Als reactie daarop lijken mij de punten die Heph hier aandraagt vrij relevant:quote:Op vrijdag 10 januari 2020 13:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zie niet dat ze overlast veroorzaakten. En de nachtrust verstoren is een ander soort overtreding.
Jongeren beboeten die ergens in een speeltuintje zitten is voorbij iedere vorm van redelijkheid en billijkheid.
quote:Op vrijdag 10 januari 2020 16:25 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het ligt nogal aan de context wat mij betreft:
- Wat was de reden voor het verbod, is er sprake van overlast door hangjongeren?
- Waren de jongens daar al (een paar keer) eerder weggestuurd?
- Waren ze gewaarschuwd om te vertrekken?
Het zijn allemaal wel dingen die je mee zou moeten nemen in je oordeel wmb.
Weet ik niet. Wellicht hebben ze "Bovendien staat het bord aan één kant van het schommelterrein. Onze zoon en zijn vrienden kwamen van de andere kant. Ze hebben zich totaal niet gerealiseerd dat ze iets deden wat niet mag." hiermee een goed punt. Als het niet duidelijk aangegeven staat lijkt me niet dat je er op kan handhaven. Google locatiegeschiedenis als bewijs voor het van de andere kant komen en hoppa.quote:Juridisch lijkt het me minder ingewikkeld. Zolang die bepaling in de APV staat en die bepaling niet onrechtmatig is, is die boete gewoon terecht.
Mee eens.quote:Het 'voor de rechter staan' is ook wat tendentieus. Ze hebben een kleine boete gehad en besloten zelf om die aan te vechten.
Of het is een 'beruchte' locatie vwb hangjongeren en er zijn al eerder klachten binnengekomen. Als dat zo is, dan chapeau voor de BOA.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 00:01 schreef MakkieR het volgende:
Een BOA die werkzaam is na 22 uur, heeft die knakker iets te bewijzen ofzo. Zulke figuren zou ik adviseren om zo snel mogelijk weer terug naar de bijstand te gaan. Daar zijn ze veel beter af om te denken dat deze mensen nuttig zijn voor deze maatschappij.
Jij hebt het niet gezien, dus ze zijn onschuldig.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 13:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zie niet dat ze overlast veroorzaakten. En de nachtrust verstoren is een ander soort overtreding.
Jongeren beboeten die ergens in een speeltuintje zitten is voorbij iedere vorm van redelijkheid en billijkheid.
Handhaving schijnt wel gezegd te hebben dat “de tijd van waarschuwen echt voorbij was” (of woorden van die strekking). Dat suggereert wel dat er vaker overlast is op die locatie en nu besloten is over te gaan op handhaven.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 16:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Of het is een 'beruchte' locatie vwb hangjongeren en er zijn al eerder klachten binnengekomen. Als dat zo is, dan chapeau voor de BOA.
klopt, waarschuwen doen ze tussen 21:59 en 22:00.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 18:26 schreef Drekkoning het volgende:
Handhaving schijnt wel gezegd te hebben dat “de tijd van waarschuwen echt voorbij was” (of woorden van die strekking).
Ik zie BOA's liever in de bijstand, ik heb meer sympathie voor bijstandsgerechtigden dan het uitschot dat BOA's heet. Het gekke is, ik ben nog nooit door hun bekeurd en ik heb nu al zo'n hekel aan ze. Ik kan die lui gewoon niet uitstaan. Net doen alsof ze oom agent zijnquote:Op vrijdag 10 januari 2020 16:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Of het is een 'beruchte' locatie vwb hangjongeren en er zijn al eerder klachten binnengekomen. Als dat zo is, dan chapeau voor de BOA.
Ze werken in ieder geval voor hun geld.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 21:53 schreef MakkieR het volgende:
Ik zie BOA's liever in de bijstand, ik heb meer sympathie voor bijstandsgerechtigden d
Ouders die wsl zelf wilden dat er allerlei regelgeving en verboden verzonnen werden voor die speelplaats en toen stonden te juichen...quote:Hun ouders vallen van hun stoel van verbazing. Boos zijn ze ook.
quote:Op donderdag 9 januari 2020 19:42 schreef VoMy het volgende:
Ze kiezen er ook gewoon zelf voor om naar de rechter te gaan. Dit is hetzelfde als:
Man voor de rechter wegens fietsen zonder verlichting.
Als die man besluit om zijn boete aan te vechten.
quote:Op het bezwaarschrift ontvangen de ouders een bevestiging van het Parket Centrale Verwerking van het Openbaar Ministerie (OM) in Utrecht. Maar daarna blijft het oorverdovend stil. De ouders gaan er vanuit dat deze in hun ogen ‘zeer eenvoudige’ overtreding wel geseponeerd zal zijn.
Niets blijkt minder waar. Op 16 december 2019 - bijna achttien maanden na de schommelboete - ligt bij de drie overtreders een dagvaarding in de bus.
Ja, en daarna schijnheilig, we deden niks, hij begon en is racist. Aidsvolk.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 22:08 schreef Twiitch het volgende:
Wedden dat ze een grote bek hebben gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |