Ligt dat niet beetje aan de kleding keuze etc? Standaard tokkie jassen en nektasjes etc ...altijd boos kijkenquote:Op donderdag 2 januari 2020 15:25 schreef osodevo het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre je uiterlijk bepaald of mensen vriendelijk op je reageren. Is hier al eens onderzoek naar gedaan? Kan me voorstellen dat je het als licht getinte of donkere man je het een stuk moeilijker hebt, mensen vooroordelen hebben en niet eens met je willen praten
waarom denkt u dat?quote:Op donderdag 2 januari 2020 15:25 schreef osodevo het volgende:
Kan me voorstellen dat je het als licht getinte of donkere man je het een stuk moeilijker hebt
Ja, en andersom natuurlijk. Maar TS vraagt zich af in hoeverre uiterlijk bepaald hoe mensen op je reageren. Ik denk dat je met een open vriendelijke uitstraling meer positieve aanspraak hebt dan als je bloed chagrijnig lijkt. Los van of je hier nou echt iets aan kan doen of nietquote:Op donderdag 2 januari 2020 15:44 schreef dezomervoorbij het volgende:
Uitstraling zegt niet zo heel veel. Ken genoeg mensen die er altijd bloed chagrijnig uit zien, maar in werkelijkheid best vriendelijk en spontaan zijn.
En dat is uiteraard ook gewoon zo.quote:Op donderdag 2 januari 2020 15:48 schreef Alura. het volgende:
[..]
Ja, en andersom natuurlijk. Maar TS vraagt zich af in hoeverre uiterlijk bepaald hoe mensen op je reageren. Ik denk dat je met een open vriendelijke uitstraling meer positieve aanspraak hebt dan als je bloed chagrijnig lijkt. Los van of je hier nou echt iets aan kan doen of niet
Dat klopt uiteraard.quote:Op donderdag 2 januari 2020 15:48 schreef Alura. het volgende:
[..]
Ja, en andersom natuurlijk. Maar TS vraagt zich af in hoeverre uiterlijk bepaald hoe mensen op je reageren. Ik denk dat je met een open vriendelijke uitstraling meer positieve aanspraak hebt dan als je bloed chagrijnig lijkt. Los van of je hier nou echt iets aan kan doen of niet
Wil het liever algemeen houden maar in openbare plaatsen waar ik soms wat smaaltalk e.d. zie ben ik nimmer de gene die als eerste aangesproken wordt. Wil ik een gesprekje voeren ben ik altijd de persoon die het initiatief moet nemen.quote:
Gast, waar woon je? De meerderheid in de grote steden is tegenwoordig buitenlandsquote:Op donderdag 2 januari 2020 16:04 schreef osodevo het volgende:
Ik heb soms het idee dat mensen eerder een gesprekje aanknopen met een 100% Nederlander of westers uiterlijk dan iemand met een buitenlands uiterlijk. Van de laatste groep zal het meestal vanuit hunzelf moeten komen.
Dit dus. En meesteroplichters hebben dat heel goed in de gaten. Gaan dan ook heel 'betrouwbaar gekleed' door het leven.quote:
Als je met zijn tweeen of meer bent ja, anders is het gewoon onzin wat je denkt.quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:04 schreef osodevo het volgende:
Ik heb soms het idee dat mensen eerder een gesprekje aanknopen met een 100% Nederlander of westers uiterlijk dan iemand met een buitenlands uiterlijk. Van de laatste groep zal het meestal vanuit hunzelf moeten komen.
Als je naar 'Opgelicht' kijkt zeggen de slachtoffers ook meestal: hij was heel aardig en een gentleman of zoiets. Boefjes zien er meestal ook niet uit als boefjes. Niet zo dus:quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:20 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dit dus. En meesteroplichters hebben dat heel goed in de gaten. Gaan dan ook heel 'betrouwbaar gekleed' door het leven.
Zie Pistolen Paultje, zie Heer Oliver, zie Aage M.
Dat is naar mijn ervaring ook wel erg betrekkelijk. Ik ben zeer vriendelijk. Bij kortstondig contact in een winkel bijvoorbeeld blijven mensen correct. En lachen ze terug. Ook buren en mensen die ik wat vaker zie maar niet echt kennissen/vrienden of familie zijn blijven aardig. Maar als het erop aankomt ben ik altijd de eerste die ze laten vallen. In werkgroepen of n kleine organisaties. Ik weet niet hoe diep ik hierop in moet gaan om dit te verduidelijken. Ik beteken uiteindelijk geen ene moer voor ze. Daar komt het op neer. Ondanks mijn tienvoudige inzet en dat ik nooit problemen veroorzaak of ruzie zoek. Uiteindelijk is dus denk ik fysieke knapheid en aanzien belangrijk in sociale situaties die niet perse gaan over sex en romantische relaties. Uiterlijk is zeer zeer belangrijk.quote:Op donderdag 2 januari 2020 15:48 schreef Alura. het volgende:
[..]
Vriendelijk zijn is iets anders dan een vriendelijke uitstraling hebben.quote:Op donderdag 2 januari 2020 18:04 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Dat is naar mijn ervaring ook wel erg betrekkelijk. Ik ben zeer vriendelijk. Bij kortstondig contact in een winkel bijvoorbeeld blijven mensen correct. En lachen ze terug. Ook buren en mensen die ik wat vaker zie maar niet echt kennissen/vrienden of familie zijn blijven aardig terug doen. Maar als het erop aankomt ben ik altijd de eerste die ze laten vallen. In werkgroepen of n kleine organisaties. Ik weet niet hoe diep ik hierop in moet gaan om dit te verduidelijken. Ik beteken uiteindelijk lijk geen ene moer voor ze. Ondanks mijn tienvoudige inzet en dat ik nooit probpemen veroorzaak of ruzie zoek etcetera.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |