SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
of dat glutenvrij hetzelfde smaakt..quote:Op donderdag 9 januari 2020 20:52 schreef Molo het volgende:
Spaghetti/tomatensaus met (groene/bruin linzen erin ipv gehakt kan echt bijzonder prima. Maar hetzelfde, nope
Dat is net zoiets als zeggen dat een roombotercake hetzelfde smaakt met kokosolie en eivervanger
Neen
Ik vind het prima te eten maar het is geen één op één vervanger of enigszins hetzelfdequote:Op donderdag 9 januari 2020 21:03 schreef SQ het volgende:
Bloemkoolrijst en courghetti heeft ook weinig met rijst en spaghetti van doen. Maar de keto discipelen zweren dat het net zo lekker smaakt
Dat doe ik wel eens, of deed natuurlijk, want ik ben al 5 dagen goed bezig.quote:Op donderdag 9 januari 2020 21:16 schreef Molo het volgende:
Als je deze opgeschuimde magere melk snel eet, is het bijna hetzelfde als slagroom!
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ik heb wel eens half bloemkoolrijst half rijst gedaan. Dat is prima te doen. Dan eet je dus minder kcalrijke rijst, maar hebt wel je bord vol en de vulling in je maagquote:Op donderdag 9 januari 2020 21:07 schreef Barreltje het volgende:
bloemkoolrijst heb ik geloof ik nog nooit op
courghetti dan weer wel.. maar dat vind ik ook vooral leuk om te maken
Die mensen zijn gewoon niet zo Bourgondisch. Daarom zijn die mensen ook regelmatig slanker dan ikquote:Op donderdag 9 januari 2020 20:52 schreef Molo het volgende:
Spaghetti/tomatensaus met (groene/bruin linzen erin ipv gehakt kan echt bijzonder prima. Maar hetzelfde, nope
Dat is net zoiets als zeggen dat een roombotercake hetzelfde smaakt met kokosolie en eivervanger
Neen
Dit. Heel erg dit. Dan liever alleen de saus.quote:Op donderdag 9 januari 2020 20:52 schreef Molo het volgende:
Afvallen en gezond eten, prima, maar volkoren pasta is echt de hel. Dat zou je geen enkel mens moeten mogen aandoen
ik vind volkoren juist wel lekker eigenlijk. Net als zilvervliesrijst.quote:Op donderdag 9 januari 2020 20:52 schreef Molo het volgende:
Afvallen en gezond eten, prima, maar volkoren pasta is echt de hel. Dat zou je geen enkel mens moeten mogen aandoen
Ooh, prachtige mijlpaal! Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 10 januari 2020 07:14 schreef Luke83 het volgende:
Weegschaal was lief, 99.7 vanochtend, dus eindelijk na 3,5 jaar weer onder de 100!
Wat goed!! Echt mooiquote:Op vrijdag 10 januari 2020 07:14 schreef Luke83 het volgende:
Weegschaal was lief, 99.7 vanochtend, dus eindelijk na 3,5 jaar weer onder de 100!
quote:Op vrijdag 10 januari 2020 07:14 schreef Luke83 het volgende:
Gefeliciteerd, wat een mooie mijlpaal!quote:Op vrijdag 10 januari 2020 07:14 schreef Luke83 het volgende:
Ja precies!quote:Op donderdag 9 januari 2020 23:50 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dit. Heel erg dit. Dan liever alleen de saus.
Super!quote:Op vrijdag 10 januari 2020 07:14 schreef Luke83 het volgende:
Gegrilde of gekookte groenten van de avond ervoor met wat proteïnen erbij zoals pakje kipfiletbeleg, of stukje kaas of noten erbij.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 07:34 schreef Nanuke het volgende:
Saaie lijstje gister:
O: 2 crackers pindakaas
T: 2 mandarijnen
L: 2 kaiserbroodjes met filet
A: AVG
T: cracker
Vandaag:
O: 2 crackers smeerwortel en 2 mandarijnen
L: we gaan iets halen met werk dus geen idee nog
A: macaroni-ovenschotel.
Hebben jullie nog tips voor lekkere, makkelijke lunches om mee te nemen die niet veel tijd kosten om te maken? Ik zoek een beetje inspiratie.
quote:Op vrijdag 10 januari 2020 09:04 schreef Messina het volgende:
Mijn mandarijnen zijn gedoneerd aan de kippen en schapen.
Ik ben weer even genezen.
Boven de 100 gaan is wel echt 1 van de naarste dingen. Which I did, some time ago. Maar! Dan kan ik er ook zo weer onder.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 09:35 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Onder de 100 gaan vond ik echt magisch, voelde echt heel erg geweldig.
Fijn dat dat voor Luke83 nu ook zo is
quote:Op vrijdag 10 januari 2020 09:37 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Boven de 100 gaan is wel echt 1 van de naarste dingen. Which I did, some time ago. Maar! Dan kan ik er ook zo weer onder.Ik had gehoopt dat dat vandaag was.
Ik heb ook geen probleem met volkorenpasta en zilvervliesrijst is juist lekkerder dan wittequote:Op vrijdag 10 januari 2020 07:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
ik vind volkoren juist wel lekker eigenlijk. Net als zilvervliesrijst.
Laatst had ik weer een keer witte pasta en die vond ik juist veel te zacht en meh.
That's the spiritquote:
Super! Dat is echt zo'n magische grens !quote:Op vrijdag 10 januari 2020 07:14 schreef Luke83 het volgende:
Ik kan zien wanneer ik te veel eet/een vreetbui hebquote:Op vrijdag 10 januari 2020 11:31 schreef IJsdraakje het volgende:
Rusthartslag is sowieso een kek statistiekje. Kan precies zien wanneer ik ziek of ongesteld was.
Echt interessant om te zienquote:Op vrijdag 10 januari 2020 11:31 schreef IJsdraakje het volgende:
Rusthartslag is sowieso een kek statistiekje. Kan precies zien wanneer ik ziek of ongesteld was.
Hmm, dan ben ik nu benieuwd of de mijne weer verder gaat zakken met "normaal doen" vs de vakantieweken.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 11:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan zien wanneer ik te veel eet/een vreetbui hebMijn rusthartslag is hoger als ik te veel eet/te veel suikers heb gehad. En als ik weer gezond doe dan daalt het weer. Echt heel duidelijk.
Precies wat SQ dus ervaart.
Ik heb ook een Fitbit, had hem vooral gekocht om mijn hartslag in de gaten te houden. Maar bij het sporten zitten er soms wel meer dan 20 slagen p/m verschil in wat mijn horloge aangeeft en wat het fitness apparaat aangeeft en ik weet zeker dat het apparaat meer in de buurt zit dan het horlogequote:Op vrijdag 10 januari 2020 11:29 schreef SQ het volgende:
Ik wilde deze trouwens ook nog even delen, wat 5 dagen weer normaal doen dus met je doet
Ik zat al vanaf begin december op een rusthartslag van 60+. Kijk nou:
[ afbeelding ]
Ik weet dat het niet minutieus nauwkeurig is, maar het geeft toch zeker een goede indicatiequote:Op vrijdag 10 januari 2020 12:42 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik heb ook een Fitbit, had hem vooral gekocht om mijn hartslag in de gaten te houden. Maar bij het sporten zitten er soms wel meer dan 20 slagen p/m verschil in wat mijn horloge aangeeft en wat het fitness apparaat aangeeft en ik weet zeker dat het apparaat meer in de buurt zit dan het horloge
Ja hoor, is ook zo. Zeker de dagelijkse gemiddelden geven mooi verschillen weer. Ik zie het ook duidelijk als ik ziek ben of als mijn schildklier weer eens stom doet.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 12:44 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik weet dat het niet minutieus nauwkeurig is, maar het geeft toch zeker een goede indicatie
Mooi om te zien wel, ja. Ik zie het ook bij ziekte altijd meteen.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 11:29 schreef SQ het volgende:
Ik wilde deze trouwens ook nog even delen, wat 5 dagen weer normaal doen dus met je doet
Ik zat al vanaf begin december op een rusthartslag van 60+. Kijk nou:
[ afbeelding ]
Het moet niet averechts gaan werken nee. Verstandig.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 12:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb mijn hartslag uitgezet op mijn horloge. Zelfs op de momenten dat ik denk dat ik niet zo gestrest ben zie ik aan mijn rust hartslag dat ik dat wel ben. Dus dan kan ik mij daar weer druk over gaan makenuit dus dat ding.
Als je echt baantjes gaat trekken is een echt badpak ook domweg fijner. Als je een beetje wilt pootje baden, spelen, zonnen etc dan vind ik een bikini/tankini ook prima.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 13:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Er zit een zwembad in het appartementen complex waar wij op wintersport gaan en nu zit ik er aan te denken om mezelf een nieuw badpak cadeau te doen. Heb ook een nieuw abonnement aangevraagd voor het zwembad dus ga toch weer meer zwemmen.
Ik denk dat ik een badpak neem ipv een tankini want ik ben op dit moment best wel... Dik.
Vertel eens? Bij mij (Charge2) hapert ook steeds meer.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 13:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb een uur besteed aan een functie op mijn fitbit weer aanzettenAlle officiele fitbit help documenten klopten niet. Uiteindelijk het antwoord op de community forums gevonden; daar klopte het antwoord van een andere gebruiker wel. Goed bezig, fitbit
Ionic Adidas versie. Display ging niet meer aan als ik mijn pols draai. Moest steeds op knopje drukken. Niet altijd handig onder sporten. Alle officiele opties die ze gaven om dat weer aan te zetten klopten niet.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 13:18 schreef Lienekien het volgende:
Vertel eens? Bij mij (Charge2) hapert ook steeds meer.
Aah.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 13:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ionic Adidas versie. Display ging niet meer aan als ik mijn pols draai. Moest steeds op knopje drukken. Niet altijd handig onder sporten. Alle officiele opties die ze gaven om dat weer aan te zetten klopten niet.
Ik zou op de community forums van de Charge2 gaan zoeken en dan op vibrate calls of zo zoeken.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 13:22 schreef Lienekien het volgende:
Aah.
Bij mij mis ik de koppeling dat de fitbit gaat trillen als ik word gebeld. Dat was zo handig.
Spotify op fitbit is ook redelijk nieuw nog.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 13:21 schreef Isabeau het volgende:
Doordat ik echt van alles door ben gelopen op zoek naar de optie kwam ik wel tegen dat je Deezer er af kan gooien en Spotify er op kan zettenDat wist ik nog niet.
(alles doorzocht op horloge, in de app en in dashboard...)
quote:Op vrijdag 10 januari 2020 13:48 schreef Myraela het volgende:
Ik baalde vanochtend toch van die pizza die ik gisteren had gegeten. Goh, wie had dat verwacht? Vandaag daarom maar begonnen met een wandelingetje en nu gaan we gewoon weer lekker verder zonder verder te compenseren. Al was ik dat eerst wel van plan, maar dat slaat gewoon nergens op. Een pizza is niet het einde van de wereld. Met mezelf een dag uithongeren schiet ik niets op. Beter nog, waarschijnlijk zorgt dat alleen maar voor de volgende vreetbui.
Het hangt echt ontzettend af van welk merk je hebt.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 15:12 schreef Sarabi het volgende:
Vanavond trouwens eens alcoholvrije wijn proberen, benieuwd of het ergens naar smaakt.
Alcoholvrij bier kan best oké zijn maar wijn heb ik nog nooit eerder geprobeerd.
Ik heb Viverty Chardonnay, is nu in de bonus bij AH.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 15:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Het hangt echt ontzettend af van welk merk je hebt.
Ik haal altijd voor mijn moeder voor bij feestjes enzo. En de ene is gewoon echt lekker en heeft wel wat weg van wijn.. Andere zijn net druivensap.
Hey, wat goed van je!quote:Op vrijdag 10 januari 2020 13:48 schreef Myraela het volgende:
Ik baalde vanochtend toch van die pizza die ik gisteren had gegeten. Goh, wie had dat verwacht? Vandaag daarom maar begonnen met een wandelingetje en nu gaan we gewoon weer lekker verder zonder verder te compenseren. Al was ik dat eerst wel van plan, maar dat slaat gewoon nergens op. Een pizza is niet het einde van de wereld. Met mezelf een dag uithongeren schiet ik niets op. Beter nog, waarschijnlijk zorgt dat alleen maar voor de volgende vreetbui.
Lijstje vandaag:
T: Banaan
O: Havermout met amandelmelk en blauwe bessen
L: Broccolisoep (hele broccoli, 1 aardappel en twee eetlepels huttenkase) - beetje vol nu.
D: Broodje vegaburger met een salade ernaast
T: Denk nog wel een zakje Pombar
Grote kans dat dat ook mijn mening gaat zijn.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 16:42 schreef SQ het volgende:
[..]
Alcoholvrije wijn heb ik ooit gehad tijdens mijn zwangerschap maar zou het niet snel voor mijn lol drinken denk ik, dan toch liever gewoon een kop thee
Ik heb een paar keer Light Live (ja, debiele naamquote:Op vrijdag 10 januari 2020 15:41 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb Viverty Chardonnay, is nu in de bonus bij AH.
Deze laatst geproefdquote:Op vrijdag 10 januari 2020 16:49 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Grote kans dat dat ook mijn mening gaat zijn.
Maar dat dacht ik ook ooit van alcoholvrij bier, en daar heb je tegenwoordig echt lekkere opties (vooral ipa) voor.
Ja klopt, maar ik zie alcoholvrij bier meer als een fijne niet-zoete frisdrank. Met wijn voelt dat toch anders op de een of andere manierquote:Op vrijdag 10 januari 2020 16:49 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Grote kans dat dat ook mijn mening gaat zijn.
Maar dat dacht ik ook ooit van alcoholvrij bier, en daar heb je tegenwoordig echt lekkere opties (vooral ipa) voor.
Nee, ik vind frisdrank gewoon vies omdat het zo zoet is. Ik zie alcoholvrij bier echt geenszins als alcohol of vervanger daarvan. Het is gewoon een lekker fris niet-zoet drankje voor mijquote:Op vrijdag 10 januari 2020 17:01 schreef Messina het volgende:
Ik snap alcoholvrije "alcohol" sowieso niet. Is bier/wijn dan echt zó lekker dat je denkt: Goh, ik wil een biertje/wijntje maar ik wil/mag geen alcohol?![]()
Maar ik drink geen bierof wijn
Jaaa vandestreek is echt heel goed met hun alcoholvrije bierenquote:Op vrijdag 10 januari 2020 16:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Deze laatst geproefd![]()
https://www.bierista.nl/b(...)k-alcoholvrije-bock/
Jaquote:Op vrijdag 10 januari 2020 17:01 schreef Messina het volgende:
Ik snap alcoholvrije "alcohol" sowieso niet. Is bier/wijn dan echt zó lekker dat je denkt: Goh, ik wil een biertje/wijntje maar ik wil/mag geen alcohol?![]()
Dit, maar vooral vanwege autorijdenquote:Op vrijdag 10 januari 2020 17:09 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja
Ik drink ook voor de smaak, niet om aangeschoten of dronken te worden.
Was via De Bierverteller bij @Quoiquote:Op vrijdag 10 januari 2020 17:09 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Jaaa vandestreek is echt heel goed met hun alcoholvrije bieren
Willen wij toch ook eens gaan proberen te maken.
Ja ik ook, maar dan neem ik dus geen alcoholvrijequote:Op vrijdag 10 januari 2020 17:13 schreef SQ het volgende:
En ik drink alcohol dus écht wel om de alcohol
Mijn geheugen hapert nog vaker, zo kwam ik er dit weekend weer achter dat ik een speciale fles witte wijn had gekocht voor derde kerstdag met Koos en Miepquote:Op vrijdag 10 januari 2020 17:19 schreef SQ het volgende:
Ik ben verslavingsgevoelig voor bijna álles. Gelukkig ook een goede dosis gezond verstand meegekregen, maar ook die hapert wel eens
Groetjes van de Hollander.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 17:11 schreef SQ het volgende:
Al die Brabanders hier zijn wel drankorgels. Het begint op te vallen
Herkenbaarquote:Op vrijdag 10 januari 2020 17:19 schreef SQ het volgende:
Ik ben verslavingsgevoelig voor bijna álles. Gelukkig ook een goede dosis gezond verstand meegekregen, maar ook die hapert wel eens
Ik zit nog ietsje zuidelijker, man man, dat Bourgondische gaat hier prima. Ik hou d'rvanquote:Op vrijdag 10 januari 2020 17:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ze zeggen niet voor niks het Bourgondische zuiden. Dat blijkt maar weer
Zo heel vreemd is dat niet toch? Zou vreemder zijn als iedereen het tegen heug en meug opdrinkt om maar dronken te worden.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 17:01 schreef Messina het volgende:
Wacht, nu ga je er vanuit dat mensen alleen wijn en bier drinken om aangeschoten/dronken te worden en niet omdat ze het ook lekker vinden. Dat is een beetje een rare aanname die alleen gebaseerd is op je eigen afkeer van de smaak.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 17:01 schreef Messina het volgende:
Maar ik drink geen bierof wijn
Tetris met pannenquote:Op vrijdag 10 januari 2020 18:26 schreef SQ het volgende:
Ik ben zo aan mijn nieuwe keuken toe
[ afbeelding ]
Mmmbaileysquote:Op vrijdag 10 januari 2020 18:26 schreef Holyme het volgende:
Over alcohol gesproken, toetje is een glas Baileys. Met een goed boek in bad. Weekend
Ik moest het Googlen. Gelukkig drink ik zelden bier, er zit hier een bierschuur om de hoekquote:Op vrijdag 10 januari 2020 18:39 schreef Molo het volgende:
Ik loop hier nu met een sixpack Wintervrund door de supermarkt te slepen, door jullie!
Matig SQ, wanneer komt die keuken ongeveer? 😅
Als ik één biertje/glas wijn in de twee weken drink is het veel. Maar in huis hebben is wel handig met liefhebbers als vriendenquote:Op vrijdag 10 januari 2020 19:26 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ik moest het Googlen. Gelukkig drink ik zelden bier, er zit hier een bierschuur om de hoek
quote:Op vrijdag 10 januari 2020 19:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Als ik één biertje/glas wijn in de twee weken drink is het veel. Maar in huis hebben is wel handig met liefhebbers als vrienden
Ik heb de bitterballen waar ik al weken zin in heb wel laten staan in de supermarkt.
En het helpt niet dat er een user in mijn vaste SC zit die @:bitterbal heet
Ja, zijn we al vriendjes?quote:Op vrijdag 10 januari 2020 21:41 schreef VitaBella het volgende:
Hier een goede week gehad! 2 keer naar de sportschool geweest, elke werkdag buiten gelopen tijdens de lunch en eten was ook netjes. Zit nu op -3,2 kg sinds 1 januari.
Lijstje:
L: Vitalu crackers met geitensmeerkaas en komkommer.
T: wasa crackers, tomaatjes
S: gnocchi met gorgonzolasaus, speeltjes en rucola.
Is er nog plek in de fitbitchallenge toevallig?
Tnx, heb je toegevoegd!quote:Op vrijdag 10 januari 2020 21:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, zijn we al vriendjes?
Stormqueen81 is mijn username
Ah, dank!quote:Op vrijdag 10 januari 2020 21:50 schreef Hupje het volgende:
Doen we ook een weekend challenge? Die was een poos terug een stuk minder voorspelbaar dan de doordeweekse.
@:Molo met je Fitbit kun je een soort wedstrijdje doen tegen een groepje andere gebruikers. Dus nu kun je zien wie van het groepje van ma tot vr de meeste stappen heeft gezet.
Nou, vandaag was gewoon een kromme dag, een 2 van een 5:2 (dus max 5-600kcal) en ik heb gewoon met mezelf afgesproken dat ik die afbreek zodra ik een melding krijg. Het is toch anders dan toen ik nog 8u op kantoor zat zeg maar.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:05 schreef Molo het volgende:
Kun je dan niet een paar proteïnerepen ofzo in je tas mikken die je op toilet (je moet toch zeiken tussendoor neem ik aan) even opeet ofzo?
Dit is toch ook geen doen zo?
En tijdens, lijkt mij, want je bent continu je lijf aan het ontregelen zo, wat ook niet zo helpt bij gezonde keuzes maken lijkt mijquote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:08 schreef BE het volgende:
[..]
Nou, vandaag was gewoon een kromme dag, een 2 van een 5:2 (dus max 5-600kcal) en ik heb gewoon met mezelf afgesproken dat ik die afbreek zodra ik een melding krijg. Het is toch anders dan toen ik nog 8u op kantoor zat zeg maar.
Vaak zorg ik dat ik idd een shake ofzo in mijn auto heb staan en ontbijtkoek-repen doe ik het op zich ook altijd wel goed op.Ik ben eigenlijk vaak zo intensief bezig dat ik ook echt geen honger heb, dus dan moet ik wel zorgen dat ik voldoende eet voor ik op pad ga.
Niet meteen jezelf afstraffen he, ik lees het alweer een beetje tussen de regels door maar volgens mij heb je het heel goed opgelostquote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:01 schreef BE het volgende:
Halverwege mijn vastendag stortte ik in wegens slaapgebrek, tukkie doen, werd toen gebeld voor een melding van overlijden dus gauw nog maar wat meer gegeten, want omflikkeren tijdens je werk staat ook zo stom.![]()
Toen het avondeten maar een beetje gegokt en gerommeld, low carb maar verder... Ik laat het lijstje maar even achterwege.
Eens zien hoe het de komende dagen gaat, als ik aan het werk ben is 16:8 ook niet altijd handig, als je dan mag eten maar je bent net in gesprek en dat duurt een paar uur...
Dat gaat hard! Kom ik aan met m’n -0,5quote:Op zaterdag 11 januari 2020 07:01 schreef SQ het volgende:
[..]
Niet meteen jezelf afstraffen he, ik lees het alweer een beetje tussen de regels door maar volgens mij heb je het heel goed opgelost
Hier staat de balans na 5 dagen inmiddels op -3,6
Snel aankomen, snel afvallen. Ik kan het allemaal
Zal straks wel weer even moeten schakelen als het er niét meer af vliegt
Ik vind Whisky echt heerlijk, maar alcoholvrij zou ik het niet drinken.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 17:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wacht, nu ga je er vanuit dat mensen alleen wijn en bier drinken om aangeschoten/dronken te worden en niet omdat ze het ook lekker vinden. Dat is een beetje een rare aanname die alleen gebaseerd is op je eigen afkeer van de smaak.
Op gewicht blijven wordt dan hoofdzaak. Voor mij in ieder geval.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 09:24 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Zodra afvallen bijzaak wordt, ben je pas echt op de goede weg.
Wat een onzin. Mensen die besluiten gezonder te willen leven en afvallen, zijn sowieso goed bezigquote:Op zaterdag 11 januari 2020 09:24 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Zodra afvallen bijzaak wordt, ben je pas echt op de goede weg.
Ooit in een ver verleden ben ik eens 25 kilo afgevallen in ik denk nog geen jaar tijd en daarbij heb ik nooit op een weegschaal gestaan. Alleen de allereerste keer en toen dacht ik, dit is wel heel erg.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 09:38 schreef Messina het volgende:
[..]
Op gewicht blijven wordt dan hoofdzaak. Voor mij in ieder geval.
De meeste mensen die hier mee posten weten dat ook echt allemaal welquote:Op zaterdag 11 januari 2020 09:56 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Ooit in een ver verleden ben ik eens 25 kilo afgevallen in ik denk nog geen jaar tijd en daarbij heb ik nooit op een weegschaal gestaan. Alleen de allereerste keer en toen dacht ik, dit is wel heel erg.
Daarna ben ik begonnen met hardlopen en dit begon ik steeds leuker te vinden. Het fit zijn opzich zelf gaf mij enorme voldoening en dat de kilo’s eraf vlogen, tja, dat zal dan wel. Doordat je het fit zijn steeds leuker vindt, ga je je steeds meer inlezen over voeding wat wel en wat niet kan en ga je je eigen voedingsschema maken. Daar heb ik me altijd strikt aan gehouden. Want ik ga toch niet een keer cheaten en een frikandelletje eten? Is die ene keer hardlopen voor jan lul geweest. Het is een compleet andere mindset.
Ik vond oprecht vet eten niet meer lekker en moest daar niks meer van hebben. Na een maand of vier ben ik toen ook krachttraining gaan doen. Alhoewel ik soms een beetje duizelig werd van het vele verbranden en misschien iets te weinig eten was het resultaat (waar ik in principe niet naar opzoek was) er na tien maanden wel.
Toen ik een foto van mezelf zag schrok ik me dood. Ben ik echt zo dun?
Ik lees hier soms: “ik ben deze week -0,3 kilo”. Ja, als je een glas water drinkt is het ineens weer -0,1 kilo.
Als je je niet zo fixeert op de kilo’s, met een gezonde levensstijl gaan die er in 95% van de gevallen toch wel af, krijg je ook minder tegenslagen. Mik gewoon op gezond eten en sport, zorg voor een goede mindset en het resultaat komt vanzelf wel. Daar heb je geen weegschaal voor nodig.
Jij kan zo lekker kort en duidelijk samenvatten wat ik in een lang verhaal wou brengenquote:Op zaterdag 11 januari 2020 10:00 schreef SQ het volgende:
[..]
De meeste mensen die hier mee posten weten dat ook echt allemaal welmaar toch bedankt
Doen we ook zeker, ik probeer jou wat context te geven waardoor je begrijpt dat posts zoals de jouwe vaak niet direct vol enthousiasme worden ontvangenquote:Op zaterdag 11 januari 2020 10:02 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ach ik deel mijn ervaring even. Doe ermee wat je wilt.
Welk boek ben je aan het lezen?quote:Op zaterdag 11 januari 2020 10:08 schreef LC01 het volgende:
Ik ga vanaf maandag ook meedoen! Nog even vandaag mijn Ebook uitlezen en dan ermee aan de slag.
Vind ik best een vernieuwend inzicht eigenlijkquote:Op zaterdag 11 januari 2020 10:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben 15 kilo afgevallen door veel te sporten.. Hardlopen, zwemmen, fietsen you name it. Maar toen liep ik een liesblessure op en werd dat sporten opeens vrij lastig.
Maar ik kan nog steeds niet normaal met voeding om gaan. Oftewel ik heb een probleem met voeding.. Die rem die er bij andere mensen voor zorgt dat ze na een koekje genoeg hebben die is er bij mij niet. Dus zo'n pak gaat leeg.
Gaat al wel een stuk beter dan eerst hoor maar niet altijd.
En om dan hier binnen te komen vallen met nee joh je moet gewoon dat broodje niet eten en gewoon gaan sporten.. No shit sherlock
Is ook begrijpelijk en vind ik ook niet ergquote:Op zaterdag 11 januari 2020 10:05 schreef SQ het volgende:
[..]
Doen we ook zeker, ik probeer jou wat context te geven waardoor je begrijpt dat posts zoals de jouwe vaak niet direct vol enthousiasme worden ontvangenveel mensen die hier posten, posten al heel lang, hebben succes gehad, zijn weer teruggevallen, hebben hun eigen persoonlijke uitdagingen. Dat kun je niet weten als nieuwkomer, maar dat maakt wel dat het hier lastig binnenvallen is zonder negatieve emoties op te wekken.
Wel lekkerquote:Op zaterdag 11 januari 2020 10:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Vind ik best een vernieuwend inzicht eigenlijk![]()
![]()
Ok grapje. Ik ga eens een bakje skyr klappen, zoveel als dat ik dat eet ga ik nog eens IJslands lullen
Is voor mij ook lastig om te kunnen begrijpen waarom jij dan wel naar dat ene koekje grijpt en ik niet. Voel je nu niet aangevallen hoor, ik ben alleen nieuwsgierig. Waarom haal je dat dan uberhaupt in huis?quote:Op zaterdag 11 januari 2020 10:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben 15 kilo afgevallen door veel te sporten.. Hardlopen, zwemmen, fietsen you name it. Maar toen liep ik een liesblessure op en werd dat sporten opeens vrij lastig.
Maar ik kan nog steeds niet normaal met voeding om gaan. Oftewel ik heb een probleem met voeding.. Die rem die er bij andere mensen voor zorgt dat ze na een koekje genoeg hebben die is er bij mij niet. Dus zo'n pak gaat leeg.
Gaat al wel een stuk beter dan eerst hoor maar niet altijd.
En om dan hier binnen te komen vallen met nee joh je moet gewoon dat broodje niet eten en gewoon gaan sporten.. No shit sherlock
Omdat ik hier niet alleen woon en mijn man ook weleens een koekje lust, ik visite ook wat lekkers voor wil zetten en er dus altijd wel wat over blijft.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 10:16 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Is voor mij ook lastig om te kunnen begrijpen waarom jij dan wel naar dat ene koekje grijpt en ik niet. Voel je nu niet aangevallen hoor, ik ben alleen nieuwsgierig. Waarom haal je dat dan uberhaupt in huis?
Want wat ik in huis heb gaat op, het lekkerste vaak het eerst en het snelst.
Maar als je +0.1 staat dan demotiveert het. En het is het verschil van 1 toiletbezoek.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 10:17 schreef SQ het volgende:
En waarom we blij zijn om -0,3? Omdat het motiveert om door te gaan. En het draait bij afvallen om motivatie, niet om discipline
Knock Out Bodyplan, eigenlijk bedoeld om je 2 weken op weg te helpen om even flink af te vallen en gemotiveerd te raken, om het daarna rustiger op te pakken. Ik denk dat het goed te doen is, heb er in ieder geval zin in.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 10:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Welk boek ben je aan het lezen?
Ken ik niet maar hopelijk heb je er wat aanquote:Op zaterdag 11 januari 2020 10:19 schreef LC01 het volgende:
[..]
Knock Out Bodyplan, eigenlijk bedoeld om je 2 weken op weg te helpen om even flink af te vallen en gemotiveerd te raken, om het daarna rustiger op te pakken. Ik denk dat het goed te doen is, heb er in ieder geval zin in.
Nee hoor. Iedereen hier weet dat je over de lange linie moet kijken. Naar de trend.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 10:19 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Maar als je +0.1 staat dan demotiveert het. En het is het verschil van 1 toiletbezoek.
Die kan je je ook andersom afvragen, ben je van plan om jezelf altijd alles te ontzeggen?quote:Op zaterdag 11 januari 2020 10:16 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Is voor mij ook lastig om te kunnen begrijpen waarom jij dan wel naar dat ene koekje grijpt en ik niet. Voel je nu niet aangevallen hoor, ik ben alleen nieuwsgierig. Waarom haal je dat dan uberhaupt in huis?
Want wat ik in huis heb gaat op, het lekkerste vaak het eerst en het snelst.
Waarom niet? Gezond met eten omgaan is ook gewoon een keer iets ongezonds kunnen eten. Je hoeft echt niet elke borrel aan het water te zitten, elk dessert af te slaan en met een boog om elke snackbar te lopen.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 10:16 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Om kort antwoord te geven; ja.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 10:25 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Die kan je je ook andersom afvragen, ben je van plan om jezelf altijd alles te ontzeggen?
Gewicht kwijtraken is an sich niet zo moeilijk, gewicht eraf houden is over het algemeen de grootste uitdaging.
Dan hoop ik voor je dat je het inderdaad vol blijft houden.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 10:31 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Om kort antwoord te geven; ja.
Als je er echt moeite mee hebt, dan moet je er maar niet meer aankomen. Om het crux te zeggen: een alcoholist hoeft ook geen biertje meer te nemen. Dan is het hek ook weer van de dam.
Maar alles ontzeggen? Alleen het ongezonde eten. Gezond eten is ook lekker
Assumption is the mother of all fuckupsquote:Op zaterdag 11 januari 2020 10:19 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Maar als je +0.1 staat dan demotiveert het. En het is het verschil van 1 toiletbezoek.
Even omdat het kanquote:Op zaterdag 11 januari 2020 10:15 schreef IJsdraakje het volgende:
Eh, langzamer afvallen mét de frikandellen bevalt/beviel ook prima hoor. Leven is om te leven.
Kutwijf.quote:
Zover ging ik wel ja.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 10:38 schreef Myraela het volgende:
Zo kun je de grens van gezond wel steeds meer gaan verleggen. Been there, done that. Je begint met het uitbannen van de overduidelijke ongezonde dingen zoals snoep en frituur. En je eindigt ergens bij geen olie meer in je pan durven doen en wat noten of avocado al als een ongezonde vette hap te zien.
En wat doe je als dat even geen optie blijkt vanwege wat voor omstandigheden dan ook? Het klinkt niet als een heel gezonde manier, als ik heel eerlijk ben.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 10:42 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Zover ging ik wel ja.
Nu niet meer gelukkig. Als ik nu soms wat ongezonds eet dan moet ik van mezelf een tegenprestatie leveren in de zin van een hardloop/fiets/zwemsessie.
Ach dan lever ik die tegenprestatie niet. Zo vaak eet ik niet ongezond.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 10:44 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
En wat doe je als dat even geen optie blijkt vanwege wat voor omstandigheden dan ook? Het klinkt niet als een heel gezonde manier, als ik heel eerlijk ben.
Je kwam binnen met de opmerking dat als afvallen bijzaak is, je pas echt op de goede weg bent. Terwijl ik, als ik dit lees, denk "oei, dat klinkt gevaarlijk en verre van gezond." Zo zie je maar, er is geen ultieme waarheid.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 10:42 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Zover ging ik wel ja.
Nu niet meer gelukkig. Als ik nu soms wat ongezonds eet dan moet ik van mezelf een tegenprestatie leveren in de zin van een hardloop/fiets/zwemsessie.
Ja.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 10:48 schreef IJsdraakje het volgende:
Overigens, van gezond eten kan je óók gewoon dik worden. Net hoeveel je eet.(Even als psa voor lurkers)
Zo is dat. Ieder zijn ding en ik hoop uiteindelijk voor iedereen hetzelfde resultaat.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 10:55 schreef Holyme het volgende:
[..]
Je kwam binnen met de opmerking dat als afvallen bijzaak is, je pas echt op de goede weg bent. Terwijl ik, als ik dit lees, denk "oei, dat klinkt gevaarlijk en verre van gezond." Zo zie je maar, er is geen ultieme waarheid.
Pareto yooooquote:Op zaterdag 11 januari 2020 10:41 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik hou het wel bij 80-20. Het grootste deel van mijn voedsel valt onder gezond/no nonsense (80%) en een deel (20%) mag onzinnig, omdat biertjes/uit eten/vreemde dagen zonder controle over voedsel/lekker. Voorlopig werkt het.
Love yaquote:
Moolquote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:05 schreef Molo het volgende:
1001 redenen om te dik te worden, 1001 redenen om dik te blijven en 1001 redenen om weer dik te worden
Welkom in de complexiteit des levensch
Nooit meer snoep eten dat eigenlijk helemaal zo lekker niet is is wel #goalsquote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:03 schreef SQ het volgende:
Ik wil helemaal niet nooit meer snoep eten of mezelf moeten straffen als ik snoep eet. Alsjeblieft zeg
Zo heb ik deze week een taai dropje afgewezenquote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nooit meer snoep eten dat eigenlijk helemaal zo lekker niet is is wel #goals
Ik ga er maandag mee starten. Eerder probeerde ik Sonja Bakker maar daar ben ik toch wel van af gestapt. Ik weet ook eigelijk wel hoe ik gezond moet eten enzo maar ik ben gewoon niet goed in zelf bedenken wat dan te koken of eten en vind het makkelijker als ik van een plan zo kan zien wat ik mee moet nemen uit de supermarkt en wat ik op een dag mag eten. Ben beetje gemakzuchtig denk ik maar met een stok achter de deur lukt het wel denk ik.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 10:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ken ik niet maar hopelijk heb je er wat aan
Ik ben in totaal ruim 50 kilo afgevallen plus kind gekregen, dus awyeah, vetschort galore hierquote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mool
Heb je al vetschort hotje?
quote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ben in totaal ruim 50 kilo afgevallen dus awyeah, plus kind gekregen, vetschort galore hier![]()
Over een jaartje ofzo eens richting plastisch chirurg om te kijken wat de betere snijsessies kosten voor mij
wauw, indrukwekkend!
[ afbeelding ]
30 eraf na maagverkleining, ter nuanceringquote:
Mhaaaaak me geeeeeeeek!quote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ben in totaal ruim 50 kilo afgevallen plus kind gekregen, dus awyeah, vetschort galore hier![]()
Over een jaartje ofzo eens richting plastisch chirurg om te kijken wat de betere snijsessies kosten voor mij
[ afbeelding ]
Ik ben sinds maart 2018 "gewoon" minder gaan eten en ben 31 kilo afgevallen, en heb vrijwel dagelijks op de weegschaal gestaan. Niet omdat ik zo "gefixeerd" ben op mijn gewicht, maar ik wil wel weten wat eraf is en wat van invloed is op mijn gewicht (zoals chinees eten = erg zout = vocht vasthouden = tijdelijk zwaarder).quote:Op zaterdag 11 januari 2020 09:56 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Ooit in een ver verleden ben ik eens 25 kilo afgevallen in ik denk nog geen jaar tijd en daarbij heb ik nooit op een weegschaal gestaan. Alleen de allereerste keer en toen dacht ik, dit is wel heel erg.
Daarna ben ik begonnen met hardlopen en dit begon ik steeds leuker te vinden. Het fit zijn opzich zelf gaf mij enorme voldoening en dat de kilo’s eraf vlogen, tja, dat zal dan wel. Doordat je het fit zijn steeds leuker vindt, ga je je steeds meer inlezen over voeding wat wel en wat niet kan en ga je je eigen voedingsschema maken. Daar heb ik me altijd strikt aan gehouden. Want ik ga toch niet een keer cheaten en een frikandelletje eten? Is die ene keer hardlopen voor jan lul geweest. Het is een compleet andere mindset.
Ik vond oprecht vet eten niet meer lekker en moest daar niks meer van hebben. Na een maand of vier ben ik toen ook krachttraining gaan doen. Alhoewel ik soms een beetje duizelig werd van het vele verbranden en misschien iets te weinig eten was het resultaat (waar ik in principe niet naar opzoek was) er na tien maanden wel.
Toen ik een foto van mezelf zag schrok ik me dood. Ben ik echt zo dun?
Ik lees hier soms: “ik ben deze week -0,3 kilo”. Ja, als je een glas water drinkt is het ineens weer -0,1 kilo.
Als je je niet zo fixeert op de kilo’s, met een gezonde levensstijl gaan die er in 95% van de gevallen toch wel af, krijg je ook minder tegenslagen. Mik gewoon op gezond eten en sport, zorg voor een goede mindset en het resultaat komt vanzelf wel. Daar heb je geen weegschaal voor nodig.
Sterkte.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:47 schreef Holyme het volgende:
Oei, ja, over die Russische roulette bommetjes gesproken, heb 2 netjes gekocht. Heb goede hoop.
Mineola's FTW, daarmee nog nooit een foute gehad.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:47 schreef Holyme het volgende:
Oei, ja, over die Russische roulette bommetjes gesproken, heb 2 netjes gekocht. Heb goede hoop.
Ah ja!quote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:02 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Mineola's FTW, daarmee nog nooit een foute gehad.
Heb ik ook het liefste iddquote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:02 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Die en pink lady's liggen er ook nogquote:
Mijn favoriet.quote:
Zo kan het ook ja. Ieder zijn manier.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:44 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik ben sinds maart 2018 "gewoon" minder gaan eten en ben 31 kilo afgevallen, en heb vrijwel dagelijks op de weegschaal gestaan. Niet omdat ik zo "gefixeerd" ben op mijn gewicht, maar ik wil wel weten wat eraf is en wat van invloed is op mijn gewicht (zoals chinees eten = erg zout = vocht vasthouden = tijdelijk zwaarder).
Ik wil (en kan) niet hardlopen/joggen/whatever, ik kan al niet meer op een fiets rijden zonder trapondersteuning, mijn longfunctie is zeer laag. Ik zit niet stil hoor, wandel veel met het kind, we dansen elke dag minstens 2 x 15 minuten door de kamer (20 kilo tillen is zwaar, hoor)
In juni 2019 schoot mijn gewicht weer omhoog, ik zat zelfs weer net boven de overgewichtgrens. Zo makkelijk om net wat meer te snaaien en net teveel op te scheppen tijdens het avondeten.
Het is heel makkelijk om te zeggen: Ach joh, gewoon beetje sporten, beetje minder eten en je komt er wel. Als het echt zo makkelijk zou zijn zouden we nauwelijks nog mensen met overgewicht hebben. Jij hebt de knop om kunnen zetten, dat is super. Die knop staat bij mij ook weer om, maar kan zomaar weer terug springen naar de verkeerde stand.
Ik vind het leuk om hier mee te lezen, soms kom ik zelfs een idee tegen voor het avondeten, of een lekkere snack, zoals mandarijnen. Die helemaal niet lekker waren
Ik heb 2 netten hele lekkere liggen en door dit topic verwacht in elke keer dat ze verlept en vies zijn.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:47 schreef Holyme het volgende:
Allergisch voor.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:29 schreef V1z0R het volgende:
*Baz Luhrmann stem opzet*
Als ik trouwens 1 fruitsoort zou aanraden is dat grapefruit.
Als je het googled kom je de meest fantastische onderzoeken tegen, en die zijn maar minderdeels waar, toch is het een awesome fruitsoort.
Awesome of grapefruit?quote:
Wel even opletten als je medicatie gebruikt, of dat wel samen kan. Ingewikkeld stuk fruit is hetquote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:29 schreef V1z0R het volgende:
Als je het googled kom je de meest fantastische onderzoeken tegen, en die zijn maar minderdeels waar, toch is het een awesome fruitsoort.
Dat wel jaquote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Wel even opletten als je medicatie gebruikt, of dat wel samen kan. Ingewikkeld stuk fruit is het
Ik ben dan toch wel benieuwd; krijg je dan ook advies over voeding en eten enzo, of is het echt 'knipje erin en het wordt je gewoon onmogelijk gemaakt om veel te kunnen eten'?quote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:37 schreef Molo het volgende:
[..]
30 eraf na maagverkleining, ter nuancering
Dat was me zonder echt niet gelukt
Het is irl wel íets anders dan in my 600lb life. Alvast een spoilertje.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 13:02 schreef LC01 het volgende:
[..]
Ik ben dan toch wel benieuwd; krijg je dan ook advies over voeding en eten enzo, of is het echt 'knipje erin en het wordt je gewoon onmogelijk gemaakt om veel te kunnen eten'?
Op TLC heb je die dr Now en ik hoor hem eigenlijk altijd alleen maar praten over de operatie en dat ze vooraf op een calorie beperkt dieet moeten (lijkt mij altijd best wel link om in 1 klap naar zo weinig eten over te stappen, volgens mij is dat juist vragen om een hartaanval) en verder echte begeleiding ofzo zit er er niet biij.
Ze zeggen zelf bij het begin van het tv programma ook altijd al dat maar een paar % ook echt uiteindelijk slank blijft, de rest komt allemaal weer aan.
Dat leek mij ook wel eigenlijk. Ben wel benieuwd hoe het in zijn werk gaat, lijkt mij best heftig.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 13:07 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het is irl wel íets anders dan in my 600lb life. Alvast een spoilertje.
Ja, die zijn ook lekkerquote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:29 schreef V1z0R het volgende:
Ik ga voor ananas.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:29 schreef V1z0R het volgende:
oops. zo zit ik met een gewetenskwestie. maandag starten met mijn dieet, maar zal ik nu alles wat ik nog aan ongezond spul heb liggen weggooien of gewoon opmaken nu het nog kanquote:Op zaterdag 11 januari 2020 13:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
Gedachteloos m’n vriend lunch laten kopen. En toen ik al bezig was bedacht ik ineens dat kipsatésalade niet echt een gezonde keus is
Het wordt dus geen copieuze avondmaaltijd.
Zijn het dingen die je kunt bewaren? Dan gewoon een keer op tafel zetten als er iemand langskomt.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 14:48 schreef LC01 het volgende:
Oops. zo zit ik met een gewetenskwestie. maandag starten met mijn dieet, maar zal ik nu alles wat ik nog aan ongezond spul heb liggen weggooien of gewoon opmaken nu het nog kan
Ik ben het eens mijn man is nog niet eens. Maargoed daar hoef jij je niet door tegen te laten houden ik helaas wel..quote:Op zaterdag 11 januari 2020 15:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
O ja, de weggooien in jezelf valkuil
Vinden jullie ook niet dat ik absoluut ringfit nodig heb bij mn 2020 goals?
Absoluut, zonder enige twijfel. Waar wacht je nog op? (Ik mis de switch zelf, dat maakt het wat lastigerquote:Op zaterdag 11 januari 2020 15:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik weet niet eens wat t is, dus neequote:Op zaterdag 11 januari 2020 15:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zekerquote:Op zaterdag 11 januari 2020 15:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb hem precies twee weken gebruikt, dus kan hem zeker aanbevelen.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 15:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Compleet valide reden voor ringfitquote:Op zaterdag 11 januari 2020 15:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
De man heeft nog best lang lol gehad van wii fit, dus in die zin...
Mineola's!quote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:02 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Het is hier geen Amerika of TLCquote:Op zaterdag 11 januari 2020 13:02 schreef LC01 het volgende:
[..]
Ik ben dan toch wel benieuwd; krijg je dan ook advies over voeding en eten enzo, of is het echt 'knipje erin en het wordt je gewoon onmogelijk gemaakt om veel te kunnen eten'?
Op TLC heb je die dr Now en ik hoor hem eigenlijk altijd alleen maar praten over de operatie en dat ze vooraf op een calorie beperkt dieet moeten (lijkt mij altijd best wel link om in 1 klap naar zo weinig eten over te stappen, volgens mij is dat juist vragen om een hartaanval) en verder echte begeleiding ofzo zit er er niet biij.
Ze zeggen zelf bij het begin van het tv programma ook altijd al dat maar een paar % ook echt uiteindelijk slank blijft, de rest komt allemaal weer aan.
Ja?quote:Op zaterdag 11 januari 2020 20:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is hier geen Amerika of TLC
Verschillende vormen van programma's zijn er in Nederland. Waarbij er altijd uitgebreid aandacht is voor de reden van te dik worden/blijven en hoe ermee om te gaan na de ingreep.
Puur even een stuk wegsnijden is het niet, goddank, dat zou echt niet ok zijn bij zo'n complex probleem.
Meer info kan ik je altijd geven als je concrete vragen hebt, het is nogal een uitgebreid gebied met allerlei voors en tegens wat veel variatie kent
Op mijn zolderkamer ben ik veilig, geen probleemquote:Op zaterdag 11 januari 2020 20:45 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ja?
Hoe de wereld echt is wil je niet weten. Blijf in die bubbel
Dat had ik van de week, na een borrel, dat ik naar huis wou omdat ik anders de volgende ochtend pas heel laat zou mogen etenquote:Op zaterdag 11 januari 2020 20:36 schreef Nanuke het volgende:
Mijn lijstje ging naar de maan, net als m'n IF. Irritante schoonouders met late etenstijd. Ga nu ook niet meer sporten dus morgen maar.
Ja, het zijn lieve mensen hoor. En superlief dat ik mee mocht eten. Maar pas om 1800 gaan beginnen met een grote pan boerenkool maken terwijl er 2 kinderen rondhupsen die normaal om 1800 aan tafel zitten is niet echt heel handig. En ik had na 1300 niet meer gegeten dus ik had er ook wel wat moeite mee.quote:Op zondag 12 januari 2020 07:57 schreef Holyme het volgende:
[..]
Dat had ik van de week, na een borrel, dat ik naar huis wou omdat ik anders de volgende ochtend pas heel laat zou mogen etenVolgende ochtend alsnog op dd gewone tijd gegeten, maar herkenbaar dus.
Ik moet eerlijk zeggen dat dit ook wel heel weinig klinkt, 1100 kcal max? Of is dat ook de bedoeling?quote:Op zondag 12 januari 2020 08:01 schreef Nanuke het volgende:
Nieuwe dag, nieuwe kansen.
T: yoghurtdrink framboos 0,0
L: groentesoep met stokbroodje
A: kip Madras met sperziebonen
B: 30 minuten YouTube sport.
Ik werd er vooral aan herinnerd dat ik dat ooit al eens geleerd had.quote:Op zondag 12 januari 2020 09:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
En spelende vrouw... wat heeft u nu geleeeeerd?
Dan stond het gisteren gewoon in de sterren, want ik had ook weer een lesje op repaetquote:Op zondag 12 januari 2020 09:35 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik werd er vooral aan herinnerd dat ik dat ooit al eens geleerd had.ezel ->steen.
The joyquote:Op zondag 12 januari 2020 09:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dan stond het gisteren gewoon in de sterren, want ik had ook weer een lesje op repaet
Ik doe zelf 3x per week boksen en 2x hardlopen. Maar denk dat ik wel meer dan gemiddeld sport. Doe het overigens puur omdat ik het leuk vind en niet perse omdat het 'moet' bij afvallen.quote:Op zondag 12 januari 2020 13:40 schreef LC01 het volgende:
Hoeveel doet iedereen hier eigenlijk aan sporten / bewegen? en wat voor sport?
Enkele reis jaquote:Op zondag 12 januari 2020 13:18 schreef SQ het volgende:
14 enkele reis, room?
Heb je een e-bike? Bij jou is het ook niet zo vlak als hier lijkt me
LC01, goed gestart, veel succes!
Wil je je gewicht delen?
(We komen bijna allemaal van ver dus niemand zal je veroordelen![]()
)
En ook net begonnen of ben je al goed op weg?quote:
Ik ben nog niet echt begonnen. Sport begin ik bijvoorbeeld aan na de wintersport want dan gaat mijn kaart in. Al is wintersport natuurlijk ook sport. Duhquote:Op zondag 12 januari 2020 13:54 schreef LC01 het volgende:
[..]
En ook net begonnen of ben je al goed op weg?
Gelukkig lees ik wel overal dat het juist veel moeilijker is om maar een paar kilo kwijt te raken en als je juist meer moet afvallen het makkelijker (nouja, minder moeilijk) zou gaan.
Vanmiddag wil ik met een youtube filmpje wat yoga en buikspieroefeningen gaan doen, kijken of dat iets is.
Ooooh joh dat valt echt enorm meequote:Op zondag 12 januari 2020 13:40 schreef LC01 het volgende:
Vind het wel eng maar mijn huidige gewicht was vanochtend 87 kilo (ehm, 87,2 maar dat was na mijn eerste koffie dus die trek ik er stiekem weer vanaf) en ik ben 1.70 m.
ik wil in ieder geval 10 kilo afvallen.
Fixed.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 20:26 schreef Molo het volgende:
17 km gewandeld vanmiddag, dat zet tenminste eens zoden aan de dijk.
Binnenkort weer eens tussen de 22 en 25.
Eind januari 21 en in mei iig 30 als evenementje gepland. Op naar de wandelmarathon
Nu een stuk notenkoek
2x in de week buikdansen op showgroepniveau, 1x in de week krachttraining en verder elke dag minstens 10k stappen.quote:Op zondag 12 januari 2020 13:40 schreef LC01 het volgende:
Sport was hardlopen/les mills body combat/krachttraining (elk 1 keer in de week), nu gaat het drie keer hardlopen worden. En ik moet vaker wandelen, anders loopt Molo bij me weg.quote:Op zondag 12 januari 2020 13:40 schreef LC01 het volgende:
Vind het wel eng maar mijn huidige gewicht was vanochtend 87 kilo (ehm, 87,2 maar dat was na mijn eerste koffie dus die trek ik er stiekem weer vanaf) en ik ben 1.70 m.
ik wil in ieder geval 10 kilo afvallen.
Oh serieus?quote:
Kwamen nog wat edamame bij, een en lekker saté sausje bij de spring rolls.quote:Op zondag 12 januari 2020 13:03 schreef Tuindier het volgende:
O: yoghurt, vanille yoghurt, 40gram cruesli
L: Gebakken witlof met balsamico/klein beetje honing, 2,5 snee speltbrood
D: waarschijnlijk spring rolls
Ben in de tuin bezig met blaadjes afvoeren/leibomen snoeien en was inmiddels wel echt toe aan die lunch.
Weegschaal zakt eindelijk weer sinds kerst. Misschien toch ook de invloed van mijn stopweek.
quote:Op zondag 12 januari 2020 17:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh serieus?![]()
Verkeerd opgeslagen dan. Dat wordt dan wel een makkie hoor
Toffee spread?quote:Op zondag 12 januari 2020 20:48 schreef Hupje het volgende:
O: brood met jam
L: brood met 30+ kaas, knäckebröd met toffee spread
T: banaan, zelfgemaakte banketbakkersroom geproefd
D: lasagne, griesmeelpap
T: zelfgebakken custardcakeje
Dat is topsport.quote:Op zondag 12 januari 2020 20:44 schreef Molo het volgende:
Qua armspieren vooral mijn kutpeuter die weigert te lopen dragen/tillen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |