abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 december 2019 @ 07:15:42 #51
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190796865
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 december 2019 03:27 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ze hebben inderdaad mijn pupil verwijd en daarna eea gecheckt. En vanaf daar wordt het imo een vreemd verhaal. Hij besloot vóór de druppels dat ik dus druppels moest hebben om daarna 2 tests te doen (kost natuurlijk veel geld, dat snap je wel). Eentje waarmee gecheckt wordt of er zwelling is oid en eentje waarmee mijn zichtsveld wordt gecheckt. Niet een extra check qua lamp of kijken etc. dus.

Zwellingtest was normaal zei hij (al zag ik als leek een verschilletje op de gegevens dacht ik, maar hij bleef hierover zeggen ‘is normaal is normaal’ en bladerde dan snel verder).

Gezichtsveld was uiteraard niet goed en er was zichtbaar dat ik een blinde vlek had en waar ik niet goed kon zien. Hij legde me ook echt uit ‘dit is het deel dat je niet ziet’. Ik dacht bij mezelf: ja, dat fucking weet ik ook wel :'). Daarmee kwam ik binnen en dit heb ik uitgelegd.

Advies: een MRI want hij wilde ‘iets bevestigen’. Hier geloofde ik er geen snars meer van. Mijn vriend idem. Ik informeerde meerdere malen naar wat hij wilde bevestigen en waar hij aan dacht maar het antwoord was steevast ‘nee, we moeten eerst de MRI. Nee, MRI, echt’. :'). Voelt als geldklopperij en alsof het ze geen tyfus boeit of mijn oog eruit valt of dat ik permanent blind word. MRI zou ik dan in het staatsziekenhuis moeten doen, maar mijn ervaring met die ziekenhuizen in India is echt ruk (honden slapen binnen, afval op de grond, chaos etc.). Daarna zou ik terug moeten komen en consult met de neuroloog hebben.

Nou, ik weet 100% zeker dat het niet mijn brein is. Soms voel je dingen gewoon aan bij jezelf en dit is zo’n ding. Het is gewoon kastje -> muur en ze zien mij en krijgen natuurlijk dollartekens in hun ogen (roepies dan). De uitslag van de MRI kan ik dan ook al raden: niks te zien, verdere diagnostiek nodig -> betalen! Ik vermoed dat hij óf al weet hoe het zit en dit niet zegt óf gewoon helemaal niets weet en wat random dure testen in de rondte smijt.

Gebeld met de reisverzekeraar en hele verhaal uitgelegd en ook mijn wantrouwen jegens deze arts toegelicht. Ze hebben hun agent in India ingeschakeld maar die raadt exact het ziekenhuis aan waar ik dus geweest ben. Daar voel ik me dus niet chill bij maar tijd is wel van belang dus dat maakt het lastig. Ze nemen ook contact op met mijn huisarts straks voor ‘verder advies’. Geen idee wat dat moet voorstellen to be honest, :{. Due ik e-mail of bel ze zo wel weer even.
Altijd zo ruk als je dit soort dingen overkomt in een land als India. :')
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 31 december 2019 @ 08:32:14 #52
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_190797575
Jeetje wat rot zeg. Sterkte! Rot dat het ook net gebeurd terwijl je in een ander land zit. Als ik je verhaal zo lees klinkt het behoorlijk als geldklopperij ja..
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 31 december 2019 @ 09:27:18 #53
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_190798284
Pfff dat is echt waardeloos. Dat je het gevoel hebt dat niet jij maar je geld op de eerste plaats komt. Even de rijke buitenlander uitpersen...

Kon je maar een betrouwbare arts vinden, van wie je zeker weet dat je op aan kunt. Ik zou toch overwegen om terug te komen of naar een ander land te reizen waar de zorg wel goed is, als dat mogelijk is in jullie reisschema. Met ogen moet je voorzichtig zijn.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator dinsdag 31 december 2019 @ 09:35:52 #54
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_190798438
Die interpretatie van artsen in het buitenland... ze hebben eens de verbande schouders van mn man verzorgd en daarna vastgetaped.... wat een dag later gebeurde snappen jullie vast.

Is er geen tolk of een vertrouwenspersoon die kan helpen?!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 31 december 2019 @ 14:14:28 #55
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_190805278
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 07:15 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Altijd zo ruk als je dit soort dingen overkomt in een land als India. :')
Echt he, :').
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 31 december 2019 @ 14:27:43 #56
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_190805639
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 09:27 schreef Rewimo het volgende:
Pfff dat is echt waardeloos. Dat je het gevoel hebt dat niet jij maar je geld op de eerste plaats komt. Even de rijke buitenlander uitpersen...

Kon je maar een betrouwbare arts vinden, van wie je zeker weet dat je op aan kunt. Ik zou toch overwegen om terug te komen of naar een ander land te reizen waar de zorg wel goed is, als dat mogelijk is in jullie reisschema. Met ogen moet je voorzichtig zijn.
Klopt, daarom stress ik hem toch wel soms. Ik wilde niet afwachten dus ben vanmiddag alsnog naar een ziekenhuis gegaan voor een MRI. Géén staatsziekenhuis, die krijgen de tyfus maar, :'). Heb een andere privékliniek gezocht en afspraak gemaakt. Ik had toen ik er bijna was ook eindelijk bericht van mijn reisverzekeraar en die gaven ook aan dat de NL artsen ‘meekijken’ via alles wat ik doorstuur en -geef en dat ik helaas toch moet vertrouwen op dr lokale zorg. Wel heb ik aangegeven dat ik niet naar het staatsziekenhuis ga maar naar een privékliniek. Dat vonden ze prima.

Ziekenhuis leek best ok, :). Eerste MRI (brein) ging goed maar tweede was drama, :'(. Ik ben bang voor naalden en ze moesten contrastvloeistof injecteren. Ten eerste legden ze me al helemaal met mijn hoofd in die MRI-hoofdkooi oid voor stabilisatie. Ik kon dus niet mijn hoofd bewegen en zag niks. Hij mocht per se niet af voor het injecteren. En toen ze eenmaal die naald erin zette deed me dat ontzettend veel pijn. Maar echt mega veel. Ik kon wel janken (deed ik later in de MRI-buis, :@ :'( ) van pijn en paniek i.v.m. niet zien wat er gebeurde en kunnen bewegen. Ik gaf aan dat mijn hand extreem veel zeer deed en ik merkte gewoon aan ze dat er iets niet goed ging. Ze spreken een mix van Hindi en Engels met elkaar (af en toe Engels woorden) en de zuster (prikster) zei tegen de arts dat het niet helemaal klopte (denk ik, maar ze fluisterde en het was haar intonatie en de context) en hij zei gewoon de hele tijd ‘no no is normal’ tegen haar. Wat gek is want als ze dit altijd doet zou ze moeten weten wat normaal is maar okay. Verder hoorde ik nog iets van ‘blood’. Gelijk werd ik zonder aankondiging ineens die buis ingedouwd en rukte de arts nog even snel die buzzer/alarmknop uit mijn handen want ik moest 5 minuten lang drukken op mijn hand waar de naald had gezeten. Waarom weet ik niet maar wist wel dat ik die buzzer nu kwijt was en dat voelde ook niet relax want ik was nu wel een beetje in paniek, :@. Ik vroeg nog hoe ik kon weten dat de 5 minuten voorbij waren maar hij had me al in die machine gegleden zeg maar en zette gewoon ineens het ding aan. Ik was totaal van slag eigenlijk en had geen idee wat er allemaal gebeurde.

Uiteindelijk uit de MRI en heel mijn pols is dik van het vocht. Er zit gewoon een hele bult op en niet zo’n beetje ook. We hebben het idee dat die vloeistof gewoon daar is opgehoopt i.p.v. door mijn lichaam is gegaan. Zij ontkennen en zeggen dat een ‘beetje zwelling normaal’ is. Nou, dit is miet een beetje. We hebben de film mee en krijgen morgen uitslag. Meteen hebben we foto’s gemaakt van de film en sturen dat naar de reisverzekering. Hoop dat die arts mij in elk geval van vertellen of de optische zenuw zichtbaar is (contrastvloeistof) want anders maken ze morgen die MRI maar gratis opnieuw. En meteen ook. Zo zijn we dan wel weer.

:{ :'(.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 31 december 2019 @ 14:28:07 #57
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_190805654
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 09:35 schreef Rene het volgende:
Die interpretatie van artsen in het buitenland... ze hebben eens de verbande schouders van mn man verzorgd en daarna vastgetaped.... wat een dag later gebeurde snappen jullie vast.

Is er geen tolk of een vertrouwenspersoon die kan helpen?!
Wat een hel altijd. Waar was dat?
  Moderator dinsdag 31 december 2019 @ 16:18:32 #58
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_190808822
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 december 2019 14:27 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Klopt, daarom stress ik hem toch wel soms. Ik wilde niet afwachten dus ben vanmiddag alsnog naar een ziekenhuis gegaan voor een MRI. Géén staatsziekenhuis, die krijgen de tyfus maar, :'). Heb een andere privékliniek gezocht en afspraak gemaakt. Ik had toen ik er bijna was ook eindelijk bericht van mijn reisverzekeraar en die gaven ook aan dat de NL artsen ‘meekijken’ via alles wat ik doorstuur en -geef en dat ik helaas toch moet vertrouwen op dr lokale zorg. Wel heb ik aangegeven dat ik niet naar het staatsziekenhuis ga maar naar een privékliniek. Dat vonden ze prima.

Ziekenhuis leek best ok, :). Eerste MRI (brein) ging goed maar tweede was drama, :'(. Ik ben bang voor naalden en ze moesten contrastvloeistof injecteren. Ten eerste legden ze me al helemaal met mijn hoofd in die MRI-hoofdkooi oid voor stabilisatie. Ik kon dus niet mijn hoofd bewegen en zag niks. Hij mocht per se niet af voor het injecteren. En toen ze eenmaal die naald erin zette deed me dat ontzettend veel pijn. Maar echt mega veel. Ik kon wel janken (deed ik later in de MRI-buis, :@ :'( ) van pijn en paniek i.v.m. niet zien wat er gebeurde en kunnen bewegen. Ik gaf aan dat mijn hand extreem veel zeer deed en ik merkte gewoon aan ze dat er iets niet goed ging. Ze spreken een mix van Hindi en Engels met elkaar (af en toe Engels woorden) en de zuster (prikster) zei tegen de arts dat het niet helemaal klopte (denk ik, maar ze fluisterde en het was haar intonatie en de context) en hij zei gewoon de hele tijd ‘no no is normal’ tegen haar. Wat gek is want als ze dit altijd doet zou ze moeten weten wat normaal is maar okay. Verder hoorde ik nog iets van ‘blood’. Gelijk werd ik zonder aankondiging ineens die buis ingedouwd en rukte de arts nog even snel die buzzer/alarmknop uit mijn handen want ik moest 5 minuten lang drukken op mijn hand waar de naald had gezeten. Waarom weet ik niet maar wist wel dat ik die buzzer nu kwijt was en dat voelde ook niet relax want ik was nu wel een beetje in paniek, :@. Ik vroeg nog hoe ik kon weten dat de 5 minuten voorbij waren maar hij had me al in die machine gegleden zeg maar en zette gewoon ineens het ding aan. Ik was totaal van slag eigenlijk en had geen idee wat er allemaal gebeurde.

Uiteindelijk uit de MRI en heel mijn pols is dik van het vocht. Er zit gewoon een hele bult op en niet zo’n beetje ook. We hebben het idee dat die vloeistof gewoon daar is opgehoopt i.p.v. door mijn lichaam is gegaan. Zij ontkennen en zeggen dat een ‘beetje zwelling normaal’ is. Nou, dit is miet een beetje. We hebben de film mee en krijgen morgen uitslag. Meteen hebben we foto’s gemaakt van de film en sturen dat naar de reisverzekering. Hoop dat die arts mij in elk geval van vertellen of de optische zenuw zichtbaar is (contrastvloeistof) want anders maken ze morgen die MRI maar gratis opnieuw. En meteen ook. Zo zijn we dan wel weer.

Wtf :o ;( ! Wat een nare situatie zeg. Jeetje :{
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 31 december 2019 @ 16:21:44 #59
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190808885
quote:

[..]

De tandjes he. En dat met Oud en Nieuw.
Succes!
pi_190809732
Klinkt als enorme geldklopperij... en ondertussen weet je nog niet wat het is. Wat een ellende daar :{ Lijkt me echt een nachtmerrie.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 31 december 2019 @ 17:15:12 #61
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_190810345
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 16:54 schreef -Straw- het volgende:
Klinkt als enorme geldklopperij... en ondertussen weet je nog niet wat het is. Wat een ellende daar :{ Lijkt me echt een nachtmerrie.
Zo voelt het ook, :{.

Trouwens, hun WiFi-password begon met: PASSME$

:'( :'). Dat is sowieso geen toeval.
pi_190811590
Jeetje zeg wat balen, echt veel sterkte gewenst! Ik blijf dit even volgen. Ik hoop dat het meevalt voor je.

quote:
17s.gif Op dinsdag 31 december 2019 17:15 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Zo voelt het ook, :{.

Trouwens, hun WiFi-password begon met: PASSME$

:'( :'). Dat is sowieso geen toeval.
Lol, dat password! :D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_190811897
quote:

[..]

Ja dat was te verwachten, al helemaal in zo'n land. Jammer dat alles altijd weer om geld moet draaien en eigenlijk is het in Nederland vaak net zo goed net zo erg.
Maar slapende honden in een ziekenhuis.... waarom moet ik daar bijna om lachen? :o
Ik zou mij niet al te veel zorgen maken over zo'n scotoom, vaak verdwijnt dat uit zichzelf weer.
Graag verwijderen
  dinsdag 31 december 2019 @ 18:22:45 #64
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_190812709
quote:

[..]

Damn.. :{
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 1 januari 2020 @ 04:20:44 #65
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_190823000
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 02:09 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

De sleutel om India als prettig te ervaren (en alles voor elkaar te krijgen) is (behalve OLA CABS) HINDI spreken. ik bleef maar engels spreken die eerste dag, airtel stuurde me weg, nog een andere mobiele aanbieder, toen dacht ik, nee dit is falen....bij Vodafone was er een schattig meisje, ik spreekte vloeiend hindi (zoals in mijn series) EN INEENS was een simkaart voor 2,5 week wel mogelijk _O_ _O_ _O_ daarna alleen hindi met iedereen gesproken. Eerste 3 uur in het land waren een RAMP/NACHTMERRIE/HEL, toen ik het engels weggooide (wat ik gelukkig heel snel heb gedaan) werd het land een paradijs voor me ^O^
Heb verder nergens last van, :). Zal wel aan jou liggen dan.

Nu weer OT, *O*.
pi_190823029
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 02:32 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

TS heeft gewoon een bacterie in haar oog gekregen.
Onzin, een bacteriële infectie tast het hoornvlies aan en gaat gepaard met pijnklachten, zwelling, jeuk, roodheid etc.
Een bacteriële infectie in het netvlies is heel erg zeldzaam en is eigenlijk alleen mogelijk met een hele lage weerstand. Meestal krijg je dan andere klachten in de visie zoals flitsen en floaters. Bovendien zal je je koortsig en ziek voelen. TS heeft aangegeven geen pijnklachten te ervaren.
Het ligt meer voor de hand dat de felle zon de boosdoener is en dat het netvlies is beschadigd. De scotoom zal in intensiteit afnemen en uiteindelijk helemaal verdwijnen.
Graag verwijderen
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 1 januari 2020 @ 04:41:23 #67
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_190823092
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 02:32 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Meen je dit? :')

Ik was 2,5 week in India maar, weet jij hoe lang tevoren ik al bezig was met voorbereiden voor die korte reis? Enig idee? Vanaf het moment van boeken. Urenlang vlogs gekeken, me ingelezen, hier ook topics geplaatst. Ik werd uitgelachen en bespot hier omdat ik zo bang was. Maar nu lezen we dus dat al die spookverhalen wel echt iemand kunnen overkomen.

In India zelf NERGENS gezwommen (ook in een normaal zwembad kan je een bacterie oplopen, stop er een paar kinderen in die lekker urineren, bovendien hoe weet TS dat het water schoon was? Indiase mensen hebben een ander soort weerstand dan wij).
Geen straateten gegeten.
Dagelijks ingesmeerd met Jungle Formula 50% DEET
In de douche uiterst voorzichtig geweest, geen kraanwater in mijn ogen en mond.
Voortdurend mijn handen schoongemaakt dmv hygienische doekjes

Ik kan zo nog wel even doorgaan. Maar ja, ik ben gek, nietwaar? Want door al mijn voorzorgsmaatregelen ben ik niet daar in een ziekenhuis beland. TS echter die dacht zoals alle Hollanders, wat heerlijk dat zonnetje en die lekkere gol gappa's op straat die gaan er goed in O+ laten we gaan zwemmen O+ = Zoeken naar problemen.

TS heeft gewoon een bacterie in haar oog gekregen. Mijn advies: Terug naar NL en naar het oogziekenhuis Rotterdam OF naar Mumbai en naar Het Lilavati Hospital of Kokilaben Dhirubhai Ambani Hospital
Ik eet geen streetfood, :). En bacterie/parasiet kwam door niet goed gekookte thee in een restaurant. Hond kon ik al helemaal niks aan doen. Ik ben bang voor honden en blijf bij ze uit de buurt. Toen ik op straat liep ’s avonds werd een puppy overreden, begon en bleef janken en daarop rende er een roedel honden op mij af waarvan eentje mij beet. Ik liep immers toevallig in de buurt en dus zal ik het wel gedaan hebben.

Nogmaals; verder nergens last van. Ik heb gezwommen, net als duizenden andere Westerse toeristen hier in het water, maar vooralsnog duidt niets erop dat het door het water is gekomen. Ook de artsen, zowel de Indiase als Nederlandse van de reisverzekering, schuiven dit terzijde. Ben overigens in India verder nooit bang geweest; ook niet van tevoren, :'). Zit er immers ook al 3 keer zo lang als jij en blijf nog wel even hangen. Ik ben wel bezorgd over mijn zicht, maar dat heeft verder weinig met India van doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door ChipsZak. op 01-01-2020 04:49:39 ]
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 1 januari 2020 @ 05:37:17 #68
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_190823237
Verder natuurlijk een typisch geval van don’t feed the troll.

Dusss:

Vandaag hoor ik de uitslag. Ik verwacht dat er niets te zien valt en ik weer terug bij af ben. Wel denk ik dat ik achter de uitkomst aan moet, de artsen hier kennende. Mijn reisverzekeraar geeft aan dat de NL artsen mijn MRI-foto’s hebben ontvangen en ik bericht krijg zodra er naar gekeken is. Ben benieuwd of de vloeistof goed is gegaan. Als het me te lang duurt eer ik bericht heb vanuit NL, dan bel ik er achteraan. Zij zullen met nieuwjaar wel minder bemand zijn en daar heb ik in zekere zin wel begrip voor maar ik wil eigenlijk wel weten of ik vandaag een nieuwe MRI moet eisen of niet. Geen zin om daar morgen nog mee te zitten.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 1 januari 2020 @ 08:37:00 #69
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_190823601
We hebben gebeld met het ziekenhuis om te vragen naar de resultaten. Ze zei dat de dokter ermee bezig is maar dat er problemen zijn met de scan (goh).

Wat voor problemen kon ze niet zeggen. Ze mailen ons nog wel even de resultaten straks, :'). Toen we vroegen hoe er resultaten konden zijn als er probleem zijn met de scan kwam er niet veel uit.

Nou, we gaan het zien.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 januari 2020 @ 09:19:22 #70
13151 crew  Rewimo
pi_190823758
quote:
17s.gif Op woensdag 1 januari 2020 08:37 schreef ChipsZak. het volgende:
We hebben gebeld met het ziekenhuis om te vragen naar de resultaten. Ze zei dat de dokter ermee bezig is maar dat er problemen zijn met de scan (goh).

Wat voor problemen kon ze niet zeggen. Ze mailen ons nog wel even de resultaten straks, :'). Toen we vroegen hoe er resultaten konden zijn als er probleem zijn met de scan kwam er niet veel uit.

Nou, we gaan het zien.
Schiet lekker op zo :N
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 1 januari 2020 @ 09:20:52 #71
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190823766
quote:
17s.gif Op woensdag 1 januari 2020 08:37 schreef ChipsZak. het volgende:

Nou, we gaan het zien.
Lekker competent allemaal.
  woensdag 1 januari 2020 @ 10:17:11 #72
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_190824096
Ik ken je niet, maar heb echt met je te doen. Wat een nare situatie.
Zou je niet liever terug gaan naar NL nu?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_190824180
quote:
17s.gif Op woensdag 1 januari 2020 05:37 schreef ChipsZak. het volgende:
Ben benieuwd of de vloeistof goed is gegaan.
Je zei eerder ook dat je bang was dat het misschien niet eens je lichaam in is gegaan. Ik krijg het zelf ook 2x per jaar toegediend en merk altijd een koud gevoel door mijn lichaam. Daaraan zou je het misschien ook kunnen identificeren. Hoewel ik mij kan voorstellen dat je door alle angst zulke details niet meer herrinert.

Heel veel sterkte in ieder geval.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 1 januari 2020 @ 16:31:40 #74
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_190827821
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2020 10:17 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik ken je niet, maar heb echt met je te doen. Wat een nare situatie.
Zou je niet liever terug gaan naar NL nu?
Ergens wel natuurlijk, ;(. Maar ik vind het momenteel nog te ver gaan. Ik merk geen verdere achteruitgang. *Klopt af. En omdat ik eigenlijk me wel zorgen maak maar niet te veel. Iets in mij zegt gewoon dat het niet iets heel ernstigs is maar een ander stemmetje zegt dan wel weer ‘wat weet jij nou, :9?!’

Anyway, bericht terug vanuit NL - niks aan de hand. Optische zenuw in orde; brein in orde (er was een kleine laesie zichtbaar maar die zat niet in het visuele gebied dus kon niks veroorzaakt hebben). Precies zoals ik van te voren dus ook al had aangegeven en waardoor ik wist dat die hele MRI bullshit was en puur mijn geld, tijd en fucking vakantie verneukte. Advies was om terug te gaan naar de oogarts met de resultaten, :'(.

Gedaan. Meteen maar. De arts die mij had verwezen voor de MRI (Dr. Neel) was niet aanwezig. Enkel de eerdere arts (Dr. Shetye) - de allereerste die ik zag - die aangaf dat het ‘een retinaprobleem’ was (en me doorstuurde naar Dr. Neel) was er op dat moment.

Dr. Shetye vertrouw ik voor geen meter maar goed. Hij pakte de papieren. Ik uitleggen dat ik was doorverwezen voor MRI etc. Onderbreekt ie me ineens: I know I know I know. Dr. Neel zou mijn casus met hem besproken hebben gisteren (riiiiighhhht). Hij pakte de resultaten, skipte de eerste pagina ( :') ) en keek er lang en moeilijk naar. Het was voor mijn vriend en mij zo ontzettende duidelijk dat hij er geen kaas van wist te maken. Ineens begon ‘ie over de findings etc. Ik zo: Ja, I know. En dat ik had gesproken met de NL artsen (hij voelde zich duidelijk beledigd) en dat er niks aan de hand was mbt MRI en mijn oog. Ook de laesie niet. “Ja ja ja”. Hij was duidelijk buiten zijn kunnen aan het lullen.

Ineens geeft hij aan dat er soms een bloedvat verstopt kan zitten. En toen: je hebt waarschijnlijk een ontsteking van de optische zenuw. :{. Ik leg aan hem uit dat er op de MRI niks te zien is. Alles prima. “Ja, ja, maar een ontsteking kan je niet zien op de MRI.” Ik vond het een vaag verhaal en weet dat hij gewoon wat wilde gokken in de rondte smeet. Zonder twijfel was het allemaal BS. Ik moet morgenochtend maar terugkomen en dan wil hij me waarschijnlijk steroďden voorschrijven, :'). Om te kijken of ‘de ontsteking’ weggaat en ‘see if it helps’. Ten eerste ga ik niet zomaar steroďden slikken voor een niet-bestaande diagnose. En ten tweede verlult hij zichzelf met zijn ‘see if it helps’. Als hij zeker weet wat mijn diagnose is, dan is de behandeling voor iets simpels als een ontsteking ook geen testje. Is gewoon weer een manier om geld te jatten.

Ik vermoed nog steeds dat ze het óf helemaal niet weten en gewoon wat doen óf dat ze dit spelen en allang weten wat er aan de hand is maar hun muil houden. En in dat laatste geval hoop ik maar dat ze me niet verneuken met iets dat permanent is of kan worden door deze tijdsverspilling.

Net de reisverzekering gemaild. Hopelijk reageren die vóór die nieuwe afspraak. Heb hier geen goed bereik dus bellen lukt slecht.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 1 januari 2020 @ 16:33:34 #75
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_190827838
Oh! En de contrastvloeistof was waarschijnlijk verkeerd geďnjecteerd, aldus de NL artsen.

Toch heeft het uiteindelijk geen invloed gehad op de MRI en zijn het ‘mooie plaatjes’ geworden. Thank God, want ik wilde niet nogmaals. Maar had dus wel gelijk met die vloeistof. En zij wisten dat ook heus wel. Ze keken ook erg betrapt toen we zeiden dat we dachten dat de vloeistof fout was gegaan.
pi_190827844
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 14:00 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Dat hoeft niet altijd zo te zijn. Ik werd zelf getroffen door een chronische oogziekte op mijn 24ste dat normaal gesproken alleen bij ouderen voorkomt. Een oogziekte kan je op elke leeftijd zomaar krijgen.
Wat was de oorzaak?

Een goede vriend van mij heeft nog maar 20% zicht. Kwam ook ineens en is vermoedelijk door een hoge bloeddruk veroorzaakt. Hij is overigens begin 50, dus al wat ouder.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 1 januari 2020 @ 16:35:07 #77
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_190827850
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 10:30 schreef Drxx het volgende:

[..]

Je zei eerder ook dat je bang was dat het misschien niet eens je lichaam in is gegaan. Ik krijg het zelf ook 2x per jaar toegediend en merk altijd een koud gevoel door mijn lichaam. Daaraan zou je het misschien ook kunnen identificeren. Hoewel ik mij kan voorstellen dat je door alle angst zulke details niet meer herrinert.

Heel veel sterkte in ieder geval.
Dank je wel. Ik voelde wel pijn en tintelingen/prikkels naar mijn ene elleboog maar voor de rest alleen gruwelijke pijn. Blijkt toch verkeerd geďnjecteerd te zijn (aldus NL artsen).
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 januari 2020 @ 16:55:43 #78
13151 crew  Rewimo
pi_190828034
Ik heb ook weleens een verkeerd geprikt infuus gehad - ader gemist - daar krijg je ook een opgezette hand van. Vocht loopt dan onder de huid. Dat lijkt bij jou ook te zijn gebeurd.
  woensdag 1 januari 2020 @ 17:10:44 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190828166
Lastig, hoor.

Je vertrouwt daar kennelijk geen enkele arts. Dus je gaat daar geen diagnose krijgen die je vertrouwt en dus ook geen behandeling. Dus enige zekerheid moet komen vanuit Nederland? Wat als die nou zeggen dat ze pas met zekerheid iets kunnen zeggen als ze jou zelf zien?

Overigens is het ook voor hier niet ongewoon dat er iets wordt voorgeschreven om te kijken of het daarop reageert, ook (of juist) als de diagnose nog onduidelijk is.
The love you take is equal to the love you make.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 1 januari 2020 @ 17:53:07 #80
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_190828659
quote:
15s.gif Op woensdag 1 januari 2020 17:10 schreef Lienekien het volgende:
Lastig, hoor.

Je vertrouwt daar kennelijk geen enkele arts. Dus je gaat daar geen diagnose krijgen die je vertrouwt en dus ook geen behandeling. Dus enige zekerheid moet komen vanuit Nederland? Wat als die nou zeggen dat ze pas met zekerheid iets kunnen zeggen als ze jou zelf zien?

Overigens is het ook voor hier niet ongewoon dat er iets wordt voorgeschreven om te kijken of het daarop reageert, ook (of juist) als de diagnose nog onduidelijk is.
Wb dat laatste: dat klopt. Dat weet ik. Probleem is alleen dat deze mensen roepen de diagnose absoluut te weten terwijl ze helemaal niks weten. Ze weten precies nog net zoveel als op dag één. Toen ze niks zagen (of zeiden te zagen). Want de MRI wijst niks uit. Hun testjes bevestigen alleen mijn verhaal.

Kortom: er is dus, behalve dingen uitsluiten waarvan ik wist dat het BS was, geen stap gezet. Nu kan je zeggen dat uitsluiten ook een stap is, en ja dat is het ook. Maar niet hier, niet in dit geval. Er was geen enkele aanleiding om aan te nemen dat er neurologisch iets niet goed was. Om mij een MRI voor te schrijven en terwijl je dit briefje maakt ineens nog te vragen ‘heb je ook hoofdpijn?’ en ‘heb je ook tintelingen’ terwijl ik je twee keer eerder in hetzelfde consult heb aangeven dat er geen enkel ander symptoom is en alles als altijd is, is gewoon onoplettend en schijt hebben. En me op voorbaat - bij voorschrijven MRI - nog na de MRI wil doorsturen naar een neuroloog. Waarom? Je weet de uitslag nog niet eens. Geloof mij maar, dit was nutteloos en zij wisten dat net zo goed.

Wb rest snap ik je punt. Ik vertrouw geen arts hier volledig want ik heb vaker met ze te maken gehad en ze zijn ook gewoon niet te vertrouwen helaas. In het begin deed ik dat wel, maar nu niet meer. Desalniettemin zal ik een diagnose wel aannemen als het op een logische en juiste manier is vastgesteld. En dat is niet roepen ‘je hebt een ontstoken optische zenuw’ nadat een MRI-uitslag goed is en je niet eens meer ook maar een lampje bij mijn oog hebt gehouden.
  woensdag 1 januari 2020 @ 19:10:33 #81
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190829803
quote:
17s.gif Op woensdag 1 januari 2020 17:53 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Wb dat laatste: dat klopt. Dat weet ik. Probleem is alleen dat deze mensen roepen de diagnose absoluut te weten terwijl ze helemaal niks weten. Ze weten precies nog net zoveel als op dag één. Toen ze niks zagen (of zeiden te zagen). Want de MRI wijst niks uit. Hun testjes bevestigen alleen mijn verhaal.

Kortom: er is dus, behalve dingen uitsluiten waarvan ik wist dat het BS was, geen stap gezet. Nu kan je zeggen dat uitsluiten ook een stap is, en ja dat is het ook. Maar niet hier, niet in dit geval. Er was geen enkele aanleiding om aan te nemen dat er neurologisch iets niet goed was. Om mij een MRI voor te schrijven en terwijl je dit briefje maakt ineens nog te vragen ‘heb je ook hoofdpijn?’ en ‘heb je ook tintelingen’ terwijl ik je twee keer eerder in hetzelfde consult heb aangeven dat er geen enkel ander symptoom is en alles als altijd is, is gewoon onoplettend en schijt hebben. En me op voorbaat - bij voorschrijven MRI - nog na de MRI wil doorsturen naar een neuroloog. Waarom? Je weet de uitslag nog niet eens. Geloof mij maar, dit was nutteloos en zij wisten dat net zo goed.

Wb rest snap ik je punt. Ik vertrouw geen arts hier volledig want ik heb vaker met ze te maken gehad en ze zijn ook gewoon niet te vertrouwen helaas. In het begin deed ik dat wel, maar nu niet meer. Desalniettemin zal ik een diagnose wel aannemen als het op een logische en juiste manier is vastgesteld. En dat is niet roepen ‘je hebt een ontstoken optische zenuw’ nadat een MRI-uitslag goed is en je niet eens meer ook maar een lampje bij mijn oog hebt gehouden.
Je bent goed verzekerd toch?
pi_190832176
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 16:55 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb ook weleens een verkeerd geprikt infuus gehad - ader gemist - daar krijg je ook een opgezette hand van. Vocht loopt dan onder de huid. Dat lijkt bij jou ook te zijn gebeurd.
Dit inderdaad, ze zitten dan niet in de aarde. Bij contravloeistof moet het gewoon in de ader, het is niet normaal dat er iets gaat opzetten.

Sterkte daar.
  woensdag 1 januari 2020 @ 20:38:57 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190832331
quote:
17s.gif Op woensdag 1 januari 2020 17:53 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Je moet dus een diagnose hebben. Ik zou z.s.m. teruggaan naar Nederland.
  Spellchecker woensdag 1 januari 2020 @ 21:06:48 #84
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_190833466
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2020 20:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je moet dus een diagnose hebben. Ik zou z.s.m. teruggaan naar Nederland.
Dit dus ....
pi_190836794
Kan je niet gewoon lekker terug naar nederland en je hier laten behandelen? Of wil je t risico lopen blind te worden aan een oog omdat je je vakantie niet wil onderbreken?

Ik vind dit echt een complete non-issue, sorry hoor.
pi_190837506
Ik zou blijven.
Maar dat komt omdat ik zelf door een zeldzame ongeneeslijk en progressief chronische oogziekte werd getroffen en 3 jaar lang onderzoek heb verricht om tot een mogelijke oplossing te komen. In die tijd heb ik veel geleerd over allerlei soorten oogziektes dat ik bijna een wandelende encyclopedia ben geworden qua oogheelkunde.

Als ik zo'n scotoom zou hebben dan had ik op mijzelf vertrouwd en gebleven in India.
Het netvlies is in orde, geen loslating en geen flitsen/floaters dus geen glasvocht dat trekt aan het netvlies en dus is acuut gevaar uitgesloten.
Zeker als je snel knippert met je oog en je ziet de ware vorm van het scotoom dan is het hoogstwaarschijnlijk tijdelijk. Het lijkt mij dat het netvlies is beschadigd door een felle lichtbron.
Als zo'n vlek niet erger wordt dan gaat het waarschijnlijk in intensiteit afnemen maar dat kan een hele tijd duren.
Ik vermoed dat je in een Nederlands oogziekenhuis niet veel wijzer gaat worden. Oogdruppels of een operatie gaan er niet voor zorgen dat zo'n vlek spontaan verdwijnt. Een behandeling lijkt mij niet mogelijk met zoiets. Net als veel oogklachten wordt er vaak verteld : leer er maar mee te leven.
Enige wat ik hoop is dat het dit niet is: https://www.oogartsen.nl/(...)_degeneratie_md_amd/
Macula degeneratie, maar dan alsnog heeft het geen zin om terug te keren aangezien er geen behandeling voor bestaat.

Al zou ik mijn advies niet al te serieus nemen uiteraard :P

[ Bericht 4% gewijzigd door -Deluzion- op 01-01-2020 23:49:49 ]
Graag verwijderen
pi_190838236
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 01:16 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

8)7 Ik durf het bijna niet te vragen (ivm het lange topic), maar is dit niet gewoon een onschuldige floater :') ? Die zijn er in verschillende vormen en maten namelijk. Ik kreeg dat ook ineens plotseling toen ik 14 was, ik zag ineens een bubbelachtige ketting voor mijn rechteroog (als ik in de verte kijk is die megagroot, staar ik dichtbij naar een boek is die heel klein). Ik was net zoals jij in paniek, spoedje oogziekenhuis. Die gingen felle flitsen in mijn ogen smijten. Niets aan de hand, je hebt klotsend glasvocht 8)7 Eeeh ik niet blind dus? Nee hoor, maar mocht je ooit lichtflitsen zien, terugkomen. 3 jaar later kwamen er idd flitsen bij, dus weer spoedje oogziekenhuis, nee weer niets aan de hand. Door die floaters heb ik meer last van nabeelden als ik in iets fels kijk. In die 3 jaar zijn er echter een hoop meer floaters bijgekomen, en dat zijn geen kettingen, maar ook wazige vlekken. En ja, die gaan nooit weg, ik heb het al 20 jaar. Ondertussen zo gewend dat ik er niet eens meer op let. Die floaters ontstaan door slaaptekort en door vaak in fel (zon)licht kijken.

Er zijn afbeeldingen op google, maar die floaters van mij lijken daar niet op :{w Blijkbaar moeten floaters altijd omlijnd worden zoals die ketting. Dat klopt niet, ik heb ook een paar wazige vlekken zonder lijnen.

Dus TS zo weet je of het een floater is:

-Zie je het ook 's avonds in je hotelkamer wanneer het licht aan is? (floaters zie je namelijk vooral bij daglicht)
-Kijk even naar de heldere lucht en probeer die vlek te volgen, is het plastic kleurig/water kleurig?
-Het is onmogelijk je op die vlek te focussen, je kan het enkel volgen door je oog te bewegen. Dus zie je het ook nu terwijl je naar deze post staart?

p.s. Die floater(s) worden dus alleen zichtbaar als ze met een lamp kijken, en ja, kan zijn dat het bij de oogarts niet opkomt dat je dat met "wazige vlek" bedoelt.
jij kan echt niet lezen hé? TS heeft aangegeven dat het een statische vlek is :')

Eye Floaters zijn bewegende vlekjes/sliertjes in het gezichtsveld en beďnvloeden je visie niet. Zeker in een donkere omgeving kan je dan gewoon alles zien aangezien floaters zelf niet kan zien maar het de schaduwen zijn die geprojecteerd worden op het netvlies.
Floaters komen voor in alle soorten en maten en hebben geen vaste vormen.

quote:
Die floaters ontstaan door slaaptekort en door vaak in fel (zon)licht kijken.
Complete onzin. Ja floaters kunnen erger lijken met slaap te kort omdat je brein dan moeilijker de floaters kan filteren. In de zon kijken heeft er helemaal niks mee te maken.

Ik citeer even
"Een oogbol is voor het grootste deel gevuld met helder doorzichtig glasvocht, een soort gel.Wat zijn glasvochttroebelingen dan nu precies? Deze vlekjes of stofjes zijn eiwitophopinkjes in het glasachtig lichaam van ons oog. Het glasachtig lichaam is een geleiachtige vloeistof in het binnenste van onze oogbol. Normaliter worden deze overbodige eiwitten door het lichaam zelf opgeruimd, maar bij glasvochttroebeling is dit niet het geval. Dit resulteert in eiwitresten binnenin de oogbal. Deze eiwitten hoeven niet persé in het gezichtsveld te liggen, maar wanneer ze dit wel doen, ervaart men dat als het zien van vlekjes in het gezichtsveld. Een eiwit is opgebouwd uit een keten van aminozuren, die je bij een glasvochttroebeling vaak waarneemt als een soort draadje, hier en daar onderbroken door een bolletje. Eiwitten hebben ook de mogelijkheid om zichzelf op te vouwen, waardoor ze tal van vormen aan kunnen nemen. Door zichzelf keer op keer op te vouwen kan het zijn dat de voorheen goed zichtbare structuur vervaagt. Dit kan uiteindelijk resulteren in een donker vlekje in het gezichtsveld. In feite is dit niet meer dan een compact opgevouwen eiwitstructuur. Troebelingen vallen vaak meer op in een lichte ruimte of als er naar een witte achtergrond gekeken wordt. Ook bij het lezen van een boek (met een witte achtergrond) kunnen de troebelingen zichtbaar zijn."

Lees het topic of stop met trollen :')
Graag verwijderen
pi_190838454
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 02:04 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Even denken.... Deluzion vs de spoedoogarts van het oogziekenhuis Rotterdam.....ja sorry, ik probeer ook altijd geruststelling te zoeken op forums, maar ik ga toch echt de oogarts geloven + die floaters zijn dus echt wel statisch! Die ketting is altijd in het midden, een wazige aan de zijkant, als ik naar beneden kijk is er een soort maantje enz. Als ze volgens jou bewegen waarom gaat die ketting dan niet naar boven of een zijkant zodat ik het niet meer zie?

En volgens de oogarts komt het door weinig slapen, dat klopte sinds de middelbare school bleef ik tot laat wakker om te leren. En die gewoonte is nooit verdwenen.
Onzin, als floaters statisch zouden zijn kan je ze niet eens waarnemen. Het brein is in staat om statische floaters te blokkeren uit je visie. Pas als floaters mobiel worden kan je ze waarnemen. Je brein is getriggered op bewegingen.

Je typt zelf"
quote:
Het is onmogelijk je op die vlek te focussen, je kan het enkel volgen door je oog te bewegen"
Ja duh, omdat floaters mobiel zijn kan je er niet op focussen. Als jij je oogbal beweegt dan bewegen de floaters mee zodat je er bijna nooit direct op kan focussen.

Vaak is de eiwit structuur van langzame floaters te herkennen als je in een lichtbron kijkt.

Ik geef jou een opdrachtje: Sluit langzaam 1 oog met de floaters tot je er nog nét uit kan kijken (een spleetje) en kijk dan in een lichtbron terwijl je je oog stilhoudt , als het goed is zie je nu de eiwit structuren van je floaters. Soms kan je dit zelfs waarnemen als bewegende bacteriën onder een microscoop.

quote:
En volgens de oogarts komt het door weinig slapen, dat klopte sinds de middelbare school bleef ik tot laat wakker om te leren. En die gewoonte is nooit verdwenen.
Alweer onzin. Er zijn miljoenen mensen die tot diep in de nacht opblijven om te studeren ZONDER last te hebben van floaters.

De een geeft vermoeidheid de schuld, de ander denkt dat het komt omdat ze te lang achter de computer zitten, weer een ander denkt dat het komt door te veel koffie drinken.
Feit is dat floaters ontstaan door het verouderingsproces van je glasvocht. En als je pech hebt kan dit al op hele jonge leeftijd beginnen, vooral als je sterk myopisch bent heb je verhoogde kans.

Met het ouder worden, verandert de samenstelling van het glasvocht geleidelijk. Er kunnen daardoor troebelingen ontstaan. Ook kunnen een netvliesloslating, suikerziekte, afwijkingen van bloedvaten of een ongeval leiden tot glasvochttroebelingen. Deze troebelingen worden waargenomen als zwevende vlekjes in het gezichtsveld. Meestal vallen de glasvochttroebelingen niet op, maar soms kunnen ze het zicht ernstig hinderen.

Het is jammer maar floaters kunnen helaas al op zeer jonge leeftijd ontstaan. En nogmaals: floaters kunnen niet statisch zijn, waren ze wel statisch dan zou je ze niet kunnen waarnemen. Je kan floaters pas waarnemen als je glasvocht krimpt en beweeglijk wordt.

"Floaters zijn statisch", nu al de domste uitspraak van 2020.

Ik raad TS aan om absoluut niet naar deze troll te luisteren.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Deluzion- op 02-01-2020 02:33:08 ]
Graag verwijderen
pi_190838478
Dat floaters een statische vorm hebben - ja dat kan! Maar ze bewegen hoe dan ook in je visie, waarom denk je anders dat die vlekken "floaters" heten , als het ware drijven er opgehoopte eiwitten of dode cellen in je glasvocht :')

Bijna elk mens heeft floaters maar zoals ik al zei als je jong bent is het glasvocht een vaste gel - achtige substantie. De floaters in deze gel kan je niet waarnemen omdat het glasvocht een statische massa is. Zoals ik al aangaf kan je floaters pas waarnemen wanneer ze mobiel worden.
Als je ouder wordt dan krimpt het glasvocht en wordt het vloeibaar. Doordat je glasvocht vloeibaar is worden je floaters dus bewegelijk en dus kan je ze waarnemen in je visie. Het zijn overigens niet de floaters zelf die je kan zien maar wat je ziet zijn de schaduwen van de floaters die op je netvlies geprojecteerd worden daarom kan je floaters niet zien op donkere achtergronden.

het probleem is dat je oogbol een "closed system "is waardoor je eigen lichaam de eiwitten niet kan afvoeren en dus voor altijd gevangen zitten in je oogbol. Evolutie faalt enorm op dit onderdeel.

Straks je mij nog proberen wijs te maken dat de aarde plat is :')

[ Bericht 29% gewijzigd door -Deluzion- op 02-01-2020 05:25:49 ]
Graag verwijderen
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 2 januari 2020 @ 04:12:31 #90
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_190838593
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 19:10 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Je bent goed verzekerd toch?
Jazeker, :). Daarover maak ik me niet druk.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 2 januari 2020 @ 04:22:51 #91
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_190838597
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 22:48 schreef TheGentleman het volgende:
Kan je niet gewoon lekker terug naar nederland en je hier laten behandelen? Of wil je t risico lopen blind te worden aan een oog omdat je je vakantie niet wil onderbreken?

Ik vind dit echt een complete non-issue, sorry hoor.
Dat mag je ook zeker vinden, :). Vooralsnog vertrek ik hier niet. Mijn oog wordt niet erger (klopt af) en ik heb dan wel weinig vertrouwen in de artsen hier, maar ik betwijfel of ik in Nederland sneller bij een arts ben - ik denk namelijk van niet met de wachttijden en rompslomp. Wellicht willen ze zelfs ook wel alle testen opnieuw doen; who knows? Een van de voordelen van hier is dan wel weer dat ik gewoon kan opdagen en bij de oogarts naar binnen kan lopen.

Je bent altijd sceptisch als je een ziekenhuis inloopt waar een hond rondwandelt, maar ook die ziekenhuizen hebben mij uiteindelijk wel behandeld en het probleem opgelost. Al betroffen die problemen (bacterie; parasiet; hondenbijt) wel bekendere zaken in een land als India. Het huidige ziekenhuis is schoon en schijnbaar gespecialiseerd in ogen. Het zijn zeker wel geldwolven die voor een (groot) deel mijn tijd verdoen maar als ik in NL op maandag bij de huisarts aan zijn jasje trok, had ik niet dinsdag al mijn testen en woensdag een MRI.

Het is een kwestie van onder druk zetten. En goed ook. Dan is er vaak ineens meer mogelijk of zijn er kleine dingen die je ineens niet meer hoeft te betalen (als je wat fel tegen ze ingaat) en laten ze het er bij zitten (omdat ze dan weten dat jij weet dat ze je gewoon roepies afhandig wil maken). Of ineens kan het voor een derde of zo. Dat soort dingen. We gaan dus vandaag weer heen en ik laat me ook niet op- of wegjagen. Indiërs hebben namelijk de neiging - artsen vooral - om gewoon dwars door je heen te praten en over je vragen/opmerkingen etc heen te praten. En ik ga gewoon een dialoog aan maar ze luisteren maar mooi wel. Ik heb geen zin in een poppenkast en weggejaagd te worden met wat medicatie. Ik wil het best kopen en gebruiken, maar dan moet het wel logisch zijn. Wellicht kunnen ze me dat laatste duidelijk maken. Wie weet. En als back-up kan ik dus altijd aan de NL artsen navragen of het vertelde klopt.

Als het me allemaal te gortig wordt of mijn oog wordt ineens (veel) erger etc etc., dan zit ik zo in het vliegtuig.
pi_190838612
quote:
17s.gif Op donderdag 2 januari 2020 04:22 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Dat mag je ook zeker vinden, :). Vooralsnog vertrek ik hier niet. Mijn oog wordt niet erger (klopt af) en ik heb dan wel weinig vertrouwen in de artsen hier, maar ik betwijfel of ik in Nederland sneller bij een arts ben - ik denk namelijk van niet met de wachttijden en rompslomp. Wellicht willen ze zelfs ook wel alle testen opnieuw doen; who knows? Een van de voordelen van hier is dan wel weer dat ik gewoon kan opdagen en bij de oogarts naar binnen kan lopen.

Je bent altijd sceptisch als je een ziekenhuis inloopt waar een hond rondwandelt, maar ook die ziekenhuizen hebben mij uiteindelijk wel behandeld en het probleem opgelost. Al betroffen die problemen (bacterie; parasiet; hondenbijt) wel bekendere zaken in een land als India. Het huidige ziekenhuis is schoon en schijnbaar gespecialiseerd in ogen. Het zijn zeker wel geldwolven die voor een (groot) deel mijn tijd verdoen maar als ik in NL op maandag bij de huisarts aan zijn jasje trok, had ik niet dinsdag al mijn testen en woensdag een MRI.

Het is een kwestie van onder druk zetten. En goed ook. Dan is er vaak ineens meer mogelijk of zijn er kleine dingen die je ineens niet meer hoeft te betalen (als je wat fel tegen ze ingaat) en laten ze het er bij zitten (omdat ze dan weten dat jij weet dat ze je gewoon roepies afhandig wil maken). Of ineens kan het voor een derde of zo. Dat soort dingen. We gaan dus vandaag weer heen en ik laat me ook niet op- of wegjagen. Indiërs hebben namelijk de neiging - artsen vooral - om gewoon dwars door je heen te praten en over je vragen/opmerkingen etc heen te praten. En ik ga gewoon een dialoog aan maar ze luisteren maar mooi wel. Ik heb geen zin in een poppenkast en weggejaagd te worden met wat medicatie. Ik wil het best kopen en gebruiken, maar dan moet het wel logisch zijn. Wellicht kunnen ze me dat laatste duidelijk maken. Wie weet. En als back-up kan ik dus altijd aan de NL artsen navragen of het vertelde klopt.

Als het me allemaal te gortig wordt of mijn oog wordt ineens (veel) erger etc etc., dan zit ik zo in het vliegtuig.
Mag ik je wel uitlachen straks als je je oog kwijtraakt door dit rare gedoe? Of is dat dan ongevoelig?
  donderdag 2 januari 2020 @ 05:02:25 #93
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190838615
Als bij je Nederlandse huisarts de alarmbellen gaan rinkelen, ga je echt niet op een wachtlijst van een paar maanden voordat je een oogarts te zien krijgt.

Recent topic: LIF / Pijnlijk oog en wazig zicht
pi_190838624
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 05:02 schreef Lienekien het volgende:
Als bij je Nederlandse huisarts de alarmbellen gaan rinkelen, ga je echt niet op een wachtlijst van een paar maanden voordat je een oogarts te zien krijgt.

Dit dus ja.
pi_190838629
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 05:02 schreef Lienekien het volgende:

Alsof die situaties met elkaar kan vergelijken :') Gaat om heel iets anders. Als het een bloeding zou zijn geweest in het glasvocht dan was TS nu blind geweest.
Graag verwijderen
  donderdag 2 januari 2020 @ 05:19:00 #96
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190838630
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 05:18 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Alsof die situaties met elkaar kan vergelijken :') Gaat om heel iets anders. Als het een bloeding zou zijn geweest in het glasvocht dan was TS nu blind geweest.
Gaat erom dat betreffende user snel terecht kon bij een oogarts.
pi_190838634
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 05:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Gaat erom dat betreffende user snel terecht kon bij een oogarts.
Ja meestal kan je direct op dezelfde dag naar de oogarts als je wordt doorverwezen. Dat is mijn eigen ervaring tenminste.
Excuses ik las je post te vluchtig.

[ Bericht 3% gewijzigd door -Deluzion- op 02-01-2020 05:40:13 ]
Graag verwijderen
pi_190838651
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 05:01 schreef TheGentleman het volgende:

[..]

Mag ik je wel uitlachen straks als je je oog kwijtraakt door dit rare gedoe? Of is dat dan ongevoelig?
Dan was het al gebeurd. Diagnose bij TS is lastig vast te stellen denk ik aangezien een scotoom honderden verschillende oorzaken kan hebben en meestal is er geen effectieve behandeling voor.
Graag verwijderen
  donderdag 2 januari 2020 @ 05:41:38 #99
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190838658
quote:
17s.gif Op donderdag 2 januari 2020 04:22 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ik lees hierboven toch een aantal dingen die ik eerlijk gezegd maar slecht kan rijmen met wat je eerder zei over je geringe vertrouwen in de artsen daar. Ik dacht dat je de grens van ‘te gortig’ al bereikt had, maar kennelijk nog niet.

Ik lees het als ‘risico op mogelijk blijvende schade aan oog’ vs. ‘voortzetten/afbreken van de reis’, waarbij je wens om je reis niet te onderbreken/afbreken volgens mij vrij sterk is.
  donderdag 2 januari 2020 @ 05:42:43 #100
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190838659
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 05:20 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Ja meestal kan je direct op dezelfde dag naar de oogarts als je wordt doorverwezen. Dat is mijn eigen ervaring tenminste.
Excuses ik las je post te vluchtig.
No problem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')