Ik probeerde het beter te verwoorden, maar dat kwam niet echt helemaal uit de verf. Ja, echt pre-cies dit. Die lui laten decennialang een probleem ontstaan, en hun oplossing daarvoor is verdere afbraak van burgerlijke bescherming.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:10 schreef VoMy het volgende:
D66 en VVD vinden dat de oplossing zoals altijd moet worden gezocht in het afbreken van rechten en kwaliteitseisen. En het is 'noodzakelijk' want sociale woningbouw is door die partijen altijd als onnodig beschouwd, dus de tekorten zijn groot.
Is ook precies wat ik bedoelde met mijn reactie inderdaad.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik probeerde het beter te verwoorden, maar dat kwam niet echt helemaal uit de verf. Ja, echt pre-cies dit. Die lui laten decennialang een probleem ontstaan, en hun oplossing daarvoor is verdere afbraak van burgerlijke bescherming.
Ze zouden het nog overgebleven aardgasgeld in huizen moeten stoppen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:10 schreef VoMy het volgende:
D66 en VVD vinden dat de oplossing zoals altijd moet worden gezocht in het afbreken van rechten en kwaliteitseisen. En het is 'noodzakelijk' want sociale woningbouw is door die partijen altijd als onnodig beschouwd, dus de tekorten zijn groot.
En waar haal je het geld vandaan om dat gat te dekken? Want dat gasgeld wordt gewoon begroot. Kortom: weer een ongedekte oneliner.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ze zouden het nog overgebleven aardgasgeld in huizen moeten stoppen.
Aan deze oplossing op de langere termijn ook niet. Het zorgt voor minder waar voor relatief veel geld.quote:Op donderdag 9 januari 2020 15:14 schreef Hexagon het volgende:
Tja veel commentaar komt niet verder dat "Ja ze hadden weet-ik-veel-hoe-lang geleden dit moeten doen" en "VVD66 complot!!!"
Daar heeft degene die nu in de problemen komt door een scheiding dus geen ene flikker aan.
Nee maar dat is geen reden om zo iemand hiermee op korte termijn te helpen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 16:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Aan deze oplossing op de langere termijn ook niet. Het zorgt voor minder waar voor relatief veel geld.
Ja, maar dat zie ik dus niet in dit plan. Ik zie geen 'tijdelijk' staan. Als je nu vakantiehuizen vrij geeft voor bewoning, is dat voor permanent. Dat kun je dan wel weer terug draaien later, maar dan kun je de mensen die er dan wonen er niet uit zetten. Ook nu nog wonen mensen die in 2003 al in een vakantiehuis woonden daar nu nog, met een uitzonderingspositie.quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee maar dat is geen reden om zo iemand hiermee op korte termijn te helpen.
Nee, de vakantieparken die op plekken staan waar er geen vraag is omzetten naar een woonwijk (incl controles of de huizen voldoen aan de eisen van permanente bewoning) lijkt me dan de beste oplossing. Niet her en der midden in vakantieparken huizen hebben die permanent bewoond worden.quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:15 schreef Janneke141 het volgende:
Aangezien de vraag naar 'echte' vakantiehuisjes binnen de Nederlandse grenzen veel lager is dan het aanbod, lijkt me legaliseren wel de meest zinnige oplossing.
Vaak zijn de huizen goedkoper maar mag je jaarlijks nog redelijk wat voor parkonderhoud en bijvoorbeeld zwembad of andere voorzieningen betalen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 13:24 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
Is wonen op een vakantiepark niet veel duurder dan gewoon huren?
Goed punt.quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, de vakantieparken die op plekken staan waar er geen vraag is omzetten naar een woonwijk (incl controles of de huizen voldoen aan de eisen van permanente bewoning) lijkt me dan de beste oplossing. Niet her en der midden in vakantieparken huizen hebben die permanent bewoond worden.
Want als je het zo maar vrij geeft, zijn straks de vakantiehuizen op de toeristische plekken het eerst bewoond. De ouderen willen ook aan het strand of op de veluwe wonen. Krijg je daar een tekort aan vakantiehuizen (met bijbehorende derven van inkomsten in de toeristische sector) en hou je op de minder interessante plekken een overschot.
Best kans dat als er een besluit genomen is dat er permanent bewoond mag worden, de huizenprijzen in die parken plots de lucht in schieten. Kan best een aardige investering zijn nu, mits je wel rekening houdt met de kans dat de gemeente het nooit vrij geeft (dan moet je je investering terug verdienen met verhuur).quote:Op donderdag 9 januari 2020 17:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vaak zijn de huizen goedkoper maar mag je jaarlijks nog redelijk wat voor parkonderhoud en bijvoorbeeld zwembad of andere voorzieningen betalen.
Alle nieuwbouw moet CO2 neutraal, dus dat een Tiny house dat ook moet is logisch. En terecht.quote:Op donderdag 9 januari 2020 21:13 schreef suijkerbuijk het volgende:
Zelfde met Tiny house dat gaan ze ook toestaan maar moet wel CO2 neutraal .
Lezen en nog eens lezen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 21:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Alle nieuwbouw moet CO2 neutraal, dus dat een Tiny house dat ook moet is logisch. En terecht.
Heb je daar bewijs van? Want daar kan ik niks over vinden.quote:Op donderdag 9 januari 2020 21:21 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Lezen en nog eens lezen.
Je eigen electro en water.
Er mag bij een Tiny house geen aansluiten van de Nuts bedrijf komen.
Een huis word CO2 neutraal gebouwt maar wel met alle Nuts voorzieningen.
Inderdaad zeg. Een mooi sluitstuk van een toch al bijzonder krachtdadig en vooruitziend volkshuisvestingsbeleid. Nog even een warmtepomp en een elektrisch fornuis in die zomerhuisjes en we zijn weer klaar voor de toekomst en een heleboel nieuwe Nederlanders en buitenlanders.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Goede zaak. Het is eigenlijk al een belachelijke vorm van overregulering dat dat niet mag. En daarnaast waanzin dat je in een tijd met problemen op de woningmarkt hier hier moeilijk over gaat doen.
Natuurlijk is het niet ideaal en moeten er gewoon meer huizen komen. Maar zeker voor moeilijke gevallen kan het tijdelijk de boel oplossen. Ook bij zaken die altijd voor zullen komen zoals een scheiding of faillissement.
Aha tegenwoordig is het bij jou allemaal de schuld van vieze enge buitenlandersquote:Op vrijdag 10 januari 2020 10:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Inderdaad zeg. Een mooi sluitstuk van een toch al bijzonder krachtdadig en vooruitziend volkshuisvestingsbeleid. Nog even een warmtepomp en een elektrisch fornuis in die zomerhuisjes en we zijn weer klaar voor de toekomst en een heleboel nieuwe Nederlanders en buitenlanders.
Als we het maar niet hoeven hebben over de verhuurdersheffing voor woningbouwverenigingen, de beleidscrisis in de bouw en de massa-immigratie. Misschien kan er ook nog wel zo'n distributiehal voor Oost-Eujropese dagloners in de betreffende recreatiegebieden, scheelt ook weer reiskostenvergoeding voor de werkgevers.
Toch goed dat we van die degelijke, verantwoordelijke bestuurderspartijen die vooruit kijken in de regering hebben zitten, ipv partijen die populistisch lapmiddelen verkopen.
Nee, het is bijna allemaal de schuld van vieze, enge, incompetente neoliberalen die Nederland in de uitverkoop gooien en alleen maar ad hoc reageren op de crises die ze zelf veroorzaken.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 10:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Aha tegenwoordig is het bij jou allemaal de schuld van vieze enge buitenlanders
De lege containerbegrip bingo is weer bijna compleet.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 10:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, het is bijna allemaal de schuld van vieze, enge, incompetente neoliberalen die Nederland in de uitverkoop gooien en alleen maar ad hoc reageren op de crises die ze zelf veroorzaken.
Het is een goede tijdelijke oplossing, maar je zult het toch wel met me eens zijn dat dit niet een permanente oplossing kan zijn? Die bouwbesluiten zijn anders, de kwaliteitseisen liggen lager.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 11:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De lege containerbegrip bingo is weer bijna compleet.
Maar ik geef toe, het zal het leven vast eenvoudiger maken als je alles kunt toeschrijven aan een complot van een stel neoliberalen dat zonder duidelijk motief kennelijk alles dat jou niet bevalt bewust organiseert .
Ja het moet geen vervanging worden van huizen. Of ze maken het mogelijk zo'n woning wel aan de kwaliteitseisen te laten voldoen.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 11:12 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Het is een goede tijdelijke oplossing, maar je zult het toch wel met me eens zijn dat dit niet een permanente oplossing kan zijn? Die bouwbesluiten zijn anders, de kwaliteitseisen liggen lager.
Er is een reden dat standaard woonhuizen niet volgens die kwaliteitseisen gebouwd mogen worden.
Dus het idee van @:hanca vindt ik dan best goed. Een jaarlijkse vergunning, zodat het niet permanent kan worden.
En ja, partijen hebben steken laten vallen in vorige regeringsperiodes. Goed dat ze het op deze manier willen oplossen, maar als permanente oplossing kan ik het niet serieus nemen, aangezien zij wel degenen zijn die eerst hebben bezuinigd op de juiste oplossingen. Goed dat ze er nu iets aan doen, maar het permanent laten worden betekent gewoon een verlaging van kwaliteitseisen, terwijl die eisen er niet voor niets zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |