abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 januari 2020 @ 12:30:09 #276
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190887877
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 12:25 schreef elplato het volgende:

[..]

Oeh sterk hoor.. je bent het zelluf.
Een parallel trekken met een ander onderwerp maakt altijd alleen maar duidelijk dat eigenlijke argumentatie tekort schiet. Zo kan iedereen wel een voorbeeld aanhalen wat lekker uitkomt bij het eigen standpunt om het maar niet over het onderwerp zelf te hebben. Het is een nogal zwakke discussiemethode die je standpunt alleen maar onderuit haalt.
Leuk geprobeerd maar nee. Een parallel trekken helpt om het punt te versterken, het is een argument op zich. Jij bent degene die geen argumenten heeft verder, vandaar dat je er niet op in gaat. Heel irritant. Bovendien offtopic, je kunt verder blaten in het algemene verbodsfetishjistentopic: NWS / Vuurwerkverbod? #8 Ja, graag
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 5 januari 2020 @ 12:46:16 #277
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_190888059
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2020 12:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Leuk geprobeerd maar nee. Een parallel trekken helpt om het punt te versterken, het is een argument op zich. Jij bent degene die geen argumenten heeft verder, vandaar dat je er niet op in gaat. Heel irritant. Bovendien offtopic, je kunt verder blaten in het algemene verbodsfetishjistentopic: NWS / Vuurwerkverbod? #8 Ja, graag
Gast, jouw vergelijking gaat mank, ga dan niet mensen naar een ander topic jagen als ze moeten lachen.
Dit, dus.
pi_190888095
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2020 12:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je maakt het er niet beter op voor jezelf met je inhoudsloze posts. Misschien goed om eens na te gaan wat argumentatie eigenlijk is, dan ga je misschien bij een ander dat ook herkennen. Dus ik ga mijn argumenten niet herhalen, want die staan al in mijn posts. Met alleen wat stoerdoenerij kom je er niet. Vervelend voor je dat het je irriteert dat je niet in staat bent om de discussie te voeren over de kern van de zaak.
  zondag 5 januari 2020 @ 13:06:28 #279
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_190888292
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 17:05 schreef Peter het volgende:
Vuurwerk afsteken moet het nieuwe roken worden... op veel plekken verboden, streng gereguleerd en voor veel mensen niet meer acceptabel O+.
Heeft geen zin als je het net over de grens nog gewoon kan kopen.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zondag 5 januari 2020 @ 13:08:38 #280
pi_190888314
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 17:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]

En hoe ga je dat voor elkaar krijgen als de politie al jaren aangeeft zwaar onderbemand te zijn voor deze samenleving?
Nou, eigenlijk heel simpel.
Stoppen met het zinloos achter plantjes aan hollen door de politie en het legaliseren van drugs, moet jesens kijken hoeveel man(vrouw) kracht er dan beschikbaar is.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zondag 5 januari 2020 @ 13:19:06 #281
pi_190888431
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2020 11:15 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Tja zo ver ik kan beoordelen is het ook echt een meerderheid. In ieder geval in mijn omgeving. Maar ik ga natuurlijk ook alleen om met mensen die nog eens een boek gelezen hebben. Hoe dan ook dat verbod komt er, prachtig om dit te zien ontwikkelen.
Weet je wat ik prachtig vind, iemand die zich in de handjes loopt te wrijven dat het vuurwerkverbod er hoe dan ook komt,maar die niet in de gaten heeft dat er voor de overheid een veel groter belang is om het niet te verbieden omdat er ook een hoop belasting centjes binnen stromen als er voor 77 miljoen aan vuurwerk wordt gekocht door de consumenten.

:+ :s) :)
  zondag 5 januari 2020 @ 13:32:40 #282
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190888592
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 13:19 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Weet je wat ik prachtig vind, iemand die zich in de handjes loopt te wrijven dat het vuurwerkverbod er hoe dan ook komt,maar die niet in de gaten heeft dat er voor de overheid een veel groter belang is om het niet te verbieden omdat er ook een hoop belasting centjes binnen stromen als er voor 77 miljoen aan vuurwerk wordt gekocht door de consumenten.

Dat maakt ongeveer 18 miljoen omzet voor de overheid. :') dat is praktisch niets. Dream on Sjonnie. Die pocket change houdt niemand tegen. Dat verbodje komt er echt wel hoor. En o wat zal ik gieren als het zo ver is.
pi_190888629
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 13:19 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Zoals mijn bovenbuurman al aangeeft: dat gaat hooguit om enkele miljoenen.

Daar wordt de overheid niet warm of koud van. En met een verbod bespaar je bovendien miljoenen aan schadeherstel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 5 januari 2020 @ 13:57:50 #284
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_190888881
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:30 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Dat heb je in veel gemeenten al. Kerstbomen en vuurwerkresten inleveren tegen vergoeding.
Ik weet niet in wat voor tokkiewijken/-steden jullie wonen maar hier ruimt over het algemeen iedereen zijn zooi diezelfde avond nog op. Ik denk dat vuurwerk an sich niet zozeer het probleem is maar de alsmaar asocialer wordende moraal van de maatschappij.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_190889426
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 13:57 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Ik weet niet in wat voor tokkiewijken/-steden jullie wonen maar hier ruimt over het algemeen iedereen zijn zooi diezelfde avond nog op. Ik denk dat vuurwerk an sich niet zozeer het probleem is maar de alsmaar asocialer wordende moraal van de maatschappij.
Ik weet niet wat een kortzichtige mongool jij bent maar als er door de gemeente een manier wordt georganiseerd om de troep op te ruimen lijkt me dat alleen maar toe te juichen. Wat hier tokkie aan is, is mij een raadsel..
  zondag 5 januari 2020 @ 15:01:29 #286
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_190889634
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:44 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Ik weet niet wat een kortzichtige mongool jij bent maar als er door de gemeente een manier wordt georganiseerd om de troep op te ruimen lijkt me dat alleen maar toe te juichen. Wat hier tokkie aan is, is mij een raadsel..
:?

Verkeerde reactie gequote ofzo?
Op 't randje en erover.
pi_190889711
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:01 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

:?

Verkeerde reactie gequote ofzo?
Nee flapdrol.
  zondag 5 januari 2020 @ 15:11:58 #288
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_190889759
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:08 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Nee flapdrol.
Ik snap niet zo goed wat het woord 'mongool' en het gedeelte over de gemeente er mee te maken heeft.
Op 't randje en erover.
  maandag 6 januari 2020 @ 04:29:49 #289
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_190900337
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 05:44 schreef NoPicNic het volgende:
Nederlandse cultuur: aan het einde van elk jaar komen Nederlandse terroristen op straat om 'een feestje te vieren'.
Inderdaad.
  maandag 6 januari 2020 @ 04:37:57 #290
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_190900347
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 13:06 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Heeft geen zin als je het net over de grens nog gewoon kan kopen.
In Vlaanderen wordt het nu ook op veel plekken verboden. Daar komt ook eerdaags een generiek verbod.
  maandag 6 januari 2020 @ 05:52:06 #291
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_190900474
quote:

[..]

Kortzichtig gedacht want wie betaalt dit?

quote:
Uit Trouw:

Zoals altijd raakten meer mannen (79 procent) dan vrouwen gewond. Ongeveer de helft betrof het jongens onder de 20. In totaal werd 81 procent van de letsels veroorzaakt door legaal vuurwerk, en 55 procent door siervuurwerk. De helft van de slachtoffers was omstander. Zowel op de huisartsenpost als bij de spoedeisende hulp ging het vooral om brandwonden (39 procent) en oogletsel (27 procent). Bij 3 procent van eerste hulpbezoekers moesten een of meerdere (delen van) vingers of ledematen worden geamputeerd. Het onderzoek is gedaan met de Nederlandse Vereniging van Spoedeisende Hulp Artsen, InEen (organisaties voor eerstelijnszorg, waaronder huisartsenposten) en de Nederlandse Vereniging voor Traumachirurgie.

Sinds medio december hebben plastisch chirurgen van tien handen drie of meer vingers moeten amputeren door vuurwerkschade. Dat heeft Nederlandse Vereniging voor Plastische Chirurgie geteld. In totaal behandelden de chirurgen vijftig mensen. Daarvan is 60 procent het gevolg van illegaal vuurwerk. Plastisch chirurg Annekatrien van de Kar waarschuwt speciaal voor de Cobra 6: “Het letsel is vergelijkbaar met ernstige oorlogswonden.” Zij heeft ook de indruk dat de Cobra 6 meer wordt afgestoken dan enkele jaren terug.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  Forum Admin maandag 6 januari 2020 @ 06:24:31 #292
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_190900513
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 12:14 schreef elplato het volgende:

[..]

Jij vindt het een slecht argument omdat het niet in je straatje past, verder is er helemaal niks "natuurlijk" aan. Telkens wordt weer de handhavingskaart gespeeld om maar lekker naar de overheid te kunnen wijzen, terwijl je weet dat het probleem dan in stand blijft omdat op dergelijke grote schaal handhaven simpelweg niet mogelijk is. Omdat het aan je speeltje komt mag nu het probleem niet bij de bron worden aangepakt? En bekijk het eens anders: Als -in een hypothetisch geval- handhaven wel mogelijk zou zijn, zou hiervoor een gigantische opschaling van het handhavingsapparaat nodig zijn met navenante kostenstijging. Dat geeft dan nog steeds voldoende voer voor de vraag of we niet eens moeten stoppen met het consumentenvuurwerk.

Verder maak je een zinloze vergelijking. Dat gaat over voetbalwedstrijden, hier gaat het over consumentenvuurwerk. Bovendien blijkt dat van die meerderheid dus ook helemaal niet zo te zijn. En als je er dan toch een banale vergelijking in wil gooien weet ik er ook nog wel een: maximale snelheden op snelwegen moeten worden afgeschaft en omgezet naar een verbod op gevaarlijk rijden want de meerderheid heeft plezier in hard rijden, dat dan een deel van de mensen te veel risico's neemt en dodelijke ongelukken veroorzaakt moeten we maar accepteren en niet zuur over doen.
Je leest niet wat ik schrijf. Daarnaast speel je op de man. De huidige situatie is niet houdbaar, dat ziet iedereen, wat ik voorstel zou een prima compromis zijn, maar dat is niet genoeg voor de mensen die een intense hekel aan vuurwerk hebben. Dat mag, dit is een vrij land.. maar dring jouw mening niet op aan mij en en anderen. Steekproeven onder 1000 mensen worden gebruikt als exemplarisch bewijs dat ''de meerderheid'' tegen vuurwerk is. Dat strookt niet met de jaarlijkse uitgaven die, toevalligerwijs, dit jaar hoger zijn dan ooit. Zou dat te maken hebben met een naderend verbod?

Ik geef trouwens geen euro uit aan vuurwerk. Ik sta voor individuele vrijheid, iets wat steeds zeldzamer lijkt te worden. Je kunt mijn vergelijking ridiculiseren wat je wil, het is wel iets waar heel veel mensen plezier uit halen.

Veel van het gejankzak over vuurwerk komt voort uit zaken die toch al verboden zijn, zoals het afsteken van vuurwerk buiten de toegestane uren. Handhaven gaat niet, dat ben ik met je eens... maar moet iedereen dan maar boeten? Onzinnig. Belerend, zelfs.

[ Bericht 1% gewijzigd door Straatcommando. op 06-01-2020 06:29:47 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_190903975
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2020 06:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Je leest niet wat ik schrijf. Daarnaast speel je op de man. De huidige situatie is niet houdbaar, dat ziet iedereen, wat ik voorstel zou een prima compromis zijn, maar dat is niet genoeg voor de mensen die een intense hekel aan vuurwerk hebben. Dat mag, dit is een vrij land.. maar dring jouw mening niet op aan mij en en anderen. Steekproeven onder 1000 mensen worden gebruikt als exemplarisch bewijs dat ''de meerderheid'' tegen vuurwerk is. Dat strookt niet met de jaarlijkse uitgaven die, toevalligerwijs, dit jaar hoger zijn dan ooit. Zou dat te maken hebben met een naderend verbod?

Ik geef trouwens geen euro uit aan vuurwerk. Ik sta voor individuele vrijheid, iets wat steeds zeldzamer lijkt te worden. Je kunt mijn vergelijking ridiculiseren wat je wil, het is wel iets waar heel veel mensen plezier uit halen.

Veel van het gejankzak over vuurwerk komt voort uit zaken die toch al verboden zijn, zoals het afsteken van vuurwerk buiten de toegestane uren. Handhaven gaat niet, dat ben ik met je eens... maar moet iedereen dan maar boeten? Onzinnig. Belerend, zelfs.
Eens.
pi_190905063
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 16:55 schreef LXIV het volgende:
Een volkomen objectief bericht vanuit het AD. (niet gestuurd door de persgroep BV) om de geesten rijp te maken voor een vuurwerkverbod. Ik vraag met serieus af hoeveel subsidie ze vangen voor dit soort nepnieuws. Iedereen weet dat de kranten het moeilijk hebben en alle beetjes helpen.
30 jaar het vuurwerk zien evolueren van astronautjes en piraatjes naar mortiergranaten heeft mijn geest ook rijp gemaakt voor een vuurwerkverbod.

De traditie was om kleinschalige knalletjes en van die leuke potjes met siervuurwerk af te steken met oud en nieuw. Dat is niet meer. Verbieden dus ^O^
De vuurwerkafstekende Nederlander heeft het zelf in de hand gehand. Ze hadden het jaar in jaar uit normaal kunnen vieren. Niet gebeurd. Jammer dan. Verbieden.
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 6 januari 2020 @ 15:38:51 #295
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_190905295
Hier zojuis weer een hele voorgevel weggeblazen met een of ander zwaar stuk vuurwerk. Niet normaal hoe hard het hier nog tekeer gaat. Wanneer is het genoeg?
pi_190905308
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 15:38 schreef Draak31 het volgende:
Hier zojuis weer een hele voorgevel weggeblazen met een of ander zwaar stuk vuurwerk. Niet normaal hoe hard het hier nog tekeer gaat. Wanneer is het genoeg?
Nooit! Anarchie 2020 :P
pi_190905316
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 15:38 schreef Draak31 het volgende:
Begin je zelf niet moe te worden van deze waardeloze act?
Zonder wrijving geen glans
  maandag 6 januari 2020 @ 15:49:03 #298
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_190905436
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 17:13 schreef Buitendam het volgende:

[..]

En ik zag deze week nog een meisje 'hou je kankerbek' tegen een agent zeggen en daarna vol een klap met een wapenstok kreeg. En nu?
Ik zeg, goed opgelost! ^O^
pi_190905472
Ik ben ook een butenlander en ik ben 110% voorstander van vuurwerk. Lang leven vuurwerk en iedereen die een verbod wilt instellen mag de xxx krijgen.
  maandag 6 januari 2020 @ 16:04:44 #300
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_190905658
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 18:59 schreef Harvest89 het volgende:
En dingen zoals bushokjes opblazen deden we toen ook. En de ramen van mijn middelbare school zijn er aan gegaan.

Heb niet het gevoel dat het allemaal erger wordt. Mensen worden bang gemaakt om niets.
Sneue loser! Ik heb vroeger ook wel eens nitraat en lawinepijlen gehad, maar ik heb ze nooit, maar dan ook nooit gebruikt om iets op te blazen, dan ben je echt wel het laagste van het laagste, een sneue vandalist :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')