Tot, wat een verschil hè. Mooi jongetje hebben jullie!
Belle: gefeliciteerd met Casper! Tot binnenkort bij de peuters.
Hier gaat het goed, Mars’ vinger is al weer wat minder rood dan gisteren. De AB doet dus zijn werk. Beetje jammer alleen voor het kind dat hij ook tegelijkertijd zijn kiezen krijgt. Eentje is er door, de ander staat op knappen. Hij krijgt het wel voor zijn kiezen.
Caspertje, van harte! Wat een dotje toch ook.. Günther volgt morgen, qua verhuizing naar peutertopic
Dude lijkt overigens na langdurige kerstvakantie van mijn lief in protest tegen het overdags ontbreken van papa: sinds afgelopen maandag slaapt -ie ineens rond de drie uur aaneengesloten 's middags terwijl -ie de afgelopen tijd juist nog maar een paar dagen per week überhaupt een middagdut deed en dan maar een uurtje! Maf. Lijkt wel middenin een groeispurtje te zitten - ik denk dat we binnenkort de tweecijferige maten achter ons zullen moeten laten: over naar 104! Kost vast ook energie.
LBF en Casper gefeliciteerd! Hij is al een echte peuter om te zien!
Een baby verandert het eerste jaar hard maar in de dreumesleeftijd worden het ineens echt mensjes! Elke dag verandert/ontwikkelt er voor mijn gevoel wel iets.
Fijn dat het met Mars weer beter gaat! Nu maar hopen dat die kiezen snel doorkomen. Sterkte voor alle kleine ventjes met piemelleed!
Op woensdag 8 januari 2020 20:29 schreef minilot het volgende: Caspertje, van harte! Wat een dotje toch ook.. Günther volgt morgen, qua verhuizing naar peutertopic
Dude lijkt overigens na langdurige kerstvakantie van mijn lief in protest tegen het overdags ontbreken van papa: sinds afgelopen maandag slaapt -ie ineens rond de drie uur aaneengesloten 's middags terwijl -ie de afgelopen tijd juist nog maar een paar dagen per week überhaupt een middagdut deed en dan maar een uurtje! Maf. Lijkt wel middenin een groeispurtje te zitten - ik denk dat we binnenkort de tweecijferige maten achter ons zullen moeten laten: over naar 104! Kost vast ook energie.
104, holy moly! Dat draagt mijn kleuter niet eens. Nu is dat een hele kleine vierjarige, I know. Maar zelfs mijn grote dreumes zie ik in april niet in maat 104 zitten. En dat slapen, dat is ook wat, hahaha! Morgen nog plannen qua verjaardagsviering?
Moest lachen om Maltesers kiezengrapje maar voor Mars is het wel sneu, beterschap
Ook voor de jongens van exode en luna!
Wat een beer is die Günther toch, met zijn 104
Jip is een kilo afgevallen, hij zat al ruim in 86 maar nu al helemaal maar hij zal het er vast wel snel weer bij eten. Vorig jaar trok het ook wel aardig bij.
Bedankt nog voor de felicitaties Toen hij vanochtend vertelde dat hij pitataas (pindakaas) op het brood had voelde het ook wel alsof ik met een peuter aan tafel zat
Prul is natuurlijk pas 13,5 maand, maar past qua breedte nog prima in 68. Qua lengte gaat 74 nu langzamerhand beter passen. Ik denk dat die in 80 zit als ze twee is ofzo.
We hadden de eerste spuugvrije nacht sinds zondag!
Welpje zit met 15 maanden al een tijdje in maat 92. Geen idee welke maat hij met 2 jaar zal hebben. Ketel zal toen wel in 104 gezeten hebben denk ik. Die zit nu met 4 jaar al even in 122.
Gefeliciteerd Minilot!!! 2 jaar Tot over 6 maanden in het peutertopic. En applaus voor spuugvrij bij Luna
Juul zit in maat 92, sommige dingen kopen we inmiddels in 98. B van bijna 6 is lang maar dun, die past 122 maar met broeken richting 128. Alles skinny of superskinny en vergeleken met hem is Juul slank. B was echt een enorme beer tot iets van 2,5 jaar.
Juul gaat nu echt snel met woorden, ze kent er steeds meer en combineert ze soms ook per 2.Zoals 'Mama thuis' en 'Ikkieik bed' (dat is Dikkie Dik) Zo leuk. Ze maakt zich daardoor ook steeds duidelijker wat frustratie scheelt. Maar echt dat gillen, daar word ik soms krankjorem van. Ik ken dat niet van B, Juul kan echt zo hard en hoog gillen. Als iets haar niet zint, als ze iets niet mag etc. Pffff, ik lees her en der dat het niet zo ongewoon is en dat het een kwestie van 'uitzitten' is. Natuurlijk negeren we het niet, maar ik geloof dat we er verder weinig aan kunnen doen.
Ohja dat gillen. Prul heeft dat inmiddels ook onder de knie. Ook de eerste dreumesdriftbuien zijn gearriveerd. Tot nu toe heeft ze heel snel door dat het geen zin heeft om driftig te gaan lopen doen, ben benieuwd of dat zo blijft...
Oh, en ze at eergisteren en de dag ervoor gewoon bijna een volwassenenportie zuurkoolstampot. Waar is mijn baby gebleven? Ze wilde zelfs m'n spek (maar kreeg dat niet)
We hebben bij ons thuis een pittig ding rondlopen nu. Huilen om (ogenschijnlijk) niks, gooien, rollen, boos, vroeg moe.. Mevrouw lijkt zichzelf onwijs in de weg te zitten en niets is goed. Baaldag lijkt 't. Dat i.c.m. een vriendin die 50/50 van de tijd in bed/op de bank ligt, zo nu en dan naar het toilet rent om te spugen, maar vooral moe en misselijk is, is het best pittig. Als ik thuis ben is het nu even volle focus op zeg maar alles. Voorbereiding.
@wieksel: gefeliciteerd met je dreumes! Wat een bink al!
Aan kledingmaten en gewicht vergelijken laat ik Sofie maar niet meedoen hier ze eindigt onderaan de lijst, zelfs met de verse dreumesen erbij.
Sofie begint ineens te “praten”! of nou ja ze maakt dierengeluiden. In 2 dagen maakt ze ineens het geluid van een hond, koe, schaap en poes als we vragen welk geluid het betreffende dier maakt. Hopelijk is dit een start van de rest van de spraakontwikkeling!
Hai allemaal! Kennen jullie mij (en dochter O. nog)? Ik had Fok even op een laag pitje, maar nu lees ik toch weer even wat topics door. Zo ook deze De baby’tjes die nog ‘ken’ (van lichting eind 2017/begin 2018 zijn alweer haast peuters! Wat vliegt de tijd. Héel mooie foto’s voorbij zien komen! Met O. is het, bijna 2 jaar nadat ze te vroeg en veel te klein was geboren, uitstekend! Nog steeds erg mini met 8 kilo en 79 cm, maar al wel een hele tante in doen en laten. Zeer welbespraakt (ze maakt al zinnen), grappig en stoer. Ze ontwikkelt zich op alle fronten goed en verbaal heeft ze dus zelfs een dikke voorsprong. Binnenkort weer naar de kinderarts voor het halfjaar, maar daar verwacht ik niets geks van. Wel heeft de arts gezegd dat, als ze geen inhaalgroei laat zien, op haar vierde in aanmerking komt voor groeihormonen. Maar zover is het nog lang niet. Eind deze maand wordt ze dus alweer 2!
Op donderdag 9 januari 2020 20:01 schreef Aventura het volgende: Hai allemaal! Kennen jullie mij (en dochter O. nog)? Ik had Fok even op een laag pitje, maar nu lees ik toch weer even wat topics door. Zo ook deze De baby’tjes die nog ‘ken’ (van lichting eind 2017/begin 2018 zijn alweer haast peuters! Wat vliegt de tijd. Héel mooie foto’s voorbij zien komen! Met O. is het, bijna 2 jaar nadat ze te vroeg en veel te klein was geboren, uitstekend! Nog steeds erg mini met 8 kilo en 79 cm, maar al wel een hele tante in doen en laten. Zeer welbespraakt (ze maakt al zinnen), grappig en stoer. Ze ontwikkelt zich op alle fronten goed en verbaal heeft ze dus zelfs een dikke voorsprong. Binnenkort weer naar de kinderarts voor het halfjaar, maar daar verwacht ik niets geks van. Wel heeft de arts gezegd dat, als ze geen inhaalgroei laat zien, op haar vierde in aanmerking komt voor groeihormonen. Maar zover is het nog lang niet. Eind deze maand wordt ze dus alweer 2!
Ik heb nog vaak aan jullie gedacht, wat fijn dat O het zo goed doet!
Op donderdag 9 januari 2020 20:01 schreef Aventura het volgende: Hai allemaal! Kennen jullie mij (en dochter O. nog)? Ik had Fok even op een laag pitje, maar nu lees ik toch weer even wat topics door. Zo ook deze De baby’tjes die nog ‘ken’ (van lichting eind 2017/begin 2018 zijn alweer haast peuters! Wat vliegt de tijd. Héel mooie foto’s voorbij zien komen! Met O. is het, bijna 2 jaar nadat ze te vroeg en veel te klein was geboren, uitstekend! Nog steeds erg mini met 8 kilo en 79 cm, maar al wel een hele tante in doen en laten. Zeer welbespraakt (ze maakt al zinnen), grappig en stoer. Ze ontwikkelt zich op alle fronten goed en verbaal heeft ze dus zelfs een dikke voorsprong. Binnenkort weer naar de kinderarts voor het halfjaar, maar daar verwacht ik niets geks van. Wel heeft de arts gezegd dat, als ze geen inhaalgroei laat zien, op haar vierde in aanmerking komt voor groeihormonen. Maar zover is het nog lang niet. Eind deze maand wordt ze dus alweer 2!
Hé Aventura Wat tof om weer wat van jullie te lezen. Je wekt ook meteen mijn interesse aangaande de groeihormonen. Wij lopen met onze oudste in het ziekenhuis vanwege achterblijvende groei (en het uitblijven van enige inhaalslag) maar ze willen hier niet eerder starten dan bij 6 jaar. Overigens wil ik dat ook (nog) niet hoor en ik weet er nog te weinig van dus alle info/overwegingen/enz vind ik interessant.
Welkom terug aventura en O! Vergeleken met mijn binkies inderdaad een kleintje.
Nicolas klinkt even pittig, maar dat gaat hopelijk weer voorbij.
Tot wat een kerel is het geworden he, leuk om die verschillen te zien.
En welkom wieksel met verse dreumes!
Nieuwste update hier is klimmen, ik trof Vincent van de week bij Jeremy aan in bed haha! En kijken wat papa voor spelletje doet is ook mega interesant.
Welkom terug Aventura! Tuurlijk kennen we jou en O. nog.
Aaah aapie, wat mooi je jongens zo samen.
Niet meer spuugvrij hoor, de commode was vanochtend de pineut. Hij ruikt er intens vies zuur van, maar ik kan pas met hem onder de douche nadat ik zijn grote broer naar school heb gebracht
Jarig. Hij was het! 'Drie oud', werd -ie desgevraagd want in de optiek van Günther bestaat de twee helemaal niet.
Verjaardag was chill! 's Morgens een tweepersoons neem-je-zwemspullen-mee-kinderfeestje want zwemles met z'n vader. Aansluitend kinderboerderij met chocomel. Eenmaal thuis geholpen met het bakken en versieren van een brownietaartje, daarna een goeie dut gedaan. Aan het einde van de middag kleinschalige visite, alleen de directe familie die hij goed kent en vaak ziet. Twee oma's, een opa, een tante, drie ooms en een neefje Soep en broodjes met iedereen, daarna koffie en kaarsje uitblazen, daarna borrel. Kadootjes waren een hele berg Duplo (hij is er nog steeds beduusd van! ), een paar Gouden Boekjes met Eftelingsprookjes, Electro voor peutertjes en Hamertje Tik! Van ons kreeg -ie dankzij de input van dit topic het Haba-spel Boomgaard (2+versie) en verder het prentenboek 'Joep!' (over een verlegen, verliefd schaapje) dat we al 394949494 keer verlengd hadden bij de bieb, met dikke tranen vorige week toen -ie toch echt terug moest. Günther at vier brownies en speelde zich helemaal te pletter tot elf uur 's avonds en toen ging iedereen naar huis en wij allemaal naar bed. Het was tof! Niet instagramwaardig, wel erg gezellig. Paar matige foto's want ik heb hier alleen mijn eigen telefoon en mijn echtgenoot was de vastlegger.
Van de Efteling gekregen slinger in de waskamer bekijken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Brownies versieren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Late night Electro met papa:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geschrokken van de berg nieuw speelgoed vanmorgen maar even op de bank gekropen met z'n favoriete jubileumboek van de Efteling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Progressie in twaalf maanden.. Ongeveer een jaar geleden, met mij:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorige week, met mijn lief:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tot bij de peuters allemaal, lieve dreumesen!
Gefeliciteerd mini! Ziet er uit als een geslaagd feest!
Luna, wat vervelend dat hij toch nog spuugde en dat je pas zo laat kon douchen.
Tink, ja ik wil eigenlijk wel de zijkanten van de bedjes eraf halen, maar tot nu toe is het een eenmalige actie geweest en ik hoop dat het hier even bij blijft. Volgend weekend gaan we een weekend naar centerparks en ik had wel in de planning zitten dat ze daar gewoon in een ledikant slapen..
Ha, wat fijn om een update van jullie te lezen zeg! Dank en wat goed om te horen dat het zo puik met O. gaat!
Ha, wat fijn om een update van jullie te lezen zeg! Dank en wat goed om te horen dat het zo puik met O. gaat!
Thx! Nog van harte gefeliciteerd met jullie kleine. Wat is het een bonk zeg! Je zou ze voor de grap eens naast elkaar moeten zetten Al zal ze denk ik niet voor hem onder doen kletsgewijs, gok ik zo
Zijn die koters van jullie ook zo bijdehand? Gister zei ik dat ze naar bed moest. Zegt ze ‘natuurlijk niet!’ :’)
Hé Aventura Wat tof om weer wat van jullie te lezen. Je wekt ook meteen mijn interesse aangaande de groeihormonen. Wij lopen met onze oudste in het ziekenhuis vanwege achterblijvende groei (en het uitblijven van enige inhaalslag) maar ze willen hier niet eerder starten dan bij 6 jaar. Overigens wil ik dat ook (nog) niet hoor en ik weet er nog te weinig van dus alle info/overwegingen/enz vind ik interessant.
aha, ook bij jullie kind dus geen inhaalgroei. Waar in de curve zit hij? Ik heb me bewust nog niet verdiept in de wereld van groeihormonen. Om te beginnen is dat nog minstens 2 jaar niet aan de orde. Bovendien is helemaal niet gezegd dat ze niet alsnog een groeispurt krijgt. De arts zegt dan wel dat die inhaalgroei meestal voor het tweede levensjaar al inzet, maar ik geloof wel dat dit ook later nog wel kan. Onze meid eet pas sinds een paar maanden echt goed. Dat wil zeggen dat ze met de pot mee-eet en daarvan dan ook echt redelijke porties in plaats van wat muizenhapjes. Wel kijk ik al mee in een besloten Facebookgroep (kinderen en groeihormonen), gewoon om op informele wijze wat ervaringen te lezen. Misschien ook een tip voor jou?