abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190843253
Ik vraag me af in hoeverre je uiterlijk bepaald of mensen vriendelijk op je reageren. Is hier al eens onderzoek naar gedaan? Kan me voorstellen dat je het als licht getinte of donkere man je het een stuk moeilijker hebt, mensen vooroordelen hebben en niet eens met je willen praten
pi_190843286
Je uiterlijk bepaald dat niet, het is meer het karakter van iemand die dat bepaald. Waarom zou je niet met een (licht) getinte man willen praten?
pi_190843322
Ik ben roomblank maar ze zeggen dat ik een schorriemorriekop heb. Kwam vroeger ook nooit de hippere discotheken binnen (en ik heb nooit gejankt over dat dat discriminatie zou zijn).
Mensen reageren dan idd meestal minder direct vriendelijk op je.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_190843420
Uitstraling
  FOK!Babe donderdag 2 januari 2020 @ 15:38:26 #5
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_190843443
Ik denk dat kapsel- en kledingkeuze alsmede algehele verzorging een aardige invloed hebben op het geheel.
pi_190843531
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 15:25 schreef osodevo het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre je uiterlijk bepaald of mensen vriendelijk op je reageren. Is hier al eens onderzoek naar gedaan? Kan me voorstellen dat je het als licht getinte of donkere man je het een stuk moeilijker hebt, mensen vooroordelen hebben en niet eens met je willen praten
Ligt dat niet beetje aan de kleding keuze etc? Standaard tokkie jassen en nektasjes etc ...altijd boos kijken _O- _O- en natuurlijk blikjes energie drank :Y)
Ik zwaai naar dieren.
pi_190843543
quote:
Kan me voorstellen dat je het als licht getinte of donkere man je het een stuk moeilijker hebt
waarom denkt u dat?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_190843549
Uitstraling zegt niet zo heel veel. Ken genoeg mensen die er altijd bloed chagrijnig uit zien, maar in werkelijkheid best vriendelijk en spontaan zijn.
Mee doen is belangrijker dan winnen!
pi_190843625
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 15:44 schreef dezomervoorbij het volgende:
Uitstraling zegt niet zo heel veel. Ken genoeg mensen die er altijd bloed chagrijnig uit zien, maar in werkelijkheid best vriendelijk en spontaan zijn.
Ja, en andersom natuurlijk. Maar TS vraagt zich af in hoeverre uiterlijk bepaald hoe mensen op je reageren. Ik denk dat je met een open vriendelijke uitstraling meer positieve aanspraak hebt dan als je bloed chagrijnig lijkt. Los van of je hier nou echt iets aan kan doen of niet
pi_190843643
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 15:48 schreef Alura. het volgende:

[..]

Ja, en andersom natuurlijk. Maar TS vraagt zich af in hoeverre uiterlijk bepaald hoe mensen op je reageren. Ik denk dat je met een open vriendelijke uitstraling meer positieve aanspraak hebt dan als je bloed chagrijnig lijkt. Los van of je hier nou echt iets aan kan doen of niet
En dat is uiteraard ook gewoon zo.
pi_190843734
quote:

[..]

Dat klopt uiteraard.
Mee doen is belangrijker dan winnen!
pi_190843828
Je hoeft er niet persé knap uit te zien of zo, maar zolang je een vriendelijke uitstraling hebt...glimlach op je gezicht, etc, dan geef je wel meer de indruk open te staan voor een praatje ja. Kleren/verzorging e.d. zullen inderdaad ook wel meespelen.
pi_190843859
Ik heb soms het idee dat mensen eerder een gesprekje aanknopen met een 100% Nederlander of westers uiterlijk dan iemand met een buitenlands uiterlijk. Van de laatste groep zal het meestal vanuit hunzelf moeten komen.
  donderdag 2 januari 2020 @ 16:07:01 #14
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_190843892
Heb je ervaring mee? Vanwaar de vraag.
pi_190843975
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:07 schreef Cue_ het volgende:
Heb je ervaring mee? Vanwaar de vraag.
Wil het liever algemeen houden maar in openbare plaatsen waar ik soms wat smaaltalk e.d. zie ben ik nimmer de gene die als eerste aangesproken wordt. Wil ik een gesprekje voeren ben ik altijd de persoon die het initiatief moet nemen.

Zie ook vaak in groepen dat de westerling het meest eerst wordt aangesproken. Ook situaties meegemaakt waarin in zelf ben genegeerd. Maar dit gaat nu teveel in op mij als persoon. Ik wil het algemener houden, zullen vast meer zijn met vergelijkbare ervaringen
pi_190843991
Ik denk niet dat het aan je huidskleur ligt
  donderdag 2 januari 2020 @ 16:15:18 #17
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_190844018
Veelal zoeken mensen gelijken op. Zowel qua uiterlijk als innerlijk.

Dat heeft niet perse met huidskleur te maken.

Daar kan het wel door ontstaan dat als je vaker bij ' de minderheid' hoort.. Dat het niet zo automatisch gaat als bij anderen.
pi_190844020
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:04 schreef osodevo het volgende:
Ik heb soms het idee dat mensen eerder een gesprekje aanknopen met een 100% Nederlander of westers uiterlijk dan iemand met een buitenlands uiterlijk. Van de laatste groep zal het meestal vanuit hunzelf moeten komen.
Gast, waar woon je? De meerderheid in de grote steden is tegenwoordig buitenlands :{
pi_190844094
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 15:37 schreef Alura. het volgende:
Uitstraling
Dit dus. En meesteroplichters hebben dat heel goed in de gaten. Gaan dan ook heel 'betrouwbaar gekleed' door het leven.
Zie Pistolen Paultje, zie Heer Oliver, zie Aage M.
pi_190844506
quote:
Als je met zijn tweeen of meer bent ja, anders is het gewoon onzin wat je denkt.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_190844515
geschiedenis
pindazakje
  Moderator donderdag 2 januari 2020 @ 17:24:50 #22
9859 crew  Karina
Woman
pi_190844821
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:20 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dit dus. En meesteroplichters hebben dat heel goed in de gaten. Gaan dan ook heel 'betrouwbaar gekleed' door het leven.
Zie Pistolen Paultje, zie Heer Oliver, zie Aage M.
Als je naar 'Opgelicht' kijkt zeggen de slachtoffers ook meestal: hij was heel aardig en een gentleman of zoiets. Boefjes zien er meestal ook niet uit als boefjes. Niet zo dus:
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 2 januari 2020 @ 17:37:39 #23
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190844958
Tuurlijk hebben buitenlanders het moeilijker op die gebied.

Ik ben zelf Antilliaan en maak heel vaak vooroordelen en discriminatie mee. Maar ik heb mijn persoonlijkheid mee, ik reageer daar goed op. Ik was bijvoorbeeld een keer in de sportschool en was aan het trainen met een Antilliaanse maat. Ik sprak met hem in het Papiaments en een gespierde witte man met een tribal tattoo werd boos en maakte een racistische opmerking. In plaats van boos worden of gekwetst raken, speelde in mee en reageerde ik met een lach. Toen werd die man ook vriendelijk en hebben we nog staan praten als vrienden. Ik had de situatie toen gedeëscaleerd. Een andere zwarte jongen had waarschijnlijk anders gereageerd.

Ik denk dat kleding en houding zeker meespeelt, maar toch is een een tint of donker huidskleur een belemmering vaak. Je moet toch iets harder je best doen om aansluiting te vinden en respect te krijgen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190845336
quote:

[..]

Dat is naar mijn ervaring ook wel erg betrekkelijk. Ik ben zeer vriendelijk. Bij kortstondig contact in een winkel bijvoorbeeld blijven mensen correct. En lachen ze terug. Ook buren en mensen die ik wat vaker zie maar niet echt kennissen/vrienden of familie zijn blijven aardig. Maar als het erop aankomt ben ik altijd de eerste die ze laten vallen. In werkgroepen of n kleine organisaties. Ik weet niet hoe diep ik hierop in moet gaan om dit te verduidelijken. Ik beteken uiteindelijk geen ene moer voor ze. Daar komt het op neer. Ondanks mijn tienvoudige inzet en dat ik nooit problemen veroorzaak of ruzie zoek. Uiteindelijk is dus denk ik fysieke knapheid en aanzien belangrijk in sociale situaties die niet perse gaan over sex en romantische relaties. Uiterlijk is zeer zeer belangrijk.
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
pi_190845415
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 18:04 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Dat is naar mijn ervaring ook wel erg betrekkelijk. Ik ben zeer vriendelijk. Bij kortstondig contact in een winkel bijvoorbeeld blijven mensen correct. En lachen ze terug. Ook buren en mensen die ik wat vaker zie maar niet echt kennissen/vrienden of familie zijn blijven aardig terug doen. Maar als het erop aankomt ben ik altijd de eerste die ze laten vallen. In werkgroepen of n kleine organisaties. Ik weet niet hoe diep ik hierop in moet gaan om dit te verduidelijken. Ik beteken uiteindelijk lijk geen ene moer voor ze. Ondanks mijn tienvoudige inzet en dat ik nooit probpemen veroorzaak of ruzie zoek etcetera.
Vriendelijk zijn is iets anders dan een vriendelijke uitstraling hebben.
Toch vind ik het erg vervelend voor je dat je zoveel negatieve ervaringen hebt. Voor mijn gevoel ben je heel erg op zoek naar een reden waarom mensen zo tegen je doen, klopt dat?
pi_190845436
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 18:08 schreef Alura. het volgende:

[..]

Vriendelijk zijn is iets anders dan een vriendelijke uitstraling hebben.
Toch vind ik het erg vervelend voor je dat je zoveel negatieve ervaringen hebt. Voor mijn gevoel ben je heel erg op zoek naar een reden waarom mensen zo tegen je doen, klopt dat?
Die reden weet ik al.
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
pi_190845446
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 18:09 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Die reden weet ik al.
En die is?
pi_190846281
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 15:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Je uiterlijk bepaald dat niet, het is meer het karakter van iemand die dat bepaald. Waarom zou je niet met een (licht) getinte man willen praten?
Klim jij maar terug in je konijnenhol.
pi_190846339
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 19:07 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Klim jij maar terug in je konijnenhol.
Want?
pi_190848046
Ik heb beroepshalve met honderden jonge mannen te maken gehad. Sommigen hadden hun uiterlijk niet zo mee, maar konden door een vriendelijke glimlach en beleefd gedrag toch een heel eind komen. Anderen waren dan wel knap of goed gebouwd, maar hadden een nors gezicht of chagrijnig gedrag en kregen dan daardoor tegenwerking.

Tsja, en degenen met én een knappe smoel én een vriendelijke lach hadden een voorsprong. Zo is het nou eenmaal. En degenen die van nature niet knap waren en dan ook nog een chagrijnig smoel hadden, hadden het extra moeilijk. Zo werkt het ook.
pi_190848181
Brede, scherpe kaaklijn.

Ik vind iemans niet snel een onbetrouwbaar uiterlijk hebben, denk ik? Wel onbetrouwbaar gedrag of communicatie.
pi_190848234
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 19:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Want?
De werkelijkheid ontgaat je nogal.
pi_190848301
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 21:28 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

De werkelijkheid ontgaat je nogal.
Dan vraag ik het aan jou. Waarom wil jij niet met een (licht) getinte man praten?
pi_190848537
quote:
Mensen met een onbetrouwbaar uiterlijk hebben vaak een slap en leugenachtig karakter. Vaak ook zijn zij niet gespeend van een zeer negatieve uitstraling, alsmede een ongewassen uiterlijk. Over het geheel genomen, maken zij dus een muffe en onhygiënische indruk.
  donderdag 2 januari 2020 @ 21:52:20 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190848673
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 15:30 schreef De_Onnoembare het volgende:
Ik ben roomblank maar ze zeggen dat ik een schorriemorriekop heb. Kwam vroeger ook nooit de hippere discotheken binnen (en ik heb nooit gejankt over dat dat discriminatie zou zijn).
Mensen reageren dan idd meestal minder direct vriendelijk op je.
:+

Heb je tattoos in je nek?
Resistance is futile.
pi_190849094
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 21:31 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dan vraag ik het aan jou. Waarom wil jij niet met een (licht) getinte man praten?
Dat zeg ik niet. Maar dat mensen op basis van uiterlijk verschillend reageren, is natuurlijk 'obvious'.
  donderdag 2 januari 2020 @ 22:21:07 #37
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190849215
quote:
Een van de redenen is, dat de etnische Nederlander is opgevoed met het idee dat je elkaar aankijkt als je een gesprek wilt voeren en zeker tijdens het gesprek. In andere culturen is dat onbeleefd en kijkt men weg. Bij wegkijken denkt de etnische Nederlander dingen als:
- hij is niet geïnteresseerd
- hij schaamt zich of is verlegen
- hij liegt
Daarom: maak oogcontact.
En dan niet staren, maar ontspannen kijken, af en toe ergens anders heen kijken, maar vooral naar je gesprekspartners ogen.
  donderdag 2 januari 2020 @ 22:28:11 #38
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190849364
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 17:37 schreef Keep_Walking het volgende:

Ik ben zelf Antilliaan en maak heel vaak vooroordelen en discriminatie mee. Maar ik heb mijn persoonlijkheid mee, ik reageer daar goed op. Ik was bijvoorbeeld een keer in de sportschool en was aan het trainen met een Antilliaanse maat. Ik sprak met hem in het Papiaments en een gespierde witte man met een tribal tattoo werd boos en maakte een racistische opmerking. In plaats van boos worden of gekwetst raken, speelde in mee en reageerde ik met een lach. Toen werd die man ook vriendelijk en hebben we nog staan praten als vrienden. Ik had de situatie toen gedeëscaleerd. Een andere zwarte jongen had waarschijnlijk anders gereageerd.

Ik denk dat kleding en houding zeker meespeelt, maar toch is een een tint of donker huidskleur een belemmering vaak. Je moet toch iets harder je best doen om aansluiting te vinden en respect te krijgen.
Papiaments spreken met een maat is niet bepaald uitnodigend voor een gesprek. De etnische Nederlander zal denken "die spreken geen Nederlands, laat maar zitten." Idem voor alle andere talen, zelfs het Engels is voor veel mensen niet aantrekkelijk voor little cows and calfs. Idem voor Nederlands met een vet accent dat niet het streekdialect is. Dat schreewt gewoon "niet ons soort mensen, vreemdelingen, alarm" in ons primitieve brein.
  donderdag 2 januari 2020 @ 22:29:34 #39
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_190849384
Ik heb een kale kop en nektattoo dus oordeel zelf. Ik merk dat ik soms wel extra moeite moet doen om mensen te laten zien dat ik toch wel een toffe kerel ben.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 2 januari 2020 @ 22:31:21 #40
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190849411
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 22:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Papiaments spreken met een maat is niet bepaald uitnodigend voor een gesprek. De etnische Nederlander zal denken "die spreken geen Nederlands, last maar." Idem voor alle andere talen, zelfs het Engels is voor veel mensen niet aantrekkelijk voor little cows and calfs. Idem voor Nederlands met een vet accent dat niet het streekdialect is. Dat schreewt gewoon "niet ons soort mensen, vreemdelingen, alarm" in ons primitieve brein.
Maar ik hoef niet te denken aan dat dan. Ik ben in de fitness met mijn maat, we zijn samen aan het trainen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190849430
Ja, natuurlijk speelt uiterlijk een belangrijke rol bij een (eerste) indruk van iemand. Zet maar eens een sjiek montuurtje op en trek een formeel gewaad aan, en alleen al daardoor zal men soms denken dat je hooggeleid en gefortuneerd bent. Helaas vergist men zich, en ben ik in werkelijkheid mokerdom.

Anyway, zo werkt dat natuurlijk ook andersom en op andere gebieden. Denk maar eens aan stereotypen zoals domme blondjes, criminelen met een gezichtstattoo van een pistool, langharige onverzorgde eenlingen, etc. En eerlijk is eerlijk, die stereotypes worden ook wel eens bevestigd.
  donderdag 2 januari 2020 @ 22:33:24 #42
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190849446
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 22:31 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar ik hoef niet te denken aan dat dan. Ik ben in de fitness met mijn maat, we zijn samen aan het trainen.
Maar dan zou je dus ook niet moeten zeuren dat niemand met je wil praten. Want daar gaat het bij TS over. En die is sociaal niet zo handig om die verkeerde indruk en de reactie daarop een veilige kant op te sturen.
Ik vind het trouwens erg onbeschoft als mensen in Nederland geen Nederlands spreken.
  donderdag 2 januari 2020 @ 22:37:18 #43
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190849497
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 22:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ja, natuurlijk speelt uiterlijk een belangrijke rol bij een (eerste) indruk van iemand. Zet maar eens een sjiek montuurtje op en trek een formeel gewaad aan, en alleen al daardoor zal men soms denken dat je hooggeleid en gefortuneerd bent. Helaas vergist men zich, en ben ik in werkelijkheid mokerdom.

Anyway, zo werkt dat natuurlijk ook andersom en op andere gebieden. Denk maar eens aan stereotypen zoals domme blondjes, criminelen met een gezichtstattoo van een pistool, langharige onverzorgde eenlingen, etc. En eerlijk is eerlijk, die stereotypes worden ook wel eens bevestigd.
Hier heb je wat stereotypen. Met wie zou je een gesprek aangaan, qua gezichtsuitdrukking en zo?
O+
}:|
:7
|:)
:{w
:)
:6
:O
:N
:T
Ik weet zeker dat als je naar de smileys kijkt, je wel een idee hebt van welke gezichtuitdrukkingen/houdingen als vriendelijk en uitnodigend worden gezien.
pi_190849550
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 22:37 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hier heb je wat stereotypen. Met wie zou je een gesprek aangaan, qua gezichtsuitdrukking en zo?
O+ Deze
}:|
:7 Deze
|:) Misschien, moet dit een vrolijk persoon met een dikke unibrow voorstellen?
:{w
:) Deze
:6
:O
:N
:T Misschien :')
Ik weet zeker dat als je naar de smileys kijkt, je wel een idee hebt van welke gezichtuitdrukkingen/houdingen als vriendelijk en uitnodigend worden gezien.
  donderdag 2 januari 2020 @ 22:51:00 #45
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190849680
quote:
|:) = Kuzu
https://thumbs.gfycat.com(...)manlizard-mobile.mp4
Persoonlijk vind ik hem wat intimiderend over komen.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 03:03:08 #46
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_190851713
Ja ik denk dat uiterlijk wel belangrijk is. Toen ik mijn huidige man leerde kennen had hij een kantoorbaan en kort kapsel en was soort van workaholic. Omdat ik van lang haar hou is hij inmiddels 5 jaar niet naar de kapper geweest en komt het tot aan zn reet. Stoppelbaardje erbij. Hij heeft nu een 'sociale' baan met minder druk en heeft een bril met rond montuur.

Hij merkt zelf ook dat hij anders en door andere mensen wordt benaderd. Uitstraling is hetzelfde denk ik maar zn uiterlijk is erg veranderd.

Dus ja...
To BG or not to BG!
pi_190852576
quote:
10s.gif Op donderdag 2 januari 2020 21:52 schreef Seven. het volgende:

[..]

:+

Heb je tattoos in je nek?
Nee. Gewoon een schorriemorriekop. En opgeschoren haar en zo toen.
pi_190852594
Uitstraling, houding, de kledingkeuze, de mensen waarmee iemand zich omringt, dit zegt vaak al zo veel over iemand dat je daar genoeg uit kan halen.

Dus als je hier tegen aanloopt kan je ook eens goed naar jezelf kijken en je afvragen:
Waar zou het aan kunnen liggen? Hoe zou ik tegen iemand als mijzelf aankijken?
  vrijdag 3 januari 2020 @ 09:33:08 #49
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190852864
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 22:33 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Maar dan zou je dus ook niet moeten zeuren dat niemand met je wil praten. Want daar gaat het bij TS over. En die is sociaal niet zo handig om die verkeerde indruk en de reactie daarop een veilige kant op te sturen.
Ik vind het trouwens erg onbeschoft als mensen in Nederland geen Nederlands spreken.
Je kan moeilijk begrijpend lezen, of niet?

Er was geen probleem omdat die man niet wilde praten. Die man schreeuwde een racistische spreuk naar ons. Die man zocht ruzie. Het had op vechten kunnen uitlopen.
pi_190852985
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 17:37 schreef Keep_Walking het volgende:

Het is dan ook echt schofterig gedrag buitenlands te spreken terwijl je omringd bent door Nederlands sprekenden en je het wel kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')