Huh? Bedoelt hij gewoon dat hij het bij het postagentschap alleen kan ophalen als hij ook laat zien dat het pakketje voor hem is?quote:Op maandag 6 januari 2020 17:26 schreef the_X het volgende:
Id nodig voor buitenlandse post!? Wat is hier aan de hand?
Ja dat doen ze volgens mij bij aangetekend uit buitenland. Maar ik dacht dat het meer om het ophalen van het pakket gaat, dan over het legitimeren. Het is toch niet zoals 'brief met legitimatie' waar dat echt geregistreerd wordt? Maar gewoon net zoals een gewoon pakketje ophalen om te bewijzen dat jij het bent.quote:Op maandag 6 januari 2020 18:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Volgens mij gaat het gewoon om zo'n voorgedrukt afhaalkaartje met afbeelding van het pakketje, zoals wij met regelmaat bezorgen. Bij het afhalen van een pakketje moet je meestal wel je ID laten zien.
WGR / PostNL bezorgt niet thuis maar op afleverlokatie
Dat is dezelfde toch?
quote:Op maandag 6 januari 2020 17:26 schreef the_X het volgende:
Vier containers 'vergeten' post alsnog bezorgd
Dit bericht is onjuist. Er is geen sprake van "vergeten" post en er hebben echt geen containers met post een jaar in een hoekje van de voorbereidingslocatie gestaan.quote:Op maandag 6 januari 2020 17:45 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Vergeten post stond bijna 2 jaar in sorteercentrum.. Even Apeldoorn bellen!
goh, hoe zou dat nou komen? Hint: het ligt niet aan het laatste deel van het proces.quote:Op maandag 6 januari 2020 19:07 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)ukte-bij-postnl.html
nog een uit de oude doos: https://www.rtvdrenthe.nl(...)n-pakjes-achterhieldquote:
Dit is trouwens ook weer zeer jammer. Afgelopen week nog weer 1 op twitter die PostNL verzocht om de bezorger erop aan te spreken dat post die wel in de app stond niet bezorgd werd.quote:Op maandag 6 januari 2020 12:52 schreef V__L_N het volgende:
1 Miljoen gebruikers voor de mijn post app.
https://mijnpostnl.nl/nie(...)bruikenmijnpost.aspx
Ziet er naar uit dat we nooit meer van dat kut ding afkomen.
De reactie boven jou komt meer in de richting.quote:Op maandag 6 januari 2020 19:13 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Ik vraag mij af hoe ze dat dan over het hoofd gezien kunnen hebben. Ben benieuwd naar hoe het dan werkelijk zit, als het niet klopt.
Omdat dat nou eenmaal degene is die ze te zien krijgen.quote:Op maandag 6 januari 2020 19:16 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Dit is trouwens ook weer zeer jammer. Afgelopen week nog weer 1 op twitter die PostNL verzocht om de bezorger erop aan te spreken dat post die wel in de app stond niet bezorgd werd.
Mensen denken toch al zo snel dat alles aan de bezorger ligt
Dit verhaal klopt toch niet:quote:Op maandag 6 januari 2020 17:26 schreef the_X het volgende:
Vier containers 'vergeten' post alsnog bezorgd
https://www.rtvnoord.nl/n(...)-thuis-achter-updatequote:Op dinsdag 7 januari 2020 13:21 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Dit verhaal klopt toch niet:
Niet-bezorgde post lag bij postbode thuis
3000 stukken? Dat is toch nooit 4 containers vol? (Wat is dat eigenlijk? rolkar? rode bak?)quote:Op dinsdag 7 januari 2020 13:21 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Dit verhaal klopt toch niet:
Niet-bezorgde post lag bij postbode thuis
Is deels wel hun eigen schuld, als ik het artikel lees. Blijkbaar hebben veel bezorgers bij Sandd geen realiteitsbesef. Ze verwachten dat ze nog steeds op enkel dinsdag en vrijdag kunnen blijven werken, en dat het PostNL-personeel dan maar pas op de plaats moet maken. Tuurlijk, ik ga mijn 25 uur voortaan wel verspreid over 3 dagen werken, zodat een ex-Sandd bezorger dinsdag en vrijdag mijn wijken kan gaan doen. Of dat ze de post net als bij Sandd een dag tevoren thuis geleverd krijgen en zelf mogen sorteren.quote:Op woensdag 8 januari 2020 07:31 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Gaat niet echt lekker met de overname van het Sandd-personeel: Grootste deel van 16.000 Sandd-medewerkers verliest baan (NOS).
Dat PostNL de franchisers niet overneemt vind ik ook vrij logisch. Zij zijn niet in dienst van Sandd, maar werken bij wijze van spreken voor Streekpost Waddinxveen. Dat zo'n lokaal postbedrijf zich zo afhankelijk heeft opgesteld van 1 enkele grote klant is een groot risico, dat weet je. Als ik een bakkerij heb en ik lever exclusief aan een kleine supermarktketen, en die keten zou bijvoorbeeld overgenomen worden door Albert Heijn, kan ik ook niet verwachten dat Albert Heijn ook mijn brood blijft afnemen.quote:Op woensdag 8 januari 2020 13:10 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Nee die lui van Sandd mogen zich best wat flexibeler opstellen. Bovendien mogen ze blij zijn dat zij überhaupt een aanbod kregen. Mensen die voor een franchiser werken en dezelfde post van Sandd hebben bezorgd, zijn volledig genegeerd. Zij krijgen geen aanbod en vallen overal buiten. Krijgen zelfs geen WW.
Postnl heeft de franchisers niet overgenomen.
Ik vind het voor de franchisers wel zuur. Je kunt nl niet kiezen voor rechtstreeks voor Sandd werken of via een franchiser. Het ligt er maar aan in welk deel van het land je woont. Die mensen hebben geen keuze.
Maar goed. Iedereen die buiten de boot valt, kan rechtstreeks bij Postnl solliciteren.
En wil je echt werken en post blijven bezorgen, dan zul je toch water bij de wijn moeten doen. En anders zoeken ze maar een ander baantje.
Zijn die tijden al bekend, dan? Ik dacht dat PostNL en de OR nog in discussie hierover waren. Ik dacht dat PostNL de tijden met 10% wilde ophogen en de OR met 15, dus verwachtte dat het dan uiteindelijk op 12.5% uit zou komen. Maar uit jouw voorbeeld blijkt dus dat het maar 6% extra is?quote:Op woensdag 8 januari 2020 20:56 schreef V__L_N het volgende:
Oh en als je denkt dat wij zo veel tijd krijgen ivm de sandd post? Vergeet het. Ik krijg er op 12,5 uur 45 minuten bij.
Dit cijfer heb ik van mijn tl en is niet officieel nog. Maar veel meer dan dit gaat het niet worden. Heb ik al uit andere bronnen gehoord; Ik geloof wel dat ze verhoudingsgewijs Y wijken iets meer gaan ophogen. De Or zegt trouwens wel vaker dat ze ergens over in discussie zijn. Maar geloof me maar, die hebben niet zo veel in te brengen op dit vlak.quote:Op woensdag 8 januari 2020 21:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zijn die tijden al bekend, dan? Ik dacht dat PostNL en de OR nog in discussie hierover waren. Ik dacht dat PostNL de tijden met 10% wilde ophogen en de OR met 15, dus verwachtte dat het dan uiteindelijk op 12.5% uit zou komen. Maar uit jouw voorbeeld blijkt dus dat het maar 6% extra is?
Ik heb mijn tijden wel gezien. Bij mijn x wijk komt er meer tijd op di, do, vrij en za. De woensdag bleef wel gelijk. Di iets van + 15%. Do iets minder en za ~10%. Vrijdag bijna 20%. Gek dat de woensdag wel gelijk blijft, en ze donderdag blijkbaar (op papier) nog drukker willen maken.quote:Op woensdag 8 januari 2020 21:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zijn die tijden al bekend, dan? Ik dacht dat PostNL en de OR nog in discussie hierover waren. Ik dacht dat PostNL de tijden met 10% wilde ophogen en de OR met 15, dus verwachtte dat het dan uiteindelijk op 12.5% uit zou komen. Maar uit jouw voorbeeld blijkt dus dat het maar 6% extra is?
Kun je mij de link sturen in een privé bericht?quote:Op woensdag 8 januari 2020 23:40 schreef V__L_N het volgende:
Overigens... Wie z'n pakjes statistiek wil checken, die link werkt weer...
Kun je mij de link sturen ?quote:Overigens... Wie z'n pakjes statistiek wil checken, die link werkt weer...
Blijkbaar zijn er binnen PostNL, zoals wel vaker weer verschillen.quote:Op woensdag 8 januari 2020 13:10 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Postnl heeft de franchisers niet overgenomen.
Ik vind het voor de franchisers wel zuur. Je kunt nl niet kiezen voor rechtstreeks voor Sandd werken of via een franchiser. Het ligt er maar aan in welk deel van het land je woont. Die mensen hebben geen keuze.
Sociale werkvoorzieningsschappen moeten ze wel wijken aanbieden, ook als die via een franchiser werkten. Voor normale partijen die via een franchiser werken geldt dat niet.quote:Op zondag 12 januari 2020 11:13 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er binnen PostNL, zoals wel vaker weer verschillen.
De Sandd post gaat/ging hier in Twente via Postedd, maar we krijgen er dus wel bezorgers bij. Verder besteedde Sandd of Postedd een deel aan Cycloon uit, dat bedrijf krijgt dus ter compensatie een deel van onze wijken! Verdere details hebben we nog niet gekregen, maar zoals normaal zullen we het wel 1 a 2 dagen voor of zelfs na het ingaan van de veranderingen, te horen krijgen hoe of wat en zo,....
twitter:AnitaSchnieders twitterde op zondag 12-01-2020 om 16:08:06 Valt er op 12 januari 2020 nog een kerstkaart bij familie op de mat. Poststempel 17-12-2019. Dank voor de ‘vlotte’ bezorging @PostNL . Jeetjemina reageer retweet
Snap wel dat ze erg veel dezelfde klachten krijgen en dat niet zo leuk vinden.. en dat ze niet zoveel kunnen met zo'n klacht, maar het is ook wel ontzettend slecht dat er nu nog steeds kerstpost bezorgd wordt. Ze geven ook aan nog altijd last te hebben van de nasleep vd drukke kerstperiode. Nu nog!twitter:PostNL twitterde op zondag 12-01-2020 om 16:23:06 @AnitaSchnieders Sorry, was druk. Geen excuus natuurlijk. reageer retweet
twitter:Zusje1971 twitterde op zondag 12-01-2020 om 14:47:49 @PostNL is een code postzegel niet meer goedkoper dan de velletjes postzegel? reageer retweet
Vind het wel jammer dat die code niet meer goedkoper is. Bij introductie was ie duurder, toen een hele tijd goedkoper en nu dus helaas niet meer.twitter:PostNL twitterde op zondag 12-01-2020 om 14:51:40 @Zusje1971 Nee, dat klopt. Hij was met Valentijnsdag wel goedkoper. reageer retweet
Ik had van de week zo een afhaalbericht met een herstelsticker er op en de datum van 3 weken geleden... je kunt het binnen 7 dagen ophalen. Pakket was 2 weken er voor al retour gegaan. En dan moet je dat bericht nog afleveren in een winkel notabene. Schaamrood op de kaken 😳quote:Op woensdag 15 januari 2020 10:55 schreef VixenFromHell het volgende:
En goh, zoals verwacht zie ik veel klachten op twitter over te laat bezorgde afhaalkaartjes. Laatst ook 1 die aangaf dat dat ding na 4 dagen pas binnen kwam en dat hij toen in het buitenland zat inmiddels. Kreeg hij als reactie dat hij nog 3 dagen had gehad om het af te halen en dat PostNL er niets mee te maken had dat hij in het buitenland zat ja, zo kun je ook reageren natuurlijk. Reactie komt sowieso altijd neer op helaas pindakaas want als een zending eenmaal retour gaat is het niet meer tegen te houden.
Tja in een pakketbrievenbus is natuurlijk ook 'zomaar achterlaten' ...twitter:PostNL twitterde op donderdag 16-01-2020 om 16:25:53 @JasperKlewer Hey Jasper! Dit kan kloppen, wij werken namelijk niet met pakketbrievenbussen. Onze bezorgers werken volgens richtlijnen waarbij ze pakketten niet zomaar achter mogen laten. Dus ook niet in een pakketbrievenbus. reageer retweet
Geweldig! Daar had ik nog nooit aan gedacht.quote:Op donderdag 16 januari 2020 20:07 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Ik werd ook altijd blij van kattenluikjes. Dikke Aliexpress gevallen pasten er mooi doorheen. Hoefde ik niet aan te bellen.
Ik las het, ja. Hoor het de woordvoerder al zeggen: het valt wel mee... merendeel van de kerstpost is vóór de kerst bezorgd. (En dan moet je het vast rond Sinterklaas op de bus hebben gedaan.)quote:Op vrijdag 17 januari 2020 08:29 schreef Bezorgertje het volgende:
Volgens een NOS bericht is er bij ruim een derde van de mensen kerstpost (veel) te laat bezorgd.
quote:Op vrijdag 17 januari 2020 09:02 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Ik las het, ja. Hoor het de woordvoerder al zeggen: het valt wel mee... merendeel van de kerstpost is vóór de kerst bezorgd. (En dan moet je het vast rond Sinterklaas op de bus hebben gedaan.)
quote:De afgelopen dagen is er veel nieuws over de kerstpost. De NOS kiest helaas een negatieve invalshoek door te stellen dat 33% van de kerstkaarten te laat bezorgd is. Onze insteek is precies tegenovergesteld: dankzij het harde werk van onze medewerkers is bijna 67% van de kerstkaarten wel op tijd bezorgd.
quote:Op donderdag 16 januari 2020 04:42 schreef LibriCarruci het volgende:
[..]
Ik had van de week zo een afhaalbericht met een herstelsticker er op en de datum van 3 weken geleden... je kunt het binnen 7 dagen ophalen. Pakket was 2 weken er voor al retour gegaan. En dan moet je dat bericht nog afleveren in een winkel notabene. Schaamrood op de kaken 😳
Nou, ik herken het wel. Vandaag (17 januari) kaartjes bezorgd met datumstempels 15 december en 16 december.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 08:29 schreef Bezorgertje het volgende:
Volgens een NOS bericht is er bij ruim een derde van de mensen kerstpost (veel) te laat bezorgd. Heb er zelf gisteren nog een bezorgd, die machine kan duidelijk moeilijk omgaan met adresstickertjes van de afzender op de achterkant. Vermoed dat die hem een keer of wat teruggekregen heeft.
Gelukkig herkent postnl niets van dit onderzoek en komt er over een week of wat gewoon een artikeltje op de portal hoe kundig alles is gegaan
Maar wel op het juiste adres bezorgd? Dat is dan wel weer positief!quote:Op vrijdag 17 januari 2020 22:26 schreef blijevis het volgende:
[..]
Nou, ik herken het wel. Vandaag (17 januari) kaartjes bezorgd met datumstempels 15 december en 16 december.
Pakt niet altijd positief uit. Vandaag werd een ontvanger in een invalwijk boos omdat hij post kreeg op het juiste adres maar voor de verkeerde persoon (namelijk de vorige bewoner). Bleek dat dat al een paar keer eerder was gebeurd afgelopen week, maar ja dat kon ik ook niet weten, het was de eerste keer dat ik deze invalwijk deed.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 22:59 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Maar wel op het juiste adres bezorgd? Dat is dan wel weer positief!
Schouderklopje van de baas, want we bezorgen op adres, niet op persoon. En extra (verhuis)service mag je niet leveren.quote:Op zondag 19 januari 2020 00:28 schreef blijevis het volgende:
[..]
Pakt niet altijd positief uit. Vandaag werd een ontvanger in een invalwijk boos omdat hij post kreeg op het juiste adres maar voor de verkeerde persoon (namelijk de vorige bewoner). Bleek dat dat al een paar keer eerder was gebeurd afgelopen week, maar ja dat kon ik ook niet weten, het was de eerste keer dat ik deze invalwijk deed.
met een mooi woord "over service"quote:Op zondag 19 januari 2020 08:20 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Schouderklopje van de baas, want we bezorgen op adres, niet op persoon. En extra (verhuis)service mag je niet leveren.
"overservice" is Postnl jargon voor wat normale mensen onder "service" verstaan ;-)quote:Op zondag 19 januari 2020 08:44 schreef liedetector het volgende:
[..]
met een mooi woord "over service"
Dat standaard antwoord lost helaas niets op.quote:Moeten ze maar een verhuisservice afnemen en hun zaakjes regelen is dan het standaard antwoord....
en nu even duidelijk en wat wil je dat en postbezorger hier dan gaat doen voor je....jezus!!!quote:Op dinsdag 21 januari 2020 15:50 schreef ludovico het volgende:
Jezus, weet niet of iemand hier achter de schermen bij PostNL werkt maar ik krijg steeds brieven binnen voor een ander adres, waarom is het nodig dat PostNL gelijk al mijn fucking gegevens wilt hebben?
Ik heb één klacht en ik wil dat daar iets aan gedaan wordt, speel het even door intern naar de verantwoordelijken?
Zo moeilijk ist toch niet, juiste adres oplezen en dan op het juiste adres bezorgen.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 16:17 schreef liedetector het volgende:
[..]
en nu even duidelijk en wat wil je dat en postbezorger hier dan gaat doen voor je....jezus!!!
ahh ja okay, slotje opgelost, heb je al een klacht in ingediend? (je vraag was iemand achter de schermen.... maar zonder te weten in welke regio wordt dat m sowieso niet natuurlijk)quote:Op dinsdag 21 januari 2020 16:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zo moeilijk ist toch niet, juiste adres oplezen en dan op het juiste adres bezorgen.
Net een klachten procedure doorlopen idd, ze wilden nog net mijn cupmaat niet weten. Ik voel me nu naakt.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 16:29 schreef liedetector het volgende:
[..]
ahh ja okay, slotje opgelost, heb je al een klacht in ingediend? (je vraag was iemand achter de schermen.... maar zonder te weten in welke regio wordt dat m sowieso niet natuurlijk)
Omdat als ze jouw gegevens niet hebben ze niet weten van wie de klacht afkomstig is, in welke bezorgwijk je woont, en dus welke bezorger ze er op moeten aanspreken? Zomaar een wilde gok van mij...quote:Op dinsdag 21 januari 2020 15:50 schreef ludovico het volgende:
Jezus, weet niet of iemand hier achter de schermen bij PostNL werkt maar ik krijg steeds brieven binnen voor een ander adres, waarom is het nodig dat PostNL gelijk al mijn fucking gegevens wilt hebben?
Ik heb één klacht en ik wil dat daar iets aan gedaan wordt, speel het even door intern naar de verantwoordelijken?
Adres is geen issue, alleen naam + tel nr + emailadres moet er ook bij. Leek mij niet helemaal van toepassing, maarja nu kunnen ze mijn klachten bijhouden natuurlijk bij mijn naam enzo.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 16:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Omdat als ze jouw gegevens niet hebben ze niet weten van wie de klacht afkomstig is, in welke bezorgwijk je woont, en dus welke bezorger ze er op moeten aanspreken? Zomaar een wilde gok van mij...
Oh die verwacht ik sowieso niet.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 16:35 schreef V__L_N het volgende:
Dat is voor de terugkoppeling. Lijkt me logisch...
ruige gokquote:Op dinsdag 21 januari 2020 16:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Omdat als ze jouw gegevens niet hebben ze niet weten van wie de klacht afkomstig is, in welke bezorgwijk je woont, en dus welke bezorger ze er op moeten aanspreken? Zomaar een wilde gok van mij...
Is dat niet van de 23ste?quote:Op dinsdag 21 januari 2020 18:02 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Met random gratis geld bij mij. Staat opeens eenmalige uitkering.
hier ook een poos gehad, postnl doet er weinig aan. alle post direct in de prullenbak dan stopt het vanzelfquote:Op dinsdag 21 januari 2020 15:50 schreef ludovico het volgende:
Jezus, weet niet of iemand hier achter de schermen bij PostNL werkt maar ik krijg steeds brieven binnen voor een ander adres, waarom is het nodig dat PostNL gelijk al mijn fucking gegevens wilt hebben?
Ik heb één klacht en ik wil dat daar iets aan gedaan wordt, speel het even door intern naar de verantwoordelijken?
Retour afzender, met de opmerking dat de geadresseerde is overleden werkt sneller.quote:Op woensdag 22 januari 2020 10:19 schreef Pensioengenieter het volgende:
[..]
hier ook een poos gehad, postnl doet er weinig aan. alle post direct in de prullenbak dan stopt het vanzelf
Schrikt de afzender zich een hoedjequote:Op woensdag 22 januari 2020 12:34 schreef Essebes het volgende:
[..]
Retour afzender, met de opmerking dat de geadresseerde is overleden werkt sneller.
Waarom zou het vanzelf stoppen? De afzender weet toch niet dat jij het direct in de prullenbak gooit?quote:Op woensdag 22 januari 2020 10:19 schreef Pensioengenieter het volgende:
[..]
hier ook een poos gehad, postnl doet er weinig aan. alle post direct in de prullenbak dan stopt het vanzelf
quote:Op donderdag 23 januari 2020 22:04 schreef zerebus het volgende:
Bovendien staat er bij dat het je er meerdere dagen over mag doen, maar niet wanneer het klaar moet zijn, dus ik zou iedereen die die troep heeft aan willen raden er 1 per dag te bezorgen.
De meeste van die bezorgers zijn echt niet lekker gemotiveerd om bij postnl te komen werken. Een heel grote groep heeft ook giga veel eisen over wat ze wel en niet willen enz... Zie het hier ook in de praktijk terug.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 00:07 schreef Rafierafie het volgende:
Duizenden Sandd-postbezorgers aan de slag bij PostNL
Interessante reacties.
Volgens mij zijn veel van die Sandd-figuren ongelooflijk naïef. Ze snappen niet dat er bij PostNL anders wordt gewerkt. Ze snappen niet waarom ze niet al om 8 uur 's ochtends kunnen gaan lopen. Ze snappen niet dat ze hun vaste wijk niet kunnen houden. Ze denken blijkbaar dat de bezorgers van PostNL gewoon maar ruim baan moeten maken en massaal hun wijken afstaan, want God verhoede dat een bezorger van Sandd een andere wijk moet gaan doen of op andere dagen werken. Dat de wijken bij PostNL anders ingedeeld zijn en dat het dus onmogelijk is om dezelfde wijk te houden, dat komt niet bij ze op.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 09:56 schreef V__L_N het volgende:
[..]
De meeste van die bezorgers zijn echt niet lekker gemotiveerd om bij postnl te komen werken. Een heel grote groep heeft ook giga veel eisen over wat ze wel en niet willen enz... Zie het hier ook in de praktijk terug.
Zodra ze het dwangbuisje krijgen aangemeten zal een deel wel vertrokken zijnquote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:37 schreef VixenFromHell het volgende:
Zie er wel tegenop, ik ben ook bang voor niet gemotiveerde mensen.. en deze wijken staan ook nog eens heel krap
Ik heb begrepen dat die zaterdag inderdaad bedoeld is voor inwerken. Sandd bezorgers zouden volgens de postnl aan 1 dag inwerken wel genoeg moeten hebben. Ik heb zo mijn twijfelsquote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:37 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik hoop wel snel iets te horen. Zaterdag 1 feb 2 wijken op het rooster, de eersten van Sandd starten die dag. Weet nog niet of er dan iemand mee gaat lopen. Dit zijn wijken van mensen die woensdag/vrijdag niet lopen, dus ik vermoedde wel dat dit mss naar Sandd zou gaan. Een keer meelopen op zaterdag zou ik wel snappen dan.
Zie er wel tegenop, ik ben ook bang voor niet gemotiveerde mensen.. en deze wijken staan ook nog eens heel krap
Bij ons lopen er ook een paar bezorgers met een scootmobiel. Tassen eraan gemonteerd, aanhangertje, en gaan. Het ziet er een beetje apart uit, maar op zich wel handig. Je mag er overal mee rijden, zelfs door de supermarkt. Waarom zou je daar niet mee mogen bezorgen?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 15:39 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Er zijn er zelfs bij die verontwaardigd zijn dat ze niet met een scootmobiel mogen bezorgen. Nee natuurlijk kan dat niet. Tjongejonge zeg!
En dan heb je dus dat wanneer Sandd-bezorgers de wijken om wat voor reden dan ook weigeren dat die wel een ontslagvergoeding krijgen, en als Postnl-bezorgers andere wijken weigeren krijgen wij geen ontslagvergoeding. Is ook niet helemaal eerlijk, al had ik het wel geweten als ze mij die keus gaven.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens mij zijn veel van die Sandd-figuren ongelooflijk naïef. Ze snappen niet dat er bij PostNL anders wordt gewerkt. Ze snappen niet waarom ze niet al om 8 uur 's ochtends kunnen gaan lopen. Ze snappen niet dat ze hun vaste wijk niet kunnen houden. Ze denken blijkbaar dat de bezorgers van PostNL gewoon maar ruim baan moeten maken en massaal hun wijken afstaan, want God verhoede dat een bezorger van Sandd een andere wijk moet gaan doen of op andere dagen werken. Dat de wijken bij PostNL anders ingedeeld zijn en dat het dus onmogelijk is om dezelfde wijk te houden, dat komt niet bij ze op.
Overigens zijn er wel degelijk bezorgers bij PostNL die hun wijk hebben moeten afstaan aan een Sandd-bezorger. Een enkeling wordt zelfs naar een ander depot overgeplaatst. Het beloofde overleg heeft niet altijd plaats gevonden, en het afstaan van wijken en overplaatsing zijn naar ik vernomen heb niet per se heel erg vrijwillig.
De OR is momenteel bezig een FAQ op te stellen met daarin de afspraken over dit alles. Daar zijn ze wel rijkelijk laat mee, zo anderhalve week van tevoren.
PostNL wil ook helemaal niet dat die mensen van Sandd blijven, hooguit een paar hele goede. Er is met ingang van 3 februari gewoon veel te weinig werk voor iedereen, terwijl PostNL wel de contracturen moet uitbetalen. Dus veel TC's hopen dat de meerderheid van de Sandd-bezorgers snel weer afhaakt.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 22:43 schreef zerebus het volgende:
[..]
En dan heb je dus dat wanneer Sandd-bezorgers de wijken om wat voor reden dan ook weigeren dat die wel een ontslagvergoeding krijgen, en als Postnl-bezorgers andere wijken weigeren krijgen wij geen ontslagvergoeding. Is ook niet helemaal eerlijk, al had ik het wel geweten als ze mij die keus gaven.
Snap natuurlijk wel dat er redelijk wat mensen bewust voor Sandd gekozen hebben juist omdat ze dan niet op zaterdag hoeven te werken, bijvoorbeeld omdat ze andere verplichtingen hebben. Als ik dan toch al een vergoeding krijg als ik opstap moeten ze natuurlijk ook wel met een heel goed bod komen als ze willen dat ik blijf.
Dat wisselt enorm per BG. Waar nu onderbezetting is, is elke nieuwe collega welkom. Maar daar had Sandd ook te weinig mensen. Eventuele overbezetting zal vrijwel overal binnen een half jaar verdwijnen. Want: natuurlijk verloop (jaarlijks zo'n 30%) en tijdelijke contracten worden dan niet verlengd.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 09:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
PostNL wil ook helemaal niet dat die mensen van Sandd blijven, hooguit een paar hele goede. Er is met ingang van 3 februari gewoon veel te weinig werk voor iedereen, terwijl PostNL wel de contracturen moet uitbetalen. Dus veel TC's hopen dat de meerderheid van de Sandd-bezorgers snel weer afhaakt.
Tja, dan moeten die bezorgers bezwaar maken. Daar is die bezwaarcommissie immers voor. Overplaatsen naar een andere standplaats mag écht niet zonder akkoord van de bezorger. Andere wijken kan uiteraard wel. Je hebt een vaste standplaats, een werkpatroon (welke dagen en uren je werkt), maar geen recht op een vaste wijk.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Overigens zijn er wel degelijk bezorgers bij PostNL die hun wijk hebben moeten afstaan aan een Sandd-bezorger. Een enkeling wordt zelfs naar een ander depot overgeplaatst. Het beloofde overleg heeft niet altijd plaats gevonden, en het afstaan van wijken en overplaatsing zijn naar ik vernomen heb niet per se heel erg vrijwillig.
In ons gebied is onderbezetting momenteel. Maar er komen hier best veel Sanddbezorgers over, plus een groot aantal van de SWV aan wie Sandd de bezorging van de 24-uurs post had uitbesteed, en die moeten we ook overnemen. Van onderbezetting zitten we nu op overbezetting.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 09:34 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
Dat wisselt enorm per BG. Waar nu onderbezetting is, is elke nieuwe collega welkom. Maar daar had Sandd ook te weinig mensen. Eventuele overbezetting zal vrijwel overal binnen een half jaar verdwijnen. Want: natuurlijk verloop (jaarlijks zo'n 30%) en tijdelijke contracten worden dan niet verlengd.
En onderschat het extra volume niet. De looptijden gaan weliswaar beperkt omhoog, maar bijvoorbeeld terug naar het depot om bij te laden is nog niet meegenomen. Braaf plussen dus vanaf 1 februari, zodat het bij de evaluatie omhoog kan.
"Er is nog een bijzondere categorie, 3.000 mensen die bij een franchisebedrijf van Sandd werken. Hoe is het daar mee?quote:
De waarheid zal wel in het midden liggen. Dat PostNL liever met individuele werknemers praat dan met een georganiseerd collectief lijkt mij een typisch geval van verdeel en heers.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 13:33 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
"Er is nog een bijzondere categorie, 3.000 mensen die bij een franchisebedrijf van Sandd werken. Hoe is het daar mee?
„Die willen we ook graag een baan aanbieden, maar we krijgen geen toegang tot ze. De Vereniging Franchisenemers van Sandd wil niet dat we met die werknemers praten, het moet via de vereniging. Maar dit kunnen we niet collectief regelen, dit is maatwerk. Dit weekend adverteren we in regionale dagbladen om mensen op onze banen te attenderen. Ik probeer het nu maar met een omweg.”
Hmm. Dat is een heel ander verhaal dan de franchisers de afgelopen weken/maanden verkondigden. Hoe zit het nu?
Het sprookjesboek is er niks bij.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 18:20 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
voor 1.4 miljoen kun je wel een mooi verhaal vertellen
Wat een lulkoek weer in dat NRC-stuk. Er wordt gesuggereerd dat je bij Sandd op je gemak kunt werken, maar dat je bij PostNL als een opgejaagd dier door je wijk moet rennen. De meeste bezorgers van Sandd krijgen een contract van 6 uur bij PostNL, verdeeld over 2 dagen. Dus dat is 3 uur per dag. In het slechtste geval kun je pas om 12.00 uur beginnen. De post moet om 18.00 uur in de bus liggen, dus als je wil kun je 6 uur over je wijk doen, en heb je dus 3 uur per dag de tijd om met mensen in je wijk te ouwehoeren. Lijkt mij voldoende, toch?quote:De belangrijkste reden om niet over te stappen is dat PostNL minder vrijheid biedt om eigen uren in te delen. Bij Sandd wordt de post thuis bij de bezorger aangeleverd. Die mag de stukken tussen 7 uur 's ochtends en 9 uur 's avonds rondbrengen. Bij PostNL moet de bezorger de post zelf 's ochtends ophalen bij een depot, en dan om 5 uur 's middags helemaal klaar zijn, vertelt Jolie. ,,Dan kan ik niet schuilen wanneer het regent of even stoppen om een praatje te maken met mensen in de buurt."
Ach, 90% van de bezorgers noemde Sandd ook Zand. Klopte ook niet echtquote:Op zondag 26 januari 2020 19:38 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Nog iets. Het is er maar bij die Sandd lui niet uit te rammen dat het bedrijf PostNL heet en geen Post punt nl. Arrgghh! Ze blijven maar Post.nl schrijven.
Er waren serieus mensen die er over klaagde dat ze hun post niet thuis geleverd kregen, want nu hebben ze reistijd die niet vergoed wordt.quote:Op zondag 26 januari 2020 14:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat een lulkoek weer in dat NRC-stuk. Er wordt gesuggereerd dat je bij Sandd op je gemak kunt werken, maar dat je bij PostNL als een opgejaagd dier door je wijk moet rennen. De meeste bezorgers van Sandd krijgen een contract van 6 uur bij PostNL, verdeeld over 2 dagen. Dus dat is 3 uur per dag. In het slechtste geval kun je pas om 12.00 uur beginnen. De post moet om 18.00 uur in de bus liggen, dus als je wil kun je 6 uur over je wijk doen, en heb je dus 3 uur per dag de tijd om met mensen in je wijk te ouwehoeren. Lijkt mij voldoende, toch?
Als ze het maar in de oren knopen dat ze bij ons het werk niet mee naar huis mogen nemen.quote:Op zondag 26 januari 2020 23:42 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Er waren serieus mensen die er over klaagde dat ze hun post niet thuis geleverd kregen, want nu hebben ze reistijd die niet vergoed wordt.
Alsof je straks niet gewoon meer gaat verdienen.
quote:Op zondag 26 januari 2020 23:42 schreef V__L_N het volgende:
Ik wilde de OP trouwens aanpassen met de nieuwe tabellen, maar geen idee hoe dat nou weer moet. Iemand?
mod aanschieten. Een OP is namelijk na 48 uur niet meer aan te passenquote:Op dinsdag 28 januari 2020 00:03 schreef V__L_N het volgende:
Die tabellen heb ik ook. Maar blijkbaar kan ik de OP niet aanpassen?
Bij mij klopt het aardig, dat "heel druk". Alleen op zaterdag klopt het niet. Dan heb ik ook altijd "scenario heel druk", terwijl het de ene keer veel is en de andere keer super weinig.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 12:39 schreef VixenFromHell het volgende:
Niet dat ze uberhaupt betrouwbaar waren, maar heb nu al een paar weken elke piekdag scenario heel druk meestal is dat in de praktijk niet zo, gelukkig. Hoop nu ook niet, rotweer
er is weer heel veel onrust,de media schrijft wel.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 16:45 schreef the_X het volgende:
https://www.emerce.nl/nieuws/4300-12800-werknemers-sandd-postnl Die reacties...
Sinds de combiblunder neem ik de post anders ook vaak genoeg mee naar huis om het te sorteren. Afhankelijk van het weer ga ik niet onderweg of in een garagebox sorteren.quote:Op maandag 27 januari 2020 06:21 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Als ze het maar in de oren knopen dat ze bij ons het werk niet mee naar huis mogen nemen.
Ik kan zo een twee drie niet in de verschillende zakboekjes of op de website terugvinden dat het niet mag. Maar het klinkt mij raar in de oren.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 18:52 schreef zerebus het volgende:
[..]
Sinds de combiblunder neem ik de post anders ook vaak genoeg mee naar huis om het te sorteren. Afhankelijk van het weer ga ik niet onderweg of in een garagebox sorteren.
Misschien kan de beste man ook kijken bij Financiële Hulpverlening van PV PostNL.quote:Op woensdag 29 januari 2020 19:45 schreef ophaling10 het volgende:
https://ie.gofundme.com/f/fiets-voor-postbezorger-in-nood
veel bijzonders is het niet wat je erbij krijgt het totaal is net goed voor 1 dagquote:Op donderdag 30 januari 2020 18:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zijn er nog meer mensen die er op het rooster van volgende week veel minder tijd bij hebben gekregen dan er in eerste instantie beloofd was?
Dat is inderdaad raar. Ik heb wel degelijk op dinsdag en vrijdag de meeste tijd erbij gekregen. Op dinsdag zelfs een half uur tegenover bijv. ook maar 5 minuten op woensdag. En het komt in totaal uit op de ~10% die ik had verwacht dus geen rare verrassingen zowaar dit keer.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:29 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb geen ander rooster gezien toen. Als alleen je tijd veranderde hoefde je niet toe te stemmen. Ik weet dus niet wat er officieel afgesproken is. Van mijn tl kreeg ik een tijd van 13:15 minuten.door voor een week.
Wat ik heel gek vind dat er op dinsdag en woensdag 5 minuten bij is gekomen. Op donderdag en vrijdag 15 minuten en op zaterdag 25 minuten. Ik dacht dat sandd op dinsdag en vrijdag bezorgde. Dus waar dit rare model nu weer vandaan komt.
Volgens mij nemen wij de bezorgdagen van Sandd niet 1 op 1 over. Ik loop al weken met post van Sandd, ook op donderdag en zaterdag.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:29 schreef V__L_N het volgende:
Ik dacht dat sandd op dinsdag en vrijdag bezorgde. Dus waar dit rare model nu weer vandaan komt.
7,5% is wat ik heb gekregen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het is bij mij inderdaad minutenwerk wat er bij komt. Op sommige dagen nog niet eens 5 minuten. Veel minder dan de met de OR afgesproken 12% in elk geval.
Hier zit dan weer een kern van waarheid in.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 23:58 schreef Rafierafie het volgende:
bezorgen we vaker te laat dan op tijd
Vind ik ook, als ze eens wat meer zouden hoebelen voor hun centenquote:Op zaterdag 1 februari 2020 23:58 schreef Rafierafie het volgende:
PostNL weer monopolist: na 20 jaar verdwijnt Sandd uit het straatbeeld
Schijnbaar worden zijn we (weer) een staatsbedrijf, een sociale werkplaats, bezorgen we vaker te laat dan op tijd, werken we veelal als zzp'er en is het bestuur ongehoebeld. En nee, ik heb geen idee wat ongehoebeld betekent.
Ongehoebeld is Limburgs dialect voor onbeschaafd.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 23:58 schreef Rafierafie het volgende:
PostNL weer monopolist: na 20 jaar verdwijnt Sandd uit het straatbeeld
Uit de reacties blijkt toch maar weer iedere keer dat mensen werkelijk geen idee hebben hoe het allemaal werkt binnen de postwereld.
Schijnbaar worden zijn we (weer) een staatsbedrijf, een sociale werkplaats, bezorgen we vaker te laat dan op tijd, werken we veelal als zzp'er en is het bestuur ongehoebeld. En nee, ik heb geen idee wat ongehoebeld betekent.
Klopt. Maar de medewerkers van de klantenservice behoren tot de slechtst geïnformeerden binnen dit bedrijf. En ze durven nooit toe te geven dat ze iets niet weten, dus dan verzinnen ze maar wat.quote:Op maandag 3 februari 2020 23:04 schreef V__L_N het volgende:
Ik dacht dat die rechter gewoon van de pakketbezorging was?
ja verder zijn er nooit mailingen en fucking PCL prijzen dus dat telt niet...... man man man geloof dat ik die weken verlof ga aanvragen moet nog veel uren opmaken voor juli!quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Evaluatie van werktijden op basis van vier weken
Om te komen tot goede basistijden voor de lopen, vragen we je om de voorgestelde basistijd te toetsen aan de praktijk. We gebruiken daarvoor vier representatieve weken, namelijk:
Week 8, 9 en 10 (van 18 februari t/m 7 maart) en week 13 (van 24 maart t/m 28 maart).
De weken 11 en 12 zijn niet representatief omdat we dan de NPL-kookboeken verspreiden.
Vond de combiblunder blijkbaar niksquote:Op woensdag 5 februari 2020 20:40 schreef Abdoe het volgende:
Hier is de eerste al weer weg. Heeft het één dag volgehouden. Ik heb zo'n idee dat er binnen een maand weer continu door de admi geleurd kan gaan worden met tig wijken die open staan.
Ik doe dat ook niet, maar kan wel uitleggen hoe het werkt. De methode met de kaart er tussen op de arm of in de bak kan ik wel laten zien.quote:Op woensdag 5 februari 2020 21:52 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Sturen ze gasten eigenlijk met willekeurige personen mee? Ik gebruik namelijk zelf geen van de officiële methodes. Lastig om dan uit te leggen hoe het moet
Okee, ik zie ze niet. Dus dan ligt het aan mijn internet/computer.quote:Op donderdag 6 februari 2020 01:07 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Ze zijn zichtbaar, ik zou niet weten wat ze nog meer moeten doen.
Misschien heb je mijnpostnl.mijnpostnl.nl als bladwijzer staan, die werkt niet meer (CONNECTION_RESET), maar met een mijnpostnl minder zou hij het gewoon moeten doen.quote:Op donderdag 6 februari 2020 10:17 schreef liedetector het volgende:
Bij mij werkt sinds gisteren de hele site niet meer
ik kwam er idd ook achter dat dat gewoon het geval was..... sufferd ik!quote:Op donderdag 6 februari 2020 10:56 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Misschien heb je mijnpostnl.mijnpostnl.nl als bladwijzer staan, die werkt niet meer (CONNECTION_RESET), maar met een mijnpostnl minder zou hij het gewoon moeten doen.
Geen idee. Neem even contact op met de afzender. Maar soms staat het ook al in de app en komt het een paar dagen later aan. Heb ik ook geregeld bij briefpost.quote:Op woensdag 5 februari 2020 21:54 schreef Fer het volgende:
Waar blijft mijn post? Wacht al sinds Zaterdag een batterij die via briefpost is verstuurd.
Zou niet best zijn, als bezorgers zo te weten konden komen wat er in een pakket zit.quote:Op donderdag 6 februari 2020 17:41 schreef G3rtonimo het volgende:
Krijg net een Post NT niet thuis kaartje met mijn naam erop in de bus met een Code erop, maar ik heb helemaal niks besteld en verwacht ook geen pakket.
Bij Track en Trace ook geen afzender bekend, wat moet ik hiermee of kan iemand van jullie doormiddel van die code toevallig zien wat er in dat pakket zit of hoegroot het is?
Gooi die T&T code even hier doorheen:quote:Op donderdag 6 februari 2020 17:41 schreef G3rtonimo het volgende:
Krijg net een Post NT niet thuis kaartje met mijn naam erop in de bus met een Code erop, maar ik heb helemaal niks besteld en verwacht ook geen pakket.
Bij Track en Trace ook geen afzender bekend, wat moet ik hiermee of kan iemand van jullie doormiddel van die code toevallig zien wat er in dat pakket zit of hoegroot het is?
Wat ik wel gehoord heb van meerdere Sandd-medewerkers is dat ze een heel lucratief open lopen systeem hadden, een wijkenveiling. Hoe langer het duurde voordat er op een wijk geboden werd, hoe hoger de vergoeding werd.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 00:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Wel mooi ook dat mensen zaten te roepen over dat goeie salaris bij Sandd. Begreep dat ze een all in salaris kregen, mooie vergelijking ja
Leuk om dan samen af te spreken op. het laatste moment te biedenquote:Op vrijdag 7 februari 2020 09:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat ik wel gehoord heb van meerdere Sandd-medewerkers is dat ze een heel lucratief open lopen systeem hadden, een wijkenveiling. Hoe langer het duurde voordat er op een wijk geboden werd, hoe hoger de vergoeding werd.
Er was een periode dat ze, als ze de wijken niet weg kregen, eind van de middag een fles wijn in de aanbieding gooiden. Dat gebeurde een paar keer net nadat ik, zonder morren, had toegezegd nog een paar rotwijken weg te lopen. Deed ik daarna dus ook niet meer.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 12:47 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Die lui kregen vakantiegeld tegelijk met hun vergoeding. Ja zo kan ik ook roepen.
P.s. hahaha op het laatste moment bieden!
Was zoiets ook niet bij Postnl dat de tijd die voor een wijk stond hoger werd, naarmate het langer duurde dat iemand op de wijk bood?
Klopt. Viel me ook al op. Het ziet er zo uit, en dan zie je niks. Wel te zien als je klikt op "kijk hem online"quote:Op vrijdag 7 februari 2020 16:51 schreef the_X het volgende:
Zijn er hier meer mensen die een e-mail binnen hebben gekregen van PostNL ivm. bevestiging van arbeidsovereenkomst / Wet Arbeidsmarkt in Balans? Die van mij werkt de afbeelding niet...
Aha oke, toevallig Gmail? Ik vond het er zo als phishing / spam uitzien...quote:Op vrijdag 7 februari 2020 16:52 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Klopt. Viel me ook al op. Het ziet er zo uit, en dan zie je niks. Wel te zien als je klikt op "kijk hem online"
Ik moest ook meteen aan phishing denken. Een mailtje met spelfouten (deze document ) en een link waarop je moet klikken.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 16:54 schreef the_X het volgende:
[..]
Aha oke, toevallig Gmail? Ik vond het er zo als phishing / spam uitzien...
gekraakt systeem?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 16:58 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Gmail inderdaad. Beetje slordig van HR gok ik.
Klopt, sport ik ook wel eens (leuke groepslessen).quote:Op vrijdag 7 februari 2020 16:39 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Onze grote "vriend?"
Eta: Ik heb hem eens opgezocht op fb en ik zie inderdaad een en al sportschool. We hebben nu ook een locatie daarvan in Zuid trouwens.
Maar ik ga al naar de concurrent. Iets dichterbij (en goedkoper haha)
Ben je er mooi ingestonkenquote:Op vrijdag 7 februari 2020 12:58 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Er was een periode dat ze, als ze de wijken niet weg kregen, eind van de middag een fles wijn in de aanbieding gooiden. Dat gebeurde een paar keer net nadat ik, zonder morren, had toegezegd nog een paar rotwijken weg te lopen. Deed ik daarna dus ook niet meer.
Offtopic maar de admi, die ik jarenlang dagelijks aan de lijn had, kom ik nu tegen in de sportschool - ik noem geen namen, maar 30 kg lichter . Hij kan zich niets meer van mij herinneren.
Denk dat de verzekeraar van PostNL zegt dat PostNL zelf maar moet betalen als er met zo'n scootmobiel een kind omver gereden wordt.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 17:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons lopen er ook een paar bezorgers met een scootmobiel. Tassen eraan gemonteerd, aanhangertje, en gaan. Het ziet er een beetje apart uit, maar op zich wel handig. Je mag er overal mee rijden, zelfs door de supermarkt. Waarom zou je daar niet mee mogen bezorgen?
2 dagen, door een flexibele.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 12:14 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Die ex Sandd bezorger wordt toch de eerste dagen begeleid?
Begrijpelijk, maar dat was, in mijn begintijd, met de goede oude postbodes ook. Heb er grote bewondering voor dat de man, van wie ik in feite de wijk 'afnam' die hij al 30 jaar liep, alle mogelijke energie heeft gestoken in mijn opleiding. Nee, ik had het (de veranderingen) allemaal ook niet verzonnen, maar kan me voorstellen dat iemand denkt: zoek het maar uit.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 17:46 schreef Abdoe het volgende:
Vandaag een Sandd vrouwtje die voor het eerst alleen moest, ze was twee keer met iemand meegeweest. Had geen idee welke pakjes je wel of niet moet scannen en hoe het werkt met de briefjes voor het afleverpunt. De app leek ook totaal vreemd. Heb niet het idee dat de "opleider" heel veel moeite heeft gedaan.
Ik snap het overigens wel een beetje, mensen zijn niet echt blij dat ze hun eigen wijken kwijt zijn en dan nog hun vervanger op moeten leiden ook.
De laatste keer dat ik opleiding gaf, hadden ze de route juist bij hem in de telefoon gezet. Dat werkt ook wel goed.quote:
De flexible is zelf ook nogal makkelijk. Vermoed dat ze dus gewoon niet te horen heeft gekregen hoe het echt werkt. Heb nog even geen mogelijkheid om iets te doen. Ze gaat vermoed ik meteen op levertijd, maar dan ben ik nog aan mijn andere werk bezig. Ik was voor haar terug steeds (door piek en dal).quote:Op zaterdag 8 februari 2020 16:43 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Ook een flexibele hoort het goed uit te leggen en te corrigeren, indien nodig. Meteen ingrijpen dus.
Ik ben ook nog ingewerkt door een oud postbode. Incl alle handige truukjes van grote pakken post dragen, wat te doen met kleine folders, hoe je tassen in te pakken enz. Heeft in de periode daarna ook regelmatig geholpen met kleine en grote dingen. Geef de kennis ook gewoon steeds weer door. Probeer collega's ook altijd te helpen met oplossingen.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 17:57 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar dat was, in mijn begintijd, met de goede oude postbodes ook. Heb er grote bewondering voor dat de man, van wie ik in feite de wijk 'afnam' die hij al 30 jaar liep, alle mogelijke energie heeft gestoken in mijn opleiding. Nee, ik had het (de veranderingen) allemaal ook niet verzonnen, maar kan me voorstellen dat iemand denkt: zoek het maar uit.
Maak je niet druk joh. Kwaliteit is sowieso al losgelaten, en daar veranderen een paar ijverige bezorgers niets aan. Enne mocht je ooit nog iemand opleiden: vraag er vergoedingsuren voor. Je krijgt het wel te horen als de opgeleide fouten maakt "heb je dat wel vertelt?", maar ze vragen nooit of het tijd en energie kostquote:Op zaterdag 8 februari 2020 22:47 schreef V__L_N het volgende:
[..]
De flexible is zelf ook nogal makkelijk. Vermoed dat ze dus gewoon niet te horen heeft gekregen hoe het echt werkt. Heb nog even geen mogelijkheid om iets te doen. Ze gaat vermoed ik meteen op levertijd, maar dan ben ik nog aan mijn andere werk bezig. Ik was voor haar terug steeds (door piek en dal).
Bovendien, is dat eigenlijk wel mijn taak? Hoort het bedrijf niet al dat nieuwe personeel te controleren en te corrigeren?
[..]
Ik ben ook nog ingewerkt door een oud postbode. Incl alle handige truukjes van grote pakken post dragen, wat te doen met kleine folders, hoe je tassen in te pakken enz. Heeft in de periode daarna ook regelmatig geholpen met kleine en grote dingen. Geef de kennis ook gewoon steeds weer door. Probeer collega's ook altijd te helpen met oplossingen.
(En om die reden snap ik nog steeds niet waarom ze mij haar niet hebben laten inwerken)
Standaard tekstje?quote:
Ik las het, bezorg zelf in Dukenburg en het centrum. Maar denk dat het hier over pakketbezorgers gaat, want in het centrum zijn er legio andere opties. Wij in Dukenburg gebruiken helemaal nooit een retailer, want dat ex-sorteercentrum gaat pas om 1500 open en de post komt al om iets over negenen. Dus mogen we het in de rode bak doen voor de pakketdienst.quote:Op maandag 17 februari 2020 13:28 schreef bmp80 het volgende:
Chaos afhaalpunten PostNL: Nijmegenaar is een uur (!) onderweg voor pakketje
Dit is het voormalig VC Nijmegen dat na brand overgeheveld is naar Arnhem. Schijnbaar wordt het nu gebruikt als pakketafhaalpunt.
Ik heb dezelfde ervaring. Elke piekdag heel druk en zware bundels, Y wijken zijn al helemaal een dramaquote:Op maandag 17 februari 2020 16:18 schreef Bezorgertje het volgende:
[..]
Is er verder niemand die het bezorgen weer best zwaar vindt? Veel zware post erbij en die grote bundel is moeilijker leesbaar geworden dan ooit door de manier waarop de etiketten erop zitten. Voor het eerst sinds lang ook weer last van arm/pols. Echt verrassend veel blaadjes van Sandd. Ben benieuwd hoelang er Sandd op de post blijft staan btw.
twitter:zomersproetje84 twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 16:56:03 @PostNL heeft er letterlijk schijt aan...lekker langs onze auto poepen en afvegen met de we hebben u gemist briefjes. Deze beste man staat vol in beeld met kenteken dus @PostNL neem maar contact met ons op voor meer informatie https://t.co/pR7YusVQI9 reageer retweet
Fijn dat de beelden zijn doorgestuurd... Vooral voor degene die ze mag bekijken.twitter:PostNL twitterde op dinsdag 18-02-2020 om 08:45:18 @zomersproetje84 We doen ons uiterste best, Marij! Fijn dat jouw man de beelden heeft doorgestuurd. De verantwoordelijke afdeling laat zo snel mogelijk van zich horen. reageer retweet
Lijkt me een typisch geval van nood breekt wet.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 20:34 schreef bmp80 het volgende:
(NSFW)twitter:zomersproetje84 twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 16:56:03 @:PostNL heeft er letterlijk schijt aan...lekker langs onze auto poepen en afvegen met de we hebben u gemist briefjes. Deze beste man staat vol in beeld met kenteken dus @:PostNL neem maar contact met ons op voor meer informatie https://t.co/pR7YusVQI9 reageer retweet
Zeer verhelderend!quote:Het aantal tassen zegt dus niet of het rustig, normaal of druk is.
Omdat met de tijd van de loop, X of Y dag in de berekeningen mee neemt en de te bezoeken afgiften van de wijk rekening houden, waar dan een dag zwaarte uit naar voren komt.
Hoezo min een half uur? Waar komt dat nu ineens weer vandaan...quote:Let op: als je incidenteel invalt op een ander depot of biedt op een open loop dan geldt de vaste afspraak: de gehele heen en terug reistijd is werktijd met aftrek van het eerste halve uur.
Waarschijnlijk uit zijn duim. OR zegt vanaf een kwartier fietsen en altijd heen en weer, dus minimaal 30 minuten. Dat eerste 30 minuten niet heb ik echt nog nooit gehoord.. Ook triest dat zulke regels nergens zwart op wit te vinden zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 22:44 schreef V__L_N het volgende:
Duidelijker kan het niet toch
Sipke schrijft dit:
[..]
Hoezo min een half uur? Waar komt dat nu ineens weer vandaan...
Ik heb dat halfuur ook nooit eerder gehoord. Dat is helemaal geen vaste afspraak. De link werkt niet meer, maar hier stond het. De afspraak is: Reistijd bij vervanging op een ander depot is werktijd, maar alleen als het minstens een kwartier enkele reis is. En dan maakt het niet uit of je met de fiets, auto, of scooter gaat. Het gaat er om dat het voor jou een kwartier duurt.quote:Op woensdag 19 februari 2020 13:44 schreef Bezorgertje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk uit zijn duim. OR zegt vanaf een kwartier fietsen en altijd heen en weer, dus minimaal 30 minuten. Dat eerste 30 minuten niet heb ik echt nog nooit gehoord.. Ook triest dat zulke regels nergens zwart op wit te vinden zijn.
De afspraak is dat wanneer je op verzoek van PostNL op een ander depot dan je eigen depot loopt, en dat depot ligt op meer dan 15 minuten enkele reisafstand van je huis, dan moet PostNL de TOTALE reistijd vergoeden. Dus dat is INCLUSIEF die 2x15 minuten. Dus die mag er NIET afgehaald worden.quote:Op woensdag 19 februari 2020 13:44 schreef Bezorgertje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk uit zijn duim. OR zegt vanaf een kwartier fietsen en altijd heen en weer, dus minimaal 30 minuten. Dat eerste 30 minuten niet heb ik echt nog nooit gehoord.. Ook triest dat zulke regels nergens zwart op wit te vinden zijn.
Zouden ze dat in dit topic gelezen hebben?quote:Op woensdag 19 februari 2020 17:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik zie trouwens net dat het bericht is aangepast. Er staat nu: Let op: als je incidenteel invalt op een ander depot of biedt op een open loop dan geldt de vaste afspraak: de hele heen en terug reistijd is werktijd vanaf 15 minuten enkele reis. Nog steeds onduidelijk geformuleerd, want je kan dit op 2 manieren opvatten.
ligt het systeem eruit en strax ff overnieuw beginnenquote:Op vrijdag 21 februari 2020 17:25 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Ik krijg dit scherm te zien als ik mijn salarisstrook wil bekijken:
https://m.imgur.com/a/wbyaRZE
Iemand die weet wat ik in moet vullen?
Volgens mij mogen we gewoon allemaal tot 18 uur bezorgen, maar mogen ze het niet van ons eisen. Dat 14 uur is ook onzinnig. Hier zijn er zat die op een daldag met 1 wijk gewoon om 15 beginnen. Doe ik zelf ook wel eens.quote:Wist je dat alle jij je post zelf moet bezorgen op dezelfde dag voor 17 uur? En vooraf moet melden bij je teamleider als je een uitzondering wilt om tot 18 uur bezorgen. Ook als je later dan 14.00 uur wilt starten
Uberhaupt knap dat jij de zin snapt, wat een krom Nederlands weer zegquote:Op zaterdag 22 februari 2020 22:57 schreef V__L_N het volgende:
De wekelijkse regionale kulbrief is er ook weer. Het pareltje van deze week:
[..]
Volgens mij mogen we gewoon allemaal tot 18 uur bezorgen, maar mogen ze het niet van ons eisen. Dat 14 uur is ook onzinnig. Hier zijn er zat die op een daldag met 1 wijk gewoon om 15 beginnen. Doe ik zelf ook wel eens.
Volgens mij is de officiële regel dat er tot 17.00 uur bezorgd wordt, en dat er in overleg met de TC tot 18.00 uur bezorgd mag worden. Dit staat in het Detailontwerp Bezorgen. Over hoe laat je moet beginnen zijn geen afspraken gemaakt.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 22:57 schreef V__L_N het volgende:
De wekelijkse regionale kulbrief is er ook weer. Het pareltje van deze week:
[..]
Volgens mij mogen we gewoon allemaal tot 18 uur bezorgen, maar mogen ze het niet van ons eisen. Dat 14 uur is ook onzinnig. Hier zijn er zat die op een daldag met 1 wijk gewoon om 15 beginnen. Doe ik zelf ook wel eens.
Ik zit vaak genoeg boven die 5 uur, en ook boven de 5,5. Mijn contract is al 25 uur, en ik zou dus blijkbaar nooit meer dan 26,5 uur mogen werken? De mensen die bij die Vliegende Brigade zitten lopen soms wel 8 uur op een dag en wekelijks vrijwel fulltime.quote:"De maximale bestelduur per dag mag 5,5 uur (jonger dan 55 jaar) bedragen voor max 3 dagen per week, overige dagen max 5 uur. "
Die halve nieuwsbrief is krom. Dus daar raak je aangewendquote:Op zondag 23 februari 2020 03:32 schreef liedetector het volgende:
[..]
Uberhaupt knap dat jij de zin snapt, wat een krom Nederlands weer zeg
Dat is ook een manier om regels aan te passen. Volgens mij is er afgelopen jaren steeds discussie geweest over die 5 uur. Bijzondere manier van doen toch weer.quote:Op zondag 23 februari 2020 09:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens mij is de officiële regel dat er tot 17.00 uur bezorgd wordt, en dat er in overleg met de TC tot 18.00 uur bezorgd mag worden. Dit staat in het Detailontwerp Bezorgen. Over hoe laat je moet beginnen zijn geen afspraken gemaakt.
Dit wist ik. Dat is inderdaad de reden dat er geen contracten meer dan 25 uur worden geboden. Het is ook echt niet toegestaan. Het is zo dat ze er van uit gaan dat je een half uur pauze neemt en de aanlevertijd niet voor 10 uur is. De post moet voor 17 worden bezorgd en ze willen dat er een beetje vertraging en uitlooptijd moet kunnen zijn.quote:Opvallend is trouwens ook dat in het (taalkundig eveneens behoorlijk rammelende) Detailontwerp tevens het volgende staat:
Ik zit vaak genoeg boven die 5 uur, en ook boven de 5,5. Mijn contract is al 25 uur, en ik zou dus blijkbaar nooit meer dan 26,5 uur mogen werken? De mensen die bij die Vliegende Brigade zitten lopen soms wel 8 uur op een dag en wekelijks vrijwel fulltime.
Die logica klopt trouwens niet helemaal. Als je om 10 uur kunt beginnen, en de post moet uiterlijk 17.00 uur bezorgd zijn, dan kan je dus in principe 7 uur werken op een dag, dus 6,5 uur minus pauze. Pauze is eigen tijd, maar vertraging en uitloop is gewoon doorbetaalde werktijd, dus dat mag je niet van het totaal aftrekken. Als de regel nou zou zijn dat je voor maximaal 5,5 uur per dag ingeroosterd mag worden, zou het wel logisch zijn.quote:Op zondag 23 februari 2020 09:34 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dat is ook een manier om regels aan te passen. Volgens mij is er afgelopen jaren steeds discussie geweest over die 5 uur. Bijzondere manier van doen toch weer.
[..]
Dit wist ik. Dat is inderdaad de reden dat er geen contracten meer dan 25 uur worden geboden. Het is ook echt niet toegestaan. Het is zo dat ze er van uit gaan dat je een half uur pauze neemt en de aanlevertijd niet voor 10 uur is. De post moet voor 17 worden bezorgd en ze willen dat er een beetje vertraging en uitlooptijd moet kunnen zijn.
"In 2019 zijn onze financiële resultaten en onze score op klanttevredenheid onvoldoende geweest voor een resultaatafhankelijke uitkering volgens de afspraken in de cao’s."quote:Op maandag 24 februari 2020 07:53 schreef LibriCarruci het volgende:
Wederom ook dit jaar geen resultaatafhankelijke uitkering maar slechts 100¤ netto bij een fulltime dienstverband. Vorig jaar was het nog 150¤. Triest
In het CAO staan dat er minimale percentages gehaald moeten worden bij klanttevredenheid en financiele resultaten alleen dan word er een resultaatafhankelijke uitkering uitbetaald. Maar als je constant met onderbezetting werkt en er dus veel wijken blijven staan ga je deze doelstellingen dus nooit halen, wij kunnen daar niks aan doen.quote:Op maandag 24 februari 2020 08:12 schreef liedetector het volgende:
[..]
"In 2019 zijn onze financiële resultaten en onze score op klanttevredenheid onvoldoende geweest voor een resultaatafhankelijke uitkering volgens de afspraken in de cao’s."
kortom wat is een CAO waard dan? misschien moeten ze gewoon ook maar het uurloon naar beneden schroeven dan?
aah wederom een kromme zin dus! sowieso hoe wordt klanttevredenheid getoetst dan? zijn daar harde eisen in die je in kan zien? vage bedoeningquote:Op maandag 24 februari 2020 09:03 schreef LibriCarruci het volgende:
[..]
In het CAO staan dat er minimale percentages gehaald moeten worden bij klanttevredenheid en financiele resultaten alleen dan word er een resultaatafhankelijke uitkering uitbetaald. Maar als je constant met onderbezetting werkt en er dus veel wijken blijven staan ga je deze doelstellingen dus nooit halen, wij kunnen daar niks aan doen.
Weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de cijfers die ze publiceren over de resultaatafhankelijke uitkering nooit overeenkomen met die op hun website naar de klant toe. Zo staat er in het bericht dat we de doelstelling van 95% op tijd bezorgde post niet hebben gehaald maar we uitkomen op 94% en dat de klanttevredenheid niet is gehaald.quote:Op maandag 24 februari 2020 09:09 schreef liedetector het volgende:
[..]
aah wederom een kromme zin dus! sowieso hoe wordt klanttevredenheid getoetst dan? zijn daar harde eisen in die je in kan zien? vage bedoening
dat bedoel ik maar, griezelig en vraag me af of de "beleidsmakers" nu niet gewoon ook een stuk salaris of bonus moeten inleveren...de vleor bloed uiteindelijk (en de klant) voor iets dat van bovenaf opgelegd wordt..... slecht!quote:Op maandag 24 februari 2020 09:21 schreef LibriCarruci het volgende:
[..]
Weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de cijfers die ze publiceren over de resultaatafhankelijke uitkering nooit overeenkomen met die op hun website naar de klant toe. Zo staat er in het bericht dat we de doelstelling van 95% op tijd bezorgde post niet hebben gehaald maar we uitkomen op 94% en dat de klanttevredenheid niet is gehaald.
Maar als je op hun site kijkt zijn alle cijfers zeer positief
https://www.postnl.nl/kla(...)iteit-postbezorging/
De resultaten van het vierde kwartaal van 2019 (en 2019 in z'n geheel) zijn niet zichtbaar op deze site.quote:Op maandag 24 februari 2020 09:21 schreef LibriCarruci het volgende:
[..]
Weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de cijfers die ze publiceren over de resultaatafhankelijke uitkering nooit overeenkomen met die op hun website naar de klant toe. Zo staat er in het bericht dat we de doelstelling van 95% op tijd bezorgde post niet hebben gehaald maar we uitkomen op 94% en dat de klanttevredenheid niet is gehaald.
Maar als je op hun site kijkt zijn alle cijfers zeer positief
https://www.postnl.nl/kla(...)iteit-postbezorging/
Dat klopt, maar een korte berekening leert dat als in de eerste 3 kwartalen de kwaliteit van consumentenpost 95% was en van zakelijke post 98%, het totale jaargemiddelde alleen op 94% uit kan komen als in Q4 de kwaliteit gemiddeld 86,5% was en dat is wel heel erg laag.quote:Op maandag 24 februari 2020 16:45 schreef blijevis het volgende:
[..]
De resultaten van het vierde kwartaal van 2019 (en 2019 in z'n geheel) zijn niet zichtbaar op deze site.
niks met pakket te doen hier....maar dan gaat het toch eerst naar de retailer of niet dan?quote:Op woensdag 26 februari 2020 14:06 schreef Meridiaan het volgende:
Adres is van mij, het retouradres ook. Inmiddels is de pakketbezorger langs geweest. Ik was niet thuis en hij heeft netjes een brief achtergelaten met een niet-thuiscode etc.
Dat had ik ook verwacht, of in elk geval nog een tweede ronde van aanbieden. Maar helaas? Dank!quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:09 schreef liedetector het volgende:
[..]
niks met pakket te doen hier....maar dan gaat het toch eerst naar de retailer of niet dan?
Ingewikkeld verhaal. Het pakketje komt uit het buitenland. Het retouradres is dus blijkbaar in het buitenland. Het adres waar het naar toe moet is ook van jou, is dat ook in het buitenland? Woon je in het buitenland? Zou je dan misschien beter bij de buitenlandse postdienst kunnen informeren hoe het zit?quote:Op woensdag 26 februari 2020 14:06 schreef Meridiaan het volgende:
Geen idee of ik hier juist zit, maar misschien weet iemand het toevallig:
Ik heb pas een pakketje uit het buitenland naar mijzelf gestuurd. Adres is van mij, het retouradres ook. Inmiddels is de pakketbezorger langs geweest. Ik was niet thuis en hij heeft netjes een brief achtergelaten met een niet-thuiscode etc. Dit was afgelopen donderdag, maar sindsdien staat het pakket in het sorteercentrum, wordt het retourgestuurd (ook naar mij, dus dat is prima), maar het is nu bijna een week terug en er is nog niets veranderd in de melding. Ik kijk dagelijks. Hoe kan ik toch zorgen dat het pakket bij mij terecht komt?
Nope. Pakketje uit Duitsland verstuurd toen ik daar op valantie was. Ik woon in NL, dus adres en afzenderadres beide mijn Nederlandse adres ingevuld.quote:Op woensdag 26 februari 2020 20:40 schreef blijevis het volgende:
[..]
Ingewikkeld verhaal. Het pakketje komt uit het buitenland. Het retouradres is dus blijkbaar in het buitenland. Het adres waar het naar toe moet is ook van jou, is dat ook in het buitenland? Woon je in het buitenland? Zou je dan misschien beter bij de buitenlandse postdienst kunnen informeren hoe het zit?
Wellicht kun je bij je retailer langsgaan, soms ligt het daar gewoon zonder dat je daar bericht over hebt gekregen?quote:Op woensdag 26 februari 2020 20:43 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Nope. Pakketje uit Duitsland verstuurd toen ik daar op valantie was. Ik woon in NL, dus adres en afzenderadres beide mijn Nederlandse adres ingevuld.
en toch is het een vaag verhaal...jij bent ergens en verstuurt het dan toch niet vanaf je huisadres? jij zegt nl dat het verzend adres en retouradres zelfde is...dat kan dus niet!!! kortom je hebt ergens wat besteld en moet je dus zijn bij de verzendende partij...en dat ben niet jij zoals je doet voorkomenquote:Op woensdag 26 februari 2020 14:06 schreef Meridiaan het volgende:
Geen idee of ik hier juist zit, maar misschien weet iemand het toevallig:
Ik heb pas een pakketje uit het buitenland naar mijzelf gestuurd. Adres is van mij, het retouradres ook. Inmiddels is de pakketbezorger langs geweest. Ik was niet thuis en hij heeft netjes een brief achtergelaten met een niet-thuiscode etc. Dit was afgelopen donderdag, maar sindsdien staat het pakket in het sorteercentrum, wordt het retourgestuurd (ook naar mij, dus dat is prima), maar het is nu bijna een week terug en er is nog niets veranderd in de melding. Ik kijk dagelijks. Hoe kan ik toch zorgen dat het pakket bij mij terecht komt?
dat komt ook door het opleidingsniveau van velen.quote:Op zondag 23 februari 2020 09:27 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Die halve nieuwsbrief is krom. Dus daar raak je aangewend
ze geven goed aan dat het zwaar onderbetaald isquote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:29 schreef Nober het volgende:
Rambam in de pakketjes....
Het is een herkenbare ergernis voor heel veel mensen: pakketjes die naar binnen worden gegooid, gewoon open en bloot voor de deur worden gezet of zelfs helemaal verdwijnen. Maar who's to blame?
https://www.npostart.nl/rambam/20-02-2020/BV_101396686
Volgens mij legt hij het prima uit, maar kun jij je niet voorstellen dat dat de situatie is.quote:Op donderdag 27 februari 2020 07:15 schreef liedetector het volgende:
[..]
en toch is het een vaag verhaal...jij bent ergens en verstuurt het dan toch niet vanaf je huisadres? jij zegt nl dat het verzend adres en retouradres zelfde is...dat kan dus niet!!! kortom je hebt ergens wat besteld en moet je dus zijn bij de verzendende partij...en dat ben niet jij zoals je doet voorkomen
Volgens mij haal je hier factuuradres en adres van ontvangst een beetje doorelkaar
Eh, nee. Ik heb zelf het pakketje bij de Duitse postboer afgrleverd om naar mezelf te sturen. Het paste namelijk niet meer in mijn koffer, ik heb niets besteld.quote:Op donderdag 27 februari 2020 07:15 schreef liedetector het volgende:
[..]
en toch is het een vaag verhaal...jij bent ergens en verstuurt het dan toch niet vanaf je huisadres? jij zegt nl dat het verzend adres en retouradres zelfde is...dat kan dus niet!!! kortom je hebt ergens wat besteld en moet je dus zijn bij de verzendende partij...en dat ben niet jij zoals je doet voorkomen
Volgens mij haal je hier factuuradres en adres van ontvangst een beetje doorelkaar
Waar?quote:Op donderdag 27 februari 2020 18:39 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Ah, Postnl heeft nu ook een Covid-protocol, je moet er wel zelf naar op zoek, actief informeren is er niet bij.
quote:Op dinsdag 4 februari 2020 10:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Evaluatie van werktijden op basis van vier weken
Om te komen tot goede basistijden voor de lopen, vragen we je om de voorgestelde basistijd te toetsen aan de praktijk. We gebruiken daarvoor vier representatieve weken, namelijk:
Week 8, 9 en 10 (van 18 februari t/m 7 maart) en week 13 (van 24 maart t/m 28 maart).
De weken 11 en 12 zijn niet representatief omdat we dan de NPL-kookboeken verspreiden.
Zijn ze niet van naam veranderd?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:24 schreef V__L_N het volgende:
Wat mij trouwens opviel. I:s die postnl vrije mening groep op facebook weg? Was de enige waar ik toegelaten was. De rest niet, want heb niet in mijn profiel staan dat ik bezorger ben.
Heb nog iets van 400 punten en ik wil er graag 1 bijquote:Op dinsdag 3 maart 2020 19:13 schreef the_X het volgende:
Principeakkoord voor nieuwe cao voor postbezorgers:
https://www.postnl.nl/ove(...)lUFgKz5aHHisL9Yf9AYE
"Afgesproken is dat het salaris tijdens de looptijd van de cao in 6 stappen omhoog gaat met in totaal 6,5 procent"
"Ook zijn er afspraken gemaakt over onder andere bedrijfskleding."
We kunnen het fleecevest gaan bestellen.
Hij is zelfs nog slechter dan de vorige Geen onkostenvergoeding meer, geen vastgelegde telefoonvergoeding, lagere loonstijging.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik vind het een magere nieuwe CAO. Er was toch eerst ook sprake van een doorbetaalde koffiepauze en verhoging van de pbz-vergoeding? Waar zijn die gebleven? En vergeet niet dat die zogenaamde 6,5% over de looptijd van 2 jaar wordt uitgesmeerd. Je krijgt in feite helemaal geen 6,5%. Als je met terugwerkende kracht vanaf oktober 2019 6,5% erbij zou krijgen, dan zou het kloppen, maar dat is dus niet wat er gebeurt. Je krijgt elke zoveel maanden een procentje erbij. Per saldo, gerekend over de volledige looptijd, is het maar 3,33%.
quote:
Hij staat niet meer in mijn lijst met groepen...quote:
Wat er met de postbezorgersvergoeding gebeurt, is een beetje onduidelijk. Er staat dat zodra de implementatie van NRP 2 begint (dat is dat gedoe met die e-bikes) er een gezamenlijke studie naar de pbz-vergoeding komt. De uitkomsten van die studie zullen dan gebruikt worden als input voor het volgende CAO-overleg (dus najaar 2021). Ik ga er van uit dat zolang die nieuwe afspraken er niet zijn, de huidige vergoeding blijft zoals íe is. Zo niet: dan ga ik weer ouderwets mijn bonnetjes declareren.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:43 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Hij is zelfs nog slechter dan de vorige Geen onkostenvergoeding meer, geen vastgelegde telefoonvergoeding, lagere loonstijging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |