abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190477062
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2019 18:07 schreef baskick het volgende:

[..]

Werkgever is de eerste 10k al nagenoeg kwijt aan 2 maandsalarissen (met werkgeverslasten). Heb je nog geen training gehad of examen afgelegd.
Dat is niet helemaal waar. Dat detacheringsbureau gaat minimaal 8000 per maand vangen voor mijn arbeid. En de twee trainingsmaanden worden vergoed voor 1200 euro ipv 2400. Dus al 'kost' ik het bureau 5k per maand, 8k-5k is 3k winst lijkt me.

En dat in ruil voor laten we wel eerlijk wezen:
- 2 maandne training twv 5k verkopen voor 10-20k
- Via hun netwerk mij een baan geven
- Verdrr helemaal geen fuck meer hoeven doen
def
pi_190477166
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 14:43 schreef hoelaatass het volgende:

[..]

Weet ik niet. Ik ben enthousiast over het vakgebied, geniet nu ook van het zelf bijscholen er in. Een vriend van me had traineeship gedaan bij Incentro en toen voor slechts 6 maanden gewerkt, daarna ging hij ondernemen voor een jaar (had crypto budget) en daarna is hij als ZZP'er aangenomen bij een van die nieuwe kleine banken voor 80 euro per uur.

Ik ken de markt nog niet goed genoeg om te weten wat de spelingsruimte daarin is, maar stel ik word ergens vastgezet voor 2 jaar voor pakweg 2k netto, dan heb ik toch een redelijke opportunity cost wil ik job hoppen.

In elk geval was ik niet zo goed bewust van de optie dat een volgende werkgever gewoon je studieschuld over kan willen kopen. Dat is wel fijn om te weten, dan is het gewoon een kwestie van zo goed / onmisbaar zijn dat iemand dat bij jou wil doen.
2 jaar is zo voorbij en dan heb je meteen een opleiding/pak aan ervaring waar je bij een volgende werknemer heel veel aan kan hebben tijdens je onderhandelingen :)
pi_190478350
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 14:45 schreef hoelaatass het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Dat detacheringsbureau gaat minimaal 8000 per maand vangen voor mijn arbeid. En de twee trainingsmaanden worden vergoed voor 1200 euro ipv 2400. Dus al 'kost' ik het bureau 5k per maand, 8k-5k is 3k winst lijkt me.

Start je eigen detacheringsbureau als je denkt dat ze zoveel verdienen en er bijna geen arbeid voor hoeven te leveren. Dan hoef je ook geen cursus te volgen en verdien je nog meer als je kennis die al met zijn neus in de boter gevallen is. :D
pi_190523726
Gaat het om YER?
  Moderator woensdag 18 december 2019 @ 20:20:05 #55
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_190524748
quote:

[..]

Die cursussen kosten misschien 5K, het gaat ook om werknemers die tijd maken om jou in te werken, wat voor hen weer effectieve werktijd kost en ben je simpelweg niet meteen volledig productief.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_190527530
quote:

[..]

Ah das mooi zon bureau met 100% bezetting voor al zijn mensen en 0% overhead...als je ondernemer wilt worden, ga je gang...accepteer anders gewoon dat je inderdaad maar een klein deel van wat je binnenbrengt zelf krijgt...maar je krijgt het wel iedere maand...

Echt, je klinkt alsof je de wijsheid in pacht hebt met je welgeteld nul jaren werkervaring...

(Ps de kosten van een werkgever liggen een stukje hoger per medewerker dan alleen het bruto salaris...)
pi_190528019
quote:

[..]

Wat is dat voor een bureau en waarom kun je niet zelf rechtstreeks solliciteren?
Vakman pur sang
pi_190528314
Als je het een wurgcontract vindt, waarom ga je er dan serieus op in?
pi_190529671
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 12:39 schreef hoelaatass het volgende:

[..]

Moest jij dan ook na je (eventuele) studie je werkgever 20.000 euro (of na inflatiecheck iets gelijkaardigs, zeg maar 1 volledig jaarloon) betalen om voor ze te mogen werken destijds?

Het is geen wedstrijd maar vanuit mijn berekening start ik de arbeidsmarkt op met:

-15000 studieschuld
-40000 misgelopen inkomsten door 4 jaar studeren en niet te werken
-20000 studieovereenkomst voordat ik mag werken

Bijvoorbaat 75000 in de min staan voordat je uberhaupt hebt gewerkt is niet heel fijn en ik geloof eigenlijk niet dat jij een soortgelijke situatie had hoe oud je ook mag zijn.
En reken nou eens uit hoeveel meer salaris je verwacht te krijgen over al die jaren....
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_190529897
quote:

[..]

Als je anno 2019 per se een detacheringsbureau nodig hebt om in de IT terecht te komen doe je ook iets fout.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 19 december 2019 @ 12:37:14 #61
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_190535707
Is die 10/20 duizend euro al verteld, of zou het best kunnen zijn dat je een studieovereenkomst gaat krijgen van 6000 bv?
pi_190538707
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 22:29 schreef Scorpie het volgende:
Als je het een wurgcontract vindt, waarom ga je er dan serieus op in?
Ik onderzoek nog steeds andere opties, heb deze trouwens ondertussen ook gecanceled. Heb nu andere opties lopen, ik moest een beetje de "markt" in kaders brengen. Maar heb wel veel gehad aan deze thread qua dat er inderdaad meer spelingsruimte is dan ik dacht.

Mijn doel is gewoon idealiter zo snel mogelijk direct werken voor een werkgever met zo min mogelijk trainingstijd en liefst zonder studieovereenkomst in een programmeertaal die op lage termijn interessant zal blijven.
def
  donderdag 19 december 2019 @ 16:32:31 #63
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_190538854
Of gewoon de bijstand in toch ? :)
pi_190538890
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 22:08 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

Ah das mooi zon bureau met 100% bezetting voor al zijn mensen en 0% overhead...als je ondernemer wilt worden, ga je gang...accepteer anders gewoon dat je inderdaad maar een klein deel van wat je binnenbrengt zelf krijgt...maar je krijgt het wel iedere maand...

Echt, je klinkt alsof je de wijsheid in pacht hebt met je welgeteld nul jaren werkervaring...

(Ps de kosten van een werkgever liggen een stukje hoger per medewerker dan alleen het bruto salaris...)
Alsof je die wijsheid opdoet wanneer je werkt? Ik kan toch gewoon op glassdoor kijken en de mensen uit mijn netwerk peilen die salaris vangen, plus gewoon op fora gericht op het onderwerp of de industrie informatie op doen.

Als je goed leest zie je ook dat ik die kosten gewoon mee heb genomen in de berekening. En die factor bezetting versus overhead is gewoon prima in cijfers uit te drukken, ja, het klopt dat het een kostenfactor is, maar zo gigantisch duur is huur van een kantoor niet en zo gigantisch veel onderbezetting is er ook niet. Dat is gewoon een factor die uit te drukken is en meetbaar is. Als zij gewoon hun operating expenses online zouden zetten zou ik het je zo kunnen laten zien maar helaas zijn ze daar niet zo open over.
def
pi_190538927
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 16:32 schreef mossad_agent het volgende:
Of gewoon de bijstand in toch ? :)
Als men gewoon een fatsoenlijk leefbaar inkomen zou verdienen voor arbeid, gekoppeld aan de daadwerkelijke groei van productiviteit en winstgevendheid van arbeid en geindexeerd aan de gestegen levensonderhoud kosten (eten; huur) dan zou niemand de bijstand in hoeven. ;)

Waar dacht je zelf dan waar al die winst uit arbeid naartoe gaat?
def
pi_190543686
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 16:35 schreef hoelaatass het volgende:

[..]

Alsof je die wijsheid opdoet wanneer je werkt? Ik kan toch gewoon op glassdoor kijken en de mensen uit mijn netwerk peilen die salaris vangen, plus gewoon op fora gericht op het onderwerp of de industrie informatie op doen.

Als je goed leest zie je ook dat ik die kosten gewoon mee heb genomen in de berekening. En die factor bezetting versus overhead is gewoon prima in cijfers uit te drukken, ja, het klopt dat het een kostenfactor is, maar zo gigantisch duur is huur van een kantoor niet en zo gigantisch veel onderbezetting is er ook niet. Dat is gewoon een factor die uit te drukken is en meetbaar is. Als zij gewoon hun operating expenses online zouden zetten zou ik het je zo kunnen laten zien maar helaas zijn ze daar niet zo open over.
Nee maar waarom zouden ze? Ze zijn open in wat ze jou aanbieden..als je hetbte weinig vindt, ga je toch weg of neem je het niet aan? Moet niet veel gekker worden..complete openheid in kosten voor iemand die er nog niet eens werkt...

Ik denk dat je onderschat hoe makkelijk je opdrachten krijgt...

Maar goed: ga eerst maar eens werken en echt wat expertise krijgen (en nee twee jaar doet dat niet)..
  vrijdag 20 december 2019 @ 11:16:46 #67
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_190553278
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 16:37 schreef hoelaatass het volgende:

[..]

Als men gewoon een fatsoenlijk leefbaar inkomen zou verdienen voor arbeid, gekoppeld aan de daadwerkelijke groei van productiviteit en winstgevendheid van arbeid en geindexeerd aan de gestegen levensonderhoud kosten (eten; huur) dan zou niemand de bijstand in hoeven. ;)

Waar dacht je zelf dan waar al die winst uit arbeid naartoe gaat?
Als je van toegevoegde waarde bent in Nederland valt er gewoon goed geld te verdienen. Ik begrijp dat, wanneer je het moet hebben van functies die met SCRUM en AGILE te maken hebben, je niet veel te vertellen hebt. Immers wordt de markt overspoeld met studentjes die denken dat nog van toegevoegde waarde is. Voor jou tien anderen zeg maar. Derhalve moet je blij zijn als je ergens aan de slag mag tegen een laag loon.

Je kunt nu eenmaal geen 8000 netto verdienen als je niet echt uitblinkt in iets specifieks, .. vroeger wist men dat je met hard werken en veel inzet jezelf kon ontplooien, waardoor je vanzelf meer ging verdienen. Nu willen de studentjes die klaar zijn met lanterfanten direct een dik salaris terwijl ze nog niets hebben gepresteerd. Ga jezelf eerst maar eens bewijzen, wordt droog achter je oortjes. Daarna, als je voor langere tijd hebt aangetoond van toegevoegde waarde te zijn, mag je misschien wat meer gaan vragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')