quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
't doet mij meteen denken aan Jiskefet, inbouwcentrum.Die blijft geniaal Net als ouwehoeren op franse terrasje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facts don't care about your feelings
Kom je goed weg.quote:Op zondag 2 februari 2020 14:20 schreef pvdplanet het volgende:
Gisteravond op weg naar huis een rood acculampje. Dynamo overleden.
Het ding is 185ah en specifiek voor N52 motoren. De 130i is de enige 1-serie waar dit exemplaar in gemonteerd zit.
Na een uurtje rondsnuffelen vond ik in de uitverkoophoek van Offenga nog een origineel nieuw exemplaar voor 229 Euro (607 Euro dealerprijs)
Gewoon goed uitlezen met ISTA-D of Delphi software.quote:Op zondag 2 februari 2020 22:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hmm, twee codes waarvan eentje van de katalysator. Twee foutcodes in de motormodule. Ik verwacht dan dat het motorsymbool gaat branden of het symbool van de katalysator.
Zal de errorcodes later geven.
wilt een e46 bezitter kijken of het lampje van de katalysator ook gaat branden bij inschakelen contact?
Het dashboard doet altijd eerst een soort zelftest waarbij alles lampjes aangaan. alle modules die geen storing hebben, daarvan gaat dan het lampje uit.
Mijn vraag is nu of de katalysator, een rood symbool, ook aan gaat bij de test. Bij mij is dat niet zo.
Begin eerst maar eens met een setje nieuwe lambda sondes.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er brand geen lampje.
De codes die ik krijg bij het uitlezen:
8C DME-EWS 3,3 interface
A5 Catalytic-converter conversion (EUIII code: P0420)
Totaal af te geven stroom door de dynamo is niet gelijk als de accucapaciteit he .quote:Op zondag 2 februari 2020 14:26 schreef YoshiBignose het volgende:
185ah??? Maar waarom in godsnaam? M'n M135i had maar 80ah, maar dat was natuurlijk geen N52. Je rijdt bijna een EV man
Trouwens ik had de M135i laatst open en onder de kofferbak ligt de accu maar er zit ook nog allemaal elektronica en computer zooi. Vroeg me eigenlijk af wat het allemaal was. Nou heb ik wel op m'n dashboard zo'n metertje die ook naar efficient dynamics gaat en dan staat er zo'n accu logootje bij. Wat was het nu hiervan precies?
Echt de dynamo kapot ja? Heb wel vaker gezien dat de regelaar/koolborstels kapot gaan. Soms gaat je boordnet naar 15-16V en gaan schakelen regelmodules zichzelf uit. Bij jou dus geen lading meer. De regelaar op de dynamo is los vervangbaar.quote:Op zondag 2 februari 2020 14:20 schreef pvdplanet het volgende:
Gisteravond op weg naar huis een rood acculampje. Dynamo overleden.
Het ding is 185ah en specifiek voor N52 motoren. De 130i is de enige 1-serie waar dit exemplaar in gemonteerd zit.
Na een uurtje rondsnuffelen vond ik in de uitverkoophoek van Offenga nog een origineel nieuw exemplaar voor 229 Euro (607 Euro dealerprijs)
De auto zit blijkbaar in de kwetsbare fase waarin er veel vervangen moet worden.
Klopt 13.8 V moet hij minimaal afgeven maar is vaak wat meer.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 17:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik dacht juist dat een dynamo meer dan 12 volt afgeeft, zodat de accu bij kan laden. Moest in ieder geval 14 volt meten om een dynamo goed te kunnen beoordelen.
quote:Op zondag 9 februari 2020 09:16 schreef Pap89 het volgende:
[ afbeelding ]
F31 328i Msport Shadowline 😋
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 | https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1514400293-bmw-3-serie-coupe-330ci-executive-full-option-volledig-ond.html BMW 3-serie Coupé 330Ci Executive /Full option /Volledig ond ¤ 5.450,00 2003 233.466 km NAP gecontroleerd Energielabel: E Verbruik: 10,42 km/l https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1514288395-bmw-5-serie-2-5-i-523i-e61-touring-m-pakket-nl-auto-au.html BMW 5-Serie 2.5 I 523i E61 Touring | M-pakket | NL auto | Au ¤ 7.950,00 2005 235.699 km NAP gecontroleerd Energielabel: D Verbruik: 10,53 km/l https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1513359627-bmw-3-serie-coupe-330ci-executive-facelift-model.html BMW 3-serie Coupé 330Ci Executive *Facelift model* ¤ 5.950,00 2003 235.981 km NAP gecontroleerd Energielabel: E Verbruik: 10,42 km/l https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1513785024-bmw-3-serie-touring-330i-executive.html BMW 3-serie Touring 330i Executive ¤ 5.450,00 2002 246.318 km NAP gecontroleerd Energielabel: F Verbruik: 10,2 km/l https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1503067258-bmw-5-serie-2-2-l-520i-2003-nieuwe-apk-m-pakket.html BMW 5-Serie 2.2 l 520i 2003 Nieuwe APK! M-Pakket ¤ 5.999,00 2003 226.254 km NAP gecontroleerd Energielabel: D Verbruik: 10,2 km/l |
Dus vallen ze allemaal af?quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:16 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn 2002 330i begon aardig uit elkaar te vallen boven de 3 ton.
M54 lusten allemaal olie. En automaat heeft bij de 330 ook een beperkte houdbaarheid. Dacht ik.
Nee, ik verwacht dat een youngtimer absoluut niet in nieuwstaat is, hoezo?quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:41 schreef daNpy het volgende:
Wat verwacht je dan met jouw eisen, dat er een nieuw in de showroom staat?
Ik zou niet meer dan 2 ton op de teller willen. Facelift E46 heeft de naam iets beter in elkaar te zitten.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |