Omdat je die rechtmatig in bezit had maar nu gestopt bent?quote:Op dinsdag 14 januari 2020 00:25 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Waarom zou je anders zoveel geld terugbetalen?
Ze hadden al een procedure gestart.quote:Als iemand van jou iets steelt. Vraag je het dan eerst terug? Of ga je dan meteen aangifte doen, start je dure civieljuridische procedures en wacht je een veroordeling af?
Nee. Als je vind dat je bestolen bent doe je aangifte mijnsinziens.quote:En ze kunnen alsnog aangifte doen.
Maar is dat niet een laatste wapen?
Baudet is ook een dief?quote:Op dinsdag 14 januari 2020 00:25 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als iemand van jou iets steelt. Vraag je het dan eerst terug? Of ga je dan meteen aangifte doen, start je dure civieljuridische procedures en wacht je een veroordeling af?
En ze kunnen alsnog aangifte doen.
Maar is dat niet een laatste wapen?
quote:Otten zegt bovendien dat Baudet een vakantie in Thailand in 2018 met geld van het partij betaalde. ‘Drie- vier duizend euro’, omdat ‘hij even met een vriend weg was’. ,,Ik zag ineens hotels in Thailand op de partijrekening. Daar kwam ik achter. Hij zei ‘oh ja, dan zal ik wel de verkeerde creditcard hebben gebruikt’. Nou, goed, dan lossen we dat op’’. Baudet betaalde dat geld vervolgens terug. Otten: ,,Dat heb ik toch ook niet meteen op het internet geslingerd als een schandaal…” https://www.ad.nl/politie(...)partijgeld~aaa852d6/
Even een eerlijke vraag voordat ik jou een laf NOS mannetje ga noemen.quote:
quote:Over de tegenbeschuldiging van een door Baudet met partijgeld betaalde vakantie naar Thailand zegt hij dat er ‘helemaal niets van klopt’.
Iemand die in jouw huis inbreekt en jij betrapt hem op heterdaad en vraagt je spullen terug.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 00:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Welke dief betaald uberhaupt terug wat hij gestolen heeft? Volgens mij is het idee van diefstal dat je wat je gestolen hebt houd maar dat kan aan mijn begrip van diefstal liggen ik heb nooit gestolen.
Geen idee, we schijnen Trump geen crimineel te mogen noemen ondanks alle schikkingen die hij heeft getroffen.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 00:25 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Maar we weten helemaal niet of dat gespeeld heeft joh. Heb jij geen spullen van je werkgever in huis? Heeft de financiële man van jou sportclub geen geld in huis?quote:Op dinsdag 14 januari 2020 00:38 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Iemand die in jouw huis inbreekt en jij betrapt hem op heterdaad en vraagt je spullen terug.
Ik vind dat poging tot diefstal.
Tot het moment dat hij alles heeft teruggegeven is hij een echte dief en voldoet hij volledig aan de definitie van een dief.
Hoe graag jij ook het tegendeel wil ontkennen.
De vergelijking met een inbraak gaat sowieso totaal mank. Ze hebben hem toch zelf penningmeester gemaakt. Als ik jou mijn huissleutel geef en je gebruikt die om mijn huis binnen te gaan ben je nog geen inbreker. Ik weet verder niet of Otten gestolen heeft van de FvD dat zal een rechter moeten bepalen alle betrokkenen hebben wat mij betreft teveel belang bij de zaak om ze op hun blauwe ogen te geloven.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 00:38 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Iemand die in jouw huis inbreekt en jij betrapt hem op heterdaad en vraagt je spullen terug.
Ik vind dat poging tot diefstal.
Tot het moment dat hij alles heeft teruggegeven is hij een echte dief en voldoet hij volledig aan de definitie van een dief.
Hoe graag jij ook het tegendeel wil ontkennen.
Mooi, je bent er zelf dus ook van op de hoogte dat er meerdere kanten aan een verhaal zitten.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 00:35 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Even een eerlijke vraag voordat ik jou een laf NOS mannetje ga noemen.
Let op: dat doe ik nu nog niet. Ik wil je eerst een eerlijke kans geven voordat ik die conclusie trek.
Mijn vraag: "Van het artikel waarnaar jij verwijst quote jij slechts een deel van het verhaal. Onderstaande deel laat jij bijvoorbeeld weg. Waarom?"
[..]
Scruton was trouwens geen fan van Baudet: https://www.tijd.be/polit(...)vatief/10013468.htmlquote:Op maandag 13 januari 2020 09:00 schreef -XOR- het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)on-75-overleden.html
Thierry's geestelijk vader en Mr Miyagi is overleden.
quote:Scruton is de bedenker van de term oikofobia, de angst voor het eigene of de aversie van wereldburgers voor het nest waaruit ze komen. De Nederlandse rechtse en populaire politicus Thierry Baudet bouwt op dat gedachtegoed en blijkt in Londen te zijn om te komen luisteren naar De Wever. Als iemand Baudet een ‘discipel’ van Scruton noemt, reageert die laatste gepikeerd. ‘Discipel? He’s over the top. Hij voelt de nuances niet. Hij is vooral populair omdat hij er goed uitziet op tv.’
Cliteur en zijn feitenvrije wetenschaptwitter:rubenivangaalen twitterde op dinsdag 14-01-2020 om 06:34:01Onderzoek: In veel Westerse landen, door alle lagen van de bevolking, denken mensen dat immigranten:- een veel grotere groep vormen- veel vaker moslim zijn- veel vaker laaggeschoold werk doen- veel meer sociale uitkeringen in aanspraak nemendan de feiten laten zien. https://t.co/XAWRayHgkJ reageer retweet
twitter:ChrisAalberts twitterde op maandag 13-01-2020 om 23:45:20Vraag. Hoe belangrijk vindt @nrc Scruton als ze een necrologie-achtig stuk laat schrijven door iemand die graag over zichzelf schrijft, door Scruton een ijdeltuit werd genoemd en wiens columns de krant absoluut niet wil hebben? https://t.co/sDWPY45Vup reageer retweet
Dat is iets anders dan een geldbedrag naar jezelf overmaken.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 00:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar we weten helemaal niet of dat gespeeld heeft joh. Heb jij geen spullen van je werkgever in huis? Heeft de financiële man van jou sportclub geen geld in huis?
Dat lijkt mij toch wel gebruikelijk.
Nogmaals. Een rechtszaak begin ik (en veel andere volwassen mensen) pas wanmeer ik er met deze persoon zelf niet uit komt.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 00:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De vergelijking met een inbraak gaat sowieso totaal mank. Ze hebben hem toch zelf penningmeester gemaakt. Als ik jou mijn huissleutel geef en je gebruikt die om mijn huis binnen te gaan ben je nog geen inbreker. Ik weet verder niet of Otten gestolen heeft van de FvD dat zal een rechter moeten bepalen alle betrokkenen hebben wat mij betreft teveel belang bij de zaak om ze op hun blauwe ogen te geloven.
Blijkbaar heb jij genoeg aan het verhaal van één zijde te horen genoeg om je conclusies te trekken.
Een bedrag voorgeschoten?quote:Op dinsdag 14 januari 2020 10:15 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan een geldbedrag naar jezelf overmaken.
Wat kan daar een legitieme reden voor zijn?
Maar dan nog hoeft er geen diefstal gepleegd te zijn. Zeker als je bestuurder bent.quote:Als ik een laptop van mijn werkgever heb en ik heb die zelf gekregen om thuis te werken, dan is dit iets anders dan wanneer ik er een zomaar mee naar huis neem zonder iemand dit te melden.
Hoe volgt dat uit je redenering?quote:Die financiële man heeft deze functie gekregen en moet de rest inzicht geven in alle uitgaven. Hier is geen sprake van diefstal.
Dan zou de accountant wel meer stampij maken.En BZK ook.quote:Wel wanneer er forse bedragen worden overgemaakt naar de privé rekening van de penningmeester. Zonder verdere toelichting.
Otten is een partij uitgezet. En hij is zelf een nieuwe partij gestart in plaats van het FVD aan te klagen voor laster.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 00:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mooi, je bent er zelf dus ook van op de hoogte dat er meerdere kanten aan een verhaal zitten.
Maar waarom vertelt Otten dan een lulverhaal, en niet Baudet?
Die aangifte van smaad & laster is toch gewoon gedaan dacht ik?quote:Op dinsdag 14 januari 2020 10:21 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Otten is een partij uitgezet. En hij is zelf een nieuwe partij gestart in plaats van het FVD aan te klagen voor laster.
En wat volgde daaruit?quote:Op dinsdag 14 januari 2020 10:29 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Die aangifte van smaad & laster is toch gewoon gedaan dacht ik?
gaat hij nog wel aangifte doen vanwege ondermijning? Want daar heeft hij in die befaamde toespraak nogal wat mensen van beschuldigdquote:Op maandag 13 januari 2020 23:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Baudet heeft geen aangifte gedaan.
Baudet doet helemaal niks. Veel geschreeuw en weinig wol.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 11:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
gaat hij nog wel aangifte doen vanwege ondermijning? Want daar heeft hij in die befaamde toespraak nogal wat mensen van beschuldigd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |