Altijd zo ruk als je dit soort dingen overkomt in een land als India.quote:Op dinsdag 31 december 2019 03:27 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ze hebben inderdaad mijn pupil verwijd en daarna eea gecheckt. En vanaf daar wordt het imo een vreemd verhaal. Hij besloot vóór de druppels dat ik dus druppels moest hebben om daarna 2 tests te doen (kost natuurlijk veel geld, dat snap je wel). Eentje waarmee gecheckt wordt of er zwelling is oid en eentje waarmee mijn zichtsveld wordt gecheckt. Niet een extra check qua lamp of kijken etc. dus.
Zwellingtest was normaal zei hij (al zag ik als leek een verschilletje op de gegevens dacht ik, maar hij bleef hierover zeggen ‘is normaal is normaal’ en bladerde dan snel verder).
Gezichtsveld was uiteraard niet goed en er was zichtbaar dat ik een blinde vlek had en waar ik niet goed kon zien. Hij legde me ook echt uit ‘dit is het deel dat je niet ziet’. Ik dacht bij mezelf: ja, dat fucking weet ik ook wel. Daarmee kwam ik binnen en dit heb ik uitgelegd.
Advies: een MRI want hij wilde ‘iets bevestigen’. Hier geloofde ik er geen snars meer van. Mijn vriend idem. Ik informeerde meerdere malen naar wat hij wilde bevestigen en waar hij aan dacht maar het antwoord was steevast ‘nee, we moeten eerst de MRI. Nee, MRI, echt’.. Voelt als geldklopperij en alsof het ze geen tyfus boeit of mijn oog eruit valt of dat ik permanent blind word. MRI zou ik dan in het staatsziekenhuis moeten doen, maar mijn ervaring met die ziekenhuizen in India is echt ruk (honden slapen binnen, afval op de grond, chaos etc.). Daarna zou ik terug moeten komen en consult met de neuroloog hebben.
Nou, ik weet 100% zeker dat het niet mijn brein is. Soms voel je dingen gewoon aan bij jezelf en dit is zo’n ding. Het is gewoon kastje -> muur en ze zien mij en krijgen natuurlijk dollartekens in hun ogen (roepies dan). De uitslag van de MRI kan ik dan ook al raden: niks te zien, verdere diagnostiek nodig -> betalen! Ik vermoed dat hij óf al weet hoe het zit en dit niet zegt óf gewoon helemaal niets weet en wat random dure testen in de rondte smijt.
Gebeld met de reisverzekeraar en hele verhaal uitgelegd en ook mijn wantrouwen jegens deze arts toegelicht. Ze hebben hun agent in India ingeschakeld maar die raadt exact het ziekenhuis aan waar ik dus geweest ben. Daar voel ik me dus niet chill bij maar tijd is wel van belang dus dat maakt het lastig. Ze nemen ook contact op met mijn huisarts straks voor ‘verder advies’. Geen idee wat dat moet voorstellen to be honest,. Due ik e-mail of bel ze zo wel weer even.
Echt he,quote:Op dinsdag 31 december 2019 07:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Altijd zo ruk als je dit soort dingen overkomt in een land als India.
Klopt, daarom stress ik hem toch wel soms. Ik wilde niet afwachten dus ben vanmiddag alsnog naar een ziekenhuis gegaan voor een MRI. Géén staatsziekenhuis, die krijgen de tyfus maar,quote:Op dinsdag 31 december 2019 09:27 schreef Rewimo het volgende:
Pfff dat is echt waardeloos. Dat je het gevoel hebt dat niet jij maar je geld op de eerste plaats komt. Even de rijke buitenlander uitpersen...
Kon je maar een betrouwbare arts vinden, van wie je zeker weet dat je op aan kunt. Ik zou toch overwegen om terug te komen of naar een ander land te reizen waar de zorg wel goed is, als dat mogelijk is in jullie reisschema. Met ogen moet je voorzichtig zijn.
Wat een hel altijd. Waar was dat?quote:Op dinsdag 31 december 2019 09:35 schreef Rene het volgende:
Die interpretatie van artsen in het buitenland... ze hebben eens de verbande schouders van mn man verzorgd en daarna vastgetaped.... wat een dag later gebeurde snappen jullie vast.
Is er geen tolk of een vertrouwenspersoon die kan helpen?!
Wtfquote:Op dinsdag 31 december 2019 14:27 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Klopt, daarom stress ik hem toch wel soms. Ik wilde niet afwachten dus ben vanmiddag alsnog naar een ziekenhuis gegaan voor een MRI. Géén staatsziekenhuis, die krijgen de tyfus maar,. Heb een andere privékliniek gezocht en afspraak gemaakt. Ik had toen ik er bijna was ook eindelijk bericht van mijn reisverzekeraar en die gaven ook aan dat de NL artsen ‘meekijken’ via alles wat ik doorstuur en -geef en dat ik helaas toch moet vertrouwen op dr lokale zorg. Wel heb ik aangegeven dat ik niet naar het staatsziekenhuis ga maar naar een privékliniek. Dat vonden ze prima.
Ziekenhuis leek best ok,. Eerste MRI (brein) ging goed maar tweede was drama,
. Ik ben bang voor naalden en ze moesten contrastvloeistof injecteren. Ten eerste legden ze me al helemaal met mijn hoofd in die MRI-hoofdkooi oid voor stabilisatie. Ik kon dus niet mijn hoofd bewegen en zag niks. Hij mocht per se niet af voor het injecteren. En toen ze eenmaal die naald erin zette deed me dat ontzettend veel pijn. Maar echt mega veel. Ik kon wel janken (deed ik later in de MRI-buis,
![]()
) van pijn en paniek i.v.m. niet zien wat er gebeurde en kunnen bewegen. Ik gaf aan dat mijn hand extreem veel zeer deed en ik merkte gewoon aan ze dat er iets niet goed ging. Ze spreken een mix van Hindi en Engels met elkaar (af en toe Engels woorden) en de zuster (prikster) zei tegen de arts dat het niet helemaal klopte (denk ik, maar ze fluisterde en het was haar intonatie en de context) en hij zei gewoon de hele tijd ‘no no is normal’ tegen haar. Wat gek is want als ze dit altijd doet zou ze moeten weten wat normaal is maar okay. Verder hoorde ik nog iets van ‘blood’. Gelijk werd ik zonder aankondiging ineens die buis ingedouwd en rukte de arts nog even snel die buzzer/alarmknop uit mijn handen want ik moest 5 minuten lang drukken op mijn hand waar de naald had gezeten. Waarom weet ik niet maar wist wel dat ik die buzzer nu kwijt was en dat voelde ook niet relax want ik was nu wel een beetje in paniek,
. Ik vroeg nog hoe ik kon weten dat de 5 minuten voorbij waren maar hij had me al in die machine gegleden zeg maar en zette gewoon ineens het ding aan. Ik was totaal van slag eigenlijk en had geen idee wat er allemaal gebeurde.
Uiteindelijk uit de MRI en heel mijn pols is dik van het vocht. Er zit gewoon een hele bult op en niet zo’n beetje ook. We hebben het idee dat die vloeistof gewoon daar is opgehoopt i.p.v. door mijn lichaam is gegaan. Zij ontkennen en zeggen dat een ‘beetje zwelling normaal’ is. Nou, dit is miet een beetje. We hebben de film mee en krijgen morgen uitslag. Meteen hebben we foto’s gemaakt van de film en sturen dat naar de reisverzekering. Hoop dat die arts mij in elk geval van vertellen of de optische zenuw zichtbaar is (contrastvloeistof) want anders maken ze morgen die MRI maar gratis opnieuw. En meteen ook. Zo zijn we dan wel weer.![]()
.
De tandjes he. En dat met Oud en Nieuw.quote:Op dinsdag 31 december 2019 14:27 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Klopt, daarom stress ik hem toch wel soms. Ik wilde niet afwachten dus ben vanmiddag alsnog naar een ziekenhuis gegaan voor een MRI. Géén staatsziekenhuis, die krijgen de tyfus maar,. Heb een andere privékliniek gezocht en afspraak gemaakt. Ik had toen ik er bijna was ook eindelijk bericht van mijn reisverzekeraar en die gaven ook aan dat de NL artsen ‘meekijken’ via alles wat ik doorstuur en -geef en dat ik helaas toch moet vertrouwen op dr lokale zorg. Wel heb ik aangegeven dat ik niet naar het staatsziekenhuis ga maar naar een privékliniek. Dat vonden ze prima.
. Ik ben bang voor naalden en ze moesten contrastvloeistof injecteren. Ten eerste legden ze me al helemaal met mijn hoofd in die MRI-hoofdkooi oid voor stabilisatie. Ik kon dus niet mijn hoofd bewegen en zag niks. Hij mocht per se niet af voor het injecteren. En toen ze eenmaal die naald erin zette deed me dat ontzettend veel pijn. Maar echt mega veel. Ik kon wel janken (deed ik later in de MRI-buis,
![]()
) van pijn en paniek i.v.m. niet zien wat er gebeurde en kunnen bewegen. Ik gaf aan dat mijn hand extreem veel zeer deed en ik merkte gewoon aan ze dat er iets niet goed ging. Ze spreken een mix van Hindi en Engels met elkaar (af en toe Engels woorden) en de zuster (prikster) zei tegen de arts dat het niet helemaal klopte (denk ik, maar ze fluisterde en het was haar intonatie en de context) en hij zei gewoon de hele tijd ‘no no is normal’ tegen haar. Wat gek is want als ze dit altijd doet zou ze moeten weten wat normaal is maar okay. Verder hoorde ik nog iets van ‘blood’. Gelijk werd ik zonder aankondiging ineens die buis ingedouwd en rukte de arts nog even snel die buzzer/alarmknop uit mijn handen want ik moest 5 minuten lang drukken op mijn hand waar de naald had gezeten. Waarom weet ik niet maar wist wel dat ik die buzzer nu kwijt was en dat voelde ook niet relax want ik was nu wel een beetje in paniek,
. Ik vroeg nog hoe ik kon weten dat de 5 minuten voorbij waren maar hij had me al in die machine gegleden zeg maar en zette gewoon ineens het ding aan. Ik was totaal van slag eigenlijk en had geen idee wat er allemaal gebeurde.
Uiteindelijk uit de MRI en heel mijn pols is dik van het vocht. Er zit gewoon een hele bult op en niet zo’n beetje ook. We hebben het idee dat die vloeistof gewoon daar is opgehoopt i.p.v. door mijn lichaam is gegaan. Zij ontkennen en zeggen dat een ‘beetje zwelling normaal’ is. Nou, dit is miet een beetje. We hebben de film mee en krijgen morgen uitslag. Meteen hebben we foto’s gemaakt van de film en sturen dat naar de reisverzekering. Hoop dat die arts mij in elk geval van vertellen of de optische zenuw zichtbaar is (contrastvloeistof) want anders maken ze morgen die MRI maar gratis opnieuw. En meteen ook. Zo zijn we dan wel weer.![]()
.
Zo voelt het ook,quote:Op dinsdag 31 december 2019 16:54 schreef -Straw- het volgende:
Klinkt als enorme geldklopperij... en ondertussen weet je nog niet wat het is. Wat een ellende daarLijkt me echt een nachtmerrie.
Lol, dat password!quote:Op dinsdag 31 december 2019 17:15 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Zo voelt het ook,.
Trouwens, hun WiFi-password begon met: PASSME$![]()
. Dat is sowieso geen toeval.
Ja dat was te verwachten, al helemaal in zo'n land. Jammer dat alles altijd weer om geld moet draaien en eigenlijk is het in Nederland vaak net zo goed net zo erg.quote:
Damn..quote:Op dinsdag 31 december 2019 14:27 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
![]()
.
Heb verder nergens last van,quote:Op woensdag 1 januari 2020 02:09 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
De sleutel om India als prettig te ervaren (en alles voor elkaar te krijgen) is (behalve OLA CABS) HINDI spreken. ik bleef maar engels spreken die eerste dag, airtel stuurde me weg, nog een andere mobiele aanbieder, toen dacht ik, nee dit is falen....bij Vodafone was er een schattig meisje, ik spreekte vloeiend hindi (zoals in mijn series) EN INEENS was een simkaart voor 2,5 week wel mogelijk![]()
![]()
daarna alleen hindi met iedereen gesproken. Eerste 3 uur in het land waren een RAMP/NACHTMERRIE/HEL, toen ik het engels weggooide (wat ik gelukkig heel snel heb gedaan) werd het land een paradijs voor me
Onzin, een bacteriële infectie tast het hoornvlies aan en gaat gepaard met pijnklachten, zwelling, jeuk, roodheid etc.quote:Op woensdag 1 januari 2020 02:32 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
TS heeft gewoon een bacterie in haar oog gekregen.
Ik eet geen streetfood,quote:Op woensdag 1 januari 2020 02:32 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Meen je dit?![]()
Ik was 2,5 week in India maar, weet jij hoe lang tevoren ik al bezig was met voorbereiden voor die korte reis? Enig idee? Vanaf het moment van boeken. Urenlang vlogs gekeken, me ingelezen, hier ook topics geplaatst. Ik werd uitgelachen en bespot hier omdat ik zo bang was. Maar nu lezen we dus dat al die spookverhalen wel echt iemand kunnen overkomen.
In India zelf NERGENS gezwommen (ook in een normaal zwembad kan je een bacterie oplopen, stop er een paar kinderen in die lekker urineren, bovendien hoe weet TS dat het water schoon was? Indiase mensen hebben een ander soort weerstand dan wij).
Geen straateten gegeten.
Dagelijks ingesmeerd met Jungle Formula 50% DEET
In de douche uiterst voorzichtig geweest, geen kraanwater in mijn ogen en mond.
Voortdurend mijn handen schoongemaakt dmv hygienische doekjes
Ik kan zo nog wel even doorgaan. Maar ja, ik ben gek, nietwaar? Want door al mijn voorzorgsmaatregelen ben ik niet daar in een ziekenhuis beland. TS echter die dacht zoals alle Hollanders, wat heerlijk dat zonnetje en die lekkere gol gappa's op straat die gaan er goed inlaten we gaan zwemmen
= Zoeken naar problemen.
TS heeft gewoon een bacterie in haar oog gekregen. Mijn advies: Terug naar NL en naar het oogziekenhuis Rotterdam OF naar Mumbai en naar Het Lilavati Hospital of Kokilaben Dhirubhai Ambani Hospital
Schiet lekker op zoquote:Op woensdag 1 januari 2020 08:37 schreef ChipsZak. het volgende:
We hebben gebeld met het ziekenhuis om te vragen naar de resultaten. Ze zei dat de dokter ermee bezig is maar dat er problemen zijn met de scan (goh).
Wat voor problemen kon ze niet zeggen. Ze mailen ons nog wel even de resultaten straks,. Toen we vroegen hoe er resultaten konden zijn als er probleem zijn met de scan kwam er niet veel uit.
Nou, we gaan het zien.
Lekker competent allemaal.quote:Op woensdag 1 januari 2020 08:37 schreef ChipsZak. het volgende:
We hebben gebeld met het ziekenhuis om te vragen naar de resultaten. Ze zei dat de dokter ermee bezig is maar dat er problemen zijn met de scan (goh).
Wat voor problemen kon ze niet zeggen. Ze mailen ons nog wel even de resultaten straks,. Toen we vroegen hoe er resultaten konden zijn als er probleem zijn met de scan kwam er niet veel uit.
Nou, we gaan het zien.
Je zei eerder ook dat je bang was dat het misschien niet eens je lichaam in is gegaan. Ik krijg het zelf ook 2x per jaar toegediend en merk altijd een koud gevoel door mijn lichaam. Daaraan zou je het misschien ook kunnen identificeren. Hoewel ik mij kan voorstellen dat je door alle angst zulke details niet meer herrinert.quote:Op woensdag 1 januari 2020 05:37 schreef ChipsZak. het volgende:
Ben benieuwd of de vloeistof goed is gegaan.
Ergens wel natuurlijk,quote:Op woensdag 1 januari 2020 10:17 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik ken je niet, maar heb echt met je te doen. Wat een nare situatie.
Zou je niet liever terug gaan naar NL nu?
Wat was de oorzaak?quote:Op zondag 29 december 2019 14:00 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat hoeft niet altijd zo te zijn. Ik werd zelf getroffen door een chronische oogziekte op mijn 24ste dat normaal gesproken alleen bij ouderen voorkomt. Een oogziekte kan je op elke leeftijd zomaar krijgen.
Dank je wel. Ik voelde wel pijn en tintelingen/prikkels naar mijn ene elleboog maar voor de rest alleen gruwelijke pijn. Blijkt toch verkeerd geďnjecteerd te zijn (aldus NL artsen).quote:Op woensdag 1 januari 2020 10:30 schreef Drxx het volgende:
[..]
Je zei eerder ook dat je bang was dat het misschien niet eens je lichaam in is gegaan. Ik krijg het zelf ook 2x per jaar toegediend en merk altijd een koud gevoel door mijn lichaam. Daaraan zou je het misschien ook kunnen identificeren. Hoewel ik mij kan voorstellen dat je door alle angst zulke details niet meer herrinert.
Heel veel sterkte in ieder geval.
Wb dat laatste: dat klopt. Dat weet ik. Probleem is alleen dat deze mensen roepen de diagnose absoluut te weten terwijl ze helemaal niks weten. Ze weten precies nog net zoveel als op dag één. Toen ze niks zagen (of zeiden te zagen). Want de MRI wijst niks uit. Hun testjes bevestigen alleen mijn verhaal.quote:Op woensdag 1 januari 2020 17:10 schreef Lienekien het volgende:
Lastig, hoor.
Je vertrouwt daar kennelijk geen enkele arts. Dus je gaat daar geen diagnose krijgen die je vertrouwt en dus ook geen behandeling. Dus enige zekerheid moet komen vanuit Nederland? Wat als die nou zeggen dat ze pas met zekerheid iets kunnen zeggen als ze jou zelf zien?
Overigens is het ook voor hier niet ongewoon dat er iets wordt voorgeschreven om te kijken of het daarop reageert, ook (of juist) als de diagnose nog onduidelijk is.
Je bent goed verzekerd toch?quote:Op woensdag 1 januari 2020 17:53 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Wb dat laatste: dat klopt. Dat weet ik. Probleem is alleen dat deze mensen roepen de diagnose absoluut te weten terwijl ze helemaal niks weten. Ze weten precies nog net zoveel als op dag één. Toen ze niks zagen (of zeiden te zagen). Want de MRI wijst niks uit. Hun testjes bevestigen alleen mijn verhaal.
Kortom: er is dus, behalve dingen uitsluiten waarvan ik wist dat het BS was, geen stap gezet. Nu kan je zeggen dat uitsluiten ook een stap is, en ja dat is het ook. Maar niet hier, niet in dit geval. Er was geen enkele aanleiding om aan te nemen dat er neurologisch iets niet goed was. Om mij een MRI voor te schrijven en terwijl je dit briefje maakt ineens nog te vragen ‘heb je ook hoofdpijn?’ en ‘heb je ook tintelingen’ terwijl ik je twee keer eerder in hetzelfde consult heb aangeven dat er geen enkel ander symptoom is en alles als altijd is, is gewoon onoplettend en schijt hebben. En me op voorbaat - bij voorschrijven MRI - nog na de MRI wil doorsturen naar een neuroloog. Waarom? Je weet de uitslag nog niet eens. Geloof mij maar, dit was nutteloos en zij wisten dat net zo goed.
Wb rest snap ik je punt. Ik vertrouw geen arts hier volledig want ik heb vaker met ze te maken gehad en ze zijn ook gewoon niet te vertrouwen helaas. In het begin deed ik dat wel, maar nu niet meer. Desalniettemin zal ik een diagnose wel aannemen als het op een logische en juiste manier is vastgesteld. En dat is niet roepen ‘je hebt een ontstoken optische zenuw’ nadat een MRI-uitslag goed is en je niet eens meer ook maar een lampje bij mijn oog hebt gehouden.
Dit inderdaad, ze zitten dan niet in de aarde. Bij contravloeistof moet het gewoon in de ader, het is niet normaal dat er iets gaat opzetten.quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:55 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb ook weleens een verkeerd geprikt infuus gehad - ader gemist - daar krijg je ook een opgezette hand van. Vocht loopt dan onder de huid. Dat lijkt bij jou ook te zijn gebeurd.
Je moet dus een diagnose hebben. Ik zou z.s.m. teruggaan naar Nederland.quote:Op woensdag 1 januari 2020 17:53 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Wb dat laatste: dat klopt. Dat weet ik. Probleem is alleen dat deze mensen roepen de diagnose absoluut te weten terwijl ze helemaal niks weten. Ze weten precies nog net zoveel als op dag één. Toen ze niks zagen (of zeiden te zagen). Want de MRI wijst niks uit. Hun testjes bevestigen alleen mijn verhaal.
Kortom: er is dus, behalve dingen uitsluiten waarvan ik wist dat het BS was, geen stap gezet. Nu kan je zeggen dat uitsluiten ook een stap is, en ja dat is het ook. Maar niet hier, niet in dit geval. Er was geen enkele aanleiding om aan te nemen dat er neurologisch iets niet goed was. Om mij een MRI voor te schrijven en terwijl je dit briefje maakt ineens nog te vragen ‘heb je ook hoofdpijn?’ en ‘heb je ook tintelingen’ terwijl ik je twee keer eerder in hetzelfde consult heb aangeven dat er geen enkel ander symptoom is en alles als altijd is, is gewoon onoplettend en schijt hebben. En me op voorbaat - bij voorschrijven MRI - nog na de MRI wil doorsturen naar een neuroloog. Waarom? Je weet de uitslag nog niet eens. Geloof mij maar, dit was nutteloos en zij wisten dat net zo goed.
Wb rest snap ik je punt. Ik vertrouw geen arts hier volledig want ik heb vaker met ze te maken gehad en ze zijn ook gewoon niet te vertrouwen helaas. In het begin deed ik dat wel, maar nu niet meer. Desalniettemin zal ik een diagnose wel aannemen als het op een logische en juiste manier is vastgesteld. En dat is niet roepen ‘je hebt een ontstoken optische zenuw’ nadat een MRI-uitslag goed is en je niet eens meer ook maar een lampje bij mijn oog hebt gehouden.
Dit dus ....quote:Op woensdag 1 januari 2020 20:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je moet dus een diagnose hebben. Ik zou z.s.m. teruggaan naar Nederland.
jij kan echt niet lezen hé? TS heeft aangegeven dat het een statische vlek isquote:Op donderdag 2 januari 2020 01:16 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]Ik durf het bijna niet te vragen (ivm het lange topic), maar is dit niet gewoon een onschuldige floater
? Die zijn er in verschillende vormen en maten namelijk. Ik kreeg dat ook ineens plotseling toen ik 14 was, ik zag ineens een bubbelachtige ketting voor mijn rechteroog (als ik in de verte kijk is die megagroot, staar ik dichtbij naar een boek is die heel klein). Ik was net zoals jij in paniek, spoedje oogziekenhuis. Die gingen felle flitsen in mijn ogen smijten. Niets aan de hand, je hebt klotsend glasvocht
Eeeh ik niet blind dus? Nee hoor, maar mocht je ooit lichtflitsen zien, terugkomen. 3 jaar later kwamen er idd flitsen bij, dus weer spoedje oogziekenhuis, nee weer niets aan de hand. Door die floaters heb ik meer last van nabeelden als ik in iets fels kijk. In die 3 jaar zijn er echter een hoop meer floaters bijgekomen, en dat zijn geen kettingen, maar ook wazige vlekken. En ja, die gaan nooit weg, ik heb het al 20 jaar. Ondertussen zo gewend dat ik er niet eens meer op let. Die floaters ontstaan door slaaptekort en door vaak in fel (zon)licht kijken.
Er zijn afbeeldingen op google, maar die floaters van mij lijken daar niet opBlijkbaar moeten floaters altijd omlijnd worden zoals die ketting. Dat klopt niet, ik heb ook een paar wazige vlekken zonder lijnen.
Dus TS zo weet je of het een floater is:
-Zie je het ook 's avonds in je hotelkamer wanneer het licht aan is? (floaters zie je namelijk vooral bij daglicht)
-Kijk even naar de heldere lucht en probeer die vlek te volgen, is het plastic kleurig/water kleurig?
-Het is onmogelijk je op die vlek te focussen, je kan het enkel volgen door je oog te bewegen. Dus zie je het ook nu terwijl je naar deze post staart?
p.s. Die floater(s) worden dus alleen zichtbaar als ze met een lamp kijken, en ja, kan zijn dat het bij de oogarts niet opkomt dat je dat met "wazige vlek" bedoelt.
Complete onzin. Ja floaters kunnen erger lijken met slaap te kort omdat je brein dan moeilijker de floaters kan filteren. In de zon kijken heeft er helemaal niks mee te maken.quote:Die floaters ontstaan door slaaptekort en door vaak in fel (zon)licht kijken.
Onzin, als floaters statisch zouden zijn kan je ze niet eens waarnemen. Het brein is in staat om statische floaters te blokkeren uit je visie. Pas als floaters mobiel worden kan je ze waarnemen. Je brein is getriggered op bewegingen.quote:Op donderdag 2 januari 2020 02:04 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Even denken.... Deluzion vs de spoedoogarts van het oogziekenhuis Rotterdam.....ja sorry, ik probeer ook altijd geruststelling te zoeken op forums, maar ik ga toch echt de oogarts geloven + die floaters zijn dus echt wel statisch! Die ketting is altijd in het midden, een wazige aan de zijkant, als ik naar beneden kijk is er een soort maantje enz. Als ze volgens jou bewegen waarom gaat die ketting dan niet naar boven of een zijkant zodat ik het niet meer zie?
En volgens de oogarts komt het door weinig slapen, dat klopte sinds de middelbare school bleef ik tot laat wakker om te leren. En die gewoonte is nooit verdwenen.
Ja duh, omdat floaters mobiel zijn kan je er niet op focussen. Als jij je oogbal beweegt dan bewegen de floaters mee zodat je er bijna nooit direct op kan focussen.quote:Het is onmogelijk je op die vlek te focussen, je kan het enkel volgen door je oog te bewegen"
Alweer onzin. Er zijn miljoenen mensen die tot diep in de nacht opblijven om te studeren ZONDER last te hebben van floaters.quote:En volgens de oogarts komt het door weinig slapen, dat klopte sinds de middelbare school bleef ik tot laat wakker om te leren. En die gewoonte is nooit verdwenen.
Jazeker,quote:
Dat mag je ook zeker vinden,quote:Op woensdag 1 januari 2020 22:48 schreef TheGentleman het volgende:
Kan je niet gewoon lekker terug naar nederland en je hier laten behandelen? Of wil je t risico lopen blind te worden aan een oog omdat je je vakantie niet wil onderbreken?
Ik vind dit echt een complete non-issue, sorry hoor.
Mag ik je wel uitlachen straks als je je oog kwijtraakt door dit rare gedoe? Of is dat dan ongevoelig?quote:Op donderdag 2 januari 2020 04:22 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Dat mag je ook zeker vinden,. Vooralsnog vertrek ik hier niet. Mijn oog wordt niet erger (klopt af) en ik heb dan wel weinig vertrouwen in de artsen hier, maar ik betwijfel of ik in Nederland sneller bij een arts ben - ik denk namelijk van niet met de wachttijden en rompslomp. Wellicht willen ze zelfs ook wel alle testen opnieuw doen; who knows? Een van de voordelen van hier is dan wel weer dat ik gewoon kan opdagen en bij de oogarts naar binnen kan lopen.
Je bent altijd sceptisch als je een ziekenhuis inloopt waar een hond rondwandelt, maar ook die ziekenhuizen hebben mij uiteindelijk wel behandeld en het probleem opgelost. Al betroffen die problemen (bacterie; parasiet; hondenbijt) wel bekendere zaken in een land als India. Het huidige ziekenhuis is schoon en schijnbaar gespecialiseerd in ogen. Het zijn zeker wel geldwolven die voor een (groot) deel mijn tijd verdoen maar als ik in NL op maandag bij de huisarts aan zijn jasje trok, had ik niet dinsdag al mijn testen en woensdag een MRI.
Het is een kwestie van onder druk zetten. En goed ook. Dan is er vaak ineens meer mogelijk of zijn er kleine dingen die je ineens niet meer hoeft te betalen (als je wat fel tegen ze ingaat) en laten ze het er bij zitten (omdat ze dan weten dat jij weet dat ze je gewoon roepies afhandig wil maken). Of ineens kan het voor een derde of zo. Dat soort dingen. We gaan dus vandaag weer heen en ik laat me ook niet op- of wegjagen. Indiërs hebben namelijk de neiging - artsen vooral - om gewoon dwars door je heen te praten en over je vragen/opmerkingen etc heen te praten. En ik ga gewoon een dialoog aan maar ze luisteren maar mooi wel. Ik heb geen zin in een poppenkast en weggejaagd te worden met wat medicatie. Ik wil het best kopen en gebruiken, maar dan moet het wel logisch zijn. Wellicht kunnen ze me dat laatste duidelijk maken. Wie weet. En als back-up kan ik dus altijd aan de NL artsen navragen of het vertelde klopt.
Als het me allemaal te gortig wordt of mijn oog wordt ineens (veel) erger etc etc., dan zit ik zo in het vliegtuig.
Dit dus ja.quote:Op donderdag 2 januari 2020 05:02 schreef Lienekien het volgende:
Als bij je Nederlandse huisarts de alarmbellen gaan rinkelen, ga je echt niet op een wachtlijst van een paar maanden voordat je een oogarts te zien krijgt.
Recent topic: LIF / Pijnlijk oog en wazig zicht
Alsof die situaties met elkaar kan vergelijkenquote:Op donderdag 2 januari 2020 05:02 schreef Lienekien het volgende:
Als bij je Nederlandse huisarts de alarmbellen gaan rinkelen, ga je echt niet op een wachtlijst van een paar maanden voordat je een oogarts te zien krijgt.
Recent topic: LIF / Pijnlijk oog en wazig zicht
Gaat erom dat betreffende user snel terecht kon bij een oogarts.quote:Op donderdag 2 januari 2020 05:18 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Alsof die situaties met elkaar kan vergelijkenGaat om heel iets anders. Als het een bloeding zou zijn geweest in het glasvocht dan was TS nu blind geweest.
Ja meestal kan je direct op dezelfde dag naar de oogarts als je wordt doorverwezen. Dat is mijn eigen ervaring tenminste.quote:Op donderdag 2 januari 2020 05:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gaat erom dat betreffende user snel terecht kon bij een oogarts.
Dan was het al gebeurd. Diagnose bij TS is lastig vast te stellen denk ik aangezien een scotoom honderden verschillende oorzaken kan hebben en meestal is er geen effectieve behandeling voor.quote:Op donderdag 2 januari 2020 05:01 schreef TheGentleman het volgende:
[..]
Mag ik je wel uitlachen straks als je je oog kwijtraakt door dit rare gedoe? Of is dat dan ongevoelig?
Ik lees hierboven toch een aantal dingen die ik eerlijk gezegd maar slecht kan rijmen met wat je eerder zei over je geringe vertrouwen in de artsen daar. Ik dacht dat je de grens van ‘te gortig’ al bereikt had, maar kennelijk nog niet.quote:Op donderdag 2 januari 2020 04:22 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Dat mag je ook zeker vinden,. Vooralsnog vertrek ik hier niet. Mijn oog wordt niet erger (klopt af) en ik heb dan wel weinig vertrouwen in de artsen hier, maar ik betwijfel of ik in Nederland sneller bij een arts ben - ik denk namelijk van niet met de wachttijden en rompslomp. Wellicht willen ze zelfs ook wel alle testen opnieuw doen; who knows? Een van de voordelen van hier is dan wel weer dat ik gewoon kan opdagen en bij de oogarts naar binnen kan lopen.
Je bent altijd sceptisch als je een ziekenhuis inloopt waar een hond rondwandelt, maar ook die ziekenhuizen hebben mij uiteindelijk wel behandeld en het probleem opgelost. Al betroffen die problemen (bacterie; parasiet; hondenbijt) wel bekendere zaken in een land als India. Het huidige ziekenhuis is schoon en schijnbaar gespecialiseerd in ogen. Het zijn zeker wel geldwolven die voor een (groot) deel mijn tijd verdoen maar als ik in NL op maandag bij de huisarts aan zijn jasje trok, had ik niet dinsdag al mijn testen en woensdag een MRI.
Het is een kwestie van onder druk zetten. En goed ook. Dan is er vaak ineens meer mogelijk of zijn er kleine dingen die je ineens niet meer hoeft te betalen (als je wat fel tegen ze ingaat) en laten ze het er bij zitten (omdat ze dan weten dat jij weet dat ze je gewoon roepies afhandig wil maken). Of ineens kan het voor een derde of zo. Dat soort dingen. We gaan dus vandaag weer heen en ik laat me ook niet op- of wegjagen. Indiërs hebben namelijk de neiging - artsen vooral - om gewoon dwars door je heen te praten en over je vragen/opmerkingen etc heen te praten. En ik ga gewoon een dialoog aan maar ze luisteren maar mooi wel. Ik heb geen zin in een poppenkast en weggejaagd te worden met wat medicatie. Ik wil het best kopen en gebruiken, maar dan moet het wel logisch zijn. Wellicht kunnen ze me dat laatste duidelijk maken. Wie weet. En als back-up kan ik dus altijd aan de NL artsen navragen of het vertelde klopt.
Als het me allemaal te gortig wordt of mijn oog wordt ineens (veel) erger etc etc., dan zit ik zo in het vliegtuig.
No problem.quote:Op donderdag 2 januari 2020 05:20 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja meestal kan je direct op dezelfde dag naar de oogarts als je wordt doorverwezen. Dat is mijn eigen ervaring tenminste.
Excuses ik las je post te vluchtig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |