Schaakspelen tegen een land die het spel heeft uitgevonden lijkt me ook geen slim plan.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:21 schreef KoosVogels het volgende:
Laten we overigens niet doen alsof de aanslag op Soleimani onderdeel uitmaakte van een grotere strategie en dat Trump een of ander ingewikkeld schaakspel speelt. Zelfs als hij dat zou willen, heeft hij daar simpelweg de capaciteiten niet voor.
Trump is een reactionaire, eendimensionale man. De reden dat hij de actie tegen Soleimani groen licht gaf, was omdat hij Iran terug wilde pakken en kracht wil uitstralen. Niets meer en niets minder.
quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:22 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Nogmaals heet heeft niks met diplomatiek overwicht te maken, maar met een leger van pakweg een miljoen tot de tanden gewapende soldaten die achter een dienstplichtontwijker staan.
quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een terrorist is dood en om verdere escalatie te voorkomen denk ik dat Iran bereid is om weer rond de tafel te zitten.
Hoe hard je deze man ook haat, je kan niet ontkennen dat zijn onderhandelingspositie bijzonder sterk is.
Nou, wat goed hoor. Heerlijk gedetailleerd.quote:President Trump and Chairman Kim Jong Un state the following:
1. The United States and the DPRK commit to establish new U.S.-DPRK relations in accordance with the desire of the peoples of the two countries for peace and prosperity.
2. The United States and the DPRK will join their efforts to build a lasting and stable peace regime on the Korean Peninsula.
3. Reaffirming the April 27, 2018 Panmunjom Declaration, the DPRK commits to work towards the complete denuclearization of the Korean Peninsula.
4. The United States and the DPRK commit to recovering POW/MIA remains including the immediate repatriation of those already identified.
In de visie van Iran was hij een revolutionair en een soldaat, maar daarbuiten zien ze hem toch als een terrorist. Het punt is dat Trump de aanval op Soleimani als een directe noodzaak probeert te manoeuvreren. En dit hard maken voor het congres is nog knap lastig, want Soleimani was nu niet bepaald een prime target.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Of die Soleimani een terrorist was valt te betwijfelen, de US kan wie ze maar willen als terrorist aanwijzen. Iran was bereid om om de tafel te zitten maar het wordt steeds duidelijker dat de US ze helemaal niks wil bieden. Op het moment dat je niets kan bieden in een onderhandeling is je positie superzwak. Onderhandelingen hebben zelfs eigenlijk geen zin als een partij niets kan bieden. Hoe verblind je ook bent door je liefde voor Trump je kunt niet ontkennen dat hij uberhaupt geen onderhandelingspositie heeft.
wat een onzin, Engeland heeft zoveel sporten uitgevonden maar wint in geen enkele van die sporten meerquote:Op donderdag 9 januari 2020 11:22 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Schaakspelen tegen een land die het spel heeft uitgevonden lijkt me ook geen slim plan.
Voormalige presidenten hadden betere ruggensteun dan Trump. Als je je vervreemd van je bondgenoten dan sta je op gegeven moment helemaal alleen. Ik verwacht dat op het moment dat er in de VS lijkenzakken worden afgeleverd er aardig wat gemor in de rangen zal ontstaan.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:25 schreef Tarado het volgende:
[..]je kan het ene niet los zien van het andere
Trump speelt golf, en speelt vals.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat een onzin, Engeland heeft zoveel sporten uitgevonden maar wint in geen enkele van die sporten meer
dat geloof ik meteen, schijnt sowieso een probleem met recreatie golfers te zijnquote:Op donderdag 9 januari 2020 11:33 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Trump speelt golf, en speelt vals.
[ afbeelding ]
om even een vergelijking te maken.
Ho even, Iran was niet degene die van de tafel wegliep!quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een terrorist is dood en om verdere escalatie te voorkomen denk ik dat Iran bereid is om weer rond de tafel te zitten.
Hoe hard je deze man ook haat, je kan niet ontkennen dat zijn onderhandelingspositie bijzonder sterk is.
Jij hebt het begrepen. Je kunt van Perzieërs zeggen wat je wilt, maar ze hebben geduld en zijn methodisch.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:26 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als je denkt dat Iran nu wel gaat samenwerken ben je echt wel heel erg naïef. Enige wat Trump heeft veroorzaakt is dat Iran nu subtiel wraak gaat nemen, want ze weten ook zelf wel dat ze qua militair geweld weinig kunnen aanrichten. En geen idee wanneer het zal komen, kan ook over een maand zijn.
Maar goed.
Ik geloof niet dat hij buiten Iran wordt gezien als terrorist. Ja Amerika is buiten Iran en Amerika wijst hem aan als terrorist. Maar dat maakt niet dat elk land dat zo ziet of dat hij een terrorist was. Ook wel raar om iemand die tegen IS streed ervan te beschuldigen terrorist te zijn. Het punt is dat Amerika morgen Mark Rutte als terrorist aan kan wijzen en opblazen en dan zeggen dat dit gerechtvaardigd was want het was een terrorist.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:27 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
In de visie van Iran was hij een revolutionair en een soldaat, maar daarbuiten zien ze hem toch als een terrorist. Het punt is dat Trump de aanval op Soleimani als een directe noodzaak probeert te manoeuvreren. En dit hard maken voor het congres is nog knap lastig, want Soleimani was nu niet bepaald een prime target.
echt veel keus hebben ze ook nietquote:Op donderdag 9 januari 2020 11:37 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Jij hebt het begrepen. Je kunt van Perzieërs zeggen wat je wilt, maar ze hebben geduld en zijn methodisch.
Veel "strijders" die tegen de IS vochten zou je makkelijk kunnen zien als terroristen. Het gaat er om hoe ze zich profileerden in die strijd. De voormalige president van Iran, Ahmadinejad was ook een terrorist, ondanks zijn latere status.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat hij buiten Iran wordt gezien als terrorist. Ja Amerika is buiten Iran en Amerika wijst hem aan als terrorist. Maar dat maakt niet dat elk land dat zo ziet of dat hij een terrorist was. Ook wel raar om iemand die tegen IS streed ervan te beschuldigen terrorist te zijn. Het punt is dat Amerika morgen Mark Rutte als terrorist aan kan wijzen en opblazen en dan zeggen dat dit gerechtvaardigd was want het was een terrorist.
je kunt je niet permitteren om doldriest en gehaast te werk te gaan. Bin Laden organiseerde een aanslag met een handjevol terroristen die een vliegles hadden gedaan en wat aardappelschilmesjes bij zich hadden die de VS tot in de kern heeft geraakt. Dat is een stuk methodischer dan wat Trump nu doet. Voor hetzelfde maakt Iran nu plannen om het drinkwater in Washington te vergiftigen met Cyanide..quote:
Ik hoop dat ze hun cyberleger inzetten en Trump daarmee gaan tegenwerken. Ze hebben nu zelfs even de tijd om zich voor te bereiden voor de verkiezingen, waarmee ze doelgericht kunnen wreken. Zonder dat daar (burger)slachotffers bij vallen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:47 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
je kunt je niet permitteren om doldriest en gehaast te werk te gaan. Bin Laden organiseerde een aanslag met een handjevol terroristen die een vliegles hadden gedaan en wat aardappelschilmesjes bij zich hadden die de VS tot in de kern heeft geraakt. Dat is een stuk methodischer dan wat Trump nu doet. Voor hetzelfde maakt Iran nu plannen om het drinkwater in Washington te vergiftigen met Cyanide..
Ja de US kan wie ze maar willen aanwijzen als terrorist zoals we in dit geval ook zien. In die zin kunnen wij ook Trump aanwijzen als terrorist.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:42 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Veel "strijders" die tegen de IS vochten zou je makkelijk kunnen zien als terroristen. Het gaat er om hoe ze zich profileerden in die strijd. De voormalige president van Iran, Ahmadinejad was ook een terrorist, ondanks zijn latere status.
Cybergesteggel zou ik niet aanraden. Dat druist helemaal in tegen elke vorm van democratie.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze hun cyberleger inzetten en Trump daarmee gaan tegenwerken. Ze hebben nu zelfs even de tijd om zich voor te bereiden voor de verkiezingen, waarmee ze doelgericht kunnen wreken. Zonder dat daar (burger)slachotffers bij vallen.
las ik net op NOS.quote:De piloten van het Oekraïense vliegtuig dat in Iran is verongelukt, hebben voor de crash niet om hulp gevraagd. Wel zouden ze hebben geprobeerd om terug te keren naar het vliegveld.
want dat is goed, een democratisch proces verstoren?quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze hun cyberleger inzetten en Trump daarmee gaan tegenwerken. Ze hebben nu zelfs even de tijd om zich voor te bereiden voor de verkiezingen, waarmee ze doelgericht kunnen wreken. Zonder dat daar (burger)slachotffers bij vallen.
Dat dachten de democraten ook.quote:Op donderdag 9 januari 2020 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
want dat is goed, een democratisch proces verstoren?
Wat jij denkt is echter niet de werkelijkheid, Iran gaat niet opnieuw onderhandelen en heeft de hele nucleaire deal nu achter zich gelaten.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit is dus mijn zorg. Even alles daargelaten wat is gebeurd afgelopen weken heeft Trump er in ieder geval voor gezorgd dat ipv over pakweg 15 jaar (dankzij het akkoord) Iran nu al over een paar jaar over nukes zal beschikken tenzij er echt drastische acties worden ondernomen als het bombarderen van een soevereine staat.quote:Op donderdag 9 januari 2020 13:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat jij denkt is echter niet de werkelijkheid, Iran gaat niet opnieuw onderhandelen en heeft de hele nucleaire deal nu achter zich gelaten.
Trump z'n statement was duidelijk en de vraag is ook nog hoe ver Iran is, een paar jaar?quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:05 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dit is dus mijn zorg. Even alles daargelaten wat is gebeurd afgelopen weken heeft Trump er in ieder geval voor gezorgd dat ipv over pakweg 15 jaar (dankzij het akkoord) Iran nu al over een paar jaar over nukes zal beschikken tenzij er echt drastische acties worden ondernomen als het bombarderen van een soevereine staat.
Trumps statements zijn niets waard, Trump liegt constant en draait 180 graden als de wind draaitquote:Op donderdag 9 januari 2020 14:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Trump z'n statement was duidelijk en de vraag is ook nog hoe ver Iran is, een paar jaar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |