abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 januari 2020 @ 15:18:12 #241
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_190889844
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:17 schreef Kyran het volgende:

[..]

Mensen zonder verstand noemen een babypijl met een knal al een lawinepijl.
Maar een Cobra 6 ook een kanonslag
- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_190889845
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:16 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Probeer je het verbod op dingen en zelfdoding nou te linken? :D
De combinatie van alles willen verbieden van roken tot drinken etc is daar deels een oorzaak van. Mensen moeten hoe dan ook kunnen afschakelen. Er zal altijd gezocht worden naar een vervanger. En die is mogelijk nog schadelijker.
  zondag 5 januari 2020 @ 15:19:10 #243
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_190889852
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:15 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Een klein brandwondje noemen ze ook al gewond :') Er zijn maar 385 mensen naar de SEH gebracht.
Ja bij een brandwond ben je inderdaad gewond ja. Dat gaat verder dan een blaar want je hebt behandeling nodig van een professioneel. Kun je het bagatelliseren met een verkleinwoordje, maar zonder vuurwerk heb je jaarlijks dus niet 1000+ mensen die een dokter bezet houden. 385 spoedeisend zelfs.
Dit, dus.
pi_190889858
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:18 schreef Cherni het volgende:

[..]

De combinatie van alles willen verbieden van roken tot drinken etc is daar deels een oorzaak van. Mensen moeten hoe dan ook kunnen afschakelen.
Ik vind dat nogal een boute stelling hoor. En ik zie ook niet dat je hem onderbouwd.
Die Finnen krijgen voornamelijk te weinig zonlicht, dat helpt niet tegen depressies.
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 15:20:26 #245
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190889867
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:17 schreef Lonaa het volgende:

[..]

En hoe is dat voor 1 nacht niet heel veel?
Op zich niet nee. Als je er van uitgaat dat dit een feestdag is waar relatief veel mensen aan meedoen valt het eigenlijk wel mee.
  zondag 5 januari 2020 @ 15:20:36 #246
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_190889871
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:16 schreef Kyran het volgende:

[..]

Gemiddeld 15 doden per dag door alcohol: https://www.rtlnieuws.nl/(...)zondheidsrapport-who

Bijna 700 verkeerdsdoden per jaar: https://www.swov.nl/feite(...)keersdoden-nederland

Dit zijn doden he, geen gewonden. Laten wij gewoon alles verbieden. Gewoon netjes binnenzitten . Het liefst in een witte kleine kamer van ongeveer 3 bij 3 met allemaal kussen op de muren.

Dit is dus wat ik bedoel. Nu is het vuurwerkverbod, straks is het alcoholverbod, daarna is het weer iets anders en weer iets anders. Wij moeten eens ophouden met dat sneeuwvlokjescultuur.

Als je met oud en nieuw buitenkomt doe dan verdomme een vuurwerkbril op, ook al ben je een toeschouwer. Steek je vuurwerk af doe het dan volgens de fucking instructies en er is echt NIKS aan het handje. Dat van die tientallen gevallen met oogletsel bijna niemand een vuurwerkbril op had is toch te dom voor woorden. Waarom moeten mensen die gewoon kunnen omgaan en genieten van vuurwerk boeten voor een kleine groep debielen?
Alcohol en verkeer is iets totaal anders dan een feestdag. Als je al een vergelijking wil trekken moet je oud op nieuw naast eenzelfde feest leggen zoals koningsdag.
Dit, dus.
  zondag 5 januari 2020 @ 15:21:17 #247
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_190889882
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:20 schreef Kyran het volgende:

[..]

Op zich niet nee. Als je er van uitgaat dat dit een feestdag is waar relatief veel mensen aan meedoen valt het eigenlijk wel mee.
:D hardop gelachen.
Dit, dus.
pi_190889883
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:05 schreef Kyran het volgende:

[..]

Precies. Je zal maar lol hebben in je leven. Moet niet gekker worden.
laten we sex (voor de lol, als je kind wilt kom je maar een vergunning halen) en drugs dan ook helemaal verbieden
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_190889885
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Er zullen meer dan genoeg mensen zijn die wel het vuurwerkmeldpunt weten te vinden in de weken voor O&N, maar toch ook een beetje beteuterd zullen zijn als het nieuwe jaar totaal geruisloos ingaat. Dan missen ze zelf toch ook wel iets.
Neen, want als het nieuwe jaar geruisloos ingaat, dan weten ze dat de mensen die verstandelijk niet 100% zijn de strijd verloren hebben. En horen dan ook weer-door gebrek aan afleiding- als iemand hen besluipt.
pi_190889898
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik vind dat nogal een boute stelling hoor. En ik zie ook niet dat je hem onderbouwd.
Die Finnen krijgen voornamelijk te weinig zonlicht, dat helpt niet tegen depressies.
Het is mijn mening uiteraard.
pi_190889915
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:16 schreef Kyran het volgende:

[..]

Gemiddeld 15 doden per dag door alcohol: https://www.rtlnieuws.nl/(...)zondheidsrapport-who

Bijna 700 verkeerdsdoden per jaar: https://www.swov.nl/feite(...)keersdoden-nederland
Auto's met vuurwerk vergelijken. :')

quote:
Als je met oud en nieuw buitenkomt doe dan verdomme een vuurwerkbril op, ook al ben je een toeschouwer. Steek je vuurwerk af doe het dan volgens de fucking instructies en er is echt NIKS aan het handje. Dat van die tientallen gevallen met oogletsel bijna niemand een vuurwerkbril op had is toch te dom voor woorden. Waarom moeten mensen die gewoon kunnen omgaan en genieten van vuurwerk boeten voor een kleine groep debielen?
Ja, dat kun je iedere 10 minuten op iedere radiozender schreeuwen, je kunt ieder bushokje met deze slogan beplakken, maar feit is dat het weinig verandert en mensen niet ineens massaal normaal gaan doen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 15:23:38 #252
416575 crew  Evenstar
pi_190889919
quote:
10s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:21 schreef mschol het volgende:

[..]

laten we sex (voor de lol, als je kind wilt kom je maar een vergunning halen) en drugs dan ook helemaal verbieden
Niet te handhaven! o|O
pi_190889922
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:22 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het is mijn mening uiteraard.
Ah. Daar is de aap wel. :D

Geen bron dus. Het zou enorm helpen als je je mening ook stelt als een mening. Niet als een bewering of feit. Opzich.
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 5 januari 2020 @ 15:25:51 #254
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_190889947
Nederlanders zijn te dom om met vuurwerk om te gaan.
  zondag 5 januari 2020 @ 15:25:52 #255
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_190889948
We kunnen ook gewoon naar professionele sekswerkers kijken nat..ow wacht.
- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 15:27:14 #256
416575 crew  Evenstar
pi_190889967
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Auto's met vuurwerk vergelijken. :')
[..]

Ja, dat kun je iedere 10 minuten op iedere radiozender schreeuwen, je kunt ieder bushokje met deze slogan beplakken, maar feit is dat het weinig verandert en mensen niet ineens massaal normaal gaan doen.
Ik vergelijk het niet. Ik zeg alleen dat het vandaag vuurwerkverbod is, morgen is het alcoholverbod, dag erna mogen wij de straat niet meer op want gevaarlijk die auto's. Brrrr. Het moet gewoon een keer ophouden met alle verboden.

Als mensen te dom zijn om een vuurwerkbril op te doen dan kan ik er toch verdomme niks aan doen? Als mensen voor de trein springen gaan we toch ook niet alle treinen verbieden, want mensen kunnen niet met treinen omgaan? Laat de mensen eens gewoon hun eigen verantwoordelijkheid nemen en als ze dat niet doen hebben ze gewoon dikke vette pech.

Dat er minder overlast moet komen snap ik en ben ik een voorstander van. Maak window voor afsteken gewoon een uur en pak de rest gewoon hard aan en het is echt binnen twee jaar opgelost.
  zondag 5 januari 2020 @ 15:27:23 #257
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190889968
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:17 schreef Kyran het volgende:

[..]

Mensen zonder verstand noemen een babypijl met een knal al een lawinepijl.
Als je met een babypijl een bushokje kan opblazen zou die ook verboden moeten worden.
pi_190889971
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:25 schreef kaasplankje het volgende:
Enkele Nederlanders zijn te dom om met vuurwerk om te gaan.
FTFY ;)
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_190889972
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:23 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ah. Daar is de aap wel. :D

Geen bron dus. Het zou enorm helpen als je je mening ook stelt als een mening. Niet als een bewering of feit. Opzich.
Mijn bron is gebaseerd op bepaalde ervaringen die ik meemaak. En een interne cursus van praktijk mensen. En die mening deel ik. Daar zijn geen cijfers van nee. Feit is dat mensen genotsmiddelen gebruiken en dat al eeuwen lang. Dat is niet voor niets.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 15:27:54 #260
416575 crew  Evenstar
pi_190889975
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als je met een babypijl een bushokje kan opblazen zou die ook verboden moeten worden.
En dat is het al. Dat soort zwaar vuurwerk is al verboden.
  zondag 5 januari 2020 @ 15:31:05 #261
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_190890010
De vergelijking met een willekeurig ander gevaarlijk middel zoals verkeer is onzin. Vergelijk nieuwjaar met andere feestdagen en trek dan een conclusie als je het exceptioneel hoog aantal doden en gewonden ziet. Dan is het logisch dat er wordt ingegrepen.
Dit, dus.
  zondag 5 januari 2020 @ 15:31:25 #262
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190890015
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:27 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik vergelijk het niet. Ik zeg alleen dat het vandaag vuurwerkverbod is, morgen is het alcoholverbod, dag erna mogen wij de straat niet meer op want gevaarlijk die auto's. Brrrr. Het moet gewoon een keer ophouden met alle verboden.

Als mensen te dom zijn om een vuurwerkbril op te doen dan kan ik er toch verdomme niks aan doen? Als mensen voor de trein springen gaan we toch ook niet alle treinen verbieden, want mensen kunnen niet met treinen omgaan? Laat de mensen eens gewoon hun eigen verantwoordelijkheid nemen en als ze dat niet doen hebben ze gewoon dikke vette pech.

Dat er minder overlast moet komen snap ik en ben ik een voorstander van. Maak window voor afsteken gewoon een uur en pak de rest gewoon hard aan en het is echt binnen twee jaar opgelost.
Meer dan de helft van de gewonden heeft zelf geen vuurwerk aangestoken. Waarom moet je je tegen vuurwerk beschermen op plaatsen en tijden waarop het niet eens afgestoken mag worden?

Er zou helemaal niet tegen vuurwerk zijn gepleit als iedereen zich aan wetten en regels zou houden. Tussen 10:00 en 2:00 in de nieuwjaarsnacht afsteken, alleen legaal vuurwerk, en volgens de aanwijzingen gebruiken. Dan is het geen probleem om binnen te blijven als je het eng vindt.
pi_190890037
quote:

[..]

Stel je niet zo aan. Auto's zijn van een heel andere orde dan vuurwerk en nee die gaan niet verboden worden.

quote:
Klinkt allemaal heel leuk, maar feit is dat omstanders regelmatig letsel- of oogschade er aan overhouden. Of zeg je ook tegen die mensen dat dat hun eigen schuld is omdat ze geen maatregelen troffen?

quote:
Dat betwijfel ik. Je kunt nu eenmaal veel beter handhaven als al het vuurwerk is verboden.
pi_190890048
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Meer dan de helft van de gewonden heeft zelf geen vuurwerk aangestoken. Waarom moet je je tegen vuurwerk beschermen op plaatsen en tijden waarop het niet eens afgestoken mag worden?

Er zou helemaal niet tegen vuurwerk zijn gepleit als iedereen zich aan wetten en regels zou houden. Tussen 10:00 en 2:00 in de nieuwjaarsnacht afsteken, alleen legaal vuurwerk, en volgens de aanwijzingen gebruiken. Dan is het geen probleem om binnen te blijven als je het eng vindt.
Dan moet men maar handhaven. Maar daar ontbreekt het aan. En als het verboden word, denk je dat tuig zich zonder een keiharde aanpak zich iets van een verbod zal aantrekken. Weer is het grootste deel de dupe van een verbod.
  zondag 5 januari 2020 @ 15:38:08 #265
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_190890096
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:34 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dan moet men maar handhaven. Maar daar ontbreekt het aan. En als het verboden word, denk je dat tuig zich zonder een keiharde aanpak zich iets van een verbod zal aantrekken. Weer is het grootste deel de dupe van een verbod.
De politie kan niet handhaven, ze zijn ver onderbemand en vragen al jaren om een totaalverbod. Alleen al uit respect voor onze hulpverleners zouden we dat eens mogen honoreren, zodat zij hun werk beter kunnen doen.
Dit, dus.
pi_190890132
quote:

[..]

Het moet gewoon een keer ophouden met alle verboden.

Wat bedoel je hier nou eigenlijk mee?
Mag er niks meer verboden zijn in Nederland?
Mogen er geen nieuwe verboden meer bijkomen?
Lijkt me allebei weinig realistisch. Dat gelul van "als we vuurwerk gaan verbieden kunnen we alles wel gaan verbieden" slaat helemaal nergens op.
En jezelf profileren als niet-zure levensgenieter is ook een zwaktebod.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zondag 5 januari 2020 @ 15:42:12 #267
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190890144
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:40 schreef OllieA het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier nou eigenlijk mee?
Mag er niks meer verboden zijn in Nederland?
Mogen er geen nieuwe verboden meer bijkomen?
Lijkt me allebei weinig realistisch. Dat gelul van "als we vuurwerk gaan verbieden kunnen we alles wel gaan verbieden" slaat helemaal nergens op.
En jezelf profileren als niet-zure levensgenieter is ook een zwaktebod.
NWS / Alcohol net zo stevig aanpakken als roken (verbodsgezeik nr zoveel) #2
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_190890178
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:34 schreef Cherni het volgende:

[..]
Weer is het grootste deel de dupe van een verbod.
Niet helemaal want de meerderheid koopt geen vuurwerk.
pi_190890198
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:38 schreef Buitendam het volgende:

[..]

De politie kan niet handhaven, ze zijn ver onderbemand en vragen al jaren om een totaalverbod. Alleen al uit respect voor onze hulpverleners zouden we dat eens mogen honoreren, zodat zij hun werk beter kunnen doen.
Oh en bij een totaal verbod zal tuig de hulpverleners niet meer bekogelen met illegaal vuurwerk, stenen etc. En is het allemaal prima te handhaven. Natuurlijk zij die altijd normaal vuurwerk hebben afgestoken, steken dan inderdaad niets meer af. Maar het tuig waar we het over hebben stop je daar niet mee.

Mensen die hulpverleners lastig vallen is tuig. Dit vergelijken met het overgrote deel dat normaal met de vrijheden om kan gaan is natuurlijk onzin.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 15:47:45 #270
416575 crew  Evenstar
pi_190890199
quote:
Thanks.

Ben een beetje klaar met mijzelf herhalen en mij te moeten verantwoorden tegen de sneeuwvlokjes liefhebbers.

Twintig jaar geleden werd je utgelachen als je zou zeggen dat we geen negerzoenen meer mochten zeggen, dat het geen kerstmis/pasen maar feestdag zou heten, dat we geen dames/heren meer zouden zijn maar passagiers, dat er een discussie zou zijn over het verbieden van alcohol en vuurwerk, dat je een paria was als je rookte, dat je met de nek werd aangeken als je durfde te vliegen etc etc

Ik ben niet tegen verboden of aanpassingen, maar wel tegen sneeuwvlokjescultuur waarbij een hele grote groep moet waken over een kleine groep, zodat ze niet wegsmelten bij de eerste de beste zonnestraal.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 15:51:52 #271
416575 crew  Evenstar
pi_190890252
https://www.gelderlander.(...)rwisseling~abe707a5/

Even een simpel voorbeeld en dit keer niet uit Ranstad.

Denken jullie dat dit soort families zich iets van een vuurwerkverbod gaan aantrekken? Denk julile dat ze dan niet meer aan illegaal vuurwerk kunnen komen? Denken jullie dat de politie dan opeens wel durft in te grijpen, want er is een algeheel verbod?

Probleem in dit land is niet het vuurwerk, maar de niet bestaande handhaving van de regels omtrent het afsteken van vuurwerk.
pi_190890266
Ik vrees dat een echt verbod niet zal werken. Als mensen zo massaal dit leuk vinden en er 77 miljoen aan uitgeven, hoe ga je dit handhaven?
Dan moet je de ME en het leger inzetten die volledig beschermd in pakken met schilden gaan proberen vuurwerk af te pakken en de mensen naar binnen te drijven.

Hoe meer de overheid er tegenin gaat (en groepen mensen) hoe meer men er op gebrand zal zijn om het tóch te gaan doen. Speeltjes van het volk afpakken, is bijna onmogelijk. Of de massa vindt iets anders leuker, of er komt een kentering van binnenuit die het niet meer leuk/spannend/stoer vindt, of het volk leert er steeds beter mee om te gaan, of het blijft gewoon een jaarlijkse risicovolle gebeurtenis.
Het tragische is alleen dat de helft van de slachtoffers mensen zijn die zelf geen vuurwerk afsteken maar die geraakt worden door vuurwerk van anderen. Wellicht kan er wel meer druk worden uitgeoefend op ouders door vuurwerk bezit/afsteken tot bijv. 18 jaar te verbieden. Net als alcohol. Dan beperk je wellicht iets van het risico omdat het juist kinderen zijn die vuurwerk naar anderen gooien of in brievenbussen etc. Die vinden alleen de knal niet leuk genoeg. Als de politie vuurwerk af mag pakken van kinderen en de kinderen ter preventie oppakken en laten ophalen door de ouders met een fikse waarschuwing en boete dan wordt het in iedere geval minder ‘normaal’ en ‘onschuldig’ om je kinderen met een paar honderd euro aan bommetjes uren op straat rond te laten zwerven.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  zondag 5 januari 2020 @ 15:53:10 #273
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190890269
En maar knallen hier. Net ook weer een vader met twee jochies hier. Lekker rotjes in brievenbussen stoppen. :r heel typisch volk die vuurwerk liefhebbers.
  zondag 5 januari 2020 @ 15:54:19 #274
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190890287
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:51 schreef Kyran het volgende:

Denken jullie dat dit soort families zich iets van een vuurwerkverbod gaan aantrekken? Denk julile dat ze dan niet meer aan illegaal vuurwerk kunnen komen? Denken jullie dat de politie dan opeens wel durft in te grijpen, want er is een algeheel verbod?

Probleem in dit land is niet het vuurwerk, maar de niet bestaande handhaving van de regels omtrent het afsteken van vuurwerk.
Nee dat denk ik niet, en dat beweer ik ook helemaal niet. Randdebielen blijf je altijd houden, dat is met elk verbod zo.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 5 januari 2020 @ 15:54:52 #275
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_190890300
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:47 schreef Cherni het volgende:

[..]

Oh en bij een totaal verbod zal tuig de hulpverleners niet meer bekogelen met illegaal vuurwerk, stenen etc. En is het allemaal prima te handhaven. Natuurlijk zij die altijd normaal vuurwerk hebben afgestoken, steken dan inderdaad niets meer af. Maar het tuig waar we het over hebben stop je daar niet mee.

Mensen die hulpverleners lastig vallen is tuig. Dit vergelijken met het overgrote deel dat normaal met de vrijheden om kan gaan is natuurlijk onzin.
De politie geeft aan dat ze dan hun mankrachten veel beter kan coördineren. Een totaalverbod zou hun werk veel makkelijker maken. Natuurlijk ban je daarmee geweld tegen hulpverleners niet uit, dat punt maken ze helemaal niet.
Dit, dus.
pi_190890302
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:47 schreef Kyran het volgende:

[..]

Thanks.

Ben een beetje klaar met mijzelf herhalen en mij te moeten verantwoorden tegen de sneeuwvlokjes liefhebbers.

Twintig jaar geleden werd je utgelachen als je zou zeggen dat we geen negerzoenen meer mochten zeggen, dat het geen kerstmis/pasen maar feestdag zou heten, dat we geen dames/heren meer zouden zijn maar passagiers, dat er een discussie zou zijn over het verbieden van alcohol en vuurwerk, dat je een paria was als je rookte, dat je met de nek werd aangeken als je durfde te vliegen etc etc

Ik ben niet tegen verboden of aanpassingen, maar wel tegen sneeuwvlokjescultuur waarbij een hele grote groep moet waken over een kleine groep, zodat ze niet wegsmelten bij de eerste de beste zonnestraal.
Nou, misschien moet je dan eens ophouden met jezelf herhalen hier. Jij bent hier het sneeuwvlokje wat maar loopt te jammeren over alles wat je zogenaamd is afgepakt.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 15:55:25 #277
416575 crew  Evenstar
pi_190890308
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:53 schreef Draak31 het volgende:
En maar knallen hier. Net ook weer een vader met twee jochies hier. Lekker rotjes in brievenbussen stoppen. :r heel typisch volk die vuurwerk liefhebbers.
Alsof je dat kan zien vanuit je zolder. Je lult zo duidelijk uit je nek.
pi_190890322
quote:

Natuurlijk passen dit soort families zich niets aan van een verbod. Men durft tuig toch niet aan te pakken. Sterker nog, om de vrede te bewaren gaat men vaak ook nog in op de wensen van dit soort families. En dan zorgen dit soort excessen voor een totaal verbod. :)
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 15:57:05 #279
416575 crew  Evenstar
pi_190890328
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:55 schreef OllieA het volgende:

[..]

Nou, misschien moet je dan eens ophouden met jezelf herhalen hier. Jij bent hier het sneeuwvlokje wat maar loopt te jammeren over alles wat je zogenaamd is afgepakt.
Mooi inhoudelijk gereageerd op een lijst van feiten.
  zondag 5 januari 2020 @ 15:58:40 #280
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190890356
quote:

Nee die gaan zich hier niets van aantrekken. Tokkies blijven tokkie.

Als je 1 familie tijdens de jaarwisseling zich dusdanig misdraagt dat ze de hele stad terroriseren en zelfs de ME opgetrommeld moet worden, dan faal je gewoon als burgemeester. Zulke mensen moeten preventief opgesloten worden ter bescherming van de rest van de inwoners.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 15:59:04 #281
416575 crew  Evenstar
pi_190890360
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:56 schreef Cherni het volgende:

[..]

Natuurlijk passen dit soort families zich niets aan van een verbod. Men durft tuig toch niet aan te pakken. Sterker nog, om de vrede te bewaren gaat men vaak ook nog in op de wensen van dit soort families. En dan zorgen dit soort excessen voor een totaal verbod. :)
Juist, dus een totaalverbod naait alleen de normale burger die 1x per jaar wat vuurwerk wil afsteken om 00:00.

Ik heb dit jaar niet eens zelf gekocht, omdat een wijk achter ons altijd totaal losgaat en het te mistig zou zijn, dus het gaat niet eens perse om mijzelf. Ik kan prima leven zonder vuurwerk, maar ik vind het gewoon naar dat de gedachte niet is "beter handhaven", maar "verbieden".
  zondag 5 januari 2020 @ 16:00:43 #282
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190890394
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:47 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het is makkelijker om je te concentreren op degenen die zwaar in overtreding zijn, wanneer je niet ook nog degenen in de gaten moet houden die semi-legaal bezig zijn.

Bijvoorbeeld:
Als het aan particulieren verkopen van vuurwerk verboden is, hoef je niet alle legale vuurwerkverkopers te controleren op verkoop van illegaal of anderszins onveilig vuurwerk.

Maar ook:
De vuurwerkoverlast nam hier significant toe nadat de legale verkoop was gestart. Op dat moment wordt het lastig om achter iedereen die voortijdig vuurwerk afschiet aan te gaan en ook nog de afstekers van illegaal vuurwerk te achterhalen.
pi_190890400
quote:

Wij hebben ons aan alle regels en adviezen gehouden en toch schiet een vuurpijl tegen het raam van de buren (net boven voordeur) en valt van de buurman een pot om, onze kant op O+

Volgens mij onderschatten wij massaal het gevaar van braaf vuurwerk en accepteren wij de gevaren volledig.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 16:01:15 #284
416575 crew  Evenstar
pi_190890404
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:58 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Nee die gaan zich hier niets van aantrekken. Tokkies blijven tokkie.

Als je 1 familie tijdens de jaarwisseling zich dusdanig misdraagt dat ze de hele stad terroriseren en zelfs de ME opgetrommeld moet worden, dan faal je gewoon als burgemeester. Zulke mensen moeten preventief opgesloten worden ter bescherming van de rest van de inwoners.
Als ik lees "er werd niet ingegerepen om escalatie te voorkomen" is het al klaar voor mij. Wat nou escalatie. Gewoon met ME naar binnen, oppakken, in busje mieteren en zorgen dat ze de volgend tien jaar met oud en nieuw niet meer op straat te vinden zijn.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 16:02:19 #285
416575 crew  Evenstar
pi_190890420
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 16:00 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het is makkelijker om je te concentreren op degenen die zwaar in overtreding zijn, wanneer je niet ook nog degenen in de gaten moet houden die semi-legaal bezig zijn.

Bijvoorbeeld:
Als het aan particulieren verkopen van vuurwerk verboden is, hoef je niet alle legale vuurwerkverkopers te controleren op verkoop van illegaal of anderszins onveilig vuurwerk.

Maar ook:
De vuurwerkoverlast nam hier significant toe nadat de legale verkoop was gestart. Op dat moment wordt het lastig om achter iedereen die voortijdig vuurwerk afschiet aan te gaan en ook nog de afstekers van illegaal vuurwerk te achterhalen.
Dat is ook nog wel een punt eigenlijk. Gewoon 1 dag verkopen, niet 3. Dan gaan ze maar om 4:00 open als ze het anders niet aankunnen, maar 3 dagen verkopen terwijl je alleen maar op 31-12 mag afsteken helpt zeker niet qua overlast.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 16:04:59 #286
416575 crew  Evenstar
pi_190890465
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 16:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wij hebben ons aan alle regels en adviezen gehouden en toch schiet een vuurpijl tegen het raam van de buren (net boven voordeur) en valt van de buurman een pot om, onze kant op O+

Volgens mij onderschatten wij massaal het gevaar van braaf vuurwerk en accepteren wij de gevaren volledig.
Snap serieus niet hoe een pot kan omvallen (gebeurde hier in straat ook trouwens). Die grote compound potten kunnen echt niet omvallen, dus snap dat niet zo goed verder ..... zijn dan waarschijnlijk de kleinere goedkope potten ofzo?

Vuurpijlen mogen wat mij betreft verboden worden. Ook vanwege brandgevaar (zoals bij de ene molen die in vlammen opging). Die dingen vliegen soms alle kanten op en daar heb je totaal geen controle op (ook al doe je alles volgens voorschriften).
pi_190890578
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 16:02 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat is ook nog wel een punt eigenlijk. Gewoon 1 dag verkopen, niet 3. Dan gaan ze maar om 4:00 open als ze het anders niet aankunnen, maar 3 dagen verkopen terwijl je alleen maar op 31-12 mag afsteken helpt zeker niet qua overlast.
Gaat ook niet werken. Het is niet zoals in Duitsland dat je gewoon consumenten vuurwerk mag opslaan in een zeecontainer. Hier moet alles in een bunker met sprinkeler installatie met nog een berg regels aanvast. Dus die hebben niet genoeg opslagcapaciteit om alles in 1 dag te verkopen. Sterker nog de grote winkels worden bijna constant bevoorraad. Op de eerste verkoopdag zijn er genoeg winkels die al om 0.00 open gaan om de bestellingen goed te kunnen verspreiden over de dagen. Hier zorg je ook weer mee dat het moeilijker wordt om aan vuurwerk te komen en gaan er genoeg weer over op illegaal.
  zondag 5 januari 2020 @ 16:12:45 #288
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190890583
quote:
Je leeft wel in een bubbel.

Zolang ik me kan herinneren zijn er campagnes geweest om alsjeblieft verantwoord met vuurwerk om te gaan. Je bent een rund als je met vuurwerk stunt en zo, kèk nâh, daâh leg me klâh. Jarenlang, maar de overlast werd alleen maar erger, van een paar strijkers in een buis tot lawinepijlen. Heeft niks geholpen. Het enige wat nog niet geprobeerd is, is het totaalverbod.

En dan wil ik nog best pleiten voor wat vuurwerkzones waar je wèl zelf je vuurwerk mag afsteken.

zondag 5 januari 2020 @ 16:14:18 #289
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190890602
Verbieden die zooi. Hier zijn ze nog steeds bezig. Het is te zot voor woorden. Laten we de ramp in Enschede niet vergeten. Maar leuk joh dat knalwerk. :r Dieren leven in angst.
  zondag 5 januari 2020 @ 16:20:36 #290
104871 remlof
Europees federalist
pi_190890705
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:01 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Nee. Ze zijn omgekomen omdat 2 kutjochies een bank in de fik hebben gestoken.
Met vuurwerk.

Zonder vuurwerk was die bank niet in de fik gegaan en waren er geen doden gevallen.
Yankee go home!
pi_190890709
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 16:12 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Zolang ik me kan herinneren zijn er campagnes geweest om alsjeblieft verantwoord met vuurwerk om te gaan. Je bent een rund als je met vuurwerk stunt en zo, kèk nâh, daâh leg me klâh. Jarenlang, maar de overlast werd alleen maar erger, van een paar strijkers in een buis tot lawinepijlen. Heeft niks geholpen. Het enige wat nog niet geprobeerd is, is het totaalverbod.

En dan wil ik nog best pleiten voor wat vuurwerkzones waar je wèl zelf je vuurwerk mag afsteken.

Kijk, nu komen we ergens. Een zone in de buurt waar je zelf vuurwerk kunt afsteken zou ik nog mee kunnen leven.
pi_190890716
Waarom gaat de discussie over volledig vrijgeven of volledig verbieden? Je kunt het ook reguleren.
Het afsteken van vuurwerk is inderdaad een vrij jonge traditie maar lawaai maken rond de jaarwisseling is wel een oude traditie die je best in stand kunt houden.

Richt iets van oudejaarsverenigingen op en laat via hen het knallen gebeuren. Lekker veilig op een aangewezen terrein zodat andere mensen niet op de hoek van de straat verrast worden door vuurwerk. Van mijn part gaan we overal lekker carbid schieten. Wie met vuurwerk wil spelen wordt lid van zo‘n vereniging en kan lekker zijn gang gaan. Inkopen gaat dan ook via die vereniging. Controle is ook makkelijker omdat dat binnen de vereniging gebeurt, net als het aanleren van veilig afsteken.

De gemeente kan evt nog subsidie verstrekken voor een algemene vuurwerkshow.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_190890746
quote:

[..]

Thanks.

Over die negerzoen, die scène over klachten en hoe de naam aangepast moest worden vanwege een klein groepje jankers... Nep. Fake news. Puur marketing.

Geweldige succesvolle stunt. Vervelend voor mensen die graag iets veranderd zien worden, maar er zijn veel keiharde euro's mee verdiend en nog vaak aangehaald als voorbeeld hoe sneeuwvlokjes de wereld verslechteren.

https://www.trouw.nl/nieu(...)el-oogpunt~bb360a9f/
pi_190890777
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2020 16:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Met vuurwerk.

Zonder vuurwerk was die bank niet in de fik gegaan en waren er geen doden gevallen.
Om wat voor vuurwerk ging het dan. Als het F1 vuurwerk is (waar je ook een goeie brand me kan maken) kan je dat niet verbieden. Mag niet volgens de Europese regels waar jij altijd voor pleit.
  zondag 5 januari 2020 @ 16:28:13 #295
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190890795
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nogmaals, babypijltjes zijn zelfs al verboden.
  zondag 5 januari 2020 @ 16:31:45 #296
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190890827
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 16:12 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het totaalverbod op strijkers en lawinepijlen is al geprobeerd.
  zondag 5 januari 2020 @ 16:36:48 #297
104871 remlof
Europees federalist
pi_190890885
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 16:26 schreef ipa84 het volgende:
Als het F1 vuurwerk is (waar je ook een goeie brand me kan maken) kan je dat niet verbieden.
Waarom niet? Ik ben voor een totaal vuurwerkverbod.

81% van de vuurwerkslachtoffers valt immers door legaal vuurwerk.
Yankee go home!
  zondag 5 januari 2020 @ 16:43:13 #298
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190890965
abnormaal hoe mensen dit wangedrag goed proberen te praten onder het mom van sier moet kunnen. Zojuist is er hier wederom een afvalstortplek opgeblazen. Waarom? Moet kunnen zeggen ze dan. Laat dat verbod maar komen.
  zondag 5 januari 2020 @ 16:44:20 #299
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190890977
En fuck de dieren natuurlijk he, want daar geven die tokkies niets om. Lekker knallen terwijl de dieren van angst wegkwijnen. Gatverdamme.
pi_190891049
quote:

[..]

Thanks.

Als jij negerzoen wil zeggen moey je dat vooral niet laten. Niemand kijkt iemand anders met de nek aan als die vliegt. Jouw hele post verdrinkt in zelfmedelijden, is één grote sneeuwvlok en als uitsmijter blijkt dat je zelf tegen die sneeuwvlokjes cultuur bent. Wat een onzin zeg.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')