abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190861002
En net die mensen gaan vast stoppen met vuurwerk afsteken omdat het niet meer mag :')
  vrijdag 3 januari 2020 @ 18:35:25 #127
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_190861003
Een Pool die klaagt over dronken mensen :')
  vrijdag 3 januari 2020 @ 18:36:44 #128
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190861020
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 18:33 schreef Nieuwschierig het volgende:

Als er iets of iemand is die voor een vuurwerkverbod gezord heeft is het die verachtelijke Haagse tokkiebende waar jij deel van uitmaakt.
Met vrijheid komt ook eigen verantwoordelijkheid.
Nu is die verijheid zover misbruikt dat een meerderheid inmiddels een verbod het overwegen waard vindt.
Nou bedankt.
En waarom zou de rest van Nederland moeten bloeden voor wat er in Den Haag gebeurt?
  vrijdag 3 januari 2020 @ 18:38:19 #129
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_190861042
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 18:33 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Als er iets of iemand is die voor een vuurwerkverbod gezord heeft is het die verachtelijke Haagse tokkiebende waar jij deel van uitmaakt.
Met vrijheid komt ook eigen verantwoordelijkheid.
Nu is die verijheid zover misbruikt dat een meerderheid inmiddels een verbod het overwegen waard vindt.
Nou bedankt.
Dit!
pi_190861069
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 18:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Dan halen we het toch lekker uit België of Duitsland of Tsjechië of Polen. Niks mis mee doen we nu ook al alleen dan wat extremer. :)
Dan nog zal het enorm schelen met de overlast en verwondingen als het hier niet meer letterlijk in de supermarkt enz te halen valt.

Ben echt tegen vertutteling, maar ze doen maar.

Fijner voor de (huis)dieren, fijner voor eerste hulp posten en dienstverleners omdat (vaak dronken) mongolen denken met explosieven te kunnen spelen. Waar weer een zooi aan belasting geld aan gespendeerd moet worden om letsel en schade te fixen.

Fijner ook voor hen die vuurwerk geen flikker aan vinden, en het alleen maar als overlast ervaren. Zoals ik.

De baldadigheid van "jongeren" die vuurwerk naar een rouwstoet gooien (bijvoorbeeld) kent overigens een ander probleem gevend component, maar laat ik daar verder maar niet op in gaan hier, anders heb ik m'n eerste nootje van het jaar te pakken.
pi_190861114
Ze hebben wel ergens een punt, want hoe het bij ons gaat, gaat het nergens anders en het lijkt er elk jaar erger aan toe te gaan. In aanloop naar oud en nieuw strijkt een soort deken van wetteloosheid neer, waar mens en dier de laatste jaren steeds vaker slachtoffer van worden. Ik zou ook niet weten hoe het precies aangepakt zou moeten worden, maar hopelijk gaat er wel wat veranderen. Ik zal er geen traan om laten als er een verbod op die troep komt. Als puber vond ik het leuk, maar nu....nee de ogen zijn open gegaan. En ja, de goeden moeten altijd onder de kwaden lijden.

Het onschuldige astronautjes en pijltjes afsteken wat wij vroeger deden is er niet meer bij, het is gewoon zwaar geschut geworden en heeft weinig meer te maken met een 'viering'. In onze buurt was er dit jaar veel meer en zwaarder vuurwerk dan de afgelopen jaren en er werd ook veel langer afgestoken, om 3 uur stonden er nog lui achter elkaar dikke pijlen de lucht in te schieten. Kom op man, het houdt een keer op?! Waarom niet gewoon om 00:00 uur wat afsteken, als het nieuwe jaar 'echt' begint, en dan na een uurtje klaar?

De mentaliteit van mensen is veranderd, verhard. Het is ik, ik en nog eens ik en wee je gebeente als je er wat van zegt. Ventjes liepen hier al weken rond in groepjes, zelfs in de winkelstraat vol mensen, vuurwerk af te steken. Als je er wat van zei kreeg je grote bekken terug. Vaders staan op oudejaarsavond al na het eten een zooi de lucht in te schieten omdat de kinderen vroeg naar bed moeten. Ik heb een hond, het is niet meer te doen zo. Op dit moment vliegen hier de knallen je nog steeds geregeld om de oren omdat er gekken zijn die het op 3 januari nog nodig vinden om 'het nieuwjaar te vieren'. De tyfuszooi ligt overal nog maanden voor de deur want uiteraard is het aan de gemeente om de zooi op te ruimen.
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
  vrijdag 3 januari 2020 @ 18:47:13 #132
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_190861191
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 18:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

En waarom zou de rest van Nederland moeten bloeden voor wat er in Den Haag gebeurt?
Tja, zo werkt het nu eenmaal in de grote-mensenwereld.
En zo braaf is de rest van Nederland ook niet geweest.
Wie dit leest is gek
pi_190861301
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 18:42 schreef kleinvogelijn het volgende:
Ze hebben wel ergens een punt, want hoe het bij ons gaat, gaat het nergens anders en het lijkt er elk jaar erger aan toe te gaan. In aanloop naar oud en nieuw strijkt een soort deken van wetteloosheid neer, waar mens en dier de laatste jaren steeds vaker slachtoffer van worden. Ik zou ook niet weten hoe het precies aangepakt zou moeten worden, maar hopelijk gaat er wel wat veranderen. Ik zal er geen traan om laten als er een verbod op die troep komt. Als puber vond ik het leuk, maar nu....nee de ogen zijn open gegaan. En ja, de goeden moeten altijd onder de kwaden lijden.

Het onschuldige astronautjes en pijltjes afsteken wat wij vroeger deden is er niet meer bij, het is gewoon zwaar geschut geworden en heeft weinig meer te maken met een 'viering'. In onze buurt was er dit jaar veel meer en zwaarder vuurwerk dan de afgelopen jaren en er werd ook veel langer afgestoken, om 3 uur stonden er nog lui achter elkaar dikke pijlen de lucht in te schieten. Kom op man, het houdt een keer op?! Waarom niet gewoon om 00:00 uur wat afsteken, als het nieuwe jaar 'echt' begint, en dan na een uurtje klaar?

De mentaliteit van mensen is veranderd, verhard. Het is ik, ik en nog eens ik en wee je gebeente als je er wat van zegt. Ventjes liepen hier al weken rond in groepjes, zelfs in de winkelstraat vol mensen, vuurwerk af te steken. Als je er wat van zei kreeg je grote bekken terug. Vaders staan op oudejaarsavond al na het eten een zooi de lucht in te schieten omdat de kinderen vroeg naar bed moeten. Ik heb een hond, het is niet meer te doen zo. Op dit moment vliegen hier de knallen je nog steeds geregeld om de oren omdat er gekken zijn die het op 3 januari nog nodig vinden om 'het nieuwjaar te vieren'. De tyfuszooi ligt overal nog maanden voor de deur want uiteraard is het aan de gemeente om de zooi op te ruimen.
Dit ja.

Laatst las ik ook ergens dat een lawine pijl bij een kinderkamer naar binnen was gevlogen. Gelukkig was er niemand in die kamer, maar het zal maar eens wel het geval zijn geweest. Het zal jouw eigen dochtertje maar zijn die dan gewond raakt of nog erger.

Een paar jaar geleden is bij één van mn beste vrienden ook zon pijl door een dichtzittend schuin dakraam gevlogen, met gelukkig alleen wat ''onschuldige'' materiële schade, maar toen was ik ook al helemaal klaar met die zooi.

En wat jij zegt klopt ook, het is de afgelopen jaren alleen maar erger geworden, met meer overlast (zeker ook voor alle dieren) en echt gevaarlijke situaties.

Oprotten met die zooi.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 18:55:59 #134
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_190861322
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 18:42 schreef kleinvogelijn het volgende:
Het onschuldige astronautjes en pijltjes afsteken wat wij vroeger deden is er niet meer bij
Wanneer was vroeger volgens jou?

Ik stak strijkers, neutraatjes, en met een paar oudere gasten lawinepijlen af. Maar dan praat ik dus ook over een kleine 20 jaar terug.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 18:59:08 #135
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_190861367
En dingen zoals bushokjes opblazen deden we toen ook. En de ramen van mijn middelbare school zijn er aan gegaan.

Heb niet het gevoel dat het allemaal erger wordt. Mensen worden bang gemaakt om niets.
pi_190861372
Helemaal van de zotte is dat die zware gewoon te koop zijn in de EU, jaarrond op iedere straathoek in Polen.
en die megafafriek Di Blassio in Italie met hun Cobra's
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_190861391
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 18:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wanneer was vroeger volgens jou?

Ik stak strijkers, neutraatjes, en met een paar oudere gasten lawinepijlen af. Maar dan praat ik dus ook over een kleine 20 jaar terug.
Nitraten en supervlinders van vroeger zijn net rotjes vergeleken met cobra's.
pi_190861446
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 19:00 schreef tralalala het volgende:

[..]

Nitraten en supervlinders van vroeger zijn net rotjes vergeleken met cobra's.
Dat is zeker zo ja. GENOT knal.
Zonder wrijving geen glans
pi_190861488
quote:
Het probleem van een vuurwerkverbod is dat iemand het moet handhaven. Politiebaas Akerboom hield zijn jaarlijkse pleidooi voor een totaalverbod, terwijl hij niet in staat is te handhaven wat al verboden is: vrijwel alles. Nu al mag je veel vuurwerk nooit afsteken en legaal vuurwerk alleen op oudjaarsavond. Alles wat overlast geeft is al verboden.

Akerboom kan optreden maar heeft zichzelf een narratief van onmacht aangemeten, comfortabel wijzend naar de politiek. ’Tja, wat kunnen wij doen?’ schreef een politieagent – nota bene een VVD-raadslid – in een veel gedeeld verhaal op Facebook over zijn dienst tijdens oud en nieuw in Amsterdam-West. Nou, nogal veel. Jullie hebben wapens, materieel, menskracht (de politie is de grootste werkgever van Nederland), bevoegdheid tot gebruik van geweld!

Begrijp me goed, ik zou voor geen goud op oudjaarsavond politieagent zijn, maar het helpt niet om zo je onmacht te etaleren. Zelfs Taghi is opgepakt, een duidelijk signaal dat geen crimineel veilig is voor de Nederlandse politie. Straal dat uit, straal autoriteit uit. Stop met mutsen op Twitter met loze berichtjes vol #handenafvanhulpverleners. Als de samenleving verhardt moet de politie niet steeds softer worden. De politie is het eindpunt, daarna komt alleen nog het leger. De Haagse burgemeester Remkes sprak zelfs al met defensie over de handhaving tijdens oudjaar. Zo ver moet Akerboom het niet willen laten komen. Liever pakt hij de autoriteit op straat terug. We hebben geen vuurwerkprobleem, we hebben een autoriteitsprobleem.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_190861521
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 18:59 schreef Harvest89 het volgende:
En dingen zoals bushokjes opblazen deden we toen ook. En de ramen van mijn middelbare school zijn er aan gegaan.

Heb niet het gevoel dat het allemaal erger wordt. Mensen worden bang gemaakt om niets.
Retorische vraag: jij bent toch een van die knakkers die in ieder topic migranten af zit te pissen? Typisch weer.
pi_190861544
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 19:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nu moet je per knal gaan onderzoeken of het legaal of illegaal is, dat is niet te doen, of nauwelijks. Verbied alles en je kunt bij elk soort voorwerk ingrijpen. Het is immers altijd illegaal.
dag
  vrijdag 3 januari 2020 @ 19:09:36 #142
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_190861549
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 19:08 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Retorische vraag: jij bent toch een van die knakkers die in ieder topic migranten af zit te pissen? Typisch weer.
Niet helemaal.
Voornamelijk migranten met een islamitische achtergrond.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 19:11:11 #143
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_190861578
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 19:09 schreef Peter het volgende:

[..]

Nu moet je per knal gaan onderzoeken of het legaal of illegaal is, dat is niet te doen, of nauwelijks. Verbied alles en je kunt bij elk soort voorwerk ingrijpen. Het is immers altijd illegaal.
Politie heeft wel belangrijkere dingen te doen lijkt me.
Ze zijn nu al overbelast. Dat gaat nog leuk worden met een vuurwerkverbod op oudjaar.
pi_190861646
quote:

[..]

Bij mij in de buurt word al jaren vanaf begin november vuurwerk afgestoken. In bijna iedere wijk in Nederland zijn er in de week voor oud en nieuw dagelijks de hele tijd knallen te horen. Iedere knal is illegaal aangezien je alleen op de laatste dag van het jaar vuurwerk af mag steken.

Veel mensen weten niet eens dat je al jarenlang alleen maar vuurwerk af mag steken vanaf 22.00uur op 31 december omdat werkelijk niemand zich aan die kortere tijden houdt.

En waarom worden al die regels massaal overtreden? Omdat de pakkans zo goed als 0 is en als je toch gepakt word, dan kom je er als tiener met een flutmaatregeltje vanaf. Verander dat en dan pas zal de overlast af gaan nemen. Maar in plaats daarvan zegt de hoogste politiebaas dat de politie nu al de handhaving totaal niet aan kan. Hij moet ook wel, want een ander antwoord zou door niemand gelooft worden.

Een totaalverbod zal geen enkel effect hebben. Je verpest het daarmee alleen maar voor diegene die nu wel op verantwoordelijke wijze plezier hebben met vuurwerk.
pi_190861658
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 19:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Bij mij in de buurt word al jaren vanaf begin november vuurwerk afgestoken. In bijna iedere wijk in Nederland zijn er in de week voor oud en nieuw dagelijks de hele tijd knallen te horen. Iedere knal is illegaal aangezien je alleen op de laatste dag van het jaar vuurwerk af mag steken.

Veel mensen weten niet eens dat je al jarenlang alleen maar vuurwerk af mag steken vanaf 22.00uur op 31 december omdat werkelijk niemand zich aan die kortere tijden houdt.

En waarom worden al die regels massaal overtreden? Omdat de pakkans zo goed als 0 is en als je toch gepakt word, dan kom je er als tiener met een flutmaatregeltje vanaf. Verander dat en dan pas zal de overlast af gaan nemen.

Een totaalverbod zal geen enkel effect hebben. Je verpest het daarmee alleen maar voor diegene die nu wel op verantwoordelijke wijze plezier hebben met vuurwerk.
Het is oudejaarsdag vanaf 18.00, niet 22.00
Zonder wrijving geen glans
pi_190861676
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 19:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Het is oudejaarsdag vanaf 18.00, niet 22.00
Ook goed. Werkelijk niemand houd zich aan die tijd. Vanaf de vroege ochtend wordt in heel Nederland massaal vuurwerk afgestoken. En de week daarvoor ook al.
pi_190861683
quote:

[..]

Het is hier verboden tot 6 uur 's avonds, om 6 uur 's ochtends hoor je de eerste knallen al en rond een uur of 10 is het volledig Benghazi. Je kunt wel een verbod opstellen, maar handhaving is er gewoon niet.
pi_190861760
En ik zeg ook niet dat het fout is dat men op oudjaarsdag vuurwerk af mag steken In mijn jeugd deed ik dat zelf ook. Toen mocht dat nog vanaf 10.00uur in de ochtend. Daar telden we zelf voor af.

Maar het geeft perfect aan waarom een verbod niets zal veranderen. Sinds de afsteektijd is veranderd en het verboden is om overdag vuurwerk af te steken is er werkelijk niets veranderd. Men steekt tussen 10.00 en 18.00 uur nog net zoveel af als vroeger. Simpelweg omdat er totaal geen handhaving is en de sancties een lachertje zijn.
  Redactie Frontpage vrijdag 3 januari 2020 @ 19:29:35 #149
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_190861856
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 17:06 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
Nog een paar jaar en je rijdt in een automatisch rijdende auto van en naar je werk, gaat achter de televisie zitten en komt niet verder dan dat. Robot achtig leven.

Elk pleziertje wordt langzaam weggenomen en iedereen juicht het toe, dan verdien je het ook.
Demolition man ooit gezien? Over tien jaar is neuken eveneens verboden
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  vrijdag 3 januari 2020 @ 19:30:55 #150
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190861884
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 18:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
Tja, zo werkt het nu eenmaal in de grote-mensenwereld.
En zo braaf is de rest van Nederland ook niet geweest.
In de grote mensenwereld gaat men gewoon handhaven op de plekken waar dat nodig is.

[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 03-01-2020 19:37:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')