Dit is mijn 3e ziekenhuis in India al,quote:Op zondag 29 december 2019 10:17 schreef RickoKun het volgende:
Oeh bah! En dat in India
Als het maar geen parasiet of bacterie is of een loslatend hoornvlies ofzo.
Gelukkig ben ik zelf geen dokter en valt het hopelijk allemaal mee (ook geen ervaring).
Ik ben wel goed verzekerd gelukkig. Heb ze helaas al 2 keer eerder nodig gehad hier,quote:Op zondag 29 december 2019 10:18 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat vervelend! Ik weet niet hoe je verzekerd bent, of je bij een westerse arts of kliniek terecht kunt?
Nee, ik ben 28quote:Op zondag 29 december 2019 10:28 schreef InverHouse het volgende:
Kan het met je leeftijd te maken hebben?
Die doe ik zo even! Sta net in de keuken (wel een uitdaging met dit rare oog,quote:Op zondag 29 december 2019 10:53 schreef Rewimo het volgende:
Je zou even een testje kunnen doen: https://oogfonds.nl/doe-de-oogtest/
Er kunnen zoveel oorzaken zijn voor je klacht. Misschien is er een mogelijkheid om naar een particuliere oogarts te gaan?
Ik hoop het ook,quote:Op zondag 29 december 2019 12:14 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Geen ervaring maar goed klinkt het niet. Hopelijk dat die druppels je van dit probleem afhelpen.
Hmm. Energiedrankjes niet, wel vaker dan normaal Sprite. Normaal drink ik alleen maar water (en in NL leng ik dit soms aan met limonade) en thee. Hier soms sapjes. Dus niet heel erg denk ik.quote:Op zondag 29 december 2019 12:16 schreef Kassamiep het volgende:
Erg zout gegeten en veel energydrankjes geconsumeerd ? Hoge bloeddruk kan dit soort klachten veroorzaken.
Misschien (tijdelijke) beschadiging van de gele vlek? (Maculadegeneratie)quote:
Dat hoeft niet altijd zo te zijn. Ik werd zelf getroffen door een chronische oogziekte op mijn 24ste dat normaal gesproken alleen bij ouderen voorkomt. Een oogziekte kan je op elke leeftijd zomaar krijgen.quote:Op zondag 29 december 2019 10:54 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Dat is te jong idd om al ouderdomsverschijnselen te hebben.
Wat? In wat voor tijdsbestek?quote:Op zondag 29 december 2019 10:37 schreef ChipsZak. het volgende:
Dit is mijn 3e ziekenhuis in India al, . Eerder had ik tegelijkertijd een parasiet en bacterie. Later werd ik gebeten door een hond en nu dit, .
Hoop het toch niet. Maar als ik India hoor, zee, en opeens iets aan je oog...quote:Op zondag 29 december 2019 13:13 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik hoop het ook,. Straks kom ik blind aan één oog terug uit India,
![]()
![]()
.
Ik zwom niet in de Ganges,quote:Op zondag 29 december 2019 14:06 schreef Nober het volgende:
De zee is een wc en vuilnisdump voor Indiërs.
En nu verbaasd zijn.
quote:Op zondag 29 december 2019 14:10 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Hoop het toch niet. Maar als ik India hoor, zee, en opeens iets aan je oog...Moet ik denk aan die doembeelden op tv. Straks groeit er een vis in je oog of zo
Gedaan. Er kwam iets uit over een blinde vlek en dat kan natuurlijk wel kloppen. Ik kan bij dat rooster proberen naar het zwarte puntje te kijken, maar ik zie ‘m dus niet door de wazige vlek,quote:Op zondag 29 december 2019 10:53 schreef Rewimo het volgende:
Je zou even een testje kunnen doen: https://oogfonds.nl/doe-de-oogtest/
Er kunnen zoveel oorzaken zijn voor je klacht. Misschien is er een mogelijkheid om naar een particuliere oogarts te gaan?
Binnen 6 weken (incl. dit gezeik dus),quote:Op zondag 29 december 2019 14:10 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Wat? In wat voor tijdsbestek?
En heb je ook last van knobbeltjes op je romp?
Hmm, iig een lintworm van de lijst met mogelijke oorzaken.quote:Op zondag 29 december 2019 14:23 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Binnen 6 weken (incl. dit gezeik dus),. Mijn leven hier lijkt wel een slapstick.
Nee, geen knobbeltjes.
Dat is waar ja.quote:Op zondag 29 december 2019 14:00 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat hoeft niet altijd zo te zijn. Ik werd zelf getroffen door een chronische oogziekte op mijn 24ste dat normaal gesproken alleen bij ouderen voorkomt. Een oogziekte kan je op elke leeftijd zomaar krijgen.
Ja,quote:
quote:Op zondag 29 december 2019 14:36 schreef Ceviche het volgende:
Goed dat je naar de dokter gaat. Zie je ook flitsen? Zou ook nog een achterste glasvochtloslating kunnen zijn.
Vrijwel uitgesloten op die leeftijd tenzij sterk bijziend. Bovendien krijg je daardoor alleen flitsen en glasvochttroebelingen en geen statisch blurry vision. Tenzij het glasvocht je gele vlek beschadigt tijdens het loskomen.quote:Op zondag 29 december 2019 14:36 schreef Ceviche het volgende:
Goed dat je naar de dokter gaat. Zie je ook flitsen? Zou ook nog een achterste glasvochtloslating kunnen zijn.
Zou ook nog een scotoom kunnen zijn. Als je snel knippert met dat oog zie je dan nog steeds die vlek?quote:Op zondag 29 december 2019 14:38 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]. En nee, ik zie gelukkig geen flitsen. Alles voelt 100% normaal zoals altijd. Alleen zit er nu een vlek.
Ja,quote:Op zondag 29 december 2019 14:48 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Zou ook nog een scotoom kunnen zijn. Als je snel knippert met dat oog zie je dan nog steeds die vlek?
Bij Glaucoma en MS krijg je ook veel pijnklachten en bij migraine verdwijnt de scotoom binnen een uur weer.quote:Op zondag 29 december 2019 14:58 schreef Kaneelstokje het volgende:
Scotoom even op moeten zoeken.
Glaucoom, MS, of migraine worden genoemd.
Overwoog ik inderdaad ook al. Ga ik wel even doen, denk ik.quote:Op zondag 29 december 2019 15:13 schreef Burdie het volgende:
Kan je niet bellen met je Nederlandse huisarts(post), ter geruststelling?
Hopelijk inderdaad. De arts leek niet helemaal zeker en nu moet ik 2 tests ondergaan. Eentje om zwelling te checken en eentje om te zien hoeveel zicht ik kwijt ben. Kost aardig wat geld dus ik vraag me wel af in hoeverre het echt nodig is en of hij überhaupt twijfelt en niet gewoon wil vangen. Maar ja, geen keus. Reisverzekering zegt dat ik de scans moet ondergaan. Zodra ik diagnose heb en behandelplan dan moet ik weer met ze overleggen.quote:Op maandag 30 december 2019 10:38 schreef Rewimo het volgende:
Hopelijk komen ze erachter wat het probleem is.
Hoe lang ben je nog onderweg? Bel anders eens met je zorgverzekering om te overleggen. Vaak kunnen die je ook helpen om een goede arts te vinden.quote:Op maandag 30 december 2019 11:38 schreef ChipsZak. het volgende:
Hopelijk inderdaad. De arts leek niet helemaal zeker en nu moet ik 2 tests ondergaan. Eentje om zwelling te checken en eentje om te zien hoeveel zicht ik kwijt ben. Kost aardig wat geld dus ik vraag me wel af in hoeverre het echt nodig is en of hij überhaupt twijfelt en niet gewoon wil vangen. Maar ja, geen keus. Reisverzekering zegt dat ik de scans moet ondergaan. Zodra ik diagnose heb en behandelplan dan moet ik weer met ze overleggen.
Ik ben sowieso nog een kleine 2 maand onderweg, tenzij iemand hier in India een operatie voorstelt - dan zit ik in het vliegtuig naar NL,quote:Op maandag 30 december 2019 12:38 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hoe lang ben je nog onderweg? Bel anders eens met je zorgverzekering om te overleggen. Vaak kunnen die je ook helpen om een goede arts te vinden.
Wat een naar verhaal! Pijn heb ik gelukkig niet. Dat van jou lijkt me hels. Hoe is het nu met je?quote:Op maandag 30 december 2019 13:24 schreef jajablahblah het volgende:
Hier wordt MS genoemd en aangezien ik dat heb reageer ik even.
MS begint heel vaak met een oogzenuwontsteking (neuritis optica). Ik heb dat zelf ook gehad.
In 10 dagen tijd ging mijn zicht van 100% naar 1%. Het begon met een troebel vlekje en dat werd uiteindelijk mijn hele oog. Net of er zalf op de lens gesmeerd was.
Dat deed echter afschuwelijk pijn. Net of er iemand met een schroevendraaier in je oog staat te wroeten.
Het doet ook heel erg pijn als je je oog van links naar recht en vv beweegt.
Een oogzenuwonsteking betekent in 50% van de gevallen dat het MS is geloof ik, maar dat hoeft zeker niet zo te zijn.
Overigens, die diagnose oogzenuwonsteking werd direct in de onderzoekskamer al gesteld door de oogarts, daar waren geen verdere testen voor nodig. Misschien een geruststelling.
Ik hoop dat het meevalt, beterschap!
Is er al duidelijkheid?quote:Op maandag 30 december 2019 13:59 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Wat een naar verhaal! Pijn heb ik gelukkig niet. Dat van jou lijkt me hels. Hoe is het nu met je?
Zeker een geruststelling trouwens; dank je wel!
Ja het viel wel even rauw op mn dak jaquote:Op maandag 30 december 2019 13:59 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Wat een naar verhaal! Pijn heb ik gelukkig niet. Dat van jou lijkt me hels. Hoe is het nu met je?
Fijn!quote:Zeker een geruststelling trouwens; dank je wel!
Ze hebben inderdaad mijn pupil verwijd en daarna eea gecheckt. En vanaf daar wordt het imo een vreemd verhaal. Hij besloot vóór de druppels dat ik dus druppels moest hebben om daarna 2 tests te doen (kost natuurlijk veel geld, dat snap je wel). Eentje waarmee gecheckt wordt of er zwelling is oid en eentje waarmee mijn zichtsveld wordt gecheckt. Niet een extra check qua lamp of kijken etc. dus.quote:Op maandag 30 december 2019 22:23 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Is er al duidelijkheid?
Ik neem dat ze je oog hebben gedruppeld en je pupil hebben verwijd en dan met een slit lamp het netvlies hebben gecontroleerd op gaatjes en scheurtjes?
En dan ga ik ervan uit dat het netvlies tijdelijk beschadigd is en uit zichzelf weer herstelt.
Mijn theorie is dat je netvlies is beschadigd door sun exposure dat je daardoor een tijdelijke scotoma hebt opgelopen maar binnen een maand weer verdwijnt.
Oh, fijn om te horen dat je zicht weer helemaal goed is. Dit geeft mij hoop,quote:Op maandag 30 december 2019 22:26 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Ja het viel wel even rauw op mn dak ja![]()
Maar mijn zicht is helemaal goed gekoemen en voor de rest gaat het op en af.
[..]
Fijn!
Ik hoop dat het allemaal meevalt. Lijkt me rot om zo ver weg te zijn en dan met zoiets te zitten.
Altijd zo ruk als je dit soort dingen overkomt in een land als India.quote:Op dinsdag 31 december 2019 03:27 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ze hebben inderdaad mijn pupil verwijd en daarna eea gecheckt. En vanaf daar wordt het imo een vreemd verhaal. Hij besloot vóór de druppels dat ik dus druppels moest hebben om daarna 2 tests te doen (kost natuurlijk veel geld, dat snap je wel). Eentje waarmee gecheckt wordt of er zwelling is oid en eentje waarmee mijn zichtsveld wordt gecheckt. Niet een extra check qua lamp of kijken etc. dus.
Zwellingtest was normaal zei hij (al zag ik als leek een verschilletje op de gegevens dacht ik, maar hij bleef hierover zeggen ‘is normaal is normaal’ en bladerde dan snel verder).
Gezichtsveld was uiteraard niet goed en er was zichtbaar dat ik een blinde vlek had en waar ik niet goed kon zien. Hij legde me ook echt uit ‘dit is het deel dat je niet ziet’. Ik dacht bij mezelf: ja, dat fucking weet ik ook wel. Daarmee kwam ik binnen en dit heb ik uitgelegd.
Advies: een MRI want hij wilde ‘iets bevestigen’. Hier geloofde ik er geen snars meer van. Mijn vriend idem. Ik informeerde meerdere malen naar wat hij wilde bevestigen en waar hij aan dacht maar het antwoord was steevast ‘nee, we moeten eerst de MRI. Nee, MRI, echt’.. Voelt als geldklopperij en alsof het ze geen tyfus boeit of mijn oog eruit valt of dat ik permanent blind word. MRI zou ik dan in het staatsziekenhuis moeten doen, maar mijn ervaring met die ziekenhuizen in India is echt ruk (honden slapen binnen, afval op de grond, chaos etc.). Daarna zou ik terug moeten komen en consult met de neuroloog hebben.
Nou, ik weet 100% zeker dat het niet mijn brein is. Soms voel je dingen gewoon aan bij jezelf en dit is zo’n ding. Het is gewoon kastje -> muur en ze zien mij en krijgen natuurlijk dollartekens in hun ogen (roepies dan). De uitslag van de MRI kan ik dan ook al raden: niks te zien, verdere diagnostiek nodig -> betalen! Ik vermoed dat hij óf al weet hoe het zit en dit niet zegt óf gewoon helemaal niets weet en wat random dure testen in de rondte smijt.
Gebeld met de reisverzekeraar en hele verhaal uitgelegd en ook mijn wantrouwen jegens deze arts toegelicht. Ze hebben hun agent in India ingeschakeld maar die raadt exact het ziekenhuis aan waar ik dus geweest ben. Daar voel ik me dus niet chill bij maar tijd is wel van belang dus dat maakt het lastig. Ze nemen ook contact op met mijn huisarts straks voor ‘verder advies’. Geen idee wat dat moet voorstellen to be honest,. Due ik e-mail of bel ze zo wel weer even.
Echt he,quote:Op dinsdag 31 december 2019 07:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Altijd zo ruk als je dit soort dingen overkomt in een land als India.
Klopt, daarom stress ik hem toch wel soms. Ik wilde niet afwachten dus ben vanmiddag alsnog naar een ziekenhuis gegaan voor een MRI. Géén staatsziekenhuis, die krijgen de tyfus maar,quote:Op dinsdag 31 december 2019 09:27 schreef Rewimo het volgende:
Pfff dat is echt waardeloos. Dat je het gevoel hebt dat niet jij maar je geld op de eerste plaats komt. Even de rijke buitenlander uitpersen...
Kon je maar een betrouwbare arts vinden, van wie je zeker weet dat je op aan kunt. Ik zou toch overwegen om terug te komen of naar een ander land te reizen waar de zorg wel goed is, als dat mogelijk is in jullie reisschema. Met ogen moet je voorzichtig zijn.
Wat een hel altijd. Waar was dat?quote:Op dinsdag 31 december 2019 09:35 schreef Rene het volgende:
Die interpretatie van artsen in het buitenland... ze hebben eens de verbande schouders van mn man verzorgd en daarna vastgetaped.... wat een dag later gebeurde snappen jullie vast.
Is er geen tolk of een vertrouwenspersoon die kan helpen?!
Wtfquote:Op dinsdag 31 december 2019 14:27 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Klopt, daarom stress ik hem toch wel soms. Ik wilde niet afwachten dus ben vanmiddag alsnog naar een ziekenhuis gegaan voor een MRI. Géén staatsziekenhuis, die krijgen de tyfus maar,. Heb een andere privékliniek gezocht en afspraak gemaakt. Ik had toen ik er bijna was ook eindelijk bericht van mijn reisverzekeraar en die gaven ook aan dat de NL artsen ‘meekijken’ via alles wat ik doorstuur en -geef en dat ik helaas toch moet vertrouwen op dr lokale zorg. Wel heb ik aangegeven dat ik niet naar het staatsziekenhuis ga maar naar een privékliniek. Dat vonden ze prima.
Ziekenhuis leek best ok,. Eerste MRI (brein) ging goed maar tweede was drama,
. Ik ben bang voor naalden en ze moesten contrastvloeistof injecteren. Ten eerste legden ze me al helemaal met mijn hoofd in die MRI-hoofdkooi oid voor stabilisatie. Ik kon dus niet mijn hoofd bewegen en zag niks. Hij mocht per se niet af voor het injecteren. En toen ze eenmaal die naald erin zette deed me dat ontzettend veel pijn. Maar echt mega veel. Ik kon wel janken (deed ik later in de MRI-buis,
![]()
) van pijn en paniek i.v.m. niet zien wat er gebeurde en kunnen bewegen. Ik gaf aan dat mijn hand extreem veel zeer deed en ik merkte gewoon aan ze dat er iets niet goed ging. Ze spreken een mix van Hindi en Engels met elkaar (af en toe Engels woorden) en de zuster (prikster) zei tegen de arts dat het niet helemaal klopte (denk ik, maar ze fluisterde en het was haar intonatie en de context) en hij zei gewoon de hele tijd ‘no no is normal’ tegen haar. Wat gek is want als ze dit altijd doet zou ze moeten weten wat normaal is maar okay. Verder hoorde ik nog iets van ‘blood’. Gelijk werd ik zonder aankondiging ineens die buis ingedouwd en rukte de arts nog even snel die buzzer/alarmknop uit mijn handen want ik moest 5 minuten lang drukken op mijn hand waar de naald had gezeten. Waarom weet ik niet maar wist wel dat ik die buzzer nu kwijt was en dat voelde ook niet relax want ik was nu wel een beetje in paniek,
. Ik vroeg nog hoe ik kon weten dat de 5 minuten voorbij waren maar hij had me al in die machine gegleden zeg maar en zette gewoon ineens het ding aan. Ik was totaal van slag eigenlijk en had geen idee wat er allemaal gebeurde.
Uiteindelijk uit de MRI en heel mijn pols is dik van het vocht. Er zit gewoon een hele bult op en niet zo’n beetje ook. We hebben het idee dat die vloeistof gewoon daar is opgehoopt i.p.v. door mijn lichaam is gegaan. Zij ontkennen en zeggen dat een ‘beetje zwelling normaal’ is. Nou, dit is miet een beetje. We hebben de film mee en krijgen morgen uitslag. Meteen hebben we foto’s gemaakt van de film en sturen dat naar de reisverzekering. Hoop dat die arts mij in elk geval van vertellen of de optische zenuw zichtbaar is (contrastvloeistof) want anders maken ze morgen die MRI maar gratis opnieuw. En meteen ook. Zo zijn we dan wel weer.![]()
.
De tandjes he. En dat met Oud en Nieuw.quote:Op dinsdag 31 december 2019 14:27 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Klopt, daarom stress ik hem toch wel soms. Ik wilde niet afwachten dus ben vanmiddag alsnog naar een ziekenhuis gegaan voor een MRI. Géén staatsziekenhuis, die krijgen de tyfus maar,. Heb een andere privékliniek gezocht en afspraak gemaakt. Ik had toen ik er bijna was ook eindelijk bericht van mijn reisverzekeraar en die gaven ook aan dat de NL artsen ‘meekijken’ via alles wat ik doorstuur en -geef en dat ik helaas toch moet vertrouwen op dr lokale zorg. Wel heb ik aangegeven dat ik niet naar het staatsziekenhuis ga maar naar een privékliniek. Dat vonden ze prima.
. Ik ben bang voor naalden en ze moesten contrastvloeistof injecteren. Ten eerste legden ze me al helemaal met mijn hoofd in die MRI-hoofdkooi oid voor stabilisatie. Ik kon dus niet mijn hoofd bewegen en zag niks. Hij mocht per se niet af voor het injecteren. En toen ze eenmaal die naald erin zette deed me dat ontzettend veel pijn. Maar echt mega veel. Ik kon wel janken (deed ik later in de MRI-buis,
![]()
) van pijn en paniek i.v.m. niet zien wat er gebeurde en kunnen bewegen. Ik gaf aan dat mijn hand extreem veel zeer deed en ik merkte gewoon aan ze dat er iets niet goed ging. Ze spreken een mix van Hindi en Engels met elkaar (af en toe Engels woorden) en de zuster (prikster) zei tegen de arts dat het niet helemaal klopte (denk ik, maar ze fluisterde en het was haar intonatie en de context) en hij zei gewoon de hele tijd ‘no no is normal’ tegen haar. Wat gek is want als ze dit altijd doet zou ze moeten weten wat normaal is maar okay. Verder hoorde ik nog iets van ‘blood’. Gelijk werd ik zonder aankondiging ineens die buis ingedouwd en rukte de arts nog even snel die buzzer/alarmknop uit mijn handen want ik moest 5 minuten lang drukken op mijn hand waar de naald had gezeten. Waarom weet ik niet maar wist wel dat ik die buzzer nu kwijt was en dat voelde ook niet relax want ik was nu wel een beetje in paniek,
. Ik vroeg nog hoe ik kon weten dat de 5 minuten voorbij waren maar hij had me al in die machine gegleden zeg maar en zette gewoon ineens het ding aan. Ik was totaal van slag eigenlijk en had geen idee wat er allemaal gebeurde.
Uiteindelijk uit de MRI en heel mijn pols is dik van het vocht. Er zit gewoon een hele bult op en niet zo’n beetje ook. We hebben het idee dat die vloeistof gewoon daar is opgehoopt i.p.v. door mijn lichaam is gegaan. Zij ontkennen en zeggen dat een ‘beetje zwelling normaal’ is. Nou, dit is miet een beetje. We hebben de film mee en krijgen morgen uitslag. Meteen hebben we foto’s gemaakt van de film en sturen dat naar de reisverzekering. Hoop dat die arts mij in elk geval van vertellen of de optische zenuw zichtbaar is (contrastvloeistof) want anders maken ze morgen die MRI maar gratis opnieuw. En meteen ook. Zo zijn we dan wel weer.![]()
.
Zo voelt het ook,quote:Op dinsdag 31 december 2019 16:54 schreef -Straw- het volgende:
Klinkt als enorme geldklopperij... en ondertussen weet je nog niet wat het is. Wat een ellende daarLijkt me echt een nachtmerrie.
Lol, dat password!quote:Op dinsdag 31 december 2019 17:15 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Zo voelt het ook,.
Trouwens, hun WiFi-password begon met: PASSME$![]()
. Dat is sowieso geen toeval.
Ja dat was te verwachten, al helemaal in zo'n land. Jammer dat alles altijd weer om geld moet draaien en eigenlijk is het in Nederland vaak net zo goed net zo erg.quote:
Damn..quote:Op dinsdag 31 december 2019 14:27 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
![]()
.
Heb verder nergens last van,quote:Op woensdag 1 januari 2020 02:09 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
De sleutel om India als prettig te ervaren (en alles voor elkaar te krijgen) is (behalve OLA CABS) HINDI spreken. ik bleef maar engels spreken die eerste dag, airtel stuurde me weg, nog een andere mobiele aanbieder, toen dacht ik, nee dit is falen....bij Vodafone was er een schattig meisje, ik spreekte vloeiend hindi (zoals in mijn series) EN INEENS was een simkaart voor 2,5 week wel mogelijk![]()
![]()
daarna alleen hindi met iedereen gesproken. Eerste 3 uur in het land waren een RAMP/NACHTMERRIE/HEL, toen ik het engels weggooide (wat ik gelukkig heel snel heb gedaan) werd het land een paradijs voor me
Onzin, een bacteriële infectie tast het hoornvlies aan en gaat gepaard met pijnklachten, zwelling, jeuk, roodheid etc.quote:Op woensdag 1 januari 2020 02:32 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
TS heeft gewoon een bacterie in haar oog gekregen.
Ik eet geen streetfood,quote:Op woensdag 1 januari 2020 02:32 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Meen je dit?![]()
Ik was 2,5 week in India maar, weet jij hoe lang tevoren ik al bezig was met voorbereiden voor die korte reis? Enig idee? Vanaf het moment van boeken. Urenlang vlogs gekeken, me ingelezen, hier ook topics geplaatst. Ik werd uitgelachen en bespot hier omdat ik zo bang was. Maar nu lezen we dus dat al die spookverhalen wel echt iemand kunnen overkomen.
In India zelf NERGENS gezwommen (ook in een normaal zwembad kan je een bacterie oplopen, stop er een paar kinderen in die lekker urineren, bovendien hoe weet TS dat het water schoon was? Indiase mensen hebben een ander soort weerstand dan wij).
Geen straateten gegeten.
Dagelijks ingesmeerd met Jungle Formula 50% DEET
In de douche uiterst voorzichtig geweest, geen kraanwater in mijn ogen en mond.
Voortdurend mijn handen schoongemaakt dmv hygienische doekjes
Ik kan zo nog wel even doorgaan. Maar ja, ik ben gek, nietwaar? Want door al mijn voorzorgsmaatregelen ben ik niet daar in een ziekenhuis beland. TS echter die dacht zoals alle Hollanders, wat heerlijk dat zonnetje en die lekkere gol gappa's op straat die gaan er goed inlaten we gaan zwemmen
= Zoeken naar problemen.
TS heeft gewoon een bacterie in haar oog gekregen. Mijn advies: Terug naar NL en naar het oogziekenhuis Rotterdam OF naar Mumbai en naar Het Lilavati Hospital of Kokilaben Dhirubhai Ambani Hospital
Schiet lekker op zoquote:Op woensdag 1 januari 2020 08:37 schreef ChipsZak. het volgende:
We hebben gebeld met het ziekenhuis om te vragen naar de resultaten. Ze zei dat de dokter ermee bezig is maar dat er problemen zijn met de scan (goh).
Wat voor problemen kon ze niet zeggen. Ze mailen ons nog wel even de resultaten straks,. Toen we vroegen hoe er resultaten konden zijn als er probleem zijn met de scan kwam er niet veel uit.
Nou, we gaan het zien.
Lekker competent allemaal.quote:Op woensdag 1 januari 2020 08:37 schreef ChipsZak. het volgende:
We hebben gebeld met het ziekenhuis om te vragen naar de resultaten. Ze zei dat de dokter ermee bezig is maar dat er problemen zijn met de scan (goh).
Wat voor problemen kon ze niet zeggen. Ze mailen ons nog wel even de resultaten straks,. Toen we vroegen hoe er resultaten konden zijn als er probleem zijn met de scan kwam er niet veel uit.
Nou, we gaan het zien.
Je zei eerder ook dat je bang was dat het misschien niet eens je lichaam in is gegaan. Ik krijg het zelf ook 2x per jaar toegediend en merk altijd een koud gevoel door mijn lichaam. Daaraan zou je het misschien ook kunnen identificeren. Hoewel ik mij kan voorstellen dat je door alle angst zulke details niet meer herrinert.quote:Op woensdag 1 januari 2020 05:37 schreef ChipsZak. het volgende:
Ben benieuwd of de vloeistof goed is gegaan.
Ergens wel natuurlijk,quote:Op woensdag 1 januari 2020 10:17 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik ken je niet, maar heb echt met je te doen. Wat een nare situatie.
Zou je niet liever terug gaan naar NL nu?
Wat was de oorzaak?quote:Op zondag 29 december 2019 14:00 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat hoeft niet altijd zo te zijn. Ik werd zelf getroffen door een chronische oogziekte op mijn 24ste dat normaal gesproken alleen bij ouderen voorkomt. Een oogziekte kan je op elke leeftijd zomaar krijgen.
Dank je wel. Ik voelde wel pijn en tintelingen/prikkels naar mijn ene elleboog maar voor de rest alleen gruwelijke pijn. Blijkt toch verkeerd geïnjecteerd te zijn (aldus NL artsen).quote:Op woensdag 1 januari 2020 10:30 schreef Drxx het volgende:
[..]
Je zei eerder ook dat je bang was dat het misschien niet eens je lichaam in is gegaan. Ik krijg het zelf ook 2x per jaar toegediend en merk altijd een koud gevoel door mijn lichaam. Daaraan zou je het misschien ook kunnen identificeren. Hoewel ik mij kan voorstellen dat je door alle angst zulke details niet meer herrinert.
Heel veel sterkte in ieder geval.
Wb dat laatste: dat klopt. Dat weet ik. Probleem is alleen dat deze mensen roepen de diagnose absoluut te weten terwijl ze helemaal niks weten. Ze weten precies nog net zoveel als op dag één. Toen ze niks zagen (of zeiden te zagen). Want de MRI wijst niks uit. Hun testjes bevestigen alleen mijn verhaal.quote:Op woensdag 1 januari 2020 17:10 schreef Lienekien het volgende:
Lastig, hoor.
Je vertrouwt daar kennelijk geen enkele arts. Dus je gaat daar geen diagnose krijgen die je vertrouwt en dus ook geen behandeling. Dus enige zekerheid moet komen vanuit Nederland? Wat als die nou zeggen dat ze pas met zekerheid iets kunnen zeggen als ze jou zelf zien?
Overigens is het ook voor hier niet ongewoon dat er iets wordt voorgeschreven om te kijken of het daarop reageert, ook (of juist) als de diagnose nog onduidelijk is.
Je bent goed verzekerd toch?quote:Op woensdag 1 januari 2020 17:53 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Wb dat laatste: dat klopt. Dat weet ik. Probleem is alleen dat deze mensen roepen de diagnose absoluut te weten terwijl ze helemaal niks weten. Ze weten precies nog net zoveel als op dag één. Toen ze niks zagen (of zeiden te zagen). Want de MRI wijst niks uit. Hun testjes bevestigen alleen mijn verhaal.
Kortom: er is dus, behalve dingen uitsluiten waarvan ik wist dat het BS was, geen stap gezet. Nu kan je zeggen dat uitsluiten ook een stap is, en ja dat is het ook. Maar niet hier, niet in dit geval. Er was geen enkele aanleiding om aan te nemen dat er neurologisch iets niet goed was. Om mij een MRI voor te schrijven en terwijl je dit briefje maakt ineens nog te vragen ‘heb je ook hoofdpijn?’ en ‘heb je ook tintelingen’ terwijl ik je twee keer eerder in hetzelfde consult heb aangeven dat er geen enkel ander symptoom is en alles als altijd is, is gewoon onoplettend en schijt hebben. En me op voorbaat - bij voorschrijven MRI - nog na de MRI wil doorsturen naar een neuroloog. Waarom? Je weet de uitslag nog niet eens. Geloof mij maar, dit was nutteloos en zij wisten dat net zo goed.
Wb rest snap ik je punt. Ik vertrouw geen arts hier volledig want ik heb vaker met ze te maken gehad en ze zijn ook gewoon niet te vertrouwen helaas. In het begin deed ik dat wel, maar nu niet meer. Desalniettemin zal ik een diagnose wel aannemen als het op een logische en juiste manier is vastgesteld. En dat is niet roepen ‘je hebt een ontstoken optische zenuw’ nadat een MRI-uitslag goed is en je niet eens meer ook maar een lampje bij mijn oog hebt gehouden.
Dit inderdaad, ze zitten dan niet in de aarde. Bij contravloeistof moet het gewoon in de ader, het is niet normaal dat er iets gaat opzetten.quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:55 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb ook weleens een verkeerd geprikt infuus gehad - ader gemist - daar krijg je ook een opgezette hand van. Vocht loopt dan onder de huid. Dat lijkt bij jou ook te zijn gebeurd.
Je moet dus een diagnose hebben. Ik zou z.s.m. teruggaan naar Nederland.quote:Op woensdag 1 januari 2020 17:53 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Wb dat laatste: dat klopt. Dat weet ik. Probleem is alleen dat deze mensen roepen de diagnose absoluut te weten terwijl ze helemaal niks weten. Ze weten precies nog net zoveel als op dag één. Toen ze niks zagen (of zeiden te zagen). Want de MRI wijst niks uit. Hun testjes bevestigen alleen mijn verhaal.
Kortom: er is dus, behalve dingen uitsluiten waarvan ik wist dat het BS was, geen stap gezet. Nu kan je zeggen dat uitsluiten ook een stap is, en ja dat is het ook. Maar niet hier, niet in dit geval. Er was geen enkele aanleiding om aan te nemen dat er neurologisch iets niet goed was. Om mij een MRI voor te schrijven en terwijl je dit briefje maakt ineens nog te vragen ‘heb je ook hoofdpijn?’ en ‘heb je ook tintelingen’ terwijl ik je twee keer eerder in hetzelfde consult heb aangeven dat er geen enkel ander symptoom is en alles als altijd is, is gewoon onoplettend en schijt hebben. En me op voorbaat - bij voorschrijven MRI - nog na de MRI wil doorsturen naar een neuroloog. Waarom? Je weet de uitslag nog niet eens. Geloof mij maar, dit was nutteloos en zij wisten dat net zo goed.
Wb rest snap ik je punt. Ik vertrouw geen arts hier volledig want ik heb vaker met ze te maken gehad en ze zijn ook gewoon niet te vertrouwen helaas. In het begin deed ik dat wel, maar nu niet meer. Desalniettemin zal ik een diagnose wel aannemen als het op een logische en juiste manier is vastgesteld. En dat is niet roepen ‘je hebt een ontstoken optische zenuw’ nadat een MRI-uitslag goed is en je niet eens meer ook maar een lampje bij mijn oog hebt gehouden.
Dit dus ....quote:Op woensdag 1 januari 2020 20:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je moet dus een diagnose hebben. Ik zou z.s.m. teruggaan naar Nederland.
jij kan echt niet lezen hé? TS heeft aangegeven dat het een statische vlek isquote:Op donderdag 2 januari 2020 01:16 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]Ik durf het bijna niet te vragen (ivm het lange topic), maar is dit niet gewoon een onschuldige floater
? Die zijn er in verschillende vormen en maten namelijk. Ik kreeg dat ook ineens plotseling toen ik 14 was, ik zag ineens een bubbelachtige ketting voor mijn rechteroog (als ik in de verte kijk is die megagroot, staar ik dichtbij naar een boek is die heel klein). Ik was net zoals jij in paniek, spoedje oogziekenhuis. Die gingen felle flitsen in mijn ogen smijten. Niets aan de hand, je hebt klotsend glasvocht
Eeeh ik niet blind dus? Nee hoor, maar mocht je ooit lichtflitsen zien, terugkomen. 3 jaar later kwamen er idd flitsen bij, dus weer spoedje oogziekenhuis, nee weer niets aan de hand. Door die floaters heb ik meer last van nabeelden als ik in iets fels kijk. In die 3 jaar zijn er echter een hoop meer floaters bijgekomen, en dat zijn geen kettingen, maar ook wazige vlekken. En ja, die gaan nooit weg, ik heb het al 20 jaar. Ondertussen zo gewend dat ik er niet eens meer op let. Die floaters ontstaan door slaaptekort en door vaak in fel (zon)licht kijken.
Er zijn afbeeldingen op google, maar die floaters van mij lijken daar niet opBlijkbaar moeten floaters altijd omlijnd worden zoals die ketting. Dat klopt niet, ik heb ook een paar wazige vlekken zonder lijnen.
Dus TS zo weet je of het een floater is:
-Zie je het ook 's avonds in je hotelkamer wanneer het licht aan is? (floaters zie je namelijk vooral bij daglicht)
-Kijk even naar de heldere lucht en probeer die vlek te volgen, is het plastic kleurig/water kleurig?
-Het is onmogelijk je op die vlek te focussen, je kan het enkel volgen door je oog te bewegen. Dus zie je het ook nu terwijl je naar deze post staart?
p.s. Die floater(s) worden dus alleen zichtbaar als ze met een lamp kijken, en ja, kan zijn dat het bij de oogarts niet opkomt dat je dat met "wazige vlek" bedoelt.
Complete onzin. Ja floaters kunnen erger lijken met slaap te kort omdat je brein dan moeilijker de floaters kan filteren. In de zon kijken heeft er helemaal niks mee te maken.quote:Die floaters ontstaan door slaaptekort en door vaak in fel (zon)licht kijken.
Onzin, als floaters statisch zouden zijn kan je ze niet eens waarnemen. Het brein is in staat om statische floaters te blokkeren uit je visie. Pas als floaters mobiel worden kan je ze waarnemen. Je brein is getriggered op bewegingen.quote:Op donderdag 2 januari 2020 02:04 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Even denken.... Deluzion vs de spoedoogarts van het oogziekenhuis Rotterdam.....ja sorry, ik probeer ook altijd geruststelling te zoeken op forums, maar ik ga toch echt de oogarts geloven + die floaters zijn dus echt wel statisch! Die ketting is altijd in het midden, een wazige aan de zijkant, als ik naar beneden kijk is er een soort maantje enz. Als ze volgens jou bewegen waarom gaat die ketting dan niet naar boven of een zijkant zodat ik het niet meer zie?
En volgens de oogarts komt het door weinig slapen, dat klopte sinds de middelbare school bleef ik tot laat wakker om te leren. En die gewoonte is nooit verdwenen.
Ja duh, omdat floaters mobiel zijn kan je er niet op focussen. Als jij je oogbal beweegt dan bewegen de floaters mee zodat je er bijna nooit direct op kan focussen.quote:Het is onmogelijk je op die vlek te focussen, je kan het enkel volgen door je oog te bewegen"
Alweer onzin. Er zijn miljoenen mensen die tot diep in de nacht opblijven om te studeren ZONDER last te hebben van floaters.quote:En volgens de oogarts komt het door weinig slapen, dat klopte sinds de middelbare school bleef ik tot laat wakker om te leren. En die gewoonte is nooit verdwenen.
Jazeker,quote:
Dat mag je ook zeker vinden,quote:Op woensdag 1 januari 2020 22:48 schreef TheGentleman het volgende:
Kan je niet gewoon lekker terug naar nederland en je hier laten behandelen? Of wil je t risico lopen blind te worden aan een oog omdat je je vakantie niet wil onderbreken?
Ik vind dit echt een complete non-issue, sorry hoor.
Mag ik je wel uitlachen straks als je je oog kwijtraakt door dit rare gedoe? Of is dat dan ongevoelig?quote:Op donderdag 2 januari 2020 04:22 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Dat mag je ook zeker vinden,. Vooralsnog vertrek ik hier niet. Mijn oog wordt niet erger (klopt af) en ik heb dan wel weinig vertrouwen in de artsen hier, maar ik betwijfel of ik in Nederland sneller bij een arts ben - ik denk namelijk van niet met de wachttijden en rompslomp. Wellicht willen ze zelfs ook wel alle testen opnieuw doen; who knows? Een van de voordelen van hier is dan wel weer dat ik gewoon kan opdagen en bij de oogarts naar binnen kan lopen.
Je bent altijd sceptisch als je een ziekenhuis inloopt waar een hond rondwandelt, maar ook die ziekenhuizen hebben mij uiteindelijk wel behandeld en het probleem opgelost. Al betroffen die problemen (bacterie; parasiet; hondenbijt) wel bekendere zaken in een land als India. Het huidige ziekenhuis is schoon en schijnbaar gespecialiseerd in ogen. Het zijn zeker wel geldwolven die voor een (groot) deel mijn tijd verdoen maar als ik in NL op maandag bij de huisarts aan zijn jasje trok, had ik niet dinsdag al mijn testen en woensdag een MRI.
Het is een kwestie van onder druk zetten. En goed ook. Dan is er vaak ineens meer mogelijk of zijn er kleine dingen die je ineens niet meer hoeft te betalen (als je wat fel tegen ze ingaat) en laten ze het er bij zitten (omdat ze dan weten dat jij weet dat ze je gewoon roepies afhandig wil maken). Of ineens kan het voor een derde of zo. Dat soort dingen. We gaan dus vandaag weer heen en ik laat me ook niet op- of wegjagen. Indiërs hebben namelijk de neiging - artsen vooral - om gewoon dwars door je heen te praten en over je vragen/opmerkingen etc heen te praten. En ik ga gewoon een dialoog aan maar ze luisteren maar mooi wel. Ik heb geen zin in een poppenkast en weggejaagd te worden met wat medicatie. Ik wil het best kopen en gebruiken, maar dan moet het wel logisch zijn. Wellicht kunnen ze me dat laatste duidelijk maken. Wie weet. En als back-up kan ik dus altijd aan de NL artsen navragen of het vertelde klopt.
Als het me allemaal te gortig wordt of mijn oog wordt ineens (veel) erger etc etc., dan zit ik zo in het vliegtuig.
Dit dus ja.quote:Op donderdag 2 januari 2020 05:02 schreef Lienekien het volgende:
Als bij je Nederlandse huisarts de alarmbellen gaan rinkelen, ga je echt niet op een wachtlijst van een paar maanden voordat je een oogarts te zien krijgt.
Recent topic: LIF / Pijnlijk oog en wazig zicht
Alsof die situaties met elkaar kan vergelijkenquote:Op donderdag 2 januari 2020 05:02 schreef Lienekien het volgende:
Als bij je Nederlandse huisarts de alarmbellen gaan rinkelen, ga je echt niet op een wachtlijst van een paar maanden voordat je een oogarts te zien krijgt.
Gaat erom dat betreffende user snel terecht kon bij een oogarts.quote:Op donderdag 2 januari 2020 05:18 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Alsof die situaties met elkaar kan vergelijkenGaat om heel iets anders. Als het een bloeding zou zijn geweest in het glasvocht dan was TS nu blind geweest.
Ja meestal kan je direct op dezelfde dag naar de oogarts als je wordt doorverwezen. Dat is mijn eigen ervaring tenminste.quote:Op donderdag 2 januari 2020 05:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gaat erom dat betreffende user snel terecht kon bij een oogarts.
Dan was het al gebeurd. Diagnose bij TS is lastig vast te stellen denk ik aangezien een scotoom honderden verschillende oorzaken kan hebben en meestal is er geen effectieve behandeling voor.quote:Op donderdag 2 januari 2020 05:01 schreef TheGentleman het volgende:
[..]
Mag ik je wel uitlachen straks als je je oog kwijtraakt door dit rare gedoe? Of is dat dan ongevoelig?
Ik lees hierboven toch een aantal dingen die ik eerlijk gezegd maar slecht kan rijmen met wat je eerder zei over je geringe vertrouwen in de artsen daar. Ik dacht dat je de grens van ‘te gortig’ al bereikt had, maar kennelijk nog niet.quote:Op donderdag 2 januari 2020 04:22 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Dat mag je ook zeker vinden,. Vooralsnog vertrek ik hier niet. Mijn oog wordt niet erger (klopt af) en ik heb dan wel weinig vertrouwen in de artsen hier, maar ik betwijfel of ik in Nederland sneller bij een arts ben - ik denk namelijk van niet met de wachttijden en rompslomp. Wellicht willen ze zelfs ook wel alle testen opnieuw doen; who knows? Een van de voordelen van hier is dan wel weer dat ik gewoon kan opdagen en bij de oogarts naar binnen kan lopen.
Je bent altijd sceptisch als je een ziekenhuis inloopt waar een hond rondwandelt, maar ook die ziekenhuizen hebben mij uiteindelijk wel behandeld en het probleem opgelost. Al betroffen die problemen (bacterie; parasiet; hondenbijt) wel bekendere zaken in een land als India. Het huidige ziekenhuis is schoon en schijnbaar gespecialiseerd in ogen. Het zijn zeker wel geldwolven die voor een (groot) deel mijn tijd verdoen maar als ik in NL op maandag bij de huisarts aan zijn jasje trok, had ik niet dinsdag al mijn testen en woensdag een MRI.
Het is een kwestie van onder druk zetten. En goed ook. Dan is er vaak ineens meer mogelijk of zijn er kleine dingen die je ineens niet meer hoeft te betalen (als je wat fel tegen ze ingaat) en laten ze het er bij zitten (omdat ze dan weten dat jij weet dat ze je gewoon roepies afhandig wil maken). Of ineens kan het voor een derde of zo. Dat soort dingen. We gaan dus vandaag weer heen en ik laat me ook niet op- of wegjagen. Indiërs hebben namelijk de neiging - artsen vooral - om gewoon dwars door je heen te praten en over je vragen/opmerkingen etc heen te praten. En ik ga gewoon een dialoog aan maar ze luisteren maar mooi wel. Ik heb geen zin in een poppenkast en weggejaagd te worden met wat medicatie. Ik wil het best kopen en gebruiken, maar dan moet het wel logisch zijn. Wellicht kunnen ze me dat laatste duidelijk maken. Wie weet. En als back-up kan ik dus altijd aan de NL artsen navragen of het vertelde klopt.
Als het me allemaal te gortig wordt of mijn oog wordt ineens (veel) erger etc etc., dan zit ik zo in het vliegtuig.
No problem.quote:Op donderdag 2 januari 2020 05:20 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja meestal kan je direct op dezelfde dag naar de oogarts als je wordt doorverwezen. Dat is mijn eigen ervaring tenminste.
Excuses ik las je post te vluchtig.
Mag je zeker doen! Ik jank er niet meer of minder om,quote:Op donderdag 2 januari 2020 05:01 schreef TheGentleman het volgende:
[..]
Mag ik je wel uitlachen straks als je je oog kwijtraakt door dit rare gedoe? Of is dat dan ongevoelig?
Dat snap ik. Maar er rinkelen dus geen alarmbellen. Dat is precies mijn punt. Het NL artsenteam geeft aan dat er verdere diagnostiek nodig was (duh!) maar niks over spoed, alarmbellen, paniek, etc.quote:Op donderdag 2 januari 2020 05:02 schreef Lienekien het volgende:
Maar is dat ook een ‘dit kan wel wachten tot na je vakantie’?quote:Op donderdag 2 januari 2020 06:26 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar er rinkelen dus geen alarmbellen. Dat is precies mijn punt. Het NL artsenteam geeft aan dat er verdere diagnostiek nodig was (duh!) maar niks over spoed, alarmbellen, paniek, etc.
Zo kan je het lezen/ervaren maar is voor mijn gevoel niet tegenstrijdig.quote:Op donderdag 2 januari 2020 05:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik lees hierboven toch een aantal dingen die ik eerlijk gezegd maar slecht kan rijmen met wat je eerder zei over je geringe vertrouwen in de artsen daar. Ik dacht dat je de grens van ‘te gortig’ al bereikt had, maar kennelijk nog niet.
Ik lees het als ‘risico op mogelijk blijvende schade aan oog’ vs. ‘voortzetten/afbreken van de reis’, waarbij je wens om je reis niet te onderbreken/afbreken volgens mij vrij sterk is.
Wat wil je impliceren? Jij was terug naar huis gegaan en dat is je goed recht. Tussen ‘alarmbellen/spoed’ (daar heb jij het immers over) en ‘kan wachten tot na je vakantie’ zit nog een grijs gebied.quote:Op donderdag 2 januari 2020 06:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar is dat ook een ‘dit kan wel wachten tot na je vakantie’?
Ik wil niks impliceren en wat ik zelf zou doen is ook niet echt relevant. Ik geef feedback op jouw eigen afwegingen. En daar houd ik dan nu mee op.quote:Op donderdag 2 januari 2020 06:35 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Wat wil je impliceren? Jij was terug naar huis gegaan en dat is je goed recht. Tussen ‘alarmbellen/spoed’ (daar heb jij het immers over) en ‘kan wachten tot na je vakantie’ zit nog een grijs gebied.
Een blaasontsteking is ook niet direct alarmbellen en spoed, maar laat ik liever ook niet wachten tot na 3 maanden.
Helemaal prima,quote:Op donderdag 2 januari 2020 06:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik wil niks impliceren en wat ik zelf zou doen is ook niet echt relevant. Ik geef feedback op jouw eigen afwegingen. En daar houd ik dan nu mee op.
Dat laatste sowieso. Wat ik eerder ook aangaf: zodra het met écht te ver gaat, ben ik weg. Dat is alleen momenteel nog niet geval.quote:Op donderdag 2 januari 2020 07:25 schreef Molo het volgende:
Mooi shitprobleem daar op reis zeg
Ik snap zelf niet helemaal hoe jij als (volgens mij) leek zo zeker kunt weten dat dit niet vanuit de hersenen afkomstig is.
Mogelijke oogzenuwontsteking/problemen en een oudere laesie gevonden. Ik zou er niet zo gerust op zijn zelf met de kansen op MS daarbij etc.
Tegelijkertijd is het natuurlijk daar een rukland als het gaat om onafhankelijke goede zorg, dus lijken je assertiviteit en scepsis ook wel terecht.
Hoop dat je goed over je keuze te blijven nadenkt en dit uiteindelijk met een sisser afloopt
quote:Op donderdag 2 januari 2020 07:43 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
We houden een oogje in het zeil Ts#flauwgrapje.
quote:Op donderdag 2 januari 2020 07:36 schreef ChipsZak. het volgende:
En anders zet ik mijn oog wel in het ‘Wie gaan er dood in 2020’-topic,![]()
. RIP.
Klopt, geen pijn. Ik zou niet eens weten dat er iets aan de hand was, behalve dan die gare vlek. De laesie bleek overigens een goedaardige holte(?).quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:00 schreef jajablahblah het volgende:
1 laesie is niet echt een aanleiding om meteen aan MS te denken, dan moet je er wel meerdere hebben.
Ik vind het wel vreemd dat men überhaupt een MRI ging maken.
Je hebt geen pijn toch?
Dat je maar lekker slaapt vannacht!quote:Op donderdag 2 januari 2020 18:50 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Klopt, geen pijn. Ik zou niet eens weten dat er iets aan de hand was, behalve dan die gare vlek. De laesie bleek overigens een goedaardige holte(?).
Update komt morgen,. Beetje te moe nu.
Ooglapje stylish maken.quote:Op donderdag 2 januari 2020 07:36 schreef ChipsZak. het volgende:
. RIP.
Je hebt er toch 2, dan kan je er makkelijk eentje missenquote:Op donderdag 2 januari 2020 07:36 schreef ChipsZak. het volgende:
. RIP.
quote:Op donderdag 2 januari 2020 19:10 schreef maily het volgende:
[..]
Dat je maar lekker slaapt vannacht!
Dat had ik uiteraard allang bedacht,quote:
quote:Op donderdag 2 januari 2020 19:37 schreef SpecialK het volgende:
Mijn advies voor de TS
Kom last-minute naar Bangkok. Korte afstand voor je. Hier hebben we geweldige ziekenhuizen en specialisten die wereldwijd medisch bezoek aantrekt. India zou ik niet vertrouwen. Dat is echt zo'n land waar een serieus geklede dokter je ineens het advies geeft om koeienpis in je ogen te smeren oid. Het zijn net geen heksendokters.
Als je morgen of zaterdag komt zal ik je zelfs helpen naar zo'n ziekenhuis te gaan. Wel eerst even bellen met je verzekeraar.
Suggesties van mijn vriendin (dit zijn beiden ziekenhuizen waar upper-middle-class Thaise mensen zo naartoe zouden gaan als ze zeker willen weten gewoon goede behandeling te krijgen):quote:Op vrijdag 3 januari 2020 09:47 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]! Wat ontzettend lief van je - dat laatste.
quote:
Bedankt voor de info! Ik hang nu sowieso in de wacht bij de reisverzekering, dus even afwachten.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 10:00 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Suggesties van mijn vriendin (dit zijn beiden ziekenhuizen waar upper-middle-class Thaise mensen zo naartoe zouden gaan als ze zeker willen weten gewoon goede behandeling te krijgen):
Openbaar ziekenhuis optie 1 (iets goedkoper maar veel specialisten)
-----------------
Siriraj Piyamaharajkarun Hospital
2 ถนน วังหลัง Siri Rat, Bangkok Noi, Bangkok 10700
+662 419 1474
https://goo.gl/maps/yNWpSX7aznvrq7XH9
-----------------
Prive ziekenhuis optie 2 (gespecialiseerd op oog)
-----------------
Rutnin Eye Hospital
80/1 ถนน สุขุมวิท 21 ซอย 1 Khlong Toei Nuea, Watthana, Bangkok 10110
+662 056 3333
https://goo.gl/maps/hyVwzQVqBiecWz1W8
-----------------
Thailand is +66
Klinkt positief.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 10:03 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]! Ik hang nu in de wacht bij mijn reisverzekering,
. Maar ik heb ook het idee dat ik gezichten weer beter kan zien! Ik zie afzonderlijke snorharen, details ed.
Ok, het is nog lang niet perfect en wel blurry nog maar toch!
Dat lijkt me niet, waarom denk je dan er 1,4 miljard mensen wonen daarquote:
Geen idee! Ik ben mijn zonnebril in zee verloren (quote:Op zaterdag 4 januari 2020 03:57 schreef -Deluzion- het volgende:
Denk je dat het door de zon is gekomen toen je ging zwemmen of toch iets anders?
Fijn dat je visie herstelt. Kan tot een maand duren voordat de vlek helemaal verdwenen is als dit inderdaad het geval is.
En gelukkig luisterde je niet naar de overdreven aanstellers die je adviseerde om naar huis te gaan![]()
Als er echt iets ernstigs aan de hand was dan hadden ze dat echt wel meteen gezienAl is zo'n scotoom wel erg irritant uiteraard.
Toch wel sort of waar. Een deel van de mannen die ik hier op straat tegenkom, of zelfs dokteren, zijn niet altijd even vrouwvriendelijk maar willen wel allemaal seks of roepen ranzige shit etc.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 04:23 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, waarom denk je dan er 1,4 miljard mensen wonen daardie gasten neuken als konijnen.
Ik kan mij amper voorstellen hoe hectisch het dagelijks leven daar zou zijn. Het zal vast overvol zijn daar met enorme drukte en overal verkeer vanuit alle hoeken en gaten.
Tot twee keer toe? Hoe bedoel je precies?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 04:13 schreef imgoddamnugly het volgende:
Dat is wel een ff schrikken. Mag ik vragen wat je daar dan doet tot tee keer toe. Is het zo leuk daar?
Heel veel incels in India hoor.
Jezus, lekker dan.... Zulke behandelingquote:Op zaterdag 4 januari 2020 07:26 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Geen idee! Ik ben mijn zonnebril in zee verloren () na een hoge golf (
) en misschien dat ik daarna iets te lang zonder heb rondgelopen. Maar uiteindelijk zit ik as we speak in de wachtkamer van de neurochirurg die zegt dat mijn brein vol kwaadaardige vlekken zit en ik een prednisolonekuur moet, 80 scans en mijn brein zal afsterven.
De kuur die de NL artsen overbehandeling vinden en laten we eerlijk zijn; een reisverzekering wil misschien bezuinigen maar als mijn MRI allemaal kwaadaardige plekken liet zien, dan had de NL neuroloog dat heus aangegeven.
Fucking Hell......quote:Op zaterdag 4 januari 2020 07:26 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Geen idee! Ik ben mijn zonnebril in zee verloren () na een hoge golf (
) en misschien dat ik daarna iets te lang zonder heb rondgelopen. Maar uiteindelijk zit ik as we speak in de wachtkamer van de neurochirurg die zegt dat mijn brein vol kwaadaardige vlekken zit en ik een prednisolonekuur moet, 80 scans en mijn brein zal afsterven.
ook dat nog ...quote:Op zaterdag 4 januari 2020 07:28 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Toch wel sort of waar. Een deel van de mannen die ik hier op straat tegenkom, of zelfs dokteren, zijn niet altijd even vrouwvriendelijk maar willen wel allemaal seks of roepen ranzige shit etc.
Best naar soms.
Is het zoals de memes?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 07:28 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Toch wel sort of waar. Een deel van de mannen die ik hier op straat tegenkom, of zelfs dokteren, zijn niet altijd even vrouwvriendelijk maar willen wel allemaal seks of roepen ranzige shit etc.
Best naar soms.
Net terug van neurochirurg. Hij blijft bij zijn verhaal en was NOT AMUSED toen ik aangaf dat ik zijn kuur nog niet was begonnen omdat ik nog in overleg ben met de NL artsen. Hij begon over appels met peren vergelijken, dat hij meer ervaring heeft dan de NL artsen, de Indiase agent v reisverzekering alleen hém vertrouwd en patiënten naar hem doorstuurt en niemand anders (dit is pertinent onwaar want de agent verwees naar een ‘specifieke’ andere neuroloog maar die bleek ‘on leave’). Ik gaf aan dat hij zich niet beledigd hoefde te voelen maar gewoon dat de NL artsen niet zagen wat hij zag. Vanaf dat moment was hij beledigd. Toen belde hij de Indiase agent met wat er aan de hand is met mijn afstervende brein (quote:Op zaterdag 4 januari 2020 07:37 schreef FANN het volgende:
[..]
Fucking Hell......
[..]
ook dat nog ...
oké ik zal niet meer zeggen dan je beter naar huis moet gaan want dan ben ik weer zo'n, stommerd las ik ergensmaar ik wens je sterkte ! serieus
Ja Noujaaaa........quote:Op zaterdag 4 januari 2020 07:58 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Net terug van neurochirurg. Hij blijft bij zijn verhaal en was NOT AMUSED toen ik aangaf dat ik zijn kuur nog niet was begonnen omdat ik nog in overleg ben met de NL artsen. Hij begon over appels met peren vergelijken, dat hij meer ervaring heeft dan de NL artsen, de Indiase agent v reisverzekering alleen hém vertrouwd en patiënten naar hem doorstuurt en niemand anders (dit is pertinent onwaar want de agent verwees naar een ‘specifieke’ andere neuroloog maar die bleek ‘on leave’). Ik gaf aan dat hij zich niet beledigd hoefde te voelen maar gewoon dat de NL artsen niet zagen wat hij zag. Vanaf dat moment was hij beledigd. Toen belde hij de Indiase agent met wat er aan de hand is met mijn afstervende brein () en behandelplan dus ik bel zo direct de reisverzekering.
Ik gaf nog aan dat mijn zicht terugkwam deels en hij zei ‘als je steroidenkuur had genomen, had je grote verbetering gezien binnen 1 tot 2 dagen’. Ik reageerde: ‘ja, maar ik heb dat niet gedaan en nu is mijn zicht deels terug’,![]()
. Toen zei ‘ie niks meer. Ik moest later specifiek er nog naar vragen met hoe het kon dat mijn zicht deels terug is gekomen. Zijn antwoord was dat er zwelling afzakte (‘dat kan’) en straks gaat het weer zwellen en het wordt beter voordat het verergert. Ofzo.
Noujaaaa.
Neurochirurg zei uiteindelijk dat mijn zicht beter wordt en dan weer slechter. Maar dat zei ie pas nadat ik er expliciet naar vroeg. Want toen ik de eerste keer zei dat mijn zicht iets was verbeterd zei hij alleen maar dat ik beter zijn steroidenkuur had moeten nemen dan had ik ‘grotere verbetering’ gezien binnen ‘1 tot 2 dagen’ ergo: someone is feeling insulteeeeed.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 08:03 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja Noujaaaa........dat kan je wel zeggen
![]()
Maar het gaat dus een stuk beter begrijp ik? Of ''ze'' zeggen dat het straks juist weer erger gaat
worden?
Het blijft wel een moeilijk verhaal hoor, of misschien snap ik het niet helemaal
Aha.... someone is feeling insulteeeeed. ....quote:Op zaterdag 4 januari 2020 08:23 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Neurochirurg zei uiteindelijk dat mijn zicht beter wordt en dan weer slechter. Maar dat zei ie pas nadat ik er expliciet naar vroeg. Want toen ik de eerste keer zei dat mijn zicht iets was verbeterd zei hij alleen maar dat ik beter zijn steroidenkuur had moeten nemen dan had ik ‘grotere verbetering’ gezien binnen ‘1 tot 2 dagen’ ergo: someone is feeling insulteeeeed.
Sinds ik een video heb gezien van hoe een grote groep Indiaase mannen een vrouw met blond haar omringden en gingen aanraken, lijkt het me daar zo niet fijn om rond te lopen.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 07:28 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Best naar soms.
Dat is inderdaad hoe het gaat. Zeker als je één keer ‘ja’ zegt. Wij zijn op den duur selfies gaan nemen met de mensen die een selfie met ons wilden. Voor onszelf zegmaar. Nu hebben we een leuke collectie aan selfies met random Indiërs,quote:
Ik weet niet of je hier iets aan hebt TO, maar ik zit in een vergelijkbare situatie als jajablahblah. Ook een neuritis optica en vervolgens een diagnose MS. Bij mij duurde het langer om de oogzenuwontsteking te ontdekken. Oogarts wist niet waar hij het moest zoeken en er moesten meerdere tests gedaan worden. Uiteindelijk bij de neuroloog de uitslag oogzenuw ontsteking gekregen.quote:Op maandag 30 december 2019 13:24 schreef jajablahblah het volgende:
Hier wordt MS genoemd en aangezien ik dat heb reageer ik even.
MS begint heel vaak met een oogzenuwontsteking (neuritis optica). Ik heb dat zelf ook gehad.
In 10 dagen tijd ging mijn zicht van 100% naar 1%. Het begon met een troebel vlekje en dat werd uiteindelijk mijn hele oog. Net of er zalf op de lens gesmeerd was.
Dat deed echter afschuwelijk pijn. Net of er iemand met een schroevendraaier in je oog staat te wroeten.
Het doet ook heel erg pijn als je je oog van links naar recht en vv beweegt.
Een oogzenuwonsteking betekent in 50% van de gevallen dat het MS is geloof ik, maar dat hoeft zeker niet zo te zijn.
Overigens, die diagnose oogzenuwonsteking werd direct in de onderzoekskamer al gesteld door de oogarts, daar waren geen verdere testen voor nodig. Misschien een geruststelling.
Ik hoop dat het meevalt, beterschap!
Gewoon pech. Heb altijd prima kunnen zien, en dan opeens word je 's morgens wakker en is je zicht naar de klote in beide ogenquote:Op woensdag 1 januari 2020 16:34 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Wat was de oorzaak?
Een goede vriend van mij heeft nog maar 20% zicht. Kwam ook ineens en is vermoedelijk door een hoge bloeddruk veroorzaakt. Hij is overigens begin 50, dus al wat ouder.
Op het ergste moment (nu voorbij denk ik??) wel, maar dan zonder die regenboog erom. Beetje dikke vaseline-achtige vlek had ik het idee.quote:
Wat ontzettend naar! Wanneer heb je de diagnose gekregen?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 15:21 schreef deerntie het volgende:
[..]
Ik weet niet of je hier iets aan hebt TO, maar ik zit in een vergelijkbare situatie als jajablahblah. Ook een neuritis optica en vervolgens een diagnose MS. Bij mij duurde het langer om de oogzenuwontsteking te ontdekken. Oogarts wist niet waar hij het moest zoeken en er moesten meerdere tests gedaan worden. Uiteindelijk bij de neuroloog de uitslag oogzenuw ontsteking gekregen.
Bij mij was er overigens geen sprake van pijn. Tevens duurde het bij mij ook langer voordat de ontsteking op zijn toppunt was. Dit was na 3 weken pas (terwijl ik op dag 5 begonnen ben met een prednison infuus!) En in die periode ging mijn zicht zowel vooruit als achteruit. Na 3 weken was het op zijn slechtst (compleet zwart zicht) en daarna is het echt gaan herstellen, wat ook nog ongeveer 3 weken heeft geduurd. Bij mij op de MRI dus wel meerdere laesies zichtbaar en na meer onderzoek diagnose MS.
Wil niet zeggen dat dit bij jou ook allemaal het geval is natuurlijk, maar neem niet zomaar genoegen met een makkelijk antwoord (zowel op afstand vanuit nederland, als daar waar je nu zit). En misschien is een prednison infuus zo'n gek idee nog niet. Het is overigens niet zo dat als het een oogzenuw ontsteking is, het niet geneest of slechter geneest zonder prednison. Maar met prednison gaat het wel sneller. Succes met de medische molen waar je nu in zit.
quote:Op zaterdag 4 januari 2020 07:28 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Best naar soms.
Godsamme, enkel daarom zou ik al nooit naar zo’n land willen.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 07:30 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Tot twee keer toe? Hoe bedoel je precies?
India is als land wel heel leuk trouwens! Ik kom ook wel echte uitdagingen tegen,. Of dingen waaraan ik maar niet kan wennen (rochels en klodders slijm en snot op straat rochelen. Maar ook prima op de grond in een gebouw of in de fucking keuken van een restaurant). In ziekenhuizen ed hangen ook waarschuwingsborden ‘no spitting. FINE 200Rs’,
.
De diagnose heb ik 2 weken geleden gekregen. De oogzenuw ontsteking is nu 3 maand geleden dat het begon. Ben nu voor 80/90% hersteld. Verder geen klachten gelukkig, ook niet achteraf. Ik wil je niet aan het schrikken maken, maar ik denk wel dat je niet genoegen moet nemen met vage en onduidelijke antwoorden. Mocht er wel meer aan de hand zijn is het wel belangrijk dat er gelijk gehandeld kan worden.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 16:54 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Wat ontzettend naar! Wanneer heb je de diagnose gekregen?
En had je verder ook andere symptomen - achteraf gezien? Je verhaal maakt me aan het schrikken wel zo,![]()
. Heb vandaag wel het idee dat mijn zicht weer een beetje beter is.
Edit: op welke manier ontdekte de neuroloog bij jou de oogzenuwontsteking?
Oké, je omschrijving deed me denken aan een migraine-aura, maar als je die 'regenboog' niet herkent zal dat niet zo zijn. Ook duurt het te lang voor een migraine-aura.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 16:49 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Op het ergste moment (nu voorbij denk ik??) wel, maar dan zonder die regenboog erom. Beetje dikke vaseline-achtige vlek had ik het idee.
Ik ken dat en heb dat ook - oog migraine. Ik heb er verder geen hoofdpijn bij, ik zie dan ook een soort wazige ronde vlek met zon radiatie erom heen. Gaat altijd binnen een uur weer weg.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 18:07 schreef tonja het volgende:
[..]
Oké, je omschrijving deed me denken aan een migraine-aura, maar als je die 'regenboog' niet herkent zal dat niet zo zijn. Ook duurt het te lang voor een migraine-aura.
Anyway, sterkte met het gedoe. Fijn dat er wel al verbetering is.
Hoe kan het dan dat je geen pijnklachten had? Ik weet dat het netvlies geen pijnreceptoren heeft maar je optische zenuw heeft dat toch wel? Dat lijkt mij juist vreselijk pijn doen als dat gaat ontsteken?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 15:21 schreef deerntie het volgende:
[..]
Ik weet niet of je hier iets aan hebt TO, maar ik zit in een vergelijkbare situatie als jajablahblah. Ook een neuritis optica en vervolgens een diagnose MS. Bij mij duurde het langer om de oogzenuwontsteking te ontdekken. Oogarts wist niet waar hij het moest zoeken en er moesten meerdere tests gedaan worden. Uiteindelijk bij de neuroloog de uitslag oogzenuw ontsteking gekregen.
Bij mij was er overigens geen sprake van pijn. Tevens duurde het bij mij ook langer voordat de ontsteking op zijn toppunt was. Dit was na 3 weken pas (terwijl ik op dag 5 begonnen ben met een prednison infuus!) En in die periode ging mijn zicht zowel vooruit als achteruit. Na 3 weken was het op zijn slechtst (compleet zwart zicht) en daarna is het echt gaan herstellen, wat ook nog ongeveer 3 weken heeft geduurd. Bij mij op de MRI dus wel meerdere laesies zichtbaar en na meer onderzoek diagnose MS.
Wil niet zeggen dat dit bij jou ook allemaal het geval is natuurlijk, maar neem niet zomaar genoegen met een makkelijk antwoord (zowel op afstand vanuit nederland, als daar waar je nu zit). En misschien is een prednison infuus zo'n gek idee nog niet. Het is overigens niet zo dat als het een oogzenuw ontsteking is, het niet geneest of slechter geneest zonder prednison. Maar met prednison gaat het wel sneller. Succes met de medische molen waar je nu in zit.
Ik heb klassieke migraine en deze komt heel erg in de buurt.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 20:14 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik ken dat en heb dat ook - oog migraine. Ik heb er verder geen hoofdpijn bij, ik zie dan ook een soort wazige ronde vlek met zon radiatie erom heen. Gaat altijd binnen een uur weer weg.
Ja dat zie ik dus ook, alleen is de vlek veel kleiner, maar inderdaad ik zie een soort zon achtig figuur met zon radiatie en als ik probeer te lezen is het zicht troebel en vervormen de letters een klein beetje. Ik heb dit zo'n 1 keer per maand en verdwijnt altijd weer binnen een uur.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 20:20 schreef tonja het volgende:
[..]
Ik heb klassieke migraine en deze komt heel erg in de buurt.
[ afbeelding ]
En ja, duurt ongeveer een uur dat aura. De ellende er na wat langer.
Maar goed, dit topic gaat niet over migraine...
Oh, nog maar net dus ook! Ik snap dat je me niet wilde laten schrikken,quote:Op zaterdag 4 januari 2020 17:07 schreef deerntie het volgende:
[..]
De diagnose heb ik 2 weken geleden gekregen. De oogzenuw ontsteking is nu 3 maand geleden dat het begon. Ben nu voor 80/90% hersteld. Verder geen klachten gelukkig, ook niet achteraf. Ik wil je niet aan het schrikken maken, maar ik denk wel dat je niet genoegen moet nemen met vage en onduidelijke antwoorden. Mocht er wel meer aan de hand zijn is het wel belangrijk dat er gelijk gehandeld kan worden.
De oogarts had een verdikte oogzenuw gezien. Bij de neuroloog zijn er toen extra (fysieke) testen gedaan. Daar bleek dat er verder geen andere verschijnselen/klachten waren, dus conclusie was oogzenuwontsteking. Toen direct aan de prednison. MRI scan volgde later, en daarna nog extra onderzoeken om MS te bevestigen. Dat moet namelijk aan meerdere eisen voldoen voordat ze dat mogen. MRI scan alleen was niet genoeg.
Haha, ik snap je! Maar er zijn ook heel veel leuke en mooie dingen,quote:Op zaterdag 4 januari 2020 17:01 schreef Bronson het volgende:
[..]
[..]
Godsamme, enkel daarom zou ik al nooit naar zo’n land willen.![]()
Sorry, lees met interesse de gang van zaken. Succes en sterkte verder!
Dan snap ik je fascinatie met India al helemaal nietquote:Op zaterdag 4 januari 2020 07:30 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Tot twee keer toe? Hoe bedoel je precies?
India is als land wel heel leuk trouwens! Ik kom ook wel echte uitdagingen tegen,. Of dingen waaraan ik maar niet kan wennen (rochels en klodders slijm en snot op straat rochelen. Maar ook prima op de grond in een gebouw of in de fucking keuken van een restaurant). In ziekenhuizen ed hangen ook waarschuwingsborden ‘no spitting. FINE 200Rs’,
.
Ik heb ook geen fascinatie met India,quote:Op zondag 5 januari 2020 16:04 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Dan snap ik je fascinatie met India al helemaal niet
Was de vliegticket 1 euro?
Of is je aanstaande man Indier of Indiaas wat is het eigenlijk?
Mooi positief bericht om het weekend mee af te sluitenquote:Op zondag 5 januari 2020 09:35 schreef ChipsZak. het volgende:
e oogarts hier zag overigens geen verdikte zenuw. Ze denken gewoon oogzenuwontsteking omdat ze het anders niet weten. Mijn oogzenuw zag er op de MRI ook goed uit zeggen ze eigenlijk allemaal. Dus ja. Maar toch. NL wil het uitsluiten, dus blijkbaar zegt een normale oogzenuw op MRI ook niet alles? India benoemt enkel dat je een ontsteking ‘niet ziet’ op MRI of dat dit niet ‘altijd zichtbaar’ is.
[ Bericht 3% gewijzigd door ChipsZak. op 05-01-2020 09:42:48 ]
Ja,quote:Op zondag 5 januari 2020 19:00 schreef -Deluzion- het volgende:
Of honden die zomaar komen binnen wandelen terwijl je in het ziekenhuis bent. Dat lijkt me echt raar. Ik hou van honden dus denk dat ik hem dan ook zou aaien.
Hoe kan je nou niet van honden houdenquote:Op zondag 5 januari 2020 19:19 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ja,. Ik houd absoluut niet van honden dus loop er liever met een grote boog omheen.
. Mijn vriend is wel hondenliefhebber en kon het op den duur ook niet meer laten ze toch te aaien. Ging best goed voor ongeveer twee weken,
. Dat werd ons eerste tripje naar het ziekenhuis.
Man, wat was ik chagrijnig door die roekeloosheid,. We zouden net eindelijk gaan eten na een lange dag,
.
quote:
Hoi! Ik ga jullie niet ghosten,quote:
Ahah, echt. Toen ik er de eerste keer was, kwamen we een Duitser tegen die ook deels zicht was verloren in één oog. Hij had het erger en was gewoon letterlijk blind (geen wazige vlek) aan één kant van dat oog. Bij hem gaven ze ook meteen aan dat het ‘een retinaprobleem’ was en, net als ik toen, werd naar de ‘retinadokter’ (wat is dit?!) gestuurd. Ik zag hem toen nog kort en hij gaf aan dat hij met spoed gelaserd (aldus retinadokter) moest worden en dat het heel snel erger kon worden. Teruggaan naar Duitsland had geen zin want als hij daarheen zou gaan, zou het te veel tijd kosten en was hij nog meer zicht kwijt.quote:Op woensdag 8 januari 2020 07:18 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..], sorry moest even gniffelen.
Maar TS wat een verhaal zeg met die artsen daar. De teringAls het aan hen had gelegen had er een Alien en ei in je oog gelegd bij wijzen van spreken
![]()
Hopelijk gaat het goed met je en is je zicht gauw weer helemaal terug !
Voor zover ik weet is er niks dat écht werkt. Qua kwakzalverij kun je je arm kopen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 08:04 schreef -Straw- het volgende:
Maar in het ergste geval van MS, zijn er wel medicijnen die het een beetje onderdrukken toch (niet genezen)? Dan heb je er wel baat bij om er snel bij te zijn.
Ah oké, wist ik niet. Dan is ignorance misschien wel bliss.quote:Op donderdag 9 januari 2020 08:05 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is er niks dat écht werkt. Qua kwakzalverij kun je je arm kopen.
Een collega van mij heeft succes met een heel strikt dieet, maar dat kan ook op toeval berusten. MS is zeer fluctueren/ onvoorspelbaar.
Ik begon pas na een jaar aan medicijnen, dus die paar maanden daar hangt het niet om. Over het algemeen wil men tegenwoordig wel zo snel mogelijk beginnen met remmen, dat klopt wel.quote:Op donderdag 9 januari 2020 08:04 schreef -Straw- het volgende:
Maar in het ergste geval van MS, zijn er wel medicijnen die het een beetje onderdrukken toch (niet genezen)? Dan heb je er wel baat bij om er snel bij te zijn.
Fijn dat je zicht iig bijna weer normaal is.
Kreeg je ook een stootkuur prednison/prednisolon?quote:Op donderdag 9 januari 2020 15:42 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Ik begon pas na een jaar aan medicijnen, dus die paar maanden daar hangt het niet om. Over het algemeen wil men tegenwoordig wel zo snel mogelijk beginnen met remmen, dat klopt wel.
Wat Zilverberk ook zegt; het duurt wel even voor je aan de medicatie begint.quote:Op donderdag 9 januari 2020 08:04 schreef -Straw- het volgende:
Fijn dat je zicht iig bijna weer normaal is.
Ligt helemaal aan de vorm MS of dat nuttig isquote:Op donderdag 9 januari 2020 16:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kreeg je ook een stootkuur prednison/prednisolon?
EEG kán erbij horen, met name om epilepsie of combinatie uit te sluiten. Is niet heel standaard of gebruikelijk nee.quote:Op donderdag 9 januari 2020 16:18 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Wat Zilverberk ook zegt; het duurt wel even voor je aan de medicatie begint.
Maar ach, die paar maanden doen het hem voor mij niet. Ik heb niet eens zekerheid dat ik überhaupt MS heb,. Voor hetzelfde geld is het een storm in een glas water,
. Over ongeveer een maand weet ik al ietsje meer als ik die twee overige testen heb gehad (mn de VEP). Als het goed is, is de VEP altijd negatief als je MS hebt. En over een maand heb ik hopelijk (waarschijnlijk) geen enkele last meer van mijn oog, is een eventuele oogzenuwontsteking (die helemaal niet is vastgesteld ook. Niet zichtbaar op MRI) dus ook weg, en zou de VEP dus positief moeten zijn (als überhaupt geen MS)? Tenzij restverschijnselen van een oogzenuwontsteking nog effect kunnen hebben op een VEP zonder MS? Daarover weet ik te weinig.
Waarom een EEG wordt uitgevoerd is me niet helemaal duidelijk. Volgens mij hoort dat niet bij het diagnosticeren van MS.
Even los van het hele verhaal is dit wel fijn, dat je iemand bent tegengekomen die ook de westerse maatstaven van gezondheidszorg kent en tegen hetzelfde aanloopt. Gedeelde smart is halve smart zeg maar (en dan bedoel ik niet de behandeling, maar het mentale gedeelte. Je samen kunnen frustreren over sommige dingen, of dingen even checken bij elkaar. Je zit in hetzelfde schuitje).quote:Op donderdag 9 januari 2020 05:39 schreef ChipsZak. het volgende:
Ahah, echt. Toen ik er de eerste keer was, kwamen we een Duitser tegen die ook deels zicht was verloren in één oog.
En dan zie je ze later op https://www.reddit.com/r/indianpeoplefacebook/ een post waarin ze net doen alsof je hun vriendin bentquote:Op zaterdag 4 januari 2020 14:56 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Dat is inderdaad hoe het gaat. Zeker als je één keer ‘ja’ zegt. Wij zijn op den duur selfies gaan nemen met de mensen die een selfie met ons wilden. Voor onszelf zegmaar. Nu hebben we een leuke collectie aan selfies met random Indiërs,. Maar ik haat sneaky foto’s. Daarom ben ik wel eens uit mijn plaat gegaan. Vragen of je een selfie mag? Ok. Sneaky doen alsof je een selfie van jezelf neemt en dan snel je telefoon bewegen en mij erbij op zetten? In het ziekenhuis, op straat, aan het strand, bij toeristische attracties? Nee. Dan kan ik soms wel chagrijnig worden - afhankelijk van mijn bui. En ik ga ook enkel op de foto samen met mijn vriend. Nooit alleen.
Nee, want in de praktijk scheelt dat misschien een paar weken in dat je zicht dan eerder terug is. Op een jaar hersteltermijn vond ik dat niet de moeite. Zeker niet omdat een vriendin hele slechte ervaringen had met prednison op dat moment.quote:Op donderdag 9 januari 2020 16:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kreeg je ook een stootkuur prednison/prednisolon?
Bij mijn naaste deden ze dat wel, maar ik had ook wel het idee dat dat een beetje was met een ‘beter iets dan niet’-gedachte. Ook alweer 20 jaar geleden.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:37 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Nee, want in de praktijk scheelt dat misschien een paar weken in dat je zicht dan eerder terug is. Op een jaar hersteltermijn vond ik dat niet de moeite. Zeker niet omdat een vriendin hele slechte ervaringen had met prednison op dat moment.
Kan ik me voorstellen hoor. Maar ik ben zelf erg terughoudend met dat soort medicijnen, dus ik zat er al niet om te springen.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 11:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bij mijn naaste deden ze dat wel, maar ik had ook wel het idee dat dat een beetje was met een ‘beter iets dan niet’-gedachte. Ook alweer 20 jaar geleden.
Sorry, late reactie! Mijn verjaardag gevierd en daarna naar Hampi waar vrijwel geen internet is.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 12:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En dan zie je ze later op https://www.reddit.com/r/indianpeoplefacebook/ een post waarin ze net doen alsof je hun vriendin bent
OT: Ik zou toch naar Bangkok gaan anders, als je niet helemaal terug wil. Of misschien een ander moderner aziatisch land, waar je dan vervolgens een deel van je reis kan voortzetten zodat je niet het gevoel hebt je reis helemaal te stoppen.
Ik vind het knap zelfs dat je daar blijft. Als mijn lichaam iets raars doet wat niet hoort krijg ik zoveel stress dat ik van niks meer zou kunnen genieten....
quote:
True ook. Dramaaaa. Ik ben nog steeds boos,quote:Op zondag 9 februari 2020 09:16 schreef Rene het volgende:
Corrupt. Daarom blijven mensen ook ziek...
Qua gezondheidszorg is het inderdaad een ramp. En langzaam dat alles gaat, man. Dat kan me soms nog het meest frustreren,quote:Op zondag 9 februari 2020 11:13 schreef Zilverberk het volgende:
Mijn vooroordelen over India zijn weer eens bevestigd. Wat een verschrikkelijke bende is het daar.
TS, zelfs als ze je uiteindelijk onderzoeken, dan nóg heb je niks aan een diagnose van die prutsers. Laat je elders onderzoeken, dat scheelt veel boosheid en onkunde.
Thaise zorg is prima.quote:Op zondag 9 februari 2020 11:28 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Qua gezondheidszorg is het inderdaad een ramp. En langzaam dat alles gaat, man. Dat kan me soms nog het meest frustreren,.
De reisverzekering overlegt vandaag of morgen met medisch team. Mogelijk krijg ik de tests in Thailand,.
Gelukkig! En hoe is hun snelheid,quote:
Ik verwacht dat de wachttijd omgekeerd evenredig is met hoe rijk ze je schatten.quote:Op zondag 9 februari 2020 11:56 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Gelukkig! En hoe is hun snelheid,? Zijn ze actief in je naam roepen en doorsturen naar de specialist of laten ze je tot in den treurnis gewoon zitten in de wachtkamer (aka Indiase stijl)?
quote:Op zondag 9 februari 2020 17:02 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik verwacht dat de wachttijd omgekeerd evenredig is met hoe rijk ze je schatten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |