Maar jullie hebben Trump.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 03:32 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Haha volledig mee eens. Blij dat ik nu in de VS woon en mn zoon hier opgroeit. Wereld van verschil.
Je kan eenvoudig de capaciteit verdubbelen door drugs te legaliseren.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 15:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het is nogal kostbaar voor de belastingbetaler om voor een paar dagen per jaar het gehele politieapparaat te vervijfvoudigen.
Maar men kan wel prima het leger/marechaussee inzetten en daarnaast een soort van wat ooit de BB was opleiden tot handhaver met vergaande bevoedheden en uitrusting.
De oplossing is de verkoop en het afsteken het hele jaar vrijgeven. Als pubertje was ik ook veel te vroeg aan het knallen, maar zelfs op het hoogtepunt van mijn knalinteresse werd het binnen twee dagen heel saai. Zonder spanning van bureau halt al helemaal. Als de alcohol zeikers het voor elkaar krijgen dat drank nog maar 3 dagen van het jaar gekocht en gedronken mag worden zullen we ook heel wat doden en ziekenhuisbezoeken zien.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 23:39 schreef elplato het volgende:
Al dat gejank hier op media is nogal sneu, het is net een stel kinderen waartegen wordt gezegd dat ze iets niet meer mogen. De hele toestand is gewoon te veel uit de hand gelopen en de excessen te talrijk. Handhaven op verkeerd gebruik is niet mogelijk, dan rest een verbod. Accepteer dat of draag bij aan een oplossing en ga niet met het vingertje naar de kant wijzen waar nog wel gezond verstand zit.
Klinkt misschien aardig, maar niet erg doordacht. Vuurwerk wat het hele jaar door wordt afgeschoten zal dan ineens niet meer voor overlast en problemen zorgen?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 23:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De oplossing is de verkoop en het afsteken het hele jaar vrijgeven. Als pubertje was ik ook veel te vroeg aan het knallen, maar zelfs op het hoogtepunt van mijn knalinteresse werd het binnen twee dagen heel saai. Zonder spanning van bureau halt al helemaal. Als de alcohol zeikers het voor elkaar krijgen dat drank nog maar 3 dagen van het jaar gekocht en gedronken mag worden zullen we ook heel wat doden en ziekenhuisbezoeken zien.
Dat is natuurlijk een slecht argument. Als de politie over een tijdje (en dat lijkt er ook aan te zitten komen) niet meer genoeg mankracht heeft om bijvoorbeeld voetbalwedstrijden te beveiligen/hand te houden.. wat dan? Stoppen met voetbalwedstrijden? Je kunt niet een meerderheid, want dat is het, hun plezier ontzeggen omdat een groep mongolen zich niet kunnen gedragen én er niet tegen opgetreden kan worden.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 23:39 schreef elplato het volgende:
Al dat gejank hier op media is nogal sneu, het is net een stel kinderen waartegen wordt gezegd dat ze iets niet meer mogen. De hele toestand is gewoon te veel uit de hand gelopen en de excessen te talrijk. Handhaven op verkeerd gebruik is niet mogelijk, dan rest een verbod. Accepteer dat of draag bij aan een oplossing en ga niet met het vingertje naar de kant wijzen waar nog wel gezond verstand zit.
Ach ja zolang er geen voldoende controle is. Is eigenlijk alles legaal. Ik zie vaak crimineel gedrag op plekken maar de politie enz heeft daar geen mensen voor. Dank zij de VVD, PVDA enz.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 14:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat soort vuurwerk legaal?
De voetbalclubs zou je in elk geval zelf 100% voor de inzet van politie en degelijke kunnen laten opdraaien en dat laten doorbereken in de kaarten opgelost denk ik dan. Stimuleert ze dan daar wat aan te doen. Zonder dat de belastingbetaler daar voor moet opdraaien.quote:Op zondag 5 januari 2020 00:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een slecht argument. Als de politie over een tijdje (en dat lijkt er ook aan te zitten komen) niet meer genoeg mankracht heeft om bijvoorbeeld voetbalwedstrijden te beveiligen/hand te houden.. wat dan? Stoppen met voetbalwedstrijden? Je kunt niet een meerderheid, want dat is het, hun plezier ontzeggen omdat een groep mongolen zich niet kunnen gedragen én er niet tegen opgetreden kan worden.
Vuurwerkzones, al dan niet met verbod op knalvuurwerk is een goede oplossing, simpelweg omdat dat véél gemakkelijker te handhaven is, maar in het zure nee-derland is dat waarschijnlijk niet mogelijk. Ik zie vooral hele zure mensen die toch altijd al een hekel aan vuurwerk hadden dit met beide handen aangrijpen om het uit te bannen. Dat zou het zoveelste voorbeeld zijn van een jankende minderheid die haar zin krijgt.
Hehe dat gevoel had ik ook wel na me dienst op die avond.quote:Op zondag 5 januari 2020 05:44 schreef NoPicNic het volgende:
Nederlandse cultuur: aan het einde van elk jaar komen Nederlandse terroristen op straat om 'een feestje te vieren'.
Tja, het zijn dan ook slechts rijken die vuurwerk afsteken en de troep niet opruimen willen, een dergelijk arrogant gedrag hebben armen niet.quote:Op zondag 5 januari 2020 06:46 schreef Sigaartje het volgende:
Nederland is een idioot land geworden. Ik was dit oudjaar verbijsterd door de overdreven harde knallen. De ruiten rammelden hier. Gaat helemaal nergens meer over.
Zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt. Zelfs op de Antillen niet, waar ze een behoorlijk liberaal vuurwerkbeleid hebben.
En de volgende dag staat de troep gewoon nog op straat. Te beroerd om het op te ruimen. Zegt veel over het geestelijk niveau van vuurwerkafstekers.
Oh ok, dat wist ik niet.quote:Op zondag 5 januari 2020 08:44 schreef torentje het volgende:
[..]
Tja, het zijn dan ook slechts rijken die vuurwerk afsteken en de troep niet opruimen willen, een dergelijk arrogant gedrag hebben armen niet.
Buren aan de overkant hebben hun zooi gewoon bij ons voor de deur gegooid.quote:Op zondag 5 januari 2020 06:46 schreef Sigaartje het volgende:
Nederland is een idioot land geworden. Ik was dit oudjaar verbijsterd door de overdreven harde knallen. De ruiten rammelden hier. Gaat helemaal nergens meer over.
Zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt. Zelfs op de Antillen niet, waar ze een behoorlijk liberaal vuurwerkbeleid hebben.
En de volgende dag staat de troep gewoon nog op straat. Te beroerd om het op te ruimen. Zegt veel over het geestelijk niveau van vuurwerkafstekers.
De meerderheid wil een verbod.quote:Op zondag 5 januari 2020 00:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een slecht argument. Als de politie over een tijdje (en dat lijkt er ook aan te zitten komen) niet meer genoeg mankracht heeft om bijvoorbeeld voetbalwedstrijden te beveiligen/hand te houden.. wat dan? Stoppen met voetbalwedstrijden? Je kunt niet een meerderheid, want dat is het, hun plezier ontzeggen omdat een groep mongolen zich niet kunnen gedragen én er niet tegen opgetreden kan worden.
Vuurwerkzones, al dan niet met verbod op knalvuurwerk is een goede oplossing, simpelweg omdat dat véél gemakkelijker te handhaven is, maar in het zure nee-derland is dat waarschijnlijk niet mogelijk. Ik zie vooral hele zure mensen die toch altijd al een hekel aan vuurwerk hadden dit met beide handen aangrijpen om het uit te bannen. Dat zou het zoveelste voorbeeld zijn van een jankende minderheid die haar zin krijgt.
En toen ben jij natuurlijk even langs gegaan om te vragen hoe dat zit. Of moet de overheid dit voor je oplossen?quote:Op zondag 5 januari 2020 08:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Buren aan de overkant hebben hun zooi gewoon bij ons voor de deur gegooid.
Vieze tokkies.
Volgende dag staat het er nog idd. Hersenloze tokkies.quote:Op zondag 5 januari 2020 06:46 schreef Sigaartje het volgende:
Daar geloof ik werkelijk waar geen ene kloten van. Trap toch niet in de stemmingmakerij van de NPO & co.quote:
Een statiegeld systeem zou eventueel uitkomst bieden.quote:Op zondag 5 januari 2020 08:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Buren aan de overkant hebben hun zooi gewoon bij ons voor de deur gegooid.
Vieze tokkies.
Verbied maar lekker, ik drink die tranen van de jankerds gulzig.
Dat heb je in veel gemeenten al. Kerstbomen en vuurwerkresten inleveren tegen vergoeding.quote:Op zondag 5 januari 2020 10:26 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Een statiegeld systeem zou eventueel uitkomst bieden.
Kerstbomen kan je hier wel inleveren idd.quote:Op zondag 5 januari 2020 10:30 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Dat heb je in veel gemeenten al. Kerstbomen en vuurwerkresten inleveren tegen vergoeding.
In Barendrecht kan dit nu ook met vuurwerkresten. Was overigens wel maar 1 dag, dus het is wel een kwestie van goed promoten.quote:Op zondag 5 januari 2020 10:31 schreef Dr.Sleep het volgende:
[..]
Kerstbomen kan je hier wel inleveren idd.
Dan geloof je het niet. Ook buiten de NPO kunnen enquêtes worden gehouden. Hier in mijn woonwijk wil ook meer dan 75% dat het volgend jaar een vujrwerkvrije zone is en er wonen hier meer dertigers dan zestigers. Zet je oogkleppen eens af.quote:Op zondag 5 januari 2020 10:24 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Daar geloof ik werkelijk waar geen ene kloten van. Trap toch niet in de stemmingmakerij van de NPO & co.
Het zijn het soort figuren van neersteken en drugs, had de overheid de bevolking maar beter moeten reguleren.quote:Op zondag 5 januari 2020 10:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
En toen ben jij natuurlijk even langs gegaan om te vragen hoe dat zit. Of moet de overheid dit voor je oplossen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |