abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 9 januari 2020 @ 15:20:35 #51
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_190950141
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 15:13 schreef Windwalker88 het volgende:

[..]

Paddo's waren ineens ook zonder enige reden verboden
Daar kun je de gristelijke gribussen voor aankijken. Die idioot die in een volle psychose van het dak is gesprongen is toen aangegrepen om ze te verbieden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_190950380
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 15:19 schreef Discombobulate het volgende:

Om te kijken hoe groot het effect is t.o.v. de andere twee groepen en bijvoorbeeld om aan te tonen of er een significant verschil is (dwz dat de gegevens die je verzameld heb bij de andere twee groepen niet per ongeluk willekeurig kunnen zijn). Ik weet de details niet precies, maar het eerste wat een wetenschapper zal vragen bij deze studie is: waarom heb je geen positieve controle gebruikt.

Hoe dan ook, wetenschap is niet altijd perfect dus wel prima studie.
De effecten van alcohol op het brein zijn al lang en breed aangetoond.

Nu hebben ze de effecten van degenen die dachten alcohol te drinken breed kunnen documenteren en vergelijken met degenen die dachten dat ze tonic dronken. Sommigen waren zo "dronken" dat ze braakten.
  donderdag 9 januari 2020 @ 16:43:21 #53
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_190951125
Alcohol is een groot probleem voor sommige mensen. Maar lang niet voor alle mensen.

Ik verwacht dat het nu tijd is voor de alcoholhaters om de proefballonnetjes vaker op te laten, onthutsende cijfers publiceren, etc. en na verloop van tijd gooit de overheid de accijnzen steeds verder omhoog om de staatskas verder te vullen.

Jammer voor hen dat ze het niet kunnen koppelen aan een 'probleem' als de climate change of stikstof, want dan kan opeens alles verboden worden.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_190951194
Het zou ook wel wat vreemd zijn als de directeur van Stichting Alcohol Preventie zou gaan pleiten voor het verlagen van accijnzen op alcohol of iets dergelijks.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 9 januari 2020 @ 16:52:03 #55
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_190951214
Het probleem van roken is dat anderen ongewenst meeroken. Dat heb je bij alcohol niet. Lijkt me dan ook totale waanzin zo'n campagne. Maar ja zeiken dat kunnen we in Nederland toch wel. Vooral zo doorgaan..
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_190951281
Haha, en al die mensen mij voor gek verklaren toen ik dit aankaarte een paar jaar geleden :')
  donderdag 9 januari 2020 @ 16:58:12 #57
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_190951305
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 16:52 schreef PzKpfw het volgende:
Het probleem van roken is dat anderen ongewenst meeroken. Dat heb je bij alcohol niet. Lijkt me dan ook totale waanzin zo'n campagne. Maar ja zeiken dat kunnen we in Nederland toch wel. Vooral zo doorgaan..
De argumenten zullen zijn dat er een x aantal verkeersslachtoffers vallen door alcomobilisten, zoveel slachtoffers gewond raken door alcoholgerelateerde vechtpartijen, mishandelingen van echtgenotes en kinderen door alcoholische vaders etc.

Met name de maatschappelijke schade dus.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 9 januari 2020 @ 17:02:28 #58
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_190951356
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 16:58 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

De argumenten zullen zijn dat er een x aantal verkeersslachtoffers vallen door alcomobilisten, zoveel slachtoffers gewond raken door alcoholgerelateerde vechtpartijen, mishandelingen van echtgenotes en kinderen door alcoholische vaders etc.

Met name de maatschappelijke schade dus.
Omdat een paar mensen zich niet kunnen inhouden moet het maar voor iedereen verboden worden... totale waanzin. Gelukkig is Duitsland nabij.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 9 januari 2020 @ 17:06:00 #59
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_190951388
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2020 17:02 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Omdat een paar mensen zich niet kunnen inhouden moet het maar voor iedereen verboden worden... totale waanzin. Gelukkig is Duitsland nabij.
Dat werkt toch hetzelfde met drugs? Een handjevol halve zolen die zich in de nesten werken tegenover tig duizend mensen die ieder weekend probleemloos een lijntje of pilletje wegtikken.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_190951692
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 16:52 schreef PzKpfw het volgende:
Het probleem van roken is dat anderen ongewenst meeroken. Dat heb je bij alcohol niet. Lijkt me dan ook totale waanzin zo'n campagne. Maar ja zeiken dat kunnen we in Nederland toch wel. Vooral zo doorgaan..
Bij het stoken van alcohol komen er ook giftige dampen in de lucht en al helemaal als dat stoken van alcohol op grote schaal gebeurt. Maar schijnbaar wil jij daar wel van meeroken?
  donderdag 9 januari 2020 @ 17:40:26 #61
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_190951760
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 17:35 schreef torentje het volgende:

[..]

Bij het stoken van alcohol komen er ook giftige dampen in de lucht en al helemaal als dat stoken van alcohol op grote schaal gebeurt. Maar schijnbaar wil jij daar wel van meeroken?
Ja want je zit ook met je neus aan de schoorsteen :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_190952154
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 17:40 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Ja want je zit ook met je neus aan de schoorsteen :')
Toch is dat produceren van alcohol en het fijnstof en uitlaatgassen producerend gemotoriseerd verkeer veel schadelijker voor de mensheid als het meeroken bij tabaksrokers.
pi_190952468
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 18:17 schreef torentje het volgende:

[..]

Toch is dat produceren van alcohol en het fijnstof en uitlaatgassen producerend gemotoriseerd verkeer veel schadelijker voor de mensheid als het meeroken bij tabaksrokers.
Sterker nog, ondanks een bijna eindeloze reeks onderzoeken is het bewijs voor de schadelijkheid van meeroken niet geleverd. Uiteindelijk heeft onze belangenverstrengelde gezondheidsraad maar besloten om met een selectie van onderzoeken te gaan goochelen om toch wat te hebben. Ook is een verdrag ondertekend waarin staat dat het feitelijk zo is, en verdragen gaan boven de wet en de rechters moeten er wat mee.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_190952600
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 18:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Sterker nog, ondanks een bijna eindeloze reeks onderzoeken is het bewijs voor de schadelijkheid van meeroken niet geleverd. Uiteindelijk heeft onze belangenverstrengelde gezondheidsraad maar besloten om met een selectie van onderzoeken te gaan goochelen om toch wat te hebben. Ook is een verdrag ondertekend waarin staat dat het feitelijk zo is, en verdragen gaan boven de wet en de rechters moeten er wat mee.
Welnee, die schadelijke effecten zijn genoegzaam bekend. Net als bij de effecten van zelf roken heeft de tabaksindustrie er natuurlijk alles aan gedaan om weer een rookgordijn op te werpen. Zie bijvoorbeeld deze publicatie:
https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/CIRCULATIONAHA.107.715888
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_190952668
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 18:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Welnee, die schadelijke effecten zijn genoegzaam bekend.
Dat was precies het argument van de gezondheidsraad om slechts 13 van een bijna eindeloze reeks onderzoeken mee te nemen in hun 'analyse'.

quote:
Net als bij de effecten van zelf roken heeft de tabaksindustrie er natuurlijk alles aan gedaan om weer een rookgordijn op te werpen. Zie bijvoorbeeld deze publicatie:
https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/CIRCULATIONAHA.107.715888
Je hebt een industrie die probeerde aan te tonen dat meeroken niet schadelijk is en je hebt een veel grotere industrie die moest en zou aantonen dat meeroken schadelijk was. Die verschillen niet van aard en wijze van onderzoeken. Toen dat nogal stroef ging, om het zacht uit te drukken, zijn ze overgeschakeld op doen alsof de schadelijkheid bewezen was, en dat had wel succes.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_190952800
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat was precies het argument van de gezondheidsraad om slechts 13 van een bijna eindeloze reeks onderzoeken mee te nemen in hun 'analyse'.
[..]

Je hebt een industrie die probeerde aan te tonen dat meeroken niet schadelijk is en je hebt een veel grotere industrie die moest en zou aantonen dat meeroken schadelijk was. Die verschillen niet van aard en wijze van onderzoeken. Toen dat nogal stroef ging, om het zacht uit te drukken, zijn ze overgeschakeld op doen alsof de schadelijkheid bewezen was, en dat had wel succes.
Ah ja de mythische "industrie die wil dat moest aantonen dat meeroken schadelijk is". Vertel eens welke industrie is dit concreet? En wijs eens aan welk onderzoek die industrie allemaal sponsort.
Er is overigens een prima reden om industrieën als de tabaksindustrie, de farmacotherapeutische industrie, de olie-industrie en ga zo maar door te wantrouwen. Die hebben namelijk een zeer direct financieel belang bij een bepaalde uitkomst.

Ik ben verder niet zo geïnteresseerd in de Gezondheidsraad, maar wel in interessante meta-analyses die aantonen dat meeroken geen enkel schadelijk effect zou hebben.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_190952984
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 19:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ah ja de mythische "industrie die wil dat moest aantonen dat meeroken schadelijk is". Vertel eens welke industrie is dit concreet? En wijs eens aan welk onderzoek die industrie allemaal sponsort.
Er is overigens een prima reden om industrieën als de tabaksindustrie, de farmacotherapeutische industrie, de olie-industrie en ga zo maar door te wantrouwen. Die hebben namelijk een zeer direct financieel belang bij een bepaalde uitkomst.
Alleen al uit het aantal pogingen om de schadelijkheid van meeroken te bewijzen/met een onderzoek te komen dat via de media die indruk wekt kun je afleiden dat er ook heel veel mensen en instellingen een belang hebben bij een andere uitkomst.

Het zou naief zijn om te doen alsof dat belang slechts bestaat in een gezondere bevolking, en dat geen geld oplevert.

quote:
Ik ben verder niet zo geïnteresseerd in de Gezondheidsraad, maar wel in interessante meta-analyses die aantonen dat meeroken geen enkel schadelijk effect zou hebben.
Die zijn er ook niet. Het verband is doorgaans te zwak voor een significante correlatie, dus dan moet je creatief zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 9 januari 2020 @ 19:18:23 #68
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_190953080
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 18:17 schreef torentje het volgende:

[..]

Toch is dat produceren van alcohol en het fijnstof en uitlaatgassen producerend gemotoriseerd verkeer veel schadelijker voor de mensheid als het meeroken bij tabaksrokers.
Ja vast. En wat heeft het verkeer er ineens mee te maken?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_190953131
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Alleen al uit het aantal pogingen om de schadelijkheid van meeroken te bewijzen/met een onderzoek te komen dat via de media die indruk wekt kun je afleiden dat er ook heel veel mensen en instellingen een belang hebben bij een andere uitkomst.

Het zou naief zijn om te doen alsof dat belang slechts bestaat in een gezondere bevolking, en dat geen geld oplevert.
Ik zie vooral veel vaag BNW-geneuzel, geen concrete verwijzingen naar onderzoeken waarbij duidelijk conflicterende belangen zouden zijn om aan te tonen dat meeroken schadelijk zou kunnen voor de gezondheid.

quote:
[..]

Die zijn er ook niet. Het verband is doorgaans te zwak voor een significante correlatie, dus dan moet je creatief zijn.
Ehm, als het effect te zwak is voor een significante correlatie, dan zouden er juist meta-analyses moeten zijn met dergelijke uitkomsten. Hier heb je echter een review die het tegenovergestelde in de meta-analyses ziet en ook de literatuur over de achterliggende mechanismen reviewt:
https://www.ahajournals.o(...)lationaha.104.492215
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_190953221
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 19:18 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Ja vast. En wat heeft het verkeer er ineens mee te maken?
De alcoholhoudende dranken moeten toch naar de slijterijen of winkels of supermarkten gebracht worden? En de klanten moeten toch hun alcoholhoudende dranken ophalen bij de een of andere slijterij of winkel of supermarkt? Dat zorgt dus voor veel gemotoriseerd verkeer, want ik zal beslist iets vergeten hebben.
  donderdag 9 januari 2020 @ 19:39:50 #71
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_190953419
quote:
De eerste noodzakelijke maatregel is om de prijs van alcohol te verhogen. Schadelijke producten moeten niet te goedkoop zijn. De tweede maatregel is: verminder het aantal verkooppunten. Haal alcohol uit de supermarkt en geef de slijter het alleenrecht om drank te verkopen. Supermarkten fungeren nu als een drankwalhalla, ook voor kinderen en jongeren.
Over walhalla gesproken... Een dergelijk model wordt al jaren gevolgd in Noorwegen en Zweden, en daar slaan mensen nog altijd (of misschien juist wel) aan het binge-drinken wanneer ze maar de kans krijgen.
pi_190953573
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 19:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zie vooral veel vaag BNW-geneuzel, geen concrete verwijzingen naar onderzoeken waarbij duidelijk conflicterende belangen zouden zijn om aan te tonen dat meeroken schadelijk zou kunnen voor de gezondheid.
Wat wil je nou beweren dan, dat al financiers van die onderzoeken en onderzoekers die niet van de tabaksindustrie zijn neutraal staan tegenover de mogelijke uitkomst? Ze worden gedaan vanuit een campagne tegen het roken.

En dan komen daar nog eens de financiele belangen bij. Mensen die 'te vroeg' doodgaan aan het roken leveren een stuk minder omzet op dan hoogbejaardheid. Dat zijn bedragen waar de tabaksindustrie niet aan kan tippen. Zou dat dan helemaal niet meespelen? Ik denk dat het aan jou is om een complottheorie te verzinnen waar op magische wijze het geld er niet toe doet.

quote:
Ehm, als het effect te zwak is voor een significante correlatie, dan zouden er juist meta-analyses moeten zijn met dergelijke uitkomsten. Hier heb je echter een review die het tegenovergestelde in de meta-analyses ziet en ook de literatuur over de achterliggende mechanismen reviewt:
https://www.ahajournals.o(...)lationaha.104.492215
Ik ga de lange discussie van meer dan 10 jaar geleden hier niet overdoen. Ik ging ervan uit dat er een verband was tussen meeroken en bijvoorbeeld longkanker maar wilde weten hoe sterk dat verband was. Toen kwamen mensen met het ene na het andere onderzoek aankakken zonder significante correlatie, tientallen zijn er voorbij gekomen. Het hele idee van meerook als carcinogeen bleek zelfs onstaan te zijn door wetenschappelijke fraude door de EPA, die vond dat de maat voor significantie wel even aangepast kon worden voor het doel. Dan was er ook nog een heel grootschalig onderzoek door de WHO dat onderin de la verdween

Dan weet ik wel ongeveer hoe de vlag erbij hangt. Het moest en zou.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 9 januari 2020 @ 20:30:20 #73
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_190954352
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 19:29 schreef torentje het volgende:

[..]

De alcoholhoudende dranken moeten toch naar de slijterijen of winkels of supermarkten gebracht worden? En de klanten moeten toch hun alcoholhoudende dranken ophalen bij de een of andere slijterij of winkel of supermarkt? Dat zorgt dus voor veel gemotoriseerd verkeer, want ik zal beslist iets vergeten hebben.
Tuurlijk jongen als we zo gaan rekenen... Heb je dan ook enig idee hoeveel diesel er verstookt moet worden om een windmolen aan het draaien te krijgen?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_190954549
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 20:30 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Tuurlijk jongen als we zo gaan rekenen... Heb je dan ook enig idee hoeveel diesel er verstookt moet worden om een windmolen aan het draaien te krijgen?
De alcoholindustrie wil dus niet dat iemand het gehele plaatje toont van de overlast die ze veroorzaken?
  donderdag 9 januari 2020 @ 20:39:13 #75
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_190954570
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 20:38 schreef torentje het volgende:

[..]

De alcoholindustrie wil dus niet dat iemand het gehele plaatje toont van de overlast die ze veroorzaken?
Ben ik de CEO van een dergelijk bedrijf?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_190955004
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 20:39 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Ben ik de CEO van een dergelijk bedrijf?
Jij zei toch dat je geen overlast hebt van de alcoholliefhebbers-en producenten? Ik toonde slechts aan dat jij evenals velen daar wel overlast van hebt. Ten overvloede, ze hakten hele bossen om en stelden veel medemensen te werk in kolenmijnen om te kunnen genieten van alcoholhoudende dranken.
  donderdag 9 januari 2020 @ 20:58:50 #77
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_190955033
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 20:57 schreef torentje het volgende:

[..]

Jij zei toch dat je geen overlast hebt van de alcoholliefhebbers-en producenten? Ik toonde slechts aan dat jij evenals velen daar wel overlast van hebt. Ten overvloede, ze hakten hele bossen om en stelden veel medemensen te werk in kolenmijnen om te kunnen genieten van alcoholhoudende dranken.
Ik heb er helemaal geen overlast van, vul geen dingen voor anderen in!
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_190956200
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 19:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat wil je nou beweren dan, dat al financiers van die onderzoeken en onderzoekers die niet van de tabaksindustrie zijn neutraal staan tegenover de mogelijke uitkomst? Ze worden gedaan vanuit een campagne tegen het roken.

En dan komen daar nog eens de financiele belangen bij. Mensen die 'te vroeg' doodgaan aan het roken leveren een stuk minder omzet op dan hoogbejaardheid. Dat zijn bedragen waar de tabaksindustrie niet aan kan tippen. Zou dat dan helemaal niet meespelen? Ik denk dat het aan jou is om een complottheorie te verzinnen waar op magische wijze het geld er niet toe doet.
Ja BNW-meuk dus. Vage claims over de waarde van mensen die gezond oud worden en ongesubstantieerde insinuaties over mensen die daar baat bij zouden hebben die zogenaamd onderzoek zouden financieren en doen.


quote:
[..]

Ik ga de lange discussie van meer dan 10 jaar geleden hier niet overdoen. Ik ging ervan uit dat er een verband was tussen meeroken en bijvoorbeeld longkanker maar wilde weten hoe sterk dat verband was. Toen kwamen mensen met het ene na het andere onderzoek aankakken zonder significante correlatie, tientallen zijn er voorbij gekomen. Het hele idee van meerook als carcinogeen bleek zelfs onstaan te zijn door wetenschappelijke fraude door de EPA, die vond dat de maat voor significantie wel even aangepast kon worden voor het doel. Dan was er ook nog een heel grootschalig onderzoek door de WHO dat onderin de la verdween

Dan weet ik wel ongeveer hoe de vlag erbij hangt. Het moest en zou.
Dit gaat gewoon over cardiovasculaire aandoeningen met legio onderzoeken en meta analyses van die onderzoeken die duidelijk wijzen op de effecten. Het bewijs is overduidelijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 9 januari 2020 @ 21:54:15 #79
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_190956315
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 21:48 schreef Monolith het volgende:
Het bewijs is overduidelijk.
Nou, kom maar met je bewijs dan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_190956331
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2020 21:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nou, kom maar met je bewijs dan.
Misschien even teruglezen voordat je binnen komt walsen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_190956349
Als dit zo doorgaat storten we ons volgas in een nieuwe Wereldoorlog of enorme depressie.
Zwakke maatschappij.
Vakman pur sang
pi_190956393
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 17:35 schreef torentje het volgende:

[..]

Bij het stoken van alcohol komen er ook giftige dampen in de lucht en al helemaal als dat stoken van alcohol op grote schaal gebeurt. Maar schijnbaar wil jij daar wel van meeroken?
Misschien moet jij maar in zo'n plastic bubbel door het leven gaan :')
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 januari 2020 @ 21:59:07 #83
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190956420
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 16:56 schreef Redbullkid het volgende:
Haha, en al die mensen mij voor gek verklaren toen ik dit aankaarte een paar jaar geleden :')
Dat zie je nu ook weer terug met het vuurwerkverbod. Als je dan zegt dat over een paar maanden dan X of Y aan de beurt is wordt je weggezet als aansteller of hoor je "dit is anders, zo snel zal dat niet lopen".

Eerst vuurwerk, daarna is alcohol aan de beurt, vlees en BBQ staan ook hoog op het lijstje.
pi_190956450
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 21:59 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat zie je nu ook weer terug met het vuurwerkverbod. Als je dan zegt dat over een paar maanden dan X of Y aan de beurt is wordt je weggezet als aansteller of hoor je "dit is anders, zo snel zal dat niet lopen".

Eerst vuurwerk, daarna is alcohol aan de beurt, vlees en BBQ staan ook hoog op het lijstje.
Daarna werken langer dan 20 uur, meedoen in het verkeer, sport en seks.
Vakman pur sang
pi_190956465
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 21:59 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat zie je nu ook weer terug met het vuurwerkverbod. Als je dan zegt dat over een paar maanden dan X of Y aan de beurt is wordt je weggezet als aansteller of hoor je "dit is anders, zo snel zal dat niet lopen".

Eerst vuurwerk, daarna is alcohol aan de beurt, vlees en BBQ staan ook hoog op het lijstje.
Suiker daar nog ergens tussen gok ik. Wellicht dat vliegen en in je eentje autorijden ook nog ergens bij zullen komen, al is dat dan niet per se op je 'gezondheid' gericht.
pi_190956477
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Daarna werken langer dan 20 uur, meedoen in het verkeer, sport en seks.
_O- Werken langer dan 20u... De overheid zou het prachtig vinden als we naar een 60-urige werkweek zouden gaan. Ze geven geen fuck om je gezondheid, alleen om het geld.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 januari 2020 @ 22:02:22 #87
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190956483
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 19:29 schreef torentje het volgende:

[..]

De alcoholhoudende dranken moeten toch naar de slijterijen of winkels of supermarkten gebracht worden? En de klanten moeten toch hun alcoholhoudende dranken ophalen bij de een of andere slijterij of winkel of supermarkt? Dat zorgt dus voor veel gemotoriseerd verkeer, want ik zal beslist iets vergeten hebben.
Ja, en tabak verschijnt altijd uit het niets in de winkels of komt uit de kraan bij jou? Je kraamt echt belachelijk veel onzin uit om een punt te maken die je niet eens kan maken.
pi_190956536
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 21:59 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat zie je nu ook weer terug met het vuurwerkverbod. Als je dan zegt dat over een paar maanden dan X of Y aan de beurt is wordt je weggezet als aansteller of hoor je "dit is anders, zo snel zal dat niet lopen".

Eerst vuurwerk, daarna is alcohol aan de beurt, vlees en BBQ staan ook hoog op het lijstje.
En waarom is het nou precies zo schokkend dat de directeur van STAP ontmoedigende maatregelen wil. Is het ook schokkend dat de bond tegen vloeken dat vloeken op tv wil censureren bijvoorbeeld?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 januari 2020 @ 22:14:48 #89
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190956729
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

En waarom is het nou precies zo schokkend dat de directeur van STAP ontmoedigende maatregelen wil. Is het ook schokkend dat de bond tegen vloeken dat vloeken op tv wil censureren bijvoorbeeld?
Ja, in beide gevallen vind ik het schokkend, omdat een kleine groep mensen weer een keer voor een grote groep mensen iets wil bepalen.

Als ik geen gevloek wil horen op TV zet ik een andere zender, film of serie op. Als ik het niet erg vind om gevloek te horen moet ik het ook gewoon kunnen opzetten.

Als ik een zoet drankje wil halen in de supermarkt moet ik dat gewoon kunnen doen, gewoon met suiker, zonder dat ik gedwongen word om een drankje met één of andere vaag zoetmiddelen te kopen.

Als ik een biertje wil drinken moet ik dat gewoon kunnen kopen, zonder dat ik door 1001 hoepels moet springen of naar het buitenland moet rijden, omdat het hier belachelijk duur is gemaakt als ontmoedigingsbeleid.

Als ik een siervuurwerkpot wil afsteken, moet ik dat gewoon kunnen, zonder dat ik naar het buitenland moet rijden om het te kopen.

etc. etc.

Snap serieus niet dat er mensen zijn die gelukkig worden van dit soort verboden en regels. Er komt gewoon geen einde aan. Laat mensen ook gewoon vrij om fouten te maken.
pi_190956749
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

En waarom is het nou precies zo schokkend dat de directeur van STAP ontmoedigende maatregelen wil. Is het ook schokkend dat de bond tegen vloeken dat vloeken op tv wil censureren bijvoorbeeld?
Omdat die mafkees zich niet moet bemoeien met dingen die mensen zelf wel kunnen bepalen.
Vakman pur sang
  donderdag 9 januari 2020 @ 22:16:24 #91
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190956761
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Omdat die mafkees zich niet moet bemoeien met dingen die mensen zelf wel kunnen bepalen.
Iedereen heeft zijn alcoholgebruik inderdaad prima in bedwang. Het is zoeken naar tegenvoorbeelden.
pi_190956789
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:16 schreef VoMy het volgende:

[..]

Iedereen heeft zijn alcoholgebruik inderdaad prima in bedwang. Het is zoeken naar tegenvoorbeelden.
In jouw omgeving misschien?
Er zijn ook mensen die overmatig masturberen zullen we dan de tissues maar verbieden?
Vakman pur sang
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 januari 2020 @ 22:19:48 #93
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190956823
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:16 schreef VoMy het volgende:

[..]

Iedereen heeft zijn alcoholgebruik inderdaad prima in bedwang. Het is zoeken naar tegenvoorbeelden.
Nee, tuurlijk heeft niet iedereen zijn of haar alcoholgebruik prima in bedwang, maar moet ik er voor boeten omdat Pietje, Hansje of Ali teveel drinkt? Ik snap die logica echt niet.

Denk je dat Pietje geen biertjes meer gaat kopen als het alleen nog maar bij een slijterij te halen is? Denk je dat alcoholverslaafde Hansje opeens niet meer gaat drinken omdat een biertje nu opeens ¤5 kost? Tuurlijk gaat hij wel door met zuipen. Hij is namelijk verslaafd! Hij zal waarschijnlijk voor veel meer overlast gaan zorgen dan eerst, want hij heeft namelijk nog veel meer geld nodig om zijn verslaving bij te benen.

Het is allemaal zo kortzichtig als het maar kan.
pi_190956835
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:16 schreef VoMy het volgende:

[..]

Iedereen heeft zijn alcoholgebruik inderdaad prima in bedwang. Het is zoeken naar tegenvoorbeelden.
Mensen die menen te moeten bepalen hoe anderen hun leven leiden zouden 'in bedwang' gehouden moeten worden.
pi_190956842
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:14 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, in beide gevallen vind ik het schokkend, omdat een kleine groep mensen weer een keer voor een grote groep mensen iets wil bepalen.

Als ik geen gevloek wil horen op TV zet ik een andere zender, film of serie op. Als ik het niet erg vind om gevloek te horen moet ik het ook gewoon kunnen opzetten.

Als ik een zoet drankje wil halen in de supermarkt moet ik dat gewoon kunnen doen, gewoon met suiker, zonder dat ik gedwongen word om een drankje met één of andere vaag zoetmiddelen te kopen.

Als ik een biertje wil drinken moet ik dat gewoon kunnen kopen, zonder dat ik door 1001 hoepels moet springen of naar het buitenland moet rijden, omdat het hier belachelijk duur is gemaakt als ontmoedigingsbeleid.

Als ik een siervuurwerkpot wil afsteken, moet ik dat gewoon kunnen, zonder dat ik naar het buitenland moet rijden om het te kopen.

etc. etc.

Snap serieus niet dat er mensen zijn die gelukkig worden van dit soort verboden en regels. Er komt gewoon geen einde aan.
We verbieden van alles in deze maatschappij. Waar de één vindt dat het wenselijk is dat we niet allemaal met 240 over de snelweg crossen of met dertig bier op achter het stuur kruipen, vindt een ander weer dat alcohol niet zo makkelijk beschikbaar en sociaal geaccepteerd zou moeten zijn. Dat mag nou eenmaal in onze maatschappij.

Maar dat was het punt niet. Dit is een clubje dat al meer dan 25 jaar bestaat en probeert alcoholgebruik in te perken. Nu opeens doen alsof "ze onze alcohol komen afpakken" is weer zo'n vreselijk overtrokken reactie. Als het kabinet nou aankomt met maatregelen om alcoholverkoop aan banden te leggen, dan was er reden tot ophef geweest, maar dit slaat gewoon nergens op.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_190956854
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:19 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nee, tuurlijk heeft niet iedereen zijn of haar alcoholgebruik prima in bedwang, maar moet ik er voor boeten omdat Pietje, Hansje of Ali teveel drinkt? Ik snap die logica echt niet.

Denk je dat Pietje geen biertjes meer gaat kopen als het alleen nog maar bij een slijterij te halen is? Denk je dat alcoholverslaafde Hansje opeens niet meer gaat drinken omdat een biertje nu opeens ¤5 kost? Tuurlijk gaat hij wel door met zuipen. Hij is namelijk verslaafd! Hij zal waarschijnlijk voor veel meer overlast gaan zorgen dan eerst, want hij heeft namelijk nog veel meer geld nodig om zijn verslaving bij te benen.

Het is allemaal zo kortzichtig als het maar kan.
Ja of hij gaat aan de heroïne.
Verboden maar makkelijk verkrijgbaar, je kunt zelfs gratis methadon krijgen. ^O^
Vakman pur sang
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 januari 2020 @ 22:25:09 #97
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190956942
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

We verbieden van alles in deze maatschappij. Waar de één vindt dat het wenselijk is dat we niet allemaal met 240 over de snelweg crossen of met dertig bier op achter het stuur kruipen, vindt een ander weer dat alcohol niet zo makkelijk beschikbaar en sociaal geaccepteerd zou moeten zijn. Dat mag nou eenmaal in onze maatschappij.

Maar dat was het punt niet. Dit is een clubje dat al meer dan 25 jaar bestaat en probeert alcoholgebruik in te perken. Nu opeens doen alsof "ze onze alcohol komen afpakken" is weer zo'n vreselijk overtrokken reactie. Als het kabinet nou aankomt met maatregelen om alcoholverkoop aan banden te leggen, dan was er reden tot ophef geweest, maar dit slaat gewoon nergens op.
Dit is wel hoe het altijd begint.

Eerst is het een nobody die het begint te roepen. Daarna komen er nog een paar nikszegegnde gasten bij. Die komen dan een keer op TV als er weer een dronken idioot voor ravage heeft gezorgd. Bij een volgende ravage komen dezelfde gasten weer opraven als "expert" en het balletje begint te rollen.....

Persoonlijk zou ik er weinig moeite mee hebben als ze zeggen dat alcohol alleen nog maar in slijterijen verkocht mag worden. Boeit mij het waar ik het haal, zolang als ik maar aan mijn biertje kan komen als ik er een keer zin in heb.

Alleen krijg ik gewoon serieus de kriebels van al die kleine groepen mensen die willen bepalen hoe iedereen maar moet leven. Bij alles waar maar een beetje lol bij kan komen kijken is er wel een groep wat moet zeiken, omdat het niet in hun denkbeeld past.
pi_190956963
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:25 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit is wel hoe het altijd begint.
Wat begreep je precies niet aan meer dan 25 jaar?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 januari 2020 @ 22:28:31 #99
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190957027
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat begreep je precies niet aan meer dan 25 jaar?
Dat clubje kan al heel leuk 25 jaar bestaan, maar het komt nu groot in het nieuws. Wat begrijp jij daar niet aan? Een clubje als dat had 25 jaar NUL invloed. Nu met internet heeft zo'n club belachelijk veel invloed.

Zie maar hoeveel invloed die oogarts heeft op de discussie omtrent vuurwerkverbod. Die gast duikt opeens overal op. Drie jaar geleden kende niemand hem. Nu is hij de beste oogarts ooit en moet hij per jaar miljoenmiljard oogballen van de grond rapen zogenaamd.
pi_190957146
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 22:28 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat clubje kan al heel leuk 25 jaar bestaan, maar het komt nu groot in het nieuws. Wat begrijp jij daar niet aan?
Groot in het nieuws? De Telegraaf speelt weer even in op het "ze willen ons alles afpakken!!!!!"-sentiment.

quote:
Een clubje als dat had 25 jaar NUL invloed. Nu met internet heeft zo'n club belachelijk veel invloed.
Waar haal je die onzin vandaan?

quote:
Zie maar hoeveel invloed die oogarts heeft op de discussie omtrent vuurwerkverbod. Die gast duikt opeens overal op. Drie jaar geleden kende niemand hem. Nu is hij de beste oogarts ooit en moet hij per jaar miljoenmiljard oogballen van de grond rapen zogenaamd.
(Oog)artsen klagen al decennia over vuurwerk en de slachtoffers die ze moeten behandelen. Ook in de media. Het lijkt wel alsof mensen pas een jaar het nieuws volgen hier.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')