SPOILER: Het Kabinet-TrumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amerikaans Congres:
Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)
https://upload.wikimedia.(...)tates_Senate.svg.png
Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)SPOILER: Overzicht van lopende onderzoekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Hoe werkt een impeachment?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extra aanwijzingen voor dit topic:
Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.
Daarom de volgende afspraken:
Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen:
Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie.
Wat je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
-Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
-We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken.
-ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.
-We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Iran móet eigenlijk wel reageren. Ze zitten volkomen in de verdrukking in de regio, bijna iedereen is tegen ze. Als ze nu over zich laten lopen dan gaat de hele regio over ze heenlopen.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 16:38 schreef KoosVogels het volgende: [..] Je hoeft ook niet te vrezen voor een wereldoorlog. Maar een Iran dat zich in het nauw gedreven voelt, kan rare sprongen maken en de regio verder destabiliseren.
Waarmee ik noet zeg dat dat uitloopt op WOIII oid. Maar wel dat ze dit niet zomaar kunnen laten gaan."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Ben benieuwd hoever ze willen escaleren idd.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 16:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Iran móet eigenlijk wel reageren. Ze zitten volkomen in de verdrukking in de regio, bijna iedereen is tegen ze. Als ze nu over zich laten lopen dan gaat de hele regio over ze heenlopen.
Waarmee ik noet zeg dat dat uitloopt op WOIII oid. Maar wel dat ze dit niet zomaar kunnen laten gaan.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Ja, de vraag is wat ze gaan doen. Ik gok op aanslagen in de regio, vooral Irak, op doelen die Amerika raken. Verschrikkelijke gevolgen, natuurlijk, maar geen oorlog. Echt de oorlog verklaren is het einde van het regime, dat zullen ze zelf ook weten.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 16:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Iran móet eigenlijk wel reageren. Ze zitten volkomen in de verdrukking in de regio, bijna iedereen is tegen ze. Als ze nu over zich laten lopen dan gaat de hele regio over ze heenlopen.
Waarmee ik noet zeg dat dat uitloopt op WOIII oid. Maar wel dat ze dit niet zomaar kunnen laten gaan.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Ze kunnen in Libanon nog wat proberen tegen Israël?quote:Op vrijdag 3 januari 2020 16:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de vraag is wat ze gaan doen. Ik gok op aanslagen in de regio, vooral Irak, op doelen die Amerika raken. Verschrikkelijke gevolgen, natuurlijk, maar geen oorlog. Echt de oorlog verklaren is het einde van het regime, dat zullen ze zelf ook weten.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Mwa, ik denk eerlijk gezegd dat Israel daarvoor momenteel te stevig staat, daarbij helpen ze dan Netanyahu voor weer heel veel jaar in het zadel en van die ijzervreter willen de omringende landen juist af.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 16:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze kunnen in Libanon nog wat proberen tegen Israël?Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Als de middenklasse er echt zo onder zou lijden, dan wordt hij keihard weggestemd neem ik aan. Tuurlijk is er enigszins effectieve manipulatie op Twitter en FOX, maar als de middenklasse economisch genaaid wordt gaan ze echt niet op hem stemmen. (En hij gaat gewoon herkozen worden is mijn overtuiging.)quote:Op vrijdag 3 januari 2020 16:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Doomsday voorspellingen geloof ik nooit zo in, daar is vaak meer voor nodig dan een individu als Trump. Het is wel zo dat Trump onderdeel is van een golf van neo-liberale bewegingen in de wereld waarbij de bevolking er op achteruit gaat en rijkeren zich nog verder kunnen verrijken in plaats van dat het evenwicht er weer wat in komt. De Trump regering is radicaal anders in de zin dat het gewicht niet in het midden komt maar nog nooit zo aan de kant van de grootverdieners is gekomen als de afgelopen jaren, waarbij corruptie door het rode schiet.
Ook kan Trump de golf richting opkomende problemen wel versterken. Hoe de VS er voor ligt vormt vaak een bron van inspiratie elders ter wereld. Tijdens de Obama regering zag je dat men in landen die nu naar rechts zijn geschoven veel naar compromissen zocht. Veel Zuid-Amerikaanse landen hadden redelijk stabiele middenmotors van presidenten. Recent zijn Brazilie en Colombia helemaal naar rechts getrokken en daar wordt weleens naar Trump gewezen als voorbeeld. In het kort komt het er op neer dat de middelvinger wordt opgestoken naar diverse lagen van de bevolking en al het redelijke verdwijnt en de macht volledig in handen komt van corrupte politici, die niet zoveel ophebben met de rechtsstaat of met jouw consumentenrechten. Ze zullen er alles aan doen om het de werknemer / consument zo zuur mogelijk te maken.![]()
En dat baseer je op?quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
(En hij gaat gewoon herkozen worden is mijn overtuiging.)And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Tweet van 31 decemberIk sluit het niet eens uit.twitter:TheRickWilson twitterde op dinsdag 31-12-2019 om 16:08:33In my darkest imagination, I just envisioned a Trump call to Bolton. "Keep quiet and I'll give you a war with Iran..."Lurid? Crazy? Remember, Trump's great gift as a con man is that he seeing into the deepest needs of his marks... reageer retweet
![]()
https://en.wikipedia.org/wiki/VTB_Bankquote:Op vrijdag 3 januari 2020 16:03 schreef la_perle_rouge het volgende:
Robert J. DeNault
@:robertjdenault
BREAKING: A Whistleblower told the FBI that Trump’s Deutsche Bank loans were backed by Russian state-owned bank, VTB Bank. VTB was proposed lender for Trump Tower Moscow and allegedly funded the Rosneft Deal. New docs show deep ties between Deutsche + VTB.
Geen wonder dat de aandacht afgeleid moest worden...Op het overtreden van de sancties staan iig flinke boetes. Misschien komt het Amerikaanse justitie systeem daar ooit nog aan toe, nadat ze alle andere Trump zaken afgehandeld hebben...quote:In July 2014, the Office of Foreign Assets Control (OFAC) published that the Bank of Moscow and VTB Bank have been added to the Sectoral Sanctions Identifications List. Later, VTB Bank and its subsidiaries were added on the European Union sanctions list, and VTB was added on the Canadian sanctions list. Subsequently, US increases its sectoral sanctions on VTB Bank, its subsidiaries. In September: VTB was added to the Australian autonomous sanctions list.[17][18][19] The US also issued a consolidated listing of directives regarding Executive Order 13662 sanctions. Directive 1 was amended to increase the financial sanctions for "all transactions in, provision of financing for, and other dealings" in new equity or new debt issued on or after 12 September 2014 to longer than 30 days maturity. New equity or new debt issued from 29 July 2018 until 12 September 2018 was sanctioned if longer than 90 days maturity.[20][21][22][23]![]()
Artikel hierover: https://www.scribd.com/do(...)ic-News-Article-12-3quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:17 schreef cynicus het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/VTB_Bank
[..]
Op het overtreden van de sancties staan iig flinke boetes. Misschien komt het Amerikaanse justitie systeem daar ooit nog aan toe, nadat ze alle andere Trump zaken afgehandeld hebben...![]()
Zijn vorige overwinning waarin hij een veel grotere underdog was. Geen sterke Democratische tegenkandidaat. Huidige economische voorspoed. Het feit dat zittende presidenten meestal winnen in Amerika. En de tijdsgeest in bredere zin, die zorgt voor een grote aanhang van autoritaire nationalistische leiders in landen verspreid over de aarde.quote:![]()
Meanwhile: As 2020 Dawns, Trump Looks to Boost Evangelical Supportquote:WEST PALM BEACH, Fla. (AP) — In his first campaign move of the 2020 election year, President Donald Trump on Friday will visit a mega-church in Miami to highlight his support among evangelicals as he aims to shore up and expand support from an influential piece of his political base.
The president will host the kickoff meeting of “Evangelicals for Trump” just days after he was the subject a scathing editorial in the Christianity Today magazine that called for his removal from office. But Trump's campaign believes that his record in office, including the installation of two Supreme Court justices, will cement the votes of religious conservatives this year.
“I think his record in the past three years is rock-solid in things that the faith community cares about him," said Jentezen Franklin, a pastor to a megachurch in Georgia. “We used to see politicians once every four years but this one is totally different in constantly reaching out to the faith community and we even get a chance to tell him when we disagree."
Campaign officials said the Miami event was in the works well before the Christianity Today op-ed which raised fresh questions about the durability of his support among the conservative evangelicals who have proven to be a critical component of his political base.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
His second, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:26 schreef kladderadatsch het volgende:
In his first campaign move of the 2020 election year,Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Die vage dingen overtuigen jou nu al? Dan ben je nogal snel overtuigd. Overigens is de eerste irrelevant en de tweede kun je helemaal niets over zeggen.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zijn vorige overwinning waarin hij een veel grotere underdog was. Geen sterke Democratische tegenkandidaat. Huidige economische voorspoed. Het feit dat zittende presidenten meestal winnen in Amerika. En de tijdsgeest in bredere zin, die zorgt voor een grote aanhang van autoritaire nationalistische leiders in landen verspreid over de aarde.And if you listen very hard
De middenklasse zal het niet kunnen winnen, maar dat geldt niet alleen voor de periode Trump. De middenklasse wint alleen als een president uit eigen beweging de middenklasse wil ondersteunen en wil opbouwen.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als de middenklasse er echt zo onder zou lijden, dan wordt hij keihard weggestemd neem ik aan. Tuurlijk is er enigszins effectieve manipulatie op Twitter en FOX, maar als de middenklasse economisch genaaid wordt gaan ze echt niet op hem stemmen. (En hij gaat gewoon herkozen worden is mijn overtuiging.)
Toen Trump nog kandidaat was werd hij net als Sanders als iemand gezien die het radicaal anders zou doen. Trump heeft toen lagen bespeeld die geloofden dat hij er voor hen was en veel stemmers uit die lagen staan nu niet meer achter hem. Neemt niet weg dat de VS geen systeem kent zoals in NL en dat de meest gewilde kandidaat niet automatisch wint, Trump kan nog door spreekwoordelijke kieren heen in het systeem om opnieuw president te worden.
Daarbuiten zie je dat het nu gekgenoeg; of zoals verwacht een handdrukken is geworden tussen democratie en autocratie net als in landen die eerder al afgleden. De republikeinen spelen momenteel een spel in welke ze eigenlijk hun president boven de wet zetten en boven de wet willen houden. De democratie legt eigenlijk al het loodje zodra de acties van Trump door de senaat worden afgehandeld op hoe het Witte huis ze afgehandeld wil zien ipv de procedures te volgen die hiervoor ten aller tijden gelden.![]()
Oké, dan ben ik snel overtuigdquote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die vage dingen overtuigen jou nu al? Dan ben je nogal snel overtuigd. Overigens is de eerste irrelevant en de tweede kun je helemaal niets over zeggen..
Verder niet heel relevant voor het punt, namelijk dat wanneer Trump de middenklasse zou pakken, hij zou verliezen bij een landslide. Onderklasse stemde al Hillary, dus dat dan blijft er weinig meer over. Dus ofwel je denkt dat Trump gigantisch gaat verliezen, ofwel je denkt dat Amerikanen wat getetter op Twitter belangrijker vinden dan hun portemonnee, ofwel het is niet waar dat Trump duidelijk slecht is voor de middenklasse.![]()
Of men stemt niet altijd wat het beste voor zichzelf is. Je maakt een vals dilemma.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Oké, dan ben ik snel overtuigd.
Verder niet heel relevant voor het punt, namelijk dat wanneer Trump de middenklasse zou pakken, hij zou verliezen bij een landslide. Onderklasse stemde al Hillary, dus dat dan blijft er weinig meer over. Dus ofwel je denkt dat Trump gigantisch gaat verliezen, ofwel je denkt dat Amerikanen wat getetter op Twitter belangrijker vinden dan hun portemonnee, ofwel het is niet waar dat Trump duidelijk slecht is voor de middenklasse.
Ik heb voorlopig geen idee of Trump weer kan winnen of niet. Veel te vroeg voor. Maar goed, slecht geinformeerd zijn en toch grote conclusies trekken kan ik weinig mee dus veel plezier verder daarmee.And if you listen very hard
twitter:etuckerAP twitterde op vrijdag 03-01-2020 om 12:52:26Two important appeals court cases are being argued today in DC: one about whether former White House counsel Don McGahn can be made to testify before Congress, the other about whether Congress can have access to Mueller grand jury material. Follow @shermancourt and me for updates reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Artikeltje over wat het huidige sentiment omtrent impeachment is inclusief hoe de Amerikaan denkt over getuigen in de Senaat cq. nieuwe getuigen/bewijs in de Senaat: https://fivethirtyeight.c(...)orts-trumps-removal/![]()
twitter:kylegriffin1 twitterde op vrijdag 03-01-2020 om 18:50:22A federal judge has allowed Lev Parnas, the Giuliani associate indicted on campaign finance charges, to turn over documents to Congress as part of the impeachment proceeding against Trump. https://t.co/7vnmcgt429 reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Waar trek ik grote conclusies? Ik zeg expliciet dat het een overtuiging is, i.e. een geloof, dat Trump gaat winnen. Daarmee breng ik juist een nuance aan. Ik zeg ook nergens dat Trumps beleid goed is voor de middenklasse. De enige grote conclusie die ik heb getrokken is dat zijn klimaatbeleid dramatisch is, dus als je dat bedoelt, soit.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Of men stemt niet altijd wat het beste voor zichzelf is. Je maakt een vals dilemma.
Ik heb voorlopig geen idee of Trump weer kan winnen of niet. Veel te vroeg voor. Maar goed, slecht geinformeerd zijn en toch grote conclusies trekken kan ik weinig mee dus veel plezier verder daarmee.
Ik betwijfel alleen of Trump echt zo slecht is voor de middenklasse - maar ik word graag geïnformeerd over het tegendeel hoor. De lonen van de middenklasse zijn wat minder gestegen dan onder Obama, maar nog steeds wel gestegen. Werkloosheid is historisch laag. Je kan erover twisten of dat dankzij Trumps beleid is, daar heb ik geen idee van, maar voor mij is het niet overduidelijk dat Trump slecht is voor de middenklasse.![]()
Trump heeft vooral de white evangelicals nodig, maar of die nou middle-class, of piss-poor zijn maakt verder niet zoveel uit. Zie ook het artikel hierboven in post #13, als slechts 5% van deze groep afhaakt kan hij eigenlijk al niet meer winnen.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 19:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Waar trek ik grote conclusies? Ik zeg expliciet dat het een overtuiging is, i.e. een geloof, dat Trump gaat winnen. Daarmee breng ik juist een nuance aan. Ik zeg ook nergens dat Trumps beleid goed is voor de middenklasse. De enige grote conclusie die ik heb getrokken is dat zijn klimaatbeleid dramatisch is, dus als je dat bedoelt, soit.
Ik betwijfel alleen of Trump echt zo slecht is voor de middenklasse - maar ik word graag geïnformeerd over het tegendeel hoor. De lonen van de middenklasse zijn wat minder gestegen dan onder Obama, maar nog steeds wel gestegen. Werkloosheid is historisch laag. Je kan erover twisten of dat dankzij Trumps beleid is, daar heb ik geen idee van, maar voor mij is het niet overduidelijk dat Trump slecht is voor de middenklasse.
Verder is Trump wel degelijk slecht voor de middenklasse, alleen gaan ze dat pas merken als het te laat is. Trump de-reguleert namelijk als een gek en laat ondertussen de staatsschuld torenhoog oplopen, vanouds ingrediënten voor een financiële crisis. Zie de vorige in 2008. Zelfde recept en ook daar heeft de middenklasse harde klappen van gekregen die ze eigenlijk nooit helemaal te boven is gekomen.![]()
Ik gok dat de straat van Hormuz de komende maanden gevaarlijk gebied is. Een paar tankers aan gort schieten is een aardig signaal met aardige consequentiesquote:Op vrijdag 3 januari 2020 16:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de vraag is wat ze gaan doen. Ik gok op aanslagen in de regio, vooral Irak, op doelen die Amerika raken. Verschrikkelijke gevolgen, natuurlijk, maar geen oorlog. Echt de oorlog verklaren is het einde van het regime, dat zullen ze zelf ook weten.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: