nl/a(...)-elektrische-isetta/ Dit zouden de echte BMW liefhebbers toch nog wel een beetje grappig moeten vinden voor erbij
Ik heb zelf laatst ook de ton aangtikt qua wat ik er zelf opgezet heb, mijn E91 staat nu iets over de 280.000. Kan nog wel een ton bijquote:Op zondag 12 januari 2020 11:53 schreef daNpy het volgende:
Overigens vorige week 270.000 op de E91 gezet, waarvan bijna een ton zelf
Zijn de nieuwe navigatie DVDs voor 2020 al uit?
Je hebt iig wel zelfkennisquote:Op zondag 12 januari 2020 20:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja maar het Tesla topic zit vol met kneuzen.....
Grappig inderdaad, maar wel een hoge prijs imo, en ook vraag ik me hoe het met veiligheid zit in dit dingetje...quote:Maar goed, ik zag deze laatst langskomen: https://www.autoweek.nl/a(...)-elektrische-isetta/ Dit zouden de echte BMW liefhebbers toch nog wel een beetje grappig moeten vinden voor erbij
45 Km sticker achteropquote:Op woensdag 15 januari 2020 13:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je hebt iig wel zelfkennis
[..]
Grappig inderdaad, maar wel een hoge prijs imo, en ook vraag ik me hoe het met veiligheid zit in dit dingetje...
KW v3 schroefset. Bevalt uitstekend, vriendin vindt em net wat te hard. Overhellen doet ie bijna nietquote:Op woensdag 15 januari 2020 12:39 schreef daNpy het volgende:
Wat voor KW set heb je? Ik wil absoluut niet lager maar wel een keer de schokkers vervangen.
Niet te vaak doen want dat sponsje schuurt wel. Het haalt dus een heel dun laagje van je leder(verf) er af. Als je het te vaak doet zit er geen verf meer op. Maar voor bepaalde doeleinden zijn ze super inderdaad. Toen ik nog een werkbus had met grijs hard plastic gebruikte ik die sponsjes ook. Dat grijs werd zwart door gebruik, met sponsje was het er zo weer af.quote:Op woensdag 29 januari 2020 21:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
heb nog wel een tip. bij kruidvat heb je 'wonderspons' voor 0,79 euro. daarmee kun je je lederen stuur supernetjes schoonmaken.
hoe je het kleppendeksel schoon krijgt.... geen flauw idee.
Er is als het goed is van Alpine een upgrade set voor de audio die qua prijs wel aardig te doen is geloof ik. Beetje vergelijkbaar met wat er op de E9x leverbaar was en wat door de vorige eigenaar in mijn auto is gemonteerd. Set bestaat (voor de E9x iig) uit een versterker, composet incl tweeters en wat bekabeling. Wel aardig tevreden vanquote:Op woensdag 29 januari 2020 21:58 schreef Pap89 het volgende:
Zou graag binnenkort een OEM achteruitrijcamera laten zetten in de f31.
Wat is een goed adres?
Mogelijk ook betere audio (deze heeft alleen de basis)
Weet niet of hij die sets ook heeft, maar in Zwaag (bij Hoorn) zit wel een goede audio inbouwer.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:49 schreef Pap89 het volgende:
Ja lees veel over Gladen/Alpine, welke bedrijven staan goed bekend qua inbouwen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
't doet mij meteen denken aan Jiskefet, inbouwcentrum.Blijft goed 😂SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
't doet mij meteen denken aan Jiskefet, inbouwcentrum.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
't doet mij meteen denken aan Jiskefet, inbouwcentrum.Die blijft geniaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net als ouwehoeren op franse terrasje.
Facts don't care about your feelings
Kom je goed weg.quote:Op zondag 2 februari 2020 14:20 schreef pvdplanet het volgende:
Gisteravond op weg naar huis een rood acculampje. Dynamo overleden.
Het ding is 185ah en specifiek voor N52 motoren. De 130i is de enige 1-serie waar dit exemplaar in gemonteerd zit.
Na een uurtje rondsnuffelen vond ik in de uitverkoophoek van Offenga nog een origineel nieuw exemplaar voor 229 Euro (607 Euro dealerprijs)
Gewoon goed uitlezen met ISTA-D of Delphi software.quote:Op zondag 2 februari 2020 22:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hmm, twee codes waarvan eentje van de katalysator. Twee foutcodes in de motormodule. Ik verwacht dan dat het motorsymbool gaat branden of het symbool van de katalysator.
Zal de errorcodes later geven.
wilt een e46 bezitter kijken of het lampje van de katalysator ook gaat branden bij inschakelen contact?
Het dashboard doet altijd eerst een soort zelftest waarbij alles lampjes aangaan. alle modules die geen storing hebben, daarvan gaat dan het lampje uit.
Mijn vraag is nu of de katalysator, een rood symbool, ook aan gaat bij de test. Bij mij is dat niet zo.
Begin eerst maar eens met een setje nieuwe lambda sondes.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er brand geen lampje.
De codes die ik krijg bij het uitlezen:
8C DME-EWS 3,3 interface
A5 Catalytic-converter conversion (EUIII code: P0420)
Totaal af te geven stroom door de dynamo is niet gelijk als de accucapaciteit hequote:Op zondag 2 februari 2020 14:26 schreef YoshiBignose het volgende:
185ah??? Maar waarom in godsnaam? M'n M135i had maar 80ah, maar dat was natuurlijk geen N52. Je rijdt bijna een EV man
Trouwens ik had de M135i laatst open en onder de kofferbak ligt de accu maar er zit ook nog allemaal elektronica en computer zooi. Vroeg me eigenlijk af wat het allemaal was. Nou heb ik wel op m'n dashboard zo'n metertje die ook naar efficient dynamics gaat en dan staat er zo'n accu logootje bij. Wat was het nu hiervan precies?
Echt de dynamo kapot ja? Heb wel vaker gezien dat de regelaar/koolborstels kapot gaan. Soms gaat je boordnet naar 15-16V en gaan schakelen regelmodules zichzelf uit. Bij jou dus geen lading meer. De regelaar op de dynamo is los vervangbaar.quote:Op zondag 2 februari 2020 14:20 schreef pvdplanet het volgende:
Gisteravond op weg naar huis een rood acculampje. Dynamo overleden.
Het ding is 185ah en specifiek voor N52 motoren. De 130i is de enige 1-serie waar dit exemplaar in gemonteerd zit.
Na een uurtje rondsnuffelen vond ik in de uitverkoophoek van Offenga nog een origineel nieuw exemplaar voor 229 Euro (607 Euro dealerprijs)
De auto zit blijkbaar in de kwetsbare fase waarin er veel vervangen moet worden.
Klopt 13.8 V moet hij minimaal afgeven maar is vaak wat meer.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 17:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik dacht juist dat een dynamo meer dan 12 volt afgeeft, zodat de accu bij kan laden. Moest in ieder geval 14 volt meten om een dynamo goed te kunnen beoordelen.
quote:Op zondag 9 februari 2020 09:16 schreef Pap89 het volgende:
[ afbeelding ]
F31 328i Msport Shadowline 😋
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 | https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1514400293-bmw-3-serie-coupe-330ci-executive-full-option-volledig-ond.html BMW 3-serie Coupé 330Ci Executive /Full option /Volledig ond ¤ 5.450,00 2003 233.466 km NAP gecontroleerd Energielabel: E Verbruik: 10,42 km/l https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1514288395-bmw-5-serie-2-5-i-523i-e61-touring-m-pakket-nl-auto-au.html BMW 5-Serie 2.5 I 523i E61 Touring | M-pakket | NL auto | Au ¤ 7.950,00 2005 235.699 km NAP gecontroleerd Energielabel: D Verbruik: 10,53 km/l https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1513359627-bmw-3-serie-coupe-330ci-executive-facelift-model.html BMW 3-serie Coupé 330Ci Executive *Facelift model* ¤ 5.950,00 2003 235.981 km NAP gecontroleerd Energielabel: E Verbruik: 10,42 km/l https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1513785024-bmw-3-serie-touring-330i-executive.html BMW 3-serie Touring 330i Executive ¤ 5.450,00 2002 246.318 km NAP gecontroleerd Energielabel: F Verbruik: 10,2 km/l https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1503067258-bmw-5-serie-2-2-l-520i-2003-nieuwe-apk-m-pakket.html BMW 5-Serie 2.2 l 520i 2003 Nieuwe APK! M-Pakket ¤ 5.999,00 2003 226.254 km NAP gecontroleerd Energielabel: D Verbruik: 10,2 km/l |
Dus vallen ze allemaal af?quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:16 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn 2002 330i begon aardig uit elkaar te vallen boven de 3 ton.
M54 lusten allemaal olie. En automaat heeft bij de 330 ook een beperkte houdbaarheid. Dacht ik.
Nee, ik verwacht dat een youngtimer absoluut niet in nieuwstaat is, hoezo?quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:41 schreef daNpy het volgende:
Wat verwacht je dan met jouw eisen, dat er een nieuw in de showroom staat?
Ik zou niet meer dan 2 ton op de teller willen. Facelift E46 heeft de naam iets beter in elkaar te zitten.quote:
Maar 15 jaar oud en minder dan 2 ton gelopen, dat is minder dan een acceptabel gebruik van > 15k per jaar. Bij auto's die weinig rijden heb je juist weer kans op vervelende dingen als vervuiling etc.quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:05 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Nee, ik verwacht dat een youngtimer absoluut niet in nieuwstaat is, hoezo?
Waarom eigenlijk? mijn e60 had 420K op de teller toen ik hem verkocht, mijn F11 340K beide in al die jaren nooit enorme kosten gehad (e60 wel de alternator en startmotor) maar bijvoorbeeld nog altijd de orginele koppeling.quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik zou niet meer dan 2 ton op de teller willen.
2 ton op moment van aankoop.quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:39 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? mijn e60 had 420K op de teller toen ik hem verkocht, mijn F11 340K beide in al die jaren nooit enorme kosten gehad (e60 wel de alternator en startmotor) maar bijvoorbeeld nog altijd de orginele koppeling.
elke (oudere) auto zal op den duur z'n zwakheden tonen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 16:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar goed ik heb zelf meer dan 3 jaar een E46 gereden en alhoewel ik er veel plezier aan heb beleefd, zou ik het niet nog een keer doener is altijd wel wat aan onderhoud. Ik kocht op 160k dacht ik en weggedaan op uhhh dacht 220k ofzo.
Wat mij meer ergert zijn de piepjes en kraakjes. Die kwamen ook ineens na 240dkmquote:Op donderdag 13 februari 2020 23:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
elke (oudere) auto zal op den duur z'n zwakheden tonen.
bedenk dat bij E46 de techniek nog eenvoudig is.
Ja uiteraard, het helpt wel als je heel lang in dezelfde auto rijdt want dan ken je de auto wel goed. Maar goed, ik reed een E46 in uhhh 2008 dacht ik. Toen waren het nog geen turkenbakken maar was je gewoon vrij stoerquote:Op donderdag 13 februari 2020 23:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
elke (oudere) auto zal op den duur z'n zwakheden tonen.
bedenk dat bij E46 de techniek nog eenvoudig is.
dat is iets wat mij ook ergert. Het komt vaak door vocht, waardoor panelen krom trekken en daardoor wat speling hebben.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 08:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat mij meer ergert zijn de piepjes en kraakjes. Die kwamen ook ineens na 240dkm
Klopt de nieuwe Suzuki van mijn ouders heeft ook rammels. Maar zij horen dat toch nietquote:Op vrijdag 14 februari 2020 09:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
dat is iets wat mij ook ergert. Het komt vaak door vocht, waardoor panelen krom trekken en daardoor wat speling hebben.
nog altijd zijn de bijgeluidjes niets in vergelijking met bijvoorbeeld een nieuwe Renault.
quote:Op zondag 16 februari 2020 09:27 schreef xaban06 het volgende:
Heb de youngtimers maar links gelaten en een proefrit in een E92 325i gedaan. Hoogstwaarschijnlijk volgende week ophalen
De E46 coupe blijft in dat opzicht toch wel 1 van m'n favorieten. Los van het imago, tegenwoordig nog steeds een mooie (tijdloze bak).quote:Op zondag 16 februari 2020 09:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]De 3-serie (en 4-serie) coupe is toch altijd wel de mooiste BMW geweest vind ik.
Nee nee, de E30 is een 2-deurs sedan 😉 Erg mooi! Heb zelf 4 Tourings gehad, wat mij betreft nog steeds één van e mooiste BMW’s ooit gemaakt.quote:Op zondag 16 februari 2020 10:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De E46 coupe blijft in dat opzicht toch wel 1 van m'n favorieten. Los van het imago, tegenwoordig nog steeds een mooie (tijdloze bak).
Alhoewel m'n oude E30 m-tech II toch ook een mooie coupe was. Heb zelfs nog wat oude foto's gevonden van m'n topic een kleine 11 jaar geleden
http://i283.photobucket.com/albums/kk287/CorpseBMW/DSC02602.jpg
http://i283.photobucket.com/albums/kk287/CorpseBMW/DSC02596.jpg
Nice, fijne wagen.quote:Op zondag 16 februari 2020 09:27 schreef xaban06 het volgende:
Heb de youngtimers maar links gelaten en een proefrit in een E92 325i gedaan. Hoogstwaarschijnlijk volgende week ophalen
Ja zeker maar je ziet de E46 ook al steeds minder en de M3's zijn onbetaalbaar. De E30 is nu een klassieker geworden, 11 jaar terug nog een beetje sjonniequote:Op zondag 16 februari 2020 10:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De E46 coupe blijft in dat opzicht toch wel 1 van m'n favorieten. Los van het imago, tegenwoordig nog steeds een mooie (tijdloze bak).
Alhoewel m'n oude E30 m-tech II toch ook een mooie coupe was. Heb zelfs nog wat oude foto's gevonden van m'n topic een kleine 11 jaar geleden
http://i283.photobucket.com/albums/kk287/CorpseBMW/DSC02602.jpg
http://i283.photobucket.com/albums/kk287/CorpseBMW/DSC02596.jpg
Vanaf 1998 -> dit jaar worden de eerste 23quote:Op zondag 16 februari 2020 14:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
E46 van de eerste generatie is 19 jaar oud. Een roestvrije E46 is al lastiger te vinden.
Toen ik het typte wist ik dat ik deze ging krijgen. Je hebt natuurlijk helemaal gelijk! Had coupe tussen haakjes moeten zettenquote:Op zondag 16 februari 2020 11:06 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nee nee, de E30 is een 2-deurs sedan 😉 Erg mooi! Heb zelf 4 Tourings gehad, wat mij betreft nog steeds één van e mooiste BMW’s ooit gemaakt.
Zag net ergens een E30 3250 Mtech II voor EUR 24k. Een stuk meer dan waar ik die van mij voor heb verkochtquote:Op zondag 16 februari 2020 11:26 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja zeker maar je ziet de E46 ook al steeds minder en de M3's zijn onbetaalbaar. De E30 is nu een klassieker geworden, 11 jaar terug nog een beetje sjonnie
Ja bizar, maar ook gewone E30's worden duur. Bij de garage naast mij heeft iemand van 2 E30's eentje gemaakt, eentje had echt vrijwel geen roest dus dat was een goede basis. Het was ook nog eens een cabrio, maar volgens mij wel een Baur.quote:Op zondag 16 februari 2020 14:57 schreef Maharbal het volgende:
Zag net ergens een E30 3250 Mtech II voor EUR 24k. Een stuk meer dan waar ik die van mij voor heb verkocht
2007, 165dkm.quote:Op zondag 16 februari 2020 11:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nice, fijne wagen.
Hoeveel km heeft ie gelopen? Welk bouwjaar?
Voor of na september?quote:
Even opzoeken. Maart 2007.quote:Op maandag 17 februari 2020 08:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Voor of na september?
Ben wel benieuwd of die 3 liter niet stiekum toch iets anders presteert.
Netjes, ik keek nog naar de cabrio variant maar kon alleen maar afgetrapte vinden, of te duur.quote:Op donderdag 20 februari 2020 20:31 schreef xaban06 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze dus. Nee het is geen 335i, nee ook geen facelift
Regensensor aan gehad?quote:Op zondag 16 februari 2020 23:14 schreef Tarado het volgende:
vandaag een beetje een vervelende ervaring net op het moment dat het hoosde vielen m'n ruitenwissers uit, kon gelukkig zonder kleerscheuren naar de vluchtstrook en na een paar minuten deden de ruitenwissers het weer, iemand een idee wat dat kan zijn?
En die van ons dan? Die is erggg netjes en klinkt heerlijk 😄quote:Op vrijdag 21 februari 2020 14:14 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Netjes, ik keek nog naar de cabrio variant maar kon alleen maar afgetrapte vinden, of te duur.
OK ik zal er op letten, ik heb een E38quote:Op zaterdag 22 februari 2020 06:41 schreef pvdplanet het volgende:
Gebruik de regensensor alleen als het licht regent. Bij zware regen wil dit systeem weleens uitvallen en dan doet niets het meer. Erg gevaarlijk!
Mocht het gebeuren dan is motor afzetten en weer aanzetten voldoende om de boel te resetten.
Volgens mij gebeurt dit alleen bij de e81-e87 en e90-e92 range.
Nog nooit meegemaakt gelukkig. Maar als het echt hard regent zet ik de ruitenwissers ook "aan" en dus niet meer op automatisch, misschien maakt dat uit?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 06:41 schreef pvdplanet het volgende:
Gebruik de regensensor alleen als het licht regent. Bij zware regen wil dit systeem weleens uitvallen en dan doet niets het meer. Erg gevaarlijk!
Mocht het gebeuren dan is motor afzetten en weer aanzetten voldoende om de boel te resetten.
Volgens mij gebeurt dit alleen bij de e81-e87 en e90-e92 range.
Kan je niet beter eerst makkelijk geld gaan verdienen voordat je een dikke wagen gaat zoeken?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:00 schreef Hyaenidae het volgende:
Ben op zoek naar een F20 1-serie of een F30 3-serie.
Welke zouden jullie kiezen? En zijn er ervaringen met het chippen van die 1.6T blokken, blijft dat spul heel @:220pk?
Als ik makkelijk geld kon verdienen kocht ik wel een 340i he ipv 1.6 pruttelblokje.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:07 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Kan je niet beter eerst makkelijk geld gaan verdienen voordat je een dikke wagen gaat zoeken?
Voor veel mensen is een BMW überhaupt al een dikke wagenquote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:09 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als ik makkelijk geld kon verdienen kocht ik wel een 340i he ipv 1.6 pruttelblokje.
Jaja zat vanmorgen ook weer achter zo'n stoet die het niet nodig vinden hun auto aan te passen aan de omstandigheden maar dan wél met een bruine onderbroek de weg op gaanquote:Op woensdag 26 februari 2020 08:07 schreef NoComment het volgende:
Godver zeg, toch weer sneeuw ineens. Sta je dan met je Michelin PSS "omdat het toch geen winter meer gaat worden"![]()
Was alleen niet echt glad ondanks dat bij ons de straat vol met prut lag, dus dat scheelt weer. was gelukkig boven het vriespunt.
Ik sta ook nog gewoon op mijn Michelin super sport bandjes, niets aan het handjequote:Op woensdag 26 februari 2020 08:07 schreef NoComment het volgende:
Godver zeg, toch weer sneeuw ineens. Sta je dan met je Michelin PSS "omdat het toch geen winter meer gaat worden"![]()
Was alleen niet echt glad ondanks dat bij ons de straat vol met prut lag, dus dat scheelt weer. was gelukkig boven het vriespunt.
Verder van je werk gaan wonen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 09:48 schreef Pap89 het volgende:
De f31 328i bevalt goed momenteel, pit zat.
Woon-werk (5-10km/dag) rijdt ik als een bejaarde 1:8-1:9 😶.
...
Ja, niet echt lekker voor de motor altijd koud lopenquote:Op woensdag 26 februari 2020 10:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Verder van je werk gaan wonen.
Hier misschien wat aan? https://bimmertips.com/oe(...)wheel-options-specs/quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:01 schreef xaban06 het volgende:
Ik moet de banden van mijn CSL M3 breedset vervangen (hangt onder mijn onlangs overgenomen E92).
Huidige bandenmaat is 255/30/19 en 235/35/19. Ik lees hier en daar dat voor eigenlijk 225 moet zijn en niet 235.
1. Hoe ga ik dat na, kan ik dat controleren? Kan je op een zelfde velg zowel 225 als 235 monteren?
2. Voorkeur merk banden? Ik dacht zelf een Bridgestone Turanza.
Dit kan je zien op de sticker in de deur opening waar de bandenspanning op staat.quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:01 schreef xaban06 het volgende:
Ik moet de banden van mijn CSL M3 breedset vervangen (hangt onder mijn onlangs overgenomen E92).
Huidige bandenmaat is 255/30/19 en 235/35/19. Ik lees hier en daar dat voor eigenlijk 225 moet zijn en niet 235.
1. Hoe ga ik dat na, kan ik dat controleren? Kan je op een zelfde velg zowel 225 als 235 monteren?
2. Voorkeur merk banden? Ik dacht zelf een Bridgestone Turanza.
Ook als je M3 CSL velgen op een 325 oid hebt?quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:51 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dit kan je zien op de sticker in de deur opening waar de bandenspanning op staat.
...
Dan kun je zien hoe de band op de velg staat jaquote:Op woensdag 26 februari 2020 11:48 schreef Hyperdude het volgende:
8J,10J?
Als je dat weet, kan je de breedte afleiden/opzoeken. Dacht ik altijd.
Geen idee welke J waardes.quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:48 schreef Hyperdude het volgende:
8J,10J?
Als je dat weet, kan je de breedte afleiden/opzoeken. Dacht ik altijd.
Pilot Sportjes vind ik nog steeds lekker.
Daar heb ik 225/35/19 en niet 235/35/19 staan, terwijl ik nu dus 235/35/19 heb.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:51 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dit kan je zien op de sticker in de deur opening waar de bandenspanning op staat.
Daar staan meestal de fabriek bandenmaten op vermeld.
Thanks! Ik wil zelf namelijk 225 en niet 235, maar geen idee of 225 past op de velg.quote:Op woensdag 26 februari 2020 13:11 schreef daNpy het volgende:
225/35/19 is maar 4,5 mm hoger tov 255/30/19
235/35 is 11,5 mm hoger, 235/30 is 12 mm lager.
(Rijhoogte verschil is waardes delen door 2)
http://users.telenet.be/joeri_v/bandencalculator.xls
Lijkt me wel aangezien dat origineel isquote:Op woensdag 26 februari 2020 13:20 schreef xaban06 het volgende:
Thanks! Ik wil zelf namelijk 225 en niet 235, maar geen idee of 225 past op de velg.
Als het originele velgen waren zou ik je gelijk geloven, denk niet dat de CSL's origineel zijn. Nja, ik ga wel langs de bandenboer, hij mag het zeggen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 13:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Lijkt me wel aangezien dat origineel is
Of je band moet er nu enorm getrokken op staan maar dan heb je geen breedset.
In hoeverre kan dat problemen opleveren denk je?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:39 schreef pvdplanet het volgende:
Zuigers (compressie), ecu (turbodruk) en uitlaat zijn anders
Heb je de N20 of de nieuwere B48? De N20 heeft helaas geregeld problemen met de distributieketting. Persoonlijk zou ik wat voorzichtig met tuning zijn. Maar op Google zal er wel meer over te vinden zijn.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:26 schreef matigeuser het volgende:
Ik heb gisteren mijn geliefde E90 330i ingeruild voor een F31 320i. Met een 2e kindje in productie werd het helaas tijd voor een 'stationwagon'. Maar, met 100.000 km op de teller en een veel moderner interieur voelt het toch als een 'upgrade'. Het enige jammer is dat ik nu geen 6-cilinder meer heb, maar een 4-cilinder turbo.
Maar, nu heb ik dus gelezen dat dit dezelfde motor is als die van de 328i. Met uitzondering van andere zuigers en wellicht een andere nokkenas. Er zijn in ieder geval diverse partijen die de 320i chiptunen en dezelfde prestaties beloven als een 328i. Dat zou dus 240 pk zijn ipv 184. En een stuk meer koppel. Dan komt de auto qua prestaties in ieder geval zeer in de buurt van mijn ouwe 330i. Minus het geluid dan
Bijvoorbeeld deze jongens:
https://www.venturatuning.nl/chiptuning-bmw-320i-184-pk.html
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik geloof best dat BMW de 320i simpelweg 'terug geklokt' heeft om de 328i bestaansrecht te geven en dat er dus een stuk meer uit de motor te halen is.
Maar leidt dit tot meer slijtage? Zijn er nadelen die ik wellicht over het hoofd zie? Iemand ervaring of weet hoe het zit?
Alvast dank.
Juist, de motoren zijn helemaal niet zelfde, maar van betere materialen. Tijd geleden stond hier een mooi epistel over van een ex-BMW medewerker, dat de 3 liter diesels ook allemaal anders zijn van binnen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:03 schreef pvdplanet het volgende:
De zuigers van de 328i zijn iets lichter en van een andere legering.
Die kunnen beter tegen hogere belasting.
Zo te zien is trouwens de intercooler ook groter en de automaatbak anders.
Dat doet BMW zelf want iedereen weet dat airbags na ca 10 jaar niet meer dezelfde karakteristieken heeft. Wellicht heeft jouw model er nog een extra foutje bijquote:Op donderdag 5 maart 2020 10:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Gisteren kwam een brief van de RDW. Auto was kort geleden al gekeurd en brieven gaan via mijnoverheid...
Een oproep voor een terugroepactie. Na 21 jaar een terugroepactie!
Het patroon waarmee de bestuurders-airbag opblaast kan slijtage vertonen.
Ben onder de indruk. Vraag mij af of BMW dit nou moet doen of dat BMW dit uit eigen initiatief doet.
21, een E46?quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Gisteren kwam een brief van de RDW. Auto was kort geleden al gekeurd en brieven gaan via mijnoverheid...
Een oproep voor een terugroepactie. Na 21 jaar een terugroepactie!
Het patroon waarmee de bestuurders-airbag opblaast kan slijtage vertonen.
Ben onder de indruk. Vraag mij af of BMW dit nou moet doen of dat BMW dit uit eigen initiatief doet.
Brief lag gistermiddag ook bij mij op de mat inderdaad.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ja, E46. AL11 motorcode.
de mat in de passagiersstoel voor de airbag is ook al defect.
terugroepactie gaat om iets anders
Het is heul nog geen PS weer/temperatuur.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 08:42 schreef NoComment het volgende:
Whoops, stond vanmorgen bijna achterstevoren na een iets te enthousiast genomen bochtje![]()
Ben overigens erg te spreken over de Pilot Supersports die ik nu ook op de vooras heb zitten, grip lijkt, ook bij vochtig en koud wegdek, zowat oneindig te zijnMaargoed van de achteras is het dus wel vrij makkelijk de grip te doorbreken, beetje gas erop en daar gaat ie
![]()
Toch eens zo'n LSD gaan overwegen
je wil een LSD terwijl je een open diff al niet kunt handelen?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 08:42 schreef NoComment het volgende:
Whoops, stond vanmorgen bijna achterstevoren na een iets te enthousiast genomen bochtje![]()
Ben overigens erg te spreken over de Pilot Supersports die ik nu ook op de vooras heb zitten, grip lijkt, ook bij vochtig en koud wegdek, zowat oneindig te zijnMaargoed van de achteras is het dus wel vrij makkelijk de grip te doorbreken, beetje gas erop en daar gaat ie
![]()
Toch eens zo'n LSD gaan overwegen
Bedoel je de type aanduiding? Zoals 335i of 428i?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:52 schreef delano.888 het volgende:
Ik zit te kijken naar een BMW cabrio, hardtop.
Ik snap geen zak van de modelnummers, buiten dat ik door heb dat alle hardtop cabrio 3 series zijn, kan iemand me dit verder toelichten?
Exact, ik heb al "3 series" cabrio hardtop gezien van hetzelfde modeljaar als 335, 320i, en nog iets anders ook, waar ik uiterlijk geen verschil zie. En dan ook nog M als optie, dat snap ik nog wel.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Bedoel je de type aanduiding? Zoals 335i of 428i?
De 2 laatste cijfers geven de motor aan. Vroeger was dit de cilinderinhoud (325i was dan dus een 2.5 liter) maar tegenwoordig is dat meestal niet meer het geval. Hoe hoger de cijfers, hoe meer vermogen. De 335i is op de M3 na de sterkste benzine versie.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 19:17 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Exact, ik heb al "3 series" cabrio hardtop gezien van hetzelfde modeljaar als 335, 320i, en nog iets anders ook, waar ik uiterlijk geen verschil zie. En dan ook nog M als optie, dat snap ik nog wel.
Je begrijpt het principe dat er in een bepaalde auto een trage of een snelle motor in gezet kan worden? Dan hoeft er in principe qua uiterlijk niet veel te veranderen. Dat zie je bij alle auto's en is niet zo vreemd. Meestal hebben snellere motoren, grotere of meer uitlaatpijpen. Bij de 3-serie cabrio waar jij naar kijkt (heb ik ook naar gekeken) heeft bijv. de 320i een enkele uitlaat, de 325i en 330i een dubbele uitlaat bij elkaar en de 335i twee aparte pijpjes. Tegenwoordig kan je met de traagste motor zelfs een M pakket etc. bestellen maar vroeger was dat niet altijd het geval, tenminste niet fabrieks-af. Bij nieuwe auto's zie je soms ook dubbele uitlaten bij een 3 cilinderquote:Op dinsdag 10 maart 2020 19:17 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Exact, ik heb al "3 series" cabrio hardtop gezien van hetzelfde modeljaar als 335, 320i, en nog iets anders ook, waar ik uiterlijk geen verschil zie. En dan ook nog M als optie, dat snap ik nog wel.
Jawel E90 is sedan, E91 is touring, E92 is coupe, E93 is cabrio.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:45 schreef delano.888 het volgende:
Maar een 3 series heeft dus geen nummer of letter wat aan geeft dat het een cabrio is?
En de luxe klasse dan bijvoorbeeld, hoe zie je dat?
Hoe bedoel je? Welk merk geeft met een nummer of letter aan dat iets een cabrio is dan? Er zijn zoveel auto's die je in sedan, station of cabrio kan halen, dat zie je meestal niet terug in nummertjes of lettertjes achterop, alleen interne type nummering.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:45 schreef delano.888 het volgende:
Maar een 3 series heeft dus geen nummer of letter wat aan geeft dat het een cabrio is?
En de luxe klasse dan bijvoorbeeld, hoe zie je dat?
Nee daar heb je een punt, je hebt niet bij alle merken een aanduiding voor cabrio.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Welk merk geeft met een nummer of letter aan dat iets een cabrio is dan? Er zijn zoveel auto's die je in sedan, station of cabrio kan halen, dat zie je meestal niet terug in nummertjes of lettertjes achterop, alleen interne type nummering.
En wat bedoel je met luxe klasse, de auto's met veel opties?
Maar wat maakt het uit wat wij ervan vinden? Je weet toch zelf wat voor opties je belangrijk vindt en wat niet. Blind spot assist in dat jaar heb ik nog nooit gezien in een BMW maar misschien was het ergens een rare optie? Cabrio zijn meestal wel dikker uitgevoerd dan sedans etc. en hebben vaak standaard stoelverwarming. Voor zo'n dag als morgen... 10 graden maar wel een zonnetje. Sjaaltje om en gaanquote:Op dinsdag 10 maart 2020 23:05 schreef delano.888 het volgende:
https://www.marktplaats.n(...)3e3a&previousPage=lr
Bijvoorbeeld deze, is hier wat op aan te merken waarvan jullie echt zouden zeggen nee die mist dat of dat echt wel een aanrader is om er bij te hebben?
Ik zie sowieso geen knippers in de spiegels maar ik begin nu te twijfelen of ik die uberhaubt wel ergens gezien heb, kan dat een buitenlands model geweest zijn oid?
En blind spot assist, is dat een optie of verbeeld ik me dat ook? Ook dat dacht ik eerder gezien te hebben maar vind ik nu niet meer.
Nouja ik dacht misschien zijn er bepaalde dingen die wat unieker zijn maar wel heel nuttig/fijn om te hebben. Nee ik wil ook liever geen import maar zoek wel naar blauw. Ga sowieso pas op zijn vroegst in de zomer kopen, maar ben nu begonnen met uitzoeken.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 23:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Maar wat maakt het uit wat wij ervan vinden? Je weet toch zelf wat voor opties je belangrijk vindt en wat niet. Blind spot assist in dat jaar heb ik nog nooit gezien in een BMW maar misschien was het ergens een rare optie? Cabrio zijn meestal wel dikker uitgevoerd dan sedans etc. en hebben vaak standaard stoelverwarming. Voor zo'n dag als morgen... 10 graden maar wel een zonnetje. Sjaaltje om en gaan
Wat is voor de rest heel interessant? Climate control, cruise control, elektrische stoelen, pdc rondom, groot scherm navi... tja wat heb je nog meer nodig? Ik hou niet zo van import auto's maar er zullen ongetwijfeld wel nette uit Duitsland komen.
Er zijn wel verschillen volgens mij in pre LCI en LCI. Maar je hebt er inderdaad wel meer functies in wat handig kan zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 07:35 schreef daNpy het volgende:
Het groot scherm navi is niet alleen voor navi. Ook bellen, verwarming en instellingen zitten erin. Zou die sowieso willen hebben en gebruik hem zelf enorm vaak. Beter als zo'n domme telefoon aan je raam.
Sportstoelen is voor mij ook een must.
Ik heb ook een pre-LCI.quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:42 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Er zijn wel verschillen volgens mij in pre LCI en LCI. Maar je hebt er inderdaad wel meer functies in wat handig kan zijn.
Er is altijd wel een andere manier dan de tel. aan het raam natuurlijk 😄 Zelf in m’n E34 zo een klein ding in het rooster van de verwarming. Tel. op fijne hoogte en ziet er (voor goedkope oplossing) prima uit. Maar inderdaad nooit zo mooi als af fabriek.
Oooh da’s inderdaad nog wel vers. Ik rijd voor werk een X5 uit 2007 maar gebruik eigenlijk altijd gewoon Google Maps 😄quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik heb ook een pre-LCI.
Laatste navi update is van vorig jaar. Van dit jaar heb ik hem nog niet gezien - weet niet of die uberhaupt wel uitkomt. Desondanks klopt hij nog steeds aardig
Als die CCC heeft kun je gewoon de 2019 DVD branden en erin douwenquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:40 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Oooh da’s inderdaad nog wel vers. Ik rijd voor werk een X5 uit 2007 maar gebruik eigenlijk altijd gewoon Google Maps 😄
Weet jij wanneer de reguliere updates verschijnen? Moet dit jaar maar weer eens een keer. Na 4 jaarquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als die CCC heeft kun je gewoon de 2019 DVD branden en erin douwen
Normaal in november. Maar ik heb de 2020 versie nog niet gezien.quote:Op woensdag 11 maart 2020 14:34 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Weet jij wanneer de reguliere updates verschijnen? Moet dit jaar maar weer eens een keer. Na 4 jaar
quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Normaal in november. Maar ik heb de 2020 versie nog niet gezien.
Ik ben bang dat de 2019 versie misschien wel de laatste is ivm einde support oid.quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]![]()
Dan wacht ik nog wel even op een nieuwe kaart mét Corona-zone-aanduiding.
Volgens mij niet, dan heb je alleen piepjes.quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:03 schreef delano.888 het volgende:
Als je geen navi hebt dan heb je toch nog net zo'n groot scherm in het midden met daarop je zichtbare parkeersensoren enz?
Auto van het werk, ga ik niks aan doen hoor 😄quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als die CCC heeft kun je gewoon de 2019 DVD branden en erin douwen
Hmm ok dus je hebt navi + parkeersensoren met die zichtbare balken?quote:Op woensdag 11 maart 2020 17:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Volgens mij niet, dan heb je alleen piepjes.
Denk dat bijv. camera een optie is als je een navi hebt. Parkeersensoren kunnen in E9# dus wel zonder navi, maar dan heb je niet het scherm met de streepjes. En dan heb je nog klein en groot scherm ook. Groot is dan uiteraard mooier.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:48 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hmm ok dus je hebt navi + parkeersensoren met die zichtbare balken?
En backup camera dan? Is dat helemaal geen optie geweest in die jaren? Niet dat ik dat wil hoor, totaal niet, maar probeer het even te snappen.
Toch niet voor een F11 met harde schijf?quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de 2019 versie misschien wel de laatste is ivm einde support oid.
...
Pff wat een boel keuzes. Ik wist niet eens dat er ook een versie zonder scherm bestond.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:05 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Denk dat bijv. camera een optie is als je een navi hebt. Parkeersensoren kunnen in E9# dus wel zonder navi, maar dan heb je niet het scherm met de streepjes. En dan heb je nog klein en groot scherm ook. Groot is dan uiteraard mooier.
Dat heb je goed. Welke voordelen er nog meer zijn weet ik niet. Volgens mij is het formaat wel het grootste verschil. Toevallig vandaag nog in een E91 gereden met klein scherm, navi en PDC.quote:Op woensdag 11 maart 2020 20:15 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Pff wat een boel keuzes. Ik wist niet eens dat er ook een versie zonder scherm bestond.
Zie ik het goed dat dit klein, en dit groot scherm is? Ja dan is de kleine versie ineens wel weer een beetje jammer.. Is de maat wel het enige verschil of heeft het grotere scherm nog andere voordelen?
Ah zo, nee dan heb je andere data nodig.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Toch niet voor een F11 met harde schijf?
Mag ik hopen.
Het grote scherm is gesplitst, dus je kan op het grote vlak iets anders neerzetten (navi, radio) dan op het kleine deel (boordcomputer, navi).quote:Op woensdag 11 maart 2020 20:15 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Pff wat een boel keuzes. Ik wist niet eens dat er ook een versie zonder scherm bestond.
Zie ik het goed dat dit klein, en dit groot scherm is? Ja dan is de kleine versie ineens wel weer een beetje jammer.. Is de maat wel het enige verschil of heeft het grotere scherm nog andere voordelen?
Volgens mij is er geen camera in de pre-LCI E9x geleverd.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:48 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hmm ok dus je hebt navi + parkeersensoren met die zichtbare balken?
En backup camera dan? Is dat helemaal geen optie geweest in die jaren? Niet dat ik dat wil hoor, totaal niet, maar probeer het even te snappen.
Alleen aftermarket wel in te bouwen. Zijn vele complete setjes voor beschikbaar.quote:Op woensdag 11 maart 2020 21:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Volgens mij is er geen camera in de pre-LCI E9x geleverd.
Die op het scherm werkt? Coolquote:Op woensdag 11 maart 2020 22:05 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Alleen aftermarket wel in te bouwen. Zijn vele complete setjes voor beschikbaar.
Wellicht al eerder genoemd.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:45 schreef delano.888 het volgende:
Maar een 3 series heeft dus geen nummer of letter wat aan geeft dat het een cabrio is?
En de luxe klasse dan bijvoorbeeld, hoe zie je dat?
De kunst is een goeie te vinden en dan maar de kleur en uitrusting, grotendeels, voor lief te nemen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:19 schreef delano.888 het volgende:
Ja maar de zichtbare parkeersensoren dan![]()
Lees net ook dat er zelfs stuurverwarming bestaat, die zal vast heel zeldzaam zijn?
Zeker, het is puur nieuwsgierigheid.quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
De kunst is een goeie te vinden en dan maar de kleur en uitrusting, grotendeels, voor lief te nemen.
En welke jaartallen moet ik dan aan denken?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 07:56 schreef pvdplanet het volgende:
De vroege E8x en E9x modellen met hydraulische stuurbekrachtiging sturen veel beter dan de latere modellen met electrische stuurbekrachtiging
Dat staat een paar posts boven je.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:20 schreef delano.888 het volgende:
[..]
En welke jaartallen moet ik dan aan denken?
Ohh je bedoeld dat alle E8x en E9x goed sturen en alle F modellen dus niet? Dus voor 2011 is goed?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 72% gewijzigd door Hyperdude op 13-03-2020 11:55:30 ]How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Voor de 3 serie is het halverwege 2008quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:20 schreef delano.888 het volgende:
[..]
En welke jaartallen moet ik dan aan denken?
Ik zat meer aan 2010 te denken dus jammer dan maar een elektrische stuurbekrachtiging. Kan nooit slechter zijn dan mijn huidige Saab uit 2001.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:59 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Voor de 3 serie is het halverwege 2008
Voor de 1 serie is het halverwege 2006
Het hydraulische stuurhuis is van ZF, het electrische van TRW.
De mijne haalt zijn begrenzer geen eens.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:38 schreef NoComment het volgende:
Begrenzer zit op 250 toch?![]()
Kan het helaas niet proberen vandaag, werk thuis aangezien ik in Brabant woon en verkouden/grieperig/whatever ben. Jammer dat sinds vandaag de VPN overbelast is waardoor ik geen verbinding kan maken met het bedrijfsnetwerk..
Ik gebruik Rapide ledervet. Bij iedere paardenshop te koop voor weinig. Nachtje/weekendje laten intrekken en dan zoveel mogelijk eraf poetsen. Niet supermat, maar voelt precies goed qua glad en toch grip. Vind ik dan.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Wat heb je gebruikt als leder reiniger? Het hoort eigenlijk mat te worden. Maar invetten is altijd goed! Voor de zomer zal ik mijn interieur ook weer eens onder handen nemen. Heb nu ook een (was..)lijst opgesteld wat er nog aan de E34 moet gebeuren
Heb de laatste keer Lederfresh van Colourlock gebruikt. Maar dat matte is helaas maar tijdelijk. Vet is belangrijker volgens mij, anders gaat het barsten. Op m'n vorige werk gebruikte we spul van Stipt Polish Point om leder mat te maken en dat werkte heel goed. Maar daarna deden we er niks over en was het na paar keer gebruikt te hebben alweer glanzend.quote:Op zondag 22 maart 2020 21:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik gebruik Rapide ledervet. Bij iedere paardenshop te koop voor weinig. Nachtje/weekendje laten intrekken en dan zoveel mogelijk eraf poetsen. Niet supermat, maar voelt precies goed qua glad en toch grip. Vind ik dan.
Voor de stoelen gebruik ik Gliptone Liquid Leather Conditioner en Cleaner. Dat geeft een mat resultaat.
Dat klokje was geniaalquote:Op zondag 22 maart 2020 20:52 schreef Hyperdude het volgende:
Oude foto's gecheckt. Toch tijd te veel.
M20
[ afbeelding ]
Hele E30 was geniaalquote:Op maandag 23 maart 2020 18:10 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat klokje was geniaalis Maserati niets bij...
Op RealOEM zoeken of in de webshop van Ekris.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoe heet zo'n kofferbak mechanisme, ik kan het niet goed vinden voor de E36. Ik heb het over dit dingetje en een beetje het mechanisme erachter. Dat plastic erop is helemaal krom gebogen en van binnen zat er ook iets verkeerd, waardoor de kofferbak niet meer dichtgaat. Waar kan ik een nieuwe halen? Zo goedkoop mogelijk
[ afbeelding ]
Nice inderdaad. Trunk lid lock.... maar het slot zelf is verder prima dus daar hoeft toch niets aan veranderd te worden?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:13 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
OEM nummer voor Cabrio vanaf 1994: 51248209730.
quote:
Ik denk dat je ‘m alleen compleet kunt kopen. Zo een 30 piek nieuw bij de dealer.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nice inderdaad. Trunk lid lock.... maar het slot zelf is verder prima dus daar hoeft toch niets aan veranderd te worden?
[..]![]()
Oh dat valt nog wel mee inderdaadquote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik denk dat je ‘m alleen compleet kunt kopen. Zo een 30 piek nieuw bij de dealer.
Ze zijn nu dicht, dus reken er maar wel opquote:Op woensdag 1 april 2020 01:42 schreef Middelpunt het volgende:
Had een BMW 1 serie besteld (lease). Zou in mei geleverd worden. Vandaag een mail gehad dat het ivm corona in elk geval niet voor september geleverd gaat worden en mogelijk nog later.
Had wel flink vertraging verwacht maar dit ook weer niet. Als het maar geen voorteken is dat de fabrieken zo'n 4 maanden dicht blijven..
Ik heb een hekel aan tanken dus als dat 200 km per tankbeurt scheelt zou ik voor de diesel gaan.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:37 schreef leolinedance het volgende:
Ha BMW toppers, ik heb even jullie hulp nodig. Ik overweeg (weer) een BMW te gaan leasen. Met mijn km's kan ik zowel uit een benzine als een diesel kiezen.
Het gaat om een 3-serie touring. 320d of 320i.
Vermogen is bijna gelijk. Diesel iets sneller, minder vaak tanken vermoed ik.
De 320d is ook iets duurder. Is het dat geld waard?
Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan?
Dat is momenteel een beetje lastig met corona, dus ik probeer alvast wat onderzoek te doen online. Ik heb een BMW 320d F30 gehad jaren geleden, en daar was ik erg content mee. De benzine uitvoering heb ik echter geen ervaring mee.quote:Op woensdag 1 april 2020 11:02 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan tanken dus als dat 200 km per tankbeurt scheelt zou ik voor de diesel gaan.
Maar ik zou het ook niet laten afhangen van de mening van een vreemde en gewoon allebei gaan proefrijden. Twee verschillende motoren met verschillende karakters.
Dat is wel goed om te weten ja. Ik was bij de Mecedes en Volvo dealer geweest en die hadden 2 weken geleden nog geen leveringsproblemen. BMW nog niet gevraagd...quote:Op woensdag 1 april 2020 01:42 schreef Middelpunt het volgende:
Had een BMW 1 serie besteld (lease). Zou in mei geleverd worden. Vandaag een mail gehad dat het ivm corona in elk geval niet voor september geleverd gaat worden en mogelijk nog later.
Had wel flink vertraging verwacht maar dit ook weer niet. Als het maar geen voorteken is dat de fabrieken zo'n 4 maanden dicht blijven..
Veel fabrieken zijn vorige week dicht gegaan. BMW, Jaguar etcquote:Op woensdag 1 april 2020 11:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is wel goed om te weten ja. Ik was bij de Mecedes en Volvo dealer geweest en die hadden 2 weken geleden nog geen leveringsproblemen. BMW nog niet gevraagd...
Ik heb de 330i Touring, ook nog een vorig mode F30 330E sedan. Dat nieuwe model rijdt toch wel echt super hoor, niet in comfort mode overigens. Dan voelt het alsof je door snot stuurt. Ook van binnen is het een giga upgrade. Qua ruimte ook zeer veel op vooruit gegaan. Heb de e91 eruit gedaan, die was echt stukken kleiner.quote:Op woensdag 1 april 2020 11:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is momenteel een beetje lastig met corona, dus ik probeer alvast wat onderzoek te doen online. Ik heb een BMW 320d F30 gehad jaren geleden, en daar was ik erg content mee. De benzine uitvoering heb ik echter geen ervaring mee.
De diesel kost prive per maand 2 tientjes meer, dus valt ook wel te overzien.
Heb je de kleur Blue Ridge Mountain metallic gezien? Vind hem echt fantastisch:
[ afbeelding ]
Denk dat een 320d net wat lekkerder is qua vermogen (vooral onderin) en actieradius. Maar het is ook wel fijn om gewoon 2 tientjes in de zak te houden en een 320i te nemen. Het zijn allebei waarschijnlijk lekkere wagens, maar ECHT leuk wordt het pas vanaf een 6-cilinder natuurlijkquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:37 schreef leolinedance het volgende:
Ha BMW toppers, ik heb even jullie hulp nodig. Ik overweeg (weer) een BMW te gaan leasen. Met mijn km's kan ik zowel uit een benzine als een diesel kiezen.
Het gaat om een 3-serie touring. 320d of 320i.
Vermogen is bijna gelijk. Diesel iets sneller, minder vaak tanken vermoed ik.
De 320d is ook iets duurder. Is het dat geld waard?
Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan?
Thanks. Ja ik weet het maar een 6-cilinder kan ik niet betalenquote:Op donderdag 2 april 2020 13:05 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Denk dat een 320d net wat lekkerder is qua vermogen (vooral onderin) en actieradius. Maar het is ook wel fijn om gewoon 2 tientjes in de zak te houden en een 320i te nemen. Het zijn allebei waarschijnlijk lekkere wagens, maar ECHT leuk wordt het pas vanaf een 6-cilinder natuurlijk
Wat hierboven al is aangegeven, het is sowieso een volstrekt andere auto dan de vorige modellen (gigantische upgrade van binnen). In mijn ervaring rijdt comfort prima icm m-sport pakket. Omdat ik zelf naast m-sport ook nog eens 19" inchers heb, heb ik er adaptief onderstel onder genomen. Relatief goedkope optie, maar vooral als je m-sport wil nemen ga je hier geen spijt van krijgen. Comfortabel, maar ook keihard als je dat wil (comfortabeler dan passief in comfort, harder dan passief in sport)quote:Op donderdag 2 april 2020 13:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Thanks. Ja ik weet het maar een 6-cilinder kan ik niet betalen
Die pook heeft wel heel wat uurtjes (en kilometers waarschijnlijk) gezien.quote:Op maandag 6 april 2020 11:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
Weer een opmerkelijke E46 op de veiling.
https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/47161/14620168?pid=8
Deze 316i is afkomstig van Autopartner Twente, die importeren auto's uit Europese landen.
https://autopartnertwente(...)te-eigenaar/2379442/
Als eerste zit er een nieuw kenteken op, het is een import. vervolgens is de kilometerstand laag (111166 kilometer) gezien de slijtage van de versnellingspoke en het paneel voor de electrische raambediening.
[ afbeelding ]
ABS lampje blijft branden en de ASC blijft branden.
Onderhoudsboekje is ingevuld tot 2011 bij 76779 km.
Chassisnummer WBAEY31000KS49172,
AutoWeek.nl specs of RealOEM.quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:57 schreef delano.888 het volgende:
Is er ergens een lijstje met hoeveel pk exact welk modelnr is (bij E93 cabrio)
Ik heb oa gelezen in dit topic dat:
(328i/335i) 250pk of meer zijn? Maar weet iemand de exacte aantallen per getal?
Op wiki staat het altijd best overzichtelijk hoor: https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(E90)quote:Op dinsdag 7 april 2020 12:57 schreef delano.888 het volgende:
Is er ergens een lijstje met hoeveel pk exact welk modelnr is (bij E93 cabrio)
Ik heb oa gelezen in dit topic dat:
(328i/335i) 250pk of meer zijn? Maar weet iemand de exacte aantallen per getal?
Super dankjewel!quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:52 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Op wiki staat het altijd best overzichtelijk hoor: https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(E90)
328i = 231 pk
330i = 255 of 268 pk
335i = 302 pk
Jammer dat het een touring isquote:Op maandag 6 april 2020 21:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Vanmiddag de E46 gehaald, welke ik dus wat ga repareren en verkopen voor een kennis. Nog voordat ik thuis was even een andere nummerplaathouder gehaald want zo een ///M moet ik niet achteropVeel beter zo. Ook even in de wasbox schoongespoten en is, zeker voor een E46, erg netjes nog.
Het is me gelukt. 1 motor bleef klem zitten en wilde niet ontkoppelen maar na wat klappen wel. Nu werkt alleen het opnieuw inleren niet... hoor wel geklik en soms gaan de ramen in schokken omlaag maar die klep klapt niet helemaal dicht. Maar weer verder snuffelen dan...quote:Op maandag 6 april 2020 18:35 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n dak van de E36 gaat niet goed meer open. Nou weet ik nog de handmatige methode. Hendeltje onder de achterbank trekken en met een torx boven de passagiersstoel heel lang draaien tot het dak los komt. Alleen volgens alle filmpjes die ik zie moet je daarna gewoon het dak omhoog duwen zodat het geheel een beetje vouwt en dan kan je de achterkant open trekken en het dak erin doen. Maar ik krijg het dak niet gevouwen, het lijkt alsof hij vast zit. De achterkant zit ook geen beweging in. Als ik veel harder trek heb ik het gevoel dat er iets breekt. Ben ik wat vergeten??
Ik vind een E46 Touring juist erg mooi (met M-pakketje)quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jammer dat het een touring ismaar ziet er wel netjes uit.
[..]
335i is 306pk toch? Niet dat die 4pk nou veel uit maaktquote:Op dinsdag 7 april 2020 14:52 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Op wiki staat het altijd best overzichtelijk hoor: https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(E90)
328i = 231 pk
330i = 255 of 268 pk
335i = 302 pk
True, heeft soms met omrekenen van hp naar pk of kw te maken denk ik...quote:Op woensdag 8 april 2020 08:18 schreef NoComment het volgende:
[..]
335i is 306pk toch? Niet dat die 4pk nou veel uit maakt
1,4 gebruiken terwijl het 1,36 isquote:Op woensdag 8 april 2020 10:34 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
True, heeft soms met omrekenen van hp naar pk of kw te maken denk ik...
Nee nu haal je de M52 en de N52 door elkaar...quote:Op woensdag 8 april 2020 18:13 schreef pvdplanet het volgende:
De E90 328i is gewoon het 3 liter blok uit de E46 330i en de Z3 Coupe 3.0.
De E90 325i is het 3.0 liter blok van de E90 330i maar dan teruggeschroefd.
M54quote:Op woensdag 8 april 2020 18:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee nu haal je de M52 en de N52 door elkaar...
Vanaf de E30 is het toch al niet correctquote:Op woensdag 8 april 2020 19:30 schreef pvdplanet het volgende:
Ah ik zie het, de N52 van de 325i heet 328i in de USA met een andere mapping
En om het makkelijk te maken, de 323i is een N52B25 dus 2.5 liter.
Als ze nou eerlijk zouden zijn was het een stuk makkelijker.
Inderdaad alleen de E21 klopte. Ik had de 320/6 wat een masterbak was dat. Zat ook LPG in... volgens mij heb ik nog nooit zo weinig vermogen zien komen uit een 6-in-lijnquote:Op woensdag 8 april 2020 21:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Vanaf de E30 is het toch al niet correct
Nee inderdaad. De E36 323i is ook een 2.5. En de E46 320i is dan weer een 2.2quote:Op donderdag 9 april 2020 10:03 schreef Hyperdude het volgende:
523i is vanaf 1996 nooit een 2300 cc geweest.
V8 met 1 pijp is dan wel weer top.quote:Op donderdag 9 april 2020 10:05 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nee inderdaad. De E36 323i is ook een 2.5. En de E46 320i is dan weer een 2.2
De E46 316 en 318 zijn allebei 1.9's.quote:Op donderdag 9 april 2020 10:05 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nee inderdaad. De E36 323i is ook een 2.5. En de E46 320i is dan weer een 2.2
Met 1 uitlaat per 3 cilinders kom je met een V8 sowieso niet uitquote:Op donderdag 9 april 2020 10:06 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
V8 met 1 pijp is dan wel weer top.
Maar klopt auti-technisch ook niet.![]()
Nee maar dat hebben ze ook nooit gehad toch? Mijn V8 heeft uiteraard 2 cilinderbanken en daardoor 2 uitlaatbuizen. Maar ze komen wel samen in 1 middendemper en daarna samen in 1 einddemper. Hoe het daar binnen er uit ziet weet ik niet, maar hij heeft in ieder geval netjes 2 bescheiden pijpjes:quote:Op donderdag 9 april 2020 10:06 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
V8 met 1 pijp is dan wel weer top.
Maar klopt auti-technisch ook niet.![]()
Haha nee, zo strikt is de regel ook weer niet. M modellen met V8 hebben weer 4 eindstukjes. Maar een deel van de 6-cilinders (E36 320i bijv.) heeft gewoon 1 pijp lopen, maar de 325i heeft er dan wel weer 2.quote:Op donderdag 9 april 2020 10:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Met 1 uitlaat per 3 cilinders kom je met een V8 sowieso niet uit
Klopt, E46 320i (150pk) pre facelift heeft volgens mij wel een 2 liter maar de facelift heeft dan een 2.2 (170pk). Volgens mij is er ook nog heel even een 163pk versie geweest.quote:Op donderdag 9 april 2020 10:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
De E46 316 en 318 zijn allebei 1.9's.
Is de E46 FL 320i geen 2 liter?
De F11 525D is ook een 4 cilinder. Wel met fatsoenlijke specs tho.
quote:Op donderdag 9 april 2020 10:18 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nee maar dat hebben ze ook nooit gehad toch?
...
De E46 318i facelift was een 2 liter met 143 pk. Deze heb ik jaren geredenquote:Op donderdag 9 april 2020 10:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
De E46 316 en 318 zijn allebei 1.9's.
Is de E46 FL 320i geen 2 liter?
Oh ja, stom want daar heb ik nog mee proefgereden voordat ik de E34 kocht. Die heeft volgens mij wel een dubbele uitlaat maar 1 kant loopt gewoon dood. Kijken of ik een plaatje kan vinden.quote:
Ik niet.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Heeft er iemand hier trouwens ervaring met plaatsen van een brug? Gewoon eenvoudige 2 koloms...
Nee maar hier komt er wel een hopelijk dit jaar nogquote:Op donderdag 9 april 2020 14:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Heeft er iemand hier trouwens ervaring met plaatsen van een brug? Gewoon eenvoudige 2 koloms...
Daarom zit er een dakkapel op onze garagequote:Op donderdag 9 april 2020 15:56 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik niet.
Plafond net te laag hiero.
Van alles geprobeerd, maar gaat hier niet lukken..quote:Op donderdag 9 april 2020 16:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daarom zit er een dakkapel op onze garage
Ik zie een trap? Dus er zit een vlonder in (die er uit kan)quote:Op donderdag 9 april 2020 16:51 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Van alles geprobeerd, maar gaat hier niet lukken..
[ afbeelding ]
Een vlonder?quote:Op donderdag 9 april 2020 16:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zie een trap? Dus er zit een vlonder in (die er uit kan)
Weg d'r mee, je gebruikt het toch niet.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:06 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Een vlonder?
Je wilt niet weten hoeveel troep daar woont.
Ik nie, neequote:Op donderdag 9 april 2020 17:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Weg d'r mee, je gebruikt het toch niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |