abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190861928
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 16:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ze zetten ook werkelijk alles in om ooit tot een vuurwerkverbod te komen he. Godchristus te paard _O-
Ik heb een tijdlang veel internationale collega's gehad, en hun indruk was vaak soortgelijk: wtf?! :)
pi_190862188
Mocht dat verbod er echt komen dan moet er door de gemeenten flink geld worden uitgetrokken voor de shows. In bijna iedere gemeente zullen er duizenden (soms velen duizenden) naar het centrum komen om het spektakel te aanschouwen. Bijna alle politiecapaciteit zal in de stadcentra moeten worden geplaatst om dit onder controle te houden en hiermee zal het verbod in de woonwijken nauwelijks te handhaven zijn. Gaat het wel werken? En hoeveel uitstoot zullen de vuurwerkshows veroorzaken? Gaan ouders met hun kroost naar het centrum kunnen komen en zullen er voldoende parkeerplekken zijn voor alle aanschouwers die (hopelijk) nuchter naar huis zullen rijden?

Ik snap dat de viering op dit moment problemen oplevert. Maar alleen zeggen: "hurr durr vurrbiederr" gaat ons ook niet helpen. Alternatieven zullen ook zijn problemen met zich mee brengen. Wat de verstandigste (en ook leukste) keuze is weet ik niet, maar ik verbaas me over de simpele blik die veel mensen hier op hebben.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 19:58:03 #153
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190862375
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 18:42 schreef kleinvogelijn het volgende:

Het onschuldige astronautjes en pijltjes afsteken wat wij vroeger deden is er niet meer bij, het is gewoon zwaar geschut geworden en heeft weinig meer te maken met een 'viering'. In onze buurt was er dit jaar veel meer en zwaarder vuurwerk dan de afgelopen jaren en er werd ook veel langer afgestoken, om 3 uur stonden er nog lui achter elkaar dikke pijlen de lucht in te schieten. Kom op man, het houdt een keer op?! Waarom niet gewoon om 00:00 uur wat afsteken, als het nieuwe jaar 'echt' begint, en dan na een uurtje klaar?
Ook weer zo'n enorm geromantiseerd "vroeger was alles beter" verhaal... Vroeger had elke gemeente zijn eigen verordening mbt tijden van het afsteken en verkopen van vuurwerk en toen had je ruim meer gemeentes dan tegenwoordig. Bij ons kon je gewoon twee dagen lang legaal kopen en knallen (30 en 31 december), terwijl in de gemeente ernaast de verkoop 5 dagen lang mocht (27 t/m 31 december) maar er alleen maar op 31 december tussen 1800 en 0200 vuurwerk afgestoken mocht worden... Wat denk je wat er gebeurde? Iedereen vijf dagen van tevoren op de fiets naar de gemeente waar het legaal verkocht mocht worden en iedereen stond alsnog overal en nergens te knallen...

Ook toen werden er bushokjes gesloopt, ook toen was men in september(!) al in de weer met carbid (toen nog verboden overigens)... Dus al dat "vroeger was alles beter" gezwam koop ik niet. Iedereen doet nu net alsof ze in hun eigen jeugd een stel koorknaapjes waren...

quote:
De mentaliteit van mensen is veranderd, verhard. Het is ik, ik en nog eens ik en wee je gebeente als je er wat van zegt. Ventjes liepen hier al weken rond in groepjes, zelfs in de winkelstraat vol mensen, vuurwerk af te steken. Als je er wat van zei kreeg je grote bekken terug. Vaders staan op oudejaarsavond al na het eten een zooi de lucht in te schieten omdat de kinderen vroeg naar bed moeten.
Kortom, die houden zich aan de regelgeving van 1800-0200... Wat wil je nog meer dan?

quote:
Ik heb een hond, het is niet meer te doen zo. Op dit moment vliegen hier de knallen je nog steeds geregeld om de oren omdat er gekken zijn die het op 3 januari nog nodig vinden om 'het nieuwjaar te vieren'. De tyfuszooi ligt overal nog maanden voor de deur want uiteraard is het aan de gemeente om de zooi op te ruimen.
Jaja, vroeger was alles beter.

[ Bericht 1% gewijzigd door AchJa op 03-01-2020 20:03:37 ]
pi_190862435
Die prachtige Nederlandse traditie van het in brand steken van auto's en flatgebouwen, het opblazen van brievenbussen en onze hulpdiensten bestoken met vuurwerk moeten we ten koste van alles beschermen!

Die enkele doden, 400 gewonden en 15 miljoen Euro schade, het is een kleine tol...
pi_190862614
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 20:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Die prachtige Nederlandse traditie van het in brand steken van auto's en flatgebouwen, het opblazen van brievenbussen en onze hulpdiensten bestoken met vuurwerk moeten we ten koste van alles beschermen!

Die enkele doden, 400 gewonden en 15 miljoen Euro schade, het is een kleine tol...
Die mensen moet je aanpakken, maar daar zie ik gek genoeg nergens een plan voor. Ik heb helemaal niks met vuurwerk, om 12 uur zelfs nog niet uit het raam gekeken. Maar verbieden en niet handhaven slaat gewoon helemaal nergens op. Dan zitten de brave hendrikjes straks thuis achter de sinas, terwijl de sjonnies en achmeds de buurt in lichterlaaie zetten.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 20:15:29 #156
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190862733
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 20:10 schreef Solstice1 het volgende:

Die mensen moet je aanpakken, maar daar zie ik gek genoeg nergens een plan voor. Ik heb helemaal niks met vuurwerk, om 12 uur zelfs nog niet uit het raam gekeken. Maar verbieden en niet handhaven slaat gewoon helemaal nergens op. Dan zitten de brave hendrikjes straks thuis achter de sinas, terwijl de sjonnies en achmeds de buurt in lichterlaaie zetten.
Iedereen is plotseling roomser dan de paus, vroeger gebeurde er helemaal niets want WIJ hielden ons wel aan de regels... Ja natuurlijk... :')
pi_190862798
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 20:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

Alles wat jij noemt is allang verboden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_190862812
quote:
Er is eigenlijk niets moois aan zwaar knalvuurwerk. Het roept associaties op met terrorisme, vind ik. En het kan je je vingers, gehoor en je ogen kosten. Wat heeft het voor toegevoegde waarde, vraag ik me af?”
Aldus de Amerikaan uit Utah.

Ik krijg altijd associaties met terrorisme als ik de complete wapenarsenalen van die NRA Amerikanen zie op TV. Maar ik ga daar niet naar toe om vervolgens hun cultuur aan te vallen.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 20:37:40 #159
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_190863217
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 20:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Iedereen is plotseling roomser dan de paus, vroeger gebeurde er helemaal niets want WIJ hielden ons wel aan de regels... Ja natuurlijk... :')
Misschien zaten ze wel echt allemaal op hun zolderkamer met lego te spelen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 20:51:29 #160
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 3 januari 2020 @ 21:19:09 #161
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190864147
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 18:42 schreef kleinvogelijn het volgende:

De mentaliteit van mensen is veranderd, verhard. Het is ik, ik en nog eens ik en wee je gebeente als je er wat van zegt.
Iemand die dit zegt valt op geen enkele manier serieus te nemen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_190864273
Mijn hond is met oud en nieuw lekker in het buitenland geweest. Ze heeft het niet zo op harde knallen.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 00:29:28 #163
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_190868144
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 17:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]

En hoe ga je dat voor elkaar krijgen als de politie al jaren aangeeft zwaar onderbemand te zijn voor deze samenleving?
Er is nog zoiets als het burgerarrest. Iedereen die iemand op heterdaad betrapt op het plegen van een strafbaar feit kan die persoon aangehouden. Vuurwerk haters moeten burgerwachten samenstellen en het geteisem dat vuurwerk afsteekt buiten de toegestane tijden oppakken en naar het bureau brengen.
Non possumus non loqui
  zaterdag 4 januari 2020 @ 02:27:35 #164
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_190869003
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 00:29 schreef Knip het volgende:
Er is nog zoiets als het burgerarrest.
Alleen NSB'ers houden zich daar mee bezig.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_190869086
De Nederlandse tolerantie...

Als je het kopen en afsteken van vuurwerk volledig vrij zou geven, dan is de “lol” er na een week van af.

Zo werkt dat namelijk in het buitenland.

Maar omdat wij op elkaars lip willen wonen en tolerant willen zijn, geen maat kunnen houden en geen enkel respect voor anderen hebben, maar ook enorm van regeltjes houden die niet kunnen worden afgedwongen, hebben wij alle ingrediënten om er een enorme puinhoop van te maken.

Dit is een afspiegeling van onze maatschappij. Al onze normen en waarden leiden tot deze excessen. Dit is wie wij zijn.

Echt iets om trots op te zijn.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_190869100
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 03:17 schreef Lyrebird het volgende:

Als je het kopen en afsteken van vuurwerk volledig vrij zou geven, dan is de “lol” er na een week van af.

Maar omdat wij op elkaars lip willen wonen en tolerant willen zijn, geen maat kunnen houden en geen enkel respect voor anderen hebben, maar ook enorm van regeltjes houden die niet kunnen worden afgedwongen, hebben wij alle ingrediënten om er een enorme puinhoop van te maken.

Dit is een afspiegeling van onze maatschappij. Al onze normen en waarden leiden tot deze excessen. Dit is wie wij zijn.

Haha volledig mee eens. Blij dat ik nu in de VS woon en mn zoon hier opgroeit. Wereld van verschil.
Land of the free. Home of the brave.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 08:27:29 #167
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190869651
quote:

Bestaat niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 4 januari 2020 @ 09:01:11 #168
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_190869813
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 17:04 schreef RedFever007 het volgende:
ik ben niet zozeer voor een verbod trouwens, wel voor keihard aanpakken van idioten en mongolen die hulpverleners en anderen bekogelen
Zo doen we dat helaas in Nederland wel vaker. De oorzaak negeren (hufterig gedrag), maar vervolgens alleen richten op de gevolgen van dit gedrag (misbruik vuurwerk), waardoor de goedwillenden straks te maken krijgen met een verbod.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_190869864
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 17:06 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
Nog een paar jaar en je rijdt in een automatisch rijdende auto van en naar je werk, gaat achter de televisie zitten en komt niet verder dan dat. Robot achtig leven.

Elk pleziertje wordt langzaam weggenomen en iedereen juicht het toe, dan verdien je het ook.
Het liefst met het'het raakt mij toch niet' argument ^O^
  zaterdag 4 januari 2020 @ 09:20:32 #170
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_190869936
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 09:09 schreef rareman1 het volgende:

[..]

Het liefst met het'het raakt mij toch niet' argument ^O^
Als we eens zouden beginnen met handhaving en de criminelen en hufters in de samenleving hard aanpakken. Omdat we in Nederland een aversie hebben tegen ‘law and order’ gebeurt dit niet
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
  zaterdag 4 januari 2020 @ 09:21:20 #171
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_190869942
Dubbel
  zaterdag 4 januari 2020 @ 09:21:45 #172
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_190869948
dubbel
pi_190869995
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 17:09 schreef Hiddendoe het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, ik vind vuurwerk ook mooi om te zien.
Maar wat ik niet snap dat mensen bereid zijn om zoveel geld uit te geven voor een paar seconden lol.
Stel dat je iets koopt (een kledingstuk of een boek) en je hebt er maar een minuut plezier van.
Daar ga je toch geen geld meer aan verspillen?
Iets met appels en peren.

Aan een bitterbal heb je ook maar paar seconden lol. Maar je kan ook je gehemelte verbranden en dan heb je er dagen last van. Dan ga je er toch geen geld meer aan verspillen?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_190870305
quote:

Daarom gooien wij vuurwerk naar hulpverleners, brandweerlui en een rouwstoet + duwen wij Cobra6 bommen door brievenbussen.

Gewoon verbieden al het vuurwerk.
Corporate translator
  zaterdag 4 januari 2020 @ 11:45:46 #175
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190871427
In Amerika wonen en dan een beetje moreel verheven proberen te doen over de gevaren van vuurwerk en normen en waarden... je moet het maar durven :').
  zaterdag 4 januari 2020 @ 12:24:58 #176
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190872055
Zou wel fijn zijn geweest als ze ook wat Chinezen aan het woord hadden gelaten die lekker meeknallen
pi_190873218
quote:
dat zouden ze in Polen echt niet durven
Denk dat dit de kern wel aardig dekt. Probeer in een Polen of een Amerika vuurwerk naar een politieagent te gooien en je krijgt, als je geluk hebt, een wapenstok in je nek en als je pech hebt een kogel in je knar.

Nederlandse politie dwingt 0,0 respect af, met het beleefd zijn en netjes blijven praten en zich uit laten schelden voor van alles en nog wat.

Even voor de context, wanneer de Nederlandse politie een melding krijgt van een persoon die mogelijk een mes bij zich heeft, dan springen ze de auto uit met getrokken wapens en blijven die wapens op de verdachte gericht tot de agenten zeker zijn dat hij geen gevaar meer is.

Maar tijdens oudjaarsavond krijgen ze melding van mensen die met zware explosieven in de weer zijn, en deze niet alleen naar de politie dreigen te gooien, maar het ook daadwerkelijk doen. Waarom worden hier geen wapens getrokken? Waarom worden hier geen waarschuwingschoten gelost? Waarom worden hier niet gewoon mensen door hun fucking been geknald als je een stuk explosief dat vergelijkbaar is met een handgranaat naar een fucking politieagent gooit?!!!
No amount of money ever bought a second of time.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 13:48:52 #178
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_190873422
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 19:58 schreef AchJa het volgende:

Jaja, vroeger was alles beter.
Als toezichthouder en of hulpdienst werken in situaties waar vuurwerk wordt afgestoken waarmee je een auto kan opblazen kan ik me niet zo goed herinneren?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 14:18:24 #179
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190873850
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:48 schreef Megumi het volgende:
Als toezichthouder en of hulpdienst werken in situaties waar vuurwerk wordt afgestoken waarmee je een auto kan opblazen kan ik me niet zo goed herinneren?
Sinds wanneer is dat soort vuurwerk legaal?
  zaterdag 4 januari 2020 @ 15:02:26 #180
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_190874647
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 00:29 schreef Knip het volgende:

[..]

Er is nog zoiets als het burgerarrest. Iedereen die iemand op heterdaad betrapt op het plegen van een strafbaar feit kan die persoon aangehouden. Vuurwerk haters moeten burgerwachten samenstellen en het geteisem dat vuurwerk afsteekt buiten de toegestane tijden oppakken en naar het bureau brengen.
Burgerwachten? Het is 2020,begin eerst eens met verboden op de juiste plekken en het politieapparaat uit te bereiden.
Dit, dus.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 15:15:10 #181
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_190874849
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 15:02 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Burgerwachten? Het is 2020,begin eerst eens met verboden op de juiste plekken en het politieapparaat uit te bereiden.
Het is nogal kostbaar voor de belastingbetaler om voor een paar dagen per jaar het gehele politieapparaat te vervijfvoudigen.
Maar men kan wel prima het leger/marechaussee inzetten en daarnaast een soort van wat ooit de BB was opleiden tot handhaver met vergaande bevoedheden en uitrusting.
Wie dit leest is gek
pi_190875039
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 16:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)veel-kapot~a058d6e6/

Een volkomen objectief bericht vanuit het AD. (niet gestuurd door de persgroep BV) om de geesten rijp te maken voor een vuurwerkverbod. Ik vraag met serieus af hoeveel subsidie ze vangen voor dit soort nepnieuws. Iedereen weet dat de kranten het moeilijk hebben en alle beetjes helpen.
Lekker pluriforme media hebben we inderdaad. Vuurwerk, alcohol, plotseling doen ze allemaal mee met de campagne, alle grote kranten, de NPO natuurlijk. Wat voor mechanisme zit daarachter?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 17:34:47 #183
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_190876508
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 15:15 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het is nogal kostbaar voor de belastingbetaler om voor een paar dagen per jaar het gehele politieapparaat te vervijfvoudigen.
Maar men kan wel prima het leger/marechaussee inzetten en daarnaast een soort van wat ooit de BB was opleiden tot handhaver met vergaande bevoedheden en uitrusting.
Het is vanuit de overheid dus altijd kostbaar.
Dit, dus.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:18:58 #184
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190879003
De NOS begint ook steeds vervelender te worden. Ze laten zich echt makkelijk inpakken door een soort media-blitz van bepaalde lobbygroepen. Erg vervelend.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 20:51:04 #185
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_190879554
quote:
18s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 20:18 schreef Fir3fly het volgende:
De NOS begint ook steeds vervelender te worden. Ze laten zich echt makkelijk inpakken door een soort media-blitz van bepaalde lobbygroepen. Erg vervelend.
De NOS is dan ook geen serieuze partij (meer). Ze zijn tegenwoordig een pamflet voor linkse activisten
pi_190879657
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Lekker pluriforme media hebben we inderdaad. Vuurwerk, alcohol, plotseling doen ze allemaal mee met de campagne, alle grote kranten, de NPO natuurlijk. Wat voor mechanisme zit daarachter?
De media volgen slechts een maatschappelijke discussie die steeds luider wordt gevoerd.

Steeds meer gemeenten experiment met vrijwillige vuurwerkvrije zones, Apeldoorn doet vuurwerk zelfs helemaal in de ban, in de landelijke politiek gaan steeds meer stemmen of voor een debat en een groeiend aantal Nederlanders is voorstander van een verbod.

Logisch dat onze media daar op inhaken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 4 januari 2020 @ 21:02:06 #187
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_190879772
Waarom is het al die decennia min of meer goed gegaan (minus de zelf-mutilatie) en is het pas daarna ontaard in geweld? De laatste twee decennia is het echt ontaard.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 4 januari 2020 @ 21:07:04 #188
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_190879870
Die kutjournalisten doen er wel echt alles aan om een verbod te forceren. Bij het NOS nieuws was het ook al louter negatieve berichtgeving over vuurwerk. Stremmingmakerij, daar was ene Goebbels destijds ook zo goed in.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_190880001
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 21:07 schreef PzKpfw het volgende:
Die kutjournalisten doen er wel echt alles aan om een verbod te forceren. Bij het NOS nieuws was het ook al louter negatieve berichtgeving over vuurwerk. Stremmingmakerij, daar was ene Goebbels destijds ook zo goed in.
Heel gek dat de berichtgeving negatief is als er tijdens de jaarwisseling honderden gewonden en twee doden vallen en de brandweer duizenden keren moet uitrukken.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 21:17:34 #190
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_190880039
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 21:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heel gek dat de berichtgeving negatief is als er tijdens de jaarwisseling honderden gewonden en twee doden vallen en de brandweer duizenden keren moet uitrukken.
Ach hebben we die linkse vogel ook weer. :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 4 januari 2020 @ 21:21:05 #191
241662 Jian
Well, well, well
pi_190880107
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 03:32 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Haha volledig mee eens. Blij dat ik nu in de VS woon en mn zoon hier opgroeit. Wereld van verschil.
Zeker Amerika O+ als ze daar een bom naar je gooien ruk je je legale blaffer onder je jas vandaan en knal je die gek gewoon uit zelfverdediging voor z'n harses .....
  zaterdag 4 januari 2020 @ 22:00:09 #192
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190880928
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Media die het sinds de opkomst van internet niet meer redden en graag hun onafhankelijkheid opgeven in ruil voor wat hulp
The End Times are wild
pi_190880962
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 22:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Media die het sinds de opkomst van internet niet meer redden en graag hun onafhankelijkheid opgeven in ruil voor wat hulp
Van wie zijn ze dan afhankelijk, volgens jou?
  zaterdag 4 januari 2020 @ 22:02:36 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190880974
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 22:01 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Van wie zijn ze dan afhankelijk, volgens jou?
[quote]
Van iedereen die geld wil betalen om een thema in de media te krijgen. Wie betaalt bepaalt.
The End Times are wild
pi_190881327
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 22:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

[quote]
Van iedereen die geld wil betalen om een thema in de media te krijgen. Wie betaalt bepaalt.
Maar heb je ook een concreet voorbeeld van iemand die dit succesvol heeft gedaan bij de Nederlandse media?
  zaterdag 4 januari 2020 @ 22:17:47 #196
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190881362
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 22:16 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Maar heb je ook een concreet voorbeeld van iemand die dit succesvol heeft gedaan bij de Nederlandse media?
De hele Nl 'onafhankelijke' media (dus alle kranten, blaadjes, etc) is maar in handen van 2 partijen, waar weer de bekende speler de scepter zwaait. media aan het staatsinfuus is per definitie niet onafhankelijk.
The End Times are wild
pi_190882138
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 22:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

[quote]
Ik draai al een tijdje mee in dat wereldje, maar heb dat nog nooit meegemaakt.

Dus nee, zo werkt het niet. Nederlandse media bepalen helemaal zelf waar ze over berichten.
pi_190882657
Niks mis met vuurwerk, behalve dat de helft van de mensen te achterlijk zijn om er fatsoenlijk mee om te gaan. Zij werken een verbod in de hand. Tijd om met scherp te schieten op mensen die met bommen en molotovs rondlopen. Als ze Alluah Akbar roepen doen ze dat ook.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 23:32:29 #199
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_190882980
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 18:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

En waarom zou de rest van Nederland moeten bloeden voor wat er in Den Haag gebeurt?
Omdat daar politici zitten die belachelijke regels bedenken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_190883017
Gaan ze toch lekker terug als het ze niet bevalt?

En waarom klaagt een Amerikaan over vuurwerk? Je kunt daar nog niet eens normaal naar de kerk of je college zonder neergeschoten te worden. Lijkt me toch een stuk vervelender dan een nitraat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')