Probleem is wel dat die 14 miljard eenmalig geld is, je moet dus zorgen dat dat tekort niet structureel is. Maar dat er in geval van recessie (en volgens mij rekent het basispad met een recessie in 2025) een klein overheidstekort is, is inderdaad geen probleem. Als we dan na die recessie maar weer gaan sparen voor de volgende recessie.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 16:33 schreef Niz het volgende:
Dit was het oorspronkelijke bericht in de Telegraaf:
"...Met het huidige overheidsbeleid stevent Nederland af op een tekort van 16 miljard euro in 2025. Als er niet ingegrepen wordt, kunnen mensen in de toekomst niet meer zo profiteren van overheidsvoorzieningen zoals dat nu kan..."
Dit is het l.l. bericht van het CBS:
Overheid houdt 14 miljard over na eerste drie kwartalen van 2019
24-12-2019 06:30
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)e-kwartalen-van-2019
Gewoon net zo doen als iedereen dat thuis moet doen: als je weet dat er extra kosten aan zitten te komen, dan reserveer je daar tijdig geld voor.
Dat geld is opgebracht door de burgers, dus kan straks ook gewoon aan de burgers uitgegeven worden.
En de komende 5 jaren beetje bijsturen, zodat je niet hoeft af te stevenen op 16 miljard, maar het t.z.t. kan doen met de 14 miljard die je nu al op de plank hebt liggen.
Luxe positie dus.
De enige "belemmering" die ik zie, is dat politici intussen geen sinterklaas kunnen spelen met het -vooralsnog onterecht geïnde- belastinggeld van burgers.
Tja, zoals uit een ander linkje net op dit forum bleek, ben je niet de enige complotdenker. Ik vraag me dan altijd af waarom er nooit een (ex-)ambtenaar uit de school klapt, zat ambtenaren die het bedrijfsleven in gaan of zelfs een eigen bedrijf beginnen, die zijn er dan bij gebaat dat dit zou stoppen.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 07:50 schreef cempexo het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat de overheidsambtenaren deze 16 miljard euro met behulp van rekentrucs en zelf bedachte aannames hebben opgeklopt. Ze weten dat er in 2020 een betere loonsverhoging aan de werknemer wordt gegeven, zoals 8% bij de zorg.
De overheid heeft de gewoonte, want een dat hoort zo mentaliteit, om loonsverhogingen bij de werkende burger om te zetten in belastingverhogingen. Het Nederlandse netto besteedbaar inkomen binnen Europa is laag. Zie eerder geplaatste informatie.
wat een kletskoekquote:Op zaterdag 4 januari 2020 07:50 schreef cempexo het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat de overheidsambtenaren deze 16 miljard euro met behulp van rekentrucs en zelf bedachte aannames hebben opgeklopt. Ze weten dat er in 2020 een betere loonsverhoging aan de werknemer wordt gegeven, zoals 8% bij de zorg.
De overheid heeft de gewoonte, want een dat hoort zo mentaliteit, om loonsverhogingen bij de werkende burger om te zetten in belastingverhogingen. Het Nederlandse netto besteedbaar inkomen binnen Europa is laag. Zie eerder geplaatste informatie.
Veel onderdelen zijn jaren geleden kapot bezuinigd en van het onderwijs wisten 15 jaar geleden al dat het een shitzooi zou worden. Ze hebben niks gedaan en nu is het niet meer op te lossen.quote:Op dinsdag 17 december 2019 12:00 schreef Hanca het volgende:
Die 50 miljard is eenmalig geld, die 16 miljard is structureel. En we wisten al dat we vanaf 2022 weer een tekort zouden hebben, wat juist de roep om meer uitgaven (voor bijvoorbeeld onderwijs) zo absurd maakt.
En dat tekort komt vooral door stijgende zorgkosten, het grote probleem van de overheid. Je kunt er niet in snijden want dan gaat de kwaliteit omlaag, maar je kunt het ook niet laten groeien want dan kunnen we niks anders meer betalen.
Chef tegen uitvoerende ambtenaar: joh...je stelt me toch niet teleur hè...denk aan je promotie en salarisverhoging. Een ambtenaar heeft getekend voor een zwijgplicht.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 08:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, zoals uit een ander linkje net op dit forum bleek, ben je niet de enige complotdenker. Ik vraag me dan altijd af waarom er nooit een (ex-)ambtenaar uit de school klapt, zat ambtenaren die het bedrijfsleven in gaan of zelfs een eigen bedrijf beginnen, die zijn er dan bij gebaat dat dit zou stoppen.
Complotten met duizenden mensen over een lange periode, ik kan er maar niet aan wennen.
Chef tegen uitvoerende ambtenaar: joh...je stelt me toch niet teleur hè...denk aan je promotie en salarisverhoging. Een ambtenaar heeft getekend voor een zwijgplicht.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 08:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wat een kletskoek
de begroting is gebaseerd op weliswaar soms twijfelachtige gegevens, maar het is wel een rekenkundig resultaat van integere ambtenaren die geen enkel belang bij hebben om het resultaat te beïnvloeden, dat is tegen de natuur van een rekenaar
Maar die 19 miljard kan ook best 1 miljard of 30 miljard worden , want dat heb je met begrotingen , die kloppen zelden of nooit
Dat laatste is onzin, ambtenaren tekenen niet voor zwijgplicht en anders kun je als klokkenluider altijd anoniem je verhaal doen. Jouw verzonnen complot werkt gewoon niet. Dat zou om duizenden mensen moeten gaan. Misschien iets minder fictieboeken lezen.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 10:26 schreef cempexo het volgende:
[..]
Chef tegen uitvoerende ambtenaar: joh...je stelt me toch niet teleur hè...denk aan je promotie en salarisverhoging. Een ambtenaar heeft getekend voor een zwijgplicht.
Hoewel veel van de informatie die een overheidsorganisatie bezit door middel van intellectuele eigendomsrechten beschermd kan worden, bestaat er ook de behoefte om bepaalde informatie geheim te houden. De bescherming van geheime informatie wordt voor ambtenaren en politieke ambtsdragers vormgegeven door middel van het ambtsgeheim en/of door een wettelijke geheimhoudingsplicht.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 10:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat laatste is onzin, ambtenaren tekenen niet voor zwijgplicht en anders kun je als klokkenluider altijd anoniem je verhaal doen. Jouw verzonnen complot werkt gewoon niet. Dat zou om duizenden mensen moeten gaan. Misschien iets minder fictieboeken lezen.
Ja, maar dat geldt niet voor zulke opdrachten. Doe je nou alsof je het niet snapt, of is het echt zo moeilijk? Natuurlijk mag een (ex-)ambtenaar niet uit de school klappen over bepaalde onderwerpen. Maar wel over werkwijzes en zeker over opdrachten als 'schroef het tekort op'.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 10:55 schreef cempexo het volgende:
[..]
Hoewel veel van de informatie die een overheidsorganisatie bezit door middel van intellectuele eigendomsrechten beschermd kan worden, bestaat er ook de behoefte om bepaalde informatie geheim te houden. De bescherming van geheime informatie wordt voor ambtenaren en politieke ambtsdragers vormgegeven door middel van het ambtsgeheim en/of door een wettelijke geheimhoudingsplicht.
https://ictrecht.nl/2013/(...)tuurders-ambtenaren/
Op persoonlijke opmerkingen reageer ik niet.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 10:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar dat geldt niet voor zulke opdrachten. Doe je nou alsof je het niet snapt, of is het echt zo moeilijk? Natuurlijk mag een (ex-)ambtenaar niet uit de school klappen over bepaalde onderwerpen. Maar wel over werkwijzes en zeker over opdrachten als 'schroef het tekort op'.
Je bent echt zeer naïef als je denkt dat zo'n complottheorie werkt.
twitter:kizamag twitterde op zaterdag 04-01-2020 om 10:52:22Nederlanders hechten het minst waarde aan kunst en cultuur en internationale solidariteit (SCP,2019). Met andere woorden - wij willen niet alleen blind zijn voor de ellende bij onze buren, we willen ons inlevingsvermogen (kunst en cultuur) niet voeden. Dit is een horrorscenario! https://t.co/u2cQGuO3Fg reageer retweet
nee zo werkt dat niet , ik ben zelf ambtenaar geweest, wel kan een ministerie foutieve prognose cijfers leveren aan de rekenkamerquote:Op zaterdag 4 januari 2020 10:26 schreef cempexo het volgende:
[..]
Chef tegen uitvoerende ambtenaar: joh...je stelt me toch niet teleur hè...denk aan je promotie en salarisverhoging. Een ambtenaar heeft getekend voor een zwijgplicht.
Haal het geld waar het zit. Levert miljarden op.twitter:FTM_nl twitterde op zaterdag 04-01-2020 om 06:15:00Vorig jaar bestelden Nederlanders 47 miljoen pakketten uit het buitenland via webshops. Bij het invoeren daarvan dient btw afgedragen te worden, maar frauderen is in de praktijk een fluitje van een cent. De douane staat nagenoeg machteloos.https://t.co/3yO5LAE7Hg reageer retweet
Dat het netto besteedbaar inkomen voor de Nederlandse burger ieder jaar steeds lager wordt, thans vergelijkbaar met bv Spanje en Portugal, is gewoon toeval. Daar hebben de aangeleverde belastingformules van de ambtenaren niets van doen. Is gewoon toeval dus, al 30 jaar lang. Zoiets dan maar ?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 11:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee zo werkt dat niet , ik ben zelf ambtenaar geweest, wel kan een ministerie foutieve prognose cijfers leveren aan de rekenkamer
nee, historisch gezien zijn de zuidelijke valuta's binnen Europa zwakker dan de noordelijke , dat is gen toeval , maar berust op een zwakkere ambitie en regelgeving , denk aan lange siësta's. meer corruptie, grotere ambtenarij minder arbeidsuren per persoonquote:Op zaterdag 4 januari 2020 17:14 schreef cempexo het volgende:
[..]
Dat het netto besteedbaar inkomen voor de Nederlandse burger ieder jaar steeds lager wordt, thans vergelijkbaar met bv Spanje en Portugal, is gewoon toeval. Daar hebben de aangeleverde belastingformules van de ambtenaren niets van doen. Is gewoon toeval dus, al 30 jaar lang. Zoiets dan maar ?
Ik heb het over het netto besteedbaar inkomen. Kijk hier maar even naar:quote:Op zaterdag 4 januari 2020 18:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee, historisch gezien zijn de zuidelijke valuta's binnen Europa zwakker dan de noordelijke , dat is gen toeval , maar berust op een zwakkere ambitie en regelgeving , denk aan lange siësta's. meer corruptie, grotere ambtenarij minder arbeidsuren per persoon
Vroeger toen de valuta's binnen Europa voor het eerst gekoppeld waren via de EMU slang vooruitlopend op een gezamenlijke munt vielen de zuidelijke valuta's uit de slang door valutaspeculatie
Nu hebben we de Euro en blijken de zwakkere landen niet te kunnen werken met de voor hen veel te dure Euro en hebben de Noordelijke landen voordeel hiervan , wij dus
ja dat is bekend dat komt door de knijpers van de VVDquote:Op zaterdag 4 januari 2020 19:07 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik heb het over het netto besteedbaar inkomen. Kijk hier maar even naar:
https://i.imgur.com/P1C5FV0.jpg
Dat komt niet door afspraken van ambtenaren om dingen geheim te houden, maar wordt gewoon in de verslagen e.d. bedacht.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 19:07 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik heb het over het netto besteedbaar inkomen. Kijk hier maar even naar:
https://i.imgur.com/P1C5FV0.jpg
Hoezo is dat figuur relevant?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 11:10 schreef Klopkoek het volgende:
twitter:kizamag twitterde op zaterdag 04-01-2020 om 10:52:22Nederlanders hechten het minst waarde aan kunst en cultuur en internationale solidariteit (SCP,2019). Met andere woorden - wij willen niet alleen blind zijn voor de ellende bij onze buren, we willen ons inlevingsvermogen (kunst en cultuur) niet voeden. Dit is een horrorscenario! https://t.co/u2cQGuO3Fg reageer retweet
Toen de gulden omgeruild werd in de euro, betekende dat een verlies van 20% van het vermogen ic besteedbaar inkomen van de Nederlander. De beleidsambtenaren en de onderknuppels wisten dit maar hielden wijselijk hun mond. Iets met carrière angst.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 19:29 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Dat komt niet door afspraken van ambtenaren om dingen geheim te houden, maar wordt gewoon in de verslagen e.d. bedacht.
Niet geheim ofzo
Dat komt door de jaarlijkse belastingverhogingen die gekoppeld worden aan de hoogte van de loonsverhogingen.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 19:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja dat is bekend dat komt door de knijpers van de VVD
Dat komt door de jaarlijkse belastingverhogingen van de overheid en de semi overheden zoals gemeentes. De berekening van de verhogingen worden gekoppeld aan de loonsverhogingen en dus niet aan de werkelijke financiële situaties.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 19:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja dat is bekend dat komt door de knijpers van de VVD
Dat dat niet zo is, is pas een absurd idee. Mensen zien creperen wordt je trouwens zelf ook niet gelukkiger van, dus wees maar blij dat er voor iedereen gezorgd wordt. Beter voor het welzijn van iedereen.quote:Op zondag 5 januari 2020 15:42 schreef Mikeytt het volgende:
Vind het nog steeds een absurd idee dat gezondheidszorg als 1 of ander onbetwistbaar mensenrecht wordt gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |