abonnement Unibet Coolblue
pi_191945398
Ik zit te kijken naar een BMW cabrio, hardtop.

Ik snap geen zak van de modelnummers, buiten dat ik door heb dat alle hardtop cabrio 3 series zijn, kan iemand me dit verder toelichten?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_191945486
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:52 schreef delano.888 het volgende:
Ik zit te kijken naar een BMW cabrio, hardtop.

Ik snap geen zak van de modelnummers, buiten dat ik door heb dat alle hardtop cabrio 3 series zijn, kan iemand me dit verder toelichten?
Bedoel je de type aanduiding? Zoals 335i of 428i?
  dinsdag 10 maart 2020 @ 19:03:31 #153
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_191945643
E36, E39, E60...

En dan heb je voor ook nog een aantal verschillende uitrustings-uitvoeringen ofzo;een sausje van facelift-versies om het overzichtelijk te houden :P

Maar; Google is your friend, as always, en anders het BMW topic op FOK! natuurlijk :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_191945990
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 18:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Bedoel je de type aanduiding? Zoals 335i of 428i?
Exact, ik heb al "3 series" cabrio hardtop gezien van hetzelfde modeljaar als 335, 320i, en nog iets anders ook, waar ik uiterlijk geen verschil zie. En dan ook nog M als optie, dat snap ik nog wel.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 10 maart 2020 @ 19:26:23 #155
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_191946217
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/BMW_3-serie

E93 heeft een ingebouwde harde pet. Bij de voorgangers moet je met 2 personen de hardtop er op tillen.

Koop een Z4M. :P

[ Bericht 22% gewijzigd door Hyperdude op 10-03-2020 19:31:29 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_191946517
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 19:17 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Exact, ik heb al "3 series" cabrio hardtop gezien van hetzelfde modeljaar als 335, 320i, en nog iets anders ook, waar ik uiterlijk geen verschil zie. En dan ook nog M als optie, dat snap ik nog wel.
De 2 laatste cijfers geven de motor aan. Vroeger was dit de cilinderinhoud (325i was dan dus een 2.5 liter) maar tegenwoordig is dat meestal niet meer het geval. Hoe hoger de cijfers, hoe meer vermogen. De 335i is op de M3 na de sterkste benzine versie.
pi_191948831
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 19:17 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Exact, ik heb al "3 series" cabrio hardtop gezien van hetzelfde modeljaar als 335, 320i, en nog iets anders ook, waar ik uiterlijk geen verschil zie. En dan ook nog M als optie, dat snap ik nog wel.
Je begrijpt het principe dat er in een bepaalde auto een trage of een snelle motor in gezet kan worden? Dan hoeft er in principe qua uiterlijk niet veel te veranderen. Dat zie je bij alle auto's en is niet zo vreemd. Meestal hebben snellere motoren, grotere of meer uitlaatpijpen. Bij de 3-serie cabrio waar jij naar kijkt (heb ik ook naar gekeken) heeft bijv. de 320i een enkele uitlaat, de 325i en 330i een dubbele uitlaat bij elkaar en de 335i twee aparte pijpjes. Tegenwoordig kan je met de traagste motor zelfs een M pakket etc. bestellen maar vroeger was dat niet altijd het geval, tenminste niet fabrieks-af. Bij nieuwe auto's zie je soms ook dubbele uitlaten bij een 3 cilinder 8)7
Facts don't care about your feelings
pi_191949207
Maar een 3 series heeft dus geen nummer of letter wat aan geeft dat het een cabrio is?

En de luxe klasse dan bijvoorbeeld, hoe zie je dat?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:08:54 #159
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191949731
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:45 schreef delano.888 het volgende:
Maar een 3 series heeft dus geen nummer of letter wat aan geeft dat het een cabrio is?

En de luxe klasse dan bijvoorbeeld, hoe zie je dat?
Jawel E90 is sedan, E91 is touring, E92 is coupe, E93 is cabrio.
Dat heeft niks met de motorisering te maken. Het is allemaal hetzelfde platform.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191950184
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 21:45 schreef delano.888 het volgende:
Maar een 3 series heeft dus geen nummer of letter wat aan geeft dat het een cabrio is?

En de luxe klasse dan bijvoorbeeld, hoe zie je dat?
Hoe bedoel je? Welk merk geeft met een nummer of letter aan dat iets een cabrio is dan? Er zijn zoveel auto's die je in sedan, station of cabrio kan halen, dat zie je meestal niet terug in nummertjes of lettertjes achterop, alleen interne type nummering.

En wat bedoel je met luxe klasse, de auto's met veel opties?
Facts don't care about your feelings
pi_191950693
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:32 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Welk merk geeft met een nummer of letter aan dat iets een cabrio is dan? Er zijn zoveel auto's die je in sedan, station of cabrio kan halen, dat zie je meestal niet terug in nummertjes of lettertjes achterop, alleen interne type nummering.

En wat bedoel je met luxe klasse, de auto's met veel opties?
Nee daar heb je een punt, je hebt niet bij alle merken een aanduiding voor cabrio.
Maar vaak wel een benaming voor opties, zoals S/SE/business enz. Bij de BMW's zie ik dat niet echt terug, al lijken de meeste wel gewoon heel veel opties te hebben, en heel veel heten er high executive, is dat het meest uitgebreide pakket bijvoorbeeld?

Maar een paar opties, zoals knippers in de spiegels, blind spot assist enz zie ik dan weer heel weinig. Is dat een bepaald type/bouwjaar/klasse wanneer die dingen er bij zijn gekomen oid? Want verder zie ik vrij weinig verschil tussen bijv 2007-2011 (mijn prijsklasse ongeveer)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_191950748
Bmw heeft ook : Executive, High Executive.

Alsook sportline/m-sport/luxury line
pi_191950797
https://www.marktplaats.n(...)3e3a&previousPage=lr

Bijvoorbeeld deze, is hier wat op aan te merken waarvan jullie echt zouden zeggen nee die mist dat of dat echt wel een aanrader is om er bij te hebben?

Ik zie sowieso geen knippers in de spiegels maar ik begin nu te twijfelen of ik die uberhaubt wel ergens gezien heb, kan dat een buitenlands model geweest zijn oid?

En blind spot assist, is dat een optie of verbeeld ik me dat ook? Ook dat dacht ik eerder gezien te hebben maar vind ik nu niet meer.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_191950944
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 23:05 schreef delano.888 het volgende:
https://www.marktplaats.n(...)3e3a&previousPage=lr

Bijvoorbeeld deze, is hier wat op aan te merken waarvan jullie echt zouden zeggen nee die mist dat of dat echt wel een aanrader is om er bij te hebben?

Ik zie sowieso geen knippers in de spiegels maar ik begin nu te twijfelen of ik die uberhaubt wel ergens gezien heb, kan dat een buitenlands model geweest zijn oid?

En blind spot assist, is dat een optie of verbeeld ik me dat ook? Ook dat dacht ik eerder gezien te hebben maar vind ik nu niet meer.
Maar wat maakt het uit wat wij ervan vinden? Je weet toch zelf wat voor opties je belangrijk vindt en wat niet. Blind spot assist in dat jaar heb ik nog nooit gezien in een BMW maar misschien was het ergens een rare optie? Cabrio zijn meestal wel dikker uitgevoerd dan sedans etc. en hebben vaak standaard stoelverwarming. Voor zo'n dag als morgen... 10 graden maar wel een zonnetje. Sjaaltje om en gaan :P

Wat is voor de rest heel interessant? Climate control, cruise control, elektrische stoelen, pdc rondom, groot scherm navi... tja wat heb je nog meer nodig? Ik hou niet zo van import auto's maar er zullen ongetwijfeld wel nette uit Duitsland komen.
Facts don't care about your feelings
pi_191951351
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 23:15 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Maar wat maakt het uit wat wij ervan vinden? Je weet toch zelf wat voor opties je belangrijk vindt en wat niet. Blind spot assist in dat jaar heb ik nog nooit gezien in een BMW maar misschien was het ergens een rare optie? Cabrio zijn meestal wel dikker uitgevoerd dan sedans etc. en hebben vaak standaard stoelverwarming. Voor zo'n dag als morgen... 10 graden maar wel een zonnetje. Sjaaltje om en gaan :P

Wat is voor de rest heel interessant? Climate control, cruise control, elektrische stoelen, pdc rondom, groot scherm navi... tja wat heb je nog meer nodig? Ik hou niet zo van import auto's maar er zullen ongetwijfeld wel nette uit Duitsland komen.
Nouja ik dacht misschien zijn er bepaalde dingen die wat unieker zijn maar wel heel nuttig/fijn om te hebben. Nee ik wil ook liever geen import maar zoek wel naar blauw. Ga sowieso pas op zijn vroegst in de zomer kopen, maar ben nu begonnen met uitzoeken.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_191951594
Hoe dichter bij de zomer hoe duurder een cabrio wordt.

Maar is het niet handig om je een beetje meer in te lezen in BMW? Misschien geef je niks om een 6-cilinder (zoals die blauwe 325i). Al zou ik dat juist minimaal in een BMW willen ;)

In de E9# heb je zeer fijne 6-pitters. Ik zou zelf naar de 325i en 330i kijken met minimaal: xenon, climate control, cruise control, leer en een M-pakket. De rest is mooi meegenomen. Navi staat misschien leuk maar is toch al zo oud dat je het waarschijnlijk nooit gebruikt. De automaten in die tijd waren al best goed, maar een handbak blijft het leukst.
  woensdag 11 maart 2020 @ 07:35:07 #167
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191953609
Het groot scherm navi is niet alleen voor navi. Ook bellen, verwarming en instellingen zitten erin. Zou die sowieso willen hebben en gebruik hem zelf enorm vaak. Beter als zo'n domme telefoon aan je raam.
Sportstoelen is voor mij ook een must.

High executive en al die onzin is in Nederland verzonnen, in Duitsland kennen ze dat helemaal niet. Zijn gewoon optie paketten die de importeur heeft bedacht.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191955211
Voor mij waren de eisen:
m-sport (dus ook sportstoelen die echt 10x beter zitten)

Leder
Groot navi
Automaat
250+- pk (328i/335i)
Zwart,zwart.zwart
Xenon/lichtpakket

Panoramadak mis ik niet, ouders hebben dat we en gebruikte dat eigenlijk nooit en minder hoofdruimte (ben 198)

Maar wat voor de een belangrijk is, is voor de ander niet bangrijk.
pi_191955748
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 07:35 schreef daNpy het volgende:
Het groot scherm navi is niet alleen voor navi. Ook bellen, verwarming en instellingen zitten erin. Zou die sowieso willen hebben en gebruik hem zelf enorm vaak. Beter als zo'n domme telefoon aan je raam.
Sportstoelen is voor mij ook een must.
Er zijn wel verschillen volgens mij in pre LCI en LCI. Maar je hebt er inderdaad wel meer functies in wat handig kan zijn.
Er is altijd wel een andere manier dan de tel. aan het raam natuurlijk 😄 Zelf in m’n E34 zo een klein ding in het rooster van de verwarming. Tel. op fijne hoogte en ziet er (voor goedkope oplossing) prima uit. Maar inderdaad nooit zo mooi als af fabriek.
  woensdag 11 maart 2020 @ 12:07:58 #170
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191957052
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 10:42 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Er zijn wel verschillen volgens mij in pre LCI en LCI. Maar je hebt er inderdaad wel meer functies in wat handig kan zijn.
Er is altijd wel een andere manier dan de tel. aan het raam natuurlijk 😄 Zelf in m’n E34 zo een klein ding in het rooster van de verwarming. Tel. op fijne hoogte en ziet er (voor goedkope oplossing) prima uit. Maar inderdaad nooit zo mooi als af fabriek.
Ik heb ook een pre-LCI.
Laatste navi update is van vorig jaar. Van dit jaar heb ik hem nog niet gezien - weet niet of die uberhaupt wel uitkomt. Desondanks klopt hij nog steeds aardig :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191957602
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 12:07 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik heb ook een pre-LCI.
Laatste navi update is van vorig jaar. Van dit jaar heb ik hem nog niet gezien - weet niet of die uberhaupt wel uitkomt. Desondanks klopt hij nog steeds aardig :)
Oooh da’s inderdaad nog wel vers. Ik rijd voor werk een X5 uit 2007 maar gebruik eigenlijk altijd gewoon Google Maps 😄
  woensdag 11 maart 2020 @ 13:07:39 #172
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191958113
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 12:40 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Oooh da’s inderdaad nog wel vers. Ik rijd voor werk een X5 uit 2007 maar gebruik eigenlijk altijd gewoon Google Maps 😄
Als die CCC heeft kun je gewoon de 2019 DVD branden en erin douwen :Y)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 11 maart 2020 @ 14:34:39 #173
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_191959734
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:07 schreef daNpy het volgende:

[..]

Als die CCC heeft kun je gewoon de 2019 DVD branden en erin douwen :Y)
Weet jij wanneer de reguliere updates verschijnen? Moet dit jaar maar weer eens een keer. Na 4 jaar :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 11 maart 2020 @ 15:07:12 #174
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191960292
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 14:34 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Weet jij wanneer de reguliere updates verschijnen? Moet dit jaar maar weer eens een keer. Na 4 jaar :)
Normaal in november. Maar ik heb de 2020 versie nog niet gezien.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 11 maart 2020 @ 15:13:58 #175
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_191960405
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 15:07 schreef daNpy het volgende:

[..]

Normaal in november. Maar ik heb de 2020 versie nog niet gezien.
^O^
Dan wacht ik nog wel even op een nieuwe kaart mét Corona-zone-aanduiding.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')