abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190886012
Eten bij Mamma Rosa van Sapori in Enschede op 1 februari 2020: *O*

* Lonaa
* PdeHoog+G
* Z80
* Kaatje
* minilot
* Lucky_Strike+J
* Candaasje
* Borisz
* Uhmmpie
* Anthraxx
* Tele6 (klein ovb)
* Fietsie
* Whiskers
* Blues en golfer
* Isa
* Annex + 1

Sta je er niet bij, even melden bij een blauwe

En (prijzen zijn excl. drank): Poll: Ik wil bij Sapori graag:
2 gangen (antipasti+pasta) 23,50
3 gangen (+nagerecht) 28,50
4 gangen (+AVG) 38,50
boeit me niks. HONGER
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_190886025
:W

Iemand stak gisteren 3 maandsalaris illegaal vuurwerk af. Tussen 12 en 1. }:|
Sterkheidsbaas van alles.
pi_190886034
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 09:24 schreef Lonaa het volgende:
:W

Iemand stak gisteren 3 maandsalaris illegaal vuurwerk af. Tussen 12 en 1. }:|
Dat was een behoorlijk verlaat O&N.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_190886046
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 09:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat was een behoorlijk verlaat O&N.
maar echt debiel hoor. Hele wijkfeestboekpagina over de zeik, zag ik net.
pi_190886050
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 09:27 schreef Lonaa het volgende:

maar echt debiel hoor. Hele wijkfeestboekpagina over de zeik, zag ik net.
Maar als er 3 maandsalarissen de lucht in gingen dan neem ik aan dat ook wel duidelijk was wie dat deden :7 Overigens klinkt 3 maandsalarissen wel als verdomd mooi vuurwerk :+
  Official ESF Kreviewer zondag 5 januari 2020 @ 09:30:30 #6
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_190886060
Godsklere wat irritant dat fok op mijn tablet een stukje verschuift als de pagina is geladen en de reclame ertussen komt. Tien miljoen keer op de verkeerde topics geklikt.
pi_190886066
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 09:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar als er 3 maandsalarissen de lucht in gingen dan neem ik aan dat ook wel duidelijk was wie dat deden :7 Overigens klinkt 3 maandsalarissen wel als verdomd mooi vuurwerk :+
Het was wel mooi ja. :Y Ik meende tussen de regels door dat sommige wijkbewoners wel opzoek zijn gegaan naar de bron. :+
pi_190886070
quote:
9s.gif Op zondag 5 januari 2020 09:30 schreef Kreator het volgende:
Godsklere wat irritant dat fok op mijn tablet een stukje verschuift als de pagina is geladen en de reclame ertussen komt. Tien miljoen keer op de verkeerde topics geklikt.
Is de reden dat ik niet mobiel FOK. :X
pi_190886235
Laatste dag van de vakantie ;( Zo veel te doen, zo weinig tijd.
Spoilers!
pi_190886257
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 09:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier ook. Aan de ene kant wil ik mn lijstje afmaken, aan de andere kant denk ik, morgen werken nu luieren
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 10:02:47 #11
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_190886259
Dat was een pittige yinyoga twistles. 🤐. Wel erg fijn. 🙂
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_190886294
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hier ook. Aan de ene kant wil ik mn lijstje afmaken, aan de andere kant denk ik, morgen werken nu luieren
Ik ga voor een deel van de lijst: vloeren, strijk, klant op bezoek, timmerman op bezoek, kerstboom afhalen, opruimen. Alles samen dus dat scheelt.
Spoilers!
pi_190886350
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:06 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik ga voor een deel van de lijst: vloeren, strijk, klant op bezoek, timmerman op bezoek, kerstboom afhalen, opruimen. Alles samen dus dat scheelt.
Ik ga in ieder geval de kledingkast opruimen. Admin heb ik gedaan en de jurk die ik wilde afmaken, dat lukt niet zonder naaijuf hulp.
  zondag 5 januari 2020 @ 10:17:26 #14
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190886390
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik ga in ieder geval de kledingkast opruimen. Admin heb ik gedaan en de jurk die ik wilde afmaken, dat lukt niet zonder naaijuf hulp.
Wat.doe je als je "de Admin doet" ik doe dat namelijk echt nooit.. dus nu heb ik het gevoel dat ik iets niet goed doe :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_190886405
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:17 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Wat.doe je als je "de Admin doet" ik doe dat namelijk echt nooit.. dus nu heb ik het gevoel dat ik iets niet goed doe :+
Rekeningen betalen, papieren opruimen, mailtjes stuten? Zoiets denk ik. Ik heb er ook geen vaste routine voor.
Spoilers!
  zondag 5 januari 2020 @ 10:19:54 #16
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_190886411
quote:

[..]

Openstaande rekeningen (vaste lasten gaan allemaal automatisch) betalen en alle brieven op een stapel gooien die in de loop van de maanden her en der verzamelen. Dat is alle administratie dat ik doe.
pi_190886422
quote:

[..]

Ik mieter alle papieren die ik krijg op een grote hoop. En zo heel af en toe pak ik die grote hoop op en zoek m uit. Komt erop neer dat ik 80% weggooi :P
Maar kwam er ook achter dat ik nog iets moest doen voor de VvE, en zag ook een lekker recept dat ik had uitgeprint.
Als ik nou meteen alles wat binnenkomt wegdoe of opruim hoef ik ook nooit admin te doen, maar ja.... _O-
pi_190886518
Dat herken ik wel, dat verzamelen van papieren en dan een keer in de zoveel tijd uitmesten :') Het ging een tijdje beter maar sinds de administratie in dozen in de schuur staat, is mijn voornemen om alles ofwel op te bergen op de goede plek of weg te mieteren aan het verslonzen.

Vandaag is het plan om een paar planken op te hangen in de logeerkamer zodat daar de boeken naar toe kunnen. Dat is zo'n klusje dat óf razendsnel gaat óf eindeloos vertraging oploopt wegens klooien met schroeven, pluggen, boorkopjes en brokkelige muren }:|
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_190886542
Ik moet nog een handvol rekeningen betalen, die liggen apart. In de kast staat een krat met alle papierzooi die ik, als het goed is, 1x in de zoveel tijd uitzoek ja. :+
pi_190886564
Ik heb hier een la waar ik alle papieren in gooi. Als ik de btw-aangifte moet doen, mest ik die la uit om alle bonnetjes te vinden. Dan blijft er een stapel op te ruimen papier over en die voeg ik bij een grotere stapel. Eens in het jaar mest ik de grote stapel nog eens uit en gaat het in ordners. Met als laatste jaren het bijkomend doel om minder ordners te krijgen ipv meer.

Morgen mag ik weer met de btw aan de slag dus dan moet de la weer opgeruimd worden. Die gaat momenteel vrij moeilijk open en dicht, het is er wel tijd voor.
Spoilers!
pi_190886596
Oh wat ben ik blij dat ik niet de enige “op een stapel gooier” ben
pi_190886618
Ohja, btw aangifte. Meh.
pi_190886741
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 09:32 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Is de reden dat ik niet mobiel FOK. :X
Nooit last van met mobiel fokken. Heul stabiel en rustig.
Kan me niet herinneren wanneer ik gok voor het laatst open had op een eckte computer.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_190886755
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 00:18 schreef Kaatje1 het volgende:

Moest ook wel grinniken. Berichtje van de vrijwillige brandweer met updates en advies. Eén advies was om voorlopig maar niet de was buiten te hangen. Zou wel snel drogen maar ze konden niet instaan voor schone was :D
:D
pi_190886777
Als er iets betaald moet worden qua rekening via de post doe ik dat meteen.
En ruim het 't liefst post/papieren/dingen/overzichten e.d. als het niet weg kan meteen op in de mapjes daarvoor bestemd in de la beneden. (kan echt niet tegen losse dingen die nog 'moeten') _O-

Die lades hebben we paar maanden geleden uitgemest en heeeeeeel veel weggedaan omdat er heel veel digitaal staat en komt.
  Official ESF Kreviewer zondag 5 januari 2020 @ 11:00:49 #26
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_190886787
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 09:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb juist een onrustig gevoel en geen idee waar ik vandaag nog zin in heb.
Ik moet boodschappen doen maar daar heb ik geen zin in. En de was afhalen.

Een stukje toeren zit er ook niet in met deze rammelpolo
pi_190886799
Ik fok best vaak op mobiel maar heb een abbo dus geen irri verschuivende reclame. Optie voor jou krea?
pi_190886800
"Admin": ik gooi iedere maand al m'n inkomsten en uitgaven in een excelsheet in de hoop dat ik dan de volgende maand minder uitgeef :+
Alle rekeningen die ik heb gaan tegenwoordig automatisch, ik hoef alleen maar te zorgen dat ik genoeg geld op m'n betaalrekening heb staan. Vorige huisbaas wilde de huur iedere maand met een andere tekst in de omschrijving, dus handmatig, en dat ging wel eens mis :') gelukkig kwam ik er meestal eerder achter dan hij. ("Oh, het is half september en ik heb de huur voor september nog niet overgemaakt, laat ik dat eens doen.")
pi_190886801
Ik sleep zo mn brakke lijf maar naar bad om eens rustig over de rest vd dag na te denken.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_190886821
Ik zou eigenlijk vroeg naar A en B gaan om hun zelfgebakken brood te proeven bij het ontbijt, maar kon gisteravond niet slapen en nu ben ik pas net wakker en hebben ze al lang en breed ontbeten. Eens kijken of ik mezelf voor de lunch daar kan krijgen :')
pi_190886832
Mogguh :O Wekker ging vanmorgen om 5 uur want er moest iemand naar het vliegveld. Daarna nog twee uur op de bank want het bed was inmiddels in beslag genomen :’) Toen de rest van de bups weggebracht en nu bij de mcdonalds waar ze een verrassend goeie cappucino weten te maken :9

Over 1 feb: ik ga mee met de meerderheid qua menu maar ik moet wel rond 21:30-22:00 naar huis. G moet de volgende dag werken.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_190886897
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:03 schreef Tele6 het volgende:
Ik zou eigenlijk vroeg naar A en B gaan om hun zelfgebakken brood te proeven bij het ontbijt, maar kon gisteravond niet slapen en nu ben ik pas net wakker en hebben ze al lang en breed ontbeten. Eens kijken of ik mezelf voor de lunch daar kan krijgen :')
Hoe ver wonen zij van jou? En wonen ze samen?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 11:11:42 #33
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_190886915
Qua 1 februari. ik ga voor een hotel :)
Edit: Inmiddels geregeld. Scheelt een hoop gedoe.

[ Bericht 16% gewijzigd door borisz op 05-01-2020 11:25:41 ]
pi_190886959
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:00 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik heb juist een onrustig gevoel en geen idee waar ik vandaag nog zin in heb.
Ik moet boodschappen doen maar daar heb ik geen zin in. En de was afhalen.

Een stukje toeren zit er ook niet in met deze rammelpolo
I feel you bro.

Ik denk dat ik straks richting Buurserzand ga, met hond. Dan doe ik iig iets.Je mag mee in mijn rammelswift. :7

[ Bericht 8% gewijzigd door Lonaa op 05-01-2020 11:20:50 ]
pi_190886981
Qua 1 februari: Ik zal op tijd reserveren (17:30?) zodat de op-tijd-weggangers dat kunnen. :)
pi_190886991
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:16 schreef Lonaa het volgende:
Qua 1 februari: Ik zal op tijd reserveren (17:30?) zodat de op-tijd-weggangers dat kunnen. :)
Goed idee denk ik
  zondag 5 januari 2020 @ 11:20:59 #37
63722 z80
I fink you freaky
pi_190887036
Hier ook weinig zin. Maar moet de was nog wegwerken. 2 Manden vol en een lege kast. En het bed iets aanpassen. Kraakt/piept nu waar de middenbalk aan het voeteneinde zit.

En etenstijd in Enschede? Maakt me niet heel veel uit.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_190887092
Lekker gezwommen. Wel een beetje zuur dat ik volgende week niet kan en omdat mijn ‘maatje’ ook niet kan kunnen er drie mensen niet komen zwemmen. Maar ja, daarvoor is het vrijwilligerswerk, ze snapten het wel.

Eigenlijk zou ik vandaag de kerstboom aftuigen maar ik vind hem nog veel te gezellig. Komt dinsdag wel.

Nu appelbeignet en warme choco :9

Wat betreft administratie: ik heb een la waarin betaalde rekeningen etc douw. Als die vol is dan gaan papieren weg of naar de daarvoor bestemde map. Ik merk dat ik steeds meer digitaliseer: normaal moest dat zeker eens in de driekwart jaar. Volgens mij is het nu al anderhalf jaar geleden dat ik hem uitmestte.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_190887097
Vandaag wel wasdag O+ Ik hou d’rvan!

Straks nog bed verschonen.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 5 januari 2020 @ 11:27:55 #40
13783 Anthraxx
pi_190887109
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb hier een la waar ik alle papieren in gooi. Als ik de btw-aangifte moet doen, mest ik die la uit om alle bonnetjes te vinden. Dan blijft er een stapel op te ruimen papier over en die voeg ik bij een grotere stapel. Eens in het jaar mest ik de grote stapel nog eens uit en gaat het in ordners. Met als laatste jaren het bijkomend doel om minder ordners te krijgen ipv meer.

Morgen mag ik weer met de btw aan de slag dus dan moet de la weer opgeruimd worden. Die gaat momenteel vrij moeilijk open en dicht, het is er wel tijd voor.
BTW aangifte ben ik vanaf sinds dit jaar, vanwege de nieuwe kleine ondernemers regeling.

Daarvoor was het niet heel boeiend. Twee facturen per kwartaal, gemiddeld. Binnen 1 minuut de aangifte gedaan. Ik snap dat het met meer facturen e.d. lastiger wordt :)
pi_190887113
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vandaag wel wasdag O+ Ik hou d’rvan!

Straks nog bed verschonen.
Ja ik ook en meteen in de was en ophangen.

Dan nog lopen roeien pianospelen krant lezen.
Of.. fietsen naar de duinen, daar lopen, dan roeien dan pianospelen dan krant lezen.
Of in andere volgorde :D
pi_190887120
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:10 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Hoe ver wonen zij van jou? En wonen ze samen?
Uur OV. Ja, ze wonen nu een klein jaar samen. Daarvoor woonden ze ook wel samen maar hadden ze twee plekken, dus dit is een stuk beter en duidelijker :D
pi_190887157
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:28 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Uur OV. Ja, ze wonen nu een klein jaar samen. Daarvoor woonden ze ook wel samen maar hadden ze twee plekken, dus dit is een stuk beter en duidelijker :D
Gaan jullie in de toekomst samenwonen?
pi_190887164
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:27 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

BTW aangifte ben ik vanaf sinds dit jaar, vanwege de nieuwe kleine ondernemers regeling.

Daarvoor was het niet heel boeiend. Twee facturen per kwartaal, gemiddeld. Binnen 1 minuut de aangifte gedaan. Ik snap dat het met meer facturen e.d. lastiger wordt :)
Wij hebben het over een paar 100 inderdaad ;) Gelukkig doet de boekhouder het meeste werk. Qua papier is het sowieso maar een handvol bonnen gelukkig. Intense haat aan alle bedrijven die niet aan digitale post doen.
Spoilers!
pi_190887179
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:28 schreef Blues het volgende:

[..]

Ja ik ook en meteen in de was en ophangen.

Dan nog lopen roeien pianospelen krant lezen.
Of.. fietsen naar de duinen, daar lopen, dan roeien dan pianospelen dan krant lezen.
Of in andere volgorde :D
Je bent actiever dan ik :D

Hier is het wassen, droger in en vers setje op bed.
pi_190887190
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:33 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Je bent actiever dan ik :D

Hier is het wassen, droger in en vers setje op bed.
Ja maar voorlopig heb ik nog niks gedaan he.
Alleen ontbijt gemaakt en op mijn laptop gezeten :P
pi_190887214
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wij hebben het over een paar 100 inderdaad ;) Gelukkig doet de boekhouder het meeste werk. Qua papier is het sowieso maar een handvol bonnen gelukkig. Intense haat aan alle bedrijven die niet aan digitale post doen.
Ik zie nog idd mijn vader en zus voor me die de admin deden van het garagebedrijf vroegah.
2 bureaus en kasten vol ordners mappen papieren en elke avond na een drukke dag in de garage boven weer admin doen.
pi_190887229
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:33 schreef Blues het volgende:

[..]

Ja maar voorlopig heb ik nog niks gedaan he.
Alleen ontbijt gemaakt en op mijn laptop gezeten :P
Ah, dan houden we samen de activiteitsschaal in balans :Y
pi_190887283
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:35 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik zie nog idd mijn vader en zus voor me die de admin deden van het garagebedrijf vroegah.
2 bureaus en kasten vol ordners mappen papieren en elke avond na een drukke dag in de garage boven weer admin doen.
Tijden zij echt veranderd inderdaad. Ik kan me ook nog herinneren hoe dat bij het werk van mijn vader ging. Ik ging wel eens helpen in de vakantie op de administratie.

Wij hebben inmiddels ook nog maar 5 of 6 ordners voor 2 bedrijven. Op kantoor staat er nog een archiefdoos met 10 ordners waarvan de inhoud nog niet weg kon. Het zijn er vele tientallen geweest. Ben zo blij dat dat allemaal voorbij is.
Spoilers!
pi_190887318
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

Tijden zij echt veranderd inderdaad. Ik kan me ook nog herinneren hoe dat bij het werk van mijn vader ging. Ik ging wel eens helpen in de vakantie op de administratie.

Wij hebben inmiddels ook nog maar 5 of 6 ordners voor 2 bedrijven. Op kantoor staat er nog een archiefdoos met 10 ordners waarvan de inhoud nog niet weg kon. Het zijn er vele tientallen geweest. Ben zo blij dat dat allemaal voorbij is.
Ja scheelt echt een hoop lijkt me ^O^
pi_190887367
Als ik admin doe dan pluis ik de gespaarde boodschappenbonnetjes uit en deel alles netjes in en stop dat in excel en maak dan m'n grafiekje.

Dit was het eindgrafiekje van 2019; dat zijn dan de boodschappen van okt-nov-dec.

Ik ben raar, ik weet het _O- :@

Alle echte administratie (betalen, boekhouding bijhouden etc) doet mijn liefste.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 5 januari 2020 @ 11:49:15 #52
63722 z80
I fink you freaky
pi_190887391
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:47 schreef sigme het volgende:
Als ik admin doe dan pluis ik de gespaarde boodschappenbonnetjes uit en deel alles netjes in en stop dat in excel en maak dan m'n grafiekje.

Dit was het eindgrafiekje van 2019; dat zijn dan de boodschappen van okt-nov-dec.
[ afbeelding ]

Alle echte administratie (betalen, boekhouding bijhouden etc) doet mijn liefste.
Wat stop jij onder het hoofdstuk, koolhydraten? Piepers,pasta en zoetwaren?
pi_190887398
quote:

[ afbeelding ]

Ik zou willen dat ik hier de discipline voor heb. :D Vind het echt gaaf. :D O+
pi_190887400
quote:

[ afbeelding ]

Hmm meer drank dan zuivel :@
pi_190887405
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 08:55 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik heb echt geen idee waar je precies woont...is dat zeg maar ergens in de buurt van Enschede, (Westen of ten zuiden ervan) of moet ik echt meer richting Friesland denken? Ik vind het echt geen punt een stukje (zeg maar tot een half uur oid) om te rijden. (De weinige keren dat ik de auto heb vanuit Antwerpen, doe ik er niet zelden 2-2,5 uur over. Afstanden worden steeds relatiever :P . En afgezien dat dat voornamelijk door files komt, vind ik rijden niet erg.)
O+ Je bent ook wel een schatje hè! Dank voor het aanbod. Ik woon echt totáál uit de richting voor jou, ergens iets voorbij Assen :'). Maar vervoer is eigenlijk mijn minst grote probleem, ik heb allerlei mensen om me heen waarvan ik probleemloos een auto kan lenen. Maar bedankt voor het aanbod, echt heel lief!
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_190887410
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:50 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Dat viel mij ook op. Maar misschien valt cola, sap etc ook onder drank :P
pi_190887447
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:51 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat viel mij ook op. Maar misschien valt cola, sap etc ook onder drank :P
Mja waarschijnlijk en bovendien is alcohol duurder ook
Maar ik moest er toch om gniffelen
  zondag 5 januari 2020 @ 11:56:04 #58
63722 z80
I fink you freaky
pi_190887460
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:50 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Fles schnaps is duurder dan een fles melk. Zo raar is dit dus niet. Tenzij er kartonnen pakken wijn gekocht worden. Dan is het weer een zuipschuit.
pi_190887475
quote:

[ afbeelding ]

Ja, jij bent raar _O-

Enige wat ik nu enigszins orden zijn de totaalafschrijvingen. De Rabo heeft daar een functie voor in de app.

Zoals mijn saldo aan het eind van elke maand gelijk of iets hoger is dan de voorgaande maand (waarbij ik automatisch maandelijks een bedrag naar mijn spaarrekening wegschrijf) vind ik het best.
pi_190887515
Viespeuken! Cola, sap en dat soort brrrrrrrrrr koop ik nóóit en zou ik onder koolhydraten scharen.
Waar dus nu (@z80) brood, koek, pasta, rijst en aardappels in vallen.

Onder drank valt enkel bier en wijn, à ongeveer ¤3,30 per dag. Ik & lief elk 1 lekker biertje per dag dus.
pi_190887593
Sigme is net zo “raar” als Selang :D met grafiekjes en excel. _O_
Veranderen ook zaken per kwartaal?
In simpele vorm deed ik het noteren met energieverbruik en doet de provider nu allemaal digitaal en afgezet tegen voorgaande jaren, maanden, dagen.

Verder direct betalen en opbergen. Evt. in aparte la indien van belang voor IB 2019.

Zeg eens...doen we niet ‘hoofdelijk omslaan’ met het groepseten? Is toch niet te doen om bij te houden voor wie dan ook. *steekt hand op: voor!

Er was meer: oh ja roddelen/ ophemelen over de kattennamen van Barrel en K. 8)7
Nou ja, Dora is ook zo een hondenaam.
Het heerscht.
pi_190887629
Ik moet nodig weer eens wat nuttigs gaan doen.

Tot nu toe gedaan:
Kachel gestookt, ontbijt gemaakt (en opgegeten), stoelen op tafels gezet etc voor de robosto, varkens graan gevoerd, ruim uur met honden gewandeld, varkens gras gevoerd, mailtjes verstuurd over lams- en varkensvlees. Er is nog hoor, als nog iemand interesse heeft!

Nu moet ik nog: kachel schoonmaken (eenmaal/week grote beurt), wc poetsen, vloeren dweilen, afwas doen, kachel stoken (nog een keertje, het is fris!), varkens graan voeren, varkens stro brengen, honden uitlaten, eten maken, eten maken voor morgen. The usual dus.
  zondag 5 januari 2020 @ 12:10:48 #63
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190887667
quote:
Lijkt mij een goed plan.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_190887678
quote:
11s.gif Op zondag 5 januari 2020 12:00 schreef sigme het volgende:
Viespeuken! Cola, sap en dat soort brrrrrrrrrr koop ik nóóit en zou ik onder koolhydraten scharen.
Waar dus nu (@:z80) brood, koek, pasta, rijst en aardappels in vallen.

Onder drank valt enkel bier en wijn, à ongeveer ¤3,30 per dag. Ik & lief elk 1 lekker biertje per dag dus.
Wat drink je dan zoal behalve zuivel, koffie en een lekker biertje/wijntje?

No pun intended trouwens.
Bedenk me net dat ik hier meestal ook weinig verder kom dan die 3 plus thee.
pi_190887689
Wat is hoofdelijk omslaan AX ? :D

Alles op 1 rekening en dan door iedereen delen?
  zondag 5 januari 2020 @ 12:13:23 #66
63722 z80
I fink you freaky
pi_190887695
Maandag ruzie maken met mijn Duitse bank. Die hebben bedacht dat je met een tan moet inloggen. En deze binnen 90 dagen elke keer wijzigen. Echter dit is wel aan gezet aan hun kant. Maar nu kan ik er niet meer in. Tijd voor een andere bank als dit niet uit kan. Stelletje kloojoos.
pi_190887700
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:31 schreef Blues het volgende:

[..]

Gaan jullie in de toekomst samenwonen?
Het staat niet op mijn planning voorlopig :s)
pi_190887708
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 12:12 schreef Blues het volgende:

Ja, en ik ben helemaal voor
pi_190887731
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 12:06 schreef AnneX het volgende:
Sigme is net zo “raar” als Selang :D met grafiekjes en excel. _O_
Veranderen ook zaken per kwartaal?
Ow.. nou moest ik dus eerst grafiekje maken voor andere tijden voordat ik iets nuttigs kan gaan doen! Ik hou het meestal maar beperkte tijd bij, meestal een maand of 3. Die gegevens heb ik van 2017 en 2018:

2017

2018

2019

De trend lijkt me helder :')
pi_190887770
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 12:11 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Wat drink je dan zoal behalve zuivel, koffie en een lekker biertje/wijntje?

No pun intended trouwens.
Bedenk me net dat ik hier meestal ook weinig verder kom dan die 3 plus thee.
Ik drink op werkdagen op kantoor 1 kop koffie, verder thee.

Thuis drink ik maar eens per week ofzo een glas melk. Eenmaal per week drink ik thee.
Overdag 1 kop espresso; op niet-kantoordagen ook 2 filterkoffie. 's Avonds een biertje, soms alcoholvrij pils. Verder drink ik enkel water.
  zondag 5 januari 2020 @ 12:22:59 #71
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190887809
quote:
11s.gif Op zondag 5 januari 2020 12:16 schreef sigme het volgende:

[..]

_O-
pi_190887812
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 12:12 schreef Blues het volgende:

Psies.

@Kaatje: is dit iets voor je naaimachine? https://love-sew.com/prod(...)M_23844121128240151_
pi_190887822
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2020 12:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik drink op werkdagen op kantoor 1 kop koffie, verder thee.

Thuis drink ik maar eens per week ofzo een glas melk. Eenmaal per week drink ik thee.
Overdag 1 kop espresso; op niet-kantoordagen ook 2 filterkoffie. 's Avonds een biertje, soms alcoholvrij pils. Verder drink ik enkel water.
Ik ontbijt altijd met cruesli in melk..
Verder veel koffie en bij mijn lief eigenlijk altijd thee.

En savonds graag een wijntje maar dat doe ik dan weer niet zo snel als ik alleen ben.. tenzij de fles al open is.
Anders in mn eentje soms een glaasje wodka of likeur.

Maar ik heb echt niks met frisdrank.
Enige zoete limonade hier in huis is de aanmaak limonade van dochterlief.
Waar ik weleens van drink... maar niet noemenswaardig veel.
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 12:28:33 #74
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190887864
quote:
11s.gif Op zondag 5 januari 2020 12:16 schreef sigme het volgende:

[..]

Ow.. nou moest ik dus eerst grafiekje maken voor andere tijden voordat ik iets nuttigs kan gaan doen! Ik hou het meestal maar beperkte tijd bij, meestal een maand of 3. Die gegevens heb ik van 2017 en 2018:

2017
[ afbeelding ]

2018
[ afbeelding ]

2019
[ afbeelding ]

Zonder het totaal te weten, niet heel nuttig, zo groot zijn de verschillen niet.

Zelf maar een (melk)koe gaan houden?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190887872
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 12:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zonder het totaal te weten, niet heel nuttig, zo groot zijn de verschillen niet.

Zelf maar een (melk)koe gaan houden?
Ik gok op varken :)
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 12:31:46 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190887894
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 12:29 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik gok op varken :)
Die geven niet zoveel melk
pi_190887936
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 12:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die geven niet zoveel melk
Nee maar verminderen wel de hoeveelheid geld die je uitgeeft aan vlees.
Dus in verhouding is er dan meer niet-vlees.
Dus ook meer zuivel.

Niet in je consumptiepatroon wel op je uitgavenpatroon
pi_190888015
quote:
^O^ Ik had zelf ook het plan om een hotel te boeken maar G’s werkrooster strooide roet in het eten -O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 12:44:18 #79
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190888029
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 12:35 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nee maar verminderen wel de hoeveelheid geld die je uitgeeft aan vlees.

Ik mis een kopje veevoer. Is geld dat je daar aan uitgeeft niet voor vlees? :+
pi_190888183
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 12:23 schreef AnneX het volgende:

[..]

Psies.

@:kaatje: is dit iets voor je naaimachine? https://love-sew.com/prod(...)M_23844121128240151_
Handig. Ik heb zoiets in mijn kledingkast geplakt in de hoop dat ik niet meer met een zwarte broek en een donkerblauw shirt op stap ga. Maar ik heb nog zo’n ding, maar eens gaan rommelen
pi_190888316
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 12:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik mis een kopje veevoer. Is geld dat je daar aan uitgeeft niet voor vlees? :+
Als het gaat om puur supermarktuitgaves.. niet :)
pi_190888319
Het dweilen is klaar. Nu moet de boel drogen, dus ik moet een uur buitenspelen.

Mijn staatje betreft enkel de huishoudpot. Er zijn natuurlijk kosten voor de dieren, die houdt mijn lief dus allemaal bij. Er zijn slachtkosten en vleesopbrengstkosten. Ik ben dan weer wel degene die bepaalt hoeveel ons vlees moet kosten bij verkoop om ervoor te zorgen dat we er geen geld op toe leggen, dus ik ken de getallen wel vrij aardig.

Melkkoetjes zijn geen optie. We hebben al eens koeien gehad; dat is niet voor herhaling vatbaar tenzij we de loterij winnen. Voor *melk* moet je trouwens nog weer een heleboel doen; de koe zal bevrucht moeten worden en een kalf krijgen, voordat ze melk geeft. Aangezien we een koe altijd als nuchter kalf zouden willen laten beginnen bij ons, zitten daar een hoeveel kosten aan daar word je akelig van. Kalf groot brengen, anderhalf jaar voeren, vaars laten dekken, negen maand drachtige vaars voeren, afkalven, nou joechei 1 litertje melk! En 1 koe is geen koe, dus er moeten 2 kalveren groot gebracht worden, om 1 koe te maken.

Tijd om de varkens hun middaghapje te gaan voeren. Voor wie het wil weten: een big vreet ¤1,- per dag. Voor het graan/biks etc, ze krijgen ook dagelijks twee kruiwagens gemaaid gras, dat kost niets..
pi_190888563
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:51 schreef sigme het volgende:

[..]

O+ Je bent ook wel een schatje hè! Dank voor het aanbod. Ik woon echt totáál uit de richting voor jou, ergens iets voorbij Assen :'). Maar vervoer is eigenlijk mijn minst grote probleem, ik heb allerlei mensen om me heen waarvan ik probleemloos een auto kan lenen. Maar bedankt voor het aanbod, echt heel lief!
Ah, ja dat is wel een 'beetje' om ja :D _O- (Wat heeft Barrel dan wel niet voor wereldreis gemaakt laatst? Pfoe!)

En geen punt!

Ik ga eens boodschappen doen. Gelijk een frisse neus halen.
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 13:30:12 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190888565
Melkkoeien lijkt me ook niets. Maar als ik de ruimte zou hebben nam ik een aantal Schotse hooglanders O+
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 13:33:36 #85
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190888603
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 12:13 schreef z80 het volgende:
Maandag ruzie maken met mijn Duitse bank. Die hebben bedacht dat je met een tan moet inloggen. En deze binnen 90 dagen elke keer wijzigen. Echter dit is wel aan gezet aan hun kant. Maar nu kan ik er niet meer in. Tijd voor een andere bank als dit niet uit kan. Stelletje kloojoos.
Gelukkig heb je in elke Duitse dorp nog wel een bank waar je iemand over de balie kunt trekken ;)
Ik zou niet weten waar ik tegenwoordig heen zou moeten als ik nog een rekening had bij de Rabo. Volgens mij hebben ze 't kantoor in Emmen ook verlaten. Of zitten ze er alleen nog in even weken bij volle maan op dinsdag en donderdag tussen 9 en 11.
  zondag 5 januari 2020 @ 13:41:30 #86
13783 Anthraxx
pi_190888697
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 13:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Gelukkig heb je in elke Duitse dorp nog wel een bank waar je iemand over de balie kunt trekken ;)
Ik zou niet weten waar ik tegenwoordig heen zou moeten als ik nog een rekening had bij de Rabo. Volgens mij hebben ze 't kantoor in Emmen ook verlaten. Of zitten ze er alleen nog in even weken bij volle maan op dinsdag en donderdag tussen 9 en 11.
Gewoon in Emmen van Maandag t/m Vrijdag. Je overdrijft graag? 8-)
pi_190888975
Druk bezig met het afbreken van de kerstbomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190888996
Oeh lekker cat :9

Wij hebben de kerstboom net bij de vuilnisbakken gegooid. Het is nu zo leeg. En saai ;(
pi_190889010
Ah...jij hebt de tony waar ik me rot naar heb gezocht voor @Tele6. Overal uitverkocht toen
pi_190889063
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:06 schreef Aure het volgende:

Wij hebben de kerstboom net bij de vuilnisbakken gegooid. Het is nu zo leeg. En saai ;(
Daarom begin ik klein en stel de grote boom uit tot dinsdag.
Kaalheid ;(

quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Ah...jij hebt de tony waar ik me rot naar heb gezocht voor @:Tele6. Overal uitverkocht toen
Wat jammer! Ik heb deze gekregen van een vriendin O+ En hij is erg lekker. Mint en puur blijft toch een fantastische combinatie.

Ik heb ook nog een Sint versie liggen. Melk met zeezout :9~
pi_190889120
Kamer geboekt op loopafstand w/
“In de 6 uur hiervoor heeft iemand een kamer geboekt” Borisz B-)

@Kaatje: zo’n lichtsnoer in de kast is ook hendig, ja.
pi_190889166
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:18 schreef AnneX het volgende:
Kamer geboekt op loopafstand w/
“In de 6 uur hiervoor heeft iemand een kamer geboekt” Borisz B-)

@:kaatje: zo’n lichtsnoer in de kast is ook hendig, ja.
Aftermeet in het hotel? :P
pi_190889211
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:23 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Aftermeet in het hotel? :P
And day after @ breakfast >:)
pi_190889324
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:06 schreef Aure het volgende:

Ik stond vanochtend te jubelen vanwege de ruimte nu de kerstboom gewieberd is :+
pi_190889332
De plankjes hangen, het ging heel soepel *O*
pi_190889345
Zo.

Gedaan: rondje met Mup, iedereen gevoerd, ontbijt, kerstmeuk opgeruimd, kattenbak schoongemaakt, plantjes verzorgd,was aangezet, 6 km Buurserzand gelopen, iedereen gevoederd, lunch in de pan. :7

Moet nog: lunch opeten :9 was ophangen. Eventueel stofzuigen en dweilen maar prolly not :')
pi_190889349
Iedereen in het Intercity hotel *O*
pi_190889370
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:38 schreef Lonaa het volgende:
Wel een gezellig idee
pi_190889374
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Wel een gezellig idee
Gezien iedereen 'op loopafstand' geboekt heeft, lijkt me dit ook het meest waarschijnlijk :D Volgens mij zit er verder nog 1 B&B in de binnenstad, maar dat is het wel zo een beetje. :D
pi_190889419
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:40 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Gezien iedereen 'op loopafstand' geboekt heeft, lijkt me dit ook het meest waarschijnlijk :D Volgens mij zit er verder nog 1 B&B in de binnenstad, maar dat is het wel zo een beetje. :D
Ik denk er nog even over na
pi_190889450
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:44 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik denk er nog even over na
Mwoah, op zich denk ik dat als we om half 6 reserveren je nog prima naar huis kan. :Y
pi_190889478
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:46 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mwoah, op zich denk ik dat als we om half 6 reserveren je nog prima naar huis kan. :Y
Ja, zeker met Z meerijden. Maar een miniweekendje weg, evt nog even naar Oldenzaal is ook wel leuk
pi_190889491
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:48 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ja, zeker met Z meerijden. Maar een miniweekendje weg, evt nog even naar Oldenzaal is ook wel leuk
Dat is natuurlijk ook waar. :D
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 15:11:54 #104
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190889756
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:38 schreef Lonaa het volgende:
Goed voor de roddels... Of gebruiken sommige mensen die wel om te slapen?
pi_190889772
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Goed voor de roddels... Of gebruiken sommige mensen die wel om te slapen?
Ik heb er nog nooit geslapen. :+ Ben er wel eens geweest, in de bar. :7
pi_190889784
Ik ben ook wel eens bij Rodenbach geweest. Niet in de bar. Ook niet geslapen. :+
pi_190890062
Een paar jaar geleden heb ik eens een paar rammenkoppen van de slager weer mee naar huis genomen, en begraven. Die heb ik nu weer opgegraven.
SPOILER: doodshoofden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder heb ik plasticvrije vetbollenhangdingen gemaakt.
SPOILER: huisvlijt
En gewandeld met de honden, inclusief overenthousiast jong logeerhondje.
SPOILER: brave honden
Tot zover het fotoverslag van mijn dag :D
  zondag 5 januari 2020 @ 15:37:57 #108
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_190890092
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:35 schreef sigme het volgende:
Een paar jaar geleden heb ik eens een paar rammenkoppen van de slager weer mee naar huis genomen, en begraven. Die heb ik nu weer opgegraven.
Wat tof :o
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_190890187
Model logeerhondje heeft een buurman ook. Het volwassen model.
Scharrelde met O&N gewoon rond buiten! 8)7
Buurman jaagt met hem.
  zondag 5 januari 2020 @ 16:06:10 #110
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_190890482
Wij liggen lekker op de bank. Alle klusjes zijn gedaan. 2/3 Van ons ligt zachtjes te snurken O+
Biatlon staan. We hoeven over een paar uur pas weer op te staan voor de broodjes hamburger. Trek in.
Spoilers!
pi_190890515
Oh man. Ik ben echt heel erg klaar met vandaag. Mensen. :r
  zondag 5 januari 2020 @ 16:11:03 #112
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_190890560
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 16:08 schreef Lonaa het volgende:
Oh man. Ik ben echt heel erg klaar met vandaag. Mensen. :r
Wat deden jouw mensen?

Wij hadden er net ook twee in huis. Gelukkig op dezelfde tijd afgesproken. Er was er zo een voor mij, een voor J. Blij toen ze weer weg waren.
Spoilers!
  zondag 5 januari 2020 @ 16:11:32 #113
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_190890565
quote:
Dat is gaaf ja. Mijn ex-man had schedels van koe, geit, hond, kat, verschillede vogels, ratten e.d maar de mooiste was een apenschedel..
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 5 januari 2020 @ 16:11:59 #114
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190890574
Net weer een aflevering gekeken van James May: our man in Japan. Briljant leuke reisserie.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 5 januari 2020 @ 16:12:30 #115
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_190890577
quote:
Wat heb je met dat vogelvoer gedaan? Misschien leuk voor in het vrije vogeltopic :)
Spoilers!
pi_190890592
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2020 16:11 schreef golfer het volgende:
Net weer een aflevering gekeken van James May: our man in Japan. Briljant leuke reisserie.
James May O+
pi_190890604
Best een lekker dagje. Wat tv gekeken. Hoorde dat bij m'n nichtje in Australië flink wat regen is gevallen.
Ander nichtje, dochter van broer en schoonzus is momenteel in Kuala Lumpur als Miss "geen idee" om Nederland te vertegenwoordigen. Grappig om eea te lezen op instagram en fb.

Eten is ook al klaar want gisteren was er veel over. Morgen eetclubje dus uitstellen gaat 'm ook niet worden. Makkelijk dus allemaal
  zondag 5 januari 2020 @ 16:14:32 #118
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190890606
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 16:13 schreef Lonaa het volgende:

James May O+
Leuke vent inderdaad, alleen zou ie een keer naar de kapper moeten gaan.
Poef.....gone! ©golfer
pi_190890631
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2020 16:14 schreef golfer het volgende:

[..]

Leuke vent inderdaad, alleen zou ie een keer naar de kapper moeten gaan.
nee joh! Dat vind ik juist onderdeel van zn charme. O+
  zondag 5 januari 2020 @ 16:21:52 #120
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190890722
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 16:16 schreef Lonaa het volgende:

Maakt hem echt jaren ouder, dat onverzorgde lange haar. :{
Poef.....gone! ©golfer
pi_190890759
Agh nee dat haar hoort bij hem.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_190890805
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 16:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Agh nee dat haar hoort bij hem.
En de foute overhemden.
pi_190890823
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 16:29 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En de foute overhemden.
Dat ook :Y
pi_190890875
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Ah...jij hebt de tony waar ik me rot naar heb gezocht voor @:Tele6. Overal uitverkocht toen
Die kreeg ik begin december van A en B, is echt heel lekker :9
pi_190890902
Echt... B-) ik kreeg een stem. Moi. _O-
Bedankt aan whoever. :* kweetnogwiehetwas.
JUB / FOK!verkiezingen 2019 - de uitslagen!
pi_190890931
Ik heb B geholpen om een stopcontact een paar cm omhoog te verplaatsen zodat er een kast onder past (een halve Billy). Het stopcontact zit op de muur en het gat dat in de muur zit waar de kabels uitkomen zit achter de kast, supermooi niks meer aan doen O-)

Het zelfgebakken brood was niet veel aan, want niet echt lekkere meelmix (wit met mout zodat het bruin lijkt). Er zal nog geëxperimenteerd moeten worden ^O^

[ Bericht 27% gewijzigd door Tele6 op 05-01-2020 16:45:38 ]
  zondag 5 januari 2020 @ 16:59:08 #127
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190891157
van der Valk Nieuwjaarsbrunch overleefd. Zoiets kost een halve dag:D

Daarna schoonouders rondrit gedaan met hun lijst Funda - voorkeuren als route
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 5 januari 2020 @ 17:10:47 #128
63722 z80
I fink you freaky
pi_190891316
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 13:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat valt tegen. Ik zal toch echt de stad in moeten. In de dorpen er om heen is alles weg. Incl de atm/pinautopmaat.
  zondag 5 januari 2020 @ 17:11:37 #129
63722 z80
I fink you freaky
pi_190891326
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
Druk bezig met het afbreken van de kerstbomen.

SPOILER
Ik wil wel even komen helpen :+ .
pi_190891352
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 16:16 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik ook. Vind 'm juist leuk zo.
pi_190891362
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 16:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij liggen lekker op de bank. Alle klusjes zijn gedaan. 2/3 Van ons ligt zachtjes te snurken O+
Biatlon staan. We hoeven over een paar uur pas weer op te staan voor de broodjes hamburger. Trek in.
Ik had na een fietstocht en lopen door de duinen ook ff een powernap op de bank nodig. Mét poes O+ Of we snurkten weet ik niet O~)
pi_190891369
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:46 schreef AnneX het volgende:
Model logeerhondje heeft een buurman ook. Het volwassen model.
Scharrelde met O&N gewoon rond buiten! 8)7
Buurman jaagt met hem.
Deze is inmiddels ruim een jaar oud, tot ieders verbazing is dit dus het eindformaat. Klein!
Heidewachtel ofwel Kleine Münsterlander heet het ras.
pi_190891381
Ik vind heidewachtels erg leuke honden. Net als Friese Stabij's :Y O+
pi_190891387
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 16:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wat heb je met dat vogelvoer gedaan? Misschien leuk voor in het vrije vogeltopic :)
Gemengd met vast frituurvet (dat even laten smelten). Ik zal eens kijken naar dat topic!
pi_190891410
quote:
Zo'n kop heeft een collega boven haar bank hangen _O- >:O
  zondag 5 januari 2020 @ 17:20:02 #136
13783 Anthraxx
pi_190891426
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 17:16 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind heidewachtels erg leuke honden. Net als Friese Stabij's :Y O+
Ik niet meer, sinds de laatste tijdens een hardloop rondje in mijn been hing. Vals kreng.
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 17:20:06 #137
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190891427
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 17:10 schreef z80 het volgende:

[..]

Dat valt tegen. Ik zal toch echt de stad in moeten. In de dorpen er om heen is alles weg. Incl de atm/pinautopmaat.
Dan zit je niet bij de Sparkasse en zeker niet bij de Volksbank. Of daar hebben ze flink gesaneerd, als ik even hier over de grens kijk:: Rütenbrock (2300) en Emmeln (3400) hebben beide.
  zondag 5 januari 2020 @ 17:21:02 #138
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190891440
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 17:20 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik niet meer, sinds de laatste tijdens een hardloop rondje in mijn been hing. Vals kreng.
Z’n kop heb je nu boven de bank hangen?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 5 januari 2020 @ 17:24:24 #139
63722 z80
I fink you freaky
pi_190891497
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 17:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dan zit je niet bij de Sparkasse en zeker niet bij de Volksbank. Of daar hebben ze flink gesaneerd, als ik even hier over de grens kijk:: Rütenbrock (2300) en Emmeln (3400) hebben beide.
Beide banken hebben een flinke snoeiactie gehad. Ook veel samenvoegingen van verschillende regio's. Vanaf de grens Millingen tot aan centrum Kleve is geen bank of atm meer te vinden.
Of er nog een bank in Kranenburg zit weet ik niet. Maar vanaf daar naar centrum Kleve zit ook niets meer. Een atm is er in Kranenburg nog wel te vinden.
pi_190891533
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 17:20 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Dat ligt niet per se aan het soort hond. Wel ruk.
pi_190891695
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 17:21 schreef fietsie het volgende:

[..]

Z’n kop heb je nu boven de bank hangen?
pi_190891749
Hamburger besteld #foreverfat. Duurt nog ruim een uur. Dikke boehoe #honger.
#hashtag.
  zondag 5 januari 2020 @ 17:43:21 #143
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190891784
Zoveel gegeten op buffet dat we avondmaal maar overslaan
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 17:45:06 #144
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_190891813
Bij Kippie in de aanbieding vijf kippenbouten voor 5,5e. Kortom Kip vanavond :9. Morgen ook trouwens. :+
En maak er wat wortel bij.
pi_190891840
Mijn Spaanse bank heeft ook iets verzonnen waardoor wij niet meer kunnen inloggen. Je kan erover bellen, zeggen ze. Maar ervaring leert dat zij geen Engels spreken, en wij onvoldoende Spaans voor een moeilijk telefoongesprek. Er moet wél geld naar de rekening overgemaakt worden, om a) de bank te kunnen betalen (paar tientjes per jaar) en b) om de Spaanse overheid de belasting te kunnen laten afschrijven (paar euro per jaar).
  zondag 5 januari 2020 @ 18:20:19 #146
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190892467
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 17:47 schreef sigme het volgende:
Mijn Spaanse bank heeft ook iets verzonnen waardoor wij niet meer kunnen inloggen. Je kan erover bellen, zeggen ze. Maar ervaring leert dat zij geen Engels spreken, en wij onvoldoende Spaans voor een moeilijk telefoongesprek. Er moet wél geld naar de rekening overgemaakt worden, om a) de bank te kunnen betalen (paar tientjes per jaar) en b) om de Spaanse overheid de belasting te kunnen laten afschrijven (paar euro per jaar).
Waarom zitten jullie bij een Spaanse bank?
Poef.....gone! ©golfer
pi_190892528
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 18:20 schreef golfer het volgende:

[..]

Waarom zitten jullie bij een Spaanse bank?
Dat moet, om de Spaanse belasting te betalen. We betalen een paar euro per jaar voor het onderhoud aan onverharde wegen.
pi_190893439
En de 84e variatie op Shakshuka, nu met zelfgebakken 🤪 tortillachips.
Opperdepop. :Y)
pi_190893485
Hier een restje van gisteren. Straks nog maar wat te eten verzinnen, was veel minder dan ik dacht.
pi_190894088
Ik maakte een linzenboerenkoolsalade die ik zelf nogal saai vond maar die gretig aftrek vond bij mijn huisgenoten. Vooral bij de kleine huisgenoot is dat tamelijk zeldzaam en dat ze het dan allebei graag eten helemaal :o Hoewel, de saaie soep lusten ze ook allebei graag. Ik zie een patroon :')
pi_190894322
Even een uurtje over het Spaanse landgoed van Sigme gedwaald ofwel topic gelezen. (8>
  zondag 5 januari 2020 @ 20:29:52 #153
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190894600
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 18:50 schreef AnneX het volgende:
Hierom golfer... K&W / sigme's olijfboomgaard deel 2 B-)
Aha, dat wist ik niet.
Kom nooit in K&W.
Poef.....gone! ©golfer
pi_190894747
Jullie weten dit vast! Ik ben mijn stippenbegonia aan het stekken. Er komen al miniwortels aan O+ maar wanneer kan ik die gaan planten? Hoe lang moeten die wortels ongeveer zijn? Het zijn nu echt nog maar kleine uitsteeksels van nog geen centimeter.
pi_190894996
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 20:35 schreef Aure het volgende:
Jullie weten dit vast! Ik ben mijn stippenbegonia aan het stekken. Er komen al miniwortels aan O+ maar wanneer kan ik die gaan planten? Hoe lang moeten die wortels ongeveer zijn? Het zijn nu echt nog maar kleine uitsteeksels van nog geen centimeter.
Geen idee, maar ik kreeg in een mailtje iets over goedhouden etc van planten. Mail kwam van intratuin
pi_190895110
Ja anders doe ik wel even een rondje Google, maar er zitten hier best wat plantmensen geloof ik :P
pi_190895142
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 20:50 schreef Aure het volgende:
Ja anders doe ik wel even een rondje Google, maar er zitten hier best wat plantmensen geloof ik :P
Als ik op internet lees zou ik ze wel iets langer laten worden. Hoeveel stekjes heb je? Deel in aarde deel nog niet een idee?
pi_190895196
quote:
Ik zou ingeven wachten tot ze wat groter zijn.
pi_190895280
quote:
'ze' zeggen een cm of 3. Maar ligt er ook een beetje aan hoeveel wortels het zijn en of ze al zijtakjes hebben. Soberso slaan ze wat minder snel aan want minder enzo.
pi_190895301
Ik heb wel planten, ik snap wel hoe ze in algemene zin werken, maar een specifieke plant in leven houden blijft lastig :')
Ik had aloë vera's gehad van een vriend die ze over had, netjes verpot naar grote potten verse grond, nu zijn er twee dood :{ in een soort groene soep veranderd. Ik vond ze al weinig wortels hebben, denk dat dat het probleem was. :s)
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 21:04:21 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190895443
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 17:43 schreef fietsie het volgende:
Zoveel gegeten op buffet dat we avondmaal maar overslaan
Da's altijd met het brunch buffet bij Toekan.

Dit is leuk speelgoed:

https://www.tractorfan.nl/picture/1329420/
pi_190895870
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 20:52 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Als ik op internet lees zou ik ze wel iets langer laten worden. Hoeveel stekjes heb je? Deel in aarde deel nog niet een idee?
Eentje maar nu. Met nog maar 3 miniwortels er aan, dus ik laat hem nog een tijdje in water staan :)
pi_190895904
@Blues:

...”We are very fortunate in North Queensland, no bushfires, plenty of rain & very green, However, they are the worst in our time in Australia, no end in sight. Something like 1400 houses lost & thousands of farm sheds etc & millions of kangaroos & koalas, birds etc. AWFUL... I’m sure the magnitude is incomprehensible to the rest of the world??” ...

Zojuist op de map gekeken en dan ziet het er anders uit.😳
pi_190895946
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 21:19 schreef Aure het volgende:

[..]

Eentje maar nu. Met nog maar 3 miniwortels er aan, dus ik laat hem nog een tijdje in water staan :)
Misschien voor de zekerheid nog wat stekjes kweken? Toen de plant die mijn vader 60 jaar geleden langzaam doodging heb ik er 3 stekjes van gehaald, die het nu goed doen.
pi_190896004
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 21:21 schreef AnneX het volgende:
@:Blues:

...”We are very fortunate in North Queensland, no bushfires, plenty of rain & very green, However, they are the worst in our time in Australia, no end in sight. Something like 1400 houses lost & thousands of farm sheds etc & millions of kangaroos & koalas, birds etc. AWFUL... I’m sure the magnitude is incomprehensible to the rest of the world??” ...

Zojuist op de map gekeken en dan ziet het er anders uit.😳
Afschuwelijk. Een van mijn andere nichtjes en mijn tante wonen in Brisbane, volgens de kaart zijn daar ook branden maar volgens zen niet. Dat geloof ik dus
  zondag 5 januari 2020 @ 21:31:33 #166
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_190896173
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 20:58 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb wel planten, ik snap wel hoe ze in algemene zin werken, maar een specifieke plant in leven houden blijft lastig :')
Ik had aloë vera's gehad van een vriend die ze over had, netjes verpot naar grote potten verse grond, nu zijn er twee dood :{ in een soort groene soep veranderd. Ik vond ze al weinig wortels hebben, denk dat dat het probleem was. :s)
Aloë vera vind ik ook maar moeilijke planten, het is al snel drama. Ik heb zopas m'n baby aloe vera's verpot maar ik vrees de ergste.
  zondag 5 januari 2020 @ 21:34:05 #167
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190896229
Aloe Vera verpot ik altijd "buitenom". De hele kluit in een grotere pot met buitenom wat verse grond, zonder de wortels te beschadigen.
  zondag 5 januari 2020 @ 21:57:16 #168
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_190896707
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 21:34 schreef fietsie het volgende:
Aloe Vera verpot ik altijd "buitenom". De hele kluit in een grotere pot met buitenom wat verse grond, zonder de wortels te beschadigen.
Dat doe ik ook met bijna al mijn planten. Maar geen een ander plant die ik heb is net zo dramatisch als aloë vera.
pi_190896907
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 21:24 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Afschuwelijk. Een van mijn andere nichtjes en mijn tante wonen in Brisbane, volgens de kaart zijn daar ook branden maar volgens zen niet. Dat geloof ik dus
Ik heb familie in de buurt van Melbourne wonen. Daar brandt het niet maar ze hebben wel last van de rook. En prijzen zich daarmee gelukkig.
pi_190896960
Ik ben gefascineerd door de interne klok van mijn kat :D

16.00 uur: mekkeren om eten
21.45 uur (Met hooguit een afwijking van een minuut of vijf): rondje tuin. Is me nooit zo opgevallen maar omdat ik nu wat dagen veel thuis ben zie ik al drie dagen dit patroon _O_
pi_190897086
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ben gefascineerd door de interne klok van mijn kat :D

16.00 uur: mekkeren om eten
21.45 uur (Met hooguit een afwijking van een minuut of vijf): rondje tuin. Is me nooit zo opgevallen maar omdat ik nu wat dagen veel thuis ben zie ik al drie dagen dit patroon _O_
Grappig he maar hier hetzelfde.
Zelfs de ligplekjes zijn bijna op het uur nauwkeurig vast te stellen _O-
  zondag 5 januari 2020 @ 22:17:17 #172
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_190897177
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:13 schreef Blues het volgende:

[..]

Ja :D
Van de stoel naar de bank naar de vensterbank, in een vast patroon.
Ze zitten altijd voor het raam als ik aan kom fietsen uit het werk O+
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_190897198
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:13 schreef Blues het volgende:

[..]

Ja!

Kater komt om 20.00 uur aan het voeteneind van de bank liggen. Overdag in de hangmat maar rond die tijd wordt die blijkbaar lava _O-

Nu zit poes naar me te loeren want ze weet dat ze binnenkort naar bed moet en daar heeft ze geen zin in. Tot de deur van haar slaapkamer vijf minuten op slot zit. Dan MOETMOETMOEEEEEET ze erin :|W
pi_190897723
Avonds ligt ze op de hocker.
Ergens midden in de nacht springt ze op bed tussen ons in.
Rond 11 uur eten.
Dan op de stoel in de kleine kamer slapen.
Rond 1500 restje eten dat in t bakje zat.
Beetje rondwandelen.
Beetje doezelen voor t raam op de rugleuning van t raam.
Bovenop g zitten als hij leest.
Beetje knabbelen.
Beetje rondwandelen.
Beetje voor t raam in de tuinkamer zitten kijken naar de vogeltjes. Of op mij wachten tot thuiskomst.
Beetje rondwandelen.
Beetje schooien tijdens t eten.
In de doos voor zich uitstaren.
Geborsteld willen worden dus languit in de kamer rollen.
Als de gordijnen dichtgaan op de rugleuning bank met je kop boven de verwarming. Poosje bij mij zitten om te eindigen op de hocker.

Cirkel is rond. :P
pi_190897762
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:38 schreef Blues het volgende:
Rond 11 uur eten.
Beetje rondwandelen.
Beetje knabbelen.
Beetje rondwandelen.
Beetje voor t raam in de tuinkamer zitten kijken naar de vogeltjes. Of op mij wachten tot thuiskomst.
Beetje rondwandelen.
Als de gordijnen dichtgaan op de rugleuning bank met je kop boven de verwarming. Poosje bij mij zitten om te eindigen op de hocker.

Ik ga dit ook eens in detail bijhouden ):O
pi_190897874
Ik zou dat voor Loebes best eens bij willen houden.. Alleen wanneer heb ik daar tijd voor.

Hij verplaats zich naar ons idee gemiddeld ieder half uur behalve na hele vermoeiende dagen. Ben best benieuwd of dat klopt.
pi_190897924
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik ga dit ook eens in detail bijhouden ):O
Dit is een vrije dag. Als ik werk hoort er ook nog wachten om 730 tot mijn bakje yoghurt op is @uitlikken :Y)
pi_190897964
Ik probeer mijn man om te halen om de maand februari eens vegetarisch te doen. Hij wil niet. En het is echt niet zo dat wij iedere dag vlees eten. Het lijkt mij wel leuk. Andere gerechten maken enzo.
pi_190898078
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:47 schreef Blues het volgende:

[..]

Dit is een vrije dag. Als ik werk hoort er ook nog wachten om 730 tot mijn bakje yoghurt op is @:uitlikken :Y)
Afwasmachinepoes O+
Die heb ik ook *O*
pi_190898079
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik probeer mijn man om te halen om de maand februari eens vegetarisch te doen. Hij wil niet. En het is echt niet zo dat wij iedere dag vlees eten. Het lijkt mij wel leuk. Andere gerechten maken enzo.
Sinds jaren - duh - eten wij hellofresh boxen iedere week.
En de vleesintake is beduidend verminderd. Hooguit 1-2 x week.
Met gedroogde en verse kruiden zegtie verbaasd dat het lekker smaakte.
Zo af en toe is er vleesch zoals de saté gister of de chinees.
Zelf heb ik een beetje weerstand zelfs, terwijl vroegûh een karbonade niet groot genoeg kon zijn.

#ministerie van voeding.
pi_190898138
Diva’s zijn heel verschillend, Nika ligt in het hangmandje van de krabpaal, alleen om ca 11 uur heeft ze wandeltijd ingepland, Elin is veel onrustiger, die ligt overal. ‘S nachts ligt ze meestal een tijdje bij mij op bed, en om 630 eist ze eten, luidkeels (verder maken ze beiden nauwelijks geluid).

Vegetarisch staat hier ook op de planning, vlees dat ik nog heb gaat op, maar ik ga geen voorraad meer in huis halen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 januari 2020 @ 22:59:38 #182
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_190898141
Van Bellefleur en Wiske kon ik het ook wel uittekenen.

Richting mijn nest :Z. Morgen na 2,5e week weer aan de slag. Ene kant jammer. Had nog wel meer leuke dingen willen doen :+. Aan de andere kant ben ik er klaar voor :). Goed uitgerust en kan er weer tegenaan.

Woensdag wel al weer wat leuks op de agenda. Jeep Von Swieden aka Japie van Zweden in combo met het KCO.
[*]Padding - Softly Bouncing (wereldpremière)
[*]Mahler - Adagio (uit 'Symfonie nr. 10 in Fis') (versie Willem Mengelberg uit 1924)
[*]Mahler - Purgatorio (uit 'Symfonie nr. 10 in Fis') (versie Willem Mengelberg uit 1924)
[*]Stravinsky - Le sacre du printemps, tableaux de la Russie païenne en deux parties

Tot de aanschaf van de kaartjes nooit van Martin Padding gehoord. :s).

Januari is sowieso een culturele maand met ook nog 2x Schouwburg.
  zondag 5 januari 2020 @ 22:59:39 #183
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898142
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Schrikkeljaar :{w
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_190899558
Poes heeft ook een redelijk vast ritme. De klok verzetten is dan ook problematisch.

Hier ook door HF veel meer vegetarische gerechten gaan eten. En meestal ook echt heel erg lekker :9
pi_190900361
Buurman werken. Hond blaffen. Wakker. }:|
pi_190900468
*kruipt uit kerstvakantiehol met milde kater en drie kilo extra*

Yo. O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_190900472
Serieus zin om twee weken aan topics terug te lezen! :9 Eens zien hoe ver ik kom tot men hier thuis wakker wordt. Günther heeft gisteren vier uur lang gezwommen, dus ik gok op uitslaap :)

Wat ga je verder zien in de schouwburg dan, @borisz? :)

@Thinkk-Pinkk Ben jij thuis degene die altijd kookt? Want dan is het toch makkelijk zat? Vega koken en als -ie er per se een speklap naast wil, zelf eentje laten bakken ^O^

[ Bericht 20% gewijzigd door minilot op 06-01-2020 06:24:56 ]
pi_190900482
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2020 05:00 schreef Lonaa het volgende:
Argh. Goeiemorgen dan maar. :*
pi_190900493
Wow @sigme, die doodskoppen! Gaaf zeg! O+ In de meeste gevallen wel wat kitsch om als decoratie in te zetten, maar wat kun je er verder nog mee? :)

[ Bericht 5% gewijzigd door minilot op 06-01-2020 06:28:50 ]
pi_190900549
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2020 05:00 schreef Lonaa het volgende:
Om die tijd werd Kind wakker. Ik was al wakker sinds 2 uur. Lange dag...
pi_190900583
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zou dat voor Loebes best eens bij willen houden.. Alleen wanneer heb ik daar tijd voor.

Hij verplaats zich naar ons idee gemiddeld ieder half uur behalve na hele vermoeiende dagen. Ben best benieuwd of dat klopt.
Je hebt van die halsbandjes die dat voor je kunnen doen :)
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 januari 2020 @ 07:03:06 #192
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_190900592
Mogge :W

We morgen weer aan de arbeid.

quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 05:51 schreef minilot het volgende:

Wat ga je verder zien in de schouwburg dan, @:Borisz? :)
Katinka Polderman en Ellen ten Damme :)
pi_190900604
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 06:42 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Om die tijd werd Kind wakker. Ik was al wakker sinds 2 uur. Lange dag...
Hmm hier een lief die heeeeeel zachtjes uit bed kroop.
Niet zachtjes genoeg dus :)

Katten waren weer extreem kroelig vannacht... dus niet echt lekker geslapen.
pi_190900661
Goedemorgen. Eerste werkdag, maar het voelt niet alsof we vakantie hebben gehad :') kind slaapt ook nog niet al te best sinds ie weer thuis is, dus wij lagen knus samen in bed en vriend lag in het logeerbed.
pi_190900662
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 06:15 schreef minilot het volgende:
Wow @:Sigme, die doodskoppen! Gaaf zeg! O+ In de meeste gevallen wel wat kitsch om als decoratie in te zetten, maar wat kun je er verder nog mee? :)
Welkom terug! Genoeg geviespeukt in het verlof?

Ik heb geen idee wat te doen met de koppen. Voor decoratieve kitsch zijn ze te geel en licht afstotelijk. Voorlopig staan ze in de moestuinkast, dus mogelijk bezorgen ze met in de lente nog een lichte hartaanval.
pi_190900686
Mini kennende heeft ze bijna 24/7 geviespeukt :P
pi_190900688
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:38 schreef Blues het volgende:
Rond 11 uur eten.
Beetje rondwandelen.
Beetje knabbelen.
Beetje rondwandelen.
Beetje rondwandelen.

Wat een leventje hebben katten toch ook he O+
pi_190900766
Ik ben alweer ruim een week aan het werk maar vandaag zal het toch wel wat anders zijn in de trein qua sardientjes -O-
pi_190900772
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 07:27 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Wat een leventje hebben katten toch ook he O+
:D Ze is wel veel minder actief dan een tijdje geleden, maar ja ze is 15.5 dan mag 't.
Ah, yoghurtbakje uitgelikt, we kunnen :W
pi_190900782
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:59 schreef borisz het volgende:
Van Bellefleur en Wiske kon ik het ook wel uittekenen.

Richting mijn nest :Z. Morgen na 2,5e week weer aan de slag. Ene kant jammer. Had nog wel meer leuke dingen willen doen :+. Aan de andere kant ben ik er klaar voor :). Goed uitgerust en kan er weer tegenaan.

Woensdag wel al weer wat leuks op de agenda. Jeep Von Swieden aka Japie van Zweden in combo met het KCO.
[*]Padding - Softly Bouncing (wereldpremière)
[*]Mahler - Adagio (uit 'Symfonie nr. 10 in Fis') (versie Willem Mengelberg uit 1924)
[*]Mahler - Purgatorio (uit 'Symfonie nr. 10 in Fis') (versie Willem Mengelberg uit 1924)
[*]Stravinsky - Le sacre du printemps, tableaux de la Russie païenne en deux parties

Tot de aanschaf van de kaartjes nooit van Martin Padding gehoord. :s).

Januari is sowieso een culturele maand met ook nog 2x Schouwburg.
Oh leuk! Ik ken Padding ook niet.
pi_190900939
Trein rijdt stapvoets; herten op en naast het spoor gesignaleerd >:O >:O
pi_190901132
Ik ben wel weer naar bed gegaan. Bleek het mis te hebben, want toen ik net weer in slaap viel (ik denk 6 uur) ging de buurman werken wat ik hoorde de scooter en sloeg de hond weer aan. :') Dus wat Mup nou de eerste keer had, i dunno.
pi_190901160
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2020 08:44 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben wel weer naar bed gegaan. Bleek het mis te hebben, want toen ik net weer in slaap viel (ik denk 6 uur) ging de buurman werken wat ik hoorde de scooter en sloeg de hond weer aan. :') Dus wat Mup nou de eerste keer had, i dunno.
Hmm hier een poezendame die midden in de nacht ineens onbedaarlijk ging zitten miauwen.
Normaal als je dan dr naam roept is het klaar... maar deze keer niet.

En dan weet ik toch weer dat abessijnen stiekem soms net mini oosterse korthaartjes zijn _O-
pi_190901175
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 08:49 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hmm hier een poezendame die midden in de nacht ineens onbedaarlijk ging zitten miauwen.
Normaal als je dan dr naam roept is het klaar... maar deze keer niet.

En dan weet ik toch weer dat abessijnen stiekem soms net mini oosterse korthaartjes zijn _O-
Ja, in mijn Bengaal zit ook oosters, I feel you. :')

Mijn issue is dat ik slecht in slaap, dus als ik dan wakker wordt om 5 uur is inslapen vet lastig. Maar wel meh. 3x wakker geweest vannacht dusvoel me wel redelijk verrot. Koffie.
pi_190901184
Goedemorgen!
Op 6 januari naar kantoor fietsen zonder handschoenen aan :o . Da's wel eens wat anders geweest.

Het lijkt erop dat de helft van de collega's zwaar verkouden is. Dat virusje zal nu wel rond gaan en volgende week zal dan de andere helft verkouden zijn.
pi_190901190
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 08:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Goedemorgen!
Op 6 januari naar kantoor fietsen zonder handschoenen aan :o . Da's wel eens wat anders geweest.

Het lijkt erop dat de helft van de collega's zwaar verkouden is. Dat virusje zal nu wel rond gaan en volgende week zal dan de andere helft verkouden zijn.
Ja, bizar he? Hond moest om 5 uur ook plassen, stond op blote voeten in een badjas in de tuin. Fris aan de voeten, maar dat was het dan ook wel. :o

Het virusje is hardnekkig, ik heb nog steeds gele klodders. Vanaf kerst. }:|
pi_190901203
Ik kreeg hier al weer klachten (van de buitenlandse collega's) dat het zo idioot was dat je hier bij een verkoudheid geen antibiotica krijgt. Ten eerste...kan ik toch niets aan doen, ten tweede, je weet toch dat dat niet helpt, ten derde steeds ab is helemaal niet slim
pi_190901226
Abby mauwt want ze heeft net gepoept. Dat moet je vertellen. :Y Geldt ook voor eten, meestal.
pi_190901234
@sigme Afdoende wel ja, afgezien van die hinderlijke feestdagen vol familieverplichtingen natuurlijk. :7 Pic van de koppen in de moestuinkast? :D

@Aure, ik gun jullie volgende winter echt de meest chille kerstvakantie die maar mogelijk is. :* Kus voor de Jipster!
pi_190901237
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2020 09:00 schreef Lonaa het volgende:
Abby mauwt want ze heeft net gepoept. Dat moet je vertellen. :Y Geldt ook voor eten, meestal.
Herkenbaar, miauw, gevolgd door een soort grom, hollend uit de kattenbak.
pi_190901259
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 09:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Herkenbaar, miauw, gevolgd door een soort grom, hollend uit de kattenbak.
Deze mauwt pas buiten de kattenbak terwijl ze parmantig door de woonkamer loopt.
pi_190901288
Huisdier hier zegt "Mama, poep" of "Mama, plakpoep" al naar gelang de consistentie. Handig voor mentale voorbereiding opvoorbereiding. :')

Vanavond ditteh:
http://www.thesugarhit.co(...)sed-red-cabbage.html
Geroosterde aardappelparten uit de oven erbij en zo'n Vivera kaasschnitzel waar iedereen altijd zo over loopt te joecheien. Nooit gegeten, zal me benieuwen :)

Enfin, kapperwaarts! :W (Niet voor mezelf)
pi_190901308
Oh ja @Vanyel De geklopte feta met groene appel werd genegeerd ten gunste van kipspiesjes en gehaktballetjes dus ik at na nieuwjaars nog twee dagen geklopte feta met groene appel en dat was helemaal niet erg O+
pi_190901326
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 09:10 schreef minilot het volgende:
Oh ja @:Vanyel De geklopte feta met groene appel werd genegeerd ten gunste van kipspiesjes en gehaktballetjes dus ik at na nieuwjaars nog twee dagen geklopte feta met groene appel en dat was helemaal niet erg O+
Zonder appel was het ook lekker. Flatgenoten vonden het ook maar exotisch _O- des te meer voor mij
pi_190901487
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2020 08:51 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, in mijn Bengaal zit ook oosters, I feel you. :')

Mijn issue is dat ik slecht in slaap, dus als ik dan wakker wordt om 5 uur is inslapen vet lastig. Maar wel meh. 3x wakker geweest vannacht dusvoel me wel redelijk verrot. Koffie.

Elk piekje... was dezelfde kater die op een ander plekje wilde kroelen... had me duidelijk gemist in de vakantie.
(Ik kon overdag ook al geen stap zetten zonder dat ie mee ging)

SPOILER
pi_190901547
Blij met mijn stille katten :D
Poepen is hier voor alle bewoners een privé aangelegenheid :{w

Mails op het werk doorgenomen. Een van de eerste: waar kunnen we je negatieve saldo feestdagenverlof mee aanvullen? (Ik had meer opgenomen dan ik saldo had).
Potje aangewezen met daarbij de opmerking dat ze beter zorgen dat het overzicht van 2020 eerder klopt dan dat van 2019: dat was pas in mei definitief (zonder dat erbij stond dat het concept was), toen ik alles al had ingevuld voor dat jaar.

Gelukkig nieuwjaar }:|
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 januari 2020 @ 10:03:35 #217
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_190901665

Het einde van de kerstboom op kantoor.
pi_190901683
Dat een soort treurwilg geworden
pi_190901691
quote:
10s.gif Op maandag 6 januari 2020 10:03 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]

Het einde van de kerstboom op kantoor.
Vergeet de piek niet.
  maandag 6 januari 2020 @ 10:07:57 #220
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_190901704
Ik mis mijn vakantie.
Spoilers!
pi_190901727
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 10:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik mis mijn vakantie.
Ik ook ;(
pi_190901730
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 10:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik mis mijn vakantie.
Ik de mijne ook
pi_190901740
stiekem ben ik wel blij dat de vakantie over is en het normale ritme weer begonnen is...
pi_190901757
Wat zouden jullie doen? Binnenkort feestje van vriendin in Keulen. Die had aangegeven slaapplaats voor me te hebben. Vandaag besloten om ipv met een aantal mensen daar te slapen (onrustig, etc), een hotel te boeken. Ik geef dat aan, laat zij in een keer weten voor mij en nog 3 andere mensen een appartement te hebben geboekt. Ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo chil, want dat betekent denk ik een bed te delen met iemand (die ik wel ken, maar toch), en alsnog onrust en niet op mezelf. Maar ja, zij heeft het al geboekt (zonder te overleggen...). Vind het maar lastig....
pi_190901767
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 10:13 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat zouden jullie doen? Binnenkort feestje van vriendin in Keulen. Die had aangegeven slaapplaats voor me te hebben. Vandaag besloten om ipv met een aantal mensen daar te slapen (onrustig, etc), een hotel te boeken. Ik geef dat aan, laat zij in een keer weten voor mij en nog 3 andere mensen een appartement te hebben geboekt. Ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo chil, want dat betekent denk ik een bed te delen met iemand (die ik wel ken, maar toch), en alsnog onrust en niet op mezelf. Maar ja, zij heeft het al geboekt (zonder te overleggen...). Vind het maar lastig....
Je hebt d;r gezegd dat je niet met andere wil slapen want onrust en dan boekt ze iets voor je waarbij je met anderen moet slapen? Dat is gek.
pi_190901773
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2020 10:15 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Je hebt d;r gezegd dat je niet met andere wil slapen want onrust en dan boekt ze iets voor je waarbij je met anderen moet slapen? Dat is gek.
nee, ik heb dat niet zo gezegd, en ik had haar vanmorgen verteld dat ik een hotel ging boeken, en zij had blijkbaar gister wat geboekt..
pi_190901778
Ja lastig zeg. Misschien toch aangeven dat je liever naar een hotel gaat (geen idee wat ik zou doen, lieve vrede enzo)
pi_190901782
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 10:16 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

nee, ik heb dat niet zo gezegd, en ik had haar vanmorgen verteld dat ik een hotel ging boeken, en zij had blijkbaar gister wat geboekt..
Ik zou het d'r gewoon uitleggen en doen waar je je goed bij voelt. :Y
pi_190901961
quote:
Weet je al precies hie het zit met dat appartement?

Appartementen hebben nog weleens meer dan 1 slaapkamer

(En misschien valt het mee.. anders kun je altijd nog zeggen dat dit niet jouw idee was en dat je het niet fijn vind. )

“Goh.. hie zit dat met dat appartement want het idee was eigenlijk dat ik gewoon echt even persoonlijke ruimte zou hebben”

Kun je altijd nog zeggen dat het voor jou niet werkt zo. Zonder meteen herrie in de tent te hebben.
pi_190901979
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 10:36 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Weet je al precies hie het zit met dat appartement?

Appartementen hebben nog weleens meer dan 1 slaapkamer

(En misschien valt het mee.. anders kun je altijd nog zeggen dat dit niet jouw idee was en dat je het niet fijn vind. )
Nee, weet niet precies hoe het zit. Maar, ga er niet vanuit dat het een 4-kamer appartement is, neem aan 2 kamers. Dus minstens delen met 1 andere persoon...
pi_190901996
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 08:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Goedemorgen!

Hier ook, gesnotter en gedoe rondom mij :B GA WEG JULLIE!
pi_190902007
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 10:37 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nee, weet niet precies hoe het zit. Maar, ga er niet vanuit dat het een 4-kamer appartement is, neem aan 2 kamers. Dus minstens delen met 1 andere persoon...
Even onsubtiel informeren dus.
Kun je meteen zeggen “want ik bedoelde dus....”

Zou bij een vriendin moeten kunnen toch?
Zonder meteen ondankbaar en lastig te zijn.

Bed delen lijkt me sowieso niks tenzij ik dat zelf besloten heb dat dat wel kan.
Niet omdat iemand anders het practisch lijkt.
pi_190902150
quote:
Zeggen dat je dat ontzettend aardig van haar vindt maar dat je zelf inmiddels al geboekt hebt ergens.
  maandag 6 januari 2020 @ 11:01:18 #234
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190902193
Eerste werkdag. Wat een gedoe met dat handjesgejengel. Gelukkig geen zoeners-organisatie.
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2020 @ 11:03:04 #235
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_190902212
quote:
7s.gif Op maandag 6 januari 2020 10:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Zeggen dat je dat ontzettend aardig van haar vindt maar dat je zelf inmiddels al geboekt hebt ergens.
Waarom liegen. Je kunt toch gewoon zeggen waar het op staat.
  maandag 6 januari 2020 @ 11:09:42 #236
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190902270
Lastig Jäger!
Ik deel zelf heel makkelijk het bed met iemand anders van dezelfde sex .. met een man lijkt het me toch wat lastiger..

En als ik de persoon ken waarmee.ik een bed deel is het wat mij betreft ook geen issue. En wellicht is er ook een kamer met 2 1-persoonsbedden (meestal wel in een 4 persoons appartement)

Wat ik wel fijn zou vinden is een plekje waar ik ook even alleen kan zijn.. even mezelf terug kan trekken en even in mijn eigen ei kan kruipen..

Gaat het om het samen in een bed slapen of om rust pakken.. zeker omdat je nu even een weekendje (?) Zonder man en kids bent?
  Moderator maandag 6 januari 2020 @ 11:18:36 #237
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190902384
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2020 11:03 schreef Kreator het volgende:

[..]

Waarom liegen. Je kunt toch gewoon zeggen waar het op staat.
Als je daadwerkelijk boekt is het geen liegen.
  maandag 6 januari 2020 @ 11:20:03 #238
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190902410
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 11:09 schreef Barreltje het volgende:
Lastig Jäger!
Ik deel zelf heel makkelijk het bed met iemand anders van dezelfde sex .. met een man lijkt het me toch wat lastiger..

Anno 2020 kan dit niet meer he; sexes bestaan niet meer enzo. Dit soort uitspraken zijn echt niet meer te tolereren hoor....
pi_190902417
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 11:09 schreef Barreltje het volgende:
Lastig Jäger!

En als ik de persoon ken waarmee.ik een bed deel is het wat mij betreft ook geen issue. En wellicht is er ook een kamer met 2 1-persoonsbedden (meestal wel in een 4 persoons appartement)

Wat ik wel fijn zou vinden is een plekje waar ik ook even alleen kan zijn.. even mezelf terug kan trekken en even in mijn eigen ei kan kruipen..

Gaat het om het samen in een bed slapen of om rust pakken.. zeker omdat je nu even een weekendje (?) Zonder man en kids bent?
Beiden. Ik ben niet zo'n goede slaper, en een kamer delen met iemand is daarbij niet heel erg helpend. Daarnaast vind ik het inderdaad fijn om eens rustig alleen te zijn. Ik denk dat ik dat ook gewoon ga aangeven. Daarnaast, hoe lief bedoeld ook had ze ook wel even kunnen overleggen voordat ze zomaar een airbnb boekte...
pi_190902936
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 09:08 schreef minilot het volgende:
Huisdier hier zegt "Mama, poep" of "Mama, plakpoep" al naar gelang de consistentie. Handig voor mentale voorbereiding opvoorbereiding. :')

Vanavond ditteh:
http://www.thesugarhit.co(...)sed-red-cabbage.html
Geroosterde aardappelparten uit de oven erbij en zo'n Vivera kaasschnitzel waar iedereen altijd zo over loopt te joecheien. Nooit gegeten, zal me benieuwen :)

Enfin, kapperwaarts! :W (Niet voor mezelf)
is lekker, voor vega :P. Er zit niet zo'n rare soja laag in.
Is gewoon vegetarische (witte) kaas met een laag gemalen cornflakes eromheen.
Eet er wel altijd 2, een is wel erg weinig.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  maandag 6 januari 2020 @ 12:15:57 #241
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190903204
quote:
7s.gif Op maandag 6 januari 2020 10:55 schreef sigme het volgende:

Plus dat je dat graag vooraf had willen weten en het niet fijn vindt dat iemand ongevraagd voor jou iets gaat boeken.

/man
Poef.....gone! ©golfer
pi_190903370
Direct en eerlijk zijn werkt het beste.
/ook geleerd, maar blijft lastig/pleaser :')
pi_190903416
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 10:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik de mijne ook
Ik mis J. vooral.
*pruil*
pi_190903460
quote:
Ik zou dat geloof ik niet zo lastig vinden. Als iemand zoiets zonder enig overleg voor me zou boeken en het zou iets zijn dat me niet beviel, dan zou ik geen enkele verplichting voelen om erin mee te gaan, vriend/vriendin of niet. Gewoon duidelijk laten weten wat je wel of niet wilt en waarom is bijna altijd het beste in bijna elke situatie :)
pi_190903493
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 11:56 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

is lekker, voor vega :P. Er zit niet zo'n rare soja laag in.
Is gewoon vegetarische (witte) kaas met een laag gemalen cornflakes eromheen.
Eet er wel altijd 2, een is wel erg weinig.
Ha, ik had net meteen al twee dozen gekocht voordat ik dit las! :D :Y)
  Moderator maandag 6 januari 2020 @ 12:49:03 #246
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190903543
Interessante visie van deze diëtist :)

https://www.zuivelengezon(...)deficient-deugdieet/
pi_190903554
quote:
6s.gif Op maandag 6 januari 2020 11:20 schreef fietsie het volgende:

[..]

Anno 2020 kan dit niet meer he; sexes bestaan niet meer enzo. Dit soort uitspraken zijn echt niet meer te tolereren hoor....
Jawel hoor, sekse is gewoon biologisch vastgelegd. Dat bestaat onomstotelijk. Over gender is een hoop te doen, maar dat is dus niet hetzelfde ;)
  maandag 6 januari 2020 @ 12:50:58 #248
13783 Anthraxx
pi_190903565
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 12:49 schreef derLudolf het volgende:
Interessante visie van deze diëtist :)

https://www.zuivelengezon(...)deficient-deugdieet/
Jammer dat ze meteen mensen die iets proberen te veranderen aan milieu bestempelt met deugen (‘deugdieet').
  Moderator maandag 6 januari 2020 @ 12:56:06 #249
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190903620
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 12:50 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Jammer dat ze meteen mensen die iets proberen te veranderen aan milieu bestempelt met deugen (‘deugdieet').
Klopt, titel is dan weer beetje om te scoren. Maar op zich vond ik het wel een interessante visie :)
pi_190903681
Hoi :W welkom terug minilot *O*

[ Bericht 66% gewijzigd door BobbyMcGee op 06-01-2020 13:16:12 ]
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2020 @ 13:10:17 #251
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_190903799
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 11:20 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Beiden. Ik ben niet zo'n goede slaper, en een kamer delen met iemand is daarbij niet heel erg helpend. Daarnaast vind ik het inderdaad fijn om eens rustig alleen te zijn. Ik denk dat ik dat ook gewoon ga aangeven. Daarnaast, hoe lief bedoeld ook had ze ook wel even kunnen overleggen voordat ze zomaar een airbnb boekte...
Als je dit gewoon zo zegt, is er niks aan de hand. Als er drama komt is het ook geen goede vriendin.
  maandag 6 januari 2020 @ 13:22:02 #252
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190903956
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:01 schreef BobbyMcGee het volgende:
Hoi :W welkom terug minilot *O*

Verkeerde account? :+
pi_190904064
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:10 schreef Kreator het volgende:

[..]

Als je dit gewoon zo zegt, is er niks aan de hand. Als er drama komt is het ook geen goede vriendin.
Precies :Y
pi_190904066
Ha die Bobby! *O*
pi_190904099
Even snel restje paella naar binnen werken. :9 Dan fysio/sport.
pi_190904164
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 12:43 schreef minilot het volgende:

[..]

Ha, ik had net meteen al twee dozen gekocht voordat ik dit las! :D :Y)
^O^

Heb je nog 2 weken terug gelezen?
pi_190904174
Wat zit er zoal in je paella, @Lonaa - de rijst daargelaten? :)
pi_190904176
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:42 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

^O^

Heb je nog 2 weken terug gelezen?
Ben eraan bezig. :) Straks weer verder, bij middagdutjestijd. :+
pi_190904180
Jagar; je hebt aangegeven een hotel te boeken. Dan had ze dit eerst met je moeten overleggen voor ze iets anders deed. Misschien had je die kamer al geboekt en dan?
Geeft niet om aan te geven. Moeilijk slapen heeft ze vast begrip voor. Zeg ik op werk ook gewoon en dat zijn niet eens vrienden (behalve 1 dan).
pi_190904254
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:43 schreef minilot het volgende:
Wat zit er zoal in je paella, @:Lonaa - de rijst daargelaten? :)
Hier in niet zoveel boeiends (meer), alleen chorizo. erwtjes en zoete puntpaprika. Van het weekend zaten er ook nog garnalen en kip in :9
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2020 @ 13:54:43 #261
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_190904274
Volgens mij kan ik de Seat Leon Ultimate op m'n buik schrijven. Hij is in 2020 ineens 1000 euro duurder en ik zat al op de grens van wat mocht. :/
pi_190904276
quote:
9s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:54 schreef Kreator het volgende:
Volgens mij kan ik de Seat Leon Ultimate op m'n buik schrijven. Hij is in 2020 ineens 1000 euro duurder en ik zat al op de grens van wat mocht. :/
Minder opties?
  maandag 6 januari 2020 @ 13:55:40 #263
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190904280
quote:
9s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:54 schreef Kreator het volgende:
Andere kleur? Scheelt soms tot wel 1500 ?
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2020 @ 13:58:30 #264
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_190904304
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:55 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Minder opties?
Kan niet.

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:55 schreef fietsie het volgende:

[..]

Andere kleur? Scheelt soms tot wel 1500 ?
Scheelt 900 euro. Maar dan issie een soort poeproodbruin.
pi_190904314
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:58 schreef Kreator het volgende:

[..]

Kan niet.
[..]

jonge, het is een auto. Als hij je van A naar B brengt is het toch goed? Wat maakt het jouw uit als hij poeproodbruin is? (Foto?)
  maandag 6 januari 2020 @ 14:00:16 #266
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190904318
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:58 schreef Kreator het volgende:

[..]

Kan niet.
[..]

Hoef je nog maar 101,- te vinden.
pi_190904325
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 14:00 schreef fietsie het volgende:

[..]

rechterbuitenspiegel eraf halen. Klaar.
  maandag 6 januari 2020 @ 14:01:59 #268
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190904334
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2020 14:00 schreef Lonaa het volgende:

[..]

rechterbuitenspiegel eraf halen. Klaar.
't Is een sportief model; die hebben überhaupt geen spiegels (en richtingaanwijzers) :P
pi_190904347
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 09:10 schreef minilot het volgende:
Oh ja @:Vanyel De geklopte feta met groene appel werd genegeerd ten gunste van kipspiesjes en gehaktballetjes dus ik at na nieuwjaars nog twee dagen geklopte feta met groene appel en dat was helemaal niet erg O+
Meer fans O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_190904351
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:52 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Hier in niet zoveel boeiends (meer), alleen chorizo. erwtjes en zoete puntpaprika. Van het weekend zaten er ook nog garnalen en kip in :9
Hehe @ de goeie dingen er al uit gegeten :)
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2020 @ 14:04:29 #271
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_190904353
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:59 schreef Jag�rtrut het volgende:
jonge, het is een auto. Als hij je van A naar B brengt is het toch goed?
...nee. ik vind het wel belangrijk. Ik zit 10 tot 20 uur per week in de auto en ik wil dan iets leuks. Ieder z'n ding.
pi_190904364
Zelf het verschil bijleggen een optie, Krea - of vind je 'm dat nou ook weer niet waard? :)
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2020 @ 14:07:32 #273
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_190904387
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 14:00 schreef fietsie het volgende:

[..]

Even gezocht. Dat ding is bij elkaar 1000 euro te duur. Verf in een andere kleur kost 600. Dus dat komt dan gewoon niet uit. Helaas.

Verder zoeken...

Baal enorm. ik had een fijne auto en ik krijg nu echt minder auto voor hetzelfde geld. :{.
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2020 @ 14:08:47 #274
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_190904402
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 14:05 schreef minilot het volgende:
Zelf het verschil bijleggen een optie, Krea - of vind je 'm dat nou ook weer niet waard? :)
Ik betaal al 62,50 per maand bovenop mijn bijtelling. Dan nog een keer 1000 wegtikken vind ik wat veel van het goede. Dan zoek ik wel een ander model.
  maandag 6 januari 2020 @ 14:09:37 #275
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190904413
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2020 14:07 schreef Kreator het volgende:

[..]

Even gezocht. Dat ding is bij elkaar 1000 euro te duur. Verf in een andere kleur kost 600. Dus dat komt dan gewoon niet uit. Helaas.

Verder zoeken...

Baal enorm. ik had een fijne auto en ik krijg nu echt minder auto voor hetzelfde geld. :{.
Peugeot 508 GT-line?
pi_190904419
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:59 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

jonge, het is een auto. Als hij je van A naar B brengt is het toch goed? Wat maakt het jouw uit als hij poeproodbruin is? (Foto?)
Tsja, dat geldt natuurlijk voor álles waar je je geld aan uit zou willen geven. Een bruin brood, een zak appels en wat kiloknaller-gehakt leveren genoeg brandstof voor een week, drie ouwe badjassen over elkaar aantrekken is momenteel warm genoeg om mee de straat op te gaan - ieder z'n prioriteiten in waar je meer dan de absolute ondergrens aan wilt uitgeven, toch?
pi_190904431
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2020 14:08 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik betaal al 62,50 per maand bovenop mijn bijtelling. Dan nog een keer 1000 wegtikken vind ik wat veel van het goede. Dan zoek ik wel een ander model.
Snap wel dat dat wat te gortig is, ja. Balen!
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2020 @ 14:17:16 #278
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_190904491
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 14:09 schreef fietsie het volgende:

[..]

Peugeot 508 GT-line?
Is geen VAG. Mag niet.
pi_190904634
Jammer, peugeot = O+
pi_190904658
In mijn lunchpauze een vintage ribrokkie gescoord met bruine knopen O+ O+ Zo flieft op! En dat hing gewoon buiten te roepen :Y _O_
  maandag 6 januari 2020 @ 14:35:34 #281
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190904722
En een e-208?

Of de mg van Lucky?

Geen idee wat je budget en smaak is :+
  maandag 6 januari 2020 @ 14:36:47 #282
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190904733
Ik hou er echt van om.nu in de trein te zitten.. niet te druk.. vooral scholieren +studenten die al hun "avonturen" met elkaar zitten te bespreken.. ahh.. vroegah... O+
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2020 @ 14:37:50 #283
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_190904744
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 14:35 schreef Barreltje het volgende:
En een e-208?

Of de mg van Lucky?

Geen idee wat je budget en smaak is :+
Audio, Volkswagen, Seat of Skoda. Geen andere opties. Mag niet.

Budget 33,550.

Eis: dsg, geen stationwagon.

Wensen: duizenden.
  maandag 6 januari 2020 @ 14:38:34 #284
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190904753
Dsg :?
pi_190904769
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 14:30 schreef Blues het volgende:
In mijn lunchpauze een vintage ribrokkie gescoord met bruine knopen O+ O+ Zo flieft op! En dat hing gewoon buiten te roepen :Y _O_
Dit vergt een piccie! *O*
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2020 @ 14:40:39 #286
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_190904775
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 14:38 schreef Barreltje het volgende:
Dsg :?
Automaat.
  maandag 6 januari 2020 @ 14:45:53 #287
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190904820
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2020 14:40 schreef Kreator het volgende:

[..]

Automaat.
Maakt dat een auto niet ook meteen duurder? Als in handgeschakelde is vaak 5k goedkoper? Of hoeveel scheelt dat eigenlijk?
  maandag 6 januari 2020 @ 14:51:49 #288
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190904869
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 14:45 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Maakt dat een auto niet ook meteen duurder? Als in handgeschakelde is vaak 5k goedkoper? Of hoeveel scheelt dat eigenlijk?
Dat is langzaamaan aan het verdwijnen; nu vaak nog wel alleen bij zwaardere motoren.
Maar er zijn ook al modellen die gewoon standaard een automaat hebben.
  maandag 6 januari 2020 @ 14:52:38 #289
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190904876
Lekker bezig om draadjesvlees te maken voor morgen. Kan het uuuuurenlang sudderen.
Vandaag wordt het zelfgemaakte saté van kippendij, die nu in de marinade ligt te zwemmen.
Poef.....gone! ©golfer
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2020 @ 14:54:38 #290
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_190904894
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 14:45 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Het scheelt denk ik 2/3k op het moment. Maar dat komt dan ook omdat je automtisch een grotere motor krijgt omdat ze DSG niet op kleinere motoren (meer) doen.

Ik ga wel weer opnieuw zoeken. Het is lastig op het moment omdat er binnenkort een nieuwe Golf, een nieuwe Octavia en een nieuwe Leon komen. Precies de 3 auto's waar ik eventueel interesse in zou hebben. Dus eigenlijk ben ik 6 maanden te vroeg aangereden. :').
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2020 @ 14:55:51 #291
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_190904909
Verder wou ik dat ik een paar maanden oude 2e hands mocht leasen. Dan koos ik een A3 limousine met opties. ;(.

Goed. Genoeg gezeurd. Op naar de volgende.
  maandag 6 januari 2020 @ 15:01:25 #292
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190904956
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2020 14:54 schreef Kreator het volgende:

[..]

Het scheelt denk ik 2/3k op het moment. Maar dat komt dan ook omdat je automtisch een grotere motor krijgt omdat ze DSG niet op kleinere motoren (meer) doen.

Ik ga wel weer opnieuw zoeken. Het is lastig op het moment omdat er binnenkort een nieuwe Golf, een nieuwe Octavia en een nieuwe Leon komen. Precies de 3 auto's waar ik eventueel interesse in zou hebben. Dus eigenlijk ben ik 6 maanden te vroeg aangereden. :').
Dit iets?
https://www.pondealer.nl/(...)e-golf-e-dition-2020
Poef.....gone! ©golfer
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2020 @ 15:03:48 #293
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_190904972
quote:
Ik heb geen eigen parkeerplaats, dus ook geen lader. Anders was dat wel een optie.

Een range van ongeveer 200km is me eigenlijk ook gewoon te weinig voor dagelijks gebruik.
  maandag 6 januari 2020 @ 15:04:41 #294
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190904978
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2020 15:03 schreef Kreator het volgende:

Ik heb geen eigen parkeerplaats, dus ook geen lader. Anders was dat wel een optie.
Is dat niet te regelen? Zo'n lader en parkeerplek?
Poef.....gone! ©golfer
pi_190904993
SPOILER
maar dan in het zwart :P
  maandag 6 januari 2020 @ 15:07:41 #296
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190905001
In het kader van het milieubeleid van Enschede:
https://www.enschede.nl/a(...)d/openbare-laadpalen
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 6 januari 2020 @ 15:09:33 #297
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190905010
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 15:06 schreef Blues het volgende:
SPOILER
maar dan in het zwart :P
Krijg ik dat meisje er bij? :9~
Poef.....gone! ©golfer
pi_190905012
quote:
12s.gif Op maandag 6 januari 2020 15:09 schreef golfer het volgende:

[..]

Krijg ik dat meisje er bij? :9~
Tuuk :9
  Official ESF Kreviewer maandag 6 januari 2020 @ 15:10:11 #299
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_190905014
quote:
3s.gif Op maandag 6 januari 2020 15:07 schreef golfer het volgende:
In het kader van het milieubeleid van Enschede:
https://www.enschede.nl/a(...)d/openbare-laadpalen
Zie ook edit. :P

Als je een beetje doorrijdt haal je ongeveer 125km op een volle lading. Dat schiet niet op. Zeer zuinig rijden (Waarom zou ik dit willen) en dan max 200.
Enkele reis naar mijn werk is vaak al 185km
  maandag 6 januari 2020 @ 15:15:00 #300
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190905057
quote:
3s.gif Op maandag 6 januari 2020 15:10 schreef Kreator het volgende:

[..]

Zie ook edit. :P

Als je een beetje doorrijdt haal je ongeveer 125km op een volle lading. Dat schiet niet op. Zeer zuinig rijden (Waarom zou ik dit willen) en dan max 200.
Enkele reis naar mijn werk is vaak al 185km
Dat, en door de gemeente georganiseerde palendingen zijn over het algemeen niet persoonsgebonden.

Echt ideaal, een laadpaal " in de omgeving " die dan dus niet iedere werkdag lang genoeg beschikbaar is na thuiskomst.
  maandag 6 januari 2020 @ 15:16:37 #301
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190905070
plop
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')