Wat ontzettend naar! Wanneer heb je de diagnose gekregen?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 15:21 schreef deerntie het volgende:
[..]
Ik weet niet of je hier iets aan hebt TO, maar ik zit in een vergelijkbare situatie als jajablahblah. Ook een neuritis optica en vervolgens een diagnose MS. Bij mij duurde het langer om de oogzenuwontsteking te ontdekken. Oogarts wist niet waar hij het moest zoeken en er moesten meerdere tests gedaan worden. Uiteindelijk bij de neuroloog de uitslag oogzenuw ontsteking gekregen.
Bij mij was er overigens geen sprake van pijn. Tevens duurde het bij mij ook langer voordat de ontsteking op zijn toppunt was. Dit was na 3 weken pas (terwijl ik op dag 5 begonnen ben met een prednison infuus!) En in die periode ging mijn zicht zowel vooruit als achteruit. Na 3 weken was het op zijn slechtst (compleet zwart zicht) en daarna is het echt gaan herstellen, wat ook nog ongeveer 3 weken heeft geduurd. Bij mij op de MRI dus wel meerdere laesies zichtbaar en na meer onderzoek diagnose MS.
Wil niet zeggen dat dit bij jou ook allemaal het geval is natuurlijk, maar neem niet zomaar genoegen met een makkelijk antwoord (zowel op afstand vanuit nederland, als daar waar je nu zit). En misschien is een prednison infuus zo'n gek idee nog niet. Het is overigens niet zo dat als het een oogzenuw ontsteking is, het niet geneest of slechter geneest zonder prednison. Maar met prednison gaat het wel sneller. Succes met de medische molen waar je nu in zit.
quote:Op zaterdag 4 januari 2020 07:28 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Toch wel sort of waar. Een deel van de mannen die ik hier op straat tegenkom, of zelfs dokteren, zijn niet altijd even vrouwvriendelijk maar willen wel allemaal seks of roepen ranzige shit etc.
Best naar soms.
Godsamme, enkel daarom zou ik al nooit naar zo’n land willen.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 07:30 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Tot twee keer toe? Hoe bedoel je precies?
India is als land wel heel leuk trouwens! Ik kom ook wel echte uitdagingen tegen,. Of dingen waaraan ik maar niet kan wennen (rochels en klodders slijm en snot op straat rochelen. Maar ook prima op de grond in een gebouw of in de fucking keuken van een restaurant). In ziekenhuizen ed hangen ook waarschuwingsborden ‘no spitting. FINE 200Rs’,
.
De diagnose heb ik 2 weken geleden gekregen. De oogzenuw ontsteking is nu 3 maand geleden dat het begon. Ben nu voor 80/90% hersteld. Verder geen klachten gelukkig, ook niet achteraf. Ik wil je niet aan het schrikken maken, maar ik denk wel dat je niet genoegen moet nemen met vage en onduidelijke antwoorden. Mocht er wel meer aan de hand zijn is het wel belangrijk dat er gelijk gehandeld kan worden.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 16:54 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Wat ontzettend naar! Wanneer heb je de diagnose gekregen?
En had je verder ook andere symptomen - achteraf gezien? Je verhaal maakt me aan het schrikken wel zo,![]()
. Heb vandaag wel het idee dat mijn zicht weer een beetje beter is.
Edit: op welke manier ontdekte de neuroloog bij jou de oogzenuwontsteking?
Oké, je omschrijving deed me denken aan een migraine-aura, maar als je die 'regenboog' niet herkent zal dat niet zo zijn. Ook duurt het te lang voor een migraine-aura.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 16:49 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Op het ergste moment (nu voorbij denk ik??) wel, maar dan zonder die regenboog erom. Beetje dikke vaseline-achtige vlek had ik het idee.
Ik ken dat en heb dat ook - oog migraine. Ik heb er verder geen hoofdpijn bij, ik zie dan ook een soort wazige ronde vlek met zon radiatie erom heen. Gaat altijd binnen een uur weer weg.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 18:07 schreef tonja het volgende:
[..]
Oké, je omschrijving deed me denken aan een migraine-aura, maar als je die 'regenboog' niet herkent zal dat niet zo zijn. Ook duurt het te lang voor een migraine-aura.
Anyway, sterkte met het gedoe. Fijn dat er wel al verbetering is.
Hoe kan het dan dat je geen pijnklachten had? Ik weet dat het netvlies geen pijnreceptoren heeft maar je optische zenuw heeft dat toch wel? Dat lijkt mij juist vreselijk pijn doen als dat gaat ontsteken?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 15:21 schreef deerntie het volgende:
[..]
Ik weet niet of je hier iets aan hebt TO, maar ik zit in een vergelijkbare situatie als jajablahblah. Ook een neuritis optica en vervolgens een diagnose MS. Bij mij duurde het langer om de oogzenuwontsteking te ontdekken. Oogarts wist niet waar hij het moest zoeken en er moesten meerdere tests gedaan worden. Uiteindelijk bij de neuroloog de uitslag oogzenuw ontsteking gekregen.
Bij mij was er overigens geen sprake van pijn. Tevens duurde het bij mij ook langer voordat de ontsteking op zijn toppunt was. Dit was na 3 weken pas (terwijl ik op dag 5 begonnen ben met een prednison infuus!) En in die periode ging mijn zicht zowel vooruit als achteruit. Na 3 weken was het op zijn slechtst (compleet zwart zicht) en daarna is het echt gaan herstellen, wat ook nog ongeveer 3 weken heeft geduurd. Bij mij op de MRI dus wel meerdere laesies zichtbaar en na meer onderzoek diagnose MS.
Wil niet zeggen dat dit bij jou ook allemaal het geval is natuurlijk, maar neem niet zomaar genoegen met een makkelijk antwoord (zowel op afstand vanuit nederland, als daar waar je nu zit). En misschien is een prednison infuus zo'n gek idee nog niet. Het is overigens niet zo dat als het een oogzenuw ontsteking is, het niet geneest of slechter geneest zonder prednison. Maar met prednison gaat het wel sneller. Succes met de medische molen waar je nu in zit.
Ik heb klassieke migraine en deze komt heel erg in de buurt.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 20:14 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik ken dat en heb dat ook - oog migraine. Ik heb er verder geen hoofdpijn bij, ik zie dan ook een soort wazige ronde vlek met zon radiatie erom heen. Gaat altijd binnen een uur weer weg.
Ja dat zie ik dus ook, alleen is de vlek veel kleiner, maar inderdaad ik zie een soort zon achtig figuur met zon radiatie en als ik probeer te lezen is het zicht troebel en vervormen de letters een klein beetje. Ik heb dit zo'n 1 keer per maand en verdwijnt altijd weer binnen een uur.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 20:20 schreef tonja het volgende:
[..]
Ik heb klassieke migraine en deze komt heel erg in de buurt.
[ afbeelding ]
En ja, duurt ongeveer een uur dat aura. De ellende er na wat langer.
Maar goed, dit topic gaat niet over migraine...
Oh, nog maar net dus ook! Ik snap dat je me niet wilde laten schrikken,quote:Op zaterdag 4 januari 2020 17:07 schreef deerntie het volgende:
[..]
De diagnose heb ik 2 weken geleden gekregen. De oogzenuw ontsteking is nu 3 maand geleden dat het begon. Ben nu voor 80/90% hersteld. Verder geen klachten gelukkig, ook niet achteraf. Ik wil je niet aan het schrikken maken, maar ik denk wel dat je niet genoegen moet nemen met vage en onduidelijke antwoorden. Mocht er wel meer aan de hand zijn is het wel belangrijk dat er gelijk gehandeld kan worden.
De oogarts had een verdikte oogzenuw gezien. Bij de neuroloog zijn er toen extra (fysieke) testen gedaan. Daar bleek dat er verder geen andere verschijnselen/klachten waren, dus conclusie was oogzenuwontsteking. Toen direct aan de prednison. MRI scan volgde later, en daarna nog extra onderzoeken om MS te bevestigen. Dat moet namelijk aan meerdere eisen voldoen voordat ze dat mogen. MRI scan alleen was niet genoeg.
Haha, ik snap je! Maar er zijn ook heel veel leuke en mooie dingen,quote:Op zaterdag 4 januari 2020 17:01 schreef Bronson het volgende:
[..]
[..]
Godsamme, enkel daarom zou ik al nooit naar zo’n land willen.![]()
Sorry, lees met interesse de gang van zaken. Succes en sterkte verder!
Dan snap ik je fascinatie met India al helemaal nietquote:Op zaterdag 4 januari 2020 07:30 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Tot twee keer toe? Hoe bedoel je precies?
India is als land wel heel leuk trouwens! Ik kom ook wel echte uitdagingen tegen,. Of dingen waaraan ik maar niet kan wennen (rochels en klodders slijm en snot op straat rochelen. Maar ook prima op de grond in een gebouw of in de fucking keuken van een restaurant). In ziekenhuizen ed hangen ook waarschuwingsborden ‘no spitting. FINE 200Rs’,
.
Ik heb ook geen fascinatie met India,quote:Op zondag 5 januari 2020 16:04 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Dan snap ik je fascinatie met India al helemaal niet
Was de vliegticket 1 euro?
Of is je aanstaande man Indier of Indiaas wat is het eigenlijk?
Mooi positief bericht om het weekend mee af te sluitenquote:Op zondag 5 januari 2020 09:35 schreef ChipsZak. het volgende:
e oogarts hier zag overigens geen verdikte zenuw. Ze denken gewoon oogzenuwontsteking omdat ze het anders niet weten. Mijn oogzenuw zag er op de MRI ook goed uit zeggen ze eigenlijk allemaal. Dus ja. Maar toch. NL wil het uitsluiten, dus blijkbaar zegt een normale oogzenuw op MRI ook niet alles? India benoemt enkel dat je een ontsteking ‘niet ziet’ op MRI of dat dit niet ‘altijd zichtbaar’ is.
[ Bericht 3% gewijzigd door ChipsZak. op 05-01-2020 09:42:48 ]
Ja,quote:Op zondag 5 januari 2020 19:00 schreef -Deluzion- het volgende:
Of honden die zomaar komen binnen wandelen terwijl je in het ziekenhuis bent. Dat lijkt me echt raar. Ik hou van honden dus denk dat ik hem dan ook zou aaien.
Hoe kan je nou niet van honden houdenquote:Op zondag 5 januari 2020 19:19 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ja,. Ik houd absoluut niet van honden dus loop er liever met een grote boog omheen.
. Mijn vriend is wel hondenliefhebber en kon het op den duur ook niet meer laten ze toch te aaien. Ging best goed voor ongeveer twee weken,
. Dat werd ons eerste tripje naar het ziekenhuis.
Man, wat was ik chagrijnig door die roekeloosheid,. We zouden net eindelijk gaan eten na een lange dag,
.
quote:
Hoi! Ik ga jullie niet ghosten,quote:
Ahah, echt. Toen ik er de eerste keer was, kwamen we een Duitser tegen die ook deels zicht was verloren in één oog. Hij had het erger en was gewoon letterlijk blind (geen wazige vlek) aan één kant van dat oog. Bij hem gaven ze ook meteen aan dat het ‘een retinaprobleem’ was en, net als ik toen, werd naar de ‘retinadokter’ (wat is dit?!) gestuurd. Ik zag hem toen nog kort en hij gaf aan dat hij met spoed gelaserd (aldus retinadokter) moest worden en dat het heel snel erger kon worden. Teruggaan naar Duitsland had geen zin want als hij daarheen zou gaan, zou het te veel tijd kosten en was hij nog meer zicht kwijt.quote:Op woensdag 8 januari 2020 07:18 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..], sorry moest even gniffelen.
Maar TS wat een verhaal zeg met die artsen daar. De teringAls het aan hen had gelegen had er een Alien en ei in je oog gelegd bij wijzen van spreken
![]()
Hopelijk gaat het goed met je en is je zicht gauw weer helemaal terug !
Voor zover ik weet is er niks dat écht werkt. Qua kwakzalverij kun je je arm kopen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 08:04 schreef -Straw- het volgende:
Maar in het ergste geval van MS, zijn er wel medicijnen die het een beetje onderdrukken toch (niet genezen)? Dan heb je er wel baat bij om er snel bij te zijn.
Ah oké, wist ik niet. Dan is ignorance misschien wel bliss.quote:Op donderdag 9 januari 2020 08:05 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is er niks dat écht werkt. Qua kwakzalverij kun je je arm kopen.
Een collega van mij heeft succes met een heel strikt dieet, maar dat kan ook op toeval berusten. MS is zeer fluctueren/ onvoorspelbaar.
Ik begon pas na een jaar aan medicijnen, dus die paar maanden daar hangt het niet om. Over het algemeen wil men tegenwoordig wel zo snel mogelijk beginnen met remmen, dat klopt wel.quote:Op donderdag 9 januari 2020 08:04 schreef -Straw- het volgende:
Maar in het ergste geval van MS, zijn er wel medicijnen die het een beetje onderdrukken toch (niet genezen)? Dan heb je er wel baat bij om er snel bij te zijn.
Fijn dat je zicht iig bijna weer normaal is.
Kreeg je ook een stootkuur prednison/prednisolon?quote:Op donderdag 9 januari 2020 15:42 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Ik begon pas na een jaar aan medicijnen, dus die paar maanden daar hangt het niet om. Over het algemeen wil men tegenwoordig wel zo snel mogelijk beginnen met remmen, dat klopt wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |