abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 januari 2020 @ 12:51:39 #1
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190903575


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.



Het was ooit APT, P&T en het toch wel zo vaak gebruikte PTT. Het werdt via een kort pauze als TPG en TNT uiteindelijk de Postnl. Omdat het nog niet verwarrend genoeg was, namen we Sandd er nog maar bij. Hoewel we verdwalen in alle namen, weten de aanwezige postbodes, postbezorgers en postsorteerders de weg naar dit topic en alle huizen in Nederland wel te vinden.

De pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zul je hier niet vinden. Maar wij willen je best helpen met vragen over je poststuk en we zullen zeker 'de bezorger er op aanspreken'.

Op de site van de postNL kun je de Posttarieven, Adressen en Postcodes opzoeken. Ga je verhuizen, dan vinden de bezorgers en nieuwe bewoners het wel fijn als je een Verhuisservice neemt. We zijn er natuurlijk ook voor bedrijven.

Oh en natuurlijk zijn wij je favoriete en minst favoriete bezorger, dus complimenten en klachten zijn er ook.



Voor de medewerkers natuurlijk de zo belangrijke betaaldata:


Overuurtjes maken we standaard. En die worden zo uitbetaald:


Meelezen, de weg kwijt, wordt het je gewoon te veel? We hebben hieronder nog even de meest gebruikte afkortingen en termen voor je uitgepuzzeld:

HAH = Huis aan Huis folders
HSM = HuisNummerSorteermachine
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC/TL = Teamcoach/Teamleider
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR/OC = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
Piekdag = Dag dat het druk is
Daldag = Dag dat het rustig is
X-wijken = Wijken met dinsdag, donderdag en zaterdag piek
Y-wijken = Wijken met woensdag en vrijdag piek
Postvest/kangoeroebuidel = Jas-tas combinatie om post te dragen
SKNJ = Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar
Postboy = Kar voor post
Depot = Plek waar post gebracht wordt
Retailer = Winkels waar pakjes gebracht/gehaald kunnen worden



Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  maandag 6 januari 2020 @ 12:52:55 #2
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190903588
1 Miljoen gebruikers voor de mijn post app.

https://mijnpostnl.nl/nie(...)bruikenmijnpost.aspx

Ziet er naar uit dat we nooit meer van dat kut ding afkomen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190907011
Vergeten post stond bijna 2 jaar in sorteercentrum.. Even Apeldoorn bellen! })
pi_190907429
quote:
Huh? Bedoelt hij gewoon dat hij het bij het postagentschap alleen kan ophalen als hij ook laat zien dat het pakketje voor hem is?
pi_190907481
Volgens mij gaat het gewoon om zo'n voorgedrukt afhaalkaartje met afbeelding van het pakketje, zoals wij met regelmaat bezorgen. Bij het afhalen van een pakketje moet je meestal wel je ID laten zien.

WGR / PostNL bezorgt niet thuis maar op afleverlokatie

Dat is dezelfde toch?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190907593
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 18:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Volgens mij gaat het gewoon om zo'n voorgedrukt afhaalkaartje met afbeelding van het pakketje, zoals wij met regelmaat bezorgen. Bij het afhalen van een pakketje moet je meestal wel je ID laten zien.

WGR / PostNL bezorgt niet thuis maar op afleverlokatie

Dat is dezelfde toch?
Ja dat doen ze volgens mij bij aangetekend uit buitenland. Maar ik dacht dat het meer om het ophalen van het pakket gaat, dan over het legitimeren. Het is toch niet zoals 'brief met legitimatie' waar dat echt geregistreerd wordt? Maar gewoon net zoals een gewoon pakketje ophalen om te bewijzen dat jij het bent.
pi_190907658
Geloof dat ze wel het document nummer vastleggen zodat bekend is wie het opgehaald heeft. Voor zover ik weet, maakt het verder niet eens zoveel uit wie het ophaalt. Ik heb wel eens een ander pakketten op laten halen en dat was geen probleem zeiden ze, zolang diegene de naam en het adres weet en (eigen) ID kan laten zien. Gaat natuurlijk niet op voor zendingen die echt alleen specifiek aan jou uitgereikt mogen worden, maar daar gaan die posts volgens mij ook niet over. Er zijn trouwens wel meer mensen die er een probleem mee hebben dat PostNL bepaalde gegevens noteert bij afhalen..

Ooit een keer als verrassing een kadootje besteld voor iemand en die was daar met afhalen ook niet zo blij mee en wilde dat liever eigenlijk niet :')

Maar inderdaad, volgens mij ligt het probleem van diegene meer bij het feit dat hij naar een afhaalpunt moet komen.. zonder dat hij dat van te voren wist. Edit: blijkbaar vindt hij dat verdacht en vindt het ook daarom geen fijn idee dat ie zich moet legitimeren dan? :? vanwege de inhoud oid..

[ Bericht 9% gewijzigd door VixenFromHell op 06-01-2020 18:51:16 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 6 januari 2020 @ 19:08:26 #10
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_190908030
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:26 schreef the_X het volgende:
Vier containers 'vergeten' post alsnog bezorgd
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:45 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Vergeten post stond bijna 2 jaar in sorteercentrum.. Even Apeldoorn bellen! })
Dit bericht is onjuist. Er is geen sprake van "vergeten" post en er hebben echt geen containers met post een jaar in een hoekje van de voorbereidingslocatie gestaan.

Verdere details laat ik over aan de persvoorlichter.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 januari 2020 @ 19:11:38 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190908079
quote:
goh, hoe zou dat nou komen? Hint: het ligt niet aan het laatste deel van het proces.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190908108
Ik vraag mij af hoe ze dat dan over het hoofd gezien kunnen hebben. Ben benieuwd naar hoe het dan werkelijk zit, als het niet klopt.
pi_190908170
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 12:52 schreef V__L_N het volgende:
1 Miljoen gebruikers voor de mijn post app.

https://mijnpostnl.nl/nie(...)bruikenmijnpost.aspx

Ziet er naar uit dat we nooit meer van dat kut ding afkomen.
Dit is trouwens ook weer zeer jammer. Afgelopen week nog weer 1 op twitter die PostNL verzocht om de bezorger erop aan te spreken dat post die wel in de app stond niet bezorgd werd. }:|
Mensen denken toch al zo snel dat alles aan de bezorger ligt :(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 6 januari 2020 @ 19:17:18 #15
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_190908175
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 19:13 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Ik vraag mij af hoe ze dat dan over het hoofd gezien kunnen hebben. Ben benieuwd naar hoe het dan werkelijk zit, als het niet klopt.
De reactie boven jou komt meer in de richting.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
  maandag 6 januari 2020 @ 19:18:26 #16
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_190908191
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 19:16 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Dit is trouwens ook weer zeer jammer. Afgelopen week nog weer 1 op twitter die PostNL verzocht om de bezorger erop aan te spreken dat post die wel in de app stond niet bezorgd werd. }:|
Mensen denken toch al zo snel dat alles aan de bezorger ligt :(
Omdat dat nou eenmaal degene is die ze te zien krijgen.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_190923773
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 13:21 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Dit verhaal klopt toch niet:
Niet-bezorgde post lag bij postbode thuis
3000 stukken? Dat is toch nooit 4 containers vol? (Wat is dat eigenlijk? rolkar? rode bak?)
pi_190926255
Zijn de nieuwe tijdvakken al bekend?
pi_190930733
Feestdag 1 Januari er ineens uitgegooid. Staat nu op geen dienst. Vorig jaar hetzelfde probleem. Is het zo moeilijk voor een systeem om vakantieuren te berekenen / boeken? Het levert bijna altijd gezeik op.
pi_190931117
Gaat niet echt lekker met de overname van het Sandd-personeel: Grootste deel van 16.000 Sandd-medewerkers verliest baan (NOS).
pi_190931885
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 07:31 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Gaat niet echt lekker met de overname van het Sandd-personeel: Grootste deel van 16.000 Sandd-medewerkers verliest baan (NOS).
Is deels wel hun eigen schuld, als ik het artikel lees. Blijkbaar hebben veel bezorgers bij Sandd geen realiteitsbesef. Ze verwachten dat ze nog steeds op enkel dinsdag en vrijdag kunnen blijven werken, en dat het PostNL-personeel dan maar pas op de plaats moet maken. Tuurlijk, ik ga mijn 25 uur voortaan wel verspreid over 3 dagen werken, zodat een ex-Sandd bezorger dinsdag en vrijdag mijn wijken kan gaan doen. Of dat ze de post net als bij Sandd een dag tevoren thuis geleverd krijgen en zelf mogen sorteren. :N
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_190932988
Er waren ook mensen die hun eigen wijk wilden houden. Nou zijn de wijken bij ons sowieso al anders, maar daar zitten veelal ook al mensen op die daar soms al jaren lopen. Dat kan natuurlijk niet allemaal :N

Al snap ik wel dat het voor die mensen rot is, dat ze altijd vaste dagen hadden en bijv al in de ochtend konden gaan lopen. En nu een aanbod krijgen wat ze niet willen, of waar ze niet zoveel mee kunnen ivm andere verplichtingen. Heb ook wel reacties gelezen van mensen die hun zaterdag vrij wilden houden, ja dat zou ik nu ook wel willen :P rottige situatie, maar het kan niet allemaal blijven zoals het was bij Sandd.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190935086
Nee die lui van Sandd mogen zich best wat flexibeler opstellen. Bovendien mogen ze blij zijn dat zij überhaupt een aanbod kregen. Mensen die voor een franchiser werken en dezelfde post van Sandd hebben bezorgd, zijn volledig genegeerd. Zij krijgen geen aanbod en vallen overal buiten. Krijgen zelfs geen WW.

Postnl heeft de franchisers niet overgenomen.

Ik vind het voor de franchisers wel zuur. Je kunt nl niet kiezen voor rechtstreeks voor Sandd werken of via een franchiser. Het ligt er maar aan in welk deel van het land je woont. Die mensen hebben geen keuze.

Maar goed. Iedereen die buiten de boot valt, kan rechtstreeks bij Postnl solliciteren.

En wil je echt werken en post blijven bezorgen, dan zul je toch water bij de wijn moeten doen. En anders zoeken ze maar een ander baantje.
pi_190937586
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:10 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Nee die lui van Sandd mogen zich best wat flexibeler opstellen. Bovendien mogen ze blij zijn dat zij überhaupt een aanbod kregen. Mensen die voor een franchiser werken en dezelfde post van Sandd hebben bezorgd, zijn volledig genegeerd. Zij krijgen geen aanbod en vallen overal buiten. Krijgen zelfs geen WW.

Postnl heeft de franchisers niet overgenomen.

Ik vind het voor de franchisers wel zuur. Je kunt nl niet kiezen voor rechtstreeks voor Sandd werken of via een franchiser. Het ligt er maar aan in welk deel van het land je woont. Die mensen hebben geen keuze.

Maar goed. Iedereen die buiten de boot valt, kan rechtstreeks bij Postnl solliciteren.

En wil je echt werken en post blijven bezorgen, dan zul je toch water bij de wijn moeten doen. En anders zoeken ze maar een ander baantje.
Dat PostNL de franchisers niet overneemt vind ik ook vrij logisch. Zij zijn niet in dienst van Sandd, maar werken bij wijze van spreken voor Streekpost Waddinxveen. Dat zo'n lokaal postbedrijf zich zo afhankelijk heeft opgesteld van 1 enkele grote klant is een groot risico, dat weet je. Als ik een bakkerij heb en ik lever exclusief aan een kleine supermarktketen, en die keten zou bijvoorbeeld overgenomen worden door Albert Heijn, kan ik ook niet verwachten dat Albert Heijn ook mijn brood blijft afnemen.

Ik begrijp dat het zuur is voor die mensen, maar ik heb de afgelopen jaren vaak discussies gehad met bezorgers van Sandd over het feit dat ze stukloon hadden en geen doorbetaling bij ziekte, en of ze wel wisten wat de risico's waren als je niet via een werkgever voor de sociale verzekeringswetten verzekerd bent, maar dat werd altijd weggewuifd. Ze vonden het bij Sandd fijner werken met meer flexibiliteit, en ze waren toch nooit ziek en Sandd zou toch nooit failliet gaan of overgenomen worden. Nu komen deze mensen achter de keerzijde van deze constructie, en in plaats van dat ze boos zijn op zichzelf of desnoods op Sandd, richt hun verontwaardiging zich op PostNL.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 8 januari 2020 @ 20:56:06 #27
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190941346
Ik vind het ook een beetje sandd-werkers gezeur. Hier krijgen we er straks 2 bij. Ze krijgen 9 en 6 uur. ( Een uur minder dan bij sandd is de richtlijn). Ze krijgen samen een wijk en mogen daar dus 15 uur over doen. Mijn collega krijgt daar nu net geen 12 uur voor. Èèn van de redenen dat ze zoveel tijd krijgen is omdat er dus wordt gekeken naar wat voor tijd ze vroeger nodig hadden voor hun werk. 1 van deze bezorgers bezorgd haar wijk vanaf een scootmobiel en is slecht ter been... Wij nemen het aan, maar de tl hebben deze mensen nooit gezien en hebben deze informatie dus niet eens.

Oh en als je denkt dat wij zo veel tijd krijgen ivm de sandd post? Vergeet het. Ik krijg er op 12,5 uur 45 minuten bij.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190941811
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 20:56 schreef V__L_N het volgende:

Oh en als je denkt dat wij zo veel tijd krijgen ivm de sandd post? Vergeet het. Ik krijg er op 12,5 uur 45 minuten bij.
Zijn die tijden al bekend, dan? Ik dacht dat PostNL en de OR nog in discussie hierover waren. Ik dacht dat PostNL de tijden met 10% wilde ophogen en de OR met 15, dus verwachtte dat het dan uiteindelijk op 12.5% uit zou komen. Maar uit jouw voorbeeld blijkt dus dat het maar 6% extra is?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_190942653
Als ze mijn contract aan zouden willen passen zou ik denk ik ook gewoon die ontslagvergoeding zou pakken, tenzij ze met een heel goed bod komen, er is genoeg werk tegen dezelfde of betere voorwaarden te vinden. Bovendien kun je extern ook gewoon opnieuw solliciteren, zeker als ze je toch al op zaterdag in willen zetten. Dat geldt natuurlijk al helemaal als ze alleen een tijdelijk contract aanbieden, mochten ze het daarna niet verlengen ben je die vergoeding ondertussen wel kwijt.

Geldt voor die franchisers en klanten ook, contractbreuk is geld waard, en dat bedrag gaat gewoon van Sandd over naar Postnl. Zou toch raar zijn als je een bedrijf overneemt en alle verplichtingen en schulden zou kunnen laten zitten.
  woensdag 8 januari 2020 @ 23:16:38 #30
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190943883
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 21:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zijn die tijden al bekend, dan? Ik dacht dat PostNL en de OR nog in discussie hierover waren. Ik dacht dat PostNL de tijden met 10% wilde ophogen en de OR met 15, dus verwachtte dat het dan uiteindelijk op 12.5% uit zou komen. Maar uit jouw voorbeeld blijkt dus dat het maar 6% extra is?
Dit cijfer heb ik van mijn tl en is niet officieel nog. Maar veel meer dan dit gaat het niet worden. Heb ik al uit andere bronnen gehoord; Ik geloof wel dat ze verhoudingsgewijs Y wijken iets meer gaan ophogen. De Or zegt trouwens wel vaker dat ze ergens over in discussie zijn. Maar geloof me maar, die hebben niet zo veel in te brengen op dit vlak.

Het lijkt er ook op dat nog niet alle sandd contracten ook zijn overgenomen, er zijn ook opzeggers blijkbaar. Niet alle bedrijven willen naar postnl en die zoeken nog naar alternatieven.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 8 januari 2020 @ 23:40:14 #31
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190944211
Overigens... Wie z'n pakjes statistiek wil checken, die link werkt weer...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190947825
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 21:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zijn die tijden al bekend, dan? Ik dacht dat PostNL en de OR nog in discussie hierover waren. Ik dacht dat PostNL de tijden met 10% wilde ophogen en de OR met 15, dus verwachtte dat het dan uiteindelijk op 12.5% uit zou komen. Maar uit jouw voorbeeld blijkt dus dat het maar 6% extra is?
Ik heb mijn tijden wel gezien. Bij mijn x wijk komt er meer tijd op di, do, vrij en za. De woensdag bleef wel gelijk. Di iets van + 15%. Do iets minder en za ~10%. Vrijdag bijna 20%. Gek dat de woensdag wel gelijk blijft, en ze donderdag blijkbaar (op papier) nog drukker willen maken.
pi_190953971
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 23:40 schreef V__L_N het volgende:
Overigens... Wie z'n pakjes statistiek wil checken, die link werkt weer...
Kun je mij de link sturen in een privé bericht?
pi_190982835
quote:
Overigens... Wie z'n pakjes statistiek wil checken, die link werkt weer...
Kun je mij de link sturen ?
pi_190992414
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:10 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Postnl heeft de franchisers niet overgenomen.

Ik vind het voor de franchisers wel zuur. Je kunt nl niet kiezen voor rechtstreeks voor Sandd werken of via een franchiser. Het ligt er maar aan in welk deel van het land je woont. Die mensen hebben geen keuze.
Blijkbaar zijn er binnen PostNL, zoals wel vaker weer verschillen.

De Sandd post gaat/ging hier in Twente via Postedd, maar we krijgen er dus wel bezorgers bij. Verder besteedde Sandd of Postedd een deel aan Cycloon uit, dat bedrijf krijgt dus ter compensatie een deel van onze wijken! Verdere details hebben we nog niet gekregen, maar zoals normaal zullen we het wel 1 a 2 dagen voor of zelfs na het ingaan van de veranderingen, te horen krijgen hoe of wat en zo,....
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_190992725
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 11:13 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn er binnen PostNL, zoals wel vaker weer verschillen.

De Sandd post gaat/ging hier in Twente via Postedd, maar we krijgen er dus wel bezorgers bij. Verder besteedde Sandd of Postedd een deel aan Cycloon uit, dat bedrijf krijgt dus ter compensatie een deel van onze wijken! Verdere details hebben we nog niet gekregen, maar zoals normaal zullen we het wel 1 a 2 dagen voor of zelfs na het ingaan van de veranderingen, te horen krijgen hoe of wat en zo,....
Sociale werkvoorzieningsschappen moeten ze wel wijken aanbieden, ook als die via een franchiser werkten. Voor normale partijen die via een franchiser werken geldt dat niet.
Hier wordt volgende week meer bekend. Maar sandd medewerkers hebben nog tot de laatste dag van januari om van gedachten te veranderen, dus per 1 februari is er pas echt duidelijkheid
pi_190996678
AnitaSchnieders twitterde op zondag 12-01-2020 om 16:08:06 Valt er op 12 januari 2020 nog een kerstkaart bij familie op de mat. Poststempel 17-12-2019. Dank voor de ‘vlotte’ bezorging @PostNL . Jeetjemina reageer retweet
PostNL twitterde op zondag 12-01-2020 om 16:23:06 @AnitaSchnieders Sorry, was druk. Geen excuus natuurlijk. reageer retweet
Snap wel dat ze erg veel dezelfde klachten krijgen en dat niet zo leuk vinden.. en dat ze niet zoveel kunnen met zo'n klacht, maar het is ook wel ontzettend slecht dat er nu nog steeds kerstpost bezorgd wordt. Ze geven ook aan nog altijd last te hebben van de nasleep vd drukke kerstperiode. Nu nog! :N

Zusje1971 twitterde op zondag 12-01-2020 om 14:47:49 @PostNL is een code postzegel niet meer goedkoper dan de velletjes postzegel? reageer retweet
PostNL twitterde op zondag 12-01-2020 om 14:51:40 @Zusje1971 Nee, dat klopt. Hij was met Valentijnsdag wel goedkoper. reageer retweet
Vind het wel jammer dat die code niet meer goedkoper is. Bij introductie was ie duurder, toen een hele tijd goedkoper en nu dus helaas niet meer.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191028248
En? Veel veranderingen in jullie nieuwe roosters?
pi_191028354
Nog minder op mijn 'rooster' dan toen de NRP in ging. Heb natuurlijk geen vast rooster, maar als dit alles is dat ze voor me hebben wanneer iedereen aanwezig is.. :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191028424
Ik heb er gemiddeld iets minder dan 11% bij gekregen. Gelukkig meer dan de 6% die hier gemeld werd, maar nog steeds karig als je bedenkt dat we er 30% post bij krijgen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_191028483
Ik behoud mijn wijken, dus zwaardere dienst. Krijg 5 minuutjes extra bij elke wijk.. ;(
pi_191028626
Een wijk kwijt op zaterdag, daar gaat iemand van Sandd lopen. Andere wijken van 0 tot 30 minuten erbij, gemiddeld bijna 12%.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 20:13:13 #44
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191030117
Nog steeds geen app, dus geen rooster nog. Zal van de week eens vriendelijke vragen aan mijn tl.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_191038706
Collega's hier hebben er volgens mij ook niet veel bij gekregen, maar daar waren we al bang voor.

En goh, zoals verwacht zie ik veel klachten op twitter over te laat bezorgde afhaalkaartjes. Laatst ook 1 die aangaf dat dat ding na 4 dagen pas binnen kwam en dat hij toen in het buitenland zat inmiddels. Kreeg hij als reactie dat hij nog 3 dagen had gehad om het af te halen en dat PostNL er niets mee te maken had dat hij in het buitenland zat :N ja, zo kun je ook reageren natuurlijk. Reactie komt sowieso altijd neer op helaas pindakaas want als een zending eenmaal retour gaat is het niet meer tegen te houden.

Ook gaat bij veel afhaallocaties de zending volgens mij op dag 7 mee terug als pakketten opgehaald worden, dat is bij een locatie hier in de buurt bijv rond 18.00. Dan staat er op het briefje, je hebt 7 dagen, maar als je op dag 7 om 19.00 komt heb je wel pech (locatie is tot 21.00 open). Niet dat het verstandig is om het op het laatste moment aan te laten komen, maar soms komen de afhaalberichten dus ook pas laat. Soms tellen afhaalpunten de dag waarop het gebracht is ook al mee qua 7 dagen, maar jij kunt het dan volgens het briefje vanaf de dag erna pas ophalen. Al gaat dat wel om de niet thuis pakjes en niet die vd voorgedrukte briefjes. Of ze vergissen zich gewoon qua tellen en sturen het een dag te vroeg terug :')

Ook is de afhaaltermijn heel handig in combinatie met afhaalpunten die doordeweeks sluiten om 17.00 en zaterdag heel beperkt open zijn. Las een klacht van iemand waar dat punt dan maar 1 uurtje! open is. Dan moet je of in dat ene uurtje komen, of een ander regelen om af te laten halen 8)7

Ik baal er nog steeds van dat de locatie waar ik altijd afhaalde, alleen nog niet thuis pakketten doet. Zelf via de webshop of de app pakje naar die locatie sturen kan niet meer. Ik eindig met werk vaak bij deze locatie, dus vandaar de voorkeur.

[ Bericht 1% gewijzigd door VixenFromHell op 15-01-2020 13:51:47 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 15 januari 2020 @ 17:14:33 #46
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_191044649
Er komt ongeveer 10% bij hier, niet geweldig maar had 5 minuten verwacht ofzo dus het valt nog mee.
pi_191051684
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 10:55 schreef VixenFromHell het volgende:

En goh, zoals verwacht zie ik veel klachten op twitter over te laat bezorgde afhaalkaartjes. Laatst ook 1 die aangaf dat dat ding na 4 dagen pas binnen kwam en dat hij toen in het buitenland zat inmiddels. Kreeg hij als reactie dat hij nog 3 dagen had gehad om het af te halen en dat PostNL er niets mee te maken had dat hij in het buitenland zat :N ja, zo kun je ook reageren natuurlijk. Reactie komt sowieso altijd neer op helaas pindakaas want als een zending eenmaal retour gaat is het niet meer tegen te houden.

Ik had van de week zo een afhaalbericht met een herstelsticker er op en de datum van 3 weken geleden... je kunt het binnen 7 dagen ophalen. Pakket was 2 weken er voor al retour gegaan. En dan moet je dat bericht nog afleveren in een winkel notabene. Schaamrood op de kaken 😳
pi_191059673
PostNL twitterde op donderdag 16-01-2020 om 16:25:53 @JasperKlewer Hey Jasper! Dit kan kloppen, wij werken namelijk niet met pakketbrievenbussen. Onze bezorgers werken volgens richtlijnen waarbij ze pakketten niet zomaar achter mogen laten. Dus ook niet in een pakketbrievenbus. reageer retweet
Tja 8)7 in een pakketbrievenbus is natuurlijk ook 'zomaar achterlaten' ...

Wat doen jullie trouwens als mensen een pakketbrievenbus hebben waar ook een klep zit voor de brievenbuspost? Ik gooi het altijd maar wel daar in, maar kwam laatst ergens waar aangegeven was dat ie alleen voor pakketten gebruikt moet worden. Kan me voorstellen dat mensen de gewone post eigenlijk toch liever in de voordeur hebben, maar dan moeten ze dat idd maar aangeven vind ik.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191059804
Die pakketbussen zijn juist heel handig. Was wel blij toen ik een keer een wijk liep waar meerdere van die dingen stonden.

Mocht er ook een plek voor post in zitten dan zou ik die er ook ingooien. Net zoals bij elke andere buitenbrievenbus.
pi_191061257
Gewoon er in gooien, tenzij anders aangegeven. Ik heb ook adressen met meerdere brievenbussen, dan pak ik de eerste die ik tegen kom.

Wat betreft de opmerking van de klantenservice, die neem ik maar even met een korrel (of schep) zout. Die zijn nooit goed op de hoogte.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')