abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 9 januari 2020 @ 22:12:02 #251
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_190956678
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:04 schreef VEM2012 het volgende:
Wel bizar. De laatste keer dat dit gebeurde waren het Ukrainers die een lijnvliegtuig uit de lucht knalden, nu is het een Ukraiens lijnvliegtuig dat uit de lucht wordt gehaald. Zou de volgende een Iraans lijnvliegtuig zijn?
Volgende keer knallen wij een Iraans vliegtuig neer? Nee laten we die cirkel niet rond maken.
  donderdag 9 januari 2020 @ 22:14:46 #252
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_190956728
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:04 schreef VEM2012 het volgende:
Wel bizar. De laatste keer dat dit gebeurde waren het Ukrainers die een lijnvliegtuig uit de lucht knalden, nu is het een Ukraiens lijnvliegtuig dat uit de lucht wordt gehaald. Zou de volgende een Iraans lijnvliegtuig zijn?
Russen, geen Oekraïeners. In elk geval etnische Russen, gesteund door Rusland.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_190956764
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:14 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Russen, geen Oekraïeners. In elk geval etnische Russen, gesteund door Rusland.
Nope. Minder rtl4 kijken.
  donderdag 9 januari 2020 @ 22:18:15 #254
21467 franske19
Hit the deck!
pi_190956799
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:04 schreef VEM2012 het volgende:
Wel bizar. De laatste keer dat dit gebeurde waren het Ukrainers die een lijnvliegtuig uit de lucht knalden, nu is het een Ukraiens lijnvliegtuig dat uit de lucht wordt gehaald. Zou de volgende een Iraans lijnvliegtuig zijn?
Russen bedoel je. Maar een foutje is snel gemaakt.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_190957034
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:14 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Russen, geen Oekraïeners. In elk geval etnische Russen, gesteund door Rusland.
Sommigen hebben (deels) Russische achtergrond, maar ze zijn nog steeds Oekraïner.
pi_190957040
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:18 schreef franske19 het volgende:

[..]

Russen bedoel je. Maar een foutje is snel gemaakt.
Ik maak geen fout hoor.
  donderdag 9 januari 2020 @ 22:30:26 #257
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_190957063
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Zeker, Trudeau heeft in de persco ook gemeld dat hij al heeft gebeld met Rutte.
Zou me niet verbazen als Canada gaat vragen of Nederland hier een ondersteunende rol in wil gaan spelen na de opgedane ervaring nav MH17.
Om de onderste steen boven te krijgen bedoel je :')
pi_190957276
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik maak geen fout hoor.
👍👍👍
pi_190957416
best knap van iran om een uitgaand "projectiel" neer te halen als het foutje was van het anti missile systeem

als ze die nukes afschieten zal dan ook hetzelfde systeem van iran haar eigen raketten neerhalen? want ja een vliegtuig heeft niet echt een patroon van een inkomend projectiel die iran gaat raken

Israël doet dat beter

Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_190957427
Je zal zo'n foutje maar op je geweten hebben.
  donderdag 9 januari 2020 @ 22:48:48 #261
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190957462
Je zal maar zo'n foutje maken met hun nucleaire ambities.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_190957700
En nu? De verantwoordelijke zien te achterhalen? MH17 gang van zaken?
pi_190957787
Waarschijnlijk gebeurt er, net zoals bij MH17, geen reet. Gewoon blijven zeggen dat je het niet gedaan hebt, net zoals Rusland, want daar kom je gewoon mee weg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_190957825
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 23:07 schreef Discombobulate het volgende:
Waarschijnlijk gebeurt er, net zoals bij MH17, geen reet. Gewoon blijven zeggen dat je het niet gedaan hebt, net zoals Rusland, want daar kom je gewoon mee weg.
Je weet dat Rusland het ook niet gedaan heeft mag ik hopen?
pi_190957860
Oekraine: "het was Rusland" 2014

Iran: "het was Disneyland" 2020
  donderdag 9 januari 2020 @ 23:21:14 #266
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_190958004
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 23:07 schreef Discombobulate het volgende:
Waarschijnlijk gebeurt er, net zoals bij MH17, geen reet. Gewoon blijven zeggen dat je het niet gedaan hebt, net zoals Rusland, want daar kom je gewoon mee weg.
Oekraïne zal best inzage krijgen in de blackbox en dan gaat Boeing wel meekijken , lijkt me een domme fout te zijn, er zijn ook 82 Iraniërs omgekomen en er zat niet ene USA mens in
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_190958093
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 23:07 schreef Discombobulate het volgende:
Waarschijnlijk gebeurt er, net zoals bij MH17, geen reet. Gewoon blijven zeggen dat je het niet gedaan hebt, net zoals Rusland, want daar kom je gewoon mee weg.
Het is gewoon het recht van de sterkste.

Was het MH17 gebeuren andersom geweest, dan was Rusland ons Nederland (of Oekraïne, kies éé van beide landen als dader) rustig binnengevallen.

Nu durven we niks en willen we het geopolitiek oplossen alleen de Russen trekken zich nergens van aan. Net zoals de VS onder Trump zich ook wat minder bekommert om de rest van de wereld.

En het recht van de sterkste, daar is het uitschakelen van Soeleimani ook een goed voorbeeld van. Niemand zal het veroordelen want het is een boef en de slachtoffers (Iran en Irak) hebben geen enkele kans om de VS een klein beetje pijn te doen. Dus zij doen niks .
pi_190958287
misschien is het wel beter als het nu hier over gaat in plaats van dat kinderachtige oorlogje doen. en dan men even gaat nadenken waar men mee bezig is.

jaja, ik blijf positief
pi_190958325
Niet verbazingwekkend, bij de begrafenis de dag ervoor waren ook al 50 mensen omgekomen. Hysterisch volkje dat nooit hun eigen zwakheden of falen zal toegeven.
  donderdag 9 januari 2020 @ 23:52:14 #270
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_190958345
Khamenei: we hebben de VS in het gezicht geslagen |:)

:|W 3x
pi_190958367
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:04 schreef VEM2012 het volgende:
Wel bizar. De laatste keer dat dit gebeurde waren het Ukrainers die een lijnvliegtuig uit de lucht knalden, nu is het een Ukraiens lijnvliegtuig dat uit de lucht wordt gehaald. Zou de volgende een Iraans lijnvliegtuig zijn?
De keer hiervoor dat zoiets gebeurde was in 2001 geloof ik, toen schoot Oekraïne vanaf de Krim tijdens een militaire oefening een Russisch vliegtuig per ongeluk uit de lucht. De keer daarvoor was een Iran Air vlucht die in 1988 door een Amerikaanse raket ook per ongeluk uit de lucht werd geschoten, en in 1983 een Koreaans vliegtuig dat door de Sovjet-Unie eveneens per abuis werd neergehaald.

Oftewel, van de laatste vijf keer dat dit is voorgekomen was Oekraïne er drie keer bij betrokken (aangezien het deel van de Sovjet-Unie was indirect zelfs vier keer) en Iran twee keer. Dat is wel een heel bizar toeval :P
pi_190958372
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 23:01 schreef bitterbal het volgende:
En nu? De verantwoordelijke zien te achterhalen? MH17 gang van zaken?
"Ex gratia" schadevergoeding aan de nabestaanden, zoals Oekraine deed nadat ze op 4 oktober 2001 Siberia Airlines Flight 1812 (met vooral Israelische passagiers) neerschoten?
Bij een oefening werd een S-200 op een drone afgeschoten, de raket miste, maar vond een nieuw doelwit, 250 km verder. Ze hebben nooit toegegeven dat ze verantwoordelijk waren, en Oekrainse rechters hebben claims van nabestaanden (die de aangeboden 200.000$ geweigerd hadden) en van Siberia Airlines afgewezen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_190958408
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 23:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je weet dat Rusland het ook niet gedaan heeft mag ik hopen?
Bewijs lijkt me overduidelijk, maar vertel?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 9 januari 2020 @ 23:59:33 #274
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_190958412
  Moderator vrijdag 10 januari 2020 @ 00:11:37 #275
8781 crew  Frutsel
pi_190958512
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 23:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je weet dat Rusland het ook niet gedaan heeft mag ik hopen?
Ik snap dat je inmiddels de champagne open hebt getrokken om ook in dit topic de pro Russische kaart van mh17 te trekken. Ga weg Daar gaat dit topic niet over. Laat die hele wellus nietus discussie hier maar buiten.
pi_190958643
Zijn die Canadezen niet gewoon proxy doelwitten?

Trudeau gaat niks terugdoen
pi_190959213
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 23:59 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Bewijs lijkt me overduidelijk, maar vertel?
Er is een lijst van daders. Dat zijn gewoon Oekraïners, geboren en getogen, woonachtig in Oekraïne en de raket is afgevuurd vanaf Oekraiens grondgebied.

Hoe je daar van wil maken dat Rusland het gedaan heeft ontgaat mij even.
pi_190959218
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 00:11 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik snap dat je inmiddels de champagne open hebt getrokken om ook in dit topic de pro Russische kaart van mh17 te trekken. Ga weg Daar gaat dit topic niet over. Laat die hele wellus nietus discussie hier maar buiten.
Wat is dit? Mag je hier alleen maar (ten onrechte!) vertellen dat de Russen MH17 naar beneden gehaald hebben?

En die suggestie van Champagne is ook bijzonder vilein. Het is hardstikke triest, maar volgens mij is het heel normaal dat de gedachten terug gaan aan MH17 bij deze ramp.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 05:42:16 #279
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190959228
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 05:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Er is een lijst van daders. Dat zijn gewoon Oekraïners, geboren en getogen, woonachtig in Oekraïne en de raket is afgevuurd vanaf Oekraiens grondgebied.

Hoe je daar van wil maken dat Rusland het gedaan heeft ontgaat mij even.
Dat het wapen systeem uit Rusland kwam met de hulp van de Rus Sergey Nikolaevich Dubinsky mag nu toch wel duidelijk zijn?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 05:45:48 #280
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_190959232
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 05:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Er is een lijst van daders. Dat zijn gewoon Oekraïners, geboren en getogen, woonachtig in Oekraïne en de raket is afgevuurd vanaf Oekraiens grondgebied.

Igor Strelkov: Geboren in Moscow, 1970, Russische nationalist. https://en.wikipedia.org/wiki/Igor_Strelkov_(officer)

Moet ik verder gaan? Ik zie bij alle verdachten behalve 1 Russische vlag staan. En je kan je afvragen of zelfs bij mensen uit Oekraine... mensen die zich als Russische Nationalist bestempelen, die feitelijk geboren zijn in de USSR... zelfs als ze woonachtig zijn in Oekraine... als ze gebruik maken van Russisch materieel... met als waarschijnlijk doelwit een vliegtuig met oekraïense regeringsleiders... met orders uit Rusland...

Je kan afvragen... telt dat wel als "Oekraine die een vliegtuig neerhaalt".

Besef wat je dan zegt.

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 10-01-2020 05:52:27 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 10 januari 2020 @ 05:50:57 #281
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190959237
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 23:07 schreef Discombobulate het volgende:
Waarschijnlijk gebeurt er, net zoals bij MH17, geen reet. Gewoon blijven zeggen dat je het niet gedaan hebt, net zoals Rusland, want daar kom je gewoon mee weg.
Voorlopig is het afwachten. In elk geval geeft Canada al vrij snel aan dat het vliegtuig is neergeschoten. Kan Mark nog wat van leren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_190959250
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 05:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Er is een lijst van daders. Dat zijn gewoon Oekraïners, geboren en getogen, woonachtig in Oekraïne en de raket is afgevuurd vanaf Oekraiens grondgebied.

Hoe je daar van wil maken dat Rusland het gedaan heeft ontgaat mij even.
3 van de 4 hoofdverdachten zijn van origine Russisch toch? Dan wel hebben posities bekleed binnen de Russische FSB of GRU.

"Gewoon" Oekraïners is m.i. in dat geval uit context.
Het waren separatisten met sympathie voor Rusland en de Russische link valt dan ook niet te ontkennen.

Dat is overigens wat anders dan gelijk roepen "Rusland heeft het gedaan", maar ook zeer zeker wat anders dan
"gewoon Oekraïns, dus Oekraïne heeft het gedaan".
  vrijdag 10 januari 2020 @ 06:04:51 #283
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190959254
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 06:01 schreef FYazz het volgende:

[..]

3 van de 4 hoofdverdachten zijn van origine Russisch toch? Dan wel hebben posities bekleed binnen de Russische FSB of GRU?

"Gewoon" Oekraïners is m.i. in dat geval uit context.
Het waren separatisten met sympathie voor Rusland en de Russische link valt dan ook niet te ontkennen.

Dat is overigens wat anders dan gelijk roepen "Rusland heeft het gedaan", maar ook zeer zeker wat anders dan
"gewoon Oekraïns, dus Oekraïne heeft het gedaan".
Het wapen systeem komt direct uit Rusland. Dus dat maakt Rusland minimaal medeplichtig. Rusland werkt ook niet echt mee aan een onderzoek. Wat raar is als je onschuldig bent.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_190959256
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 06:04 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het wapen systeem komt direct uit Rusland. Dus dat maakt Rusland minimaal medeplichtig.
Eens.

Ik ben dan ook benieuwd waarom VEM2012 de Russische link ontkent en hier onjuiste informatie als feit presenteert.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 06:14:00 #285
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190959267
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 06:08 schreef FYazz het volgende:

[..]

Eens.

Ik ben dan ook benieuwd waarom VEM2012 de Russische link ontkent en hier onjuiste informatie als feit presenteert.
Wat ik me wel kan voorstellen dat het niet de bedoeling was van Rusland en Iran om een burgerluchtvaart vliegtuig neer te schieten. Voorlopig lijkt het er op dat Iran in elk geval lijkt mee te werken aan een onderzoek.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 06:15:21 #286
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_190959269
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 06:04 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het wapen systeem komt direct uit Rusland. Dus dat maakt Rusland minimaal medeplichtig.
Als ik als maffiabaas iemand wil om laten leggen.. en ik lever alle wapens, alle personeel.. neen.. er is 1 persoon bij die verre familie is van het slachtoffer die licht ondersteunend heeft meegeholpen mbt waar iemand op welk moment van de dag zou zijn. Maar mijn mannetje haalt de trekker over. En schiet in een vlaag van totale incompetentie per ongeluk een onschuldige voetganger neer.

Om dan dat verre familielid schuldig te bevinden... sterker nog.. de hele familie schuld geven van de moord.. en die maffiabaas/organisatie "medeplichtig" noemen... ik zie het niet.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 10 januari 2020 @ 06:27:03 #287
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190959285
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 06:15 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als ik als maffiabaas iemand wil om laten leggen.. en ik lever alle wapens, alle personeel.. neen.. er is 1 persoon bij die verre familie is van het slachtoffer die licht ondersteunend heeft meegeholpen mbt waar iemand op welk moment van de dag zou zijn. Maar mijn mannetje haalt de trekker over. En schiet in een vlaag van totale incompetentie per ongeluk een onschuldige voetganger neer.

Om dan dat verre familielid schuldig te bevinden... sterker nog.. de hele familie schuld geven van de moord.. en die maffiabaas/organisatie "medeplichtig" noemen... ik zie het niet.
Ik zelf ga er trouwens vanuit dat Rusland schuldig is. Maar kan me niet voorstellen dat Poetin een order geeft als schiet een burgerluchtvaart vliegtuig neer? Dan is het nog een grotere boef dan ik al dacht. Een ramp is vaak een opeenstapeling van fouten.

Bijvoorbeeld het achterwegen laten van het vliegtuig identificatie systeem wat ook een onderdeel is van het wapensysteem en wat er niet bij zat. Maar uiteindelijk is dit alles aan de rechter.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_190959288
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 06:15 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als ik als maffiabaas iemand wil om laten leggen.. en ik lever alle wapens, alle personeel.. neen.. er is 1 persoon bij die verre familie is van het slachtoffer die licht ondersteunend heeft meegeholpen mbt waar iemand op welk moment van de dag zou zijn. Maar mijn mannetje haalt de trekker over. En schiet in een vlaag van totale incompetentie per ongeluk een onschuldige voetganger neer.

Om dan dat verre familielid schuldig te bevinden... sterker nog.. de hele familie schuld geven van de moord.. en die maffiabaas/organisatie "medeplichtig" noemen... ik zie het niet.
Ik vind je vergelijking behoorlijk krom, maar als je die toch gaat gebruiken dan is het m.i. nog krommer gelet op de ontwikkelingen rond bv. Taghi en zijn mogelijke medeplichtigheid bij delicten, of de veroordeling van wapenleveranciers bij vergismoorden alsook als je kijkt naar de inmiddels verboden motorclubs als Satudarah.

Wat Megumi zegt: Rusland heeft zeker niet als doel gehad een burgervliegtuig uit de lucht te schieten, maar heeft met het leveren van wapens en het ondersteunen van de rebellen dit wel mede mogelijk gemaakt.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 06:31:37 #289
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190959289
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 06:30 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik vind je vergelijking behoorlijk krom, maar als je die toch gaat gebruiken dan is het m.i. nog krommer gelet op de ontwikkelingen rond bv. Taghi en zijn mogelijke medeplichtigheid bij delicten, of de veroordeling van wapenleveranciers bij vergismoorden alsook als je kijkt naar de inmiddels verboden motorclubs als Satudarah.

Wat Megumi zegt: Rusland heeft zeker niet als doel gehad een burgervliegtuig uit de lucht te schieten, maar heeft met het leveren van wapens en het ondersteunen van de rebellen dit wel mede mogelijk gemaakt.
Er zijn toch wel aanwijzingen dat het toch een Rus was die zeg maar het knopje in drukte. En zo niet kan je eigenlijk stellen dat het niet slim is dan een stelletje imbecielen zo een wapen te geven. In dat opzicht heeft SpecialK wel een beetje een punt met zijn vergelijking.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 06:41:55 #290
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_190959298
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 06:27 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zelf ga er trouwens vanuit dat Rusland schuldig is.
Snap ik.. en ik reageerde op jouw post maar het was eigenlijk meer een bijval met kritiek richting VEM met als toevoeging dat ik het woord "medeplichtig" niet vind kloppen. De intentie van Rusland was massamoord. Zij hebben wat mij betreft 95% bijgedragen aan de operatie.. en over die overigen 5% zou je kunnen praten.. in hoeverre ben je een oekraïner als je je carriere en leven in het teken zet om jouw regio in te laten lijven door Rusland...

Dus.. medeplichtigheid is zelfs in een best-case scenario voor Rusland.. te zacht.

quote:
Maar kan me niet voorstellen dat Poetin een order geeft als schiet een burgerluchtvaart vliegtuig neer? Dan is het nog een grotere boef dan ik al dacht. Een ramp is vaak een opeenstapeling van fouten.

Bijvoorbeeld het achterwegen laten van het vliegtuig identificatie systeem wat ook een onderdeel is van het wapensysteem en wat er niet bij zat. Maar uiteindelijk is dit alles aan de rechter.
Ik twijfel er niet aan dat dit niet de intentie was van Rusland en dat ze dit oprecht een vervelende uitkomst vinden van hun operatie. Maar het was zeker wel hun intentie om massamoord te plegen op een vliegtuig vol met regeringsleiders. En ik kan me heel goed voorstellen dat Poetin zoiets zou goedkeuren want zo'n boef is het net wel.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 10 januari 2020 @ 06:48:14 #291
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190959307
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 06:41 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Snap ik.. en ik reageerde op jouw post maar het was eigenlijk meer een bijval met kritiek richting VEM met als toevoeging dat ik het woord "medeplichtig" niet vind kloppen. De intentie van Rusland was massamoord. Zij hebben wat mij betreft 95% bijgedragen aan de operatie.. en over die overigen 5% zou je kunnen praten.. in hoeverre ben je een oekraïner als je je carriere en leven in het teken zet om jouw regio in te laten lijven door Rusland...

Dus.. medeplichtigheid is zelfs in een best-case scenario voor Rusland.. te zacht.
[..]

Ik twijfel er niet aan dat dit niet de intentie was van Rusland en dat ze dit oprecht een vervelende uitkomst vinden van hun operatie. Maar het was zeker wel hun intentie om massamoord te plegen op een vliegtuig vol met regeringsleiders. En ik kan me heel goed voorstellen dat Poetin zoiets zou goedkeuren want zo'n boef is het net wel.
Toch zie ik het wat complexer. De betrokken luchtvaart maatschappij heeft wellicht om kosten te besparen toch er voor gekozen om over een oorlogsgebied te vliegen. Wat ik bedoel met een opeenstapeling van fouten.

En wat Iran aangaat als ze dat vliegtuig inderdaad neergeschoten hebben meer sancties en een reisverbod denk ik zo. Het is tenslotte geen supermacht.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 07:09:21 #292
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_190959350
Ik denk (op basis van een huidig gebrek aan informatie, sure) dat Iran een (wellicht zelf gebouwd?) drone-afweersysteem heeft. En dat sinds de aanval op Suleimani ze dat systeem naar een soort equivalent van code-orange/code-red hebben gezet..

Zou kunnen dat binnen de nieuwe status er meer false-positives uit komen.. en dat dat systeem geen menselijke interventie heeft en gewoon is los gegaan op een passagiersvliegtuig.

Ik gok op zo'n soort scenario. Ik kan me eigenlijk niks anders bedenken.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_190959354
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 06:31 schreef Megumi het volgende:

[..]

Er zijn toch wel aanwijzingen dat het toch een Rus was die zeg maar het knopje in drukte. En zo niet kan je eigenlijk stellen dat het niet slim is dan een stelletje imbecielen zo een wapen te geven. In dat opzicht heeft SpecialK wel een beetje een punt met zijn vergelijking.
Het Pentagon had ruim een maand eerder gezegd dat net over de grens (in Rusland) Oekrainse rebellen opgeleid werden in het gebruik van de Buk. Dan neem ik aan dat een Oekrainer op de knop drukte. Lijkt ook waarschijnlijker dan dat een beroepsmilitair vertrouwd met de Buk niet had gezien dat het een burgerluchtvaartvliegtuig betrof.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_190959357
Twee keer crasht een vliegtuig door een raket, en twee keer zit er een Russisch luchtje aan.

Wat n toeval he :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_190959363
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 05:42 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat het wapen systeem uit Rusland kwam met de hulp van de Rus Sergey Nikolaevich Dubinsky mag nu toch wel duidelijk zijn?
Dat klopt.

Dit vliegtuig is overigens ook met Russisch geschut naar beneden gehaald.
pi_190959398
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 06:01 schreef FYazz het volgende:

[..]

3 van de 4 hoofdverdachten zijn van origine Russisch toch? Dan wel hebben posities bekleed binnen de Russische FSB of GRU.

"Gewoon" Oekraïners is m.i. in dat geval uit context.
Het waren separatisten met sympathie voor Rusland en de Russische link valt dan ook niet te ontkennen.

Dat is overigens wat anders dan gelijk roepen "Rusland heeft het gedaan", maar ook zeer zeker wat anders dan
"gewoon Oekraïns, dus Oekraïne heeft het gedaan".
Ik zeg niet dat Oekraïne het gedaan heeft, maar dat het Oekraïners waren.

Dat conflict is een burgeroorlog. Geen inval van Rusland.
pi_190959412
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 06:04 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het wapen systeem komt direct uit Rusland. Dus dat maakt Rusland minimaal medeplichtig. Rusland werkt ook niet echt mee aan een onderzoek. Wat raar is als je onschuldig bent.
Vrijwel alle wapens in die regio komen uit Rusland. Net als dat de wapens hier vooral uit de VS komen. Dat zegt niet zoveel.
pi_190959433
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 06:41 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Snap ik.. en ik reageerde op jouw post maar het was eigenlijk meer een bijval met kritiek richting VEM met als toevoeging dat ik het woord "medeplichtig" niet vind kloppen. De intentie van Rusland was massamoord. Zij hebben wat mij betreft 95% bijgedragen aan de operatie.. en over die overigen 5% zou je kunnen praten.. in hoeverre ben je een oekraïner als je je carriere en leven in het teken zet om jouw regio in te laten lijven door Rusland...

Dus.. medeplichtigheid is zelfs in een best-case scenario voor Rusland.. te zacht.
[..]

Ik twijfel er niet aan dat dit niet de intentie was van Rusland en dat ze dit oprecht een vervelende uitkomst vinden van hun operatie. Maar het was zeker wel hun intentie om massamoord te plegen op een vliegtuig vol met regeringsleiders. En ik kan me heel goed voorstellen dat Poetin zoiets zou goedkeuren want zo'n boef is het net wel.
Wat een enorme onzin is dit zeg. Wat zou Rusland ooit te winnen hebben met het neerhalen van MH17? Uit alles blijkt dat het een ongeluk was!
pi_190959435
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 07:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat Oekraïne het gedaan heeft, maar dat het Oekraïners waren.

Dat conflict is een burgeroorlog. Geen inval van Rusland.
Mwa, een door Rusland georganiseerde burgeroorlog. Dat hadden ze een jaar eerder in Yalta "voorspeld". Artikel van September 2013:
quote:
The Kremlin aide added that the political and social cost of EU integration could also be high, and allowed for the possibility of separatist movements springing up in the Russian-speaking east and south of Ukraine. He suggested that if Ukraine signed the agreement, Russia would consider the bilateral treaty that delineates the countries' borders to be void.

"We don't want to use any kind of blackmail. This is a question for the Ukrainian people," said Glazyev. "But legally, signing this agreement about association with EU, the Ukrainian government violates the treaty on strategic partnership and friendship with Russia." When this happened, he said, Russia could no longer guarantee Ukraine's status as a state and could possibly intervene if pro-Russian regions of the country appealed directly to Moscow.

"Signing this treaty will lead to political and social unrest," said the Kremlin aide. "The living standard will decline dramatically … there will be chaos."
https://www.theguardian.c(...)n-union-trade-russia
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_190959442
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 07:11 schreef TLC het volgende:
Twee keer crasht een vliegtuig door een raket, en twee keer zit er een Russisch luchtje aan.

Wat n toeval he :')
Hoeveel procent van de luchtafweersystemen is Russisch denk je?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')