abonnement Unibet Coolblue
pi_191058202
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 14:39 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

En toch vind ik een hoop van die bands ook gewoon erg overgewaardeerd 'omdat ze uit Belgie komen'. Een aantal zijn prima hoor.

Maar dat er geen Nederlandse bands (of soloartiesten) zijn die het niveau van Admiral Freebee of Arsenal hebben vind ik toch echt niet. Misschien niet het niveau van de echte topnamen uit België, dEUS, Hooverphonic, Triggerfinger of Amenra, maar wel alles wat daarachter komt. En zelfs dan, ik denk dat ik Nachtlicht van Eefje de Visser persoonlijk een betere plaat vind dan alles wat deze artiesten ooit uitgebracht hebben (ter verdediging van de Belgen: Eefje woont natuurlijk alweer even in Gent.)

Ik heb vooral het idee dat ik veel meer slechte namen ken uit Nederland, tussen dat rijtje Belgen (van vorig jaar) staat ook geen enkele naam die ik echt zwak vind, maar wel gewoon veel waarvan ik denk 'meh, is wel om aan te horen, maar zou het niet zelf opzetten'.
Ligt natuurlijk ook aan je muzieksmaak. Ik houd zelf van alternatieve rock en die mis ik in het NLse rijtje. Eefje de Visser vind ik ook geen reet aan. Wat niet wil zeggen dat het niet goed is, kwestie van smaak ook natuurlijk. Maar in NL mis ik helemaal zoiets of wat steviger. Wat ik bijvoorbeeld wel een goed Nederlands bandje vind is Foxlane.
pi_191076708
Django Wagner heeft het beslissende gat wel geslagen in de poll. Morgen staat hij dus vermoedelijk met de prijs in zijn handen. Waarna hij het publiek trakteert op:

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_191077478
Brrrrr....
pi_191078403
Dubbelslag voor SNELLE

Vandaag idd op 1 met zijn single (3 miljoen streams in een week) en op 1 in de albumlijst.

En ook in Belgie de meeste geklikte en gestreamde deze week.

Hij zit momenteel op;een krankzinninge wolk en daar zou die popprijs prima bij kunnen

pi_191080221
Snelle krijgt die prijs niet joh, het is geen verkiezing op de bonte avond van havo 4. ;)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 januari 2020 @ 19:23:47 #56
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_191090686
michielveenstra twitterde op zaterdag 18-01-2020 om 19:21:41 Ophef in Groningen: de uitreiking van @esns #Popprijs is ineens ingekort naar tien minuten. Dan gok ik dat in het jaar van 50 jaar MOJO de Mojo Barrier heeft gewonnen. Dat er een hek staat achter het doek. Krankzinnig en terecht gelijk. Hulde! reageer retweet
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_191090779
geen optreden dan van de winnaar?
  zaterdag 18 januari 2020 @ 19:33:51 #58
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_191090830
:o :P
Isn't it ironic, don't you think
pi_191091262
Duncan en Snelle staan allebei op de Vrienden van Amstel, dus misschien contractueel niet mogelijk om dan in Groningen te staan, je kunt er ook geen maanden van tevoren rekening mee houden natuurlijk...

Denk nog steeds dat het Duncan Laurence is
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 18 januari 2020 @ 23:19:01 #60
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_191094662
Duncan niet genoemd door Corton :')
  zaterdag 18 januari 2020 @ 23:25:45 #61
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_191094733
Floor Jansen
Isn't it ironic, don't you think
pi_191094749
Floor Jansen dus, best verrassend... snap dat ze is doorgebroken bij een groot publiek maar Nightwish gaat toch al effe mee... de prestatie van Duncan Laurence spreekt iets meer tot de verbeelding dit jaar.

Verder wel een fantastische zangeres natuurlijk _O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_191094775
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 23:26 schreef TheVulture het volgende:
Floor Jansen dus, best verrassend... snap dat ze is doorgebroken bij een groot publiek maar Nightwish gaat toch al effe mee... de prestatie van Duncan Laurence spreekt iets meer tot de verbeelding dit jaar.

Verder wel een fantastische zangeres natuurlijk _O_
niets aan toe te voegen hier.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  zaterdag 18 januari 2020 @ 23:30:07 #64
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_191094805
Rare winnaar. Nou ja het is maar pop.
pi_191094855
Ik citeer mezelf maar even:

quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:31 schreef DJ11 het volgende:
Als The Common Linnets de Popprijs wonnen door 2e te worden op het Songfestival, dan kan het niet anders dat Duncan Laurence nu wint, omdat hij het Songfestival heeft gewonnen. Hij heeft daarmee de grootste bijdrage aan de popmuziek geleverd.
En aangezien die prijs niet aan Duncan Laurence wordt gegeven, is de geloofwaardigheid van de Popprijs daarmee definitief verkwanseld. Ronduit lachwekkend dit.
  zaterdag 18 januari 2020 @ 23:34:03 #66
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_191094879
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 23:33 schreef DJ11 het volgende:
Ik citeer mezelf maar even:
[..]

En aangezien die prijs niet aan Duncan Laurence wordt gegeven, is de geloofwaardigheid van de Popprijs daarmee definitief verkwanseld. Ronduit lachwekkend dit.
eens.
  zaterdag 18 januari 2020 @ 23:34:52 #67
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_191094895
Wel genot dat die meuk van @riazop niet gewonnen heeft.
  zaterdag 18 januari 2020 @ 23:36:42 #68
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_191094925
Ok

https://esns.nl/popprijs-2019-naar-floor-jansen/

quote:
Juryrapport Popprijs 2019
De Popprijs is een juryprijs die jaarlijks door Buma Cultuur wordt toegekend aan die band of artiest die de belangrijkste bijdrage heeft geleverd aan de Nederlandse popmuziek. Lijkt helder, maar hoe bepaal je precies wat die belangrijkste bijdrage is? Wat geeft voor de jury de doorslag? Zijn het de hoogste verkoop en streaming-cijfers of telt de populariteit in het buitenland het zwaarste mee? Hoe doorslaggevend is het welke band of artiest de meeste kaartjes verkoopt of gewoon het mooiste album of het bekendste liedje heeft gemaakt? En is het de briljante toon, vernieuwende sound of ongehoord mooie stem die de doorslag geeft, of juist de inspirerende werking ervan op de luisteraar?

Al die criteria en verschillende inzichten speelden ook dit jaar weer mee tijdens het buitengewoon levendige juryoverleg. 2019 was, zo werd al snel duidelijk, een rijk jaar voor de Nederlandse popmuziek. We wonnen dankzij Duncan Laurence na 44 jaar eindelijk weer eens het Eurovisie Songfestival, rapper Frenna was een jaar lang niet uit de hitlijst weg te krijgen en De Staat imponeerde op Lowlands zoals een Nederlandse rockband dat niet eerder gedaan had.

Maar het meest onder de indruk was de jury van een zangeres die in 2018 nog vond dat Nederland qua muziek een 'kloteland' was. De winnares van de Popprijs 2019 vroeg zich een jaar geleden zelfs nog wanhopig af hoe het kwam dat haar muziekgenre symfonische metal dat vanuit Nederland de hele wereld had veroverd in eigen land zo ondergewaardeerd werd?
Kwam het omdat haar band Nightwish uit Finland kwam en ze zelf in Zweden woonde dat niemand hier de enorme successen die ze in het buitenland had signaleerde?

Hoe onzichtbaar de winnaar van de Popprijs 2019 jarenlang leek, het afgelopen jaar kon dankzij een wekelijks meer mensen enthousiasmerend optreden in het AvroTros tv-programma Beste Zangers niemand meer om haar heen. De winnaar van de Popprijs 2019 is Floor Jansen.

Jansen die 38 jaar geleden geboren werd in Goirle is al meer dan twintig jaar actief binnen de symfonische metal. Eerst als zangeres van After Forever en sinds 2012 als frontvrouw van het Finse Nightwish. Met die band speelde ze over de hele wereld al in sportarena's en -stadions. In november 2018 gaf Nightwish hun tot dan toe grootste Nederlandse zaalconcert in de Amsterdamse Ziggo Dome, het bleek het begin van buitengewoon succesvol Floor Jansen jaar.

De zangeres van de meest succesvolle symfonische metalband ter wereld kreeg in Nederland eindelijk landelijke bekendheid door haar wekelijkse bijdragen aan Beste Zangers. Haar volle, prachtige en krachtige stem wist miljoenen te raken met een ook voor haar nieuw repertoire.

Het hoogtepunt was het met Henk Poort gezongen Phantom Of The Opera dat inmiddels op YouTube zo'n zes miljoen keer bekeken is. De vocale toppen die ze in dat liedje wist te halen waren tot dan toe ongehoord. Ineens had heel Nederland het over Floor Jansen en hield iedereen van haar warme persoonlijkheid en machtige stemgeluid.

Haar populariteit laat zich alleen al aflezen aan de kaartverkoop van haar in allerijl georganiseerde solo-tour. Tien grote zaaloptredens, culminerend in de AFAS Live verkochten in een vloek en een zucht uit.

En eindelijk was daar ook de breed gedragen landelijke erkenning voor de symfonische metal van haar band Nightwish. De concertkaarten voor de Ziggo Dome waar de band eind 2020 geprogrammeerd stond, vlogen zo snel de deur uit dat er een tweede show aan toegevoegd werd.

Twee uitverkochte Ziggo Dome shows: Het heeft even geduurd maar Nederland het voormalige 'kloteland' is massaal gevallen voor Nightwish.
En Floor Jansen heeft zich in 2019 bewezen als een van de beste, meest veelzijdige zangeressen van Nederland.

Zoals ze zelf al eens in een interview stelde: haar muziek heeft een verbindende kracht, voorbij de subcultuur.

Ook daarom komt de Popprijs 2019 Floor Jansen toe.
Isn't it ironic, don't you think
  zaterdag 18 januari 2020 @ 23:36:57 #69
13973 ranja
image means nothing
pi_191094930
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 23:33 schreef DJ11 het volgende:
Ik citeer mezelf maar even:
[..]

En aangezien die prijs niet aan Duncan Laurence wordt gegeven, is de geloofwaardigheid van de Popprijs daarmee definitief verkwanseld. Ronduit lachwekkend dit.
Ach wie de prijs ook wint, er zijn elk jaar mensen die dit soort uitspraken doen :)
  zaterdag 18 januari 2020 @ 23:38:32 #70
13973 ranja
image means nothing
pi_191094958
Verder snap ik het niet hoor. Floor is zangeres van een Finse band. Het is toch de Nederlandse popprijs? Komt het dan alleen door dat gegil bij dat tv programma of wordt het succes van de band ook meegeteld? En is het geld nou voor Floor, als Nederlandse, of voor de band? Gaat ze überhaupt solo dingen doen?

edit: volgens de quote van jcdragon dus wel
  zaterdag 18 januari 2020 @ 23:39:34 #71
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_191094978
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 23:38 schreef ranja het volgende:
Verder snap ik het niet hoor. Floor is zangeres van een Finse band. Het is toch de Nederlandse popprijs? Komt het dan alleen door dat gegil bij dat tv programma of wordt het succes van de band ook meegeteld? En is het geld nou voor Floor, als Nederlandse, of voor de band? Gaat ze überhaupt solo dingen doen?
Rapport wel gelezen?
  zaterdag 18 januari 2020 @ 23:42:18 #72
13973 ranja
image means nothing
pi_191095032
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 23:39 schreef Asjemenou_ het volgende:

[..]

Rapport wel gelezen?
nu wel, dat kruiste mijn post grotendeels
  Moderator zaterdag 18 januari 2020 @ 23:51:06 #73
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191095171
Wow dit zag niemand aankomen :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191095219
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 23:38 schreef ranja het volgende:
Verder snap ik het niet hoor. Floor is zangeres van een Finse band. Het is toch de Nederlandse popprijs? Komt het dan alleen door dat gegil bij dat tv programma of wordt het succes van de band ook meegeteld? En is het geld nou voor Floor, als Nederlandse, of voor de band? Gaat ze überhaupt solo dingen doen?

edit: volgens de quote van jcdragon dus wel
Het is best erg dat er kennelijk zo veel gewicht wordt toegekend aan de factor zang alleen. Want wat Floor Jansen in "Beste Zangers" doet - hoe knap en mooi ook - is feitelijk niks anders dan het (fraai) vertolken van bestaande muziek. Als dat tegenwoordig de "belangrijkste bijdrage" aan de Nederlandse popmuziek is, is het treurig gesteld. Dat doet verder niks af aan de vocale kwaliteiten van Floor Jansen of de kwaliteit van haar werk met Nightwish.

Ik vind het gewoon éxtra raar dat The Common Linnets in 2014 wél die prijs kregen, nadat ze tweede werden op het Songfestival. Wat is verder precies de bijdrage van die groep dan?
pi_191095281
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 23:54 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Het is best erg dat er kennelijk zo veel gewicht wordt toegekend aan de factor zang alleen. Want wat Floor Jansen in "Beste Zangers" doet - hoe knap en mooi ook - is feitelijk niks anders dan het (fraai) vertolken van bestaande muziek. Als dat tegenwoordig de "belangrijkste bijdrage" aan de Nederlandse popmuziek is, is het treurig gesteld. Dat doet verder niks af aan de vocale kwaliteiten van Floor Jansen of de kwaliteit van haar werk met Nightwish.

Ik vind het gewoon éxtra raar dat The Common Linnets in 2014 wél die prijs kregen, nadat ze tweede werden op het Songfestival. Wat is verder precies de bijdrage van die groep dan?
Eens met alles, Floor Jansen is fantastisch, maar blijkbaar is opvallen in een TV-programma waarin je covers zingt inderdaad voldoende om 'm binnen te harken. Haar solo-concerten zijn immers toekomstmuziek voor 2020. Qua Nightwish was 2019 geen buitengewoon ander jaar dan normaal...

Duncan Laurence was de enige terechte winnaar geweest dit jaar...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator zaterdag 18 januari 2020 @ 23:59:01 #76
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191095282
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 23:54 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Het is best erg dat er kennelijk zo veel gewicht wordt toegekend aan de factor zang alleen. Want wat Floor Jansen in "Beste Zangers" doet - hoe knap en mooi ook - is feitelijk niks anders dan het (fraai) vertolken van bestaande muziek. Als dat tegenwoordig de "belangrijkste bijdrage" aan de Nederlandse popmuziek is, is het treurig gesteld. Dat doet verder niks af aan de vocale kwaliteiten van Floor Jansen of de kwaliteit van haar werk met Nightwish.

Ik vind het gewoon éxtra raar dat The Common Linnets in 2014 wél die prijs kregen, nadat ze tweede werden op het Songfestival. Wat is verder precies de bijdrage van die groep dan?
Helemaal mee eens :Y Ze zingt het nummer van the Phantom goed maar doet niets anders dan Sarah Brightman (het origineel). Ik snap echt niet waarom dit nou opeens zoveel bekendheid heeft gekregen en blijkbaar ook nieuwe fans voor een band die al heel bekend was maar niemand de moeite voor nam om te leren kennen. Maar nu we weten dat het een Nederlandse zangeres heeft lopen we er massaal mee weg :? Ik vind het erg raar allemaal.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191095304
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 23:59 schreef MaJo het volgende:

[..]

Helemaal mee eens :Y Ze zingt het nummer van the Phantom goed maar doet niets anders dan Sarah Brightman (het origineel). Ik snap echt niet waarom dit nou opeens zoveel bekendheid heeft gekregen en blijkbaar ook nieuwe fans voor een band die al heel bekend was maar niemand de moeite voor nam om te leren kennen. Maar nu we weten dat het een Nederlandse zangeres heeft lopen we er massaal mee weg :? Ik vind het erg raar allemaal.
Dat ze er nieuwe fans mee heeft gekregen is volkomen terecht, maar er een Popprijs aan ophangen is echt too much....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 19 januari 2020 @ 00:04:44 #78
13973 ranja
image means nothing
pi_191095352
Ik heb Nightwish een aantal jaar geleden gezien nog met Tarja; ik geloof niet dat die nou veel minder zingt dan Floor. Het succes van de band is ook vooral een vervolg op die periode.
After Forever heb ik ook een keer live gezien (ja ik hield wel van dit soort muziek rond de eeuwwisseling). Epica in het voorprogramma. AF was veel beter maar zou niet weten wanneer ik het voor het laatst gedraaid heb. Dan toch veel liever The Gathering maar ja die hebben nu een Noorse zangeres dus dat zal wel nooit wat worden.
pi_191095559
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 23:58 schreef TheVulture het volgende:

[..]



Duncan Laurence was de enige terechte winnaar geweest dit jaar...
Ik vind 1 redelijk liedje wel erg mager.

Scoorde ook nauwelijks in het buitenland
pi_191095755
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 00:23 schreef riazop het volgende:

[..]

Ik vind 1 redelijk liedje wel erg mager.

Scoorde ook nauwelijks in het buitenland
Dat kan zijn, maar Floor Jansen heeft in 2019 feitelijk alleen in Nederland een doorbraak gehad omdat ze 6 weken in een tv-programma de sterren van de hemel zong en uit een genre komt waar Henk en Ingrid over het algemeen hun neus voor op halen. Ze deed verder niet iets met Nightwish dan wat ze al jaren deed. Feitelijk heeft ze qua verkoopcijfers niet eens de grootste hit uit de Beste Zangers op haar naam, dat waren Rolf Sanchez en Emma Heesters.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Redactie Sport zondag 19 januari 2020 @ 00:47:24 #81
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191095770
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 00:04 schreef ranja het volgende:
Ik heb Nightwish een aantal jaar geleden gezien nog met Tarja; ik geloof niet dat die nou veel minder zingt dan Floor. Het succes van de band is ook vooral een vervolg op die periode.
After Forever heb ik ook een keer live gezien (ja ik hield wel van dit soort muziek rond de eeuwwisseling). Epica in het voorprogramma. AF was veel beter maar zou niet weten wanneer ik het voor het laatst gedraaid heb. Dan toch veel liever The Gathering maar ja die hebben nu een Noorse zangeres dus dat zal wel nooit wat worden.
Tarja is niet zo’n hele sterke zangeres qua vocalen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport / Supervogel zondag 19 januari 2020 @ 08:49:34 #82
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_191097173
Beste Zangers zorgt echt alleen maar voor kutmuziek met je covers :r Daar zouden ze iets aan moeten doen.
pi_191097190
Vage geframede prijs. Floor kan al jaren goed zingen, en dat doet ze ook. Dat weten we al.
  Redactie Sport zondag 19 januari 2020 @ 09:39:19 #84
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191097495
Ik vind het moeilijk, want Duncan zou winnen op basis van 1 liedje, dat is ook wel erg weinig.

Had je misschien toch moeten kijken naar De Staat.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 19 januari 2020 @ 09:58:50 #85
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_191097691
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 09:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind het moeilijk, want Duncan zou winnen op basis van 1 liedje, dat is ook wel erg weinig.

Had je misschien toch moeten kijken naar De Staat.
Niet zomaar een lied. Winnaar en internationaal succes. Dat was altijd een item. Nu schijnbaar niet.
pi_191099396
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 09:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind het moeilijk, want Duncan zou winnen op basis van 1 liedje, dat is ook wel erg weinig.

Had je misschien toch moeten kijken naar De Staat.
Die hebben al eens een flink geldbedrag gekregen en die veelgeprezen Lowlandsshow kwam ook alleen maar omdat ze daar extra veel geld voor kregen om het headlinerwaardig te maken. Op een gegeven moment is De Staatskas wel eens leeg.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 januari 2020 @ 12:51:05 #87
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_191099655
ondanks dat ik Floor geweldig vind, snap ik deze award ook echt niet. Want zoals hierboven al gezegd, wat heeft ze vorig jaar nou echt gedaan?

Het lijkt me meer een falen van heel BUMA Cultuur, die zichzelf zo geweldig vindt. Zie o.a. het persbericht, met zinnen als "De Popprijs is de belangrijkste prijs voor popmuziek in Nederland en de uitreiking is een vast onderdeel van Noorderslag, de graadmeter voor Nederlandse muziek." Het lijkt erop dat die pipo's in de jury nu pas ontdekt hebben dat er meer talent rondloopt buiten de mainstream. Er is blijkbaar een tv-programma nodig om ze daar op te wijzen.

Floor Jansen won overigens in 2018 ook al de BUMA Rocks Export Prijs, die gaat naar een Nederlandse band/artiest die in het buitenland het goed doet (en daarbij bestaat de 'jury' wel uit mensen die haar al langer kenden).
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_191099662
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 09:58 schreef Asjemenou_ het volgende:

[..]

Niet zomaar een lied. Winnaar en internationaal succes. ...
Als onder internationaal succes ook Belgie wordt gerekend gooit elke NL rapper hoge ogen.

Snelle staat ook deze week hoog in Belgie in populairste youtubes

  zondag 19 januari 2020 @ 12:52:59 #89
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_191099670
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 12:52 schreef riazop het volgende:

[..]

Als onder internationaal succes ook Belgie wordt gerekend gooit elke NL rapper hoge ogen.

Snelle staat ook deze week hoog in Belgie in populairste youtubes

[ afbeelding ]
Meid wat fijn voor je!
pi_191099712
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 09:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
....

Had je misschien toch moeten kijken naar De Staat.
De verkopen nix, streamen nix en hun recente yt video's worden nauwelijks bekeken.

Ze zijn alleen kampioen in hert binnenrijven van subsidies, dat geef ik toe.
pi_191099731
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 12:51 schreef Tokus het volgende:
ondanks dat ik Floor geweldig vind, snap ik deze award ook echt niet. Want zoals hierboven al gezegd, wat heeft ze vorig jaar nou echt gedaan?

Het lijkt me meer een falen van heel BUMA Cultuur, die zichzelf zo geweldig vindt. Zie o.a. het persbericht, met zinnen als "De Popprijs is de belangrijkste prijs voor popmuziek in Nederland en de uitreiking is een vast onderdeel van Noorderslag, de graadmeter voor Nederlandse muziek." Het lijkt erop dat die pipo's in de jury nu pas ontdekt hebben dat er meer talent rondloopt buiten de mainstream. Er is blijkbaar een tv-programma nodig om ze daar op te wijzen.

Floor Jansen won overigens in 2018 ook al de BUMA Rocks Export Prijs, die gaat naar een Nederlandse band/artiest die in het buitenland het goed doet (en daarbij bestaat de 'jury' wel uit mensen die haar al langer kenden).
Met de jury van de popprijs is niets mis hoor, die hebben zelf niets met BUMA te maken. Zijn boekers/popprogrammeurs, popjournalisten, muzieksamenstellers van 3fm.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 januari 2020 @ 13:01:11 #92
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_191099819
quote:
6s.gif Op zondag 19 januari 2020 12:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Met de jury van de popprijs is niets mis hoor, die hebben zelf niets met BUMA te maken. Zijn boekers/popprogrammeurs, popjournalisten, muzieksamenstellers van 3fm.
nou, die hadden blijkbaar een tv-programma nodig om haar te ontdekken.

Nightwish heeft vorig jaar niet eens opgetreden. Niet alleen niet in Nederland, maar gewoon nergens.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_191099880
Volgens mij ging het er niet om dat de jury haar nu pas ontdekte, maar Nederland.

En Floor kreeg 2 nummers van Nightwish in de Top 2000, zonder het pushen zoals dat wel bij Danny Vera was.
En als je kijkt hoeveel internationale reactievideo's er op de Beste Zangers kwamen (niet alleen Floor haar nummers, maar ook de andere kandidaten, die niemand kent in de rest van de wereld), heeft ze toch best wat voor elkaar gekregen in 2019.

En Nightwish heeft de prijs niet gekregen, maar Floor.
  zondag 19 januari 2020 @ 13:39:46 #94
13973 ranja
image means nothing
pi_191100453
quote:
6s.gif Op zondag 19 januari 2020 13:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

En Nightwish heeft de prijs niet gekregen, maar Floor.
Dat vind ik sowieso al raar... dan lijkt de prijs een beetje op 'beste keeper' of zo, een individuele prijs voor een teamlid.
  zondag 19 januari 2020 @ 13:43:17 #95
13973 ranja
image means nothing
pi_191100524
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 12:51 schreef Tokus het volgende:
Het lijkt erop dat die pipo's in de jury nu pas ontdekt hebben dat er meer talent rondloopt buiten de mainstream.
Dat is iets wat zichzelf in stand houdt. Nederlandse bands worden grotendeels genegeerd door Hilversum tot ze er niet meer om heen kunnen.... ok bands als EUT en Tape Toy worden nu wel gedraaid en Pip Blom moet wel om geen modderfiguur te slaan tegenover de UK waar ze wel gewoon op Glastonbury staat, uitverkochte zalen heeft en op de radio te horen is. Maar er is natuurlijk nog zoveel meer... maar als die genegeerd worden op de radio worden ze ook nooit zodanig groot dat de jury ze opmerkt of overweegt.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 januari 2020 @ 14:01:26 #96
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_191100893
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 13:39 schreef ranja het volgende:

[..]

Dat vind ik sowieso al raar... dan lijkt de prijs een beetje op 'beste keeper' of zo, een individuele prijs voor een teamlid.
de nederlandse mainstream-pers snapt toch al niet waarom ze haar tijd verdoet bij een of ander Fins bandje, terwijl ze zo goed is. Dat schemert in vele interviewvragen namelijk wel door.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_191101914
quote:
6s.gif Op zondag 19 januari 2020 13:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Volgens mij ging het er niet om dat de jury haar nu pas ontdekte, maar Nederland.

En Floor kreeg 2 nummers van Nightwish in de Top 2000, zonder het pushen zoals dat wel bij Danny Vera was.
En als je kijkt hoeveel internationale reactievideo's er op de Beste Zangers kwamen (niet alleen Floor haar nummers, maar ook de andere kandidaten, die niemand kent in de rest van de wereld), heeft ze toch best wat voor elkaar gekregen in 2019.

En Nightwish heeft de prijs niet gekregen, maar Floor.
Het meest recente album van Nightwish dateert uit 2015 en Floor Jansen heeft geen enkel nummer op dat album zelfs maar mede-geschreven.

De enige aanwijsbare prestatie die Floor Jansen in 2019 heeft geleverd, die ook als zodanig in het juryrapport wordt genoemd, is haar optreden/deelname aan het programma Beste Zangers.

Dat ze geweldig kan zingen staat buiten kijf. Maar dat je de Popprijs wint omdat je de Phantom Of The Opera zo goed zingt, is krankzinnig. We zijn in Nederland echt te veel waarde gaan toekennen aan het aspect goed kunnen zingen; dat is maar een onderdeel van alles waar muziek om draait.

De Top 2000 is een neplijstje, samengesteld door de muziekredactie van Radio 2. Dus dat is sowieso geen sterk argument om aan te voeren. Maar mocht je die lijst toch serieus willen nemen: de hoogste notering van Nightwish staat op 312, Duncan Laurence staat op 160.
pi_191101969
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 15:09 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Het meest recente album van Nightwish dateert uit 2015 en Floor Jansen heeft geen enkel nummer op dat album zelfs maar mede-geschreven.

De enige aanwijsbare prestatie die Floor Jansen in 2019 heeft geleverd, die ook als zodanig in het juryrapport wordt genoemd, is haar optreden/deelname aan het programma Beste Zangers.

Dat ze geweldig kan zingen staat buiten kijf. Maar dat je de Popprijs wint omdat je de Phantom Of The Opera zo goed zingt, is krankzinnig. We zijn in Nederland echt te veel waarde gaan toekennen aan het aspect goed kunnen zingen; dat is maar een onderdeel van alles waar muziek om draait.

De Top 2000 is een neplijstje, samengesteld door de muziekredactie van Radio 2. Dus dat is sowieso geen sterk argument om aan te voeren. Maar mocht je die lijst toch serieus willen nemen: de hoogste notering van Nightwish staat op 312, Duncan Laurence staat op 160.
En Normaal op 8!
pi_191101977
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 12:55 schreef riazop het volgende:

[..]

De verkopen nix, streamen nix en hun recente yt video's worden nauwelijks bekeken.

Ze zijn alleen kampioen in hert binnenrijven van subsidies, dat geef ik toe.
Zelfs als we jouw bekrompen wereldje van streams, kliks en verkoopcijfers als uitgangspunt nemen, moeten we vaststellen dat De Staat vier Top 10-albums in de Nederlandse albumlijst op hun naam heeft staan.
  zondag 19 januari 2020 @ 15:21:07 #100
8885 moralia
Grip op je zak
pi_191102038
Eigenlijk had Jan Smit de popprijs dus moeten krijgen.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')