quote:
Fred Emmer is op kerstavond op 85-jarige leeftijd overleden, zo heeft zijn familie bekendgemaakt. Emmer was vanaf 1962 jarenlang het gezicht en het stemgeluid van het NOS Journaal.
Daarna werkte hij onder meer bij de VPRO en RTL5.
Emmer was tevens de nieuwslezer die de huiskamers in 1963 berichtte over de moord op de Amerikaanse president John F. Kennedy. Hij stond erom bekend dat hij zich nooit versprak.
Emmer is de vader van componist en muzikant Stephen Emmer.
quote:Voor het publiek kwam het als een verrassing, en misschien wel als een schok, dat Emmer na zijn tv-carrière een aantal erotische boeken schreef. Ook schreef hij columns in Playboy.
Zijn carrière als auteur was geen groot succes. Achteraf zei hij dat het misschien niet erg gelukkig gekozen was om meteen na zijn loopbaan als nieuwslezer erotische werken te gaan schrijven.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fred Emmer.quote:
Yups en Eugenie Herlaar.quote:Op donderdag 26 december 2019 23:13 schreef marc0871 het volgende:
Joop van Zijl,
Harmen Siezen en
Fred Emmer.
Toch wel de nieuwsiconen van de jaren 70 en 80.
Van 1965 tot 1969 nieuwslezeres geweest.quote:Op donderdag 26 december 2019 23:17 schreef marc0871 het volgende:
Dat was Eugenie Herlaar.
Heb ik nooit bewust meegemaakt.
Ja, zag ik.quote:Op donderdag 26 december 2019 23:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Van 1965 tot 1969 nieuwslezeres geweest.
Frits Thors niet te vergetenquote:Op donderdag 26 december 2019 23:13 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Fred Emmer.
Samen met Joop van Zijl en Harmen Siezen, toch wel de nieuwsiconen van de jaren 70 en 80.
Een hoestbui, kan helaas geen fragment vinden.quote:Op donderdag 26 december 2019 23:32 schreef Enchanter het volgende:
Die kreeg toch een keer een niesbui of zo ?
Zal best.quote:
Alle 3 niet best, met Joop van Zijl wel als dieptepunt.quote:Op donderdag 26 december 2019 23:13 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Fred Emmer.
Samen met Joop van Zijl en Harmen Siezen, toch wel de nieuwsiconen van de jaren 70 en 80.
Achteraf gezien kun je kritiek hebben op iedereen die in die tijd het nieuws voorlas.quote:Op vrijdag 27 december 2019 00:41 schreef Montagui het volgende:
[..]
Alle 3 niet best, met Joop van Zijl wel als dieptepunt.
Ja, dat was uit de tijd dat de autochtonen ook nog gewoon het nieuws konden verstaan.quote:Op vrijdag 27 december 2019 01:47 schreef AchJa het volgende:
De nieuwsman uit mijn jonge jaren, rip.
En Frits Thors.quote:Op donderdag 26 december 2019 23:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Van 1965 tot 1969 nieuwslezeres geweest.
Het was geen succes dat boekquote:Op vrijdag 27 december 2019 01:17 schreef Also-von-Oder het volgende:
Hahaha, die Fred Emmer had ons allemaal goed beet.
Na zijn nieuwslezerschap overstelpte hij ons met erotische verhalen. Fred bleek een echt mens en geen robot.
Pierre Kartner sprak vieze praatjes in op grammofoonplatenquote:Op vrijdag 27 december 2019 12:08 schreef praadje het volgende:
[..]
Het was geen succes dat boek
https://www.bol.com/nl/p/mooiste-van-verleiding/1001004005170516/
Wat? Zie je als je 85 bent en vraag 85? genoeg?quote:Op vrijdag 27 december 2019 21:34 schreef YuckFou het volgende:
Zonde, maar 85, da's toch voldoende lijkt me..
Niet? Fred kon er toch vele jaren van leven. Wanneer is iemand succesvol als schrijver volgens jou?quote:Op vrijdag 27 december 2019 12:08 schreef praadje het volgende:
[..]
Het was geen succes dat boek
https://www.bol.com/nl/p/mooiste-van-verleiding/1001004005170516/
Is gewoon een beroep hoor. Voorlezen.quote:Op vrijdag 27 december 2019 22:04 schreef Bottendaal het volgende:
Fred Emmer, voor mij toch wel een icoon als je het hebt over nieuwslezers
Ik schrijf alleen wat er in de recensie staat. Ik heb het niet gelezen noch weet ik of hij er jaren van kon leven.quote:Op zaterdag 28 december 2019 00:54 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Niet? Fred kon er toch vele jaren van leven. Wanneer is iemand succesvol als schrijver volgens jou?
85 jaar oud geworden flapdrol, lijkt me oud genoeg en dan ben je verder wel klaar hier...quote:Op vrijdag 27 december 2019 21:39 schreef Ramptourist het volgende:
Wat? Zie je als je 85 bent en vraag 85? genoeg?
Dat is nieuw voor mij. Bron?quote:Op zaterdag 28 december 2019 09:10 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Hij was ondanks zijn kleine formaat wel een goede versierder hij had relaties/on night stands met vele topmodellen.
RIP ouwe snoeper
Ok boomerquote:Op vrijdag 27 december 2019 07:09 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, dat was uit de tijd dat de autochtonen ook nog gewoon het nieuws konden verstaan.
Heel wat anders dan nu, met al die ADHD-ers die het liefst zoveel mogelijk Engelse termen er door heen willen slingeren.
Kijk de boekenlijsten er nog eens op naquote:Op zaterdag 28 december 2019 00:54 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Niet? Fred kon er toch vele jaren van leven. Wanneer is iemand succesvol als schrijver volgens jou?
Een fragment van de glazenwasser uit Pisa:quote:Op zaterdag 28 december 2019 12:17 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Hij werd ook heel gauw bruin (donker pigment).
Het was altijd de afsluiting van een warme dag.
Je zag Fred nauwelijks terug. Zo bruin was ie.
Jezelf quotenquote:Op zondag 29 december 2019 01:37 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Kijk de boekenlijsten er nog eens op na
Yep, dit was een reminder op mezelf. Ik bedacht me ineens iets, en heb daarom mezelf gequote (zodat ik er later nog eens over na kon denken.quote:
Zo hebben we allemaal onze beperkingen en eigenaardighedenquote:Op dinsdag 31 december 2019 02:21 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Yep, dit was een reminder op mezelf. Ik bedacht me ineens iets, en heb daarom mezelf gequote (zodat ik er later nog eens over na kon denken.
Ja zoiets kan gebeuren als bij een geheugen cap. Het lijkt voor jou misschien vreemd, maar zo praat ik soms tegen mezelf als ik niet zeker ben van mijn eerdere mening.
Ik zou het niet beter kunnen zeggen. Maar ik moet streng zijn naar mezelf... ik ga ook niet vrijuit.!quote:Op dinsdag 31 december 2019 02:32 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Zo hebben we allemaal onze beperkingen en eigenaardigheden
Dit is een vergelijkbaar fenomeen als ondergetekende met mijn broer Tinus, maar dan revisited 2.0quote:Op dinsdag 31 december 2019 02:21 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Yep, dit was een reminder op mezelf. Ik bedacht me ineens iets, en heb daarom mezelf gequote (zodat ik er later nog eens over na kon denken.
Ja zoiets kan gebeuren als bij een geheugen cap. Het lijkt voor jou misschien vreemd, maar zo praat ik soms tegen mezelf als ik niet zeker ben van mijn eerdere mening.
Vergelijk mij niet met ene Tinus of Bertus. Dat zijn gewoon bijna blinde bikers van Normaal.quote:Op donderdag 2 januari 2020 11:28 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Dit is een vergelijkbaar fenomeen als ondergetekende met mijn broer Tinus, maar dan revisited 2.0
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |