Dit kan je zien op de sticker in de deur opening waar de bandenspanning op staat.quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:01 schreef xaban06 het volgende:
Ik moet de banden van mijn CSL M3 breedset vervangen (hangt onder mijn onlangs overgenomen E92).
Huidige bandenmaat is 255/30/19 en 235/35/19. Ik lees hier en daar dat voor eigenlijk 225 moet zijn en niet 235.
1. Hoe ga ik dat na, kan ik dat controleren? Kan je op een zelfde velg zowel 225 als 235 monteren?
2. Voorkeur merk banden? Ik dacht zelf een Bridgestone Turanza.
Ook als je M3 CSL velgen op een 325 oid hebt?quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:51 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dit kan je zien op de sticker in de deur opening waar de bandenspanning op staat.
...
Dan kun je zien hoe de band op de velg staat jaquote:Op woensdag 26 februari 2020 11:48 schreef Hyperdude het volgende:
8J,10J?
Als je dat weet, kan je de breedte afleiden/opzoeken. Dacht ik altijd.
Geen idee welke J waardes.quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:48 schreef Hyperdude het volgende:
8J,10J?
Als je dat weet, kan je de breedte afleiden/opzoeken. Dacht ik altijd.
Pilot Sportjes vind ik nog steeds lekker.
Daar heb ik 225/35/19 en niet 235/35/19 staan, terwijl ik nu dus 235/35/19 heb.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:51 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dit kan je zien op de sticker in de deur opening waar de bandenspanning op staat.
Daar staan meestal de fabriek bandenmaten op vermeld.
Thanks! Ik wil zelf namelijk 225 en niet 235, maar geen idee of 225 past op de velg.quote:Op woensdag 26 februari 2020 13:11 schreef daNpy het volgende:
225/35/19 is maar 4,5 mm hoger tov 255/30/19
235/35 is 11,5 mm hoger, 235/30 is 12 mm lager.
(Rijhoogte verschil is waardes delen door 2)
http://users.telenet.be/joeri_v/bandencalculator.xls
Lijkt me wel aangezien dat origineel isquote:Op woensdag 26 februari 2020 13:20 schreef xaban06 het volgende:
Thanks! Ik wil zelf namelijk 225 en niet 235, maar geen idee of 225 past op de velg.
Als het originele velgen waren zou ik je gelijk geloven, denk niet dat de CSL's origineel zijn. Nja, ik ga wel langs de bandenboer, hij mag het zeggen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 13:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Lijkt me wel aangezien dat origineel is
Of je band moet er nu enorm getrokken op staan maar dan heb je geen breedset.
In hoeverre kan dat problemen opleveren denk je?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:39 schreef pvdplanet het volgende:
Zuigers (compressie), ecu (turbodruk) en uitlaat zijn anders
Heb je de N20 of de nieuwere B48? De N20 heeft helaas geregeld problemen met de distributieketting. Persoonlijk zou ik wat voorzichtig met tuning zijn. Maar op Google zal er wel meer over te vinden zijn.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:26 schreef matigeuser het volgende:
Ik heb gisteren mijn geliefde E90 330i ingeruild voor een F31 320i. Met een 2e kindje in productie werd het helaas tijd voor een 'stationwagon'. Maar, met 100.000 km op de teller en een veel moderner interieur voelt het toch als een 'upgrade'. Het enige jammer is dat ik nu geen 6-cilinder meer heb, maar een 4-cilinder turbo.
Maar, nu heb ik dus gelezen dat dit dezelfde motor is als die van de 328i. Met uitzondering van andere zuigers en wellicht een andere nokkenas. Er zijn in ieder geval diverse partijen die de 320i chiptunen en dezelfde prestaties beloven als een 328i. Dat zou dus 240 pk zijn ipv 184. En een stuk meer koppel. Dan komt de auto qua prestaties in ieder geval zeer in de buurt van mijn ouwe 330i. Minus het geluid dan
Bijvoorbeeld deze jongens:
https://www.venturatuning.nl/chiptuning-bmw-320i-184-pk.html
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik geloof best dat BMW de 320i simpelweg 'terug geklokt' heeft om de 328i bestaansrecht te geven en dat er dus een stuk meer uit de motor te halen is.
Maar leidt dit tot meer slijtage? Zijn er nadelen die ik wellicht over het hoofd zie? Iemand ervaring of weet hoe het zit?
Alvast dank.
Juist, de motoren zijn helemaal niet zelfde, maar van betere materialen. Tijd geleden stond hier een mooi epistel over van een ex-BMW medewerker, dat de 3 liter diesels ook allemaal anders zijn van binnen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:03 schreef pvdplanet het volgende:
De zuigers van de 328i zijn iets lichter en van een andere legering.
Die kunnen beter tegen hogere belasting.
Zo te zien is trouwens de intercooler ook groter en de automaatbak anders.
Dat doet BMW zelf want iedereen weet dat airbags na ca 10 jaar niet meer dezelfde karakteristieken heeft. Wellicht heeft jouw model er nog een extra foutje bijquote:Op donderdag 5 maart 2020 10:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Gisteren kwam een brief van de RDW. Auto was kort geleden al gekeurd en brieven gaan via mijnoverheid...
Een oproep voor een terugroepactie. Na 21 jaar een terugroepactie!
Het patroon waarmee de bestuurders-airbag opblaast kan slijtage vertonen.
Ben onder de indruk. Vraag mij af of BMW dit nou moet doen of dat BMW dit uit eigen initiatief doet.
21, een E46?quote:Op donderdag 5 maart 2020 10:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Gisteren kwam een brief van de RDW. Auto was kort geleden al gekeurd en brieven gaan via mijnoverheid...
Een oproep voor een terugroepactie. Na 21 jaar een terugroepactie!
Het patroon waarmee de bestuurders-airbag opblaast kan slijtage vertonen.
Ben onder de indruk. Vraag mij af of BMW dit nou moet doen of dat BMW dit uit eigen initiatief doet.
Brief lag gistermiddag ook bij mij op de mat inderdaad.quote:Op donderdag 5 maart 2020 21:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ja, E46. AL11 motorcode.
de mat in de passagiersstoel voor de airbag is ook al defect.
terugroepactie gaat om iets anders
Het is heul nog geen PS weer/temperatuur.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 08:42 schreef NoComment het volgende:
Whoops, stond vanmorgen bijna achterstevoren na een iets te enthousiast genomen bochtje
Ben overigens erg te spreken over de Pilot Supersports die ik nu ook op de vooras heb zitten, grip lijkt, ook bij vochtig en koud wegdek, zowat oneindig te zijn Maargoed van de achteras is het dus wel vrij makkelijk de grip te doorbreken, beetje gas erop en daar gaat ie
Toch eens zo'n LSD gaan overwegen
je wil een LSD terwijl je een open diff al niet kunt handelen?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 08:42 schreef NoComment het volgende:
Whoops, stond vanmorgen bijna achterstevoren na een iets te enthousiast genomen bochtje
Ben overigens erg te spreken over de Pilot Supersports die ik nu ook op de vooras heb zitten, grip lijkt, ook bij vochtig en koud wegdek, zowat oneindig te zijn Maargoed van de achteras is het dus wel vrij makkelijk de grip te doorbreken, beetje gas erop en daar gaat ie
Toch eens zo'n LSD gaan overwegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |