Update! Let op: groot lief-dagboekgehalte,

.
Onderaan tl;drVandaag stond de afspraak voor de EEG en VEP in het volgens de reisverzekering ‘beste oogziekenhuis van India’ en derhalve was er ook geen andere dag of tijd mogelijk (alles volgeboekt). De afspraak was met veel moeite gemaakt.
Zoals ik inmiddels gewend ben hier, liep alles in de soep,

.
Mijn afspraak stond om 10.00 uur en ik was er rond half 10. Mij was door de reisverzekering vtv verteld dat ik moest vragen naar ene Mrs. Parveen aangezien zij de enige was die op de hoogte zou zijn van mijn komst.
Trouwens, korte anekdote: bij de registratie moest mijn vriend (in India bekend als ‘mijn man’) een handtekening zetten voor mijn consult en evt. behandeling,
. Feminisme, where u at?! Bij de receptie wilde niemand Mrs. Parveen erbij halen,

. Ze wilden eerst meteen oogdruppels toedienen om mijn pupillen te verwijden, maar ik weigerde. Ze wisten niet eens waarom ik er was,

. Na wat stennis schoppen werd ik meegenomen door een optometrist (bleek later). Hij wilde eerst allerlei tests uitvoeren want de vorige ziekenhuizen klopten toch niet. Wederom schopte ik wat stennis want waarom? De afspraak is gemaakt voor het EEG en VEP. Dat is de enige reden dat ik daar überhaupt was (daarnaast; die druppels maken je zicht urenlang blurry dus hoe kan ik dan die onderzoeken ondergaan als ik geen tyfus zie). Uiteindelijk weer overeengekomen dat er geen druppels komen, maar heb ik toegegeven in de strijd om oogdrukmeting en lettertjes oplezen. Ondanks dat ik aangaf prima te kunnen zien.
![giphy.gif]()
Nou, eenmaal klaar weer op de wachtstoel gezet (alles is hier altijd ‘wait wait wait’ en als je dan niet pusht, zit je er letterlijk vijf uur later nog zonder een arts gezien te hebben). Na wat aandringen en voorkruipende patiënten mocht ik ineens naar binnen. Ik zag alleen een vrouw in gewone kleding (altijd zo) met haar rug naar me toe staan. Ze riep iets maar ik had geen idee wat en vroeg aan haar wie zij was (‘and who are you?’) en of zij dr. Huppeldepup was. Je kon merken dat haar dat enorm beledigde en ze riep gelijk over drupppels. Ik begon hetzelfde riedeltje weer. Kon ze niet waarderen. Toen ik de woorden ‘EEG’ ‘VEP’ en ‘Mrs. Parveen’ noemde, ging ze in overleg en wuifde ze ons naar buiten (met de rug weer naar ons toe,

En ja; dat is echt een wuifje). Niemand legde ons wat uit,

.
Lang verhaal kort(er): Mrs. Parveen was ‘on leave’ (whyyyy though. Ik moest naar haar vragen!), ik moest alle onderzoeken opnieuw ondergaan (‘we don’t
trust the values’ wb onze papieren met de MRI-uitslagen en andere tests) en pas morgen zou ik voor de EEG en VEP kunnen (onderzoeken worden vandaag niet uitgevoerd want zondag is ‘holidayyyy’). Sterker nog, voor morgen zou een afspraak staan daarvoor. We wisten meteen dat dit laatste bullshit was want Indiërs schudden wel vaker ineens dingen uit hun mouw om van je af te zijn. Stennis geschopt en uiteindelijk belden ze Mrs. Parveen op (thuis ofzo?! Who knows). Zij hield hetzelfde riedeltje als hierboven en de zusters lachten mij uit (serieus) en ‘zie je wel, zeiden we toch’. Ik stond te trillen als een rietje van boosheid,

.
![giphy.gif]()
Naar buiten gegaan, gebeld met de reisverzekering en die gingen overleggen met hun Indiase agent en ze zouden mij terugbellen. Terwijl ik op dat telefoontje stond te wachten, kwam de receptiedame

er weer aan (half 12 inmiddels) en zei; wil je nog consult of wat want de arts vertrekt over een half uur en is pas morgen terug (

!). Uitgelegd dat ik wacht op verzekering dus nee. Na overleg met mijn
man vriend is hij toch nog naar de balie gegaan (ivm mobiele service moest ik buiten blijven) om eea te vragen (naar papieren kijken bijv). Komt erop neer: consult kan niet meer afgemaakt worden want ze is in 25 minuten vrij (wtf kom je dan vragen!), papieren wilde de arts niet bekijken (haar letterlijke woorden) en ik zou morgen moeten terugkomen voor consult en dan ‘maybe’ kon een EEG maar de VEP was morgen niemand voor (remember hoe er zogenaamd morgen een afspraak zou staan voor die twee onderzoeken? Dat bedoel ik).
Toen is mijn
man vriend geflipt,

en begon een kleine tirade over arrogantie en leugens. Een antwoord op zijn ‘Meen je dit serieus? Dus als ze al deze tests opnieuw was ondergaan was ze er pas achteraf weer achtergekomen dat morgen niet eens beide onderzoeken gedaan kunnen worden?’ kreeg hij ook niet.
We zijn ‘m gepeerd en tegelijk belde reisverzekering terug. Ze gaven aan vrij boos te zijn geworden op de Indiase agent omdat het niet was wat er was aangevraagd en waarvoor ik daar was. De afspraak is voor vandaag gemaakt ivm VEP en EEG. Zou nog een staartje krijgen. Zeker toen ik aangaf dat morgen niet eens beide tests gedaan konden worden. Reisverzekering had ook geen vertrouwen meer dat een EEG wel gedaan zou kunnen worden en was overall gewoon not amused. Net als ik.
Gaan overleg plegen met medisch team en indien akkoord en/of nog benodigd, wordt er gekeken naar een ziekenhuis in Bangkok bijv. Daar ben ik over ongeveer een maand.
Man, man, man.
tl;dr: nog steeds geen onderzoeken gehad ondanks afspraak want India liegt en wil gewoon van je af zijn,

.
[ Bericht 18% gewijzigd door ChipsZak. op 09-02-2020 09:27:40 ]