Jup, je weet het niet. Toch zag ik deze verhalen bij advocaten en niet in Privé. Want dat het een ieniemini kans is, wil niet zeggen dat het nooit voorkomt.quote:Op zondag 5 januari 2020 12:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Je weet dat de kans om zwanger te worden op die manier echt heeeeeeel erg klein is?
Dat in de meeste gevallen waar dat beweerd wordt het toch wel iets anders zat?
Zoals bv bij Boris Becker. Die achteraf toegegeven heeft dat hij gewoon onbeschermt heeft geneukt en het helemaal geen gevalletje was van op wonderlijke wijze zwanger worden door zaad op sneaky wijze te verkrijgen?
Sommige mannen lijken te denken dat vrouwen zwanger kunnen worden van ondergoed te dicht bij elkaar in de wasmand.
Maar dat is niet zo.
In niet steriele omstandigheden gaat zaad verdomd snel dood buiten het lichaam.
En wil een vrouw via via zwanger worden kost dat ook nog eens heel wat planning. Moet ze al tijden haar cyclus echt verdomd goed bijhouden en precies op het juiste moment insemineren.
Dan heb je het dus over iemand die al maanden aan het plannen is, die op sneaky wijze het zaad opvangt in schone omstandigheden, zonder stoffen en alles die het zaad beschadigen. Dat afgesloten van de buitenlucht heel erg kort (we spreken hier niet over dagen of zelfs dag) bewaard om op precies het juiste moment te insemineren.
Zelfs met medewerking van de zaaddonor en met zo ideaal mogelijke omstandigheden is dit een manier die vaker fout gaat dan goed.
Het angstbeeld van de vrouw die stiekem je condoom leegknijpt en daar zwanger van wordt is sterk overdreven.
De kans dat dat werkt is echt heel erg klein. Het kan theoretisch, maar de kans op succes ligt dichter bij de 0 dan welke ontzettend bitch dan ook lief is.
In dit verhaal wist hij vooraf al hoe ze dacht over abortus.quote:Op zondag 5 januari 2020 12:49 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De vrouw draagt moreel de consequenties omdat zij de beslissingen neemt over noodoplossing 1 (morning after pil), noodoplossing 2 (abortus) en noodoplossing 3 (kind direct na de geboorte afstaan voor adoptie). Als je dan geen geld hebt om voor een kind te zorgen en je weigert alledrie de noodoplossingen dan zou je in een rechtvaardige wereld inderdaad de (financiële) consequenties helemaal zelf moeten dragen. Helemaal als de man alle hulp heeft aangeboden bij het uitvoeren van de noodoplossingen.
Dat het bij advocaten komt maakt het nog niet waar he?quote:Op zondag 5 januari 2020 13:06 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Jup, je weet het niet. Toch zag ik deze verhalen bij advocaten en niet in Privé. Want dat het een ieniemini kans is, wil niet zeggen dat het nooit voorkomt.
De rechter blijkt bij de bepaling van kinderen niet te kijken naar wie schuld heeft of verantwoordelijk is, maar naar het belang van het kind, en dan moet je als vermoedelijke(!) verwekker dokken.
Ik niet. Uit alles blijkt dat mannen en vrouwen net zoveel van seks houden.quote:Op zondag 5 januari 2020 12:58 schreef Seven. het volgende:
Ik denk oprecht dat veel vrouwen best tevreden zullen zijn zonder seks, alleen seks met andere vrouwen of alleen met speeltjes.
Misschien wel.quote:Op zondag 5 januari 2020 14:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik niet. Uit alles blijkt dat mannen en vrouwen net zoveel van seks houden.
Ik mag toch hopen dat als de rechter uitspraak doet dat een er een forensisch experts zijn geraadpleegd.quote:Op zondag 5 januari 2020 14:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat het bij advocaten komt maakt het nog niet waar he?
De medische wetenschap zegt dat de kans op die manier echt heeeeeeel erg klein is. Wat iemand tegen zijn/haar advocaat zegt is niet perse medisch onderlegt.
De consequentie is dat je morning after pil en abortus kunt inzetten om de fout recht te zetten. Alleen heeft de man daar geen zeggenschap over en dat vind ik onterecht. Ik snap lichamelijke integriteit en zo, maar bij een dergelijk conflict is het oneerlijk om de beslissing in handen van één persoon te leggen. Spreek dan af dat a). de verwekker zo spoedig mogelijk op de hoogte moet worden gesteld en b). dat wanneer hij abortus wil en zij weigert, dat ze dan maar mooi de zorg en de kosten voor dat kind zelf op zich neemt. Dat is dan de consequentie van je eigen zin doordrammen. En c). als de man niet tijdig op de hoogte wordt gesteld en hij voor een voldongen feit wordt gesteld, dat er ook niet betaalt hoeft te worden.quote:Dat die beiden (m/v) de consequenties van hun daden moeten dragen vind ik redelijk.
Jouw enkel zij moet die consequenties dragen vind ik niet redelijk. Twee zitten fout, twee dragen de consequenties.
Biologisch nu eenmaal zoals het is, zij draagt al de grootste consequenties. Met welke keuze dan ook. Hem ontslaan voor welke consequentie dan ook is onredelijk.
Vrouwen krijgen wel last van klapperende eierstokken naarmate de biologische klok harder tikt.quote:Op zondag 5 januari 2020 14:29 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Misschien wel.
Maar we functioneren nog steeds prima als het er niet is.
https://nieuws.tpo.nl/col(...)e-biologische-klok/#quote:Op zondag 5 januari 2020 15:50 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Vrouwen krijgen wel last van klapperende eierstokken naarmate de biologische klok harder tikt.
Ja, en?quote:Op zondag 5 januari 2020 15:52 schreef Chia het volgende:
[..]
https://nieuws.tpo.nl/col(...)e-biologische-klok/#
Opgelegd door de sociaalmaatschappelijke norm wellicht, maar weinig intrinsiek.quote:Op zondag 5 januari 2020 16:50 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, en?
Het is niet zo dat mensen denken dat er ergens een wekker tussen je ribben zit. "Biologische klok" is de psychische drang die sommige mensen voelen iets te doen omdat ze vrezen er te oud voor te worden.
Hij is druk, 1 vrouw, 1 vriendin, 2 kinderen, 1 baby (op komst), werk, 120km rijden.quote:
Dit snap ik niet. Waarom is deze enige optie de nek omgedraaid? Co-ouderschap wordt toch juridisch uitgevochten? De rechter beslist hier toch over? Waarom heb je Olivia's medewerking nodig? Bij veel echtscheidingen werken ouders elkaar tegen als het gaat om co-ouderschap, daarom komt de rechter er vaak bij kijken. Kortom: deze optie is mijn inziens nog steeds actueel en lijkt me ook nog steeds de beste optie.quote:Olivia gaf aan erg boos te zijn, raakte compleet overstuur en weigerde elke medewerking aan co ouderschap als ik hier zou gaan wonen met Nina. Kortom: De enige optie die ik zojuist aan Nina heb geboden werd hiermee ook de nek omgedraaid
Is het niet een snel besluit om haar gelijk in huis te nemen? Ik snap dat je er wilt zijn voor het kind, maar hoe is jullie relatie nu dan?quote:Op maandag 6 januari 2020 11:12 schreef Mijn2eAccount het volgende:
Goed,
Update:
Ik ga voor co-ouderschap voor de 2 kinderen die ik heb, en heb met Nina overlegd dat ze op termijn (mocht alles lekker lopen, het gevoel goed zijn) met haar kinderen bij me komt wonen. Mocht het laatste niet lukken zal ze blijven wonen waar ze nu woont en zal ik zowel financieel als emotioneel proberen een zo goed mogelijke band op te bouwen met het nieuwe kind.
Makkelijk is het niet, maar dit lijkt me voor nu de beste oplossing.
Olivia is nog erg emotioneel en geeft vaak aan de kinderen bij me weg te willen houden, dit zorgt voor wat depressiviteit, daar ga ik hulp bij zoeken.
Dit gaat natuurlijk niet binnen een paar maand. Het eerste half jaar gaan we rust nemen, daarna gaan we rustig kijken wat er is. En dan gaan we zien wat er is en hoe dit gaat lopen. (Vandaar: Mocht alles lekker lopen, het gevoel goed zijn.)quote:Op maandag 6 januari 2020 11:18 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Is het niet een snel besluit om haar gelijk in huis te nemen? Ik snap dat je er wilt zijn voor het kind, maar hoe is jullie relatie nu dan?
Oh gelukkig! Ik schrok al. Logisch wel nog dat Olivia emotioneel doet. Jullie hebben twee kinderen samen en nu ben je niet alleen samen met een ander.. nee je hebt ook nog eens een kind verwekt.quote:Op maandag 6 januari 2020 11:21 schreef Mijn2eAccount het volgende:
[..]
Dit gaat natuurlijk niet binnen een paar maand. Het eerste half jaar gaan we rust nemen, daarna gaan we rustig kijken wat er is. En dan gaan we zien wat er is en hoe dit gaat lopen. (Vandaar: Mocht alles lekker lopen, het gevoel goed zijn.)
Dan is het mooi om het dan gelijk hierbij te laten. Heel veel sterkte en succes gewenst. Mocht je bij het hulpen zoeken van je depressie informatie nodig hebben of vragen daarover stellen, dan staat het je vrij om ze hier in het R&P-forum te stellen.quote:Op maandag 6 januari 2020 11:35 schreef Mijn2eAccount het volgende:
Bedankt FOK!ers voor tips, methoden en duidelijke opsommingen. Ik had het overzicht niet om dit zelf te verzinnen en ben jullie dankbaar voor het overzicht dat ik mede dankzij jullie heb kunnen krijgen. Ook bedankt voor discussies en de wat hardere reacties, ik weet dat ik dingen niet goed heb gedaan maar ga ze zo goed mogelijk proberen op te lossen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |