abonnement Unibet Coolblue
pi_190880465
Situatieschets: ik heb een pakketje afkomstig van India met als bestemmingsadres mijn eigen huisadres vermeld op het pakje, af moeten halen bij het postnl afhaalpunt. Zonder dat er eerst bij mij is langsgeweest.

Ik verbaas mij hier zeer over.

vraag:
Is PostNL niet in overtreding met de verplichting zich te houden aan het minstens 1 keer aan de deur komen op het op het pakket vermelde afleveradres? (lijkt me toch een basis verplichting)
pi_190880589
Zal best wel, maar boeit toch niet. Niemand controleert fatsoenlijk. Inmiddels een beursgenoteerd bedrijf, dus dan weet je wel.
Mensen geven altijd links en rechts de schuld, maar het zijn bedrijven zoals deze die zo goedkoop mogelijke arbeid willen dankzij hun (mondiale) aandeelhouders waardoor we nu met onloyalen zitten.
Enige (ik houd me aanbevolen) manier om dit te herstellen is rivaliserend (ten opzichte van buurlanden) nationalisme.

Privatisering van nuts-bedrijven |:(
  zaterdag 4 januari 2020 @ 21:52:30 #3
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_190880744
Basisverplichting van wie? Van wat?
pi_190880795
Wees blij dat het in ieder geval goed is aangekomen.
pi_190880840
Bel PostNL en eis dat pakket alsnog bij jouw deur bezorgt.
Anders stuur je het terug en bestel je het nog keer.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zaterdag 4 januari 2020 @ 22:17:35 #6
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_190881358
Wees blij. PostNL heeft hier laatst een pakje bij een afhaalpunt ergens in een dorp 5 kilometer verderop gemikt, in plaats van bij de supermarkt om de hoek.

Het contact met PostNL was weliswaar beleefd, maar kwam erop neer dat je als ontvanger dan lekker de vinkentering kan krijgen. Denk maar niet dat ze nog een poot daar uitsteken om dat te corrigeren. 8)7
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_190881421
Mijn ervaring is dat als de verzender het als brievenbuspakket verstuurd maar het niet door de standaard brievenbus past postNl het direct aflevert op het afhaalpunt.
pi_190881531
Dit gebeurd als je homeopatische geneesmiddelen besteld, dan kom je op een lijstje te staan bij de douane en aivd. Vanaf dat moment zullen je pakketjes naar afhaallocatie gaan.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_190881745
Dat van de AIVD is misschien overdreven, maar ik moest laatst wel iets afhalen en kon ik meteen de invoerrechten extra aftikken. Ta heb je wel alles netjes betaald bij je bestelling?
pi_190881898
Ik laat regelmatig pakketten vanuit Japan versturen, en sinds een jaar ongeveer leveren ze het per definitie af op het nabijgelegen postkantoor zonder het eerst hier op adres aan te bieden. Persoonlijk vind ik dat geen heel groot probleem, maar het waarom erachter is mij ook niet geheel duidelijk. De beslissing lijkt niet afhankelijk van het wel of niet moeten betalen van invoerrechten, en ook niet van hetgeen de verzender aangeeft (zakelijk- of huisadres opgeven maakt iig geen verschil).
pi_190881922
Wees blij dat het überhaupt is aangekomen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_190884304
heeft te maken met de afspraken tussen de postpartijen in een bepaald land en postnl.
Alles zo goedkoop mogelijk :)
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 5 januari 2020 @ 01:10:40 #13
408813 crew  trein2000
pi_190884347
Als PostNL al verplichtingen heeft hebben ze die tov de verzender. Niet tov de ontvanger.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_190884506
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 01:04 schreef oinkoink12 het volgende:
heeft te maken met de afspraken tussen de postpartijen in een bepaald land en postnl.
Alles zo goedkoop mogelijk :)
Dit, zo worden ook Chinese pakketjes gelijk op een pakketpunt geleverd ipv thuis.
De verzender heeft een opdracht gegeven, PostNL vindt dat ze naar jou als ontvanger geen verplichting heeft.
dag
pi_190884810
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 22:34 schreef Silverdigger2 het volgende:
Dat van de AIVD is misschien overdreven, maar ik moest laatst wel iets afhalen en kon ik meteen de invoerrechten extra aftikken. Ta heb je wel alles netjes betaald bij je bestelling?
Ik had het gewoon met een pakket van het Kruidvat hoor :D

Je betaald ervoor om het thuis af te leveren maar dat ging dus niet door ze waren 2 of 3 dagen
aan het ''afleveren'' , ik was al die dagen thuis. iedere keer zag je de aflevertijd veranderen,
dat kan je zien als je je track en trace nummer inde gaten houdt er stond 2 keer een
dat ze ''onderweg'' waren.. dan zie je zo'n plaatje met zo''n vrachtautootje en toen werd
het veranderd in ''de aflevertijd was niet ''gehaald'' ... en dan zouden ze het volgende dag
opnieuw afleveren...

Volgende dat zelfde verhaal....

Derde dag weer... maar toen stond het dat je het zelf kon ophalen bij de Jumbo, bij de Jumbo
werd gezegd dat pakketten hadden moeten verwijderen omdat er téveel pakketten werden
afgeleverd...

waarschijnlijk de kerstdrukte.... affijn... maar toen gingen ze kijken waar het pakket was.. dat
zou dan bij het het Kruidvat terug zou zijn gegaan.... daar wisten ze van niks... want ze zeiden
dat kan niet, ze nemen daar helemaal geen pakketten aan... na heel veel gedoe en bellen
bleek het te liggen bij een afleverpunt NAAST het Kruidvat :')

Een pakket van bijna 10 kg... gelukkig hebben we een auto want anders ben je hélemaal de pineut.

Eerste keer dat zoiets gebeurd is trouwens, nooit eerder meegemaakt...

Drukte :Y daar hou ik het maar op....
pi_190885677
Bezorgt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 21:38 schreef mgroen het volgende:
Situatieschets: ik heb een pakketje afkomstig van India met als bestemmingsadres mijn eigen huisadres vermeld op het pakje, af moeten halen bij het postnl afhaalpunt. Zonder dat er eerst bij mij is langsgeweest.

Ik verbaas mij hier zeer over.

vraag:
Is PostNL niet in overtreding met de verplichting zich te houden aan het minstens 1 keer aan de deur komen op het op het pakket vermelde afleveradres? (lijkt me toch een basis verplichting)
Heb ik ook wel eens. Kaart in de bus dat er een zending uit het buitenland afgehaald kan worden. Ik meen met een afdruk van de zending erop.

quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 01:10 schreef trein2000 het volgende:
Als PostNL al verplichtingen heeft hebben ze die tov de verzender. Niet tov de ontvanger.
En dit sowieso. Ontvanger is geen partij.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_190886409
Is toch bekend? Is algemeen beleid.

In dit artikel wordt zelfs gerefereerd naar FOK dat men al eerder klaagde.

https://www.ecommercenews(...)ard-naar-afhaalpunt/
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_190886436
Pakketten uit het verre buitenland (met name Ali/Wish spul, maar misschien ook wel andere "goedkope" en verliesgevende zendingen) tot formaat schoenendoos worden in 3 delen verdeeld.

Deel 1 gaat met de pakketbezorger mee
Deel 2 met de postbezorger (ja echt)
Deel 3 gaat direct naar de retailer, de klant krijgt dan een A5 afhaalkaart in de bus

Dit alles om kosten te besparen. Sinds de opkomst van Aliexpress en co is het niet mogelijk meer om álles met de pakketbezorger mee te geven. Dan zouden er dubbel zoveel busjes en chauffeurs door het land moeten rijden.

Nederlandse pakketten worden altijd door de pakketbezorger aangeboden. Al zal er ook daar wel eens eentje in een andere stroom terecht komen. 't Blijft immers mensen- en machinewerk.
pi_190886628
Anders dan TS zijn verhaal, maar het feit dat ze aan je deur staan, je niet (en soms zelfs wel gewoon thuis bent) thuis bent en het dan maar pontificaal voor je deur neerpleuren zonder dat ze weten wat er aan waarde in zit. Maar ook zonder aan te bellen het voor je deur neergooien en je via de app erachter komt: pakket afgeleverd..
  zondag 5 januari 2020 @ 11:02:07 #20
75556 erkel
back from Dagestan
pi_190886802
PostNL twitterde op vrijdag 03-08-2018 om 14:33:05 @Jjesper Pakketten waar inklaringskosten aan verbonden zijn worden altijd bij de afhaallocatie geleverd. Je kunt trouwens alleen bezwaar maken tegen dat invoerrechten en de BTW, dus niet tegen de afhandelingskosten. Mocht je dit niet willen betalen, dan kun je het 't beste weigeren. reageer retweet
Weisst
  zondag 5 januari 2020 @ 13:09:53 #21
208890 June.
Seriously?
pi_190888327
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:02 schreef erkel het volgende:
PostNL twitterde op vrijdag 03-08-2018 om 14:33:05 @:Jjesper Pakketten waar inklaringskosten aan verbonden zijn worden altijd bij de afhaallocatie geleverd. Je kunt trouwens alleen bezwaar maken tegen dat invoerrechten en de BTW, dus niet tegen de afhandelingskosten. Mocht je dit niet willen betalen, dan kun je het 't beste weigeren. reageer retweet
Dat is niet altijd zo. Ik had een telefoonhoesje uit China besteld (dus geen invoerkosten, kon gewoon door de brievenbus) en zelfs die werd direct naar een afhaalpunt gestuurd. Dame achter de balie zei dat het dan aan de bezorger is om de ontvanger te informeren dat het pakket bij hen lag..
Shine bright like a diamond.
  zondag 5 januari 2020 @ 13:12:52 #22
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_190888351
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 13:09 schreef June. het volgende:

[..]

Dat is niet altijd zo.
jawel. Als er inklaringskosten betaald moeten worden, gaat het direct naar een afhaalpunt.
Wat jij daarna zegt over jouw telefoonhoesje, heeft daar niets mee van doen. In die tweet staat namelijk niet dat als er geen kosten zijn, het altijd naar het afleveradres gaat. Dan is het maar net wat ze bij PostNL er mee willen doen.
pi_190888454
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 13:12 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

jawel. Als er inklaringskosten betaald moeten worden, gaat het direct naar een afhaalpunt.
Wat jij daarna zegt over jouw telefoonhoesje, heeft daar niets mee van doen. In die tweet staat namelijk niet dat als er geen kosten zijn, het altijd naar het afleveradres gaat. Dan is het maar net wat ze bij PostNL er mee willen doen.
Dit.
pi_190888496
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 21:44 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:
Zal best wel, maar boeit toch niet. Niemand controleert fatsoenlijk. Inmiddels een beursgenoteerd bedrijf, dus dan weet je wel.
Mensen geven altijd links en rechts de schuld, maar het zijn bedrijven zoals deze die zo goedkoop mogelijke arbeid willen dankzij hun (mondiale) aandeelhouders waardoor we nu met onloyalen zitten.
Enige (ik houd me aanbevolen) manier om dit te herstellen is rivaliserend (ten opzichte van buurlanden) nationalisme.

Privatisering van nuts-bedrijven |:(
Based.

En dit is het inderdaad, niet alleen met de post, maar met elke tak waar bedrijven liever voor goedkope Litouwers gaan dan dat de hun eigen bevolking aan het werk helpen. Maarja je kunt van een beursgenoteerd bedrijf met een hoofdkantoor in het buitenland natuurlijk ook niet verwachten dat de nog enige binding met Nederland hebben helaas.

Extreem kapitalisme brengt nationalistisch gezien vaak weinig goeds.
pi_190888510
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 08:00 schreef baskick het volgende:
En dit sowieso. Ontvanger is geen partij.
An sich heeft de ontvanger geen overeenkomst met PostNL nee.
Maar PostNl heeft wel een verplichting iets bij de ontvanger af te leveren. Iets op een afhaalpunt droppen is niet hetzelfde als het bezorgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')