abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_190989260
Voorafgaande delen:

Topicreeks: BMW fantopic

Modellen:

1-serie:
• Oksel, E87 118d
• Scorpie, E87 118i
Impry, E87 130i
• Maart78, F20 118i
• Hojdhopper, E87 116i
• YoshiBignose, F21 M135i

2-serie:
mitchelll0181, F46 216i Gran Tourer

3-serie:
• metallicattim, E30 318iA, E30 325i
• rival, E46 316i
• jitzzzze, E36 318tds touring
• pvdplanet, E36 325i Coupe
• YoshiBignose, E36 318i cabrio
• LethalNinja E46 318i sedan
Boegschroef, E30 m52b28
• Moody, F30 320i
daNpy, 2006 E91 325i Touring
• Sie_Scheitern_Epos, E46 323Ci

5-serie:
Boegschroef, F11 530d
• tong_poh, E60 535d
• Catch22-, E39 523iAT
LoveAtFirstDrive, E34 540iA Touring '94
Hyperdude, 2011 F11 523iA Touring
OxygeneFRL, E61 530D
• Shoarmapatatje, E39 520i

6-serie:

7-serie:
Tarado, E38 740iL

8-serie:

X:
Voszje, E70 X5 xDrive 30d

Z:
• bluemoon23, E85 Z4 3.0si

M:

Motoren:
• Catch22-, K75 RT
Hyperdude, F800GS

Onderdelen
http://bmwfans.info
Nog een BMW ETK (NL-onderdelencatalogus): http://nl.bmwfans.info/parts-catalog
http://www.offenga.nl
https://bmwshop.ekris.nl/nl/onderdelen

Handige links
Online TIS: http://bmw.workshop-manuals.com/
Nog een online TIS, ook nieuwere modellen: https://www.newtis.info (incl. WDS/schema's)
Online WDS: http://www.bmw-planet.net/diagram/ (doet het niet meer!?)

Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast.



quote:
BMW ALPINA B5 BITURBO Touring Allrad
Motor
Zylinder V8 90°
Hubraum (ccm) 4395
Bohrung (mm) 89,0
Hub (mm) 88,3
Verdichtungsverhältnis (:1) 10,0
Leistung / bei Drehzahl (kW (PS) / 1/min) 447 (608) / 5750 - 6250
Drehmoment / bei Drehzahl (Nm / 1/min) 800 / 3000 - 5000 :9
Hoi :)

OldBies/afvoeren?:

3-serie:
• dnzl, E30 316
• piekartz87, e36 323i
• Gkhn, E30 320i
• Jaapie1993, E30 320i
• Youp, E30 320i
• Fransbreda, E36 316i
justmattie, E36 316i
RPG, E36 316i
• Teamlead, E36 318tds
Turquaz52, E36 318i, E36 323i
• Gokhan03, E36 323ti compact
• MrTorture, E36 325i
• Mikkie, E46 320d
Twista101, E36 316i
Mavi86, E36 316i
• Peewee, E46 320d
• xaban06, E46 318d Touring
• Vuurmuis, E46 325ci
Driftkikkerrrrr e30 318i.
Xtr3mE, E46 318ci
Maharbal, E46 325ci
SingleCoil E46 325ic
• Leolinedance, F30 BMW 320d

5-serie:
Rizzeau, E28 525i
• mighty_myte, E34 520i
• disyn, E39 520i
• lezzer, E39 525i
eevebe, E39 528i
Rizkant, E39 528i
• M.O.D, E39 540i

6-serie:
• HFdude, E64 (645i CI S)

7-serie:
• Chooselife, E32 735i
• Alicey & SingleCoil, E38 740iL

X:
• lezzer, E83 X3 2.0d
• Andyy, E84 X1 sDrive 20i
Z:
• minispilie, E36/7 Z3 1.9
• lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio
oYo, E89 Z4 35i

M
• Okeuj, E92 M3
Facts don't care about your feelings
pi_190989331
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 20:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
op 't werk is er de strijd wie er het eerst op kantoor is, om het stopcontact te gebruiken voor de elektrische auto. er is een 220 volt stopcontact buiten bij het parkeerterrein. nu willen ze daar een tweepits contactdoos op zetten zodat beide auto's tegelijk kunnen laden. iets zegt mij dat je dan boven de 16 Ampère uitkomt zodat de stop springt. of de boel gaat smelten.
Tja hangt er vanaf wat voor kabel er naar dat stopcontact loopt en de hoofdaansluiting. Als het normaal een stopcontactje is voor de heggenschaar ofzo dan is het inderdaad maar 1x16A. Dat werkt sowieso al niet lekker ook al laadt er één auto. Bij m'n ouders weleens geladen en toen sprong het stroom er ook af. Normale wandcontactdoos is niet echt voor 3500 watt constant gemaakt... dus gewoon een laadpaal plaatsen lijkt me het slimste.

Op kantoor hebben we 3x40A en ik heb twee palen staan, 3x16A en 1x32A (voor de auto's die geen 3 fase kunnen laden). Als ze beide gebruikt worden valt de stroom er meestal niet af afhankelijk van hoeveel computers er aan staan :P

quote:
10s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 17:39 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dat is de bedoeling inderdaad, in de praktijk zal het puur elektrisch rijden relatief beperkt zijn. Ik was vooral erg gecharmeerd van de nieuwe 3. Nog getwijfeld over een 330i, maar ze gaven zoveel extra opties op die 330e dat ik dat maar heb gedaan (lees: zo was de vriendin ook blij en zie hierboven voor het parkeerargument :') ).
Vanaf 54k vind ik eigenlijk best meevallen als de 320i al 48.5k is.. anderzijds betaal je dat puur voor de motor toch? Eigenlijk ben je ongeveer net zoveel kwijt als ik m'n Model 3 denk ik (rond de 60k)... maar netto ben ik goedkoper uit :P

Ik denk dat de BMW wel netter afgewerkt is, maar ik ben nog steeds sneller >:)

[ Bericht 18% gewijzigd door YoshiBignose op 12-01-2020 00:52:43 ]
Facts don't care about your feelings
  zondag 12 januari 2020 @ 09:33:31 #3
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190991628
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 00:46 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Tja hangt er vanaf wat voor kabel er naar dat stopcontact loopt en de hoofdaansluiting. Als het normaal een stopcontactje is voor de heggenschaar ofzo dan is het inderdaad maar 1x16A. Dat werkt sowieso al niet lekker ook al laadt er één auto. Bij m'n ouders weleens geladen en toen sprong het stroom er ook af. Normale wandcontactdoos is niet echt voor 3500 watt constant gemaakt... dus gewoon een laadpaal plaatsen lijkt me het slimste.
1 stopcontact is gemaakt voor 10A.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_190991638
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 20:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
op 't werk is er de strijd wie er het eerst op kantoor is, om het stopcontact te gebruiken voor de elektrische auto. er is een 220 volt stopcontact buiten bij het parkeerterrein. nu willen ze daar een tweepits contactdoos op zetten zodat beide auto's tegelijk kunnen laden. iets zegt mij dat je dan boven de 16 Ampère uitkomt zodat de stop springt. of de boel gaat smelten.
:D . Zie het al helemaal voor me.

quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 00:46 schreef YoshiBignose het volgende:

Vanaf 54k vind ik eigenlijk best meevallen als de 320i al 48.5k is.. anderzijds betaal je dat puur voor de motor toch? Eigenlijk ben je ongeveer net zoveel kwijt als ik m'n Model 3 denk ik (rond de 60k)... maar netto ben ik goedkoper uit :P

Ik denk dat de BMW wel netter afgewerkt is, maar ik ben nog steeds sneller >:)
Ja die 54k is een mooie vanafprijs, het gaat wel snel met de opties. De 60k is ruimschoots aangetikt.

Die Tesla is zeker sneller ^O^ , maar - no offence - voor mij is het nog steeds een Chinese magnetron op wielen, met bijbehorende afwerking en rijgedrag (en ik kan die Model 3 niet aanzien, vind het een spuuglelijk apparaat). Maar dit alles ligt waarschijnlijk ook meer aan mij, want ik ben er zelf nog niet aan toe (ook niet om van BMW af te stappen).

Ben zelf benieuwd met wat voor (fatsoenlijke) EV's BMW de komende jaren nog op de proppen komt, maar het kan zomaar gebeuren dat ik over een jaar of 2/3 zo'n G20 M340i neem als de afschrijving z'n werk wat heeft gedaan. Dat is bij BMW voor mij nu wel de perfecte balans tussen M-regionen vermogen en praktische daily, met een ouderwetse 6 in lijn O+
pi_190991715
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2020 09:34 schreef Maharbal het volgende:

[..]

:D . Zie het al helemaal voor me.
[..]

Ja die 54k is een mooie vanafprijs, het gaat wel snel met de opties. De 60k is ruimschoots aangetikt.

Die Tesla is zeker sneller ^O^ , maar - no offence - voor mij is het nog steeds een Chinese magnetron op wielen, met bijbehorende afwerking en rijgedrag (en ik kan die Model 3 niet aanzien, vind het een spuuglelijk apparaat). Maar dit alles ligt waarschijnlijk ook meer aan mij, want ik ben er zelf nog niet aan toe (ook niet om van BMW af te stappen).

Ben zelf benieuwd met wat voor (fatsoenlijke) EV's BMW de komende jaren nog op de proppen komt, maar het kan zomaar gebeuren dat ik over een jaar of 2/3 zo'n G20 M340i neem als de afschrijving z'n werk wat heeft gedaan. Dat is bij BMW voor mij nu wel de perfecte balans tussen M-regionen vermogen en praktische daily, met een ouderwetse 6 in lijn O+
De afwerking van de Model 3 is wel stukken beter dan de Model S vroeger hoor. Dit voelt allemaal veel degelijker aan en het ziet er ook strak en netjes uit. Wel minimalistisch uiteraard, daar moet je van houden. Het rijgedrag is trouwens ook heel goed. Waar de Model S nog wel een beetje log aan voelde in de bochten (niet raar met 2100 kg) is dat bij de 3 al stukken minder, alhoewel ie volgens mij alsnog 1850 kg ofzo is.... maar jouw 330e gaat volgens mij ook al richting de 1700. Er zijn genoeg test waarbij ook op het circuit de Model 3 niet onder doet voor een BMW: https://topgear.nl/autotests/tesla-model-3-vs-bmw-m3-2019-test/

Ja ik reed hiervoor een M135i en dat is wel leuk speelgoed. Misschien dat het bij de 3-serie wat beter is, maar afwerking van de 1-serie ook matig hoor. Heb meerdere kraakjes moeten verhelpen en het dashboard en interieur zien er mijns inziens ook niet echt premium uit. Nu is dat wel een auto uit 2013 natuurlijk maar toch. Ik mis hem eigenlijk geen moment. Alleen het geluid van de 6 cilinder af en toe, maar nu kan ik tenminste direct m'n woonwijk uit rijden en vol gas invoegen op de snelweg. Met de M135i wil je toch eerst wel even 15 min. je motor warm rijden en dan was ik alweer op kantoor :')

quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 09:33 schreef daNpy het volgende:

[..]

1 stopcontact is gemaakt voor 10A.
Er staat altijd op dat ze maximaal 16A kunnen dus dan noem ik dat. Dat dit de piek spanning is geloof ik wel, daarom vloog de stroom er ook af na een tijdje :P Ze kunnen beter van die CEE stopcontacten plaatsen, kost ook weer niet zoveel meer. Maar als bedrijf vind ik het sowieso vrij gierig dat je niet ff een normale laadpaal plaatst.

[ Bericht 6% gewijzigd door YoshiBignose op 12-01-2020 09:58:22 ]
Facts don't care about your feelings
pi_190991776
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 09:45 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

De afwerking van de Model 3 is wel stukken beter dan de Model S vroeger hoor. Dit voelt allemaal veel degelijker aan en het ziet er ook strak en netjes uit. Wel minimalistisch uiteraard, daar moet je van houden. Het rijgedrag is trouwens ook heel goed. Waar de Model S nog wel een beetje log aan voelde in de bochten (niet raar met 2100 kg) is dat bij de 3 al stukken minder, alhoewel ie volgens mij alsnog 1850 kg ofzo is.... maar jouw 330e gaat volgens mij ook al richting de 1700. Er zijn genoeg test waarbij ook op het circuit de Model 3 niet onder doet voor een BMW: https://topgear.nl/autotests/tesla-model-3-vs-bmw-m3-2019-test/

Helemaal waar hoor, die Model 3 is wat dat betreft een vooruitgang ten opzichte van de Model S. Mij kon die Model 3 vooralsnog niet bekoren, maar daar zit ook gewoon nog een beetje fanboyism in. Voor vele mensen is zo'n Model 3 top, voor mij minder. Maar ik ga op de fiets naar mijn werk, dus de afweging zo goedkoop mogelijk mobiel zijn geldt voor mij niet in die mate :)

Die 330e is inderdaad ook zwaar, maar op een M-sport onderstel hebben ze bij BMW redelijk wonderen verricht om dat gewicht te verhullen. Desalniettemin, zware lompe bakken indeed.

quote:
Ja ik reed hiervoor een M135i en dat is wel leuk speelgoed. Misschien dat het bij de 3-serie wat beter is, maar afwerking van de 1-serie ook matig hoor. Heb meerdere kraakjes moeten verhelpen en het dashboard en interieur zien er mijns inziens ook niet echt premium uit. Nu is dat wel een auto uit 2013 natuurlijk maar toch. Ik mis hem eigenlijk geen moment. Alleen het geluid van de 6 cilinder af en toe, maar nu kan ik tenminste direct m'n woonwijk uit rijden en vol gas invoegen op de snelweg. Met de M135i wil je toch eerst wel even 15 min. je motor warm rijden en dan was ik alweer op kantoor :')
Ja die vorige generatie 1 series beginnen ten opzichte van de nieuwe 1 en 3 wel outdated te lijken. Auto's waren natuurlijk ook al 6/7 jaar oud. Daarentegen zit de 1serie natuurlijk niet in hetzelfde segment als de Model 3.
pi_190991894
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2020 09:56 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Helemaal waar hoor, die Model 3 is wat dat betreft een vooruitgang ten opzichte van de Model S. Mij kon die Model 3 vooralsnog niet bekoren, maar daar zit ook gewoon nog een beetje fanboyism in. Voor vele mensen is zo'n Model 3 top, voor mij minder. Maar ik ga op de fiets naar mijn werk, dus de afweging zo goedkoop mogelijk mobiel zijn geldt voor mij niet in die mate :)

Die 330e is inderdaad ook zwaar, maar op een M-sport onderstel hebben ze bij BMW redelijk wonderen verricht om dat gewicht te verhullen. Desalniettemin, zware lompe bakken indeed.
[..]

Ja die vorige generatie 1 series beginnen ten opzichte van de nieuwe 1 en 3 wel outdated te lijken. Auto's waren natuurlijk ook al 6/7 jaar oud. Daarentegen zit de 1serie natuurlijk niet in hetzelfde segment als de Model 3.
Nee nou ja, het voelde voor mij ook meer als een stap achteruit hoor van de M135i de Model 3. Er rijden er zoveel rond en de auto is ook niet echt heel mooi. Eerst wilde ik voor het standaard model gaan maar die kwam niet meer op tijd en dus moest ik de long range nemen. 10k duurder maar wel meer range, vermogen en wat opties. Maar het valt me alles mee en qua bijtelling en belastingvoordelen ben ik bijna even duur uit als de M135i (1 op 9 en 98 tanken of E5 of hoe het ook heet tegenwoordig).
Facts don't care about your feelings
  zondag 12 januari 2020 @ 10:23:17 #8
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190991989
quote:
Er staat altijd op dat ze maximaal 16A kunnen dus dan noem ik dat.
Nee er staat gewoonlijk 10A op.
16 A is een groep, waarop vele stopcontacten kunnen zitten.

quote:
Ze kunnen beter van die CEE stopcontacten plaatsen, kost ook weer niet zoveel meer. Maar als bedrijf vind ik het sowieso vrij gierig dat je niet ff een normale laadpaal plaatst.
Waarom moet het bedrijf kosten maken voor de hobby van anderen?
Er zijn toch genoeg laadstations langs de snelweg en anders gewoon thuis laden?

Er zijn bij ons op het werk 100en benzine auto's en een paar hybrides maar de zaak gaat toch ook geen tankstation beginnen voor het personeel :')
Dat is ook het grootste probleem van de EV rijders, ze vinden zichzelf vooral beter dan de rest en eisen derhalve overal voorrang en voorzieningen - die anderen moeten verzorgen én betalen natuurlijk :r

Nu zal ik nog 1x vragen of we het weer over echte auto's kunnen hebben en niet over, zoals L@1D zo mooi zei "Chinese magnetrons op wielen", anders schakel ik een mod in. Dit lijkt wel een tweede Tesla topic :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_190992268
Ok man jij wint :Z
Facts don't care about your feelings
  zondag 12 januari 2020 @ 11:11:17 #10
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190992386
Bedankt :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_190992631
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 10:23 schreef daNpy het volgende:
Nu zal ik nog 1x vragen of we het weer over echte auto's kunnen hebben en niet over, zoals L@1D zo mooi zei "Chinese magnetrons op wielen", anders schakel ik een mod in. Dit lijkt wel een tweede Tesla topic :')
Hoho, dat was ik niet :)
pi_190992642
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 09:45 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Er zijn genoeg test waarbij ook op het circuit de Model 3 niet onder doet voor een BMW: https://topgear.nl/autotests/tesla-model-3-vs-bmw-m3-2019-test/
Dit is wel bmw gerelateerd ;)

Wat een waardeloze test... Met name met nummer 2 zakt mijn broek af. Ze wilde een test doen maar die ging de bmw zeker winnen dus doen we hem anders zodat de tesla toch wint...

Zo kan ik het ook wel.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zondag 12 januari 2020 @ 11:41:42 #13
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190992704
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 11:33 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Hoho, dat was ik niet :)
Oh nee het was Maharbal zie ik nu :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 12 januari 2020 @ 11:43:25 #14
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190992723
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 11:35 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Dit is wel bmw gerelateerd ;)

Wat een waardeloze test... Met name met nummer 2 zakt mijn broek af. Ze wilde een test doen maar die ging de bmw zeker winnen dus doen we hem anders zodat de tesla toch wint...

Zo kan ik het ook wel.
Dat is de manier van onderzoeken tegenwoordig.
Wil je een snelheidsverlaging doordrukken?
Meet de uitstoot langs een willekeurige snelweg tussen 7 en 9 's ochtends.
Reduceer de snelheid en meet vervolgens tussen 2 en 4 uur 's nachts. Tadaa, "keihard" resultaat dat het werkt! Zelfde tijdsduur, zelfde locatie gemeten.

Deze is wel heel crookie trouwens. De BMW doet zowel 0-160-0 als 160-0 in een kortere afstand als de Tesla, maar krijgt geen punt. Dan weet je al waar de uitslag van deze onafhankelijke test naartoe moet.

En dan dit nog
quote:
Het was dan ook niet helemaal zijn eigen fout: deze Track-modus - die exclusief op de Model 3 Performance zit - schuift niet alleen het koppel van voor naar achter om je te laten driften, maar vergroot ook de regeneratie tot 0,3 g aan remkracht, wat het hilarische effect heeft van overstuur bij gas los, alsof je in een Franse hot hatch uit de jaren tachtig zit.
Gewoon gevaarlijk dus, maar ook dit praten we snel goed:
quote:
Maar het is evenzogoed een scheutje karakter dat de rijeigenschappen van de Model 3 verheft, want hij is zo goed in het accelereren en remmen en het door de bochten gaan met sublieme controle, dat het anders bijna saai zou zijn.
Natuurlijk :')

[ Bericht 4% gewijzigd door daNpy op 12-01-2020 11:50:56 ]
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 12 januari 2020 @ 11:53:20 #15
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190992824
Overigens vorige week 270.000 op de E91 gezet, waarvan bijna een ton zelf :)
Zijn de nieuwe navigatie DVDs voor 2020 al uit?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 12 januari 2020 @ 13:55:49 #16
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_190994329
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 10:23 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nee er staat gewoonlijk 10A op.
16 A is een groep, waarop vele stopcontacten kunnen zitten.
[..]

Waarom moet het bedrijf kosten maken voor de hobby van anderen?
Er zijn toch genoeg laadstations langs de snelweg en anders gewoon thuis laden?

Er zijn bij ons op het werk 100en benzine auto's en een paar hybrides maar de zaak gaat toch ook geen tankstation beginnen voor het personeel :')
Dat is ook het grootste probleem van de EV rijders, ze vinden zichzelf vooral beter dan de rest en eisen derhalve overal voorrang en voorzieningen - die anderen moeten verzorgen én betalen natuurlijk :r

Nu zal ik nog 1x vragen of we het weer over echte auto's kunnen hebben en niet over, zoals L@1D zo mooi zei "Chinese magnetrons op wielen", anders schakel ik een mod in. Dit lijkt wel een tweede Tesla topic :')
Gierige werkgever. Hier komt een waterstofstation voor medewerkers _O_.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 12 januari 2020 @ 14:40:16 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_190994885
Ik vind het heel bijzonder en kortzichtig als je als werkgever op verzoek van werknemers die elektrisch willen gaan commuten, niet één of merdere laadpalen op je terrein wilt plaatsen..

Ik zou het dak van het pand plaveien met zonnepanelen en een paar laadplekken maken; volgens mij kun je die in een contructie plakken waarbij je die dingen gewoon verhuurt als een bedrijfje.. het stofzuiger-tijdperk komt er toch aan, je kunt tegenspartelen wat je wilt, maar eens zijn we gewoon de lul.. Nu kun je nog uit subsidiepotjes graaien ook, waarom niet gewoon meeveranderen nu de kansen daar zijn? :?

Ik begrijp best de aversie van petrolheads, ik vind het ook niks en ik wil ook mijn 6 pits dieselfornuis blijven rijden, maar ooit komt de dag dat ook ik thuis via de meterkast moet tanken ;(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 12 januari 2020 @ 15:11:03 #18
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190995230
quote:
3s.gif Op zondag 12 januari 2020 14:40 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind het heel bijzonder en kortzichtig als je als werkgever op verzoek van werknemers die elektrisch willen gaan commuten, niet één of merdere laadpalen op je terrein wilt plaatsen..

Ik zou het dak van het pand plaveien met zonnepanelen en een paar laadplekken maken; volgens mij kun je die in een contructie plakken waarbij je die dingen gewoon verhuurt als een bedrijfje.. het stofzuiger-tijdperk komt er toch aan, je kunt tegenspartelen wat je wilt, maar eens zijn we gewoon de lul.. Nu kun je nog uit subsidiepotjes graaien ook, waarom niet gewoon meeveranderen nu de kansen daar zijn? :?

Ik begrijp best de aversie van petrolheads, ik vind het ook niks en ik wil ook mijn 6 pits dieselfornuis blijven rijden, maar ooit komt de dag dat ook ik thuis via de meterkast moet tanken ;(
eens al vind ik wel dat het iets teveel gepusht wordt
  zondag 12 januari 2020 @ 15:13:06 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_190995247
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 15:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

eens al vind ik wel dat het iets teveel gepusht wordt
Wat wordt er gepusht? ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 12 januari 2020 @ 15:21:13 #20
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190995344
quote:
3s.gif Op zondag 12 januari 2020 14:40 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind het heel bijzonder en kortzichtig als je als werkgever op verzoek van werknemers die elektrisch willen gaan commuten, niet één of merdere laadpalen op je terrein wilt plaatsen..

Ik zou het dak van het pand plaveien met zonnepanelen en een paar laadplekken maken; volgens mij kun je die in een contructie plakken waarbij je die dingen gewoon verhuurt als een bedrijfje.. het stofzuiger-tijdperk komt er toch aan, je kunt tegenspartelen wat je wilt, maar eens zijn we gewoon de lul.. Nu kun je nog uit subsidiepotjes graaien ook, waarom niet gewoon meeveranderen nu de kansen daar zijn? :?

Ik begrijp best de aversie van petrolheads, ik vind het ook niks en ik wil ook mijn 6 pits dieselfornuis blijven rijden, maar ooit komt de dag dat ook ik thuis via de meterkast moet tanken ;(
Kunnen we het in dit topic gewoon over BMW hebben?
Er zijn al genoeg elektra topics waar dit soort posts terecht kunnen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 12 januari 2020 @ 15:24:05 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_190995378
Wat ^^^ zegt

- knip, policy overschrijdend -

[ Bericht 44% gewijzigd door Sounddragon op 12-01-2020 15:25:36 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 12 januari 2020 @ 15:24:26 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_190995385
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 15:21 schreef daNpy het volgende:

[..]

Kunnen we het in dit topic gewoon over BMW hebben?
Er zijn al genoeg elektra topics waar dit soort posts terecht kunnen.
BMW heeft ook stofzuigers tegenwoordig toch? Ik zie niet helemaal waarom daar met geen woord over gerept mag worden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 12 januari 2020 @ 15:27:17 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_190995429
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2020 15:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

BMW heeft ook stofzuigers tegenwoordig toch? Ik zie niet helemaal waarom daar met geen woord over gerept mag worden.
Laten we dit nou een specifiek BMW-topic houden.
Als er een i3 eigenaar langskomt is dat natuurlijk OK.
Electro geneuzel over laadpalen en subsidies kan elders prima.

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 12 januari 2020 @ 15:51:29 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_190995810
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 15:27 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Laten we dit nou een specifiek BMW-topic houden.
Als er een i3 eigenaar langskomt is dat natuurlijk OK.
Electro geneuzel over laadpalen en subsidies kan elders prima.

[ afbeelding ]
Mjah, eensch, het moet niet over Tesla's e.d. gaan hier... maar als een BMW i-owner mee wil posten en over een gebrek aan laadpalen op zijn werk wil praten, moet dat wel gewoon kunnen.

Voor Tesla coureurs is er een Tesla topic. ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_190999683
Ja maar het Tesla topic zit vol met kneuzen..... BMW rijders zijn vrij vaak masters, behalve daNpy.

Maar goed, ik zag deze laatst langskomen: https://www.autoweek.nl/a(...)-elektrische-isetta/ Dit zouden de echte BMW liefhebbers toch nog wel een beetje grappig moeten vinden voor erbij :P
Facts don't care about your feelings
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')