abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 januari 2020 @ 12:51:39 #1
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190903575


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.



Het was ooit APT, P&T en het toch wel zo vaak gebruikte PTT. Het werdt via een kort pauze als TPG en TNT uiteindelijk de Postnl. Omdat het nog niet verwarrend genoeg was, namen we Sandd er nog maar bij. Hoewel we verdwalen in alle namen, weten de aanwezige postbodes, postbezorgers en postsorteerders de weg naar dit topic en alle huizen in Nederland wel te vinden.

De pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zul je hier niet vinden. Maar wij willen je best helpen met vragen over je poststuk en we zullen zeker 'de bezorger er op aanspreken'.

Op de site van de postNL kun je de Posttarieven, Adressen en Postcodes opzoeken. Ga je verhuizen, dan vinden de bezorgers en nieuwe bewoners het wel fijn als je een Verhuisservice neemt. We zijn er natuurlijk ook voor bedrijven.

Oh en natuurlijk zijn wij je favoriete en minst favoriete bezorger, dus complimenten en klachten zijn er ook.



Voor de medewerkers natuurlijk de zo belangrijke betaaldata:


Overuurtjes maken we standaard. En die worden zo uitbetaald:


Meelezen, de weg kwijt, wordt het je gewoon te veel? We hebben hieronder nog even de meest gebruikte afkortingen en termen voor je uitgepuzzeld:

HAH = Huis aan Huis folders
HSM = HuisNummerSorteermachine
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC/TL = Teamcoach/Teamleider
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR/OC = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
Piekdag = Dag dat het druk is
Daldag = Dag dat het rustig is
X-wijken = Wijken met dinsdag, donderdag en zaterdag piek
Y-wijken = Wijken met woensdag en vrijdag piek
Postvest/kangoeroebuidel = Jas-tas combinatie om post te dragen
SKNJ = Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar
Postboy = Kar voor post
Depot = Plek waar post gebracht wordt
Retailer = Winkels waar pakjes gebracht/gehaald kunnen worden



Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  maandag 6 januari 2020 @ 12:52:55 #2
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190903588
1 Miljoen gebruikers voor de mijn post app.

https://mijnpostnl.nl/nie(...)bruikenmijnpost.aspx

Ziet er naar uit dat we nooit meer van dat kut ding afkomen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190907011
Vergeten post stond bijna 2 jaar in sorteercentrum.. Even Apeldoorn bellen! })
pi_190907429
quote:
Huh? Bedoelt hij gewoon dat hij het bij het postagentschap alleen kan ophalen als hij ook laat zien dat het pakketje voor hem is?
pi_190907481
Volgens mij gaat het gewoon om zo'n voorgedrukt afhaalkaartje met afbeelding van het pakketje, zoals wij met regelmaat bezorgen. Bij het afhalen van een pakketje moet je meestal wel je ID laten zien.

WGR / PostNL bezorgt niet thuis maar op afleverlokatie

Dat is dezelfde toch?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190907593
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 18:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Volgens mij gaat het gewoon om zo'n voorgedrukt afhaalkaartje met afbeelding van het pakketje, zoals wij met regelmaat bezorgen. Bij het afhalen van een pakketje moet je meestal wel je ID laten zien.

WGR / PostNL bezorgt niet thuis maar op afleverlokatie

Dat is dezelfde toch?
Ja dat doen ze volgens mij bij aangetekend uit buitenland. Maar ik dacht dat het meer om het ophalen van het pakket gaat, dan over het legitimeren. Het is toch niet zoals 'brief met legitimatie' waar dat echt geregistreerd wordt? Maar gewoon net zoals een gewoon pakketje ophalen om te bewijzen dat jij het bent.
pi_190907658
Geloof dat ze wel het document nummer vastleggen zodat bekend is wie het opgehaald heeft. Voor zover ik weet, maakt het verder niet eens zoveel uit wie het ophaalt. Ik heb wel eens een ander pakketten op laten halen en dat was geen probleem zeiden ze, zolang diegene de naam en het adres weet en (eigen) ID kan laten zien. Gaat natuurlijk niet op voor zendingen die echt alleen specifiek aan jou uitgereikt mogen worden, maar daar gaan die posts volgens mij ook niet over. Er zijn trouwens wel meer mensen die er een probleem mee hebben dat PostNL bepaalde gegevens noteert bij afhalen..

Ooit een keer als verrassing een kadootje besteld voor iemand en die was daar met afhalen ook niet zo blij mee en wilde dat liever eigenlijk niet :')

Maar inderdaad, volgens mij ligt het probleem van diegene meer bij het feit dat hij naar een afhaalpunt moet komen.. zonder dat hij dat van te voren wist. Edit: blijkbaar vindt hij dat verdacht en vindt het ook daarom geen fijn idee dat ie zich moet legitimeren dan? :? vanwege de inhoud oid..

[ Bericht 9% gewijzigd door VixenFromHell op 06-01-2020 18:51:16 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 6 januari 2020 @ 19:08:26 #10
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_190908030
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:26 schreef the_X het volgende:
Vier containers 'vergeten' post alsnog bezorgd
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:45 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Vergeten post stond bijna 2 jaar in sorteercentrum.. Even Apeldoorn bellen! })
Dit bericht is onjuist. Er is geen sprake van "vergeten" post en er hebben echt geen containers met post een jaar in een hoekje van de voorbereidingslocatie gestaan.

Verdere details laat ik over aan de persvoorlichter.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 januari 2020 @ 19:11:38 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190908079
quote:
goh, hoe zou dat nou komen? Hint: het ligt niet aan het laatste deel van het proces.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190908108
Ik vraag mij af hoe ze dat dan over het hoofd gezien kunnen hebben. Ben benieuwd naar hoe het dan werkelijk zit, als het niet klopt.
pi_190908170
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 12:52 schreef V__L_N het volgende:
1 Miljoen gebruikers voor de mijn post app.

https://mijnpostnl.nl/nie(...)bruikenmijnpost.aspx

Ziet er naar uit dat we nooit meer van dat kut ding afkomen.
Dit is trouwens ook weer zeer jammer. Afgelopen week nog weer 1 op twitter die PostNL verzocht om de bezorger erop aan te spreken dat post die wel in de app stond niet bezorgd werd. }:|
Mensen denken toch al zo snel dat alles aan de bezorger ligt :(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 6 januari 2020 @ 19:17:18 #15
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_190908175
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 19:13 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Ik vraag mij af hoe ze dat dan over het hoofd gezien kunnen hebben. Ben benieuwd naar hoe het dan werkelijk zit, als het niet klopt.
De reactie boven jou komt meer in de richting.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
  maandag 6 januari 2020 @ 19:18:26 #16
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_190908191
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 19:16 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Dit is trouwens ook weer zeer jammer. Afgelopen week nog weer 1 op twitter die PostNL verzocht om de bezorger erop aan te spreken dat post die wel in de app stond niet bezorgd werd. }:|
Mensen denken toch al zo snel dat alles aan de bezorger ligt :(
Omdat dat nou eenmaal degene is die ze te zien krijgen.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_190923773
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 13:21 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Dit verhaal klopt toch niet:
Niet-bezorgde post lag bij postbode thuis
3000 stukken? Dat is toch nooit 4 containers vol? (Wat is dat eigenlijk? rolkar? rode bak?)
pi_190926255
Zijn de nieuwe tijdvakken al bekend?
pi_190930733
Feestdag 1 Januari er ineens uitgegooid. Staat nu op geen dienst. Vorig jaar hetzelfde probleem. Is het zo moeilijk voor een systeem om vakantieuren te berekenen / boeken? Het levert bijna altijd gezeik op.
pi_190931117
Gaat niet echt lekker met de overname van het Sandd-personeel: Grootste deel van 16.000 Sandd-medewerkers verliest baan (NOS).
pi_190931885
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 07:31 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Gaat niet echt lekker met de overname van het Sandd-personeel: Grootste deel van 16.000 Sandd-medewerkers verliest baan (NOS).
Is deels wel hun eigen schuld, als ik het artikel lees. Blijkbaar hebben veel bezorgers bij Sandd geen realiteitsbesef. Ze verwachten dat ze nog steeds op enkel dinsdag en vrijdag kunnen blijven werken, en dat het PostNL-personeel dan maar pas op de plaats moet maken. Tuurlijk, ik ga mijn 25 uur voortaan wel verspreid over 3 dagen werken, zodat een ex-Sandd bezorger dinsdag en vrijdag mijn wijken kan gaan doen. Of dat ze de post net als bij Sandd een dag tevoren thuis geleverd krijgen en zelf mogen sorteren. :N
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_190932988
Er waren ook mensen die hun eigen wijk wilden houden. Nou zijn de wijken bij ons sowieso al anders, maar daar zitten veelal ook al mensen op die daar soms al jaren lopen. Dat kan natuurlijk niet allemaal :N

Al snap ik wel dat het voor die mensen rot is, dat ze altijd vaste dagen hadden en bijv al in de ochtend konden gaan lopen. En nu een aanbod krijgen wat ze niet willen, of waar ze niet zoveel mee kunnen ivm andere verplichtingen. Heb ook wel reacties gelezen van mensen die hun zaterdag vrij wilden houden, ja dat zou ik nu ook wel willen :P rottige situatie, maar het kan niet allemaal blijven zoals het was bij Sandd.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190935086
Nee die lui van Sandd mogen zich best wat flexibeler opstellen. Bovendien mogen ze blij zijn dat zij überhaupt een aanbod kregen. Mensen die voor een franchiser werken en dezelfde post van Sandd hebben bezorgd, zijn volledig genegeerd. Zij krijgen geen aanbod en vallen overal buiten. Krijgen zelfs geen WW.

Postnl heeft de franchisers niet overgenomen.

Ik vind het voor de franchisers wel zuur. Je kunt nl niet kiezen voor rechtstreeks voor Sandd werken of via een franchiser. Het ligt er maar aan in welk deel van het land je woont. Die mensen hebben geen keuze.

Maar goed. Iedereen die buiten de boot valt, kan rechtstreeks bij Postnl solliciteren.

En wil je echt werken en post blijven bezorgen, dan zul je toch water bij de wijn moeten doen. En anders zoeken ze maar een ander baantje.
pi_190937586
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:10 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Nee die lui van Sandd mogen zich best wat flexibeler opstellen. Bovendien mogen ze blij zijn dat zij überhaupt een aanbod kregen. Mensen die voor een franchiser werken en dezelfde post van Sandd hebben bezorgd, zijn volledig genegeerd. Zij krijgen geen aanbod en vallen overal buiten. Krijgen zelfs geen WW.

Postnl heeft de franchisers niet overgenomen.

Ik vind het voor de franchisers wel zuur. Je kunt nl niet kiezen voor rechtstreeks voor Sandd werken of via een franchiser. Het ligt er maar aan in welk deel van het land je woont. Die mensen hebben geen keuze.

Maar goed. Iedereen die buiten de boot valt, kan rechtstreeks bij Postnl solliciteren.

En wil je echt werken en post blijven bezorgen, dan zul je toch water bij de wijn moeten doen. En anders zoeken ze maar een ander baantje.
Dat PostNL de franchisers niet overneemt vind ik ook vrij logisch. Zij zijn niet in dienst van Sandd, maar werken bij wijze van spreken voor Streekpost Waddinxveen. Dat zo'n lokaal postbedrijf zich zo afhankelijk heeft opgesteld van 1 enkele grote klant is een groot risico, dat weet je. Als ik een bakkerij heb en ik lever exclusief aan een kleine supermarktketen, en die keten zou bijvoorbeeld overgenomen worden door Albert Heijn, kan ik ook niet verwachten dat Albert Heijn ook mijn brood blijft afnemen.

Ik begrijp dat het zuur is voor die mensen, maar ik heb de afgelopen jaren vaak discussies gehad met bezorgers van Sandd over het feit dat ze stukloon hadden en geen doorbetaling bij ziekte, en of ze wel wisten wat de risico's waren als je niet via een werkgever voor de sociale verzekeringswetten verzekerd bent, maar dat werd altijd weggewuifd. Ze vonden het bij Sandd fijner werken met meer flexibiliteit, en ze waren toch nooit ziek en Sandd zou toch nooit failliet gaan of overgenomen worden. Nu komen deze mensen achter de keerzijde van deze constructie, en in plaats van dat ze boos zijn op zichzelf of desnoods op Sandd, richt hun verontwaardiging zich op PostNL.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 8 januari 2020 @ 20:56:06 #27
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190941346
Ik vind het ook een beetje sandd-werkers gezeur. Hier krijgen we er straks 2 bij. Ze krijgen 9 en 6 uur. ( Een uur minder dan bij sandd is de richtlijn). Ze krijgen samen een wijk en mogen daar dus 15 uur over doen. Mijn collega krijgt daar nu net geen 12 uur voor. Èèn van de redenen dat ze zoveel tijd krijgen is omdat er dus wordt gekeken naar wat voor tijd ze vroeger nodig hadden voor hun werk. 1 van deze bezorgers bezorgd haar wijk vanaf een scootmobiel en is slecht ter been... Wij nemen het aan, maar de tl hebben deze mensen nooit gezien en hebben deze informatie dus niet eens.

Oh en als je denkt dat wij zo veel tijd krijgen ivm de sandd post? Vergeet het. Ik krijg er op 12,5 uur 45 minuten bij.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190941811
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 20:56 schreef V__L_N het volgende:

Oh en als je denkt dat wij zo veel tijd krijgen ivm de sandd post? Vergeet het. Ik krijg er op 12,5 uur 45 minuten bij.
Zijn die tijden al bekend, dan? Ik dacht dat PostNL en de OR nog in discussie hierover waren. Ik dacht dat PostNL de tijden met 10% wilde ophogen en de OR met 15, dus verwachtte dat het dan uiteindelijk op 12.5% uit zou komen. Maar uit jouw voorbeeld blijkt dus dat het maar 6% extra is?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_190942653
Als ze mijn contract aan zouden willen passen zou ik denk ik ook gewoon die ontslagvergoeding zou pakken, tenzij ze met een heel goed bod komen, er is genoeg werk tegen dezelfde of betere voorwaarden te vinden. Bovendien kun je extern ook gewoon opnieuw solliciteren, zeker als ze je toch al op zaterdag in willen zetten. Dat geldt natuurlijk al helemaal als ze alleen een tijdelijk contract aanbieden, mochten ze het daarna niet verlengen ben je die vergoeding ondertussen wel kwijt.

Geldt voor die franchisers en klanten ook, contractbreuk is geld waard, en dat bedrag gaat gewoon van Sandd over naar Postnl. Zou toch raar zijn als je een bedrijf overneemt en alle verplichtingen en schulden zou kunnen laten zitten.
  woensdag 8 januari 2020 @ 23:16:38 #30
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190943883
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 21:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zijn die tijden al bekend, dan? Ik dacht dat PostNL en de OR nog in discussie hierover waren. Ik dacht dat PostNL de tijden met 10% wilde ophogen en de OR met 15, dus verwachtte dat het dan uiteindelijk op 12.5% uit zou komen. Maar uit jouw voorbeeld blijkt dus dat het maar 6% extra is?
Dit cijfer heb ik van mijn tl en is niet officieel nog. Maar veel meer dan dit gaat het niet worden. Heb ik al uit andere bronnen gehoord; Ik geloof wel dat ze verhoudingsgewijs Y wijken iets meer gaan ophogen. De Or zegt trouwens wel vaker dat ze ergens over in discussie zijn. Maar geloof me maar, die hebben niet zo veel in te brengen op dit vlak.

Het lijkt er ook op dat nog niet alle sandd contracten ook zijn overgenomen, er zijn ook opzeggers blijkbaar. Niet alle bedrijven willen naar postnl en die zoeken nog naar alternatieven.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 8 januari 2020 @ 23:40:14 #31
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190944211
Overigens... Wie z'n pakjes statistiek wil checken, die link werkt weer...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190947825
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 21:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zijn die tijden al bekend, dan? Ik dacht dat PostNL en de OR nog in discussie hierover waren. Ik dacht dat PostNL de tijden met 10% wilde ophogen en de OR met 15, dus verwachtte dat het dan uiteindelijk op 12.5% uit zou komen. Maar uit jouw voorbeeld blijkt dus dat het maar 6% extra is?
Ik heb mijn tijden wel gezien. Bij mijn x wijk komt er meer tijd op di, do, vrij en za. De woensdag bleef wel gelijk. Di iets van + 15%. Do iets minder en za ~10%. Vrijdag bijna 20%. Gek dat de woensdag wel gelijk blijft, en ze donderdag blijkbaar (op papier) nog drukker willen maken.
pi_190953971
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 23:40 schreef V__L_N het volgende:
Overigens... Wie z'n pakjes statistiek wil checken, die link werkt weer...
Kun je mij de link sturen in een privé bericht?
pi_190982835
quote:
Overigens... Wie z'n pakjes statistiek wil checken, die link werkt weer...
Kun je mij de link sturen ?
pi_190992414
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:10 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Postnl heeft de franchisers niet overgenomen.

Ik vind het voor de franchisers wel zuur. Je kunt nl niet kiezen voor rechtstreeks voor Sandd werken of via een franchiser. Het ligt er maar aan in welk deel van het land je woont. Die mensen hebben geen keuze.
Blijkbaar zijn er binnen PostNL, zoals wel vaker weer verschillen.

De Sandd post gaat/ging hier in Twente via Postedd, maar we krijgen er dus wel bezorgers bij. Verder besteedde Sandd of Postedd een deel aan Cycloon uit, dat bedrijf krijgt dus ter compensatie een deel van onze wijken! Verdere details hebben we nog niet gekregen, maar zoals normaal zullen we het wel 1 a 2 dagen voor of zelfs na het ingaan van de veranderingen, te horen krijgen hoe of wat en zo,....
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_190992725
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 11:13 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn er binnen PostNL, zoals wel vaker weer verschillen.

De Sandd post gaat/ging hier in Twente via Postedd, maar we krijgen er dus wel bezorgers bij. Verder besteedde Sandd of Postedd een deel aan Cycloon uit, dat bedrijf krijgt dus ter compensatie een deel van onze wijken! Verdere details hebben we nog niet gekregen, maar zoals normaal zullen we het wel 1 a 2 dagen voor of zelfs na het ingaan van de veranderingen, te horen krijgen hoe of wat en zo,....
Sociale werkvoorzieningsschappen moeten ze wel wijken aanbieden, ook als die via een franchiser werkten. Voor normale partijen die via een franchiser werken geldt dat niet.
Hier wordt volgende week meer bekend. Maar sandd medewerkers hebben nog tot de laatste dag van januari om van gedachten te veranderen, dus per 1 februari is er pas echt duidelijkheid
pi_190996678
AnitaSchnieders twitterde op zondag 12-01-2020 om 16:08:06 Valt er op 12 januari 2020 nog een kerstkaart bij familie op de mat. Poststempel 17-12-2019. Dank voor de ‘vlotte’ bezorging @PostNL . Jeetjemina reageer retweet
PostNL twitterde op zondag 12-01-2020 om 16:23:06 @AnitaSchnieders Sorry, was druk. Geen excuus natuurlijk. reageer retweet
Snap wel dat ze erg veel dezelfde klachten krijgen en dat niet zo leuk vinden.. en dat ze niet zoveel kunnen met zo'n klacht, maar het is ook wel ontzettend slecht dat er nu nog steeds kerstpost bezorgd wordt. Ze geven ook aan nog altijd last te hebben van de nasleep vd drukke kerstperiode. Nu nog! :N

Zusje1971 twitterde op zondag 12-01-2020 om 14:47:49 @PostNL is een code postzegel niet meer goedkoper dan de velletjes postzegel? reageer retweet
PostNL twitterde op zondag 12-01-2020 om 14:51:40 @Zusje1971 Nee, dat klopt. Hij was met Valentijnsdag wel goedkoper. reageer retweet
Vind het wel jammer dat die code niet meer goedkoper is. Bij introductie was ie duurder, toen een hele tijd goedkoper en nu dus helaas niet meer.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191028248
En? Veel veranderingen in jullie nieuwe roosters?
pi_191028354
Nog minder op mijn 'rooster' dan toen de NRP in ging. Heb natuurlijk geen vast rooster, maar als dit alles is dat ze voor me hebben wanneer iedereen aanwezig is.. :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191028424
Ik heb er gemiddeld iets minder dan 11% bij gekregen. Gelukkig meer dan de 6% die hier gemeld werd, maar nog steeds karig als je bedenkt dat we er 30% post bij krijgen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191028483
Ik behoud mijn wijken, dus zwaardere dienst. Krijg 5 minuutjes extra bij elke wijk.. ;(
pi_191028626
Een wijk kwijt op zaterdag, daar gaat iemand van Sandd lopen. Andere wijken van 0 tot 30 minuten erbij, gemiddeld bijna 12%.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 20:13:13 #44
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191030117
Nog steeds geen app, dus geen rooster nog. Zal van de week eens vriendelijke vragen aan mijn tl.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_191038706
Collega's hier hebben er volgens mij ook niet veel bij gekregen, maar daar waren we al bang voor.

En goh, zoals verwacht zie ik veel klachten op twitter over te laat bezorgde afhaalkaartjes. Laatst ook 1 die aangaf dat dat ding na 4 dagen pas binnen kwam en dat hij toen in het buitenland zat inmiddels. Kreeg hij als reactie dat hij nog 3 dagen had gehad om het af te halen en dat PostNL er niets mee te maken had dat hij in het buitenland zat :N ja, zo kun je ook reageren natuurlijk. Reactie komt sowieso altijd neer op helaas pindakaas want als een zending eenmaal retour gaat is het niet meer tegen te houden.

Ook gaat bij veel afhaallocaties de zending volgens mij op dag 7 mee terug als pakketten opgehaald worden, dat is bij een locatie hier in de buurt bijv rond 18.00. Dan staat er op het briefje, je hebt 7 dagen, maar als je op dag 7 om 19.00 komt heb je wel pech (locatie is tot 21.00 open). Niet dat het verstandig is om het op het laatste moment aan te laten komen, maar soms komen de afhaalberichten dus ook pas laat. Soms tellen afhaalpunten de dag waarop het gebracht is ook al mee qua 7 dagen, maar jij kunt het dan volgens het briefje vanaf de dag erna pas ophalen. Al gaat dat wel om de niet thuis pakjes en niet die vd voorgedrukte briefjes. Of ze vergissen zich gewoon qua tellen en sturen het een dag te vroeg terug :')

Ook is de afhaaltermijn heel handig in combinatie met afhaalpunten die doordeweeks sluiten om 17.00 en zaterdag heel beperkt open zijn. Las een klacht van iemand waar dat punt dan maar 1 uurtje! open is. Dan moet je of in dat ene uurtje komen, of een ander regelen om af te laten halen 8)7

Ik baal er nog steeds van dat de locatie waar ik altijd afhaalde, alleen nog niet thuis pakketten doet. Zelf via de webshop of de app pakje naar die locatie sturen kan niet meer. Ik eindig met werk vaak bij deze locatie, dus vandaar de voorkeur.

[ Bericht 1% gewijzigd door VixenFromHell op 15-01-2020 13:51:47 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 15 januari 2020 @ 17:14:33 #46
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_191044649
Er komt ongeveer 10% bij hier, niet geweldig maar had 5 minuten verwacht ofzo dus het valt nog mee.
pi_191051684
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:55 schreef VixenFromHell het volgende:

En goh, zoals verwacht zie ik veel klachten op twitter over te laat bezorgde afhaalkaartjes. Laatst ook 1 die aangaf dat dat ding na 4 dagen pas binnen kwam en dat hij toen in het buitenland zat inmiddels. Kreeg hij als reactie dat hij nog 3 dagen had gehad om het af te halen en dat PostNL er niets mee te maken had dat hij in het buitenland zat :N ja, zo kun je ook reageren natuurlijk. Reactie komt sowieso altijd neer op helaas pindakaas want als een zending eenmaal retour gaat is het niet meer tegen te houden.

Ik had van de week zo een afhaalbericht met een herstelsticker er op en de datum van 3 weken geleden... je kunt het binnen 7 dagen ophalen. Pakket was 2 weken er voor al retour gegaan. En dan moet je dat bericht nog afleveren in een winkel notabene. Schaamrood op de kaken 😳
pi_191059673
PostNL twitterde op donderdag 16-01-2020 om 16:25:53 @JasperKlewer Hey Jasper! Dit kan kloppen, wij werken namelijk niet met pakketbrievenbussen. Onze bezorgers werken volgens richtlijnen waarbij ze pakketten niet zomaar achter mogen laten. Dus ook niet in een pakketbrievenbus. reageer retweet
Tja 8)7 in een pakketbrievenbus is natuurlijk ook 'zomaar achterlaten' ...

Wat doen jullie trouwens als mensen een pakketbrievenbus hebben waar ook een klep zit voor de brievenbuspost? Ik gooi het altijd maar wel daar in, maar kwam laatst ergens waar aangegeven was dat ie alleen voor pakketten gebruikt moet worden. Kan me voorstellen dat mensen de gewone post eigenlijk toch liever in de voordeur hebben, maar dan moeten ze dat idd maar aangeven vind ik.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191059804
Die pakketbussen zijn juist heel handig. Was wel blij toen ik een keer een wijk liep waar meerdere van die dingen stonden.

Mocht er ook een plek voor post in zitten dan zou ik die er ook ingooien. Net zoals bij elke andere buitenbrievenbus.
pi_191061257
Gewoon er in gooien, tenzij anders aangegeven. Ik heb ook adressen met meerdere brievenbussen, dan pak ik de eerste die ik tegen kom.

Wat betreft de opmerking van de klantenservice, die neem ik maar even met een korrel (of schep) zout. Die zijn nooit goed op de hoogte.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_191062782
Ik kwam ze ook weleens tegen die pakketbrievenbussen en wat heb ik er gebruik van gemaakt. Daar zijn ze voor. Nooit gehoord dat dat niet mocht. Gewone post deed ik dan wel door de gleuf in de deur.

Ik werd ook altijd blij van kattenluikjes. Dikke Aliexpress gevallen pasten er mooi doorheen. Hoefde ik niet aan te bellen. :)
pi_191063249
Ik gooi alles gewoon in de eerste bus die ik zie, tenzij anders aangegeven. Maar als ik toch al iets voor de pakketbus heb gaat de post dan wel weer gelijk met het pakket mee de bus in
pi_191067703
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 20:07 schreef Globetrottertje2 het volgende:

Ik werd ook altijd blij van kattenluikjes. Dikke Aliexpress gevallen pasten er mooi doorheen. Hoefde ik niet aan te bellen. :)
Geweldig! Daar had ik nog nooit aan gedacht.
pi_191068002
Volgens een NOS bericht is er bij ruim een derde van de mensen kerstpost (veel) te laat bezorgd. Heb er zelf gisteren nog een bezorgd, die machine kan duidelijk moeilijk omgaan met adresstickertjes van de afzender op de achterkant. Vermoed dat die hem een keer of wat teruggekregen heeft.

Gelukkig herkent postnl niets van dit onderzoek en komt er over een week of wat gewoon een artikeltje op de portal hoe kundig alles is gegaan ;)

Het is hier een hele soap aan het worden met sandd medewerkers die mischien komen, roosters die veranderen en tijden die niet genoeg verhoogd worden. Tc houdt zich afzijdig, admi moet het maar oplossen.
pi_191068259
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 08:29 schreef Bezorgertje het volgende:
Volgens een NOS bericht is er bij ruim een derde van de mensen kerstpost (veel) te laat bezorgd.

Ik las het, ja. Hoor het de woordvoerder al zeggen: het valt wel mee... merendeel van de kerstpost is vóór de kerst bezorgd. (En dan moet je het vast rond Sinterklaas op de bus hebben gedaan.)
pi_191068533
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 09:02 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Ik las het, ja. Hoor het de woordvoerder al zeggen: het valt wel mee... merendeel van de kerstpost is vóór de kerst bezorgd. (En dan moet je het vast rond Sinterklaas op de bus hebben gedaan.)
quote:
De afgelopen dagen is er veel nieuws over de kerstpost. De NOS kiest helaas een negatieve invalshoek door te stellen dat 33% van de kerstkaarten te laat bezorgd is. Onze insteek is precies tegenovergesteld: dankzij het harde werk van onze medewerkers is bijna 67% van de kerstkaarten wel op tijd bezorgd.
;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191077256
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 04:42 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

Ik had van de week zo een afhaalbericht met een herstelsticker er op en de datum van 3 weken geleden... je kunt het binnen 7 dagen ophalen. Pakket was 2 weken er voor al retour gegaan. En dan moet je dat bericht nog afleveren in een winkel notabene. Schaamrood op de kaken 😳
_O-
pi_191080004
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 08:29 schreef Bezorgertje het volgende:
Volgens een NOS bericht is er bij ruim een derde van de mensen kerstpost (veel) te laat bezorgd. Heb er zelf gisteren nog een bezorgd, die machine kan duidelijk moeilijk omgaan met adresstickertjes van de afzender op de achterkant. Vermoed dat die hem een keer of wat teruggekregen heeft.

Gelukkig herkent postnl niets van dit onderzoek en komt er over een week of wat gewoon een artikeltje op de portal hoe kundig alles is gegaan ;)
Nou, ik herken het wel. Vandaag (17 januari) kaartjes bezorgd met datumstempels 15 december en 16 december.

[ Bericht 5% gewijzigd door blijevis op 17-01-2020 22:32:03 ]
pi_191080592
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 22:26 schreef blijevis het volgende:

[..]

Nou, ik herken het wel. Vandaag (17 januari) kaartjes bezorgd met datumstempels 15 december en 16 december.
Maar wel op het juiste adres bezorgd? Dat is dan wel weer positief!
pi_191085209
Een collega heeft maar eens een opmerking gemaakt over de verlofaanvragen. Nu zijn ze eindelijk goedgekeurd *O*
Na 2 maanden :')

Toen hij vertelde dat hij dit gezegd had, heb ik hem 'just in case' nog maar wat info gestuurd mbt onze rechten, maar dat hebben we dus gelukkig niet meer nodig. Of hij moet ze dat nog toegestuurd hebben daarna, dat kan ook.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191087740
https://www.cyclingonline(...)_team_brentjens.html
Sinds kort is PostNL sponsor geworden van een wielerteam, over genomen via Sandd.

[ Bericht 2% gewijzigd door the_X op 18-01-2020 16:38:46 ]
pi_191095614
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 22:59 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Maar wel op het juiste adres bezorgd? Dat is dan wel weer positief!
Pakt niet altijd positief uit. Vandaag werd een ontvanger in een invalwijk boos omdat hij post kreeg op het juiste adres maar voor de verkeerde persoon (namelijk de vorige bewoner). Bleek dat dat al een paar keer eerder was gebeurd afgelopen week, maar ja dat kon ik ook niet weten, het was de eerste keer dat ik deze invalwijk deed.
pi_191097048
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 00:28 schreef blijevis het volgende:

[..]

Pakt niet altijd positief uit. Vandaag werd een ontvanger in een invalwijk boos omdat hij post kreeg op het juiste adres maar voor de verkeerde persoon (namelijk de vorige bewoner). Bleek dat dat al een paar keer eerder was gebeurd afgelopen week, maar ja dat kon ik ook niet weten, het was de eerste keer dat ik deze invalwijk deed.
Schouderklopje van de baas, want we bezorgen op adres, niet op persoon. En extra (verhuis)service mag je niet leveren.
pi_191097158
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 08:20 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Schouderklopje van de baas, want we bezorgen op adres, niet op persoon. En extra (verhuis)service mag je niet leveren.
met een mooi woord "over service"

Moeten ze maar een verhuisservice afnemen en hun zaakjes regelen is dan het standaard antwoord....
pi_191105657
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 08:44 schreef liedetector het volgende:

[..]

met een mooi woord "over service"
"overservice" is Postnl jargon voor wat normale mensen onder "service" verstaan ;-)
quote:
Moeten ze maar een verhuisservice afnemen en hun zaakjes regelen is dan het standaard antwoord....
Dat standaard antwoord lost helaas niets op.
Het probleem van de nieuwe bewoner is dat hij regelmatig post voor de oude bewoner krijgt. Dat neemt hij de bezorger (onterecht) kwalijk. Maar de nieuwe bewoner kan geen verhuisservice afnemen, dat kan alleen de oude bewoner en die is niet meer in beeld.
pi_191105879
Ik zou iemand uitleggen dat we idd op adres bezorgen en niet op naam, en dat we niet op eigen houtje die post er tussen uit mogen halen en retour sturen. Maar dat ze het wel altijd terug mogen geven zodat we het wel retour kunnen sturen. Ik krabbel dan meestal nog ergens op de sticker 'verhuisd' in de hoop dat dat misschien helpt ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191106443
Mijn ervaring na mijn verhuizing is dat bellen met de afzender heel goed werkt bij post voor de vorige bewoners, maar als je dat aangeeft als er weer iemand klaagt is het teveel werk.
  maandag 20 januari 2020 @ 13:32:53 #68
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191114636
Weet iemand wat voor bijzondere verspreiding we woensdag hebben? Heb zomaar 15 minuten extra gekregen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_191131455
Jezus, weet niet of iemand hier achter de schermen bij PostNL werkt maar ik krijg steeds brieven binnen voor een ander adres, waarom is het nodig dat PostNL gelijk al mijn fucking gegevens wilt hebben?

Ik heb één klacht en ik wil dat daar iets aan gedaan wordt, speel het even door intern naar de verantwoordelijken?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191131834
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 15:50 schreef ludovico het volgende:
Jezus, weet niet of iemand hier achter de schermen bij PostNL werkt maar ik krijg steeds brieven binnen voor een ander adres, waarom is het nodig dat PostNL gelijk al mijn fucking gegevens wilt hebben?

Ik heb één klacht en ik wil dat daar iets aan gedaan wordt, speel het even door intern naar de verantwoordelijken?
en nu even duidelijk en wat wil je dat en postbezorger hier dan gaat doen voor je....jezus!!!
pi_191131913
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 16:17 schreef liedetector het volgende:

[..]

en nu even duidelijk en wat wil je dat en postbezorger hier dan gaat doen voor je....jezus!!!
Zo moeilijk ist toch niet, juiste adres oplezen en dan op het juiste adres bezorgen. :+
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191131977
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 16:23 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zo moeilijk ist toch niet, juiste adres oplezen en dan op het juiste adres bezorgen. :+
ahh ja okay, slotje opgelost, heb je al een klacht in ingediend? (je vraag was iemand achter de schermen.... maar zonder te weten in welke regio wordt dat m sowieso niet natuurlijk)
pi_191132019
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 16:29 schreef liedetector het volgende:

[..]

ahh ja okay, slotje opgelost, heb je al een klacht in ingediend? (je vraag was iemand achter de schermen.... maar zonder te weten in welke regio wordt dat m sowieso niet natuurlijk)
Net een klachten procedure doorlopen idd, ze wilden nog net mijn cupmaat niet weten. Ik voel me nu naakt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191132027
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 15:50 schreef ludovico het volgende:
Jezus, weet niet of iemand hier achter de schermen bij PostNL werkt maar ik krijg steeds brieven binnen voor een ander adres, waarom is het nodig dat PostNL gelijk al mijn fucking gegevens wilt hebben?

Ik heb één klacht en ik wil dat daar iets aan gedaan wordt, speel het even door intern naar de verantwoordelijken?
Omdat als ze jouw gegevens niet hebben ze niet weten van wie de klacht afkomstig is, in welke bezorgwijk je woont, en dus welke bezorger ze er op moeten aanspreken? Zomaar een wilde gok van mij...
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191132036
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 16:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Omdat als ze jouw gegevens niet hebben ze niet weten van wie de klacht afkomstig is, in welke bezorgwijk je woont, en dus welke bezorger ze er op moeten aanspreken? Zomaar een wilde gok van mij...
Adres is geen issue, alleen naam + tel nr + emailadres moet er ook bij. Leek mij niet helemaal van toepassing, maarja nu kunnen ze mijn klachten bijhouden natuurlijk bij mijn naam enzo.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 21 januari 2020 @ 16:35:05 #76
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191132044
Dat is voor de terugkoppeling. Lijkt me logisch...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_191132057
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 16:35 schreef V__L_N het volgende:
Dat is voor de terugkoppeling. Lijkt me logisch...
Oh die verwacht ik sowieso niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191132072
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 16:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Omdat als ze jouw gegevens niet hebben ze niet weten van wie de klacht afkomstig is, in welke bezorgwijk je woont, en dus welke bezorger ze er op moeten aanspreken? Zomaar een wilde gok van mij...
ruige gok (8>
pi_191132079
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 16:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Oh die verwacht ik sowieso niet.
wil je slechte response dan plemp je je klacht op twitter "klachtenservice"
pi_191132702
Salarisstrook online
pi_191132938
Met random gratis geld bij mij. Staat opeens eenmalige uitkering.
pi_191133457
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 18:02 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Met random gratis geld bij mij. Staat opeens eenmalige uitkering.
Is dat niet van de 23ste?
pi_191134885
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 18:43 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Is dat niet van de 23ste?
Zou zomaar kunnen inderdaad.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 20:23:47 #84
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191135056
Die zit bij mij in mijn werkuren gewoon.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 22 januari 2020 @ 10:19:14 #85
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_191141500
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 15:50 schreef ludovico het volgende:
Jezus, weet niet of iemand hier achter de schermen bij PostNL werkt maar ik krijg steeds brieven binnen voor een ander adres, waarom is het nodig dat PostNL gelijk al mijn fucking gegevens wilt hebben?

Ik heb één klacht en ik wil dat daar iets aan gedaan wordt, speel het even door intern naar de verantwoordelijken?
hier ook een poos gehad, postnl doet er weinig aan. alle post direct in de prullenbak dan stopt het vanzelf
pi_191142988
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:19 schreef Pensioengenieter het volgende:

[..]

hier ook een poos gehad, postnl doet er weinig aan. alle post direct in de prullenbak dan stopt het vanzelf
Retour afzender, met de opmerking dat de geadresseerde is overleden werkt sneller.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_191143050
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:34 schreef Essebes het volgende:

[..]

Retour afzender, met de opmerking dat de geadresseerde is overleden werkt sneller.
Schrikt de afzender zich een hoedje ^)
pi_191152086
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:19 schreef Pensioengenieter het volgende:

[..]

hier ook een poos gehad, postnl doet er weinig aan. alle post direct in de prullenbak dan stopt het vanzelf
Waarom zou het vanzelf stoppen? De afzender weet toch niet dat jij het direct in de prullenbak gooit?

[ Bericht 1% gewijzigd door blijevis op 22-01-2020 23:13:32 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 januari 2020 @ 23:23:47 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_191152536
De postboot in de Biesbosch stopt er mee
https://nos.nl/artikel/23(...)opt-na-125-jaar.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_191153960
De oom en tante van mijn man zijn een van die bewoners daar. Hij zal eens vragen hoe ze het op gaan lossen. Ze zullen de post wel op moeten gaan halen.
pi_191165745
Zag vandaag, weer lekker ruim van tevoren, een bericht staan van Sipke Spoelwater dat er vanaf morgen weer van die chocopakjes van de postcode oplichterij tussen kunnen zitten. Bovendien staat er bij dat het je er meerdere dagen over mag doen, maar niet wanneer het klaar moet zijn, dus ik zou iedereen die die troep heeft aan willen raden er 1 per dag te bezorgen.
pi_191169101
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 22:04 schreef zerebus het volgende:
Bovendien staat er bij dat het je er meerdere dagen over mag doen, maar niet wanneer het klaar moet zijn, dus ik zou iedereen die die troep heeft aan willen raden er 1 per dag te bezorgen.
>:) _O- _O-
  vrijdag 24 januari 2020 @ 09:56:24 #94
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191170909
quote:
De meeste van die bezorgers zijn echt niet lekker gemotiveerd om bij postnl te komen werken. Een heel grote groep heeft ook giga veel eisen over wat ze wel en niet willen enz... Zie het hier ook in de praktijk terug.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_191171267
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 09:56 schreef V__L_N het volgende:

[..]

De meeste van die bezorgers zijn echt niet lekker gemotiveerd om bij postnl te komen werken. Een heel grote groep heeft ook giga veel eisen over wat ze wel en niet willen enz... Zie het hier ook in de praktijk terug.
Volgens mij zijn veel van die Sandd-figuren ongelooflijk naïef. Ze snappen niet dat er bij PostNL anders wordt gewerkt. Ze snappen niet waarom ze niet al om 8 uur 's ochtends kunnen gaan lopen. Ze snappen niet dat ze hun vaste wijk niet kunnen houden. Ze denken blijkbaar dat de bezorgers van PostNL gewoon maar ruim baan moeten maken en massaal hun wijken afstaan, want God verhoede dat een bezorger van Sandd een andere wijk moet gaan doen of op andere dagen werken. Dat de wijken bij PostNL anders ingedeeld zijn en dat het dus onmogelijk is om dezelfde wijk te houden, dat komt niet bij ze op.

Overigens zijn er wel degelijk bezorgers bij PostNL die hun wijk hebben moeten afstaan aan een Sandd-bezorger. Een enkeling wordt zelfs naar een ander depot overgeplaatst. Het beloofde overleg heeft niet altijd plaats gevonden, en het afstaan van wijken en overplaatsing zijn naar ik vernomen heb niet per se heel erg vrijwillig.

De OR is momenteel bezig een FAQ op te stellen met daarin de afspraken over dit alles. Daar zijn ze wel rijkelijk laat mee, zo anderhalve week van tevoren.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191172259
Ik hoop wel snel iets te horen. Zaterdag 1 feb 2 wijken op het rooster, de eersten van Sandd starten die dag. Weet nog niet of er dan iemand mee gaat lopen. Dit zijn wijken van mensen die woensdag/vrijdag niet lopen, dus ik vermoedde wel dat dit mss naar Sandd zou gaan. Een keer meelopen op zaterdag zou ik wel snappen dan.

Zie er wel tegenop, ik ben ook bang voor niet gemotiveerde mensen.. en deze wijken staan ook nog eens heel krap :X

[ Bericht 6% gewijzigd door VixenFromHell op 24-01-2020 11:50:37 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191172774
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:37 schreef VixenFromHell het volgende:

Zie er wel tegenop, ik ben ook bang voor niet gemotiveerde mensen.. en deze wijken staan ook nog eens heel krap :X
Zodra ze het dwangbuisje krijgen aangemeten zal een deel wel vertrokken zijn ;)
  vrijdag 24 januari 2020 @ 13:24:49 #98
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191173706
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:37 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik hoop wel snel iets te horen. Zaterdag 1 feb 2 wijken op het rooster, de eersten van Sandd starten die dag. Weet nog niet of er dan iemand mee gaat lopen. Dit zijn wijken van mensen die woensdag/vrijdag niet lopen, dus ik vermoedde wel dat dit mss naar Sandd zou gaan. Een keer meelopen op zaterdag zou ik wel snappen dan.

Zie er wel tegenop, ik ben ook bang voor niet gemotiveerde mensen.. en deze wijken staan ook nog eens heel krap :X
Ik heb begrepen dat die zaterdag inderdaad bedoeld is voor inwerken. Sandd bezorgers zouden volgens de postnl aan 1 dag inwerken wel genoeg moeten hebben. Ik heb zo mijn twijfels :o
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_191175850
Er zijn er zelfs bij die verontwaardigd zijn dat ze niet met een scootmobiel mogen bezorgen. Nee natuurlijk kan dat niet. Tjongejonge zeg!
pi_191177244
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:39 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Er zijn er zelfs bij die verontwaardigd zijn dat ze niet met een scootmobiel mogen bezorgen. Nee natuurlijk kan dat niet. Tjongejonge zeg!
Bij ons lopen er ook een paar bezorgers met een scootmobiel. Tassen eraan gemonteerd, aanhangertje, en gaan. Het ziet er een beetje apart uit, maar op zich wel handig. Je mag er overal mee rijden, zelfs door de supermarkt. Waarom zou je daar niet mee mogen bezorgen?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191182400
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Volgens mij zijn veel van die Sandd-figuren ongelooflijk naïef. Ze snappen niet dat er bij PostNL anders wordt gewerkt. Ze snappen niet waarom ze niet al om 8 uur 's ochtends kunnen gaan lopen. Ze snappen niet dat ze hun vaste wijk niet kunnen houden. Ze denken blijkbaar dat de bezorgers van PostNL gewoon maar ruim baan moeten maken en massaal hun wijken afstaan, want God verhoede dat een bezorger van Sandd een andere wijk moet gaan doen of op andere dagen werken. Dat de wijken bij PostNL anders ingedeeld zijn en dat het dus onmogelijk is om dezelfde wijk te houden, dat komt niet bij ze op.

Overigens zijn er wel degelijk bezorgers bij PostNL die hun wijk hebben moeten afstaan aan een Sandd-bezorger. Een enkeling wordt zelfs naar een ander depot overgeplaatst. Het beloofde overleg heeft niet altijd plaats gevonden, en het afstaan van wijken en overplaatsing zijn naar ik vernomen heb niet per se heel erg vrijwillig.

De OR is momenteel bezig een FAQ op te stellen met daarin de afspraken over dit alles. Daar zijn ze wel rijkelijk laat mee, zo anderhalve week van tevoren.
En dan heb je dus dat wanneer Sandd-bezorgers de wijken om wat voor reden dan ook weigeren dat die wel een ontslagvergoeding krijgen, en als Postnl-bezorgers andere wijken weigeren krijgen wij geen ontslagvergoeding. Is ook niet helemaal eerlijk, al had ik het wel geweten als ze mij die keus gaven.

Snap natuurlijk wel dat er redelijk wat mensen bewust voor Sandd gekozen hebben juist omdat ze dan niet op zaterdag hoeven te werken, bijvoorbeeld omdat ze andere verplichtingen hebben. Als ik dan toch al een vergoeding krijg als ik opstap moeten ze natuurlijk ook wel met een heel goed bod komen als ze willen dat ik blijf.
pi_191185628
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 22:43 schreef zerebus het volgende:

[..]

En dan heb je dus dat wanneer Sandd-bezorgers de wijken om wat voor reden dan ook weigeren dat die wel een ontslagvergoeding krijgen, en als Postnl-bezorgers andere wijken weigeren krijgen wij geen ontslagvergoeding. Is ook niet helemaal eerlijk, al had ik het wel geweten als ze mij die keus gaven.

Snap natuurlijk wel dat er redelijk wat mensen bewust voor Sandd gekozen hebben juist omdat ze dan niet op zaterdag hoeven te werken, bijvoorbeeld omdat ze andere verplichtingen hebben. Als ik dan toch al een vergoeding krijg als ik opstap moeten ze natuurlijk ook wel met een heel goed bod komen als ze willen dat ik blijf.
PostNL wil ook helemaal niet dat die mensen van Sandd blijven, hooguit een paar hele goede. Er is met ingang van 3 februari gewoon veel te weinig werk voor iedereen, terwijl PostNL wel de contracturen moet uitbetalen. Dus veel TC's hopen dat de meerderheid van de Sandd-bezorgers snel weer afhaakt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191185730
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 09:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

PostNL wil ook helemaal niet dat die mensen van Sandd blijven, hooguit een paar hele goede. Er is met ingang van 3 februari gewoon veel te weinig werk voor iedereen, terwijl PostNL wel de contracturen moet uitbetalen. Dus veel TC's hopen dat de meerderheid van de Sandd-bezorgers snel weer afhaakt.
Dat wisselt enorm per BG. Waar nu onderbezetting is, is elke nieuwe collega welkom. Maar daar had Sandd ook te weinig mensen. Eventuele overbezetting zal vrijwel overal binnen een half jaar verdwijnen. Want: natuurlijk verloop (jaarlijks zo'n 30%) en tijdelijke contracten worden dan niet verlengd.

En onderschat het extra volume niet. De looptijden gaan weliswaar beperkt omhoog, maar bijvoorbeeld terug naar het depot om bij te laden is nog niet meegenomen. Braaf plussen dus vanaf 1 februari, zodat het bij de evaluatie omhoog kan.
pi_191185750
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Overigens zijn er wel degelijk bezorgers bij PostNL die hun wijk hebben moeten afstaan aan een Sandd-bezorger. Een enkeling wordt zelfs naar een ander depot overgeplaatst. Het beloofde overleg heeft niet altijd plaats gevonden, en het afstaan van wijken en overplaatsing zijn naar ik vernomen heb niet per se heel erg vrijwillig.
Tja, dan moeten die bezorgers bezwaar maken. Daar is die bezwaarcommissie immers voor. Overplaatsen naar een andere standplaats mag écht niet zonder akkoord van de bezorger. Andere wijken kan uiteraard wel. Je hebt een vaste standplaats, een werkpatroon (welke dagen en uren je werkt), maar geen recht op een vaste wijk.
pi_191185995
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 09:34 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Dat wisselt enorm per BG. Waar nu onderbezetting is, is elke nieuwe collega welkom. Maar daar had Sandd ook te weinig mensen. Eventuele overbezetting zal vrijwel overal binnen een half jaar verdwijnen. Want: natuurlijk verloop (jaarlijks zo'n 30%) en tijdelijke contracten worden dan niet verlengd.

En onderschat het extra volume niet. De looptijden gaan weliswaar beperkt omhoog, maar bijvoorbeeld terug naar het depot om bij te laden is nog niet meegenomen. Braaf plussen dus vanaf 1 februari, zodat het bij de evaluatie omhoog kan.
In ons gebied is onderbezetting momenteel. Maar er komen hier best veel Sanddbezorgers over, plus een groot aantal van de SWV aan wie Sandd de bezorging van de 24-uurs post had uitbesteed, en die moeten we ook overnemen. Van onderbezetting zitten we nu op overbezetting.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191187289
Qua aantal bezorgers krijgen we er op ons depot ongeveer 50% bij, lijkt het op. We zaten al ruim qua bezetting momenteel..
Nou gaan deze mensen geen 5 dagen werken waarschijnlijk en zouden we wijken terug krijgen vd postbodes.. maar zal me benieuwen. 1 collega is volgens mij over een maand of 2 aan een verlenging toe, zou erg zonde zijn als we die kwijtraken :{ is echt een goeie.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191188286
quote:
"Er is nog een bijzondere categorie, 3.000 mensen die bij een franchisebedrijf van Sandd werken. Hoe is het daar mee?

„Die willen we ook graag een baan aanbieden, maar we krijgen geen toegang tot ze. De Vereniging Franchisenemers van Sandd wil niet dat we met die werknemers praten, het moet via de vereniging. Maar dit kunnen we niet collectief regelen, dit is maatwerk. Dit weekend adverteren we in regionale dagbladen om mensen op onze banen te attenderen. Ik probeer het nu maar met een omweg.”

Hmm. Dat is een heel ander verhaal dan de franchisers de afgelopen weken/maanden verkondigden. Hoe zit het nu?
pi_191188949
Heb hier inmiddels vernomen dat er al een boel afhakers zijn en dat er niemand meer opgeleid hoeft te worden zaterdag. Zou wel gaan om mensen die zaterdag als werkdag hadden gekregen, maar hoor dit wel viavia ;)

[ Bericht 44% gewijzigd door VixenFromHell op 25-01-2020 14:38:49 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 25 januari 2020 @ 15:23:31 #110
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191189436
Op het intraweb staat ook dat van de 11.000 er 4.000 bezorgers ook echt aan de slag gaan. Dat is toch echt wel heel weinig vind ik. 40% heeft van te voren al bedankt...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_191190112
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 13:33 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

"Er is nog een bijzondere categorie, 3.000 mensen die bij een franchisebedrijf van Sandd werken. Hoe is het daar mee?

„Die willen we ook graag een baan aanbieden, maar we krijgen geen toegang tot ze. De Vereniging Franchisenemers van Sandd wil niet dat we met die werknemers praten, het moet via de vereniging. Maar dit kunnen we niet collectief regelen, dit is maatwerk. Dit weekend adverteren we in regionale dagbladen om mensen op onze banen te attenderen. Ik probeer het nu maar met een omweg.”

Hmm. Dat is een heel ander verhaal dan de franchisers de afgelopen weken/maanden verkondigden. Hoe zit het nu?
De waarheid zal wel in het midden liggen. Dat PostNL liever met individuele werknemers praat dan met een georganiseerd collectief lijkt mij een typisch geval van verdeel en heers.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191191345
quote:
voor 1.4 miljoen kun je wel een mooi verhaal vertellen
pi_191196009
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 18:20 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

voor 1.4 miljoen kun je wel een mooi verhaal vertellen
Het sprookjesboek is er niks bij.
  zondag 26 januari 2020 @ 12:21:30 #115
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191201162
DIe kan ik niet meer lezen...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_191202914
quote:
De belangrijkste reden om niet over te stappen is dat PostNL minder vrijheid biedt om eigen uren in te delen. Bij Sandd wordt de post thuis bij de bezorger aangeleverd. Die mag de stukken tussen 7 uur 's ochtends en 9 uur 's avonds rondbrengen. Bij PostNL moet de bezorger de post zelf 's ochtends ophalen bij een depot, en dan om 5 uur 's middags helemaal klaar zijn, vertelt Jolie. ,,Dan kan ik niet schuilen wanneer het regent of even stoppen om een praatje te maken met mensen in de buurt."
Wat een lulkoek weer in dat NRC-stuk. Er wordt gesuggereerd dat je bij Sandd op je gemak kunt werken, maar dat je bij PostNL als een opgejaagd dier door je wijk moet rennen. De meeste bezorgers van Sandd krijgen een contract van 6 uur bij PostNL, verdeeld over 2 dagen. Dus dat is 3 uur per dag. In het slechtste geval kun je pas om 12.00 uur beginnen. De post moet om 18.00 uur in de bus liggen, dus als je wil kun je 6 uur over je wijk doen, en heb je dus 3 uur per dag de tijd om met mensen in je wijk te ouwehoeren. Lijkt mij voldoende, toch?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191207700
Nog iets. Het is er maar bij die Sandd lui niet uit te rammen dat het bedrijf PostNL heet en geen Post punt nl. Arrgghh! Ze blijven maar Post.nl schrijven. |:( o|O >:)
pi_191207956
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 19:38 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Nog iets. Het is er maar bij die Sandd lui niet uit te rammen dat het bedrijf PostNL heet en geen Post punt nl. Arrgghh! Ze blijven maar Post.nl schrijven. |:( o|O >:)
Ach, 90% van de bezorgers noemde Sandd ook Zand. Klopte ook niet echt :P
  zondag 26 januari 2020 @ 23:42:06 #119
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191212058
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 14:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wat een lulkoek weer in dat NRC-stuk. Er wordt gesuggereerd dat je bij Sandd op je gemak kunt werken, maar dat je bij PostNL als een opgejaagd dier door je wijk moet rennen. De meeste bezorgers van Sandd krijgen een contract van 6 uur bij PostNL, verdeeld over 2 dagen. Dus dat is 3 uur per dag. In het slechtste geval kun je pas om 12.00 uur beginnen. De post moet om 18.00 uur in de bus liggen, dus als je wil kun je 6 uur over je wijk doen, en heb je dus 3 uur per dag de tijd om met mensen in je wijk te ouwehoeren. Lijkt mij voldoende, toch?
Er waren serieus mensen die er over klaagde dat ze hun post niet thuis geleverd kregen, want nu hebben ze reistijd die niet vergoed wordt.

Alsof je straks niet gewoon meer gaat verdienen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zondag 26 januari 2020 @ 23:42:55 #120
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191212067
Ik wilde de OP trouwens aanpassen met de nieuwe tabellen, maar geen idee hoe dat nou weer moet. Iemand?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_191213450
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 23:42 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Er waren serieus mensen die er over klaagde dat ze hun post niet thuis geleverd kregen, want nu hebben ze reistijd die niet vergoed wordt.

Alsof je straks niet gewoon meer gaat verdienen.
Als ze het maar in de oren knopen dat ze bij ons het werk niet mee naar huis mogen nemen.
pi_191216507
Dat er genoeg werk voor iedereen is is ook wel echt de grootste onzin. Genoeg depots waar mensen straks nog niet eens de helft van hun contracturen hoeven te werken omdat er veel te veel mensen zijn vanaf 1 februari. Ja,landelijk gezien zal het vast kloppen maar je hebt er weinig aan dat er in Amsterdam nog ruimte is natuurlijk als je in Groningen of zo werkt.
Er zijn gebieden waar mensen eerst 5 dagen werkten, en in de nieuwe situatie is er nog maar ruimte voor 1 dag.
pi_191218027
@gelestipjes en anderen: Ik sprak laatst een oud collega van mij, van PostNL. Er zouden mensen van Postservice waarschijnlijk bij hen gaan beginnen, waaronder 1 die een paar dagen haar wijk zou krijgen. Haar tc had verteld dat zij dan thuis op de bank zou komen te zitten die dagen dat de bezorger van Sandd/Postservice haar wijk zou hebben. Ze zouden haar dan wel betalen. Maar ze werkt liever, dan dat ze (betaald) op de bank zit.

Bij overschot, zal dit wel meer Postnl'ers overkomen. Eigenlijk belachelijk als zij als Postnl'er op de bank kan gaan zitten.

Er zou er 1 in Arnhem Noord beginnen en 2 in Arnhem Zuid.

Misschien inmiddels alweer veranderd. En komt er niemand.

[ Bericht 8% gewijzigd door Globetrottertje2 op 27-01-2020 14:53:27 ]
pi_191226996
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 23:42 schreef V__L_N het volgende:
Ik wilde de OP trouwens aanpassen met de nieuwe tabellen, maar geen idee hoe dat nou weer moet. Iemand?




https://i.imgur.com/KAYz2Xm.png

https://i.imgur.com/xd7aaQT.png

Wat tussen de IMG tags staat, moet je veranderen in de nieuwe links.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 00:03:51 #126
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191227005
Die tabellen heb ik ook. Maar blijkbaar kan ik de OP niet aanpassen?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 januari 2020 @ 00:15:37 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_191227061
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 00:03 schreef V__L_N het volgende:
Die tabellen heb ik ook. Maar blijkbaar kan ik de OP niet aanpassen?
mod aanschieten. Een OP is namelijk na 48 uur niet meer aan te passen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_191231610
Niet dat ze uberhaupt betrouwbaar waren, maar heb nu al een paar weken elke piekdag scenario heel druk :') meestal is dat in de praktijk niet zo, gelukkig. Hoop nu ook niet, rotweer :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191235151
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:39 schreef VixenFromHell het volgende:
Niet dat ze uberhaupt betrouwbaar waren, maar heb nu al een paar weken elke piekdag scenario heel druk :') meestal is dat in de praktijk niet zo, gelukkig. Hoop nu ook niet, rotweer :{
Bij mij klopt het aardig, dat "heel druk". Alleen op zaterdag klopt het niet. Dan heb ik ook altijd "scenario heel druk", terwijl het de ene keer veel is en de andere keer super weinig.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191235221
Veel mensen die nu boos zijn dat er toch veel bezorgers van Sandd hun baan verliezen realiseren zich niet dat er wel een sociaal plan is voor die mensen. Bovendien was de huidige situatie niet houdbaar: dan was Sandd binnen de 5 jaar falliet gegaan, en dan hadden ALLE bezorgers op straat gestaan, en was er voor een sociaal plan uberhaupt geen geld geweest. Er is geen enkel scenario waarin niemand z'n baan kwijtraakt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191236157
quote:
er is weer heel veel onrust,de media schrijft wel.
pi_191236728
Veel Sanddbezorgers mogen in hun handjes knijpen dat ze (op de valreep, eigenlijk) een contract hebben gekregen bij Sandd, als OVO'er hadden ze het helemaal kunnen schudden.
pi_191236934
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 06:21 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Als ze het maar in de oren knopen dat ze bij ons het werk niet mee naar huis mogen nemen.
Sinds de combiblunder neem ik de post anders ook vaak genoeg mee naar huis om het te sorteren. Afhankelijk van het weer ga ik niet onderweg of in een garagebox sorteren.
pi_191246681
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:52 schreef zerebus het volgende:

[..]

Sinds de combiblunder neem ik de post anders ook vaak genoeg mee naar huis om het te sorteren. Afhankelijk van het weer ga ik niet onderweg of in een garagebox sorteren.
Ik kan zo een twee drie niet in de verschillende zakboekjes of op de website terugvinden dat het niet mag. Maar het klinkt mij raar in de oren.
pi_191252385
Het werd toen mondeling gezegd dat sorteren op depot niet mag. Laat staan mee naar huis nemen en daar sorteren.
pi_191252602
Iets met doodstraf, herinner ik me ~O>
pi_191259587
quote:
Misschien kan de beste man ook kijken bij Financiële Hulpverlening van PV PostNL.
pi_191265551
https://www.omroepgelderl(...)loemetje-Ik-wil-post

Leve *21. Het systeem is volgens mij al 15 jaar in gebruik, maar werkt nog steeds niet goed. Het hier genoemde probleem treedt wel vaker op. Ik had het ook toen ik mijn kersverse appartement betrok. De vorige bewoner had verhuisservice aangevraagd, en kreeg behalve zijn post, ook mijn post doorgestuurd.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191267379
Zijn er nog meer mensen die er op het rooster van volgende week veel minder tijd bij hebben gekregen dan er in eerste instantie beloofd was?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 30 januari 2020 @ 20:29:01 #142
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191268630
Ik heb geen ander rooster gezien toen. Als alleen je tijd veranderde hoefde je niet toe te stemmen. Ik weet dus niet wat er officieel afgesproken is. Van mijn tl kreeg ik een tijd van 13:15 minuten.door voor een week.

Wat ik heel gek vind dat er op dinsdag en woensdag 5 minuten bij is gekomen. Op donderdag en vrijdag 15 minuten en op zaterdag 25 minuten. Ik dacht dat sandd op dinsdag en vrijdag bezorgde. Dus waar dit rare model nu weer vandaan komt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_191268730
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zijn er nog meer mensen die er op het rooster van volgende week veel minder tijd bij hebben gekregen dan er in eerste instantie beloofd was?
veel bijzonders is het niet wat je erbij krijgt het totaal is net goed voor 1 dag :)
pi_191268928
Het is bij mij inderdaad minutenwerk wat er bij komt. Op sommige dagen nog niet eens 5 minuten. Veel minder dan de met de OR afgesproken 12% in elk geval.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 30 januari 2020 @ 20:51:37 #145
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_191269020
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:29 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb geen ander rooster gezien toen. Als alleen je tijd veranderde hoefde je niet toe te stemmen. Ik weet dus niet wat er officieel afgesproken is. Van mijn tl kreeg ik een tijd van 13:15 minuten.door voor een week.

Wat ik heel gek vind dat er op dinsdag en woensdag 5 minuten bij is gekomen. Op donderdag en vrijdag 15 minuten en op zaterdag 25 minuten. Ik dacht dat sandd op dinsdag en vrijdag bezorgde. Dus waar dit rare model nu weer vandaan komt.
Dat is inderdaad raar. Ik heb wel degelijk op dinsdag en vrijdag de meeste tijd erbij gekregen. Op dinsdag zelfs een half uur tegenover bijv. ook maar 5 minuten op woensdag. En het komt in totaal uit op de ~10% die ik had verwacht dus geen rare verrassingen zowaar dit keer.
pi_191269141
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:29 schreef V__L_N het volgende:
Ik dacht dat sandd op dinsdag en vrijdag bezorgde. Dus waar dit rare model nu weer vandaan komt.
Volgens mij nemen wij de bezorgdagen van Sandd niet 1 op 1 over. Ik loop al weken met post van Sandd, ook op donderdag en zaterdag.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191269434
Van de X wijken die ik nu vaker loop, kan ik zien dat er op dinsdag 10 minuten bij is gekomen en donderdag 5. Andere dagen weet ik niet.

Hier was het vandaag erg druk met veel Sandd spul, belasting oa. Zag ook allerlei tijdschriften/bladen die me onbekend voor kwamen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 30 januari 2020 @ 21:54:19 #148
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191270065
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het is bij mij inderdaad minutenwerk wat er bij komt. Op sommige dagen nog niet eens 5 minuten. Veel minder dan de met de OR afgesproken 12% in elk geval.
7,5% is wat ik heb gekregen.

Heb inderdad wel door dat ze het gaan verdelen. Maar dan nog vind ik de verdeling raar. Onrealistisch zelfs.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_191275768
Is het normaal dat er bij de min/plusuren niet staat of het om min of plus gaat? Er staat bij mij alleen een aantal minuten maar dat blijken dus min minuten te zijn.. hoort daar geen min voor te staan? Heb het nagerekend en het gaat echt niet om plustijd.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191277235
Zowel in de app als op de website staat er bij mij een min voor.
pi_191279954
Ja dat dacht ik al wel.. volgens mij heb ik dit al eerder gehad ook :{ onhandig. Bij collega klopte het laatst ook al niet.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191302388
PostNL weer monopolist: na 20 jaar verdwijnt Sandd uit het straatbeeld

Uit de reacties blijkt toch maar weer iedere keer dat mensen werkelijk geen idee hebben hoe het allemaal werkt binnen de postwereld.
Schijnbaar worden zijn we (weer) een staatsbedrijf, een sociale werkplaats, bezorgen we vaker te laat dan op tijd, werken we veelal als zzp'er en is het bestuur ongehoebeld. En nee, ik heb geen idee wat ongehoebeld betekent.
pi_191304108
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 23:58 schreef Rafierafie het volgende:
bezorgen we vaker te laat dan op tijd
Hier zit dan weer een kern van waarheid in.
pi_191304428
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 23:58 schreef Rafierafie het volgende:
PostNL weer monopolist: na 20 jaar verdwijnt Sandd uit het straatbeeld

Schijnbaar worden zijn we (weer) een staatsbedrijf, een sociale werkplaats, bezorgen we vaker te laat dan op tijd, werken we veelal als zzp'er en is het bestuur ongehoebeld. En nee, ik heb geen idee wat ongehoebeld betekent.
Vind ik ook, als ze eens wat meer zouden hoebelen voor hun centen ;)
pi_191304971
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 23:58 schreef Rafierafie het volgende:
PostNL weer monopolist: na 20 jaar verdwijnt Sandd uit het straatbeeld

Uit de reacties blijkt toch maar weer iedere keer dat mensen werkelijk geen idee hebben hoe het allemaal werkt binnen de postwereld.
Schijnbaar worden zijn we (weer) een staatsbedrijf, een sociale werkplaats, bezorgen we vaker te laat dan op tijd, werken we veelal als zzp'er en is het bestuur ongehoebeld. En nee, ik heb geen idee wat ongehoebeld betekent.
Ongehoebeld is Limburgs dialect voor onbeschaafd. ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191305023
Gelukkig ook verstandige reacties onder het artikel van mensen die begrijpen dat vrije marktwerking ook betekent dat bedrijven kunnen verdwijnen als ze het financieel niet meer kunnen redden. En die ook inzien dat veel grote bedrijven (onder andere de diverse loterijen) al die jaren veel te lage prijzen hebben betaald.

Waar ik mij .Nog het meest . Aan erger. Is dat veel mensen blijkbaar niet meer weten.hoe interpunctie werkt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191305695
Die loterijen :r

Het was hier deze week wel zo druk als de scenario's aangaven, vooral gisteren. Denk dat zeker de helft Sandd erop had staan. Fijne combi wel, de consumentengids combineren met de Kampioen :') en dan ook nog veeeeeeel blauwe brieven en allerlei catalogi.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191306164
Gelukkig hadden wij de Consumentengids dinsdag al. Inderdaad absurd veel blauwe brieven deze week. En gisteren bijna hah van de SVB, zowel in de X als in de Y-wijken. Hoezo daldag?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191316648
Behalve absurd veel blauwe brieven, kwam ik ook opvallend veel post van de banken tegen. Met name veel brieven van ABN AMRO.
Ik kan mij de laatste keer niet herinneren dat ik fysieke post van mijn bank heb gekregen.
pi_191316878
Ik heb vd week een brief ontvangen dat de rente naar 0 gaat ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191317417
Ze hadden het geld dat ze hebben besteed aan het verzenden van die brieven dan net zo goed op de spaarrekeningen kunnen storten. Dat zou bijna meer zijn dan de werkelijke rente die nog werd uitgekeerd.
pi_191336341
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 3 februari 2020 @ 23:04:23 #164
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191336565
Ik dacht dat die rechter gewoon van de pakketbezorging was?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_191336802
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:04 schreef V__L_N het volgende:
Ik dacht dat die rechter gewoon van de pakketbezorging was?
Klopt. Maar de medewerkers van de klantenservice behoren tot de slechtst geïnformeerden binnen dit bedrijf. En ze durven nooit toe te geven dat ze iets niet weten, dus dan verzinnen ze maar wat.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191336805
Ja, volgens mij is dat ook zo.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191341199
Evaluatie van werktijden op basis van vier weken

Om te komen tot goede basistijden voor de lopen, vragen we je om de voorgestelde basistijd te toetsen aan de praktijk. We gebruiken daarvoor vier representatieve weken, namelijk:

Week 8, 9 en 10 (van 18 februari t/m 7 maart) en week 13 (van 24 maart t/m 28 maart).
De weken 11 en 12 zijn niet representatief omdat we dan de NPL-kookboeken verspreiden.

:'(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191342353
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Evaluatie van werktijden op basis van vier weken

Om te komen tot goede basistijden voor de lopen, vragen we je om de voorgestelde basistijd te toetsen aan de praktijk. We gebruiken daarvoor vier representatieve weken, namelijk:

Week 8, 9 en 10 (van 18 februari t/m 7 maart) en week 13 (van 24 maart t/m 28 maart).
De weken 11 en 12 zijn niet representatief omdat we dan de NPL-kookboeken verspreiden.

:'(
ja verder zijn er nooit mailingen en fucking PCL prijzen dus dat telt niet...... man man man geloof dat ik die weken verlof ga aanvragen moet nog veel uren opmaken voor juli!
pi_191359321
De Sandd medewerkers die ik tot nu toe hier ontmoet heb, zijn wel vriendelijke gemotiveerde mensen! Degene die met mij mee liep, vond de hoeveelheid post en de tijd die we nodig hadden wel veel. Kan me dat ook wel voorstellen, dat het zwaar is. Ik vond het zelf ook erg druk.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 5 februari 2020 @ 20:40:35 #171
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_191366497
Hier is de eerste al weer weg. Heeft het één dag volgehouden. Ik heb zo'n idee dat er binnen een maand weer continu door de admi geleurd kan gaan worden met tig wijken die open staan.
pi_191366659
Hoorde vanmiddag dat er hier ook al weer eentje af is gehaakt na 1 dagje. Heb diegene zelf niet gezien, die begon wat later.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191367137
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 20:40 schreef Abdoe het volgende:
Hier is de eerste al weer weg. Heeft het één dag volgehouden. Ik heb zo'n idee dat er binnen een maand weer continu door de admi geleurd kan gaan worden met tig wijken die open staan.
Vond de combiblunder blijkbaar niks :P
pi_191367657
Sturen ze gasten eigenlijk met willekeurige personen mee? Ik gebruik namelijk zelf geen van de officiële methodes. Lastig om dan uit te leggen hoe het moet :D
pi_191367691
Waar blijft mijn post? Wacht al sinds Zaterdag een batterij die via briefpost is verstuurd.
.
pi_191368267
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 21:52 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Sturen ze gasten eigenlijk met willekeurige personen mee? Ik gebruik namelijk zelf geen van de officiële methodes. Lastig om dan uit te leggen hoe het moet :D
Ik doe dat ook niet, maar kan wel uitleggen hoe het werkt. De methode met de kaart er tussen op de arm of in de bak kan ik wel laten zien.

Doe met opleiding ook alleen een klein stukje voor. Ze pakken het sneller op als ze het zoveel mogelijk zelf doen. En dan alles er om heen uitleggen, scannen, stickers, briefjes, retail. De Sandd bezorger vond dat wel veel extra taken zo ineens, zijn ze niet gewend natuurlijk.

Hier kiezen ze voornamelijk voor de flexibelen bij opleiding. Ze kiezen meestal wel dezelfde persoon ervoor alleen kan dat nu natuurlijk niet. Er starten er teveel tegelijk ;)

Hier geven ze die taak het liefst aan mij..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 5 februari 2020 @ 23:51:35 #178
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191370158
Doen bij jullie de reacties op de vernieuwde nieuwspagine van het intranet het wel?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_191371064
Ze zijn zichtbaar, ik zou niet weten wat ze nog meer moeten doen.
pi_191372948


Betekent dit dat we nu ook een uurloon zoals in het jaar 1 krijgen? _O-
  donderdag 6 februari 2020 @ 09:46:30 #181
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191373438
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 01:07 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Ze zijn zichtbaar, ik zou niet weten wat ze nog meer moeten doen.
Okee, ik zie ze niet. Dus dan ligt het aan mijn internet/computer.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_191373808
Bij mij werkt sinds gisteren de hele site niet meer
pi_191374206
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 10:17 schreef liedetector het volgende:
Bij mij werkt sinds gisteren de hele site niet meer
Misschien heb je mijnpostnl.mijnpostnl.nl als bladwijzer staan, die werkt niet meer (CONNECTION_RESET), maar met een mijnpostnl minder zou hij het gewoon moeten doen.
pi_191374324
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 10:56 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]

Misschien heb je mijnpostnl.mijnpostnl.nl als bladwijzer staan, die werkt niet meer (CONNECTION_RESET), maar met een mijnpostnl minder zou hij het gewoon moeten doen.
ik kwam er idd ook achter dat dat gewoon het geval was..... sufferd ik!
pi_191375513
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 21:54 schreef Fer het volgende:
Waar blijft mijn post? Wacht al sinds Zaterdag een batterij die via briefpost is verstuurd.
Geen idee. Neem even contact op met de afzender. Maar soms staat het ook al in de app en komt het een paar dagen later aan. Heb ik ook geregeld bij briefpost.

[ Bericht 10% gewijzigd door Globetrottertje2 op 06-02-2020 16:36:01 ]
pi_191378570
Ik heb zelf een vraagje. Vandaag kreeg ik de melding dat een pakje van Esprit voor mij onderweg was met de pakkettenchauffeur en vandaag tussen 16:10 en 18:10 ongeveer geleverd zou worden. (Ik wacht al een week op het pakje)

Nu kreeg ik ineens weer de melding dat het pakket nog niet ontvangen was door Postnl en verwacht werd.

Wat zou hier de reden van kunnen zijn?

Edit: Het werd net bezorgd. :P

[ Bericht 15% gewijzigd door Globetrottertje2 op 06-02-2020 17:06:31 ]
pi_191379393
Krijg net een Post NT niet thuis kaartje met mijn naam erop in de bus met een Code erop, maar ik heb helemaal niks besteld en verwacht ook geen pakket.

Bij Track en Trace ook geen afzender bekend, wat moet ik hiermee of kan iemand van jullie doormiddel van die code toevallig zien wat er in dat pakket zit of hoegroot het is?
pi_191383226
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 17:41 schreef G3rtonimo het volgende:
Krijg net een Post NT niet thuis kaartje met mijn naam erop in de bus met een Code erop, maar ik heb helemaal niks besteld en verwacht ook geen pakket.

Bij Track en Trace ook geen afzender bekend, wat moet ik hiermee of kan iemand van jullie doormiddel van die code toevallig zien wat er in dat pakket zit of hoegroot het is?
Zou niet best zijn, als bezorgers zo te weten konden komen wat er in een pakket zit.
Misschien eindelijk dat miljoen van de staatsloterij? :)
pi_191383276
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 17:41 schreef G3rtonimo het volgende:
Krijg net een Post NT niet thuis kaartje met mijn naam erop in de bus met een Code erop, maar ik heb helemaal niks besteld en verwacht ook geen pakket.

Bij Track en Trace ook geen afzender bekend, wat moet ik hiermee of kan iemand van jullie doormiddel van die code toevallig zien wat er in dat pakket zit of hoegroot het is?
Gooi die T&T code even hier doorheen:
https://www.internationalparceltracking.com/
Soms kun je via deze site net even wat meer zien over het hoe en wat van een pakket. Bij twijfel kun je natuurlijk altijd besluiten om het niet af te halen. In dat geval gaat het na een week retour afzender.
pi_191386302
Wel mooi ook dat mensen zaten te roepen over dat goeie salaris bij Sandd. Begreep dat ze een all in salaris kregen, mooie vergelijking ja :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191389000
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 00:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Wel mooi ook dat mensen zaten te roepen over dat goeie salaris bij Sandd. Begreep dat ze een all in salaris kregen, mooie vergelijking ja :')
Wat ik wel gehoord heb van meerdere Sandd-medewerkers is dat ze een heel lucratief open lopen systeem hadden, een wijkenveiling. Hoe langer het duurde voordat er op een wijk geboden werd, hoe hoger de vergoeding werd.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191391261
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 09:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wat ik wel gehoord heb van meerdere Sandd-medewerkers is dat ze een heel lucratief open lopen systeem hadden, een wijkenveiling. Hoe langer het duurde voordat er op een wijk geboden werd, hoe hoger de vergoeding werd.
Leuk om dan samen af te spreken op. het laatste moment te bieden ;)
pi_191391420
Die lui kregen vakantiegeld tegelijk met hun vergoeding. Ja zo kan ik ook roepen. :)

P.s. hahaha op het laatste moment bieden!
Was zoiets ook niet bij Postnl dat de tijd die voor een wijk stond hoger werd, naarmate het langer duurde dat iemand op de wijk bood?
pi_191391556
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 12:47 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Die lui kregen vakantiegeld tegelijk met hun vergoeding. Ja zo kan ik ook roepen. :)

P.s. hahaha op het laatste moment bieden!
Was zoiets ook niet bij Postnl dat de tijd die voor een wijk stond hoger werd, naarmate het langer duurde dat iemand op de wijk bood?
Er was een periode dat ze, als ze de wijken niet weg kregen, eind van de middag een fles wijn in de aanbieding gooiden. Dat gebeurde een paar keer net nadat ik, zonder morren, had toegezegd nog een paar rotwijken weg te lopen. :( Deed ik daarna dus ook niet meer.

Offtopic maar de admi, die ik jarenlang dagelijks aan de lijn had, kom ik nu tegen in de sportschool - ik noem geen namen, maar 30 kg lichter ;). Hij kan zich niets meer van mij herinneren.
pi_191394126
Onze grote "vriend?" :+

Eta: Ik heb hem eens opgezocht op fb en ik zie inderdaad een en al sportschool. We hebben nu ook een locatie daarvan in Zuid trouwens.

Maar ik ga al naar de concurrent. Iets dichterbij (en goedkoper haha)

[ Bericht 24% gewijzigd door Globetrottertje2 op 07-02-2020 16:49:51 ]
pi_191394301
Zijn er hier meer mensen die een e-mail binnen hebben gekregen van PostNL ivm. bevestiging van arbeidsovereenkomst / Wet Arbeidsmarkt in Balans? Die van mij werkt de afbeelding niet...
pi_191394329
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:51 schreef the_X het volgende:
Zijn er hier meer mensen die een e-mail binnen hebben gekregen van PostNL ivm. bevestiging van arbeidsovereenkomst / Wet Arbeidsmarkt in Balans? Die van mij werkt de afbeelding niet...
Klopt. Viel me ook al op. Het ziet er zo uit, en dan zie je niks. Wel te zien als je klikt op "kijk hem online"
pi_191394346
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:52 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Klopt. Viel me ook al op. Het ziet er zo uit, en dan zie je niks. Wel te zien als je klikt op "kijk hem online"
Aha oke, toevallig Gmail? Ik vond het er zo als phishing / spam uitzien...
pi_191394394
Gmail inderdaad. Beetje slordig van HR gok ik.
pi_191394419
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:54 schreef the_X het volgende:

[..]

Aha oke, toevallig Gmail? Ik vond het er zo als phishing / spam uitzien...
Ik moest ook meteen aan phishing denken. Een mailtje met spelfouten (deze document :') ) en een link waarop je moet klikken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191395714
Ik zou iedereen aanraden even met HR te bellen om te vragen of het daadwerkelijk van hun afkomstig is.
pi_191396726
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:58 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Gmail inderdaad. Beetje slordig van HR gok ik.
gekraakt systeem?
pi_191396751
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:39 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Onze grote "vriend?" :+

Eta: Ik heb hem eens opgezocht op fb en ik zie inderdaad een en al sportschool. We hebben nu ook een locatie daarvan in Zuid trouwens.

Maar ik ga al naar de concurrent. Iets dichterbij (en goedkoper haha)

Klopt, sport ik ook wel eens (leuke groepslessen).

Een vreemd mailtje vol taalfouten? Zou ook goed van HR kunnen zijn.
pi_191396791
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 12:58 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Er was een periode dat ze, als ze de wijken niet weg kregen, eind van de middag een fles wijn in de aanbieding gooiden. Dat gebeurde een paar keer net nadat ik, zonder morren, had toegezegd nog een paar rotwijken weg te lopen. :( Deed ik daarna dus ook niet meer.

Offtopic maar de admi, die ik jarenlang dagelijks aan de lijn had, kom ik nu tegen in de sportschool - ik noem geen namen, maar 30 kg lichter ;). Hij kan zich niets meer van mij herinneren.
Ben je er mooi ingestonken >:)
  vrijdag 7 februari 2020 @ 20:34:59 #205
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_191397266
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 17:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij ons lopen er ook een paar bezorgers met een scootmobiel. Tassen eraan gemonteerd, aanhangertje, en gaan. Het ziet er een beetje apart uit, maar op zich wel handig. Je mag er overal mee rijden, zelfs door de supermarkt. Waarom zou je daar niet mee mogen bezorgen?
Denk dat de verzekeraar van PostNL zegt dat PostNL zelf maar moet betalen als er met zo'n scootmobiel een kind omver gereden wordt.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 22:58:36 #206
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191400042
Ik heb dat mailtje ook gehad. Als ie al echt is vermoed ik dat ze niet veel reacties gaan krijgen. Mijn mailbox vond eerst ook dat het spam was. Heb hem gevonden omdat jullie het er over hadden, anders had ik het nooit geweten zelfs.

Heb nog niet het genoegen gehad om mijn sandd collega te ontmoeten. Het enige waaraan ik het merk is dat ik steeds een 'paar vergeten' poststukken op het depot tegen kom van die wijk. Best irritant. Vind het al stomzinnig als flexibele die komen invallen dat doen. Maar zo'n nieuwe zou wel iets beter werk mogen leveren.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_191406134
Die ex Sandd bezorger wordt toch de eerste dagen begeleid?
pi_191406311
Het mailtje is gewoon echt, geen phishing mail of zo.
Als mensen bevestigen mag postnl blijkbaar het lage ww tarief hanteren, als er niet bevestigd is moeten ze het hoge ww tarief hanteren.
pi_191407279
Mail is een onbetrouwbaar medium, verder moet je niemand aanmoedigen op links in mails te klikken.

Verder is "beste collega" in plaats van een juiste aanspreekvorm ook iets wat je voornamelijk bij phishing ziet.

En ja, hij zal best wel afkomstig zijn van Postnl, maar het is knulligheid ten top. Zet de informatie plus link ergens in MijnHR, en stuur een mail, met juiste aanhef maar zonder link, dat daar iets klaar staat.

[ Bericht 36% gewijzigd door zevenmijlslaars op 08-02-2020 13:33:42 ]
pi_191407914
Een week sandd erbij. Best veel nog af en toe, vooral tijdschriften, reclame en belasting. Bon prix e.d vaak met de open kant bij het pakken, best irritant. Hoop dat dat nog aangepast wordt. Weekend!
  zaterdag 8 februari 2020 @ 14:37:12 #211
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191408071
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 12:14 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Die ex Sandd bezorger wordt toch de eerste dagen begeleid?
2 dagen, door een flexibele.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_191409459
Ook een flexibele hoort het goed uit te leggen en te corrigeren, indien nodig. Meteen ingrijpen dus.
  zaterdag 8 februari 2020 @ 17:46:36 #213
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_191410336
Vandaag een Sandd vrouwtje die voor het eerst alleen moest, ze was twee keer met iemand meegeweest. Had geen idee welke pakjes je wel of niet moet scannen en hoe het werkt met de briefjes voor het afleverpunt. De app leek ook totaal vreemd. Heb niet het idee dat de "opleider" heel veel moeite heeft gedaan.

Ik snap het overigens wel een beetje, mensen zijn niet echt blij dat ze hun eigen wijken kwijt zijn en dan nog hun vervanger op moeten leiden ook.
pi_191410505
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 17:46 schreef Abdoe het volgende:
Vandaag een Sandd vrouwtje die voor het eerst alleen moest, ze was twee keer met iemand meegeweest. Had geen idee welke pakjes je wel of niet moet scannen en hoe het werkt met de briefjes voor het afleverpunt. De app leek ook totaal vreemd. Heb niet het idee dat de "opleider" heel veel moeite heeft gedaan.

Ik snap het overigens wel een beetje, mensen zijn niet echt blij dat ze hun eigen wijken kwijt zijn en dan nog hun vervanger op moeten leiden ook.
Begrijpelijk, maar dat was, in mijn begintijd, met de goede oude postbodes ook. Heb er grote bewondering voor dat de man, van wie ik in feite de wijk 'afnam' die hij al 30 jaar liep, alle mogelijke energie heeft gestoken in mijn opleiding. Nee, ik had het (de veranderingen) allemaal ook niet verzonnen, maar kan me voorstellen dat iemand denkt: zoek het maar uit.
pi_191411308
Hier is er eentje opgeleid door iemand die zich niet echt aan de regels houdt, pakjes aan de deurklink etc.. nooit naar de retail. Daar zijn er meer van trouwens, die nooit daar heen gaan. En die leggen het een nieuwe dan ook niet uit :X

De anderen zijn opgeleid door mensen die dat vaker doen. Maar ik was er eerst ook wel bang voor dat ze slechte opleiding zouden krijgen. Er is zoveel dat je uit moet leggen en je komt niet alles in de praktijk tegen.

Het is ook niet per se dat het niet ter sprake is gekomen hoor. Mijn ervaring is dat mensen lang niet alles onthouden. En welke pakjes ze wel en niet moeten scannen vinden veel mensen lastig, zeker ook omdat de buitenlandse scanpakjes er anders uit zien. En veel buitenlandse pakjes hebben een barcode ook al hoef je ze niet te scannen. Lastige met de app is dat alles bij de opleider op de telefoon staat. Ik laat wel dingen zien, maar ik ben uiteindelijk degene die start en stopt, pakjes scant etc
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191411577
quote:
De laatste keer dat ik opleiding gaf, hadden ze de route juist bij hem in de telefoon gezet. Dat werkt ook wel goed.

En het is niet zo heel erg als ze niet alles onthouden. Niemand kan alles meteen onthouden na de eerste paar dagen. Ze kunnen alles toch nog een keer nalezen in de app (het digitale zakboekje). Of hebben ze nog geen account? En ze kunnen vast wel een collega bellen als ze met vragen zitten.
pi_191411755
Pakjes kan ook wel zonder dat je die loop op je telefoon hebt. Als ze een account hebben in ieder geval.
pi_191411870
Hier duurt het vaak lang voor nieuwe medewerkers in de app kunnen. Gebeurt vaak dat de wijken op de dag dat ze zelf gaan lopen ook nog steeds bij mij in de app staan. Kunnen ze de nieuwe er nog niet op inplannen :') faalt best wel.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 8 februari 2020 @ 22:47:35 #219
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191416603
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:43 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Ook een flexibele hoort het goed uit te leggen en te corrigeren, indien nodig. Meteen ingrijpen dus.
De flexible is zelf ook nogal makkelijk. Vermoed dat ze dus gewoon niet te horen heeft gekregen hoe het echt werkt. Heb nog even geen mogelijkheid om iets te doen. Ze gaat vermoed ik meteen op levertijd, maar dan ben ik nog aan mijn andere werk bezig. Ik was voor haar terug steeds (door piek en dal).

Bovendien, is dat eigenlijk wel mijn taak? Hoort het bedrijf niet al dat nieuwe personeel te controleren en te corrigeren?

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 17:57 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Begrijpelijk, maar dat was, in mijn begintijd, met de goede oude postbodes ook. Heb er grote bewondering voor dat de man, van wie ik in feite de wijk 'afnam' die hij al 30 jaar liep, alle mogelijke energie heeft gestoken in mijn opleiding. Nee, ik had het (de veranderingen) allemaal ook niet verzonnen, maar kan me voorstellen dat iemand denkt: zoek het maar uit.
Ik ben ook nog ingewerkt door een oud postbode. Incl alle handige truukjes van grote pakken post dragen, wat te doen met kleine folders, hoe je tassen in te pakken enz. Heeft in de periode daarna ook regelmatig geholpen met kleine en grote dingen. Geef de kennis ook gewoon steeds weer door. Probeer collega's ook altijd te helpen met oplossingen.

(En om die reden snap ik nog steeds niet waarom ze mij haar niet hebben laten inwerken)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_191421319
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 22:47 schreef V__L_N het volgende:

[..]

De flexible is zelf ook nogal makkelijk. Vermoed dat ze dus gewoon niet te horen heeft gekregen hoe het echt werkt. Heb nog even geen mogelijkheid om iets te doen. Ze gaat vermoed ik meteen op levertijd, maar dan ben ik nog aan mijn andere werk bezig. Ik was voor haar terug steeds (door piek en dal).

Bovendien, is dat eigenlijk wel mijn taak? Hoort het bedrijf niet al dat nieuwe personeel te controleren en te corrigeren?
[..]

Ik ben ook nog ingewerkt door een oud postbode. Incl alle handige truukjes van grote pakken post dragen, wat te doen met kleine folders, hoe je tassen in te pakken enz. Heeft in de periode daarna ook regelmatig geholpen met kleine en grote dingen. Geef de kennis ook gewoon steeds weer door. Probeer collega's ook altijd te helpen met oplossingen.

(En om die reden snap ik nog steeds niet waarom ze mij haar niet hebben laten inwerken)
Maak je niet druk joh. Kwaliteit is sowieso al losgelaten, en daar veranderen een paar ijverige bezorgers niets aan. Enne mocht je ooit nog iemand opleiden: vraag er vergoedingsuren voor. Je krijgt het wel te horen als de opgeleide fouten maakt "heb je dat wel vertelt?", maar ze vragen nooit of het tijd en energie kost
pi_191439245
Blijkbaar hadden er al mensen voor mij gebeld met HR, want het eerste dat je te horen krijgt is een bevestiging dat de mail inderdaad van hun afkomstig is.
pi_191459420
Alles weggewaaid, lekker snel klaar ^O^
pi_191476381
Vandaag het ondertekenverzoek van HR ontvangen!
pi_191476394
quote:
Wij wensen je veel plezier en succes bij PostNL.
Eh... dankjewel?
pi_191476420
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 19:18 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Eh... dankjewel?
Standaard tekstje?

Volgens mij zit nu half PostNL op die website, hij is zo traag als...

[ Bericht 7% gewijzigd door the_X op 12-02-2020 19:26:33 ]
pi_191479195
Ik liep vandaag weer eens een wijk waar op 1 adres veel kleine retourtjes komen ivm online handel. Het viel me op dat op sommige netjes een betaald retourlabel zit, maar ook veel waar gewoon retour afz op geschreven is, eigen adres volledig doorgekrast en dan terug op de post. Mooie manier om gratis te retourneren? Zie iig nooit portokaartjes op dat adres. Bij de klanten bezorg ik natuurlijk niet ;)

Best irritant trouwens, heb je zo 20+ pakjes waarvan de helft scan. Zie er nu in een andere wijk ook steeds meer verschijnen, retourtjes. Wel handig zo op een woonadres.

En Y wijken zijn kut. Eerder 1 a 2 tasjes op piekdagen, nu 4 a 5 :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191491837
Ik lees op FB dat Postnl nu ook met de bezorgers van franchisers/onderaannemers van Sandd om de tafel gaat zitten. En een aanbod gaat doen. Postservice in Arnhem e.o. wordt genoemd.

Ik lees ook dat het niet meevalt voor de lui van Sandd met de combibundel enz. En de vele post en pakjes. Nee dat zal best wennen zijn. Er haken er al aardig wat af.
pi_191492510
Het is ook wel een grote overgang natuurlijk. Bij Postbodes ging het in stapjes. Van zelf je wijk perfect voorbereiden naar een wijk die is voorbereid door iemand anders in meerdere bundels.
Als ik al die kleine veranderingen in één keer voor mijn kiezen had gekregen was het ook wel een zware dobber opeens.
pi_191492659
Er haken er inderdaad aardig wat af. Ze vinden het te zwaar of ze redden het niet zonder hulp van een familielid.
Er zijn er bij die al 6 keer mee zijn geweest in opleiding en die het nog steeds niet snappen.
Maar vooral veel mensen waar iets mee is, mensen die een begeleider hebben en zo.
Zitten ook wel een paar goeie tussen, dat zijn dan voornamelijk oud postbodes.
pi_191492910
Hadden jullie ook die dikke boeken van Holland Festival? Pffffffff....... ;(
pi_191551451
Chaos afhaalpunten PostNL: Nijmegenaar is een uur (!) onderweg voor pakketje
Dit is het voormalig VC Nijmegen dat na brand overgeheveld is naar Arnhem. Schijnbaar wordt het nu gebruikt als pakketafhaalpunt.
pi_191553867
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:28 schreef bmp80 het volgende:
Chaos afhaalpunten PostNL: Nijmegenaar is een uur (!) onderweg voor pakketje
Dit is het voormalig VC Nijmegen dat na brand overgeheveld is naar Arnhem. Schijnbaar wordt het nu gebruikt als pakketafhaalpunt.
Ik las het, bezorg zelf in Dukenburg en het centrum. Maar denk dat het hier over pakketbezorgers gaat, want in het centrum zijn er legio andere opties. Wij in Dukenburg gebruiken helemaal nooit een retailer, want dat ex-sorteercentrum gaat pas om 1500 open en de post komt al om iets over negenen. Dus mogen we het in de rode bak doen voor de pakketdienst.

Is er verder niemand die het bezorgen weer best zwaar vindt? Veel zware post erbij en die grote bundel is moeilijker leesbaar geworden dan ooit door de manier waarop de etiketten erop zitten. Voor het eerst sinds lang ook weer last van arm/pols. Echt verrassend veel blaadjes van Sandd. Ben benieuwd hoelang er Sandd op de post blijft staan btw.
pi_191555798
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 16:18 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Is er verder niemand die het bezorgen weer best zwaar vindt? Veel zware post erbij en die grote bundel is moeilijker leesbaar geworden dan ooit door de manier waarop de etiketten erop zitten. Voor het eerst sinds lang ook weer last van arm/pols. Echt verrassend veel blaadjes van Sandd. Ben benieuwd hoelang er Sandd op de post blijft staan btw.
Ik heb dezelfde ervaring. Elke piekdag heel druk en zware bundels, Y wijken zijn al helemaal een drama :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191573346
(NSFW)
zomersproetje84 twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 16:56:03 @PostNL heeft er letterlijk schijt aan...lekker langs onze auto poepen en afvegen met de we hebben u gemist briefjes. Deze beste man staat vol in beeld met kenteken dus @PostNL neem maar contact met ons op voor meer informatie https://t.co/pR7YusVQI9 reageer retweet
pi_191574726
PostNL twitterde op dinsdag 18-02-2020 om 08:45:18 @zomersproetje84 We doen ons uiterste best, Marij! Fijn dat jouw man de beelden heeft doorgestuurd. De verantwoordelijke afdeling laat zo snel mogelijk van zich horen. reageer retweet
Fijn dat de beelden zijn doorgestuurd... Vooral voor degene die ze mag bekijken. :r
Ik vraag me wel af waarom dat hesje naast die stront ligt. Had de bezorger daar dan niet mee kunnen afvegen? Lijkt me iets prettiger voelen dan zo'n stukje papier.
pi_191574783
Oooh die had ik ook voorbij zien komen ja :') :r
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191575056
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 20:34 schreef bmp80 het volgende:
(NSFW)
zomersproetje84 twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 16:56:03 @:PostNL heeft er letterlijk schijt aan...lekker langs onze auto poepen en afvegen met de we hebben u gemist briefjes. Deze beste man staat vol in beeld met kenteken dus @:PostNL neem maar contact met ons op voor meer informatie https://t.co/pR7YusVQI9 reageer retweet
Lijkt me een typisch geval van nood breekt wet.
Wat zou onze twitterheld zelf hebben gedaan in deze situtatie?
pi_191575248
Weer een prachtig stukje uit de wekelijkse lokale nieuwsbrief, deze keer over de voorspelde dagzwaarte:
quote:
Het aantal tassen zegt dus niet of het rustig, normaal of druk is.
Omdat met de tijd van de loop, X of Y dag in de berekeningen mee neemt en de te bezoeken afgiften van de wijk rekening houden, waar dan een dag zwaarte uit naar voren komt.
Zeer verhelderend!
  dinsdag 18 februari 2020 @ 22:44:26 #239
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191576621
Duidelijker kan het niet toch :+

Sipke schrijft dit:
quote:
Let op: als je incidenteel invalt op een ander depot of biedt op een open loop dan geldt de vaste afspraak: de gehele heen en terug reistijd is werktijd met aftrek van het eerste halve uur.
Hoezo min een half uur? Waar komt dat nu ineens weer vandaan...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_191576946
Vreemd, volgens PostNL heb ik ruim een uur minder plustijd dan ik zou moeten hebben :{

Leuk dat ze mintijd deze maand per week laten vervallen maar ik wil wel graag al mijn plustijd.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191583707
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 22:44 schreef V__L_N het volgende:
Duidelijker kan het niet toch :+

Sipke schrijft dit:
[..]

Hoezo min een half uur? Waar komt dat nu ineens weer vandaan...
Waarschijnlijk uit zijn duim. OR zegt vanaf een kwartier fietsen en altijd heen en weer, dus minimaal 30 minuten. Dat eerste 30 minuten niet heb ik echt nog nooit gehoord.. Ook triest dat zulke regels nergens zwart op wit te vinden zijn.
pi_191586760
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 13:44 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk uit zijn duim. OR zegt vanaf een kwartier fietsen en altijd heen en weer, dus minimaal 30 minuten. Dat eerste 30 minuten niet heb ik echt nog nooit gehoord.. Ook triest dat zulke regels nergens zwart op wit te vinden zijn.
Ik heb dat halfuur ook nooit eerder gehoord. Dat is helemaal geen vaste afspraak. De link werkt niet meer, maar hier stond het. De afspraak is: Reistijd bij vervanging op een ander depot is werktijd, maar alleen als het minstens een kwartier enkele reis is. En dan maakt het niet uit of je met de fiets, auto, of scooter gaat. Het gaat er om dat het voor jou een kwartier duurt.
pi_191586813
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 13:44 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk uit zijn duim. OR zegt vanaf een kwartier fietsen en altijd heen en weer, dus minimaal 30 minuten. Dat eerste 30 minuten niet heb ik echt nog nooit gehoord.. Ook triest dat zulke regels nergens zwart op wit te vinden zijn.
De afspraak is dat wanneer je op verzoek van PostNL op een ander depot dan je eigen depot loopt, en dat depot ligt op meer dan 15 minuten enkele reisafstand van je huis, dan moet PostNL de TOTALE reistijd vergoeden. Dus dat is INCLUSIEF die 2x15 minuten. Dus die mag er NIET afgehaald worden.

Nu is het uiteraard wel de vraag of het bieden op een open loop en deze vervolgens toegewezen krijgen gezien wordt als op verzoek van PostNL een wijk lopen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191586854
Ik zie trouwens net dat het bericht is aangepast. Er staat nu: Let op: als je incidenteel invalt op een ander depot of biedt op een open loop dan geldt de vaste afspraak: de hele heen en terug reistijd is werktijd vanaf 15 minuten enkele reis. Nog steeds onduidelijk geformuleerd, want je kan dit op 2 manieren opvatten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191587012
Mijn plustijd is inmiddels wel weer bijgewerkt (denk dat de tijd van zaterdag nog verwerkt moest worden), maar ze hebben wel gewoon de mintijd van vorige week verrekend met de plustijd vd week ervoor. Dacht dat ze dat deze maand juist niet gingen doen? Of heb ik dat artikel verkeerd begrepen. Edit: of het komt omdat die compensatie voor de mintijd nog niet te zien is.

Nouja, het gaat maar om een kwartier en ik ga verder toch geen minuren maken :P

Dat er ineens weer dingen verzonnen worden mbt reistijd verbaast me weinig :')

[ Bericht 2% gewijzigd door VixenFromHell op 20-02-2020 08:46:13 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191587106
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 17:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik zie trouwens net dat het bericht is aangepast. Er staat nu: Let op: als je incidenteel invalt op een ander depot of biedt op een open loop dan geldt de vaste afspraak: de hele heen en terug reistijd is werktijd vanaf 15 minuten enkele reis. Nog steeds onduidelijk geformuleerd, want je kan dit op 2 manieren opvatten.
Zouden ze dat in dit topic gelezen hebben?
pi_191591268
Ik zou bij het werken vanaf een ander depot gewoon de reistijd plussen, ook als het minder dan die 15 min is. Als ze het daar niet mee eens zijn zoeken ze maar een ander
pi_191595584
Ik dacht al dat er iets fout ging met de veronica en vara (of was het vpro)gidsen: blijkt de drukker hetzelfde adresbestand gebruikt te hebben voor beiden volgens een bericht in de app. Dus heel veel mensen nu twee gidsen, en neem aan ook heel veel geen. Missertje ;), die gidsen zullen nu wel snel nakomen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bezorgertje op 20-02-2020 14:13:04 ]
pi_191595734
Oh oeps :') benieuwd wanneer die komen dan.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191612984
Rambam in de pakketjes....

Het is een herkenbare ergernis voor heel veel mensen: pakketjes die naar binnen worden gegooid, gewoon open en bloot voor de deur worden gezet of zelfs helemaal verdwijnen. Maar who's to blame?

https://www.npostart.nl/rambam/20-02-2020/BV_101396686
pi_191617785
Ik krijg dit scherm te zien als ik mijn salarisstrook wil bekijken:
https://m.imgur.com/a/wbyaRZE

Iemand die weet wat ik in moet vullen?
pi_191618600
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 17:25 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Ik krijg dit scherm te zien als ik mijn salarisstrook wil bekijken:
https://m.imgur.com/a/wbyaRZE

Iemand die weet wat ik in moet vullen?
ligt het systeem eruit en strax ff overnieuw beginnen
  zaterdag 22 februari 2020 @ 22:57:21 #254
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191638377
De wekelijkse regionale kulbrief is er ook weer. Het pareltje van deze week:

quote:
Wist je dat alle jij je post zelf moet bezorgen op dezelfde dag voor 17 uur? En vooraf moet melden bij je teamleider als je een uitzondering wilt om tot 18 uur bezorgen. Ook als je later dan 14.00 uur wilt starten
Volgens mij mogen we gewoon allemaal tot 18 uur bezorgen, maar mogen ze het niet van ons eisen. Dat 14 uur is ook onzinnig. Hier zijn er zat die op een daldag met 1 wijk gewoon om 15 beginnen. Doe ik zelf ook wel eens.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_191640767
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 22:57 schreef V__L_N het volgende:
De wekelijkse regionale kulbrief is er ook weer. Het pareltje van deze week:
[..]

Volgens mij mogen we gewoon allemaal tot 18 uur bezorgen, maar mogen ze het niet van ons eisen. Dat 14 uur is ook onzinnig. Hier zijn er zat die op een daldag met 1 wijk gewoon om 15 beginnen. Doe ik zelf ook wel eens.
Uberhaupt knap dat jij de zin snapt, wat een krom Nederlands weer zeg
pi_191641591
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 22:57 schreef V__L_N het volgende:
De wekelijkse regionale kulbrief is er ook weer. Het pareltje van deze week:
[..]

Volgens mij mogen we gewoon allemaal tot 18 uur bezorgen, maar mogen ze het niet van ons eisen. Dat 14 uur is ook onzinnig. Hier zijn er zat die op een daldag met 1 wijk gewoon om 15 beginnen. Doe ik zelf ook wel eens.
Volgens mij is de officiële regel dat er tot 17.00 uur bezorgd wordt, en dat er in overleg met de TC tot 18.00 uur bezorgd mag worden. Dit staat in het Detailontwerp Bezorgen. Over hoe laat je moet beginnen zijn geen afspraken gemaakt.

Opvallend is trouwens ook dat in het (taalkundig eveneens behoorlijk rammelende) Detailontwerp tevens het volgende staat:

quote:
"De maximale bestelduur per dag mag 5,5 uur (jonger dan 55 jaar) bedragen voor max 3 dagen per week, overige dagen max 5 uur. "
Ik zit vaak genoeg boven die 5 uur, en ook boven de 5,5. Mijn contract is al 25 uur, en ik zou dus blijkbaar nooit meer dan 26,5 uur mogen werken? De mensen die bij die Vliegende Brigade zitten lopen soms wel 8 uur op een dag en wekelijks vrijwel fulltime.

Gelukkig geldt deze beperking enkel voor bezorgers jonger dan 55 jaar (of uren jonger dan 55 jaar, dat is me niet helemaal helder), zodra je ouder bent mag je weer zoveel lopen als je wil.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kramerica-Industries op 23-02-2020 09:29:31 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 23 februari 2020 @ 09:27:28 #257
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191641621
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 03:32 schreef liedetector het volgende:

[..]

Uberhaupt knap dat jij de zin snapt, wat een krom Nederlands weer zeg
Die halve nieuwsbrief is krom. Dus daar raak je aangewend :)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zondag 23 februari 2020 @ 09:34:44 #258
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191641691
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Volgens mij is de officiële regel dat er tot 17.00 uur bezorgd wordt, en dat er in overleg met de TC tot 18.00 uur bezorgd mag worden. Dit staat in het Detailontwerp Bezorgen. Over hoe laat je moet beginnen zijn geen afspraken gemaakt.
Dat is ook een manier om regels aan te passen. Volgens mij is er afgelopen jaren steeds discussie geweest over die 5 uur. Bijzondere manier van doen toch weer.

quote:
Opvallend is trouwens ook dat in het (taalkundig eveneens behoorlijk rammelende) Detailontwerp tevens het volgende staat:

Ik zit vaak genoeg boven die 5 uur, en ook boven de 5,5. Mijn contract is al 25 uur, en ik zou dus blijkbaar nooit meer dan 26,5 uur mogen werken? De mensen die bij die Vliegende Brigade zitten lopen soms wel 8 uur op een dag en wekelijks vrijwel fulltime.
Dit wist ik. Dat is inderdaad de reden dat er geen contracten meer dan 25 uur worden geboden. Het is ook echt niet toegestaan. Het is zo dat ze er van uit gaan dat je een half uur pauze neemt en de aanlevertijd niet voor 10 uur is. De post moet voor 17 worden bezorgd en ze willen dat er een beetje vertraging en uitlooptijd moet kunnen zijn.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_191641748
Voor mij is die regel van max. 5,5 uur nieuw. Maar het is goed om te weten, want de admie roostert mensen nog wel eens in voor veel meer uur per dag, vaak genoeg 6,5 tot 7 uur. Zeker als je in de min staat, of als er veel zieken of verlofgangers zijn. Dus de volgende keer als ze dat proberen zal ik ze met het Detailontwerp om de oren slaan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191642061
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:34 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Dat is ook een manier om regels aan te passen. Volgens mij is er afgelopen jaren steeds discussie geweest over die 5 uur. Bijzondere manier van doen toch weer.
[..]

Dit wist ik. Dat is inderdaad de reden dat er geen contracten meer dan 25 uur worden geboden. Het is ook echt niet toegestaan. Het is zo dat ze er van uit gaan dat je een half uur pauze neemt en de aanlevertijd niet voor 10 uur is. De post moet voor 17 worden bezorgd en ze willen dat er een beetje vertraging en uitlooptijd moet kunnen zijn.
Die logica klopt trouwens niet helemaal. Als je om 10 uur kunt beginnen, en de post moet uiterlijk 17.00 uur bezorgd zijn, dan kan je dus in principe 7 uur werken op een dag, dus 6,5 uur minus pauze. Pauze is eigen tijd, maar vertraging en uitloop is gewoon doorbetaalde werktijd, dus dat mag je niet van het totaal aftrekken. Als de regel nou zou zijn dat je voor maximaal 5,5 uur per dag ingeroosterd mag worden, zou het wel logisch zijn.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191642778
Ik trek altijd aan de bel bij meer dan vijfeneenhalf uur. Maar ben dan ook 55 en mijn vaste depot ligt al op 6 kilometer. Dan verteer ik het gewoon slecht en wordt in de loop van de week steeds vermoeider.
Maar moet eerlijk zeggen dat er wel rekening mee gehouden wordt tegenwoordig, een goede relatie met je admie is veel waard.
pi_191658033
Wederom ook dit jaar geen resultaatafhankelijke uitkering maar slechts 100¤ netto bij een fulltime dienstverband. Vorig jaar was het nog 150¤. Triest
pi_191658169
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 07:53 schreef LibriCarruci het volgende:
Wederom ook dit jaar geen resultaatafhankelijke uitkering maar slechts 100¤ netto bij een fulltime dienstverband. Vorig jaar was het nog 150¤. Triest
"In 2019 zijn onze financiële resultaten en onze score op klanttevredenheid onvoldoende geweest voor een resultaatafhankelijke uitkering volgens de afspraken in de cao’s."

kortom wat is een CAO waard dan? misschien moeten ze gewoon ook maar het uurloon naar beneden schroeven dan?
pi_191658552
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 08:12 schreef liedetector het volgende:

[..]

"In 2019 zijn onze financiële resultaten en onze score op klanttevredenheid onvoldoende geweest voor een resultaatafhankelijke uitkering volgens de afspraken in de cao’s."

kortom wat is een CAO waard dan? misschien moeten ze gewoon ook maar het uurloon naar beneden schroeven dan?
In het CAO staan dat er minimale percentages gehaald moeten worden bij klanttevredenheid en financiele resultaten alleen dan word er een resultaatafhankelijke uitkering uitbetaald. Maar als je constant met onderbezetting werkt en er dus veel wijken blijven staan ga je deze doelstellingen dus nooit halen, wij kunnen daar niks aan doen.
pi_191658611
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:03 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

In het CAO staan dat er minimale percentages gehaald moeten worden bij klanttevredenheid en financiele resultaten alleen dan word er een resultaatafhankelijke uitkering uitbetaald. Maar als je constant met onderbezetting werkt en er dus veel wijken blijven staan ga je deze doelstellingen dus nooit halen, wij kunnen daar niks aan doen.
aah wederom een kromme zin dus! sowieso hoe wordt klanttevredenheid getoetst dan? zijn daar harde eisen in die je in kan zien? vage bedoening
pi_191658731
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:09 schreef liedetector het volgende:

[..]

aah wederom een kromme zin dus! sowieso hoe wordt klanttevredenheid getoetst dan? zijn daar harde eisen in die je in kan zien? vage bedoening
Weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de cijfers die ze publiceren over de resultaatafhankelijke uitkering nooit overeenkomen met die op hun website naar de klant toe. Zo staat er in het bericht dat we de doelstelling van 95% op tijd bezorgde post niet hebben gehaald maar we uitkomen op 94% en dat de klanttevredenheid niet is gehaald.

Maar als je op hun site kijkt zijn alle cijfers zeer positief

https://www.postnl.nl/kla(...)iteit-postbezorging/
pi_191658793
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:21 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

Weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de cijfers die ze publiceren over de resultaatafhankelijke uitkering nooit overeenkomen met die op hun website naar de klant toe. Zo staat er in het bericht dat we de doelstelling van 95% op tijd bezorgde post niet hebben gehaald maar we uitkomen op 94% en dat de klanttevredenheid niet is gehaald.

Maar als je op hun site kijkt zijn alle cijfers zeer positief

https://www.postnl.nl/kla(...)iteit-postbezorging/
dat bedoel ik maar, griezelig en vraag me af of de "beleidsmakers" nu niet gewoon ook een stuk salaris of bonus moeten inleveren...de vleor bloed uiteindelijk (en de klant) voor iets dat van bovenaf opgelegd wordt..... slecht!
pi_191665789
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:21 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

Weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de cijfers die ze publiceren over de resultaatafhankelijke uitkering nooit overeenkomen met die op hun website naar de klant toe. Zo staat er in het bericht dat we de doelstelling van 95% op tijd bezorgde post niet hebben gehaald maar we uitkomen op 94% en dat de klanttevredenheid niet is gehaald.

Maar als je op hun site kijkt zijn alle cijfers zeer positief

https://www.postnl.nl/kla(...)iteit-postbezorging/
De resultaten van het vierde kwartaal van 2019 (en 2019 in z'n geheel) zijn niet zichtbaar op deze site.
pi_191667065
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 16:45 schreef blijevis het volgende:

[..]

De resultaten van het vierde kwartaal van 2019 (en 2019 in z'n geheel) zijn niet zichtbaar op deze site.
Dat klopt, maar een korte berekening leert dat als in de eerste 3 kwartalen de kwaliteit van consumentenpost 95% was en van zakelijke post 98%, het totale jaargemiddelde alleen op 94% uit kan komen als in Q4 de kwaliteit gemiddeld 86,5% was en dat is wel heel erg laag.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191686952
Mij zou het in elk geval niks verbazen als die oplichters andere resultaten gebruiken voor de uitkering dan de resultaten die ze naar buiten toe gebruiken. Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat de ACM gemeten heeft, onder de 95% zou er een boete moeten volgen.
pi_191695932
Geen idee of ik hier juist zit, maar misschien weet iemand het toevallig:

Ik heb pas een pakketje uit het buitenland naar mijzelf gestuurd. Adres is van mij, het retouradres ook. Inmiddels is de pakketbezorger langs geweest. Ik was niet thuis en hij heeft netjes een brief achtergelaten met een niet-thuiscode etc. Dit was afgelopen donderdag, maar sindsdien staat het pakket in het sorteercentrum, wordt het retourgestuurd (ook naar mij, dus dat is prima), maar het is nu bijna een week terug en er is nog niets veranderd in de melding. Ik kijk dagelijks. Hoe kan ik toch zorgen dat het pakket bij mij terecht komt?
pi_191697048
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:06 schreef Meridiaan het volgende:
Adres is van mij, het retouradres ook. Inmiddels is de pakketbezorger langs geweest. Ik was niet thuis en hij heeft netjes een brief achtergelaten met een niet-thuiscode etc.
niks met pakket te doen hier....maar dan gaat het toch eerst naar de retailer of niet dan?
pi_191697868
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 15:09 schreef liedetector het volgende:

[..]

niks met pakket te doen hier....maar dan gaat het toch eerst naar de retailer of niet dan?
Dat had ik ook verwacht, of in elk geval nog een tweede ronde van aanbieden. Maar helaas? Dank!
pi_191701933
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:06 schreef Meridiaan het volgende:
Geen idee of ik hier juist zit, maar misschien weet iemand het toevallig:

Ik heb pas een pakketje uit het buitenland naar mijzelf gestuurd. Adres is van mij, het retouradres ook. Inmiddels is de pakketbezorger langs geweest. Ik was niet thuis en hij heeft netjes een brief achtergelaten met een niet-thuiscode etc. Dit was afgelopen donderdag, maar sindsdien staat het pakket in het sorteercentrum, wordt het retourgestuurd (ook naar mij, dus dat is prima), maar het is nu bijna een week terug en er is nog niets veranderd in de melding. Ik kijk dagelijks. Hoe kan ik toch zorgen dat het pakket bij mij terecht komt?
Ingewikkeld verhaal. Het pakketje komt uit het buitenland. Het retouradres is dus blijkbaar in het buitenland. Het adres waar het naar toe moet is ook van jou, is dat ook in het buitenland? Woon je in het buitenland? Zou je dan misschien beter bij de buitenlandse postdienst kunnen informeren hoe het zit?
pi_191701978
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:40 schreef blijevis het volgende:

[..]

Ingewikkeld verhaal. Het pakketje komt uit het buitenland. Het retouradres is dus blijkbaar in het buitenland. Het adres waar het naar toe moet is ook van jou, is dat ook in het buitenland? Woon je in het buitenland? Zou je dan misschien beter bij de buitenlandse postdienst kunnen informeren hoe het zit?
Nope. Pakketje uit Duitsland verstuurd toen ik daar op valantie was. Ik woon in NL, dus adres en afzenderadres beide mijn Nederlandse adres ingevuld.
pi_191707273
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 20:43 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Nope. Pakketje uit Duitsland verstuurd toen ik daar op valantie was. Ik woon in NL, dus adres en afzenderadres beide mijn Nederlandse adres ingevuld.
Wellicht kun je bij je retailer langsgaan, soms ligt het daar gewoon zonder dat je daar bericht over hebt gekregen?
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_191707458
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 14:06 schreef Meridiaan het volgende:
Geen idee of ik hier juist zit, maar misschien weet iemand het toevallig:

Ik heb pas een pakketje uit het buitenland naar mijzelf gestuurd. Adres is van mij, het retouradres ook. Inmiddels is de pakketbezorger langs geweest. Ik was niet thuis en hij heeft netjes een brief achtergelaten met een niet-thuiscode etc. Dit was afgelopen donderdag, maar sindsdien staat het pakket in het sorteercentrum, wordt het retourgestuurd (ook naar mij, dus dat is prima), maar het is nu bijna een week terug en er is nog niets veranderd in de melding. Ik kijk dagelijks. Hoe kan ik toch zorgen dat het pakket bij mij terecht komt?
en toch is het een vaag verhaal...jij bent ergens en verstuurt het dan toch niet vanaf je huisadres? jij zegt nl dat het verzend adres en retouradres zelfde is...dat kan dus niet!!! kortom je hebt ergens wat besteld en moet je dus zijn bij de verzendende partij...en dat ben niet jij zoals je doet voorkomen

Volgens mij haal je hier factuuradres en adres van ontvangst een beetje doorelkaar
pi_191714534
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:27 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Die halve nieuwsbrief is krom. Dus daar raak je aangewend :)
dat komt ook door het opleidingsniveau van velen.
pi_191714551
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:29 schreef Nober het volgende:
Rambam in de pakketjes....

Het is een herkenbare ergernis voor heel veel mensen: pakketjes die naar binnen worden gegooid, gewoon open en bloot voor de deur worden gezet of zelfs helemaal verdwijnen. Maar who's to blame?

https://www.npostart.nl/rambam/20-02-2020/BV_101396686
ze geven goed aan dat het zwaar onderbetaald is
pi_191716968
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 07:15 schreef liedetector het volgende:

[..]

en toch is het een vaag verhaal...jij bent ergens en verstuurt het dan toch niet vanaf je huisadres? jij zegt nl dat het verzend adres en retouradres zelfde is...dat kan dus niet!!! kortom je hebt ergens wat besteld en moet je dus zijn bij de verzendende partij...en dat ben niet jij zoals je doet voorkomen

Volgens mij haal je hier factuuradres en adres van ontvangst een beetje doorelkaar
Volgens mij legt hij het prima uit, maar kun jij je niet voorstellen dat dat de situatie is. ;)
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_191717479
Ah, Postnl heeft nu ook een Covid-protocol, je moet er wel zelf naar op zoek, actief informeren is er niet bij.
pi_191718184
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 07:15 schreef liedetector het volgende:

[..]

en toch is het een vaag verhaal...jij bent ergens en verstuurt het dan toch niet vanaf je huisadres? jij zegt nl dat het verzend adres en retouradres zelfde is...dat kan dus niet!!! kortom je hebt ergens wat besteld en moet je dus zijn bij de verzendende partij...en dat ben niet jij zoals je doet voorkomen

Volgens mij haal je hier factuuradres en adres van ontvangst een beetje doorelkaar
Eh, nee. Ik heb zelf het pakketje bij de Duitse postboer afgrleverd om naar mezelf te sturen. Het paste namelijk niet meer in mijn koffer, ik heb niets besteld.

Maargoed, dank voor het meedenken. Zal nog even langs de retailer gaan en anders hopen op het beste.
pi_191720353
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 18:39 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Ah, Postnl heeft nu ook een Covid-protocol, je moet er wel zelf naar op zoek, actief informeren is er niet bij.
Waar? :P
  vrijdag 28 februari 2020 @ 22:58:30 #284
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191744822
Weet iemand nog in welke week de kookboeken zaten?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_191745038
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Evaluatie van werktijden op basis van vier weken

Om te komen tot goede basistijden voor de lopen, vragen we je om de voorgestelde basistijd te toetsen aan de praktijk. We gebruiken daarvoor vier representatieve weken, namelijk:

Week 8, 9 en 10 (van 18 februari t/m 7 maart) en week 13 (van 24 maart t/m 28 maart).
De weken 11 en 12 zijn niet representatief omdat we dan de NPL-kookboeken verspreiden.

:'(
;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 29 februari 2020 @ 09:37:00 #286
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191748887
Thanks :) Was het even kwijt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_191751886
Wel onhandig bijhouden zo die plus en minuren. Als ik kijk bij de plusuren t/m vorige week, zijn de uren van die week er nog niet bij opgeteld. Maar weer in de gaten houden of dat er nog bij komt. Het lijkt iedere keer nogal achter te lopen..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191816568
Principeakkoord voor nieuwe cao voor postbezorgers:

https://www.postnl.nl/ove(...)lUFgKz5aHHisL9Yf9AYE

"Afgesproken is dat het salaris tijdens de looptijd van de cao in 6 stappen omhoog gaat met in totaal 6,5 procent"

"Ook zijn er afspraken gemaakt over onder andere bedrijfskleding."
We kunnen het fleecevest gaan bestellen.

[ Bericht 10% gewijzigd door the_X op 03-03-2020 19:41:49 ]
  dinsdag 3 maart 2020 @ 20:24:43 #289
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191817972
Dat is op het oog echt flut te weinig. 6,5%?? Dat is 1 a 1,5% per stap...

Wat mij trouwens opviel. I:s die postnl vrije mening groep op facebook weg? Was de enige waar ik toegelaten was. De rest niet, want heb niet in mijn profiel staan dat ik bezorger ben.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 3 maart 2020 @ 21:22:40 #290
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_191819163
Ik vind het een magere nieuwe CAO. Er was toch eerst ook sprake van een doorbetaalde koffiepauze en verhoging van de pbz-vergoeding? Waar zijn die gebleven? En vergeet niet dat die zogenaamde 6,5% over de looptijd van 2 jaar wordt uitgesmeerd. Je krijgt in feite helemaal geen 6,5%. Als je met terugwerkende kracht vanaf oktober 2019 6,5% erbij zou krijgen, dan zou het kloppen, maar dat is dus niet wat er gebeurt. Je krijgt elke zoveel maanden een procentje erbij. Per saldo, gerekend over de volledige looptijd, is het maar 3,33%.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 3 maart 2020 @ 21:27:34 #291
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_191819255
Het valt me trouwens ook op dat in het nieuwsbericht staat dat PostNL een akkoord heeft bereikt met BVPP en CNV. Kennelijk vond de FNV het te mager. Of zijn die helemaal buiten de onderhandelingen gehouden?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191819849
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 20:24 schreef V__L_N het volgende:
Wat mij trouwens opviel. I:s die postnl vrije mening groep op facebook weg? Was de enige waar ik toegelaten was. De rest niet, want heb niet in mijn profiel staan dat ik bezorger ben.
Zijn ze niet van naam veranderd?
pi_191820413
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 19:13 schreef the_X het volgende:
Principeakkoord voor nieuwe cao voor postbezorgers:

https://www.postnl.nl/ove(...)lUFgKz5aHHisL9Yf9AYE

"Afgesproken is dat het salaris tijdens de looptijd van de cao in 6 stappen omhoog gaat met in totaal 6,5 procent"

"Ook zijn er afspraken gemaakt over onder andere bedrijfskleding."
We kunnen het fleecevest gaan bestellen.
Heb nog iets van 400 punten en ik wil er graag 1 bij :D
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 3 maart 2020 @ 22:43:06 #295
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191820603
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 21:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik vind het een magere nieuwe CAO. Er was toch eerst ook sprake van een doorbetaalde koffiepauze en verhoging van de pbz-vergoeding? Waar zijn die gebleven? En vergeet niet dat die zogenaamde 6,5% over de looptijd van 2 jaar wordt uitgesmeerd. Je krijgt in feite helemaal geen 6,5%. Als je met terugwerkende kracht vanaf oktober 2019 6,5% erbij zou krijgen, dan zou het kloppen, maar dat is dus niet wat er gebeurt. Je krijgt elke zoveel maanden een procentje erbij. Per saldo, gerekend over de volledige looptijd, is het maar 3,33%.
Hij is zelfs nog slechter dan de vorige :{w Geen onkostenvergoeding meer, geen vastgelegde telefoonvergoeding, lagere loonstijging.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 3 maart 2020 @ 22:44:09 #296
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191820622
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 22:00 schreef the_X het volgende:

[..]

Zijn ze niet van naam veranderd?
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 22:00 schreef the_X het volgende:

[..]

Zijn ze niet van naam veranderd?
Hij staat niet meer in mijn lijst met groepen...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 3 maart 2020 @ 23:07:02 #297
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_191820897
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 22:43 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Hij is zelfs nog slechter dan de vorige :{w Geen onkostenvergoeding meer, geen vastgelegde telefoonvergoeding, lagere loonstijging.
Wat er met de postbezorgersvergoeding gebeurt, is een beetje onduidelijk. Er staat dat zodra de implementatie van NRP 2 begint (dat is dat gedoe met die e-bikes) er een gezamenlijke studie naar de pbz-vergoeding komt. De uitkomsten van die studie zullen dan gebruikt worden als input voor het volgende CAO-overleg (dus najaar 2021). Ik ga er van uit dat zolang die nieuwe afspraken er niet zijn, de huidige vergoeding blijft zoals íe is. Zo niet: dan ga ik weer ouderwets mijn bonnetjes declareren.

Vwb de telefoonvergoeding begrijp ik uit de tekst dat ze in de CAO geen bedrag meer willen vermelden, omdat het de bedoeling is dat de vergoeding mee stijgt met de kosten van het "standaard" Hollands Nieuwe abonnement en Vodafone prepaid pakket.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kramerica-Industries op 04-03-2020 08:47:37 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191833133
Paar dubbeltjes erbij dus, kun je nog net een HEMA worst van kopen :')
pi_191833579
Ik weet niet hoe ik dat met die telefoonvergoeding moet zien en of daar ook de afschrijving en oplaadkosten van de telefoon in zitten. Ik zou toch al het liefst zo snel mogelijk weer stoppen met die app, dus als het budget op is :W
pi_191843582
De NPL instructies staan online ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')