abonnement Unibet Coolblue
pi_190939715
Welkom in het dreumestopic! *O* .

klik om te spelen
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 8 januari 2020 @ 18:59:46 #2
74056 crew  ToT
pi_190939719
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:58 schreef NicolasJoy het volgende:
Wauw, dat lijkt dan nog zo kort terug hé @:ToT
:D Hahaha, echt wel he! :D
pi_190940587
Luna, wat naar! Hoe gaat het nu met hem?

Tot, wat een verschil hè. Mooi jongetje hebben jullie! O+

Belle: gefeliciteerd met Casper! Tot binnenkort bij de peuters.

Hier gaat het goed, Mars’ vinger is al weer wat minder rood dan gisteren. De AB doet dus zijn werk. Beetje jammer alleen voor het kind dat hij ook tegelijkertijd zijn kiezen krijgt. Eentje is er door, de ander staat op knappen.
Hij krijgt het wel voor zijn kiezen. :')
pi_190940918
Caspertje, van harte! O+ Wat een dotje toch ook.. *;
Günther volgt morgen, qua verhuizing naar peutertopic :)

Dude lijkt overigens na langdurige kerstvakantie van mijn lief in protest tegen het overdags ontbreken van papa: sinds afgelopen maandag slaapt -ie ineens rond de drie uur aaneengesloten 's middags terwijl -ie de afgelopen tijd juist nog maar een paar dagen per week überhaupt een middagdut deed en dan maar een uurtje! Maf. :) Lijkt wel middenin een groeispurtje te zitten - ik denk dat we binnenkort de tweecijferige maten achter ons zullen moeten laten: over naar 104! :o Kost vast ook energie.
Let me see you stripped down to the bone
pi_190940978
Och, arme dreumespiemels. Klinkt pijnlijk - sterkte ermee, kleine mannen!

@ToT Ooo, zo groot! En cute! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_190941893
LBF en Casper gefeliciteerd! Hij is al een echte peuter om te zien!

Een baby verandert het eerste jaar hard maar in de dreumesleeftijd worden het ineens echt mensjes! O+
Elke dag verandert/ontwikkelt er voor mijn gevoel wel iets.

Fijn dat het met Mars weer beter gaat! Nu maar hopen dat die kiezen snel doorkomen.
Sterkte voor alle kleine ventjes met piemelleed!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 8 januari 2020 @ 21:34:45 #7
74056 crew  ToT
pi_190941972
En we dachten echt dat hij altijd al zo'n enorme krullenbol heeft gehad! _O-




Versus:



Toch wel een verschil! :D
pi_190942395
Tot wat een lekker ding O+
pi_190942631
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2020 20:29 schreef minilot het volgende:
Caspertje, van harte! O+ Wat een dotje toch ook.. *;
Günther volgt morgen, qua verhuizing naar peutertopic :)

Dude lijkt overigens na langdurige kerstvakantie van mijn lief in protest tegen het overdags ontbreken van papa: sinds afgelopen maandag slaapt -ie ineens rond de drie uur aaneengesloten 's middags terwijl -ie de afgelopen tijd juist nog maar een paar dagen per week überhaupt een middagdut deed en dan maar een uurtje! Maf. :) Lijkt wel middenin een groeispurtje te zitten - ik denk dat we binnenkort de tweecijferige maten achter ons zullen moeten laten: over naar 104! :o Kost vast ook energie.
104, holy moly! Dat draagt mijn kleuter niet eens. Nu is dat een hele kleine vierjarige, I know. Maar zelfs mijn grote dreumes zie ik in april niet in maat 104 zitten.
En dat slapen, dat is ook wat, hahaha! Morgen nog plannen qua verjaardagsviering?
pi_190942756
Moest lachen om Maltesers kiezengrapje :') maar voor Mars is het wel sneu, beterschap :*

Ook voor de jongens van exode en luna!

Wat een beer is die Günther toch, met zijn 104 :D

Jip is een kilo afgevallen, hij zat al ruim in 86 maar nu al helemaal :') maar hij zal het er vast wel snel weer bij eten. Vorig jaar trok het ook wel aardig bij.
pi_190944174
Bedankt nog voor de felicitaties :) Toen hij vanochtend vertelde dat hij pitataas (pindakaas) op het brood had voelde het ook wel alsof ik met een peuter aan tafel zat :')

En 104 mini :o Casper zit nu in 92 :+

Tot snel! :W
  donderdag 9 januari 2020 @ 07:45:15 #12
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190945203
104, wow! Wat een beer zeg....

Prul is natuurlijk pas 13,5 maand, maar past qua breedte nog prima in 68. Qua lengte gaat 74 nu langzamerhand beter passen. Ik denk dat die in 80 zit als ze twee is ofzo.

Oh en gefeliciteerd natuurlijk!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190945771
We hadden de eerste spuugvrije nacht sinds zondag! *O*

Welpje zit met 15 maanden al een tijdje in maat 92. Geen idee welke maat hij met 2 jaar zal hebben. Ketel zal toen wel in 104 gezeten hebben denk ik. Die zit nu met 4 jaar al even in 122.

Gefeliciteerd minilot en Günther! *O* O+
pi_190945928
Gefeliciteerd Minilot en Gunther! Op de laatste foto’s is het ook echt wel al een peuter!

*O* voor de spuugvrije nacht van lunapuella!
pi_190946250
Gefeliciteerd Minilot!!! 2 jaar *O* Tot over 6 maanden in het peutertopic.
En applaus voor spuugvrij bij Luna :D

Juul zit in maat 92, sommige dingen kopen we inmiddels in 98. B van bijna 6 is lang maar dun, die past 122 maar met broeken richting 128. Alles skinny of superskinny en vergeleken met hem is Juul slank. B was echt een enorme beer tot iets van 2,5 jaar.

Juul gaat nu echt snel met woorden, ze kent er steeds meer en combineert ze soms ook per 2.Zoals 'Mama thuis' en 'Ikkieik bed' (dat is Dikkie Dik) Zo leuk. Ze maakt zich daardoor ook steeds duidelijker wat frustratie scheelt.
Maar echt dat gillen, daar word ik soms krankjorem van. Ik ken dat niet van B, Juul kan echt zo hard en hoog gillen. Als iets haar niet zint, als ze iets niet mag etc. Pffff, ik lees her en der dat het niet zo ongewoon is en dat het een kwestie van 'uitzitten' is. Natuurlijk negeren we het niet, maar ik geloof dat we er verder weinig aan kunnen doen.
  donderdag 9 januari 2020 @ 11:53:32 #16
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190947716
Ohja dat gillen. Prul heeft dat inmiddels ook onder de knie. Ook de eerste dreumesdriftbuien zijn gearriveerd. Tot nu toe heeft ze heel snel door dat het geen zin heeft om driftig te gaan lopen doen, ben benieuwd of dat zo blijft...

Oh, en ze at eergisteren en de dag ervoor gewoon bijna een volwassenenportie zuurkoolstampot. Waar is mijn baby gebleven? Ze wilde zelfs m'n spek (maar kreeg dat niet)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190947978
Minilot: proficiat met de Günther!

Luna, wat fijn!
pi_190948530
@minilot Congrats! *O*

--

We hebben bij ons thuis een pittig ding rondlopen nu. Huilen om (ogenschijnlijk) niks, gooien, rollen, boos, vroeg moe.. Mevrouw lijkt zichzelf onwijs in de weg te zitten en niets is goed. Baaldag lijkt 't. Dat i.c.m. een vriendin die 50/50 van de tijd in bed/op de bank ligt, zo nu en dan naar het toilet rent om te spugen, maar vooral moe en misselijk is, is het best pittig. :@ Als ik thuis ben is het nu even volle focus op zeg maar alles. Voorbereiding. *) :+
pi_190948640
Gefeliciteerd Minilot met Gunther *O* w/
pi_190951574
@minilot gefeliciteerd!

Zo, ik meld me met een dreumes van 1 jaar en 1 dag... Die gisteren geboren leek voor mn gevoel (maar gelukkig niet... Met zn 13 kilo!)

Leuk om te zien hoe groot jullie dreumesen al zijn, en dat praten joh, ik kan er niet op wachten!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190951622
Welkom @wieksel! *O*
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 9 januari 2020 @ 17:29:16 #22
74056 crew  ToT
pi_190951630
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2020 22:01 schreef BellaaElisa het volgende:
Tot wat een lekker ding O+
:D Haha, echt wel he! O+

Maar als je Wieksel's verse dreumesje hier ziet (Welkom trouwens! :D ), dan is Mini-ToT wel erg.....mini! _O-
pi_190952028
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 17:23 schreef wieksel het volgende:
@:minilot gefeliciteerd!

Zo, ik meld me met een dreumes van 1 jaar en 1 dag... Die gisteren geboren leek voor mn gevoel (maar gelukkig niet... Met zn 13 kilo!)

Leuk om te zien hoe groot jullie dreumesen al zijn, en dat praten joh, ik kan er niet op wachten!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoi! Leuk je hier te zien! :D
pi_190952112
@wieksel: gefeliciteerd met je dreumes! Wat een bink al!

Aan kledingmaten en gewicht vergelijken laat ik Sofie maar niet meedoen hier :P ze eindigt onderaan de lijst, zelfs met de verse dreumesen erbij.

Sofie begint ineens te “praten”! *O* of nou ja ze maakt dierengeluiden. In 2 dagen maakt ze ineens het geluid van een hond, koe, schaap en poes als we vragen welk geluid het betreffende dier maakt. Hopelijk is dit een start van de rest van de spraakontwikkeling!
pi_190952647
Gefeliciteerd @minilot met Günther O+
En @wieksel ook gefeliciteerd en welkom!
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 9 januari 2020 @ 20:01:42 #26
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_190953843
Hai allemaal! Kennen jullie mij (en dochter O. nog)?
Ik had Fok even op een laag pitje, maar nu lees ik toch weer even wat topics door. Zo ook deze :) De baby’tjes die nog ‘ken’ (van lichting eind 2017/begin 2018 zijn alweer haast peuters! Wat vliegt de tijd. Héel mooie foto’s voorbij zien komen!
Met O. is het, bijna 2 jaar nadat ze te vroeg en veel te klein was geboren, uitstekend! Nog steeds erg mini met 8 kilo en 79 cm, maar al wel een hele tante in doen en laten. Zeer welbespraakt (ze maakt al zinnen), grappig en stoer. Ze ontwikkelt zich op alle fronten goed en verbaal heeft ze dus zelfs een dikke voorsprong. Binnenkort weer naar de kinderarts voor het halfjaar, maar daar verwacht ik niets geks van. Wel heeft de arts gezegd dat, als ze geen inhaalgroei laat zien, op haar vierde in aanmerking komt voor groeihormonen. Maar zover is het nog lang niet. Eind deze maand wordt ze dus alweer 2!
pi_190954219
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 20:01 schreef Aventura het volgende:
Hai allemaal! Kennen jullie mij (en dochter O. nog)?
Ik had Fok even op een laag pitje, maar nu lees ik toch weer even wat topics door. Zo ook deze :) De baby’tjes die nog ‘ken’ (van lichting eind 2017/begin 2018 zijn alweer haast peuters! Wat vliegt de tijd. Héel mooie foto’s voorbij zien komen!
Met O. is het, bijna 2 jaar nadat ze te vroeg en veel te klein was geboren, uitstekend! Nog steeds erg mini met 8 kilo en 79 cm, maar al wel een hele tante in doen en laten. Zeer welbespraakt (ze maakt al zinnen), grappig en stoer. Ze ontwikkelt zich op alle fronten goed en verbaal heeft ze dus zelfs een dikke voorsprong. Binnenkort weer naar de kinderarts voor het halfjaar, maar daar verwacht ik niets geks van. Wel heeft de arts gezegd dat, als ze geen inhaalgroei laat zien, op haar vierde in aanmerking komt voor groeihormonen. Maar zover is het nog lang niet. Eind deze maand wordt ze dus alweer 2!
:W Ik heb nog vaak aan jullie gedacht, wat fijn dat O het zo goed doet! O+
pi_190954399
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 20:01 schreef Aventura het volgende:
Hai allemaal! Kennen jullie mij (en dochter O. nog)?
Ik had Fok even op een laag pitje, maar nu lees ik toch weer even wat topics door. Zo ook deze :) De baby’tjes die nog ‘ken’ (van lichting eind 2017/begin 2018 zijn alweer haast peuters! Wat vliegt de tijd. Héel mooie foto’s voorbij zien komen!
Met O. is het, bijna 2 jaar nadat ze te vroeg en veel te klein was geboren, uitstekend! Nog steeds erg mini met 8 kilo en 79 cm, maar al wel een hele tante in doen en laten. Zeer welbespraakt (ze maakt al zinnen), grappig en stoer. Ze ontwikkelt zich op alle fronten goed en verbaal heeft ze dus zelfs een dikke voorsprong. Binnenkort weer naar de kinderarts voor het halfjaar, maar daar verwacht ik niets geks van. Wel heeft de arts gezegd dat, als ze geen inhaalgroei laat zien, op haar vierde in aanmerking komt voor groeihormonen. Maar zover is het nog lang niet. Eind deze maand wordt ze dus alweer 2!
Natuurlijk ken ik jullie nog. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_190954468
Hi aventura! Fijn dat het zo goed gaat met jullie O+
pi_190955281
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 20:01 schreef Aventura het volgende:
Hai allemaal! Kennen jullie mij (en dochter O. nog)?
Ik had Fok even op een laag pitje, maar nu lees ik toch weer even wat topics door. Zo ook deze :) De baby’tjes die nog ‘ken’ (van lichting eind 2017/begin 2018 zijn alweer haast peuters! Wat vliegt de tijd. Héel mooie foto’s voorbij zien komen!
Met O. is het, bijna 2 jaar nadat ze te vroeg en veel te klein was geboren, uitstekend! Nog steeds erg mini met 8 kilo en 79 cm, maar al wel een hele tante in doen en laten. Zeer welbespraakt (ze maakt al zinnen), grappig en stoer. Ze ontwikkelt zich op alle fronten goed en verbaal heeft ze dus zelfs een dikke voorsprong. Binnenkort weer naar de kinderarts voor het halfjaar, maar daar verwacht ik niets geks van. Wel heeft de arts gezegd dat, als ze geen inhaalgroei laat zien, op haar vierde in aanmerking komt voor groeihormonen. Maar zover is het nog lang niet. Eind deze maand wordt ze dus alweer 2!
Hé Aventura :W Wat tof om weer wat van jullie te lezen.
Je wekt ook meteen mijn interesse aangaande de groeihormonen. Wij lopen met onze oudste in het ziekenhuis vanwege achterblijvende groei (en het uitblijven van enige inhaalslag) maar ze willen hier niet eerder starten dan bij 6 jaar. Overigens wil ik dat ook (nog) niet hoor en ik weet er nog te weinig van dus alle info/overwegingen/enz vind ik interessant.
pi_190955630
Welkom terug aventura en O!
Vergeleken met mijn binkies inderdaad een kleintje.


Nicolas klinkt even pittig, maar dat gaat hopelijk weer voorbij.

Tot wat een kerel is het geworden he, leuk om die verschillen te zien.

En welkom wieksel met verse dreumes!

Nieuwste update hier is klimmen, ik trof Vincent van de week bij Jeremy aan in bed haha!
En kijken wat papa voor spelletje doet is ook mega interesant.

  donderdag 9 januari 2020 @ 21:28:39 #32
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_190955735
quote:
6s.gif Op donderdag 9 januari 2020 21:24 schreef aapieannie het volgende:

Nieuwste update hier is klimmen, ik trof Vincent van de week bij Jeremy aan in bed haha!
Huh hoe dan? :P uit een ledikant in een ander ledikant?
pi_190955963
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 21:28 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Huh hoe dan? :P uit een ledikant in een ander ledikant?
Ja haha
Hij heeft zich waarschijnlijk gewoon er over gegooid..
  donderdag 9 januari 2020 @ 21:41:54 #34
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_190956048
quote:
6s.gif Op donderdag 9 januari 2020 21:38 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Ja haha
Hij heeft zich waarschijnlijk gewoon er over gegooid..

Haha, dan nog! Zie de mijne echt niet klimmen :')

Wel gezellig dat ze zo bij elkaar liggen :P
pi_190956429
Haha kijk dat nou bij elkaar staan :D
pi_190956777
Hee Rocket League haha
pi_190958233
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:17 schreef VKV het volgende:
Hee Rocket League haha
Favoriete game van alle mannen hier haha!
pi_190959803
Welkom terug Aventura! Tuurlijk kennen we jou en O. nog. O+

Aaah aapie, wat mooi je jongens zo samen.

Niet meer spuugvrij hoor, de commode was vanochtend de pineut. ;( Hij ruikt er intens vies zuur van, maar ik kan pas met hem onder de douche nadat ik zijn grote broer naar school heb gebracht :r
pi_190960162
Ah Aapie wat een boefjes zo samen O+ Die gaan een hoop ondeugende dingen uithalen samen :D
Nee toch Luna, pffff stomme spuug.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 09:47:01 #40
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190960564
Oei, dat klimmen is wel eng! Zou je niet overstappen naar een peuterbed?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190961135
quote:
6s.gif Op donderdag 9 januari 2020 21:38 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Ja haha
Hij heeft zich waarschijnlijk gewoon er over gegooid..
[ afbeelding ]
Best knap wel met zelfs een slaapzak aan:D.

Over peuterbedden gesproken.. iemand nog aanbevelingen? Of beter gelijk over op volledige 1 persoon bed?
:]
pi_190961158
Jarig. Hij was het! 'Drie oud', werd -ie desgevraagd want in de optiek van Günther bestaat de twee helemaal niet. :')

Verjaardag was chill! 's Morgens een tweepersoons neem-je-zwemspullen-mee-kinderfeestje want zwemles met z'n vader. Aansluitend kinderboerderij met chocomel. Eenmaal thuis geholpen met het bakken en versieren van een brownietaartje, daarna een goeie dut gedaan. Aan het einde van de middag kleinschalige visite, alleen de directe familie die hij goed kent en vaak ziet. Twee oma's, een opa, een tante, drie ooms en een neefje :) Soep en broodjes met iedereen, daarna koffie en kaarsje uitblazen, daarna borrel.
Kadootjes waren een hele berg Duplo (hij is er nog steeds beduusd van! :)), een paar Gouden Boekjes met Eftelingsprookjes, Electro voor peutertjes en Hamertje Tik! :D O+ Van ons kreeg -ie dankzij de input van dit topic het Haba-spel Boomgaard (2+versie) en verder het prentenboek 'Joep!' (over een verlegen, verliefd schaapje) dat we al 394949494 keer verlengd hadden bij de bieb, met dikke tranen vorige week toen -ie toch echt terug moest. O+
Günther at vier brownies en speelde zich helemaal te pletter tot elf uur 's avonds en toen ging iedereen naar huis en wij allemaal naar bed. Het was tof! Niet instagramwaardig, wel erg gezellig. Paar matige foto's want ik heb hier alleen mijn eigen telefoon en mijn echtgenoot was de vastlegger. :)

Van de Efteling gekregen slinger in de waskamer bekijken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Brownies versieren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Late night Electro met papa:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geschrokken van de berg nieuw speelgoed vanmorgen maar even op de bank gekropen met z'n favoriete jubileumboek van de Efteling :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Progressie in twaalf maanden..
Ongeveer een jaar geleden, met mij:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige week, met mijn lief:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot bij de peuters allemaal, lieve dreumesen! :W
Let me see you stripped down to the bone
pi_190961229
Leuk mini! Wat hebbie nou uiteindelijk tussen die brownies gesmeerd?
pi_190961269
@Aure Niks! Na aansnijden 32 losse brownies ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_190961580
Ook lekker :9
pi_190963371
Gefeliciteerd mini! Ziet er uit als een geslaagd feest!

Luna, wat vervelend dat hij toch nog spuugde en dat je pas zo laat kon douchen.

Tink, ja ik wil eigenlijk wel de zijkanten van de bedjes eraf halen, maar tot nu toe is het een eenmalige actie geweest en ik hoop dat het hier even bij blijft.
Volgend weekend gaan we een weekend naar centerparks en ik had wel in de planning zitten dat ze daar gewoon in een ledikant slapen..
pi_190974826
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 20:01 schreef Aventura het volgende:
Hai allemaal! Kennen jullie mij (en dochter O. nog)?
Ik had Fok even op een laag pitje, maar nu lees ik toch weer even wat topics door. Zo ook deze :) De baby’tjes die nog ‘ken’ (van lichting eind 2017/begin 2018 zijn alweer haast peuters! Wat vliegt de tijd. Héel mooie foto’s voorbij zien komen!
Met O. is het, bijna 2 jaar nadat ze te vroeg en veel te klein was geboren, uitstekend! Nog steeds erg mini met 8 kilo en 79 cm, maar al wel een hele tante in doen en laten. Zeer welbespraakt (ze maakt al zinnen), grappig en stoer. Ze ontwikkelt zich op alle fronten goed en verbaal heeft ze dus zelfs een dikke voorsprong. Binnenkort weer naar de kinderarts voor het halfjaar, maar daar verwacht ik niets geks van. Wel heeft de arts gezegd dat, als ze geen inhaalgroei laat zien, op haar vierde in aanmerking komt voor groeihormonen. Maar zover is het nog lang niet. Eind deze maand wordt ze dus alweer 2!
Ha, wat fijn om een update van jullie te lezen zeg! O+ Dank en wat goed om te horen dat het zo puik met O. gaat!
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator zaterdag 11 januari 2020 @ 08:36:53 #48
447051 crew  Peejtur
pi_190975469
Nog minder dan 2 maanden en dan ben ik alweer hier :o
  zondag 12 januari 2020 @ 09:52:57 #49
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_190991751
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 05:38 schreef minilot het volgende:

[..]

Ha, wat fijn om een update van jullie te lezen zeg! O+ Dank en wat goed om te horen dat het zo puik met O. gaat!
Thx! Nog van harte gefeliciteerd met jullie kleine. Wat is het een bonk zeg! Je zou ze voor de grap eens naast elkaar moeten zetten :D
Al zal ze denk ik niet voor hem onder doen kletsgewijs, gok ik zo :)

Zijn die koters van jullie ook zo bijdehand? Gister zei ik dat ze naar bed moest. Zegt ze ‘natuurlijk niet!’ :’)
  zondag 12 januari 2020 @ 09:59:02 #50
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_190991801
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 21:09 schreef Malteser het volgende:

[..]

Hé Aventura :W Wat tof om weer wat van jullie te lezen.
Je wekt ook meteen mijn interesse aangaande de groeihormonen. Wij lopen met onze oudste in het ziekenhuis vanwege achterblijvende groei (en het uitblijven van enige inhaalslag) maar ze willen hier niet eerder starten dan bij 6 jaar. Overigens wil ik dat ook (nog) niet hoor en ik weet er nog te weinig van dus alle info/overwegingen/enz vind ik interessant.
aha, ook bij jullie kind dus geen inhaalgroei. Waar in de curve zit hij?
Ik heb me bewust nog niet verdiept in de wereld van groeihormonen. Om te beginnen is dat nog minstens 2 jaar niet aan de orde. Bovendien is helemaal niet gezegd dat ze niet alsnog een groeispurt krijgt. De arts zegt dan wel dat die inhaalgroei meestal voor het tweede levensjaar al
inzet, maar ik geloof wel dat dit ook later nog wel kan. Onze meid eet pas sinds een paar maanden echt goed. Dat wil zeggen dat ze met de pot mee-eet en daarvan dan ook echt redelijke porties in plaats van wat muizenhapjes. Wel kijk ik al mee in een besloten Facebookgroep (kinderen en groeihormonen), gewoon om op informele wijze wat ervaringen te lezen. Misschien ook een tip voor jou?
  Moderator zondag 12 januari 2020 @ 11:42:33 #51
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_190992715
Ik heb nog steeds zorgen/twijfels/hoejehetooknoemenwil aangaande ons dochtertje. Zij wordt over een paar dagen 18 maanden oud, dus 1,5 jaar, maar ze reageert mijns insziens niet op haar naam. Ik maak het nooit mee. Mijn vrouw stelt simpelweg dat ze niet altijd op haar naam reageert.

Daar mijn vrouw de hele dag thuis is met haar maakt zij ons dochtertje natuurlijk meer mee dan ik, maar ik weet dus niet of ze écht reageert of dat mijn vrouw dat gewoon zegt om mij dan wel zichzelf gerust te stellen.

Dit omdat het niet reageren op haar naam een teken kan zijn van autisme. Als ik dan verder lees dan herken ik ook veel symptomen niét, dus dat stelt me dan weer enigzins gerust. Ik wil dus nu een afspraak maken met de kinderarts, gewoon om bevestiging te krijgen dat ik ongelijk, dan wel gelijk heb.

Het 2e waarom ik me zorgen maak is omdat ze nog steeds nauwelijks praat. Ze brabbelt wel, en veel ook, maar echt woorden zijn er niet bij. Jikkie (jokie en jet), baw (bal) en daaag (dag) en veel meer doet ze niet. Papa en mama doet ze niet. Ze kán het wel omdat ik 3x gehoord heb papapapapapapapaaaaaa mamamamamamaaaaaaa, dus de klank kan ze als het ware wel produceren, en als ik aan haar vraag 'waar is mama' zoekt ze ook d'r moeder, maar overal lees je (jaja, ik weet het) dat een kind van 1,5 50 woorden moet kennen, en dat kan zij bij lange na niet.

Let wel, ik heb het hier over práten. Begrijpen is een ander verhaal, want daar verbaas ik me soms over wat ze lijkt te begrijpen. Meest recente voorbeeld is dat ze me d'r schoentje kwam brengen, want die was uit gegaan / had ze uitgetrokken.

Toen zei ik tegen d'r 'ga maar in de stoel zitten', en dat deed ze. Vervolgens zei ik 'geef me je beentje maar' en dat dat deed ze. Daarnaast keek ze al heel vroeg (ruim voor ze 1 jaar oud was) naar de klok als ik vroeg 'waar is de klok'. Dus het is niet dat ze niet begrijpt wat er gezegd wordt, maar práten is er niet bij in de zin van 'veel' verschillende woorden.

Maar bovenaan staat het in mijn ogen niet reageren op d'r naam. Alsof ze doof is daarvoor (is mijn ervaring). Ze reageert verder wel op andere dingen, al lijkt ze, als ze ergens mee bezig is ook vaker niet te reageren op wat je zegt. Aan de andere kant, als ik vraag 'krijgt papa een kusje?' dan komt ze 8 van de 10x wel.

Maak ik me nou echt veel te veel zorgen of zit er iets in wat ik zeg?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_190992865
@CoolGuy dat niet reageren op naam kan ook een fase zijn. Vooral bij kindjes van ander half. Dat deed N. hier ook een tijdje! En over dat praten 50 woordjes bij ander half? :o neem die cijfers niet te strak want elk kind ontwikkeld zich heel anders, en dat mag. Hier praat N die wordt volgende maand 2 (2 :o ) En de woordjes die zij zegt zijn op 2 handen de tellen.. En sommige woordjes die begrijp ik alleen. Een gesprek met de kinderarts is nooit verkeerd als jij je zorgen maakt, en wie weet bevestigd hij of zij dan wel dat er niets is. Of juist wel en dan zat jouw gevoel wel goed. Als je dat nodig hebt omdat het een "arts" is dan zou ik zeker een afspraak maken.
pi_190992920
@CoolGuy, ik snap je bezorgdheid wel, maar je dochter lijkt inderdaad zoals je zelf ook zegt veel te begrijpen. En wie zegt überhaupt dat ze met 18 maanden al 50 woorden móeten zeggen? Kinderen doen sowieso nooit wat ze moeten doen :') je vrouw is ook veel bij haar en als zij zich ook zorgen zou maken zou ze dat ook zeggen lijkt mij?

Mijn dreumes zegt ook veel minder dan wat ‘hoort’ volgens de boekjes (16 maanden) maar tegelijkertijd merk ik ook dat ze super veel begrijpt, ik maak me er niet druk om en ze volgt haar eigen ontwikkeling.

Als je het echt niet vertrouwd zou ik inderdaad als het je geruststelt naar de kinderarts gaan, maar denk dat dat niet veel gaat uithalen als ik eerlijk mag zijn. Misschien kan je ook afwachten tot ze twee jaar is, kijken of ze dan al wat woordjes aan elkaar kan plakken?

Als ze 4 jaar zijn kunnen ze allemaal hetzelfde ;)
pi_190992936
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 09:59 schreef Aventura het volgende:

[..]

aha, ook bij jullie kind dus geen inhaalgroei. Waar in de curve zit hij?
Ik heb me bewust nog niet verdiept in de wereld van groeihormonen. Om te beginnen is dat nog minstens 2 jaar niet aan de orde. Bovendien is helemaal niet gezegd dat ze niet alsnog een groeispurt krijgt. De arts zegt dan wel dat die inhaalgroei meestal voor het tweede levensjaar al
inzet, maar ik geloof wel dat dit ook later nog wel kan. Onze meid eet pas sinds een paar maanden echt goed. Dat wil zeggen dat ze met de pot mee-eet en daarvan dan ook echt redelijke porties in plaats van wat muizenhapjes. Wel kijk ik al mee in een besloten Facebookgroep (kinderen en groeihormonen), gewoon om op informele wijze wat ervaringen te lezen. Misschien ook een tip voor jou?
Hij zit net onder de -2 lijn.
Broodmaaltijden gaan goed (hij eet 4 à 5 boterhammen per dag), is dol op volkorenpap waar hij iedere dag mee ontbijt, eet een banaan en een appel per dag. Alleen warm eten is iets minder zijn ding, hoewel hij wel steeds meer proeft. Zijn inname is nu op zich prima, desondanks blijft een groeispurt uit.
pi_190993251
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 11:42 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb nog steeds zorgen/twijfels/hoejehetooknoemenwil aangaande ons dochtertje. Zij wordt over een paar dagen 18 maanden oud, dus 1,5 jaar, maar ze reageert mijns insziens niet op haar naam. Ik maak het nooit mee. Mijn vrouw stelt simpelweg dat ze niet altijd op haar naam reageert.

Daar mijn vrouw de hele dag thuis is met haar maakt zij ons dochtertje natuurlijk meer mee dan ik, maar ik weet dus niet of ze écht reageert of dat mijn vrouw dat gewoon zegt om mij dan wel zichzelf gerust te stellen.

Dit omdat het niet reageren op haar naam een teken kan zijn van autisme. Als ik dan verder lees dan herken ik ook veel symptomen niét, dus dat stelt me dan weer enigzins gerust. Ik wil dus nu een afspraak maken met de kinderarts, gewoon om bevestiging te krijgen dat ik ongelijk, dan wel gelijk heb.

Het 2e waarom ik me zorgen maak is omdat ze nog steeds nauwelijks praat. Ze brabbelt wel, en veel ook, maar echt woorden zijn er niet bij. Jikkie (jokie en jet), baw (bal) en daaag (dag) en veel meer doet ze niet. Papa en mama doet ze niet. Ze kán het wel omdat ik 3x gehoord heb papapapapapapapaaaaaa mamamamamamaaaaaaa, dus de klank kan ze als het ware wel produceren, en als ik aan haar vraag 'waar is mama' zoekt ze ook d'r moeder, maar overal lees je (jaja, ik weet het) dat een kind van 1,5 50 woorden moet kennen, en dat kan zij bij lange na niet.

Let wel, ik heb het hier over práten. Begrijpen is een ander verhaal, want daar verbaas ik me soms over wat ze lijkt te begrijpen. Meest recente voorbeeld is dat ze me d'r schoentje kwam brengen, want die was uit gegaan / had ze uitgetrokken.

Toen zei ik tegen d'r 'ga maar in de stoel zitten', en dat deed ze. Vervolgens zei ik 'geef me je beentje maar' en dat dat deed ze. Daarnaast keek ze al heel vroeg (ruim voor ze 1 jaar oud was) naar de klok als ik vroeg 'waar is de klok'. Dus het is niet dat ze niet begrijpt wat er gezegd wordt, maar práten is er niet bij in de zin van 'veel' verschillende woorden.

Maar bovenaan staat het in mijn ogen niet reageren op d'r naam. Alsof ze doof is daarvoor (is mijn ervaring). Ze reageert verder wel op andere dingen, al lijkt ze, als ze ergens mee bezig is ook vaker niet te reageren op wat je zegt. Aan de andere kant, als ik vraag 'krijgt papa een kusje?' dan komt ze 8 van de 10x wel.

Maak ik me nou echt veel te veel zorgen of zit er iets in wat ik zeg?
Bollie luistert ook vaker niet dan wel naar haar naam. Ik vind haar in die zin meer oostindisch doof; want ze kán er soms wel prima op reageren.

Die 50 woorden zeggen is onzin. Volgens de minimale spreeknormen, zegt een kind met 18 maanden zo’n 5 woorden, inclusief papa en mama. Ze begrijpen, zoals je zelf zegt, wel al veel meer. Daarnaast wil je zien dat een kind met 1,5 veel brabbelt, dus oefenen met klanken etc .

Wat betreft autisme; bij kids van 1,5 jaar let je dan op héél andere dingen dan taal, maar dat wordt een nogal uitgebreid verhaal voor hier. Als je meer erover wil weten mag je een PM doen (ik werk als ontwikkelingspsycholoog en diagnostiek van ass is een van mijn “specialisaties”.)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 12 januari 2020 @ 12:29:28 #56
74056 crew  ToT
pi_190993253
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 11:42 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb nog steeds zorgen/twijfels/hoejehetooknoemenwil aangaande ons dochtertje. Zij wordt over een paar dagen 18 maanden oud, dus 1,5 jaar, maar ze reageert mijns insziens niet op haar naam. Ik maak het nooit mee. Mijn vrouw stelt simpelweg dat ze niet altijd op haar naam reageert.

Daar mijn vrouw de hele dag thuis is met haar maakt zij ons dochtertje natuurlijk meer mee dan ik, maar ik weet dus niet of ze écht reageert of dat mijn vrouw dat gewoon zegt om mij dan wel zichzelf gerust te stellen.

Dit omdat het niet reageren op haar naam een teken kan zijn van autisme. Als ik dan verder lees dan herken ik ook veel symptomen niét, dus dat stelt me dan weer enigzins gerust. Ik wil dus nu een afspraak maken met de kinderarts, gewoon om bevestiging te krijgen dat ik ongelijk, dan wel gelijk heb.

Het 2e waarom ik me zorgen maak is omdat ze nog steeds nauwelijks praat. Ze brabbelt wel, en veel ook, maar echt woorden zijn er niet bij. Jikkie (jokie en jet), baw (bal) en daaag (dag) en veel meer doet ze niet. Papa en mama doet ze niet. Ze kán het wel omdat ik 3x gehoord heb papapapapapapapaaaaaa mamamamamamaaaaaaa, dus de klank kan ze als het ware wel produceren, en als ik aan haar vraag 'waar is mama' zoekt ze ook d'r moeder, maar overal lees je (jaja, ik weet het) dat een kind van 1,5 50 woorden moet kennen, en dat kan zij bij lange na niet.

Let wel, ik heb het hier over práten. Begrijpen is een ander verhaal, want daar verbaas ik me soms over wat ze lijkt te begrijpen. Meest recente voorbeeld is dat ze me d'r schoentje kwam brengen, want die was uit gegaan / had ze uitgetrokken.

Toen zei ik tegen d'r 'ga maar in de stoel zitten', en dat deed ze. Vervolgens zei ik 'geef me je beentje maar' en dat dat deed ze. Daarnaast keek ze al heel vroeg (ruim voor ze 1 jaar oud was) naar de klok als ik vroeg 'waar is de klok'. Dus het is niet dat ze niet begrijpt wat er gezegd wordt, maar práten is er niet bij in de zin van 'veel' verschillende woorden.

Maar bovenaan staat het in mijn ogen niet reageren op d'r naam. Alsof ze doof is daarvoor (is mijn ervaring). Ze reageert verder wel op andere dingen, al lijkt ze, als ze ergens mee bezig is ook vaker niet te reageren op wat je zegt. Aan de andere kant, als ik vraag 'krijgt papa een kusje?' dan komt ze 8 van de 10x wel.

Maak ik me nou echt veel te veel zorgen of zit er iets in wat ik zeg?
Mini-ToT begrijpt alleen maar een paar losse woordjes (waarschijnlijk omdat mijn vrouw en ik Engels tegen elkaar praten en Nederlands tegen hem, en praten schijnt later op gang te kunnen komen als het kind vaak een speentje gebruikt).
Hij reageert zelden op z'n naam en brabbelt ook maar wat aan. :) Op veel vlakken is hij echt super goed aan het ontwikkelen, maar taal zal gewoon wat later op gang komen. Ieder kind heeft zo z'n eigen tempo/patroon qua ontwikkeling.

Zelf heb ik Asperger en ADD (met hyperactieve kenmerken), maar ik herken hier NIETS van in onze kleine. :) (Behalve het hyperactieve! _O- :') Masha is er soms niks bij! :D )
  zondag 12 januari 2020 @ 12:48:51 #57
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_190993525
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 11:42 schreef CoolGuy het volgende:

Maak ik me nou echt veel te veel zorgen of zit er iets in wat ik zeg?
Ik denk dat je je echt veel te veel zorgen maakt, vooral gezien de leeftijd.

De rest is hierboven allemaal al gezegd.

Ik zou gewoon stoppen met lezen op het internet (het maakt je schijnbaar heel onzeker, zou het bij mij overigens ook doen hoor). Kinderen moeten zoveel en meestal kunnen ze het wel, maar doen ze het lekker niet :D
pi_190993529
Ieder kind ontwikkelt zich echt anders.. Onze dame lijkt fysiek best veel te kunnen t.o.v. leeftijdsgenoten, maar qua spraak ligt ze dan weer achter. Het komt allemaal op eigen tempo. Ik denk echt dat je je te veel zorgen maakt, zeker omdat dit niet het eerste is waarmee je hier het topic in komt.. Zeker als je vrouw zich geen zorgen maakt, probeer ook haar gevoel te volgen.
  zondag 12 januari 2020 @ 12:51:38 #59
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_190993562
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 12:05 schreef Malteser het volgende:

[..]

Hij zit net onder de -2 lijn.
Broodmaaltijden gaan goed (hij eet 4 à 5 boterhammen per dag), is dol op volkorenpap waar hij iedere dag mee ontbijt, eet een banaan en een appel per dag. Alleen warm eten is iets minder zijn ding, hoewel hij wel steeds meer proeft. Zijn inname is nu op zich prima, desondanks blijft een groeispurt uit.
aha, ja dat is wel klein! Jullie zoon lijkt wel goed te eten. Wellicht eens Laten kijken naar de stofwisseling? Minder goed groeien kan ook een hormonale oorzaak hebben.
  Moderator zondag 12 januari 2020 @ 12:55:21 #60
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_190993602
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 12:48 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik denk dat je je echt veel te veel zorgen maakt, vooral gezien de leeftijd.

De rest is hierboven allemaal al gezegd.

Ik zou gewoon stoppen met lezen op het internet (het maakt je schijnbaar heel onzeker, zou het bij mij overigens ook doen hoor). Kinderen moeten zoveel en meestal kunnen ze het wel, maar doen ze het lekker niet :D
Ja, voor de duidelijkheid, ik wíl ook dat dat het is he, dat ik me gewoon te veel zorgen maak. Dan wordt het mijn probleem en dat is meer dan prima. Dat heb ik veel liever dan dat er met haar iets aan de hand zou zijn.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_190993729
Mijn kind zegt ook echt nog geen 50 woorden :') Hij brabbelt daarentegen een hoop en lijkt ook genoeg te begrijpen dus ik maak me er geen zorgen om.
pi_190993783
Mijn broer heeft jaren terug meegedaan met de SGA-studie en moest zichzelf iedere dag injecteren met groeihormonen. Bij vragen mag je mij wel een pb sturen.


Billy praat met 18 maanden ook nog niet. Althans... Geen duidelijk woorden. Wél een hoop gebrabbel. Papa en mama zegt hij dus ook nog niet. Ik maak mij voor alsnog geen zorgen, aangezien hij wel een hoop begrijpt. De kinderarts vond het ook niet verontrustend.
  zondag 12 januari 2020 @ 14:12:42 #63
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_190994535
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 12:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, voor de duidelijkheid, ik wíl ook dat dat het is he, dat ik me gewoon te veel zorgen maak. Dan wordt het mijn probleem en dat is meer dan prima. Dat heb ik veel liever dan dat er met haar iets aan de hand zou zijn.
Mijn zoontje is ouder (van mei 2018) en zegt ook echt nog geen 50 duidelijke woorden.
Wel een miljoen onverstaanbare dingen en hij noemt mij ook nog vaak papa en andersom ;( en lacht me dan uit heb ik het idee.

Mijnes heeft bijvoorbeeld nooit echt gekropen, toen hier de kindjes van dezelfde leeftijd het wel deden heb ik ook een hele vrije avond geïnvesteerd om op te zoeken of de ontwikkeling wel normaal ging :D nu klimt hij op tafels en droom ik af en toe van de tijd dat het nog rustig was. :7 Dus wat ik eigenlijk wil zeggen, stop met op internet zoeken naar normen, het komt echt allemaal goed en zo niet ;) dan vaak ook.
pi_190994601
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 12:51 schreef Aventura het volgende:

[..]

aha, ja dat is wel klein! Jullie zoon lijkt wel goed te eten. Wellicht eens Laten kijken naar de stofwisseling? Minder goed groeien kan ook een hormonale oorzaak hebben.
We zitten met hem in de molen (of zijn er nooit uitgeweest eigenlijk) maar op ons verzoek hebben we er even een klein jaar niet teveel aandacht aan besteed.

Zal het even in spoiler zetten want lang verhaal en gaat over kleuter en niet perse voor iedereen interessant.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190996896
Juul is 1,5 jaar en 1 week en zegt wel 50 woorden waarvan er 48 alleen door ons te verstaan zijn. Kortom ik denk dat 5 woorden dichterbij de waarheid komt.
Voor ons gevoel zegt ze veel en we begrijpen haar steeds beter maar ik weer zeker dat anderen haar taal niet verstaan.
Vandaag was ze een paar uur bij haar oom en tante en die zeiden het ook 'wat brabbelt ze veel, hele verhalen, we verstonden er alleen niets van.'

En +1 op alle ontwikkelverhalen. B is nu bijna 6 en die liep en loopt met taal best wel voor, maar met zindelijkheid en klein motorisch loopt ie 'achter'.

Maar volg vooral je gevoel CoolGuy, als iets niet goed voelt, laat het dan uitzoeken, al is het alleen bedoeld om jezelf gerust te stellen.
pi_190999357
Oh!
Nog gefeliciteerd Mini!

En welkom terug Aventura!

Cool, 50 woordjes? Met anderhalf? Dat haalde mijn zeer snelle goed pratende kleuter bijna 7 jarige niet eens! Wat ik wel een beetje herken uit jouw verhaal is het niet reageren op de naam, weinig zeggen maar soms op andere dingen opeens wel reageren. Mijn kleuter had dit soort dingen heel erg en bleek dus chronische oorontstekingen (waarbij hij geen pijn aangaf) te hebben (wat met 2,5 behoorlijk fout is gegaan). Mocht je voor een afspraak gaan, kan je daar ook naar laten kijken.

Moeilijk hoor Malteser en Aventura dat ze zo klein blijven. Mijn oudste heeft al sinds dreumes leeftijd een zeer ernstig ondergewicht. Ook wij hebben veel dingen laten checken bij de kinderartsen, maar er is nooit een oorzaak gevonden. Afspraak gemaakt dat we zo om de twee jaar een controle hebben, vooral op ons verzoek. Maar zolang hij zich goed ontwikkeld, laten we het gewoon zo..

Verder over Li weinig te melden. Ze doet het echt allemaal super! Begint lekker te “kletsen” (pas 2 verstaanbare woordjes hoor ;) ), eet lekker, speelt lekker, slaapt niet ;) en heeft een duidelijke mening. Ze is zelfs zo gemakkelijk dat we overwegen om deze zomer nog een verre reis te gaan maken. Ze kan het aan.. :)
Oh en haar grootste hobby is poepen in bad, als ze met haar broers in bad zit. Dan begint ze te heel hard te lachen omdat haar broers gillend het bad uit springen _O-
pi_190999638
Onze oudste ging pas met 2.5 praten. Brabbelde wel, maar het echt verstaanbare kwam pas heel laat.

Vincent en Jeremy zeggen allebei papa en mama. En verder is het een hoop gebrabbel en gegil.
Ze begrijpen elkaar overigens wel feilloos :+

Hier word ook niet altijd gereageerd op naam, ook oudste kan dit heel goed.. dat je eerst 6 keer roept voordat er reactie komt.
pi_191000840
@CoolGuy als het je onrust geeft, ga dan het gesprek aan met de kinderarts. Mijn kraamverpleegster heeft me aangeraden op je gevoel te vertrouwen. Voor je kind is een relaxte ouder ook beter. Aan de andere kant, stel dat er een diagnose wordt gesteld, wat heb je daar (nu al) aan... Zou je dingen nu al anders doen? Denk dat je je kind sowieso (natuurlijk) al op de beste manier benaderd, daar heb je de diagnose niet per se voor nodig.

Pratende dreumesen, leuk! Aan de ene kant kan ik niet wachten, aan de andere kant is het gebrabbel ook zo lollig. Thor 'leest' zichzelf voor. Bladert door kartonnen boek en heel veel gebrabbel. Zn nieuwste woord is 'aai', we hebben 3 katten en hij is overenthousiast. We proberen hem te leren dat hij ze lief mag aaien. Hij snapt alleen het principe nog niet. Gisterochtend toen ik hem uit bed haalde vroeg ik, mama lief? Hij zegt:aai... En mepte me in mn gezicht...

Vandaag lekker rustig dagje gehad, na zijn verjaardagsfeest gister. Wat een drukke maar leuke dag. En een verwend dreumesje!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191006344
Gefeliciteerd met je verse dreumes Wieksel! O+

Over praten bij 1,5 jaar, 50 woorden lijkt mij sterk overdreven en dat is ook zeker niet de richtlijn van het CB. Vlokje begint met 19 maanden - dus ruim 1,5 jaar - nu pas echt goed met praten waarvan bij de meeste woorden de begin- of eindletters worden ingeslikt. Een beetje hetzelfde als Exode zei, ik kan haar prima begrijpen en hoor de woordjes maar een ander zal er waarschijnlijk weinig chocola van kunnen maken. Zo waren er voor mij ook 8 herhalingen nodig voordat ik doorhad dat ze met 'poewe' de talkpoeder bedoelde :')

Mijn nu peuter van 3 jaar en 2 maanden begon al met 10 maanden met haar eerste woordjes en men verwachtte dat ze zich hierin snel zou blijven ontwikkelen. Die ontwikkeling bleef echter achter, er was wel wat vooruitgang maar dat wat ze zei was onverstaanbaar waardoor ik rond 2 jaar twijfelde om met haar naar een logopedist te gaan. Nu, ruim een jaar later, praat ze volzinnen en gebruikt ze zelfs grotendeels juiste grammatica (tegenwoordige tijd, (voltooid) verleden tijd). De 'achterstand' waar ik voor vreesde is binnen no time overgegaan naar een voorsprong.

Kortom, het komt als het komt. Iedereen kind ontwikkelt anders, de één lichamelijk sneller dan verbaal en andersom. Ze leren het uiteindelijk vanzelf en dan kan je je bijna niet meer voorstellen dat je je er ooit zorgen om hebt gemaakt :+
  maandag 13 januari 2020 @ 10:01:23 #70
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191006388
Jongens, we hebben het razenddruk met de verbouwing dus fanatiek posten lukt niet echt, maar ik lees wel mee en wilde toch even delen: prul draaide ineens een dubbele update gisterennacht; ze zette gisteren haar eerste losse stapjes en (Fokwet rot op, ik meen het) sliep van 19 - 6 aan één stuk. Ik heb me in geen anderhalf jaar zo uitgerust gevoeld...

Oh, en met bijna 14 maanden zegt ze een handjevol woordjes:
papa
mama
boe(k...)
dinge (drinken)
vovo (vogel)
nijne (konijnen)
la (lamp)
kijk!
dada (dagdag)
en 'ja!' vol enthousiasme en met knikken erbij enzo
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191006407
Cool_guy, ik heb het al vaker gezegd, en ik zou me echt geen zorgen maken. Mijn dreumes is ook 19 maanden, wordt ook 2.5 talig opgevoed (ik NL, mijn man Duits, wij samen engels), en hij spreekt echt niet veel nog. Hallo, Daag, appel, nane (banane), en papa en mama. Dat is het wel zo ongeveer, geloof ik. Mijn kleuter was hetzelfde, en die is nu 4 en ik wou dat hij een uitknop had soms. Ik denk echt dat het wel goed komt. Met al die talen hebben ze soms gewoon een beetje meer tijd nodig om alles te ordenen in hun hoofdje....
pi_191006579
Juul heeft overigens wel goede prioriteiten in praten. Haar eerste woordje was mama, tweede woordje was Benamin (haar broer dus) en daarna volgde sjips en patta (chocopasta) meer heb je niet nodig.

Leuk om je weer eens te lezen Shanu!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 13 januari 2020 @ 13:29:11 #73
74056 crew  ToT
pi_191008650
_O- Mini-ToT houdt er van om op zijn manier ons te imiteren, qua bewegingen en qua geluidjes.
Echt woordjes zijn nog wat te moeilijk (behalve Mamamamama en "Oh-ooh!"), maar zonet was het ook humor: toen we in de Filipijnen waren zat ik een keer voor de grap wat "Kggkggkgg"-keelgeluidjes naar hem te maken en zijn oma daar hoorde dat, waarna ze obsessief elke dag heel lang "KGGG KGGG KGGG KGGG!!!" tegen hem deed omdat ze dacht dat hij dat leuk zou vinden.
Net zaten we weer wat over die oma te praten en toen deed ik voor de grap "Kggg kggg kggg" tegen mijn vrouw om haar moeder's rare gedrag te imiteren, en Mini-ToT deed dat ineens spontaan na! _O- :D
pi_191010447
Bijna 20 maanden hier maar veel praten is er nog niet bij.
"Die + wijzen" is al een jaar favoriet.
Verder "uit" als iets uit moet of ze uit de stoel wil.
Papa, mama, aap, bawlll.
Hap hap hap (ik heb honger)
Bah (banaan of iets was vies is en de prullenbak in moet)


Maar ze kan wel een soort van fluiten met lucht naar binnen :D
:]
pi_191013199
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 15:33 schreef wootahH het volgende:
Maar ze kan wel een soort van fluiten met lucht naar binnen :D
_O-

Frum (bijna 16 maanden) kan tot nu toe alleen nog ‘die’ papa en haiiii, maar ze begrijpt wel al veel, veel brabbelen ook. En sinds kort kan ze ook een koe nadoen :') miauwen doet ze ook heel veel overigens. _O-
pi_191013767
Als tegenlicht: U. (22mnd) spreekt wel al veel woorden en maakt ook zinnen. In zowel het Nederlands als het Turks. Had ‘ie dat niet gedaan, dan had ik me ook geen zorgen gemaakt. Ieder kindje doet alles in zijn eigen tempo. De een loopt sneller, de ander praat sneller, de derde doet beiden niet en de 4e doet alles tegelijk. En uiteindelijk maakt het allemaal niks uit.

Probeer vooral te genieten van het feit dat je niet 625141727 keer per dag “papa, wat is dit?” hoeft aan te horen. :') ;(
Protège moi de mes désirs.
pi_191013799
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 10:01 schreef Tink89 het volgende:
Jongens, we hebben het razenddruk met de verbouwing dus fanatiek posten lukt niet echt, maar ik lees wel mee en wilde toch even delen: prul draaide ineens een dubbele update gisterennacht; ze zette gisteren haar eerste losse stapjes en (Fokwet rot op, ik meen het) sliep van 19 - 6 aan één stuk. Ik heb me in geen anderhalf jaar zo uitgerust gevoeld...

Oh, en met bijna 14 maanden zegt ze een handjevol woordjes:
papa
mama
boe(k...)
dinge (drinken)
vovo (vogel)
nijne (konijnen)
la (lamp)
kijk!
dada (dagdag)
en 'ja!' vol enthousiasme en met knikken erbij enzo
Hoe ging het bij de kno-arts?
Protège moi de mes désirs.
pi_191014031
@CoolGuy , waar komt die 50 woorden bij 1,5jaar vandaan?
Volgens het schema van het consultatiebureau hoeven ze met 1,5 nog maar 3 "woorden" te zeggen, tussen aanhalingstekens want het hoeven nog geen perfecte woordjes te zijn. Pas bij 3 jaar staat er "verstaanbaar voor bekenden".

L reageert meestal ook niet op zijn naam maar als ik zijn naam zeg + een opdrachtje dan voert hij dat meestal wel uit. Gewoon eigenwijs dreumesgedrag.

Verder een hoop gelezen maar het lukt even niet om overal op te reageren :*
pi_191014544
Mijn dreumes vindt dat als je kan wijzen en heel hard "EHH EHH EHHHHH" kan zeggen, je een heel eind komt in deze wereld :')
  maandag 13 januari 2020 @ 20:59:02 #80
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191015049
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2020 19:48 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Hoe ging het bij de kno-arts?
Lief dat je het vraagt! De jongedame staat op de wachtlijst voor buisjes. Amandelen zijn in orde, maar oren blijven onrustig en kno-arts vindt de risico's van herhaalde oorontstekingen groter dan die van buisjes.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191015133
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 20:59 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Lief dat je het vraagt! De jongedame staat op de wachtlijst voor buisjes. Amandelen zijn in orde, maar oren blijven onrustig en kno-arts vindt de risico's van herhaalde oorontstekingen groter dan die van buisjes.
Wat fijn dat er iets wordt gedaan! Hopelijk hoef je niet al te lang te wachten. :)
pi_191015137
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 20:59 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Lief dat je het vraagt! De jongedame staat op de wachtlijst voor buisjes. Amandelen zijn in orde, maar oren blijven onrustig en kno-arts vindt de risico's van herhaalde oorontstekingen groter dan die van buisjes.
Top! Is de wachtlijst lang?

Wij mogen vrijdag. En daarna direct door naar de tandarts voor U. Gaat echt een helse dag worden. O-)
Protège moi de mes désirs.
pi_191015278
Gaat de tandarts toch dat ene gaatje vullen?
pi_191015836
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2020 21:10 schreef Aure het volgende:
Gaat de tandarts toch dat ene gaatje vullen?
Gaan we het vrijdag over hebben. Mocht hij stil blijven liggen (welke dreumes doet dat?), dan wel. Zo niet: dan moet er wat anders worden bedacht.

De vorige keer waren ze vooral aan het bashen op dat ik nog vaak borstvoeding gaf. Echt geen zin in weer een discussie op zo’n drukke dag.
Protège moi de mes désirs.
pi_191016103
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2020 21:35 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Gaan we het vrijdag over hebben. Mocht hij stil blijven liggen (welke dreumes doet dat?), dan wel. Zo niet: dan moet er wat anders worden bedacht.

De vorige keer waren ze vooral aan het bashen op dat ik nog vaak borstvoeding gaf. Echt geen zin in weer een discussie op zo’n drukke dag.
Maar borstvoeding is nog niet schadelijk voor de tandjes? Of wel? :?
pi_191016153
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 20:02 schreef Elleska het volgende:
@:CoolGuy , waar komt die 50 woorden bij 1,5jaar vandaan?
Volgens het schema van het consultatiebureau hoeven ze met 1,5 nog maar 3 "woorden" te zeggen, tussen aanhalingstekens want het hoeven nog geen perfecte woordjes te zijn. Pas bij 3 jaar staat er "verstaanbaar voor bekenden".

L reageert meestal ook niet op zijn naam maar als ik zijn naam zeg + een opdrachtje dan voert hij dat meestal wel uit. Gewoon eigenwijs dreumesgedrag.

Verder een hoop gelezen maar het lukt even niet om overal op te reageren :*
Ik heb het gelezen in de mailing die je krijgt van Ouders van nu. Ik wilde Bikkel daarom al opgeven voor speciaal onderwijs maar gelukkig wisten mijn vriendinnetjes mij ervan te overtuigen dat dat heel normaal is ;)

Na een doorverwijzing voor een kindercardioloog mogen we eerst nog even langs een oogarts. Zijn traanbuisje is sinds zijn geboorte nog steeds niet open en gaat steeds vaker ontsteken. Gisteren was het weer raak. Omdat hij nu helemaal vol met snot zit en koorts heeft zit hij weer aan een antibioticakuur.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_191016637
ach sneu ventje. kan er makkelijk iets worden gedaan aan dat dichte traanbuisje?

Ik heb het bericht van oudersvannu proberen op te zoeken, bedoel je deze?
https://www.oudersvannu.nl/peuter/ontwikkeling/woordenschat/

Het is geen heel duidelijk artikel. Het gaat over woordenschat maar er staat niet duidelijk omschreven wat ze precies bedoelen dus ik snap de verwarring.

Er zijn verschillende soorten woordenschat.
De productieve woordenschat zijn de woorden die worden uitgesproken, dat zijn bij een gemiddelde 1,5 jarige lang geen 50 woorden dus die bedoelen ze niet.
Er is ook een.receptieve woordenschat, dat is hoeveel woorden iemand kent/begrijpt. Verderop in de tekst staat "Hoe meer woorden een kind kent" dus ik denk dat ze dat bedoelen. Dat lijkt me een stuk moeilijker te testen maar ik me wel voorstellen dat een 1,5 jarige rond de 50 woorden kent/begrijpt.

Helpt jou dit ook @CoolGuy ??

[ Bericht 3% gewijzigd door Elleska op 13-01-2020 22:20:27 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 13 januari 2020 @ 22:46:36 #88
74056 crew  ToT
pi_191017488
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2020 20:33 schreef Aure het volgende:
Mijn dreumes vindt dat als je kan wijzen en heel hard "EHH EHH EHHHHH" kan zeggen, je een heel eind komt in deze wereld :')
_O- Zeker te veel Little Britain gekeken! :D


;)
pi_191017811
U. was vandaag erg vrolijk. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@BellaaElisa Volgens hen wel. 🙄
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 06:08:33 #90
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191019347
Wachtlijst is ongeveer 3 maanden.

En DUMAN: u drinkt nog een keer een 8 per nacht bij jou, zei je laatst toch? Ik snap dat wel hoor, maar goed voor z'n gebit is dat niet ideaal, denk ik? Onze tandarts zegt dat bv ook voor de helft uit suiker bestaat, net als fv en dus net zo goed cariës kan veroorzaken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191019575
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 06:08 schreef Tink89 het volgende:
Wachtlijst is ongeveer 3 maanden.

En DUMAN: u drinkt nog een keer een 8 per nacht bij jou, zei je laatst toch? Ik snap dat wel hoor, maar goed voor z'n gebit is dat niet ideaal, denk ik? Onze tandarts zegt dat bv ook voor de helft uit suiker bestaat, net als fv en dus net zo goed cariës kan veroorzaken.
Ik breek even in. https://www.lalecheleague(...)/179-tandjes-poetsen

Vanwege die andere techniek met drinken probeer ik me niet zo'n zorgen te maken. Volgende week gaat Banaan voor het eerst naar de tandarts voor meer dan tandjes tellen, natuurlijk maak ik me alsnog zorgen. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 08:03:21 #92
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191019934
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 07:08 schreef PKM het volgende:

[..]

Ik breek even in. https://www.lalecheleague(...)/179-tandjes-poetsen

Vanwege die andere techniek met drinken probeer ik me niet zo'n zorgen te maken. Volgende week gaat Banaan voor het eerst naar de tandarts voor meer dan tandjes tellen, natuurlijk maak ik me alsnog zorgen. ;)
Txs! Dat is inderdaad iets heel anders dan mijn tandarts zegt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191020385
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
U. was vandaag erg vrolijk. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@:bellaaelisa Volgens hen wel. 🙄
Die foto midden onder, dat is volgens mij typisch U. Zo zie ik hem op veel foto's terug!

Nu we het over woordjes hebben, O heeft een hele belangrijke geleerd: pizza!
pi_191020947
Aure, ik snap Jip wel, dat kan je wel volhouden tot je 18e hoor.
Aaaah die U, wat is het toch een heerlijk ventje!
Jagar, jaaaaaa, Juul zegt pisaaaaaaaa, kunnen O en Juul samen op pizzadate _O-

Wij horen overigens amper het woord mama, Juul roept 100.000 keer per dag Benamin! Ook als hij op school zit.

Sowieso handig zo'n grote broer, ze doet namelijk alles na. Dus als ze iets niet wilt eten, gaat B dat heel overdreven wel eten. De schat.

Vinden jullie dreumessen haren wassen ook zo vreselijk? B vond het altijd geweldig, dat is nog steeds een waterrat, maar Juul wilt geen water op haar hoofd. Het is altijd drama. (ja zelfs als B ook tegelijk zijn haar wast). Ze vindt bad en uberhaupt water geweldig, maar niet op haar hoofd.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 10:37:39 #95
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191021709
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 09:41 schreef exode het volgende:
Aure, ik snap Jip wel, dat kan je wel volhouden tot je 18e hoor.
Aaaah die U, wat is het toch een heerlijk ventje!
Jagar, jaaaaaa, Juul zegt pisaaaaaaaa, kunnen O en Juul samen op pizzadate _O-

Wij horen overigens amper het woord mama, Juul roept 100.000 keer per dag Benamin! Ook als hij op school zit.

Sowieso handig zo'n grote broer, ze doet namelijk alles na. Dus als ze iets niet wilt eten, gaat B dat heel overdreven wel eten. De schat.

Vinden jullie dreumessen haren wassen ook zo vreselijk? B vond het altijd geweldig, dat is nog steeds een waterrat, maar Juul wilt geen water op haar hoofd. Het is altijd drama. (ja zelfs als B ook tegelijk zijn haar wast). Ze vindt bad en uberhaupt water geweldig, maar niet op haar hoofd.
We doen het bij prul met een gietertje en als we dat gezellig en vrolijk enzo houden trekt ze het wel, maar haar hobby is het niet meer, nee. Vroeger wel...

Ze heeft een flinke bos krullen, die wassen we één keer per week echt, de andere keer mik ik er alleen schoon water overheen. Derde keer bad per week is puur voor haar lijf en snoet, dan hoeft ze niks met haar haar.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191021959
Tink, Juul heeft niet heel veel haar maar ze is wel enorm goed in eten in haar haar smeren en het klit snel. Het krult en we wassen het wel 1 x per 3 dagen ook met conditioner anders is er geen doorborstelen aan.
We geven haar zelf een bekertje om het over haar hoofd te gooien, gietertje, snel met de douchekop, met een washandje, alle variaties al geprobeerd inclusief een hoop vrolijke interactie. Het resulteert standaard in HEEL HARD KRIJSEN.
pi_191022314
Ik was Jip zijn haar eigenlijk nooit, maar op zich vindt ie het niet erg. Hij gaat altijd met ons mee onder de douche en speelt dan een beetje op de grond bij onze voeten.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 12:00:36 #98
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191022838
ik borstel nooit, vind ik bij krullen zwaar overrated (borstel mijn eigen haar alleen als ik het wil vlechten). Dus geen idee of er een doorkomen aan is...

en balen van het krijsen. Dan heb ik ook niet meer echt een suggestie -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191023405
@exode wij hebben geen bad maar frum gaat nog steeds in het baby badje, ik douche wanneer zij in het badje zit, gooi stiekem shampoo over d’r hoofd en het water van de douche spoelt het er zo uit. Hier is het namelijk ook brullen geblazen als ik het echt insmeer.
pi_191023426
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:23 schreef Aure het volgende:
Ik was Jip zijn haar eigenlijk nooit, maar op zich vindt ie het niet erg. Hij gaat altijd met ons mee onder de douche en speelt dan een beetje op de grond bij onze voeten.
Nee, ik was O z'n haar eigenlijk ook nooit. En 3x per week in bad red hij ook niet....1x maximaal denk ik. Soms ook wel minder....
pi_191023461
Wij hebben geen groot bad, dus ik zet de heren vaak met kinderstoel en al in de douche _O-

Even wassen afspoelen en klaar is keesie. De ene badcape om, de andere aankleden.

Doe ik eigenlijk zo sinds ze goed in de stoel zitten en ik vaak alleen ben in de avond.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 14 januari 2020 @ 13:10:37 #102
74056 crew  ToT
pi_191023867
Mini-ToT gaat tegenwoordig een keer of 2 per week het bad in, en zijn haren wassen we wel elke keer. Vindt-ie niet leuk, maar als hij klaar is met tegensputteren, is het weer spetteren in het badje. :P
Het badje is wel vrij klein aan het worden, maar hij vermaakt zich er prima in. :)
pi_191023928
Juul (en B) zijn gek op bad en douchen. B gaat het liefst elke dag en Juul rent al naar de trap als ze het woord bad hoort. Het woord bad wordt ook standaard gevolgd door 'Semmen?' Want net als haar broer gaat ze meteen op haar buik en gaat dat hele bad door en wordt zeiknat (behalve dus haar haar...).
Het echte wassen is geen issue, maar zodra er water over haar hoofd gaat, is het 1 groot drama. Dus ik kan inzepen, een paar druppels op haar haren doen, no probleem, zodra het uitspoelen begint, gaat het mis. We dachten eerst dat het in haar ogen kwam, maar dat is 9 van de 10 keer niet zo. Ze begint al met huilen en krijsen als er wat water aan de achterkant op haar haar komt.

Overigens is haar haar net touw als het 3 dagen niet gewassen is, dat is dus niet herkenbaar hier? Als ze bij het KDV is geweest, ruikt het ook niet fris en er zit vaak iets eetbaars in haar haar. Gisteren smeerde ze ook jam in haar haar en bij het toetje was ze zo enthousiast dat er yoghurt in kwam. Dat doen we wel snel af met een washandje maar echt schoon wordt het niet.

Misschien moeten we gewoon eens samen douchen proberen. Kijken wat er dan gebeurt.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 13:28:26 #104
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191024078
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 13:15 schreef exode het volgende:
Juul (en B) zijn gek op bad en douchen. B gaat het liefst elke dag en Juul rent al naar de trap als ze het woord bad hoort. Het woord bad wordt ook standaard gevolgd door 'Semmen?' Want net als haar broer gaat ze meteen op haar buik en gaat dat hele bad door en wordt zeiknat (behalve dus haar haar...).
Het echte wassen is geen issue, maar zodra er water over haar hoofd gaat, is het 1 groot drama. Dus ik kan inzepen, een paar druppels op haar haren doen, no probleem, zodra het uitspoelen begint, gaat het mis. We dachten eerst dat het in haar ogen kwam, maar dat is 9 van de 10 keer niet zo. Ze begint al met huilen en krijsen als er wat water aan de achterkant op haar haar komt.

Overigens is haar haar net touw als het 3 dagen niet gewassen is, dat is dus niet herkenbaar hier? Als ze bij het KDV is geweest, ruikt het ook niet fris en er zit vaak iets eetbaars in haar haar. Gisteren smeerde ze ook jam in haar haar en bij het toetje was ze zo enthousiast dat er yoghurt in kwam. Dat doen we wel snel af met een washandje maar echt schoon wordt het niet.

Misschien moeten we gewoon eens samen douchen proberen. Kijken wat er dan gebeurt.
Nope, niet herkenbaar. Prul eet serieus best heel netjes (en ik voer haar de moeilijke dingen) en op het kdv spelen ze in dit jaargetijde niet zo veel buiten (wel veel wandelen enzo), dus zit er vooral nog verf tussen haar nagels enzo, maar niks in haar haar... maar goed, prul is nog geen 14 maanden. Misschien verandert het nog.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191024231
Bij Juul spelen ze eigenlijk altijd buiten (in het zand), eten doet mevrouw zelf en ze blieft geen hapjes. Dat gaat aardig, maar in haar enthousiasme gaat ze vaak klappen of juichen en dan nou ja, beland er van alles in haar haar.
pi_191024285
Als Jip zichzelf heel erg onder het zand heeft gegooid of al zijn eten in zijn haar heeft zitten smeren doen ze hem op de opvang in bad :')
pi_191024405
Drama bij haren wassen? Check. Douchen vindt ze erg gezellig, maar haren wassen is niet gewenst.

Heb het idee dat ze hier iets onder de leden heeft. Wakker om 03:30, vervolgens rond 06:30 moe (uiteraard toen ik naar het werk mocht :9 ) Even geslapen, maar heel onrustig, nu continu wrijven, oren trekken en slechte zin.. Maar zin in slapen niet. Wel veel updates ineens! De koe zegt ineens boe of moe, drinken uit een open glas/beker (wel met onwijs lol als ze wél al het water over zichzelf heen giet) en nog wat dingen die ik vergeet. De Weely Bug (?) is ineens haar maat, dus daarin nu de kamer door.. Maar vooral een enorme hulp. O+ Helpen met schoenen uitdoen, jas uitdoen, opruimen (op haar manier). Heel lief. O+
pi_191024416
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 13:45 schreef Aure het volgende:
Als Jip zichzelf heel erg onder het zand heeft gegooid of al zijn eten in zijn haar heeft zitten smeren doen ze hem op de opvang in bad :')
Wow, echt? In bad op het kdv? Nooit gehoord. :D

U. vindt het heerlijk in bad. Moet juist huilen als hij klaar is. :+ In de winter om de dag tot iedere dag. Wassen ook altijd zijn haar. Hij is er aan gewend geraakt.
Protège moi de mes désirs.
pi_191024444
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 08:51 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Die foto midden onder, dat is volgens mij typisch U. Zo zie ik hem op veel foto's terug!

Nu we het over woordjes hebben, O heeft een hele belangrijke geleerd: pizza!
Het leuke is dat het állemaal typisch U. is. Maar toch allemaal zo anders. O+

Pizzaaaa! :9
Protège moi de mes désirs.
pi_191024550
Juul gaat ook wel eens in bad op het KDV, als ze echt smerig is dus (zand en water of zich ondergepoept). Misschien zijn wij wel gewoon pietluttig met wassen :D Ik douche zelf ook elke dag en het liefste 2 keer per dag. B ook overigens maar die mag niet meer elke dag vanwege zijn gevoelige huid. De boosheid daarover richt hij op de huisarts want die heeft het letterlijk gezegd waar hij bij is.

Ah NJ, wie weet toch een virusje of nog meer tandjes erbij.
pi_191024580
Hier hebben ze volgens mij een grote wasbak wat als bad kan fungeren, mocht een kind dusdanig vies zijn dat dat verstandig is. :9 Uiteraard gebeurd dat met ons buitenkind regelmatig. :+
  dinsdag 14 januari 2020 @ 14:43:19 #112
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191024996
Exode, heb je dan niet een enorm droge/gevoelige huid van al dat douchen? Ik zou continu jeuk hebben, geloof ik... Prul gaat 2-3 keer per week en dat vind ik al best veel. Behalve bij echt goor natuurlijk.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191025419
Nee hoor Tink, ik vind douchen ook echt heerlijk, al is het maar een paar minuutjes.
B en Juul badderen overigens zonder zeep en shampoo is van Neutral of Weleda. B reageert overal op namelijk.

We zitten nu bij de kinderen op om de dag bad. Vooral omdat ze het zo gezellig vinden. Haar wassen dus ongeveer 2 a 3 x per week afhankelijk van de viesheid ;)
pi_191025493
Hier ook een waterrat die gaat brullen als het douche/badderen is afgelopen. We hebben geen bad maar babybadje gaat ook nog prima.
Water over het hoofd is ook geen probleem. shampoo uitspoelen is minder leuk maar gelukkig voor hem is water meestal wel genoeg.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 15:26:37 #115
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_191025676
Hier ook een waterrat.
Hij gaat in de ochtend vaak even snel douchen, hij lekt 9 van de 10 keer door zijn luier en ik vind het makkelijker zo.
En standaard iedere avond in bad met papa (heeeeeel soms met mij).

Als hij even onder de douche staat is het dus zonder spul en in bad is met baby schuimbadje lavendel van Etos eigen merk, alle andere merken meuren en haren alleen met water.

Geen last van droge huid, maar ik smeer ook altijd met Etos baby zachte crème (al denk ik wel dat hij een hele makkelijke huid heeft, ook nog nooit luieruitslag of andere vlekjes en plekjes gehad).
Ik word niet gesponsord door Etos :P
pi_191029366
Wij hebben alleen duur spul voor Juul en B in huis vanwege B. Die heeft ook alleen zonnebrand waar je bijna failliet op gaat. Bij B konden we tot hij ongeveer 1 was ook geen billendoekjes gebruiken, alleen een washandje met wat lauw water ging goed.
Het gaat stukken beter maar van die leuke douchegel van Dino's en ook die van Etos gaan bij hem echt niet goed. Daar zit teveel parfum in helaas.
Juul haar huid is wel makkelijk, maar aangezien ze vaak samen in bad gaan, gebruikt die hetzelfde spul als B.

Juul zit nu wel echt in een hele leuke periode, zo vrolijk en actief en slapen gaat ook goed. Ze is nu aan het overgaan naar 1 slaapje per dag. En verder 'kletst' ze de hele dag, heeft bakken met energie en eet goed.
pi_191032377
Draakje gaat elke avond in bad als onderdeel van de slaaproutine (ik heb niet het idee dat het werkt, man wel, dus we houden het er maar in). Niet per se elke dag wassen en haren wassen, ligt er een beetje aan of hij gel in z'n haar heeft gehad of er zelf van alles in heeft gesmeerd en/of de poepexplosies:+ Kan gelukkig met Zwitsal, want ik ben echt dol op Zwitsal geur O+

Gebruiken er meer de Kruidvat droog & vertrouwd luiers? We hadden altijd Etos, maar door goede aanbieding weer eens Kruidvat. Wellicht is het toeval, maar al dagen achter elkaar poeplekkage en enkele keer 's ochtends plas doorgelekt. Dat gebeurde daarvoor met de Etos luiers al een hele poos niet meer.

Belle en mini, nog gefeliciteerd met jullie peuters en tot in het andere topic :W
  dinsdag 14 januari 2020 @ 22:12:44 #118
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_191032611
Ik hoor veel negatiefs over de Kruidvat luiers.
Wij gebruiken nu gewoon Pampers, hij lekt toch overal wel doorheen... maar hij slaapt ook gewoon zo'n 12 uur.
Zoek dan maar eens een luier die niet lekt :')
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 14 januari 2020 @ 22:23:44 #119
74056 crew  ToT
pi_191032890
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 22:12 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik hoor veel negatiefs over de Kruidvat luiers.
Wij gebruiken nu gewoon Pampers, hij lekt toch overal wel doorheen... maar hij slaapt ook gewoon zo'n 12 uur.
Zoek dan maar eens een luier die niet lekt :')
Wij gebruiken hier alleen maar Kruidvat luiers en het gebeurt iets van 2 - 4x per maand dat meneertje hier doorlekt.
pi_191034577
Wij gebruiken al een poos de luiers van albert heijn. Niet die met die beertjes maar de zachte.
Ze zijn er snachts nog niet doorheen gelekt!

Vanavond was vriend ook thuis dus zijn de heren uitgebreid in bad gegaan. Ze passen nog net in het babybadje haha. Ze genoten er allebei van, en moesten ook allebei brullen toen ze eruit moesten.
Jeremy is bijna kaal dus die 3 haren was ik niet..
Vincent zn haar word 1 keer in de week gewassen, het is niet zo'n smeerkees met eten.
Ze hebben ook nooit een slab om met eten *)
pi_191036151
Ik ben fan van Kruidvatluiers en heb bijna nooit doorlekkers. Maar dan wel de oud en vertrouwd versie.
Ik heb wel eens de droog en flexibel gehaald en daar ging het telkens mis.

En ik doe ook niet aan slabjes! Het eten zit toch overal _O-
pi_191036690
Een gewoon slabbetje zou hier ook niet werken. Ik knoop altijd een hydrofiel om z'n nek, en dat werkt perfect!
  woensdag 15 januari 2020 @ 09:52:23 #123
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_191037852
Ik gebruik geen slabbetjes en/of hydrofiel.
Onbijt en lunch gaat prima zo en na het avondeten toch in bad :D en ik doe een miljoen wassen per week, dus ik vind het wel prima

Ik moet toch maar weer eens over naar andere luiers zo te horen.
En jullie verschonen niet in de nacht of heel laat in de avond oid? want dat gaat hier sowieso niet, dan slaap ik :P
Maar ik gebruik wel broekjes (want niet liggend verschonen en met potjes vind ik dat makkelijker) dus daar zit wss ook wel weer verschil in.
pi_191037961
Wij hebben voor Juul overdag de Kruidvat droog en vertrouwd luiers maat 5 (dus niet broekjes) en 's nachts ook maar dan de 5+ versie. Ze krijgt hem om 19:00 aan en dat redt ze wel tot 07:00, als ze uitslaapt dus langer dan 12 uur, is ze wel eens doorgelekt.
B lekte ook altijd door 's nachts, hij sliep altijd op zijn buik (hij plast nog steeds veel 's nachts). Voor hem hadden we 's nachts pampers nachtluiers, dan lekte ie iets minder vaak door.

SC: Broekjes absorberen minder, toch? Tenminste dat heb ik altijd begrepen.

Juul draagt wel een slab, het meeste komt daar wel op terecht en dus ook op haar haren _O-

En we hebben een enorme schone muur in de woonkamer, Juul hielp met schoonmaken en vond de muur blijkbaar vies, hoppa natte doek over de muur heen :D
pi_191038104
Broekjes lekken hier snachts ook altijd door, dus die gebruik ik niet meer voor snachts. Wij hebben meestal pampers premium protection of babydry.
pi_191038211
Wij hebben al die tijd pampers gebruikt en zijn sinds korts over op die van AH (Beren). Erg tevreden over!
Protège moi de mes désirs.
pi_191038273
Staand verschonen lukt mij dan weer niet dus L moet van mij verplicht liggen met verschonen,. Dat is een tijdje een strijd geweest maar inmiddels gaat hij zelf liggen incl benen vasthouden bij een poepluier ^O^
We gebruiken naast wasbaar de Lidl luiers en die zijn deze week in de aanbieding. Voorheen hadden we kruidvat luiers, daarna verschillende wegwerp geprobeerd (trekpleister, jumbo en etos dacht ik) en uiteindelijk uitgekomen bij de lidl luiers.
pi_191040748
Kruidvat stond hier garant voor 5-7 keer per week doorlekken. Vandaar tegenwoordig alleen maar Pampers. Gewone of broekjes, daarmee merken we geen verschil.
pi_191042629
Etos woezel en pip luiers hier ^O^ Nooit doorlekkers tenzij ze een maatje groter moet.
  woensdag 15 januari 2020 @ 15:21:38 #130
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_191043033
Ik vraag me af of het merk luier echt uitmaakt. Het is meer het kind, volgens mij. Onze dreumes wordt denk ik 1 keer per maand wakker met een natte plek in haar pyjama/slaapzak. Ze krijgt om 20 uur haar laatste schone luier, en om 7 u is ze wakker. Ik ben niet heel merkentrouw qua luiers. Overdag heeft ze wel bomvolle plas- en poepbroeken, maar ook geen ongelukjes. Ze doet haar spijsvertering gewoon geheel overdag :D
  woensdag 15 januari 2020 @ 15:22:50 #131
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_191043052
Ah, kan natuurlijk ook gewoon normale luiers voor in de nacht doen.

Het lekt ook echt aan de zijkant eruit (daar waar normaal een plakstrip zou zitten).
Dus het is ook echt omdat ze gewoon niet meer absorberen.
pi_191043383
Met de Lidl luiers hadden we na een week een schimmelinfectie. Hier hebben we luiers van Bon Bebe, oa te koop bij de Dirk en de Deen. Voor ons werken deze net zo goed als de Premium Protect van Pampers maar dan 4 x zo goedkoop. Hij lekt nu eigenlijk nooit door. Alleen verschonen is iedere keer nog een strijd.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 15 januari 2020 @ 17:06:34 #133
74056 crew  ToT
pi_191044542
Mini-ToT krijgt een keer of 5 - 6 per dag een schone luier, afhankelijk van hoe vol het zit en of hij gepoept heeft natuurlijk.
's Nachts gaat het gewoon altijd goed, het eventuele doorlekken gebeurt alleen overdag soms.
Wat slabbetjes betreft; soms doen we dat wel om, maar dat is meer voor het kwijlen vanwege de tandjes. Het eten komt idd toch wel overal terecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door ToT op 15-01-2020 17:13:22 ]
  woensdag 15 januari 2020 @ 19:25:26 #134
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191046588
Prul heeft droog en vertrouwd en pampers (die laatste alleen vanwege een faillissement met 80% korting ofzo) en lekt eigenlijk nooit door, ook niet als ze 12 uur (of zoals vandaag 14 uur) geen schone luier krijgt.

Lidl geeft hier flink uitslag, dus die gebruiken we niet meer. Van die van de AH vind ik de pasvorm niks voor mijn hele smalle kindje.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191048746
@D.U.M.A.N. hoe was het met U. bij de tandarts?
pi_191048864
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 21:35 schreef BellaaElisa het volgende:
@:D.U.M.A.N. hoe was het met U. bij de tandarts?
Is vrijdag pas. :)
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 16 januari 2020 @ 21:03:29 #137
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_191063458
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:18 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wij hebben al die tijd pampers gebruikt en zijn sinds korts over op die van AH (Beren). Erg tevreden over!
Deze hebben wij ook en die zijn echt prima ja :). Lekt eigenlijk nooit door *afkloppen*

Succes bij de tandarts morgen. Vanaf welke leeftijd gaan kindjes mee/daar naartoe?

Ik ga proberen weer mee te posten :@.
pi_191063604
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 21:03 schreef Helsinki het volgende:

[..]
Ik ga proberen weer mee te posten :@.
*O* *O*

Ik ook trouwens, het forummen is me bijna helemaal ontschoten ;(

Iemand ervaring met gemept worden door dreumes?
Kind mept me best vaak, en pak haar dan wel bij de polsjes beet en zeg dan dat dat pijn doet, of ik zeg dat ze moet aaien ipv slaan, doet ze ook wel dan voor een split second maar dan komt het boeven gezichtje weer en krijg ik de ene hoek na de andere :') ;(

Voorderest is ze een engel hoor, slapen gaat goed (flikker op fokwet), eten gaat weer wat beter (tijd slecht gegaan door doorkomen van kies + snijtand), en geeft ze ook wel veel kusjes en knuffels O+

En volgens mij kan ze sinds vandaag opeens NEE zeggen :{w
pi_191064126
Wij hadden eerst ook de beren luiers van dr ah, maar Jeremy kreeg er enorme luier uitslag van. De andere variant van ah gaat prima!

Framblij, hier ook een kind wat er rustig op los mept. Ik doe hetzelfde als jij. Er komt een dag dat het wel word begrepen.
pi_191064572
Succes morgen bij de tandarts Duman! Het lijkt mij echt heel lastig om met een dreumes naar de tandarts te moeten. Ga je nou naar een speciale kindertandarts?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_191065936
Met slaan doe ik hetzelfde als jou Fram. Soms gaat hij dan inderdaad aaien, andere keer probeert hij dan toch weer te slaan. Ik stop hem, haal hem bijvoorbeeld van schoot en leidt hem af dan.

Wat ik echt veel vervelender vind, is dat hij mij echt heel hard aan mijn haar blijft trekken. En dan echt heel z'n vingertjes erin gegrepen bij mijn hoofdhuid en liefst beide handen. Hoe harder ik schreeuw of huil :@ , hoe leuker hij het vindt, maar hij doet mij oprecht heel veel pijn dus kan mij ook nauwelijks inhouden. Krijg hem dus ook niet altijd goed los, omdat hij met beide handjes mij vast grijpt. Ik weet echt niet wat ik er tegen moet doen. Achteraf natuurlijk uitleggen etc, maar zou het zo graag willen voorkomen. :{
pi_191066067
Oh fuchsia dat haren trekken doet N. hier ook. En nog lachen erbij! :{ soms dan voel ik mij zo machteloos (?) dat ik dr een tik op haar handen geef want anders laat ze echt niet los.. Is natuurlijk niet de manier maar jeetje, op dat moment heb je gewoon zoveel pijn en niets helpt.. :?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 17 januari 2020 @ 09:03:09 #143
74056 crew  ToT
pi_191068262
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 21:13 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

*O* *O*

Ik ook trouwens, het forummen is me bijna helemaal ontschoten ;(

Iemand ervaring met gemept worden door dreumes?
Kind mept me best vaak, en pak haar dan wel bij de polsjes beet en zeg dan dat dat pijn doet, of ik zeg dat ze moet aaien ipv slaan, doet ze ook wel dan voor een split second maar dan komt het boeven gezichtje weer en krijg ik de ene hoek na de andere :') ;(

Voorderest is ze een engel hoor, slapen gaat goed (flikker op fokwet), eten gaat weer wat beter (tijd slecht gegaan door doorkomen van kies + snijtand), en geeft ze ook wel veel kusjes en knuffels O+

En volgens mij kan ze sinds vandaag opeens NEE zeggen :{w
Ik miste je al! :D

Haha, dat slaan had je toch al langer last van?
Mini-ToT doet dat hier ook steeds, maar ook bij andere (pasgeboren) baby's.
Ook vindt hij het leuk om te proberen je ogen er uit te wurmen met z'n scherpe nagel! :X Altijd bij de binnenkant van het oog.
Het slaan doet hij met zijn volle gewicht en roept ook steeds vrolijk "TÁÁÁÁÁÁÁ!!!!" bij elke mep! _O-

@ Aan de haren trekken; dat doet hij soms bij mijn vrouw, en bij mij moet hij steevast mijn bril hebben. Hoe vaak ik vlekken van vette dreumesvingertjes er af moet poetsen....en jazeker; telkens als ik mijn bril af zet, gaat meneertje DIRECT proberen m'n ogen er uit te porren! :')
pi_191068480
Ik zet mijn bril dus nooit af, want ik ben stekeblind zonder bril. Het is ook het enige waar ik direct heel fel op reageer als de kinderen er aan komen dus ook de dreumes weet hier inmiddels dat mama’s bril een nogo is voor hem.

Het is ook de enige regel waar mijn dreumes zich aan houdt overigens :P . Verder is het een ondeugend jongetje O+ . Zo anders dan zijn broer.
Hij slaat niet (vaak) maar wat ik dan doe is zijn handje pakken en aaien. Dan zeg ik: “niet slaan, dat doet pijn, aaien is wel fijn.”

Succes bij de tandarts Duman!

En :W aan alle aanhakers, gezellig!

Mars is dus een boefje, die je dan vervolgens met zijn grote reebruine ogen heel onschuldig aan kijkt. Maar ondertussen ;).
Hij kan wel eindeloos zelf spelen, lekker om je heen scharrelen en rommelen. Daarin is hij ook zo anders dan zijn broer, die wil continu vermaakt worden. Mars niet, die speelt zo fijn.

Zijn vinger is goed genezen en een van de twee kiezen is door. Nu nummer twee nog, dan stopt hopelijk weer voor even zijn labrador-imitatie.
  vrijdag 17 januari 2020 @ 09:55:18 #145
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191068963
Malteser, ik moest even gniffelen om 'labrador-imitatie'...

Prul is momenteel niet onder de indruk als ik boos word. Vooral mijn laptop (als ik thuiswerk, ik zit niet de hele dag met dat ding op schoot) is erg interessant momenteel. Niks helpt dan... 'Nee' niet, hoe streng ik dat ook breng, afleiden niet, haar oppakken en wegzetten niet, 'boos' doen niet, niks: binnen 30 seconden zit ze er weer aan en ze vindt me boos vooral heel erg grappig. Dat wordt nog wat, dametje met karakter _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191069115
De eerste afspraak (kno-arts) zit er op. U. krijgt buisjes. Een van z’n oortjes zat ook helemaal vol, de andere was op dit moment rustig.

Dat was 1. Gelukkig was papa mee. Straks gaan we alleen naar de tandarts.
/rip duman ;(
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 17 januari 2020 @ 10:26:42 #147
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191069376
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 10:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
De eerste afspraak (kno-arts) zit er op. U. krijgt buisjes. Een van z’n oortjes zat ook helemaal vol, de andere was op dit moment rustig.

Dat was 1. Gelukkig was papa mee. Straks gaan we alleen naar de tandarts.
/rip duman ;(
Hoe lang is de wachtlijst bij jullie? Prul zou 3 maanden moeten wachten, maar is nu al 4 februari aan de beurt... Ik vind het btw doodeng, die narcose, maar we hebben van tevoren nog een afspraak bij anesthesie voor alle details. Hopelijk helpt dat.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191069582
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 10:26 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hoe lang is de wachtlijst bij jullie? Prul zou 3 maanden moeten wachten, maar is nu al 4 februari aan de beurt... Ik vind het btw doodeng, die narcose, maar we hebben van tevoren nog een afspraak bij anesthesie voor alle details. Hopelijk helpt dat.
De definitieve datum krijgen we nog. De wachttijd is 1,5 a 2 maanden bij deze arts. Mocht één van de andere andere artsen eerder plek hebben, dan zijn we eerder aan de beurt. De arts noemde het 2 keer “lopendebandwerk”. Werkt nou niet echt geruststellend bij mij. :+

4 feb is snel! Ik kijk vooral op tegen het nuchter houden. Arme kindjes, toch!
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 17 januari 2020 @ 10:40:42 #149
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191069607
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 10:39 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

De definitieve datum krijgen we nog. De wachttijd is 1,5 a 2 maanden bij deze arts. Mocht één van de andere andere artsen eerder plek hebben, dan zijn we eerder aan de beurt. De arts noemde het 2 keer “lopendebandwerk”. Werkt nou niet echt geruststellend bij mij. :+

4 feb is snel! Ik kijk vooral op tegen het nuchter houden. Arme kindjes, toch!
Ik ook, geen nachtvoeding of ochtendvoeding... al helpen ze hier alle kleintjes tussen 8 en 10, dus het is maar eventjes afzien.

Ik vond lopendebandwerk overigens juist wel geruststellend. Het is voor de arts een routine-ingreep en dus is de kans op complicaties klein.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191069688
Het is echt super snel. Ik heb Bikkel toen op de operatietafel gelegd, hij kreeg een kapje op en viel in slaap. Dan loop je weg met de begeleider naar de familiekamer. Ik denk dat nog geen 5 minuten later de arts al langs kwam om te vertellen dat de ingreep klaar was en op datzelfde moment hoorde ik Bikkel al huilen. En in die 5 minuten heeft hij dus en buisjes gekregen en is zijn neusamandel geknipt.

Tink, vraag even na bij een lk ivm het voeden voor de operatie. Volgens mij mag je 6 a 4 uur van tevoren nog bv geven.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  vrijdag 17 januari 2020 @ 11:12:07 #151
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191070009
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 10:47 schreef Wolken het volgende:
Het is echt super snel. Ik heb Bikkel toen op de operatietafel gelegd, hij kreeg een kapje op en viel in slaap. Dan loop je weg met de begeleider naar de familiekamer. Ik denk dat nog geen 5 minuten later de arts al langs kwam om te vertellen dat de ingreep klaar was en op datzelfde moment hoorde ik Bikkel al huilen. En in die 5 minuten heeft hij dus en buisjes gekregen en is zijn neusamandel geknipt.

Tink, vraag even na bij een lk ivm het voeden voor de operatie. Volgens mij mag je 6 a 4 uur van tevoren nog bv geven.
Ik heb iig wel begrepen dat ik mag blijven tot ze slaapt en er ook weer bij mag zijn als ze wakker wordt. Dat vind ik wel geruststellend.

En ga ik zeker even checken ja, txs!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 17 januari 2020 @ 11:21:37 #152
74056 crew  ToT
pi_191070136
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 09:22 schreef Malteser het volgende:
Ik zet mijn bril dus nooit af, want ik ben stekeblind zonder bril. Het is ook het enige waar ik direct heel fel op reageer als de kinderen er aan komen dus ook de dreumes weet hier inmiddels dat mama’s bril een nogo is voor hem.

Het is ook de enige regel waar mijn dreumes zich aan houdt overigens :P . Verder is het een ondeugend jongetje O+ . Zo anders dan zijn broer.
Hij slaat niet (vaak) maar wat ik dan doe is zijn handje pakken en aaien. Dan zeg ik: “niet slaan, dat doet pijn, aaien is wel fijn.”

Succes bij de tandarts Duman!

En :W aan alle aanhakers, gezellig!

Mars is dus een boefje, die je dan vervolgens met zijn grote reebruine ogen heel onschuldig aan kijkt. Maar ondertussen ;).
Hij kan wel eindeloos zelf spelen, lekker om je heen scharrelen en rommelen. Daarin is hij ook zo anders dan zijn broer, die wil continu vermaakt worden. Mars niet, die speelt zo fijn.

Zijn vinger is goed genezen en een van de twee kiezen is door. Nu nummer twee nog, dan stopt hopelijk weer voor even zijn labrador-imitatie.
Ik heb -4,5 en -5,5 dus zie ik ook erg weinig zonder bril, maar als meneertje ff aan het spelen is, zet ik hem op dat moment even af.
Ook doe ik soms mijn lenzen in omdat het gewoon makkelijker is met hem (soms stoot ik met mijn bril tegen hem als ik hem oppak of knuffel, soms grijpt hij naar de glazen en worden die smerig, en soms trekt hij 'm aan een pootje van mijn gezicht af.)
De pest met de lenzen is alleen dat ik er een leesbril bij nodig heb als ik iets van dichtbij moet kijken of lezen, dus binnenshuis doe ik ze normaal gesproken liever niet in.
  vrijdag 17 januari 2020 @ 11:53:06 #153
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_191070604
Onze dreumes mept graag met de afstandsbediening of drinkflesjes die hij weer eens te pakken kreeg. De hond is wat dat betreft ook favoriet, dus die ligt nu vaak op de gang tijdens I. zijn wakkere momenten zodat hij daar in alle rust z'n slaapjes kan doen. Maar ik vind het wel ongezellig voor dat beestje.
Zelf kreeg ik vorige week een enorme pets op m'n neus. Ik riep heel hard 'au' en begon meteen te huilen (dag later zat er een bult op), dat vond de dreumes wat eng :') maar het heeft niet veel indruk gemaakt denk ik.
Kopstoten zijn ook wel favoriet hier. Soms wat harder, maar vaak ook soort van liefdevol. Doet ie ook met de hond (en de hond geeft hem dan ook een kopje terug) :+. Al met al vind ik het nog meevallen. Hij slaat vaker op tafels en stoelen dan op mensen.

Ons jongetje zit op 3 - 4 boterhammen per dag, 2 x fruit, 150 ml zuivel maar het avondeten gaat best wat moeizamer. Waar hij eerst gewoon een bordje warm eten at is het nu vies kijken en na een hapje of twee niet meer willen. Zijn yoghurt na het eten gaat meestal wel gewoon op. Bied je dan iets anders aan tijdens de avondmaaltijd of...? Volgens mij hoort het een beetje bij deze leeftijd (15 maanden), maar het jochie heeft niet veel reserves en ik vind het niet wenselijk dat hij afvalt.
  vrijdag 17 januari 2020 @ 12:06:33 #154
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191070821
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 11:53 schreef Helsinki het volgende:
Onze dreumes mept graag met de afstandsbediening of drinkflesjes die hij weer eens te pakken kreeg. De hond is wat dat betreft ook favoriet, dus die ligt nu vaak op de gang tijdens I. zijn wakkere momenten zodat hij daar in alle rust z'n slaapjes kan doen. Maar ik vind het wel ongezellig voor dat beestje.
Zelf kreeg ik vorige week een enorme pets op m'n neus. Ik riep heel hard 'au' en begon meteen te huilen (dag later zat er een bult op), dat vond de dreumes wat eng :') maar het heeft niet veel indruk gemaakt denk ik.
Kopstoten zijn ook wel favoriet hier. Soms wat harder, maar vaak ook soort van liefdevol. Doet ie ook met de hond (en de hond geeft hem dan ook een kopje terug) :+. Al met al vind ik het nog meevallen. Hij slaat vaker op tafels en stoelen dan op mensen.

Ons jongetje zit op 3 - 4 boterhammen per dag, 2 x fruit, 150 ml zuivel maar het avondeten gaat best wat moeizamer. Waar hij eerst gewoon een bordje warm eten at is het nu vies kijken en na een hapje of twee niet meer willen. Zijn yoghurt na het eten gaat meestal wel gewoon op. Bied je dan iets anders aan tijdens de avondmaaltijd of...? Volgens mij hoort het een beetje bij deze leeftijd (15 maanden), maar het jochie heeft niet veel reserves en ik vind het niet wenselijk dat hij afvalt.
Ik heb dat overlegd met de kinderarts toevallig. Prul eet 4-5 boterhammen (laat wel een deel van de korstjes liggen), drinkt 3 keer gemiddeld nog bij mij, eet een knijpfruitje of twee (gewoon fruit eet ze op het kdv prima, maar weigert ze thuis pertinent), krijgt 's middags een soepstengel of een biscuitje of een appelchipje en drinkt water en lauwe thee. Avondeten is de ene dag een volwassen portie en de andere dag (zoals gisteren) drie happen. Toetjes vindt ze niks... Kinderarts zei: laat maar gaan. Zolang ze niet weer schrikbarend gaat afvallen, heeft ze wrs genoeg aan wat ze overdag eet. Wel sjoemel ik nog weleens met wat verse tomatensaus uit de diepvries. Als ik daar een eetlepel of twee van toevoeg, eet ze namelijk wel alles. Dus in een week waarin het niet zo lekker gaat, krijgt ze tomatensaus over haar avondeten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191071587
Ja hi ik lurk hier ook mee, maar hoor hier niet. Alleen qua eten vind ik deze instagrampagina heel fijn: https://instagram.com/fam(...)?igshid=fpxn36phkpra

Vooral het principe van het dessert tegelijk met avondeten geven ter voorkoming dat het kind minder avondeten eet om zo ruimte te houden, vind ik een goed idee. Maar ook van snacks minimaaltijden met drie voedselcategorieen maken bijvoorbeeld. En de verdeling van verantwoordelijkheden, ik kies wat en wanneer, kind kiest hoeveel, spreekt me aan. Wellicht hebben jullie iets aan fie pagina. Ok, tot zover. Bye. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 17 januari 2020 @ 13:14:44 #156
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_191071731
Oooh handig! Toetje bij het avondeten vind ik even wennen :+. Ik eet zelf geen toetjes, misschien hoeft I. dat ook niet maar ach. Dank je wel voor de tip!

Haha slim Tink! Ik heb zijn beertje gevoerd en merkte dat dat ook wel wat deed. Het blijft uitproberen :).
  vrijdag 17 januari 2020 @ 13:22:15 #157
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_191071819
Wij doen niet altijd toetje, ik eet het ook niet en vergeet ze dan gewoon te halen.

Wel lust hij nog steeds heel weinig soorten groente en fruit.
Zodra het wat gekruider/pittige groente is gaat het iig sneller op (vooral boontjes etc).
Fruit is alleen banaan op het moment. :')
pi_191072571
Eten gaat momenteel bij Juul erg goed maar dat is bij haar echt zo’n golfbeweging. Er zijn weken dat ze matig eet en weken dat ze bunkert als een bouwvakker.

Wij zijn geloof ik vrij planmatig of zo met eten maar we hebben natuurlijk ook nog een mannetje van bijna 6 jaar rondrennen. Juul gaat dus mee in het al bestaande eet protocol ;)

B en Juul eten altijd een toetje, dat is gewoon naturel yoghurt, B eet er in het weekend vlokken of hagel doorheen. Zelf eten we geen toetje maar ze zijn er allebei gek op. We geven bewust niets anders als ze haar avondeten niet moet. Dat deden we bij B wel en dat wordt op lange termijn echt lastig, daar gaan ze op rekenen namelijk. Als we iets eten wat ze echt niet lusten, maken we wat anders, maar dat is vooraf al dus dan krijgen ze meteen wat anders op hun bord. Wij maken best vaak risotto en dat vinden wij het lekkerste met witte wijn er doorheen, dan maken we dus 2 pannen. 1 voor ons en 1 kindvriendelijke. Dat zijn uitzonderingen.

Het grappige is dat B altijd eerst zijn groente eet en daarna pas de rest en Juul eet eerst het vlees/vis/ei op en dan pas groente. Ze lusten allebei geen aardappel (in welke hoedanigheid dan ook) dus we eten vaak rijst, noodles, couscous, pasta etc.

Rond 4 uur krijgen ze allebei wat groente zoals komkommer of paprika. B heeft dan altijd een hongeraanval namelijk. In het weekend wil het nog wel eens chips of zo zijn, maar hij is knettergek op rauwkost dat noemt ie ook een ‘feestbakje’. En Juul wilt wat B heeft dus dat is makkelijk.
Juul krijgt voor het slapen overigens nog een fles, flink aangelengd inmiddels. Dat hebben we bij B ook best lang gedaan totdat het op een gegeven moment gewoon warm water was en hij het liet staan.

En bril….B en Juul weten allebei dat het een no go is om die aan te raken. Alleen als ie op mijn nachtkastje ligt, wilt Juul hem wel eens pakken. Maar dan om hem te geven. Dat gaat gelukkig altijd goed want ik zie alleen contouren zonder bril….(ik heb een reservebril met iets andere sterkte dus een noodoplossing)

Slaan ook herkenbaar al heeft ze het nu al een tijdje niet gedaan. Alleen als ze heel boos is, gaat ze om zich heen maaien en raakt ze wat ze raken kan.

Ik herken je boeven verhalen Malteser, ook een enorm verschil met de oudste. B was altijd veel braver, Juul probeert veel meer uit, doet dingen die niet mogen terwijl ze heel hard ‘neeeee’ roept etc etc. En haar grote, blauwe, boevenogen kijken je dan altijd aan met zo’n blik van ‘Oh mag dit niet? Echt niet? Ok dan doe ik het nog een keer’.
pi_191078464
't meppen herken ik (en met mij iedereen als ik het zo zie) @Framblij89 ..
Ik wacht nog op het moment dat mevrouw 'au' begrijpt. :9
pi_191079339
Sofie mept niet maar knijpt. En dan ook echt venijnig hard net in je velletje. Het liefst in je nek of bovenarm >:) au snapt ze prima. Daarna zegt ze aai en gaat ze je aaien :') O+

Bril is hier ook een no go en dat weet ze ook. Heel de familie is brildragend. Alleen tot voor kort papa niet, dus die werd steeds in zijn ogen geprikt :D
pi_191089639
Ohja dat knijpen is ook venijnig ja. Draakje houdt mij dan vast aan mijn kleding, maar knijpt dan vaak ook in mijn vel.

Ogen prikken doet ie dan weer en geen brillen hier.

Ik wist van te voren echt niet dat een kind je zo veel pijn kan doen :')
pi_191090199
Ik wals weer een keer binnen met een vraag; zijn jullie dreumessen ook vaak ziek?

Bollie heeft sinds begin oktober elke 14 dagen wel een dag of wat koorts. Tot voor begin januari leverde dat ook elke keer een oorontsteking op (en dus van oktober tm december 4(!) antibiotica kuren). Inmiddels heeft ze buisjes, die zijn 3 januari gezet, maar ze is sindsdien nu dus alweer 2x ziek geweest. 1x 3 dagen flink koorts en nu wéér. Globaal gezien is ze elke keer een week koortsvrij en dan begint het weer.

Mijn huisarts wimpelt me een beetje weg. Maar ik vind dit gewoon echt vaak ziek. Herkenbaar voor iemand? Wat zouden jullie doen?
pi_191090366
Die van mij is met name in de periode oktober t/m mei veel ziek. Ik weet niet zo goed wat normaal is, je hoort wel vaak over kleine kindjes en vaak ziek zijn. Jip loopt nu wel bij de kinderarts, maar dat komt omdat zijn ziekzijn ook vaak gepaard gaat met een longontsteking in dezelfde long (3 met zekerheid vastgesteld, 1 vermoeden) en zijn 2 daar aan gerelateerde ziekenhuisopnames.

Maar ik weet dus niet zo goed wat je zou moeten doen.. Je zou in ieder geval bij kunnen houden hoe lang en wanneer ze precies ziek is? Dat moet ik nu ook van de kinderarts doen.

En misschien heeft @Lemijn nog een goed advies :+
pi_191090510
Onze kinderen zijn gelukkig niet zo vaak ziek, maar even afkloppen. Lijkt me echt ellendig zeg, sterkte sillie!

Zeg aure, is Sinterklaas al aangekomen? :P
pi_191090558
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 19:11 schreef Jagärtrut het volgende:
Onze kinderen zijn gelukkig niet zo vaak ziek, maar even afkloppen. Lijkt me echt ellendig zeg, sterkte sillie!

Zeg aure, is Sinterklaas al aangekomen? :P
Oh jaaaa ik wilde je vandaag nog een berichtje sturen! Hij kwam gisteren aan :+ heeeeeeel erg bedankt *;
  zaterdag 18 januari 2020 @ 19:30:59 #166
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191090781
Jacob was vorige winter als dreumes ook zeker 1x per maand ziek met koorts, en dan nog een keer met geen of weinig koorts (dat ik het niet terug kon vinden op whatsapp met vragen wie hem eerder uit de crèche kon halen en zo :') ). Vreselijk. Ik vroeg wat de huisarts ervan vond, en die stuurde ons naar de kinderarts, en die deed niks. Want geen gekke infecties, geen opvallend antibioticagebruik, normaal verlopen waterpokken. Dus niet verdacht voor iets met de afweer. Er is niks gecheckt en we konden weer gaan.
Deze winter (nu bijna 2,5 jaar oud) gaat het echt veel beter, we hebben nu pas de tweede keer koorts te pakken. Dus het kan echt wel normaal zijn, zeker bij crèchebezoek of een oudere broer/zus waardoor ze veel blootstelling hebben aan virussen. Dan pikken ze gewoon elke paar weken iets op en krijgen daar elke keer koorts bij.

disclaimer: dit is een algemene riedel, geen advies :P
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_191090785
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 18:46 schreef silliegirl het volgende:
Ik wals weer een keer binnen met een vraag; zijn jullie dreumessen ook vaak ziek?

Bollie heeft sinds begin oktober elke 14 dagen wel een dag of wat koorts. Tot voor begin januari leverde dat ook elke keer een oorontsteking op (en dus van oktober tm december 4(!) antibiotica kuren). Inmiddels heeft ze buisjes, die zijn 3 januari gezet, maar ze is sindsdien nu dus alweer 2x ziek geweest. 1x 3 dagen flink koorts en nu wéér. Globaal gezien is ze elke keer een week koortsvrij en dan begint het weer.

Mijn huisarts wimpelt me een beetje weg. Maar ik vind dit gewoon echt vaak ziek. Herkenbaar voor iemand? Wat zouden jullie doen?
Mijn dreumes niet, mijn kleuter wel. Die pikt alles op wat er heerst en ligt nu dus ook alweer twee dagen voor pampus op de bank met de iPad en bijna 40 graden koorts. Zijn weerstand is en blijft zo laag, ik weet ook gewoon niet zo goed wat we daaraan zouden kunnen doen.
pi_191090892
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 19:30 schreef Lemijn het volgende:
Jacob was vorige winter als dreumes ook zeker 1x per maand ziek met koorts, en dan nog een keer met geen of weinig koorts (dat ik het niet terug kon vinden op whatsapp met vragen wie hem eerder uit de crèche kon halen en zo :') ). Vreselijk. Ik vroeg wat de huisarts ervan vond, en die stuurde ons naar de kinderarts, en die deed niks. Want geen gekke infecties, geen opvallend antibioticagebruik, normaal verlopen waterpokken. Dus niet verdacht voor iets met de afweer. Er is niks gecheckt en we konden weer gaan.
Deze winter (nu bijna 2,5 jaar oud) gaat het echt veel beter, we hebben nu pas de tweede keer koorts te pakken. Dus het kan echt wel normaal zijn, zeker bij crèchebezoek of een oudere broer/zus waardoor ze veel blootstelling hebben aan virussen. Dan pikken ze gewoon elke paar weken iets op en krijgen daar elke keer koorts bij.

disclaimer: dit is een algemene riedel, geen advies :P
Mijn huisarts stuurt ons al niet eens door, maar als ik dit dan hoor zou ik daar ook weinig mee opschieten. Opzich wel fijn dat het “vaker” voorkomt, ik geloof ook best dat ze een hoop meepikt via haar broer (die sinds november naar school gaat en daar zelf ook al ea heeft opgepikt). ‘T is alleen zo sneu elke keer.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 19:11 schreef Jagärtrut het volgende:
Onze kinderen zijn gelukkig niet zo vaak ziek, maar even afkloppen. Lijkt me echt ellendig zeg, sterkte sillie!

Zeg aure, is Sinterklaas al aangekomen? :P
Ik vind het zeker ellendig, zeker nu ik met 30 weken zwanger en forse bekkenklachten en overige kwaaltjes-bingo zelf ook al steeds gammel en moe ben. En dreumes moet ziek niks van wie dan ook weten, behalve van mij. :{

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 19:31 schreef Malteser het volgende:

[..]

Mijn dreumes niet, mijn kleuter wel. Die pikt alles op wat er heerst en ligt nu dus ook alweer twee dagen voor pampus op de bank met de iPad en bijna 40 graden koorts. Zijn weerstand is en blijft zo laag, ik weet ook gewoon niet zo goed wat we daaraan zouden kunnen doen.
Ach, zo sneu! Beterschap voor hem!

Ik geef W. echinaforce junior voor zijn weerstand. Geen idee of het helpt eigenlijk, maar baat het niet... Misschien ook wat voor jou kleuter? Mag pas vanaf 2 jaar anders zou ik het bollie ook geven.
  zaterdag 18 januari 2020 @ 19:55:47 #169
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191091146
Ik denk dat de doorstuurdrempel wat lager was dan gemiddeld omdat ik zelf huisarts ben, maar ik zat daar als moeder van een kind dat voor mijn gevoel continu ziek was en ik was nogal gesloopt en kon niet zo goed meer rationeel denken. Dus tja. Wat ik trouwens niet goed schreef is dat hij ook veel minder verkouden is deze winter. Als hij verkouden wordt, is dat nog steeds de helft van de keren met koorts. Maar dat non-stop snotvegen hoeft dus ook niet meer ^O^. (en anders kom hij wel naar me toe: snotteneus!)

Verder denk ik dat niks helpt tegen de aanleg om alles op te pikken. Tenzij heel beroerd eten, dan zou ik multivitamines geven. Maar ook dit zeg ik slechts als moeder.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 18 januari 2020 @ 21:06:37 #170
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_191092373
Ik vind dat I. niet vaak ziek is, en zeker wat koorts betreft is het niet vaak raak (afkloppen). Vrees wel een beetje voor als hij weer naar het kdv gaat ipv de GO (waar hij vaak alleen is) :P.
  zaterdag 18 januari 2020 @ 21:13:04 #171
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_191092504
Onze meid is bijna nooit ziek. Ik had verwacht dat ze wel een kwakkelaar zou worden door de geboorte op 32,5 week en met dat extreem lage gewicht, maar nee. Net zo gezond als haar oudere broer, die heeft ook nooit iets. Ik denk dat die ooit 2x naar de huisarts is geweest (hij is nu 8) voor iets, en mijn dochter nog nooit. Ik typ dit terwijl ik op hout klop :) zoon gaat al sinds hij 3 maanden was naar de opvang, dochter sinds ze 1 is. Ze wordt volgende week 2.
pi_191097838
Hier juist wel een kind wat doorlopend ziek is. Hij loopt eigenlijk van oktober tot mei met een snotneus en een ontstoken oog rond. Ieder virusje wat er heerst neemt hij mee naar huis en besmet ons ook nog eens een keer met als dieptepunt het noro virus vorig jaar. Wat voel je je daar ellendig mee. Helaas is er weinig aan te doen en ik hoop dat hij over een paar jaar een fantastische weerstand heeft opgebouwd.

Slaan of bijten oid doet Bikkel eigenlijk niet. Maar wat nog niet is kan nog komen. Helemaal nu hij volgende maand naar de oudere kindjes gaat op het kdv, hij zal daar naast een aantal gewenste vaardigheden ook wel wat dingen oppikken waar ik niet helemaal blij mee ben.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zondag 19 januari 2020 @ 11:52:59 #173
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_191098968
Ah gets, I. heeft een hondenbrokje in z'n mond gestopt en half opgegeten. Hij huilde erbij want ik geloof dat het qua smaak een behoorlijke tegenvaller was :').
  zondag 19 januari 2020 @ 13:07:52 #174
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_191099925
Hier nu in 20 maanden tijd nog geen enkele keer ziek geweest en/of koorts gehad (soms klein beetje verkouden, maar ook niet zo erg). Zal ook wel zijn omdat hier geen kdv nodig is.

quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 11:52 schreef Helsinki het volgende:
Ah gets, I. heeft een hondenbrokje in z'n mond gestopt en half opgegeten. Hij huilde erbij want ik geloof dat het qua smaak een behoorlijke tegenvaller was :').
Ik moet de hond echt achter slot en grendel eten geven en daarna de bak weghalen als er nog brokjes inzitten. Schijnbaar een goed vleezig merk :') want hier gaan ze op hoor.
pi_191100747
Haha das hier precies zo met de kattenbrokjes Sacre :D als ik niet uitkijk eet Jip ze allemaal op :')
pi_191100923
Voor mijn gevoel gaat het hier ook 1-2 keer per maand zo, 'ziekig'. Van een paar uurtjes tot een paar dagen zeg maar. Dat i.c.m. tandenleed voelt alsof het bijna altijd zo is. :9 Maar goed, op de KDV lijkt ook de hele winter wel iets te heersen.. :+
pi_191101949
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 09:03 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik miste je al! :D

Haha, dat slaan had je toch al langer last van?
Mini-ToT doet dat hier ook steeds, maar ook bij andere (pasgeboren) baby's.
Ook vindt hij het leuk om te proberen je ogen er uit te wurmen met z'n scherpe nagel! :X Altijd bij de binnenkant van het oog.
Het slaan doet hij met zijn volle gewicht en roept ook steeds vrolijk "TÁÁÁÁÁÁÁ!!!!" bij elke mep! _O-

@ Aan de haren trekken; dat doet hij soms bij mijn vrouw, en bij mij moet hij steevast mijn bril hebben. Hoe vaak ik vlekken van vette dreumesvingertjes er af moet poetsen....en jazeker; telkens als ik mijn bril af zet, gaat meneertje DIRECT proberen m'n ogen er uit te porren! :')
Jaa klopt, ze doet het al best lang :') auw pijnlijk dat ie in je oog zit te prikken! Frum vindt wimpers heel interessant op de een of andere manier :')

En haren trekken gebeurd hier de laatste tijd ook steeds meer.

‘Gelukkig’ is mijn dreumes niet de enige die erop los mept, dacht al wat heb ik voor beest gecreëerd _O-

Ze is (even afkloppen) vrijwel nooit ziek, laatste keer écht verkouden was vorig jaar in de zomer..

En over dat eten verhaal; hier wordt gewoon gegeten wat de pot schaft, frum is ook vrij slank maar als ze na een paar happen geen avondeten meer wil, dan niet. Ze was een paar weken terug ook afgevallen maar dat kwam door kiezen/snijtanden die doorkwamen.

Kattenbrokjes zijn inderdaad hier ook een hit :')
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 19 januari 2020 @ 15:38:53 #178
74056 crew  ToT
pi_191102269
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2020 15:12 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Jaa klopt, ze doet het al best lang :') auw pijnlijk dat ie in je oog zit te prikken! Frum vindt wimpers heel interessant op de een of andere manier :')

En haren trekken gebeurd hier de laatste tijd ook steeds meer.

‘Gelukkig’ is mijn dreumes niet de enige die erop los mept, dacht al wat heb ik voor beest gecreëerd _O-

Ze is (even afkloppen) vrijwel nooit ziek, laatste keer écht verkouden was vorig jaar in de zomer..

En over dat eten verhaal; hier wordt gewoon gegeten wat de pot schaft, frum is ook vrij slank maar als ze na een paar happen geen avondeten meer wil, dan niet. Ze was een paar weken terug ook afgevallen maar dat kwam door kiezen/snijtanden die doorkwamen.

Kattenbrokjes zijn inderdaad hier ook een hit :')
_O- @ kattenbrokjes! :D

Mini-ToT stopt hier alles in zijn mond wat hij tegenkomt op de vloer, en soms trekt hij zelfs de prullenbak open om te kijken of daarin nog wat te snaaien valt! :o
Hij begint meer en meer een gezellige dikkerdje te worden! :D Die bovenbenen vooral, damn! :o Geen idee van wie hij dat heeft, haha! :D
Hij is 1x 2 daagjes wat koortsig geweest en een keer 2 daagjes wat verkouden, maar voor de rest niets. (Behalve dus pijn van de tandjes.)
Soms een beetje rood tussen de billen, maar dat is met Bepanthen of zelfs wat baby-olie zo opgelost. ^O^

Eten blijft altijd wel een uitdaging overigens. Hij eet wel goed zolang je maar veel tijd er aan besteedt hem te voeren. Heeft hij nu geen zin? Dan later misschien wel. En de ene keer schrokt hij de ene hap na de ander weg, en een andere keer doet hij vreselijk lang over ieder hapje! :')
pi_191109212
U. stond vanochtend op met prutoogjes. Hele dag last van gehad. En z’n ogen waren rood en wat gezwollen. Arm ventje, ontstoken ogen zijn wel het laatste wat ‘ie nu kan gebruiken.

Is dit iets waar je de huisarts voor belt? :X Volgens mij gaat het vanzelf over, toch?
Protège moi de mes désirs.
  maandag 20 januari 2020 @ 08:26:02 #180
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191111243
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2020 23:23 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
U. stond vanochtend op met prutoogjes. Hele dag last van gehad. En z’n ogen waren rood en wat gezwollen. Arm ventje, ontstoken ogen zijn wel het laatste wat ‘ie nu kan gebruiken.

Is dit iets waar je de huisarts voor belt? :X Volgens mij gaat het vanzelf over, toch?
Jij voedt nog, toch? Borstvoeding erin hielp hier fantastisch... en in principe gaat het vanzelf over ja. Ik belde alleen als prul er echt last van had ofzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191111331
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2020 23:23 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
U. stond vanochtend op met prutoogjes. Hele dag last van gehad. En z’n ogen waren rood en wat gezwollen. Arm ventje, ontstoken ogen zijn wel het laatste wat ‘ie nu kan gebruiken.

Is dit iets waar je de huisarts voor belt? :X Volgens mij gaat het vanzelf over, toch?
ik zou het nog even aankijken, schoonmaken met gekookt water en een watje. En anders naar de huisarts, krijg je antibiotica druppels..
pi_191111463
Heb vanochtend toch gebeld. Inderdaad: schoonmaken en aankijken. Melk ga ik straks even proberen. Even kijken of ik wat kan kolven met de hand.
Protège moi de mes désirs.
pi_191111565
Ja hallo, daar ben ik weer, soort van. :D Ik lag gisteren gewoon al om 20:15 te slapen. Het was een pittig weekend met weinig slaap. (gezellig avondje me mijn schatje en gezellig avondje met een groep vrienden)

Ziek zijn, B had voor zijn 2e verjaardag alle ziektes wel doorlopen, hij ging 1x per week naar het KDV. Juul is nu 1,5 jaar en is niet zo vaak ziek eigenlijk. Ja verkouden, dat gaat op en af. Ze gaat 2x per week naar het KDV, heeft B rondrennen die van alles meeneemt van school en mijn schatje staat voor de klas. Alle ingrediënten voor virussen, maar ze lijkt erg goede genen te hebben.
Ik vrees meer voor de latere jaren daardoor, B is na zijn 2e verjaardag gewoon amper meer ziek geweest, hij is zelfs zelden verkouden. Zeker als ik dat vergelijk met kinderen in zijn klas. Die heeft in de eerste periode van zijn leven een monster immuunsysteem aangelegd denk ik.

Kattenbrokken, Juul helpt meestal mee met de katten eten geven. Onze katten hebben een aanleunwoning _O- dus ze kan niet bij de brokken komen. Overigens liggen die er ook nooit, onze katten schrokken alles binnen 5 seconden naar binnen.

En verder is ze nog steeds zo gezellig en vrolijk O+ Dikke vette genieten hier.
pi_191112835
Hee, dit topic was uit mijn MyAT verdwenen. :o Dat was even een flinke bijlees, zeg. Maar :W wij zijn er dus ook nog.

Welpje sliep de afgelopen weken afschuwelijk slecht. Ik moest het standaard doen met 3-4 uur slaap per nacht en ik merkte dat ik er aan onderdoor ging. Dit weekend daarom even tegen alle principes in rigoureus aan slaaptraining gedaan en nu slaapt hij al twee nachten helemaal door. Ik weet niet wat me overkomt joh. En ergens mis ik dan ook wel weer dat warme slapende lijfje tegen me aan. ;( #weekdier
pi_191112906
Plaatje bij het praatje: zo trof ik hem vanochtend aan in zijn bedje. Nog steeds diep in slaap onder het dekentje dat ik negen uur eerder over hem heen legde. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191112920
och luna, slapend zijn ze soms het allerleukste, he?
  maandag 20 januari 2020 @ 11:50:27 #187
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_191113284
Mnoooh, die foto O+!
pi_191113294
Wat blijft hij ook rustig liggen! Bikkel gaat van links naar rechts en van onder naar boven door het bed heen. Daar moet ik echt een slaapzak bij gebruiken.

Hoe was het bij de tandarts Duman? Ging het nog een beetje?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_191113491
Ik zie dat Welpje onder het dekentje ook in een slaapzak ligt! Jip heeft dezelfde :P

Jip was er trouwens ook zo eentje die zijn hele bed door ging met een slaapzak, maar sinds hij onder een dekbed ligt doet ie dat dus niet meer 8)7
pi_191113559
Ja, het is nogal koud op zijn kamertje, dus slaapzak + dekentje is geen overbodige luxe vind ik. Zeker nu hij warme mama naast zich moet missen. :P
  maandag 20 januari 2020 @ 12:11:16 #191
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191113579
Aaaah O+ O+

En prul + deken = geen combi. Die rolt, wiebelt, kruipt en crosst haar hele bed door. Daarom gewoon een lekker warme slaapzak en dat vindt ze prima.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191113666
Die foto O+ O+ Smelt

Dekentje werkt hier ook niet helaas :N
pi_191113953
Wij waren een weekend naar center parks, en daar hebben de mannen voor het eerst onder een dekbed geslapen. De tas met slaapzakken en knuffels stond nog keurig thuis :+

De eerste avond vonden ze het even gek, maar de rest van het weekend hebben ze heel goed geslapen!
Morgen even naar ikea om dekbedjes te scoren!
pi_191114360
Juul ligt in dikke slaapzak van Puckababy en als wij naar bed gaan, leggen we nog even een dekentje erover. Nu het 's nachts weer licht vriest, is het enorm koud in haar kamer. Vannacht was het 14 graden in haar slaapkamer.

Was het leuk aapie in CP?
pi_191114617
Aaahw welpje, wat lig je er heerlijk bij!

M slaapt in een slaapzak en vliegt ook zijn hele bed nog door en we vinden hem terug in de meest rare houdingen. Ik ben nu al benieuwd hoe we ooit een overstap naar een pueterbedje met dekbed gaan maken :') Ik sta open voor tips en adviezen :D
pi_191114759
Even binnenwalsen zonder bijlezen voor een jubel! Voor nu een goede intake gehad, vriendin blijkt écht zwanger. Voor verdere berichten zal ik het andere topic opzoeken om daar te spuien, hier terug naar de dreumes.

Mevrouw dreumes heeft besloten dat ze nog meer zelf kan, dus duld geen hulp meer. Tas sleept ze zelf mee, jas doet ze zelf "aan", schoenen moeten zelf "aan". Zo schattig en zo onhandig. :9
pi_191114801
Soms is het dus gewoon doen en kijken hoe het gaat :D Jip blijft er dus (meestal) netjes onder liggen, terwijl wij hem voorheen ook altijd in diverse posities aantroffen. Ik check wel elke avond voordat ik ga slapen of hij er nog steeds onder ligt, 9 van de 10 keer is dat wel het geval.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze foto is van een tijdje terug in de ochtend O+ maar zo tref ik hem savonds als ik ga kijken ook aan.
pi_191114858
Oooh wat zoet Aure. O+
pi_191114956
Yeaaaaah NJ!
pi_191115009
Ja slapende dreumesen zijn echt een genot om naar te kijken, zo lief O+

Fijn nieuws NJ!
  maandag 20 januari 2020 @ 14:13:18 #201
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_191115173
Slapende kindjes O+!

En waaaat, NJ?! Dat had ik even gemist. Wat leuk :D.

Mijn dreumes is bij de GO. Ondertussen heb ik vrijwel geen tijd voor mezelf genomen en me gestort op allerlei taken die ik nog moest afronden :'). Donderdag gaat hij weer, en dan ga ik even genieten van de uren die ik voor mezelf heb. Pfff. Iets met een ezel en steen }:|.
pi_191115409
@exode @Aure O+
@Helsinki Yesh! Surprise, even een wending! :9 Ik ging van: nóóit meer een kind naar oké-toch-wel en had geen tijd meer om te twijfelen, hadden het geluk dat het ons direct gegeven was. Eind december de positieve test(en) en vandaag een kloppend hartje. O+
  maandag 20 januari 2020 @ 14:42:18 #203
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_191115755
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 14:25 schreef NicolasJoy het volgende:
@:exode @:Aure O+
@:Helsinki Yesh! Surprise, even een wending! :9 Ik ging van: nóóit meer een kind naar oké-toch-wel en had geen tijd meer om te twijfelen, hadden het geluk dat het ons direct gegeven was. Eind december de positieve test(en) en vandaag een kloppend hartje. O+
Mooi zeg. Van harte gefeliciteerd, jullie!

Ik voel dat ik toch best hard aan het rammelen ben haha!
pi_191115936
@NicolasJoy gefeliciteerd met het kloppende hartje! Leuk dat Saar een broertje of zusje krijgt O+

@exode ja het was een heerlijk weekend. Mijn ouders waren ook mee, dus we hadden zelf wat minder omkijken naar de kindjes. Opa en oma zijn gek op ze, en zij ook op opa en oma!
Zaterdag heerlijk wezen zwemmen en savonds gegourmet. En zondag nog wezen bowlen en high tea gedaan. De oudste genoot van alle aandacht en het vrij kunnen zijn. En de kleintjes vaarden heel goed mee op alles. Gister wel compleet overprikkeld in bed en hebben ze allebei een uur liggen gillen in bed. Ik ben tussen de bedjes in gaan zitten en had van allebei een handje vast. Na een uur veranderde het gillen in mopperen en waren ze zo vertrokken.
pi_191116394
Dat klinkt als leuke dagen aapie! Echt even quality tijd is fijn he :)

Ik had niet moeten zeggen dat Juul zelden ziek is, zojuist gebeld door KDV dat ze 40 graden koorts heeft. Apart want ze had niets vanochtend en is niet eens verkouden of zo. We gaan het zien wat er sluimert. Mijn verloofde (not getting used to it) is haar nu aan het halen.
pi_191119467
quote:
17s.gif Op maandag 20 januari 2020 14:42 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Mooi zeg. Van harte gefeliciteerd, jullie!

Ik voel dat ik toch best hard aan het rammelen ben haha!
Het is nu ook gewoon (meestal) best een leuke fase. :9 Dan wil je wel weer meer denk ik. Wij werden ook wel besmet door de foto's van onder andere @exode en andere bekenden waar meerdere kindjes toch wel heel leuk met elkaar zijn. De berichten dat het niet wil houden we maar even op afstand. :+

quote:
6s.gif Op maandag 20 januari 2020 14:55 schreef aapieannie het volgende:
@:NicolasJoy gefeliciteerd met het kloppende hartje! Leuk dat Saar een broertje of zusje krijgt O+

@:Exode ja het was een heerlijk weekend. Mijn ouders waren ook mee, dus we hadden zelf wat minder omkijken naar de kindjes. Opa en oma zijn gek op ze, en zij ook op opa en oma!
Zaterdag heerlijk wezen zwemmen en savonds gegourmet. En zondag nog wezen bowlen en high tea gedaan. De oudste genoot van alle aandacht en het vrij kunnen zijn. En de kleintjes vaarden heel goed mee op alles. Gister wel compleet overprikkeld in bed en hebben ze allebei een uur liggen gillen in bed. Ik ben tussen de bedjes in gaan zitten en had van allebei een handje vast. Na een uur veranderde het gillen in mopperen en waren ze zo vertrokken.
Dankjwel! O+

Klinkt als dat jullie een super weekend hebben gehad! Misschien toch wel heel fijn om dan met de opa en oma op vakantie te gaan... :9 Hier zijn we ook aan het kijken voor een eerste vakantie met z'n drieën, maar twijfelen nog heel erg tussen een CP ergens leuk aan de kust ofzo of toch iets verder weg wat opzoeken. Te veel wensen en plannen. :P

quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 15:37 schreef exode het volgende:
Dat klinkt als leuke dagen aapie! Echt even quality tijd is fijn he :)

Ik had niet moeten zeggen dat Juul zelden ziek is, zojuist gebeld door KDV dat ze 40 graden koorts heeft. Apart want ze had niets vanochtend en is niet eens verkouden of zo. We gaan het zien wat er sluimert. Mijn verloofde (not getting used to it) is haar nu aan het halen.
Ai! Beterschap! :* Hopelijk een verdwaalde tand of een stuip en snel weer wat beter.
pi_191120237
Nog gefeliciteerd NJ! *O* Ik vind 2 kinderen soms heel vermoeiend maar over het algemeen wel een succes. Ze kunnen zo fijn zijn samen. O+

Ik rammel trouwens helemaal niet meer. Het plan was sowieso al 2 kinderen en man wil ook echt geen 3e meer, dus dat komt wat dat betreft wel goed uit. Maar toch een rare gewaarwording - ik zag mezelf ook altijd met een dochtertje en na Welpje heb ik daar nog wel een tijdje voor gerammeld, maar over het algemeen heb ik daar nu vrede mee behalve wanneer ik ergens een heel schattig babyjurkje zie :X
pi_191120418
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 20:09 schreef lunapuella het volgende:
Nog gefeliciteerd NJ! *O* Ik vind 2 kinderen soms heel vermoeiend maar over het algemeen wel een succes. Ze kunnen zo fijn zijn samen. O+

Ik rammel trouwens helemaal niet meer. Het plan was sowieso al 2 kinderen en man wil ook echt geen 3e meer, dus dat komt wat dat betreft wel goed uit. Maar toch een rare gewaarwording - ik zag mezelf ook altijd met een dochtertje en na Welpje heb ik daar nog wel een tijdje voor gerammeld, maar over het algemeen heb ik daar nu vrede mee behalve wanneer ik ergens een heel schattig babyjurkje zie :X
Ik kan er heel eerlijk over zijn dat ik er ook nog wel heel angstig over kan zijn hoor. :s) Grap nu wel 'ns dat we over een 9 maanden voor minimaal een 6-12 maanden geen (privé)leven hebben. :9 Zo rond een jaar begonnen we weer met samen leuke dingen doen, theater bezoeken, vrienden weer meer zien. Dat zal straks natuurlijk weer iets lastiger worden. Toch zal veel ook anders zijn, makkelijker zijn. Denk ik. Is dat ook zo? :+

Ik ben nu overtuigd dat het er hier absoluut never nooit niet meer dan twee zullen worden. Alleen al om het praktische aspect. Maar goed, ik riep een paar maanden terug ook dat één meer dan genoeg is, die wie gelooft mij nog? :@ Kan me best voorstellen dat je als moeder een zoontje hebt of dan dus twee, dat je stiekem best wel zou verlangen naar een meisje. Maar ja, bestel het maar eens even. :+
pi_191120688
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2020 11:51 schreef Wolken het volgende:

Hoe was het bij de tandarts Duman? Ging het nog een beetje?
Ging heel goed. Ben echt trots op hem!
We hebben ook al een datum voor de operatie (alleen buisjes, amandelen waren goed). Spannend!
Protège moi de mes désirs.
  maandag 20 januari 2020 @ 20:39:42 #210
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_191120959
@lunapuella wat een cadeau dan zeg (voor iedereen in huis) die slaaptraining :) Wat heb je precies gedaan? (En wat een mopje)!

@NicolasJoy van harte! Ik vind twee koters ook genoeg. Als is jonger zou zijn en onbeperkte middelen had zou het misschien anders zijn geweest.

Onze O. gaat helaas van heel goed slapen naar minder goed. Ze wordt minstens 1x per nacht wakker. Brengen gaat ook niet zo lekker. Daarnet zei ik dat we de slaapzak aan gingen trekken. Kijkt ze me zo aan: nee, veel te vloeg mama! Ik flabbergasted :’)
Het is sws geen slaapkop, het slaapje overdag is ook al afgeschaft. Meer dreumesen die overdag niet meer slapen? Ik vraag me wel een beetje af of dit wel of niet goed is. Hebben kids van die leeftijd het echt nodig, of pakken ze vanzelf wel de slaap die nodig is?
pi_191121638
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 20:39 schreef Aventura het volgende:
@:lunapuella wat een cadeau dan zeg (voor iedereen in huis) die slaaptraining :) Wat heb je precies gedaan? (En wat een mopje)!

@:nicolasjoy van harte! Ik vind twee koters ook genoeg. Als is jonger zou zijn en onbeperkte middelen had zou het misschien anders zijn geweest.

Onze O. gaat helaas van heel goed slapen naar minder goed. Ze wordt minstens 1x per nacht wakker. Brengen gaat ook niet zo lekker. Daarnet zei ik dat we de slaapzak aan gingen trekken. Kijkt ze me zo aan: nee, veel te vloeg mama! Ik flabbergasted :’)
Het is sws geen slaapkop, het slaapje overdag is ook al afgeschaft. Meer dreumesen die overdag niet meer slapen? Ik vraag me wel een beetje af of dit wel of niet goed is. Hebben kids van die leeftijd het echt nodig, of pakken ze vanzelf wel de slaap die nodig is?
Zou ze niet slecht slapen omdat ze overdag niet meer slaapt? Die van ons slaapt in ieder geval nog overdag... Maar goed, die is smorgens altijd absurd vroeg wakker...

Wij hebben het de laatste tijd juist steeds vaker over een derde... :o
pi_191121793
Oh wat spannend Jagär! O+

Als Jip heeeeel weinig slaapt overdag (minder dan een uur }:|), dan is het snachts echt een drama. Maar lang slapen staat dan ook weer niet meteen gelijk aan een goede nacht helaas.

Ik hoop dat ie vannacht weer eens een keer in zijn eigen bed blijft liggen }:|
pi_191121903
Dan ook maar een fotootje van mijn slapende dreumes die sinds het nieuwe huis ook een dekbed heeft. Hij sliep voorheen alleen in een slaapzak en ging zijn hele bed door, sinds hij een dekbed heeft doet hij dat niet meer. Deze foto is van 7.45 uur in de ochtend:


En die vlek op zijn speendoekje is een slechte paintskill van mij, zijn naam staat erop ;) .
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 14:25 schreef NicolasJoy het volgende:
@:exode @:Aure O+
@:Helsinki Yesh! Surprise, even een wending! :9 Ik ging van: nóóit meer een kind naar oké-toch-wel en had geen tijd meer om te twijfelen, hadden het geluk dat het ons direct gegeven was. Eind december de positieve test(en) en vandaag een kloppend hartje. O+
YES! Gefeliciteerd!

@exode Beterschap!

@jagar Wat leuk, rammelen jullie allebei?

@aapieannie Fijn van het leuke weekend!
pi_191121973
Ohh ook al zo schattig O+ hoe bevalt het nieuwe huis? Is iedereen al een beetje gewend?
pi_191122133
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2020 21:16 schreef Malteser het volgende:
Dan ook maar een fotootje van mijn slapende dreumes die sinds het nieuwe huis ook een dekbed heeft. Hij sliep voorheen alleen in een slaapzak en ging zijn hele bed door, sinds hij een dekbed heeft doet hij dat niet meer. Deze foto is van 7.45 uur in de ochtend:
[ afbeelding ]

En die vlek op zijn speendoekje is een slechte paintskill van mij, zijn naam staat erop ;) .
[..]

YES! Gefeliciteerd!

@:exode Beterschap!

@:jagar Wat leuk, rammelen jullie allebei?

@:aapieannie Fijn van het leuke weekend!
ach, wat een schatje....

We voelen allebei dat het nog niet compleet is, maar zitten ook allebei dezelfde beren op de weg. Het boek is in ieder geval nog niet definitief dicht.... Hoe het ook komt, met twee is het super fijn, dus komt er geen derde is het ook ok..
pi_191122181
Al die slapende dreumessen O+

Dan kan ik niet achterblijven natuurlijk

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij slaapt met een slaapzak en meestal met z'n deken over z'n benen. Juist omdat hij veel beweegt nog wel een slaapzak en geen dekbed. Ik ben nog huiverig voor warmtestuwing en rebreathing. Maar als ik het zo lees van jullie is dat misschien overdreven en kan ik het eens proberen met alleen deken of dekbed, en dan blijft hij misschien wel liggen :D

Verder lees ik wel veel mee, maar reageren blijft er dan vaak bij. Ik wil nog wel even de aanstaande vader feliciteren!

@NicolasJoy, gefeliciteerd *O*
pi_191122679
Wat een lieve slaapfoto’s! O+

We hebben afgelopen 3 weken er heel hard aan gewerkt dat Sofie in haar bed in slaap valt, terwijl we er naast zitten. En als ze eenmaal slaapt waag ik het niet meer om op haar kamer te komen. Dus hier helaas weinig slaapfoto’s in haar bed. Wel veel slaapfoto’s van Sofie in ons bed :+

Vanaf wanneer hebben jullie dreumessen een dekbed? Sofie heeft alleen haar eerste week onder een deken geslapen. Ik vind een dekbedje er zo schattig uitzien maar die kleine draak van ons trapt alles boos van zich af wanneer ze wakker is.
pi_191122845
Jip heeft sinds een maandje een dekbed, hij was toen anderhalf. Ze raden het eigenlijk pas aan vanaf twee jaar, maar hij kan er prima zelf onderuit als hij het te warm heeft en hij wurmt zich er dus ook niet helemaal onder. Dus ik vertrouw hem er wel mee.
pi_191122876
Ik vond het overigens de eerste nachten best spannend en ben toen iets vaker gaan kijken, maar hij snapte het vanaf het begin al heel goed en lijkt het echt fijner te vinden dan zijn slaapzak :D
  maandag 20 januari 2020 @ 21:58:51 #221
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_191123012
Onze meid heeft ook al een paar maanden een dekbed (sinds 20 mnd ongeveer). Ik denk dat dat wel kan. Ze heeft ook nog een dun slaapzakje aan (daaronder een romper) voor het idee. Het dekbed wordt er ‘s nachts toch vaak af gegooid.
  maandag 20 januari 2020 @ 22:00:48 #222
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_191123057
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 21:05 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Zou ze niet slecht slapen omdat ze overdag niet meer slaapt? Die van ons slaapt in ieder geval nog overdag... Maar goed, die is smorgens altijd absurd vroeg wakker...

Wij hebben het de laatste tijd juist steeds vaker over een derde... :o
ja dat lees je wel eens hè, hoe slechter overdag hoe slechter het in de nacht ook is (terwijl je zou denken dat ze dan snachts alles pakken). Misschien is het een fase. Mocht ik merken dat ze overdag toch wat hangerig wordt of gaat gapen, dan ga ik daar natuurlijk in mee. Maar vooralsnog is het gillen als het bed in beeld komt.
pi_191123376
Wat een fantastische slaapfoto's O+ Soms zie ik haar hier ook zo lief liggen, alhoewel.. Veelal gefrommeld in een hoekje of houding dat je denkt .... :9 Maar foto's vergeet ik dan snel.

Nu is ze al een uur bezig met in slaap vallen. Steeds stil en dan toch weer overstuur. Erg warm, maar geen koorts. Lastig zulke avonden..
pi_191123451
@D.U.M.A.N. Wat fijn dat het goed ging bij de tandarts! Controle en verder hopelijk geen puntjes van aandacht?
Wanneer staat de operatie?

@Aventura Thanks! Nu zijn we hier nog jong, dus wie weet, kunnen alle kanten op, maar we zien wel wat het brengt! Vooralsnog ben ik zielsgelukkig met deze stap, dat had ik al niet verwacht. :9
@Malteser O+
@Mrs.Peel Wat een dotje zo met dat handje ook! en super lief dat je speciaal nog even reageert!
pi_191123597
Ahhh, al die slaapfoto’s. O+
Dit is hoe U. op dit moment naast me slaapt. :7 180 graden gedraaid en voetjes ik de lucht. :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+

@NJ door gaan met goed poetsen, eetmomenten in de gaten houden en het gaatje om de drie maanden laten checken door onze eigen tandarts.

Eind februari. :)

[ Bericht 13% gewijzigd door arvensis op 20-01-2020 22:39:40 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_191123626
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2020 21:19 schreef Aure het volgende:
Ohh ook al zo schattig O+ hoe bevalt het nieuwe huis? Is iedereen al een beetje gewend?
Heel goed, het voelt als thuis. Zo fijn!
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 21:44 schreef Takkie88 het volgende:
Wat een lieve slaapfoto’s! O+

We hebben afgelopen 3 weken er heel hard aan gewerkt dat Sofie in haar bed in slaap valt, terwijl we er naast zitten. En als ze eenmaal slaapt waag ik het niet meer om op haar kamer te komen. Dus hier helaas weinig slaapfoto’s in haar bed. Wel veel slaapfoto’s van Sofie in ons bed :+

Vanaf wanneer hebben jullie dreumessen een dekbed? Sofie heeft alleen haar eerste week onder een deken geslapen. Ik vind een dekbedje er zo schattig uitzien maar die kleine draak van ons trapt alles boos van zich af wanneer ze wakker is.
Mars sinds onze verhuizing, toen was hij 1 jaar en 7 maanden. Maar we wonen nu in een huis uit 1923 met koudere kamers dus vandaar dat we voor een dekbed kozen.
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 21:25 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ach, wat een schatje....

We voelen allebei dat het nog niet compleet is, maar zitten ook allebei dezelfde beren op de weg. Het boek is in ieder geval nog niet definitief dicht.... Hoe het ook komt, met twee is het super fijn, dus komt er geen derde is het ook ok..
Ah, helder. Ben benieuwd of er dan nog een derde komt, maar fijn dat het hoe dan ook oké is.


Die derde, ik schreef er laatst een heel stuk over in het rammeltopic. Ik voel me compleet.
Maar ik besefte me na het lezen van de post van Luna in dit topic:
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 20:09 schreef lunapuella het volgende:
Nog gefeliciteerd NJ! *O* Ik vind 2 kinderen soms heel vermoeiend maar over het algemeen wel een succes. Ze kunnen zo fijn zijn samen. O+

Ik rammel trouwens helemaal niet meer. Het plan was sowieso al 2 kinderen en man wil ook echt geen 3e meer, dus dat komt wat dat betreft wel goed uit. Maar toch een rare gewaarwording - ik zag mezelf ook altijd met een dochtertje en na Welpje heb ik daar nog wel een tijdje voor gerammeld, maar over het algemeen heb ik daar nu vrede mee behalve wanneer ik ergens een heel schattig babyjurkje zie :X
dat ik makkelijk praten heb. Want ik heb dus niet de wens voor een dochter. Ik hoef daar dus ook geen vrede mee te hebben of iets af te sluiten in mijn hoofd. Ik realiseerde me dus ineens dat mijn beslissing net wat anders is dan die van Luna. Of ja, ik kom lastig uit mijn woorden.
Ik heb nooit een voorkeur voor geslacht gehad, bij allebei de kinderen niet. Ik hoef in mijn hoofd dus ook geen plaatje van mij met een dochter ‘af te sluiten’ want dat plaatje is er nooit geweest.

Voor de liefhebber het stuk wat ik schreef in het rammeltopic:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 20% gewijzigd door Malteser op 20-01-2020 22:33:31 ]
  dinsdag 21 januari 2020 @ 06:26:53 #227
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191126023
Ik rammel als een malle voor een tweede, maar ik durf niet zo goed. Hg en de ppd heeft er heel hard ingehakt hier en ik weet niet zo goed hoe ik daar een volgende keer 'uit kom'. Ik gun prul een gelukkige mama en liefde en aandacht en zie nu nog even niet hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen.

Daarnaast zijn we volle bak aan het klussen in het nieuwe huis, heb ik per 1 mei geen baan meer en geen ww (al ben ik druk aan het solliciteren) en gaan we medio april verhuizen. Dus sowieso nu nog even niet.


En O+ O+ O+ O+ O+ O+ voor de slaapfoto's, wat een dotjes hebben jullie!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191127308
Zoveel hartjes voor de slapende dreumessen! Wat zijn ze schattig.

Een derde komt hier zeker niet, zoveel argumenten, maar de belangrijkste is gewoon dat het goed is zo. Ik vind het al compleet, al vond ik dat met 1 ook eerlijk gezegd. Ik heb nooit een beeld in mijn hoofd gehad, ik vond het mijn zijn 2tjes ook superfijn en nu met zijn 4en is er gewoon nog meer liefde.

Ik vind 2 zeker niet makkelijker maar ook niet zo moeilijk als ik dacht. Die band tussen die 2 is wel echt zo ontzettend mooi. Natuurlijk is er onenigheid en dat zal alleen maar toenemen nu Juul ouder wordt, maar ik had meer ruzie en jaloezie 'verwacht'. B is een topbroer, zo lief voor Juul en zo verliefd en Juul is stapelgek op hem. Vooral als ze samen in de speelkamer met Duplo in de weer zijn, smelt mijn hart :D O+

Juul is nog ziek, vanochtend 38 graden dus dat gaat vast oplopen vandaag. Tot 22:00 sliep ze in haar eigen bed, daarna was het redelijk drama. Ze had het bloedheet dus slaapzak uit, maar haar slaapkamer was 13 graden...om haar in alleen haar romper daar neer te leggen vonden we geen goed idee. Dus ze heeft bij ons 'geslapen'.
En daardoor hebben we ons allemaal verslapen en heb ik B in 15 minuten gewassen, aangekleed, ontbijt gegeven, tanden gepoetst en naar school gebracht ^O^ (en mezelf ook nog even snel gedoucht)

Ze is overigens wel gewoon vrolijk en eet en drinkt goed.
pi_191129375
Ik ben wel echt aan het rammelen voor een tweede, maar ben van plan om in september weer een opleiding te gaan doen (2 jaar) dus het zal nog even moeten wachten. Heb wel voordat ik zwanger raakte van frum altijd 3 kinderen gewild, meer omdat ik zelf enig kind ben en lichtelijk ‘jaloers’ was op grote gezinnen, de hectiek maar ook huis vol O+
Nu denk ik dat het bij 2 kids ook compleet gaat voelen, en mijn vriend wil absoluut geen 3 kinderen.. we zullen zien :s)
Eerst maar even mijn eigen dromen achteraan gaan!
pi_191129632
Geen slapende dreumes foto's hier, maar wel een help-dreumes met bakken, en een loopfietsende dreumes:


pi_191129777
Heerlijk zo op de loopfiets jagar!
Die wil ik ook voor de heren. Oudste heeft ook een loopfiets gehad en kon daar flinke meters mee maken!

Hier zijn we met 3 echt compleet, 2 was ook goed geweest maarja, nr 3 kwam met nr 2 mee. Een 4e komt er hier echt niet, ik ben vorig jaar gesteriliseerd.

Tips gevraagd voor fijne slofjes voor binnen. Wij lopen binnen niet op schoenen en hebben een vrij koude vloer. Op sokken levert regelmatig glij en valpartijen op en de vallen en stoten creme is niet aan te slepen op deze manier.
Zijn aapie sloffen nog fijn met bijna 15 maanden?
De mannen dragen schoenmaat 22 inmiddels
pi_191129877
Aapie ons aapje draagt de aapie slofjes. Die wilt ze niet aan, maar hetzelfde als bij jou te koud anders.
pi_191129898
Sofie heeft binnen anti-slip sokken aan van ewers. De antislip zit daarbij over de hele zool heen. Ik vind ze ideaal!
  dinsdag 21 januari 2020 @ 14:22:20 #234
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191130297
Aapieslofjes O+ O+ O+ en antislipsokken werken ook prima.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191130430
Antslipsokken van Falke ^O^
pi_191131486
Ik ga eens even rondneuzen, bedankt voor de tips!
  dinsdag 21 januari 2020 @ 15:54:17 #237
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_191131491
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 20:18 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ik kan er heel eerlijk over zijn dat ik er ook nog wel heel angstig over kan zijn hoor. :s) Grap nu wel 'ns dat we over een 9 maanden voor minimaal een 6-12 maanden geen (privé)leven hebben. :9 Zo rond een jaar begonnen we weer met samen leuke dingen doen, theater bezoeken, vrienden weer meer zien. Dat zal straks natuurlijk weer iets lastiger worden. Toch zal veel ook anders zijn, makkelijker zijn. Denk ik. Is dat ook zo? :+
Dat ligt aan je oppas. Bij ons was 1 makkelijk om kwijt te raken, 2 lastig en nu met 3 schier onmogelijk.

Maar goed, ik heb kinderen die 6 uur als uitslapen zien, dat nodigt niet uit.
quote:
Ik ben nu overtuigd dat het er hier absoluut never nooit niet meer dan twee zullen worden. Alleen al om het praktische aspect. Maar goed, ik riep een paar maanden terug ook dat één meer dan genoeg is, die wie gelooft mij nog? :@ Kan me best voorstellen dat je als moeder een zoontje hebt of dan dus twee, dat je stiekem best wel zou verlangen naar een meisje. Maar ja, bestel het maar eens even. :+
Wij waren ook klaar, maar ja, als je verder maar het definitief maken van 2 blijft uitstellen... Inmiddels is ons ongelukje afgelopen weekend 2 geworden.

Maar praktisch is 3 kinderen niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 13:16 schreef Jagärtrut het volgende:
Geen slapende dreumes foto's hier, maar wel een help-dreumes met bakken, en een loopfietsende dreumes:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 13:30 schreef aapieannie het volgende:
Heerlijk zo op de loopfiets jagar!
Die wil ik ook voor de heren. Oudste heeft ook een loopfiets gehad en kon daar flinke meters mee maken!

Hier zijn we met 3 echt compleet, 2 was ook goed geweest maarja, nr 3 kwam met nr 2 mee. Een 4e komt er hier echt niet, ik ben vorig jaar gesteriliseerd.

Tips gevraagd voor fijne slofjes voor binnen. Wij lopen binnen niet op schoenen en hebben een vrij koude vloer. Op sokken levert regelmatig glij en valpartijen op en de vallen en stoten creme is niet aan te slepen op deze manier.
Zijn aapie sloffen nog fijn met bijna 15 maanden?
De mannen dragen schoenmaat 22 inmiddels
https://www.hema.nl/baby/(...)lauw-1000017163.html
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_191133487
@Malteser
Wel vet zo'n oud huis! Mits het een beetje betaalbaar te verwarmen is natuurlijk. :9
Verder heel helder verhaal uit het rammeltopic. Ook wel heel lastig dat je er dan niet allebei 'tzelfde in staat..

@Tink89
Ik denk dat ik het met jullie situatie nu ook niet aan zou durven hoor. :9 Maar.. ben ook wel heel berekend in m'n keuzes denk ik. :+

@exode
Wauw! 15 minuten en dan dat alles? Ik denk dat wij even bij je op les komen. :9
Ben onder de indruk!

@Framblij89
Bij jou ook inderdaad zoveel argumenten om toch nog maar even te wachten... Hoewel! Ik ken ook mensen in m'n omgeving die nu een opleiding doen en net de 1e 6 maanden van de tweede achter de rug hebben.. Maar goed, die hoor ik ook wel heel veel over hoe pittig het is. :+

@Jagärtrut
<3
Fantastisch dat helpen met bakken!

@avotar
Deze hier slaapt zelfs nog wel eens écht uit, langer dan wij, dus dat zit wel snor, maar goed, hoe wordt nummer 2... Oppas is hier buiten familie nog niet gelukt, maar de kinderen in de buurt zijn ook nog net te jong. Met een paar jaar is hier als het goed is ook aanwas die je makkelijker even neerzet voor een avondje uit.
Hebben jullie nu wel actie ondernomen om te zorgen dat het dan bij drie blijft? :+
  dinsdag 21 januari 2020 @ 21:12:26 #239
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_191136068
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 13:43 schreef Takkie88 het volgende:
Sofie heeft binnen anti-slip sokken aan van ewers. De antislip zit daarbij over de hele zool heen. Ik vind ze ideaal!
Ja ik ben ook fan van Ewers. De antislipsokken maar ook de gewone kniesokken en maillots.
pi_191137287
@aapieannie hier bobux slofjes. Aapie gaan bij thor steeds uit... Maar kblijf het proberen...

Wat heerlijk trouwens dat je met dreumes kan communiceren! Thor werd huilend wakker vannacht (standje krijsen) en toen ik vroeg of hij honger had en een flesje melk wilde was het... Stil... En hij zegt ja! Is het op de gok alles maar proberen dan over nu?

En ooh loopfietsje. Vanaf hoe oud kan dat ong? Wij hebben er al 1 gekregen met een half jaar... En can't wait! Haha
Misschien eerst wachten tot hij z'n bobbiecar snapt!
pi_191137956
Inmiddels zijn er slofjes met harde zool onderweg! Toch handig zon zwager die bij prenatal werkt O+

Ik heb de hoop dat met het voorjaar hier loopfietsjes gebruikt kunnen worden.
Vincent snapt al wel op de loopauto wat hij moet doen, Jeremy vind het vooral leuk als wij hem door de kamer rijden als hij erop zit haha!

Hebben jullie kleintjes ook zo'n plezier in bad? Letterlijk alles word hier natgespetterd O+
pi_191141070
NJ, B is al bijna 6 dan gaat het een stuk makkelijker, als spookje 6 is, doen jullie dat vast in 10 minuten ;)

Juul nog steeds ziek, dit keer tot 01:00 in haar eigen bed geslapen, daarna een kacheltje in ons bed gelegd. Vanochtend had ze 38,7 maar nu voelt ze niet warm aan. Er komt wel ineens allemaal snot los dus ik denk toch een flink verkoudheidsvirus.
Ze eet en drinkt (vannacht nog een flinke tuitbeker water leeggedronken) wel gewoon goed.

Juul zit op het KDV wel eens op een driewiel loopfiets. Hier hebben we er 1 met 4 en 1 met 2 wielen. Die met 4 wielen vindt ze stom en die met 2 dondert ze vanaf. Hopelijk als het weer beter weer is, oefenen in de speeltuin.
pi_191144798
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:33 schreef exode het volgende:
NJ, B is al bijna 6 dan gaat het een stuk makkelijker, als spookje 6 is, doen jullie dat vast in 10 minuten ;)

Juul nog steeds ziek, dit keer tot 01:00 in haar eigen bed geslapen, daarna een kacheltje in ons bed gelegd. Vanochtend had ze 38,7 maar nu voelt ze niet warm aan. Er komt wel ineens allemaal snot los dus ik denk toch een flink verkoudheidsvirus.
Ze eet en drinkt (vannacht nog een flinke tuitbeker water leeggedronken) wel gewoon goed.

Juul zit op het KDV wel eens op een driewiel loopfiets. Hier hebben we er 1 met 4 en 1 met 2 wielen. Die met 4 wielen vindt ze stom en die met 2 dondert ze vanaf. Hopelijk als het weer beter weer is, oefenen in de speeltuin.
Ik doel vooral op m'n vriendin, die heeft iets meer tijd nodig. :9

Krijgen jullie het wel een beetje rond om thuis te blijven met/voor Juul, of voldoende mensen achter de hand? Dat is het punt waar ik soms het meest tegenaan loop, 'even' vrij regelen als je kind ziek is. Andere mensen willen wel helpen, maar ja, je wil het toch het liefste zelf doen... :P
pi_191144838
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 15:07 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ik doel vooral op m'n vriendin, die heeft iets meer tijd nodig. :9

Krijgen jullie het wel een beetje rond om thuis te blijven met/voor Juul, of voldoende mensen achter de hand? Dat is het punt waar ik soms het meest tegenaan loop, 'even' vrij regelen als je kind ziek is. Andere mensen willen wel helpen, maar ja, je wil het toch het liefste zelf doen... :P
Juul gaat 2 dagen naar het KDV, maandag en donderdag. Op maandag werk ik 9 van de 10 keer thuis, dus dat gaat wat makkelijker. Ik moet dan echter wel avonden werken om de verloren tijd bij te trekken zeg maar. Op donderdag is het wel lastig. Ik ga er vanuit dat ik morgen thuis moet blijven met haar. Ik heb 4 vergaderingen staan dus dat wordt afzeggen. En ook weer avonden en misschien het weekend werken, want het is een drukke periode momenteel.

Mijn vriendin staat voor de klas, dus alleen in nood blijft zij thuis. Als zij niet gaat werken wordt haar klas opgesplitst of naar huis gestuurd omdat er geen vervanging is.

Ik kan dus wat makkelijker thuisblijven maar als het te vaak gaat gebeuren, wordt mijn manager niet al te blij. En soms kan het gewoon echt niet, dan neemt mijn vriendin een soort van zorgverlof op. En het betekent 's avonds aan het werk, niet ideaal maar werkbaar.

Ik had gisteren alleen snel gedoucht hoor, na het wegbrengen heb ik verder ontbeten en me verder gefatsoeneerd. Scheelt dat we allebei geen makeup dragen.
  woensdag 22 januari 2020 @ 15:28:20 #245
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_191145029
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 18:45 schreef NicolasJoy het volgende:

@:avotar
Deze hier slaapt zelfs nog wel eens écht uit, langer dan wij, dus dat zit wel snor, maar goed, hoe wordt nummer 2... Oppas is hier buiten familie nog niet gelukt, maar de kinderen in de buurt zijn ook nog net te jong. Met een paar jaar is hier als het goed is ook aanwas die je makkelijker even neerzet voor een avondje uit.
Ook oppas binnen de familie is wat lastig, maar goed. Het is wat het is.
Vaak is ook wel lastig. Ze zijn een hele week op school, 3 dagen BSO .. en dan zou je ze in het weekend ook nog eens door een ander laten regelen.
Eigenlijk kan het niet he.

quote:
Hebben jullie nu wel actie ondernomen om te zorgen dat het dan bij drie blijft? :+
Jazeker. De derde was een geplande keizersnede. En aangezien de boel toen toch open lag, hebben ze gelijk wat klipjes gezet.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 22 januari 2020 @ 16:06:30 #246
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191145490
Prul heeft weer oorontsteking... Hopelijk de laatste voor de buisjes. Ze is doodmoe, heel zielig, ziek en plakkerig. Ik trek dat vandaag niet zo heel goed en man is pas om zeven uur thuis. Nog 3 uur aftellen en me erbij neerleggen dat we friet eten. Prul eet toch al vier dagen niks (zaterdag voor het laatst bij Malteser thuis goed gegeten), dus dan hoeft het niet gezond.

En ik had een afspraak met de taxateur van de kopers van ons huis, staat die man twee uur te vroeg voor de deur. Prul sliep nog, huis nog een bende, ik in m'n joggingbroek... Lekker dan. Dat werkt zo toch niet!? :(
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 22 januari 2020 @ 16:39:54 #247
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_191145905
O heeft ook buisjes gehad, een maand of 2,5 geleden. En hoewel hij bij de controle vorige week een flinke ontsteking bleek te hebben waar hij antibiotica voor nodig had, hebben wij daar helemaal niets van gemerkt omdat hij non stop vrolijk is gebleven. Wel veel wakker, maar ook dat vrolijk. Dus blijkbaar scheelt het bij hem al enorm dat er door de buisjes geen druk meer op zijn trommelvliezen is, want voorheen was hij bij iedere ontsteking ontzettend zielig, met dikke tranen en blijven slaan op zn oren. Dus hier echt een succesverhaal wat dat betreft. Ook al heeft het blijkbaar niet een nieuwe ontsteking voorkomen.
pi_191148849
1 oorontsteking sinds de buisjes gehad (toen viel hij wel daardoor uit bed en brak zijn sleutelbeen ;) ) en die buisjes zitten er al 2,5 jaar in (en ze zitten nog steeds kreeg ik vandaag bevestigd).
Hier dus ook een succesverhaal..

Sterkte Tink, gelukkig is je man nu thuis denk ik :*
Ik had vandaag ook een minder blij kind, dan is zo’n dag lang..
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 23 januari 2020 @ 19:07:49 #249
74056 crew  ToT
pi_191162267
_O- Mini-ToT is dol op met lepels te spelen; die sleept hij overal naar toe en tikt er overal mee tegenaan en beweegt het tussen zijn handjes enz.

_O- Nu pakte hij net een lepel van de grond (waar hij een tijdje mee gespeeld had) en stak die herhaaldelijk in mijn mond om mij te voeren! Ranzig idee, maar het was die suuuuuuuper grote glimlach op zijn mondje wel waard! :@
pi_191170734
c_/ c_/ c_/ c_/ c_/ c_/ c_/ c_/ c_/

PFFFF, Juul is niet meer ziek, maar waardeloze nacht. Vanaf 2 uur 1,5 wakker geweest en zelfs tussen ons in leggen werkte niet. Ze was gewoon klaarwakker. Uiteindelijk sliep ze weer maar enorm onrustig. We hebben allebei geen oog meer dicht gedaan. Dan mis ik wel een logeerbed ofzo, dan slaapt 1 van ons 2 iig.

We denken dat er minstens 1 kies doorkomt, alles gaat haar mond weer in en ze kwijlt enorm. Qua tanden is ze klaar, maar we wachten nog op 4 kiezen.

Ik was gisteren een dag met haar thuis om goed uit te zieken, ze was hartstikke vrolijk ze was alleen constant B aan het zoeken. Riep hem ook bij elk geluid dat ze hoorde.
Toen hij thuis was van de BSO hebben ze naast elkaar, hoofden tegen elkaar Netflix zitten kijken. Echt mijn moederhart O+

Hoe gaat het Tink?? Wat beter met Prul?
  vrijdag 24 januari 2020 @ 10:54:38 #251
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_191171640
Wat een leed! Geef je haar dan wel iets, Exode? Zetpil paracetamol?

Hier supertrots op kleine O. Ze liet al een paar weken af en toe haar broek zakken. Gister deed ze het weer en toen zei ze er ‘ik moet plassen’ bij. Ik naar zolder om de pot (lag al jaren te verstoffen sinds grote broer) te zoeken, broek en luier omlaag en ja hoor. Sinds dat moment heeft ze het nog 2x gedaan. Ze vindt het gewoon leuk :)

Ook nog naar het cb geweest om te wegen en meten. Ze is nu 7995 gram en is 78 cm. Echt een inimini dus, maar ze groeit in een prachtige vloeiende lijn. Voor nu dus heel tevreden. Op naar haar verjaardag zondag :)
  vrijdag 24 januari 2020 @ 11:00:31 #252
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191171738
@exode: Nee, eigenlijk niet. Gisteren op de opvang ging het wonder boven wonder fantastisch (al kreeg ik wel twee complete setjes kleding en de slaapzak vol poep mee naar huis...), maar verder slaapt ze voor geen meter, is ze continu heel, heel zielig, weet ze zich geen raad met zichzelf en weet ik het ook niet meer zo goed.

Huisarts zegt: uitzieken...
KNO zegt: we gaan pas druppelen bij een loopoor...

En in de tussentijd gaat het al vijf dagen prut, heeft ze aanhoudende koorts, eet ze amper en plast ze veel, veel minder dan normaal -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191171998
Nee joh Tink, dat klinkt echt zo naar. Voor Prul maar zeker ook voor jou. Heb je een bad? Daar wordt Juul altijd rustig van en voor het drinken geven we haar dan een washand, daar gaat ze op zuigen.

Aventura, wij zijn niet zo van de zetpillen maar met die hoge koorts gaven we ze wel. Zodat ze wat bij kon komen. Nu geven we niets, ze heeft niet echt pijn, of echt niet. Ze eet gewoon en is vrolijk maar slapen gaat gewoon slecht. En alles gaat dus die mond in, varierend van de rand van de salontafel tot Duplo blokken, op alles bijt ze.
We geven al tandendruppels en ze mag haar lievelingsknuffel mee uit bed nemen. Daar kauwt ze nu steeds op.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 11:53:41 #254
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191172514
Mijn man heeft haar - dik ingepakt - even meegenomen naar de supermarkt, zodat ik heel even kon ademhalen en een artikel kon aftypen (mijn blad moet vandaag de deur uit, handige timing dit). Die komen zo thuis en dan gaat ze lekker in bed. Hopen dat ze even slaapt dan.

En overal op bijten is zooo herkenbaar. Prul heeft naast de koorts en oorontsteking ook tandjespijn, denk ik. Vuurrode wangen, kwijlen als een malle, overal op bijten, enz. De gekoelde bijtringen zijn hier favoriet momenteel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 25 januari 2020 @ 10:28:00 #255
74056 crew  ToT
pi_191186211
-O- Mini-ToT is de laatste tijd vrij vaak overstuur, zowel overdag als 's nachts. Zeker als 1 van ons beiden niet bij hem is. Ontwikkelingssprongetje?
Zijn onderste hoektandjes zijn ook door aan het komen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 25 januari 2020 @ 11:53:49 #256
74056 crew  ToT
pi_191187127
Even "Oei, ik groei!" er bij gepakt. Qua leeftijd zou hij geen sprongetje moeten hebben, maar vrijwel de HELE lijst van zo'n sprongetje gaat nu op voor hem! _O- :')
pi_191187350
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 11:53 schreef ToT het volgende:
Even "Oei, ik groei!" er bij gepakt. Qua leeftijd zou hij geen sprongetje moeten hebben, maar vrijwel de HELE lijst van zo'n sprongetje gaat nu op voor hem! _O- :')
Ja het zou inderdaad kunnen dat ‘ie hierna weer wat nieuws kan :9 snachts is het hier ook weer raak.. jongedame was om half 3 klaar wakker en sliep pas om half 5. Heb er niks van meegekregen want lag heerlijk in een diepe slaap maar m’n vriend kon dus niet meer slapen :')

Hier wordt er volop “NEE!” gezegd :') begint het nu al...

Geven jullie trouwens kaas (belegen bijv) aan jullie kindjes? Volgens Voedingscentrum en cb zit er teveel zout in dus liever niet, maar frum is er helemaal gek op. Ik weet niet beter dan dat ik vroeger tosti’s als de malle vrat.. maargoed.
pi_191187394
Ja hoor, hij eet het alleen niet elke dag en als ik het geef dan ook alleen in de ochtend óf middag.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 25 januari 2020 @ 12:16:42 #259
74056 crew  ToT
pi_191187416
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 12:10 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Ja het zou inderdaad kunnen dat ‘ie hierna weer wat nieuws kan :9 snachts is het hier ook weer raak.. jongedame was om half 3 klaar wakker en sliep pas om half 5. Heb er niks van meegekregen want lag heerlijk in een diepe slaap maar m’n vriend kon dus niet meer slapen :')

Hier wordt er volop “NEE!” gezegd :') begint het nu al...

Geven jullie trouwens kaas (belegen bijv) aan jullie kindjes? Volgens Voedingscentrum en cb zit er teveel zout in dus liever niet, maar frum is er helemaal gek op. Ik weet niet beter dan dat ik vroeger tosti’s als de malle vrat.. maargoed.
Wij vermijden suiker, zout en verzadigde vetten voorlopig nog even zo veel mogelijk.
Volkoren biscuitjes geven we zo af en toe wel, maar verder gewoon gezond spul. :)
pi_191187590
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 11:53 schreef ToT het volgende:
Even "Oei, ik groei!" er bij gepakt. Qua leeftijd zou hij geen sprongetje moeten hebben, maar vrijwel de HELE lijst van zo'n sprongetje gaat nu op voor hem! _O- :')
Onderschat die hoektandjes niet hoor. Toen die bij oudste doorkwamen was hij echt niet te doen. Ik werd er helemaal gek van.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 25 januari 2020 @ 12:34:28 #261
74056 crew  ToT
pi_191187613
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 12:31 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Onderschat die hoektandjes niet hoor. Toen die bij oudste doorkwamen was hij echt niet te doen. Ik werd er helemaal gek van.
Snap ik! :Y
Ja een paar keer gilde hij het echt uit terwijl hij naar zijn onderkaak greep! ;(
Kwijlen doet hij ook als een malle.
  zaterdag 25 januari 2020 @ 12:34:56 #262
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191187617
Prul lust geen kaas, maar krijgt wel af en toe smeerkaas, ook al is dat ook niet per se gezond. Ze krijgt ook 100% stroop, pindakaas en zuivelspread. En af en toe een biscuitje, vind ik niks mis mee. Ik vind alles verbieden nu ingewikkelder en minder 'gezond' dan leren dat alles oké is, maar sommige dingen met wat meer mate dan anderen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191187692
mijn eerste waren we ook voorzichtig. Geen zout, geen koekjes, etc. Ik geloof dat nummer 1 voor z'n tweede verjaardag niet taart had gegeten.

Nummer 2 daarentegen is een ander verhaal :')
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 25 januari 2020 @ 12:45:57 #264
74056 crew  ToT
pi_191187752
Mini-ToT heeft trouwens ook de reflexen van een roofdier zeg, Jezus! :X
Is-ie overstuur en loop ik met hem in de armen rond, dan heb je kans dat hij INEENS als een bliksemschicht naar iets grijpt waar we in de buurt komen, met name de hangende lamp en het bordje "Baby's room" aan de deur van zijn kamer.

Echt zo huilerig, hangerig en troosteloos, en dan ineens WHAM!!!! :')
pi_191187840
De oudste dronk pas met 3,5 voor het eerst iets anders dan melk en water.
Js was toen 2 en weigerde meteen water te drinken, dus die kreeg toen af en toe wat diksap.
Nummer drie ging er afgelopen week vandoor met de groene icetea van een van de jongens _O-

Ik geloof dat ik zelf ook iets gemakkelijker ben geworden ;)
pi_191188673
B van 6 heeft tot hij 2 jaar was amper tot geen suiker etc op. Dat gaat bij een tweede toch lastiger :D Juul ziet dingen eten. EN wij legden B wel eens op bed en gingen daarna pas zelf avondeten. Dat doen we niet meer, we eten altijd met zijn 4en. Kortom Juul krijgt wel dingen binnen waar we B te jong voor vonden.

Al eet ze nog steeds gezonder dan ikzelf _O- Ze zijn allebei gek op fruit en rauwkost en drinken veel water. B lust geen Danone, chocomel, fristi en al die andere zoete meuk. Hij vindt het echt enorm vies. Dus dat ziet Juul ook niet voorbijkomen.

Kaas blieft mevrouw niet overigens, terwijl wij er alle3 gek op zijn.

Ik moet eerlijk bekennen dat wij al een tijdje zijn gestopt met opzoeken wat ze wel en niet mag eten. Het enige wat we 100% vermijden is snoep, rauw vlees, rauwe vis, ander drinken dan water (en 1x per dag een beetje diksap). Zelf doen we nooit ergens zout in, ze krijgt dus alleen zout binnen via vleeswaren of 1 x per week wat chipjes.

Zondag is het bij ons tosti dag, B voetbalt dan en daarna ga ik tosti's bakken. Die vindt Juul ook erg lekker, maar verder dan en halve komt ze niet. Gesmolten kaas lust ze dus wel.
  zaterdag 25 januari 2020 @ 15:01:48 #267
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191189211
Ik gaf op dreumesleeftijd allang kaas. Lekkere boerenkaas van de markt. Met mate, maar dat is soms 3 boterhammen achter elkaar en dan een week niet. Ook voor zout geldt: het is toch een optelsom en ik maak die gevoelsmatig per week. Verder vind ik kaas wel een soort basisbehoefte :Y) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_191189311
Sowieso, kaas :9
pi_191191238
Pff, U. heeft voor het eerst luieruitslag. Nu zelf met open wondje. :'(
Hij poept sinds 2 weken opeens 6 keer per dag, dunnere ontlasting dan normaal. Kiezen?
Protège moi de mes désirs.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 25 januari 2020 @ 18:28:45 #270
74056 crew  ToT
pi_191191433
Meneertje is trouwens ineens ook bang voor zijn schaduw! _O- We zaten ons al af te vragen waarom hij in heel rare rondjes bleef kruipen, maar toen zagen we dat de verschillende lampen verschillende schaduwen projecteerden en als hij van de één weg kroop, verscheen er weer een schaduw door een andere en moest hij weer een andere kant uit kruipen! _O-
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 25 januari 2020 @ 18:30:05 #271
74056 crew  ToT
pi_191191449
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 18:10 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Pff, U. heeft voor het eerst luieruitslag. Nu zelf met open wondje. :'(
Hij poept sinds 2 weken opeens 6 keer per dag, dunnere ontlasting dan normaal. Kiezen?
Heeft-ie toevallig ook last van de tandjes? Dan hebben ze wel vaker diarree, heb ik begrepen. :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 25 januari 2020 @ 18:31:12 #272
74056 crew  ToT
pi_191191470
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 14:07 schreef exode het volgende:
B van 6 heeft tot hij 2 jaar was amper tot geen suiker etc op. Dat gaat bij een tweede toch lastiger :D Juul ziet dingen eten. EN wij legden B wel eens op bed en gingen daarna pas zelf avondeten. Dat doen we niet meer, we eten altijd met zijn 4en. Kortom Juul krijgt wel dingen binnen waar we B te jong voor vonden.

Al eet ze nog steeds gezonder dan ikzelf _O- Ze zijn allebei gek op fruit en rauwkost en drinken veel water. B lust geen Danone, chocomel, fristi en al die andere zoete meuk. Hij vindt het echt enorm vies. Dus dat ziet Juul ook niet voorbijkomen.

Kaas blieft mevrouw niet overigens, terwijl wij er alle3 gek op zijn.

Ik moet eerlijk bekennen dat wij al een tijdje zijn gestopt met opzoeken wat ze wel en niet mag eten. Het enige wat we 100% vermijden is snoep, rauw vlees, rauwe vis, ander drinken dan water (en 1x per dag een beetje diksap). Zelf doen we nooit ergens zout in, ze krijgt dus alleen zout binnen via vleeswaren of 1 x per week wat chipjes.

Zondag is het bij ons tosti dag, B voetbalt dan en daarna ga ik tosti's bakken. Die vindt Juul ook erg lekker, maar verder dan en halve komt ze niet. Gesmolten kaas lust ze dus wel.
Rauwe vis; mini-ToT vreet al sinds-ie een half jaar oud is bijna wekelijks wel een harinkje. :P Maar da's toch wel anders dan gewone rauwe vis. :)
pi_191192151
Hallo mensen, ik ben er ook nog! Afgelopen tijd kon ik vaak niet de energie/motivatie vinden om het forum te bezoeken, te lezen en te reageren. Mijn hoofd was, denk ik, een beetje te druk. Komende woensdag nog even knallen op het werk vanwege een audit en daarna lekker 1 dag in de week ouderschapsverlof! Voornemen is weer wat actiever te worden!

Ik heb even de laatste 2 pagina's gelezen en lees veel ontwikkelingen bij de dreumesen hier! Onze madame doet het echt super en ze is zo lief (maar dat vind vast elke ouder van zijn/haar kind). Ze is inmiddels net de 17 maanden gepasseerd en we lijken de ene na de andere groeispurt te hebben... Maat 86 is nu wel haar kledingmaat en qua schoenen laatst maat 24! gekocht (eerste paar had ze stuk gelopen en was wel wat klein geworden).

Madam stapt overal heen en luistert eigenlijk best wel goed om met je mee te lopen! Het praten gaat hier best wel aardig en ze probeert ook actief woorden na te zeggen. Ze snapt echt superveel van wat we zeggen en doet zo nu en dan ook kleine klusjes (iets in prullenbak gooien of boodschappen naar keuken brengen). Ik ben helemaal verliefd!

Vorige week zijn we naar Ouder&kind-zwemmen geweest en dat was helemaal het einde. Alleen 2 dagen erna zaten haar billen opeens onder de bultjes en daarna volgden de benen, gezicht en handen... oftewel de waterpokken. Je kunt ze maar alvast gehad hebben! Buiten wat vlekjes eigenlijk heel weinig last gehad, ze is gewoon altijd haar vrolijke zelf.

Qua eten zijn we hier ook al minder kieskeurig, ze krijgt ook wel hapje appeltaart of iets anders dat we zelf hebben. Eierkoek kun je eigenlijk niet eens mee in je hand zitten of ze hapt er zo een stuk af! Snoep hebben we nauwelijks in huis en krijgt ze ook niet. Drinken is water/thee/melk. Zout krijgt ze ongetwijfeld binnen door wat vleeswaren of een zakje dat we gebruiken bij het koken. Momenteel wil soms het avondeten er alleen is als er appelmoes doorheen gaat... (behalve bij pasta).

Ik heb niet geprobeerd te reageren op alles en iedereen, maar ik ga weer mijn best doen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 14% gewijzigd door MissEnergy op 25-01-2020 19:23:26 ]
  zondag 26 januari 2020 @ 13:49:42 #274
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_191202148
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 12:10 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Geven jullie trouwens kaas (belegen bijv) aan jullie kindjes? Volgens Voedingscentrum en cb zit er teveel zout in dus liever niet, maar frum is er helemaal gek op. Ik weet niet beter dan dat ik vroeger tosti’s als de malle vrat.. maargoed.
Ik eet zelf echt zoveel kaas en daardoor iedereen hier in huis ook best wel veel (wel iets minder). :D Alleen feta gaat er bij de kinderen niet in. En mijn 13 jarige lust geen grana padano, maar de kleine meneer wel (over de pasta pesto enzo).

Ik let eigenlijk totaal niet op wat instanties als een voedingcentrum zegt. We eten waar we op dat moment zin in hebben/lekker vinden en proberen daarbij logisch na te denken en alles met mate. Behalve kaas dus :+

Alleen met frisdranken en dingen als filet american ben ik moeilijk, dat krijgen ze niet.
pi_191204863
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 18:31 schreef ToT het volgende:

[..]

Rauwe vis; mini-ToT vreet al sinds-ie een half jaar oud is bijna wekelijks wel een harinkje. :P Maar da's toch wel anders dan gewone rauwe vis. :)
Wij eten gemiddeld 1x per maand sushi, dan krijgt Juul er geen met rauwe vis.

Gisteren op een feestje/borrel heeft ze echt van alles op. Op een gegeven moment had ze een rietjesbeker gekaapt met icetea (die prikloze) en die ging aardig op....

Ik heb alleen de cherrytomaatjes en wortels (te groot formaat) op een hogere tafel gezet toen ik die zag staan.
pi_191207339
Stukjes kaas krijgt ze hier soms klein stukje van een plakje. Huttekase gaat er hier niet in. Chips krijgt ze niet, soms wel kaal toastje.

Vanavond hadden we (diepvries)pizza en krijgt ze haar eigen eten en kleine hapjes van ons eten. Overigens een slokje Appelsap gesdr ze wel eens op en is ook lekker... Kleine veelvraat die kids van ons!
pi_191207946
#slapenisvoorbabies Aldus onze dochter :9 Als het even kan slaapt ze overdag gewoon niet. }:|
pi_191208272
Oei dat is niet lollig geen middagslaapje, houdt ze dat vol of is ze eind van de dag dan erg Chago?

Wij hebben nachten van 12 a 13 uur en dan overdag ongeveer 1.5 uur slapen. Van mij mag dat voorlopig nog wel even duren. Ik vraag me wel af hoe dat straks moet met peuterspeelzaal waarvan 1 dagdeel in de middag kan zijn...
pi_191208382
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 20:20 schreef MissEnergy het volgende:
Oei dat is niet lollig geen middagslaapje, houdt ze dat vol of is ze eind van de dag dan erg Chago?

Wij hebben nachten van 12 a 13 uur en dan overdag ongeveer 1.5 uur slapen. Van mij mag dat voorlopig nog wel even duren. Ik vraag me wel af hoe dat straks moet met peuterspeelzaal waarvan 1 dagdeel in de middag kan zijn...
't is wel vaker raak de laatste tijd.. Of niet willen slapen, of maximaal 15-20 minuten stil. Ze is dan vanaf 18u echt wel minder gezellig, maar nu is ze ook al sinds 20u aan het 'kletsen' in bed..

Normaal is het hier vaak ~ 2 uur overdag (één dutje) en dan een nacht van circa 11 uur. Momenteel slaapt ze totaal op 24 uur tussen de 9 en 10 uur denk ik, maximaal.. Veel wakker. Helaas.
pi_191208448
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 20:27 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

't is wel vaker raak de laatste tijd.. Of niet willen slapen, of maximaal 15-20 minuten stil. Ze is dan vanaf 18u echt wel minder gezellig, maar nu is ze ook al sinds 20u aan het 'kletsen' in bed..

Normaal is het hier vaak ~ 2 uur overdag (één dutje) en dan een nacht van circa 11 uur. Momenteel slaapt ze totaal op 24 uur tussen de 9 en 10 uur denk ik, maximaal.. Veel wakker. Helaas.
Dan maar hopen dat dit tijdelijk is... Klinkt niet als lang vol te houden voor haar zo!

Wij hebben ook wel paar weken gehad dat middagslaapje erg kort was. Opeens ging het toen wel weer goed en werd het langer.
  maandag 27 januari 2020 @ 11:23:19 #281
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_191215517
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 19:55 schreef NicolasJoy het volgende:
#slapenisvoorbabies Aldus onze dochter :9 Als het even kan slaapt ze overdag gewoon niet. }:|
Hier ook geen slaapje meer. Maar ze is dan ook ‘al’ 2! Sinds gister :)
pi_191215919
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 11:23 schreef Aventura het volgende:

[..]

Hier ook geen slaapje meer. Maar ze is dan ook ‘al’ 2! Sinds gister :)
Gefeliciteerd! :*
Protège moi de mes désirs.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 27 januari 2020 @ 11:55:38 #283
74056 crew  ToT
pi_191215984
-O- Mini-ToT krijgt steeds meer moeite met in z'n eentje te slapen op zijn eigen kamertje.
Zijn ritme verschuift daardoor ook meer naar overdags slapen en 's nachts spoken.
Afgelopen nacht grotendeels maar tussen ons in laten slapen en rond een uurtje of 5 is hij in zijn eigen bedje gelegd. Niet veel later was het weer raak! :')
pi_191216034
Gefeliciteerd Aventura!

Juul heeft 2 nachtstanden: 12 uur achter elkaar slapen of spoken en alleen maar bij ons willen zijn. Er zit geen stand tussen. Vannacht na 5 keer teruggaan opgegeven en haar bij ons gelegd. Kortom kofffiieeeee.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 27 januari 2020 @ 11:59:58 #285
74056 crew  ToT
pi_191216052
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 11:58 schreef exode het volgende:
Gefeliciteerd Aventura!

Juul heeft 2 nachtstanden: 12 uur achter elkaar slapen of spoken en alleen maar bij ons willen zijn. Er zit geen stand tussen. Vannacht na 5 keer teruggaan opgegeven en haar bij ons gelegd. Kortom kofffiieeeee.
Koffie is vaak idd echt een noodzaak. :X
Soms wat afwisselen met ginseng-thee of een blikkie energy-drink! :')
  maandag 27 januari 2020 @ 13:01:48 #286
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_191216910
Gefeliciteerd Aventura!

Beterschap voor Prul :*.

Hier geven wij geen rauwe vlees(waren) en let ik wel een beetje op met zout en suikers, maar laatst pikte hij heel snel een soesje van tafel en dan is dat geen ramp. Ik vind de context wel heel belangrijk, dus niet zoet op zoet op zoet.

Pfff. Hier zit meneer in een sprong en dat merk je goed aan het niet slapen. Hij sliep 20 minuten, toen ging de bel en was het klaar. Normaal slaapt hij daar gewoon doorheen en nu ligt hij boven te jammeren en moet ik hem er zo uithalen terwijl ik me eigenlijk wilde voorbereiden op een belangrijk gesprek dat ik straks heb :'). Top.
pi_191217238
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 11:23 schreef Aventura het volgende:

[..]

Hier ook geen slaapje meer. Maar ze is dan ook ‘al’ 2! Sinds gister :)
Gefeliciteerd! Dan zou ik ook niet meer slapen hoor! :9
pi_191217571
Kijk deze 2 nou.....ze zaten samen op de trap te wachten totdat wij klaar waren om te gaan. Ze hadden vooral lol samen, Juul was aan het 'kletsen' en B aan het vertalen.

Ze zijn zo groot al :o En juul moet en zal ineens elke dag staartjes, ze wijst steeds op haar hoofd en zegt 'saartjes' O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191217715
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 13:55 schreef exode het volgende:
Kijk deze 2 nou.....ze zaten samen op de trap te wachten totdat wij klaar waren om te gaan. Ze hadden vooral lol samen, Juul was aan het 'kletsen' en B aan het vertalen.

Ze zijn zo groot al :o En juul moet en zal ineens elke dag staartjes, ze wijst steeds op haar hoofd en zegt 'saartjes' O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo zijn het ineens echt twee grote kinderen joh! :o O+
pi_191222337
Gefeliciteerd Aventura!

Wat schattig exode, echt een eigen wil met staartjes! Madam probeert haar eigen naam te zeggen en wijst dan naar zichzelf.

Hier nog geen slaapissues gehad, hopelijk blijft dat zo!
  maandag 27 januari 2020 @ 20:13:57 #291
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_191222685
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 13:55 schreef exode het volgende:
Kijk deze 2 nou.....ze zaten samen op de trap te wachten totdat wij klaar waren om te gaan. Ze hadden vooral lol samen, Juul was aan het 'kletsen' en B aan het vertalen.

Ze zijn zo groot al :o En juul moet en zal ineens elke dag staartjes, ze wijst steeds op haar hoofd en zegt 'saartjes' O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+! Zo zoet.
pi_191223431
Opvoeden is soms al een hele kunst zo met (amper) anderhalf. Op de opvang is mevrouw niet makkelijk, luistert niet zo goed en is af en toe (te) fysiek naar de andere kinderen. Ze is er echt de baas zeg maar. (Oudste van de groep ook, andere kinderen erg onderdanig). In andere groepen kinderen herken ik dit gedrag echt niet zeg maar. Maar ja, verwachten dus wel van ons dat wij de oplossing aandragen...
pi_191223622
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 20:50 schreef NicolasJoy het volgende:
Opvoeden is soms al een hele kunst zo met (amper) anderhalf. Op de opvang is mevrouw niet makkelijk, luistert niet zo goed en is af en toe (te) fysiek naar de andere kinderen. Ze is er echt de baas zeg maar. (Oudste van de groep ook, andere kinderen erg onderdanig). In andere groepen kinderen herken ik dit gedrag echt niet zeg maar. Maar ja, verwachten dus wel van ons dat wij de oplossing aandragen...
Naar een groep overplaatsen met oudere kinderen? Ik merk dat Bikkel nu wel echt toe is aan een andere sociale ontwikkeling dan alleen kunnen spelen met de kleintjes.

Hier is de 18 maanden slaapregressie begonnen :Z
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_191223704
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2020 20:58 schreef Wolken het volgende:

[..]

Naar een groep overplaatsen met oudere kinderen? Ik merk dat Bikkel nu wel echt toe is aan een andere sociale ontwikkeling dan alleen kunnen spelen met de kleintjes.

Hier is de 18 maanden slaapregressie begonnen :Z
Eerder deden ze dat vrij makkelijk, of ja, makkelijk.. Makkelijker, maar sinds er 'een kind' bijna stikte in speelgoed bij de oudere groep zijn de regels aangescherpt. Laat ons dat kind nu dat kind zijn dat de regels deed aanscherpen en nu het kind zijn dat er nadeel van ondervind. :9 Maar denk inderdaad dat ze eigenlijk toe is aan nieuwe uitdagingen en dat alleen de oudere groep die kan gaan brengen. Met kinderen van familie en vrienden is ze echt totaal anders, veel afwachtender..

Oei. Die slaan wij over! :9 Hoop ik, haha!
pi_191223769
Die staartjes O+
Stiekem jaloers, nog niet zoveel haar hier ;)
pi_191223848
Ik vergat de laatste weken steeds DFD, dus doe wel even een foto tussendoor!

Voor het eerst ooit naar de kapper! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191223974
Wat een hoop slaapissues hier. Sterkte voor een ieder die erin zit.

Exode, jouw foto O+.

Aventura: gefeliciteerd!

Nicolas, is er ook een peutergroep? Wanneer mag ze daar naar toe?

Slapen:
Hier gaat het slapen ‘s nachts goed sinds meneer bij 1,5 jaar definitief over ging op één dutje.
Op de opvang slaapt hij overdag 1,5 à 2 uur, thuis slaapt hij overdag tussen de 2 en de 3 uur. ‘s Nachts slaapt hij de klok rond.
Als hij nu ooit wakker wordt ‘s nachts, heeft dat een reden (tandenleed, ziek, fiep kwijt).

Wij verlangen nu naar de praat-update. Mars wil veel vertellen, kletst ook de hele dag, maar het is vooral een hoop gebrabbel. Hij huilt veel uit onbegrip/onmacht. Hij wil zoveel, snapt zoveel maar kan zich nog niet voldoende uiten zodat we hem begrijpen. Het leven van een dreumes gaat niet over rozen... en het leven van zijn ouders evenmin.
Maar dat komt wel weer goed.

Hij is zo leuk, echt dol op zijn broer, noemt momenteel iedereen papa, krijgt eindelijk steeds meer haar, en eindelijk meer tanden, en haar op zijn tanden.
Hij is temperamentvoller dan zijn broer, ondernemender ook, meer een durfal, maar ‘s avonds voor het slapen gaan nog altijd mijn lieve kleine baby O+. Mijn Marsje O+.
pi_191224049
@Malteser
Zeker, maar daar mag ze eigenlijk pas met 2 jaar heen, dus dat duurt nog 6,5 maand.. Ik heb alleen het idee dat ze er eigenlijk al aan toe is. Eerder waren ze daar dus soepeler in..

Grappig dat 'ie bij jou thuis meer slaapt dan op de opvang, hier zien we het juist andersom!
Super leuk wel dat hij al de hele dat kletst. Snapte je dan maar wat hij met alles bedoeld... :9
pi_191225863
Even een *O* tussendoor. Vanavond Sofie voor het eerst op een potje gezet en zelf ook op de wc gaan zitten. Eerst wilde ze er gelijk van af. Toen ik zei dat ze even mocht blijven zitten en mocht plassen. Keek ze heel geconcentreerd en plaste ze! Ze was helemaal blij daarna *)
Hoe trots kun je zijn op een plasje in een potje :D :P
pi_191228258
@NicolasJoy, het klinkt alsof ze haar eigen glazen heeft ingegooid! Hopelijk duurt het niet 6,5 maand en wil de opvang eerder iets doen in verband met haar gedrag? Ze zijn ook echt geen babies meer hè, ook om te zien niet!
Tot nu toe heb ik zelf gespeeld voor kapper door stukjes van haar pony af te halen, ze zal er over paar maanden ook eens aan toe zijn. Bleef ze een beetje zitten?

Nog een 18 maanden, maar hopelijk slaan we de regressie over. Als Madame bij oma in bedje slaapt, lijkt ze langer te slapen dan thuis! Wel grappig. Langer op de opvang kan ik me wel voorstellen ivm alle drukte en indrukken. Hoewel korter ook wel, want je wil natuurlijk niets missen! Wij zijn overigens al maanden over op 1 slaapje (denk met 14,5 maand ongeveer).

@Takkie88, wat knap een plasje op de pot! Ik zou ook heel blij zijn. Hoe oud is ze nu? Wij hebben al wel een potje gekocht en soms gaat ze er voor de lol opzitten als een stoeltje (met kleren aan).

Hier gaat praten echt al met woorden en soms ook met wijzen. Gelukkig niet veel gestampt, alleen als ze niet mag wat ze wil en er in blijft hangen. Dat praten is zo leuk en lief! Hoe verliefd kun je zijn op je kindje!
pi_191229078
En dicht!
Protège moi de mes désirs.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')