Bestaan hier koopkracht plaatjes van? Dan bedoel ik reëele koopkracht en niet tov het zogeheten basispad.quote:
In de Middeleeuwen waren bedrijven de dupe van verplichte afname van bedrijven?quote:Op maandag 20 januari 2020 19:30 schreef Klopkoek het volgende:Bezopen systeem weer. Terug naar de middeleeuwen.twitter:RenskeLeijten twitterde op zondag 19-01-2020 om 23:06:32 Welkom bij de overheid volgens het neoliberalisme. Niet zozeer terugtreden, maar zorgen dat belangen van bedrijven boven die van mensen gaan. En daar worden zelfs ondernemers de dupe van https://t.co/7C71UFVPwU reageer retweet
Je houd je weer eens van de domme.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 11:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In de Middeleeuwen waren bedrijven de dupe van verplichte afname van bedrijven?
Dit is natuurlijk verre van het geval, zeker in vergelijking met jan modaal, de toeslagenontvangers of bijstandsgerechtigden (perceptie vs realiteit).quote:Als ondernemer ben je met je belastingaangifte al een crimineel tenzij je het tegendeel kunt bewijzen,
https://digitaal.scp.nl/ssn2018/inkomen/quote:Op dinsdag 21 januari 2020 09:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bestaan hier koopkracht plaatjes van? Dan bedoel ik reëele koopkracht en niet tov het zogeheten basispad.
Niet van de domme, want de 18e eeuw is zeker niet de Middeleeuwen.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 12:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je houd je weer eens van de domme.
Media-aandacht is niet hetzelfde als naheffingen. Je bent nu zelf aan het manipuleren door media-aandacht gelijk te stellen met publieke veroordeling in je 'perceptie' vs. 'realiteit'. Met betrekking tot je opmerking over een halvering van de controle laat je bewust dit stukje tekst achterwege:quote:Dit is natuurlijk verre van het geval, zeker in vergelijking met jan modaal, de toeslagenontvangers of bijstandsgerechtigden (perceptie vs realiteit).
"Belastingdienst controleert steeds minder bedrijven" [meer dan een halvering ten opzichte van 1996]
https://www.trouw.nl/nieu(...)%2Fwww.google.com%2F
https://www.groene.nl/art(...)inspectiebevoegdheid
https://www.platform-inve(...)ht-moet-op-de-schop/
https://www.platform-inve(...)cht-belastingdienst/
Dus ondernemingen moeten informatie delen en hun administratie op orde hebben. Natuurlijk is er best wat in te brengen tegen horizontaal toezicht in z'n huidige vorm en kunnen we het Angelsaksische toezicht achterna, echter is de halvering een logisch gevolg van het invoeren van dit horizontaal toezicht in 2005. Voor wat betreft de bedrijven die in de Panama-papers voorkomen. Maar liefst acht stuks:quote:Wanneer ondernemingen hun administratie op orde hebben en meer informatie met de dienst delen, doet die in principe geen boekenonderzoeken meer.
quote:Vorige maand bleek dat acht bedrijven die opduiken in de ‘Panama Papers’ bij de fiscus onder de omstreden lichte vorm van toezicht staan, en dus niet of nauwelijks gecontroleerd worden. De Belastingdienst zag daarin niet direct reden om het toezicht te versterken, maar wilde eerst onderzoek doen.
VVD-ambtenaren, dat is net zo'n onzinnig verwijt als de PVV-achterban die afgeeft op D66-rechters. De stembureau's bij ministeries van justitie en financiën hebben niet meer VVD-stemmen opgeleverd dan het Nederlands gemiddelde.quote:Dat kan ook niet anders wanneer hele ministeries (justitie, financiën) worden gedomineerd door de VVD, en we zien dat ook op andere terreinen.
Dat staat in de Wikipedia link, manipulator, en het is afleiding van het punt dat de belastinginning laten doen door private partijen een stap terug naar de pre-moderne tijden is. We hebben dat systeem al eerder gehad met rechtsongelijkheid als gevolg.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 13:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Niet van de domme, want de 18e eeuw is zeker niet de Middeleeuwen.
Ik laat helemaal niks weg dat hier relevant is. Er is nog steeds sprake van een enorm handhavingsprobleem en daar doet deze quote helemaal niks aan af.quote:Met betrekking tot je opmerking over een halvering van de controle laat je bewust dit stukje tekst achterwege:
Alweer: getuigt dit van de behandeling als crimineel? Eerder het tegendeel.quote:Voor wat betreft de bedrijven die in de Panama-papers voorkomen. Maar liefst acht stuks
Flauwekul. Vvders zijn oververtegenwoordigd bij ministeries als justitie, BuZa, defensie en financiën. Al vele decennia.quote:De stembureau's bij ministeries van justitie en financiën hebben niet meer VVD-stemmen opgeleverd dan het Nederlands gemiddelde.
Er is een discrepantie tussen de realiteit en de perceptie. Er is een discrepantie tussen de omvang van de fraude en welke fraude daadwerkelijk wordt bestreden met ferme middelen (en zeker geen horizontaal toezicht).quote:Je bent nu zelf aan het manipuleren door media-aandacht gelijk te stellen met publieke veroordeling in je 'perceptie' vs. 'realiteit'.
quote:Op dinsdag 21 januari 2020 14:46 schreef Klopkoek het volgende:
"De commissie stelt vast dat de gezinnen slachtoffer zijn geworden van ‘een politiek en bestuurlijk klimaat waarin fraudebestrijding vooropstond’"
https://www.ad.nl/binnenl(...)angtoeslag~a6b1ce6b/
Dát is nou daadwerkelijk worden behandeld als crimineel, in dit geval zelfs zonder bewijsvoering of bezwaarmogelijkheid.
Héél wat anders dan een systeem van horizontaal toezicht... (of waar de belastingdienst nog even een tip geeft aan buitenlandse bedrijven hoe ze de fiscus kunnen ontwijken)
Al de rest is afleiding en ruis.
'Geen kwaadwillendheid'. Dit is meer het banale kwaad, Eichmann zou trots zijn.quote:Die taak was niet weggelegd voor zijn commissie, benadrukte Donner, al leek hij het voor de fiscus op te nemen, door te benadrukken dat er geen sprake is geweest van ‘kwaadwilligheid’: ,,De Belastingdienst heeft eigenlijk gedaan wat van haar werd verwacht: fraudebestrijding.”
HT is niet bepaald een vriendendienstje tussen de vrinden onderling hè, maar juist een extra stok voor de fiscus om mee te kunnen slaan. Walgelijk verleggen van verantwoordelijkheden waar je als belastingplichtige verre van wil blijven.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 14:46 schreef Klopkoek het volgende:
Héél wat anders dan een systeem van horizontaal toezicht
Hoezo verleggen van verantwoordelijkheden? Waarom zijn zoveel bedrijven hier tevreden over tov de oude situatie?quote:Op dinsdag 21 januari 2020 22:32 schreef nostra het volgende:
[..]
HT is niet bepaald een vriendendienstje tussen de vrinden onderling hè, maar juist een extra stok voor de fiscus om mee te kunnen slaan. Walgelijk verleggen van verantwoordelijkheden waar je als belastingplichtige verre van wil blijven.
Omdat vpb een aanslagbelasting is. Dus onderzoeksplicht van de fiscus. Op voorhand elke voor discussie vatbare situatie aan diezelfde fiscus moeten voorleggen (ter beoordeling aan je intermediair - en dat gaat, zeker in de interpretatie van de fiscus, vrij ver) brengt je in een veel slechtere positie dan simpelweg stelling nemen, zoals bij het doen van aangifte.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 22:50 schreef Klopkoek het volgende:
Hoezo verleggen van verantwoordelijkheden?
Omdat de perceptie is dat je zekerheid koopt. En als je niets anders doet dan een keer een bril ten laste van de kosten brengen, of de drankrekening van het ski-uitje, dan is die perceptie ook gerechtvaardigd. En dat geldt voor 90% van de bv's. Maar niet als het wat ingewikkelder wordt (en dus om serieus geld gaat).quote:Waarom zijn zoveel bedrijven hier tevreden over tov de oude situatie?
Het probleem is hier dat de fiscus dus niet zoveel onderzoek doet, en van goed vertrouwen uit gaat. Dan lijkt me vooraf toestemming hebben (met rechtsgevolgen) voordeliger dan dat achteraf eens in de vijf jaar alles goed wordt doorgespit.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 22:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Omdat vpb een aanslagbelasting is. Dus onderzoeksplicht van de fiscus. Op voorhand elke voor discussie vatbare situatie aan diezelfde fiscus moeten voorleggen (ter beoordeling aan je intermediair - en dat gaat, zeker in de interpretatie van de fiscus, vrij ver) brengt je in een veel slechtere positie dan simpelweg stelling nemen, zoals bij het doen van aangifte.
HT was aanvankelijk enkel voor de grotere bedrijven en VNO was er enthousiast over, heeft het via de VVD er in 2005 in gekregen. Wat is het addertje onder het gras?quote:Omdat de perceptie is dat je zekerheid koopt. En als je niets anders doet dan een keer een bril ten laste van de kosten brengen, of de drankrekening van het ski-uitje, dan is die perceptie ook gerechtvaardigd. En dat geldt voor 90% van de bv's. Maar niet als het wat ingewikkelder wordt (en dus om serieus geld gaat).
Goed stuk weer over identiteitspolitiek.twitter:DeGroene twitterde op woensdag 22-01-2020 om 09:04:00 Column @ewaldeng | De genderneutrale taal van de elite staat de vorming van een linkse volksbeweging in de weg:https://t.co/CTYUowKtIp reageer retweet
Je kan het goed vertrouwen noemen, maar het is feitelijk de signaalfunctie leggen bij een derde partij. Dat zet de fiscus dus precies in de positie die je beschrijft ("niet zoveel onderzoek doen") en legt de bal bij een ander. Hence het "verleggen van verantwoordelijkheden".quote:Op woensdag 22 januari 2020 08:46 schreef Klopkoek het volgende:
Het probleem is hier dat de fiscus dus niet zoveel onderzoek doet, en van goed vertrouwen uit gaat.
In een wat breder kader zijn we het daar ook wel over eens hoor: de Nederlandse fiscus handhaaft op haar eigen burgers en faciliteert het bedrijfsleven zolang dat haar netto geld oplevert. Kan je wat van vinden in termen van moraliteit, het is naar mijn smaak meer a-moreel dan immoreel.quote:Een heel andere sfeer dan de actieve fraudebestrijding bij bijstand, toeslagen enzovoorts.
a-moreel is alleen van toepassing op objectieve wetmatigheden. Dat is hier niet het geval.quote:Op woensdag 22 januari 2020 19:59 schreef nostra het volgende:
Kan je wat van vinden in termen van moraliteit, het is naar mijn smaak meer a-moreel dan immoreel.
Even gechargeerd gezegd: 'hier heb je een blanco cheque, vul zelf het bedrag in'. Even een paraafje en het houdt stand bij de rechter.quote:Op woensdag 22 januari 2020 19:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Je kan het goed vertrouwen noemen, maar het is feitelijk de signaalfunctie leggen bij een derde partij. Dat zet de fiscus dus precies in de positie die je beschrijft ("niet zoveel onderzoek doen") en legt de bal bij een ander. Hence het "verleggen van verantwoordelijkheden".
Er wordt dus gezegd dat horizontaal toezicht miljarden per jaar aan de fiscus onttrekt (of andersom: miljarden per jaar meer belasting voor de loonslaaf). Het is een politieke keuze.quote:[..]
In een wat breder kader zijn we het daar ook wel over eens hoor: de Nederlandse fiscus handhaaft op haar eigen burgers en faciliteert het bedrijfsleven zolang dat haar netto geld oplevert. Kan je wat van vinden in termen van moraliteit, het is naar mijn smaak meer a-moreel dan immoreel.
https://nos.nl/artikel/23(...)aart-gaat-eraan.htmlquote:Advies aan kabinet: arbeidsmarkt moet écht anders of onze welvaart gaat eraan
Nederland dreigt zijn vertrouwde, hoge welvaartsniveau te verliezen als er niet snel en drastisch wordt ingegrepen in de arbeidsmarkt. Dat is de conclusie van de commissie-Borstlap, die in opdracht van het kabinet onderzoek heeft gedaan.
"Het gaat echt niet goed zo", zegt commissievoorzitter Hans Borstlap. De huidige regels veroorzaken onnodige maatschappelijke, economische en sociale problemen. Niet ingrijpen is geen optie, zegt hij. "Onze welvaart gaat er dan eigenlijk aan."
Werkgevers moeten veel vaker vaste contracten aanbieden, het aantal flexwerkers en zzp'ers moet omlaag en er moet meer geïnvesteerd worden in kennis en innovatie, schrijft de commissie-Borstlap.
Gevaarlijk weinig gedaan met eerdere adviezen
De conclusies zijn gebaseerd op eerdere nationale en internationale adviezen en onderzoeken. Daar is tot nu toe 'gevaarlijk weinig' mee gedaan, vindt Borstlap. Ook voerde de commissie gesprekken met ondernemers, werknemers, vakbonden en deskundigen.
Alle signalen wijzen erop dat in Nederland te veel werknemers onzeker zijn over hun baan. Dat heeft tot gevolg dat zij niet durven te investeren in hun opleiding en hun toekomst. Werkgevers drijven te veel op flexwerkers, en zien vaak geen reden om in hun scholing te investeren omdat ze toch zo weer weg zijn.
Dat heeft grote economische gevolgen, omdat Nederland zonder kennis niet meer goed kan meedoen met de rest van de wereld. En als werknemers steeds minder geld verdienen of bang zijn om hun verdiende geld uit te geven, dan kan dat leiden tot economische stilstand.
"We hebben ook met jongeren gesproken", vertelt Borstlap. "Die hebben steeds vaker een flexbaan. Ze zijn bang om een huis te kopen of om een gezin te stichten. Daar moet je even bij stilstaan. Er is echt iets aan de hand."
Ook op maatschappelijk niveau heeft de huidige arbeidsmarkt grote gevolgen. Mensen die niet aan een baan kunnen komen, of onzeker werk hebben, keren zich af van de maatschappij. De onderlinge solidariteit tussen werkenden verdwijnt. Dat geldt ook voor het draagvlak voor sociale voorzieningen, verwacht de commissie.
Het gaat de laatste jaren steeds meer over de vorm van het arbeidscontract en steeds minder over wat werk eigenlijk voor de maatschappij betekent, zegt Borstlap. "Dit is een ernstige sociale kwestie. De scheidslijnen tussen soorten werknemers worden steeds scherper, de verschillen moeten niet te groot worden."
Het bieden van een vast contract wordt volgens hem door werkgevers te gemakkelijk gezien als louter een kostenpost. De commissie vindt dat moreel onjuist en schadelijk voor de welvaart en de maatschappelijke samenhang.
Drie soorten werkenden
De commissie draagt verschillende oplossingen aan. Korte contracten moeten plaatsmaken voor langere arbeidsrelaties. Dat moet voor werkgevers financieel minder risicovol worden. In ruil daarvoor investeren zij in opleidingen en innovatie, wat goed is voor de economie op lange termijn.
Er moet een einde komen aan de "wildgroei" van soorten arbeidscontracten, waardoor niemand meer weet waar hij aan toe is. De commissie wil bijvoorbeeld geen payroll-constructies meer. Er moeten maar drie soorten werkenden overblijven: echte zelfstandigen, echte werknemers en echte uitzendkrachten.
Volksverzekering arbeidsongeschiktheid
De commissie stelt ook voor de mogelijkheden voor deeltijdontslag uit te breiden en te streven naar kortere periodes van werkloosheid zodat de uitkeringen omhoog kunnen.
Een ander belangrijk pleidooi van de commissie: voer een volksverzekering of basisverzekering in voor alle werkenden tegen arbeidsongeschiktheid. Dat advies gaat zeker gehoor vinden in de politiek. De regeringspartijen staan er voor open om deze grote omslag te maken, zo bleek eerder vandaag. Zij vinden het economische en maatschappelijke risico van een grote groep onverzekerde zzp'ers te groot.
quote:De WWR over het nieuwe werken
Hoe de postbode een robot werd
Flexibilisering, nieuwe technologie en intensivering van het werk bepalen de arbeidsmarkt van vandaag. Dat komt niet alleen door de globalisering, constateert de WRR. De ontelbare flexbanen in Nederland zijn ‘een gevolg van politieke besluiten in eigen land’.
Diederik Baazil
22 januari 2020
twitter:LodewijkA twitterde op woensdag 22-01-2020 om 22:20:43 Commissie Borstlap stelt voor dat werkgevers eenzijdig je functie, werkplek of arbeidsduur kunnen aanpassen of je gedeeltelijk kunnen ontslaan. Zonder toestemming rechter of uwv. Zo maak je miljoenen werknemers onzeker. Wat een dramatisch slecht idee: Onacceptabel https://t.co/uKDh4cFlqp reageer retweet
Iedereen flex. Het kapitaal mag gratis geld komen ophalen bij prins Constantijn.twitter:went1955 twitterde op donderdag 23-01-2020 om 06:30:24 Binnenhof-veteraan Borstlap: ‘We gaan slordig om met de mensen in dit land’. Op de Nederlandse arbeidsmarkt dragen de zwakste schouders de zwaarste lasten, stelt hij. Zijn commissie roept politici op nú in te grijpen tegen de doorgeslagen flexibilisering https://t.co/ZNDyfOWRke reageer retweet
quote:‘Niemand heeft een moreel recht op rijkdom’
De wereldwijde ongelijkheid tussen rijk en arm blijft maar groeien, zegt Oxfam Novib in zijn jaarlijkse rapport over vermogensongelijkheid. Hoeveel ongelijkheid valt nog te verantwoorden, vraagt het filosofisch elftal zich af.
Alexandra van Ditmars 23 januari 2020
De rijkste 1 procent van de wereldbevolking bezit inmiddels twee keer zoveel vermogen als 6,9 miljard andere mensen samen – praktisch de rest van de wereld. De 22 rijkste mannen in de wereld bezitten samen meer dan alle vrouwen in Afrika. De rijken worden bovendien steeds rijker, maar betalen steeds minder belasting.
“Dat deze verschillen uiterst kwalijk zijn, lijkt me voor iedereen duidelijk”, zegt Gert-Jan van der Heiden, hoogleraar metafysica aan de Radboud Universiteit. “De balans tussen arm en rijk slaat door op het moment dat ongelijkheid ervoor zorgt dat er twee groepen in een samenleving zijn die elkaar niet meer begrijpen. Er is dan een rijke, ontwikkelde groep, en een arme groep die geen enkele kans op ontwikkeling heeft. Dat zet de sociale cohesie van een samenleving onder druk: mensen leven in totaal andere realiteiten. Dat punt zijn we in deze tijd van globalisering en kapitalisme helaas allang gepasseerd. Bedrijven zoeken hun toevlucht tot landen die voor hun winst het interessantst zijn. Dat heeft deels voor welvaart gezorgd, maar zorgt tegenwoordig vooral voor ontworteling en vervreemding. Mensen verhuizen hun productie naar elders in de wereld, en krijgen van de armoede en ellende in dat land niets mee in hun eigen leefwereld. Daardoor voelen ze ook geen appèl om goed met hun rijkdom om te gaan, en bijvoorbeeld iets voor die mensen terug te doen.
“Tegelijkertijd hebben veel mensen wel een sterke mening over vluchtelingen die onze kant op komen omdat ze in hun eigen land geen enkele kans hebben om een waardig bestaan op te bouwen. Maar als je daar iets tegen wilt doen, moet je juist denken: hoe kunnen we gelijkere kansen creëren?”
“Vaak hebben rijke mensen het idee: wat ik verdien, daar heb ik ook recht op”, reageert Ingrid Robeyns, hoogleraar ethiek aan de Universiteit Utrecht, die over dit onderwerp het essay ‘Rijkdom’ (2019) publiceerde. “Nu valt enige ongelijkheid nog wel te rechtvaardigen. Als mensen bijvoorbeeld hard werken en risico’s nemen, mag daar heus een beloning tegenover staan. Maar niemand heeft een moreel recht op rijkdom. Rijkdom is niet je eigen verdienste. Stel je voor dat je wordt geboren in een sloppenwijk in Bangladesh. Had je dan met dezelfde talenten en inspanningen hetzelfde kunnen bereiken? Natuurlijk niet. Om welvaart te creëren sta je altijd op de schouders van de generaties voor je: de technologieën die zijn ontwikkeld, de infrastructuur die met publieke steun is opgebouwd, de instituties waarop je een beroep kunt doen. Als je daar gebruik van kunt maken, heb je geluk gehad: met het land waarin je bent geboren, met je gezondheid, met je kansen.
“En dat geluk is puur te danken aan het toeval – filosoof John Rawl schrijft over de birth lottery. Je had ook een ander lot uit de natuurlijke loterij kunnen trekken. Het individu is niks zonder context en gemeenschap, al vinden we dat vaak moeilijk om te geloven in deze tijd van individualisme. Maar als we ons dat beter zouden realiseren, zou onze houding denk ik veel nederiger en vrijgeviger zijn.”
Van der Heiden: “Daarvoor is het essentieel om problemen invoelbaar te maken. Naast andere oplossingen uiteraard, zoals hoge inkomens belasten, toewerken naar een bestaansminimum en onderwijs gelijk toegankelijk maken. De fenomenologie, een filosofische stroming, gaat uit van directe ervaringen, van fenomenen werkelijk binnen laten komen in jouw leefwereld. Literatuur, reportages of ervaringsverhalen zijn manieren om de werkelijkheid van een ander aan jou te laten verschijnen zodat die werkelijkheid betekenisvol voor je wordt.
“Ongelijkheid uitdrukken in cijfers blijft altijd abstract. Je hebt weliswaar getallen gegeven aan de ongelijkheid, maar nog geen betekenis. Als je naar die betekenis gaat kijken, kijk je pas echt naar de werkelijkheid en wordt die invoelbaar voor jou: wat is arm zijn nu werkelijk, wat voor leven leid je dan? Als dingen tot onze leefwereld behoren, kunnen we ze beter aan de kaak stellen.”
Robeyns: “Als rijke mensen andersoortige ervaringen hebben, zouden ze waarschijnlijk op een andere manier naar hun eigen rijkdom kijken. De rijkdomsgrens om in de Quote 500 te komen, is dit jaar met maar liefst acht miljoen omhooggegaan: je moet nu minstens 88 miljoen bezitten. Steeds meer geld wordt door steeds minder mensen verdiend. Hoe kun je als zo’n extreem rijk persoon vinden dat er geen armoede zou moeten zijn en jezelf recht in de spiegel aankijken? Dat kan eigenlijk niet, maar toch gebeurt het. Het invoeren van een burgerdienst lijkt mij daarom ook geen slecht idee: iedereen moet dan verplicht af en toe meehelpen in bijvoorbeeld de zorg, infrastructuur of bij culturele evenementen. Dat is natuurlijk een ander verhaal dan extreme armoede ervaren, maar het zorgt er wel voor dat superrijke mensen de dagelijkse realiteit blijven ervaren.
“Het wrange is: rijke mensen zijn niet eens gelukkiger dan anderen. Psycholoog Mihaly Csikszentmihalyi laat zien dat voor wie weinig geld heeft, grotere materiële welvaart tot meer geluk leidt. Maar extreem rijke mensen ervaren die effecten niet meer: ze kunnen met extra uitgaven geen bijkomend geluk meer kopen. Terwijl ze met hun geld zoveel arme mensen zouden kunnen helpen. Reden temeer om in te zetten op een nieuw ideaal: iedereen een beetje rijk, zo weinig mogelijk mensen superrijk.”
Alleen wel lachwekkend dat dit komt van iemand van de SP, natuurlijk. Alsof in hun ideale systeem ondernemerschap überhaupt mogelijk zou zijn.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 11:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In de Middeleeuwen waren bedrijven de dupe van verplichte afname van bedrijven?
Ben het wel met je eens dat het een bezopen systeem is. Als ondernemer ben je met je belastingaangifte al een crimineel tenzij je het tegendeel kunt bewijzen, maar dan ook nog verplicht een commercieel identificatiesysteem invoeren om je aangifte te kunnen doen is helemaal de omgekeerde wereld. Rupsje nooitgenoeg door de bocht.
En dat is?quote:Op zondag 26 januari 2020 08:18 schreef theunderdog het volgende:
Alsof in hun ideale systeem ondernemerschap überhaupt mogelijk zou zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |